Zijn de gothics het nieuwe gevaar voor de maatschappij en rechtstaat? Deze groep wordt alsmaar groter, en nemen het niet zo nauw met de dood (dat vinden ze vaak een heerlijk iets).quote:Gothic-fans woedend over popliedje
Een aantal gothics in Nederland zijn 'not amused' over een liedje van de Nederlandstalige krachtpop/punkband 'Nou En' uit Kampen. Ze zijn woedend over de tekst van het nummer 'Gothic Meisje'. ''Hé gothic-meisje, wat doe je chagrijnig, je ogen staan zo dof en je zegt zo weinig. Ik ben een beetje bang voor jou. [....] Maar om daarom nou het hele jaar erbij te lopen als een zombie in een vleermuispak, zeg nou zelf, dat is een beetje raar of hang je 's nachts ook aan de balken van het zolderdak'', zijn enkele regels uit de song. De videoclip van het nummer is regelmatig te zien op de populaire muziekzender TMF.
Woedende gothic-fans hebben het gastenboek op de site van 'Nou En' de laatste dagen vol gezet met scheldkannonades en bedreigingen. Ook is het huisadres van één van de bandleden op internet geplaatst en de oproep om molotovcocktails mee te nemen naar popzalen waar de band optreedt.
Schrijver en zanger van het nummer is Bas Nijhof. ''De dreigementen gaan een stap te ver. We overwegen daarom aangifte te doen. Ik weet ook dat veel van die reacties niet serieus te nemen zijn, maar nu ook het adres van onze gitarist bekend is, maken we ons zorgen'', aldus Nijhof. De Kampense formatie krijgt in ieder geval voorlopig extra bewaking tijdens optredens.
Volgens Nijhof moet de tekst gezien worden als een knipoog naar de muziekstroming. ''We hebben alle vooroordelen over gothic-liefhebbers gebruikt. Het druipt ervan af dat de tekst grappig is bedoeld en zeker niet als sneer tegenover de fans van die muziekstroming.''
Beetje een slappe reactie uit de punkhoek om eerlijk te zijn, vroeger hadden ze Gothics een Glasgow kiss gegeven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:33 schreef pberends het volgende:
Naar aanleiding van het bericht: Gothic-fans woedend over popliedje
[..]
Zijn de gothics het nieuwe gevaar voor de maatschappij en rechtstaat? Deze groep wordt alsmaar groter, en nemen het niet zo nauw met de dood (dat vinden ze vaak een heerlijk iets).
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:43 schreef maniack28 het volgende:
Whahahahahahahahaahhahahahahahahaahahahahahahahahaha
Whahahahaahahahahahhahahhahahahahahaahahahahahahahaha
Gothics zijn de meest sociale groep van alle groepen, dus hou je mond
Denk jij nu serieus, dat alle mensen die met zwarte kleding lopen suicidaal zijn ofzo? Man, dat is gewoon onzin... ik denk dat er net zoveel gewone mensen als gothics suicidaal zijn. En tsja... sommige bands zingen over de dood en over satan en over andere (in jouw ogen) enge gevaarlijke dingen.... mjah.... er is niks ergs aan hoor... 50 Cent zingt toch ook over het anaal nemen van dikke negerinnen
Kortom, Gothics zullen nooit een bedreiging vormen voor de maatschappij... al vind ik de reactie van hun een beetje overdreven (een aantal gothics dus, niet de hele groep.... zelfde als bij islamieten, het zijn er een paar maar de hele groep wordt er op aan gekeken)
Whahahahahahahahaahhahahahahahahaahahahahahahahahahaquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:43 schreef maniack28 het volgende:
"Glasgow kiss" Wat is dat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Beetje een slappe reactie uit de punkhoek om eerlijk te zijn, vroeger hadden ze Gothics een Glasgow kiss gegeven.
Googlism zegt:quote:
Vroeger was dit een simpele hoofdstoot. later ook met de betekenis om iemand zijn kaak op de stoeprand te leggen en dan zijn achterhoofd in te trappen. Ook wel genoemd in de laatste vorm als Chelsea kiss, Boston kiss etc etc.quote:
Amen Eliai'nerainquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:53 schreef DeamonBoy het volgende:
beetje slappe reactie, eerder een paniekzaai reactie.
tegenwordig als er een iemand wat zegt wil gelijk die hele groep dood en verderf zoeken.
Zonder na te denken bevooroordeeld reageren met wat je op tv hoort of in de nieuwste hippe roddelbladen.
Ik zou zeggen, ga eens naar een gothic feest toe, praat met wat mensen.
Met zekerheid weet ik dan te zeggen dat je je mond dichtnaait en je worden terugneemt.
eensquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:58 schreef jimjim1983 het volgende:
Gothics zijn er belachelijk uit maar gevaarlijk zijn ze niet.
Dacht al zoiets van een kopstoot jaquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Vroeger was dit een simpele hoofdstoot. later ook met de betekenis om iemand zijn kaak op de stoeprand te leggen en dan zijn achterhoofd in te trappen. Ook wel genoemd in de laatste vorm als Chelsea kiss, Boston kiss etc etc.
Ja, dat heerlijke krakende geluid jaquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:02 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dacht al zoiets van een kopstoot ja. En dat 2e ow dat zoals in American History X
.
Lekker onderbouwde reactie joh. Scoor je punten mee!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:49 schreef dady het volgende:
[..]
Praat er maar eens met een paar. Gothics zijn echt een stuk socialer dan de gemiddelde mens die je tegenkomtquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:49 schreef dady het volgende:
[..]
Helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:43 schreef maniack28 het volgende:
Denk jij nu serieus, dat alle mensen die met zwarte kleding lopen suicidaal zijn ofzo? Man, dat is gewoon onzin... ik denk dat er net zoveel gewone mensen als gothics suicidaal zijn. En tsja... sommige bands zingen over de dood en over satan en over andere (in jouw ogen) enge gevaarlijke dingen.... mjah.... er is niks ergs aan hoor... 50 Cent zingt toch ook over het anaal nemen van dikke negerinnen
Kortom, Gothics zullen nooit een bedreiging vormen voor de maatschappij... al vind ik de reactie van hun een beetje overdreven (een aantal gothics dus, niet de hele groep.... zelfde als bij islamieten, het zijn er een paar maar de hele groep wordt er op aan gekeken)
idd zoveel verschillen ze niet met de mensen die zich tijdens de New Wave afschminkten of de volgers van groepen als Danzig in die periodequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:07 schreef Flierp het volgende:
Gothic is al zo oud als de weg naar rome. . .dus nee. .. ze worden niet het nieuwe gevaar. ..
btw : waar hebben we een nieuw gevaar voor nodig ??
da's niet zo, Gothic is bouwstijl die nog niet zo oud isquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:07 schreef Flierp het volgende:
Gothic is al zo oud als de weg naar rome. .
Dat zegt de TS dan ook niet, het documenteert enkel de fascinatie die mensen die zichzelf tot de Gothic-groep aangetrokken voelen, met iets als 'dood' ...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:14 schreef Metro2005 het volgende:
Misschien dat gothics wat meer nadenken over de dood en er wat minder bang voor zijn, dat wil nog niet zeggen dat ze graag dood willen
zo zo zo..............quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:21 schreef Suphafly het volgende:
Oke zielige trieste mensjes die hier veel te serieus op in gaan.. Alles en iedereen die zich in een hoekje wil proppen en dan de plus en min punten van zijn hoekje gaat vergelijken met andere hoekjes zijn in mijn ogen K)*&@^ triest.. Een beetje zelfrespecterende got gaat hier niet eens op in.
Meer dan de gemiddelde mensen.. pleur toch op man je kent je buren waarschijnlijk niet eens sukkels
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
zo zo zo..............![]()
![]()
Hee, psst,quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Vroeger was dit een simpele hoofdstoot. later ook met de betekenis om iemand zijn kaak op de stoeprand te leggen en dan zijn achterhoofd in te trappen. Ook wel genoemd in de laatste vorm als Chelsea kiss, Boston kiss etc etc.
Heee, psssssstquote:
Gast, ken je klassieken, of blijf van mijn Glaswegians af.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Heee, psssssst
I don't fecking care...............
Gast???quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gast, ken je klassieken, of blijf van mijn Glaswegians af.![]()
Is er niet een gezellig Bambiforumpje waar je een zeer gewaardeerde deelnemer ben?
hmm..dit komt toch wel behoorlijk verward en gevaarlijk over. kutgothicquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:43 schreef maniack28 het volgende:
Pubersquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:30 schreef sitting_elfling het volgende:
De gothics die ik kende waren levensloze mensen. Ene moment normaal, als er even iets tegen zit, direct janken met de pet op, ze zijn eerder depressief gevoelig en ze zien de wereld via een irreele pose. Daarbij ken ik ook geen sociale gothics, als ze door de straat lopen moet je voor HUN aan de kant, ze zetten geen stap opzij. Dus dat gothics de meest sociale mensen zijn van de omgeving is zo objectief als dat dikke vatzige stront meurt. Hoezo wederzijds respect? Ze doen lekker waar ze zin in hebben en hebben schijt aan de rest. Ze zetten zich af tegen de samenleving als kleine kinders. Ze zijn snel boos, kunnen weinig hebben en zijn zo koppig als de neter. Om over egocentrisch nog maar te zwijgen.
Gothics de meest sociale groep .. MY ASS. Dan nog liever een 50+ steunkousen brigade
zij het dat ik wel respect voor ze heb, je moet er maar bij lopen in een zwarte soepjurk van maatje 50+..
Zolang iedereen zich lekker voelt in z'n doen en laten en daardoor anderen niet schaad mogen ze doen wat ze willen van mijja ook gothics en niggers etc.etc.
Mwoah, deze automutilerende, huilende rijkeluiswatjes zijn vooral gevaarlijk voor zichzelf.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:58 schreef jimjim1983 het volgende:
Gothics zijn er belachelijk uit maar gevaarlijk zijn ze niet.
Zeg, dan moet jij dat er ook niet bijhalen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Gast???
Stomme stoepsloeri ( om in studentikoze tyfus taal te blijven ) laten we even dimmen met de discussies over hoe een kopstoot moet heten in het engelse taalgebied.
ff wachten totdat ik me bier heb gehaald!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zeg, dan moet jij dat er ook niet bijhalen.
Ik bijt je kop eraf.
(Niet alsof dit topic een serieuze discussie kan opleveren, natuurlijk)
Headachequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Gast???
Stomme stoepsloeri ( om in studentikoze tyfus taal te blijven ) laten we even dimmen met de discussies over hoe een kopstoot moet heten in het engelse taalgebied.
Niet zoveel zuipen dan, of minder loodhoudende producten om de ogen smerenquote:
Misschien helpt minder met me hoofd op me buro slaan ook nog wel als iets weer eens niet luktquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Niet zoveel zuipen dan, of minder loodhoudende producten om de ogen smeren
*plop*quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:47 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
ff wachten totdat ik me bier heb gehaald!!
Me kop is wel verwaarloosbaar
Uhhmmmmmmmmm ja..........quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:50 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Misschien helpt minder met me hoofd op me buro slaan ook nog wel als iets weer eens niet lukt.
neuh, wat ik ervan ken zijn het mensen die alleen maar wat aandacht nodig hebben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:44 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Mwoah, deze automutilerende, huilende rijkeluiswatjes zijn vooral gevaarlijk voor zichzelf.
Ik zit in januari als het goed is in inverness dan kan ik hem misschien wel locaal gaan ophalenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
*plop*
Zo. Wij hebben uw sollicitatie naar een Glaswegian Kiss in goede orde ontvangen. Binnenkort nemen wij contact met u op over de verdere afhandelingen.
Sorry ik ben een beetje melig op het momentquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:51 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Uhhmmmmmmmmm ja..........
Ik begin aardig aangeschoten te raken dus dat compenseert elkaar weer........quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:54 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Sorry ik ben een beetje melig op het moment.
Hm. Ik ken intellectuelen die aan minder zijn gestorven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik zit in januari als het goed is in inverness dan kan ik hem misschien wel locaal gaan ophalen
Ik ben allerminst intellectueel, en kopstoten ben ik wel gewend helaas. Dus ik durf het wel aanquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hm. Ik ken intellectuelen die aan minder zijn gestorven.
*Krijgt protectionistische neigingen*
Kopstoten gewend?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik ben allerminst intellectueel, en kopstoten ben ik wel gewend helaas. Dus ik durf het wel aan
Dimmu Borgirquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:10 schreef jimjim1983 het volgende:
o nee he, er worden songteksten over de dood uit de grond getrokken
6 jaar ijshockey doet wonderen, later overgegaan op de variaties van alcoholische kopstoten :pquote:
blij dat je het leuk vindtquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:13 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dimmu BorgirBlack Metal is het trouwens voor de genen die denken dat het Gothic muziek is
.
Het is niet helemaal mijn smaak maar het blijft een goede band, ik hou meer van Stratovarius, Epica, Gamma Ray, Manowar, Nigthwish, Diva Desctruction, Blut Engel, Kamelot en Sonata Articaquote:
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:14 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
6 jaar ijshockey doet wonderen, later overgegaan op de variaties van alcoholische kopstoten :p
Ja, dit gaat over jou, ja: "En Goths, allemaal leuk en aardig met je gefriemel met netkousen en eyeliner en gedweep met de dood, maar blijf DE FUCK van MIJN Middeleeuwen af met je gemanicureerde tengels!"quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:20 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Het is niet helemaal mijn smaak maar het blijft een goede band, ik hou meer van Stratovarius, Epica, Gamma Ray, Manowar, Nigthwish, Diva Desctruction, Blut Engel, Kamelot en Sonata Artica.
zingen die ook leuke liedjes over de dood?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:20 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Het is niet helemaal mijn smaak maar het blijft een goede band, ik hou meer van Stratovarius, Epica, Gamma Ray, Manowar, Nigthwish, Diva Desctruction, Blut Engel, Kamelot en Sonata Artica.
Herkennen ze geen gothic humorquote:Schrijver en zanger van het nummer is Bas Nijhof. ''De dreigementen gaan een stap te ver. We overwegen daarom aangifte te doen. Ik weet ook dat veel van die reacties niet serieus te nemen zijn, maar nu ook het adres van onze gitarist bekend is, maken we ons zorgen'', aldus Nijhof. De Kampense formatie krijgt in ieder geval voorlopig extra bewaking tijdens optredens.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dit gaat over jou, ja: "En Goths, allemaal leuk en aardig met je gefriemel met netkousen en eyeliner en gedweep met de dood, maar blijf DE FUCK van MIJN Middeleeuwen af met je gemanicureerde tengels!"
Kinders kinders wie heeft ooit gezegt dat ik Gothic ben, me opmaak en van de dood houwquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:25 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
zingen die ook leuke liedjes over de dood?![]()
jij begon mij te quotenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:28 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
[..]
Kinders kinders wie heeft ooit gezegt dat ik Gothic ben, me opmaak en van de dood houw.
Je luistert naar een band die Kamelot heet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:28 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
[..]
Kinders kinders wie heeft ooit gezegt dat ik Gothic ben, me opmaak en van de dood houw.
Sneu. Heb je 't aangepast, zit er nóg een spelfout in.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:28 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
[..]
Als dat humor is, dan weet ik ook nog wel een "grapje".quote:
quote:Ik denk dat er niet zo direkt een Eric Harris of Dylan Klebold zal opstaan in Nederland.
Jammer genoeg![]()
gothics zijn nog dom ookquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Sneu. Heb je 't aangepast, zit er nóg een spelfout in.
Nu wel, want politiek is oorlog.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:31 schreef Doderok het volgende:
Heeft dit trouwens ook maar iets met politiek te maken???
Als je dan nog ff kan zeggen waar die zit geloof ik je ook nog dat ie er in zitquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Sneu. Heb je 't aangepast, zit er nóg een spelfout in.
Het is een metal bent http://www.kamelot.com/quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je luistert naar een band die Kamelot heet.
Het maakt mij niet uit of je panty's draagt of niet.
Dat dan ook weer wel, ja. Komen ze uit Zeist en Baarn, krijg je alle blankekinderkansen die er maar zijn, ben je nóg zo.quote:
of ''symphonic metal''quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:13 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dimmu BorgirBlack Metal is het trouwens voor de genen die denken dat het Gothic muziek is
.
Meer over sprookjes en riddertjes geloof ik.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:25 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
zingen die ook leuke liedjes over de dood?![]()
Ja, als je voor pret bent.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:34 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Het is een metal bent http://www.kamelot.com/![]()
Was het niet eerder Symphonic Black Metal?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
of ''symphonic metal''
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
of ''symphonic metal''
[afbeelding]
Mooizoquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, als je voor pret bent.
Ik weet dat, maar verzin je eigen fucking namen en verpest het niet voor iedereen die iets met de Middeleeuwen doet.
Weet je hoeveel gothic-ruis er bij de eerstejaars medievisten en keltisch zit?
Word je zo van te lang achter de computer zitten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
of ''symphonic metal''
[afbeelding]
het is wat je janken noemtquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:38 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ga dan ook niet lopen janken als we denken dat je een gothic bent
Het jammere is voornamelijk dat ze zichzelf nog serieus nemen ook, qua satanische tekstjes en dergelijke.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]haha wat zien die eruit
vet cool man
Tja, mischien ook wel een idee. Ik wordt altijd een beetje tureluurs van al die genresquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:39 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Was het niet eerder Symphonic Black Metal?
jij vind het raar dat ik denk dat je naar liedjes over de dood luistert, terwijl jij mij daarover quotequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:41 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
het is wat je janken noemtmaar ach ik had je al op "hiphop-mongool" gegooied gezien hoe je reageerd.
Aargh! mein oogen ga bloede van hoe jei tijpt!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:41 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
het is wat je janken noemtmaar ach ik had je al op "hiphop-mongool" gegooied gezien hoe je reageerd.
Ja ik ook is alleen soms wel eens makkelijk om wat aan te duidenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Tja, mischien ook wel een idee. Ik wordt altijd een beetje tureluurs van al die genres
Ach, ik wou vooral pberends een plezier doen, ik weet hoe hij geniet van dergelijke typesquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Word je zo van te lang achter de computer zitten?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Aargh! mijn oogen ga bloede van hoe jij typed!
En PoesieMauw gaat er serieus op in.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Kort en krachtig: nee, Gothics zijn niet "het nieuwe gevaar voor de maatschappij".
Kijk die snapt het tenminstequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:52 schreef GoLLeM het volgende:
Gothics zijn net als andere mensen. Je hebt er klootzakken tussen, je hebt er toffe tussen. En als ze met zijn allen af worden gezeken gaan ze met zijn allen op een website stoer doen. Daar zijn ze ook heus niet alleen in.
Zonder meer, ik doe erg mijn best om enige logica aan te brengen in mijn collectie. ik gebruik foobar en vervolgens de genres als basis om de muziek terug te vinden. Best een geklooi.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:48 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ja ik ook is alleen soms wel eens makkelijk om wat aan te duiden.
Zzzhanks voor de tips, nog een tip welke albums je voorkeur hebben?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:20 schreef WyriHaximus het volgende:
Nou, zo te zien zit er hier bij nogal wat historici (in spé) vooral veel gristelijke ruisquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, als je voor pret bent.
Ik weet dat, maar verzin je eigen fucking namen en verpest het niet voor iedereen die iets met de Middeleeuwen doet.
Van: Stratovarius, Epica, Gamma Ray, Manowar, Kamelot en Sonata Artica; alles en van Nigthwish de eerste 3 zijn het bestquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:53 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Zonder meer, ik doe erg mijn best om enige logica aan te brengen in mijn collectie. ik gebruik foobar en vervolgens de genres als basis om de muziek terug te vinden. Best een geklooi.
[..]
Zzzhanks voor de tips, nog een tip welke albums je voorkeur hebben?![]()
Hier heb ik nou al helemaal een hekel aan... Alto's die variatie willen aanbrengen in de eenheidsworst die zij overduidelijk vormen door middel van zelfverzonnen terminologie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:13 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
.
ga jij eerst maar eens hier of hier kijken voordat je jezelf nog meer belachelijk maaktquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:54 schreef Speth het volgende:
Weet je waar ik een hekel heb? Aan dat hele word "gothics", wat ook nog eens klakkeloos is overgenomen door groepen die niet bij deze retards horen.
Vroeger noemden we die lui gewoon alto's, dat klinkt ook veel denigrerender en dus toepasselijker, "gothics" is hun eigen nerdwoord.
islam is ook al zo oud als de weg naar rome maar toch....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:07 schreef Flierp het volgende:
Gothic is al zo oud als de weg naar rome. . .dus nee. .. ze worden niet het nieuwe gevaar. ..
btw : waar hebben we een nieuw gevaar voor nodig ??
zo'n soort reactie had ik idd. wel verwachtquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:13 schreef Speth het volgende:
[..]
Whatever, voor de buitenwereld zijn jullie allemaal hetzelfde. De muziek kan onderling wel varieren, maar de onderwerpen zijn gelijk, allemaal dood, satan, zelfmoord en andere ADHD onzin, net zoals de types die ernaar luisteren een slecht geklede eenheidsworst vormen.
Ik ben voor een compromie: vrouwen die zich als een heks kleden en schminken moeten een burqa om.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:06 schreef sizzler het volgende:
Wat misschien even interessant is: zou je de burka-discussie die nu gaande is ook kunnen toepassen op vrouwen die zich als heks kleden en schminken?
dus de echte gothics zijn extremisten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:09 schreef maniack28 het volgende:
Ik denk dat veel mensen denken dat alle mensen met zwarte kleding en zwarte nagellak en zwart omlijnde ogen gothics zijn, maar dat is niet waar,net zo min als dat alle punkers junks zijn. Ik denk dat slechts een klein percentage van de mensen die zich als gothic kleed ook werkelijk gothic is. Net als dat een klein deel van de Islamieten extremist is en een klein deel van de punkers junk. En dat kleine deel verpest het altijd voor de rest van de groep. Dit betekend dus dat jullie hier allemaal generaliseren, een persoon met zwarte kleding enz. is gothic en is dus vaak depressief en is suicidaal....Dat klopt niet aan jullie redenering
Duidelijk? Kan er nu weer een slotje op
hij's idd. wel okee jaquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef maniack28 het volgende:
Tis verdacht rustig hier opeens, komt zeker omdat mijn argument te goed was![]()
generaliseren is altijd slechtquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:30 schreef jimjim1983 het volgende:
dus de echte gothics zijn extremisten?
dat ik generaliseer is hopelijk wel duidelijk
wat baseer ik ergens op?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:34 schreef bas-beest het volgende:
[..]
hij's idd. wel okee ja
[..]
generaliseren is altijd slecht![]()
Maar waar je 't op baseert, is me onduidelijk.
deze stelling... "dus de echte gothics zijn extremisten"quote:
dat was niet serieus bedoelt, hij vergelijkt zelf gothics met extremisten in zijn tekst.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:39 schreef bas-beest het volgende:
[..]
deze stelling... "dus de echte gothics zijn extremisten"
wist je al dat jij een hip-hop mongool genoemd bent?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:41 schreef -Angel- het volgende:
Gothics zijn mensen die het idee willen geven dat ze de duivel aanbidden, vaak het resultaat van een gebrek aan of falende opvoeding. Sloebers zijn het, nutteloos voor de maatschappij. Aandachttrekkers zijn het, ken er ook een paar, die gingen voor de gein een teken in hun arm zitten krassen. Geestelijk gestoord noem ik dat.
m.a.w. dat is dus ongeveer 2% van de mensen die met zwarte kleren lopen.... waar maken jullie je dan druk omquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:41 schreef -Angel- het volgende:
Gothics zijn mensen die het idee willen geven dat ze de duivel aanbidden, vaak het resultaat van een gebrek aan of falende opvoeding. Sloebers zijn het, nutteloos voor de maatschappij. Aandachttrekkers zijn het, ken er ook een paar, die gingen voor de gein een teken in hun arm zitten krassen. Geestelijk gestoord noem ik dat.
Ik heb het idee dat het er wel meer zijn, daarnaast vindt ik het zorgwekkend dat de resterende ... % dit gedrag heel normaal vindt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:45 schreef maniack28 het volgende:
m.a.w. dat is dus ongeveer 2% van de mensen die met zwarte kleren lopen.... waar maken jullie je dan druk om
Ik ben benieuwd, wie heeft deze keer weer problemen met mij? Haha.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:44 schreef jimjim1983 het volgende:
wist je al dat jij een hip-hop mongool genoemd bent?![]()
ik maak me niet druk. vind ze gewoon triest.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:45 schreef maniack28 het volgende:
[..]
m.a.w. dat is dus ongeveer 2% van de mensen die met zwarte kleren lopen.... waar maken jullie je dan druk om
En bovendien, wat maakt het uit als iemand tekens in zijn arm zit te krassen? Ik val er toch ook niet over dat rappers meisjes als hoeren behandelen?
Eensch is!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:41 schreef -Angel- het volgende:
Als dat een vooroordeel is, dan is het krassen in je arm van gothics ook een vooroordeel. Met andere woorden: Je maakt je eigen argument ook niet geldig....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik maak me niet druk. vind ze gewoon triest.
en wat maakt het uit als je in je arm zit te krassen?als je dat normaal vindt dan spoor je niet.
zelfverminking heet dat
en dat jij er niet over valt dat rappers meisjes als hoeren behandelt () heeft daar niets mee te maken, bovendien is dat een voordoordeel
als, dan, is... nee! ik weet niet of alle gothics meisjes in hun arm krassen, ik beweer dat dan ook niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als dat een vooroordeel is, dan is het krassen in je arm van gothics ook een vooroordeel. Met andere woorden: Je maakt je eigen argument ook niet geldig....
ken jij het verschil tussen gothic en black metal wel?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:41 schreef -Angel- het volgende:
Opzich heb je wel gelijk. Al heb ik het zelf nooit begrepen waarom mensen in hun arm krassen. Ik bedoel .. dat is niet normaal of je nou jood, moslim, josti of christen ben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als dat een vooroordeel is, dan is het krassen in je arm van gothics ook een vooroordeel. Met andere woorden: Je maakt je eigen argument ook niet geldig....
Dat is dus het probleem, wat definieer je als gothic? Alle mensen met zwarte kleren, of slechts het enorm kleine deel daarvan dat zich in de polsen zou snijden?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:54 schreef OFfSprngr het volgende:
Het valt me zo op dat eigenlijk de vooroordelen van Goths zo worden verward met die van Metalheads, Emo's, Alto's en Punkers.
Dit zijn toch echt allemaal erg andere groepen hoor, leer het verschil eens.
Als je je nagels zwak lakt dan behoor je al niet meer tot de groep van normale mensen. Of kun je hier uit leggen, waarom dat zo normaal is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:58 schreef maniack28 het volgende:
In praktijk is het vaak het eerste en volkomen normale mensen worden dus voor gothic uitgemaakt en niet geaccepteerd omdat iedereen denkt dat ze de gothics zijn die in hun armen snijden en depressief zijn.
Nee, maar het is net zo min normaal dat sommige moslims aanslagen willen plegen tegen de westerse wereld in de naam van Allah. En daar wordt ook de hele groep op aangekeken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Opzich heb je wel gelijk. Al heb ik het zelf nooit begrepen waarom mensen in hun arm krassen. Ik bedoel .. dat is niet normaal of je nou jood, moslim, josti of christen ben.
Wat is daar niet normaal aan dan? Je doet weer mensen beoordelen op hun uiterlijk en op de vooroordelen die er bestaan. Als je nagels zwart maken niet normaal is, waarom is het dragen van een 3 kilo zware gouden bling bling dan wel normaal?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:00 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Als je je nagels zwak lakt dan behoor je al niet meer tot de groep van normale mensen. Of kun je hier uit leggen, waarom dat zo normaal is.
Jij staat zo ver van de realiteit af dat wil je niet weten >_<.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:41 schreef -Angel- het volgende:
Ik! Wie had je anders verwacht?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:47 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, wie heeft deze keer weer problemen met mij? Haha.![]()
Nee, vertel eens waarom de kleur zwart en waarom niet roze? Overigens is het normaal, als het normaal was dan hadt de gehele mannelijke bevolking zijn nagels wel zwart gelakt. Ja, het is leuk dat je komt met die bling bling, maar ik zie niet helemaal de relatie met mij als persoon.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:02 schreef maniack28 het volgende:
Wat is daar niet normaal aan dan? Je doet weer mensen beoordelen op hun uiterlijk en op de vooroordelen die er bestaan. Als je nagels zwart maken niet normaal is, waarom is het dragen van een 3 kilo zware gouden bling bling dan wel normaal?
Kun je niet een betere BM band lyrics quoten AUB, dus geen CoF BS.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:01 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeld, die bling bling. Maar jij vindt mensen dus pas normaal, als ze erbij lopen zoals de rest erbij loopt? M.a.w. volgens jou moet iedereen er hetzelfde uitzienquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:04 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Nee, vertel eens waarom de kleur zwart en waarom niet roze? Overigens is het normaal, als het normaal was dan hadt de gehele mannelijke bevolking zijn nagels wel zwart gelakt. Ja, het is leuk dat je komt met die bling bling, maar ik zie niet helemaal de relatie met mij als persoon.
Je kunt beter naar de muziek luisteren en de tekst negeren. Die versta je gelukkig in 99% van de gevallen toch niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Kun je niet een betere BM band lyrics quoten AUB, dus geen CoF BS.
Iets in de trant van Burzum, Dissection, Emperor of Samael..
Één blik op mijn (nieuwe) user icon zou je genoeg moeten zeggenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Kun je niet een betere BM band lyrics quoten AUB, dus geen CoF BS.
Iets in de trant van Burzum, Dissection, Emperor of Samael..
Je username en ondertitel geef al aan dat je je wilt afzetten tegen wat alles wat normaal is. Ik heb medelijden met je, hopelijk zul je over enkele jaren in zien dat je verkeerd bezig was.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Begin het steeds beter te verstaan en ja ik luister naar de muziek, maar de lyrics kunnen ook een erg mooie toevoeging erop zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt beter naar de muziek luisteren en de tekst negeren. Die versta je gelukkig in 99% van de gevallen toch niet.
En die van jouw dat je een moeilijke wigger bent, we hebben allemaal iets, boehoe.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:18 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Je username en ondertitel geef al aan dat je je wilt afzetten tegen wat alles wat normaal is. Ik heb medelijden met je, hopelijk zul je over enkele jaren in zien dat je verkeerd bezig was.
Als ik het goed begrepen heb kan onder christenen alles vergeven worden, behave het ontkennen cq. twijfelen aan de heilige geest, dat is een doodzonde, onvergevelijk!!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:18 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Je username en ondertitel geef al aan dat je je wilt afzetten tegen wat alles wat normaal is. Ik heb medelijden met je, hopelijk zul je over enkele jaren in zien dat je verkeerd bezig was.
Je bent een oxymoron, ik geloof niet in God of de Duivel, als de Duivel bestaat, moet God ook bestaan en andersom, geloven in de duivel is puurweg bekennen dat God wel bestaat, al wil je dat verder nog zo hard ontkennen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:24 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb kan onder christenen alles vergeven worden, behave het ontkennen cq. twijfelen aan de heilige geest, dat is een doodzonde, onvergevelijk!!!
Let op:
Ik ontken het bestaan van de Heilige Geest!
Je ziet, al zou ik mijn dwalingen inzien, ik ben verdoemd, onherroepelijk![]()
De meest directe reden van dat als je de duivel erkent je god ook moet erkennen is omdat de duivel (lucifer) een engel is die zich boven god stelde (wat moderne-satanisten ook doen; en niet in tegenstelling tot wat het de meeste mensen denken de duivel aan bidden).quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:31 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Je bent een oxymoron, ik geloof niet in God of de Duivel, als de Duivel bestaat, moet God ook bestaan en andersom, geloven in de duivel is puurweg bekennen dat God wel bestaat, al wil je dat verder nog zo hard ontkennen.
Ah, ik ben al vele malen beschuldigd een fundamentalistische atheïst te zijn (dát is een oxymoron).quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:31 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Je bent een oxymoron, ik geloof niet in God of de Duivel, als de Duivel bestaat, moet God ook bestaan en andersom, geloven in de duivel is puurweg bekennen dat God wel bestaat, al wil je dat verder nog zo hard ontkennen.
quote:En weer open.
Aan iedereen het verzoek om ontopic te blijven en de discussiepartner serieus en met respect te behandelen. Niemand is meer of minder omdat hij zich anders kleed en een andere muzieksmaak heeft. Het gaat om zijn of haar daden.
Wat misschien even interessant is: zou je de burka-discussie die nu gaande is ook kunnen toepassen op vrouwen die zich als heks kleden en schminken?
Met 'hé kut-marokkaantje' haal je TMF niet vrees ik.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:23 schreef DaveM het volgende:
Beetje laf wel.
Gothics zijn makkelijke slachtoffers: jong, vrouw, vaak onzeker en ze staan niet als agressief bekend.
Laat ze dan eens een tekst maken over groepen jongeren die wél de boel verzieken!
Om inspiratie op te doen raad ik ze aan om een dagje naar de multiculturele vuilnisbak Rotterdam te gaan.
Maar dat zullen ze wel te link vinden.
Raymster - Kutmarokkanen?!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met 'hé kut-marokkaantje' haal je TMF niet vrees ik.
behalve als er een rel van komt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met 'hé kut-marokkaantje' haal je TMF niet vrees ik.
* pc-fr34k start audio progjes alvast op.quote:
Ik heb er nog één, van dezelfde band, maar die durf ik niet te postenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:55 schreef zhe-devilll het volgende:
Hahaha die tekst van dat liedje bwoehahahahahahaaaaa
![]()
Goths hebben géén heilig boekje, géén heilige oorlog, géén religieus-politieke ideologie die desnoods met geweld ingevoerd dient te worden, en afgezien van wat in de fik gestoken kerken in Noorwegen, folklore zullen we maar zeggen, ook geen zelfmoord - bom-aanslagen.quote:Sizzler: Wat misschien even interessant is: zou je de burka-discussie die nu gaande is ook kunnen toepassen op vrouwen die zich als heks kleden en schminken?
ik ben 't in grote lijnen met je eens alleen qua 't vetgedrukte gedeelte niet... Dat waren geen gothsquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:22 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Goths hebben géén heilig boekje, géén heilige oorlog, géén religieus-politieke ideologie die desnoods met geweld ingevoerd dient te worden, en afgezien van wat in de fik gestoken kerken in Noorwegen, folklore zullen we maar zeggen, ook geen zelfmoord - bom-aanslagen.
Gewoon een subcultuur met een bepaalde klederdracht om zich te onderscheiden.
En toen kreeg 'ie een overdosis en ging 'ie echt doodquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:22 schreef Godslasteraar het volgende:
White collar conservative flashin’ down the street
Pointin’ their plastic finger at me, ha !
They’re hopin’ soon my kind will drop and die but uh
I’m gonna wave my freak flag high, high !
Ja, dat is racisme.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:23 schreef DaveM het volgende:
Beetje laf wel.
Gothics zijn makkelijke slachtoffers: jong, vrouw, vaak onzeker en ze staan niet als agressief bekend.
Laat ze dan eens een tekst maken over groepen jongeren die wél de boel verzieken!
Om inspiratie op te doen raad ik ze aan om een dagje naar de multiculturele vuilnisbak Rotterdam te gaan.
Maar dat zullen ze wel te link vinden.
Is Hildegard von Bingen wel authenthieke Gothic?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:37 schreef Floripas het volgende:
Ja, is ook zo. Daar zaten een aantal echte psychopaten tussen, met name die gast van Mayhem. Wat een griezel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:06 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik ben 't in grote lijnen met je eens alleen qua 't vetgedrukte gedeelte niet... Dat waren geen gothsDat was de Black Metal Inner Circle (volgens Wikipedia dan)
Er is een Zweedse band, Garmarna, die hebben muziek van Hildegard von Bingen opgenomen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:55 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Is Hildegard von Bingen wel authenthieke Gothic?
Nee, dat hebben die ''White collar conservative'' lulletjerozewaters er van gemaakt. Hendrix is gestorven door de volstrekte incompetentie van de Engelse medische dienst na ziek te zijn geworden van slaappillen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:11 schreef Speth het volgende:
[..]
En toen kreeg 'ie een overdosis en ging 'ie echt dood
je bedoelt deze persoon? Heeft idd. vage denkbeelden enz.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ja, is ook zo. Daar zaten een aantal echte psychopaten tussen, met name die gast van Mayhem. Wat een griezel.Maar wel veel invloed op de muziek.
Dat is dus gewoon gelul:quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:01 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Nee, dat hebben die ''White collar conservative'' lulletjerozewaters er van gemaakt. Hendrix is gestorven door de volstrekte incompetentie van de Engelse medische dienst na ziek te zijn geworden van slaappillen.Volstrekt onnodige dood.
![]()
Inderdaad de schuld van de Engelse medische dienst als die dude 9 slaappillen neemt en vervolgens dood wordt gevonden.quote:Hendrix remained in England, and on the morning of 18 September 1970, was found dead in the basement apartment of the Samarkand Hotel, 22 Lansdowne Crescent, London. He had spent the night with a German girlfriend, Monika Dannemann, and died in bed after taking a reported nine Vesperax sleeping pills and choking on his own vomit.
Overgeven in de slaap komt vaker voor, no big deal, als ze hem op zijn zij hadden gedraaid. Voor zover ik me herinner uit een biografie heeft zijn vriendin de medische nooddienst gebeld, verkeerd advies gekregen en vervolgens kwam die nooddienst veels te laat op hun dooie gemak aankakken.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:25 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon gelul:
[..]
Inderdaad de schuld van de Engelse medische dienst als die dude 9 slaappillen neemt en vervolgens dood wordt gevonden.
Ik heb nog nooit overgegeven in mijn slaap. Wel uitgebreid ervoor en de ochtend erna in de wasbak, maar nooit tijdens.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Overgeven in de slaap komt vaker voor, no big deal, als ze hem op zijn zij hadden gedraaid. Voor zover ik me herinner uit een biografie heeft zijn vriendin de medische nooddienst gebeld, verkeerd advies gekregen en vervolgens kwam die nooddienst veels te laat op hun dooie gemak aankakken.
Ik wel, 2 maal zelfs, ook in verband met slaappillen, Gelukkig in een ziekenhuis.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:39 schreef Speth het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit overgegeven in mijn slaap. Wel uitgebreid ervoor en de ochtend erna in de wasbak, maar nooit tijdens.
Bon Scott stikte ook in zijn kots, omdat men hem dronken in de auto had achtergelatenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Overgeven in de slaap komt vaker voor, no big deal, als ze hem op zijn zij hadden gedraaid.
Toch een beetje vreemd, ik woon in Den Haag, en ik kom ze eigenlijk nooit tegen. Wel laatst in A'dam op het CS een paar gezien. En dat was het dan wel voor 2005.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 01:07 schreef MouseOver het volgende:
In elke denkbare groep zitten wel een paar gekken, en bij goths zijn dat tenminste over het algemeen ongevaarlijke gekken
Ja, inderdaad, hij ookquote:Op woensdag 19 oktober 2005 01:12 schreef Doderok het volgende:
[..]
Bon Scott stikte ook in zijn kots, omdat men hem dronken in de auto had achtergelaten![]()
Wat zijn die normen en waarden dan?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:20 schreef pberends het volgende:
Ik vermoed dat de gemiddelde gothic het ook niet echt hoog heeft met normen en waarden, waar wij allemaal zo aan hechten...
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:20 schreef pberends het volgende:
Ik vermoed dat de gemiddelde gothic het ook niet echt hoog heeft met normen en waarden, waar wij allemaal zo aan hechten...
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:20 schreef pberends het volgende:
Kwestie van perspectief nietwaar.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:20 schreef pberends het volgende:
Nou ik vindt het niet meevallen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:05 schreef Godslasteraar het volgende:
Zo zie je maar, het valt wel mee met die Goths![]()
En wat vind je er dan zo erg aan? Zelf vind ik het er meestal ook niet uit zien enzo, maar of ze nou echt een gevaar leveren voor de maatschappij...quote:
Dus je kan het puurweg, zoals Angel niet onderbouwd doen?.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:29 schreef Timmehhh het volgende:
Ik zal maar niet reageren op deze stelling aangezien hier op Fok duizenden alto's hippies en goths rondzwerven.
Ze zat vast in een of andere trance om met de duivel te praten.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef jimjim1983 het volgende:
zag gister sinds lange tijd weer eens een goth meisje ongeinteresseerd de diepte in staren
Kwam zeker door teveel bloedverlies.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef jimjim1983 het volgende:
zag gister sinds lange tijd weer eens een goth meisje ongeinteresseerd de diepte in staren
Gothics willen toch een statement uitdragen dat ze gothic zijn? Of ga je me nu vertellen dat alle figuren met gothickleren opeens diepgelovige joden zijn?quote:Op woensdag 23 november 2005 16:19 schreef Maanbeertje het volgende:
Mensen mogen toch fijn zelf weten wat ze aantrekken? Zij kiezen er zelf voor om gothic kleding aan te trekken.
Andere mensen hebben weer polo's aan met streepjes, of dragen alleen maar fleecetruien. Boeien, dat ze maar fijn aantrekken wat ze leuk vinden. Al die domme vooroordelen altijd.
Als je gothic kleding aantrekt ben je een heks en depri, en als je een fleecetrui aantrekt ben je een nerd. En met een heel kort rokje ben je opeens een hoer. Laat mensen toch eens fijn in hun waarde ofzo.
Als ze dergelijke opvallende 'kleding' aantrekken vestigen ze nou eenmaal de aandacht op zich en mensen die opvallen worden nou eenmaal oordelen over geveld, zo zit de mens in mekaar. Oordelen en classificeren maakt het leven makkelijk.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:19 schreef Maanbeertje het volgende:
Mensen mogen toch fijn zelf weten wat ze aantrekken? Zij kiezen er zelf voor om gothic kleding aan te trekken.
Andere mensen hebben weer polo's aan met streepjes, of dragen alleen maar fleecetruien. Boeien, dat ze maar fijn aantrekken wat ze leuk vinden. Al die domme vooroordelen altijd.
Als je gothic kleding aantrekt ben je een heks en depri, en als je een fleecetrui aantrekt ben je een nerd. En met een heel kort rokje ben je opeens een hoer. Laat mensen toch eens fijn in hun waarde ofzo.
Dat kan. Maar dat geldt niet snel voor gothickleren, maar eerder voor skaters ofzo.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:40 schreef DionysuZ het volgende:
het kan ook gewoon zijn dat mensen zich lekker voelen in die kleding pberends
quote:Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef Frank-NL het volgende:
Gothics, alto's in het algemeen... ik vind het gewoon grappig dat ze samen met 150.000 andere mensen 'anders' en uniek zijn. Daar is niks mis mee hoor, dat ze dat vinden...
Idd. Sommige mensen hebben een raar idee van "uniek" of anders dan de rest.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef Frank-NL het volgende:
Gothics, alto's in het algemeen... ik vind het gewoon grappig dat ze samen met 150.000 andere mensen 'anders' en uniek zijn. Daar is niks mis mee hoor, dat ze dat vinden...
quote:Op woensdag 23 november 2005 16:40 schreef DionysuZ het volgende:
het kan ook gewoon zijn dat mensen zich lekker voelen in die kleding pberends
Waarom? Waarom geldt het niet voor gothickleren? Als ik in gothickleren rondloop, maakt mij dat geen gothic... als ik in skatekleren rondloop maakt mij dat geen skater....quote:Op woensdag 23 november 2005 16:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dat geldt niet snel voor gothickleren, maar eerder voor skaters ofzo.
Dat gedrag is een beschermingsmechanisme om de ongrijpbare wereld enigszins te kunnen bevatten. In die zin is het best nuttig. Het wordt pas vervelend als mensen weigeren ze bij nader inzien aan te passen.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Waarom? Waarom geldt het niet voor gothickleren? Als ik in gothickleren rondloop, maakt mij dat geen gothic... als ik in skatekleren rondloop maakt mij dat geen skater....
Sterker nog, ik kan momenteel 5 dagen per week een verschillende "groep" met mijn kleding representeren. Zwart + oogschaduw + nagellak = gothic, gewoon zwart = metal, wijde skatebroek + kleurig t-shirt = skate/punk of whatever, nette broek + nette trui (ja die heb ik nog) standaard en als ik wil kan ik er zelfs uitzien als een hiphopper
En betekend dat dan ik dan een gothic, een metalhead, een skater/punker, een normaal mens en een hiphopper ben? Dacht het niet heIk ben mezelf en ik draag wat ik wil en ik luister naar wat ik wil. Mensen moeten eens ophouden met dat hokjesgeprop en die kutvooroordelen van ze...
Dude, je bent zo uniek. Gekkie.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:59 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben mezelf en ik draag wat ik wil en ik luister naar wat ik wil.
Ik hoef niet uniek te zijn, daar gaat het ook helemaal niet om... waarom denkt iedereen altijd dat alto's die kleding dragen om uniek te zijn? Dat is helemaal niet zo, Breezersletjes dragen toch ook geen kleding omdat ze uniek willen zijnquote:Op donderdag 24 november 2005 11:04 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Dude, je bent zo uniek. Gekkie.
Door al dat hokjesgeprop krijg je alleen maar vooroordelen, zinloze ruzies, zinloze discriminatie... Stel dat ik ergens ga werken, waar ik klanten moet helpen.. dan moet ik in representatieve kleding lopen omdat mensen anders een vooroordeel hebben. Dat is toch te gek voor woorden? Wat zegt de kleding over iemand zn capaciteiten? En bovendien, als ik in een net pak moet lopen ben ik minder zeker van mezelf wat zich dan ook weer zal uiten in mijn kwaliteit op het werk.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:03 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat gedrag is een beschermingsmechanisme om de ongrijpbare wereld enigszins te kunnen bevatten. In die zin is het best nuttig. Het wordt pas vervelend als mensen weigeren ze bij nader inzien aan te passen.
In zekere zin weet je dat trouwens vantevoren als je afwijkende kleding aantrekt.
Nee, da's nou juist veel moeilijker dan mensen in hokjes stoppen want dan moet je vooroordelen los laten en open staan voor mensen die 'afwijken' van jouw norm.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:10 schreef maniack28 het volgende:
Ik snap wel dat het zo gegroeid is en dat iedereen het doet, maar toch vind ik het raar.... al dat geprop.... het zou veel makkelijker zijn als we iedereen accepteren zoals hij/zij is.
En dat heet dus sociaal zijn, niet meteen mensen afwijzen op hun klederdracht.. Schijnbaar veel asociale mensen danquote:Op donderdag 24 november 2005 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, da's nou juist veel moeilijker dan mensen in hokjes stoppen want dan moet je vooroordelen los laten en open staan voor mensen die 'afwijken' van jouw norm.
Vreemde definitie van sociaal heb jij.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dat heet dus sociaal zijn, niet meteen mensen afwijzen op hun klederdracht.. Schijnbaar veel asociale mensen dan![]()
Vind jij het sociaal als mensen je per definitie afwijzen op klederdracht dan?quote:Op donderdag 24 november 2005 11:37 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Vreemde definitie van sociaal heb jij.
In principe accepteert Maniack mensen die anders dan hem denken dus nietquote:Op donderdag 24 november 2005 11:37 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Vreemde definitie van sociaal heb jij.
Misschien ja, maar ik vind het nog steeds geen reden om iemand meteen af te wijzen...quote:Op donderdag 24 november 2005 11:35 schreef MouseOver het volgende:
Stel, dat mensen niet meer naar kleding zouden kijken. Dan wordt er waarschijnlijk onbewust ander hokjesgedrag onwikkeld, zoals de blik in iemands ogen of de manier van praten. Dat lijkt allemaal heel eerlijk maar dat zou in de praktijk nog wel eens tegen kunnen vallen.
Daarnaast toont kleding vaak hoe je bent. In die zin vind ik het ook niet echt erg als mensen daar een eerste selectie op maken.
Oh ja hoor, die accepteer ik... alleen probeer is ze er wel van te overtuigen dat het niet normaal is om iemand op klederdracht af te wijzen... maar goed.... meestal lukt dat nietquote:Op donderdag 24 november 2005 11:39 schreef MouseOver het volgende:
[..]
In principe accepteert Maniack mensen die anders dan hem denken dus niet
Nee, veel mensen zijn behoudend en 'change resistant', wat zich buiten hun acceptatie bereik begeeft wordt afgewezen en vaak op uiterlijke verschijning.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:31 schreef maniack28 het volgende:
En dat heet dus sociaal zijn, niet meteen mensen afwijzen op hun klederdracht.. Schijnbaar veel asociale mensen dan![]()
Ik zou het dan vooringenomen noemen.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Vind jij het sociaal als mensen je per definitie afwijzen op klederdracht dan?
Neuh, niet definitief afwijzen nee.. Bij gelijke geschiktheid iemand kiezen waar je wat meer mee hebt is wel voor de hand liggend.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Misschien ja, maar ik vind het nog steeds geen reden om iemand meteen af te wijzen...
Mooie omschrijvingquote:Op donderdag 24 november 2005 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, veel mensen zijn behoudend en 'change resistant', wat zich buiten hun acceptatie bereik begeeft wordt afgewezen en vaak op uiterlijke verschijning.
Racisme is de meest extreme uitting hiervan van maar je kunt het iedere dag zien in een afgezwakte vorm, mensen vormen kliekjes en als je goed kijkt zijn die kliekjes vaker wel dan niet homogeen.
Marokkanen ook. Allemaal!quote:Op donderdag 24 november 2005 11:49 schreef Meki het volgende:
Gothics zijn gevaarlijk
Ik zeg ook niet dat het goed is, ik zeg dat het zo werkt bij veel mensen. Ik vindt het totale onzin om mensen 'af te schrijven' op basis van uiterlijkheden maar het is een feit dat veel mensen het doen.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:48 schreef maniack28 het volgende:
Mooie omschrijving![]()
Maar wat ik niet snap... in princiepe kan je iedereen dus in een hokje duwen, waarom worden sommigen dan gediscrimineerd terwijl anderen wel gewoon geacceptereerd zijn?
de 'geaccepteerden' zullen wel de grootste groep vormen.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:48 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Mooie omschrijving![]()
Maar wat ik niet snap... in princiepe kan je iedereen dus in een hokje duwen, waarom worden sommigen dan gediscrimineerd terwijl anderen wel gewoon geacceptereerd zijn?
Heb je daar nog een reden voor, of ben jij zo'n trendslet?quote:
Funny!, ik was op dat feest.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:52 schreef jimjim1983 het volgende:
http://www2.radio-rijnmond.nl/rutger/aflevering_8.wmv
Ga jij dan maar eens naar zo'n feest, dan zie je wel anders, ik kan nu ook wel zeggen dat jij een domme aap bent, maar ik ken je niet, dus ik kan er niet over oordelen, maar jij kan dat blijkbaar wel he. DAT is pas stomzinnig.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:02 schreef retteketet het volgende:
Gothics zijn stompzinnig, het enige wat ze willen is shockeren met hun negatieve gedoe. Negeren, lijkt me...
Zo'n beetje elk topic waar er Goths worden gebashed wel, want blijkbaar doet iedereen het omdat het stoer of 'in' is of zoiets dergelijks, vaak getuigt het alleen maar de onintelligentie van de poster.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:04 schreef Tijger_m het volgende:
Nu ik er eens over nadenk hoort dit eigenlijk toch wel in de Top 10 van idiootste topics ooit.
helemaal mee eensquote:Op donderdag 24 november 2005 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het goed is, ik zeg dat het zo werkt bij veel mensen. Ik vindt het totale onzin om mensen 'af te schrijven' op basis van uiterlijkheden maar het is een feit dat veel mensen het doen.
Waarom sommigen er meer last van hebben? mischien is het zo dat het niet 1 enkele factor is (zoals huidskleur) die bepalend is? Ik zou het niet weten eigenlijk.
Ze zijn zwart, eng, stinken, en vereren satan. als ik sommigen hier mag geloven tenminstequote:Op dinsdag 29 november 2005 18:01 schreef Heznar het volgende:
Wat zijn gothics eigenlijk,en wat doen die?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |