klopt, zeker die vieze bumpers en taartscheppen enzo...quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:11 schreef Repeat het volgende:
van die extreme tuning is toch niet echt iets wat bij bmw past imo... Op een of andere manier past het er niet lekker bij ofzo
je klopt maarja, zo kunnen ze wel laten zien dat ze in de turbo wereld ook nog wat waard zijnquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:02 schreef M5 het volgende:
[..]
ze hadden makkelijk een 3.5l oid er in kunnen lepelen (gelijk een nieuwe blok erbij), die M3 krijgt minstens 4 liter cilinderinhoud.
dat doen ze al met die dieselsquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:04 schreef Youp het volgende:
[..]
je klopt maarja, zo kunnen ze wel laten zien dat ze in de turbo wereld ook nog wat waard zijn
nieuwe 320i rijdt goed.. iets trager dan de 120i maar een nieuwe 318i vind ik persoonlijk niet vooruit te branden..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:26 schreef Geqxon het volgende:
Je snapt denk ik niet wat ik bedoel. Een Nissan 200SX rijdt ook beter dan een 318i, maar deze wil je zeker niet als daily-driver, omdat deze veel te aggresief is. Ik vroeg me dus af of dat ook voor de 320i gelde, maar achteraf bekeken is het met 21pk verschil niet echt van toepassing
Dan worden BMW's dus tegenwoordig gekocht/geleased door sukkels ipv. liefhebbersquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef Youp het volgende:
[..]
... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is
tsjah voor sommige mensen is het enige verschil tussen een diesel en een benzine auto dat wat je tanked...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan worden BMW's dus tegenwoordig gekocht/geleased door sukkels ipv. liefhebbers![]()
De persoon in questie zie ik zichzelf nog niet in een 1-serie proppenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef Youp het volgende:
[..]
nieuwe 320i rijdt goed.. iets trager dan de 120i maar een nieuwe 318i vind ik persoonlijk niet vooruit te branden..is ook de lichtste motor er in.. daarnaast rijden de diesels daarvan SUPER en een 320d is sneller dan een 320i en het aller mooiste is dat BMW diesels al 10 jaar niet klinken als diesels... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is
-edit-
waarom overweeg je geen 1serie btw? in ruimte scheelt het niks, in prijs scheelt het wel wat en kun je in principe "meer" auto kopen voor je geld...
een 3-serie is voorin anders niet veel ruimer dan een 1-serie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De persoon in questie zie ik zichzelf nog niet in een 1-serie proppen![]()
en achterin ook niet... mjah 5 cm meer beenruimte misschienquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:51 schreef M5 het volgende:
[..]
een 3-serie is voorin anders niet veel ruimer dan een 1-serie.
status is persoonlijk. een 5-serie heeft een bepaalde status imo, een 1 en 3-serie niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
nou als ik moest kiezen tussen een loaded 1serie die redelijk rap is, een niet loaded 3serie die toch nog wat trager is dan die 1 en waaraan iedereen van buitenaf al kan zien dat het een "kale kip" aka knaken 3serie is, of een loaded 3serie die gewoon niet vooruit te branden is dan koos ik dus wel degelijk voor de 1seriequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
ook dat nog eens... eigenlijk begint echte status pas vanaf de 5...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:00 schreef M5 het volgende:
[..]
status is persoonlijk. een 5-serie heeft een bepaalde status imo, een 1 en 3-serie niet.
en dan klinkt een X5 nog meer als een dieselquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:22 schreef yup het volgende:
Ik zeg een ding Youp, over dat daisels heb je gewoon zwaar gelijk.
Bijv. de x30d, vergelijk het maar eens met een vergelijkbare Mercedesblokje, die klinken net vrachtwagens terwijl de x30d's best een mooi motorgeluid hebben (voor een daisel)...
Qua dieselgeluid is het ECHT wel dikke ok bij BMW.
De 6 cylinder diesels klinken subliem, vooral als je doortrekt. Ok voor een diesel dan (komt echt niet in de buurt van een toerenbeukende 4 cylinder, of een dikke reihe 6). De 4 cylinder diesels klinken "ok" voor diesels...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:26 schreef Youp het volgende:
[..]
en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel(uitlaat enzo)
maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goedook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
Geef mij maar een 3-serie (of 1 serie) met hetzelfde blok als zo'n 5-serie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:03 schreef Youp het volgende:
[..]
ook dat nog eens... eigenlijk begint echte status pas vanaf de 5...
nou yup... ik heb in die 535D gereden maar dat is ECHT wel snelquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:32 schreef yup het volgende:
[..]
De 6 cylinder diesels klinken subliem, vooral als je doortrekt. Ok voor een diesel dan (komt echt niet in de buurt van een toerenbeukende 4 cylinder, of een dikke reihe 6). De 4 cylinder diesels klinken "ok" voor diesels...
Je kan zeggen wat je wilt, maar een 535d TWIN-turbo diesel heeft nog steeds behoorlijk last van een 3 liter NON turbo 330i... Sterker nog, niet opletten en die limonade motor haalt je gewoon in
Laat staan een single turbo 330i... Of beter nog, een twin turbo 330i, de 335i![]()
ja dat heb ik ook liever... maarja daar leggen ze nou eenmaal de 5.0 V10 niet in heaquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geef mij maar een 3-serie (of 1 serie) met hetzelfde blok als zo'n 5-serie.
dus 330/130 ipv een 530![]()
ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterinquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:58 schreef Youp het volgende:
[..]
en achterin ook niet... mjah 5 cm meer beenruimte misschienhoofdruimte alvast niet aangezien een 1serie een hatchback is.. daardoor valt de kofferruimte van een 3serie waarschijnlijk ook al eerder tegen tegenover die van een 1...
Geqxon, ik rij dagelijks in alle mogelijke bmw's... maar in een 1serie past iemand van 2,20 net zo goed als iemand van 1,50 en de 3serie is qua hoogte letterlijk NIET ruimer/minder ruim...
praat me es bijquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:26 schreef Youp het volgende:
[..]
en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel(uitlaat enzo)
maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goedook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
eeh. bij de 535d is het 400 tpm hoger.. rest is nog steeds gelijk..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
[..]
praat me es bijHoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
de 3 is nagenoeg niks ruimer.. en de toerentellers lopen aardig ver door tegenwoordigquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
[..]
praat me es bijHoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
hoever een toerenteller doorloopt zegt niets, bij een suzuki alto loopt het rode gebied door tot 10.000 terwijl rood al bij 6500 tpm begint.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:19 schreef Youp het volgende:
[..]
en de toerentellers lopen aardig ver door tegenwoordigtot 6000rpm (einde teller dan wel he) ofzo... waar ze precies afgeregeld worden weet ik niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |