abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31318314

"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_31318342
We gaan verder met fappen dus

GTR legends iemand gespeelt? Zit een BMW "Batmobile" CSL toerwagen in. Zieke shit

site van game: www.gt-legends.com

Fapperdefapfap
pi_31318744
leuk.. maar voor games is een ander forum.

hier alleen echte bmw's !
V10
pi_31318908
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:07 schreef Pharell het volgende:
[afbeelding]

Photoshop. Die koplampen zien er overigens wel vet uit!
There is no other!
pi_31319085
quote:
[afbeelding]

Ja, ik kende hem ook al. Erg vet gesoept!!
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_31319491
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:53 schreef yup het volgende:
BMW is niet duurder dan een Jap, dat weet ik alvast :-)

E36 coupe en goeie vinden... Gaat moeilijk worden, ze zijn er wel...

Wat voor motor zoek je ? De kans op een goeie 316i/318i coupe is best wat groter dan een goeie 318iS/320i/325i coupe...

Je kan ook naar een 328i coupe zoeken (meestal zijn die wel in goede staat) maar ze zijn erg duur (na '95 gebouwd).
Ik heb een zeer nette e36 coupe die ik wel kwijt wil tegen een goede prijs. Foto's staan elders in het 3-serie topic. Die zilveren.

[Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2]

arjenlw@hotmail.com
The gum you like, is coming back in style.
pi_31320258
hey mensen

Ik zoek voor mijn BMW e30 318i ( 1989 ) een Achterklepspoiler met 3e remlicht.

Liefst in de kleur diamant zwart, andere kleur is eventueel ook mogelijk.

Zie deze foto's voor voorbeelden van modellen die ik mooi vind:

Voorkeur gaat uit naar deze hoekige:

Heb je er 1 te koop, mail mij dan a.u.b. op zimmay@destroyerofsenses.com

Grtz
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_31320992
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:08 schreef yup het volgende:
We gaan verder met fappen dus

GTR legends iemand gespeelt? Zit een BMW "Batmobile" CSL toerwagen in. Zieke shit

site van game: www.gt-legends.com

[afbeelding]

Fapperdefapfap
volgens mij zit je op het verkeerde sub forum
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:58:15 #10
11102 knep
Mountainfreak
pi_31321831
Bmw tvp

Flauw, I know
pi_31327674
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:58 schreef knep het volgende:
Bmw tvp

Flauw, I know
Doe dan een tvp met een mooie foto

pi_31333302

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_31333945
ff wat 'nieuws'
quote:
De volgende generatie van de BMW 3-serie Cabriolet krijgt een stalen vouwdak. Op de coupécabriolet moeten we wachten tot eind 2006.

Op de Autosalon van Parijs, in september 2006 maakt de cabriolet-versie van de nieuwe BMW 3-serie zijn opwachting. Die zal zijn voorzien van een stalen vouwdak. Dakentoeleverancier Edscha is inmiddels begonnen met de voorbereiding van de productie van het stalen cabriodak. Edscha is ook verantwoordelijk voor de productie van de stoffen daken van de Z4, 6-serie en de huidige 3-serie.

Vorig jaar zijn 40.300 exemplaren van de 3-serie Cabrio geproduceerd. Na de introductie in september volgend jaar, staan de eerste 3-serie CC´s begin 2007 bij de dealer. Op de M3, die zal zijn voorzien van een V8, moeten we nog wachten tot 2008.
bron www.autoweek.nl

M3 Cabrio in 2008... vraag ik me af, als de Cabrio een stalen vouw dak krijgt.. komt er dan nog een Coupé?
V10
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:53:41 #14
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_31334269
verkapte tvp met mijn eigen bimmer

XBOX360 Gamertag: Phuctivity
pi_31345693
BMW IS BACK

Bye bye 335D, Impreza, Evo en andere snelle apparaten. Paar dikke turbo's hierop en je hebt de ultime M5 killer. Voor de grappenmakers, wat met een Impreza/Evo kan, kan ook met een 3 serie twin turbo

Dit gaat gewoon echt totaal fantastisch worden, kijk ik vind het blok maar zo zo (aangezien een 3.2 al 343 pk levert) maar vooral de mogelijkheid dat er met een chip MINIMAAL 360+ pk uitgepompt kan worden + paar andere turbo's ic's etc. denk ik wel dat 400-500 pk mogelijk kan zijn...

[ Bericht 4% gewijzigd door yup op 10-10-2005 23:12:22 ]
pi_31352927
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:59 schreef yup het volgende:
BMW IS BACK

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bye bye 335D, Impreza, Evo en andere snelle apparaten. Paar dikke turbo's hierop en je hebt de ultime M5 killer. Voor de grappenmakers, wat met een Impreza/Evo kan, kan ook met een 3 serie twin turbo

Dit gaat gewoon echt totaal fantastisch worden, kijk ik vind het blok maar zo zo (aangezien een 3.2 al 343 pk levert) maar vooral de mogelijkheid dat er met een chip MINIMAAL 360+ pk uitgepompt kan worden + paar andere turbo's ic's etc. denk ik wel dat 400-500 pk mogelijk kan zijn...
M5 killer beetje overdreven yup..

Impreza/Evo hebben AWD, deze niet, dat maakt het heel wat anders. Even andere turbo's erop gooien gaat ook al niet omdat dit zo'n 2-in-serie systeem is, net als bij de 535d. Chippen zal wel gaan, maar ook dat is niet zo eenvoudig als bij een Tdi'tje.

enne BMW is niet back.. ze zijn nooit weg geweest van de top.
V10
pi_31355845
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:23 schreef M5 het volgende:

[..]

M5 killer beetje overdreven yup..

Impreza/Evo hebben AWD, deze niet, dat maakt het heel wat anders. Even andere turbo's erop gooien gaat ook al niet omdat dit zo'n 2-in-serie systeem is, net als bij de 535d. Chippen zal wel gaan, maar ook dat is niet zo eenvoudig als bij een Tdi'tje.

enne BMW is niet back.. ze zijn nooit weg geweest van de top.
Andere turbo's is best mogelijk, als je geld hebt is alles mogelijk (net als bij Impreza's etc.)...

Chippen doen een paar bedrijfjes wel en nu je toch bezig bent kan je lekker ook die speed limiter eruit laten halen
pi_31362464
quote:
[afbeelding]

fake & verneukt
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31362560
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:59 schreef yup het volgende:
BMW IS BACK

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

phun

maar doe me toch maar de M3 V8 dan
pi_31365426
Hebben jullie je BMW particulier of bij de dealer gekocht?

Mijn 316i komt bij de dealer vandaag en daar ook onderhouden, en nu ga ik misschien een M3 ook weer bij de dealer aanschaffen.
pi_31365833
Afgezien van de zwarte motorkap, vind ik dit toch wel een strakke touring

pi_31366113
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:21 schreef Virus.NL het volgende:
Afgezien van de zwarte motorkap, vind ik dit toch wel een strakke touring

[afbeelding]

[afbeelding]
achter teveel verlaagd imo.

en die motorkap natuurlijk, met de bmw logo's.
V10
pi_31367101
lijkt verdraaid veel op een alpina.. zo te zien ook echte alpina velgen er onder.. (geen ventiel zichtbaar) maar die motorkap en die vreselijke spiegels
pi_31367279
Volgens mij hangt er een Hartge einddemper (+ uitlaatsysteem?) onder.
pi_31367318
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:16 schreef Youp het volgende:
lijkt verdraaid veel op een alpina.. zo te zien ook echte alpina velgen er onder.. (geen ventiel zichtbaar) maar die motorkap en die vreselijke spiegels
Dat zijn misschien wel echte Alpina's, maar ze zijn te nieuw voor een fabrieksgeleverde Alpina e36 touring.
pi_31367456
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Dat zijn misschien wel echte Alpina's, maar ze zijn te nieuw voor een fabrieksgeleverde Alpina e36 touring.
klopt, t zijn de nieuwe Alpina "Classic" velgen.. ik heb hier toevallig 2 alpina boekjes liggen

-edit-

er horen Alpina "Softline" of de 2 delige "Softline 2p" velgen onder een E36 te liggen...

ik heb ook de prijslijst.. word je niet happy van.. de goedkoopste set Alpina's zijn de 18" "Classics" a 2990 euro en die zijn dan maar 8J >> 225 breed...

-edit2-

vergissing... 17" "Softlines" 8J voor de E46 zijn nog net wat goedkoper.. 2690 euro
pi_31367653
Replica'tjes heb je, inclusief band, al voor 900,- per 4.

Ik vermoed trouwens dat die exemplaren onder die touring, wel replica's zijn.
pi_31367717
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:41 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Replica'tjes heb je, inclusief band, al voor 900,- per 4.

Ik vermoed trouwens dat die exemplaren onder die touring, wel replica's zijn.
kan, maar ik zie geen ventieldopjes zullen wel net niet zichtbaar zijn op de foto's ofzo...
pi_31367884
Over velgen gesproken. Wat zou leuk zijn onder mijn e36? Ik wil een extra setje velgen in de toekomst, dan gooi ik winterbanden onder mijn originele velgen.

pi_31367948
waarom zou je daar geld aan uitgeven? winterbanden enzo... niet echt echt nodig....
pi_31367983
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:51 schreef Youp het volgende:
waarom zou je daar geld aan uitgeven? winterbanden enzo... niet echt echt nodig....
Gewoon een extra setje velgen. Laten we 't daar maar op houden.
pi_31368042
Hier alle info (op zn frans) over die Touring met Alpina-velgjes

http://www.forum-auto.com/sqlforum/section19/sujet329374.htm
pi_31368156
alpina softline? of anders die veel spaaks velgen van bmw...

pi_31368277
Softlines vind ik wel mooi, die veelspaaks BMW vind ik niet mooi.
pi_31368311
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:58 schreef Youp het volgende:
alpina softline? of anders die veel spaaks velgen van bmw...

[afbeelding]

[afbeelding]
waarom zit bij het ene model de nummerplaat in de bumper en bij de ander onder dat chrome stripje?

in de bumper is niet mooi
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_31368341
Ik vermoed de Amerikaanse vs. de Europese versie.
pi_31368567
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik vermoed de Amerikaanse vs. de Europese versie.
nope is er ook met europees nummerbord

pi_31369545
in de M bumper is niet echt plaats voor een nummerplaat...

die zwarte is een M coupe en die grijze is een Z3 Coupe 3.0
pi_31389099
  woensdag 12 oktober 2005 @ 18:53:42 #40
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_31389700
godsamme.
Ik had het net ook weer voor elkaar hoor.

Wil ik in m'n auto stappen dus ik druk op het knopje van de deurvergrendeling en het alarm... maar d'r gebeurd niets.... dus ik nog een paar keer drukken. maar niets hoor.. hij wil niet open gaan. Dus ik BMW Freriks in groenlo maar eens bellen wat het kan zijn. "kan wezen dat je bij een storingsbron staat. Open hem maar met de sleutel en als je hem start houdt het alarm wel op". Nou , niet dus. Ding joelen als de pest dus ik nog maar eens bellen. "kom dan maar deze kant op" zei de kerel. Dus ik met joelende sirene en knipperende lichten van lichtenvoorde naar groenlo gereden met veel bekijks

Bleek dus dat m'n alarm onteregeld was oid. Hele dashboardkastje d'r uit en alarm d'r uit. Na een beetje prutsen deed ie het weer. Was zo'n 30 minuten werk.
Monteur ff weg om te overleggen wat het moest kosten. Komt ie terug en zegt ie: "met 15 euro is het wel goed" Dus dat zal ook wel direct in z'n broekzak belanden
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_31389757
trouwens! vandaag nog een rariteit gezien/meegemaakt... ik moest iemand wegbrengen met zn eigen auto en vervolgens met die auto terugrijden... dit was een E36 325diesel.. een redelijk saaie bak maar hij liep wel enorm goed dat viel me op.. toen ik bezig was met een andere auto en mn collega begon aan die 325 zei ie hey, moet je die kmstand eens kijken... 671700 fokking km's en lopen als een zonnetje!! altijd netjes onderhouden, hij was er nu ook voor onderhoud, van de eerste eigenaar nogsteeds.. ook een kapot mistlampje werd vervangen enzo.. gewoon een nette auto maar die kmstand omg en dan nog zo super lopen
pi_31389797
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:53 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
godsamme.
Ik had het net ook weer voor elkaar hoor.

Wil ik in m'n auto stappen dus ik druk op het knopje van de deurvergrendeling en het alarm... maar d'r gebeurd niets.... dus ik nog een paar keer drukken. maar niets hoor.. hij wil niet open gaan. Dus ik BMW Freriks in groenlo maar eens bellen wat het kan zijn. "kan wezen dat je bij een storingsbron staat. Open hem maar met de sleutel en als je hem start houdt het alarm wel op". Nou , niet dus. Ding joelen als de pest dus ik nog maar eens bellen. "kom dan maar deze kant op" zei de kerel. Dus ik met joelende sirene en knipperende lichten van lichtenvoorde naar groenlo gereden met veel bekijks

Bleek dus dat m'n alarm onteregeld was oid. Hele dashboardkastje d'r uit en alarm d'r uit. Na een beetje prutsen deed ie het weer. Was zo'n 30 minuten werk.
Monteur ff weg om te overleggen wat het moest kosten. Komt ie terug en zegt ie: "met 15 euro is het wel goed" Dus dat zal ook wel direct in z'n broekzak belanden
  woensdag 12 oktober 2005 @ 18:59:52 #43
pi_31389868
jah lach maar.. heeft me 1,5u gekost
pi_31390705
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:55 schreef Youp het volgende:
trouwens! vandaag nog een rariteit gezien/meegemaakt... ik moest iemand wegbrengen met zn eigen auto en vervolgens met die auto terugrijden... dit was een E36 325diesel.. een redelijk saaie bak maar hij liep wel enorm goed dat viel me op.. toen ik bezig was met een andere auto en mn collega begon aan die 325 zei ie hey, moet je die kmstand eens kijken... 671700 fokking km's en lopen als een zonnetje!! altijd netjes onderhouden, hij was er nu ook voor onderhoud, van de eerste eigenaar nogsteeds.. ook een kapot mistlampje werd vervangen enzo.. gewoon een nette auto maar die kmstand omg en dan nog zo super lopen
2 dingen waarom die daisels kapot gaan.

Sjonnies die nooit warmrijden.

En nooit onderhoud.

Geloof mij maar die blokken zijn super, met de juiste onderhoud is 1 miljoen km ook te halen. Alleen je moet ze dus echt goed (en rustig) warmrijden, ik weet uit ervaring dat een groot deel van de bevolking dat dus niet lukt. Dus ook flink gassen tot 3000 rpm moet je vermijden. Gewoon rustig gassen, alles rustig aan. Als het warm is knallen met die ballen...
pi_31393043
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 19:37 schreef yup het volgende:

[..]

2 dingen waarom die daisels kapot gaan.

Sjonnies die nooit warmrijden.

En nooit onderhoud.

Geloof mij maar die blokken zijn super, met de juiste onderhoud is 1 miljoen km ook te halen. Alleen je moet ze dus echt goed (en rustig) warmrijden, ik weet uit ervaring dat een groot deel van de bevolking dat dus niet lukt. Dus ook flink gassen tot 3000 rpm moet je vermijden. Gewoon rustig gassen, alles rustig aan. Als het warm is knallen met die ballen...
ja want die kerel rijdt ook HARD en veel op de duitse autobahn
pi_31393237
Naja de L400 (2.5 turbodiesel bestelwagen) had ook meer dan 1000 kilometer achter elkaar VOLGAS snelweg werk overleefd hoor... DAt is dus steeds 160-170 km/u (hangt ervanaf wind mee bultaf enzo)...

Ding verbruikte geen tikkeltje olie en trok altijd als een beer. Je hoorde altijd de turbo fluiten als je wat gas gaf (tussen het lawaai van de motor door). Oh ja 260.000 km...
pi_31393824
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:59 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
jah lach maar.. heeft me 1,5u gekost
Als het een texalarm is, zit er toch een schakelaar onder de motorkap?
pi_31393864
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:27 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]
Dat is een M3, zo te zien. Maar wat voor velgen zitten eronder? Kan het niet goed zien. Mooi exemplaar trouwens, zo in het zilver.
pi_31394662

Deze velgen zitten er onder.
pi_31394874
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:18 schreef yup het volgende:
[afbeelding]

Deze velgen zitten er onder.
Styling 39 M-2 velgen. Officieel geleverd onder de M3.
Ik herkende ze zo van de zijkant niet. Hoe herken je overigens de originele exemplaren van deze velgen? Dan staat er een M-etje in de velg. Wel handig om te weten, nu er veel replica velgen in omloop zijn.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 08:17:06 #51
pi_31401501
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Als het een texalarm is, zit er toch een schakelaar onder de motorkap?
ik heb geen idee. Het alarm bleef binnen joelen totdat de monteur de stekker uit het kastje trok. Toen ging het kastje van het alarm open en knoopte hij het ding een eoa controlekastje om het ding weer in te regelen naar eigen zeggen.

vanmorgen werkte het iig nog

wel humor. internet bij iemand aan de gang maken, complimenten krijgen dat je een mooie auto hebt en dan weer naar binnen moeten om te vragen naar een telefoonboek omdat je auto je buiten gesloten heeft
pi_31410276
pi_31410740
whahahahaha dat onderschrift!!! whahahaha

pi_31414255
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:13 schreef metallicattim het volgende:
whahahahaha dat onderschrift!!! whahahaha

ik kan t niet lezen
pi_31414958
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:43 schreef Youp het volgende:

[..]

ik kan t niet lezen
"Auch Mercedes kann Fahrfreude bringen"
pi_31417172
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:11 schreef Threepio het volgende:

[..]

"Auch Mercedes kann Fahrfreude bringen"
die inie mienie ondertietel...
pi_31417353
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:53 schreef JanDeLul het volgende:
[afbeelding]
wat een geweldige reclames maakt bmw altijd
er stonden ook wat oudjes in die carros bmw special ook geinig
pi_31418344
En wat vinden jullie van Angel Eyes op een e36 M3?

Even een foto als voorbeeld
pi_31418555
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:53 schreef JanDeLul het volgende:
[afbeelding]

Geniaal!
Nee.
pi_31419362
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:24 schreef Virus.NL het volgende:

[afbeelding]
Liever niet, vind het origineel wat beter...

Net als chromen chrille enzo, vind ik gewoon net te fout. Zou hem gewoon zo origineel mogelijk houden...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:19:51 #61
pi_31420169
ik heb wel nieuwe koplampen nodig binnenkort omdat m'n plastic een beetje smelt (ja ik weet het.. hoe doet die gast het) Ben ook een beetje aan het kijken wat ik wil. vind angel eyes an sich wel mooi maar beetje aan de prijs is het wel
pi_31433791
Ik vind het toch wel erg gaaf die angeleyes, ook op een E36
Vriend van me gaat ze misschien op z'n E30 zetten, hoe weet ik nog niet
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_31440697
quote:

[afbeelding]
fout, dat zijn dus ook de lampen die ik op die kankerketel moest monteren op t werk...
pi_31443778
Die Hella lampen vind ik wel erg lelijk, maar dit zijn gewoon angel eyes voor de originele lampen.
pi_31448907
Welke BMW-dealers zijn eigenlijk ///M-gespecialiseerd?
pi_31450704
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:20 schreef Virus.NL het volgende:
Welke BMW-dealers zijn eigenlijk ///M-gespecialiseerd?
alle
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:29:13 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31464222
Gisteren ff stukkie rijden.
Nufenenpas op 2478 meter.

Met zo'n ouwe bak zo ver omhoog
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31464255
Fantastisch, een 325ix! Mooi geluid zit daarin he!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:33:10 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31464310
De M20 draait idd. beter/mooier omhoog dan de M50.
Verbruik helaas hoger en vermogen helaas lager
pi_31464459
Geluid compenseert een hoop. Wat ik er ook mooi aan vind, is die schuine, dubbele uitlaatpijp.
pi_31465022
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Geluid compenseert een hoop. Wat ik er ook mooi aan vind, is die schuine, dubbele uitlaatpijp.
Een DTM-pijp ofzo word dat genoemd. Ik vind het maar sneu. Soms wel geinig omdat het er zo afgeragt uitziet. Maar echt niet iets dat je moet hebben om de auto echt af te maken. Of wel natuurlijk.....
There is no other!
pi_31465106
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:03 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Een DTM-pijp ofzo word dat genoemd. Ik vind het maar sneu. Soms wel geinig omdat het er zo afgeragt uitziet. Maar echt niet iets dat je moet hebben om de auto echt af te maken. Of wel natuurlijk.....
Nee nee, een DTM-pijp is zo'n grote knalpijp. Ik heb 't over de originele einddemper. Die zijn ook dubbel en horizontaal schuin.
pi_31476893
DTM pijp gaat naar boven toch? 2 pijpjes die naar boven richten...

Ik vind het ook mooi die 2 pijpjes die naar links wijzen.

Verder wat ik echt bruut aan een 325i (170 pk M20 volgens mij) vind is het geluid, dat is echt zwaar bruut... Standaard tippen er maar weinig auto's aan die geluid... Straight six power
pi_31484827

vind het maar een jhonny pijp
pi_31484906
Nee sukkel, zo een dus niet.
pi_31484911
En toch blijf ik 18.000/19.000 euro veel geld vinden voor een 'oud' model, maar ik wil er wel zo een hebben

http://autotelegraaf.nl/o(...)whitelabel=autovisie

Wanneer moeten er dingen vervangen/gereviseerd worden bij E36 3.2 M3's? (even ervan uitgaande dat er netjes mee om is gegaan)
pi_31485765
3.2 liter is zwakker dan 3.0. Dat heb ik vaker gehoord...

Wat ze doen is een 3.0 onderblok (ofzo weet niet zeker) op een 3.2 liter e.d.

Maar Five_Aces kan je hier meer over vertellen denk ik...
pi_31485807
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:33 schreef yup het volgende:

Maar Five_Aces kan je hier meer over vertellen denk ik...
Daar zit ik ook op te wachten maar die is al een week niet meer op Fok geweest.
pi_31495336
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:44 schreef jp84 het volgende:
[afbeelding]

vind het maar een jhonny pijp
DAT is dus een DTM uitlaat...

DIT zijn originele E30 uitlaten...

pi_31495584
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:35 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Daar zit ik ook op te wachten maar die is al een week niet meer op Fok geweest.
Je kan het ook bij andere fora vragen...
pi_31495959
quote:

[afbeelding]
zo fout dit.... Koop dan een wagen waar echte opzitten, maar al die namaak grote beurt zooi is echt niks
pi_31496053
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:49 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Nee sukkel, zo een dus niet.
pipo, het was een reactie op yup die zo'n pijp omschreef, ik gaf alleen het plaatje erbij.

:
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:34:17 #83
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31496730
Jongens wat een gedoe over een uitlaatje.

Hier ff een foto van mijn iX met doppelauspuff; niks Johnnie of DTM

pi_31501216
Het klopt toch hoe ik die uitlaat omschreef? Zo eentje bedoel ik dus ja.
pi_31511917
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:34 schreef Youp het volgende:

[..]

[img]http://www.stebro.net/bw325r.gif[img]
Hey, onder welke naam kan ik deze uitlaat vinden? Kvind die wel stoer, en ben aan een nieuwe toe!

Heeft deze ook beetje mooi geluid of is ie echt standaard en zul je geen verschil merken?
pi_31513899
Alpina D3

meer pics hier

data:
quote:
Zylinder 4 in Reihe
Hubraum 1995 cm³
Bohrung 84,0 mm
Hub 90,0 mm
Verdichtungsverhältnis 17,0:1
Nennleistung 147/200 kW/PS
Nenndrehzahl 4000 1/min
Drehmoment 410 Nm
bei Drehzahl 2000 1/min
Motorsteuerung BOSCH DDE 6.0
Kraftstoff Diesel
Schadstoffeinstufung Euro 4

Getriebe ZF-Sechsgang-Schaltgetriebe S6-37
Getriebeübersetzung:
1. Gang 5,14
2. Gang 2,83
3. Gang 1,80
4. Gang 1,26
5. Gang 1,00
6. Gang 0,83
R. Gang 4,64
Achsgetriebeübersetzung :1 2,56

Leichtmetallräder ALPINA CLASSIC in gewichtsoptimiertem Speichendesign mit verdeckten Ventilen hinter den abschließbaren Aluminium-Nabenabdeckungen
optional gegen Aufpreis 19‘‘ ALPINA Räder im CLASSIC oder DYNAMIC Design
vorn 8 x 18 "
hinten 9 x 18 "
Reifen MICHELIN Pilot Sport 2
vorn 225/40 ZR18
hinten 255/35 ZR18

Länge 4520 mm
Breite 1817 mm
Höhe (unbelastet) 1406 mm
Radstand 2760 mm
Kofferrauminhalt (VDA-Norm) 460 l
Tankinhalt 61 l
Leergewicht (DIN) 1460 kg
zulässiges Gesamtgewicht 1980 kg

Beschleunigung 0-100 km/h 7,4s

1km mit stehendem Start 27,9s

Höchstgeschwindigkeit 238 km/h
Bruut ding

en 100pk/l en 200 nm/l voor een diesel fabriek af

[ Bericht 3% gewijzigd door M5 op 17-10-2005 17:20:06 ]
V10
pi_31514437
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:41 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Hey, onder welke naam kan ik deze uitlaat vinden? Kvind die wel stoer, en ben aan een nieuwe toe!

Heeft deze ook beetje mooi geluid of is ie echt standaard en zul je geen verschil merken?
is gewoon standaard voor 6 cilinders...

-edit-

en nee die past niet onder een 4cilinder
pi_31514516
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:12 schreef M5 het volgende:
Alpina D3

[afbeelding]
[afbeelding]
meer pics hier

data:
[..]

Bruut ding

en 100pk/l en 200 nm/l voor een diesel fabriek af
de alpina is natuurlijk wel een beetje getuned...

maar de 535d motor levert ook 272pk op 3 liter en 569nm koppel...
pi_31514640
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:48 schreef Youp het volgende:

[..]

de alpina is natuurlijk wel een beetje getuned...

maar de 535d motor levert ook 272pk op 3 liter en 569nm koppel...
heheheheeee Alpina is een merk geen tuner

535d leverd minder specifiek vermogen.
V10
pi_31514718
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:54 schreef M5 het volgende:

[..]

heheheheeee Alpina is een merk geen tuner

535d leverd minder specifiek vermogen.
ach man! die vrotten daar gewoon een andere chip op... kan met zo'n 535d ook en dan zit je boven de 300pk en 600nm

hebben ze daar nog geen Alpina versie van btw?
pi_31514800
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:59 schreef Youp het volgende:

[..]

ach man! die vrotten daar gewoon een andere chip op... kan met zo'n 535d ook en dan zit je boven de 300pk en 600nm

Niet dat ik weet. De B5 is gesuperchargede 545i (met blok rebuild, dat wel) een D5 oid is er niet.

Voor zover ik weet zijn er drie modellen nu, de D3, de B5 en de B7. Misschien dat ze je wel willen helpen met tunen van je BMW'tje maar dat is dan geen model die gewoon van de band rolt zeg tussen de andere BMW's.
V10
pi_31515758
Die nieuwe bmw m3 hè word dat nou een coupe of een 4 deurs? Ik ga die misschien wel effe halen effe aan mn opoe vragen
pi_31516788
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:51 schreef 2609 het volgende:
Die nieuwe bmw m3 hè word dat nou een coupe of een 4 deurs? Ik ga die misschien wel effe halen effe aan mn opoe vragen
ja vraag maar ff aan je opoe...

maar die komt alleerst als 4-derus, daarna ook nog als Coupé (dacht ik) en iig ook als Coupé-Cabriolet (Cabrio met stalen dak)
V10
pi_31516900
ik zie niet in waarom je een m3 als 4 deurs zou willen, de nieuwe s600 ownt je waarschijnlijk toch nog wel
pi_31517766
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:44 schreef Repeat het volgende:
ik zie niet in waarom je een m3 als 4 deurs zou willen, de nieuwe s600 ownt je waarschijnlijk toch nog wel
Dat uit de kluiten gewassen limo heeft wel een FUCKING V12 MET TWEE TURBO's. ZO MAAK JE OMA OP ROLLATOR OOK SNELLER DAN EEN FERRARI ENZO

Zo dat is eruit
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:59 schreef Youp het volgende:

[..]

Opbokken met die vieze diesel

BMW gaat met de 335i komen, 330 pk. Chip erop en we hebben 360+ pk's. Dag dag M3 (want megakoppel).

Gewoon DE bom op wielen, als die gasten zo gek zijn om dat blok in de 1 serie te lepelen dan heb je de ultieme stealth raket op wielen... Zelfs een 130i is al SUPER snel, een 135i zal dan een raket op wielen worden
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:43:15 #96
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31519879
lepel er dan een Rolls-Royce F136 moter in, is tegenwoordig ook van BMW
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_31519972
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 21:32 schreef yup het volgende:

[..]

Dat uit de kluiten gewassen limo heeft wel een FUCKING V12 MET TWEE TURBO's. ZO MAAK JE OMA OP ROLLATOR OOK SNELLER DAN EEN FERRARI ENZO

Zo dat is eruit
[..]

Opbokken met die vieze diesel

BMW gaat met de 335i komen, 330 pk. Chip erop en we hebben 360+ pk's. Dag dag M3 (want megakoppel).

Gewoon DE bom op wielen, als die gasten zo gek zijn om dat blok in de 1 serie te lepelen dan heb je de ultieme stealth raket op wielen... Zelfs een 130i is al SUPER snel, een 135i zal dan een raket op wielen worden
30+ pk erbij door alleen een chip?
pi_31519979
of wacht, hij heeft toch geen foute turbo's he
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:47:46 #99
132767 lipje
pi_31520000
en aanpassing van de turbo
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_31520016
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

30+ pk erbij door alleen een chip?
dat kan makkelijk bij turbomotoren. je kunt het nog veel gekker maken, maar dat is niet zo verstandig als je de rest niet aanpast.
V10
pi_31520179
bmw met turbomotoren waarom in godsnaam
pi_31520320
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:53 schreef Repeat het volgende:
bmw met turbomotoren waarom in godsnaam
STFU

Vroeger waren ze een van de eerste met turbo's, 2002 turbo anyone?

Atmo powah is leuk maar als er turbo's aan te pas moeten komen om die vieze diesels en ander gespuis weg te rijden, so be it
pi_31520444
tis helemaal nergens voor nodig gewoon Turbo's zijn voor jappen. klaar. Zelfs bij audi stappen ze er vanaf in de S4 bv....
pi_31520521
Naja opzich kijk maar naar de M5, snelle atmo raket.

Maar om een voorbeeld te geven, de RS4 (380 pk 2.7 twin turbo) hadden ze gewoon gekieteld tot 450 pk met een paar aanpassingen... Sterker nog, er waren ook een paar met 600+ pk's...

Dat is gewoon echt te debiel voor woorden, zulke shit is altijd goed, en het is tijd om zulke gekke dingen met BMW's te doen
pi_31520662
van die extreme tuning is toch niet echt iets wat bij bmw past imo... Op een of andere manier past het er niet lekker bij ofzo
pi_31520691
In Amerika gooien ze heel vaak een turbo op een M3 omdat ze daar standaard minder power hebben.
pi_31520992

maandag 17 oktober 2005 @ 23:49:14 #108
11102 knep
Mountainfreak
pi_31521788
pi_31526432
Nog heel even een vraagje tussendoor.

Een familielid van mij kwam naar mij met het probleem dat hij kan kiezen tussen een 318 exec of een 320. De prijs van deze twee is nagenoeg hetzelfde. Nu is dat exec pakket wel erg chique ten opzichte van een kale 320:
-metallic lak
-climate control
-parkeersensoren
-neerklapbare achterbank
-middenarmsteun achter
-regensensor
-inbraak alarm

Ik vroeg mij dus af of die 21pk verschil het waard is om al die opties in te leveren. Je zult die 21 pk natuurlijk merken, maar is het een verschil van dag en nacht?
pi_31528536
Wat voor auto dude, E30? E36?

Ik zou zelf voor de 6 inlijn gaan, maar als ie geen maniak is zoals mij denk ik dat ie voor de 318i EXE moet gaan liever... Heb je veel meer aan (met al die nuttige opties).
pi_31531667
Ik zou altijd voor de 320i gaan. Het geluid en koppel van de 6-cilinder is zoveel mooier dan dat van een 4.
pi_31531827
Als het een daily driver gaat worden zou ik voor de 318i gaan, want die heeft climate control (ZEER FIJN)...

Maar voor een funmobiel wat je af en toe gebruikt, de straight six power aub, strikje niet noodzakelijk.
pi_31532036
Een E90 Ik kan het fout hebben, maar volgens mij is die 320 géén 6-cilinder.

Verder gaat het idd een daily-driver worden, iets van 60.000km / jaar.
pi_31532185
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:39 schreef Geqxon het volgende:
Een E90 Ik kan het fout hebben, maar volgens mij is die 320 géén 6-cilinder.

Verder gaat het idd een daily-driver worden, iets van 60.000km / jaar.
klopt, is een 4-cylinder, zelfde blok als in de 120i, de N42B20
V10
pi_31532515
Daily driver, dan die 320i KEIHARD overslaan. Climate control zal je dus echt wel missen... 318i EXE all the way dus.

Verder met die km's waarom geen daisel?
pi_31532576
Daisel Vrachtwagengeluid

Maar die 320i keihard overslaan, is dat omdat deze al die opties mist? Of rijdt een 320i als daily driver enorm kut?
pi_31532694
NEEEEE

Omdat ie de opties mist, tuurlijk rijd een 320i beter dan een 318i.

Maar omdat het een daily driver betreft maakt het geen FUCK uit welke sneller is... De 318i EXE all the way dus... Want die heeft climate control EN DAT WIL JE ECHT WEL ALS JE 60.000 KM PER JAAR RIJD!
pi_31532925
Je snapt denk ik niet wat ik bedoel. Een Nissan 200SX rijdt ook beter dan een 318i, maar deze wil je zeker niet als daily-driver, omdat deze veel te aggresief is. Ik vroeg me dus af of dat ook voor de 320i gelde, maar achteraf bekeken is het met 21pk verschil niet echt van toepassing
pi_31532935
een 318i heeft eigenlijk de zelfde motor als een 320i, maar met minder pk.
V10
pi_31532992
320i zal wel fijner rijden, maar ik denk dat het voor een daily driver echt niks uitmaakt...

Die paar pk's vergeet je zo met climate control...
pi_31533174
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:10 schreef Geqxon het volgende:
Daisel Vrachtwagengeluid

Maar die 320i keihard overslaan, is dat omdat deze al die opties mist? Of rijdt een 320i als daily driver enorm kut?
bij bmw valt dat vrachwagengeluid reuze mee. ga eens naar een 530d of een 330Cd luisteren. hoor je bijna niet aan dat het diesels zijn, behalve ff bij het starten. (in vergelijking met wat andere merken laten horen)
V10
pi_31533704
voor een pakket wat executive heet vind ik het anders maar bar weinig opties hebben hoor Het enige interessante is idd de airco.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:53:06 #123
109577 2609
Paris (L)
pi_31536419
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:39 schreef M5 het volgende:

[..]

ja vraag maar ff aan je opoe...

maar die komt alleerst als 4-derus, daarna ook nog als Coupé (dacht ik) en iig ook als Coupé-Cabriolet (Cabrio met stalen dak)
jah krijg het toch van mn opa
pi_31539030
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:03 schreef Repeat het volgende:
tis helemaal nergens voor nodig gewoon Turbo's zijn voor jappen. klaar. Zelfs bij audi stappen ze er vanaf in de S4 bv....
de 335i is gewoon om het gat tussen de 330 en de M3 op te vullen... zonder er een grotere cilinderinhoud in te leggen dan in de M3 komt te liggen
pi_31539069
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:00 schreef Youp het volgende:

[..]

de 335i is gewoon om het gat tussen de 330 en de M3 op te vullen... zonder er een grotere cilinderinhoud in te leggen dan in de M3 komt te liggen
ze hadden makkelijk een 3.5l oid er in kunnen lepelen (gelijk een nieuwe blok erbij ), die M3 krijgt minstens 4 liter cilinderinhoud.
V10
pi_31539082
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:11 schreef Repeat het volgende:
van die extreme tuning is toch niet echt iets wat bij bmw past imo... Op een of andere manier past het er niet lekker bij ofzo
klopt, zeker die vieze bumpers en taartscheppen enzo...
pi_31539104
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:02 schreef M5 het volgende:

[..]

ze hadden makkelijk een 3.5l oid er in kunnen lepelen (gelijk een nieuwe blok erbij ), die M3 krijgt minstens 4 liter cilinderinhoud.
je klopt maarja, zo kunnen ze wel laten zien dat ze in de turbo wereld ook nog wat waard zijn
pi_31539124
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:22 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

3.0 "Batmobile" CSL
pi_31539129
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:04 schreef Youp het volgende:

[..]

je klopt maarja, zo kunnen ze wel laten zien dat ze in de turbo wereld ook nog wat waard zijn
dat doen ze al met die diesels
V10
pi_31539198
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:26 schreef Geqxon het volgende:
Je snapt denk ik niet wat ik bedoel. Een Nissan 200SX rijdt ook beter dan een 318i, maar deze wil je zeker niet als daily-driver, omdat deze veel te aggresief is. Ik vroeg me dus af of dat ook voor de 320i gelde, maar achteraf bekeken is het met 21pk verschil niet echt van toepassing
nieuwe 320i rijdt goed.. iets trager dan de 120i maar een nieuwe 318i vind ik persoonlijk niet vooruit te branden.. is ook de lichtste motor er in.. daarnaast rijden de diesels daarvan SUPER en een 320d is sneller dan een 320i en het aller mooiste is dat BMW diesels al 10 jaar niet klinken als diesels... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is

-edit-

waarom overweeg je geen 1serie btw? in ruimte scheelt het niks, in prijs scheelt het wel wat en kun je in principe "meer" auto kopen voor je geld...
pi_31539267
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:05 schreef M5 het volgende:

[..]

dat doen ze al met die diesels
vol variabele twin turbo's
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:11:52 #132
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31539286
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef Youp het volgende:

[..]
... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is
Dan worden BMW's dus tegenwoordig gekocht/geleased door sukkels ipv. liefhebbers
pi_31539395
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan worden BMW's dus tegenwoordig gekocht/geleased door sukkels ipv. liefhebbers
tsjah voor sommige mensen is het enige verschil tussen een diesel en een benzine auto dat wat je tanked...

niet iedereen heeft verstand van auto's

laatst was een klant getuigen van dat ik mn KTM startte.. zegt ie, hij loopt wel hoog stationair.. ik zeg tsjah, het is een 1cilinder... zegt ie "oh maar daar heb ik allemaal geen verstand van hoor" ja kerel wat ijl je dan over dat hij hoog stationair loopt
pi_31540140
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef Youp het volgende:

[..]

nieuwe 320i rijdt goed.. iets trager dan de 120i maar een nieuwe 318i vind ik persoonlijk niet vooruit te branden.. is ook de lichtste motor er in.. daarnaast rijden de diesels daarvan SUPER en een 320d is sneller dan een 320i en het aller mooiste is dat BMW diesels al 10 jaar niet klinken als diesels... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is

-edit-

waarom overweeg je geen 1serie btw? in ruimte scheelt het niks, in prijs scheelt het wel wat en kun je in principe "meer" auto kopen voor je geld...
De persoon in questie zie ik zichzelf nog niet in een 1-serie proppen
pi_31540200
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:49 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De persoon in questie zie ik zichzelf nog niet in een 1-serie proppen
een 3-serie is voorin anders niet veel ruimer dan een 1-serie.
V10
pi_31540337
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
pi_31540371
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:51 schreef M5 het volgende:

[..]

een 3-serie is voorin anders niet veel ruimer dan een 1-serie.
en achterin ook niet... mjah 5 cm meer beenruimte misschien hoofdruimte alvast niet aangezien een 1serie een hatchback is.. daardoor valt de kofferruimte van een 3serie waarschijnlijk ook al eerder tegen tegenover die van een 1...

Geqxon, ik rij dagelijks in alle mogelijke bmw's... maar in een 1serie past iemand van 2,20 net zo goed als iemand van 1,50 en de 3serie is qua hoogte letterlijk NIET ruimer/minder ruim...
pi_31540425
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
status is persoonlijk. een 5-serie heeft een bepaalde status imo, een 1 en 3-serie niet.
V10
pi_31540465
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
nou als ik moest kiezen tussen een loaded 1serie die redelijk rap is, een niet loaded 3serie die toch nog wat trager is dan die 1 en waaraan iedereen van buitenaf al kan zien dat het een "kale kip" aka knaken 3serie is, of een loaded 3serie die gewoon niet vooruit te branden is dan koos ik dus wel degelijk voor de 1serie

iig een dikke 1 heeft meer status dan een kale 3... dat komt meer zo over van : "kijk hij kan ook bmw rijden "

-edit-

en dan heb je nog eens het zgn freude am fahren....
pi_31540495
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:00 schreef M5 het volgende:

[..]

status is persoonlijk. een 5-serie heeft een bepaalde status imo, een 1 en 3-serie niet.
ook dat nog eens... eigenlijk begint echte status pas vanaf de 5...
pi_31540960
Ik zeg een ding Youp, over dat daisels heb je gewoon zwaar gelijk.

Bijv. de x30d, vergelijk het maar eens met een vergelijkbare Mercedesblokje, die klinken net vrachtwagens terwijl de x30d's best een mooi motorgeluid hebben (voor een daisel)...

Qua dieselgeluid is het ECHT wel dikke ok bij BMW.

Edit:

Ik denk dat de keuze voor een krachtigste motor is een diesel in de 1-serie aan dit ligt:

BMW wilt gewoon ook bewijzen dat ze super daisels kunnen bouwen, in de 2 liter klasse hebben zij gewoon de krachtigste diesel volgens mij...

Ook met de x30d, en de x35d willen ze gewoon bewijzen dat ze ook super diesels kunnen bouwen (wat ze al jaren met limonade kunnen )

Genoeg daisel jibber jabber, geef mij maar de nieuwe M5 V10 blokje
pi_31541038
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:22 schreef yup het volgende:
Ik zeg een ding Youp, over dat daisels heb je gewoon zwaar gelijk.

Bijv. de x30d, vergelijk het maar eens met een vergelijkbare Mercedesblokje, die klinken net vrachtwagens terwijl de x30d's best een mooi motorgeluid hebben (voor een daisel)...

Qua dieselgeluid is het ECHT wel dikke ok bij BMW.
en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel (uitlaat enzo)

maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goed ook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
pi_31541205
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:26 schreef Youp het volgende:

[..]

maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goed ook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
De 6 cylinder diesels klinken subliem, vooral als je doortrekt. Ok voor een diesel dan (komt echt niet in de buurt van een toerenbeukende 4 cylinder, of een dikke reihe 6). De 4 cylinder diesels klinken "ok" voor diesels...

Je kan zeggen wat je wilt, maar een 535d TWIN-turbo diesel heeft nog steeds behoorlijk last van een 3 liter NON turbo 330i... Sterker nog, niet opletten en die limonade motor haalt je gewoon in

Laat staan een single turbo 330i... Of beter nog, een twin turbo 330i, de 335i
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:34:08 #144
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31541240
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:03 schreef Youp het volgende:

[..]

ook dat nog eens... eigenlijk begint echte status pas vanaf de 5...
Geef mij maar een 3-serie (of 1 serie) met hetzelfde blok als zo'n 5-serie.
dus 330/130 ipv een 530
pi_31541434
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:32 schreef yup het volgende:

[..]

De 6 cylinder diesels klinken subliem, vooral als je doortrekt. Ok voor een diesel dan (komt echt niet in de buurt van een toerenbeukende 4 cylinder, of een dikke reihe 6). De 4 cylinder diesels klinken "ok" voor diesels...

Je kan zeggen wat je wilt, maar een 535d TWIN-turbo diesel heeft nog steeds behoorlijk last van een 3 liter NON turbo 330i... Sterker nog, niet opletten en die limonade motor haalt je gewoon in

Laat staan een single turbo 330i... Of beter nog, een twin turbo 330i, de 335i
nou yup... ik heb in die 535D gereden maar dat is ECHT wel snel 6,5 sec 0-100 met de automaatbak.. 272pk en 560nm koppel ik heb ook in 330's gereden automaat en handbak (handbak spinnen all the way ) maar met n dikke 41pk en n dikke 260nm minder moet zo'n 330je met een automaatbak het toch echt af laten weten en een goed getrainde automobilist haalt met een 330 met handbak ook 6,5 seconden om vervolgens van 100-200 weggeblazen te worden...
pi_31541458
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Geef mij maar een 3-serie (of 1 serie) met hetzelfde blok als zo'n 5-serie.
dus 330/130 ipv een 530
ja dat heb ik ook liever... maarja daar leggen ze nou eenmaal de 5.0 V10 niet in hea
pi_31542078
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:58 schreef Youp het volgende:

[..]

en achterin ook niet... mjah 5 cm meer beenruimte misschien hoofdruimte alvast niet aangezien een 1serie een hatchback is.. daardoor valt de kofferruimte van een 3serie waarschijnlijk ook al eerder tegen tegenover die van een 1...

Geqxon, ik rij dagelijks in alle mogelijke bmw's... maar in een 1serie past iemand van 2,20 net zo goed als iemand van 1,50 en de 3serie is qua hoogte letterlijk NIET ruimer/minder ruim...
ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:26 schreef Youp het volgende:

[..]

praat me es bij Hoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
pi_31542136
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
[..]

eeh. bij de 535d is het 400 tpm hoger.. rest is nog steeds gelijk..
V10
pi_31542516
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

[..]

de 3 is nagenoeg niks ruimer.. en de toerentellers lopen aardig ver door tegenwoordig tot 6000rpm (einde teller dan wel he) ofzo... waar ze precies afgeregeld worden weet ik niet...

en de 6 is toch wel koning krapheid achterin
pi_31542664
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:19 schreef Youp het volgende:

[..]
en de toerentellers lopen aardig ver door tegenwoordig tot 6000rpm (einde teller dan wel he) ofzo... waar ze precies afgeregeld worden weet ik niet...
hoever een toerenteller doorloopt zegt niets, bij een suzuki alto loopt het rode gebied door tot 10.000 terwijl rood al bij 6500 tpm begint.
bij diesels zit de begrenser meestal kort onder de 5000. maar behalve bij de 535d heeft het geen zin om verder door te trekken dan 4500 tpm.
V10
pi_31542718
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:24 schreef M5 het volgende:

[..]

hoever een toerenteller doorloopt zegt niets, bij een suzuki alto loopt het rode gebied door tot 10.000 terwijl rood al bij 6500 tpm begint.
bij diesels zit de begrenser meestal kort onder de 5000. maar behalve bij de 535d heeft het geen zin om verder door te trekken dan 4500 tpm.
mjah de 5000rpm halen ze volgensmij wel moet er eens op letten als ik weer in zo'n bak rij....
pi_31542902
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:40 schreef Youp het volgende:

[..]

nou yup... ik heb in die 535D gereden maar dat is ECHT wel snel 6,5 sec 0-100 met de automaatbak.. 272pk en 560nm koppel ik heb ook in 330's gereden automaat en handbak (handbak spinnen all the way ) maar met n dikke 41pk en n dikke 260nm minder moet zo'n 330je met een automaatbak het toch echt af laten weten en een goed getrainde automobilist haalt met een 330 met handbak ook 6,5 seconden om vervolgens van 100-200 weggeblazen te worden...
Uhh 535d = 272 pk.

Uhh 330i = 258 pk. 130i heeft zelfs 265 pk... Dus hoe je aan 41 pk minder komt Dat is het oude blokje denk ik dan en die is TOTAAL niet te vergelijken met het nieuw blokje volgens tests... Nieuwe 330i ramt gewoon tot 7000 rpm door zonder langzamer te gaan... Fantastisch blokje lijkt het me...

Sterker nog, als je met een 535d niet oplet haalt zo een 330i je gewoon mooi in :-)

335d zal sneller zijn dan 330i, dat denk ik dan weer wel... 535d weegt gewoon fucking veel...
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:26 schreef Youp het volgende:

[..]

mjah de 5000rpm halen ze volgensmij wel moet er eens op letten als ik weer in zo'n bak rij....
5000 rpm is zinloos in vrijwel elke diesel (behalve extreem getunede)... pk's en trekkracht zakt dan gewoon dik in...
pi_31544140
volgens mij is de fut er rond de 5k wel uit in een diesel...

wat yup eigenlijk zegt, maar een extreem getunede diesel lijkt me sowieso zinloos
pi_31544674
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:13 schreef Repeat het volgende:
volgens mij is de fut er rond de 5k wel uit in een diesel...

wat yup eigenlijk zegt, maar een extreem getunede diesel lijkt me sowieso zinloos
320d gumball edition (heet D3 ofzo, staat dieselpower ofzo op de auto), dat ding schakelt in zijn 1 dichtbij de 5000 rpm maar de rest doet ie gewoon toch echt bij 4500-4600 rpm... En dat is volgens mij een 300+ pk 2.0 single turbo diesel... Flink getuned... Specs kan ik niet zo snel vinden maar ik dacht dat het ding 300+ pk's had...
pi_31544948

dat is wel serieus veel idd.
Wat moet je dan wel niet kunnen met de twin turbo 3 liter?
pi_31545040
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:29 schreef yup het volgende:

[..]

330d gumball edition (heet D3 ofzo, staat dieselpower ofzo op de auto), dat ding schakelt in zijn 1 dichtbij de 5000 rpm maar de rest doet ie gewoon toch echt bij 4500-4600 rpm... En dat is volgens mij een 300+ pk 3.0 single turbo diesel... Flink getuned... Specs kan ik niet zo snel vinden maar ik dacht dat het ding 300+ pk's had...
de D3 is een Alpina.

die 330d 'gumball edition' waar je het over hebt hebben ze gewoon de 30 van 330 er afgehaald en de d er voor gezet.

specs van dat ding zijn: (wat de makers dan beweren): 305 BHP @ 4300 Rpm, 720 Nm @2100-4000 Rpm. Begrenzer op 5000 Rpm.
V10
pi_31545193
Shit ik had het al ge-edit. Het is idd een 330d...

Vanaf 0 allemaal:
100 = 5.9 seconden
160 = 14.1 seconden
200 = 19.8

Ik heb er een filmpje van, laten ze 0-200 sprintje zien...
pi_31545485
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:48 schreef yup het volgende:
Shit ik had het al ge-edit. Het is idd een 330d...

Vanaf 0 allemaal:
100 = 5.9 seconden
160 = 14.1 seconden
200 = 19.8

Ik heb er een filmpje van, laten ze 0-200 sprintje zien...
wat dacht je dan? een 2.0l 4-cylinder diesel met 300 pk? 't is geen benzine motor. 100pk/l of meer is vrij uitzonderlijk voor diesels. 150pk/l is ongeloofwaardig.
V10
pi_31546466
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:00 schreef M5 het volgende:

[..]

wat dacht je dan? een 2.0l 4-cylinder diesel met 300 pk? 't is geen benzine motor. 100pk/l of meer is vrij uitzonderlijk voor diesels. 150pk/l is ongeloofwaardig.
Ja klopt dat weet ik :-) was in de war

Zelfs een 535d komt niet eens in de buurt van 100 pk per liter... En dat is toch een super diesel...
pi_31562276
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:31 schreef yup het volgende:

[..]

Uhh 535d = 272 pk.

Uhh 330i = 258 pk. 130i heeft zelfs 265 pk... Dus hoe je aan 41 pk minder komt Dat is het oude blokje denk ik dan en die is TOTAAL niet te vergelijken met het nieuw blokje volgens tests... Nieuwe 330i ramt gewoon tot 7000 rpm door zonder langzamer te gaan... Fantastisch blokje lijkt het me...

Sterker nog, als je met een 535d niet oplet haalt zo een 330i je gewoon mooi in :-)

335d zal sneller zijn dan 330i, dat denk ik dan weer wel... 535d weegt gewoon fucking veel...
[..]

5000 rpm is zinloos in vrijwel elke diesel (behalve extreem getunede)... pk's en trekkracht zakt dan gewoon dik in...
ja maar de E90 330 is nog niet uit (toch?) iig ik heb er nog niet in gereden wel een E90 325... ik had het idd over een E46 en dacht dat jij het daar ook over had

en wat zeg je.... 535d niet in de buurt van de 100pk/liter? ik vind 272/3=90 = 90pk/liter toch wel redelijk in de buurt van de 100pk/liter
pi_31562500
E90 330i is wel uit hoor :-) 258 pk, op zich wel jammer dat de 130i wel 265 pk heeft (komt door uitlaat als het goed is)...

Voor de rest, duidelijk, idd 535d heeft toch wel hoge pk/liter dan ik dacht... Maar is wel twin turbo he... 335i gaat zelfs 110 pk per liter krijgen... Maar ook daar geldt, het is een twin turbo...

Atmo M3 3.2 heeft 107 pk per liter en dat is dus veeeeel indrukwekkender dan beie 5/335i/dtjes...
pi_31562620
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:33 schreef Youp het volgende:

[..]

ja maar de E90 330 is nog niet uit (toch?) iig ik heb er nog niet in gereden wel een E90 325... ik had het idd over een E46 en dacht dat jij het daar ook over had

en wat zeg je.... 535d niet in de buurt van de 100pk/liter? ik vind 272/3=90 = 90pk/liter toch wel redelijk in de buurt van de 100pk/liter
de 330i is al vanaf maart leverbaar. dat jij er nog niet in gereden hebt zegt helemaal niets.

de 330d nog niet.

90 pk/l in de buurt van de 100.. tsja. is maar wat je in de buurt vind he.
V10
pi_31562809
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:53 schreef M5 het volgende:

[..]

de 330i is al vanaf maart leverbaar. dat jij er nog niet in gereden hebt zegt helemaal niets.

de 330d nog niet.

90 pk/l in de buurt van de 100.. tsja. is maar wat je in de buurt vind he.
oh wacht eens, ik heb wel degelijk in een E90 330 gereden vrij in het begin van mn stage nog maar dat is tot nu toe volgensmij de enige die we geleverd hebben...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:03:20 #164
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31563982
Staat trouwens een knalblauwe E36 3.2 M3 bij (BMW dealer) De Beier in Heerenveen te koop.
Van 20000 krijg je helaas niet al te veel wisselgeld terug.
Wel minder dan 100000 km en wellicht nog wat garantie

LINK
pi_31564248
Ik zit op zo een zelfde te wachten, met iets meer kilometers op de teller. Hij is alleen nog niet ingeruild, dus ik heb hem ook nog niet gezien. De richtprijs van mijn dealer vind ik ook nog wat aan de hoge kant voor een auto uit de vorige eeuw.

En aan het kenteken te zien is het geen originele nederlandse auto??

[ Bericht 13% gewijzigd door Virus.NL op 19-10-2005 19:26:10 ]
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:23:46 #166
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31564343
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:17 schreef Virus.NL het volgende:
Ik zit op zo een zelfde te wachten, met iets meer kilometers op de teller. Hij is alleen nog niet ingeruild, dus ik heb hem ook nog niet gezien. De richtprijs van mijn dealer vind ik ook nog wat aan de hoge kant voor een auto uit de vorige eeuw.
Probleem is dat de E36 M3 niet echt vaak meer in het "officiële" circuit opduikt.
Daarom heb ik deze ook maar ff on het topic gezet.

Denk dat je het beste bij een "betrouwbaar lijkende" particulier kunt kopen na een keuring door een bedrijf die verstand hebben van de M3. Zo kan je iig wel het goedkoopst/best een ouwe 911 kopen.
pi_31564378
Geluid van een E36 M3 is wel MACHTIG, echt een diepe brom van een ECHTE auto (en niet die sjonny geluid van die 316i's met dikke knalpotten)...

Oh ja verder is het ECHT wel de ultieme stealth wagen, gewoon badges eraf rukken, en alleen de kenner zal hem spotten door zijn dikke uitlaten... De meeste mensen zullen denken weer de zoveelste sjon met zijn dikke uitlaat... Totdat je echt gas geeft :-) Lekker dikke Volvo's/Mercedessen/BMW's etc. pesten...

Er is alleen een grotere stealth E36 en dat is de M3 sedan... Dat lijkt me helemaal megalol... NIEMAND verwacht van dat ding dat het een raket op wielen is (en dat is een E36 3.2 M3)...
pi_31564450
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:26 schreef yup het volgende:
Er is alleen een grotere stealth E36 en dat is de M3 sedan... Dat lijkt me helemaal megalol... NIEMAND verwacht van dat ding dat het een raket op wielen is (en dat is een E36 3.2 M3)...
In deeltje 3 heb ik geloof ik een paar M3 sedan pics gepost, want die zou ik echt wel willen hebben, maar die zijn helemaal zeldzaam.

Ik hoop nu dat die M3 (coupe) bij mijn dealer ingeruild gaat worden, want die is nog helemaal origineel en van de 1e eigenaar.

Overigens staat mijn 316i nu in de werkplaats omdat mijn linkervoorrem kapot is. (weer 278 euro armer)
pi_31564505
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Probleem is dat de E36 M3 niet echt vaak meer in het "officiële" circuit opduikt.
Daarom heb ik deze ook maar ff on het topic gezet.

Denk dat je het beste bij een "betrouwbaar lijkende" particulier kunt kopen na een keuring door een bedrijf die verstand hebben van de M3. Zo kan je iig wel het goedkoopst/best een ouwe 911 kopen.
bij ons is anders pas nog een M3 cabrio ingeruild... en pas was er nog een coupe voor onderhoud (E36's dus)
pi_31564531
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
Staat trouwens een knalblauwe E36 3.2 M3 bij (BMW dealer) De Beier in Heerenveen te koop.

LINK
wat een on-wijs mooie auto toch.... zeker in die kleur

-edit-

EN met een Harman & Kardon installatie... top of the bill audio
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:51:09 #171
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31564739
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:39 schreef Youp het volgende:

[..]

wat een on-wijs mooie auto toch.... zeker in die kleur
D'r staat ook nog een E46 in knalblauw, wel 50K EUR extra meebrengen

NB ik heb me ADSL maar eens gedowngraded; fokking fok is nu wel echt traag
pi_31564785
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

NB ik heb me ADSL maar eens gedowngraded; fokking fok is nu wel echt traag
Dat ligt niet aan jouw ADSL-verbinding
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:07:18 #173
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31565086
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:53 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan jouw ADSL-verbinding
Als mijn BMWtje net zo werkte als FoK! dan deed ie 't 1 ochtend in de week niet,
2 dagen was de top 80 km/u , 1 dag 90 km/u en 1 dag in de week liep ie 380

Er zaten wat vage reclamestickers op maar verder was ie wel lekkur gratizzz
pi_31566594
quote:

LINK
wel duur voor zo'n verlopen model van bijna 10 jaar oud hoor.... Je zou wel gek zijn als je daar je geld in zou steken, Lijkt me dat je voor 20k echt wel iets nieuwers en leukers kunt krijgen?
pi_31566711
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

wel duur voor zo'n verlopen model van bijna 10 jaar oud hoor.... Je zou wel gek zijn als je daar je geld in zou steken, Lijkt me dat je voor 20k echt wel iets nieuwers en leukers kunt krijgen?
men vraagt overal ongeveer die prijs voor dat model. duurdere auto's blijven duurder.

't is niet zomaar een 1.6je met grote velgen..
V10
  woensdag 19 oktober 2005 @ 21:42:46 #176
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31566829
quote:

[..]

Natuurlijk is dat duur, maar het blijft natuurlijk een liefhebbers bak. Of je voor 20K zoveel leukers/snellers kunt krijgen weet ik zo niet.
Posche 968 of 911 zijn ook niet echt goedkoop, en die paar Japanse alternatieven zijn ook niet echt goedkoop of/en moeilijk te vinden.
pi_31566835
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:36 schreef M5 het volgende:

[..]

men vraagt overal ongeveer die prijs voor dat model. duurdere auto's blijven duurder.

't is niet zomaar een 1.6je met grote velgen..
op autotrack staat ook een 310pk S4 uit 2000 vol met opties voor hetzelfde geld. Is natuurlijk wel een compleet andere auto, maargoed...

Maarja het zal wel aan mij liggen, maar wie steekt er nou nog zoveel geld in een 10 jaar oude auto? Zeldzame auto's die nu niet meer verkocht worden daargelaten zoals supra's ofzo....
pi_31566945
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:43 schreef Repeat het volgende:

[..]

op autotrack staat ook een 310pk S4 uit 2000 vol met opties voor hetzelfde geld.

Maarja het zal wel aan mij liggen, maar wie steekt er nou nog zoveel geld in een 10 jaar oude auto? Zeldzame auto's die nu niet meer verkocht worden daargelaten zoals supra's ofzo....
310 pk S4 uit 2000 is mij 45 pk te veel. ik wil zulke auto's alleen in originele staat. maar je kunt 20.000 euro wel anders besteden. dat klopt.
V10
pi_31567001
quote:

LINK
Ik heb 'm bekeken. Fantastische wagen!
pi_31567891
quote:

[..]

Sjah denk dat je de liefhebber moet vinden idd...

Iedereen kan zeggen bla bla M3 maar WHAT THE FUCK HEB JE ERAAN IN NL (denken de meeste mensen).

Serieus als iemand een Golf 4 TDi verkiest boven zo een ding zou ik hem 100% begrijpen...

Ik zou zelf uiteraard voor de M3 kiezen, maar waar wil je zo een apparaat echt uitlaten? Het kan wel, maar dan moet je in de nacht rijden enzo...

Als ik het geld had zou ik het budget oprekken en een gare kut diesel/LPG auto erbij kopen voor woon-werk en de M3 voor de funwerk... Want zo een ding is niet echt goedkoop als daily driver...
  donderdag 20 oktober 2005 @ 08:24:26 #181
pi_31574428
ik woon een steenworp van de duitse grens. Ik kan zo'n m3 wel ff de sporen geven
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:17:26 #182
11102 knep
Mountainfreak
pi_31588052
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:24 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
ik woon een steenworp van de duitse grens. Ik kan zo'n m3 wel ff de sporen geven
Hier ook, 5 km van de grens, 20 km van de Autobahn. Nu alleen nog een BMW
pi_31588111
ik heb vandaag een wanhopige boete gekregen.....
ik moest met een auto van een klant terug naar de zaak rijden een nieuwe fully loaded 530d en ik reed over het industrieterrein (8 meter brede weg) achter een scooter die 40 ging en dat was ik moe dus ik stamp t gas op de bodem en scheur langs die scooter en rem weer af... komt daar uit een zijstraat links (waar ik dus voorrang op had) een plintenauto, nou die meteen achter me aan en stop politie bordje bladibla je kent het wel... ik gestopt

A = agent
Y = youp

A: ja bla bla hoge snelheid bla bla
Y: oh?
Y: ik haalde die scooter gewoon in....
A: ja maar volgensmij met hele hoge snelheid bla bla
Y: nou niet echt hoor maargoed
A: maar weet je wel waar je inhaalde?
Y: jep 300 meter voor een trailer die rechts op de weg staat en daardoor gaf ik wat meer gas zodat ik langs die scooter kwam zonder die scooter richting die trailer te duwen
A: jaja jaja... en verder?
Y: wat verder?
A: ja waar ging je nog meer op af
Y: op een zijstraat
A: ja en als wij nou gewoon door waren gereden
(de agenten kwamen dus uit die betreffende zijstraat)
Y: ehm.. IK heb daar voorrang op jullie......
A: ja, maar als we door waren gereden wat dan?
Y: nou dan hadden we een probleem
(en wat ik er niet bij zeg was dat jij kapot was gebleven (bijrijder agent) en meneer bestuurder gewond was geweest en dat hij daarbij schuld was en dat ik helemaal niks had gehad alleen een trauma omdat ik buiten mijn schuld iemand kapot had gereden en dat ik daar smartengeld voor ontvangen zou)

iig daar konden ze me dus niks voor maken
ook voor de snelheid konden ze me niks maken want ik had 1,5 seconde 80 gereden en dat hebben ze niet kunnen klokken en voor de rest reed ik gewoon 50

A: nou heb je de papieren van de wagen bij je?
Y: nee.. (ik had wel mn bmw jasje aan) ik moest deze auto van de klant ophalen en ik weet niet of de klant de papieren in de auto heeft liggen of bij ons bij de balie heeft afgegeven of dat ze er uberhaupt niet bij zitten omdat hij geen apk hoeft misschien

maargoed daar konden ze me ook al niet echt op pakken want ze geloofde wel dat ik dus van bmw was en bladibladibla en ik kan er niks aan doen dat die papieren er niet bij zitten

A: nou goed heb je je rijbewijs dan bij je?
Y: nope, dat ligt nog op het werk ivm stress enzo snel ff een auto halen bla bla

nou toen kwam een van de 2 agenten... geweldig...

A: ja volgensmij had je je gordel niet om
Y: HO!!, WACHT EENS EVEN (toen verloor ik mn geduld een beetje en ging dus vrij fel daar tegenin en meteen gezegd dat die auto begint te tieren als een idioot wanneer je 25 meter rijdt zonder gordel)

en toen ging die andere agent er tegenin, van ja hij had volgensmij zn gordel wel om hoor
agent 2: nee nee, volgensmij zag ik m daar hangen bla bla bla
agent 1: nee collega hij had hem echt om hoor

kansloze gast maargoed na 5 minuten overleg

A: ja ik geef je een boete omdat je je rijbewijs niet bij je hebt

dus al mn gegeven enzo opgenomen geboortedatum...
Y: 86
A: 86?!?!
Y: ja 86...

keek ie nog eens naar die auto... 5 seconde stilte

ik dacht: nou komt het.. " je bent een beginnende bestuurder bla bla bla" maar hij zei niks keek naar die auto... toen zei ie van ja... je zal wel meer van die dikke auto's rijden altijd...

Y: jep

en toen mompelde ie iets van dan doe maar wat rustiger aan maar verder zei ie niks

A: wat voor type auto is het?
Y: een 525d of een 530d ofzo
Y: maak er maar 530d van want hij trekt wel lekker..
A: weet je nieteens wat voor type dat t is?
Y: nee.. ik zie 100 van die dingen op een dag, er staat niks achterop.. wat boeit mij het?

keek meneer agent me weer een beetje mongolide aan.. geweldig gewoon!! hebben ze nog het kenteken nagetrokken en al of ik m niet per ongeluk gejat had ofzo :D

kansloos

maar wel lachwekkend
pi_31588125
paar honderd meter van duitsland verwijderd hiero
pi_31588265
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:19 schreef Youp het volgende:

heel verhaal
Hahaha, super vet!! Jammer dat je je rijbewijs niet bij je had, dan hadden ze je nergens op kunnen pakken
Klote wouten, dat ze iets nuttigs gaan doen
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:25:59 #186
11102 knep
Mountainfreak
pi_31588277
Zielige knaken agent, wel lachen
pi_31588568
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:25 schreef knep het volgende:
Zielige knaken agent, wel lachen
ja geweldig gewoon

en hij stond maar om die auto te kwijlen

-edit-

een moohje zjwarteh
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:57:29 #188
11102 knep
Mountainfreak
pi_31591171

Grrr sparen lukt nog niet echt voor m'n eigen BMW, leef te zeer op grote voet .
pi_31592926
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:19 schreef Youp het volgende:

verhaal met plisie
Jij hoort gewoon geband te worden

Beetje ons lekker maken met wat voor wagens je wel niet mag rijden

Ik is jaloers.
pi_31605642
hier de 130i die ingezet gaat worden voor de cup races. kost 44.000 euro, aanbetaling van 10.000 verplicht bron www.autovisie.nl
V10
pi_31605877
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:32 schreef M5 het volgende:
hier de 130i die ingezet gaat worden voor de cup races. kost 44.000 euro, aanbetaling van 10.000 verplicht bron www.autovisie.nl
ziet er goed uit

Maar is het bij zo'n cup elke keer op hetzelfde circuit? Want daar is imo niet zoveel lol aan te beleven...
pi_31605919
Maar wel duur opzich Moet je nog steeds bpm betalen op dat ding ofzo?

wat op autovisie.nl staat klopt trouwens niet, dat ding heeft 265pk ipv 250pk.
pi_31605969
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:43 schreef Repeat het volgende:
Maar wel duur opzich Moet je nog steeds bpm betalen op dat ding ofzo?
De aanpassingen voor ciruit gebruik zullen niet grais zijn denk ik. Hij is overigens maar 2000 euro duurder dan een 130i excutive.
Denk niet dat hier nu BPM bij komt.
V10
pi_31606012
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:43 schreef Repeat het volgende:
wat op autovisie.nl staat klopt trouwens niet, dat ding heeft 265pk ipv 250pk.
nee zag ik ja. wat er wel staat dat dit een initiatief is van CP Zandvoort, en er 2 races in Duitsland verreden worden. is dus zo'n cuppie waar ze 't gros van de races op Zandvoort rijden.

zo dan. jou post in 2 keer gequote
V10
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:44:19 #195
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31607148
Heeft trouwens iemand die BMW-Carros al ontvangen; ik heb dat ding ongeveer een maand geleden al een besteld bij bmw.nl. En niets meer gehoord
pi_31607194
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:44 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft trouwens iemand die BMW-Carros al ontvangen; ik heb dat ding ongeveer een maand geleden al een besteld bij bmw.nl. En niets meer gehoord
weken terug al.

vereedelde reclame folder vond ik
allemaal korte verhaaltjes over wat bmw modellen en erg oppervlakkig.
V10
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:54:28 #197
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31607352
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:47 schreef M5 het volgende:

[..]

weken terug al.

veredelde reclame folder vond ik
O, dan heb ik 'm zeker al bij het oud papier liggen
pi_31608810
323 Pk/351 Nm M3tje:

Zat nog meer in, maar wielspin op de bank, en bij hard aansnoeren vastlopen in achterkasten.
Zowat KAARSRECHTE vermogens en koppelkromme zoiets. Zit hem het knappe in van zoiets.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31608816
quote:

[..]

weken terug al.

idd... gewoon reclame
ik had em overigens wel snel binnen
pi_31617554
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:44 schreef Hyperdude het volgende:
heb er 3 thuis liggen
pi_31617602
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 18:06 schreef PNG het volgende:
323 Pk/351 Nm M3tje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zat nog meer in, maar wielspin op de bank, en bij hard aansnoeren vastlopen in achterkasten.
Zowat KAARSRECHTE vermogens en koppelkromme zoiets. Zit hem het knappe in van zoiets.
oh wat een enorme geile bak

kleur niet origineel maar toch enorm geil... hebbe hebbe hebbe
  zondag 23 oktober 2005 @ 11:42:17 #202
132767 lipje
pi_31648946
quote:

[..]

weken terug al.

wel 2 geile klassiekers erin
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_31650753
Moet je dit eens lezen. Behoorlijk schokkend.

http://www.marktplaats.nl(...)5VNMcw%253D%26df%3D1
pi_31651016
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Moet je dit eens lezen. Behoorlijk schokkend.

http://www.marktplaats.nl(...)5VNMcw%253D%26df%3D1
Ondanks het erg ziek is, moet ik even vermelden dat doodsverwensingen nog steeds banwaardig zijn.
pi_31651412
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:14 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ondanks het erg ziek is, moet ik even vermelden dat doodsverwensingen nog steeds banwaardig zijn.
Welke doodsverwensingen?
pi_31651432
Wat ie bedoelt is dat u niet dood mag verwensen ook al is er een BMW gecarjacked
pi_31651448
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:32 schreef yup het volgende:
Wat ie bedoelt is dat u niet dood mag verwensen ook al is er een BMW gecarjacked
Dat doe ik toch ook niet?
pi_31651524
Ik geef maar alvast een preventieve waarschuwing, ik verwacht namelijk een hele sloot doodsverwensingen
  zondag 23 oktober 2005 @ 13:37:51 #209
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31651563
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik geef maar alvast een preventieve waarschuwing, ik verwacht namelijk een hele sloot doodsverwensingen
Wat mij betreft mogen dat soort gasten wel iets strenger gestraft worden dan tegenwoordig.
Doodsstraf lijkt mij iets overdreven, maar als ik dat wel nodig mocht vinden is dat toch mijn mening?

Ze kunnen 'm trouwens gewoon terugkopen voor maar EUR. 20K

http://www.debeier.nl/occasionsNew.php?modelID=1&autoID=1391
pi_31651637
Ik zeg een ding dat ding is allang naar het oostblok.

Triest maar waar. Eerst naar garage helemaal strippen (misschien omkatten) en daarna weg naar oostblok (want je kan er geen fuck mee hier, of je moet het in onderdelen verkopen wat lang duurt).
pi_31651663
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar doodsverwensingen naar niet-users zijn toch niet strafbaar hier?
U mag mij verwijzen naar het punt in de policy dat dit tegenspreekt.
pi_31653090
bah bah bah wat een wandaad dat volk moesten ze...

overigens zijn de booskijkers wel fout...
  maandag 24 oktober 2005 @ 18:37:36 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31662724
Hee Youp; dit al gelezen?

http://www.ad.nl/binnenland/article43542.ece

quote:
De BMW 2002 heeft beter zicht dan moderne auto's

Dit constateert de ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, na het meten
van het zicht bij negentig moderne auto's. Bijna alle geteste auto's scoorden
slechter dan een BMW 2002 uit 1973.

Het paradoxale is dat autofabrikanten het zicht rondom vaak opofferen voor
andere veiligheidsvoorzieningen, zoals forse hoofdsteunen en extra brede raam-
en portierstijlen die de klap van een aanrijding moeten opvangen. Ook het
design en de aërodynamica beperken het blikveld vanuit moderne auto's steeds
verder in. De plat liggende voorruit die voor minder luchtweerstand zorgt,
vraagt om zwaardere steunbalken. Deze beperken vooral het zicht schuin naar
voren. En de oplopende achterzijdes van auto's zitten bij het afslaan vaak in
de weg.
pi_31663320
Oud nieuws.

Stap eens van een E30 naar een nieuwe BMW. Lijkt alsof de ramen kleiner zijn geworden (is niet zo) maar de auto groter. Je ziet veel minder namelijk, terwijl je veel ziet met de E30...
pi_31664136
Alpina heeft weer een nieuw model erbij:

De B6

zelfde motor als de B5 en de B7, een 4.4l V8 met supercharger en 500 Pk / 700 Nm

ook als cabrio:

Coupé doet 0-100 in 4.6 en top is 315 km/h
Cabrio doet 0-100 in 4.9 en top is 310 km/h

[ Bericht 5% gewijzigd door M5 op 25-10-2005 11:13:43 (-300 pk.) ]
V10
pi_31666694
Alles leuk en aardig, maar ik vind die velgen dus niet mooi.
pi_31666764
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:37 schreef Virus.NL het volgende:
Alles leuk en aardig, maar ik vind die velgen dus niet mooi.
Dat mag. Over smaak valt niet te twisten
Ze hebben vast ook wel andere velgen in de maat 20".
V10
pi_31667557
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 20:41 schreef M5 het volgende:

De B6
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

zelfde motor als de B5 en de B7, een 4.4l V8 met supercharger en 800 Pk / 700 Nm

ook als cabrio:
[afbeelding]
[afbeelding]

Coupé doet 0-100 in 4.6 en top is 315 km/h
Cabrio doet 0-100 in 4.9 en top is 310 km/h
yes, daar zat ik op te wachten

idd de alpina classic velgen er onder ipv de dynamic velgen en gaaaaan met die banaaaan

en 800pk en 700nm?
pi_31669886
wat een wanstaltige velgen zeg, en die achterspoiler met het toch al niet zo mooie kofferdeksel ziet er nu helemaal niet meer uit

btw; 800pk en 700nm en dan 0-100 in 4.6s? Dat is gewoon zielig
pi_31669926
Ik vind die velgen ook lelijk. Die dingen zaten ook onder die Alpina Z8. Die overigens minder (!) vermogen heeft dan de fabrieks-Z8.
pi_31669991
het klopt dus gewoon niet wat je zegt: het blok levert 500pk bij 5500rpm en 700nm 425rpm.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:49:06 #222
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31671800
Op verzoek mijn melding ( schuifelt voorzichtig binnen )

Wat ik nog zoek :

nieuwe rims natuurlijk
uitlaatje
skirts

overigens de vraag wat ik nu feitelijk aan winst kan boeken qua vermogen. Mijn info zegt me dat mijn auto nooit echt een duiveltje zal worden, maar ik wil het best proberen. Wat werkt wel, wat is zinloos?

Ik ben een vrouw, dus teletubbie taal is gewenst
pi_31671825
Oeh, trage server. Plaatje laadt niet echt. Maar wat voor motor hangt erin? Is het een 316i, 318(t)i, 320d, 323ti?

Edit: nu wel.
pi_31671852
Mooi exemplaar trouwens. Ik zou er qua optische tuning niets meer aan veranderen. Wordt gauw overdone. Zo te zien is het fabrieksspul wat erop zit, qua styling, weet je hier iets van?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:53:03 #225
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31671865
316 ti
pi_31671919
Wat vermogenswinst betreft moet je maximaal denken aan 10% van het huidige vermogen, tenzij je er duizenden euro's voor over hebt. Ik zou het overigens nooit doen, want volgens mij beperk je de levensduur van de motor met zaken als chiptuning.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:58:36 #227
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31671968
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mooi exemplaar trouwens. Ik zou er qua optische tuning niets meer aan veranderen. Wordt gauw overdone. Zo te zien is het fabrieksspul wat erop zit, qua styling, weet je hier iets van?
yep, heb 'm kant en klaar overgekocht van Breeman te Rotjeknor. Maar wil nog wel wat mods doorvoeren, sowieso gaat de wisser achter eraf, dat gaat nergens over. Andere side skirts, nieuwe uitlaat, wil ik iets aan vermogen winnen ( maar hoe? ) en gaat het interieur eraan ( heb wel full option , maar wil naar cognac leer en wellicht andere stoelen )

genoeg aan te doen...ware het niet dat ik me afvraag of de 3 dat wel waard is

( ondanks het feit dat ie voor een vrouwtje rijd als een zonnetje ...maar zuipt als een kerel )
pi_31672023
Ik zal je alvast 1 tip geven, en die ga je wel inzien naarmate je er meer verstand van krijgt;

Gebruik alleen BMW-fabrieksspul of onderdelen van huis-tuners als Alpina, Hartge of AC Schnitzer.

De rest is rotzooi. Je vernielt niet alleen je auto, maar hij zal ook snel z'n waarde verliezen + aanzien bij de "liefhebbers".
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:02:02 #229
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31672049
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wat vermogenswinst betreft moet je maximaal denken aan 10% van het huidige vermogen, tenzij je er duizenden euro's voor over hebt. Ik zou het overigens nooit doen, want volgens mij beperk je de levensduur van de motor met zaken als chiptuning.
Naar mijn weten heeft chippen zo goed als geen zin met atmosferische benzine motoren. De winst die je boekt is minimaal

Kosten vallen wel mee...chippen is allang niet meer de kostbaarheid die het was, maar het moet wel zin hebben ...en voilgens mijn info heeft dat bij mijn schatje zo goed als geen zin

( correct me if I'm wrong )
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:03:59 #230
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31672088
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik zal je alvast 1 tip geven, en die ga je wel inzien naarmate je er meer verstand van krijgt;

Gebruik alleen BMW-fabrieksspul of onderdelen van huis-tuners als Alpina, Hartge of AC Schnitzer.

De rest is rotzooi. Je vernielt niet alleen je auto, maar hij zal ook snel z'n waarde verliezen + aanzien bij de "liefhebbers".
vooralsnog is alles wat eraan / opzit BMW origineel...
pi_31672089
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:02 schreef SHE het volgende:

[..]

Naar mijn weten heeft chippen zo goed als geen zin met atmosferische benzine motoren. De winst die je boekt is minimaal

Kosten vallen wel mee...chippen is allang niet meer de kostbaarheid die het was, maar het moet wel zin hebben ...en voilgens mijn info heeft dat bij mijn schatje zo goed als geen zin

Het klopt. Jouw auto aanzienlijk meer vermogen geven wordt nogal een dure ingreep.
pi_31672113
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:03 schreef SHE het volgende:

[..]

vooralsnog is alles wat eraan / opzit BMW origineel...
Dat maakt het een zeer interessant exemplaar. Ik vind 'm zo erg geslaagd in ieder geval. De velgen zelfs.
pi_31672161
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:02 schreef SHE het volgende:

[..]

Enige wat overblijft is een turbo/supercharger. En dat word dus duizenden euro's. ECHT tunen, dus waarbij je iets merkt, is moeilijk met een atmo motor, of je moet heel diep in je buidel tasten...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:13:49 #234
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31672270
En ik vond de velgen juist veel te tam en zou eerlijk gezegd deze er graag onder hebben gehad

Ordi huh?
pi_31672285
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:13 schreef SHE het volgende:
En ik vond de velgen juist veel te tam en zou eerlijk gezegd deze er graag onder hebben gehad

[afbeelding]

Ordi huh?

Je kan ook gelijk Jorinde Moll bellen. Die heeft vast ook wel een goed ideetje.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:19:13 #236
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31672330
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:08 schreef yup het volgende:

[..]

Enige wat overblijft is een turbo/supercharger. En dat word dus duizenden euro's. ECHT tunen, dus waarbij je iets merkt, is moeilijk met een atmo motor, of je moet heel diep in je buidel tasten...
ok...lachgas?
pi_31672338
Waarom koop je niet een Volvo 850 T5R? Optisch tunen is voor als je geld teveel hebt, het belangrijkste is motorvermogen en wegligging.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:22:37 #238
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31672355
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Je kan ook gelijk Jorinde Moll bellen. Die heeft vast ook wel een goed ideetje.
Nou...ik heb de heren van WCC on the spot...dus je weet maar nooit Kan Jorinde wat mij betreft de pot op
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:26:54 #239
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31672396
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:20 schreef Steijn het volgende:
Waarom koop je niet een Volvo 850 T5R? Optisch tunen is voor als je geld teveel hebt, het belangrijkste is motorvermogen en wegligging.
Als ik een passie had gehad voor Volvo had ik dat wellicht gedaan..ware het niet, dat ik iets met het 3-tje heb..hoe corny dat ook moge zijn.

Sowieso, had ik in die prijsklasse echt voor een heeeeel andere auto gekozen

Call me stupid, maar juist het optisch tunen kan me fascineren, vermogen ook, maar dat is met een 3 atmos zo goed als een utopie. Wegligging is perfect...zolang zij mijn capriolen bij kan houden ben ik tevreden
pi_31672462
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:26 schreef SHE het volgende:
Als ik een passie had gehad voor Volvo had ik dat wellicht gedaan..ware het niet, dat ik iets met het 3-tje heb..hoe corny dat ook moge zijn.
Gelijk heb je, hij ziet er lekker agressief uit van voren. Toch had ik persoonlijk de Volvo gekozen, het is enigszins een doos op wielen, maar die 250 pk's trekken toch wel.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 02:36:01 #241
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31672511
Ach...mijn smaak voor auto's is gelijk aan die van aan mannen

Ik ga voor de though look, maar uiteindelijk zijn het allemaal poesjes
pi_31672692
Ja T5R, waarom niet gelijk voor een E36 M3 gaan ? Vind je ook wel voor die prijsklasse (die van de Volvo). Heb het dan wel over de 286 pk versie (ik hoop dat 286 pk genoeg voor je is dan )...

Dit is dus een E36 M3 sedan.

Edit: of je kan ook voor een E34 3.6/3.8 315/340 pk M5 gaan. Gaat ook hard zat

Dit is dus een E34 M5.

En verder geef mij maar wolfie in schapie kleren. Gewoon E30 3-serie met 340 pk M5 motor ofzo. Kan je aardig wat snelle bakken/motoren mee verrassen
pi_31674264
Ik zou eerst ff nadenken of je echt meer vermogen wilt, voordat je optisch aan de gang gaat. Als je echt meer wil, zou ik een andere 3 zoeken, die in de basis al sneller is. Persoonlijk ben ik ook geen fan van de compact, maar dat is mijn voorkeur
pi_31676120
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:05 schreef Youp het volgende:

[..]

yes, daar zat ik op te wachten

idd de alpina classic velgen er onder ipv de dynamic velgen en gaaaaan met die banaaaan

en 800pk en 700nm?
euh. das een typ foutje 500 pk's.
V10
pi_31679106
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 02:32 schreef Steijn het volgende:

[..]

Gelijk heb je, hij ziet er lekker agressief uit van voren. Toch had ik persoonlijk de Volvo gekozen, het is enigszins een doos op wielen, maar die 250 pk's trekken toch wel.
mwah zo'n volvo is leuk voor op de snelweg, maar om een beetje mee te gooien en smijten is het niet echt geschikt.
Daarnaast is rwd natuurlijk veel toffer dan 250pk op de voorwielen

en zo'n E34 M5 is natuurlijk een auto die uitsluitend door shoarma verkopers gereden wordt
pi_31683120
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:58 schreef SHE het volgende:

[..]

yep, heb 'm kant en klaar overgekocht van Breeman te Rotjeknor. Maar wil nog wel wat mods doorvoeren, sowieso gaat de wisser achter eraf, dat gaat nergens over. Andere side skirts, nieuwe uitlaat, wil ik iets aan vermogen winnen ( maar hoe? ) en gaat het interieur eraan ( heb wel full option , maar wil naar cognac leer en wellicht andere stoelen )

( ondanks het feit dat ie voor een vrouwtje rijd als een zonnetje ...maar zuipt als een kerel )
als het materiaal dat je kopen gaat allemaal origineel van bmw is (en dat is wel aan te raden ivm garanties, waardevastheid van de auto enzo) gaat het je BAKKEN vol met geld kosten..... een origineel sport interieurtje zal wellicht een kleine 4000-5000 euro kosten compleet...

vermogen winnen kan je het beste uit je hoofd zetten dat is tegenwoordig toch niet echt meer mogelijk zonder grote investeringen en verlies van garantie op je motor... chippen zou eventueel kunnen maar dat is dan ook het enige.. een uitlaat heeft geen zin tenzij je een paar duizend euro wilt neertellen voor een of ander high performance systeem met uitlaatspruitstuk, katalysatoren en de hele mikmak... want je kat er weer even onder schroeven voor de apk is bij zo'n ding niet te doen en daarnaast krijg je problemen met het motormanagement...

ik adviseer je om als je geld teveel hebt alleen een origineel bmw sportinterieur er in te stoppen en andere (liefst originele bmw of alpina) velgen er onder te zetten...

ik werk momenteel bij bmw

optische tuning zou ik gewoon laten bij het originele bmw sport spul dat er al op zit... maarja smaken verschillen natuurlijk...
pi_31683256
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 20:41 schreef M5 het volgende:
Ik weet ook niet of ik de Alpina Dynamic velgen mooi moet vinden (heb ze nog niet in werkelijkheid gezien). Onder m'n 330i heb ik 19" Alpina Classics besteld. Aanvankelijk was ik van plan om de 18" 162's te nemen maar die 19" Alpina Classics zagen er wel erg vet uit in de showroom van Ekris. Ook vond ik de optische grootte van de 18" velgen wat tegenvallen. De E60 en E90 hebben echt grote velgen nodig om ze er lekker uit te laten zien. 17" is te weinig, 18" is beter.

Helaas duurt het nog ruim twee maanden voordat m'n auto afgeleverd wordt (en ik zit al een eeuwigheid te wachten en heb in juni voor het laatst in een 3-serie proefgereden).

Ik (Femme) post hier overigens onder het account van mijn vriendin omdat ik om een of andere reden niet meer kan posten.
Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_31683302
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:00 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of ik de Alpina Dynamic velgen mooi moet vinden (heb ze nog niet in werkelijkheid gezien). Onder m'n 330i heb ik 19" Alpina Classics besteld. Aanvankelijk was ik van plan om de 18" 162's te nemen maar die 19" Alpina Classics zagen er wel erg vet uit in de showroom van Ekris. Ook vond ik de optische grootte van de 18" velgen wat tegenvallen. De E60 en E90 hebben echt grote velgen nodig om ze er lekker uit te laten zien. 17" is te weinig, 18" is beter.

Helaas duurt het nog ruim twee maanden voordat m'n auto afgeleverd wordt (en ik zit al een eeuwigheid te wachten en heb in juni voor het laatst in een 3-serie proefgereden).

Ik (Femme) post hier overigens onder het account van mijn vriendin omdat ik om een of andere reden niet meer kan posten.
E46 of E90 btw?

en zit daar zo'n lange wachttijd op?
pi_31683403
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Je achterruitenwisser zou ik er op laten zitten, bij hatchbacks zoals deze heb je die wel nodig soms. Maar je kan ook alleen op je spiegels proberen te rijden.

Chiptunen levert je 10 PK max op de 115 standaard. Maar daar leg je nog wel wat euro's voor neer. Dat kun je doen, maar het geld kun je ook beter besteden imo.
V10
pi_31683645
quote:

[..]

Ik weet ook niet of ik de Alpina Dynamic velgen mooi moet vinden (heb ze nog niet in werkelijkheid gezien).
Ik vind de Alpina Dynamic's ook niet mooi. Maar er zijn geen foto's van de Alpina B6 met Alpina Classic velgen.
V10
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:22:50 #251
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31683679
quote:

[..]

Ik weet ook niet of ik de Alpina Dynamic velgen mooi moet vinden (heb ze nog niet in werkelijkheid gezien). Onder m'n 330i heb ik 19" Alpina Classics besteld.
Heb je bij die 19" ook nog een sportonderstel besteld?
Dan wordt het zo langzamerhand toch redelijk straf.

Ben zelf een beetje bezig met de aanschaf van een E46 330i; vorige week gereden in een touring met M-onderstel en 18" Alpina ; leek mij voldoende "sportief"
pi_31683690
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:02 schreef Youp het volgende:

[..]

E46 of E90 btw?

en zit daar zo'n lange wachttijd op?
Nee, het probleem is dat het leasecontract van mijn huidige auto (een Peugeot 307 2.0 16V) pas in januari 2006 afloopt. Met een veel betere auto in het vooruitzicht begin ik wel erg ongeduldig te worden .

De auto is een E90 330i Dynamic Executive met 19" Alpina's, alu interieurlijsten, Terra leder (achteraf inbouw) en Logic 7 audio. Ik heb alleen nog in een 320d en een 325i (helaas met automaat) gereden dus de 330i wordt nog een verrassing qua prestaties en geluid.

Comfort (als in een soft onderstel dat alle oneffenheden wegstrijkt) kan me niet zoveel boeien. Het sportonderstel op 17" wielen vond ik erg comfortabel in vergelijking met mijn verlaagde 307 XSI, die nogal onbehouwen gedempt is. Vergeleken met de harde 18" runflats (die ik anders zou hebben genomen) zullen normale 19" banden niet veel oncomfortabeler zijn, gok ik zo. De 19" Alpina Classics waren te mooi om te laten staan en als je ze buiten de bijtelling kunt houden en korting krijgt vanwege de standaard 17" velgen in het Dynamic Executive pakket (die de dealer terugneemt), dan vallen de extra kosten ten opzichte van 18" af-fabriek wel mee.

Ik denk er optisch niet zo heel veel verschil is tussen 19" op een E90 en 18" op een E46.

[ Bericht 11% gewijzigd door M.a.r.i.e.k.j.e op 25-10-2005 18:33:03 ]
pi_31683982
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:20 schreef M5 het volgende:

[..]

Ik vind de Alpina Dynamic's ook niet mooi. Maar er zijn geen foto's van de Alpina B6 met Alpina Classic velgen.
ik heb wel foto's van een 6 met alpina classics in het alpina boekje... is gaaf hoor

wel maximaal 19" voor de 6 serie... voor de 7er is dat 21"......
pi_31684074
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:23 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:

[..]

Nee, het probleem is dat het leasecontract van mijn huidige auto (een Peugeot 307 2.0 16V) pas in januari 2006 afloopt. Met een veel betere auto in het vooruitzicht begin ik wel erg ongeduldig te worden .

De auto is een E90 330i Dynamic Executive met 19" Alpina's, alu interieurlijsten, Terra leder (achteraf inbouw) en Logic 7 audio. Ik heb alleen nog in een 320d en een 325i (helaas met automaat) gereden dus de 330i wordt nog een verrassing qua prestaties en geluid.

Comfort (als in een soft onderstel dat alle oneffenheden wegstrijkt) kan me niet zoveel boeien. Het sportonderstel op 17" wielen vond ik erg comfortabel in vergelijking met mijn verlaagde 307 XSI, die nogal onbehouwen gedempt is. Vergeleken met de harde 18" runflats (die ik anders zou hebben genomen) zullen normale 19" banden niet veel oncomfortabeler zijn, gok ik zo. De 19" Alpina Classics waren te mooi om te laten staan en als je ze buiten de bijtelling kunt houden en korting krijgt vanwege de standaard 17" velgen in het Dynamic Executive pakket (die de dealer terugneemt), dan vallen de extra kosten ten opzichte van 18" af-fabriek wel mee.

Ik denk er optisch niet zo heel veel verschil is tussen 19" op een E90 en 18" op een E46.
dat rijdt als een bom, geloof me maar je neemt nu gewone banden ipv runflats, is daar rekening mee gehouden bij de bestelling van de auto? het onderstel is normaal namenlijk ingesteld op runflats of gewone banden... ivm compound en stugheid...
pi_31684226
De Alpina-velgen zijn alleen geschikt voor normale banden. Het voordeel hiervan is trouwens dat de banden niet duurder zijn dan 18" runflats. Dat het onderstel is afgesteld op stugge runflat banden is misschien ook wel gunstig voor het confort (vergeleken met een onderstel dat voor normale banden is ontwikkeld) als er 19" non-runflats worden gemonteerd, die ook erg stug zullen zijn. Ik heb niet gereden met die 19" velgen, maar zoals gezegd ben ik geen aansteller dus ik verwacht niet dat ik teleurgesteld zal zijn. Ik vind het wel prettig als er wat informatie wordt doorgespeeld over het kwaliteit van het wegdek. Zolang het maar niet tot gevolg heeft dat je uit zes richtingen rammels hoort in het interieur, zoals bij mijn 307.

Het is trouwens al een geweldige ervaring om van een 307 in een 3-serie te stappen en het gevoel te krijgen dat een interieur daadwerkelijk degelijk is geconstrueerd, in plaats van dat het op goed geluk door een stel Fransozen in elkaar is geklikt.
pi_31684295
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:07 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
De Alpina-velgen zijn alleen geschikt voor normale banden. Het voordeel hiervan is trouwens dat de banden niet duurder zijn dan 18" runflats. Dat het onderstel is afgesteld op stugge runflat banden is misschien ook wel gunstig voor het confort (vergeleken met een onderstel dat voor normale banden is ontwikkeld) als er 19" non-runflats worden gemonteerd, die ook erg stug zullen zijn. Ik heb niet gereden met die 19" velgen, maar zoals gezegd ben ik geen aansteller dus ik verwacht niet dat ik teleurgesteld zal zijn. Ik vind het wel prettig als er wat informatie wordt doorgespeeld over het kwaliteit van het wegdek. Zolang het maar niet tot gevolg heeft dat je uit zes richtingen rammels hoort in het interieur, zoals bij mijn 307.

Het is trouwens al een geweldige ervaring om van een 307 in een 3-serie te stappen en het gevoel te krijgen dat een interieur daadwerkelijk degelijk is geconstrueerd, in plaats van dat het op goed geluk door een stel Fransozen in elkaar is geklikt.
ja eigenlijk is gewone banden monteren onder een run flat onderstel alleen maar beter voor je wegligging... runflats onder een gewoon onderstel is gevaarlijk

en een bmw is qua afwerking (en niet alleen dat) idd andere koek dan een peug... of je moet een E36 compact hebben
pi_31684381
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:41 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb wel foto's van een 6 met alpina classics in het alpina boekje... is gaaf hoor

wel maximaal 19" voor de 6 serie... voor de 7er is dat 21"......
ja kan wel dat er foto's zijn, maar niet van een Alpina B6. dat bedoelde ik daar ligt 20" onder btw.
V10
pi_31684440
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:22 schreef M5 het volgende:

[..]

ja kan wel dat er foto's zijn, maar niet van een Alpina B6. dat bedoelde ik daar ligt 20" onder btw.
dat zijn ook dynamics dynamics voor de 6 zijn 20" classics voor de 6 zijn 19" geldt ook voor de 5 btw...

voor de Z4 zijn de classics ook 18" en de dynamics 19"
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:23:44 #259
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31685563
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:51 schreef Youp het volgende:

[..]

als het materiaal dat je kopen gaat allemaal origineel van bmw is (en dat is wel aan te raden ivm garanties, waardevastheid van de auto enzo) gaat het je BAKKEN vol met geld kosten..... een origineel sport interieurtje zal wellicht een kleine 4000-5000 euro kosten compleet...

vermogen winnen kan je het beste uit je hoofd zetten dat is tegenwoordig toch niet echt meer mogelijk zonder grote investeringen en verlies van garantie op je motor... chippen zou eventueel kunnen maar dat is dan ook het enige.. een uitlaat heeft geen zin tenzij je een paar duizend euro wilt neertellen voor een of ander high performance systeem met uitlaatspruitstuk, katalysatoren en de hele mikmak... want je kat er weer even onder schroeven voor de apk is bij zo'n ding niet te doen en daarnaast krijg je problemen met het motormanagement...

ik adviseer je om als je geld teveel hebt alleen een origineel bmw sportinterieur er in te stoppen en andere (liefst originele bmw of alpina) velgen er onder te zetten...

ik werk momenteel bij bmw

optische tuning zou ik gewoon laten bij het originele bmw sport spul dat er al op zit... maarja smaken verschillen natuurlijk...
Ok, alle mods zijn nu al origineel BMW...dat heb ik bewust gedaan..inzake garantie

Maar ik wil verder,....jij zegt NO GO?

uitlaatje mag toch wel?

Tenminste dat...skirts lijkt me ook geen prob toch? En ja ik weet dat ik motorisch toch geen bizarre winst ga boeken, maar wellicht zijn er meer wegen die naar rome leiden

Enlighten me !

Ondanks dat voor veel BMW-ers de compact geen echte BMW is, ben ik verliefd op mijn topaasje....en ik wil 'm graag NOG mooier maken dan ie al is
pi_31685905
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:23 schreef SHE het volgende:

[..]

Ok, alle mods zijn nu al origineel BMW...dat heb ik bewust gedaan..inzake garantie

Maar ik wil verder,....jij zegt NO GO?

uitlaatje mag toch wel?

Tenminste dat...skirts lijkt me ook geen prob toch? En ja ik weet dat ik motorisch toch geen bizarre winst ga boeken, maar wellicht zijn er meer wegen die naar rome leiden

Enlighten me !

Ondanks dat voor veel BMW-ers de compact geen echte BMW is, ben ik verliefd op mijn topaasje....en ik wil 'm graag NOG mooier maken dan ie al is
motorische upgrades zijn sowieso no go... alleen een chipje is wel leuk en aardig maar wederom geen garantie meer dan... en om nou te zeggen dat je harder gaat... je zal maximaal misschien 0,1 seconde winst boeken op 0-100 denk ik...

uitlaat mag natuurlijk wel, maar hint, ga daarvoor echt niet in je bumper zagen en zorg dat je er een hebt met een echte goede degelijke pasvorm (dus niet het eerste beste goedkope remus achtige prul wat je tegenkomt)...

en tsjah skirts mogen ook wel.. maar hou het subtiel aub, 99,99% van alle bodymods van "sjonnie-auto's" verneuken de lijn van een auto gewoon totaal en dat ziet niet uit.. net zoals een imitatie E46 M3 bumper op een E36 3-serie sjonniemobiel hangen.. ronde vormen op een auto met scherpe hoeken... no go

-edit-

voorbeeldje van fout...

overigens is een E46 Compact wel een hoop meer BMW dan zn voorganger de E36... de E46 heeft nl. het interieur en alle techniek van een gewone E46... bij de E36 was alles in een budget uitvoering... zat een opel astra like dash in en alle componenten waren low budget.. alles rammelde ook enzo, dat was echt een triest excuus voor een BMW

[ Bericht 3% gewijzigd door Youp op 25-10-2005 20:47:31 ]
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:01:58 #261
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31686321
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:40 schreef Youp het volgende:
bij de E36 was alles in een budget uitvoering... zat een opel astra like dash in en alle componenten waren low budget.. alles rammelde ook enzo, dat was echt een triest excuus voor een BMW
Je bedoelt een E30 dash ipv een een Astra dash!?

De E30 is dus echt wel een betere stuurdersotoo dan de E36.
Enig nadeel is dat je een beetje moet kunnen sturen om dat te begrijpen.

Met zoveel E30 onderdelen kan de E36 compact toch niet zo slecht zijn?
( Ik ken de compact zelf niet overigens)
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:10:35 #262
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31686480
hoho..ik wil geen sjonnie mods...en de skirts zijn mijns inziens juist heel netjes

geen tierlantijntjes, wel alles netjes afgewerkt..so help me out here
pi_31686878
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:10 schreef SHE het volgende:
hoho..ik wil geen sjonnie mods...en de skirts zijn mijns inziens juist heel netjes

geen tierlantijntjes, wel alles netjes afgewerkt..so help me out here
mooi, doen dan en houd ons op de hoogte

het is niet heel verkeerd dat hier af en toe eens een vrouw post
pi_31688965
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:23 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:

[..]

tof! En verdien je dat met t.net alleen als ik vragen mag?
pi_31689325
quote:

[..]

motorische upgrades zijn sowieso no go... alleen een chipje is wel leuk en aardig maar wederom geen garantie meer dan... en om nou te zeggen dat je harder gaat... je zal maximaal misschien 0,1 seconde winst boeken op 0-100 denk ik...

uitlaat mag natuurlijk wel, maar hint, ga daarvoor echt niet in je bumper zagen en zorg dat je er een hebt met een echte goede degelijke pasvorm (dus niet het eerste beste goedkope remus achtige prul wat je tegenkomt)...

en tsjah skirts mogen ook wel.. maar hou het subtiel aub, 99,99% van alle bodymods van "sjonnie-auto's" verneuken de lijn van een auto gewoon totaal en dat ziet niet uit.. net zoals een imitatie E46 M3 bumper op een E36 3-serie sjonniemobiel hangen.. ronde vormen op een auto met scherpe hoeken... no go

-edit-

voorbeeldje van fout... [afbeelding]

overigens is een E46 Compact wel een hoop meer BMW dan zn voorganger de E36... de E46 heeft nl. het interieur en alle techniek van een gewone E46... bij de E36 was alles in een budget uitvoering... zat een opel astra like dash in en alle componenten waren low budget.. alles rammelde ook enzo, dat was echt een triest excuus voor een BMW
lol noem jij dat fout

Dat komt niet eens in de buurt van dit soort wagens:

WAARSCHUWING, NIET GESCHIKT VOOR MENSEN MET EEN ZWAKKE HART

Ik vind het niet echt zozeer lelijk, maar de hele lijnenspel van de wagen word gewoon DIK verpest door dit soort rotzooi erop... Zelfs een spoiler (what's in a name ) vind ik niet kunnen... Ook niet op een M3, of het moet zo een zeer bescheiden dingetje van 2 cm ofzo zijn...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:22:56 #266
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31689369
bmw= boeren mest wagen. overigens is het zwak hart, maar dat terzijde.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31690690
ik vind het ook prachtig om te zien dat die 3 series die zo jhonnie zijn uitgebouwd, geen knaak meer waard zijn

dat hele jhonnie tuning gebeuren is een beetje over z'n hoogtepunt.
pi_31690867
quote:

-edit-

voorbeeldje van fout... [afbeelding]
Als we de booskijkers en voorbumper vervangen door het origineel, hebben we hier te maken met een mooi en ogenschijnlijk gaaf exemplaar van een e36 coupe. Zeer slecht gekozen voorbeeld dus.
pi_31691402
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Als we de booskijkers en voorbumper vervangen door het origineel, hebben we hier te maken met een mooi en ogenschijnlijk gaaf exemplaar van een e36 coupe. Zeer slecht gekozen voorbeeld dus.
Idd alleen voorkant is verneukt, de rest is nog goed
pi_31691421

pi_31691543
Het eerste wat in me opkomt als ik deze foto's zie is, dat ik me afvraag wat voor fabrieks-kleur deze e36 is.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:58:56 #272
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31691635
doe mij maar gewoon een oude bmw, zeg maar van 20 jaar geleden. die oude 635csi bijvoorbeeld, jummie.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:59:21 #273
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31691642
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:14 schreef jp84 het volgende:
ik vind het ook prachtig om te zien dat die 3 series die zo jhonnie zijn uitgebouwd, geen knaak meer waard zijn

dat hele jhonnie tuning gebeuren is een beetje over z'n hoogtepunt.
optisch tunen is zeker niet overrated...wat ik bv bij 100% tuning heb gezien ik Ahoy, waren toch rpima ideetjes..

alhoewel er nog steeds imbecielen zijn die hun 3 serie volplakken met tribals en allerhande versiering die geenszins waarde toevoegt.

Ik hou zelf van modden, maar wel alles origineel...uit liefde en waarde

Ik kan van mijn auto prima een hoerenbak maken, maar dat bevestigd slechts stigma's en maakt mij al helemaal niet blij

De keuze is reuze...en dat onderscheid nu juist de liefhebbers van de testosteronnetjes
pi_31691725
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:
doe mij maar gewoon een oude bmw, zeg maar van 20 jaar geleden. die oude 635csi bijvoorbeeld, jummie.
Absoluut. Maar zie er maar eens aan te komen, betaalbaar welteverstaan.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:04:29 #275
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31691764
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Absoluut. Maar zie er maar eens aan te komen, betaalbaar welteverstaan.
zo onbetaalbaar zijn ze niet. en vaak vallen de kilometers die ermee gereden zijn ook mee. wel flink in de buidel tasten kwa benzine gebruik.
pi_31691815
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo onbetaalbaar zijn ze niet. en vaak vallen de kilometers die ermee gereden zijn ook mee.
Of ze onbetaalbaar zijn, hangt van je portemonnee af. Voor mij in ieder geval wel, als student/starter.
Wat me trouwens opvalt aan de huidige oer-6-series, is dat bijna geen enkel exemplaar nog de originele wielen heeft.
pi_31691841
Onbetaalbaar zijn ze wel, niet qua aanschaf, maar qua onderhoud...

Die krengen zijn heel duur om rijdend te houden...

De reden waarom ze toch nog geld opleveren is omdat ze gewild zijn (duh ) en vooral omdat er toch behoorlijk weinig mee gereden word (zijn toch liefhebbers auto's)...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:08:31 #278
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31691851
oh..en guys, tips zijn welkom

ben bezig eea uit te tekenen, maar gezien mijn gebrek aan mannelijke chromosoompjes , kan ik alle hulp gebruiken

chippen vind ik onzin, mijn info zegt me dat het zinloos is...dus watkunnen we op vermogen verzinnen?

skirts...de huidige zijn niet vervelend...prima zo...strakker?

uitlaatkje: idd geen remus wanna be shizzle...geef me een sjieke pijp?

interieur: is all full option...maar ik mis iets...wat?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:09:19 #279
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31691867
ADD: wat ik trouwens super irritant vind is die knopjes parade op mijn stuur

what to do?
pi_31691885
Oke, ik ga even wat voorbeelden van fabrieks-tuners opzoeken voor evt. inspiratie. Ik ga hier uit van de ideeen van Hartge, AC Schnitzer en Alpina.
pi_31691900
Chippen is onzin met atmo motor, echt vermogen eruit halen kost geld, en niet een beetje ook. Dus dat vind ik niet echt een aandrader.

Knopjes parade op stuur > haal stuur zonder knopjes. Volgens mij kan het er zo op als de airbag stekker erop kan (dus denk wel dat een E46 stuur eropkan?)...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:15:16 #282
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31691999
Eigenlijk wil ik mijn cruise control naast mijn raam knop en wil ik geluid en handsfree in dak

kom er niet uit...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:17:04 #283
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31692036
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:10 schreef yup het volgende:
Chippen is onzin met atmo motor, echt vermogen eruit halen kost geld, en niet een beetje ook. Dus dat vind ik niet echt een aandrader.

Knopjes parade op stuur > haal stuur zonder knopjes. Volgens mij kan het er zo op als de airbag stekker erop kan (dus denk wel dat een E46 stuur eropkan?)...
zeker weten? of in theorie ?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:17:40 #284
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31692054
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Of ze onbetaalbaar zijn, hangt van je portemonnee af. Voor mij in ieder geval wel, als student/starter.
Wat me trouwens opvalt aan de huidige oer-6-series, is dat bijna geen enkel exemplaar nog de originele wielen heeft.
welke zijn dat ook alweer. ik kan me van die dikke grote ronde wielen herinneren.
pi_31692087
Hartge:

Close up van de mooie Hartge einddemper (uitlaat).

AC Schnitzer:

Alpina heeft geen Compact geleverd zie ik, daarom maar een foto van een Compact met Alpina velgen:

woensdag 26 oktober 2005 @ 01:22:11 #286
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31692138
oeh..uitlaatje is helemaal ok

past perfect bij mijn kontje !
pi_31692169
Vriend van mij heeft er ook zo'n Hartge pijp onder. Bruut geluid komt daar vanaf, al heeft hij wel een zes-cilinder.
Weet je trouwens wat een stoere kar is? De 323ti compact. Collectors item zo'n beetje, gezien de tweedehands-prijzen.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:25:12 #288
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31692188
overigens is dit mijn kont...op de dempertjes na

pi_31692198
Of in de e46-versie een 325i compact.
pi_31692216
325ti E46 compact, ze noemen dat ding ook de mini M3
pi_31692224
Maar Hartge pijp eronder, zou je de rest ook Hartge uit moeten voeren. Die voorbumper vind ik trouwens ook erg mooi, van Hartge. Te zien dus op die zilveren.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:28:46 #292
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31692236
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Vriend van mij heeft er ook zo'n Hartge pijp onder. Bruut geluid komt daar vanaf, al heeft hij wel een zes-cilinder.
Weet je trouwens wat een stoere kar is? De 323ti compact. Collectors item zo'n beetje, gezien de tweedehands-prijzen.
nogal voor de hand liggend...323..DUH

ik vind het juist leuk om van de underdog iets leuks te maken...en geloof me, mijn meisje laat me nooit in de steek hoor
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:29:10 #293
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31692240
ik zat net ff op marktplaats en er zijn al mooie te krijgen voor 6-7 duizend euro! 635 bedoel ik.
pi_31692285
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:28 schreef SHE het volgende:

[..]

nogal voor de hand liggend...323..DUH
Nou een zwaardere motor is niet per definitie een betere auto hoor. De 323 heeft naast de fenomenale prestaties, ook een fantastische bak, onderstel, wegligging en het is een waardige investering voor een tweedehands gezien de occasionprijzen.
quote:
ik vind het juist leuk om van de underdog iets leuks te maken...en geloof me, mijn meisje laat me nooit in de steek hoor
Een zwaardere motor is alleen interessant als je een hard/doorrijder bent.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:34:59 #295
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31692316
plaatjes zij optisch...je hebt geen id hoe de auto's er otorisch en qua carrosserie aan toe zijn
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:40:04 #296
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31692372
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Nou een zwaardere motor is niet per definitie een betere auto hoor. De 323 heeft naast de fenomenale prestaties, ook een fantastische bak, onderstel, wegligging en het is een waardige investering voor een tweedehands gezien de occasionprijzen.
[..]

Een zwaardere motor is alleen interessant als je een hard/doorrijder bent.
pop, ik ben dan wel een vrouwtje, maar ik heb mijn race licentie...ik ken de nuernburg ring op mijn broekzak en weet best hoe ik een auto op zijn staart trap

ik ontbreek alleen alle technische knowhow om van mijn dame een sletje te maken. En ik persoonlijk, geloof dat je zelfs van een 316 een vixen kan maken....sky's the limit toch?
pi_31692411
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:40 schreef SHE het volgende:

[..]

pop, ik ben dan wel een vrouwtje, maar ik heb mijn race licentie...ik ken de nuernburg ring op mijn broekzak en weet best hoe ik een auto op zijn staart trap
Pittig wijffie.
quote:
ik ontbreek alleen alle technische knowhow om van mijn dame een sletje te maken. En ik persoonlijk, geloof dat je zelfs van een 316 een vixen kan maken....sky's the limit toch?
Moet lukken. Als je alles maar goed overlegd hier.
pi_31692506
Ik vind het zonde het optische tunen Hij krijgt een beetje een sjonnie imago zo.
pi_31695304
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:40 schreef SHE het volgende:

[..]

De ring als je broekzak kennen? Dat lijkt me niet. Sabine, die kent hem pas als haar broekzak
Wel mooi natuurlijk, een vrouw die van auto's houdt
quote:
Als je sneller wil moet je een andere kopen, een 316 is niet snel te maken. Dat zegt iedereen je, maar je blijft je vraag steeds herhalen
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:33:45 #300
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31699285
Ik doelde op het optische Rex...als je goed leest geef ik zelf al een paar pagina's terug aan , dat in mijn beleving de auto niet aanzienlijk sneller gemaakt kan worden

dus stop die hand maar weer in je broek
pi_31710139
Als je toch nog meer performance wilt kan je altijd nog de Hartge 5 liter conversion doen 400hp en 500nm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')