Gaat Hans weer op doel dan?quote:Op zondag 16 oktober 2005 01:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
Gelijkspelletje tegen Thun moet de doen zijn,.
Nee want dan veroorzaakt hij weer net als tegen Arsenal een penalty.quote:
Als de spelers er ook zo over denken, dan wordt het dinsdag weer een dramaquote:Op zondag 16 oktober 2005 01:26 schreef golfer het volgende:
Thun pakken we gewoon even in. No problem.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 01:26 schreef golfer het volgende:
We zullen heus wel de betere partij zijn, maar of we winnen..... zal er toch echt iemand moeten scorenquote:Op zondag 16 oktober 2005 01:26 schreef golfer het volgende:
Het voetbal niet, de afronding welquote:Op zondag 16 oktober 2005 10:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Jongens was het gisteren echt zo slecht?
Ja.quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Jongens was het gisteren echt zo slecht?
De 2e helft leek het voetbal ook nergens meer op.quote:
Wat een enorm sterke, originele analyse. Zo had ik het nog niet bekeken. Zou daar echt het probleem liggen, denk je ?quote:Op zondag 16 oktober 2005 08:04 schreef borisz het volgende:
Thun gaat winne omdat ajax geen scorende spits heeft
Het probleem is misschien wel dat er teveel gefocussed wordt op dat spitsenprobleem.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:13 schreef manny het volgende:
[..]
Wat een enorm sterke, originele analyse. Zo had ik het nog niet bekeken. Zou daar echt het probleem liggen, denk je ?
quote:Daniël de Ridder heeft gisteren in een gesprek met de Spaanse Pers laten weten geen spijt te hebben van zijn vertrek bij Ajax. De Ridder speelt bij zijn nieuwe club ook nog niet veel minuten.
Hij wacht overigens wel af, en hoopt vanzelf dat het goed zal komen. Ook bij Ajax, speelde de Ridder heel weinig. 'Ik wist dat het moeilijk zou worden, maar ik geef niet op. Op den duur hoop ik veel te kunnen spelen en uiteindelijk volgend jaar ook naar het WK in Duitsland te gaan', aldus De Ridder in La Voz de Galicia.
quote:Ajax heeft volgens Belgische voetbalsites de onderhandelingen geopend met Anderlecht-middenvelder Christian Wilhelmsson. Na de interland tussen Zweden en IJsland zou Ajax met de zaakwaarnemer van de Zweedse international hebben gepraat over een overgang.
De Belgen weten dat Wilhelmsson graag wil vertrekken, maar hangen desondanks een fiks prijskaartje om de nek van de buitenspeler. Technisch directeur van de Amsterdammers, Martin van Geel, noemde het verband tussen Ajax en het Anderlecht-duo deze week nog een gerucht en ‘uit de lucht gegrepen’. Inmiddels is al wel duidelijk dat de interesse in de Belgische verdediger Anthony Vanden Borre minder concreet is dan die van Wilhelmsson.
De 25-jarige Wilhelmsson stond afgelopen seizoen voor een overgang naar Fiorentina, maar die transfer ketste op het laatste moment af. Wanneer de Amsterdammers een transfersom met Anderlecht overeen kunnen komen, is het mogelijk dat hij in januari al zijn debuut kan maken voor Ajax.
quote:De Alkmaarse voetbalclub AZ heeft belangstelling voor voormalig Ajacied Nando Rafael (21). Dat is opmerkelijk, aangezien de voetballer drie jaar geleden noodgedwongen Nederland moest verlaten nadat hij geen werkvergunning kreeg. Rafael ging spelen voor het Berlijnse Hertha BSC, en kreeg in de zomer een Duits paspoort.
De in Angola geboren Rafael ontvluchtte zijn geboorteland nadat zijn beide ouders omkwamen bij een burgeroorlog. Met zijn oom en tante kwam de toen achtjarige in Nederland wonen, waar hij op elfjarige leeftijd bij de jeugdopleiding van Ajax terecht komt. Hij doorloopt verschillende jeugdelftallen, maar als hij uiteindelijk een plek in de hoofdselectie van Ajax krijgt aangeboden gaat de overheid moeilijk doen. Omdat Rafael geen verblijfsvergunning heeft komt hij niet in aanmerking voor een tewerkstellingsvergunning. De jonge voetballer moet Nederland verlaten, en komt na bemiddeling van Ajax terecht in Duitsland.
Met het Duitse staatsburgerschap is er echter geen belemmering meer om weer in Nederland uit te komen. Het contract van Rafael loopt na dit seizoen af. Hij speelde voor Hertha 65 Bundesligaduels en maakte daarin veertien goals. Tevens debuteerde hij onlangs voor het Duitse nationale team voor spelers onder de 22 jaar.
Ach als Ajax hem wil hebben gaat hij denk ik liever naar Ajax, als wij hem niet willen dan houd het op natuurlijk.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:21 schreef keijz het volgende:
Voetbal: AZ wil ex-Ajacied Nando Rafael kopen
[..]
Ik weet nog wel dat Sonck 2 prachtige goals maakte tegen Club Brugge in de CL... het vervolg kennen wequote:Op zondag 16 oktober 2005 12:53 schreef twi het volgende:
Die Tamagotchi heeft natuurlijk gewoon gelijk, Rosenberg heeft nauwelijks een goede bal gekregen, maar maakte af en toe wel z'n acties. Maar het blijft gewoon een kwestie van vertrouwen. Jas je gewoon een keer een prachtige goal erin, dan gaat het voorin vanzelf lopen.
Ach, daarmee verdiende 'ie wel gelijk de helft van z'n transfergeld terugquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:57 schreef keijz het volgende:
Ik weet nog wel dat Sonck 2 prachtige goals maakte tegen Club Brugge in de CL... het vervolg kennen we
Gewoon 4-4-2 spelenquote:Op zondag 16 oktober 2005 11:59 schreef keijz het volgende:
Babel in de spits, Boerrigter op linksbuiten!
Ja, ik moet toegeven dat je gelijk hebt. Rosenberg is niks, net als die gekke grieken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Hou maar lekker vertrouwen in Rosenberg jongens, het word toch niks. Een van de grootste miskopen uit de clubgeschiedenis. Ik brand niet snel een speler af, maar deze jongen kan echt helemaal niks.
Met een echte spits hadden we gisteren met 3-0 gewonnen, maar nee hoor Ajax moest weer deze Zweedse ramp aanschaffen, ik word er echt ziek van.
quote:'Aston Villa bereidt bod voor op Galasek'
Volgens het Engelse medium The People bereidt Premier Club-Aston Villa een bod voor op Ajacied Tomas Galasek. Dit wordt vandaag gesuggereerd in de Engelse media.
Al eerder werd bekend dat Villa interesse had. Aan het eind van volgend seizoen loopt het contract van de Tsjech af, die inmiddels wel weer een beetje tevreden is gestemd met zijn basisplaats. Galasek is momenteel ook aanvoerder bij Ajax.
Elke spits is een 4-4-2 spits, en met Babel en Charisteas alleen kan je het niet af. Stel jij dan maar voor wie je uit de jeugd haalt?quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik heb zowel bij het zweedse elftal als bij Ajax nog niet 1 moment gezien waarvan ik dacht het iets kon worden. Bovendien is het een 442 spits dus waarom ze hem gehaald hebben is mij echt een raadsel.
Die hij erin had kunnen pissen, leed alleen maar balverlies en zat verder compleet in de tang bij de centrale verdediging van Heracles.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Ananas mistte gisteren een gigantische kans,
Ook zo'n onzin inderdaad. Hij heeft verder niks fout gedaan, maar zit zo op de bank. Ja, Grygera doet het goed en Maduro kan als opkomende centrale verdediger spelen, maar dat is dan ook de enige reden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:02 schreef F1Bas het volgende:
Ik ben benieuwd wat Blind van plan is met Escude. Eerst wordt hij aanvoerder gemaakt en nu zit hij niet eens meer op de bank.
Ik wilde er niet op in gaan, het heeft geen zin om met iemand in discussie te gaan die het beter vond gaan toen Anastasiou erin kwam. Dus laat maar hangen, die erwtensoep.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:03 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Die hij erin had kunnen pissen, leed alleen maar balverlies en zat verder compleet in de tang bij de centrale verdediging van Heracles.
Lindenbergquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:08 schreef michiel_merk het volgende:
Ik zie een ruil aankomen.
Harry, Rosenberg, Lindenberg, Boukhari + 5 miljoen ---->>>> Klaas Jan
en dan zul je maar net zien dat rosenberg zich onplooit tot een waardige spits en 17 doelpunten inschiet voor heerenveen
het Zlatan Ibrahimovic tafareel
![]()
Rosenberg draaide ook een keer goed weg, had een goede loopactie op links, kwam ook voor de goal aan de rechterkant en gaf het hakballetje op Rosales en zette hem vrij voor de goal. Wat, twee acties op Rosenberg voor hebben?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:06 schreef Erwtensoep het volgende:
Maar hij had wel die 2 passjes die (ik geloof) de Jong en Babel erin hadden kunnen pissen
Dat zijn al 2 acties die hij voorhad op Rosenberg
Ok twi, en tegen Sparta ging het ook een stuk beter toen Rosenberg erin stond. Je kan jezelf nog het hele jaar wijsmaken dat het nog goed komt met Rosenberg, maar ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren.
dus de spits krijgt de schuld. lekker makkelijk als die jongen geen fatsoenlijke bal krijgt. hij had misschien ook wel kansen gister, maar dat waren ook geen makkelijkequote:Op zondag 16 oktober 2005 13:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Hou maar lekker vertrouwen in Rosenberg jongens, het word toch niks. Een van de grootste miskopen uit de clubgeschiedenis. Ik brand niet snel een speler af, maar deze jongen kan echt helemaal niks.
Met een echte spits hadden we gisteren met 3-0 gewonnen, maar nee hoor Ajax moest weer deze Zweedse ramp aanschaffen, ik word er echt ziek van.
Nee hoor, Rosenberg had meerdere uitstekende loopacties om en nabij de 16 die respectievelijk door Boukhari en Sneijder verziekt werden. Rosenberg is ook verreweg de meest beweeglijke spits. Nu ben ik het weer met TWI eens, Rosenberg nu afschrijven is bezopen. Maar goed, blijf jij maar fluiten, dat zal hem vast helpen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:06 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat zijn al 2 acties die hij voorhad op Rosenberg
Boeie, als hij ze er wel intrapt maakt mij dat niet uit hoor...quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:11 schreef F1Bas het volgende:
Huntelaar wil ik wel eens bij Ajax zien spelen. Maar goed, dat is dan al de 5de spits.
ik bedoelde johnnyquote:
iddquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:11 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Maar goed, blijf jij maar fluiten, dat zal hem vast helpen.
Mee eens, dit elftal laat het al 2 jaar niet zien ondanks de kwaliteiten die wij denken dat ze hebben.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:13 schreef Suijk het volgende:
Misschien moeten ze die aflopende contracten gewoon niet verlengen en eens helemaal de bezem door de selectie halen. Daar kun je nu al mee beginnen. Werkt misschien wel zo verfrissend.
Naar verluidt staat er in het contract van Blind dat ie verplicht 4-3-3 (of 3-4-3) moet spelen om de 'Ajax-cultuur- te waarborgen...quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ik bedoelde johnnyik snap trouwens niet dat blind niet overstapt naar de 4-4-2 systeem aangezien dat er geen goede vleugel spelers zijn op het moment, en rosenberg is dat systeem gewend ,of zet babel in de spits maargoed weet nog wel dat in de tijd van olsen dat het 4-4-2 systeem niet goed uitpakte tot woede van de suporters
![]()
Kan ook wel maar wie moeten dan de vervangers worden van Trabelsi, De Jong, Pienaar en Maxwell? Als je geen betere vervangers hebt schiet dat ook niet veel op.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:13 schreef Suijk het volgende:
Misschien moeten ze die aflopende contracten gewoon niet verlengen en eens helemaal de bezem door de selectie halen. Daar kun je nu al mee beginnen. Werkt misschien wel zo verfrissend.
Het is tekenend dat Blind de ballen niet heeft om daar dan van af te wijken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Naar verluidt staat er in het contract van Blind dat ie verplicht 4-3-3 (of 3-4-3) moet spelen om de 'Ajax-cultuur- te waarborgen...
Lijkt me wel mee te vallen. Wanneer er geen Mitea is (alsof dat de oplossing trouwens zou zijn, het gefluit naar hem kan ik me ook nog goed herinneren) en Rosales niet in vorm is, dan moet je gewoon iets anders kunnen spelen in plaats van op links met Babel en Boukhari aanmodderen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:19 schreef Houniet het volgende:
Ja leuk, 4-4-2 spelen, en dan begint Rosales te leren hoe je de bal kunt voorgeven, zijn Mitea en Maxwell terug, en dan weer 4-4-3 spelenDan worden die spelers ook gek.
Toch niet met dit elftalquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:26 schreef DeTolk het volgende:
Ajax en Barca, aan het eind van het seizoen gewoon kampioen
Waar in hemelsnaam baseer je dat op? Barca ok. Maar Ajax? Dr zit verdomme geen enkele lijn in het spel. DIt is echt zo on-Ajax. Ik zie geen vreugde, ik zie geen attractiviteit. Ik zie alleen middelmatige tot slechte spelers in het veld. Een uitzondering daargelaten. Dus nogmaals, waar baseer je dat op? Of is het opportunistisch gebral?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:26 schreef DeTolk het volgende:
Ajax en Barca, aan het eind van het seizoen gewoon kampioen
Ik vrees van wel, als Blind in opstand komt hiertegen is hij weg. Doet hij dat, dan vind ik het een persoonlijkheid. Ik zie het alleen niet gebeuren. Gisteren had er op basis van kansen gewoon gewonnen moeten worden. Over het spel ben ik het hier met velen eens dat er geen lijn inzit. Terwijl Blind al tijd genoeg heeft gehad om er patronen in te slijpen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Naar verluidt staat er in het contract van Blind dat ie verplicht 4-3-3 (of 3-4-3) moet spelen om de 'Ajax-cultuur- te waarborgen...
opportunisme, ben bang dat we een zelfde seizoen krijgen als dat we eind jaren 90 hadden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:29 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Waar in hemelsnaam baseer je dat op? Barca ok. Maar Ajax? Dr zit verdomme geen enkele lijn in het spel. DIt is echt zo on-Ajax. Ik zie geen vreugde, ik zie geen attractiviteit. Ik zie alleen middelmatige tot slechte spelers in het veld. Een uitzondering daargelaten. Dus nogmaals, waar baseer je dat op? Of is het opportunistisch gebral?
Dan moeten ze daar nu al mee beginnen. In 3/4 jaar moet toch wel wat te vinden zijn?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:18 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Kan ook wel maar wie moeten dan de vervangers worden van Trabelsi, De Jong, Pienaar en Maxwell? Als je geen betere vervangers hebt schiet dat ook niet veel op.
Goed veldspel? Als heracles die ballen dr inrost in de 2e helft kan je gewoon met 0-3 verliezen. Wat een kansen kregen die gasten, ongekend. Achterin staat het echt slecht op het moment, middenveld heeft totaal geen aansluiting met de aanval. En over de aanval maar zelf te zwijgen. Alleen rosales speelde redelijk.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:28 schreef twi het volgende:
Ach, als Blind geen coach had geweest had ik Van Basten wel willen hebben samen met Van 't Schip, dus met ervaring heeft het weinig te maken. Bovendien is het spel gewoon niet slecht, de bal vliegt er gewoon niet in. Blind moet gewoon een assistent halen met een aanvallende achtergrond, die zich puur en alleen op de spitsen richt.
Was deed ie dan allemaal redelijk?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:33 schreef SoA-Holic het volgende:
Alleen rosales speelde redelijk.
1e helft speelde hij goed. Veel dreiging, mooie acties. Ging vaak zn mannetje voorbij, 2e helft was ie onzichtbaar. Vandaar dat ie redelijk speelde, werd tevens als MOTM uitgekozen. Tja, dat zegt wat in zon dramatische pot.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:34 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Was deed ie dan allemaal redelijk?
Tot aan minuut 58 ging alles eigenlijk nog prima, uitgezonderd de 3 minuten blessuretijd in de 1e helft. Wanneer je dan 4-2-4 gaat spelen dan maak je inderdaad een tactisch enorm grote blunder door de lange bal te willen gaan spelen. Dat is in mijn ogen dan inderdaad de grote tactische blunder van Blind. Maar op het basis-veldspel heb ik weinig aan te merken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:33 schreef SoA-Holic het volgende:
Goed veldspel? Als heracles die ballen dr inrost in de 2e helft kan je gewoon met 0-3 verliezen.
Precies. En achterin stond het niet zo slecht. Grygera was goed (wordt per wedstrijd beter --> vastleggen tot 2010 graag) en Urby stond goed te spelen en wordt ook steeds beter.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:40 schreef twi het volgende:
Maar op het basis-veldspel heb ik weinig aan te merken.
Urby speelde erg matig gister of ligt dat aan mij.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:47 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Urby stond goed te spelen en wordt ook steeds beter.
ik wou het ook al zeggen. Aanvallend niks op aan te merken maar die omschakeling was erg slecht bij hem gister. Gaf veel ruimte weg aan hofstede.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:49 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Urby speelde erg matig gister of ligt dat aan mij.
Over die Hofstede gesproken: iemand die hem een bloemetje wil sturen? Lijkt me wel op z'n plaats, met al die aanvallende blunders van de beste man.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:51 schreef SoA-Holic het volgende:
ik wou het ook al zeggen. Aanvallend niks op aan te merken maar die omschakeling was erg slecht bij hem gister. Gaf veel ruimte weg aan hofstede.
Idd, die zal dinsdag wel weer spelen...quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:51 schreef twi het volgende:
De enige die ik gisteren echt een regelrecht drama vond was Boukhari.
Het voorgaande seizoen is en was altijd mijn referentiekader.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:49 schreef Erwtensoep het volgende:
Het zegt toch wel genoeg over de niveau van de laatste jaren als je dit goed veldspel noemt.
Ja, en daarom is Bosz qua tactiek de winnende coach.quote:Het is allemaal zo voorspelbaar
Ik zou nog steeds zo graag willen weten wat nou eigenlijk zijn kwaliteit is. Ik ben er na die paar jaar Ajax nog steeds niet achter namelijk.quote:
haha, waar kan ik storten?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:53 schreef twi het volgende:
[..]
Over die Hofstede gesproken: iemand die hem een bloemetje wil sturen? Lijkt me wel op z'n plaats, met al die aanvallende blunders van de beste man.
Klopt, er zitten nog teveel fouten in zijn wedstrijden maar ik zie wel progressie.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:51 schreef twi het volgende:
Zo kwam 'ie een paar keer onsuccesvol op, verloor de bal en sjokte toen op jog-tempo weer terug terwijl Heracles counterde.
Gisteren heb ik gezegd dat Blind mocht oprotten, ongeveer 3 seconden na het eindsignaal. Denk niet dat er veel zou veranderen, gezien ik ook al zei dat het veldspel (inderdaad, vergeleken met vorig jaar) gewoon enorm vooruit is gegaan. Aanmerkingen op Blind:quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:58 schreef Nashje het volgende:
Ik snap dat gezever op Blind eigenlijk niet. Het team speelt gewoon goed hoor. Er ontbreekt een afmaker of moet ik zeggen een spits in vorm. 4-4-2 klinkt wel alsof alles meteen is verholpen, maar de spelers zullen toch ook wel moeten wennen aan een ander systeem (behalve Charisteas, Rosenberg en Babel). Ach, als je het niet probeert, weet je het natuurlijk ook niet.
Omdat je tegen Heracles eigenlijk maar 3 verdedigers nodig hebt, waardoor Lindenbergh eigenlijk continue op het middenveld liep.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:01 schreef F1Bas het volgende:
Ik vraag me zowiezo af waarom Lindenbergh er als centrale verdediger stond, Vermaelen vond ik het prima doen.
en zo hoort het.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:02 schreef F1Bas het volgende:
Ik ben benieuwd wat Blind van plan is met Escude. Eerst wordt hij aanvoerder gemaakt en nu zit hij niet eens meer op de bank.
en volgend jaar weer GGquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:17 schreef Chefftalent het volgende:
Hahahaha te mooi ook.... Tevreden met het puntje tegen ons?
Wij niet hele eerste helft creeren jullie 1 kans..!!
Mooi om te zien hoe snel jullie dit drama vergeten, groeten uit almelo... de club waar we iig goed gras en een spits hebben!!! Tjowiee!!
Als jullie niet snel voor een fatsoenlijke spits die wel rechtuitkan lopen zorgen zit dat er dik in jah!!!quote:
quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:21 schreef Chefftalent het volgende:
[..]
Als jullie niet snel voor een fatsoenlijke spits die wel rechtuitkan lopen zorgen zit dat er dik in jah!!!![]()
ga jij eens terug naar je hokquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:21 schreef Chefftalent het volgende:
[..]
Als jullie niet snel voor een fatsoenlijke spits die wel rechtuitkan lopen zorgen zit dat er dik in jah!!!![]()
en omdat psv zo slecht was en omdat groningen zo slecht was en omdat ado zo slecht was en omdat heerenveen zo slecht wasquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ga jij eens terug naar je hok![]()
jullie hebben een punt omdat ajax zo slecht is, echt niet omdat jullie zo goed zijn.![]()
Die spits hebben we gisteren inderdaad gezienquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:17 schreef Chefftalent het volgende:
de club waar we iig goed gras en een spits hebben!!! Tjowiee!!
Hoe zit het met Charisteas? Kan die dinsdag spelen?quote:Blessure Rosenberg waarschijnlijk geen probleem voor meespelen dinsdag
Bij Studio Sport werd gemeld dat de enkelblessure waarmee Markus Rosenberg uitviel in het duel tegen Heracles meevalt. Zijn meespelen dinsdag tegen FC Thun zou niet in gevaar komen.
jammer, had nog zo gehoopt dat die Rosenberg er een paar maanden uit zou liggenquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:53 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hoe zit het met Charisteas? Kan die dinsdag spelen?
Treurig.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:55 schreef BennyNL het volgende:
[..]
jammer, had nog zo gehoopt dat die Rosenberg er een paar maanden uit zou liggen
jammerquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:55 schreef BennyNL het volgende:
[..]
jammer, had nog zo gehoopt dat die Rosenberg er een paar maanden uit zou liggen
quote:
waar hopen jullie dan op? Dat opeens blijkt dat het Henry in vermomming is? als je nu nog niet ziet dat hij een ongelooflijke mislukking is, heb je echt een voetbalverstand van niksquote:
De enige mislukking die ik hier zie is 't feit dat jij erachter bent gekomen hoe je je moet registreren op FOK!...quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:09 schreef BennyNL het volgende:
[..]
[..]
waar hopen jullie dan op? Dat opeens blijkt dat het Henry in vermomming is? als je nu nog niet ziet dat hij een ongelooflijke mislukking is, heb je echt een voetbalverstand van niks
eng he, mensen met een andere meningquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:10 schreef twi het volgende:
[..]
De enige mislukking die ik hier zie is 't feit dat jij erachter bent gekomen hoe je je moet registreren op FOK!...
Jij begint hier met het uitsluiten van mensen met een andere mening hoor..quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:11 schreef BennyNL het volgende:
eng he, mensen met een andere mening
quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:09 schreef BennyNL het volgende:
als je nu nog niet ziet dat hij een ongelooflijke mislukking is, heb je echt een voetbalverstand van niks
Die zou momenteel ook gewoon mislukken, want die vleugelspitsen geven geen bal voor.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:11 schreef F1Bas het volgende:
Huntelaar wil ik wel eens bij Ajax zien spelen. Maar goed, dat is dan al de 5de spits.
Maar als hij de bal krijgt poeiert hij m er wel in, ipv zo'n slap schotje op de keeperquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die zou momenteel ook gewoon mislukken, want die vleugelspitsen geven geen bal voor.
Jaquote:Op zondag 16 oktober 2005 17:55 schreef JeroenV het volgende:
Was al gemeld dat Nando Rafael in de belangstelling staat van AZ? Om nog maar wat olie op het vuur te gooien..
Ik ook niet, maar hij is toch gratis dus waarom niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Zonder dollen, ik weet niet of Rafael zo goed is als iedereen doet geloven
Om hem wat rust te gunnenquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:50 schreef methodmich het volgende:
Waarom Pienaar nou weer niet speelde, de man met het meeste rendement?
Zodat Lindenberg vanaf achteren naar het middenveld kon schuiven waardoor je 3-4-3 speelt zonder eigenlijk veel verdedigende kracht in te leveren, je weet het immers maar nooit wanneer Urby besluit terug te sjokken wanneer Heracles aan het counteren is.quote:Waarom Galásek en Lindenbergh opstellen, twee angsthazen die alleen breed spelen?
Om 'm in elk geval de kans te geven tot goede voorzetten en mooie acties te komen. Z'n eerste helft was erg goed, de tweede helft was 'ie onzichtbaar. Hij deed het in elk geval twintig keer zo goed als Boukhari, dus ik vraag me af waarom je die nooit afzeikt.quote:Waarom Rosales weer een kans geven?
Waarom 4-2-4?quote:Waarom 4-3-3?
Fijn dat je zo genoten hebt, en nu weer naar je eigen topicquote:Op zondag 16 oktober 2005 21:46 schreef Zapper het volgende:
Nog bedankt voor de fijne avond gisteren, het was weer heerlijk vertoeven in jullie ArenA, waar ik enkel mensen heb horen fluiten in plaats van aanmoedigen, witte zakdoekjes voorbij heb zien zwaaien en bovendien een bedroevend slecht ajax heb zien spelen.
Ik denk dat ze bij ajax nu ook weten wie Martin Pieckenhagen is, aangezien zijn naam tweemaal fout op het videoscherm stond, ook al slecht voor een club als ajax.
Sterkte de rest van het seizoen...
Ik ben helemaal in een shock zeg, dat een duo-supporter mij dit allemaal vertelt. Is dat nu moeilijk kiezen naar welke club je wanneer gaat?quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:46 schreef Zapper het volgende:
Nog bedankt voor de fijne avond gisteren, het was weer heerlijk vertoeven in jullie ArenA, waar ik enkel mensen heb horen fluiten in plaats van aanmoedigen, witte zakdoekjes voorbij heb zien zwaaien en bovendien een bedroevend slecht ajax heb zien spelen.
Ik denk dat ze bij ajax nu ook weten wie Martin Pieckenhagen is, aangezien zijn naam tweemaal fout op het videoscherm stond, ook al slecht voor een club als ajax.
Sterkte de rest van het seizoen...
He wat schattig, die frustratie, jammer dat jullie daar zo slecht mee om kunnen gaanquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:02 schreef F1Bas het volgende:
Ik ben helemaal in een shock zeg, dat een duo-supporter mij dit allemaal vertelt. Is dat nu moeilijk kiezen naar welke club je wanneer gaat?
Kan me ook geen reet schelen hoe je die naam van die Duitser schrijf, wij houden ons niet bezig met de tegenstander
Ach, dan mogen alle PSV-ers dus ook in huis blijven.quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:17 schreef Zapper het volgende:
Schaam je je niet diep? Niet kunnen winnen van zo'n klein clubje als Heracles?
Ik zou m'n huis niet meer uitgaan![]()
nee, wij schamen ons niet voor onze club.quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:17 schreef Zapper het volgende:
[..]
He wat schattig, die frustratie, jammer dat jullie daar zo slecht mee om kunnen gaan
Wil je ook even terug denken aan het AZ sprookje in de UEFA Cup vorig seizoen? Vlaar is juist iemand die de ballen wel hard de tribune in rost en goede harde overtredingen maakt.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:31 schreef Radegast het volgende:
Sorry, ik heb het proberen te lezen maar bij de naam Vlaar ben ik al afgehaakt.
Vlaar is absoluut geen Ajax-materiaal. Heb je hem gezien tegen Koné? Veel te traag, en ontzettend veel overtredingen nodig. Ook is hij opbouwend zwak. Als er ruimte achter de verdediging komt te liggen komen zijn zwakke punten helemaal duidelijk naar voren. Denk maar eens terug aan de wedstrijd in Rusland tegen Sovetov. Nee, wat mij betreft is Vlaar een minder goede speler dan Heitinga en derhalve compleet overbodig...
Jij bent ook de leukste thuis hoor Zapper.quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:17 schreef Zapper het volgende:
[..]
He wat schattig, die frustratie, jammer dat jullie daar zo slecht mee om kunnen gaan
Het was toch mooi weer vandaag? Relativeren is net zo fijn als rijpe peren, of zoietsquote:Op zondag 16 oktober 2005 23:08 schreef Suijk het volgende:
Natuurlijk ben ik gefrustreerd dat we Heracles niet hebben verslagen.
Heb je helemaal gelijk in. En ik kon ook genieten van die aanname van Huntelaar.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Het was toch mooi weer vandaag? Relativeren is net zo fijn als rijpe peren, of zoiets![]()
quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:10 schreef Suijk het volgende:
die aanname van Huntelaar.
Melchiot zou wel leuk zijn. Hoe oud is ie nu en waar hangt ie uit? Bij Birmingham zeker?quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:25 schreef ThomasBerge het volgende:
Verhaal
Je bedoelt die twee wedstrijden tegen Sporting, dat deed ie wel aardig ja.quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:23 schreef Nashje het volgende:
[..]
Wil je ook even terug denken aan het AZ sprookje in de UEFA Cup vorig seizoen? Vlaar is juist iemand die de ballen wel hard de tribune in rost en goede harde overtredingen maakt.
Ron is meer dan welkom.
Ik bedoelde eigenlijk Jong Oranje.quote:Op maandag 17 oktober 2005 00:48 schreef Radegast het volgende:
[..]
Je bedoelt die twee wedstrijden tegen Sporting, dat deed ie wel aardig ja.
zozo, grygera en co kunnen afdanker quansah en superheld tamerus in bedwang houden, poeh hequote:Op maandag 17 oktober 2005 07:51 schreef superjoden het volgende:
komt morgen allemaal goed.... de nul gehouden afgelopen weekend dus de verdediging kan daar op doorborduren. *SJ nog steeds vertrouwen heeft *
idd , weer eens de "0" gehouden. De spitsen ookquote:Op maandag 17 oktober 2005 07:51 schreef superjoden het volgende:
komt morgen allemaal goed.... de nul gehouden afgelopen weekend dus de verdediging kan daar op doorborduren. *SJ nog steeds vertrouwen heeft *
en hoeveel had de tegenstander?quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:03 schreef SCH het volgende:
Jullie hebben toch gewonnen, 2, 8 miljoen over het vorige boekjaar
Dat gevoel heb ik altijd bij hem. Ik heb hem echt nog nooit zien rennen, het is altijd een beetje "snel sloffen" bij hem. Vooral in de CL hou ik altijd mn hart vast als hij er in staat. Ik blijf het een voetballer met niveau Heerenveen/Roda JC vindenquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:51 schreef twi het volgende:
Urby vond ik zelf eigenlijk een beetje het tempo uit de wedstrijd halen.
quote:KNVB wijst Pieter Vink aan voor PSV-Ajax
17/10/2005 10:33
Pieter Vink moet zondag PSV-Ajax in goede banen leiden. De KNVB heeft de Noordwijkerhoutse scheidsrechter aangewezen voor de klassieker.
Vink heeft nog niet veel ervaring met toppers in de Eredivisie. Ajax-Feyenoord was afgelopen seizoen zijn eerste klassieker in zijn loopbaan als scheidsrechter in het Betaald Voetbal. PSV-Ajax begint zondag om 12.30 uur.
Lekker, de enige topper die hij tot nu toe gefloten heeft, floot hij nogal slecht......quote:
Misschien hebben we dan nog een kans als het in ons voordeel is, want ik heb er voor het eerst in vele jaren echt bijzonder weinig vertrouwen inquote:Op maandag 17 oktober 2005 11:03 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Lekker, de enige topper die hij tot nu toe gefloten heeft, floot hij nogal slecht......
inderdaad. de spits waarvan we weten dat hij in het systeem past en dat ie veel kan scoren (zie jeugd) maar nee, laten we het proberen met Ananas en Rosenbergquote:Op maandag 17 oktober 2005 11:56 schreef nyny83 het volgende:
Wanneer komt Babel nou eens gewoon in de spits trouwens?
Zal wel weer in het voordeel van psv fluitenquote:
Ajax wilt dus het stadion van AZ innemen.. of ruilenquote:Op zondag 16 oktober 2005 18:28 schreef JeroenV het volgende:
Metersgrote Ajax-vlag op nieuwe stadion AZ
Onbekenden, maar hoogstwaarschijnlijk Ajax-supporters, hebben dit weekeinde een mega vlag van Ajax opgehangen aan de zuidzijde van het nieuwe DSB-stadion in Alkmaar. De vlag is zondagmiddag weggehaald door een supporter van AZ. Twee weken geleden hadden Ajax supporters ook al een Ajax-shirt in de fundamenten van het nieuwe AZ stadion verwerkt.
vooral daardoor is hij gehaald volgens mij.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:16 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik zal Rosenberg niet meer afzagen:
2001 Malmö FF 13 1 Zweden
2002 Malmö FF 11 0 Zweden
2003 Malmö FF 16 3 Zweden
2004 Halmstad 26 14 Zweden
2005 Malmö FF 12 4 Zweden
Hij kan gewoon niet beter. Onvoorstelbaar dat hij gehaald is.
23 goals in 84 wedstrijdenquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:16 schreef Erwtensoep het volgende:
Jammer.quote:Voetbal: Ajax zonder Charisteas tegen FC Thun
AMSTERDAM (ANP) - Trainer Danny Blind van Ajax kan dinsdagavond tijdens de thuiswedstrijd in de Champions League tegen FC Thun niet over Angelos Charisteas beschikken. De Griekse spits kampt nog steeds met de naweeën van een hersenschudding die hij in het duel met Arsenal opliep.
Ik zou gaan voor een 3-5-2 met Emanuelson en Trabelsi die allebei de volledige flank bestrijken.quote:Speelsysteem met drie aanvallers houdt Ajax gevangen
Van onze verslaggever Charles Bromet
AMSTERDAM - Danny Blind is als de artistiek leider van een vooraanstaand toneelgezelschap die volhardt in de gedachte dat zijn ensemble acteurs in staat moet zijn een psychologisch drama uit te voeren. Terwijl zij dat genre onvoldoende beheersen.
Dat realiseert de trainer van Ajax zich wellicht ook. Desondanks besluit hij, onder druk van de uitvoerende producenten (de Ajax-leiding) en het verwachtingsvolle publiek, vast te houden aan de rolbezetting en het beoogde repertoire.
Het is de vraag of hij daar verstandig aan doet. Want is deze selectie wel in staat het systeem met drie aanvallers uit te voeren? Wie de wedstrijden van Ajax in dit nog altijd prille seizoen nog eens doorneemt, is geneigd ontkennend te antwoorden. Want niet alleen de spitsen hebben moeite tot scoren te komen; de aanvoer vanaf de flanken is vaak bijzonder pover.
‘Als we de komende vier speelronden geen averij oplopen, haken we weer aan bij de koplopers’, zei Blind na de 4-2 nederlaag tegen AZ, een maand geleden. Vier overwinningen, op ADO Den Haag, Sparta, Roda en Heracles, zouden Ajax de (gedeelde) derde plaats hebben opgeleverd, op drie punten afstand van koploper Feyenoord.
Maar Ajax verspeelde tegen Den Haag in blessuretijd een 2-0 voorsprong (2-2) en zag zaterdagavond tegen Heracles geen kans doelman Pieckenhagen in een van de 22 doelpogingen te passeren (0-0) – hetgeen in een bepaald opzicht ook wel weer een opvallende prestatie was.
Wat nog het meest te denken geeft, is het grote aantal verliespunten (reeds tien), na een programma waar een club uit de traditionele topdrie nou niet bepaald wakker van zou hoeven te liggen. Nederlagen tegen AZ en Feyenoord hoeven een club als Ajax niet op te breken, maar remises, voor eigen publiek nog wel, tegen ADO Den Haag en Heracles hebben de ploeg nu al op een achterstand van zeven punten van Feyenoord gezet.
Door te stellen dat de aanvoer naar zijn spits ook wel wat beter had gekund, hield Blind zijn aankoop Rosenberg nadrukkelijk uit de wind. En dat was terecht, want in het spel van de Zweed lag niet de hoofdoorzaak besloten van het falen tegen Heracles.
Het is eerder de huisstijl die de ploeg dwars zit. Door geforceerd vast te houden aan een speelwijze met drie aanvallers – terwijl nu al dertien officiële wedstrijden lang duidelijk is dat de buitenspelers in de Amsterdamse selectie niet aanwezig zijn of te kort schieten – is Ajax de gevangene van het eigen systeem geworden.
Babel en Boukhari zijn geen linksbuitens in de klassieke zin van het woord. Man passeren, achterlijn halen, voorzet geven: het zijn acties die zelden zijn te bewonderen van een speler op de linkerflank.
De nog altijd pas 18-jarige neo-international Babel, die het moet hebben van zijn impulsieve acties en een ziedend schot, is de laatste weken reserve. Zijn spel werd steeds vlakker en echt gelukkig voelde hij zich al lang niet meer als linksbuiten.
Blind besloot hem dan ook een aantal keer op rechts te laten spelen en zaterdag viel Babel in als tweede spits naast de andere invaller, Anastasiou. De wissel ging ten koste van Boukhari, van wie je je afvraagt of hij zijn kruit al heeft verschoten in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV (2-1 winst), de ouverture van het seizoen op 5 augustus.
Op de rechterflank zijn de problemen van een andere aard. Zowel Pienaar, die zaterdag vanwege een lichte achillespeesblessure werd gespaard, als Rosales zijn uitstekende voetballers. Maar zij renderen het beste als zij wat meer middenvelder dan aanvaller zijn, zoals al meermaals is gebleken.
Met de cruciale Champions League-wedstrijd van morgen tegen FC Thun voor de boeg, zondag gevolgd door de topper in Eindhoven tegen PSV, worden niet eens zulke forse ingrepen gevraagd van Blind om zijn elftal toch weer enigszins op het juiste spoor te brengen.
In de uitwedstrijden tegen Willem II en AZ was het spel, in fasen, zeer acceptabel. Het kan geen toeval zijn dat het klassieke 4-3-3 toen werd verruild voor een speelwijze met een ‘aangekleed’ middenveld. Sneijder speelde vrijuit achter twee spitsen, in de wetenschap dat hem uitstekende rugdekking werd verleend door de middenvelders Lindenbergh en Galasek.
Blind weigert te erkennen dat hij in die confrontaties accenten heeft verlegd, want zeggen dat je niet met drie spitsen wilt spelen, ligt gevoelig in Amsterdam. Aan de huisstijl dient volgens de Cruijff-adepten immers niet te worden getornd. ‘Ik heb mijn systeem nooit aangepast. Alleen hebben de spelers hun positie soms zelf wat anders ingevuld’, zegt Blind dan ook omslachtig.
En dat terwijl wijzigingen hem niet eens zo kwalijk worden genomen. Misschien nu dan toch maar weer een keertje het systeem aanpassen, en dan stug volhouden dat het 4-3-3 is. Blind is er eerder mee weggekomen. Geen supporter die het hem heeft verweten.
dat is maar één echte verdediger achterinquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:24 schreef Radegast het volgende:
[..]
Jammer.
[..]
Ik zou gaan voor een 3-5-2 met Emanuelson en Trabelsi die allebei de volledige flank bestrijken.
Stekelenburg onder de lat. Maduro, Grygera en Galasek achterin.
Lindenbergh stond op het midden, Tomás moest inschuiven en dat kan / durft hij niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:43 schreef twi het volgende:
[..]
Zodat Lindenberg vanaf achteren naar het middenveld kon schuiven waardoor je 3-4-3 speelt zonder eigenlijk veel verdedigende kracht in te leveren, je weet het immers maar nooit wanneer Urby besluit terug te sjokken wanneer Heracles aan het counteren is.
[..]
Om 'm in elk geval de kans te geven tot goede voorzetten en mooie acties te komen. Z'n eerste helft was erg goed, de tweede helft was 'ie onzichtbaar. Hij deed het in elk geval twintig keer zo goed als Boukhari, dus ik vraag me af waarom je die nooit afzeikt.
*kuch* de neergang is al sinds 1996/1997 bezig. Paar oplevingen gehad, maar voor de rest is het al jaren dramaquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:29 schreef jimjim1983 het volgende:
we rommelen godverdomme al 3 jaar maar wat aan
En toch gebeurde het eigenlijk constant. Althans, er was weinig sprake van inschuiven wanneer je bijna de hele wedstrijd op het midden speelt. Het is dan eigenlijk om het even of het Lindenbergh of Galasek is, ze verdedigen allebei wel mee, wat dus in mijn ogen het punt was wanneer je met 3 man achterin speelt waarvan er meestal maar 2 blijven staan met opkomende backs.[/quote]quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:00 schreef methodmich het volgende:
Lindenbergh stond op het midden, Tomás moest inschuiven en dat kan / durft hij niet.
Door de wissels speelden we meer 4-2-4 (of eigenlijk 3-3-4) dan 4-4-2, met Sneijder linksbuiten, Rosales op rechts en Babel en Yannis in het centrum. Toen werden ook van achteren alle ballen naar voren geramd, dus vanaf minuut 58 kan je ongeveer stellen dat de wedstrijd voorbij was, wanneer je de kansen van Heracles negeert.quote:En 4-4-2, geen 4-2-4.
1999 Malmö FF 6 1quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:16 schreef Erwtensoep het volgende:
ja dat bedacht ik me ook vanmiddagquote:Op maandag 17 oktober 2005 17:09 schreef StarGazer het volgende:
[..]
*kuch* de neergang is al sinds 1996/1997 bezig. Paar oplevingen gehad, maar voor de rest is het al jaren drama![]()
quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:07 schreef RayMania het volgende:
[..]
1999 Malmö FF 6 1
2000 Malmö FF 26 12
2001 Malmö FF 8 3
15 goals in 40 wedstrijdenen oh oh oh wat zou je hem graag terugwillen, of niet?
Nog altijd stukken beter dan het gemiddelde van Rosenberg.quote:
4 goals in 3 seizoenen. Dat geloof je toch nietquote:2001 Malmö FF 13 1 Zweden
Stukken ja, één tiende.quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nog altijd stukken beter dan het gemiddelde van Rosenberg..
Of jijquote:Op maandag 17 oktober 2005 19:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gekke manier van rekenen heb jij zeg.
Zlatan speelt in 3 seizoenen 40x voor Malmo. Hij scoort 15x. Dat is een gemiddelde van (40:15=2.6666666)quote:
Alhoewel ik het met je eens ben dat Ajax de bezem door de selectie zou moeten halen, denk ik niet dat dit de belangrijkste oorzaak is van de huidige prestaties. Wat Ajax mist is een sterke coach. Iemand die de selectie uit de wind kan houden van pers en publiek en die voor zijn selectie leden vecht. Dit mis ik bij Blind. Spelers krijgen bij Ajax niet het vertrouwen die nodig is om tot betere prestaties te komen. In plaats dat Blind de situatie rustiger maakt legt hij juist extra druk op de selectie. Ik denk dan ook dat hij te licht is voor deze functie. Wie het dan wel zou moeten zijn? Ik vind Louis van Gaal nog steeds de juiste man voor deze taak, maar buiten hem zou ik het ook niet zo snel weten.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:25 schreef ThomasBerge het volgende:
lang verhaal
Maar dat gaat ie echt niet halen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 20:00 schreef twi het volgende:
Z'n gemiddelde de laatste 18 maanden is anders weinig mis mee. 18 op 28 zou ik 'm graag zien halen dit seizoen.
Geen van allen echt verassingen...quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:43 schreef Nashje het volgende:
Het Johan Derksen nieuws
- Aston Villa wil Galasek
- Juventus wil Maduro
- Escude wil vertrekken
- Ajax op de achtergrond geinteresseerd in Huntelaar, feyenoord op de voorgrond
Hoeft ook geen probleem te zijn, zelfs Kluivert scoorde niet zo bijster veel. Liever 5 spelers met 10 dan 1 met 30.quote:Op maandag 17 oktober 2005 20:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar dat gaat ie echt niet halen.
Geen één Ajacied. Denk dat we blij mogen zijn als er één in de buurt van de 10 gaat komen,.
Nou wat een topreactie. Zlatan had tenminste nog techniek. Rosenberg heeft geen techniek EN geen scorend vermogen.quote:
En jullie weer uitfluiten, daar zal 'ie beter van worden.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:04 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Nou wat een topreactie. Zlatan had tenminste nog techniek. Rosenberg heeft geen techniek EN geen scorend vermogen.
Maar goed we zullen hem morgen wel weer zien aanmodderen als hij erin staat, dan kan je hem na afloop weer verdedigen...
Dan is het goed.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:16 schreef Erwtensoep het volgende:
Wie is jullie? Nogmaals, ik kan niet fluiten en ik jouw spelers nooit uit, maar ik mag wel mening geven over deze zeer beperkte spits.
Ook de spelers willen Anastasiou in het team.quote:"Van alle aanvallers houdt hij zich momenteel inderdaad het beste staande", erkende Blind die ook weet dat de meeste van zijn spelers het liefst met de 32-jarige Griek samenspelen.
Sinds Marco weg is gaat het een stuk slechter.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:24 schreef Suijk het volgende:
Het gaat gewoon ruk met jong Ajax, dat heeft weinig met psv te maken.
Je kan niet altijd de beste zijn hčquote:Op maandag 17 oktober 2005 22:21 schreef cultheld het volgende:
Jong Ajax - Jong Volendam 3-3
Jong Ajax staat voorlaatste na 6 duels. Zal de jeugd van Ajax voor het eerst sinds jaren slechter zijn dan de jeugd van andere clubs?
Idd. Nou heb ik eigenlijk ook nooit een hoge pet op gehad van John vd Brom eigenlijk.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Sinds Marco weg is gaat het een stuk slechter.
Nee hoor, ik vond het gewoon opmerkelijk nieuws. Ajax moet het tenslotte van de jeugd hebben en niet van de aankopen, maar wellicht heeft het er mee te maken dat Vermeer, Emanuelson, Maduro en Babel bij Ajax 1 voetballen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:22 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja psv heeft een veeeeel betere jeugdspelers
Of wou je dat niet horen?
Goh, zou hetquote:Op maandag 17 oktober 2005 22:29 schreef cultheld het volgende:
maar wellicht heeft het er mee te maken dat Vermeer, Emanuelson, Maduro en Babel bij Ajax 1 voetballen.
Moet je nagaan, volgend seizoen is het tien jaar geleden dat het begonquote:Op maandag 17 oktober 2005 19:38 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja dat bedacht ik me ook vanmiddag![]()
je zou er bijna moedeloos van worden![]()
Galasek mag weg, Maduro moet bljiven, Escudé vecht zich nog wel terug in de basis en Huntelaar hoeft van mij niet zo.quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:43 schreef Nashje het volgende:
Het Johan Derksen nieuws
- Juventus wil Maduro
- Escude wil vertrekken
quote:Ajax krijgt dinsdag in eigen huis te maken met de scheidsrechter Roberto Rossetti uit Italië.
De Italiaan die bekend staat als de nieuwe Collina. Floot vorig seizoen ondermeer de wedstrijd AZ - Villareal (1-1). Het is de eerste keer dat Rossetti een wedstrijd van Ajax of FC Thun fluit.
Tegen Arsenal was Pienaar anders een drama. Dit lijkt me nog de beste opstelling eigenlijk. Maar hopen dat er weer eens een zondagschot van Babel invliegt want dat is onderhand ook al weer van Brondby geleden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:14 schreef Radegast het volgende:
Stekelenburg,
Trabelsi, Grygera, Maduro, Emanuelson
Galasek, Lindenbergh, Sneijder,
Rosales, Anastasiou, Babel.
Afgaande op de laatste training vandaag in Noordwijk, gaat dit 'm worden denk ik.
Babel en Rosenberg moeten naast elkaar in de spits komen te spelen, en dan Rosales meer vanaf het middenveld aan de rechterkant. De leegte aan de linkerkant zou dan opgevuld moeten worden door Emanuelson en Sneijder. Lijkt dus wat op een verkapte 4-4-2 en ik vind het persoonlijk een klote-opstelling.
Waarom nou toch die Argentijnse draaitol verkiezen boven de speler met het meeste rendement?
Dan moeten ze Thun misschien maar kapot spelen en in de laatste minuten de bevrijdende treffer maken wegens vermoeidheid bij de tegenstander, ik weet alleen niet of Ajax over spelers met een dergelijke mentaliteit beschikt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 01:33 schreef Nashje het volgende:
Ik weet zelfs zeker dat het zwaar gaat worden voor Ajax. Maarja iedereen weet dat al. Begroting zegt geen drol (zie afgelopen zaterdag).
teleurstellende jaarcijfersquote:Op maandag 17 oktober 2005 09:03 schreef SCH het volgende:
Jullie hebben toch gewonnen, 2, 8 miljoen over het vorige boekjaar
Zeg maar gewoon Ajax tegen Chelsea hoor, volgens mij heeft Chelsea minstens het 20-voudige aan zowel transferkosten als salarislastenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 01:23 schreef Elgigante het volgende:
Blijkbaar is de begroting van Thun 3,3 miljoen tegen ongeveer 60 van Ajax, dat is zeg maar Willem II tegen Chelsea
Maar toch niet echt een begroting van een miljard dacht ik zo en hoe die financiele stromen lopen weet vrijwel niemand denk ik, wel dat de ponden eruit vliegen alsof het lires zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 03:00 schreef twi het volgende:
[..]
Zeg maar gewoon Ajax tegen Chelsea hoor, volgens mij heeft Chelsea minstens het 20-voudige aan zowel transferkosten als salarislasten
geen idee, ik heb er nog geen gezien in de stadquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:29 schreef Robar het volgende:
Hehe, hoeveel supporters uit de Alpen komen er deze kant op?
ik hoop dat ze na de wedstrijd minder vrolijk zullen zijn dan die van arsenal.......!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
geen idee, ik heb er nog geen gezien in de stad
Als ze weer 7 tot 9 miljoen Euro voor hem overhebben, mogen ze hem hebben.quote:Sevilla heeft Heitinga in haar boekje
Dinsdag 18 oktober, door SV, Amsterdam, 08.09u GMT+01.00, AS
Volgens de gerenommeerde Spaanse krant AS heeft Sevilla Ajacied Johnny Heitinga in haar transferboekje staan. Dit maakte het dagblad vanmorgen bekend.
Allereerst zouden ze in de winterstop het liefst Josemi van Liverpool aan willen trekken. Mocht dat niet lukken, dat behoort Johnny Heitinga tot de opties.
Anders zwaai ik even naar zequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
geen idee, ik heb er nog geen gezien in de stad
ik zit weer in 430... gezelligquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:30 schreef M0NTANA het volgende:
Hoop dat ik wel weer mijn vak op kan. Heb een SCC voor 410, maar waren de voorverkoop helemaal vergeten, nu passe-partouts voor 411. Arsenal-thuis mocht ik gewoon 409 op, dus hoop nu ook.
het zal niet uitverkocht zijn, dus als je de suppoost een beetje kent dan moet dat wel lukken lijkt mij?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:30 schreef M0NTANA het volgende:
Hoop dat ik wel weer mijn vak op kan. Heb een SCC voor 410, maar waren de voorverkoop helemaal vergeten, nu passe-partouts voor 411. Arsenal-thuis mocht ik gewoon 409 op, dus hoop nu ook.
De titel heeft gewoon 2 betekenissen. En ze kloppen allebeiquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:26 schreef Robar het volgende:
En wat houdt die titel dan in volgens jou?
ik mag toch hopen dat je sarcastisch bent hequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:34 schreef Kaap het volgende:
Maduro in beedl bij Juve....zou leuk wezen voor die knul zijn ontwikkeling.
Hopen dat het idd een soort van verkapte 4-4-2 is, anders ben ik bang dat Babel binnenkort ook ontevreden is over zijn rol, met alle mogelijke gevolgen vandienquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:14 schreef Radegast het volgende:
Stekelenburg,
Trabelsi, Grygera, Maduro, Emanuelson
Galasek, Lindenbergh, Sneijder,
Rosales, Anastasiou, Babel.
Afgaande op de laatste training vandaag in Noordwijk, gaat dit 'm worden denk ik.
Ja en nee . . . .quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:24 schreef Nashje het volgende:
[..]
De titel heeft gewoon 2 betekenissen. En ze kloppen allebei.
- Elk bedrag wat je voor Galasek vangt is mooi meegenomen, dus strik eromheen...quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:43 schreef Nashje het volgende:
Het Johan Derksen nieuws
- Juventus wil Maduro
- Escude wil vertrekken
De begroting van Chelsea is vrij irrelevant. Is een leuke bijverdienste bij een hobby die veel geld mag kosten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 03:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar toch niet echt een begroting van een miljard dacht ik zo en hoe die financiele stromen lopen weet vrijwel niemand denk ik, wel dat de ponden eruit vliegen alsof het lires zijn.
Mee eens. Galasek heb je gewoon weinig aan nu je Maduro en Lindenbergh hebt. Maduro moet gewoon net als Sneijder ambitie hebben om nog een paar kampioenschappen met Ajax te winnen. Escude zal het nooit meer voor elkaar boksen om respect van het publiek af te dwingen zoals Grygera dat nu doet. Alleen Huntelaar weet ik nog niet echt. Die gozer zal echt de hoofdprijs gaan kosten. Voor dit seizoen vroeg Heerenveen al 6 miljoen, en dat wordt natuurlijk alleen maar meer. Alleen daarom al zie ik Feyenoord hem gewoon niet (kunnen) halen. In elk geval tot augustus 2006 wanneer ze Kuijt kwijt kunnen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:11 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
- Elk bedrag wat je voor Galasek vangt is mooi meegenomen, dus strik eromheen...
- Maduro moet je natuurlijk behouden.
- Escudé mag van mij ook vertrekken
- Huntelaar mag gehaald worden, al zal Heerenveen wel de volle pond vragen.
Nou, nou, inderdaad. Wat kwam er een rust in de ploeg toen Yannis erin kwam. Helaas was die rust bij Heracles ver te zoeken zodat we in de laatste dertig minuten alsnog met 0-3 hadden kunnen verliezen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:17 schreef DeTolk het volgende:
Met Jannes komt er weer wat rust in het team
Nee inderdaad Rosenberg moet vanavond weer in de spits....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:23 schreef twi het volgende:
[..]
Nou, nou, inderdaad. Wat kwam er een rust in de ploeg toen Yannis erin kwam. Helaas was die rust bij Heracles ver te zoeken zodat we in de laatste dertig minuten alsnog met 0-3 hadden kunnen verliezen.
Graag ja. Je kan na verloop van tijd altijd nog de spits met faalangst vervangen door die kreupele Griek. Faalangst kan je nog overheen komen, maar eenmaal kreupel blijf je kreupel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:48 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Nee inderdaad Rosenberg moet vanavond weer in de spits....
Huntelaar heeft ook al anderhalf jaar kunnen laten zien wat zijn kwaliteiten zijn. Wanneer een ander dat na 6 weken nog niet is gelukt is dat geen reden om aan te nemen dat hij niks kan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:49 schreef nyny83 het volgende:
Van Huntelaar weten we tenminste dat ie goed kan voetballen. Als die mislukt moet gewoon het systeem om, want dan gaat het nooit wat worden met spitsen bij Ajax. Van Rosenberg wist ik niets toen ie kwam, en mij heeft ie nog niet kunnen overtuigen.
Vind je? Ik ken jullie soort niet anders als arrogant.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar typisch dat die Cart-mens er gelijk een arrogante opmerking inziet!
'soort'quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:11 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Vind je? Ik ken jullie soort niet anders als arrogant.
Ik snap eigenlijk ook niet wat het probleem is met arrogant zijn wanneer je iets hebt waar je arrogant over kunt zijn. Kijk, dat Feyenoorders niet arrogant zijn kan ik begrijpen met zo'n lege prijzenkast.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:11 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Vind je? Ik ken jullie soort niet anders als arrogant.
tja, je probeert hem toch iets bij te brengen zodat ie misschien nog iets van zijn leven kan maken.quote:
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:10 schreef _moder8or_ het volgende:
Hye. Ik ga naar Ajax- FC Thun, maar waar kan ik parkeren voor 10 euro? Is dat bij de loopbrug?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:49 schreef nyny83 het volgende:
Van Huntelaar weten we tenminste dat ie goed kan voetballen. Als die mislukt moet gewoon het systeem om, want dan gaat het nooit wat worden met spitsen bij Ajax. Van Rosenberg wist ik niets toen ie kwam, en mij heeft ie nog niet kunnen overtuigen.
Sikora, Soetaers, Harry, Ananas en tot nu toe igg ook Rosenberg.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:53 schreef S-Two het volgende:
[..]
De enige andere optie is dat onze scouts gewoon gebrekkig zijn.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:53 schreef S-Two het volgende:
De enige andere optie is dat onze scouts gewoon gebrekkig zijn.
Oké. En stel ik wil parkeren bij P2. welke afslag heb ik dan nodig?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:51 schreef JeroenV het volgende:
Het bedrijventerrein bij de Arena is altijd wel goedkoop parkeren. Hoe duur P2 is, wat jij bedoelt, weet ik niet.
Bij Gein neerzetten is idd nog beter
Ligt eraan waar je vandaan komt . . . .quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:58 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Oké. En stel ik wil parkeren bij P2. welke afslag heb ik dan nodig?
Tsja, achteraf gezien was het niet zo slim om hem te laten vertrekken, maar ja in die tijd zag ik het ook niet in hem zitten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:30 schreef PyTh het volgende:
Of hij nou aan ajax of feyenoord verkocht wordt, maakt in principe niet uit.
PSV heeft recht op 25% van de transferopbrengst bij doorverkoop door Heerenveen![]()
Nee, Henry!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:36 schreef Radegast het volgende:
De ideale spits voor Ajax is Kluivert, en niet Huntelaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |