Toch zie je aan jouw taalgebruik dat je van origine VBO'er bent.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:02 schreef Gerard25 het volgende:
ach heb vbo administratie gedaan, daarna mts informatica en daarna hts informatica. Kansloos?
heb je toch echt zelf in de hand maakt niet uit wat voor middelbare schoolopleiding je hebt gedaan
Vanwege die paar puntjes en hoofdletters? Boeiend.. Je snapt toch wat hij bedoelt?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch zie je aan jouw taalgebruik dat je van origine VBO'er bent.
Sarcastisch hoop ik?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:24 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Vanwege die paar puntjes en hoofdletters? Boeiend.. Je snapt toch wat hij bedoelt?
Ik heb het in dit geval dan even niet over verplichte sex met den vader.quote:Op maandag 7 november 2005 22:57 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zit op onze school in 3VWO een meisje (14) die nu ~8 maanden zwanger is.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:20 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Nogmaals, wat is een 'goede baan' en een 'goede salaris'? Mijn oom verhuurt ook verschillende huizen in Indie, maar is niet bepaald goed bedeeld....
Wel eens van abstraheren gehoord mijn waarde? We zijn hier niet met casuistiek bezig.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:09 schreef Doron het volgende:
Dan zou iemand die niet echt een opleiding heeft gevolgd, maar wel een eigen bedrijf heeft gemaakt, en zo is doorgegrooid en meer dan 200 duizend netto verdient per jaar, ook kansloos zijn ? Dan zit je daar maar, met je VWO diploma, 40 duizend misschien te verdienen. Of misschien niet eens.
Ik moet eerlijk zeggen dat je het niveau naar beneden haaltquote:Op zondag 13 november 2005 13:02 schreef pindapeller het volgende:
ik heb zelf ook op de vmbo gezete (en zit nu op de havo) ma ik vond er niks mis want er zitten wel lui tussen maar de mense waar ik mee omging uit vmbo ware doodnormaal hoor dus vind et gelul!
Ik dacht dat pilotenopleidingen altijd op HBO/WO niveau waren.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:38 schreef SneakyNeaky het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen is duidelijk niet voor iedereen weg gelegd. Als ik zeg dat ik een goede baan heb, betekend dat dat ik er blij mee ben, en dat ik ervan kan leven. Voor jou maakt het verder niet uit wat dat is.
Maargoed, hier een MAVO'er die piloot is op een 747 van Air New Zealand.
Vliegt van Auckland naar LA, en van LA naar Londen.
En mijn "goede" salaris, tsjaa daar zul je je toch echt een voorstelling van moeten maken, dat gaat hier namelijk niet op het forum.
Die intelligentie van jou en manier van redeneren is werkelijk lachwekkend. Grappig dat je het zelf - blijkbaar - niet eens door hebt en ondertussen VMBO'ers omlaag loopt te halen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben VMBO'ers ook kans om goed te verdienen, maar die kans is zo klein. Het trieste is dat ook gewoon 60% vmbo doet, en daarvan nog eens 60 procent het niet haalt. Die 60 procent die het niet haalt hebben simpel weg gewoon geen doorzettingsvermogen. Hoe dom je ook bent, VMBO moet je kunnen halen. En als je geen doorzettingsvermogen hebt zul je ook gewoon geen goede baan krijgen, en al helemaal nooit de quote 500 halen. Kun je nog zo hard hopen als vmbo'er op een goede baan, maar zonder doorzettingsvermogen kan je beter gelijk een uitkering aanvragen en van onze centjes gaan genieten. En dan ook nog eens het tuig uithangen op straat, stank voor dank.
En patsen kan je als je jezelf kan voorzien. De meerderheid v.d vmbo'ers hangt aan een uitkering om zo een btje rond te komen. Er zijn zoveel mensen die moeite hebben om rond te komen. Dan kan je best trots zijn als jou dat wel lukt...
Als je "feiten" gebruikt ("merendeel van de Nederlandse miljonairs een MAVO-diploma op haar naam heeft") moet je daar altijd een bron bij geven. Dit heb ik geleerd op de universiteitquote:Op donderdag 17 november 2005 00:49 schreef Blue_Lagoon het volgende:
Mag ik je even herinneren aan het feit dat het merendeel van de Nederlandse miljonairs een MAVO-diploma op haar naam heeft?
(...)
Daarnaast run ik al sinds m'n 15e mijn eigen internetbedrijfje, wat ik inmiddels na enkele jaren toch wel aardig succesvol mag noemen.
(...)
Met andere woorden, dat je je mening over VMBO-studenten al klaar hebt is prima, maar houdt het wel graag bij de feiten, net zoals ik nu doe.
(...)
quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:38 schreef SneakyNeaky het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen is duidelijk niet voor iedereen weg gelegd. Als ik zeg dat ik een goede baan heb, betekend dat dat ik er blij mee ben, en dat ik ervan kan leven. Voor jou maakt het verder niet uit wat dat is.
Maargoed, hier een MAVO'er die piloot is op een 747 van Air New Zealand.
Vliegt van Auckland naar LA, en van LA naar Londen.
En mijn "goede" salaris, tsjaa daar zul je je toch echt een voorstelling van moeten maken, dat gaat hier namelijk niet op het forum.
quote:Vooropleiding
HAVO diploma met tenminste Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma met tenminste Wiskunde A12 of Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma “oude stijl”, met Wiskunde A of B, Natuurkunde
HAVO diploma “oude stijl”, met Wiskunde B, Natuurkunde
Voor alle genoemde opleidingen geldt dat de vakken Nederlands en Engels verplicht zijn
HBO of WO studie of diploma, waarbij wel als voortraject minimaal HAVO met WiskundeB1 en Natuurkunde 1 aanwezig moet zijn. Voor HAVO oude stijl geldt dan Wiskunde B en Natuurkunde. Voor VWO oude stijl geldt dan Wiskunde A of B en Natuurkunde.
HTS of TU diploma
het verschil is is dat iedereen een VMBO papiertje kan halen en je toch wel moet doorzetten als je een VWO papiertje wilquote:Op donderdag 17 november 2005 00:49 schreef Blue_Lagoon het volgende:
daarbij speelt een factor als doorzettingsvermogen een veel grotere rol dan een papiertje waar op staat dat je je VWO-diploma hebt behaald.
Het is wel waar dat de meeste grote ondernemers niet zo'n beste schoolcarriere achter de rug hebben; om een goed ondernemer te zijn heb je een persoonlijkheid nodig die niet zo handig is binnen het schoolsysteem (eigen initiatief wordt daar immers niet echt gewaardeerd).quote:Op donderdag 17 november 2005 07:57 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Als je "feiten" gebruikt ("merendeel van de Nederlandse miljonairs een MAVO-diploma op haar naam heeft") moet je daar altijd een bron bij geven. Dit heb ik geleerd op de universiteit
Wat versta jij onder "aardig succesvol"? (ratio uren per week/omzet, winst etc...)
Nogmaals, als je zegt "maar houdt het wel graag bij de feiten, net zoals ik nu doe", zie ik daar graag een bron bij![]()
Zoals al gezegd wordt, koop de Quote 500, en je ziet het zelf.quote:Op donderdag 17 november 2005 07:57 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Als je "feiten" gebruikt ("merendeel van de Nederlandse miljonairs een MAVO-diploma op haar naam heeft") moet je daar altijd een bron bij geven. Dit heb ik geleerd op de universiteit
Wat versta jij onder "aardig succesvol"? (ratio uren per week/omzet, winst etc...)
Nogmaals, als je zegt "maar houdt het wel graag bij de feiten, net zoals ik nu doe", zie ik daar graag een bron bij![]()
Doorzetten voor een VWO diplomaquote:Op donderdag 17 november 2005 08:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
het verschil is is dat iedereen een VMBO papiertje kan halen en je toch wel moet doorzetten als je een VWO papiertje wil![]()
quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:39 schreef boskov het volgende:
[..]
?
geschiedenis is een beetje een slecht voorbeeld vind je niet? Immers, geschiedenis is een opsomming van feiten, en daarnaast, bijna niet bruikbaar voor het heden.
De quote 500 geeft slechts -zoals de naam al zegtquote:Op donderdag 17 november 2005 11:02 schreef -Jean- het volgende:
Koop de quote 500.
Ik zou als ik jou was toch maar eens die wensen/behoeften hierarchie van Maslow wat beter bestuderen, aangezien je mag aannemen dat ook elke vmbo-er wel welvarend is, welvaart heeft niks met opleiding te makenquote:Op vrijdag 11 november 2005 02:03 schreef wendywendy het volgende:
Mijn vooropleiding is ook VBO, daarna ben ik MBO detailhandel niveau 4 gaan doen en tegenwoordig zit ik in het 2e jaar van de HBO opleiding Media en Entertainment management.
Het is dus maar net hoeveel motivatie en inzet je hebt om te leren, en daarnaast is het ook afhankelijk van je kijk op de wereld. De een heeft de behoefte om te werken, en ik heb momenteel meer de behoefte om mezelf te ontplooien. Ik positioneer mezelf dus nu ergens bovenin de behoeftehierarchie van maslow. Ik meen me te herinneren dat dit deel zelferkenning of iets dergelijks heette.
Een VMBO'er hoeft dus niet per definitie kansloos te zijn.
Miljonair worden is meer geluk dan intelligentie. Als je een verband wilt zien tussen opleiding en salaris kan je beter naar de iets algemenere salarissen kijken. De zware lichamelijke arbeid, die nou eenmaal van alle arbeid het minst verdiend, wordt vooral door VMBO'ers gedaan. De middeninkomens zijn redelijk verdeeld over VMBO'ers en hoger opgeleiden. De hogere inkomens zullen vooral bij de hogeropgeleiden terechtkomen.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:01 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
De quote 500 geeft slechts -zoals de naam al zegt- 500 miljonairs. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat er slechts 500 miljonairs in Nederland zijn, zo lijkt het me evengoed onwaarschijnlijk dat de rest van de miljonairs laagopgeleid is. Daarnaast zou ik toch graag cijfers zien over het aantal laagopgeleide mensen in de Q500. Zijn het er 100 van de 500, 490 van de 500?
Tenslotte denk ik dat de meeste mensen die bovenmodaal verdienen voor het merendeel hoogopgeleid zullen zijn. Een MBO'er maakt naar mijn mening per slot van rekening minder kans om een miljonair te worden dan een WO'er.![]()
Mijn papie heeft alleen de LTS gedaan en verdient meer dan iemand die rechten heeft gestudeerd!quote:Op donderdag 17 november 2005 00:49 schreef Blue_Lagoon het volgende:
[..]
Die intelligentie van jou en manier van redeneren is werkelijk lachwekkend. Grappig dat je het zelf - blijkbaar - niet eens door hebt en ondertussen VMBO'ers omlaag loopt te halen.
VMBO'ers een kleine kans om goed te verdienen? Mag ik je even herinneren aan het feit dat het merendeel van de Nederlandse miljonairs een MAVO-diploma op haar naam heeft? Klinkt wellicht ongeloofwaardig, maar is toch echt gebaseerd op de realiteit. Niet vreemd overigens, want echt rijk wordt je immers door zelf te ondernemen, en niet door als havo of vwo-student een hoge functie binnen een bedrijf te betreden.
Zelf heb ik 't VMBO afgerond en zit ik inmiddels op 't MBO. Daarnaast run ik al sinds m'n 15e mijn eigen internetbedrijfje, wat ik inmiddels na enkele jaren toch wel aardig succesvol mag noemen. Ook in mijn (zakelijke) contacten ken ik talloze voorbeelden van mensen die met een VMBO opleiding een vermogen hebben opgebouwd waar veel mensen alleen maar van kunnen dromen.
Met andere woorden, dat je je mening over VMBO-studenten al klaar hebt is prima, maar houdt het wel graag bij de feiten, net zoals ik nu doe. Je opleiding is niet van belang, uiteindelijk draait het erom of je het in de praktijk daadwerkelijk waar kunt gaan maken, en daarbij speelt een factor als doorzettingsvermogen een veel grotere rol dan een papiertje waar op staat dat je je VWO-diploma hebt behaald.
quote:Op donderdag 17 november 2005 14:18 schreef Sport_Life het volgende:
Mijn papie heeft alleen de LTS gedaan en verdient meer dan iemand die rechten heeft gestudeerd!
Ik begrijp dat dat in jouw "wereldje" heel raar moet klinken, maar niet elke idioot heeft een WO papiertje of kennis nodig om een bedrijfje op te starten wat uiteindelijk uitgroeit tot een grote onderneming. Zie ook dat verhaal van Kjozzquote:
Je weet dat het zo is? Met zo'n instelling kom je er welquote:Op donderdag 17 november 2005 22:26 schreef -Jean- het volgende:
Ik weet dat het zo is. Ik ga niet de moeite nemen om de statistieken daarvan te berekenen. Quote 500 zijn trouwens niet 500 willekeurige miljonairs. Het zijn de 500 rijkste. Ik hoef jou btw niks te bewijzen. Wat win ik ermee?
er zullen natuurlijk wel geluksvogels tussen zitten die laagopgeleid zijn. Echter, kijk in Nederland eens naar de grootverdieners:quote:Op donderdag 17 november 2005 22:26 schreef -Jean- het volgende:
knip
ik ben het met je eens dat er heus wel mensen op laag niveau zijn die erg rijk worden. Kijk bv. naar Harry Mens. Wat ik echter jammer vind aan een dergelijk topic is dat er altijd mensen zijn die beweren dat laagopgeleide mensen evenveel kans maken om rijk te worden dan hoogopgeleide mensen. Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is, omdat -zoals je zelf ook al zegt- mensen met een hoge opleiding gewoon meer op hogere functies zittenquote:Op donderdag 17 november 2005 23:41 schreef -Jean- het volgende:
Om uberhaupt een topic te openen en daar te gaan verkondigen dat VMBO-ers kansloos zijn betekent dat je jezelf omhoog wil krikken. Dat soort mensen vallen vaak hard op hun sneuter.
Mijn lijsten zijn dan wat beter gerangschikt.
Van hoog naar laag zijn die... overigens in mijn bronnen (quote 500/forbes 500) zijn dat bijna allemaal de CEO/President/Founder. Dat zijn namelijk de echte grote jongens. Geen slavenbanen ofzo.
In gewone banen klopt het dat hoog opgeleide op hogere functies zitten. Er zijn echter heel wat goede ondernemers op lagere niveau's die het heel ver schoppen. Het is heel laag en heel kinderachtig om dat als geluk af te doen.
lerarenopleiding...quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Bachelor of Education .
Pedagogiek opleiding. En bevoegd om les te geven iddquote:
hehehequote:Op donderdag 17 november 2005 22:35 schreef DrDentz het volgende:
en die overige 14 punten heeft de gemiddelde scootersjonnie natuurlijk wel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |