abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31467128
VMBOers lijken veel op elkaar, zelden zie je een VMBOer een eigen stijl ontwikkelen kwa uiterlijk en bijvoorbeeld hobbies, dit in tegenstelling tot de hoger opgeleiden van ons land. Je zou derhalve kunnen stellen dat VMBOers meelopers zijn, maar waar ligt dit aan? Ik zeg in zekere mate hun beperkte intelligentie, maar hier komen we later op terug.

Zo zie je een VMBOer nooit een eigen mening vormen over bijvoorbeeld een nieuwsitem; ze brullen na wat ze van hun vrienden horen zonder dat ze er zelf enig inzicht in hebben. Kwa kleding lijken ze allemaal op elkaar, ze kopen alles bij dezelfde winkel, bekende voorbeelden zijn de winterjas met bontkraag, en voor de sletjes, de bontlaarzen.

De verklaring hiervoor is simpel, een VMBOer denkt als volgt: 'MeN KLasGeNotUh DoeN HeT DuSS Om erBIJ te HorUHh MoeT iK HeT Ook DoeN'

Dit is tevens het levensmotto van menig VMBOer, daarom gaan ze allemaal - mits ze hun diploma halen - naar het SPW. Halen ze het diploma niet, dan kiezen ze ervoor om bakker te worden, of een andere ROC niveau 1 opleiding.

Kwa muzieksmaak zal je ook geen variatie tegenkomen bij de VMBOers, verder dan het talentloze gepruts van Usher en 50 cent komt het niet, dit ook te danken aan het eeuwige meeloperij.

Laat ik jullie een vraag stellen: heeft iemand van jullie weleens geprobeerd een gesprek aan te knopen met een VMBOer? Voor de mensen die dat weleens geprobeerd hebben, probeer nu eens voor jezelf te bedenken hoevaak dit resulteerde in een intelligent gesprek. Schrik niet, het antwoord zal 'nooit' zijn. VMBOers beschikken gewoonweg niet over genoeg capaciteit om over andere onderwerpen te praten dan scooters, scooters opvoeren en breezer drinken. De vrouwelijke variant van de VMBOer is vaak niet in staat om een heus gesprek te voeren en brult alleen wat willekeurige dingen uit (IkkUh ZaG NeT EeN kEi-LieF EGoLTjuh!). Dit alles zorgt ervoor dat VMBOers irritant in de omgang zijn en derhalve veel ergenis opwekken bij de hoger opgeleiden onder ons.

Een toekomst zit er veelal niet in voor onze sneue VMBOer, het blijft meestal bij ondankbaar werk wat niet veel verdiend, maarja: iemand moet het doen he!

Toch jammer dat er zoveel van zijn, zelfs op dit forum treffen we er een hoop aan, ik noem een GolleM, en in zekere mate ook Gizmore.

Mijn advies voor jullie pubers is dit: vermijd contact met VMBOers en drink nooit lauw bier!

Tot het volgende topic!
Myers
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:39:56 #2
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31467176
Nee hoor, dit is geen generaliserend topic.
Ik meen dat meer dan 70% van alle Nederlanders VMBO of lager heeft gedaan dus ik zou maar uitkijken als ik jou was. Straks heb je ruzie met meer dan 10 miljoen mensen!
pi_31467238
MAVO was nog normaal, sinds dat VMBO erbij is gekomen (lees: VBO bij de MAVO) is het zwaar achteruit gegaan. Dit is misschien zwaar generaliserend maar er zit een beetje waarheid in.

Is sinds 2 jaar ofzo dat VMBO zo kut is.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:44:45 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467295
Mag ik een aantal goede argumenten waarom dit topic een goed topic is?

Gelukkig staat jouw opleiding niet in je profiel.

Misschien heb je wat aan dit topic:
Stoer VMBO-Tuig! ?
http://www.google.com/search?q=VMBO&btnG=Google+Search&domains=forum.fok.nl&sitesearch=forum.fok.nl
Dit is een veel besproken onderwerp.

Mensen met horrorverhalen over VMBOérs .
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31467309
ik doe ook vmbo enzo, vet kool!!!!11!!
pi_31467317
lauw bier
pi_31467367
Myers = kansloos, en neen, ik ben geen vmbo'er.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:47:29 #8
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_31467376
Ik vind dat je dit erg netjes hebt geformuleerd Myers, je argumenten zijn dan ook op feiten gebaseerd, en niet op meningen. Zelf probeer ik wel eens een gesprek te voeren met VMBO'ers tijdens het uitgaan, vaak loopt dit uit op ruzie of een gesprek waar je niks aan hebt.

Het liefst zou ik al deze VMBO'ers geëxporteerd zien worden naar een land als België waar er veel vraag is naar domme kinderen om de alsmaar groter wordende pedofiele populatie te bevredigen.

Je merkt ook dat deze bevolkingsgroep zich associeert met negers, de gehele "Bling Bling" rage is afgestemd op hun. Niet alleen verloederen ze de Nederlandse top 40 met slechte neger muziek, ook geven ze ons land een slecht imago.

Myers, je gedachten kom zeer zeker overeen met die van mij. Het is belangrijk dat je dit onderwerp tot onze attentie brengt zodat we hier over kunnen discussiëren. Ik stel dan ook voor dat alle pubers hier hun mening over deze kwestie duidelijk formuleren zodat we een beter algemeen beeld over VMBO'ers kunnen vormen.
pi_31467377
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald; maar heb altijd een eigen mening gehad; en ook vaak confrontatie's met het meerendeel van de klas.

Dit komt denk ik doordat ik m'n eigen plan trok; en gewoon mijn werk; in tegen stelling tot vele anderen wel optijd af had; en ook goed maakte.

Usher en 50 Cent vind ik helemaal poep; als je weet dat ik naar Trance/Hardstyle/Hardcore luister; en bont daar moet ik ook niets van hebben; geef mij maar gewoon een spijkerbroekkie en een shirtje van de WE ofzo.. dat interreseerd me vrij weinig.

Ik begrijp wel dat je veel mensen kansloos vind (heb ik ook..) maar niet alle VMBO-ers zijn bij voorbaat kansloos
pi_31467393

Yo ik br33zah., b|ertj3????????????
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:49:05 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467413
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef Mittnick het volgende:
Zoals jij je topic opent; lijkt het net alsof ALLE VMBO-ers kansloos zijn. Ikzelf heb afgelopen zomer m'n VMBO-Diploma gehaald; maar heb altijd een eigen mening gehad; en ook vaak confrontatie's met het meerendeel van de klas.

Dit komt denk ik doordat ik m'n eigen plan trok; en gewoon mijn werk; in tegen stelling tot vele anderen wel optijd af had; en ook goed maakte.

Usher en 50 Cent vind ik helemaal poep; als je weet dat ik naar Trance/Hardstyle/Hardcore luister; en bont daar moet ik ook niets van hebben; geef mij maar gewoon een spijkerbroekkie en een shirtje van de WE ofzo.. dat interreseerd me vrij weinig.

Ik begrijp wel dat je veel mensen kansloos vind (heb ik ook..) maar niet alle VMBO-ers zijn bij voorbaat kansloos
Hoi Ken ik jou? Is dit een spiegel?

Juist!
Zoals jij het zegt zijn er super veel VMBO'ers.
Maar dat willen mensen niet weten.
pi_31467427
ps. ik heb trouwens nooit vmbo gedaan voor de duidelijkheid.
pi_31467432
Wat ben jij sneu en zielig. Ik doe dan zelf wel VWO, maar heb toch ongeveer 60 procent VMBO-vrienden, helemaal niks mis mee. Kijk uit wie je gaat beledigen, heb jij enige wereldkennis? Enig idee hoe het echte leven er aan toe gaat?

Overigens, vind ik dit topic ook een toppunt van domheid, kun jij al een land zonder VMBO-ers voorstellen, succes kneus.

Met VMBO mensen beleef je tenminste echte dingen, boeiend dat de VWO-pikkies, dit als bijna crimineel dom gedrag zien, ga eens fucking leren.
pi_31467470
Ik vind dit heel dubbel, van de ene kant erg generaliserend zoals GoLLeM al zegt, van de andere kant zit er best een kern van waarheid in, ik kan me ongelofelijk irriteren aan meelopers / wannabe's e.d. (vraag me niet waarom, misschien het ruig doen/criminaliteit).
Nu komt het leuke, waarschijnlijk ben ik de eerste van mijn kaliber die in dit topic reageert, want (je raad het misschien al) : IK BEN EEN VMBO'er!.
Nu is het wel zo dat ik mij nogal afzonderde (toendertijd, ik doe nu MBO niveau 3, 2e jaar) van de rest, want zoals ik net al zei, ik kan die nalopers echt niet uitstaan, en jammer genoeg merk ik zelfs nu nog op het MBO (waar ook menige ex-VMBO'ers hun plek hebben gevonden) dat er flink meegelopen wordt en de muziek-smaak niet erg gevarieerd is, inderdaad veel 50cent, en natuurlijk sinds zijn dood veel André Hazes
Ik heb ook al menige duscussies achter de rug met klasgenoten, want ik vind het gewoon leuk om te discussieren, en zeg ze recht in hun gezicht dat ze nalopers zijn, alleen naar bepaalde muziek luisteren omdat anderen dat ook doen enz. moet je ze eens zien gaan
pi_31467493
Wat een lul verhaal zeg. Ik ken zat VMBO'ers die op dit moment HBO aan het studeren zijn.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_31467496
www.sugababes.nl | Veel van die uchies daar doen VWO
www.superdudes.nl | Veel kills die Havo/VWO doen.

Woord omhoog.
pi_31467523
Alle VWO-ers, die constant lopen te leren dat zijn pas meelopers. Ja, vraag ze iets over een nieuwsitem, en ze kunnen iets vertellen. Vraag ze wat over echt belangrijke dingen, en je krijgt een lachterig kutantwoord.
pi_31467531
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hoi Ken ik jou? Is dit een spiegel?

Juist!
Zoals jij het zegt zijn er super veel VMBO'ers.
Maar dat willen mensen niet weten.
Steeds in de media hoor je slechte bericht-geving over de VMBO-ers, en ook hier op FOK! lees ik wel redelijk wat discussie's gelezen, en ik weet nu wel een beetje hoe het voelt om over 1 kant te worden geschoren, het lijkt net alsof we een 'debiele-mongool' zijn; en geen hersenen om zelf na te denken.

Uiteraard zijn er een heel stel VMBO'ers die hun verantwoordelijkheden niet hebben, en tot hun 18e in de pubertijd zitten; maar gewoon niet iedereen..
pi_31467535
Ja preciezzz iedereen die vmbo doet is dom

pi_31467549
Myers waar zie jij jezelf overigens over 10 jaar?
pi_31467616
Ik begin me nu eigenlijk ineens af te vragen of dit topic wel serieus is of dat de TS gewoon irritatie probeert uit te lokken.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:56:22 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31467627
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:53 schreef Mittnick het volgende:

[..]

Steeds in de media hoor je slechte bericht-geving over de VMBO-ers, en ook hier op FOK! lees ik wel redelijk wat discussie's gelezen, en ik weet nu wel een beetje hoe het voelt om over 1 kant te worden geschoren, het lijkt net alsof we een 'debiele-mongool' zijn; en geen hersenen om zelf na te denken.

Uiteraard zijn er een heel stel VMBO'ers die hun verantwoordelijkheden niet hebben, en tot hun 18e in de pubertijd zitten; maar gewoon niet iedereen..
Ik was dus net als hier boven omschreven.
ff kijken een oude post van me over mijn school:
quote:
Je hebt meerdere VMBO'ers.
Wij hadden op school de slimme kant: Net niet havo.
Je had de mensen die heel school niet interesseert en maar VMBO doen omdat een vriend van ze het ook doet, je hebt de VMBO'er die het gewoon niet beter kan en gewoon het beste er van maakt.

de 1e kant waardeert gewoon iedereen zijn ding. (TL )
de 2e doet wat mee met de groep (overheerst de laatste tijd wat meer)
de 3e doet ook gewoon wat hij wil en reageert hoe hij het hoort te doen. (overgrote deel)

De 2e groep overheerst de laatste tijd nogal vorig jaar was ik VMBO TLer jaar 4
Al met al moet je gewoon voor jezelf uit komen en de eerste tijd lak hebben aan bepaalde mensen, gewoon les geven en hier en daar wat laten praten, op den duur houden ze wel op.
O ja, zoals zo vaak op tv is hoe vreselijk die leraartjes het hebben, dat valt enorm mee. Dat is zooo overtrokken.
in ieder geval kwamen die taferelen niet bij mij op school voor
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:56:42 #23
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_31467637
ik zit nu in de vierde klas van het vmbo,en ongeveer 50% van mijn klas bestaat uit de vmbo'ers die jij beschrijft, maar de andere helft is redelijk normaal, waar ik mijzelf ook onder reken.
En ja, ik heb een eigen mening, en nee ik luister niet naar rap, en ja ik heb wel eens een gesprek met een vmbo'er aangeknoopt, en verhip, sommige bleken ook daadwerkelijk intelligent te zijn.
Ikzelf kom van het havo/vwo, en ik baalde verschrikkelijk omdat ik net als de TS dacht dat er alleen maar van dat soort "rap" mensen opzaten, maar het bleek erg mee te vallen.
erg jammer alleen dat de TS niet even een eigen mening vormt, en alleenmaar de mening van de media en het gros van de internetters napraat.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:58:33 #24
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_31467694
Nee van die zeurende havo-lamzakken zijn leuk.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:59:19 #25
132191 -jos-
Money=Power
pi_31467713
Hey Meyers lekker generaliserend topic hoor maar ik gok dat jou niveau nog lager ligt dan VMBO, wat een sukkel ben jij zeg
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')