Daar doe je het toch voor, als Nederlandse voetballer.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hier geil ik op. Dit soort uitspraken van de Moffen.![]()
Het leukste is natuurlijk als de moffen een überlichte poule loten en het dan nóg niet redden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:41 schreef Trancelocator het volgende:
De Duitsers laten zich heel makkelijk kennen, het moge wel duidelijk zijn dat het oprechte angst is. Aan de andere kant gun ik het de Tsjechen ook wel om de klus te klaren in de Duitse poule. Baros zijn ze ook nog niet vergeten.
Hey jij ook weer terug?quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar doe je het toch voor, als Nederlandse voetballer.
Idd. Geweldig!quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hier geil ik op. Dit soort uitspraken van de Moffen.![]()
Heerlijke gedachte! Maar toch zou ik het 100 keer fijner vinden als wij degene zullen zijn die de moffen naar huis sturen (Moffen naar huis sturen in duitsland heeeeeeeeerrrrlijkquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het leukste is natuurlijk als de moffen een überlichte poule loten en het dan nóg niet redden.
Mag ik Zuid-Korea inruilen voor een anoniem Afrikaantje?quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik hoop:
Spanje - Australië - Nederland - Zuid-Korea
Sinds vandaag weer online, eindelijk.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hey jij ook weer terug?
Ja prachtige repliek van de moffen. Ze zijn bang voor Nederland.
Inderdaad, in pot 3 zitten nog grotere titelkandidaten dan sommige landen uit pot 1quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:22 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Geloof me, pot 3 is best hels![]()
Geen enkel land uit poule 1 is blij met een land uit pot 3, daar zit echt veel kwaliteit
Als Nederland nu uit pot 1 Duitsland of Mexico loot, kan het nog gunstig uitpakken ook
quote:Stellen wir uns vor: München, 9. Juni 2006, 18 Uhr. Die WM wird eröffnet mit dem größten Hammer-Spiel aller Weltmeisterschaften. Wir gegen Holland.
Seit gestern ist klar: Dieser Knaller ist zum WM-Start tatsächlich möglich – dank der Fifa. Das Organisations-Komitee hat den Ablauf für die Auslosung am Freitag in Leipzig festgelegt. Gastgeber Deutschland wird wie geplant an A1 gesetzt, und unsere Oranje-Nachbarn fliegen aus dem Favoriten-Topf raus.
Das bedeutet: Die Holländer können uns aus dem Topf 3 (hier sind acht Europa-Teams drin) zugelost werden. OK-Vize Wolfgang Niersbach bestätigt: „Ja, ein Eröffnungsspiel Deutschland gegen Holland läßt das Losverfahren zu.“ Voraussetzung: Holland kommt in unsere Gruppe und erhält die Position A2 zugelost. Das erste Spiel heißt offiziell A1 gegen A2. Wir gegen Holland!
Die Fifa-Entscheidung ist eine Backpfeife für unsere Nachbarn. Noch am Montag abend hatte Hollands-Verbandsboss und Uefa-Schatzmeister Dr. Mathieu Sprengers appelliert, sein Team doch in den Favoriten-Topf zu stecken. Nach der bisherigen Fifa-Rechnung (die Erfolge bei den letzten 3 WM-Turnieren und die letzten 3 Jahre Weltrangliste) wäre Holland unter den Top acht gewesen. Doch der Weltverband änderte seinen Modus, zählt nur noch die letzten beiden WM-Turniere. Und 2002 war Holland nicht dabei...
Wie reagieren die Oranjes? Verbands-Generalsekretär Henk Kesler angesäuert: „Es ist schon komisch. Wir sind Dritter der Fifa-Rangliste. Auch das ist keine Garantie.“ Trainer Marco van Basten sieht’s sportlicher: „Wir wollen im Juni in Superform sein. Da ist es egal, ob wir gleich gegen Deutschland oder Brasilien antreten.“
De vraag is: maakt het werkelijk iets uit?quote:Op woensdag 7 december 2005 02:44 schreef dVTB het volgende:
Ik dwaal af, maar bedoel te zeggen dat ik de rekenmethodes van de FIFA bizar vind. Ze doen totaal geen recht aan onderlinge krachtverhoudingen en zelfs niet aan onderlinge resultaten
Op zich een logische redenering, maar daaraan zou ik eerder verbinden dat je helemaal niet met potten moet werken. Het is juist zo bizar dat men bij de FIFA zoveel moeite doet om een behoorlijk ingewikkeld systeem te verzinnen, en dat dat dan nog een behoorlijk kromme uitwerking heeft.quote:Op woensdag 7 december 2005 03:17 schreef Clourhide het volgende:
[..]
De vraag is: maakt het werkelijk iets uit?
Als je als team sterker bent, dan zal dat wel blijken, toch? De "bizarre" rekenmethodes van de FIFA zijn misscien niet eens zo belangrijk. Die rekenmethodes bestaan al tientallen jaren, en hebben er o.a. voor gezorgd dat België door zijn goede prestaties in de jaren tachtig tot na het jaar 2000 de claim op "groepshoofd" op het WK heeft kunnen valideren... En je kan de Belgen nu niet echt glorieuze WK's toeschrijven na die van 1982 en (vooral) 1986...
Het is volgens mij wel degelijk een integer systeem om te rekenen, maar het is wel érg traag. Een ploeg die 10 jaar geleden topklasse was, ziet dat nu nog altijd weerspiegeld in de poulekeuze. Maar is dat erg? Ik denk het net niet. Des te meer ruimte voor verrassingen, zou ik zeggen!
iddquote:Op woensdag 7 december 2005 10:49 schreef the_undertaker het volgende:
Boeien welke pot, welke poule. Wanneer je wereldkampioen wilt worden moet je gewoon iedereen kunnen verslaan.
Idd, ze scheiten nu al alle kleuren van de regenboog daar in de broekquote:Op woensdag 7 december 2005 10:03 schreef pfaf het volgende:
De Duitsers zijn blij met ons in pot 2 las ik.
Goede tekstquote:Op woensdag 7 december 2005 10:49 schreef the_undertaker het volgende:
Boeien welke pot, welke poule. Wanneer je wereldkampioen wilt worden moet je gewoon iedereen kunnen verslaan.
Op een Engelse website gaven ze voor Engeland de poule weer die een 'free pass' naar de volgende ronde zou zijn en ook de 'group of death', waarin uitdrukkelijk Nederland werd aangehaald. Het feit dat alle media aandacht besteden aan het feit dat Nederland niet bij de eerste 8 zit, zegt eigenlijk alles.quote:Op woensdag 7 december 2005 03:53 schreef Trancelocator het volgende:
Dat er in vier jaar veel kan veranderen, blijkt maar weer uit het feit dat een halve finalist van het vorige WK er niet bij is, in dit geval Turkije. In zoveel tijd kan een team dus echt wel veel slechter worden of veel beter. De FIFA ranglijst is wat dat betreft meer up to date, hoewel logica in die lijst soms ook ver te zoeken is. Het laatste WK weegt te zwaar mee.
Maar ach ja, als FIFA het zo wil, dan zij het zo. Dan moet er wat mij betreft ook maar meteen een Duitsland-Nederland in poule A komen. Kan Oranje al vroegtijdig flink wat roet in het eten gooien.![]()
Dat is natuurlijk waar, maar dan zou je dus een voorstander moeten zijn van een systeem waarbij simpelweg wordt geloot, waarbij niks en niemand (hooguit gastland en WK-winnaar uitgezonderd) in kokertjes wordt ingedeeld.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:49 schreef the_undertaker het volgende:
Klopt ook nog eens geen reet van... Nederland plaatste zich met 32 punten, Portugal met 30 daarna kwam Engeland pas met een schamele 25 punten. Net als de Oekraine trouwensquote:Op woensdag 7 december 2005 11:56 schreef bluzh het volgende:
"Finishing top of our qualification group, with the second best record in the whole of Europe, was a big achievement and I'm sure that has played a part in this decision."
Hier hoef je niet eens voor te diumen; Engeland vliegt er sowieso wel vroeg uit.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:56 schreef bluzh het volgende:
Ik blijf duimen voor een zeer snelle uitschakeling van die overschatte engelsen...![]()
Het is een soort van wetmatigheid he? Net als Spanje, die houden zich er ook altijd netjes aanquote:Op woensdag 7 december 2005 12:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Hier hoef je niet eens voor te diumen; Engeland vliegt er sowieso wel vroeg uit.
Exact. Engeland is net iets te afhankelijk van die Gazza kloonquote:Op woensdag 7 december 2005 12:46 schreef bluzh het volgende:
[..]
Het is een soort van wetmatigheid he? Net als Spanje, die houden zich er ook altijd netjes aan![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |