vanavond eerst de lastige wedstrijd tegen Milan en zondag gaan we prijsschieten tegen Ajaxquote:de OpeningsPost
instructies:
- kopieër/plak de tekst in bovenstaande link in de OP;
- verander het topicnummer bij 'vorig deeltje';
- kopieër alle de tekst die je nu hebt;
- post het topic;
- edit de OP gelijk;
- haal alle tekst weg en plak wat je net gekopieërd hebt;
- post opnieuw;
- KLAAR!
ben je al bang?quote:
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:11 schreef Neoktheone het volgende:PSV. Ik hoop dat we na vanaaf en zondag kunnen spreken van een hele mooie week
Ehm... moeten die avatars/user-icons niet de letters PSV vormen
En nog iets (ik ben lekker bezigquote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]in de preview stonden ze goed
Het officiële PSV topic #132: Op naar AZ, Milan en Ajax!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:16 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
En nog iets (ik ben lekker bezig): Het vorige deeltje is inmiddels niet deel 127
![]()
In de OP flappiequote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Het officiële PSV topic #132: Op naar AZ, Milan en Ajax!
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:21 schreef VoreG het volgende:
[..]
In de OP flappie
Als PSV net zo gaat klooien als jou ben ik tevree
Hekken zijn weg, dus die situaties zullen niet meer voorkomenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:28 schreef manny het volgende:
Rubbereend, ik zie voor het eerst de OP en zit jij nu in dat vakje waarin al die mannetjes zitten die dan als er iets spannends gebeurd naar het hek ( is dat dit jaar nog ? ) toe rennen en dat er dan van de gele hesjes komen om jullie weer naar de tribune te sturen. Dat is zo'n guitig en vermakelijk tafereeltje om te zien altijd.
succes vanavond overigens; ik denk dat jullie zondag meer kans maken dan vanavond overigens ( helaas, helaas )
Zover ik me kan herinneren zit het uitvak sinds het dichtbouwen van de hoeken daar. Daarvoor zaten ze in de oost/noord hoekquote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:08 schreef manny het volgende:
Staan de camera's dan altijd aan de zuid - zijde ?
ik ben namelijk even in verwarring door de plaats van het uitvak. Toen ik er was, was het uitvak volgens mij ergens anders; in UU of GG volgens mij.
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:24 schreef cultheld het volgende:
AZWij moeten van hun spelers afblijven, maar zij proberen wel Joop Brand te strikken.
Ik hoop dat PSV AZ terug gaat pakken door Ruud Vormer en Haris Medunjanin te strikken
Djeez, kun je nou nooit een beetje genuanceerd in je uitspraken zijn. Lamey speelde niet goed maar ook niet slecht. Lamey is geen Alex, maar zo slecht deed hij het niet tegen een van de beste teams ter wereld. Ferreyra moet absoluut de kans krijgen om zich te bewijzen, maar als Lamey het goed doet tegen AZ dan verdient hij het om te blijven staan.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:26 schreef cultheld het volgende:
Lamey stelde overigens diep teleur. Ik hoop dat Hiddink zo wijs is om Ferreyra in zijn plaats te laten spelen.
Daar kun je dus echt niet van uit gaan. Er werd bijvoorbeeld altijd gezegd dat je met 10 punten in de voorrondes altijd doorgaat naar de 2e ronde. Het jaar dat PSV 10 punten haalde bleken er tegen alle statistische wetten in toch twee ploegen hoger te eindigen waardoor we veroordeeld werden tot de UEFA Cup. Je moet niet rekenen, moet winnen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:39 schreef fernando_redondo het volgende:
4 punten. Tegen Fener winnen en PSV is al bijna door
Hij hoeft ook geen Alex te zijn. Simons, Reiziger, Ooijer en Alex deden het verdedigend allemaal beter. Lamey leverde m.i. te vaak ballen in die als pass voor een ploeggenoot waren bedoeld. Ferreyra deed het goed tegen Fenerbahce en had vanavond 100% zeker beter op die positie gespeeld dan Lamey. Lamey was met afstand de zwakste man aan PSV-kant vanavond.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:36 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Djeez, kun je nou nooit een beetje genuanceerd in je uitspraken zijn. Lamey speelde niet goed maar ook niet slecht. Lamey is geen Alex, maar zo slecht deed hij het niet tegen een van de beste teams ter wereld. Ferreyra moet absoluut de kans krijgen om zich te bewijzen, maar als Lamey het goed doet tegen AZ dan verdient hij het om te blijven staan.
Het slaat helemaal nergens op om te zeggen dat hij diep teleur stelde.![]()
inderdaad, zat maar te wachten op dat doelpunt.... gelukkig kwam t nietquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:48 schreef Zwansen het volgende:
Mooi resultaat dit!
Maar oh wat een erge wedstrijd om te kijken, ik kon het echt niet aanzien... Wat een spanning.
Vlak Reiziger en Beasley ook niet uit...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij hoeft ook geen Alex te zijn. Simons, Reiziger, Ooijer en Alex deden het verdedigend allemaal beter. Lamey leverde m.i. te vaak ballen in die als pass voor een ploeggenoot waren bedoeld. Ferreyra deed het goed tegen Fenerbahce en had vanavond 100% zeker beter op die positie gespeeld dan Lamey. Lamey was met afstand de zwakste man aan PSV-kant vanavond.
Beasley raakte zowat elke bal kwijt die hij kreegquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:56 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Vlak Reiziger en Beasley ook niet uit...
Dat ben ik met je eens, al was Reiziger verdedigend niet slecht. Ooijer en Alex stonden echt perfect te verdedigen en ik blijf er bij dat Simons achterin meer tot z'n recht komt dan op het middenveld.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:56 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Vlak Reiziger en Beasley ook niet uit...
Idd! Geweldig man! Net 17 en dan speel je tegen een team met een Maldini wat technisch gezien bijna zijn opa had kunnen zijn.quote:
Aissatiquote:
Lucius in de verdediging ipv van Lamey is al vooruitgang om eens wat te noemenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mooi resultaat, al werd wel pijnlijk duidelik dat we, ehm, hier en daar nog wat kwaliteit tekort komen.
Nou maar hopen op een stuntje tegen Milan thuis, en dan hebben we ineens mogelijkheden genoeg om de 2e ronde te behalen.
Ja, maar dat is toch niet zo heldhaftig? Een gebroken pink doet nauwelijks pijn, een flinke kneuzing is veel pijnlijker.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:19 schreef -Vaduz- het volgende:
En Ooijer ging, zoals het hoort, gewoon verder met een gebroken pink.![]()
Precies en hij deed het inderdaad fantastisch, grote klasse.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:23 schreef the_legend_killer het volgende:
Het gaat om het gebaar.
Tegendoelpunt, jazeker.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:41 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij verdient een doelpunt zondag !
als dat t criterium wordt krijgen we wel veel tegendoelpuntenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Tegendoelpunt, jazeker.
Kan ie zijn bij Ajax genoten opleiding toch nog even terug betalen.![]()
dan 3 doelpunten 2 voor ons en 1 voor julliequote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Tegendoelpunt, jazeker.
Kan ie zijn bij Ajax genoten opleiding toch nog even terug betalen.![]()
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het behoorlijk pijn kan doen, zeker omdat je er 'normaal' weinig van merkt en je er op gewezen wordt als je er vol iets mee raakt.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:21 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch niet zo heldhaftig? Een gebroken pink doet nauwelijks pijn, een flinke kneuzing is veel pijnlijker.
quote:Afellay weer op bezoek in San Siro
Door PAUL VAN DEN BOSCH
MILAAN - Hij heeft het tot op de minuut uitgerekend. Elke dag gaat de zon iets eerder onder.
quote:Dat geeft Ibrahim Afellay vanavond voor de Champions League-wedstrijd bij AC Milan (aftrap 20.45 uur) weer meer tijd om te eten en te drinken. Afgelopen zaterdag was de marge krap: zonsondergang rond 18.50 uur, de topper PSV - AZ vanaf 19.30 uur. ,,Gelukkig wordt je maag kleiner door het vasten. Je bent snel verzadigd. Maar ideaal is het niet om zo vlak voor de wedstrijd te eten.’’
Dat bleek wel tegen AZ toen hij zich net als mede-moslim Koné moest laten vervangen met kramp. Het verband met het gebrek aan voedingsstoffen is evident.
Ibrahim Afellay (19) is profvoetballer bij PSV.
Ook is hij overtuigd moslim. Kom bij de Nederlander van Marokkaanse afkomst niet aan met verhalen dat hij tijdens deze ramadan overdag best mag eten en drinken, om het vasten ná het suikerfeest in te halen. Afellay eet of drinkt niets als de zon nog boven de aarde blinkt. Lastig voor een topsporter.
,,Overdag krijg je enorme last van hongergevoelens. Grof gezegd zou ik het de bikkelfase willen noemen. Ik weet waarom ik dit doe. Niemand dwingt me, ik wil zelf. De ramadan, hoe zwaar ook, geeft me kracht.
Het vasten maakt me zelfs blij.
,,Bij PSV wordt wel tegen mij gezegd: joh Ibi, eet en drink nou gewoon op de wedstrijddag, anders word je zo slap. Maar ik ben overtuigd moslim, en mijn godsdienst komt op de eerste plaats. Die is toch belangrijker dan voetbal? Ook Koné en Aissati houden zich aan de ramadan. In deze periode ga ik vaker naar de moskee om te bidden.’’
Is hij bij de vorige Champions League-reis, naar Istanbul, nog uit het spelershotel ontsnapt om de befaamde Blauwe Moskee van binnen te bekijken? Afellay lacht. ,,Ik geloof niet dat zoiets echt de bedoeling is van een trainingskamp bij een profclub.’’
Zijn allereerste Europa Cup-reis met PSV zal Afellay zich altijd blijven herinneren. Je zou bijna vergeten dat de 19-jarige middenvelder - onlangs zelfs opgeroepen voor de voorlopige Oranje-selectie van Marco van Basten - toen, zes maanden geleden, nog blij mocht zijn met de rol van bankzitter in San Siro. PSV speelde er in de halve finale tegen AC Milan. ,,Ik zat er op de bank, keek omhoog naar de volle tribunes met al die toeschouwers. Wauw, het leek alsof ik droomde.’’
Een klein half jaar later draait hij als basisspeler mee in het helse ritme van een topclub. Zaterdag AZ-thuis, vandaag Milan-uit, zondag Ajax-thuis. ,,Ik laat het allemaal op me afkomen. Als junior dacht ik ook nooit: ik word profvoetballer. Ik voetbalde en het leek alsof het me gewoon is overkomen. Bij een actie denk ik ook niet veel na. Ik voel dat ik een kant moet opgaan en gá.’’
Bekijk Afellay op het trainingsveld en het plezier is even onmetelijk als het talent. Ook als hij aan het einde van een sessie nog handschoenen aantrekt en als een keeper dolle zweefduiken naar de hoek maakt. Alles lijkt de begenadigde tiener aangewaaid, maar het tegendeel is waar.
Afellay heeft er hard voor moeten knokken, als zoon uit een vaderloos gezin waarin moeder na de dood van haar man voor drie zonen en twee dochters moest zorgen. Elke dag naar Eindhoven, soms op de achterbank van ontdekker en ‘oom’ Wessel van den Bosch, vaak met de trein. Dat laatste doet hij nog steeds, hoewel hij nu de beschikking heeft over een luxe auto van Duitse makelij.
,,Maar met de trein ontwijk je de files’’, verklaart hij. Dan: ,,Je weet hoe moeders zijn, ze hebben het altijd druk met het huishouden. Mijn moeder had nooit tijd om naar het voetballen te komen kijken. Het is ongelooflijk wat ze voor ons gezin heeft opgeofferd. Ik speel vooral ook voor háár, om haar te laten genieten.
Toen we dit seizoen tegen Schalke 04 in de Champions League speelden, kwam ze voor het eerst kijken. Ik wist van niets. Na de wedstrijd kwam ik boven in het spelershome. Daar stond mijn moeder, ik zal dat ogenblik nooit meer vergeten. Ik voelde me helemaal blij worden. Ze moesten je wel hebben met hun schoppen, zei ze bezorgd.’’
In het dagelijks leven wordt ‘Ibi’, zoals ze hem bij PSV noemen, vooral begeleid door zijn oudste broer Ali. Zijn bloedverwant moet hem uit de hebberige handen van de buitenwereld houden.
,,Ik weet dat ik Ali kan vertrouwen, dat is belangrijk. We praten veel. Hij gaat vrijwel altijd mee en geeft me ook aanwijzingen over het voetbal.’’
Thuis is Utrecht. Zijn stad. Hij voetbalt al jaren in Eindhoven, maar kan zich niet voorstellen dat hij niet in Utrecht woont.
,,Daar heb ik alles. Eerst woonden we in Zuilen, nu in de wijk Overvecht. Als jongetje stond ik vaak op de tribune bij FC Utrecht, de Bunnikside. Later als PSV’er werd dat minder. Maar na elke trainingsdag ga ik weer snel terug naar Utrecht. Meestal voetballen we daarna op het pleintje met jongens uit de buurt. Kleintjes, grote jongens, alles door elkaar. Dáár heb ik ook het meeste geleerd.
,,De afgelopen tijd kwam er door de ramadan niet veel van. Door het gebrek aan eten en drinken overdag heb ik al weinig energie. Dan lijkt het me niet verstandig om dan ’s middags nog eens een paar uur op het pleintje te voetballen.’’
heb mn callimero ei ff weggelegdquote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:48 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind dit best wel een Ajax TT.
Ja, want jullie maakten aanvallend echt indruk!quote:
Thanks!!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, want jullie maakten aanvallend echt indruk!
quote:Aissati verbreekt hegenonie jonge Ajacieden
Ismail Aissati heeft met zijn debuut voor PSV in de Champions League een record gevestigd. Nooit eerder zette een zo jonge Nederlandse speler zijn eerste stappen op het hoogste Europese podium.
Aissati troefde met zijn zeventien jaar, twee maanden en drie dagen al zijn jeugdige voorgangers af. De kleine aanvaller rekende bovendien af met een sterke Ajax-hegemonie. Hij stootte Nigel de Jong van de eerste plaats.
Tot gisteren maakte Ajax zijn naam als talentenschool waar spelers jong voor de leeuwen worden geworpen meer dan waar. De eerste zes plaatsen in de top tien van jongste Nederlandse Champions League-debutanten ooit werden door Ajax-spelers bezet.
Quincy Owusu Abeyie is de enige Nederlander die heel jong voor een buitenlandse club debuteerde in de Champions League. De ex-Ajacied won op een leeftijd van achttien jaar, zeven maanden en 22 dagen met Arsenal van Rosenborg BK.
De aanval zal Zondag op 2 plaatsen gewijzigd zijn, en de defenece van de tegenstander is wat minder robuust laten we maar zeggenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Schuif het maar af aan de tegenstander als je spitsen niet presteren.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:52 schreef methodmich het volgende:
Dat is onzin TLK, maar dat lag aan de tegenstander.
Grygera is geen Stam en Lindenberg is geen Maldini en Koné en Culina doen meequote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wow dat is een tijdje terug zeg. Gregory Playfair. Volgens mij speelde hij in het PSV van '95 met Zenden, Nilis, Popescu. En Ronaldo niet te vergeten... mooi team toen! Ik geloof dat hij nog even bij Cambuur heeft gespeeld, wat er daarna met hem gebeurd is zou ik eerlijk gezegd niet weten.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:21 schreef Ciscus het volgende:
even wat anders; wat i er met Playfair gebeurd destijds?
Zucht...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:23 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Schuif het maar af aan de tegenstander als je spitsen niet presteren.![]()
Vriendinnetje?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:07 schreef ASSpirine het volgende:
tvp, heb westrijd niet kunnen zien
had het te druk met iets anders
k zou stiekem de UEFAcup ook niet erg vinden als we de finale maar de finale van halenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:47 schreef knep het volgende:
Hoop zo op de klote 2 ronde dit jaar!
Dan heb ik eindelijk een auto, voor mijn part scheur ik danmaar direct naar Barcelona.
niet dat ik er zonder auto niet op hoop
je kan je verzoekje nu nog indienenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:04 schreef DarkShine het volgende:
Welke oud-Roda speler beslist de wedstrijd zondag...
1-1quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je kan je verzoekje nu nog indienen
90+7 2-1 Ooijerquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:12 schreef DarkShine het volgende:
[..]
1-1
1' 0-1 Koné
90+6 1-1 Anastasiou
![]()
quote:
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:14 schreef DarkShine het volgende:
[..]
En 90+7 ook zeker Addo die, in eigen goal, de 2-2 intikt?
Ik had eigenlijk verwacht dat je 2-3 Sibon zou zeggenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
90+8 3-1 Addo, solo met prachtig stiftje
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:17 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat je 2-3 Sibon zou zeggen![]()
Je wilt geen 5 'Roda' goals in de tobber?quote:
niet met die uitslagquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:19 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je wilt geen 5 'Roda' goals in de tobber?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:40 schreef DarkShine het volgende:
Van die 5 oud-Roda-spelers is er wel 1 die kan zeggen dat die in Milaan gewonnen heeft, Anastasiou.
quote:OB: PSV-voetballer voor politierechter
PSV-voetballer DaMarcus Beasley moet voor de politierechter in Eindhoven verschijnen. De aanvaller heeft bij zijn komst naar Nederland vorig jaar spullen meegenomen die hij had moeten aangeven bij de douane.
Het gaat om baseballpetjes, riemen, overhemden, een iPod, een mobiele telefoon, digitale camera's, sieraden en horloges. De politierechter behandelt de zaak op 31 oktober.
Gomesquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:57 schreef methodmich het volgende:
Wat wordt de opstelling van PSV denken jullie?
Beasley - Koné - Farfánquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:57 schreef methodmich het volgende:
Wat wordt de opstelling van PSV denken jullie?
Ik denk toch echt dat Guus Zondag met Culina op links zal starten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:12 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Beasley - Koné - Farfán
Cocu - Simons - Afellay
Lamey - Alex - Ooijer - Reiziger
Gomes
Culina, Ferreyra als invallers.
Kijk jij hebt er verstand vanquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:18 schreef Dylan Dog het volgende:
Culina - Koné - Farfán
Cocu - Simons - Afellay
Gomes
Juist, als PSV voorkomt is Beasley een ideale invaller...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:19 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat Guus Zondag met Culina op links zal starten.
Tegen AZ voelde hij en Koné elkaar heel erg goed aan.
Beasley kan fysiek veel te weinig brengen in topwedstrijden, hij rendeert beter als invaller wanneer er meer ruimte komt.
Net zo kansloos als Grygera tegen Koné en Emanuelson tegen Farfánquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:40 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat ze beiden kansloos zijn. De enige PSV'er die goed was tegen Hatem, was Why Pee.
Helemaal mee eens. Maar is Lucius nog niet speelklaar? Anders speelt hij op de positie van Lamey (uiteraard).quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:18 schreef Dylan Dog het volgende:
Culina - Koné - Farfán
Cocu - Simons - Afellay
Gomes
Hangt er vanaf wat voor maatstaaf je hanteert natuurlijkquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:48 schreef methodmich het volgende:
Nou, Grygera is een goede verdediger hoor. Als je nou Escudé had genoemd.
HIj begint morgen weer met trainen en is over 3 weken pas weer wedstrijdfit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:56 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar is Lucius nog niet speelklaar? Anders speelt hij op de positie van Lamey (uiteraard).
Grygera? Nou, dat heb ik niet gezien. Alleen een paar prima acties, waaronder een cruciale sliding.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:57 schreef PyTh het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat voor maatstaaf je hanteert natuurlijk
Tegen Thun zat hij er toch weer een paar keer naast.
quote:Alex wil PSV verlaten voor AC Milan
In een interview met het Eindhovens Dagblad heeft verdediger Alex Rodrigo Dias da Costa aangegeven zijn club PSV te willen verlaten voor AC Milan, de club waar hij afgelopen woensdag nog tegen speelde. Voor Alex is het een droom om bij de Milaneze club te mogen spelen.
Bij de Rossoneri zou hij enkele landgenoten tegenkomen en dat ziet hij wel zitten: "Spelen met jongens als Dida, Cafu, Kaká en de andere Brazilianen is een droom voor iedereen, ook voor mij. Milan is in Europa mijn favoriete club."
De 23-jarige Braziliaan werd in 2004 door Chelsea overgenomen van Santos en voor twee seizoenen gestald bij PSV, het is nog niet bekend wat de club van Roman Abramovic van plan is met Alex Rodrigo Dias da Costa.
ja daar staan wij als PSV denk k helemaal buiten, en iedereen gaat er wel zo'n beetje uit dat hij gaat aan t eind van t seizoen.quote:
quote:
Ja, dat is inderdaad wel iets wat te verwachten is. Een tussentijds vertrek sluit Alex (volgens dat interview) zelf uit, dat is dan weer gunstigquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja daar staan wij als PSV denk k helemaal buiten, en iedereen gaat er wel zo'n beetje uit dat hij gaat aan t eind van t seizoen.
Dat ie aan het einde van het seizoen vertrektwas eigenlijk al verleden jaar duidelijk en dan wens ik hem het beste en hoop dat hij zich kan vinden in een mooie club.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja daar staan wij als PSV denk k helemaal buiten, en iedereen gaat er wel zo'n beetje uit dat hij gaat aan t eind van t seizoen.
Dat is de keerzijde van de medaille als je europees speelt en daar wat laat zien, bovendien staat Nederland bekend om haar jonge goede spelers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:06 schreef lookinforyou het volgende:
En zo blijven we bezig. Volgend jaar weer op zoek naar een sterke verdediger en een doelman. En misschien een opvolger voor Cocu.
Vorig jaar de aanval weg. Dit jaar het middenveld. Volgend jaar dus de verdediging aan de beurt. Dus in een paar jaar tijd een bijna compleet nieuw elftal.
En ik vind het al niet leuk dat Alex weggaat, laat staan naar AC Milan.
quote:Omroep Brabant meldt dat DaMarcus Beasley moet verschijnen voor de politierechter. De Amerikaanse aanvaller wordt verdacht van het smokkelen van goederen uit zijn vaderland.
Het zou gaan om baseballpetjes, riemen, overhemden, een iPod, een mobiele telefoon, digitale camera's, sieraden en horloges. De zaak wordt op 31 oktober door de politierechter behandeld.
Dat was een ongelukjequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:22 schreef the_legend_killer het volgende:
Jullie kunnen er ook wat van
Ja, dat kwam ook ff in mij op.. Maar ik denk niet dat Milan Stam laat gaan. Op dit moment is Stam nog wel iets beter ookquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:42 schreef cultheld het volgende:
Haha ik hoop echt dat Alex Chelsea onder schijt en naar Milan gaat. Dan heeft PSV gratis 2 jaar van Alex mogen genieten en is Milan de lachende derde. Laat Stam dan maar mooi terug keren naar Eindhoven.
Alex is niet van PSV, dus dan zou Stam naar Chelsea gaan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:22 schreef cultheld het volgende:
Volgens een Italiaanse sportkrant behoort een ruil tussen Alex en Stam tot de mogelijkheden
Schandalig!quote:Wedstrijd alleen aan PSV kant uitverkocht
De traditional tussen PSV en Ajax is alleen aan Eindhovense kant uitverkocht. Net als vorig seizoen is het bezoekersvak niet uitverkocht. De verkoop in Amsterdam, die inmiddels gestopt is, liep tot donderdagavond. Hoeveel kaarten in combinatie met een treinreis er verkocht zijn, wilde Ajax niet bekend maken.
Nee, Hiddink en Ancelotti hebben dat volgens die krant al onderling afgesproken. Als Alex naar Milan komt, dan komt Stam naar PSV en Chelsea heeft het nakijken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:25 schreef PyTh het volgende:
[..]
Alex is niet van PSV, dus dan zou Stam naar Chelsea gaan?![]()
Zeker, dan hebben we nog een jaar of twee om een geschikte vervanger te zoekenquote:
Ik heb geen idee, iemand anders wel misschien?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:40 schreef Hedgehog het volgende:
Ok, ff een noob vraag van mij er tussen door. Hopelijk is iemand zo vriendelijk om hem te beantwoorden
Ik zou graag samen met een paar vrienden naar FC Schalke 04 - PSV gaan, maar heb geen seizoenkaart/clubkaart. Nu weet ik niet of dat dan toch mogelijk is...
Ik heb naar PSV kaartverkoop gebeld, waar ze me vertelden dat het wel mogelijk is. Je kon namelijk 1 kaartje kopen met de clubkaart van iemand anders. Een vriend van me had de kaartverkoop gemaild en die kreeg weer als antwoord dat het helemaal niet mogelijk was (dus ook niet met de clubkaart van een ander), omdat de kaarten op naam zouden komen te staan.
Dus, wie moet ik geloven?
Je kan voor de Europese uitduels inderdaad gewoon kaarten op iemand anders naam krijgen, mits je met eigen vervoer gaat. De dit jaar ingevoerde zgn. 'uit-kaart' geldt niet voor Schalke iigquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:47 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, iemand anders wel misschien?
quote:Hiddink: volgend jaar waarschijnlijk geen trainer meer, en technisch directeur?
Het Eindhovens Dagblad meldt dat Guus Hiddink vrijdagmiddag heeft laten weten dat hij verwacht volgend jaar niet meer als trainer op het veld te staan. Over zijn toekomst als technisch directeur bij de club hield Hiddink zich op de vlakte. „Formeel is er nog een overeenkomst tot 2007, maar in het contract zijn voor beide partijen wel regelingen opgenomen over een eventueel tussentijds vertrek. Ieder heeft daarin zijn rechten.“ Volgens de krant zou er de afspraak bestaan dat hij als technisch directeur op elk moment kan vertrekken.
Ik weet niet hoe MM dat precies zei, maar die investeringsmaatschappij bestaat wel degelijk. Abramovitsj zit in die groep en heeft daarom al vantevoren Alex kunnen vastleggen voor Chelsea.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 20:30 schreef the_legend_killer het volgende:
investeringsmaatschappij die niet eens schijnt te bestaan volgens MM
Zou echt niet leuk van hem zijnquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:00 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Ik hoop dat als Guus vertrekt, dat we een behoorlijke "naam" als TD / trainer ervoor terug krijgen (bijv. Jol). Ik heb namelijk het idee dat de naam Hiddink een behoorlijk aantal spelers over de streep trekt bij een aanstaande transfer.
Nee hij zegt dat wanneer PSV on road is, dat hij dan wel eens racistische spreekkoren naar z'n hoofd krijgt. Daarmee bedoelt hij die CL wedstrijd van vorig jaar denk ik. Dit jaar was het nog niet voor gekomen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kwam net een Q&A tegen op Sports Illustrated; Damarcus Beasley over PSV, Eindhoven, tolerantie, de mode in Nederland, zijn thuisstad en blijkbaar racisme hier
Tevens worden ook de stereo-type hollandse dingen uit de kast getrokken als drugs gebruik en prostitutie.
Het Interview met DMB is hier te vinden![]()
Idd, zal wel een klein rampje zijn als Hiddink zou vertrekken.....Wel vreemd, ik dacht dat hij toch echt TD bij PSV wilde worden na zijn trainerscarriere en proberen PSV structureel naar een hoger plan te tillen.....Zou me echt zwaar tegenvallen als hij zou vertrekkenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:37 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Zou echt niet leuk van hem zijn
Ik heb niets over investeringsmaatschappijen gezegd???quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:34 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe MM dat precies zei, maar die investeringsmaatschappij bestaat wel degelijk. Abramovitsj zit in die groep en heeft daarom al vantevoren Alex kunnen vastleggen voor Chelsea.
Als je nou een voetbalkenner als voorzitter had gehad..."JA NATUURLIJK, GRAAG HIER TEKENEN"quote:PSV had Messi bijna gehuurd van Barcelona
22/10/2005 21:03
PSV's succes vorig seizoen in de Champions League had de club bijna een droomdeal opgeleverd. De Eindhovenaren werden afgelopen zomer door Barcelona benaderd om Lionel Messi te huren.
Voorzitter Rob Westerhof bekende in de Volkskrant dat PSV er in Europa na de halve finaleplaats goed op staat. 'Op een gegeven moment hadden we zelfs de mogelijkheid om Messi te huren van Barcelona. Ze wilden hem bewust bij ons stallen, omdat hij niet speelgerechtigd bleek te zijn voor de Spaanse competitie.'
Bij Westerhof gingen aanvankelijk de alarmbellen niet af. 'Het speelde zich af voor het jeugd-WK in Nederland. Messi zei me niks, dus ik informeerde bij onze scout Piet de Visser, die vertelde me dat het wel goed zat, ha ha.'
De verhuur kwam er uiteindelijk niet. Messi kreeg na veel trammelant een vergunning om bij Barça te spelen nadat hij een Spaans paspoort had bemachtigd. In Catalaanse dienst toont de achttienjarige Argentijn aan een uitzonderlijk talent te zijn.
Als het waar is wat jij stelt trek ik de haren uit mijn hoofd, eet ik mijn beide schoenen op (die ik toch al gauw een jaar of 3 draag) en ga ik met een kluitje het riet in. Spreekwoordelijk dan. Dan zou ik Westerhof echt een kneus vinden, het is sowieso al een domme opmerking wanneer je zegt niks af te weten van Messi. Aan de andere kant zou het raar zijn als Westerhof open en bloot in de media gaat vertellen dat hij de kans om Mess bij PSV te latgen spelen dor zijn neus heeft laten boren. Ik weet niet goed wat ik er moet van denken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:46 schreef twi het volgende:
Van de VI:
[..]
Als je nou een voetbalkenner als voorzitter had gehad..."JA NATUURLIJK, GRAAG HIER TEKENEN"
Klinkt allemaal alleen een beetje erg raar. Hij zegt dat het voor het WK U20 speelde, en dat het ermee te maken had dat Messi niet speelgerechtigd was. Maar dat hele verhaal over speelgerechtigdheid van Messi begon pas na 31 augustus (anderhalve maand nadat Messi speler van het toernooi werd) te spelen toen Barca de papieren verkeerd had ingevuld. Kortom, het lijkt me meer een lulkoek en grootspraak-verhaal.
Volgens Cult. Sprak Cult al eens over die investeringsmaatschappij en beweerde jij dat niet niet bestond.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik heb niets over investeringsmaatschappijen gezegd???
er staat toch duidelijk in dat verhaal dat hij nog had geinformeerd bij Piet de Visser... dus lijkt me dat die deal niet afgeketst is omdat PSV em niet zou willenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:54 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Als het waar is wat jij stelt trek ik de haren uit mijn hoofd, eet ik mijn beide schoenen op (die ik toch al gauw een jaar of 3 draag) en ga ik met een kluitje het riet in. Spreekwoordelijk dan. Dan zou ik Westerhof echt een kneus vinden, het is sowieso al een domme opmerking wanneer je zegt niks af te weten van Messi. Aan de andere kant zou het raar zijn als Westerhof open en bloot in de media gaat vertellen dat hij de kans om Mess bij PSV te latgen spelen dor zijn neus heeft laten boren. Ik weet niet goed wat ik er moet van denken.
Steef wist er van.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:41 schreef LuNaTiC het volgende:
van wie heb je dat dan? Cultheld? Of Steef?
Lachen om de "stellar group" , die ik vast met Steef had verzonnenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik heb niets over investeringsmaatschappijen gezegd???
quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:09 schreef cultheld het volgende:
Lachen om de "stellar group" , die ik vast met Steef had verzonnenMaar ja, het stond nog niet in Voetbal International of in A Bola, dus dan was het vast gelul he.
Henk ten Cate is de meeste onderschatte trainer van Nederland, hij heeft zoveel gepresteerd in Nederlandquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:05 schreef cultheld het volgende:
Aan Ten Cate heb je niks. Liever Fred Rutten en Eijkelkamp.
ze kunnen mooi fungeren als assistenten van Henkquote:Op zondag 23 oktober 2005 03:15 schreef cultheld het volgende:
Ik heb toch liever Rutten als hoofdtrainer met de neus als assistent.
1-0 door Simonsquote:Op zondag 23 oktober 2005 10:55 schreef Radjesh het volgende:
AJAAAAAAAAAAAAAAX
als je ziet wat ten Cate gepresteerd heeft is niets mis, met Sparte hoog geklasseerd, Vitas naar de 3e plek (hoogste ooit voor vitas) en NAC ook hoog geeindigdquote:Op zondag 23 oktober 2005 10:49 schreef Ciscus het volgende:
Ten Cate vind ik zo gek nog niet. Ik hoor 'm alleen niet graag praten, maar daar mag het niet va afhangen. De spelstijl van destijds Sparta en Nac, en nu Barcelona is te vergelijken met wat PSV de laatste jaren qua tactiek op papier zet, heb ik het idee. Als je een nederlandse opvolger wil, is dat een goede, ik heb er niet eens aan gedacht eigenlijk. Good thinking!
Rutten moet je als veldtrainer houden, hij is te licht om de kar te trekken qua uitstraling. Eijkelkamp lijkt me op termijn de beste man (en als assistent tegen die tijd Cocu!)
Ah, je haalt het weer mooi uit zijn verband. Dat ging om die Braziliaanse back die volgens jou onhaalbaar was voor PSV en Ajax, waarna Schalke hem dus gewoon contracteerde.quote:Op zondag 23 oktober 2005 02:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Lachen om de "stellar group" , die ik vast met Steef had verzonnenMaar ja, het stond nog niet in Voetbal International of in A Bola, dus dan was het vast gelul he.
Ik hoop van wel natuurlijk, maar ik geloof er niks van. Hij heeft me iets té veel open kansen gemist...quote:
Ja, dat roept iedereen, werd ook over Robert geroepen, en over Vonlanthen, en over...quote:
vind toch kone wel boven Robert en Vonlanthen uitsteken hoorquote:Op zondag 23 oktober 2005 22:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat roept iedereen, werd ook over Robert geroepen, en over Vonlanthen, en over...
Eerst zien dan geloven, Koné maakt tot nu toe niet de indruk van een topspits. Hij heeft talent, maar hij doet er veel te weinig mee.
In potentie is hij veel beter, maar ik kijk nou even alleen maar naar resultaten, en dan heeft hij voor iemand die technisch en fysiek zo sterk is een rendement van bijna nul. Als dat in de komende weken niet snel verandert denk ik toch echt dat we die optie tot koop moeten laten voor wat hij is en vrolijk verder gaan zoeken naar een andere spits voor volgend jaar.quote:Op zondag 23 oktober 2005 23:33 schreef pascalheister het volgende:
[..]
vind toch kone wel boven Robert en Vonlanthen uitsteken hoor
Kan aan mij liggen maar ik snap deze zin niet?quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:17 schreef cultheld het volgende:
Duidelijk is dat als Koné ontkend raakt, dat PSV dan een kapitaaltje in huis heeft gehaald.
Als Koné los komt en PSV licht die optie, dan wordt Koné één van de beste (en daarmee ook één van de duurste) spitsen ter wereld. PSV betaalt in totaal minder dan 10 miljoen euro en gaat dan dus zwaar verdienen aan Koné.quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:26 schreef PyTh het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen maar ik snap deze zin niet?
Lees: ontkend=ontketend...quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:26 schreef PyTh het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen maar ik snap deze zin niet?
NL Texas Hold 'm?quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:47 schreef cultheld het volgende:
Wat stom, maar dat krijg je na een nachtje pokeren tot half 7.Dadelijk maar ff slapen
Ik heb gewoon een beetje met de huisgenoot en diens vrienden meegedaan. Iets met pairs en flushquote:
Aan "als" hebben we helaas niks.quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:17 schreef cultheld het volgende:
Duidelijk is dat als Koné ontkend raakt, dat PSV dan een kapitaaltje in huis heeft gehaald.
quote:Cocu als trainer?
Voetballer Phillip Cocu denkt er over om zich na zijn actieve voetbalcarrière te gaan storten op het trainersvak.
Dit zei de speler van PSV zondagavond in het programma Studio Voetbal. "Ik heb gehoord dat er volgend jaar weer een cursus start". Op basis van zijn interlandloopbaan komt Cocu in aanmerking voor de verkorte cursus Coach Betaald Voetbal.
Internationals die meer dan veertig interlands gespeeld hebben hoeven niet alle trainerscursussen van de KNVB te doorlopen voordat zij als trainer mogen werken op het hoogste niveau. Cocu heeft inmiddels 93 interlands gespeeld.
Hiddink is aan zijn laatste seizoen als trainer van PSV bezig denk ik.quote:Op maandag 24 oktober 2005 15:30 schreef rubbereend het volgende:
ben bang dat Hiddink er over 1,5 jaar niet meer als trainer zal zijn
ik durf niet eens met zekerheid te zeggen of hij er volgend jaar nog is en na 2007 zijn we hem zeker kwijt denk kquote:Op maandag 24 oktober 2005 15:43 schreef PyTh het volgende:
[..]
Hiddink is aan zijn laatste seizoen als trainer van PSV bezig denk ik.
Ik zeg alleen maar dat als die "zenuwen" of wat het dan ook is dat hem belet op topniveau te presteren niet rap verdwijnen dat we dan gek zouden zijn als we een bedrag van rond de 10 miljoen voor hem neer gaan leggen. En ik kan hem de kans niet geven, dat kan alleen Hiddink, en die geeft hem momenteel wekelijks de kans, dus daar kan het niet aan liggen.quote:Op maandag 24 oktober 2005 13:18 schreef Neoktheone het volgende:
Koné niet kopen??? Ben je helemaal gek? Dat is één van de betere spelers die momenteel op de Nederlandse velden rondloopt. Dat hij zelf nog niet voldoende scoort, kan je ook wijten aan zenuwen. Die man is er net een paar weken en dan wordt hij al afgebrand? Geef hem de kans en ik weet zeker dat het goed komt. En zoals Cult al zegt, zorgt dat voor flink wat kapitaal
quote:Op maandag 24 oktober 2005 15:30 schreef rubbereend het volgende:
ben bang dat Hiddink er over 1,5 jaar niet meer als trainer zal zijn
tegen die tijd is van den Brom bij trainer bij jullie dus ben bang van nietquote:Op maandag 24 oktober 2005 20:50 schreef The_Hives het volgende:
[..]
![]()
misschien kunnen we dan ook weer eens winnen
van psvnetwerkquote:24/10/2005 - 'Stam komend seizoen terug naar Nederland: naar PSV of Heerenveen'
(Gepost door RvN)
Volgens Johan Derksen heeft Jaap Stam via zijn zaakwaarnemer bevestigd dat hij volgend seizoen terug wil keren naar Nederland. Derksen liet dat weten in het programma Voetbal Insite. Komende zomer zou het juiste tijdstip zijn voor de verdediger, omdat zijn kinderen dan naar school moeten. Stam zou hebben laten weten dat er in Nederland maar twee clubs zijn waarvoor hij uit zou willen komen, PSV en Heerenveen.
PSV Netwerk
De komst van jaap Stam bij PSV zou zeer gewenst zijn, aangezien Alex transfervrij vertrekt in de zomer. Stam heeft nog een contract tot 2007 bij Milan. [reageer]
Ik vond je twijfels over Koné eerst wel een beetje raar, maar je hebt gelijk als je stelt dat wanneer PSV 10 miljoen uitgeeft voor een speler, dat er dan ook echt iets unieks voor moet terugkomen. Maar goed, geef hem even de kans zou ik zeggen. In zijn acties laat hij zien dat hij wanneer in vorm iedereen voorbij speelt.quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat als die "zenuwen" of wat het dan ook is dat hem belet op topniveau te presteren niet rap verdwijnen dat we dan gek zouden zijn als we een bedrag van rond de 10 miljoen voor hem neer gaan leggen. En ik kan hem de kans niet geven, dat kan alleen Hiddink, en die geeft hem momenteel wekelijks de kans, dus daar kan het niet aan liggen.
Maar ik geloof er niks van dat hij last heeft van zenuwen, hij oogt vrij relaxed als hij speelt en is ook nooit bang om de confrontatie aan te gaan, alleen het afwerken wil hem (tot nu toe iig) niet echt lukken.
mja, ik ben de hele dag al op het netwerk aan het kijken voor wat nieuws...zag ik dat staan en hierheen geplakt.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:24 schreef cultheld het volgende:
Ik zei toch al dat Il Gazetto daar melding van deed?
Wat zei hij?quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:37 schreef kollie het volgende:
Theo net in Voetbal-insite![]()
Contract voor het leven aanbieden![]()
Heerenveen zou ook best kunnen inderdaad. Niet te ver van z'n geboorteplaats Kampen.quote:
Theo is een voetballer die je past echt gaat missen als hij ooit een keer weggaat bij PSV. Lijkt me ook iemand die zorgt voor sfeer in de kleedkamer.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:37 schreef kollie het volgende:
dat gaf hij inderdaad als reden voor Heerenveen, we moeten deze keer ook maar weer Cocu inschakelen om met Jaap te pratenquote:Op maandag 24 oktober 2005 22:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heerenveen zou ook best kunnen inderdaad. Niet te ver van z'n geboorteplaats Kampen.
Tekent ie toch nietquote:
hij gaat bij Den Bosch de kantine doen?quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:22 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Tekent ie toch niet
Theo zal ooit terugkeren naar zijn enige echte liefde op voetbalgebied![]()
quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij gaat bij Den Bosch de kantine doen?
Het zijn ook niet zijn acties waar ik kritiek op hebquote:Op maandag 24 oktober 2005 22:34 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Ik vond je twijfels over Koné eerst wel een beetje raar, maar je hebt gelijk als je stelt dat wanneer PSV 10 miljoen uitgeeft voor een speler, dat er dan ook echt iets unieks voor moet terugkomen. Maar goed, geef hem even de kans zou ik zeggen. In zijn acties laat hij zien dat hij wanneer in vorm iedereen voorbij speelt.
Arsenal?quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:22 schreef DutchGooner het volgende:
Theo zal ooit terugkeren naar zijn enige echte liefde op voetbalgebied![]()
Ging het weer over dat vissen van hem? Word ik inmiddels ook strontziek van...quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:37 schreef kollie het volgende:
waarschijnlijk speelt ie dan ook nog gewoonquote:Op maandag 24 oktober 2005 23:42 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heb ik geen probleem,al is het op zijn 47e.
Theo is OK
Sorry, je hebt gelijk. Mijn Italiaans is dan ook net zo goed ontwikkeld als jouw Swahili.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:41 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ging het weer over dat vissen van hem? Word ik inmiddels ook strontziek van...
En cult, het is la Gazzetta....
Ik heb juist respect voor zo'n man.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:56 schreef DrDentz het volgende:
aparte kerel ook die stam.. wacht nou een paar jaar dan heb je alle tijd van de wereld om aan je gezin te besteden.. zolang je nog kan moet zou ik gewoon voor oranje en milan bij spelen hoor
wil die geforceerd bij heerenveen gaan spelen om zn kinderen te kunnen knuffelen
idd die man heeft jaren aan de top gevoetbald, dat gaat ook ten kosten van je gezin en nu kiest hij voor zn gezin, juist mooi!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb juist respect voor zo'n man.
Terwijl mijn Italiaans beter ontwikkeld is dan jouw Swahili, Frans en Portugees samenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk. Mijn Italiaans is dan ook net zo goed ontwikkeld als jouw Swahili.
che?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:10 schreef DrDentz het volgende:
niks gezin, voetballen met die mongool
Jij hebt vast geen gezin, of welquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:10 schreef DrDentz het volgende:
niks gezin, voetballen met die mongool
en terrecht, voor het geld hoeft hij het niet meer te doen, hoger spelen kan hij niet.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:56 schreef DrDentz het volgende:
aparte kerel ook die stam.. wacht nou een paar jaar dan heb je alle tijd van de wereld om aan je gezin te besteden.. zolang je nog kan moet zou ik gewoon voor oranje en milan bij spelen hoor
wil die geforceerd bij heerenveen gaan spelen om zn kinderen te kunnen knuffelen
Heb je Voetbal Insite wel gekeken? Zit weinig sfeer aan bij die gozer hoor, of het moet het vuurwerk zijn wat 'ie meebrengt. Flauw, jaquote:Op maandag 24 oktober 2005 23:02 schreef PirE het volgende:
[..]
Theo is een voetballer die je past echt gaat missen als hij ooit een keer weggaat bij PSV. Lijkt me ook iemand die zorgt voor sfeer in de kleedkamer.
quote:Stam komend seizoen terug naar Nederland: naar PSV of Heerenveen
Volgens Johan Derksen heeft Jaap Stam via zijn zaakwaarnemer bevestigd dat hij volgend seizoen terug wil keren naar Nederland. Derksen liet dat weten in het programma Voetbal Insite. Komende zomer zou het juiste tijdstip zijn voor de verdediger, omdat zijn kinderen dan naar school moeten. Stam zou hebben laten weten dat er in Nederland maar twee clubs zijn waarvoor hij uit zou willen komen, PSV en Heerenveen.
De komst van jaap Stam bij PSV zou zeer gewenst zijn, aangezien Alex transfervrij vertrekt in de zomer. Stam heeft nog een contract tot 2007 bij Milan.
quote:'Ajax en PSV zijn de enige clubs die Stam kunnen betalen
In De Telegraaf bevestigt de zaakwaarnemer van Jaap Stam dat de verdediger graag terugwil naar Nederland. De zaakwaarnemer laat weten dat volgens hem alleen Ajax en PSV in Nederland in staat zouden zijn Stam terug te halen, aangezien hij nog tot 2007 onder contract staat bij AC Milan en de Italianen nog een behoorlijke som verlangen voor de verdediger. Volgens de krant zou Stam openstaan voor beide clubs.
quote:Hiddink hoopt Cocu te strikken voor langjarig contract
Phillip Cocu zelf liet afgelopen week weten pas aan het einde van het seizoen een beslissing te nemen over zijn toekomst, als er meer duidelijkheid is over de ambities van de club en de toekomst van Hiddink. In het Eindhovens Dagblad laat Hiddink weten te hopen de middenvelder langdurig aan de club te verbinden. toekomst. „Het zou mooi zijn als we met hem een langjarige verbintenis kunnen afsluiten, zodat hij - in welke mooie rol dan ook - nog lang aan PSV verbonden blijft.”
Sorry dat ik me als Ajacied zoveel hier laat zien, maar ik denk eigenlijk dat het met Farfan en Gomes zo'n vaart niet zal lopen. Zo ontzettend veel vind ik Farfan niet laten zien, de wedstrijden dat ik hem zie spelen (de topwedstrijden, CL en eredivisie). Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat er nu zo goed is aan Farfan? Behalve dat hij graag gaat liggen in een duel (en dan doel ik niet op de schwalbe).quote:Dan moet je nog vervangers vinden voor Farfán en eventueel Gomes.
Ik heb er eigenlijk nooit wat in gezienquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:37 schreef -Vaduz- het volgende:
Je hebt het een beetje gehad met Vonlanthen JustJunior?
Voor Gomes en Farfan was deze zomer al interesse. Farfán is een enorm balvaste, beresterke buitenspeler. Hij heeft een goede trap en scoort behoorlijk veel. Bovendien kan hij overal in de voorhoede spelenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:40 schreef twi het volgende:
[..]
Sorry dat ik me als Ajacied zoveel hier laat zien, maar ik denk eigenlijk dat het met Farfan en Gomes zo'n vaart niet zal lopen. Zo ontzettend veel vind ik Farfan niet laten zien, de wedstrijden dat ik hem zie spelen (de topwedstrijden, CL en eredivisie). Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat er nu zo goed is aan Farfan? Behalve dat hij graag gaat liggen in een duel (en dan doel ik niet op de schwalbe).
Farfán is ontzettend belangrijk geworden voor PSV. Hij loopt makkelijk en veel, switcht constant van flank en is inderdaad enorm balvast. Verder heeft hij een prima vrije trap en kan hij ook doelgericht koppen. Daarnaast is hij niet blessuregevoelig gebleken en leergeirig. Onderschatte speler vind ik...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:40 schreef twi het volgende:
[..]
Sorry dat ik me als Ajacied zoveel hier laat zien, maar ik denk eigenlijk dat het met Farfan en Gomes zo'n vaart niet zal lopen. Zo ontzettend veel vind ik Farfan niet laten zien, de wedstrijden dat ik hem zie spelen (de topwedstrijden, CL en eredivisie). Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat er nu zo goed is aan Farfan? Behalve dat hij graag gaat liggen in een duel (en dan doel ik niet op de schwalbe).
Dit seizoen heeft hij nog niet veel spectaculairs laten zien nee, maar dat geldt voor de hele ploeg. Maar mocht PSV weer de 2e ronde behalen van de CL, dan zal je zien dat er als vanzelf weer belangstelling ontstaat voor allerlei spelers, en ik denk dat Farfan dan 1 van de meest gewilde zal zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:40 schreef twi het volgende:
[..]
Theo was gewoon zichzelf, en da's erg prettig. Je kan zien aan die jongen dat ie van PSV houdt, en dat bevalt me wel. Hij klaagt nooit, en werkt altijd keihard.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Theo is oke omdat ie een echte clubspeler is, niet omdat ie gisteren nou zo'n puik optreden had.
Hmm, als Hiddink het zo belangrijk vindt dat Cocu voor lange tijd aan PSV verbonden blijft, zou dat betekenen dat hij dat zelf ook blijft?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:36 schreef JustJunior het volgende:
[..]
[..]
[..]Hiddink wil Cocu langdurig contract aanbieden....
Contact was er, maar dan nog is het moeilijk om uit deze foto's te bewijzen of het contact zwaar genoeg voor een penalty was.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:22 schreef the_legend_killer het volgende:
hoe zo schwalbe
[afbeelding]
Er was wel degelijk contact
en ik 8 minuten daarvoorquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:41 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Contact was er, maar dan nog is het moeilijk om uit deze foto's te bewijzen of het contact zwaar genoeg voor een penalty was.
Daarnaast postte PyTh dit gisteren om 19.23 ook al![]()
Jij poste inderdaad de link van psv.nl ja, ik hielp je een handje door het bestand rechtstreeks weer te geven in het topic zodat er niet geklikt hoefde te wordenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 03:07 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
en ik 8 minuten daarvoor
zo dosis ego weer gehad voor de dag, zeg. pfoe
Ow niet gezienquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:41 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Contact was er, maar dan nog is het moeilijk om uit deze foto's te bewijzen of het contact zwaar genoeg voor een penalty was.
Daarnaast postte PyTh dit gisteren om 19.23 ook al![]()
Dát zijn de berichtenquote:ANALYSE
PSV groeit nog altijd sneller dan Ajax en Feyenoord
Door FRANS VAN DEN NIEUWENHOF
Dinsdag 25 oktober 2005 - Met sportieve stilstand hield Guus Hiddink rekening, voor achteruitgang vreesde hij. Maar na negen speelronden staat PSV weer ’gewoon’ bovenaan in de Nederlandse competitie. Een cruciale week, met wedstrijden tegen AZ, AC Milan en Ajax, heeft het sportieve perspectief van de landskampioen weer volledig roze gekleurd.
Belangrijker nog zijn de economische consequenties, die aan dit voetbalseizoen verbonden kunnen zijn. De play-offs dragen de dreiging van een financiële catastrofe met zich mee. Ze kunnen een titelpretendent uitsluiten van Europees voetbal. Alleen de landstitel biedt, vanwege gegarandeerde deelname aan de Champions League, financiële zekerheid voor de toekomst.
Vooral in de tweestrijd met de eeuwige concurrenten Ajax en Feyenoord staat PSV er prima op. Ajax staat al acht punten achter op PSV en Feyenoord toont aan dat het de stabiliteit mist om mee te strijden om de landstitel.
Om aan de doelstellingen van de club te beantwoorden, moet PSV eens in de drie jaar kampioen worden. Hiddink kan pronken met veel betere cijfers: hij kan in 2006 zijn derde titel in vier jaar tijd binnenhalen. Sportief presteert PSV dus boven verwachting.
Jaarcijfers
Wie de kille cijfers van vandaag bekijkt, krijgt de indruk dat Ajax in financieel opzicht de meest gezonde club van Nederland is. Vorige week maakten de Amsterdammers hun jaarcijfers bekend. Ajax boekte over vorig seizoen een nettowinst van 2,8 miljoen euro. PSV zal begin november inzage geven in de boeken. De voortekenen zijn ongewis: ondanks een succesvol jaar in de Champions League (met ruim 15 miljoen aan inkomsten) sijpelen er sombere geluiden uit de directiekamer.
Niet voor niets is PSV op zoek naar nieuwe financieringsvormen voor het stadion. Verkoop lijkt op dit moment niet de meest wenselijke optie meer te zijn, gezien de grote weerstand die hiertegen bestaat. De directie onderzoekt nu of ze met de banken tot een nieuwe hypotheekvorm kan komen. De lopende hypotheek, met een rente van acht procent en een jaarlijkse kostenplaatje van elf miljoen euro, voelt steeds meer als een molensteen om de nek van de penningmeester. Ajax betaalt per jaar slechts 6,7 miljoen aan huur van de Arena.
De cijfers van Ajax lijken mooier dan ze zijn. In de winst over afgelopen seizoen is een bedrag van 16,4 miljoen aan transferinkomsten verrekend. Veel meer dan Ajax heeft PSV zijn kapitaal op het veld staan. Van de huidige kern hebben alleen Alex (eigendom van Chelsea) en Cocu (einde contract) geen grote restwaarde. Verder moet PSV rekening houden met grote afschrijvingen op spelers als Addo, Vennegoor of Hesselink, Leandro en Hoogstrate.
Daar staat tegenover dat Ajax wordt bedreigd met een heuse leegloop. De contracten van dragende spelers als Trabelsi, Maxwell, Galásek, De Jong, Pienaar en Boukhari lopen af. Als zij hun verbintenis met Ajax niet verlengen, zijn ze komende zomer transfervrij. Hiddink zal niet schromen om zijn interesse in enkelen van hen (Trabelsi, Pienaar, Maxwell) eventueel kenbaar te maken.
PSV moet rekening houden met het vertrek van Gomes en Farfán. Zij zijn jong en interessant voor de internationale markt. Het voordeel van PSV is dat de club met deze spelers afkoopclausules heeft afgesproken, die de tien miljoen euro te boven gaan. PSV zal, in tegenstelling tot Ajax, verzekerd zijn van transferinkomsten om het team ook in de nabije toekomst waar nodig te versterken.
Feyenoord
In dat licht bezien is de situatie bij Feyenoord zelfs precair te noemen. Nu de club na de uitschakeling door Rapid Boekarest geen inkomsten meer krijgt uit Europees voetbal (terwijl PSV en Ajax al verzekerd zijn van zo’n zes miljoen euro) lijkt de Rotterdamse club zelfs gedwongen om zijn beste spelers te verkopen. Feitelijk vertegenwoordigen alleen Dirk Kuijt en Salomon Kalou een grote som geld. Feyenoord zal de inkomsten uit transfers hard nodig hebben om lopende tekorten weg te werken en de ploeg te versterken.
Ook dat scenario is in het voordeel van PSV. Afgelopen zomer vroeg Feyenoord nog de hoofdprijs voor Kalou en haakte PSV af. Komende zomer ligt de transferwaarde van Kalou (contract tot 2007) niet ver boven de vijf miljoen euro. Dan zal PSV zich opnieuw melden voor de landgenoot van Arouna Koné.
Hiddink voert een sportief beleid, waarin hij ook oog heeft/moet hebben voor de financiële positie van de club. Als Farfán straks twaalf miljoen oplevert, is een overgang van Kalou zowel economisch als sportief zeer lucratief.
Volgens die lijn, alsmede het opleiden van eigen talenten, zet PSV elk jaar weer een stap vooruit. En wordt het gat met de grote concurrenten uit Amsterdam en Rotterdam steeds een beetje groter.
Dat hoop ik ook.. dat is echt zulke grote onzin.. die play-offs..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:28 schreef the_legend_killer het volgende:
Ja en ook heel belangrijk dit jaar we mogen echt niet de CL mislopen.
Hopelijk schaffen ze de play-offs af na dit jaar
dat snap ik en die hulp wordt op prijs gesteld.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:20 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jij poste inderdaad de link van psv.nl ja, ik hielp je een handje door het bestand rechtstreeks weer te geven in het topic zodat er niet geklikt hoefde te worden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |