Je kunt er dan wel niet in geloven, maar daarmee is het nog niet onwaar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:26 schreef boskov het volgende:
[..]
zie hieronder
[..]
Dit doet me denken aan een postmodernistische insteek, en persoonlijk geloof ik niet in postmodernistische opvattingen.
Dat is geen bewijs van het tegendeel.quote:"Hoor je het blaadje vallen in de bos als er niemand in de buurt is?"-troep.
En je kan niet met 100% aantonen dat het bestaat omdat er altijd wel een andere relatie mogelijk zou kunnen zijn--> Buitenaardse wezens. Tegelijk vind ik de Newtoniaanse opvatting van Popper over het falsifiactionisme zo sterk, dat ik er wel waarde aan hecht. Er is in al die jaren geen enkele aanwijzing geweest dat er iets anders zwaartekracht zou veroorzaken.
Wetenschap is geinstitutionaliseerde twijfel. Je neemt hier dus een erg onwetenschappelijk standpunt in.quote:Tevens kan je Popper gebruiken om god en buitenaardse wezens hier buitenspel te zetten. Oftewel, nee, het is niet 100% te bewijzen, (het is maar een theorie), maar er is tot nu toe geen enkele tegenspraak hierin, oftewel, er is momenteel geen twijfel nodig vind ik. Ik sluit het dus niet uit, maar ik zeg alleen dat ik het niet nodig acht te twijfelen omdat er wetenschappelijk gezien, geen twijfel over bestaat.
Het is absoluut niet gewaagd om te zeggen, het is immers gewoon waar; dit is keiharde logica. Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat het in de praktijk onwerkbaar is om zulke hoge eisen aan bewijsvoering te stellen, en het is veelal ook helemaal niet nodig; als het redelijk werkt en/of verklaart is het goed genoeg.quote:[..]
Dat klopt, maar dit wordt opgelost door het te controleren. De betrouwbaarheid van de observatie van de mens kan gemeten worden met andere metingen van andere observatoren. Als er voor iets geen afwijking bestaat, zijn er twee echte antwoorden. Of het klopt, of iedereen heeft het fout, omdat iedereen last heeft van zijn uitgangspunt. Maar dit zou de hele wetenschap blokkeren, en is het naar mijn mening redelijk gewaagd om zoiets te zeggen.
[..]
Ja kijk, daar heb je dus gewoon een punt. Je hebt nu eenmaal in een samenleving mensen nodig die complexe dingen verzinnen en mensen die dat in het dagelijks leven ook gewoon uitvoeren. Als er geen vmbo'ers waren zou de samenleving (in ieder geval een aantal decenia) niet meer functioneren aangezien veel dingen toch echt alleen maar door mensen kunnen worden gedaan en niet worden geautomatiseerd. Op de lange termijn zou dat wel kunnen, maar wat zouden die mensen dan moeten gaan doen?quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:04 schreef Koenholio het volgende:
Hoewel ik het ermee eens ben dat de mentaliteit en het gedrag van de gemiddelde VMBO-ganger nogal [zacht uitdrukken] irritant en kansloos [/zacht uitdrukken] is, vind ik het toch nogal laag om ze dan meteen weer aan te vallen met "dat zijn domme mensen die niets kunnen". Ze kunnen er zelf ook niets aan doen dat ze wat minder begaaft zijn.
En nee, ik ben geen VMBO-er
Wat voor opleiding hadden de mensen in de fabrieken werkten die ons land in de jaren 60/70/80 opbouwden?quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:13 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Ja kijk, daar heb je dus gewoon een punt. Je hebt nu eenmaal in een samenleving mensen nodig die complexe dingen verzinnen en mensen die dat in het dagelijks leven ook gewoon uitvoeren. Als er geen vmbo'ers waren zou de samenleving (in ieder geval een aantal decenia) niet meer functioneren aangezien veel dingen toch echt alleen maar door mensen kunnen worden gedaan en niet worden geautomatiseerd. Op de lange termijn zou dat wel kunnen, maar wat zouden die mensen dan moeten gaan doen?
Zo, heb ik daar ook weer even mijn gedachten op los gelaten
Bijna niets, maar dat bedoel ik dus ook.quote:Op maandag 31 oktober 2005 07:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wat voor opleiding hadden de mensen in de fabrieken werkten die ons land in de jaren 60/70/80 opbouwden?
Iets kan ook gewoon werken als het niet waar isquote:Op zondag 30 oktober 2005 22:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je kunt er dan wel niet in geloven, maar daarmee is het nog niet onwaar.
[..]
Dat is geen bewijs van het tegendeel.
[..]
Wetenschap is geinstitutionaliseerde twijfel. Je neemt hier dus een erg onwetenschappelijk standpunt in.
[..]
Het is absoluut niet gewaagd om te zeggen, het is immers gewoon waar; dit is keiharde logica. Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat het in de praktijk onwerkbaar is om zulke hoge eisen aan bewijsvoering te stellen, en het is veelal ook helemaal niet nodig; als het redelijk werkt en/of verklaart is het goed genoeg.
Nee tegen domme mensen die menen te weten wat democratie is....quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:09 schreef Ontopic het volgende:
Jij bent tegen de democratie?
Jij bent duidelijk wel f*cking intelligent. Jij scheert verder niet alle VMBO'ers over 1 kam. Jij realiseert je dat er ook VMBO'ers zijn die wel nadenken. Jij hebt in de gaten dat sommige VMBO'ers 25 keer slimmer zijn dan jij.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:29 schreef HostiMeister het volgende:
VMBO'ers...
Mijn god, wat een zooitje inferieure zwakzinnigen zijn het toch ook...
Zulk paupervolk dat er voor zorgt dat bijvoorbeeld Pim Fortuyn aan de macht kon komen, of dat er nee werd gestemt bij het afgelopen europees referendum... 99% weet niet eens wat een referendum is...
Ik kots op dat schuim van onze samenleving...
quote:Op dinsdag 1 november 2005 01:59 schreef cerror het volgende:
Mensen met vooroordelen zijn niet erg pienter.
Want ieder pienter mens weet dat je een boek niet moet beoordelen op z'n kaft.
Ik ben bijvoorbeeld mavo-klant.quote:
quote:Op dinsdag 1 november 2005 02:29 schreef Steijn het volgende:
Frappant altijd, VMBO'ers die tegen VWO'ers opkijken zijn altijd overtuigd van een omgekeerd evenredig verband tussen intelligentie en sociale vaardigheid. Ik denk, als er al een verband is, dat dit eerder evenredig is aan de intelligentie.IQ en EQ is echt niet als pH en pOH.
Fortuijn had niet alleen stemmen van VMBO'ers. Wel de meerderheid, I must confess, maar toch alsnog maar 15 of 16 zetels van z'n 26 waren van mensen met een lage opleiding. Oftewel 10 % van Nederland's stemgerechtigden die ook echt stemden. Het is naief om alle VMBO'ers derhalve over een kam te scheren.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:29 schreef HostiMeister het volgende:
VMBO'ers...
Mijn god, wat een zooitje inferieure zwakzinnigen zijn het toch ook...
Zulk paupervolk dat er voor zorgt dat bijvoorbeeld Pim Fortuyn aan de macht kon komen, of dat er nee werd gestemt bij het afgelopen europees referendum... 99% weet niet eens wat een referendum is...
En ik kots ook op dat schuim van de samenleving. Echter denk ik dat onze definitie een tikkie verschilt. Ik kots namelijk op die elitaire mensen die denken dat ze beter dan anderen zijn. Mensen die denken dat je alleen het leven waard bent als je VWO doet. Dat is IMO een foute kijk op het leven. Opleiding is niet gelijk aan intelligentie. Ik ken mensen in 5 (T)VWO die minder intelligent over komen en minder van dingen weten dan iemand uit 4 TL. Ze komen ook nog eens volwassener over en ze zijn toch echt jonger...quote:Ik kots op dat schuim van onze samenleving...
Inkoppertje...quote:Op dinsdag 1 november 2005 02:09 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik ben bijvoorbeeld mavo-klant.
Maar hebben jullie mij de hele tijd gezien als een domme gozer?
?? Bedoel je nu dat VWO-ers nminder sociaal vaardig zijn??quote:Op dinsdag 1 november 2005 02:29 schreef Steijn het volgende:
Frappant altijd, VMBO'ers die tegen VWO'ers opkijken zijn altijd overtuigd van een omgekeerd evenredig verband tussen intelligentie en sociale vaardigheid. Ik denk, als er al een verband is, dat dit eerder evenredig is aan de intelligentie.IQ en EQ is echt niet als pH en pOH.
Mensen met vooroordelen zijn heel pienter. Je kunt namelijk niet functioneren als je ze niet hebt; het kost veel te veel tijd om alles diepgaand te onderzoeken alvorens tot een oordeel te komen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 01:59 schreef cerror het volgende:
Mensen met vooroordelen zijn niet erg pienter.
Want ieder pienter mens weet dat je een boek niet moet beoordelen op z'n kaft.
Nee, ik zeg dat er geen verband is tussen sociaal vaardigheid en opleidingsniveau. Zowel op het VMBO als het VWO heb je contactgestoorden en hele goede praters. Wel denk ik dat hoe slimmer je bent hoe beter je mensen kunt bespelen/bewerken.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:09 schreef descendent1 het volgende:
?? Bedoel je nu dat VWO-ers nminder sociaal vaardig zijn??
Want dat klopt af en toe behoorlijk...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |