abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31520179
bmw met turbomotoren waarom in godsnaam
pi_31520320
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:53 schreef Repeat het volgende:
bmw met turbomotoren waarom in godsnaam
STFU

Vroeger waren ze een van de eerste met turbo's, 2002 turbo anyone?

Atmo powah is leuk maar als er turbo's aan te pas moeten komen om die vieze diesels en ander gespuis weg te rijden, so be it
pi_31520444
tis helemaal nergens voor nodig gewoon Turbo's zijn voor jappen. klaar. Zelfs bij audi stappen ze er vanaf in de S4 bv....
pi_31520521
Naja opzich kijk maar naar de M5, snelle atmo raket.

Maar om een voorbeeld te geven, de RS4 (380 pk 2.7 twin turbo) hadden ze gewoon gekieteld tot 450 pk met een paar aanpassingen... Sterker nog, er waren ook een paar met 600+ pk's...

Dat is gewoon echt te debiel voor woorden, zulke shit is altijd goed, en het is tijd om zulke gekke dingen met BMW's te doen
pi_31520662
van die extreme tuning is toch niet echt iets wat bij bmw past imo... Op een of andere manier past het er niet lekker bij ofzo
pi_31520691
In Amerika gooien ze heel vaak een turbo op een M3 omdat ze daar standaard minder power hebben.
pi_31520992





  maandag 17 oktober 2005 @ 23:49:14 #108
11102 knep
Mountainfreak
pi_31521788
pi_31526432
Nog heel even een vraagje tussendoor.

Een familielid van mij kwam naar mij met het probleem dat hij kan kiezen tussen een 318 exec of een 320. De prijs van deze twee is nagenoeg hetzelfde. Nu is dat exec pakket wel erg chique ten opzichte van een kale 320:
-metallic lak
-climate control
-parkeersensoren
-neerklapbare achterbank
-middenarmsteun achter
-regensensor
-inbraak alarm

Ik vroeg mij dus af of die 21pk verschil het waard is om al die opties in te leveren. Je zult die 21 pk natuurlijk merken, maar is het een verschil van dag en nacht?
pi_31528536
Wat voor auto dude, E30? E36?

Ik zou zelf voor de 6 inlijn gaan, maar als ie geen maniak is zoals mij denk ik dat ie voor de 318i EXE moet gaan liever... Heb je veel meer aan (met al die nuttige opties).
pi_31531667
Ik zou altijd voor de 320i gaan. Het geluid en koppel van de 6-cilinder is zoveel mooier dan dat van een 4.
The gum you like, is coming back in style.
pi_31531827
Als het een daily driver gaat worden zou ik voor de 318i gaan, want die heeft climate control (ZEER FIJN)...

Maar voor een funmobiel wat je af en toe gebruikt, de straight six power aub, strikje niet noodzakelijk.
pi_31532036
Een E90 Ik kan het fout hebben, maar volgens mij is die 320 géén 6-cilinder.

Verder gaat het idd een daily-driver worden, iets van 60.000km / jaar.
pi_31532185
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:39 schreef Geqxon het volgende:
Een E90 Ik kan het fout hebben, maar volgens mij is die 320 géén 6-cilinder.

Verder gaat het idd een daily-driver worden, iets van 60.000km / jaar.
klopt, is een 4-cylinder, zelfde blok als in de 120i, de N42B20
V10
pi_31532515
Daily driver, dan die 320i KEIHARD overslaan. Climate control zal je dus echt wel missen... 318i EXE all the way dus.

Verder met die km's waarom geen daisel?
pi_31532576
Daisel Vrachtwagengeluid

Maar die 320i keihard overslaan, is dat omdat deze al die opties mist? Of rijdt een 320i als daily driver enorm kut?
pi_31532694
NEEEEE

Omdat ie de opties mist, tuurlijk rijd een 320i beter dan een 318i.

Maar omdat het een daily driver betreft maakt het geen FUCK uit welke sneller is... De 318i EXE all the way dus... Want die heeft climate control EN DAT WIL JE ECHT WEL ALS JE 60.000 KM PER JAAR RIJD!
pi_31532925
Je snapt denk ik niet wat ik bedoel. Een Nissan 200SX rijdt ook beter dan een 318i, maar deze wil je zeker niet als daily-driver, omdat deze veel te aggresief is. Ik vroeg me dus af of dat ook voor de 320i gelde, maar achteraf bekeken is het met 21pk verschil niet echt van toepassing
pi_31532935
een 318i heeft eigenlijk de zelfde motor als een 320i, maar met minder pk.
V10
pi_31532992
320i zal wel fijner rijden, maar ik denk dat het voor een daily driver echt niks uitmaakt...

Die paar pk's vergeet je zo met climate control...
pi_31533174
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:10 schreef Geqxon het volgende:
Daisel Vrachtwagengeluid

Maar die 320i keihard overslaan, is dat omdat deze al die opties mist? Of rijdt een 320i als daily driver enorm kut?
bij bmw valt dat vrachwagengeluid reuze mee. ga eens naar een 530d of een 330Cd luisteren. hoor je bijna niet aan dat het diesels zijn, behalve ff bij het starten. (in vergelijking met wat andere merken laten horen)
V10
pi_31533704
voor een pakket wat executive heet vind ik het anders maar bar weinig opties hebben hoor Het enige interessante is idd de airco.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:53:06 #123
109577 2609
Paris (L)
pi_31536419
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:39 schreef M5 het volgende:

[..]

ja vraag maar ff aan je opoe...

maar die komt alleerst als 4-derus, daarna ook nog als Coupé (dacht ik) en iig ook als Coupé-Cabriolet (Cabrio met stalen dak)
jah krijg het toch van mn opa
pi_31539030
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:03 schreef Repeat het volgende:
tis helemaal nergens voor nodig gewoon Turbo's zijn voor jappen. klaar. Zelfs bij audi stappen ze er vanaf in de S4 bv....
de 335i is gewoon om het gat tussen de 330 en de M3 op te vullen... zonder er een grotere cilinderinhoud in te leggen dan in de M3 komt te liggen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31539069
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:00 schreef Youp het volgende:

[..]

de 335i is gewoon om het gat tussen de 330 en de M3 op te vullen... zonder er een grotere cilinderinhoud in te leggen dan in de M3 komt te liggen
ze hadden makkelijk een 3.5l oid er in kunnen lepelen (gelijk een nieuwe blok erbij ), die M3 krijgt minstens 4 liter cilinderinhoud.
V10
pi_31539082
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:11 schreef Repeat het volgende:
van die extreme tuning is toch niet echt iets wat bij bmw past imo... Op een of andere manier past het er niet lekker bij ofzo
klopt, zeker die vieze bumpers en taartscheppen enzo...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31539104
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:02 schreef M5 het volgende:

[..]

ze hadden makkelijk een 3.5l oid er in kunnen lepelen (gelijk een nieuwe blok erbij ), die M3 krijgt minstens 4 liter cilinderinhoud.
je klopt maarja, zo kunnen ze wel laten zien dat ze in de turbo wereld ook nog wat waard zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31539124
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:22 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]


3.0 "Batmobile" CSL
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31539129
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:04 schreef Youp het volgende:

[..]

je klopt maarja, zo kunnen ze wel laten zien dat ze in de turbo wereld ook nog wat waard zijn
dat doen ze al met die diesels
V10
pi_31539198
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:26 schreef Geqxon het volgende:
Je snapt denk ik niet wat ik bedoel. Een Nissan 200SX rijdt ook beter dan een 318i, maar deze wil je zeker niet als daily-driver, omdat deze veel te aggresief is. Ik vroeg me dus af of dat ook voor de 320i gelde, maar achteraf bekeken is het met 21pk verschil niet echt van toepassing
nieuwe 320i rijdt goed.. iets trager dan de 120i maar een nieuwe 318i vind ik persoonlijk niet vooruit te branden.. is ook de lichtste motor er in.. daarnaast rijden de diesels daarvan SUPER en een 320d is sneller dan een 320i en het aller mooiste is dat BMW diesels al 10 jaar niet klinken als diesels... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is

-edit-

waarom overweeg je geen 1serie btw? in ruimte scheelt het niks, in prijs scheelt het wel wat en kun je in principe "meer" auto kopen voor je geld...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31539267
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:05 schreef M5 het volgende:

[..]

dat doen ze al met die diesels
vol variabele twin turbo's
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:11:52 #132
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31539286
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef Youp het volgende:

[..]
... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is
Dan worden BMW's dus tegenwoordig gekocht/geleased door sukkels ipv. liefhebbers
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31539395
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan worden BMW's dus tegenwoordig gekocht/geleased door sukkels ipv. liefhebbers
tsjah voor sommige mensen is het enige verschil tussen een diesel en een benzine auto dat wat je tanked...

niet iedereen heeft verstand van auto's

laatst was een klant getuigen van dat ik mn KTM startte.. zegt ie, hij loopt wel hoog stationair.. ik zeg tsjah, het is een 1cilinder... zegt ie "oh maar daar heb ik allemaal geen verstand van hoor" ja kerel wat ijl je dan over dat hij hoog stationair loopt
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31540140
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:08 schreef Youp het volgende:

[..]

nieuwe 320i rijdt goed.. iets trager dan de 120i maar een nieuwe 318i vind ik persoonlijk niet vooruit te branden.. is ook de lichtste motor er in.. daarnaast rijden de diesels daarvan SUPER en een 320d is sneller dan een 320i en het aller mooiste is dat BMW diesels al 10 jaar niet klinken als diesels... krijg vaak genoeg de vraag van een klant of het nou een diesel of benzine is

-edit-

waarom overweeg je geen 1serie btw? in ruimte scheelt het niks, in prijs scheelt het wel wat en kun je in principe "meer" auto kopen voor je geld...
De persoon in questie zie ik zichzelf nog niet in een 1-serie proppen
pi_31540200
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:49 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De persoon in questie zie ik zichzelf nog niet in een 1-serie proppen
een 3-serie is voorin anders niet veel ruimer dan een 1-serie.
V10
pi_31540337
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
pi_31540371
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:51 schreef M5 het volgende:

[..]

een 3-serie is voorin anders niet veel ruimer dan een 1-serie.
en achterin ook niet... mjah 5 cm meer beenruimte misschien hoofdruimte alvast niet aangezien een 1serie een hatchback is.. daardoor valt de kofferruimte van een 3serie waarschijnlijk ook al eerder tegen tegenover die van een 1...

Geqxon, ik rij dagelijks in alle mogelijke bmw's... maar in een 1serie past iemand van 2,20 net zo goed als iemand van 1,50 en de 3serie is qua hoogte letterlijk NIET ruimer/minder ruim...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31540425
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
status is persoonlijk. een 5-serie heeft een bepaalde status imo, een 1 en 3-serie niet.
V10
pi_31540465
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Correct, maar van buiten heeft een 3-serie iets meer status dan een 1-serie right
nou als ik moest kiezen tussen een loaded 1serie die redelijk rap is, een niet loaded 3serie die toch nog wat trager is dan die 1 en waaraan iedereen van buitenaf al kan zien dat het een "kale kip" aka knaken 3serie is, of een loaded 3serie die gewoon niet vooruit te branden is dan koos ik dus wel degelijk voor de 1serie

iig een dikke 1 heeft meer status dan een kale 3... dat komt meer zo over van : "kijk hij kan ook bmw rijden "

-edit-

en dan heb je nog eens het zgn freude am fahren....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31540495
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:00 schreef M5 het volgende:

[..]

status is persoonlijk. een 5-serie heeft een bepaalde status imo, een 1 en 3-serie niet.
ook dat nog eens... eigenlijk begint echte status pas vanaf de 5...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31540960
Ik zeg een ding Youp, over dat daisels heb je gewoon zwaar gelijk.

Bijv. de x30d, vergelijk het maar eens met een vergelijkbare Mercedesblokje, die klinken net vrachtwagens terwijl de x30d's best een mooi motorgeluid hebben (voor een daisel)...

Qua dieselgeluid is het ECHT wel dikke ok bij BMW.

Edit:

Ik denk dat de keuze voor een krachtigste motor is een diesel in de 1-serie aan dit ligt:

BMW wilt gewoon ook bewijzen dat ze super daisels kunnen bouwen, in de 2 liter klasse hebben zij gewoon de krachtigste diesel volgens mij...

Ook met de x30d, en de x35d willen ze gewoon bewijzen dat ze ook super diesels kunnen bouwen (wat ze al jaren met limonade kunnen )

Genoeg daisel jibber jabber, geef mij maar de nieuwe M5 V10 blokje
pi_31541038
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:22 schreef yup het volgende:
Ik zeg een ding Youp, over dat daisels heb je gewoon zwaar gelijk.

Bijv. de x30d, vergelijk het maar eens met een vergelijkbare Mercedesblokje, die klinken net vrachtwagens terwijl de x30d's best een mooi motorgeluid hebben (voor een daisel)...

Qua dieselgeluid is het ECHT wel dikke ok bij BMW.
en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel (uitlaat enzo)

maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goed ook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31541205
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:26 schreef Youp het volgende:

[..]

en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel (uitlaat enzo)

maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goed ook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
De 6 cylinder diesels klinken subliem, vooral als je doortrekt. Ok voor een diesel dan (komt echt niet in de buurt van een toerenbeukende 4 cylinder, of een dikke reihe 6). De 4 cylinder diesels klinken "ok" voor diesels...

Je kan zeggen wat je wilt, maar een 535d TWIN-turbo diesel heeft nog steeds behoorlijk last van een 3 liter NON turbo 330i... Sterker nog, niet opletten en die limonade motor haalt je gewoon in

Laat staan een single turbo 330i... Of beter nog, een twin turbo 330i, de 335i
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:34:08 #144
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31541240
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:03 schreef Youp het volgende:

[..]

ook dat nog eens... eigenlijk begint echte status pas vanaf de 5...
Geef mij maar een 3-serie (of 1 serie) met hetzelfde blok als zo'n 5-serie.
dus 330/130 ipv een 530
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31541434
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:32 schreef yup het volgende:

[..]

De 6 cylinder diesels klinken subliem, vooral als je doortrekt. Ok voor een diesel dan (komt echt niet in de buurt van een toerenbeukende 4 cylinder, of een dikke reihe 6). De 4 cylinder diesels klinken "ok" voor diesels...

Je kan zeggen wat je wilt, maar een 535d TWIN-turbo diesel heeft nog steeds behoorlijk last van een 3 liter NON turbo 330i... Sterker nog, niet opletten en die limonade motor haalt je gewoon in

Laat staan een single turbo 330i... Of beter nog, een twin turbo 330i, de 335i
nou yup... ik heb in die 535D gereden maar dat is ECHT wel snel 6,5 sec 0-100 met de automaatbak.. 272pk en 560nm koppel ik heb ook in 330's gereden automaat en handbak (handbak spinnen all the way ) maar met n dikke 41pk en n dikke 260nm minder moet zo'n 330je met een automaatbak het toch echt af laten weten en een goed getrainde automobilist haalt met een 330 met handbak ook 6,5 seconden om vervolgens van 100-200 weggeblazen te worden...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31541458
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Geef mij maar een 3-serie (of 1 serie) met hetzelfde blok als zo'n 5-serie.
dus 330/130 ipv een 530
ja dat heb ik ook liever... maarja daar leggen ze nou eenmaal de 5.0 V10 niet in hea
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31542078
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:58 schreef Youp het volgende:

[..]

en achterin ook niet... mjah 5 cm meer beenruimte misschien hoofdruimte alvast niet aangezien een 1serie een hatchback is.. daardoor valt de kofferruimte van een 3serie waarschijnlijk ook al eerder tegen tegenover die van een 1...

Geqxon, ik rij dagelijks in alle mogelijke bmw's... maar in een 1serie past iemand van 2,20 net zo goed als iemand van 1,50 en de 3serie is qua hoogte letterlijk NIET ruimer/minder ruim...
ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:26 schreef Youp het volgende:

[..]

en dan klinkt een X5 nog meer als een diesel (uitlaat enzo)

maar dan moet je eens in een 5, of 7 rijden.... en ook de nieuwe 120d en 320d zijn goed ook gaan de toerentallen steeds hoger van die diesels...
praat me es bij Hoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
pi_31542136
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
[..]

praat me es bij Hoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
eeh. bij de 535d is het 400 tpm hoger.. rest is nog steeds gelijk..
V10
pi_31542516
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik weet niet hoe het met de 3 serie zit, maar de 1 is echt asociaal krap achterin
[..]

praat me es bij Hoe hoog gaan die toerentallen dan tegenwoordig?
de 3 is nagenoeg niks ruimer.. en de toerentellers lopen aardig ver door tegenwoordig tot 6000rpm (einde teller dan wel he) ofzo... waar ze precies afgeregeld worden weet ik niet...

en de 6 is toch wel koning krapheid achterin
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31542664
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:19 schreef Youp het volgende:

[..]
en de toerentellers lopen aardig ver door tegenwoordig tot 6000rpm (einde teller dan wel he) ofzo... waar ze precies afgeregeld worden weet ik niet...
hoever een toerenteller doorloopt zegt niets, bij een suzuki alto loopt het rode gebied door tot 10.000 terwijl rood al bij 6500 tpm begint.
bij diesels zit de begrenser meestal kort onder de 5000. maar behalve bij de 535d heeft het geen zin om verder door te trekken dan 4500 tpm.
V10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')