Ja, ik kende hem ook al. Erg vet gesoept!!quote:
Ik heb een zeer nette e36 coupe die ik wel kwijt wil tegen een goede prijs. Foto's staan elders in het 3-serie topic. Die zilveren.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:53 schreef yup het volgende:
BMW is niet duurder dan een Jap, dat weet ik alvast :-)
E36 coupe en goeie vinden... Gaat moeilijk worden, ze zijn er wel...
Wat voor motor zoek je ? De kans op een goeie 316i/318i coupe is best wat groter dan een goeie 318iS/320i/325i coupe...
Je kan ook naar een 328i coupe zoeken (meestal zijn die wel in goede staat) maar ze zijn erg duur (na '95 gebouwd).
volgens mij zit je op het verkeerde sub forumquote:Op zondag 9 oktober 2005 22:08 schreef yup het volgende:
We gaan verder met fappen dus
GTR legends iemand gespeelt? Zit een BMW "Batmobile" CSL toerwagen in. Zieke shit
site van game: www.gt-legends.com
[afbeelding]
Fapperdefapfap
bron www.autoweek.nlquote:De volgende generatie van de BMW 3-serie Cabriolet krijgt een stalen vouwdak. Op de coupécabriolet moeten we wachten tot eind 2006.
Op de Autosalon van Parijs, in september 2006 maakt de cabriolet-versie van de nieuwe BMW 3-serie zijn opwachting. Die zal zijn voorzien van een stalen vouwdak. Dakentoeleverancier Edscha is inmiddels begonnen met de voorbereiding van de productie van het stalen cabriodak. Edscha is ook verantwoordelijk voor de productie van de stoffen daken van de Z4, 6-serie en de huidige 3-serie.
Vorig jaar zijn 40.300 exemplaren van de 3-serie Cabrio geproduceerd. Na de introductie in september volgend jaar, staan de eerste 3-serie CC´s begin 2007 bij de dealer. Op de M3, die zal zijn voorzien van een V8, moeten we nog wachten tot 2008.
M5 killerquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:59 schreef yup het volgende:
BMW IS BACK
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bye bye 335D, Impreza, Evo en andere snelle apparaten. Paar dikke turbo's hierop en je hebt de ultime M5 killer. Voor de grappenmakers, wat met een Impreza/Evo kan, kan ook met een 3 serie twin turbo
Dit gaat gewoon echt totaal fantastisch worden, kijk ik vind het blok maar zo zo (aangezien een 3.2 al 343 pk levert) maar vooral de mogelijkheid dat er met een chip MINIMAAL 360+ pk uitgepompt kan worden + paar andere turbo's ic's etc. denk ik wel dat 400-500 pk mogelijk kan zijn...
Andere turbo's is best mogelijk, als je geld hebt is alles mogelijk (net als bij Impreza's etc.)...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:23 schreef M5 het volgende:
[..]
M5 killerbeetje overdreven yup..
Impreza/Evo hebben AWD, deze niet, dat maakt het heel wat anders. Even andere turbo's erop gooien gaat ook al niet omdat dit zo'n 2-in-serie systeem is, net als bij de 535d. Chippen zal wel gaan, maar ook dat is niet zo eenvoudig als bij een Tdi'tje.
enne BMW is niet back.. ze zijn nooit weg geweest van de top.![]()
phunquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:59 schreef yup het volgende:
BMW IS BACK
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bye bye 335D, Impreza, Evo en andere snelle apparaten. Paar dikke turbo's hierop en je hebt de ultime M5 killer. Voor de grappenmakers, wat met een Impreza/Evo kan, kan ook met een 3 serie twin turbo
Dit gaat gewoon echt totaal fantastisch worden, kijk ik vind het blok maar zo zo (aangezien een 3.2 al 343 pk levert) maar vooral de mogelijkheid dat er met een chip MINIMAAL 360+ pk uitgepompt kan worden + paar andere turbo's ic's etc. denk ik wel dat 400-500 pk mogelijk kan zijn...
achter teveel verlaagd imo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:21 schreef Virus.NL het volgende:
Afgezien van de zwarte motorkap, vind ik dit toch wel een strakke touring
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zijn misschien wel echte Alpina's, maar ze zijn te nieuw voor een fabrieksgeleverde Alpina e36 touring.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:16 schreef Youp het volgende:
lijkt verdraaid veel op een alpina.. zo te zien ook echte alpina velgen er onder.. (geen ventiel zichtbaar) maar die motorkap en die vreselijke spiegels![]()
![]()
klopt, t zijn de nieuwe Alpina "Classic" velgen.. ik heb hier toevallig 2 alpina boekjes liggenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Dat zijn misschien wel echte Alpina's, maar ze zijn te nieuw voor een fabrieksgeleverde Alpina e36 touring.
kan, maar ik zie geen ventieldopjesquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:41 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Replica'tjes heb je, inclusief band, al voor 900,- per 4.
Ik vermoed trouwens dat die exemplaren onder die touring, wel replica's zijn.
Gewoon een extra setje velgen. Laten we 't daar maar op houden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:51 schreef Youp het volgende:
waarom zou je daar geld aan uitgeven? winterbanden enzo... niet echt echt nodig....
waarom zit bij het ene model de nummerplaat in de bumper en bij de ander onder dat chrome stripje?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:58 schreef Youp het volgende:
alpina softline?of anders die veel spaaks velgen van bmw...
[afbeelding]
[afbeelding]
nope is er ook met europees nummerbordquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik vermoed de Amerikaanse vs. de Europese versie.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:53 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
godsamme.
Ik had het net ook weer voor elkaar hoor.
Wil ik in m'n auto stappen dus ik druk op het knopje van de deurvergrendeling en het alarm... maar d'r gebeurd niets.... dus ik nog een paar keer drukken. maar niets hoor.. hij wil niet open gaan. Dus ik BMW Freriks in groenlo maar eens bellen wat het kan zijn. "kan wezen dat je bij een storingsbron staat. Open hem maar met de sleutel en als je hem start houdt het alarm wel op". Nou , niet dus. Ding joelen als de pest dus ik nog maar eens bellen. "kom dan maar deze kant op" zei de kerel. Dus ik met joelende sirene en knipperende lichten van lichtenvoorde naar groenlo gereden met veel bekijks
Bleek dus dat m'n alarm onteregeld was oid. Hele dashboardkastje d'r uit en alarm d'r uit. Na een beetje prutsen deed ie het weer. Was zo'n 30 minuten werk.
Monteur ff weg om te overleggen wat het moest kosten. Komt ie terug en zegt ie: "met 15 euro is het wel goed" Dus dat zal ook wel direct in z'n broekzak belanden
2 dingen waarom die daisels kapot gaan.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:55 schreef Youp het volgende:
trouwens! vandaag nog een rariteit gezien/meegemaakt... ik moest iemand wegbrengen met zn eigen auto en vervolgens met die auto terugrijden... dit was een E36 325diesel.. een redelijk saaie bak maar hij liep wel enorm goed dat viel me op.. toen ik bezig was met een andere auto en mn collega begon aan die 325 zei ie hey, moet je die kmstand eens kijken... 671700 fokking km's en lopen als een zonnetje!! altijd netjes onderhouden, hij was er nu ook voor onderhoud, van de eerste eigenaar nogsteeds.. ook een kapot mistlampje werd vervangen enzo.. gewoon een nette auto maar die kmstandomg en dan nog zo super lopen
ja want die kerel rijdt ook HARD en veel op de duitse autobahnquote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:37 schreef yup het volgende:
[..]
2 dingen waarom die daisels kapot gaan.
Sjonnies die nooit warmrijden.
En nooit onderhoud.
Geloof mij maar die blokken zijn super, met de juiste onderhoud is 1 miljoen km ook te halen. Alleen je moet ze dus echt goed (en rustig) warmrijden, ik weet uit ervaring dat een groot deel van de bevolking dat dus niet lukt. Dus ook flink gassen tot 3000 rpm moet je vermijden. Gewoon rustig gassen, alles rustig aan. Als het warm is knallen met die ballen...
Als het een texalarm is, zit er toch een schakelaar onder de motorkap?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:59 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
jah lach maar.. heeft me 1,5u gekost
Dat is een M3, zo te zien. Maar wat voor velgen zitten eronder? Kan het niet goed zien. Mooi exemplaar trouwens, zo in het zilver.quote:
Styling 39 M-2 velgen. Officieel geleverd onder de M3.quote:
ik heb geen idee. Het alarm bleef binnen joelen totdat de monteur de stekker uit het kastje trok. Toen ging het kastje van het alarm open en knoopte hij het ding een eoa controlekastje om het ding weer in te regelen naar eigen zeggen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Als het een texalarm is, zit er toch een schakelaar onder de motorkap?
ik kan t niet lezenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:13 schreef metallicattim het volgende:
whahahahaha dat onderschrift!!! whahahaha
![]()
die inie mienie ondertietel...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:11 schreef Threepio het volgende:
[..]
"Auch Mercedes kann Fahrfreude bringen"
wat een geweldige reclames maakt bmw altijdquote:
Liever niet, vind het origineel wat beter...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:24 schreef Virus.NL het volgende:
En wat vinden jullie van Angel Eyes op een e36 M3?
Even een foto als voorbeeld
[afbeelding]
fout, dat zijn dus ook de lampen die ik op die kankerketel moest monteren op t werk...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:24 schreef Virus.NL het volgende:
En wat vinden jullie van Angel Eyes op een e36 M3?
Even een foto als voorbeeld
[afbeelding]
allequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:20 schreef Virus.NL het volgende:
Welke BMW-dealers zijn eigenlijk ///M-gespecialiseerd?
Een DTM-pijp ofzo word dat genoemd. Ik vind het maar sneu. Soms wel geinig omdat het er zo afgeragt uitziet. Maar echt niet iets dat je moet hebben om de auto echt af te maken. Of wel natuurlijk.....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Geluid compenseert een hoop. Wat ik er ook mooi aan vind, is die schuine, dubbele uitlaatpijp.
Nee nee, een DTM-pijp is zo'n grote knalpijp. Ik heb 't over de originele einddemper. Die zijn ook dubbel en horizontaal schuin.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:03 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Een DTM-pijp ofzo word dat genoemd. Ik vind het maar sneu. Soms wel geinig omdat het er zo afgeragt uitziet. Maar echt niet iets dat je moet hebben om de auto echt af te maken. Of wel natuurlijk.....![]()
Daar zit ik ook op te wachtenquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:33 schreef yup het volgende:
Maar Five_Aces kan je hier meer over vertellen denk ik...
Je kan het ook bij andere fora vragen...quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:35 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Daar zit ik ook op te wachtenmaar die is al een week niet meer op Fok geweest.
zo fout dit.... Koop dan een wagen waar echte opzitten, maar al die namaak grote beurt zooi is echt niksquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:24 schreef Virus.NL het volgende:
En wat vinden jullie van Angel Eyes op een e36 M3?
Even een foto als voorbeeld
[afbeelding]
pipo, het was een reactie op yup die zo'n pijp omschreef, ik gaf alleen het plaatje erbij.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:49 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Nee sukkel, zo een dus niet.
Hey, onder welke naam kan ik deze uitlaat vinden? Kvind die wel stoer, en ben aan een nieuwe toe!quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:34 schreef Youp het volgende:
[..]
[img]http://www.stebro.net/bw325r.gif[img]
Bruut dingquote:Zylinder 4 in Reihe
Hubraum 1995 cm³
Bohrung 84,0 mm
Hub 90,0 mm
Verdichtungsverhältnis 17,0:1
Nennleistung 147/200 kW/PS
Nenndrehzahl 4000 1/min
Drehmoment 410 Nm
bei Drehzahl 2000 1/min
Motorsteuerung BOSCH DDE 6.0
Kraftstoff Diesel
Schadstoffeinstufung Euro 4
Getriebe ZF-Sechsgang-Schaltgetriebe S6-37
Getriebeübersetzung:
1. Gang 5,14
2. Gang 2,83
3. Gang 1,80
4. Gang 1,26
5. Gang 1,00
6. Gang 0,83
R. Gang 4,64
Achsgetriebeübersetzung :1 2,56
Leichtmetallräder ALPINA CLASSIC in gewichtsoptimiertem Speichendesign mit verdeckten Ventilen hinter den abschließbaren Aluminium-Nabenabdeckungen
optional gegen Aufpreis 19‘‘ ALPINA Räder im CLASSIC oder DYNAMIC Design
vorn 8 x 18 "
hinten 9 x 18 "
Reifen MICHELIN Pilot Sport 2
vorn 225/40 ZR18
hinten 255/35 ZR18
Länge 4520 mm
Breite 1817 mm
Höhe (unbelastet) 1406 mm
Radstand 2760 mm
Kofferrauminhalt (VDA-Norm) 460 l
Tankinhalt 61 l
Leergewicht (DIN) 1460 kg
zulässiges Gesamtgewicht 1980 kg
Beschleunigung 0-100 km/h 7,4s
1km mit stehendem Start 27,9s
Höchstgeschwindigkeit 238 km/h
is gewoon standaard voor 6 cilinders...quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:41 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Hey, onder welke naam kan ik deze uitlaat vinden? Kvind die wel stoer, en ben aan een nieuwe toe!
Heeft deze ook beetje mooi geluid of is ie echt standaard en zul je geen verschil merken?
de alpina is natuurlijk wel een beetje getuned...quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:12 schreef M5 het volgende:
Alpina D3
[afbeelding]
[afbeelding]
meer pics hier
data:
[..]
Bruut ding![]()
en 100pk/l en 200 nm/l voor een diesel fabriek af![]()
heheheheeee Alpina is een merk geen tunerquote:Op maandag 17 oktober 2005 17:48 schreef Youp het volgende:
[..]
de alpina is natuurlijk wel een beetje getuned...
maar de 535d motor levert ook 272pk op 3 literen 569nm koppel...
ach man! die vrotten daar gewoon een andere chip op... kan met zo'n 535d ook en dan zit je boven de 300pk en 600nmquote:Op maandag 17 oktober 2005 17:54 schreef M5 het volgende:
[..]
heheheheeee Alpina is een merk geen tuner![]()
![]()
535d leverd minder specifiek vermogen.
Niet dat ik weet. De B5 is gesuperchargede 545i (met blok rebuild, dat wel) een D5 oid is er niet.quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:59 schreef Youp het volgende:
[..]
ach man! die vrotten daar gewoon een andere chip op... kan met zo'n 535d ook en dan zit je boven de 300pk en 600nm
hebben ze daar nog geen Alpina versie van btw?
ja vraag maar ff aan je opoe...quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:51 schreef 2609 het volgende:
Die nieuwe bmw m3 hè word dat nou een coupe of een 4 deurs? Ik ga die misschien wel effe halen effe aan mn opoe vragen
Dat uit de kluiten gewassen limo heeft wel een FUCKING V12 MET TWEE TURBO's. ZO MAAK JE OMA OP ROLLATOR OOK SNELLER DAN EEN FERRARI ENZOquote:Op maandag 17 oktober 2005 19:44 schreef Repeat het volgende:
ik zie niet in waarom je een m3 als 4 deurs zou willen, de nieuwe s600 ownt je waarschijnlijk toch nog wel
Opbokken met die vieze dieselquote:Op maandag 17 oktober 2005 17:59 schreef Youp het volgende:
[..]
ach man! die vrotten daar gewoon een andere chip op... kan met zo'n 535d ook en dan zit je boven de 300pk en 600nm
hebben ze daar nog geen Alpina versie van btw?
30+ pk erbij door alleen een chip?quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:32 schreef yup het volgende:
[..]
Dat uit de kluiten gewassen limo heeft wel een FUCKING V12 MET TWEE TURBO's. ZO MAAK JE OMA OP ROLLATOR OOK SNELLER DAN EEN FERRARI ENZO
Zo dat is eruit
[..]
Opbokken met die vieze diesel
BMW gaat met de 335i komen, 330 pk. Chip erop en we hebben 360+ pk's. Dag dag M3 (want megakoppel).
Gewoon DE bom op wielen, als die gasten zo gek zijn om dat blok in de 1 serie te lepelen dan heb je de ultieme stealth raket op wielen... Zelfs een 130i is al SUPER snel, een 135i zal dan een raket op wielen worden
dat kan makkelijk bij turbomotoren. je kunt het nog veel gekker maken, maar dat is niet zo verstandig als je de rest niet aanpast.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
30+ pk erbij door alleen een chip?![]()
STFUquote:Op maandag 17 oktober 2005 22:53 schreef Repeat het volgende:
bmw met turbomotorenwaarom in godsnaam
klopt, is een 4-cylinder, zelfde blok als in de 120i, de N42B20quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:39 schreef Geqxon het volgende:
Een E90Ik kan het fout hebben, maar volgens mij is die 320 géén 6-cilinder.
Verder gaat het idd een daily-driver worden, iets van 60.000km / jaar.
bij bmw valt dat vrachwagengeluid reuze mee. ga eens naar een 530d of een 330Cd luisteren. hoor je bijna niet aan dat het diesels zijn, behalve ff bij het starten. (in vergelijking met wat andere merken laten horen)quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:10 schreef Geqxon het volgende:
DaiselVrachtwagengeluid
Maar die 320i keihard overslaan, is dat omdat deze al die opties mist? Of rijdt een 320i als daily driver enorm kut?
jah krijg het toch van mn opaquote:Op maandag 17 oktober 2005 19:39 schreef M5 het volgende:
[..]
ja vraag maar ff aan je opoe...![]()
maar die komt alleerst als 4-derus, daarna ook nog als Coupé (dacht ik) en iig ook als Coupé-Cabriolet (Cabrio met stalen dak)
de 335i is gewoon om het gat tussen de 330 en de M3 op te vullen... zonder er een grotere cilinderinhoud in te leggen dan in de M3 komt te liggenquote:Op maandag 17 oktober 2005 23:03 schreef Repeat het volgende:
tis helemaal nergens voor nodig gewoonTurbo's zijn voor jappen. klaar. Zelfs bij audi stappen ze er vanaf in de S4 bv....
ze hadden makkelijk een 3.5l oid er in kunnen lepelen (gelijk een nieuwe blok erbijquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:00 schreef Youp het volgende:
[..]
de 335i is gewoon om het gat tussen de 330 en de M3 op te vullen... zonder er een grotere cilinderinhoud in te leggen dan in de M3 komt te liggen
klopt, zeker die vieze bumpers en taartscheppen enzo...quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:11 schreef Repeat het volgende:
van die extreme tuning is toch niet echt iets wat bij bmw past imo... Op een of andere manier past het er niet lekker bij ofzo
je klopt maarja, zo kunnen ze wel laten zien dat ze in de turbo wereld ook nog wat waard zijnquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:02 schreef M5 het volgende:
[..]
ze hadden makkelijk een 3.5l oid er in kunnen lepelen (gelijk een nieuwe blok erbij), die M3 krijgt minstens 4 liter cilinderinhoud.
dat doen ze al met die dieselsquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:04 schreef Youp het volgende:
[..]
je klopt maarja, zo kunnen ze wel laten zien dat ze in de turbo wereld ook nog wat waard zijn
nieuwe 320i rijdt goed.. iets trager dan de 120i maar een nieuwe 318i vind ik persoonlijk niet vooruit te branden..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:26 schreef Geqxon het volgende:
Je snapt denk ik niet wat ik bedoel. Een Nissan 200SX rijdt ook beter dan een 318i, maar deze wil je zeker niet als daily-driver, omdat deze veel te aggresief is. Ik vroeg me dus af of dat ook voor de 320i gelde, maar achteraf bekeken is het met 21pk verschil niet echt van toepassing
Dan worden BMW's dus tegenwoordig gekocht/geleased door sukkels ipv. liefhebbersquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef Youp het volgende:
[..]
... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is
tsjah voor sommige mensen is het enige verschil tussen een diesel en een benzine auto dat wat je tanked...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan worden BMW's dus tegenwoordig gekocht/geleased door sukkels ipv. liefhebbers![]()
De persoon in questie zie ik zichzelf nog niet in een 1-serie proppenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef Youp het volgende:
[..]
nieuwe 320i rijdt goed.. iets trager dan de 120i maar een nieuwe 318i vind ik persoonlijk niet vooruit te branden..is ook de lichtste motor er in.. daarnaast rijden de diesels daarvan SUPER en een 320d is sneller dan een 320i en het aller mooiste is dat BMW diesels al 10 jaar niet klinken als diesels... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is
-edit-
waarom overweeg je geen 1serie btw? in ruimte scheelt het niks, in prijs scheelt het wel wat en kun je in principe "meer" auto kopen voor je geld...
een 3-serie is voorin anders niet veel ruimer dan een 1-serie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De persoon in questie zie ik zichzelf nog niet in een 1-serie proppen![]()
en achterin ook niet... mjah 5 cm meer beenruimte misschienquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:51 schreef M5 het volgende:
[..]
een 3-serie is voorin anders niet veel ruimer dan een 1-serie.
status is persoonlijk. een 5-serie heeft een bepaalde status imo, een 1 en 3-serie niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
nou als ik moest kiezen tussen een loaded 1serie die redelijk rap is, een niet loaded 3serie die toch nog wat trager is dan die 1 en waaraan iedereen van buitenaf al kan zien dat het een "kale kip" aka knaken 3serie is, of een loaded 3serie die gewoon niet vooruit te branden is dan koos ik dus wel degelijk voor de 1seriequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
ook dat nog eens... eigenlijk begint echte status pas vanaf de 5...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:00 schreef M5 het volgende:
[..]
status is persoonlijk. een 5-serie heeft een bepaalde status imo, een 1 en 3-serie niet.
en dan klinkt een X5 nog meer als een dieselquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:22 schreef yup het volgende:
Ik zeg een ding Youp, over dat daisels heb je gewoon zwaar gelijk.
Bijv. de x30d, vergelijk het maar eens met een vergelijkbare Mercedesblokje, die klinken net vrachtwagens terwijl de x30d's best een mooi motorgeluid hebben (voor een daisel)...
Qua dieselgeluid is het ECHT wel dikke ok bij BMW.
De 6 cylinder diesels klinken subliem, vooral als je doortrekt. Ok voor een diesel dan (komt echt niet in de buurt van een toerenbeukende 4 cylinder, of een dikke reihe 6). De 4 cylinder diesels klinken "ok" voor diesels...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:26 schreef Youp het volgende:
[..]
en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel(uitlaat enzo)
maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goedook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
Geef mij maar een 3-serie (of 1 serie) met hetzelfde blok als zo'n 5-serie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:03 schreef Youp het volgende:
[..]
ook dat nog eens... eigenlijk begint echte status pas vanaf de 5...
nou yup... ik heb in die 535D gereden maar dat is ECHT wel snelquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:32 schreef yup het volgende:
[..]
De 6 cylinder diesels klinken subliem, vooral als je doortrekt. Ok voor een diesel dan (komt echt niet in de buurt van een toerenbeukende 4 cylinder, of een dikke reihe 6). De 4 cylinder diesels klinken "ok" voor diesels...
Je kan zeggen wat je wilt, maar een 535d TWIN-turbo diesel heeft nog steeds behoorlijk last van een 3 liter NON turbo 330i... Sterker nog, niet opletten en die limonade motor haalt je gewoon in
Laat staan een single turbo 330i... Of beter nog, een twin turbo 330i, de 335i![]()
ja dat heb ik ook liever... maarja daar leggen ze nou eenmaal de 5.0 V10 niet in heaquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geef mij maar een 3-serie (of 1 serie) met hetzelfde blok als zo'n 5-serie.
dus 330/130 ipv een 530![]()
ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterinquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:58 schreef Youp het volgende:
[..]
en achterin ook niet... mjah 5 cm meer beenruimte misschienhoofdruimte alvast niet aangezien een 1serie een hatchback is.. daardoor valt de kofferruimte van een 3serie waarschijnlijk ook al eerder tegen tegenover die van een 1...
Geqxon, ik rij dagelijks in alle mogelijke bmw's... maar in een 1serie past iemand van 2,20 net zo goed als iemand van 1,50 en de 3serie is qua hoogte letterlijk NIET ruimer/minder ruim...
praat me es bijquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:26 schreef Youp het volgende:
[..]
en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel(uitlaat enzo)
maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goedook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
eeh. bij de 535d is het 400 tpm hoger.. rest is nog steeds gelijk..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
[..]
praat me es bijHoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
de 3 is nagenoeg niks ruimer.. en de toerentellers lopen aardig ver door tegenwoordigquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
[..]
praat me es bijHoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
hoever een toerenteller doorloopt zegt niets, bij een suzuki alto loopt het rode gebied door tot 10.000 terwijl rood al bij 6500 tpm begint.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:19 schreef Youp het volgende:
[..]
en de toerentellers lopen aardig ver door tegenwoordigtot 6000rpm (einde teller dan wel he) ofzo... waar ze precies afgeregeld worden weet ik niet...
mjah de 5000rpm halen ze volgensmij welquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:24 schreef M5 het volgende:
[..]
hoever een toerenteller doorloopt zegt niets, bij een suzuki alto loopt het rode gebied door tot 10.000 terwijl rood al bij 6500 tpm begint.
bij diesels zit de begrenser meestal kort onder de 5000. maar behalve bij de 535d heeft het geen zin om verder door te trekken dan 4500 tpm.
Uhh 535d = 272 pk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:40 schreef Youp het volgende:
[..]
nou yup... ik heb in die 535D gereden maar dat is ECHT wel snel6,5 sec 0-100 met de automaatbak.. 272pk en 560nm koppel
ik heb ook in 330's gereden automaat en handbak (handbak
spinnen all the way
) maar met n dikke 41pk en n dikke 260nm minder moet zo'n 330je met een automaatbak het toch echt af laten weten
en een goed getrainde automobilist haalt met een 330 met handbak ook 6,5 seconden om vervolgens van 100-200 weggeblazen te worden...
5000 rpm is zinloos in vrijwel elke diesel (behalve extreem getunede)... pk's en trekkracht zakt dan gewoon dik in...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:26 schreef Youp het volgende:
[..]
mjah de 5000rpm halen ze volgensmij welmoet er eens op letten als ik weer in zo'n bak rij....
320d gumball edition (heet D3 ofzo, staat dieselpower ofzo op de auto), dat ding schakelt in zijn 1 dichtbij de 5000 rpm maar de rest doet ie gewoon toch echt bij 4500-4600 rpm... En dat is volgens mij een 300+ pk 2.0 single turbo diesel... Flink getuned... Specs kan ik niet zo snel vinden maar ik dacht dat het ding 300+ pk's had...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:13 schreef Repeat het volgende:
volgens mij is de fut er rond de 5k wel uit in een diesel...
wat yup eigenlijk zegt, maar een extreem getunede diesel lijkt me sowieso zinloos
de D3 is een Alpina.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:29 schreef yup het volgende:
[..]
330d gumball edition (heet D3 ofzo, staat dieselpower ofzo op de auto), dat ding schakelt in zijn 1 dichtbij de 5000 rpm maar de rest doet ie gewoon toch echt bij 4500-4600 rpm... En dat is volgens mij een 300+ pk 3.0 single turbo diesel... Flink getuned... Specs kan ik niet zo snel vinden maar ik dacht dat het ding 300+ pk's had...
wat dacht je dan? een 2.0l 4-cylinder diesel met 300 pk?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:48 schreef yup het volgende:
Shit ik had het al ge-edit. Het is idd een 330d...
Vanaf 0 allemaal:
100 = 5.9 seconden
160 = 14.1 seconden
200 = 19.8
Ik heb er een filmpje van, laten ze 0-200 sprintje zien...
Ja klopt dat weet ik :-) was in de warquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:00 schreef M5 het volgende:
[..]
wat dacht je dan? een 2.0l 4-cylinder diesel met 300 pk?'t is geen benzine motor. 100pk/l of meer is vrij uitzonderlijk voor diesels. 150pk/l is ongeloofwaardig.
ja maar de E90 330 is nog niet uit (toch?) iig ik heb er nog niet in geredenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:31 schreef yup het volgende:
[..]
Uhh 535d = 272 pk.
Uhh 330i = 258 pk. 130i heeft zelfs 265 pk... Dus hoe je aan 41 pk minder komtDat is het oude blokje denk ik dan en die is TOTAAL niet te vergelijken met het nieuw blokje volgens tests... Nieuwe 330i ramt gewoon tot 7000 rpm door zonder langzamer te gaan... Fantastisch blokje lijkt het me...
Sterker nog, als je met een 535d niet oplet haalt zo een 330i je gewoon mooi in :-)
335d zal sneller zijn dan 330i, dat denk ik dan weer wel... 535d weegt gewoon fucking veel...
[..]
5000 rpm is zinloos in vrijwel elke diesel (behalve extreem getunede)... pk's en trekkracht zakt dan gewoon dik in...
de 330i is al vanaf maart leverbaar. dat jij er nog niet in gereden hebt zegt helemaal niets.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:33 schreef Youp het volgende:
[..]
ja maar de E90 330 is nog niet uit (toch?) iig ik heb er nog niet in geredenwel een E90 325... ik had het idd over een E46 en dacht dat jij het daar ook over had
en wat zeg je.... 535d niet in de buurt van de 100pk/liter? ik vind 272/3=90 = 90pk/liter toch wel redelijk in de buurt van de 100pk/liter
oh wacht eens, ik heb wel degelijk in een E90 330 geredenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:53 schreef M5 het volgende:
[..]
de 330i is al vanaf maart leverbaar. dat jij er nog niet in gereden hebt zegt helemaal niets.
de 330d nog niet.
90 pk/l in de buurt van de 100.. tsja. is maar wat je in de buurt vind he.
Probleem is dat de E36 M3 niet echt vaak meer in het "officiële" circuit opduikt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:17 schreef Virus.NL het volgende:
Ik zit op zo een zelfde te wachten, met iets meer kilometers op de teller. Hij is alleen nog niet ingeruild, dus ik heb hem ook nog niet gezien. De richtprijs van mijn dealer vind ik ook nog wat aan de hoge kant voor een auto uit de vorige eeuw.
In deeltje 3 heb ik geloof ik een paar M3 sedan pics gepost, want die zou ik echt wel willen hebben, maar die zijn helemaal zeldzaam.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:26 schreef yup het volgende:
Er is alleen een grotere stealth E36 en dat is de M3 sedan... Dat lijkt me helemaal megalol... NIEMAND verwacht van dat ding dat het een raket op wielen is (en dat is een E36 3.2 M3)...
bij ons is anders pas nog een M3 cabrio ingeruild... en pas was er nog een coupe voor onderhoudquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Probleem is dat de E36 M3 niet echt vaak meer in het "officiële" circuit opduikt.
Daarom heb ik deze ook maar ff on het topic gezet.
Denk dat je het beste bij een "betrouwbaar lijkende" particulier kunt kopen na een keuring door een bedrijf die verstand hebben van de M3. Zo kan je iig wel het goedkoopst/best een ouwe 911 kopen.![]()
wat een on-wijs mooie auto toch.... zeker in die kleurquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
Staat trouwens een knalblauwe E36 3.2 M3 bij (BMW dealer) De Beier in Heerenveen te koop.
Van 20000 krijg je helaas niet al te veel wisselgeld terug.![]()
Wel minder dan 100000 km en wellicht nog wat garantie![]()
LINK
D'r staat ook nog een E46 in knalblauw, wel 50K EUR extra meebrengenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:39 schreef Youp het volgende:
[..]
wat een on-wijs mooie auto toch.... zeker in die kleur![]()
Dat ligt niet aan jouw ADSL-verbindingquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
NB ik heb me ADSL maar eens gedowngraded; fokking fok is nu wel echt traag![]()
![]()
Als mijn BMWtje net zo werkte als FoK! dan deed ie 't 1 ochtend in de week niet,quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:53 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan jouw ADSL-verbinding![]()
wel duur voor zo'n verlopen model van bijna 10 jaar oud hoor.... Je zou wel gek zijn als je daar je geld in zou steken, Lijkt me dat je voor 20k echt wel iets nieuwers en leukers kunt krijgen?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
Staat trouwens een knalblauwe E36 3.2 M3 bij (BMW dealer) De Beier in Heerenveen te koop.
Van 20000 krijg je helaas niet al te veel wisselgeld terug.![]()
Wel minder dan 100000 km en wellicht nog wat garantie![]()
LINK
men vraagt overal ongeveer die prijs voor dat model. duurdere auto's blijven duurder.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
wel duur voor zo'n verlopen model van bijna 10 jaar oud hoor.... Je zou wel gek zijn als je daar je geld in zou steken, Lijkt me dat je voor 20k echt wel iets nieuwers en leukers kunt krijgen?
Natuurlijk is dat duur, maar het blijft natuurlijk een liefhebbers bak. Of je voor 20K zoveel leukers/snellers kunt krijgen weet ik zo niet.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
wel duur voor zo'n verlopen model van bijna 10 jaar oud hoor.... Je zou wel gek zijn als je daar je geld in zou steken, Lijkt me dat je voor 20k echt wel iets nieuwers en leukers kunt krijgen?
op autotrack staat ook een 310pk S4 uit 2000 vol met opties voor hetzelfde geld. Is natuurlijk wel een compleet andere auto, maargoed...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:36 schreef M5 het volgende:
[..]
men vraagt overal ongeveer die prijs voor dat model. duurdere auto's blijven duurder.
't is niet zomaar een 1.6je met grote velgen..
310 pk S4 uit 2000 is mij 45 pk te veel. ik wil zulke auto's alleen in originele staat. maar je kunt 20.000 euro wel anders besteden. dat klopt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
op autotrack staat ook een 310pk S4 uit 2000 vol met opties voor hetzelfde geld.
Maarja het zal wel aan mij liggen, maar wie steekt er nou nog zoveel geld in een 10 jaar oude auto? Zeldzame auto's die nu niet meer verkocht worden daargelaten zoals supra's ofzo....
Ik heb 'm bekeken. Fantastische wagen!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
Staat trouwens een knalblauwe E36 3.2 M3 bij (BMW dealer) De Beier in Heerenveen te koop.
Van 20000 krijg je helaas niet al te veel wisselgeld terug.![]()
Wel minder dan 100000 km en wellicht nog wat garantie![]()
LINK
Sjah denk dat je de liefhebber moet vinden idd...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
wel duur voor zo'n verlopen model van bijna 10 jaar oud hoor.... Je zou wel gek zijn als je daar je geld in zou steken, Lijkt me dat je voor 20k echt wel iets nieuwers en leukers kunt krijgen?
Hier ook, 5 km van de grens, 20 km van de Autobahn. Nu alleen nog een BMWquote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:24 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
ik woon een steenworp van de duitse grens. Ik kan zo'n m3 wel ff de sporen geven
Hahaha, super vet!! Jammer dat je je rijbewijs niet bij je had, dan hadden ze je nergens op kunnen pakkenquote:
ja geweldig gewoonquote:
Jij hoort gewoon geband te wordenquote:
ziet er goed uitquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:32 schreef M5 het volgende:
hier de 130i die ingezet gaat worden voor de cup races. kost 44.000 euro, aanbetaling van 10.000 verplichtbron www.autovisie.nl
De aanpassingen voor ciruit gebruik zullen niet grais zijn denk ik. Hij is overigens maar 2000 euro duurder dan een 130i excutive.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:43 schreef Repeat het volgende:
Maar wel duur opzichMoet je nog steeds bpm betalen op dat ding ofzo?
nee zag ik ja. wat er wel staat dat dit een initiatief is van CP Zandvoort, en er 2 races in Duitsland verreden worden. is dus zo'n cuppie waar ze 't gros van de races op Zandvoort rijden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:43 schreef Repeat het volgende:
wat op autovisie.nl staat klopt trouwens niet, dat ding heeft 265pk ipv 250pk.
weken terug al.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:44 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft trouwens iemand die BMW-Carros al ontvangen; ik heb dat ding ongeveer een maand geleden al een besteld bij bmw.nl. En niets meer gehoord
O, dan heb ik 'm zeker al bij het oud papier liggenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:47 schreef M5 het volgende:
[..]
weken terug al.
veredelde reclame folder vond ik![]()
allemaal korte verhaaltjes over wat bmw modellen en erg oppervlakkig.
idd... gewoon reclamequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:47 schreef M5 het volgende:
[..]
weken terug al.
vereedelde reclame folder vond ik![]()
allemaal korte verhaaltjes over wat bmw modellen en erg oppervlakkig.
heb er 3 thuis liggenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:44 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft trouwens iemand die BMW-Carros al ontvangen; ik heb dat ding ongeveer een maand geleden al een besteld bij bmw.nl. En niets meer gehoord
oh wat een enorme geile bakquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:06 schreef PNG het volgende:
323 Pk/351 Nm M3tje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zat nog meer in, maar wielspin op de bank, en bij hard aansnoeren vastlopen in achterkasten.
Zowat KAARSRECHTE vermogens en koppelkromme zoiets. Zit hem het knappe in van zoiets.
wel 2 geile klassiekers erinquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:47 schreef M5 het volgende:
[..]
weken terug al.
vereedelde reclame folder vond ik![]()
allemaal korte verhaaltjes over wat bmw modellen en erg oppervlakkig.
Ondanks het erg ziek is, moet ik even vermelden dat doodsverwensingen nog steeds banwaardig zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Moet je dit eens lezen. Behoorlijk schokkend.
http://www.marktplaats.nl(...)5VNMcw%253D%26df%3D1
Welke doodsverwensingen?quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ondanks het erg ziek is, moet ik even vermelden dat doodsverwensingen nog steeds banwaardig zijn.
Dat doe ik toch ook niet?quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:32 schreef yup het volgende:
Wat ie bedoelt is dat u niet dood mag verwensen ook al is er een BMW gecarjacked
Wat mij betreft mogen dat soort gasten wel iets strenger gestraft worden dan tegenwoordig.quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik geef maar alvast een preventieve waarschuwing, ik verwacht namelijk een hele sloot doodsverwensingen
Ik wil niet vervelend zijn, maar doodsverwensingen naar niet-users zijn toch niet strafbaar hier?quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik geef maar alvast een preventieve waarschuwing, ik verwacht namelijk een hele sloot doodsverwensingen
quote:De BMW 2002 heeft beter zicht dan moderne auto's
Dit constateert de ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, na het meten
van het zicht bij negentig moderne auto's. Bijna alle geteste auto's scoorden
slechter dan een BMW 2002 uit 1973.
Het paradoxale is dat autofabrikanten het zicht rondom vaak opofferen voor
andere veiligheidsvoorzieningen, zoals forse hoofdsteunen en extra brede raam-
en portierstijlen die de klap van een aanrijding moeten opvangen. Ook het
design en de aërodynamica beperken het blikveld vanuit moderne auto's steeds
verder in. De plat liggende voorruit die voor minder luchtweerstand zorgt,
vraagt om zwaardere steunbalken. Deze beperken vooral het zicht schuin naar
voren. En de oplopende achterzijdes van auto's zitten bij het afslaan vaak in
de weg.
Dat mag.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:37 schreef Virus.NL het volgende:
Alles leuk en aardig, maar ik vind die velgen dus niet mooi.
yes, daar zat ik op te wachtenquote:Op maandag 24 oktober 2005 20:41 schreef M5 het volgende:
Alpina heeft weer een nieuw model erbij:
De B6
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zelfde motor als de B5 en de B7, een 4.4l V8 met supercharger en 800 Pk / 700 Nm
ook als cabrio:
[afbeelding]
[afbeelding]
Coupé doet 0-100 in 4.6 en top is 315 km/h
Cabrio doet 0-100 in 4.9 en top is 310 km/h
yep, heb 'm kant en klaar overgekocht van Breeman te Rotjeknor. Maar wil nog wel wat mods doorvoeren, sowieso gaat de wisser achter eraf, dat gaat nergens over. Andere side skirts, nieuwe uitlaat, wil ik iets aan vermogen winnen ( maar hoe? ) en gaat het interieur eraan ( heb wel full option , maar wil naar cognac leer en wellicht andere stoelen )quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mooi exemplaar trouwens. Ik zou er qua optische tuning niets meer aan veranderen. Wordt gauw overdone. Zo te zien is het fabrieksspul wat erop zit, qua styling, weet je hier iets van?
Naar mijn weten heeft chippen zo goed als geen zin met atmosferische benzine motoren. De winst die je boekt is minimaalquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Wat vermogenswinst betreft moet je maximaal denken aan 10% van het huidige vermogen, tenzij je er duizenden euro's voor over hebt. Ik zou het overigens nooit doen, want volgens mij beperk je de levensduur van de motor met zaken als chiptuning.
vooralsnog is alles wat eraan / opzit BMW origineel...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik zal je alvast 1 tip geven, en die ga je wel inzien naarmate je er meer verstand van krijgt;
Gebruik alleen BMW-fabrieksspul of onderdelen van huis-tuners als Alpina, Hartge of AC Schnitzer.
De rest is rotzooi. Je vernielt niet alleen je auto, maar hij zal ook snel z'n waarde verliezen + aanzien bij de "liefhebbers".
Het klopt. Jouw auto aanzienlijk meer vermogen geven wordt nogal een dure ingreep.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Naar mijn weten heeft chippen zo goed als geen zin met atmosferische benzine motoren. De winst die je boekt is minimaal
Kosten vallen wel mee...chippen is allang niet meer de kostbaarheid die het was, maar het moet wel zin hebben ...en voilgens mijn info heeft dat bij mijn schatje zo goed als geen zin
( correct me if I'm wrong )
Dat maakt het een zeer interessant exemplaar. Ik vind 'm zo erg geslaagd in ieder geval. De velgen zelfs.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:03 schreef SHE het volgende:
[..]
vooralsnog is alles wat eraan / opzit BMW origineel...
Enige wat overblijft is een turbo/supercharger. En dat word dus duizenden euro's. ECHT tunen, dus waarbij je iets merkt, is moeilijk met een atmo motor, of je moet heel diep in je buidel tasten...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Naar mijn weten heeft chippen zo goed als geen zin met atmosferische benzine motoren. De winst die je boekt is minimaal
Kosten vallen wel mee...chippen is allang niet meer de kostbaarheid die het was, maar het moet wel zin hebben ...en voilgens mijn info heeft dat bij mijn schatje zo goed als geen zin
( correct me if I'm wrong )
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:13 schreef SHE het volgende:En ik vond de velgen juist veel te tam en zou eerlijk gezegd deze er graag onder hebben gehad
[afbeelding]
Ordi huh?
ok...lachgas?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:08 schreef yup het volgende:
[..]
Enige wat overblijft is een turbo/supercharger. En dat word dus duizenden euro's. ECHT tunen, dus waarbij je iets merkt, is moeilijk met een atmo motor, of je moet heel diep in je buidel tasten...
Nou...ik heb de heren van WCC on the spot...dus je weet maar nooitquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
![]()
Je kan ook gelijk Jorinde Moll bellen. Die heeft vast ook wel een goed ideetje.
Als ik een passie had gehad voor Volvo had ik dat wellicht gedaan..ware het niet, dat ik iets met het 3-tje heb..hoe corny dat ook moge zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:20 schreef Steijn het volgende:
Waarom koop je niet een Volvo 850 T5R? Optisch tunen is voor als je geld teveel hebt, het belangrijkste is motorvermogen en wegligging.
Gelijk heb je, hij ziet er lekker agressief uit van voren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:26 schreef SHE het volgende:
Als ik een passie had gehad voor Volvo had ik dat wellicht gedaan..ware het niet, dat ik iets met het 3-tje heb..hoe corny dat ook moge zijn.
euh. das een typ foutjequote:Op maandag 24 oktober 2005 23:05 schreef Youp het volgende:
[..]
yes, daar zat ik op te wachten
idd de alpina classic velgen er onder ipv de dynamic velgen en gaaaaan met die banaaaan
en 800pk en 700nm?
mwah zo'n volvo is leuk voor op de snelweg, maar om een beetje mee te gooien en smijten is het niet echt geschikt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 02:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
Gelijk heb je, hij ziet er lekker agressief uit van voren.Toch had ik persoonlijk de Volvo gekozen, het is enigszins een doos op wielen, maar die 250 pk's trekken toch wel.
![]()
als het materiaal dat je kopen gaat allemaal origineel van bmw is (en dat is wel aan te raden ivm garanties, waardevastheid van de auto enzo) gaat het je BAKKEN vol met geld kosten..... een origineel sport interieurtje zal wellicht een kleine 4000-5000 euro kosten compleet...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:58 schreef SHE het volgende:
[..]
yep, heb 'm kant en klaar overgekocht van Breeman te Rotjeknor. Maar wil nog wel wat mods doorvoeren, sowieso gaat de wisser achter eraf, dat gaat nergens over. Andere side skirts, nieuwe uitlaat, wil ik iets aan vermogen winnen ( maar hoe? ) en gaat het interieur eraan ( heb wel full option , maar wil naar cognac leer en wellicht andere stoelen )
genoeg aan te doen...ware het niet dat ik me afvraag of de 3 dat wel waard is
( ondanks het feit dat ie voor een vrouwtje rijd als een zonnetje ...maar zuipt als een kerel)
Ik weet ook niet of ik de Alpina Dynamic velgen mooi moet vinden (heb ze nog niet in werkelijkheid gezien). Onder m'n 330i heb ik 19" Alpina Classics besteld. Aanvankelijk was ik van plan om de 18" 162's te nemen maar die 19" Alpina Classics zagen er wel erg vet uit in de showroom van Ekris. Ook vond ik de optische grootte van de 18" velgen wat tegenvallen. De E60 en E90 hebben echt grote velgen nodig om ze er lekker uit te laten zien. 17" is te weinig, 18" is beter.quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:41 schreef M5 het volgende:
Alpina heeft weer een nieuw model erbij:
E46 of E90 btw?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:00 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik de Alpina Dynamic velgen mooi moet vinden (heb ze nog niet in werkelijkheid gezien). Onder m'n 330i heb ik 19" Alpina Classics besteld. Aanvankelijk was ik van plan om de 18" 162's te nemen maar die 19" Alpina Classics zagen er wel erg vet uit in de showroom van Ekris. Ook vond ik de optische grootte van de 18" velgen wat tegenvallen. De E60 en E90 hebben echt grote velgen nodig om ze er lekker uit te laten zien. 17" is te weinig, 18" is beter.
Helaas duurt het nog ruim twee maanden voordat m'n auto afgeleverd wordt(en ik zit al een eeuwigheid te wachten en heb in juni voor het laatst in een 3-serie proefgereden).
Ik (Femme) post hier overigens onder het account van mijn vriendin omdat ik om een of andere reden niet meer kan posten.
Je achterruitenwisser zou ik er op laten zitten, bij hatchbacks zoals deze heb je die wel nodig soms. Maar je kan ook alleen op je spiegels proberen te rijden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:58 schreef SHE het volgende:
[..]
yep, heb 'm kant en klaar overgekocht van Breeman te Rotjeknor. Maar wil nog wel wat mods doorvoeren, sowieso gaat de wisser achter eraf, dat gaat nergens over. Andere side skirts, nieuwe uitlaat, wil ik iets aan vermogen winnen ( maar hoe? ) en gaat het interieur eraan ( heb wel full option , maar wil naar cognac leer en wellicht andere stoelen )
genoeg aan te doen...ware het niet dat ik me afvraag of de 3 dat wel waard is
( ondanks het feit dat ie voor een vrouwtje rijd als een zonnetje ...maar zuipt als een kerel)
Ik vind de Alpina Dynamic's ook niet mooi. Maar er zijn geen foto's van de Alpina B6 met Alpina Classic velgen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:00 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik de Alpina Dynamic velgen mooi moet vinden (heb ze nog niet in werkelijkheid gezien).
Heb je bij die 19" ook nog een sportonderstel besteld?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:00 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of ik de Alpina Dynamic velgen mooi moet vinden (heb ze nog niet in werkelijkheid gezien). Onder m'n 330i heb ik 19" Alpina Classics besteld.
Nee, het probleem is dat het leasecontract van mijn huidige auto (een Peugeot 307 2.0 16V) pas in januari 2006 afloopt. Met een veel betere auto in het vooruitzicht begin ik wel erg ongeduldig te wordenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:02 schreef Youp het volgende:
[..]
E46 of E90 btw?
en zit daar zo'n lange wachttijd op?
ik heb wel foto's van een 6 met alpina classicsquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:20 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik vind de Alpina Dynamic's ook niet mooi. Maar er zijn geen foto's van de Alpina B6 met Alpina Classic velgen.
dat rijdt als een bom, geloof mequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:23 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
[..]
Nee, het probleem is dat het leasecontract van mijn huidige auto (een Peugeot 307 2.0 16V) pas in januari 2006 afloopt. Met een veel betere auto in het vooruitzicht begin ik wel erg ongeduldig te worden.
De auto is een E90 330i Dynamic Executive met 19" Alpina's, alu interieurlijsten, Terra leder (achteraf inbouw) en Logic 7 audio. Ik heb alleen nog in een 320d en een 325i (helaas met automaat) gereden dus de 330i wordt nog een verrassing qua prestaties en geluid.
Comfort (als in een soft onderstel dat alle oneffenheden wegstrijkt) kan me niet zoveel boeien. Het sportonderstel op 17" wielen vond ik erg comfortabel in vergelijking met mijn verlaagde 307 XSI, die nogal onbehouwen gedempt is. Vergeleken met de harde 18" runflats (die ik anders zou hebben genomen) zullen normale 19" banden niet veel oncomfortabeler zijn, gok ik zo. De 19" Alpina Classics waren te mooi om te laten staan en als je ze buiten de bijtelling kunt houden en korting krijgt vanwege de standaard 17" velgen in het Dynamic Executive pakket (die de dealer terugneemt), dan vallen de extra kosten ten opzichte van 18" af-fabriek wel mee.
Ik denk er optisch niet zo heel veel verschil is tussen 19" op een E90 en 18" op een E46.
ja eigenlijk is gewone banden monteren onder een run flat onderstel alleen maar beter voor je wegligging... runflats onder een gewoon onderstel is gevaarlijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:07 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
De Alpina-velgen zijn alleen geschikt voor normale banden. Het voordeel hiervan is trouwens dat de banden niet duurder zijn dan 18" runflats. Dat het onderstel is afgesteld op stugge runflat banden is misschien ook wel gunstig voor het confort (vergeleken met een onderstel dat voor normale banden is ontwikkeld) als er 19" non-runflats worden gemonteerd, die ook erg stug zullen zijn. Ik heb niet gereden met die 19" velgen, maar zoals gezegd ben ik geen aansteller dus ik verwacht niet dat ik teleurgesteld zal zijn. Ik vind het wel prettig als er wat informatie wordt doorgespeeld over het kwaliteit van het wegdek. Zolang het maar niet tot gevolg heeft dat je uit zes richtingen rammels hoort in het interieur, zoals bij mijn 307.
Het is trouwens al een geweldige ervaring om van een 307 in een 3-serie te stappen en het gevoel te krijgen dat een interieur daadwerkelijk degelijk is geconstrueerd, in plaats van dat het op goed geluk door een stel Fransozen in elkaar is geklikt.
ja kan wel dat er foto's zijn, maar niet van een Alpina B6. dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:41 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb wel foto's van een 6 met alpina classicsin het alpina boekje... is gaaf hoor
wel maximaal 19" voor de 6 serie... voor de 7er is dat 21"......
dat zijn ook dynamicsquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:22 schreef M5 het volgende:
[..]
ja kan wel dat er foto's zijn, maar niet van een Alpina B6. dat bedoelde ikdaar ligt 20" onder btw.
Ok, alle mods zijn nu al origineel BMW...dat heb ik bewust gedaan..inzake garantiequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:51 schreef Youp het volgende:
[..]
als het materiaal dat je kopen gaat allemaal origineel van bmw is (en dat is wel aan te raden ivm garanties, waardevastheid van de auto enzo) gaat het je BAKKEN vol met geld kosten..... een origineel sport interieurtje zal wellicht een kleine 4000-5000 euro kosten compleet...
vermogen winnen kan je het beste uit je hoofd zettendat is tegenwoordig toch niet echt meer mogelijk zonder grote investeringen en verlies van garantie op je motor... chippen zou eventueel kunnen maar dat is dan ook het enige.. een uitlaat heeft geen zin tenzij je een paar duizend euro wilt neertellen voor een of ander high performance systeem met uitlaatspruitstuk, katalysatoren en de hele mikmak... want je kat er weer even onder schroeven voor de apk is bij zo'n ding niet te doen
en daarnaast krijg je problemen met het motormanagement...
ik adviseer je om als je geld teveel hebt alleen een origineel bmw sportinterieur er in te stoppen en andere (liefst originele bmw of alpina) velgen er onder te zetten...
ik werk momenteel bij bmw
optische tuning zou ik gewoon laten bij het originele bmw sport spul dat er al op zit... maarja smaken verschillen natuurlijk...
motorische upgrades zijn sowieso no go... alleen een chipje is wel leuk en aardig maar wederom geen garantie meer dan... en om nou te zeggen dat je harder gaat... je zal maximaal misschien 0,1 seconde winst boeken op 0-100 denk ik...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:23 schreef SHE het volgende:
[..]
Ok, alle mods zijn nu al origineel BMW...dat heb ik bewust gedaan..inzake garantie
Maar ik wil verder,....jij zegt NO GO?
uitlaatje mag toch wel?
Tenminste dat...skirts lijkt me ook geen prob toch? En ja ik weet dat ik motorisch toch geen bizarre winst ga boeken, maar wellicht zijn er meer wegen die naar rome leiden
Enlighten me !
Ondanks dat voor veel BMW-ers de compact geen echte BMW is, ben ik verliefd op mijn topaasje....en ik wil 'm graag NOG mooier maken dan ie al is![]()
Je bedoelt een E30 dash ipv een een Astra dash!?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:40 schreef Youp het volgende:
bij de E36 was alles in een budget uitvoering... zat een opel astra like dash in en alle componenten waren low budget.. alles rammelde ook enzo, dat was echt een triest excuus voor een BMW
mooi, doen danquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:10 schreef SHE het volgende:
hoho..ik wil geen sjonnie mods...en de skirts zijn mijns inziens juist heel netjes
geen tierlantijntjes, wel alles netjes afgewerkt..so help me out here![]()
tof!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:23 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
[..]
Nee, het probleem is dat het leasecontract van mijn huidige auto (een Peugeot 307 2.0 16V) pas in januari 2006 afloopt. Met een veel betere auto in het vooruitzicht begin ik wel erg ongeduldig te worden.
De auto is een E90 330i Dynamic Executive met 19" Alpina's, alu interieurlijsten, Terra leder (achteraf inbouw) en Logic 7 audio. Ik heb alleen nog in een 320d en een 325i (helaas met automaat) gereden dus de 330i wordt nog een verrassing qua prestaties en geluid.
Comfort (als in een soft onderstel dat alle oneffenheden wegstrijkt) kan me niet zoveel boeien. Het sportonderstel op 17" wielen vond ik erg comfortabel in vergelijking met mijn verlaagde 307 XSI, die nogal onbehouwen gedempt is. Vergeleken met de harde 18" runflats (die ik anders zou hebben genomen) zullen normale 19" banden niet veel oncomfortabeler zijn, gok ik zo. De 19" Alpina Classics waren te mooi om te laten staan en als je ze buiten de bijtelling kunt houden en korting krijgt vanwege de standaard 17" velgen in het Dynamic Executive pakket (die de dealer terugneemt), dan vallen de extra kosten ten opzichte van 18" af-fabriek wel mee.
Ik denk er optisch niet zo heel veel verschil is tussen 19" op een E90 en 18" op een E46.
lol noem jij dat foutquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:40 schreef Youp het volgende:
[..]
motorische upgrades zijn sowieso no go... alleen een chipje is wel leuk en aardig maar wederom geen garantie meer dan... en om nou te zeggen dat je harder gaat... je zal maximaal misschien 0,1 seconde winst boeken op 0-100 denk ik...
uitlaat mag natuurlijk wel, maar hint, ga daarvoor echt niet in je bumper zagenen zorg dat je er een hebt met een echte goede degelijke pasvorm (dus niet het eerste beste goedkope remus achtige prul wat je tegenkomt)...
en tsjah skirts mogen ook wel.. maar hou het subtiel aub, 99,99% van alle bodymods van "sjonnie-auto's" verneuken de lijn van een auto gewoon totaal en dat ziet niet uit.. net zoals een imitatie E46 M3 bumper op een E36 3-serie sjonniemobiel hangen.. ronde vormen op een auto met scherpe hoeken... no go
-edit-
voorbeeldje van fout... [afbeelding]
overigens is een E46 Compact wel een hoop meer BMW dan zn voorganger de E36...de E46 heeft nl. het interieur en alle techniek van een gewone E46... bij de E36 was alles in een budget uitvoering... zat een opel astra like dash in en alle componenten waren low budget.. alles rammelde ook enzo, dat was echt een triest excuus voor een BMW
Als we de booskijkers en voorbumper vervangen door het origineel, hebben we hier te maken met een mooi en ogenschijnlijk gaaf exemplaar van een e36 coupe. Zeer slecht gekozen voorbeeld dus.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:40 schreef Youp het volgende:
-edit-
voorbeeldje van fout... [afbeelding]
Idd alleen voorkant is verneukt, de rest is nog goedquote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Als we de booskijkers en voorbumper vervangen door het origineel, hebben we hier te maken met een mooi en ogenschijnlijk gaaf exemplaar van een e36 coupe. Zeer slecht gekozen voorbeeld dus.![]()
optisch tunen is zeker niet overrated...wat ik bv bij 100% tuning heb gezien ik Ahoy, waren toch rpima ideetjes..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:14 schreef jp84 het volgende:
ik vind het ook prachtig om te zien dat die 3 series die zo jhonnie zijn uitgebouwd, geen knaak meer waard zijn
dat hele jhonnie tuning gebeuren is een beetje over z'n hoogtepunt.
Absoluut. Maar zie er maar eens aan te komen, betaalbaar welteverstaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:
doe mij maar gewoon een oude bmw, zeg maar van 20 jaar geleden. die oude 635csi bijvoorbeeld, jummie.
zo onbetaalbaar zijn ze niet. en vaak vallen de kilometers die ermee gereden zijn ook mee. wel flink in de buidel tasten kwa benzine gebruik.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Absoluut. Maar zie er maar eens aan te komen, betaalbaar welteverstaan.
Of ze onbetaalbaar zijn, hangt van je portemonnee af. Voor mij in ieder geval wel, als student/starter.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo onbetaalbaar zijn ze niet. en vaak vallen de kilometers die ermee gereden zijn ook mee.
zeker weten? of in theorie ?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:10 schreef yup het volgende:
Chippen is onzin met atmo motor, echt vermogen eruit halen kost geld, en niet een beetje ook. Dus dat vind ik niet echt een aandrader.
Knopjes parade op stuur > haal stuur zonder knopjes. Volgens mij kan het er zo op als de airbag stekker erop kan (dus denk wel dat een E46 stuur eropkan?)...
welke zijn dat ook alweer. ik kan me van die dikke grote ronde wielen herinneren.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Of ze onbetaalbaar zijn, hangt van je portemonnee af. Voor mij in ieder geval wel, als student/starter.
Wat me trouwens opvalt aan de huidige oer-6-series, is dat bijna geen enkel exemplaar nog de originele wielen heeft.
nogal voor de hand liggend...323..DUHquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Vriend van mij heeft er ook zo'n Hartge pijp onder. Bruut geluid komt daar vanaf, al heeft hij wel een zes-cilinder.
Weet je trouwens wat een stoere kar is? De 323ti compact. Collectors item zo'n beetje, gezien de tweedehands-prijzen.
Nou een zwaardere motor is niet per definitie een betere auto hoor. De 323 heeft naast de fenomenale prestaties, ook een fantastische bak, onderstel, wegligging en het is een waardige investering voor een tweedehands gezien de occasionprijzen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:28 schreef SHE het volgende:
[..]
nogal voor de hand liggend...323..DUH
Een zwaardere motor is alleen interessant als je een hard/doorrijder bent.quote:ik vind het juist leuk om van de underdog iets leuks te maken...en geloof me, mijn meisje laat me nooit in de steek hoor![]()
pop, ik ben dan wel een vrouwtje, maar ik heb mijn race licentie...ik ken de nuernburg ring op mijn broekzak en weet best hoe ik een auto op zijn staart trapquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Nou een zwaardere motor is niet per definitie een betere auto hoor. De 323 heeft naast de fenomenale prestaties, ook een fantastische bak, onderstel, wegligging en het is een waardige investering voor een tweedehands gezien de occasionprijzen.
[..]
Een zwaardere motor is alleen interessant als je een hard/doorrijder bent.
Pittig wijffie.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:40 schreef SHE het volgende:
[..]
pop, ik ben dan wel een vrouwtje, maar ik heb mijn race licentie...ik ken de nuernburg ring op mijn broekzak en weet best hoe ik een auto op zijn staart trap
Moet lukken. Als je alles maar goed overlegd hier.quote:ik ontbreek alleen alle technische knowhow om van mijn dame een sletje te maken. En ik persoonlijk, geloof dat je zelfs van een 316 een vixen kan maken....sky's the limit toch?![]()
De ring als je broekzak kennen? Dat lijkt me niet. Sabine, die kent hem pas als haar broekzakquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:40 schreef SHE het volgende:
[..]
pop, ik ben dan wel een vrouwtje, maar ik heb mijn race licentie...ik ken de nuernburg ring op mijn broekzak en weet best hoe ik een auto op zijn staart trap
Als je sneller wil moet je een andere kopen, een 316 is niet snel te maken. Dat zegt iedereen je, maar je blijft je vraag steeds herhalenquote:ik ontbreek alleen alle technische knowhow om van mijn dame een sletje te maken. En ik persoonlijk, geloof dat je zelfs van een 316 een vixen kan maken....sky's the limit toch?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |