quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:08 schreef Ronneman18 het volgende:
[..]
Jij hebt echt groot gelijk zeg, eindelijk een genie. En dat nog wel van het VMBO. Natuurlijk zijn VMBO`ers belangrijk omdat ze uitgaan. Hoe zouden anders de cafe`s, coffeshops en drugspanden blijven bestaan? De Nederlandse samenleving kan echt niet zonder ze, putjes scheppen, wc`s schrobben of achter de balie zitten zijn topjobs. Natuurlijk zijn deze mensen uitermate geschikt als gesprekspartners. Hun sociale ontwikkeling is groots omdat zij in het uitgaansleven duiken. Vooral die schakende kakkers zijn kansloos, wat voegen ze toe aan de samenleving? Behalve geld, vooruitgang en orde. Wat moet je daar mee? Wormen en naarden zoals JP zegt, die zijn belangrijk. De VMBO`er weet niet anders hoe deze toe te passen. VMBO`ers verenigt U!!
Overigens bedoelde ik die quote om de rel/discussie wer op gang te krijgen hoorquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:54 schreef descendent1 het volgende:
Mijn God, je moet toch wel erg kansloos zijn om zo te denken....
![]()
Zal ik hem maar inkoppen...quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:58 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Zij hebben 'somebody gotta do it though'-baantjes![]()
.
Och jee, en nu moet ik zeker dat hele vorige topic door gaan lezen....quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:56 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Overigens bedoelde ik die quote om de rel/discussie wer op gang te krijgen hoor
Ja, maar nu zit jij weer net te doen alsof praktijk alles is. Zonder de theorie zouden we nooit de fabrieken voor de VMBO'ers hebben uitgevonden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:01 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Och jee, en nu moet ik zeker dat hele vorige topic door gaan lezen....![]()
Nee, VMBO-ers zijn NIET kansloos; waarom niet? Omdat er net zo veel beroepen zijn waarbij eenVMBO-opleiding gevraagd wordt dan HBO (hoewel vele werknemers voor een bepaalde functie (vaak onterecht) eerder een HBO-er dan een VMBO-er aannemen, ongeacht de aard van de functie.
VMBO-ers zijn wat meer praktisch ingesteld, werken meer met hun handen; HBO zit daar tussenin, al duidelijk meer theorie dan praktijk en op de VU vraag ik me bij sommige mensen wel af of ze hun eigen veters wel kunnen strikken zonder daar eerst 20 theorieen over hebben uitgedacht hoe zo iets het beste aan te pakken.. omdat ze geen enkele praktische kennis-ervaring hebben...
![]()
Dat is zo, maar de fabrieken moeten in de praktijk wel worden gebouwd, en be-arbeid...quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ja, maar nu zit jij weer net te doen alsof praktijk alles is. Zonder de theorie zouden we nooit de fabrieken voor de VMBO'ers hebben uitgevonden.
Mee eens. Kip/ei-theorie.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:10 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar de fabrieken moeten in de praktijk wel worden gebouwd, en be-arbeid...
Theorie en praktijk kunnen niet zonder elkaar, zijn nutteloos zonder elkaar..
quote:
mee eens!quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:10 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar de fabrieken moeten in de praktijk wel worden gebouwd, en be-arbeid...
jij bent 14, alsof je uberhaupt iets begrijpt hoe de wereld in elkaar steekt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ja, maar nu zit jij weer net te doen alsof praktijk alles is. Zonder de theorie zouden we nooit de fabrieken voor de VMBO'ers hebben uitgevonden.
Het ging om de discussiequote:Op zondag 30 oktober 2005 21:13 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dus kunnen we tot de conclusie komen dat VMBO-ers niet kansloos zijn??
Of hadden we t over hun gedrag?![]()
![]()
![]()
OK hij was onder de gordel, maar om meteen zo te gaan schelden... Het was een voorbeeld, omdat hij de praktijk boven de theorie zetten, terwijl ze gelijk zijn. VWO afmaken gaat wel lukken, Gymnasium is de vraag.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:16 schreef boskov het volgende:
[..]
jij bent 14, alsof je uberhaupt iets begrijpt hoe de wereld in elkaar steekt.
Wie zegt dat de de uitvinder van Spinning Jenny's gestudeerd had. Friedrich Engels heeft naar mijn weten niet gestudeerd en was toch een hele belangrijke factor in die 'fabrieken' van jou/ Dus lul niet zo slap man. Omdat jij in 2 of 3 vwo zit voel je zeker de man. Maak je vwo maar eerst af kutkoter.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:48 schreef ILCILA het volgende:
heej relnicht als jij je mond nou eens even houd... pauperjochie die denkt dat iej alles is omdat hij een hogere opleiding heeft gevolgt
Praktijk en theorie zijn niet gelijk aan elkaar. Praktijk bestaat, en zal altijd bestaan, theorie bestaat alleen maar om duidelijkheid te brengen in de praktijk, en is dus daarmee onderhevig aan de praktijk. Er zal geen theorie ontstaan zonder de praktijk, wat laat zien dat de praktijk zonder de theorie kan bestaan, en andersom niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
OK hij was onder de gordel, maar om meteen zo te gaan schelden... Het was een voorbeeld, omdat hij de praktijk boven de theorie zetten, terwijl ze gelijk zijn. VWO afmaken gaat wel lukken, Gymnasium is de vraag.
Er staan nog zo'n 26.2 andere fouten inquote:
Dat klopt, maar praktijk zal zich niet verder ontwikkelen zonder theorie.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:21 schreef boskov het volgende:
[..]
Praktijk en theorie zijn niet gelijk aan elkaar. Praktijk bestaat, en zal altijd bestaan, theorie bestaat alleen maar om duidelijkheid te brengen in de praktijk, en is dus daarmee onderhevig aan de praktijk. Er zal geen theorie ontstaan zonder de praktijk, wat laat zien dat de praktijk zonder de theorie kan bestaan, en andersom niet.
but still, you got the messagequote:Op zondag 30 oktober 2005 21:21 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Er staan nog zo'n 26.2 andere fouten in.
Punt een: De theorie wordt gemaakt ten behoeve van de praktijk, oftewel, de theorie bestaat voor de praktijk.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:22 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dat klopt, maar praktijk zal zich niet verder ontwikkelen zonder theorie.
De theorie achter de geschiedenis.. (en andere sociale wetenschappen)..quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:29 schreef boskov het volgende:
[..]
Verder moet je weer een onderscheid maken. Jij hebt het over de sociale wetenschappen. Je verhaal geldt natuurlijk niet voor de natuurlijke wetenschappen. Ook niet voor de sociale wetenschappen omdat het daar juist steeds meer gaat om het begrijpen van sociale omgangen en relaties. Oftewel, de tijd van inductieve theorien verzinnen is redelijk achterhaald bij de sociale wetenschappen, het gaat steeds meer om abductie (in mijn ogen ook niet erg betrouwbaar) en hermeneustiek. Maar als ik je dat ga uitleggen ben ik een dag bezig en jij een week om te begrijpen (niet denigrerend, het is eenmaal niet makkelijk). Vind je het echt interessant, sla dan maar Habermas, en Peirce er op na.
Maar om het samen te vatten, je zit er aardig naast
Denkfout. Capabele theoretici zijn zeldzamer dan capabele praktijkmensen; maar daarmee is niet gezegd dat een capabele theoreticus niet ook in de praktijk capabel kan zijn. Vice versa is wel onwaarschijnlijk; wat je zou weten als je wel eens met onbekwame bouwvakkers te maken zou hebben gehad; als die even niet bijgestuurd worden stort je huis in elkaar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:10 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dat klopt gedeeltelijk; want ik ken ook genoeg theoretisch aangelegde mensen die nog niet eens hun eigen fietsband kunnen plakken bij wijze van spreken...quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Denkfout. Capabele theoretici zijn zeldzamer dan capabele praktijkmensen; maar daarmee is niet gezegd dat een capabele theoreticus niet ook in de praktijk capabel kan zijn. Vice versa is wel onwaarschijnlijk; wat je zou weten als je wel eens met onbekwame bouwvakkers te maken zou hebben gehad; als die even niet bijgestuurd worden stort je huis in elkaar.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:29 schreef boskov het volgende:
[..]
Punt een: De theorie wordt gemaakt ten behoeve van de praktijk, oftewel, de theorie bestaat voor de praktijk.
Verder moet je weer een onderscheid maken. Jij hebt het over de sociale wetenschappen. Je verhaal geldt natuurlijk niet voor de natuurlijke wetenschappen. Ook niet voor de sociale wetenschappen omdat het daar juist steeds meer gaat om het begrijpen van sociale omgangen en relaties. Oftewel, de tijd van inductieve theorien verzinnen is redelijk achterhaald bij de sociale wetenschappen, het gaat steeds meer om abductie (in mijn ogen ook niet erg betrouwbaar) en hermeneustiek hermeneutiek. Maar als ik je dat ga uitleggen ben ik een dag bezig en jij een week om te begrijpen (niet denigrerend, het is eenmaal niet makkelijk). Vind je het echt interessant, sla dan maar Habermas, en Peirce er op na.
Maar om het samen te vatten, je zit er aardig naast
?quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:32 schreef descendent1 het volgende:
[..]
De theorie achter de geschiedenis.. (en andere sociale wetenschappen)..![]()
Kuch... allesbehalve! Feiten in de geschiedenis zijn (bijna) niet te achterhalen, omdat iedere tekst een interpretatie van de beschreven gebeurtenissen is; dus geschiedenisboeken op hun beurt zijn dat ook.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:39 schreef boskov het volgende:
[..]
?
geschiedenis is een beetje een slecht voorbeeld vind je niet? Immers, geschiedenis is een opsomming van feiten, en daarnaast, bijna niet bruikbaar voor het heden.
en wat heeft dat met vmbo te maken?quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:44 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Kuch... allesbehalve! Feiten in de geschiedenis zijn (bijna) niet te achterhalen, omdat iedere tekst een interpretatie van de beschreven gebeurtenissen is; dus geschiedenisboeken op hun beurt zijn dat ook.
Geschiedenis is zeker wel bruikbaar voor het heden: Historia Vitae Magistra!![]()
(het verleden is de leermeester van de toekomst- al leren mensen er vaak weinig van..-
![]()
Dat is ook vaak maar een houding. Ik denk dat bijnan alle academici met wat geduld best kunnen leren een band te plakken (zo moeilijk is dat immers niet).quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:37 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dat klopt gedeeltelijk; want ik ken ook genoeg theoretisch aangelegde mensen die nog niet eens hun eigen fietsband kunnen plakken bij wijze van spreken...![]()
Dat is denk ik zeker eerder waar dan andersom; dat VMBO-ers academische theorieen en vraagstukken succesvol kunnen behandelen-oplossen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is ook vaak maar een houding. Ik denk dat bijnan alle academici met wat geduld best kunnen leren een band te plakken (zo moeilijk is dat immers niet).
Ah kom op, de geschiedkundige theorien hebben bijna nooit genoeg bewijs. Tegelijkertijd zijn ze ook zo, dat het bijna onmogelijk is om het tegendeel te bewijzen (heet welkom aan het positivisme). Neem liever sociologie als voorbeeldquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:45 schreef descendent1 het volgende:
Daarbij heb je in de geschiedenis zeker theorieen; zoals alleen al de 'civilisatietheorie', de daaraan verwante 'moderniseringstheorie', theorieen over hoe samenlevingen ontstaan zijn etcetera.
Kun je je afvragen of de scheiding tussen GS en andere sociale wetenschappen terecht is; omdat deze theorieen ze allemaal in zich hebben maar goed.
T is geen slecht voorbeeld!![]()
Daar word jij dan ook jaren op afgebeuld!quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:49 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dat is denk ik zeker eerder waar dan andersom; dat VMBO-ers academische theorieen en vraagstukken succesvol kunnen behandelen-oplossen.![]()
Positivisme... achterhaald...quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:50 schreef boskov het volgende:
[..]
Ah kom op, de geschiedkundige theorien hebben bijna nooit genoeg bewijs. Tegelijkertijd zijn ze ook zo, dat het bijna onmogelijk is om het tegendeel te bewijzen (heet welkom aan het positivisme). Neem liever sociologie als voorbeeld!
quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:53 schreef Jett het volgende:
IK BEN LEKKER EEN MBO-ER avatarjatter danwel kloon![]()
Natuurlijk is positivisme achterhaald.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:56 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Positivisme... achterhaald...![]()
Of wilde je nu beweren dat je causale verbanden kunt ontdekken in de sociologie op basis van empyrisch onderzoek?
Alle theorie is een kwestie van aanname en interpretatie.![]()
anders brandt er even een wetenschappelijke discussie los op het tiener forum...![]()
En eventjes nog over je aannames. Persoonlijk heb ik daar grote problemen mee. Interpretatie is vanzelfsprekend en nodig, maar aannames is meer een heikelpuntje. Ik vind abductie al kantje boord bij hermeneutiek, maar aannames zijn echt not done, vooral in sociale wetenschappen waar alles afhankelijk is van alles, en je zeer waarschijnlijk spurious correlations gaat aannemen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:56 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Positivisme... achterhaald...![]()
Of wilde je nu beweren dat je causale verbanden kunt ontdekken in de sociologie op basis van empyrisch onderzoek?
Alle theorie is een kwestie van aanname en interpretatie.![]()
anders brandt er even een wetenschappelijke discussie los op het tiener forum...![]()
Probeer nu niet te doen alsof natuurkundige theorieen 100% bewijsbaar zijn; die zijn dat ook niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:50 schreef boskov het volgende:
[..]
Ah kom op, de geschiedkundige theorien hebben bijna nooit genoeg bewijs. Tegelijkertijd zijn ze ook zo, dat het bijna onmogelijk is om het tegendeel te bewijzen (heet welkom aan het positivisme). Neem liever sociologie als voorbeeld!
Nee, maar in de natuurkunde heb je wel duidelijke regels die op alles en iedereen gelden. Zwaartekracht geldt, of je er in gelooft of niet, of je het begrijpt of niet. Nu is dit niet met alles, maar verschil in interpretatie is bijna niet mogelijk als je empirisch onderzoek kan uitvoeren. Sommige dingen zijn nog niet duidelijk, bijvoorbeeld kanker, maar ik ben er van overtuigd dat dat ook wel begrepen wordt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Probeer nu niet te doen alsof natuurkundige theorieen 100% bewijsbaar zijn; die zijn dat ook niet.
Hermeneutiek wordt ook toegepast in de geschiedsschrijving; (logisch immers) maar verder ben ik het wat dat betreft met je eens.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:03 schreef boskov het volgende:
[..]
En eventjes nog over je aannames. Persoonlijk heb ik daar grote problemen mee. Interpretatie is vanzelfsprekend en nodig, maar aannames is meer een heikelpuntje. Ik vind abductie al kantje boord bij hermeneutiek, maar aannames zijn echt not done, vooral in sociale wetenschappen waar alles afhankelijk is van alles, en je zeer waarschijnlijk spurious correlations gaat aannemen.
Dat is ook maar een aanname, en niet absoluut bewijsbaar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:07 schreef boskov het volgende:
[..]
Nee, maar in de natuurkunde heb je wel duidelijke regels die op alles en iedereen gelden.
Kun jij met 100% zekerheid aantonen dat zwaartekracht bestaat?quote:Zwaartekracht geldt, of je er in gelooft of niet, of je het begrijpt of niet.
Je vergist je deerlijk; je hebt namelijk ook altijd te maken met de beperkingen van je mens zijn; je kunt niet buiten jezelf treden. Je neemt altijd waar als mens.quote:Nu is dit niet met alles, maar verschil in interpretatie is bijna niet mogelijk als je empirisch onderzoek kan uitvoeren.
Dat is ook maar een aannamequote:Sommige dingen zijn nog niet duidelijk, bijvoorbeeld kanker, maar ik ben er van overtuigd dat dat ook wel begrepen wordt.
Je hebt gelijk over je aannames, maar dit schept wel een kantlijn aan het hele onderzoeks proces. We gaan van dingen uit.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:11 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Hermeneutiek is ook een soort van geschiedsschrijving; (logisch immers) maar verder ben ik het wat dat betreft met je eens.
Ik denk toch dat je, omdat er niets causaal 100% te verklaren is- je niet onder aannames uit kunt komen; deze dienen echter wel goed onderbouwd te zijn-->. theorieen of hypothesen..
(is jouw abductie hetzelfde als 'mijn' deductie?
quote:Peirce made important contributions to deductive logic (see below), but he was primarily interested in the logic of science and specifically in what he called abduction (as opposed to deduction and induction). Abduction is the process whereby a hypothesis is generated, so that surprising facts may be explained. "There is a more familiar name for it than abduction," Peirce wrote, "for it is neither more nor less than guessing." Indeed, Peirce considered abduction to be at the heart not only of scientific research but of all ordinary human activities as well. His pragmatism may be understood as a method of sorting out conceptual confusions by linking the meaning of concepts to their operational / practical consequences.
Hmm, interesant. Maar ook abductie leidt dus niet tot wetmatige verklaringen, maar anywayz, ik ga drvandaar nu.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:15 schreef boskov het volgende:
[..]
Je hebt gelijk over je aannames, maar dit schept wel een kantlijn aan het hele onderzoeks proces. We gaan van dingen uit.
Nee, abductie is na deductie en inductie ontwikkeld en wordt vooral in de hermeneutiek gebruikt. Peirce heeft daar wat over geschreven. Het gaat er in ieder geval om dat je logica en kennis gebruikt om tot de beste hypotheses te komen
hieronder wat meer:
[..]
zie hieronderquote:Op zondag 30 oktober 2005 22:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is ook maar een aanname, en niet absoluut bewijsbaar.
[..]
Dit doet me denken aan een postmodernistische insteek, en persoonlijk geloof ik niet in postmodernistische opvattingen. "Hoor je het blaadje vallen in de bos als er niemand in de buurt is?"-troep.quote:Kun jij met 100% zekerheid aantonen dat zwaartekracht bestaat?
[..]
Dat klopt, maar dit wordt opgelost door het te controleren. De betrouwbaarheid van de observatie van de mens kan gemeten worden met andere metingen van andere observatoren. Als er voor iets geen afwijking bestaat, zijn er twee echte antwoorden. Of het klopt, of iedereen heeft het fout, omdat iedereen last heeft van zijn uitgangspunt. Maar dit zou de hele wetenschap blokkeren, en is het naar mijn mening redelijk gewaagd om zoiets te zeggen.quote:Je vergist je deerlijk; je hebt namelijk ook altijd te maken met de beperkingen van je mens zijn; je kunt niet buiten jezelf treden. Je neemt altijd waar als mens.
[..]
quote:Dat is ook maar een aanname![]()
Je kunt er dan wel niet in geloven, maar daarmee is het nog niet onwaar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:26 schreef boskov het volgende:
[..]
zie hieronder
[..]
Dit doet me denken aan een postmodernistische insteek, en persoonlijk geloof ik niet in postmodernistische opvattingen.
Dat is geen bewijs van het tegendeel.quote:"Hoor je het blaadje vallen in de bos als er niemand in de buurt is?"-troep.
En je kan niet met 100% aantonen dat het bestaat omdat er altijd wel een andere relatie mogelijk zou kunnen zijn--> Buitenaardse wezens. Tegelijk vind ik de Newtoniaanse opvatting van Popper over het falsifiactionisme zo sterk, dat ik er wel waarde aan hecht. Er is in al die jaren geen enkele aanwijzing geweest dat er iets anders zwaartekracht zou veroorzaken.
Wetenschap is geinstitutionaliseerde twijfel. Je neemt hier dus een erg onwetenschappelijk standpunt in.quote:Tevens kan je Popper gebruiken om god en buitenaardse wezens hier buitenspel te zetten. Oftewel, nee, het is niet 100% te bewijzen, (het is maar een theorie), maar er is tot nu toe geen enkele tegenspraak hierin, oftewel, er is momenteel geen twijfel nodig vind ik. Ik sluit het dus niet uit, maar ik zeg alleen dat ik het niet nodig acht te twijfelen omdat er wetenschappelijk gezien, geen twijfel over bestaat.
Het is absoluut niet gewaagd om te zeggen, het is immers gewoon waar; dit is keiharde logica. Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat het in de praktijk onwerkbaar is om zulke hoge eisen aan bewijsvoering te stellen, en het is veelal ook helemaal niet nodig; als het redelijk werkt en/of verklaart is het goed genoeg.quote:[..]
Dat klopt, maar dit wordt opgelost door het te controleren. De betrouwbaarheid van de observatie van de mens kan gemeten worden met andere metingen van andere observatoren. Als er voor iets geen afwijking bestaat, zijn er twee echte antwoorden. Of het klopt, of iedereen heeft het fout, omdat iedereen last heeft van zijn uitgangspunt. Maar dit zou de hele wetenschap blokkeren, en is het naar mijn mening redelijk gewaagd om zoiets te zeggen.
[..]
Ja kijk, daar heb je dus gewoon een punt. Je hebt nu eenmaal in een samenleving mensen nodig die complexe dingen verzinnen en mensen die dat in het dagelijks leven ook gewoon uitvoeren. Als er geen vmbo'ers waren zou de samenleving (in ieder geval een aantal decenia) niet meer functioneren aangezien veel dingen toch echt alleen maar door mensen kunnen worden gedaan en niet worden geautomatiseerd. Op de lange termijn zou dat wel kunnen, maar wat zouden die mensen dan moeten gaan doen?quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:04 schreef Koenholio het volgende:
Hoewel ik het ermee eens ben dat de mentaliteit en het gedrag van de gemiddelde VMBO-ganger nogal [zacht uitdrukken] irritant en kansloos [/zacht uitdrukken] is, vind ik het toch nogal laag om ze dan meteen weer aan te vallen met "dat zijn domme mensen die niets kunnen". Ze kunnen er zelf ook niets aan doen dat ze wat minder begaaft zijn.
En nee, ik ben geen VMBO-er
Wat voor opleiding hadden de mensen in de fabrieken werkten die ons land in de jaren 60/70/80 opbouwden?quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:13 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Ja kijk, daar heb je dus gewoon een punt. Je hebt nu eenmaal in een samenleving mensen nodig die complexe dingen verzinnen en mensen die dat in het dagelijks leven ook gewoon uitvoeren. Als er geen vmbo'ers waren zou de samenleving (in ieder geval een aantal decenia) niet meer functioneren aangezien veel dingen toch echt alleen maar door mensen kunnen worden gedaan en niet worden geautomatiseerd. Op de lange termijn zou dat wel kunnen, maar wat zouden die mensen dan moeten gaan doen?
Zo, heb ik daar ook weer even mijn gedachten op los gelaten
Bijna niets, maar dat bedoel ik dus ook.quote:Op maandag 31 oktober 2005 07:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wat voor opleiding hadden de mensen in de fabrieken werkten die ons land in de jaren 60/70/80 opbouwden?
Iets kan ook gewoon werken als het niet waar isquote:Op zondag 30 oktober 2005 22:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je kunt er dan wel niet in geloven, maar daarmee is het nog niet onwaar.
[..]
Dat is geen bewijs van het tegendeel.
[..]
Wetenschap is geinstitutionaliseerde twijfel. Je neemt hier dus een erg onwetenschappelijk standpunt in.
[..]
Het is absoluut niet gewaagd om te zeggen, het is immers gewoon waar; dit is keiharde logica. Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat het in de praktijk onwerkbaar is om zulke hoge eisen aan bewijsvoering te stellen, en het is veelal ook helemaal niet nodig; als het redelijk werkt en/of verklaart is het goed genoeg.
Nee tegen domme mensen die menen te weten wat democratie is....quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:09 schreef Ontopic het volgende:
Jij bent tegen de democratie?
Jij bent duidelijk wel f*cking intelligent. Jij scheert verder niet alle VMBO'ers over 1 kam. Jij realiseert je dat er ook VMBO'ers zijn die wel nadenken. Jij hebt in de gaten dat sommige VMBO'ers 25 keer slimmer zijn dan jij.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:29 schreef HostiMeister het volgende:
VMBO'ers...
Mijn god, wat een zooitje inferieure zwakzinnigen zijn het toch ook...
Zulk paupervolk dat er voor zorgt dat bijvoorbeeld Pim Fortuyn aan de macht kon komen, of dat er nee werd gestemt bij het afgelopen europees referendum... 99% weet niet eens wat een referendum is...
Ik kots op dat schuim van onze samenleving...
quote:Op dinsdag 1 november 2005 01:59 schreef cerror het volgende:
Mensen met vooroordelen zijn niet erg pienter.
Want ieder pienter mens weet dat je een boek niet moet beoordelen op z'n kaft.
Ik ben bijvoorbeeld mavo-klant.quote:
quote:Op dinsdag 1 november 2005 02:29 schreef Steijn het volgende:
Frappant altijd, VMBO'ers die tegen VWO'ers opkijken zijn altijd overtuigd van een omgekeerd evenredig verband tussen intelligentie en sociale vaardigheid. Ik denk, als er al een verband is, dat dit eerder evenredig is aan de intelligentie.IQ en EQ is echt niet als pH en pOH.
Fortuijn had niet alleen stemmen van VMBO'ers. Wel de meerderheid, I must confess, maar toch alsnog maar 15 of 16 zetels van z'n 26 waren van mensen met een lage opleiding. Oftewel 10 % van Nederland's stemgerechtigden die ook echt stemden. Het is naief om alle VMBO'ers derhalve over een kam te scheren.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:29 schreef HostiMeister het volgende:
VMBO'ers...
Zulk paupervolk dat er voor zorgt dat bijvoorbeeld Pim Fortuyn aan de macht kon komen, of dat er nee werd gestemt bij het afgelopen europees referendum... 99% weet niet eens wat een referendum is...
En ik kots ook op dat schuim van de samenleving. Echter denk ik dat onze definitie een tikkie verschilt. Ik kots namelijk op die elitaire mensen die denken dat ze beter dan anderen zijn. Mensen die denken dat je alleen het leven waard bent als je VWO doet. Dat is IMO een foute kijk op het leven. Opleiding is niet gelijk aan intelligentie. Ik ken mensen in 5 (T)VWO die minder intelligent over komen en minder van dingen weten dan iemand uit 4 TL. Ze komen ook nog eens volwassener over en ze zijn toch echt jonger...quote:Ik kots op dat schuim van onze samenleving...
Inkoppertje...quote:Op dinsdag 1 november 2005 02:09 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik ben bijvoorbeeld mavo-klant.
Maar hebben jullie mij de hele tijd gezien als een domme gozer?
?? Bedoel je nu dat VWO-ers nminder sociaal vaardig zijn??quote:Op dinsdag 1 november 2005 02:29 schreef Steijn het volgende:
Frappant altijd, VMBO'ers die tegen VWO'ers opkijken zijn altijd overtuigd van een omgekeerd evenredig verband tussen intelligentie en sociale vaardigheid. Ik denk, als er al een verband is, dat dit eerder evenredig is aan de intelligentie.IQ en EQ is echt niet als pH en pOH.
Mensen met vooroordelen zijn heel pienter. Je kunt namelijk niet functioneren als je ze niet hebt; het kost veel te veel tijd om alles diepgaand te onderzoeken alvorens tot een oordeel te komen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 01:59 schreef cerror het volgende:
Mensen met vooroordelen zijn niet erg pienter.
Want ieder pienter mens weet dat je een boek niet moet beoordelen op z'n kaft.
Nee, ik zeg dat er geen verband is tussen sociaal vaardigheid en opleidingsniveau. Zowel op het VMBO als het VWO heb je contactgestoorden en hele goede praters. Wel denk ik dat hoe slimmer je bent hoe beter je mensen kunt bespelen/bewerken.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:09 schreef descendent1 het volgende:
?? Bedoel je nu dat VWO-ers nminder sociaal vaardig zijn??
Want dat klopt af en toe behoorlijk...![]()
... zodat ze er niet achter komen hoe dom je eigenlijk bent.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wel denk ik dat hoe slimmer je bent hoe beter je mensen kunt bespelen/bewerken ...
Het is alleen jammer dat je een heel klein wereldje hebt, als je te veel vooroordelen hebt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Mensen met vooroordelen zijn heel pienter. Je kunt namelijk niet functioneren als je ze niet hebt; het kost veel te veel tijd om alles diepgaand te onderzoeken alvorens tot een oordeel te komen.
quote:
hear hearquote:Op maandag 31 oktober 2005 21:29 schreef HostiMeister het volgende:
VMBO'ers...
Ik kots op dat schuim van onze samenleving...
das knap, aangezien vmbo pas maar 3 of 4 jaar bestaadquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:25 schreef veer0318 het volgende:
Overigens, ik heb zowel VMBO, HAVO alsook VWO gedaan (en dat is in vorm van laag naar hoger)
Kan dus netquote:Op woensdag 2 november 2005 18:58 schreef donald_dick het volgende:
[..]
das knap, aangezien vmbo pas maar 3 of 4 jaar bestaad
quote:Op woensdag 2 november 2005 18:58 schreef donald_dick het volgende:
[..]
niet dus, iedereen die daarvoor mavo deed is nog gewoon mavistquote:
Nu nog goed formuleren en je zou een punt hebbenquote:
bestaad nog wel?quote:Op woensdag 2 november 2005 18:58 schreef donald_dick het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 november 2005 20:33 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Nu nog goed formuleren en je zou een punt hebben
Absoluut of procentueel?quote:
Leg eens uit, die HAVO'er kan na zijn/haar HAVO ook HBO gaan doen. MBO+HBO = meer kansen dan MBOquote:Op donderdag 3 november 2005 23:46 schreef jaguar het volgende:
Na het vmbo kan je naar het MBO, iemand die HAVO heeft gedaan kan na zijn opleiding.... OOK MBO gaan doen, evenveel kansen dus.
Die vmbo'er kan na zijn MBO ook HBO doen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:24 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Leg eens uit, die HAVO'er kan na zijn/haar HAVO ook HBO gaan doen. MBO+HBO = meer kansen dan MBO
Allebeiquote:Op donderdag 3 november 2005 23:56 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Absoluut of procentueel?
Wat een domme post..quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:57 schreef Doron het volgende:
Is iemand die van het HAVO naar MBO 4 gaat dan ook kansloos ? Waarom zou een VMBO'er kansloos zijn ? Omdat er veel marokaantjes, turken enzo op hun scholen zitten ? Toch blijf ik erbij dat er ook veel kansloze WO studenten zijn, maar die komen pas later erachter dat ze fout zitten.
Iemand beoordelen op opleidingsniveau is niet echt eerlijk. Stel je voor, jij met je grote smoel die een rechten opleiding doet, je studeert vrij lang en doet daarna nóg een studie om zeker te zijn van je toekomst. Ga je eens vergelijken met een VMBO leerling die opeens rijk word, sta je daar, met je papiertjes
@ dazzled; PhotoShop is niet zo moeilijk hoor, ook zelfs niet voor een VMBO'er
Het zal me verbazen als jij met PhotoShop weet om te gaan Modwirequote:
Door dit soort uitspraken wordt je kansloos gevonden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:33 schreef twetwe het volgende:
Ik denk dat alle havo / vwo-ers in dit topic gewoon altijd 'geownt' worden door vmb'-ers (in het echte leven) en willen jullie de 'mavo klanten' terugpakken via de virtuele wereld, omdat jullie in het echte leven niks zijn!
ohja, vmbo-re kansloos? nee, havo en vwo klanten zijn kansloos! en dan al helemaal die 'computerjutten' die nooit werken en nooit uitgaan. Dat zijn gewoon angsthazen die niks in de praktijk kunnen brengen! op papier kunnen ze het mooi berekenen met hun derdemachtsvergelijkingen maar als je je oma moet helpen met de boodschappen snap je niet hoe dat moet.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:33 schreef twetwe het volgende:
Ik denk dat alle havo / vwo-ers in dit topic gewoon altijd 'geownt' worden door vmb'-ers (in het echte leven) en willen jullie de 'mavo klanten' terugpakken via de virtuele wereld, omdat jullie in het echte leven niks zijn!
ohja, vmbo-re kansloos? nee, havo en vwo klanten zijn kansloos! en dan al helemaal die 'computerjutten' die nooit werken en nooit uitgaan. Dat zijn gewoon angsthazen die niks in de praktijk kunnen brengen! op papier kunnen ze het mooi berekenen met hun derdemachtsvergelijkingen maar als je je oma moet helpen met de boodschappen snap je niet hoe dat moet.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:09 schreef yok het volgende:
[..]
[afbeelding]
als je zo'n kop heb moet je die ook echt niet opentrekken kleuter![]()
Sorry hoor, maar met de havo kan je HBO gaan doen, wat echt wel een niveautje hoger is dan het MBO. Dus ik snap niet hoe je kan zeggen dat het VMBO'ers even veel kans als havo'ers hebben.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:46 schreef jaguar het volgende:
zal ik het dan maar ff zeggen
Een VMBO-er is alles behalve kansloos.
Als er iemand met een goed paar hersens na gaat denken zal hij er achter komen dat VMBO een pleiding is die je Voorbereid op een volgende opleiding.
VMBO-ers hebben ook nog als handige bijkomstigheid dat ze een goede begeleiding krijgen in de les.
Na het vmbo kan je naar het MBO, iemand die HAVO heeft gedaan kan na zijn opleiding.... OOK MBO gaan doen, evenveel kansen dus.
Natuurlijk haken er heel veel jongeren bij het MBO al af, maar ik vind dat dat meer bij de opvoeding ligt.
Als je je kind namelijk gewoon verteld dat MBO moeten doen en je er ook wat tegenover zet (rijlessen etc) komen ze net zo ver (en misschien nog wel verder) dan een HAVO of VWO leerling.
En het gelul over praktijk en theorie slaat helemaal nergens op.
Je heb zowel praktijk als theorie nodig en dat krijg je in het vmbo (zelfs een praktijkschool) ook.
m'kay?
![]()
Nou dan wil ik jouw PS skills weleens zien ook.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:21 schreef Doron het volgende:
[..]
Het zal me verbazen als jij met PhotoShop weet om te gaan Modwireals je niets beters te zeggen hebt hou dan je muil dicht
![]()
![]()
Als ze na MBO HBO gaan doen hebben ze net zoveel kansenquote:Op vrijdag 4 november 2005 20:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar met de havo kan je HBO gaan doen, wat echt wel een niveautje hoger is dan het MBO. Dus ik snap niet hoe je kan zeggen dat het VMBO'ers even veel kans als havo'ers hebben.
Nerd grapjes!quote:Op dinsdag 1 november 2005 02:29 schreef Steijn het volgende:
IQ en EQ is echt niet als pH en pOH.
Weinig wiskundig onderlegd ben jij dan. Ten eerste is de kans dat je het MBO haalt nooit 100%, dus kan je nooit evenveel kans hebben als iemand die zijn HAVO gehaald heeft. Tenminste, als je puur naar opleidingsniveau kijkt dan. [/nerd modus]quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als ze na MBO HBO gaan doen hebben ze net zoveel kansen
Eizung! Op het VMBO zitten bij ons op school genoeg contact gestoordenquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat er geen verband is tussen sociaal vaardigheid en opleidingsniveau. Zowel op het VMBO als het VWO heb je contactgestoorden en hele goede praters. Wel denk ik dat hoe slimmer je bent hoe beter je mensen kunt bespelen/bewerken.
Hoi!quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Al draagt een aap... etc...quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat was iets wat Ijsmeis op de vorige pagina zei, grappig dat nu ineens iedereen er op reageert terwijl ik het helemaal niet serieus bedoeldequote:Op vrijdag 4 november 2005 20:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weinig wiskundig onderlegd ben jij dan. Ten eerste is de kans dat je het MBO haalt nooit 100%, dus kan je nooit evenveel kans hebben als iemand die zijn HAVO gehaald heeft. Tenminste, als je puur naar opleidingsniveau kijkt dan. [/nerd modus]
Dacht ik al stiekem.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:56 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat was iets wat Ijsmeis op de vorige pagina zei, grappig dat nu ineens iedereen er op reageert terwijl ik het helemaal niet serieus bedoelde
Wat een post zegquote:Op vrijdag 4 november 2005 17:33 schreef twetwe het volgende:
Jawel hoor. Wetenschap is generaliseren, zonder dat blijf je hangen in casuistiek en kun je nooit verbanden leggen etc.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:31 schreef WeirdMicky het volgende:
Tering wat veel generalisaties hier. Dat is over het algemeen ook niet echt slim he?
Je hebt het over kansen, en dan kom je met een hypothetisch voorbeeld waaruit je dan concludeert dat de VMBO'ers helemaal niet kansloos zijn. Jammer dat jij blijkbaar niet snapt dat de kans dat dat voorbeeld in de praktijk voorkomt richting de 0 gaat, de grootste kans voor een VMBO'er om heel rijk te worden is dmv loterijen of een erfenis... DAAROM zijn ze kansloos... Photoshop boeit niemand ene flikker..quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:21 schreef Doron het volgende:
[..]
Het zal me verbazen als jij met PhotoShop weet om te gaan Modwireals je niets beters te zeggen hebt hou dan je muil dicht
![]()
![]()
Gaan we weer. Je weet ook dat juist die generalisaties ook het grootste probleem vormen in de wetenschap?quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jawel hoor. Wetenschap is generaliseren, zonder dat blijf je hangen in casuistiek en kun je nooit verbanden leggen etc.
Waardoor je dus weer kansloos bentquote:Op vrijdag 4 november 2005 22:51 schreef Modwire het volgende:
[..]
Je hebt het over kansen, en dan kom je met een hypothetisch voorbeeld waaruit je dan concludeert dat de VMBO'ers helemaal niet kansloos zijn. Jammer dat jij blijkbaar niet snapt dat de kans dat dat voorbeeld in de praktijk voorkomt richting de 0 gaat, de grootste kans voor een VMBO'er om heel rijk te worden is dmv loterijen of een erfenis... DAAROM zijn ze kansloos... Photoshop boeit niemand ene flikker..
Edit: dat ik hier nog serieus op inga..
Ze zijn een noodzakelijk kwaad.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:58 schreef boskov het volgende:
[..]
Gaan we weer. Je weet ook dat juist die generalisaties ook het grootste probleem vormen in de wetenschap?
Ik zit opt Atheneum, hoor...quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waardoor je dus weer kansloos bent![]()
deze post past precies in dit topique dwaasquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:59 schreef boskov het volgende:
[..]
jij krijgt de award voor de meest kortzichtige en idiote post van de maand
Oh? ik geen ervaring met het echte leven? mocht je willen, dit hele topic is gewoon zo triest dat ik elke keer als ik dit topic open in lachen uitbarst! Jullie doen alsof vmbo-ers de joden in de tijd van de 2e wereldoorlog zijn!quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat een post zeg. Kereltje, jij hebt duidelijk nog geen ervaring in het echte leven. Die computerjut van jou zal later wel een mooie baan hebben, en waarschijnlijk veertig jaar lang al die door jou opgehemelde vmbo-ers mogen aansturen; dan ben je pas "geowned"
.
Jodeuhhhhhhhhhhhhhhquote:Op zaterdag 5 november 2005 00:05 schreef twetwe het volgende:
[..]
Oh? ik geen ervaring met het echte leven? mocht je willen, dit hele topic is gewoon zo triest dat ik elke keer als ik dit topic open in lachen uitbarst! Jullie doen alsof vmbo-ers de joden in de tijd van de 2e wereldoorlog zijn!
Wil dat zeggen dat ze minder zijn ? Klopt , ze begrijpen meer dingen niet, maar pas je gewoon aan , ik kan het enorm goed met VMBO'ers van kampertuig tot tokkies vinden, het ligt ook een klein beetje aanjezelf.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:22 schreef Flem het volgende:
Ik heb zelden tot nooit een fatsoenlijk gesprek met een VMBO'ert. Meer dan de helft van m'n opmerkingen en verwijzingen naar de actualiteit van het moment begrijpen ze niet, waardoor het gesprek al snel op een onderwerp ŕ la 'Idols' uitkomt. Ook m'n sarcastisch bedoelde grappen en grollen komen zo goed als nimmer aan, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Jongen, je bent 16 volgens je profiel; dan weet je écht nog niets van het leven. Verder staan in dit topic enige diepzinnige gedachten (o.a. van mijquote:Op zaterdag 5 november 2005 00:05 schreef twetwe het volgende:
[..]
Oh? ik geen ervaring met het echte leven? mocht je willen, dit hele topic is gewoon zo triest dat ik elke keer als ik dit topic open in lachen uitbarst! Jullie doen alsof vmbo-ers de joden in de tijd van de 2e wereldoorlog zijn!
quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:05 schreef twetwe het volgende:
[..]
Dit is pas triest, dit is geen haar beter dan roepen dat alle VMBO'ers allemaal kansloze putjesscheppers zijn.quote:ohja, vmbo-re kansloos? nee, havo en vwo klanten zijn kansloos! en dan al helemaal die 'computerjutten' die nooit werken en nooit uitgaan. Dat zijn gewoon angsthazen die niks in de praktijk kunnen brengen! op papier kunnen ze het mooi berekenen met hun derdemachtsvergelijkingen maar als je je oma moet helpen met de boodschappen snap je niet hoe dat moet.
Verschil is dat dat laatste waar isquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:05 schreef Cerbie het volgende:
[..]
[..]
Dit is pas triest, dit is geen haar beter dan roepen dat alle VMBO'ers allemaal kansloze putjesscheppers zijn.
Ja, jij bent zelf een VMBO'er..quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:00 schreef Mattt het volgende:
[..]
Wil dat zeggen dat ze minder zijn ? Klopt , ze begrijpen meer dingen niet, maar pas je gewoon aan , ik kan het enorm goed met VMBO'ers van kampertuig tot tokkies vinden, het ligt ook een klein beetje aanjezelf.
"Slimme VMBO'ers" lijkt me een schoolvoorbeeld van een contradictio in terminis.quote:En de meeste mensen hier worden volgens mij verschikkelijk hard gepakt in het echte leven door onze slimme vmbo'ers, c'mon ik ben het er met eens dat het niet het slimste volk is, maar om ze te behandelen als
audtische mongooltjes ? Nope..
Dat is zeker Latijns. Niet van die moeilijke woorden gebruiken zegquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:21 schreef Modwire het volgende:
[..]
Ja, jij bent zelf een VMBO'er..
[..]
"Slimme VMBO'ers" lijkt me een schoolvoorbeeld van een contradictio in terminis.
Iemand die desalniettemin zegt zit per definitie niet op het VMBOquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:50 schreef Doron het volgende:
Volgens mij is Modwire zelf ook een VMBO leerling, maar probeert zich op FOK! voor te doen als iemand die hij niet is, hehe. Tja, want je zit maar achter je scherm he
Dat als jij zou beweren VMBO'ers niet te mogen je in feite jezelf zou dissen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:47 schreef Mattt het volgende:
[..]
Dus ,wat heeft dat er mee te maken ?
quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:50 schreef Doron het volgende:
Volgens mij is Modwire zelf ook een VMBO leerling, maar probeert zich op FOK! voor te doen als iemand die hij niet is, hehe. Tja, want je zit maar achter je scherm he
Beweer ik ze niet te mogen ?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:57 schreef Modwire het volgende:
[..]
Dat als jij zou beweren VMBO'ers niet te mogen je in feite jezelf zou dissen.
[..]![]()
![]()
![]()
ONZ.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:29 schreef Modwire het volgende:
Lezen blijft moeilijk.
En in het kader van flauwe opmerkingen, iemand die in het topic "Er zit schaamhaar in mijn pekel!" post kan ik ook moeilijk serieus nemen..![]()
Mensen die niet eens weten dat het 'mijn' ipv 'mij' punt is, neem ik ook niet serieus.quote:
quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is zeker Latijns. Niet van die moeilijke woorden gebruiken zeg![]()
Je bent gewoon jaloers dat je geen pekel hebt...quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:29 schreef Modwire het volgende:
Lezen blijft moeilijk.
En in het kader van flauwe opmerkingen, iemand die in het topic "Er zit schaamhaar in mijn pekel!" post kan ik ook moeilijk serieus nemen..![]()
god(in) heeft gesprokenquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:03 schreef ijsmeis het volgende:
Genoeg gebasht, tss.
Eigenlijk blijft het maar een eindeloze discussie over wie nou beter of slechter is.
Op de basisschool gingen havo'ers hier toch ook wel met vmbo'ers om? En vmbo'ers weer met havo'ers?
Ik wel in ieder geval en de rest ook.
Eigenlijk wil ik met mij post zeggen dat niemand kansloos is! iedereen hier op deze aardkloot is er niet voor niks opgezet! Ik doe toch zelf ook havo! Maar jullie katten vmbo-ers gewoon af terwijl ik zowel vmbo vrienden heb als vwo vrienden, ik merk geen verschil!quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:05 schreef Cerbie het volgende:
[..]
[..]
Dit is pas triest, dit is geen haar beter dan roepen dat alle VMBO'ers allemaal kansloze putjesscheppers zijn.
Je wilt niet weten hoeveel ik meegemaakt heb! Ik ben 16 jaar zonder een echte vader opgegroeid, dus ik weet echt wel wat hard-life is hoorquote:Op zaterdag 5 november 2005 10:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jongen, je bent 16 volgens je profiel; dan weet je écht nog niets van het leven. Verder staan in dit topic enige diepzinnige gedachten (o.a. van mij), zo triest is het dus niet.
Mensen die het verschil tussen een typfout en echte domheid niet weten, zijn zelf een voorbeeld van het laatste..quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:19 schreef Mattt het volgende:
[..]
Mensen die niet eens weten dat het 'mijn' ipv 'mij' punt is, neem ik ook niet serieus.
Nee, dat had jij wel uit mijn post kunnen opmaken als ik het was geweest?quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:55 schreef Modwire het volgende:
[..]
Mensen die het verschil tussen een typfout en echte domheid niet weten, zijn zelf een voorbeeld van het laatste..
Zet er dan een slotje op ? Dit topic is toch al bedoeld om te bashen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:25 schreef ijsmeis het volgende:
Mensen die niet willen luisteren zijn pas dom.
Genoeg gebasht zei ik.
Jullie zitten mekaar te bashen wat verder niks meer met vmbo'ers te maken heeft.quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:27 schreef Mattt het volgende:
[..]
Zet er dan een slotje op ? Dit topic is toch al bedoeld om te bashen.
Dus vmbo-ers bashen is wel toegestaan ?quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:30 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Jullie zitten mekaar te bashen wat verder niks meer met vmbo'ers te maken heeft.
Dus daarmee kappen.
Gheghe, ik was degene die vroeger mensen deed pesten (achteraf heb ik daar natuurlijk wel spijt van), maar van gepest worden had ik niet zo'n last.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:01 schreef Mattt het volgende:
Hostimeister is een duidelijk voorbeeld van iemand die gepest is in de pauze, en die hier zijn frustraties kwijt wil.
Ik bedoel dat je op die leeftijd nog niet tot volwaardige inzichten bent gekomen; je intellectuele ontwikkeling is nog niet genoeg gevorderd. Dat heeft nu eenmaal tijd en studie nodig.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:38 schreef twetwe het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel ik meegemaakt heb! Ik ben 16 jaar zonder een echte vader opgegroeid, dus ik weet echt wel wat hard-life is hoor
Dat zeggen ze allemaal.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat was opzettelijk. Duurde toch nog lang voor er iemand over viel
![]()
Als je mijn posts wel eens leest, zou je weten dat ik dat soort fouten niet maak, althans niet onopzettelijkquote:
Het is lief wat je zegt, maar niet overeenkomend met de werkelijkheid. Op het VWO kan je niet zitten als je echt dom bent; op het VMBO zitten heus wel een aantal niet zo achterlijken, echter zijn die verre in de minderheid. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen mensen, en die zijn vaak aanzienlijk.quote:Even OT:
Ik vind die mensen die zeggen van ''iemand moet toch het vuil ophalen'' e.d. nutteloze voorbeelden die in dit topic zijn genoemd pas echt kansloos. Wie zegt dat VMBO'ers niet kunnen doorleren? Of niet hogerop kunnen komen? Ja, er zitten achterlijke mensen tussen, maar die heb je op het VWO ook. Die heb je overal.
Toch merkwaardig dat al die VMBO-ers altijd zo moeten afgeven op die kneusjes van het VWO, zouden ze ergens misschien toch ook wel weten dat zij de groep zijn met het minste talent; waardoor ze een minderwaardigheidscomplex hebben dat gecompenseerd moet worden door hard schreeuwen?quote:Ik ken ook mensen die VMBO deden, en vroeger misschien geen ene ruk voorstelden voor de rest, maar die nu een prima en goedbetaalde baan hebben. Zijn die ook kansloos? Neen. Het is altijd simpel, om iedereen en de hele mikmak over één kam te scheren, maar dan kan ik ook zeggen dat alle VWO'ers kansloze kneusjes zijn die bijna niet achter hun boeken vandaan komen. Is toch ook onzin? En het is ook simpel om als iemand die op een hoger niveau zit, op ze neer te kijken. Zegt denk ik al genoeg over die mensen zelf.
Want ook al denken die VWO'ers dat ze meer voorstellen, door die gedachte alleen al zakken ze voor mij naar de bodem, en vind ik ze veel kanslozer.
Niet te serieus.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als je mijn posts wel eens leest, zou je weten dat ik dat soort fouten niet maak, althans niet onopzettelijk.
[..]
Er zijn anders genoeg leerlingen die naar een lager niveau afzakken omdat het blijkbaar te moeilijk is. Zo heb je ook VMBO'ers die hogerop kunnen komen doordat het daar allemaal net iets te makkelijk is. En nee, natuurlijk gebeurt dat niet altijd.quote:Het is lief wat je zegt, maar niet overeenkomend met de werkelijkheid. Op het VWO kan je niet zitten als je echt dom bent; op het VMBO zitten heus wel een aantal niet zo achterlijken, echter zijn die verre in de minderheid. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen mensen, en die zijn vaak aanzienlijk.
[..]
Nee, dat denk ik niet. Als iemand op het VMBO zit, dan wordt er altijd al vooraf geschreeuwd dat diegene niet veel kan en vaak worden ze ook niet serieus genomen. Nou kan ik me daar wel wat bij voorstellen, als je van die BrEeZaH's ziet, en kijkt naar de spelfouten die ze maken.quote:Toch merkwaardig dat al die VMBO-ers altijd zo moeten afgeven op die kneusjes van het VWO, zouden ze ergens misschien toch ook wel weten dat zij de groep zijn met het minste talent; waardoor ze een minderwaardigheidscomplex hebben dat gecompenseerd moet worden door hard schreeuwen?
Op een forum GAAT het ook om een discussiequote:Op zaterdag 5 november 2005 19:03 schreef ijsmeis het volgende:
Genoeg gebasht, tss.
Eigenlijk blijft het maar een eindeloze discussie over wie nou beter of slechter is.
Op de basisschool gingen havo'ers hier toch ook wel met vmbo'ers om? En vmbo'ers weer met havo'ers?
Ik wel in ieder geval en de rest ook.
En dan mag ik niet zeggen dat het eigenlijk een eindeloze discussie blijft? Oh.quote:Op zondag 6 november 2005 09:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Op een forum GAAT het ook om een discussie.
Maar dat zijn allemaal uitzonderingen die de regel bevestigen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:37 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Niet te serieus.
[..]
Er zijn anders genoeg leerlingen die naar een lager niveau afzakken omdat het blijkbaar te moeilijk is. Zo heb je ook VMBO'ers die hogerop kunnen komen doordat het daar allemaal net iets te makkelijk is.
Je hebt gelijk dat met een heleboel hooggeschoolden geen leuke discussie te voeren valt; veelal omdat ze saai zijn/niet creatief denken buiten hun vakgebied etc (sommigen zelfs niet in hun vakgebiedquote:En nee, natuurlijk gebeurt dat niet altijd.. En soms kan ik ook niet echt een goede discussie voeren met mensen die op het VWO of hoger zitten, maar ach, dat kan ik soms ook niet met mensen die op het vmbo zitten, so what?.
Ja. Dit soort minachting voor het gepeupel zie je heel vaak in bepaalde kringen, ook vaak waar die mensen bij zijn. Ik kan daar niet zo goed tegen, als je iemand inhuurt om een probleem voor je op te lossen, en hij doet dat naar behoren verdient hij alle lof. Als het goed is kunnen die mensen dingen die ik niet kan (alhoewel er altijd uitzonderingen zijn natuurlijkquote:Lachen man, weer eens die VMBO'ers uitdagen een discussie met je aan te gaan.
[..]
Nee, dat denk ik niet. Als iemand op het VMBO zit, dan wordt er altijd al vooraf geschreeuwd dat diegene niet veel kan en vaak worden ze ook niet serieus genomen. Nou kan ik me daar wel wat bij voorstellen, als je van die BrEeZaH's ziet, en kijkt naar de spelfouten die ze maken.. Maar weet je wat het is, het zijn niet alleen mensen op het VMBO die afgeven op die ''kneusjes'', maar wie roepen nou dat ze niks kunnen? Dat ze kansloos zijn? Het antwoord weet je zelf denk ik al.
Heel verstandigquote:Iemand die een lager niveau doet, is nog niet persé minder dan jij. Voor mij is iedereen gelijk, of het nou een mongool is die zichzelf een trotse automonteur noemt, of een saaie hoge piet die een beetje loopt te lamballen in z'n kantoortje. Ik beoordeel mensen niet op niveau, baan of whatever. Ik beoordeel ze op hoe ze zijn.
Niet van die moeilijke woorden gebruikenquote:Op zondag 6 november 2005 11:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar dat zijn allemaal uitzonderingen die de regel bevestigen.
[..]
Je hebt gelijk dat met een heleboel hooggeschoolden geen leuke discussie te voeren valt; veelal omdat ze saai zijn/niet creatief denken buiten hun vakgebied etc (sommigen zelfs niet in hun vakgebied). Met laaggeschoolden heb ik echter vaak het probleem dat ze me niet kunnen volgen, niet snappen wat ik zeg. Dat maakt discussieren ook niet echt aantrekkelijk.
[..]
Omdat er een beeld is dat zegt dat mensen die het vuil ophalen, niet bijster slim zijn, niets beters kunnen doen, laagbegaafd zijn, etc. Hierdoor worden denk ik die mensen niet zo serieus genomen. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar het is hoe ik denk.quote:Ja. Dit soort minachting voor het gepeupel zie je heel vaak in bepaalde kringen, ook vaak waar die mensen bij zijn. Ik kan daar niet zo goed tegen, als je iemand inhuurt om een probleem voor je op te lossen, en hij doet dat naar behoren verdient hij alle lof. Als het goed is kunnen die mensen dingen die ik niet kan (alhoewel er altijd uitzonderingen zijn natuurlijk); waarom dan die minachting?
[..]
Heel verstandig![]()
Sommigen mensen mogen idd zichzelf eens naar beneden halen, want die staan niet met beiden voeten op de grond.quote:Op zondag 6 november 2005 13:24 schreef addictivebeat het volgende:
graag wat meer respect als het kan, belachelijk dit.
In dat geval mogen sommigen wel vlak op de grond gaan liggen...quote:Op zondag 6 november 2005 13:35 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Sommigen mensen mogen idd zichzelf eens naar beneden halen, want die staan niet met beiden voeten op de grond..
dank jequote:Op zaterdag 5 november 2005 21:01 schreef Mattt het volgende:
Hostimeister is een duidelijk voorbeeld van iemand die gepest is in de pauze, en die hier zijn frustraties kwijt wil.
Verder Phantom, ik ga dat ook niet doen , net of je dat MOET gaan doen als je op het VMBO zit, my god, ik wens je veel plezier met je kantoorbaantje.
ej maat!quote:
nee, staat te koop. Interessen? Wel lekker bakkie, maar ben toe aan iets nieuwsquote:
Nee, ik heb geen ''interessen''.quote:Op zondag 6 november 2005 15:48 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nee, staat te koop. Interessen? Wel lekker bakkie, maar ben toe aan iets nieuws
Je hoeft mij helemaal niet van de straat te houden hoor. Zorg jij maar eens een baantje te vinden, dan wens ik je iig succes met de sollicitatiebrievenquote:Op zondag 6 november 2005 15:57 schreef The.PhantoM het volgende:
je hoeft je vwo niet af te sluiten met een voldoende voor nederlands. Dus probeer me daar nou maar niet op te pakken. Maar je zou een goed hulpje kunnen zijn, om mijn documenten te verbeteren op spelfouten. Heb ik zelf geen tijd voor. Misschien heb je daarin wel interessen
Hou ik je ook nog eens van straat
Ik denk eerder andersom hoor. Creatief denken vereist het bezitten van een behoorlijke hersencapaciteit; dus dat komt vaker voor bij hooggeschoolden (maar het is daar zeker geen gemeengoed).quote:Op zondag 6 november 2005 13:20 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Niet van die moeilijke woorden gebruiken? J/K.
Hooggeschoolden zijn soms wel saai, maar kunnen je makkelijker volgen. Laaggeschoolden zijn creatief in hun denken, maar hebben meer moeite met volgen. Mmm... Allebei hebben zo hun plus- en minpunten.
Mensen willen zich altijd beter voelen dan anderen. Ze grijpen elk onderscheid aan om zich beter te voelen. Je kunt dit verwerpelijk vinden, maar ik denk dat iemand die zich nooit beter voelt dan een ander ten onder zal gaan aan een enorm minderwaardigheidscomplex. Dilemma dus; kies ik voor mijn eigen welbevinden of voor het welbevinden van een ander? Ik weet wel wat de meeste mensen zullen doen. Beschaafdste is natuurlijk om je wel beter te voelen, maar dat nimmer te laten blijken.quote:[..]
Omdat er een beeld is dat zegt dat mensen die het vuil ophalen, niet bijster slim zijn, niets beters kunnen doen, laagbegaafd zijn, etc. Hierdoor worden denk ik die mensen niet zo serieus genomen. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar het is hoe ik denk.. Maar nu je het naar voren hebt gebracht, vraag ik me ook af waar dat vandaan komt...
Even een quote:quote:Op zondag 6 november 2005 21:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik denk eerder andersom hoor. Creatief denken vereist het bezitten van een behoorlijke hersencapaciteit; dus dat komt vaker voor bij hooggeschoolden (maar het is daar zeker geen gemeengoed).
[..]
Mensen willen zich altijd beter voelen dan anderen. Ze grijpen elk onderscheid aan om zich beter te voelen. Je kunt dit verwerpelijk vinden, maar ik denk dat iemand die zich nooit beter voelt dan een ander ten onder zal gaan aan een enorm minderwaardigheidscomplex. Dilemma dus; kies ik voor mijn eigen welbevinden of voor het welbevinden van een ander? Ik weet wel wat de meeste mensen zullen doen. Beschaafdste is natuurlijk om je wel beter te voelen, maar dat nimmer te laten blijken.
Hieruit maakte ik op dat als hoogbegaafden dat niet zijn, je wel van mening was dat laagbegaafden het wel zijn. Mijn fout.quote:Je hebt gelijk dat met een heleboel hooggeschoolden geen leuke discussie te voeren valt; veelal omdat ze saai zijn/niet creatief denken buiten hun vakgebied etc
Daarvoor moet je toch maar naar de hoeren gaan hoor.quote:Op zondag 6 november 2005 13:39 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
In dat geval mogen sommigen wel vlak op de grond gaan liggen...
Altijd oppassen met dit soort a contrario redeneringenquote:Op zondag 6 november 2005 22:05 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Even een quote:
[..]
Hieruit maakte ik op dat als hoogbegaafden dat niet zijn, je wel van mening was dat laagbegaafden het wel zijn. Mijn fout.
als je het tegen mij hebt: ik zit niet op het vwoquote:Op zondag 6 november 2005 21:52 schreef Little_Angel het volgende:
Man, alsof het VWO alles is,.
.
.
Kom op zeg, zelfs mensen die al helemaal laagbegaafd zijn kunnen me meer de indruk geven dat ze van het leven genieten dan jij, met je VWO. Alsof dat alles is, geef mij maar iemand die een universitair diploma heeft, en dan hier zo 'hoogbegaafd' komt doen, dan een wijsneus die hier de slimmerik uit komt hangen omdat 'ie op het VWO zit.
.
Nee, had het niet tegen jou.quote:Op zondag 6 november 2005 23:18 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
als je het tegen mij hebt: ik zit niet op het vwo
Toevoeging: mensen die VMBO doen en iemand van het VWO bij voorbaat al een kansloze nerd die op het sociaal vlak niks voorstelt vind, zijn net zo erg.quote:Op zondag 6 november 2005 22:40 schreef PeeJie_ het volgende:
Beetje triest dat sommige mensen die VWO doen zo laag doen tegenover VMBO'ers. Zoals heel wat posts hierboven, je moet iemand nemen over hoe hij is, sociaal, spontaan etc. en niet of hij of zij goed kan na denken of veel weet. Ik weet niet of jullie het weten, maar dit is ook een discussie met VMBO'ers en ik vind hem, op sommige spelfoutjes na dan, nog gewoon normaal verlopen hoor. Als sommige niet zeiden dat ze VMBO of VWO doen dan zou je soms niet weten wat diegene doen. Lang leve de mensen die tenminste normaal over iemand denkt en niet de hoge piet gaat uithangen op feestjes etc.
wat is jouw definitie van goed terecht komen?quote:Op maandag 7 november 2005 03:05 schreef SneakyNeaky het volgende:
Whehe fucking goed topic men.
Ik ben ook mavo'ist. Maja ik had gewoon nooit zin om te leren. Ik had wel betere dingen te doen.
And guess what, Ik ben erg goed terecht gekomen voor een luie flikker als ik was![]()
Dus mavo'isten zijn stoer.
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 6 november 2005 22:43 schreef Impreza_STI het volgende:
Op sociaal vlak scoren de VWO mensen volgens mij een tikkeltje lager.
Gymnasium is VWO, VWO staat voor Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs, en kan gedaan worden op Atheneum-niveau en Gymnasium-niveau. Op het Atheneum zijn klassieke talen een keuze en op het Gymnasium een verplichting, dat is het verschil, maar het is beide VWO. Ik vind het trouwens erg jammer dat een 14-jarige broekpoeper al denkt dat ie alles goed voor elkaar heeft, terwijl hij eigelijk nog niets bereikt heeft. Met Gymnasium 3 heb je nog een lange weg te gaan ventje.....quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
OK hij was onder de gordel, maar om meteen zo te gaan schelden... Het was een voorbeeld, omdat hij de praktijk boven de theorie zetten, terwijl ze gelijk zijn. VWO afmaken gaat wel lukken, Gymnasium is de vraag.
MAVO en VMBO zijn niet hetzelfde, in VMBO zit alles van de huishoudschool tot de MAVO, een stukje lager dus.quote:Op maandag 7 november 2005 03:05 schreef SneakyNeaky het volgende:
Whehe fucking goed topic men.
Ik ben ook mavo'ist. Maja ik had gewoon nooit zin om te leren. Ik had wel betere dingen te doen.
And guess what, Ik ben erg goed terecht gekomen voor een luie flikker als ik was![]()
Dus mavo'isten zijn stoer.
quote:Op zondag 6 november 2005 21:52 schreef Little_Angel het volgende:
Man, alsof het VWO alles is,.
.
.
Kom op zeg, zelfs mensen die al helemaal laagbegaafd zijn kunnen me meer de indruk geven dat ze van het leven genieten dan jij, met je VWO.
.
Slaat helemaal nergens op.quote:Op zondag 6 november 2005 22:43 schreef Impreza_STI het volgende:
Op sociaal vlak scoren de VWO mensen volgens mij een tikkeltje lager.
Precies! Al die vooroordelen altijd. Als iedereen nou eens iedereen zou nemen zo als hij is en niet pakken omdat diegene dyslectie's, discalcutie's, dik, lelijk, bril, beugel etc. heeft dan zou de wereld er al beter uit zien.quote:Op zondag 6 november 2005 23:35 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Toevoeging: mensen die VMBO doen en iemand van het VWO bij voorbaat al een kansloze nerd die op het sociaal vlak niks voorstelt vind, zijn net zo erg.
Ja.quote:Op maandag 7 november 2005 15:46 schreef Modwire het volgende:
[..]Je bent zeker een hoog-sensitief-persoon, dat je dat allemaal uit mijn posts kan opmaken
![]()
Nu doet iemand eens wat je vraagt, iets zomaar uit je post opmaken, is het weer niet goed.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:55 schreef Modwire het volgende:
[..]
Mensen die het verschil tussen een typfout en echte domheid niet weten, zijn zelf een voorbeeld van het laatste..
En dus? Kwaliteit boven kwantiteit (hoog opgeleide vrouwen vind ik veel aantrekkelijker dan laag opgeleidequote:Op maandag 7 november 2005 22:43 schreef Smaakpolitie het volgende:
VMBO'ers hebben op hun 14e al meer chicky's geneukt en lekker gegangbanged, terwijl de hogeropgeleide lieden pas rond hun 20e de eerste natte vingers hebben.![]()
Zit op onze school in 3VWO een meisje (14) die nu ~8 maanden zwanger is.quote:Op maandag 7 november 2005 22:43 schreef Smaakpolitie het volgende:
VMBO'ers hebben op hun 14e al meer chicky's geneukt en lekker gegangbanged, terwijl de hogeropgeleide lieden pas rond hun 20e de eerste natte vingers hebben.![]()
quote:Op maandag 7 november 2005 22:41 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nu doet iemand eens wat je vraagt, iets zomaar uit je post opmaken, is het weer niet goed.
Mijn definitie van goed terecht komenquote:Op maandag 7 november 2005 08:10 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
wat is jouw definitie van goed terecht komen?
Nogmaals, wat is een 'goede baan' en een 'goede salaris'? Mijn oom verhuurt ook verschillende huizen in Indie, maar is niet bepaald goed bedeeld....quote:Op dinsdag 8 november 2005 01:20 schreef SneakyNeaky het volgende:
[..]
Mijn definitie van goed terecht komen.
Een goede baan, een goed salaris, een huis, twee huizen die ik verhuur, en bijna citizen in New Zealand.![]()
Wat is de jouwe?
Patsen als je als 17-jarig pikkie op je sloffen een paar sommen hebt zitten makenquote:Op dinsdag 8 november 2005 01:54 schreef Relneger18 het volgende:
Ik vind dat je pas mag patsen als je in 5 of 6 vwo zit , want de meeste klojo's halen de 5e niet eens...
Amen!quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:41 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Patsen als je als 17-jarig pikkie op je sloffen een paar sommen hebt zitten maken
Patsen doe je maar als je in de Quote 500 staat en je een dikke bak hebt, zelf bijelkaar verdient met hard werk. En of je dat met je VMBO of met je VWO hebt gedaan maakt niet uit
tja hangt ervanaf waar we het nou overhebben. Hebben we het over intelligentie en doorzettingsvermogen, of over de kans dat je het later maakt... Ik denk toch dat je best trots kan zijn als je vwo doet en het ook haalt. Je behoort immers tot 10% procent van de scholieren. Dat vindt ik dus best een prestatie. Snap dus eigenlijk ook niet waarom je daar nu om lacht. Als het zo makkelijk is, en iedereen het eigenlijk wel zou kunnen, waarom ligt dat percentage dan zo laag? VWO is niet alleen sommetjes maken, maar ook gewoon doorzettingsvermogen hebben. Dat laatste wat veel mensen toch missen. Ik heb al zoveel slimmen mensen zien afzakken van vwo naar vmbo omdat ze er gewoon geen zin in hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:41 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Patsen als je als 17-jarig pikkie op je sloffen een paar sommen hebt zitten maken
Patsen doe je maar als je in de Quote 500 staat en je een dikke bak hebt, zelf bijelkaar verdient met hard werk. En of je dat met je VMBO of met je VWO hebt gedaan maakt niet uit
Dat staat in verband met elkaar.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
tja hangt ervanaf waar we het nou overhebben. Hebben we het over intelligentie en doorzettingsvermogen, of over de kans dat je het later maakt...
Nee, er zijn meerdere soorten catogorieen in het VMBO: 1 Is eigenlijk het oude mavo, ander is eigenlijk het oude VBO naar mijn weten.quote:Op maandag 7 november 2005 15:41 schreef Cerbie het volgende:
[..]
MAVO en VMBO zijn niet hetzelfde, in VMBO zit alles van de huishoudschool tot de MAVO, een stukje lager dus.
Geen doorzettingsvermogen voor de stof die je op school leert ja. Om maar een voorbeeld te noemen: netwerken leer je niet op school, hoe je geld maakt leer je niet op schoolquote:En als je geen doorzettingsvermogen hebt zul je ook gewoon geen goede baan krijgen, en al helemaal nooit de quote 500 halen. Kun je nog zo hard hopen als vmbo'er op een goede baan, maar zonder doorzettingsvermogen kan je beter gelijk een uitkering aanvragen en van onze centjes gaan genieten. En dan ook nog eens het tuig uithangen op straat, stank voor dank.
Dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:09 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Nee, er zijn meerdere soorten catogorieen in het VMBO: 1 Is eigenlijk het oude mavo, ander is eigenlijk het oude VBO naar mijn weten.
Toch zie je aan jouw taalgebruik dat je van origine VBO'er bent.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:02 schreef Gerard25 het volgende:
ach heb vbo administratie gedaan, daarna mts informatica en daarna hts informatica. Kansloos?
heb je toch echt zelf in de hand maakt niet uit wat voor middelbare schoolopleiding je hebt gedaan
Vanwege die paar puntjes en hoofdletters? Boeiend.. Je snapt toch wat hij bedoelt?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch zie je aan jouw taalgebruik dat je van origine VBO'er bent.
Sarcastisch hoop ik?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:24 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Vanwege die paar puntjes en hoofdletters? Boeiend.. Je snapt toch wat hij bedoelt?
Ik heb het in dit geval dan even niet over verplichte sex met den vader.quote:Op maandag 7 november 2005 22:57 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zit op onze school in 3VWO een meisje (14) die nu ~8 maanden zwanger is.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:20 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Nogmaals, wat is een 'goede baan' en een 'goede salaris'? Mijn oom verhuurt ook verschillende huizen in Indie, maar is niet bepaald goed bedeeld....
Wel eens van abstraheren gehoord mijn waarde? We zijn hier niet met casuistiek bezig.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:09 schreef Doron het volgende:
Dan zou iemand die niet echt een opleiding heeft gevolgd, maar wel een eigen bedrijf heeft gemaakt, en zo is doorgegrooid en meer dan 200 duizend netto verdient per jaar, ook kansloos zijn ? Dan zit je daar maar, met je VWO diploma, 40 duizend misschien te verdienen. Of misschien niet eens.
Ik moet eerlijk zeggen dat je het niveau naar beneden haaltquote:Op zondag 13 november 2005 13:02 schreef pindapeller het volgende:
ik heb zelf ook op de vmbo gezete (en zit nu op de havo) ma ik vond er niks mis want er zitten wel lui tussen maar de mense waar ik mee omging uit vmbo ware doodnormaal hoor dus vind et gelul!
Ik dacht dat pilotenopleidingen altijd op HBO/WO niveau waren.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:38 schreef SneakyNeaky het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen is duidelijk niet voor iedereen weg gelegd. Als ik zeg dat ik een goede baan heb, betekend dat dat ik er blij mee ben, en dat ik ervan kan leven. Voor jou maakt het verder niet uit wat dat is.
Maargoed, hier een MAVO'er die piloot is op een 747 van Air New Zealand.
Vliegt van Auckland naar LA, en van LA naar Londen.
En mijn "goede" salaris, tsjaa daar zul je je toch echt een voorstelling van moeten maken, dat gaat hier namelijk niet op het forum.
Die intelligentie van jou en manier van redeneren is werkelijk lachwekkend. Grappig dat je het zelf - blijkbaar - niet eens door hebt en ondertussen VMBO'ers omlaag loopt te halen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben VMBO'ers ook kans om goed te verdienen, maar die kans is zo klein. Het trieste is dat ook gewoon 60% vmbo doet, en daarvan nog eens 60 procent het niet haalt. Die 60 procent die het niet haalt hebben simpel weg gewoon geen doorzettingsvermogen. Hoe dom je ook bent, VMBO moet je kunnen halen. En als je geen doorzettingsvermogen hebt zul je ook gewoon geen goede baan krijgen, en al helemaal nooit de quote 500 halen. Kun je nog zo hard hopen als vmbo'er op een goede baan, maar zonder doorzettingsvermogen kan je beter gelijk een uitkering aanvragen en van onze centjes gaan genieten. En dan ook nog eens het tuig uithangen op straat, stank voor dank.
En patsen kan je als je jezelf kan voorzien. De meerderheid v.d vmbo'ers hangt aan een uitkering om zo een btje rond te komen. Er zijn zoveel mensen die moeite hebben om rond te komen. Dan kan je best trots zijn als jou dat wel lukt...
Als je "feiten" gebruikt ("merendeel van de Nederlandse miljonairs een MAVO-diploma op haar naam heeft") moet je daar altijd een bron bij geven. Dit heb ik geleerd op de universiteitquote:Op donderdag 17 november 2005 00:49 schreef Blue_Lagoon het volgende:
Mag ik je even herinneren aan het feit dat het merendeel van de Nederlandse miljonairs een MAVO-diploma op haar naam heeft?
(...)
Daarnaast run ik al sinds m'n 15e mijn eigen internetbedrijfje, wat ik inmiddels na enkele jaren toch wel aardig succesvol mag noemen.
(...)
Met andere woorden, dat je je mening over VMBO-studenten al klaar hebt is prima, maar houdt het wel graag bij de feiten, net zoals ik nu doe.
(...)
quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:38 schreef SneakyNeaky het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen is duidelijk niet voor iedereen weg gelegd. Als ik zeg dat ik een goede baan heb, betekend dat dat ik er blij mee ben, en dat ik ervan kan leven. Voor jou maakt het verder niet uit wat dat is.
Maargoed, hier een MAVO'er die piloot is op een 747 van Air New Zealand.
Vliegt van Auckland naar LA, en van LA naar Londen.
En mijn "goede" salaris, tsjaa daar zul je je toch echt een voorstelling van moeten maken, dat gaat hier namelijk niet op het forum.
quote:Vooropleiding
HAVO diploma met tenminste Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma met tenminste Wiskunde A12 of Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma “oude stijl”, met Wiskunde A of B, Natuurkunde
HAVO diploma “oude stijl”, met Wiskunde B, Natuurkunde
Voor alle genoemde opleidingen geldt dat de vakken Nederlands en Engels verplicht zijn
HBO of WO studie of diploma, waarbij wel als voortraject minimaal HAVO met WiskundeB1 en Natuurkunde 1 aanwezig moet zijn. Voor HAVO oude stijl geldt dan Wiskunde B en Natuurkunde. Voor VWO oude stijl geldt dan Wiskunde A of B en Natuurkunde.
HTS of TU diploma
het verschil is is dat iedereen een VMBO papiertje kan halen en je toch wel moet doorzetten als je een VWO papiertje wilquote:Op donderdag 17 november 2005 00:49 schreef Blue_Lagoon het volgende:
daarbij speelt een factor als doorzettingsvermogen een veel grotere rol dan een papiertje waar op staat dat je je VWO-diploma hebt behaald.
Het is wel waar dat de meeste grote ondernemers niet zo'n beste schoolcarriere achter de rug hebben; om een goed ondernemer te zijn heb je een persoonlijkheid nodig die niet zo handig is binnen het schoolsysteem (eigen initiatief wordt daar immers niet echt gewaardeerd).quote:Op donderdag 17 november 2005 07:57 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Als je "feiten" gebruikt ("merendeel van de Nederlandse miljonairs een MAVO-diploma op haar naam heeft") moet je daar altijd een bron bij geven. Dit heb ik geleerd op de universiteit
Wat versta jij onder "aardig succesvol"? (ratio uren per week/omzet, winst etc...)
Nogmaals, als je zegt "maar houdt het wel graag bij de feiten, net zoals ik nu doe", zie ik daar graag een bron bij![]()
Zoals al gezegd wordt, koop de Quote 500, en je ziet het zelf.quote:Op donderdag 17 november 2005 07:57 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Als je "feiten" gebruikt ("merendeel van de Nederlandse miljonairs een MAVO-diploma op haar naam heeft") moet je daar altijd een bron bij geven. Dit heb ik geleerd op de universiteit
Wat versta jij onder "aardig succesvol"? (ratio uren per week/omzet, winst etc...)
Nogmaals, als je zegt "maar houdt het wel graag bij de feiten, net zoals ik nu doe", zie ik daar graag een bron bij![]()
Doorzetten voor een VWO diplomaquote:Op donderdag 17 november 2005 08:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
het verschil is is dat iedereen een VMBO papiertje kan halen en je toch wel moet doorzetten als je een VWO papiertje wil![]()
quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:39 schreef boskov het volgende:
[..]
?
geschiedenis is een beetje een slecht voorbeeld vind je niet? Immers, geschiedenis is een opsomming van feiten, en daarnaast, bijna niet bruikbaar voor het heden.
De quote 500 geeft slechts -zoals de naam al zegtquote:Op donderdag 17 november 2005 11:02 schreef -Jean- het volgende:
Koop de quote 500.
Ik zou als ik jou was toch maar eens die wensen/behoeften hierarchie van Maslow wat beter bestuderen, aangezien je mag aannemen dat ook elke vmbo-er wel welvarend is, welvaart heeft niks met opleiding te makenquote:Op vrijdag 11 november 2005 02:03 schreef wendywendy het volgende:
Mijn vooropleiding is ook VBO, daarna ben ik MBO detailhandel niveau 4 gaan doen en tegenwoordig zit ik in het 2e jaar van de HBO opleiding Media en Entertainment management.
Het is dus maar net hoeveel motivatie en inzet je hebt om te leren, en daarnaast is het ook afhankelijk van je kijk op de wereld. De een heeft de behoefte om te werken, en ik heb momenteel meer de behoefte om mezelf te ontplooien. Ik positioneer mezelf dus nu ergens bovenin de behoeftehierarchie van maslow. Ik meen me te herinneren dat dit deel zelferkenning of iets dergelijks heette.
Een VMBO'er hoeft dus niet per definitie kansloos te zijn.
Miljonair worden is meer geluk dan intelligentie. Als je een verband wilt zien tussen opleiding en salaris kan je beter naar de iets algemenere salarissen kijken. De zware lichamelijke arbeid, die nou eenmaal van alle arbeid het minst verdiend, wordt vooral door VMBO'ers gedaan. De middeninkomens zijn redelijk verdeeld over VMBO'ers en hoger opgeleiden. De hogere inkomens zullen vooral bij de hogeropgeleiden terechtkomen.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:01 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
De quote 500 geeft slechts -zoals de naam al zegt- 500 miljonairs. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat er slechts 500 miljonairs in Nederland zijn, zo lijkt het me evengoed onwaarschijnlijk dat de rest van de miljonairs laagopgeleid is. Daarnaast zou ik toch graag cijfers zien over het aantal laagopgeleide mensen in de Q500. Zijn het er 100 van de 500, 490 van de 500?
Tenslotte denk ik dat de meeste mensen die bovenmodaal verdienen voor het merendeel hoogopgeleid zullen zijn. Een MBO'er maakt naar mijn mening per slot van rekening minder kans om een miljonair te worden dan een WO'er.![]()
Mijn papie heeft alleen de LTS gedaan en verdient meer dan iemand die rechten heeft gestudeerd!quote:Op donderdag 17 november 2005 00:49 schreef Blue_Lagoon het volgende:
[..]
Die intelligentie van jou en manier van redeneren is werkelijk lachwekkend. Grappig dat je het zelf - blijkbaar - niet eens door hebt en ondertussen VMBO'ers omlaag loopt te halen.
VMBO'ers een kleine kans om goed te verdienen? Mag ik je even herinneren aan het feit dat het merendeel van de Nederlandse miljonairs een MAVO-diploma op haar naam heeft? Klinkt wellicht ongeloofwaardig, maar is toch echt gebaseerd op de realiteit. Niet vreemd overigens, want echt rijk wordt je immers door zelf te ondernemen, en niet door als havo of vwo-student een hoge functie binnen een bedrijf te betreden.
Zelf heb ik 't VMBO afgerond en zit ik inmiddels op 't MBO. Daarnaast run ik al sinds m'n 15e mijn eigen internetbedrijfje, wat ik inmiddels na enkele jaren toch wel aardig succesvol mag noemen. Ook in mijn (zakelijke) contacten ken ik talloze voorbeelden van mensen die met een VMBO opleiding een vermogen hebben opgebouwd waar veel mensen alleen maar van kunnen dromen.
Met andere woorden, dat je je mening over VMBO-studenten al klaar hebt is prima, maar houdt het wel graag bij de feiten, net zoals ik nu doe. Je opleiding is niet van belang, uiteindelijk draait het erom of je het in de praktijk daadwerkelijk waar kunt gaan maken, en daarbij speelt een factor als doorzettingsvermogen een veel grotere rol dan een papiertje waar op staat dat je je VWO-diploma hebt behaald.
quote:Op donderdag 17 november 2005 14:18 schreef Sport_Life het volgende:
Mijn papie heeft alleen de LTS gedaan en verdient meer dan iemand die rechten heeft gestudeerd!
Ik begrijp dat dat in jouw "wereldje" heel raar moet klinken, maar niet elke idioot heeft een WO papiertje of kennis nodig om een bedrijfje op te starten wat uiteindelijk uitgroeit tot een grote onderneming. Zie ook dat verhaal van Kjozzquote:
Je weet dat het zo is? Met zo'n instelling kom je er welquote:Op donderdag 17 november 2005 22:26 schreef -Jean- het volgende:
Ik weet dat het zo is. Ik ga niet de moeite nemen om de statistieken daarvan te berekenen. Quote 500 zijn trouwens niet 500 willekeurige miljonairs. Het zijn de 500 rijkste. Ik hoef jou btw niks te bewijzen. Wat win ik ermee?
er zullen natuurlijk wel geluksvogels tussen zitten die laagopgeleid zijn. Echter, kijk in Nederland eens naar de grootverdieners:quote:Op donderdag 17 november 2005 22:26 schreef -Jean- het volgende:
knip
ik ben het met je eens dat er heus wel mensen op laag niveau zijn die erg rijk worden. Kijk bv. naar Harry Mens. Wat ik echter jammer vind aan een dergelijk topic is dat er altijd mensen zijn die beweren dat laagopgeleide mensen evenveel kans maken om rijk te worden dan hoogopgeleide mensen. Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is, omdat -zoals je zelf ook al zegt- mensen met een hoge opleiding gewoon meer op hogere functies zittenquote:Op donderdag 17 november 2005 23:41 schreef -Jean- het volgende:
Om uberhaupt een topic te openen en daar te gaan verkondigen dat VMBO-ers kansloos zijn betekent dat je jezelf omhoog wil krikken. Dat soort mensen vallen vaak hard op hun sneuter.
Mijn lijsten zijn dan wat beter gerangschikt.
Van hoog naar laag zijn die... overigens in mijn bronnen (quote 500/forbes 500) zijn dat bijna allemaal de CEO/President/Founder. Dat zijn namelijk de echte grote jongens. Geen slavenbanen ofzo.
In gewone banen klopt het dat hoog opgeleide op hogere functies zitten. Er zijn echter heel wat goede ondernemers op lagere niveau's die het heel ver schoppen. Het is heel laag en heel kinderachtig om dat als geluk af te doen.
lerarenopleiding...quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Bachelor of Education .
Pedagogiek opleiding. En bevoegd om les te geven iddquote:
hehehequote:Op donderdag 17 november 2005 22:35 schreef DrDentz het volgende:
en die overige 14 punten heeft de gemiddelde scootersjonnie natuurlijk wel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |