vanavond eerst de lastige wedstrijd tegen Milan en zondag gaan we prijsschieten tegen Ajaxquote:de OpeningsPost
instructies:
- kopieër/plak de tekst in bovenstaande link in de OP;
- verander het topicnummer bij 'vorig deeltje';
- kopieër alle de tekst die je nu hebt;
- post het topic;
- edit de OP gelijk;
- haal alle tekst weg en plak wat je net gekopieërd hebt;
- post opnieuw;
- KLAAR!
ben je al bang?quote:
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:11 schreef Neoktheone het volgende:PSV. Ik hoop dat we na vanaaf en zondag kunnen spreken van een hele mooie week
Ehm... moeten die avatars/user-icons niet de letters PSV vormen
En nog iets (ik ben lekker bezigquote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]in de preview stonden ze goed
Het officiële PSV topic #132: Op naar AZ, Milan en Ajax!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:16 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
En nog iets (ik ben lekker bezig): Het vorige deeltje is inmiddels niet deel 127
![]()
In de OP flappiequote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Het officiële PSV topic #132: Op naar AZ, Milan en Ajax!
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:21 schreef VoreG het volgende:
[..]
In de OP flappie
Als PSV net zo gaat klooien als jou ben ik tevree
Hekken zijn weg, dus die situaties zullen niet meer voorkomenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:28 schreef manny het volgende:
Rubbereend, ik zie voor het eerst de OP en zit jij nu in dat vakje waarin al die mannetjes zitten die dan als er iets spannends gebeurd naar het hek ( is dat dit jaar nog ? ) toe rennen en dat er dan van de gele hesjes komen om jullie weer naar de tribune te sturen. Dat is zo'n guitig en vermakelijk tafereeltje om te zien altijd.
succes vanavond overigens; ik denk dat jullie zondag meer kans maken dan vanavond overigens ( helaas, helaas )
Zover ik me kan herinneren zit het uitvak sinds het dichtbouwen van de hoeken daar. Daarvoor zaten ze in de oost/noord hoekquote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:08 schreef manny het volgende:
Staan de camera's dan altijd aan de zuid - zijde ?
ik ben namelijk even in verwarring door de plaats van het uitvak. Toen ik er was, was het uitvak volgens mij ergens anders; in UU of GG volgens mij.
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:24 schreef cultheld het volgende:
AZWij moeten van hun spelers afblijven, maar zij proberen wel Joop Brand te strikken.
Ik hoop dat PSV AZ terug gaat pakken door Ruud Vormer en Haris Medunjanin te strikken
Djeez, kun je nou nooit een beetje genuanceerd in je uitspraken zijn. Lamey speelde niet goed maar ook niet slecht. Lamey is geen Alex, maar zo slecht deed hij het niet tegen een van de beste teams ter wereld. Ferreyra moet absoluut de kans krijgen om zich te bewijzen, maar als Lamey het goed doet tegen AZ dan verdient hij het om te blijven staan.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:26 schreef cultheld het volgende:
Lamey stelde overigens diep teleur. Ik hoop dat Hiddink zo wijs is om Ferreyra in zijn plaats te laten spelen.
Daar kun je dus echt niet van uit gaan. Er werd bijvoorbeeld altijd gezegd dat je met 10 punten in de voorrondes altijd doorgaat naar de 2e ronde. Het jaar dat PSV 10 punten haalde bleken er tegen alle statistische wetten in toch twee ploegen hoger te eindigen waardoor we veroordeeld werden tot de UEFA Cup. Je moet niet rekenen, moet winnen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:39 schreef fernando_redondo het volgende:
4 punten. Tegen Fener winnen en PSV is al bijna door
Hij hoeft ook geen Alex te zijn. Simons, Reiziger, Ooijer en Alex deden het verdedigend allemaal beter. Lamey leverde m.i. te vaak ballen in die als pass voor een ploeggenoot waren bedoeld. Ferreyra deed het goed tegen Fenerbahce en had vanavond 100% zeker beter op die positie gespeeld dan Lamey. Lamey was met afstand de zwakste man aan PSV-kant vanavond.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:36 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Djeez, kun je nou nooit een beetje genuanceerd in je uitspraken zijn. Lamey speelde niet goed maar ook niet slecht. Lamey is geen Alex, maar zo slecht deed hij het niet tegen een van de beste teams ter wereld. Ferreyra moet absoluut de kans krijgen om zich te bewijzen, maar als Lamey het goed doet tegen AZ dan verdient hij het om te blijven staan.
Het slaat helemaal nergens op om te zeggen dat hij diep teleur stelde.![]()
inderdaad, zat maar te wachten op dat doelpunt.... gelukkig kwam t nietquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:48 schreef Zwansen het volgende:
Mooi resultaat dit!
Maar oh wat een erge wedstrijd om te kijken, ik kon het echt niet aanzien... Wat een spanning.
Vlak Reiziger en Beasley ook niet uit...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij hoeft ook geen Alex te zijn. Simons, Reiziger, Ooijer en Alex deden het verdedigend allemaal beter. Lamey leverde m.i. te vaak ballen in die als pass voor een ploeggenoot waren bedoeld. Ferreyra deed het goed tegen Fenerbahce en had vanavond 100% zeker beter op die positie gespeeld dan Lamey. Lamey was met afstand de zwakste man aan PSV-kant vanavond.
Beasley raakte zowat elke bal kwijt die hij kreegquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:56 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Vlak Reiziger en Beasley ook niet uit...
Dat ben ik met je eens, al was Reiziger verdedigend niet slecht. Ooijer en Alex stonden echt perfect te verdedigen en ik blijf er bij dat Simons achterin meer tot z'n recht komt dan op het middenveld.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:56 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Vlak Reiziger en Beasley ook niet uit...
Idd! Geweldig man! Net 17 en dan speel je tegen een team met een Maldini wat technisch gezien bijna zijn opa had kunnen zijn.quote:
Aissatiquote:
Lucius in de verdediging ipv van Lamey is al vooruitgang om eens wat te noemenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mooi resultaat, al werd wel pijnlijk duidelik dat we, ehm, hier en daar nog wat kwaliteit tekort komen.
Nou maar hopen op een stuntje tegen Milan thuis, en dan hebben we ineens mogelijkheden genoeg om de 2e ronde te behalen.
Ja, maar dat is toch niet zo heldhaftig? Een gebroken pink doet nauwelijks pijn, een flinke kneuzing is veel pijnlijker.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:19 schreef -Vaduz- het volgende:
En Ooijer ging, zoals het hoort, gewoon verder met een gebroken pink.![]()
Precies en hij deed het inderdaad fantastisch, grote klasse.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:23 schreef the_legend_killer het volgende:
Het gaat om het gebaar.
Tegendoelpunt, jazeker.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:41 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij verdient een doelpunt zondag !
als dat t criterium wordt krijgen we wel veel tegendoelpuntenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Tegendoelpunt, jazeker.
Kan ie zijn bij Ajax genoten opleiding toch nog even terug betalen.![]()
dan 3 doelpunten 2 voor ons en 1 voor julliequote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Tegendoelpunt, jazeker.
Kan ie zijn bij Ajax genoten opleiding toch nog even terug betalen.![]()
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het behoorlijk pijn kan doen, zeker omdat je er 'normaal' weinig van merkt en je er op gewezen wordt als je er vol iets mee raakt.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:21 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch niet zo heldhaftig? Een gebroken pink doet nauwelijks pijn, een flinke kneuzing is veel pijnlijker.
quote:Afellay weer op bezoek in San Siro
Door PAUL VAN DEN BOSCH
MILAAN - Hij heeft het tot op de minuut uitgerekend. Elke dag gaat de zon iets eerder onder.
quote:Dat geeft Ibrahim Afellay vanavond voor de Champions League-wedstrijd bij AC Milan (aftrap 20.45 uur) weer meer tijd om te eten en te drinken. Afgelopen zaterdag was de marge krap: zonsondergang rond 18.50 uur, de topper PSV - AZ vanaf 19.30 uur. ,,Gelukkig wordt je maag kleiner door het vasten. Je bent snel verzadigd. Maar ideaal is het niet om zo vlak voor de wedstrijd te eten.’’
Dat bleek wel tegen AZ toen hij zich net als mede-moslim Koné moest laten vervangen met kramp. Het verband met het gebrek aan voedingsstoffen is evident.
Ibrahim Afellay (19) is profvoetballer bij PSV.
Ook is hij overtuigd moslim. Kom bij de Nederlander van Marokkaanse afkomst niet aan met verhalen dat hij tijdens deze ramadan overdag best mag eten en drinken, om het vasten ná het suikerfeest in te halen. Afellay eet of drinkt niets als de zon nog boven de aarde blinkt. Lastig voor een topsporter.
,,Overdag krijg je enorme last van hongergevoelens. Grof gezegd zou ik het de bikkelfase willen noemen. Ik weet waarom ik dit doe. Niemand dwingt me, ik wil zelf. De ramadan, hoe zwaar ook, geeft me kracht.
Het vasten maakt me zelfs blij.
,,Bij PSV wordt wel tegen mij gezegd: joh Ibi, eet en drink nou gewoon op de wedstrijddag, anders word je zo slap. Maar ik ben overtuigd moslim, en mijn godsdienst komt op de eerste plaats. Die is toch belangrijker dan voetbal? Ook Koné en Aissati houden zich aan de ramadan. In deze periode ga ik vaker naar de moskee om te bidden.’’
Is hij bij de vorige Champions League-reis, naar Istanbul, nog uit het spelershotel ontsnapt om de befaamde Blauwe Moskee van binnen te bekijken? Afellay lacht. ,,Ik geloof niet dat zoiets echt de bedoeling is van een trainingskamp bij een profclub.’’
Zijn allereerste Europa Cup-reis met PSV zal Afellay zich altijd blijven herinneren. Je zou bijna vergeten dat de 19-jarige middenvelder - onlangs zelfs opgeroepen voor de voorlopige Oranje-selectie van Marco van Basten - toen, zes maanden geleden, nog blij mocht zijn met de rol van bankzitter in San Siro. PSV speelde er in de halve finale tegen AC Milan. ,,Ik zat er op de bank, keek omhoog naar de volle tribunes met al die toeschouwers. Wauw, het leek alsof ik droomde.’’
Een klein half jaar later draait hij als basisspeler mee in het helse ritme van een topclub. Zaterdag AZ-thuis, vandaag Milan-uit, zondag Ajax-thuis. ,,Ik laat het allemaal op me afkomen. Als junior dacht ik ook nooit: ik word profvoetballer. Ik voetbalde en het leek alsof het me gewoon is overkomen. Bij een actie denk ik ook niet veel na. Ik voel dat ik een kant moet opgaan en gá.’’
Bekijk Afellay op het trainingsveld en het plezier is even onmetelijk als het talent. Ook als hij aan het einde van een sessie nog handschoenen aantrekt en als een keeper dolle zweefduiken naar de hoek maakt. Alles lijkt de begenadigde tiener aangewaaid, maar het tegendeel is waar.
Afellay heeft er hard voor moeten knokken, als zoon uit een vaderloos gezin waarin moeder na de dood van haar man voor drie zonen en twee dochters moest zorgen. Elke dag naar Eindhoven, soms op de achterbank van ontdekker en ‘oom’ Wessel van den Bosch, vaak met de trein. Dat laatste doet hij nog steeds, hoewel hij nu de beschikking heeft over een luxe auto van Duitse makelij.
,,Maar met de trein ontwijk je de files’’, verklaart hij. Dan: ,,Je weet hoe moeders zijn, ze hebben het altijd druk met het huishouden. Mijn moeder had nooit tijd om naar het voetballen te komen kijken. Het is ongelooflijk wat ze voor ons gezin heeft opgeofferd. Ik speel vooral ook voor háár, om haar te laten genieten.
Toen we dit seizoen tegen Schalke 04 in de Champions League speelden, kwam ze voor het eerst kijken. Ik wist van niets. Na de wedstrijd kwam ik boven in het spelershome. Daar stond mijn moeder, ik zal dat ogenblik nooit meer vergeten. Ik voelde me helemaal blij worden. Ze moesten je wel hebben met hun schoppen, zei ze bezorgd.’’
In het dagelijks leven wordt ‘Ibi’, zoals ze hem bij PSV noemen, vooral begeleid door zijn oudste broer Ali. Zijn bloedverwant moet hem uit de hebberige handen van de buitenwereld houden.
,,Ik weet dat ik Ali kan vertrouwen, dat is belangrijk. We praten veel. Hij gaat vrijwel altijd mee en geeft me ook aanwijzingen over het voetbal.’’
Thuis is Utrecht. Zijn stad. Hij voetbalt al jaren in Eindhoven, maar kan zich niet voorstellen dat hij niet in Utrecht woont.
,,Daar heb ik alles. Eerst woonden we in Zuilen, nu in de wijk Overvecht. Als jongetje stond ik vaak op de tribune bij FC Utrecht, de Bunnikside. Later als PSV’er werd dat minder. Maar na elke trainingsdag ga ik weer snel terug naar Utrecht. Meestal voetballen we daarna op het pleintje met jongens uit de buurt. Kleintjes, grote jongens, alles door elkaar. Dáár heb ik ook het meeste geleerd.
,,De afgelopen tijd kwam er door de ramadan niet veel van. Door het gebrek aan eten en drinken overdag heb ik al weinig energie. Dan lijkt het me niet verstandig om dan ’s middags nog eens een paar uur op het pleintje te voetballen.’’
heb mn callimero ei ff weggelegdquote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:48 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind dit best wel een Ajax TT.
Ja, want jullie maakten aanvallend echt indruk!quote:
Thanks!!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, want jullie maakten aanvallend echt indruk!
quote:Aissati verbreekt hegenonie jonge Ajacieden
Ismail Aissati heeft met zijn debuut voor PSV in de Champions League een record gevestigd. Nooit eerder zette een zo jonge Nederlandse speler zijn eerste stappen op het hoogste Europese podium.
Aissati troefde met zijn zeventien jaar, twee maanden en drie dagen al zijn jeugdige voorgangers af. De kleine aanvaller rekende bovendien af met een sterke Ajax-hegemonie. Hij stootte Nigel de Jong van de eerste plaats.
Tot gisteren maakte Ajax zijn naam als talentenschool waar spelers jong voor de leeuwen worden geworpen meer dan waar. De eerste zes plaatsen in de top tien van jongste Nederlandse Champions League-debutanten ooit werden door Ajax-spelers bezet.
Quincy Owusu Abeyie is de enige Nederlander die heel jong voor een buitenlandse club debuteerde in de Champions League. De ex-Ajacied won op een leeftijd van achttien jaar, zeven maanden en 22 dagen met Arsenal van Rosenborg BK.
De aanval zal Zondag op 2 plaatsen gewijzigd zijn, en de defenece van de tegenstander is wat minder robuust laten we maar zeggenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Schuif het maar af aan de tegenstander als je spitsen niet presteren.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:52 schreef methodmich het volgende:
Dat is onzin TLK, maar dat lag aan de tegenstander.
Grygera is geen Stam en Lindenberg is geen Maldini en Koné en Culina doen meequote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wow dat is een tijdje terug zeg. Gregory Playfair. Volgens mij speelde hij in het PSV van '95 met Zenden, Nilis, Popescu. En Ronaldo niet te vergeten... mooi team toen! Ik geloof dat hij nog even bij Cambuur heeft gespeeld, wat er daarna met hem gebeurd is zou ik eerlijk gezegd niet weten.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:21 schreef Ciscus het volgende:
even wat anders; wat i er met Playfair gebeurd destijds?
Zucht...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:23 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Schuif het maar af aan de tegenstander als je spitsen niet presteren.![]()
Vriendinnetje?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:07 schreef ASSpirine het volgende:
tvp, heb westrijd niet kunnen zien
had het te druk met iets anders
k zou stiekem de UEFAcup ook niet erg vinden als we de finale maar de finale van halenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:47 schreef knep het volgende:
Hoop zo op de klote 2 ronde dit jaar!
Dan heb ik eindelijk een auto, voor mijn part scheur ik danmaar direct naar Barcelona.
niet dat ik er zonder auto niet op hoop
je kan je verzoekje nu nog indienenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:04 schreef DarkShine het volgende:
Welke oud-Roda speler beslist de wedstrijd zondag...
1-1quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je kan je verzoekje nu nog indienen
90+7 2-1 Ooijerquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:12 schreef DarkShine het volgende:
[..]
1-1
1' 0-1 Koné
90+6 1-1 Anastasiou
![]()
quote:
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:14 schreef DarkShine het volgende:
[..]
En 90+7 ook zeker Addo die, in eigen goal, de 2-2 intikt?
Ik had eigenlijk verwacht dat je 2-3 Sibon zou zeggenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
90+8 3-1 Addo, solo met prachtig stiftje
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:17 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat je 2-3 Sibon zou zeggen![]()
Je wilt geen 5 'Roda' goals in de tobber?quote:
niet met die uitslagquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:19 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je wilt geen 5 'Roda' goals in de tobber?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:40 schreef DarkShine het volgende:
Van die 5 oud-Roda-spelers is er wel 1 die kan zeggen dat die in Milaan gewonnen heeft, Anastasiou.
quote:OB: PSV-voetballer voor politierechter
PSV-voetballer DaMarcus Beasley moet voor de politierechter in Eindhoven verschijnen. De aanvaller heeft bij zijn komst naar Nederland vorig jaar spullen meegenomen die hij had moeten aangeven bij de douane.
Het gaat om baseballpetjes, riemen, overhemden, een iPod, een mobiele telefoon, digitale camera's, sieraden en horloges. De politierechter behandelt de zaak op 31 oktober.
Gomesquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:57 schreef methodmich het volgende:
Wat wordt de opstelling van PSV denken jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |