ik ook.. met mn voorwiel in de regenquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:11 schreef the_legend_killer het volgende:
Maikuuul kan slippen als de beste
Whehe valt erg meequote:
En vergeet de foto's nietquote:Op zondag 30 oktober 2005 22:23 schreef fs180 het volgende:
vertel, wat heb je, hoever ben je en wat ben je van plan ?
Puch NRG.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:23 schreef fs180 het volgende:
vertel, wat heb je, hoever ben je en wat ben je van plan ?
quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:15 schreef powerparty het volgende:
[afbeelding]
kymco filly 4takt
maar wel met neon
Neon.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:15 schreef powerparty het volgende:
[afbeelding]
kymco filly 4takt
maar wel met neon
Rijden (m.a.w: boeken, boekuh, rijduh, pimpen, pimpuh, knalluh, blazuh etc etc)quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:05 schreef kokos het volgende:
51 nachtjes waar voor?
Je gaat over 51 nachtjes proberen je certificaat te halen? Dat was bij mij trouwens nog een aardige stunt, niet eens doorgenomen en toch geslaagdquote:Op dinsdag 1 november 2005 19:07 schreef Bopmorn het volgende:
[..]
Rijden (m.a.w: boeken, boekuh, rijduh, pimpen, pimpuh, knalluh, blazuh etc etc)
...hoef jij het nog niet te kunnenquote:Op dinsdag 1 november 2005 19:33 schreef Bopmorn het volgende:
Als jij het kan...:P
Gaat zeker lukkenquote:Op dinsdag 1 november 2005 19:34 schreef BLADEZZ het volgende:
[..]
...hoef jij het nog niet te kunnen
Gaat je wel lukken toch?
Ben je al 16? Zo ja, dan gewoon op zo'n examendag binnenlopen. Zijn altijd een aantal die niet op komen dagen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:56 schreef Bopmorn het volgende:
[..]
Gaat zeker lukken(toch?)
Ik heb al zo'n boekje, heb alles al geleerd
Ik fietste vandaag weer door de regen naar huis, dus het werd weer pijnlijk hard benadrukt dat ik gewoon een gsm moet
![]()
![]()
heb net nieuw luchtfilter gebeunt.. loopt ook weer stuk beterquote:Op dinsdag 1 november 2005 20:18 schreef Ayaxola het volgende:
Heb vandaag weer een nieuwe 70cc cilinder onder mijn Puch gezet, en hij loopt nu als een zonnetje![]()
Moet em eerst nog inrijden natuurlijk, maar heb wel ff een paar keer gekeken, en het trekt wel lekker door zo
Mooi ding!!quote:Op woensdag 2 november 2005 16:20 schreef Lilies het volgende:
Olee eindelijk kunnen registreren!
mijn brommer:
[afbeelding]
Iig, als dit werkt.
poesjesquote:Op woensdag 2 november 2005 16:20 schreef Lilies het volgende:
mijn brommer:
[afbeelding]
Iig, als dit werkt.
Ik wil het best tweedehands kopen.. Maar ik wil eerst weten of het überhaupt kan als er nog nooit een teller op deze brommer heeft gezeten.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:00 schreef fs180 het volgende:
het het allemaal 2e hands.. scheelt veeel geld man
meets zijn okquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:23 schreef Alvilon het volgende:
Wouw, Deeltje 4 al weer !![]()
Morgen cilinder en kop vlakken, lekt na 2 verschillende koppen en koppakkingen nog![]()
En gefeliciteerd met je certi
Werkt nietquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:31 schreef XoReP het volgende:
'Heel 16 jarig Fok!'... uhm ik ben 17 en ik sta er ook bij![]()
OVerigens klopt mijn linkje niet moet die ene worden die boven in dit topic staat met ze alle 3 erop
Hier trouwens nog ff een nieuwe pic van me nieuwe pijp onder me Dax:
[afbeelding]
Wat doet dat ding in de woonkamerquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:31 schreef XoReP het volgende:
OVerigens klopt mijn linkje niet moet die ene worden die boven in dit topic staat met ze alle 3 erop
[afbeelding]
hint hint hint hintquote:Op zaterdag 12 november 2005 09:49 schreef BLADEZZ het volgende:
[..]
Wat doet dat ding in de woonkamer? Dat zie ik op marktplaats ook wel eens. Wel gaaf ding trouwens, zal wel lekker geluidje uit komen *hint*
?
Moest een foto maken en buiten had het geregend en wou hem niet vies makenquote:Op zaterdag 12 november 2005 09:49 schreef BLADEZZ het volgende:
[..]
Wat doet dat ding in de woonkamer? Dat zie ik op marktplaats ook wel eens. Wel gaaf ding trouwens, zal wel lekker geluidje uit komen *hint*
?
Leen dan ff een andere cameraquote:Op zondag 13 november 2005 04:28 schreef XoReP het volgende:
[..]
Moest een foto maken en buiten had het geregend en wou hem niet vies maken![]()
Normaal gesproken zet ik hem gewoon in de bijkeuken zodat hij iig ook lekker warmpjes en droog erbij staat.
Als je graag een filmpje wil zien gaat het wel lastig aangezien het geluid erg slecht overkomt (mobiel als camera). Waar woon je?
quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:31 schreef XoReP het volgende:
[afbeelding]
Eigen schuld dikke bult in dit geval dusquote:Op woensdag 16 november 2005 16:49 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben dus gisteren gevallen, maar ik heb zoveel geluk gehad want ik heb geen enkele krasje op me scooter.
Vind het altijd wel grappig om een stukje te slippen, maar was vergeten dat het geregend had en het nat was. Toen ging ik dus op me bek.
ff droogremmen. Werkt dat?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:14 schreef fs180 het volgende:
tjah regenalleen mn voorrem doet het.. en als ik die vol intrap blokkeerd ie meteen..
!
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:42 schreef Geqxon het volgende:
En aan degene hierboven, waarom ga je hem nu al schouwen
Godver is de verzekering duurder?quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:05 schreef Geqxon het volgende:
Omdat je dan geflitst kan worden, en de verzekering duurder is
Anderhalve maand geleden heb ik eens voor mijzelf gekeken, en bij bijna alle verzekeringsmaatschapijen was het voor mij duurder een verzekering voor kenteken te nemen (17 jaar, bromfiets, regio 2 (regio 1 = amsterdam, regio 2 = wat kleiner), 6 maanden)quote:Op zondag 20 november 2005 12:16 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Godver is de verzekering duurder?
Maarja ik heb gister de schuur uitgemest en de missing bout gevonden
Dus vandaag komt mijn puch denk ik af, en dan schiet ik wel ff een fototje.
En misschien kom ik ook nog aan mijn suzuki oldtimer toe, en dan schiet ik ook een foto
gooi daar is een geil uitlaatje onderquote:Op zondag 20 november 2005 13:22 schreef Ruben88 het volgende:
HOnda cb50 xD
http://img506.imageshack.us/img506/8945/brommercb50ruben20tr.jpg
beetje te laat maar:quote:Op donderdag 3 november 2005 16:55 schreef Ayaxola het volgende:
Heeft iemand een beetje verstand van een kickstartblok van een Puch?
Mijn kickstart blijft nu namelijk hangen als ik kick, hij komt niet meer terug. Ik dacht het wel iets met een veer ofzo zou zijn.
Ik heb het blok geopend en gekeken maar snap er helemaal niks van
Iemand een idee?
Ik hoorde dat het al gefixed isquote:Op donderdag 24 november 2005 22:39 schreef fs180 het volgende:
[..]
beetje te laat maar:
www.puchforum.net
Heb je een verdomd lange kabel aan je webcam nodigquote:Op vrijdag 25 november 2005 00:18 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga mogelijk een webcam met ingebouwde microfoon en 6 witte leds kopen, iemand mogelijk intresse in een door nightrider geinspireerde film?
Ik heb alleen wel een top van 50km/h
50km/h maar? Daar ga ik geen tijd aan verspillen. Je kan hem toch wel opvoeren?quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:18 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga mogelijk een webcam met ingebouwde microfoon en 6 witte leds kopen, iemand mogelijk intresse in een door nightrider geinspireerde film?
Waarom eigenlijk witte leds .... wit is ook maar zo witquote:Op vrijdag 25 november 2005 01:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
50km/h maar? Daar ga ik geen tijd aan verspillen. Je kan hem toch wel opvoeren?
En waarom maar 6 witte leds en geen 10? Is toch veel beter![]()
Fuck de ledjes, doe dan vetcooltegaafgektoffe neondingen op je karretjequote:Op vrijdag 25 november 2005 01:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk witte leds .... wit is ook maar zo wit
En waarom eigenlijk geen auto, die zijn veel gaver met ledjes. Brommerts en ledjes zijn zo 2004
En natuurlijk vetgave keicoole spoilers op je brommert. Maak je ook helemaal de blits mee.quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:15 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Fuck de ledjes, doe dan vetcooltegaafgektoffe neondingen op je karretje![]()
Maar, safety first, wel een te lompe kreukelzone aan de voorkant van je scooter, en lichtmetalen verchroomde heelveelinch velgen, de shiiiiiiiiitquote:Op vrijdag 25 november 2005 01:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En natuurlijk vetgave keicoole spoilers op je brommert. Maak je ook helemaal de blits mee.
Oh en een bel met zelfgemaakte ringtone natuurlijk. Heb jij de nieuwste ook al? Die van dinges?quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Maar, safety first, wel een te lompe kreukelzone aan de voorkant van je scooter, en lichtmetalen verchroomde heelveelinch velgen, de shiiiiiiiiit
Die met DJ Black en MC Colour, met die sletjes in de clip? Heb ik als toeter in mn auto zittenquote:Op vrijdag 25 november 2005 01:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Oh en een bel met zelfgemaakte ringtone natuurlijk. Heb jij de nieuwste ook al? Die van dinges?
Die paste niet meer naast mn custom ingebouwde hoogstalen orale boombox, anders had ik em wel gedaan. Pimpin' weet jequote:Op vrijdag 25 november 2005 01:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toetert?
Heb je geen eens een digitale polyfone driedubbel hoge kwalitiet mp3 geluid? Wat suf zeg. Zonder dat hoor je er echt niet bij hoor.
50km/h is in de bochten snel genoeg hoorquote:Op vrijdag 25 november 2005 01:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
50km/h maar? Daar ga ik geen tijd aan verspillen. Je kan hem toch wel opvoeren?
En waarom maar 6 witte leds en geen 10? Is toch veel beter![]()
We waren al lang gestopt, en er gaan mensen serieus op in, dus of zoquote:Op vrijdag 25 november 2005 08:50 schreef ijsmeis het volgende:
The_BoezelaaR en BliksemSchigt gaan nu maar ergens anders 'grappig' doen!
Ooh die wilde ik ook kopen, maar ik vond die kutledjes irritantquote:Op vrijdag 25 november 2005 00:18 schreef Geqxon het volgende:
lijer! je hebt een laptop!quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:18 schreef Geqxon het volgende:
Wat ga je precies doen dan?quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:41 schreef Geqxon het volgende:
Klopt
En een hoop schuimspul zodat er niks mis gaat
webcam op stuur of helm monteren (helm is schokbestendig en denk ook toffer)quote:
Oke dan, Tofquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:01 schreef fs180 het volgende:
[..]
webcam op stuur of helm monteren (helm is schokbestendig en denk ook toffer)
en dan aansluiten op laptop en film maken
je achterkant deed wat?quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:25 schreef Geqxon het volgende:
En toen ik net mijn standaard rondje deed (van ongeveer 5 minuten) had ik een beetje het probleem dat mijn achterkant uitbrak
Retorische vraag.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:35 schreef Geqxon het volgende:
Heb je toevallig een video van je slipactie?
http://members.home.nl/alion/Slippen%20beters.wmvquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:35 schreef Geqxon het volgende:
Heb je toevallig een video van je slipactie?
Lekker, enkele frames voor de slipactie blijft hij hangen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:39 schreef Plupke het volgende:
[..]
http://members.home.nl/alion/Slippen%20beters.wmv![]()
Maikuuul kan gewoon niet slippenquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:42 schreef Maikuuul het volgende:
Jah, die gast wat filmde, neemt het gaarste op en bij het sjiekste stopt hijongeloofelijk !
Of je gaat gewoon lekker driften.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:46 schreef fs180 het volgende:
ik heb ook geen achterrem. met dit weer mis je die wel
zonder achterremquote:Op donderdag 1 december 2005 01:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon lekker driften.
dit zijn pas mooie modellen.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:20 schreef Lilies het volgende:
mijn brommer:
[afbeelding]
Iig, als dit werkt.
Ik ken het.. Alleen ik klapte tegen de bestelbus aanquote:Op donderdag 1 december 2005 15:37 schreef classpc het volgende:
GodverdegodverWeer een vrouw achter het stuur hoor
Ik was zonet onderweg naar huis, maar ik moest nog even naar het tankstation.
Ik reed zo met een vaartje van 40 / 45 en op een gegeven moment stond er een auto met daarin een vrouw en wat kinderen achterin, bij een uitrit. Ze kwamen dus uit die uitrit. (stoep liep door enzo)
Maar totaal onverwacht gaat die ff met die auto vlak voor mij langs.
Ik schrok ontzettend, en ik ging dus vol in de remmen (achter en voor gebruikt). Ik voelde de achterkant nog uitbreken, maar gelukkig kon ik hem onder controle houden. Die mevrouw gaf net ff wat gas waardoor ik achter die auto langs kon. Een ongeluk is dus voorkomen.
Ik wist daarna niet echt wat te doen, dus ik ben maar doorgereden naar het tankstation.
Toen ik daar was aangekomen en op mijn benen stond, stond ik helemaal te trillen op mijn benen.
mooie brommer joh....quote:
owja, jah ok, is wel zo, mijn brommer gaat iets harder dan 50,, dan moet je er nog een 2 voor zettenquote:Op vrijdag 2 december 2005 17:26 schreef Alvilon het volgende:
[..]
Ik ken het.. Alleen ik klapte tegen de bestelbus aan![]()
Zowiezo zou ik er even langs gaan rijden en gewoon fatsoenlijk zeggen dat het uitrit is!
Exuus van die mevrouw is wel op zijn plaats, maarja of je die ook krijgt...
@dazzeld, jij mag niet meedoen![]()
Bedankt voor de info.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:26 schreef Alvilon het volgende:
[..]
Ik ken het.. Alleen ik klapte tegen de bestelbus aan![]()
Zowiezo zou ik er even langs gaan rijden en gewoon fatsoenlijk zeggen dat het uitrit is!
Exuus van die mevrouw is wel op zijn plaats, maarja of je die ook krijgt...
@dazzeld, jij mag niet meedoen![]()
Heer Kokos IV, wat zoekt gij voor uwen gemotoriseerde paard? Een "tankdop" zei u?quote:Op woensdag 7 december 2005 22:12 schreef kokos het volgende:
Setup van je sprinter?
Trouwens ik zoek de orginele tankdop voor een puck maxi uit het jaar 1800. Het allereerste model.
Waar kan ik die kopen/bestellen?
Geld heb ik al wel, alleen de onderdelen nog niet moet ik nog allemaal bestellen. Maargoed er komt iig een 2fast4race voor mina onder. Want hoorde dat die al uit is in spanje En ik ken iemand die in spanje woont.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:12 schreef kokos het volgende:
Setup van je sprinter?
Trouwens ik zoek de orginele tankdop voor een puck maxi uit het jaar 1800. Het allereerste model.
Dat zal best, maar ik boek jou weer eruit als je moet lopen omdat je bij de rollerbank gepakt bentquote:Op woensdag 7 december 2005 22:09 schreef jiigg het volgende:
[afbeelding]
Me aeroxje boekt 16jarig fok eruitBtw dit is me straatscootertje heb ook nog een sprinter staan
![]()
Jaquote:Op woensdag 7 december 2005 22:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Heer Kokos IV, wat zoekt gij voor uwen gemotoriseerde paard? Een "tankdop" zei u?
ik weet niet wat voor je bedoeld maar tankdoppen van maxis zijn te koop op puchshop.nl, moet je maar is rondneuzenquote:Op woensdag 7 december 2005 22:12 schreef kokos het volgende:
Setup van je sprinter?
om daarna weer achter iemand anders te staan die 40 rijdquote:Op woensdag 7 december 2005 23:02 schreef Geqxon het volgende:
Ik kan ook maar 50, maar in de bochtend is dat zeker meer dan genoeg. Op de ring ook, want de rest van het volk rijd vaak maar 40.
Op de sjonnies na, die je vaak bij het stoplicht nog even snel inhalen
Soooooo truequote:Op donderdag 8 december 2005 08:53 schreef fs180 het volgende:
[..]
om daarna weer achter iemand anders te staan die 40 rijd
Dan mag jij alsnog maar 30quote:Op donderdag 8 december 2005 18:55 schreef Ayaxola het volgende:
Ja daaaag. Net zeg je nog dat ze meestal 40 gaan
Rechts van het midden is al beter jaquote:Op donderdag 8 december 2005 18:55 schreef fs180 het volgende:
die auto';s rijden harder ja, maar mogen ze niet, ik rijd dus gewoon 50, met de autos mee dus
en rechts van het middden, dus niet helemaal rechts i levensgevaarlijk! je geeft dan autos de neiging om erlangs te gaan, maar die ruimte is er dan niet
Zo hoort het tochquote:Op donderdag 8 december 2005 19:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Rechts van het midden is al beter jaDat is heeeel wat anders dan in het midden, dát is pas gevaarlijk. Auto's moeten dan helemaal over de andere rijstrook om in te halen.
Daar was ik al bang voor, laten lopen dusquote:Op vrijdag 9 december 2005 17:13 schreef xFriendx het volgende:
Maar ja, tis inderdaad erg goedkoop, maar er staat geen info bij. Misschien loopt dat ding niet eens, en ten tweede ziet ie er ook weer niet al te goed uit. Uitlaatbocht vol roest (wat niet zegt dat de uitlaat slecht is). Maar goed, zonder wat extra informatie is het lastig beoordelen. Maar vaak bij dit soort prijzen gaat het om brommers/scooters met een motorisch mankement en zal je zelf nog onderdelen moeten kopen om het geheel draaiende te krijgen.
die site al geprobeerd?quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:12 schreef kokos het volgende:
Waar kan ik nou een orginele tankdop vinden?
Is in Nederland ook al een tijdje uit hoor daar hoef je niet voor naar Spanje, en voor de rest is het verschil tussen dat en een MHR Team wel erg groot, MHR Team kan elke scooterboi er nog op zetten en mee rijden. En oja, C30 bestaat niet.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:23 schreef jiigg het volgende:
[..]
Geld heb ik al wel, alleen de onderdelen nog niet moet ik nog allemaal bestellen. Maargoed er komt iig een 2fast4race voor mina onder. Want hoorde dat die al uit is in spanje En ik ken iemand die in spanje woont.
Of anders komt er gewoon een mhr team + yasuni c30 vlakschuif carbje etc etc
Bij het monteren van die carbon voorlamp draadjes niet helemaal lekker aangesloten? Gewoon nog even loshalen en er zeker van zijn dat die draadjes goed vast zitten. Had je het voor montage van die carbon voorlamp ook al?quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:48 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb vandaag lexus-achterlicht en carbonlook voorlamp gekocht voor me Aerox.
Ik heb trouwens wel eens last van dat me voorlicht het niet doet, dan gaat me grootlicht lampje branden. Meer mensen met een Aerox die hier last van hebben?
http://www.speed-parts.nl/product_info.php?cPath=21_45&products_id=4369quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:21 schreef illusions het volgende:
[..]
Is in Nederland ook al een tijdje uit hoor daar hoef je niet voor naar Spanje, en voor de rest is het verschil tussen dat en een MHR Team wel erg groot, MHR Team kan elke scooterboi er nog op zetten en mee rijden. En oja, C30 bestaat niet.
Sodeju zeg die is snel.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:09 schreef jiigg het volgende:
[afbeelding]
Me aeroxje boekt 16jarig fok eruitBtw dit is me straatscootertje heb ook nog een sprinter staan
![]()
Bij de vorige had ik het ook al. Ik denk dat het probleem bij me schakelaar ligt en niet bij me koplamp, maar ik ben bang dat het een warboel van draadjes is als ik me dashboard eraf haal.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:28 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Bij het monteren van die carbon voorlamp draadjes niet helemaal lekker aangesloten? Gewoon nog even loshalen en er zeker van zijn dat die draadjes goed vast zitten. Had je het voor montage van die carbon voorlamp ook al?
Inderdaadquote:Op zondag 11 december 2005 15:53 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Er mankeert toch best wel wat aan je hoofd als je 400 euro aan een uitlaat gaat uitegeven...![]()
Een scooter waar deze uitlaat opzit heb je niet in je bezit voor 2000,-. Tenzij je een stumper te pakken hebt, die denkt dat deze uitlaat op een std scooter echt de bom isquote:Op zondag 11 december 2005 17:07 schreef Cerbie het volgende:
Inderdaad2000¤ voor zo'n scootertje, en dan nog 1000¤ aan onderdelen. Daarvan kun je je rijbewijs halen en een goedkoop autootje nemen.
Ok ik loop achter.quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:21 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
http://www.speed-parts.nl/product_info.php?cPath=21_45&products_id=4369
Dat bedoel ik, dan ben je toch niet erg lekker in je hoofd?quote:Op zondag 11 december 2005 17:45 schreef illusions het volgende:
[..]
Ok ik loop achter.Toen ik m'n scooter verkocht was C20 nog 't nieuwste van het nieuwste, en was ik met m'n getunede Manston 2 de bom, das nu anders zie ik alweer hehe.
Maar MHR Team is nog steeds gaar.
2000 voor een scoot en 1000 voor onderdelen? Als je denkt dat je er dan bent, kan je beter ff doordenken. Voor 1000 euro heb je een uitlaat en een cilinder die je voor dat geld ook nog kan laten bewerken.
En dan heb je nog nodig: overbrenging, vertanding, ontsteking, temp. computer, krukas, etc. Als je iets snel wilt laten gaan ben je tegenwoordig wel 3000 euro kwijt aan onderdelen.
Welquote:Op zondag 11 december 2005 21:27 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Dat bedoel ik, dan ben je toch niet erg lekker in je hoofd?
quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:39 schreef BLADEZZ het volgende:
Marktplaats linkje
Is dit eerlijk? Die gast lijkt me een echte handelaar, nou boeit dat me niet echt, maar dit is wel érg goedkoop. Wat vinden jullie trouwens van dit soort brommers? Ik wil overstappen naar een lowbudget schakelbrommer (onzin om er veel geld aan uit te geven, iets minder dan een jaar en ik ben 18).
Voor 3000 euro kan je al een goede auto kopen tegenwoordigquote:Op zondag 11 december 2005 21:30 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
WelPunt is dat je het allemaal zelf kan doen omdat de motor heel simpel in elkaar zat. Moet je eens met een moderne auto proberen
![]()
Maar trekt zeker niet sneller op en je kan er niet zelf aan sleutelen omdat het al snel te ingewikkeld is.quote:Op maandag 12 december 2005 22:09 schreef Ayaxola het volgende:
Voor 3000 euro kan je al een goede auto kopen tegenwoordig
Gaat vaak nog wel iets harder van de max 150 die je dan met zo'n scooter haalt
Voor 3000 euro heb je wel een aardige 750cc Supersport motorquote:Op maandag 12 december 2005 22:09 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Voor 3000 euro kan je al een goede auto kopen tegenwoordig
Gaat vaak nog wel iets harder van de max 150 die je dan met zo'n scooter haalt
is ook echt iets voor scootah rijders.. hard optrekkenquote:Op maandag 12 december 2005 22:15 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Maar trekt zeker niet sneller op en je kan er niet zelf aan sleutelen omdat het al snel te ingewikkeld is.
Nou ja, zo hard trekken standaard onbegrensde scooters ook niet op. Mijn broertje kreeg snel achter elkaar een zootje boetes en besloot het ding weer af te voeren. Het is dan met een standaard ding een opgave om knap over te steken.quote:Op maandag 12 december 2005 23:26 schreef fs180 het volgende:
[..]
is ook echt iets voor scootah rijders.. hard optrekken
Marktplaats linkjequote:
Lek of gewoon leeg? Ik had de mazzel dat ik niet in de rij hoefde bij een scooterboer, maar bij de garage waar de auto van paps is gekocht even langs kon komen om er een prop in te mikken. Even oppompen en ik kon weer gaan. Erg aardig van ze.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:45 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb net 2km met het kreng in de hand gelopen, hij deed het goed, er zat alleen geen lucht meer in de achterband.
Over die zooi...af en toe spuit ik em schoon in zo'n washok. Mik ik er zo'n 2 euro in en je kan op je gemak die scooter schoonspuiten. Tot nu toe geen beschadingen ontdekt tengevolge van dat washok bij het benzinestation. Enige is dat ik velgen toch wel vaak handmatig schoon moet maken om ze goed schoon te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:22 schreef Cerbie het volgende:
Ik vrees dat ie lek is, ik had hem onderweg opgepompt bij een tankstation en hij liep weer leeg. Het was wel een tubless band (geen binnenband), dus misschien heb ik door te hard over een drempel heen te rijden de velg iets beschadigd waardoor ie lekt.
Dat was trouwens niet het enige, de vering op de voorvork komt niet meer terug omhoog en de achterrem blijft hangen, waarschijnlijk allemaal modder en zooi ertussen
Mocht je willen...quote:Op maandag 12 december 2005 22:52 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Voor 3000 euro heb je wel een aardige 750cc Supersport motor![]()
Ja, jij vol gas terwijl de rest nog stationair draait ofzo, met een top van tegen de 40 trek je dus echt niet hard op, hoor...quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:16 schreef Cerbie het volgende:
Mijn vrijwel standaard brommertje van 60kg is meestal sneller weg, totdat ik ~30/40km/h rij en tegen mijn top aanzit
Ach het is sneller dan de meeste scooters hier wegrijden, ik zit er verder niet zo mee. Over een half jaar kan ik auto gaan rijden en zit jij met je scooter waar je ~5000¤ aan hebt besteedquote:Op maandag 26 december 2005 20:10 schreef Modwire het volgende:
[..]
Ja, jij vol gas terwijl de rest nog stationair draait ofzo, met een top van tegen de 40 trek je dus echt niet hard op, hoor...Al is dat wel zo dan kun je beter andere vertanding er op zetten...
plus de Technigas uitlaat, tenminste neem aan dat het niet de Evo pijp is.quote:Op maandag 26 december 2005 19:12 schreef DarkBunny het volgende:
daarna heb ik scooter genomen:
(gaat +/- 64km/u met varioplaat en gaat 85km/u zonder varioplaat).
auto'squote:Op maandag 26 december 2005 21:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ach het is sneller dan de meeste scooters hier wegrijden, ik zit er verder niet zo mee. Over een half jaar kan ik auto gaan rijden en zit jij met je scooter waar je ~5000¤ aan hebt besteed
Jij hebt echt een kut brommertje. Slaat nergens op wat je vaak vertelt net zo als wat je nu vertelt van die powerband.quote:Op maandag 26 december 2005 20:24 schreef Geqxon het volgende:
Mijn snor heeft een top van 40, maar is de eerste paar meter enorm snel weg. Dit vanwege de 2-speed en het feit dat hij direct ingrijpt als ik gas geef.
Wat het bij scooters altijd is, is dat ze vaak nog "op moeten komen" ivm. de powerband (hier weet ik alleen niet alles van).
Dat sowieso. In het kort: Je scooter heeft een bepaald aantal toeren waarbij het koppel het hoogst is. Je wilt dus hebben dat je scooter weg rijdt als je motor dat aantal toeren draait. Dat kan je instellen dmv van trekveertjes in je koppeling. Hoe stijver die zijn hoe hoger het aantal toeren je scooter nodig heeft om weg te trekken. Je scooter zal dan ook geen meter bewegen tot dat je motor zo veel toeren maakt dat de koppeling 'sterker' wordt dan de trekveertjes en de koppeling vast slaat in het slakkehuis (of hoe heet dat kreng) pas dan ga je vooruit.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:
Wat ik wel weet is dat een scooter niet direct weg gaat als je vol gas geeft, maar hij eerst een beetje in zijn toeren moet klimmen.
Die is wel erg tofquote:Op maandag 26 december 2005 19:12 schreef DarkBunny het volgende:
en een "winkelmini" die +/- 70km/u gaat:
afbeelding
Over een half jaar kan ik ook autorijden, hoorquote:Op maandag 26 december 2005 21:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ach het is sneller dan de meeste scooters hier wegrijden, ik zit er verder niet zo mee. Over een half jaar kan ik auto gaan rijden en zit jij met je scooter waar je ~5000¤ aan hebt besteed
kijk! zulke scooters zien we graagquote:Op maandag 26 december 2005 19:12 schreef DarkBunny het volgende:
Ik ook maar even het hele zooitje posten.
Eerst had ik een oude zwarte puch maxi, en die zelf opgeknapt naar dit:
(ging +/-65km/u)
[afbeelding]
daarna heb ik scooter genomen:
(gaat +/- 64km/u met varioplaat en gaat 85km/u zonder varioplaat).
[afbeelding]
met neon:
[afbeelding]
en kheb ook een zelfgebouwde minibike:
van een puchblok, 70cc.
[afbeelding]
en een "winkelmini" die +/- 70km/u gaat:
[afbeelding]
Hoogstwaarschijnlijk een Technigas Next. Goedkope uitlaat met aardige prestaties. Zo niet dan een Polini Evo maar dn heeft hij voor veels te veel geld een uitlaat gekocht aangezien zo'n uitlaat pas op een goede 70cc volledig tot z'n recht komt.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:02 schreef junkiesietze het volgende:
kijk! zulke scooters zien we graag
wat voor uitlaat heb jij daar onder hangen?
en waarom neem je een terugloper met varioplaat als je met standaard uitlaat zonder varioplaat harder gaat?
Ai my badquote:Op donderdag 29 december 2005 01:28 schreef DarkBunny het volgende:
is geen technigas..is een power one uitlaat.
Zo af en toe haal ik de varioplaat er uit maar is laatste tijd veel controlle dus dan zittie er weer ff in.
Trekt iig wel lekkr op zo.
My bad, verkeerde afbeelding gebruikt.quote:Op zondag 1 januari 2006 20:19 schreef kokos het volgende:
Resize die shit eens plupke
'net' nietquote:Op zondag 1 januari 2006 21:53 schreef Geqxon het volgende:
Hoe is dat nou, zo'n net niet Yamaha R6?
Voor 3000 euro heb je wel een leuke Kawasaki ZXR-750 hoor, of een Suzuki GSX 750 of Honda CBR 600, geen probleem allemaal. Heb je niet de nieuwste motoren natuurlijk, maar zijn leuke dingen. Ga volgend jaar waarschijnlijk voor een ZXR-750 of een R6quote:
daar is nix mis mee, ik heb ook een brommen uit 1964quote:Op maandag 2 januari 2006 00:43 schreef Modwire het volgende:
Dan heb je er eentje die ouder is dan jijzelf
quote:Op maandag 2 januari 2006 11:19 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
daar is nix mis mee, ik heb ook een brommen uit 1964![]()
hoezo?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:08 schreef kokos het volgende:
En met een sociaal leven dan?
Ik kan me voorstellen dat je een Runner zatraakt als je hem moet slepen hoor.. Dat ding is echt te groot en lomp..quote:Op maandag 2 januari 2006 22:32 schreef Geqxon het volgende:
Pfff moet je dan niet wat aan je conditie doen?
En dan mét die Runner in je handen..quote:Op maandag 2 januari 2006 22:37 schreef Geqxon het volgende:
Wat dacht je van de avondvierdaagse? Ze komen er weer aan he
sm stijl... maar eigenlijk vindt ik die hele brom maar ielig kleinquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:42 schreef gtsmrt het volgende:
dat kan altijd
die wieltjes lijken wel klein onder dat ding
Wij zijn dan ook nog jongens hequote:Op woensdag 4 januari 2006 13:11 schreef TehRockstar het volgende:
Echte mannen hebben een auto.
en een grotere carb & nieuwe krukas neem ik aan ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:12 schreef Bopmorn het volgende:
Hij loopt ongeveer 90 nu, alleen ik heb 70cc gekocht met vlinderpoorten![]()
![]()
![]()
![]()
Eigenlijk moet toch vrijwel alles een beetje groter als je een 70 erop zet?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:48 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
en een grotere carb & nieuwe krukas neem ik aan ?
Het hoeft niet maar als je het echt goed doet wel ja. Minimaal toch andere uitlaat & carb & andere afstelling van koppeling en vario. Zo niet dan is het alsof je een V12 in je auto legt en de helft van de cilinders niet aansluit. Afhankelijk van de cilinder moet je ook de krukas vervangen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:30 schreef Jeff89 het volgende:
Eigenlijk moet toch vrijwel alles een beetje groter als je een 70 erop zet?
(niet dat ik een expert ben ofzo)
Als je bijvoorbeeld een DR70 neemt hoeft je krukas niet per se vervangen worden. Ook je carb hoeft niet, maar het is nogal zonde om met een 12mm op je 70cc te gaan rijden. 17,5mm is toch wel het minimale, en dan groter naar gelang welke cilinder je er onder gooit. Een 28mm bij een DR70 is weer wat teveel van het goede, maar bij getunede MHR 70cc cilinders of iets dergelijks zie je zulke carbs genoeg.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Het hoeft niet maar als je het echt goed doet wel ja. Minimaal toch andere uitlaat & carb & andere afstelling van koppeling en vario. Zo niet dan is het alsof je een V12 in je auto legt en de helft van de cilinders niet aansluit. Afhankelijk van de cilinder moet je ook de krukas vervangen.
Std vario en koppeling hebben de meeste al vervangen aangezien dat het kleinere werk is.
Als het goed is wel jaquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:13 schreef MaximumRush het volgende:
Als ik zo'n cockpit voor me scooter zou kopen, werkt de toerenteller dan?
Want ik heb nu geen toerenteller.
http://www.scootparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1000020&TAAL=NL
Hij moet dan trouwens niet later gebouwd zijn dan 2001.quote:Cockpit + toerenteller. Als origineel model maar dan met een electronische toerenteller. Eenvoudig aan te sluiten want elke Aerox is al voorzien van de juiste stekker. Past niet op Aeroxen van na 2001! Zie voor 2002 en later hieronder.
Klopt het hoeft niet bij elke cilinder maar meneer spreekt over een 70cc vlinderpoort en ik geloof (maar dat weet ik niet zeker meer) dat dat haast per definitie een alu cilinder is en ook nog eens de snelle variant. Grotere carb lijkt mij eigenlijk altijd wel nodig, anders komt er te weinig mengsel in de cilinder waardoor die te warm wordt en warm zal lopen maar goed hoe dat zit met een DR70 weet ik niet preciesquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:15 schreef xFriendx het volgende:
Als je bijvoorbeeld een DR70 neemt hoeft je krukas niet per se vervangen worden. Ook je carb hoeft niet, maar het is nogal zonde om met een 12mm op je 70cc te gaan rijden. 17,5mm is toch wel het minimale, en dan groter naar gelang welke cilinder je er onder gooit. Een 28mm bij een DR70 is weer wat teveel van het goede, maar bij getunede MHR 70cc cilinders of iets dergelijks zie je zulke carbs genoeg.
En inderdaad zijn vario en koppeling vaak al vervangen. Zou het eng vinden als iemand net een scooter koopt en meteen er erg snel spul onder zou gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |