Maar dat zijn allemaal uitzonderingen die de regel bevestigen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:37 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Niet te serieus.
[..]
Er zijn anders genoeg leerlingen die naar een lager niveau afzakken omdat het blijkbaar te moeilijk is. Zo heb je ook VMBO'ers die hogerop kunnen komen doordat het daar allemaal net iets te makkelijk is.
Je hebt gelijk dat met een heleboel hooggeschoolden geen leuke discussie te voeren valt; veelal omdat ze saai zijn/niet creatief denken buiten hun vakgebied etc (sommigen zelfs niet in hun vakgebiedquote:En nee, natuurlijk gebeurt dat niet altijd.. En soms kan ik ook niet echt een goede discussie voeren met mensen die op het VWO of hoger zitten, maar ach, dat kan ik soms ook niet met mensen die op het vmbo zitten, so what?.
Ja. Dit soort minachting voor het gepeupel zie je heel vaak in bepaalde kringen, ook vaak waar die mensen bij zijn. Ik kan daar niet zo goed tegen, als je iemand inhuurt om een probleem voor je op te lossen, en hij doet dat naar behoren verdient hij alle lof. Als het goed is kunnen die mensen dingen die ik niet kan (alhoewel er altijd uitzonderingen zijn natuurlijkquote:Lachen man, weer eens die VMBO'ers uitdagen een discussie met je aan te gaan.
[..]
Nee, dat denk ik niet. Als iemand op het VMBO zit, dan wordt er altijd al vooraf geschreeuwd dat diegene niet veel kan en vaak worden ze ook niet serieus genomen. Nou kan ik me daar wel wat bij voorstellen, als je van die BrEeZaH's ziet, en kijkt naar de spelfouten die ze maken.. Maar weet je wat het is, het zijn niet alleen mensen op het VMBO die afgeven op die ''kneusjes'', maar wie roepen nou dat ze niks kunnen? Dat ze kansloos zijn? Het antwoord weet je zelf denk ik al.
Heel verstandigquote:Iemand die een lager niveau doet, is nog niet persé minder dan jij. Voor mij is iedereen gelijk, of het nou een mongool is die zichzelf een trotse automonteur noemt, of een saaie hoge piet die een beetje loopt te lamballen in z'n kantoortje. Ik beoordeel mensen niet op niveau, baan of whatever. Ik beoordeel ze op hoe ze zijn.
Niet van die moeilijke woorden gebruikenquote:Op zondag 6 november 2005 11:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar dat zijn allemaal uitzonderingen die de regel bevestigen.
[..]
Je hebt gelijk dat met een heleboel hooggeschoolden geen leuke discussie te voeren valt; veelal omdat ze saai zijn/niet creatief denken buiten hun vakgebied etc (sommigen zelfs niet in hun vakgebied). Met laaggeschoolden heb ik echter vaak het probleem dat ze me niet kunnen volgen, niet snappen wat ik zeg. Dat maakt discussieren ook niet echt aantrekkelijk.
[..]
Omdat er een beeld is dat zegt dat mensen die het vuil ophalen, niet bijster slim zijn, niets beters kunnen doen, laagbegaafd zijn, etc. Hierdoor worden denk ik die mensen niet zo serieus genomen. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar het is hoe ik denk.quote:Ja. Dit soort minachting voor het gepeupel zie je heel vaak in bepaalde kringen, ook vaak waar die mensen bij zijn. Ik kan daar niet zo goed tegen, als je iemand inhuurt om een probleem voor je op te lossen, en hij doet dat naar behoren verdient hij alle lof. Als het goed is kunnen die mensen dingen die ik niet kan (alhoewel er altijd uitzonderingen zijn natuurlijk); waarom dan die minachting?
[..]
Heel verstandig![]()
Sommigen mensen mogen idd zichzelf eens naar beneden halen, want die staan niet met beiden voeten op de grond.quote:Op zondag 6 november 2005 13:24 schreef addictivebeat het volgende:
graag wat meer respect als het kan, belachelijk dit.
In dat geval mogen sommigen wel vlak op de grond gaan liggen...quote:Op zondag 6 november 2005 13:35 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Sommigen mensen mogen idd zichzelf eens naar beneden halen, want die staan niet met beiden voeten op de grond..
dank jequote:Op zaterdag 5 november 2005 21:01 schreef Mattt het volgende:
Hostimeister is een duidelijk voorbeeld van iemand die gepest is in de pauze, en die hier zijn frustraties kwijt wil.
Verder Phantom, ik ga dat ook niet doen , net of je dat MOET gaan doen als je op het VMBO zit, my god, ik wens je veel plezier met je kantoorbaantje.
ej maat!quote:
nee, staat te koop. Interessen? Wel lekker bakkie, maar ben toe aan iets nieuwsquote:
Nee, ik heb geen ''interessen''.quote:Op zondag 6 november 2005 15:48 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nee, staat te koop. Interessen? Wel lekker bakkie, maar ben toe aan iets nieuws
Je hoeft mij helemaal niet van de straat te houden hoor. Zorg jij maar eens een baantje te vinden, dan wens ik je iig succes met de sollicitatiebrievenquote:Op zondag 6 november 2005 15:57 schreef The.PhantoM het volgende:
je hoeft je vwo niet af te sluiten met een voldoende voor nederlands. Dus probeer me daar nou maar niet op te pakken. Maar je zou een goed hulpje kunnen zijn, om mijn documenten te verbeteren op spelfouten. Heb ik zelf geen tijd voor. Misschien heb je daarin wel interessen
Hou ik je ook nog eens van straat
Ik denk eerder andersom hoor. Creatief denken vereist het bezitten van een behoorlijke hersencapaciteit; dus dat komt vaker voor bij hooggeschoolden (maar het is daar zeker geen gemeengoed).quote:Op zondag 6 november 2005 13:20 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Niet van die moeilijke woorden gebruiken? J/K.
Hooggeschoolden zijn soms wel saai, maar kunnen je makkelijker volgen. Laaggeschoolden zijn creatief in hun denken, maar hebben meer moeite met volgen. Mmm... Allebei hebben zo hun plus- en minpunten.
Mensen willen zich altijd beter voelen dan anderen. Ze grijpen elk onderscheid aan om zich beter te voelen. Je kunt dit verwerpelijk vinden, maar ik denk dat iemand die zich nooit beter voelt dan een ander ten onder zal gaan aan een enorm minderwaardigheidscomplex. Dilemma dus; kies ik voor mijn eigen welbevinden of voor het welbevinden van een ander? Ik weet wel wat de meeste mensen zullen doen. Beschaafdste is natuurlijk om je wel beter te voelen, maar dat nimmer te laten blijken.quote:[..]
Omdat er een beeld is dat zegt dat mensen die het vuil ophalen, niet bijster slim zijn, niets beters kunnen doen, laagbegaafd zijn, etc. Hierdoor worden denk ik die mensen niet zo serieus genomen. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar het is hoe ik denk.. Maar nu je het naar voren hebt gebracht, vraag ik me ook af waar dat vandaan komt...
Even een quote:quote:Op zondag 6 november 2005 21:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik denk eerder andersom hoor. Creatief denken vereist het bezitten van een behoorlijke hersencapaciteit; dus dat komt vaker voor bij hooggeschoolden (maar het is daar zeker geen gemeengoed).
[..]
Mensen willen zich altijd beter voelen dan anderen. Ze grijpen elk onderscheid aan om zich beter te voelen. Je kunt dit verwerpelijk vinden, maar ik denk dat iemand die zich nooit beter voelt dan een ander ten onder zal gaan aan een enorm minderwaardigheidscomplex. Dilemma dus; kies ik voor mijn eigen welbevinden of voor het welbevinden van een ander? Ik weet wel wat de meeste mensen zullen doen. Beschaafdste is natuurlijk om je wel beter te voelen, maar dat nimmer te laten blijken.
Hieruit maakte ik op dat als hoogbegaafden dat niet zijn, je wel van mening was dat laagbegaafden het wel zijn. Mijn fout.quote:Je hebt gelijk dat met een heleboel hooggeschoolden geen leuke discussie te voeren valt; veelal omdat ze saai zijn/niet creatief denken buiten hun vakgebied etc
Daarvoor moet je toch maar naar de hoeren gaan hoor.quote:Op zondag 6 november 2005 13:39 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
In dat geval mogen sommigen wel vlak op de grond gaan liggen...
Altijd oppassen met dit soort a contrario redeneringenquote:Op zondag 6 november 2005 22:05 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Even een quote:
[..]
Hieruit maakte ik op dat als hoogbegaafden dat niet zijn, je wel van mening was dat laagbegaafden het wel zijn. Mijn fout.
als je het tegen mij hebt: ik zit niet op het vwoquote:Op zondag 6 november 2005 21:52 schreef Little_Angel het volgende:
Man, alsof het VWO alles is,.
.
.
Kom op zeg, zelfs mensen die al helemaal laagbegaafd zijn kunnen me meer de indruk geven dat ze van het leven genieten dan jij, met je VWO. Alsof dat alles is, geef mij maar iemand die een universitair diploma heeft, en dan hier zo 'hoogbegaafd' komt doen, dan een wijsneus die hier de slimmerik uit komt hangen omdat 'ie op het VWO zit.
.
Nee, had het niet tegen jou.quote:Op zondag 6 november 2005 23:18 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
als je het tegen mij hebt: ik zit niet op het vwo
Toevoeging: mensen die VMBO doen en iemand van het VWO bij voorbaat al een kansloze nerd die op het sociaal vlak niks voorstelt vind, zijn net zo erg.quote:Op zondag 6 november 2005 22:40 schreef PeeJie_ het volgende:
Beetje triest dat sommige mensen die VWO doen zo laag doen tegenover VMBO'ers. Zoals heel wat posts hierboven, je moet iemand nemen over hoe hij is, sociaal, spontaan etc. en niet of hij of zij goed kan na denken of veel weet. Ik weet niet of jullie het weten, maar dit is ook een discussie met VMBO'ers en ik vind hem, op sommige spelfoutjes na dan, nog gewoon normaal verlopen hoor. Als sommige niet zeiden dat ze VMBO of VWO doen dan zou je soms niet weten wat diegene doen. Lang leve de mensen die tenminste normaal over iemand denkt en niet de hoge piet gaat uithangen op feestjes etc.
wat is jouw definitie van goed terecht komen?quote:Op maandag 7 november 2005 03:05 schreef SneakyNeaky het volgende:
Whehe fucking goed topic men.
Ik ben ook mavo'ist. Maja ik had gewoon nooit zin om te leren. Ik had wel betere dingen te doen.
And guess what, Ik ben erg goed terecht gekomen voor een luie flikker als ik was![]()
Dus mavo'isten zijn stoer.
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 6 november 2005 22:43 schreef Impreza_STI het volgende:
Op sociaal vlak scoren de VWO mensen volgens mij een tikkeltje lager.
Gymnasium is VWO, VWO staat voor Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs, en kan gedaan worden op Atheneum-niveau en Gymnasium-niveau. Op het Atheneum zijn klassieke talen een keuze en op het Gymnasium een verplichting, dat is het verschil, maar het is beide VWO. Ik vind het trouwens erg jammer dat een 14-jarige broekpoeper al denkt dat ie alles goed voor elkaar heeft, terwijl hij eigelijk nog niets bereikt heeft. Met Gymnasium 3 heb je nog een lange weg te gaan ventje.....quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
OK hij was onder de gordel, maar om meteen zo te gaan schelden... Het was een voorbeeld, omdat hij de praktijk boven de theorie zetten, terwijl ze gelijk zijn. VWO afmaken gaat wel lukken, Gymnasium is de vraag.
MAVO en VMBO zijn niet hetzelfde, in VMBO zit alles van de huishoudschool tot de MAVO, een stukje lager dus.quote:Op maandag 7 november 2005 03:05 schreef SneakyNeaky het volgende:
Whehe fucking goed topic men.
Ik ben ook mavo'ist. Maja ik had gewoon nooit zin om te leren. Ik had wel betere dingen te doen.
And guess what, Ik ben erg goed terecht gekomen voor een luie flikker als ik was![]()
Dus mavo'isten zijn stoer.
quote:Op zondag 6 november 2005 21:52 schreef Little_Angel het volgende:
Man, alsof het VWO alles is,.
.
.
Kom op zeg, zelfs mensen die al helemaal laagbegaafd zijn kunnen me meer de indruk geven dat ze van het leven genieten dan jij, met je VWO.
.
Slaat helemaal nergens op.quote:Op zondag 6 november 2005 22:43 schreef Impreza_STI het volgende:
Op sociaal vlak scoren de VWO mensen volgens mij een tikkeltje lager.
Precies! Al die vooroordelen altijd. Als iedereen nou eens iedereen zou nemen zo als hij is en niet pakken omdat diegene dyslectie's, discalcutie's, dik, lelijk, bril, beugel etc. heeft dan zou de wereld er al beter uit zien.quote:Op zondag 6 november 2005 23:35 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Toevoeging: mensen die VMBO doen en iemand van het VWO bij voorbaat al een kansloze nerd die op het sociaal vlak niks voorstelt vind, zijn net zo erg.
Ja.quote:Op maandag 7 november 2005 15:46 schreef Modwire het volgende:
[..]Je bent zeker een hoog-sensitief-persoon, dat je dat allemaal uit mijn posts kan opmaken
![]()
Nu doet iemand eens wat je vraagt, iets zomaar uit je post opmaken, is het weer niet goed.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:55 schreef Modwire het volgende:
[..]
Mensen die het verschil tussen een typfout en echte domheid niet weten, zijn zelf een voorbeeld van het laatste..
En dus? Kwaliteit boven kwantiteit (hoog opgeleide vrouwen vind ik veel aantrekkelijker dan laag opgeleidequote:Op maandag 7 november 2005 22:43 schreef Smaakpolitie het volgende:
VMBO'ers hebben op hun 14e al meer chicky's geneukt en lekker gegangbanged, terwijl de hogeropgeleide lieden pas rond hun 20e de eerste natte vingers hebben.![]()
Zit op onze school in 3VWO een meisje (14) die nu ~8 maanden zwanger is.quote:Op maandag 7 november 2005 22:43 schreef Smaakpolitie het volgende:
VMBO'ers hebben op hun 14e al meer chicky's geneukt en lekker gegangbanged, terwijl de hogeropgeleide lieden pas rond hun 20e de eerste natte vingers hebben.![]()
quote:Op maandag 7 november 2005 22:41 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nu doet iemand eens wat je vraagt, iets zomaar uit je post opmaken, is het weer niet goed.
Mijn definitie van goed terecht komenquote:Op maandag 7 november 2005 08:10 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
wat is jouw definitie van goed terecht komen?
Nogmaals, wat is een 'goede baan' en een 'goede salaris'? Mijn oom verhuurt ook verschillende huizen in Indie, maar is niet bepaald goed bedeeld....quote:Op dinsdag 8 november 2005 01:20 schreef SneakyNeaky het volgende:
[..]
Mijn definitie van goed terecht komen.
Een goede baan, een goed salaris, een huis, twee huizen die ik verhuur, en bijna citizen in New Zealand.![]()
Wat is de jouwe?
Patsen als je als 17-jarig pikkie op je sloffen een paar sommen hebt zitten makenquote:Op dinsdag 8 november 2005 01:54 schreef Relneger18 het volgende:
Ik vind dat je pas mag patsen als je in 5 of 6 vwo zit , want de meeste klojo's halen de 5e niet eens...
Amen!quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:41 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Patsen als je als 17-jarig pikkie op je sloffen een paar sommen hebt zitten maken
Patsen doe je maar als je in de Quote 500 staat en je een dikke bak hebt, zelf bijelkaar verdient met hard werk. En of je dat met je VMBO of met je VWO hebt gedaan maakt niet uit
tja hangt ervanaf waar we het nou overhebben. Hebben we het over intelligentie en doorzettingsvermogen, of over de kans dat je het later maakt... Ik denk toch dat je best trots kan zijn als je vwo doet en het ook haalt. Je behoort immers tot 10% procent van de scholieren. Dat vindt ik dus best een prestatie. Snap dus eigenlijk ook niet waarom je daar nu om lacht. Als het zo makkelijk is, en iedereen het eigenlijk wel zou kunnen, waarom ligt dat percentage dan zo laag? VWO is niet alleen sommetjes maken, maar ook gewoon doorzettingsvermogen hebben. Dat laatste wat veel mensen toch missen. Ik heb al zoveel slimmen mensen zien afzakken van vwo naar vmbo omdat ze er gewoon geen zin in hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:41 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Patsen als je als 17-jarig pikkie op je sloffen een paar sommen hebt zitten maken
Patsen doe je maar als je in de Quote 500 staat en je een dikke bak hebt, zelf bijelkaar verdient met hard werk. En of je dat met je VMBO of met je VWO hebt gedaan maakt niet uit
Dat staat in verband met elkaar.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
tja hangt ervanaf waar we het nou overhebben. Hebben we het over intelligentie en doorzettingsvermogen, of over de kans dat je het later maakt...
Nee, er zijn meerdere soorten catogorieen in het VMBO: 1 Is eigenlijk het oude mavo, ander is eigenlijk het oude VBO naar mijn weten.quote:Op maandag 7 november 2005 15:41 schreef Cerbie het volgende:
[..]
MAVO en VMBO zijn niet hetzelfde, in VMBO zit alles van de huishoudschool tot de MAVO, een stukje lager dus.
Geen doorzettingsvermogen voor de stof die je op school leert ja. Om maar een voorbeeld te noemen: netwerken leer je niet op school, hoe je geld maakt leer je niet op schoolquote:En als je geen doorzettingsvermogen hebt zul je ook gewoon geen goede baan krijgen, en al helemaal nooit de quote 500 halen. Kun je nog zo hard hopen als vmbo'er op een goede baan, maar zonder doorzettingsvermogen kan je beter gelijk een uitkering aanvragen en van onze centjes gaan genieten. En dan ook nog eens het tuig uithangen op straat, stank voor dank.
Dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:09 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Nee, er zijn meerdere soorten catogorieen in het VMBO: 1 Is eigenlijk het oude mavo, ander is eigenlijk het oude VBO naar mijn weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |