sm stijl... maar eigenlijk vindt ik die hele brom maar ielig kleinquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:42 schreef gtsmrt het volgende:
dat kan altijd
die wieltjes lijken wel klein onder dat ding
Wij zijn dan ook nog jongens hequote:Op woensdag 4 januari 2006 13:11 schreef TehRockstar het volgende:
Echte mannen hebben een auto.
en een grotere carb & nieuwe krukas neem ik aan ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:12 schreef Bopmorn het volgende:
Hij loopt ongeveer 90 nu, alleen ik heb 70cc gekocht met vlinderpoorten![]()
![]()
![]()
![]()
Eigenlijk moet toch vrijwel alles een beetje groter als je een 70 erop zet?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:48 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
en een grotere carb & nieuwe krukas neem ik aan ?
Het hoeft niet maar als je het echt goed doet wel ja. Minimaal toch andere uitlaat & carb & andere afstelling van koppeling en vario. Zo niet dan is het alsof je een V12 in je auto legt en de helft van de cilinders niet aansluit. Afhankelijk van de cilinder moet je ook de krukas vervangen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:30 schreef Jeff89 het volgende:
Eigenlijk moet toch vrijwel alles een beetje groter als je een 70 erop zet?
(niet dat ik een expert ben ofzo)
Als je bijvoorbeeld een DR70 neemt hoeft je krukas niet per se vervangen worden. Ook je carb hoeft niet, maar het is nogal zonde om met een 12mm op je 70cc te gaan rijden. 17,5mm is toch wel het minimale, en dan groter naar gelang welke cilinder je er onder gooit. Een 28mm bij een DR70 is weer wat teveel van het goede, maar bij getunede MHR 70cc cilinders of iets dergelijks zie je zulke carbs genoeg.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Het hoeft niet maar als je het echt goed doet wel ja. Minimaal toch andere uitlaat & carb & andere afstelling van koppeling en vario. Zo niet dan is het alsof je een V12 in je auto legt en de helft van de cilinders niet aansluit. Afhankelijk van de cilinder moet je ook de krukas vervangen.
Std vario en koppeling hebben de meeste al vervangen aangezien dat het kleinere werk is.
Als het goed is wel jaquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:13 schreef MaximumRush het volgende:
Als ik zo'n cockpit voor me scooter zou kopen, werkt de toerenteller dan?
Want ik heb nu geen toerenteller.
http://www.scootparts.nl/cgi-bin/cat.cgi?CMD=DISP&TYPE=P&ID=1000020&TAAL=NL
Hij moet dan trouwens niet later gebouwd zijn dan 2001.quote:Cockpit + toerenteller. Als origineel model maar dan met een electronische toerenteller. Eenvoudig aan te sluiten want elke Aerox is al voorzien van de juiste stekker. Past niet op Aeroxen van na 2001! Zie voor 2002 en later hieronder.
Klopt het hoeft niet bij elke cilinder maar meneer spreekt over een 70cc vlinderpoort en ik geloof (maar dat weet ik niet zeker meer) dat dat haast per definitie een alu cilinder is en ook nog eens de snelle variant. Grotere carb lijkt mij eigenlijk altijd wel nodig, anders komt er te weinig mengsel in de cilinder waardoor die te warm wordt en warm zal lopen maar goed hoe dat zit met een DR70 weet ik niet preciesquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:15 schreef xFriendx het volgende:
Als je bijvoorbeeld een DR70 neemt hoeft je krukas niet per se vervangen worden. Ook je carb hoeft niet, maar het is nogal zonde om met een 12mm op je 70cc te gaan rijden. 17,5mm is toch wel het minimale, en dan groter naar gelang welke cilinder je er onder gooit. Een 28mm bij een DR70 is weer wat teveel van het goede, maar bij getunede MHR 70cc cilinders of iets dergelijks zie je zulke carbs genoeg.
En inderdaad zijn vario en koppeling vaak al vervangen. Zou het eng vinden als iemand net een scooter koopt en meteen er erg snel spul onder zou gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |