abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31539082
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:11 schreef Repeat het volgende:
van die extreme tuning is toch niet echt iets wat bij bmw past imo... Op een of andere manier past het er niet lekker bij ofzo
klopt, zeker die vieze bumpers en taartscheppen enzo...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31539104
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:02 schreef M5 het volgende:

[..]

ze hadden makkelijk een 3.5l oid er in kunnen lepelen (gelijk een nieuwe blok erbij ), die M3 krijgt minstens 4 liter cilinderinhoud.
je klopt maarja, zo kunnen ze wel laten zien dat ze in de turbo wereld ook nog wat waard zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31539124
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:22 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]


3.0 "Batmobile" CSL
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31539129
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:04 schreef Youp het volgende:

[..]

je klopt maarja, zo kunnen ze wel laten zien dat ze in de turbo wereld ook nog wat waard zijn
dat doen ze al met die diesels
V10
pi_31539198
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:26 schreef Geqxon het volgende:
Je snapt denk ik niet wat ik bedoel. Een Nissan 200SX rijdt ook beter dan een 318i, maar deze wil je zeker niet als daily-driver, omdat deze veel te aggresief is. Ik vroeg me dus af of dat ook voor de 320i gelde, maar achteraf bekeken is het met 21pk verschil niet echt van toepassing
nieuwe 320i rijdt goed.. iets trager dan de 120i maar een nieuwe 318i vind ik persoonlijk niet vooruit te branden.. is ook de lichtste motor er in.. daarnaast rijden de diesels daarvan SUPER en een 320d is sneller dan een 320i en het aller mooiste is dat BMW diesels al 10 jaar niet klinken als diesels... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is

-edit-

waarom overweeg je geen 1serie btw? in ruimte scheelt het niks, in prijs scheelt het wel wat en kun je in principe "meer" auto kopen voor je geld...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31539267
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:05 schreef M5 het volgende:

[..]

dat doen ze al met die diesels
vol variabele twin turbo's
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:11:52 #132
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31539286
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef Youp het volgende:

[..]
... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is
Dan worden BMW's dus tegenwoordig gekocht/geleased door sukkels ipv. liefhebbers
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31539395
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan worden BMW's dus tegenwoordig gekocht/geleased door sukkels ipv. liefhebbers
tsjah voor sommige mensen is het enige verschil tussen een diesel en een benzine auto dat wat je tanked...

niet iedereen heeft verstand van auto's

laatst was een klant getuigen van dat ik mn KTM startte.. zegt ie, hij loopt wel hoog stationair.. ik zeg tsjah, het is een 1cilinder... zegt ie "oh maar daar heb ik allemaal geen verstand van hoor" ja kerel wat ijl je dan over dat hij hoog stationair loopt
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31540140
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef Youp het volgende:

[..]

nieuwe 320i rijdt goed.. iets trager dan de 120i maar een nieuwe 318i vind ik persoonlijk niet vooruit te branden.. is ook de lichtste motor er in.. daarnaast rijden de diesels daarvan SUPER en een 320d is sneller dan een 320i en het aller mooiste is dat BMW diesels al 10 jaar niet klinken als diesels... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is

-edit-

waarom overweeg je geen 1serie btw? in ruimte scheelt het niks, in prijs scheelt het wel wat en kun je in principe "meer" auto kopen voor je geld...
De persoon in questie zie ik zichzelf nog niet in een 1-serie proppen
pi_31540200
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:49 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De persoon in questie zie ik zichzelf nog niet in een 1-serie proppen
een 3-serie is voorin anders niet veel ruimer dan een 1-serie.
V10
pi_31540337
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
pi_31540371
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:51 schreef M5 het volgende:

[..]

een 3-serie is voorin anders niet veel ruimer dan een 1-serie.
en achterin ook niet... mjah 5 cm meer beenruimte misschien hoofdruimte alvast niet aangezien een 1serie een hatchback is.. daardoor valt de kofferruimte van een 3serie waarschijnlijk ook al eerder tegen tegenover die van een 1...

Geqxon, ik rij dagelijks in alle mogelijke bmw's... maar in een 1serie past iemand van 2,20 net zo goed als iemand van 1,50 en de 3serie is qua hoogte letterlijk NIET ruimer/minder ruim...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31540425
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
status is persoonlijk. een 5-serie heeft een bepaalde status imo, een 1 en 3-serie niet.
V10
pi_31540465
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
nou als ik moest kiezen tussen een loaded 1serie die redelijk rap is, een niet loaded 3serie die toch nog wat trager is dan die 1 en waaraan iedereen van buitenaf al kan zien dat het een "kale kip" aka knaken 3serie is, of een loaded 3serie die gewoon niet vooruit te branden is dan koos ik dus wel degelijk voor de 1serie

iig een dikke 1 heeft meer status dan een kale 3... dat komt meer zo over van : "kijk hij kan ook bmw rijden "

-edit-

en dan heb je nog eens het zgn freude am fahren....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31540495
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:00 schreef M5 het volgende:

[..]

status is persoonlijk. een 5-serie heeft een bepaalde status imo, een 1 en 3-serie niet.
ook dat nog eens... eigenlijk begint echte status pas vanaf de 5...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31540960
Ik zeg een ding Youp, over dat daisels heb je gewoon zwaar gelijk.

Bijv. de x30d, vergelijk het maar eens met een vergelijkbare Mercedesblokje, die klinken net vrachtwagens terwijl de x30d's best een mooi motorgeluid hebben (voor een daisel)...

Qua dieselgeluid is het ECHT wel dikke ok bij BMW.

Edit:

Ik denk dat de keuze voor een krachtigste motor is een diesel in de 1-serie aan dit ligt:

BMW wilt gewoon ook bewijzen dat ze super daisels kunnen bouwen, in de 2 liter klasse hebben zij gewoon de krachtigste diesel volgens mij...

Ook met de x30d, en de x35d willen ze gewoon bewijzen dat ze ook super diesels kunnen bouwen (wat ze al jaren met limonade kunnen )

Genoeg daisel jibber jabber, geef mij maar de nieuwe M5 V10 blokje
pi_31541038
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:22 schreef yup het volgende:
Ik zeg een ding Youp, over dat daisels heb je gewoon zwaar gelijk.

Bijv. de x30d, vergelijk het maar eens met een vergelijkbare Mercedesblokje, die klinken net vrachtwagens terwijl de x30d's best een mooi motorgeluid hebben (voor een daisel)...

Qua dieselgeluid is het ECHT wel dikke ok bij BMW.
en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel (uitlaat enzo)

maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goed ook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31541205
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:26 schreef Youp het volgende:

[..]

en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel (uitlaat enzo)

maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goed ook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
De 6 cylinder diesels klinken subliem, vooral als je doortrekt. Ok voor een diesel dan (komt echt niet in de buurt van een toerenbeukende 4 cylinder, of een dikke reihe 6). De 4 cylinder diesels klinken "ok" voor diesels...

Je kan zeggen wat je wilt, maar een 535d TWIN-turbo diesel heeft nog steeds behoorlijk last van een 3 liter NON turbo 330i... Sterker nog, niet opletten en die limonade motor haalt je gewoon in

Laat staan een single turbo 330i... Of beter nog, een twin turbo 330i, de 335i
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:34:08 #144
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31541240
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:03 schreef Youp het volgende:

[..]

ook dat nog eens... eigenlijk begint echte status pas vanaf de 5...
Geef mij maar een 3-serie (of 1 serie) met hetzelfde blok als zo'n 5-serie.
dus 330/130 ipv een 530
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31541434
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:32 schreef yup het volgende:

[..]

De 6 cylinder diesels klinken subliem, vooral als je doortrekt. Ok voor een diesel dan (komt echt niet in de buurt van een toerenbeukende 4 cylinder, of een dikke reihe 6). De 4 cylinder diesels klinken "ok" voor diesels...

Je kan zeggen wat je wilt, maar een 535d TWIN-turbo diesel heeft nog steeds behoorlijk last van een 3 liter NON turbo 330i... Sterker nog, niet opletten en die limonade motor haalt je gewoon in

Laat staan een single turbo 330i... Of beter nog, een twin turbo 330i, de 335i
nou yup... ik heb in die 535D gereden maar dat is ECHT wel snel 6,5 sec 0-100 met de automaatbak.. 272pk en 560nm koppel ik heb ook in 330's gereden automaat en handbak (handbak spinnen all the way ) maar met n dikke 41pk en n dikke 260nm minder moet zo'n 330je met een automaatbak het toch echt af laten weten en een goed getrainde automobilist haalt met een 330 met handbak ook 6,5 seconden om vervolgens van 100-200 weggeblazen te worden...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31541458
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Geef mij maar een 3-serie (of 1 serie) met hetzelfde blok als zo'n 5-serie.
dus 330/130 ipv een 530
ja dat heb ik ook liever... maarja daar leggen ze nou eenmaal de 5.0 V10 niet in hea
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31542078
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:58 schreef Youp het volgende:

[..]

en achterin ook niet... mjah 5 cm meer beenruimte misschien hoofdruimte alvast niet aangezien een 1serie een hatchback is.. daardoor valt de kofferruimte van een 3serie waarschijnlijk ook al eerder tegen tegenover die van een 1...

Geqxon, ik rij dagelijks in alle mogelijke bmw's... maar in een 1serie past iemand van 2,20 net zo goed als iemand van 1,50 en de 3serie is qua hoogte letterlijk NIET ruimer/minder ruim...
ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:26 schreef Youp het volgende:

[..]

en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel (uitlaat enzo)

maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goed ook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
praat me es bij Hoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
pi_31542136
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
[..]

praat me es bij Hoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
eeh. bij de 535d is het 400 tpm hoger.. rest is nog steeds gelijk..
V10
pi_31542516
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
[..]

praat me es bij Hoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
de 3 is nagenoeg niks ruimer.. en de toerentellers lopen aardig ver door tegenwoordig tot 6000rpm (einde teller dan wel he) ofzo... waar ze precies afgeregeld worden weet ik niet...

en de 6 is toch wel koning krapheid achterin
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31542664
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:19 schreef Youp het volgende:

[..]
en de toerentellers lopen aardig ver door tegenwoordig tot 6000rpm (einde teller dan wel he) ofzo... waar ze precies afgeregeld worden weet ik niet...
hoever een toerenteller doorloopt zegt niets, bij een suzuki alto loopt het rode gebied door tot 10.000 terwijl rood al bij 6500 tpm begint.
bij diesels zit de begrenser meestal kort onder de 5000. maar behalve bij de 535d heeft het geen zin om verder door te trekken dan 4500 tpm.
V10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')