Is in Nederland ook al een tijdje uit hoor daar hoef je niet voor naar Spanje, en voor de rest is het verschil tussen dat en een MHR Team wel erg groot, MHR Team kan elke scooterboi er nog op zetten en mee rijden. En oja, C30 bestaat niet.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:23 schreef jiigg het volgende:
[..]
Geld heb ik al wel, alleen de onderdelen nog niet moet ik nog allemaal bestellen. Maargoed er komt iig een 2fast4race voor mina onder. Want hoorde dat die al uit is in spanje En ik ken iemand die in spanje woont.
Of anders komt er gewoon een mhr team + yasuni c30 vlakschuif carbje etc etc
Bij het monteren van die carbon voorlamp draadjes niet helemaal lekker aangesloten? Gewoon nog even loshalen en er zeker van zijn dat die draadjes goed vast zitten. Had je het voor montage van die carbon voorlamp ook al?quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:48 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb vandaag lexus-achterlicht en carbonlook voorlamp gekocht voor me Aerox.
Ik heb trouwens wel eens last van dat me voorlicht het niet doet, dan gaat me grootlicht lampje branden. Meer mensen met een Aerox die hier last van hebben?
http://www.speed-parts.nl/product_info.php?cPath=21_45&products_id=4369quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:21 schreef illusions het volgende:
[..]
Is in Nederland ook al een tijdje uit hoor daar hoef je niet voor naar Spanje, en voor de rest is het verschil tussen dat en een MHR Team wel erg groot, MHR Team kan elke scooterboi er nog op zetten en mee rijden. En oja, C30 bestaat niet.
Sodeju zeg die is snel.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:09 schreef jiigg het volgende:
[afbeelding]
Me aeroxje boekt 16jarig fok eruitBtw dit is me straatscootertje heb ook nog een sprinter staan
![]()
Bij de vorige had ik het ook al. Ik denk dat het probleem bij me schakelaar ligt en niet bij me koplamp, maar ik ben bang dat het een warboel van draadjes is als ik me dashboard eraf haal.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:28 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Bij het monteren van die carbon voorlamp draadjes niet helemaal lekker aangesloten? Gewoon nog even loshalen en er zeker van zijn dat die draadjes goed vast zitten. Had je het voor montage van die carbon voorlamp ook al?
Inderdaadquote:Op zondag 11 december 2005 15:53 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Er mankeert toch best wel wat aan je hoofd als je 400 euro aan een uitlaat gaat uitegeven...![]()
Een scooter waar deze uitlaat opzit heb je niet in je bezit voor 2000,-. Tenzij je een stumper te pakken hebt, die denkt dat deze uitlaat op een std scooter echt de bom isquote:Op zondag 11 december 2005 17:07 schreef Cerbie het volgende:
Inderdaad2000¤ voor zo'n scootertje, en dan nog 1000¤ aan onderdelen. Daarvan kun je je rijbewijs halen en een goedkoop autootje nemen.
Ok ik loop achter.quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:21 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
http://www.speed-parts.nl/product_info.php?cPath=21_45&products_id=4369
Dat bedoel ik, dan ben je toch niet erg lekker in je hoofd?quote:Op zondag 11 december 2005 17:45 schreef illusions het volgende:
[..]
Ok ik loop achter.Toen ik m'n scooter verkocht was C20 nog 't nieuwste van het nieuwste, en was ik met m'n getunede Manston 2 de bom, das nu anders zie ik alweer hehe.
Maar MHR Team is nog steeds gaar.
2000 voor een scoot en 1000 voor onderdelen? Als je denkt dat je er dan bent, kan je beter ff doordenken. Voor 1000 euro heb je een uitlaat en een cilinder die je voor dat geld ook nog kan laten bewerken.
En dan heb je nog nodig: overbrenging, vertanding, ontsteking, temp. computer, krukas, etc. Als je iets snel wilt laten gaan ben je tegenwoordig wel 3000 euro kwijt aan onderdelen.
Welquote:Op zondag 11 december 2005 21:27 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Dat bedoel ik, dan ben je toch niet erg lekker in je hoofd?
quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:39 schreef BLADEZZ het volgende:
Marktplaats linkje
Is dit eerlijk? Die gast lijkt me een echte handelaar, nou boeit dat me niet echt, maar dit is wel érg goedkoop. Wat vinden jullie trouwens van dit soort brommers? Ik wil overstappen naar een lowbudget schakelbrommer (onzin om er veel geld aan uit te geven, iets minder dan een jaar en ik ben 18).
Voor 3000 euro kan je al een goede auto kopen tegenwoordigquote:Op zondag 11 december 2005 21:30 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
WelPunt is dat je het allemaal zelf kan doen omdat de motor heel simpel in elkaar zat. Moet je eens met een moderne auto proberen
![]()
Maar trekt zeker niet sneller op en je kan er niet zelf aan sleutelen omdat het al snel te ingewikkeld is.quote:Op maandag 12 december 2005 22:09 schreef Ayaxola het volgende:
Voor 3000 euro kan je al een goede auto kopen tegenwoordig
Gaat vaak nog wel iets harder van de max 150 die je dan met zo'n scooter haalt
Voor 3000 euro heb je wel een aardige 750cc Supersport motorquote:Op maandag 12 december 2005 22:09 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Voor 3000 euro kan je al een goede auto kopen tegenwoordig
Gaat vaak nog wel iets harder van de max 150 die je dan met zo'n scooter haalt
is ook echt iets voor scootah rijders.. hard optrekkenquote:Op maandag 12 december 2005 22:15 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Maar trekt zeker niet sneller op en je kan er niet zelf aan sleutelen omdat het al snel te ingewikkeld is.
Nou ja, zo hard trekken standaard onbegrensde scooters ook niet op. Mijn broertje kreeg snel achter elkaar een zootje boetes en besloot het ding weer af te voeren. Het is dan met een standaard ding een opgave om knap over te steken.quote:Op maandag 12 december 2005 23:26 schreef fs180 het volgende:
[..]
is ook echt iets voor scootah rijders.. hard optrekken
Marktplaats linkjequote:
Lek of gewoon leeg? Ik had de mazzel dat ik niet in de rij hoefde bij een scooterboer, maar bij de garage waar de auto van paps is gekocht even langs kon komen om er een prop in te mikken. Even oppompen en ik kon weer gaan. Erg aardig van ze.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:45 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb net 2km met het kreng in de hand gelopen, hij deed het goed, er zat alleen geen lucht meer in de achterband.
Over die zooi...af en toe spuit ik em schoon in zo'n washok. Mik ik er zo'n 2 euro in en je kan op je gemak die scooter schoonspuiten. Tot nu toe geen beschadingen ontdekt tengevolge van dat washok bij het benzinestation. Enige is dat ik velgen toch wel vaak handmatig schoon moet maken om ze goed schoon te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:22 schreef Cerbie het volgende:
Ik vrees dat ie lek is, ik had hem onderweg opgepompt bij een tankstation en hij liep weer leeg. Het was wel een tubless band (geen binnenband), dus misschien heb ik door te hard over een drempel heen te rijden de velg iets beschadigd waardoor ie lekt.
Dat was trouwens niet het enige, de vering op de voorvork komt niet meer terug omhoog en de achterrem blijft hangen, waarschijnlijk allemaal modder en zooi ertussen
Mocht je willen...quote:Op maandag 12 december 2005 22:52 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Voor 3000 euro heb je wel een aardige 750cc Supersport motor![]()
Ja, jij vol gas terwijl de rest nog stationair draait ofzo, met een top van tegen de 40 trek je dus echt niet hard op, hoor...quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:16 schreef Cerbie het volgende:
Mijn vrijwel standaard brommertje van 60kg is meestal sneller weg, totdat ik ~30/40km/h rij en tegen mijn top aanzit
Ach het is sneller dan de meeste scooters hier wegrijden, ik zit er verder niet zo mee. Over een half jaar kan ik auto gaan rijden en zit jij met je scooter waar je ~5000¤ aan hebt besteedquote:Op maandag 26 december 2005 20:10 schreef Modwire het volgende:
[..]
Ja, jij vol gas terwijl de rest nog stationair draait ofzo, met een top van tegen de 40 trek je dus echt niet hard op, hoor...Al is dat wel zo dan kun je beter andere vertanding er op zetten...
plus de Technigas uitlaat, tenminste neem aan dat het niet de Evo pijp is.quote:Op maandag 26 december 2005 19:12 schreef DarkBunny het volgende:
daarna heb ik scooter genomen:
(gaat +/- 64km/u met varioplaat en gaat 85km/u zonder varioplaat).
auto'squote:Op maandag 26 december 2005 21:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ach het is sneller dan de meeste scooters hier wegrijden, ik zit er verder niet zo mee. Over een half jaar kan ik auto gaan rijden en zit jij met je scooter waar je ~5000¤ aan hebt besteed
Jij hebt echt een kut brommertje. Slaat nergens op wat je vaak vertelt net zo als wat je nu vertelt van die powerband.quote:Op maandag 26 december 2005 20:24 schreef Geqxon het volgende:
Mijn snor heeft een top van 40, maar is de eerste paar meter enorm snel weg. Dit vanwege de 2-speed en het feit dat hij direct ingrijpt als ik gas geef.
Wat het bij scooters altijd is, is dat ze vaak nog "op moeten komen" ivm. de powerband (hier weet ik alleen niet alles van).
Dat sowieso. In het kort: Je scooter heeft een bepaald aantal toeren waarbij het koppel het hoogst is. Je wilt dus hebben dat je scooter weg rijdt als je motor dat aantal toeren draait. Dat kan je instellen dmv van trekveertjes in je koppeling. Hoe stijver die zijn hoe hoger het aantal toeren je scooter nodig heeft om weg te trekken. Je scooter zal dan ook geen meter bewegen tot dat je motor zo veel toeren maakt dat de koppeling 'sterker' wordt dan de trekveertjes en de koppeling vast slaat in het slakkehuis (of hoe heet dat kreng) pas dan ga je vooruit.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:
Wat ik wel weet is dat een scooter niet direct weg gaat als je vol gas geeft, maar hij eerst een beetje in zijn toeren moet klimmen.
Die is wel erg tofquote:Op maandag 26 december 2005 19:12 schreef DarkBunny het volgende:
en een "winkelmini" die +/- 70km/u gaat:
afbeelding
Over een half jaar kan ik ook autorijden, hoorquote:Op maandag 26 december 2005 21:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ach het is sneller dan de meeste scooters hier wegrijden, ik zit er verder niet zo mee. Over een half jaar kan ik auto gaan rijden en zit jij met je scooter waar je ~5000¤ aan hebt besteed
kijk! zulke scooters zien we graagquote:Op maandag 26 december 2005 19:12 schreef DarkBunny het volgende:
Ik ook maar even het hele zooitje posten.
Eerst had ik een oude zwarte puch maxi, en die zelf opgeknapt naar dit:
(ging +/-65km/u)
[afbeelding]
daarna heb ik scooter genomen:
(gaat +/- 64km/u met varioplaat en gaat 85km/u zonder varioplaat).
[afbeelding]
met neon:
[afbeelding]
en kheb ook een zelfgebouwde minibike:
van een puchblok, 70cc.
[afbeelding]
en een "winkelmini" die +/- 70km/u gaat:
[afbeelding]
Hoogstwaarschijnlijk een Technigas Next. Goedkope uitlaat met aardige prestaties. Zo niet dan een Polini Evo maar dn heeft hij voor veels te veel geld een uitlaat gekocht aangezien zo'n uitlaat pas op een goede 70cc volledig tot z'n recht komt.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:02 schreef junkiesietze het volgende:
kijk! zulke scooters zien we graag
wat voor uitlaat heb jij daar onder hangen?
en waarom neem je een terugloper met varioplaat als je met standaard uitlaat zonder varioplaat harder gaat?
Ai my badquote:Op donderdag 29 december 2005 01:28 schreef DarkBunny het volgende:
is geen technigas..is een power one uitlaat.
Zo af en toe haal ik de varioplaat er uit maar is laatste tijd veel controlle dus dan zittie er weer ff in.
Trekt iig wel lekkr op zo.
My bad, verkeerde afbeelding gebruikt.quote:Op zondag 1 januari 2006 20:19 schreef kokos het volgende:
Resize die shit eens plupke
'net' nietquote:Op zondag 1 januari 2006 21:53 schreef Geqxon het volgende:
Hoe is dat nou, zo'n net niet Yamaha R6?
Voor 3000 euro heb je wel een leuke Kawasaki ZXR-750 hoor, of een Suzuki GSX 750 of Honda CBR 600, geen probleem allemaal. Heb je niet de nieuwste motoren natuurlijk, maar zijn leuke dingen. Ga volgend jaar waarschijnlijk voor een ZXR-750 of een R6quote:
daar is nix mis mee, ik heb ook een brommen uit 1964quote:Op maandag 2 januari 2006 00:43 schreef Modwire het volgende:
Dan heb je er eentje die ouder is dan jijzelf
quote:Op maandag 2 januari 2006 11:19 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
daar is nix mis mee, ik heb ook een brommen uit 1964![]()
hoezo?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:08 schreef kokos het volgende:
En met een sociaal leven dan?
Ik kan me voorstellen dat je een Runner zatraakt als je hem moet slepen hoor.. Dat ding is echt te groot en lomp..quote:Op maandag 2 januari 2006 22:32 schreef Geqxon het volgende:
Pfff moet je dan niet wat aan je conditie doen?
En dan mét die Runner in je handen..quote:Op maandag 2 januari 2006 22:37 schreef Geqxon het volgende:
Wat dacht je van de avondvierdaagse? Ze komen er weer aan he
sm stijl... maar eigenlijk vindt ik die hele brom maar ielig kleinquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:42 schreef gtsmrt het volgende:
dat kan altijd
die wieltjes lijken wel klein onder dat ding
Wij zijn dan ook nog jongens hequote:Op woensdag 4 januari 2006 13:11 schreef TehRockstar het volgende:
Echte mannen hebben een auto.
en een grotere carb & nieuwe krukas neem ik aan ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:12 schreef Bopmorn het volgende:
Hij loopt ongeveer 90 nu, alleen ik heb 70cc gekocht met vlinderpoorten![]()
![]()
![]()
![]()
Eigenlijk moet toch vrijwel alles een beetje groter als je een 70 erop zet?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:48 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
en een grotere carb & nieuwe krukas neem ik aan ?
Het hoeft niet maar als je het echt goed doet wel ja. Minimaal toch andere uitlaat & carb & andere afstelling van koppeling en vario. Zo niet dan is het alsof je een V12 in je auto legt en de helft van de cilinders niet aansluit. Afhankelijk van de cilinder moet je ook de krukas vervangen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:30 schreef Jeff89 het volgende:
Eigenlijk moet toch vrijwel alles een beetje groter als je een 70 erop zet?
(niet dat ik een expert ben ofzo)
Als je bijvoorbeeld een DR70 neemt hoeft je krukas niet per se vervangen worden. Ook je carb hoeft niet, maar het is nogal zonde om met een 12mm op je 70cc te gaan rijden. 17,5mm is toch wel het minimale, en dan groter naar gelang welke cilinder je er onder gooit. Een 28mm bij een DR70 is weer wat teveel van het goede, maar bij getunede MHR 70cc cilinders of iets dergelijks zie je zulke carbs genoeg.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Het hoeft niet maar als je het echt goed doet wel ja. Minimaal toch andere uitlaat & carb & andere afstelling van koppeling en vario. Zo niet dan is het alsof je een V12 in je auto legt en de helft van de cilinders niet aansluit. Afhankelijk van de cilinder moet je ook de krukas vervangen.
Std vario en koppeling hebben de meeste al vervangen aangezien dat het kleinere werk is.
Als het goed is wel jaquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:13 schreef MaximumRush het volgende:
Als ik zo'n cockpit voor me scooter zou kopen, werkt de toerenteller dan?
Want ik heb nu geen toerenteller.
http://www.scootparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1000020&TAAL=NL
Hij moet dan trouwens niet later gebouwd zijn dan 2001.quote:Cockpit + toerenteller. Als origineel model maar dan met een electronische toerenteller. Eenvoudig aan te sluiten want elke Aerox is al voorzien van de juiste stekker. Past niet op Aeroxen van na 2001! Zie voor 2002 en later hieronder.
Klopt het hoeft niet bij elke cilinder maar meneer spreekt over een 70cc vlinderpoort en ik geloof (maar dat weet ik niet zeker meer) dat dat haast per definitie een alu cilinder is en ook nog eens de snelle variant. Grotere carb lijkt mij eigenlijk altijd wel nodig, anders komt er te weinig mengsel in de cilinder waardoor die te warm wordt en warm zal lopen maar goed hoe dat zit met een DR70 weet ik niet preciesquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:15 schreef xFriendx het volgende:
Als je bijvoorbeeld een DR70 neemt hoeft je krukas niet per se vervangen worden. Ook je carb hoeft niet, maar het is nogal zonde om met een 12mm op je 70cc te gaan rijden. 17,5mm is toch wel het minimale, en dan groter naar gelang welke cilinder je er onder gooit. Een 28mm bij een DR70 is weer wat teveel van het goede, maar bij getunede MHR 70cc cilinders of iets dergelijks zie je zulke carbs genoeg.
En inderdaad zijn vario en koppeling vaak al vervangen. Zou het eng vinden als iemand net een scooter koopt en meteen er erg snel spul onder zou gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |