Gaat Hans weer op doel dan?quote:Op zondag 16 oktober 2005 01:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
Gelijkspelletje tegen Thun moet de doen zijn,.
Nee want dan veroorzaakt hij weer net als tegen Arsenal een penalty.quote:
Als de spelers er ook zo over denken, dan wordt het dinsdag weer een dramaquote:Op zondag 16 oktober 2005 01:26 schreef golfer het volgende:
Thun pakken we gewoon even in. No problem.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 01:26 schreef golfer het volgende:
We zullen heus wel de betere partij zijn, maar of we winnen..... zal er toch echt iemand moeten scorenquote:Op zondag 16 oktober 2005 01:26 schreef golfer het volgende:
Het voetbal niet, de afronding welquote:Op zondag 16 oktober 2005 10:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Jongens was het gisteren echt zo slecht?
Ja.quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Jongens was het gisteren echt zo slecht?
De 2e helft leek het voetbal ook nergens meer op.quote:
Wat een enorm sterke, originele analyse. Zo had ik het nog niet bekeken. Zou daar echt het probleem liggen, denk je ?quote:Op zondag 16 oktober 2005 08:04 schreef borisz het volgende:
Thun gaat winne omdat ajax geen scorende spits heeft
Het probleem is misschien wel dat er teveel gefocussed wordt op dat spitsenprobleem.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:13 schreef manny het volgende:
[..]
Wat een enorm sterke, originele analyse. Zo had ik het nog niet bekeken. Zou daar echt het probleem liggen, denk je ?
quote:Daniël de Ridder heeft gisteren in een gesprek met de Spaanse Pers laten weten geen spijt te hebben van zijn vertrek bij Ajax. De Ridder speelt bij zijn nieuwe club ook nog niet veel minuten.
Hij wacht overigens wel af, en hoopt vanzelf dat het goed zal komen. Ook bij Ajax, speelde de Ridder heel weinig. 'Ik wist dat het moeilijk zou worden, maar ik geef niet op. Op den duur hoop ik veel te kunnen spelen en uiteindelijk volgend jaar ook naar het WK in Duitsland te gaan', aldus De Ridder in La Voz de Galicia.
quote:Ajax heeft volgens Belgische voetbalsites de onderhandelingen geopend met Anderlecht-middenvelder Christian Wilhelmsson. Na de interland tussen Zweden en IJsland zou Ajax met de zaakwaarnemer van de Zweedse international hebben gepraat over een overgang.
De Belgen weten dat Wilhelmsson graag wil vertrekken, maar hangen desondanks een fiks prijskaartje om de nek van de buitenspeler. Technisch directeur van de Amsterdammers, Martin van Geel, noemde het verband tussen Ajax en het Anderlecht-duo deze week nog een gerucht en ‘uit de lucht gegrepen’. Inmiddels is al wel duidelijk dat de interesse in de Belgische verdediger Anthony Vanden Borre minder concreet is dan die van Wilhelmsson.
De 25-jarige Wilhelmsson stond afgelopen seizoen voor een overgang naar Fiorentina, maar die transfer ketste op het laatste moment af. Wanneer de Amsterdammers een transfersom met Anderlecht overeen kunnen komen, is het mogelijk dat hij in januari al zijn debuut kan maken voor Ajax.
quote:De Alkmaarse voetbalclub AZ heeft belangstelling voor voormalig Ajacied Nando Rafael (21). Dat is opmerkelijk, aangezien de voetballer drie jaar geleden noodgedwongen Nederland moest verlaten nadat hij geen werkvergunning kreeg. Rafael ging spelen voor het Berlijnse Hertha BSC, en kreeg in de zomer een Duits paspoort.
De in Angola geboren Rafael ontvluchtte zijn geboorteland nadat zijn beide ouders omkwamen bij een burgeroorlog. Met zijn oom en tante kwam de toen achtjarige in Nederland wonen, waar hij op elfjarige leeftijd bij de jeugdopleiding van Ajax terecht komt. Hij doorloopt verschillende jeugdelftallen, maar als hij uiteindelijk een plek in de hoofdselectie van Ajax krijgt aangeboden gaat de overheid moeilijk doen. Omdat Rafael geen verblijfsvergunning heeft komt hij niet in aanmerking voor een tewerkstellingsvergunning. De jonge voetballer moet Nederland verlaten, en komt na bemiddeling van Ajax terecht in Duitsland.
Met het Duitse staatsburgerschap is er echter geen belemmering meer om weer in Nederland uit te komen. Het contract van Rafael loopt na dit seizoen af. Hij speelde voor Hertha 65 Bundesligaduels en maakte daarin veertien goals. Tevens debuteerde hij onlangs voor het Duitse nationale team voor spelers onder de 22 jaar.
Ach als Ajax hem wil hebben gaat hij denk ik liever naar Ajax, als wij hem niet willen dan houd het op natuurlijk.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:21 schreef keijz het volgende:
Voetbal: AZ wil ex-Ajacied Nando Rafael kopen
[..]
Ik weet nog wel dat Sonck 2 prachtige goals maakte tegen Club Brugge in de CL... het vervolg kennen wequote:Op zondag 16 oktober 2005 12:53 schreef twi het volgende:
Die Tamagotchi heeft natuurlijk gewoon gelijk, Rosenberg heeft nauwelijks een goede bal gekregen, maar maakte af en toe wel z'n acties. Maar het blijft gewoon een kwestie van vertrouwen. Jas je gewoon een keer een prachtige goal erin, dan gaat het voorin vanzelf lopen.
Ach, daarmee verdiende 'ie wel gelijk de helft van z'n transfergeld terugquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:57 schreef keijz het volgende:
Ik weet nog wel dat Sonck 2 prachtige goals maakte tegen Club Brugge in de CL... het vervolg kennen we
Gewoon 4-4-2 spelenquote:Op zondag 16 oktober 2005 11:59 schreef keijz het volgende:
Babel in de spits, Boerrigter op linksbuiten!
Ja, ik moet toegeven dat je gelijk hebt. Rosenberg is niks, net als die gekke grieken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Hou maar lekker vertrouwen in Rosenberg jongens, het word toch niks. Een van de grootste miskopen uit de clubgeschiedenis. Ik brand niet snel een speler af, maar deze jongen kan echt helemaal niks.
Met een echte spits hadden we gisteren met 3-0 gewonnen, maar nee hoor Ajax moest weer deze Zweedse ramp aanschaffen, ik word er echt ziek van.
quote:'Aston Villa bereidt bod voor op Galasek'
Volgens het Engelse medium The People bereidt Premier Club-Aston Villa een bod voor op Ajacied Tomas Galasek. Dit wordt vandaag gesuggereerd in de Engelse media.
Al eerder werd bekend dat Villa interesse had. Aan het eind van volgend seizoen loopt het contract van de Tsjech af, die inmiddels wel weer een beetje tevreden is gestemd met zijn basisplaats. Galasek is momenteel ook aanvoerder bij Ajax.
Elke spits is een 4-4-2 spits, en met Babel en Charisteas alleen kan je het niet af. Stel jij dan maar voor wie je uit de jeugd haalt?quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik heb zowel bij het zweedse elftal als bij Ajax nog niet 1 moment gezien waarvan ik dacht het iets kon worden. Bovendien is het een 442 spits dus waarom ze hem gehaald hebben is mij echt een raadsel.
Die hij erin had kunnen pissen, leed alleen maar balverlies en zat verder compleet in de tang bij de centrale verdediging van Heracles.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Ananas mistte gisteren een gigantische kans,
Ook zo'n onzin inderdaad. Hij heeft verder niks fout gedaan, maar zit zo op de bank. Ja, Grygera doet het goed en Maduro kan als opkomende centrale verdediger spelen, maar dat is dan ook de enige reden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:02 schreef F1Bas het volgende:
Ik ben benieuwd wat Blind van plan is met Escude. Eerst wordt hij aanvoerder gemaakt en nu zit hij niet eens meer op de bank.
Ik wilde er niet op in gaan, het heeft geen zin om met iemand in discussie te gaan die het beter vond gaan toen Anastasiou erin kwam. Dus laat maar hangen, die erwtensoep.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:03 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Die hij erin had kunnen pissen, leed alleen maar balverlies en zat verder compleet in de tang bij de centrale verdediging van Heracles.
Lindenbergquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:08 schreef michiel_merk het volgende:
Ik zie een ruil aankomen.
Harry, Rosenberg, Lindenberg, Boukhari + 5 miljoen ---->>>> Klaas Jan
en dan zul je maar net zien dat rosenberg zich onplooit tot een waardige spits en 17 doelpunten inschiet voor heerenveen
het Zlatan Ibrahimovic tafareel
![]()
Rosenberg draaide ook een keer goed weg, had een goede loopactie op links, kwam ook voor de goal aan de rechterkant en gaf het hakballetje op Rosales en zette hem vrij voor de goal. Wat, twee acties op Rosenberg voor hebben?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:06 schreef Erwtensoep het volgende:
Maar hij had wel die 2 passjes die (ik geloof) de Jong en Babel erin hadden kunnen pissen
Dat zijn al 2 acties die hij voorhad op Rosenberg
Ok twi, en tegen Sparta ging het ook een stuk beter toen Rosenberg erin stond. Je kan jezelf nog het hele jaar wijsmaken dat het nog goed komt met Rosenberg, maar ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren.
dus de spits krijgt de schuld. lekker makkelijk als die jongen geen fatsoenlijke bal krijgt. hij had misschien ook wel kansen gister, maar dat waren ook geen makkelijkequote:Op zondag 16 oktober 2005 13:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Hou maar lekker vertrouwen in Rosenberg jongens, het word toch niks. Een van de grootste miskopen uit de clubgeschiedenis. Ik brand niet snel een speler af, maar deze jongen kan echt helemaal niks.
Met een echte spits hadden we gisteren met 3-0 gewonnen, maar nee hoor Ajax moest weer deze Zweedse ramp aanschaffen, ik word er echt ziek van.
Nee hoor, Rosenberg had meerdere uitstekende loopacties om en nabij de 16 die respectievelijk door Boukhari en Sneijder verziekt werden. Rosenberg is ook verreweg de meest beweeglijke spits. Nu ben ik het weer met TWI eens, Rosenberg nu afschrijven is bezopen. Maar goed, blijf jij maar fluiten, dat zal hem vast helpen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:06 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat zijn al 2 acties die hij voorhad op Rosenberg
Boeie, als hij ze er wel intrapt maakt mij dat niet uit hoor...quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:11 schreef F1Bas het volgende:
Huntelaar wil ik wel eens bij Ajax zien spelen. Maar goed, dat is dan al de 5de spits.
ik bedoelde johnnyquote:
iddquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:11 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Maar goed, blijf jij maar fluiten, dat zal hem vast helpen.
Mee eens, dit elftal laat het al 2 jaar niet zien ondanks de kwaliteiten die wij denken dat ze hebben.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:13 schreef Suijk het volgende:
Misschien moeten ze die aflopende contracten gewoon niet verlengen en eens helemaal de bezem door de selectie halen. Daar kun je nu al mee beginnen. Werkt misschien wel zo verfrissend.
Naar verluidt staat er in het contract van Blind dat ie verplicht 4-3-3 (of 3-4-3) moet spelen om de 'Ajax-cultuur- te waarborgen...quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ik bedoelde johnnyik snap trouwens niet dat blind niet overstapt naar de 4-4-2 systeem aangezien dat er geen goede vleugel spelers zijn op het moment, en rosenberg is dat systeem gewend ,of zet babel in de spits maargoed weet nog wel dat in de tijd van olsen dat het 4-4-2 systeem niet goed uitpakte tot woede van de suporters
![]()
Kan ook wel maar wie moeten dan de vervangers worden van Trabelsi, De Jong, Pienaar en Maxwell? Als je geen betere vervangers hebt schiet dat ook niet veel op.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:13 schreef Suijk het volgende:
Misschien moeten ze die aflopende contracten gewoon niet verlengen en eens helemaal de bezem door de selectie halen. Daar kun je nu al mee beginnen. Werkt misschien wel zo verfrissend.
Het is tekenend dat Blind de ballen niet heeft om daar dan van af te wijken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Naar verluidt staat er in het contract van Blind dat ie verplicht 4-3-3 (of 3-4-3) moet spelen om de 'Ajax-cultuur- te waarborgen...
Lijkt me wel mee te vallen. Wanneer er geen Mitea is (alsof dat de oplossing trouwens zou zijn, het gefluit naar hem kan ik me ook nog goed herinneren) en Rosales niet in vorm is, dan moet je gewoon iets anders kunnen spelen in plaats van op links met Babel en Boukhari aanmodderen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:19 schreef Houniet het volgende:
Ja leuk, 4-4-2 spelen, en dan begint Rosales te leren hoe je de bal kunt voorgeven, zijn Mitea en Maxwell terug, en dan weer 4-4-3 spelenDan worden die spelers ook gek.
Toch niet met dit elftalquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:26 schreef DeTolk het volgende:
Ajax en Barca, aan het eind van het seizoen gewoon kampioen
Waar in hemelsnaam baseer je dat op? Barca ok. Maar Ajax? Dr zit verdomme geen enkele lijn in het spel. DIt is echt zo on-Ajax. Ik zie geen vreugde, ik zie geen attractiviteit. Ik zie alleen middelmatige tot slechte spelers in het veld. Een uitzondering daargelaten. Dus nogmaals, waar baseer je dat op? Of is het opportunistisch gebral?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:26 schreef DeTolk het volgende:
Ajax en Barca, aan het eind van het seizoen gewoon kampioen
Ik vrees van wel, als Blind in opstand komt hiertegen is hij weg. Doet hij dat, dan vind ik het een persoonlijkheid. Ik zie het alleen niet gebeuren. Gisteren had er op basis van kansen gewoon gewonnen moeten worden. Over het spel ben ik het hier met velen eens dat er geen lijn inzit. Terwijl Blind al tijd genoeg heeft gehad om er patronen in te slijpen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Naar verluidt staat er in het contract van Blind dat ie verplicht 4-3-3 (of 3-4-3) moet spelen om de 'Ajax-cultuur- te waarborgen...
opportunisme, ben bang dat we een zelfde seizoen krijgen als dat we eind jaren 90 hadden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:29 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Waar in hemelsnaam baseer je dat op? Barca ok. Maar Ajax? Dr zit verdomme geen enkele lijn in het spel. DIt is echt zo on-Ajax. Ik zie geen vreugde, ik zie geen attractiviteit. Ik zie alleen middelmatige tot slechte spelers in het veld. Een uitzondering daargelaten. Dus nogmaals, waar baseer je dat op? Of is het opportunistisch gebral?
Dan moeten ze daar nu al mee beginnen. In 3/4 jaar moet toch wel wat te vinden zijn?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:18 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Kan ook wel maar wie moeten dan de vervangers worden van Trabelsi, De Jong, Pienaar en Maxwell? Als je geen betere vervangers hebt schiet dat ook niet veel op.
Goed veldspel? Als heracles die ballen dr inrost in de 2e helft kan je gewoon met 0-3 verliezen. Wat een kansen kregen die gasten, ongekend. Achterin staat het echt slecht op het moment, middenveld heeft totaal geen aansluiting met de aanval. En over de aanval maar zelf te zwijgen. Alleen rosales speelde redelijk.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:28 schreef twi het volgende:
Ach, als Blind geen coach had geweest had ik Van Basten wel willen hebben samen met Van 't Schip, dus met ervaring heeft het weinig te maken. Bovendien is het spel gewoon niet slecht, de bal vliegt er gewoon niet in. Blind moet gewoon een assistent halen met een aanvallende achtergrond, die zich puur en alleen op de spitsen richt.
Was deed ie dan allemaal redelijk?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:33 schreef SoA-Holic het volgende:
Alleen rosales speelde redelijk.
1e helft speelde hij goed. Veel dreiging, mooie acties. Ging vaak zn mannetje voorbij, 2e helft was ie onzichtbaar. Vandaar dat ie redelijk speelde, werd tevens als MOTM uitgekozen. Tja, dat zegt wat in zon dramatische pot.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:34 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Was deed ie dan allemaal redelijk?
Tot aan minuut 58 ging alles eigenlijk nog prima, uitgezonderd de 3 minuten blessuretijd in de 1e helft. Wanneer je dan 4-2-4 gaat spelen dan maak je inderdaad een tactisch enorm grote blunder door de lange bal te willen gaan spelen. Dat is in mijn ogen dan inderdaad de grote tactische blunder van Blind. Maar op het basis-veldspel heb ik weinig aan te merken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:33 schreef SoA-Holic het volgende:
Goed veldspel? Als heracles die ballen dr inrost in de 2e helft kan je gewoon met 0-3 verliezen.
Precies. En achterin stond het niet zo slecht. Grygera was goed (wordt per wedstrijd beter --> vastleggen tot 2010 graag) en Urby stond goed te spelen en wordt ook steeds beter.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:40 schreef twi het volgende:
Maar op het basis-veldspel heb ik weinig aan te merken.
Urby speelde erg matig gister of ligt dat aan mij.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:47 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Urby stond goed te spelen en wordt ook steeds beter.
ik wou het ook al zeggen. Aanvallend niks op aan te merken maar die omschakeling was erg slecht bij hem gister. Gaf veel ruimte weg aan hofstede.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:49 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Urby speelde erg matig gister of ligt dat aan mij.
Over die Hofstede gesproken: iemand die hem een bloemetje wil sturen? Lijkt me wel op z'n plaats, met al die aanvallende blunders van de beste man.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:51 schreef SoA-Holic het volgende:
ik wou het ook al zeggen. Aanvallend niks op aan te merken maar die omschakeling was erg slecht bij hem gister. Gaf veel ruimte weg aan hofstede.
Idd, die zal dinsdag wel weer spelen...quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:51 schreef twi het volgende:
De enige die ik gisteren echt een regelrecht drama vond was Boukhari.
Het voorgaande seizoen is en was altijd mijn referentiekader.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:49 schreef Erwtensoep het volgende:
Het zegt toch wel genoeg over de niveau van de laatste jaren als je dit goed veldspel noemt.
Ja, en daarom is Bosz qua tactiek de winnende coach.quote:Het is allemaal zo voorspelbaar
Ik zou nog steeds zo graag willen weten wat nou eigenlijk zijn kwaliteit is. Ik ben er na die paar jaar Ajax nog steeds niet achter namelijk.quote:
haha, waar kan ik storten?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:53 schreef twi het volgende:
[..]
Over die Hofstede gesproken: iemand die hem een bloemetje wil sturen? Lijkt me wel op z'n plaats, met al die aanvallende blunders van de beste man.
Klopt, er zitten nog teveel fouten in zijn wedstrijden maar ik zie wel progressie.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:51 schreef twi het volgende:
Zo kwam 'ie een paar keer onsuccesvol op, verloor de bal en sjokte toen op jog-tempo weer terug terwijl Heracles counterde.
Gisteren heb ik gezegd dat Blind mocht oprotten, ongeveer 3 seconden na het eindsignaal. Denk niet dat er veel zou veranderen, gezien ik ook al zei dat het veldspel (inderdaad, vergeleken met vorig jaar) gewoon enorm vooruit is gegaan. Aanmerkingen op Blind:quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:58 schreef Nashje het volgende:
Ik snap dat gezever op Blind eigenlijk niet. Het team speelt gewoon goed hoor. Er ontbreekt een afmaker of moet ik zeggen een spits in vorm. 4-4-2 klinkt wel alsof alles meteen is verholpen, maar de spelers zullen toch ook wel moeten wennen aan een ander systeem (behalve Charisteas, Rosenberg en Babel). Ach, als je het niet probeert, weet je het natuurlijk ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |