abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31542718
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:24 schreef M5 het volgende:

[..]

hoever een toerenteller doorloopt zegt niets, bij een suzuki alto loopt het rode gebied door tot 10.000 terwijl rood al bij 6500 tpm begint.
bij diesels zit de begrenser meestal kort onder de 5000. maar behalve bij de 535d heeft het geen zin om verder door te trekken dan 4500 tpm.
mjah de 5000rpm halen ze volgensmij wel moet er eens op letten als ik weer in zo'n bak rij....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31542902
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:40 schreef Youp het volgende:

[..]

nou yup... ik heb in die 535D gereden maar dat is ECHT wel snel 6,5 sec 0-100 met de automaatbak.. 272pk en 560nm koppel ik heb ook in 330's gereden automaat en handbak (handbak spinnen all the way ) maar met n dikke 41pk en n dikke 260nm minder moet zo'n 330je met een automaatbak het toch echt af laten weten en een goed getrainde automobilist haalt met een 330 met handbak ook 6,5 seconden om vervolgens van 100-200 weggeblazen te worden...
Uhh 535d = 272 pk.

Uhh 330i = 258 pk. 130i heeft zelfs 265 pk... Dus hoe je aan 41 pk minder komt Dat is het oude blokje denk ik dan en die is TOTAAL niet te vergelijken met het nieuw blokje volgens tests... Nieuwe 330i ramt gewoon tot 7000 rpm door zonder langzamer te gaan... Fantastisch blokje lijkt het me...

Sterker nog, als je met een 535d niet oplet haalt zo een 330i je gewoon mooi in :-)

335d zal sneller zijn dan 330i, dat denk ik dan weer wel... 535d weegt gewoon fucking veel...
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:26 schreef Youp het volgende:

[..]

mjah de 5000rpm halen ze volgensmij wel moet er eens op letten als ik weer in zo'n bak rij....
5000 rpm is zinloos in vrijwel elke diesel (behalve extreem getunede)... pk's en trekkracht zakt dan gewoon dik in...
pi_31544140
volgens mij is de fut er rond de 5k wel uit in een diesel...

wat yup eigenlijk zegt, maar een extreem getunede diesel lijkt me sowieso zinloos
pi_31544674
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:13 schreef Repeat het volgende:
volgens mij is de fut er rond de 5k wel uit in een diesel...

wat yup eigenlijk zegt, maar een extreem getunede diesel lijkt me sowieso zinloos
320d gumball edition (heet D3 ofzo, staat dieselpower ofzo op de auto), dat ding schakelt in zijn 1 dichtbij de 5000 rpm maar de rest doet ie gewoon toch echt bij 4500-4600 rpm... En dat is volgens mij een 300+ pk 2.0 single turbo diesel... Flink getuned... Specs kan ik niet zo snel vinden maar ik dacht dat het ding 300+ pk's had...
pi_31544948

dat is wel serieus veel idd.
Wat moet je dan wel niet kunnen met de twin turbo 3 liter?
pi_31545040
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:29 schreef yup het volgende:

[..]

330d gumball edition (heet D3 ofzo, staat dieselpower ofzo op de auto), dat ding schakelt in zijn 1 dichtbij de 5000 rpm maar de rest doet ie gewoon toch echt bij 4500-4600 rpm... En dat is volgens mij een 300+ pk 3.0 single turbo diesel... Flink getuned... Specs kan ik niet zo snel vinden maar ik dacht dat het ding 300+ pk's had...
de D3 is een Alpina.

die 330d 'gumball edition' waar je het over hebt hebben ze gewoon de 30 van 330 er afgehaald en de d er voor gezet.

specs van dat ding zijn: (wat de makers dan beweren): 305 BHP @ 4300 Rpm, 720 Nm @2100-4000 Rpm. Begrenzer op 5000 Rpm.
V10
pi_31545193
Shit ik had het al ge-edit. Het is idd een 330d...

Vanaf 0 allemaal:
100 = 5.9 seconden
160 = 14.1 seconden
200 = 19.8

Ik heb er een filmpje van, laten ze 0-200 sprintje zien...
pi_31545485
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:48 schreef yup het volgende:
Shit ik had het al ge-edit. Het is idd een 330d...

Vanaf 0 allemaal:
100 = 5.9 seconden
160 = 14.1 seconden
200 = 19.8

Ik heb er een filmpje van, laten ze 0-200 sprintje zien...
wat dacht je dan? een 2.0l 4-cylinder diesel met 300 pk? 't is geen benzine motor. 100pk/l of meer is vrij uitzonderlijk voor diesels. 150pk/l is ongeloofwaardig.
V10
pi_31546466
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:00 schreef M5 het volgende:

[..]

wat dacht je dan? een 2.0l 4-cylinder diesel met 300 pk? 't is geen benzine motor. 100pk/l of meer is vrij uitzonderlijk voor diesels. 150pk/l is ongeloofwaardig.
Ja klopt dat weet ik :-) was in de war

Zelfs een 535d komt niet eens in de buurt van 100 pk per liter... En dat is toch een super diesel...
pi_31562276
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:31 schreef yup het volgende:

[..]

Uhh 535d = 272 pk.

Uhh 330i = 258 pk. 130i heeft zelfs 265 pk... Dus hoe je aan 41 pk minder komt Dat is het oude blokje denk ik dan en die is TOTAAL niet te vergelijken met het nieuw blokje volgens tests... Nieuwe 330i ramt gewoon tot 7000 rpm door zonder langzamer te gaan... Fantastisch blokje lijkt het me...

Sterker nog, als je met een 535d niet oplet haalt zo een 330i je gewoon mooi in :-)

335d zal sneller zijn dan 330i, dat denk ik dan weer wel... 535d weegt gewoon fucking veel...
[..]

5000 rpm is zinloos in vrijwel elke diesel (behalve extreem getunede)... pk's en trekkracht zakt dan gewoon dik in...
ja maar de E90 330 is nog niet uit (toch?) iig ik heb er nog niet in gereden wel een E90 325... ik had het idd over een E46 en dacht dat jij het daar ook over had

en wat zeg je.... 535d niet in de buurt van de 100pk/liter? ik vind 272/3=90 = 90pk/liter toch wel redelijk in de buurt van de 100pk/liter
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31562500
E90 330i is wel uit hoor :-) 258 pk, op zich wel jammer dat de 130i wel 265 pk heeft (komt door uitlaat als het goed is)...

Voor de rest, duidelijk, idd 535d heeft toch wel hoge pk/liter dan ik dacht... Maar is wel twin turbo he... 335i gaat zelfs 110 pk per liter krijgen... Maar ook daar geldt, het is een twin turbo...

Atmo M3 3.2 heeft 107 pk per liter en dat is dus veeeeel indrukwekkender dan beie 5/335i/dtjes...
pi_31562620
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:33 schreef Youp het volgende:

[..]

ja maar de E90 330 is nog niet uit (toch?) iig ik heb er nog niet in gereden wel een E90 325... ik had het idd over een E46 en dacht dat jij het daar ook over had

en wat zeg je.... 535d niet in de buurt van de 100pk/liter? ik vind 272/3=90 = 90pk/liter toch wel redelijk in de buurt van de 100pk/liter
de 330i is al vanaf maart leverbaar. dat jij er nog niet in gereden hebt zegt helemaal niets.

de 330d nog niet.

90 pk/l in de buurt van de 100.. tsja. is maar wat je in de buurt vind he.
V10
pi_31562809
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:53 schreef M5 het volgende:

[..]

de 330i is al vanaf maart leverbaar. dat jij er nog niet in gereden hebt zegt helemaal niets.

de 330d nog niet.

90 pk/l in de buurt van de 100.. tsja. is maar wat je in de buurt vind he.
oh wacht eens, ik heb wel degelijk in een E90 330 gereden vrij in het begin van mn stage nog maar dat is tot nu toe volgensmij de enige die we geleverd hebben...
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:03:20 #164
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31563982
Staat trouwens een knalblauwe E36 3.2 M3 bij (BMW dealer) De Beier in Heerenveen te koop.
Van 20000 krijg je helaas niet al te veel wisselgeld terug.
Wel minder dan 100000 km en wellicht nog wat garantie

LINK
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31564248
Ik zit op zo een zelfde te wachten, met iets meer kilometers op de teller. Hij is alleen nog niet ingeruild, dus ik heb hem ook nog niet gezien. De richtprijs van mijn dealer vind ik ook nog wat aan de hoge kant voor een auto uit de vorige eeuw.

En aan het kenteken te zien is het geen originele nederlandse auto??

[ Bericht 13% gewijzigd door Virus.NL op 19-10-2005 19:26:10 ]
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:23:46 #166
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31564343
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:17 schreef Virus.NL het volgende:
Ik zit op zo een zelfde te wachten, met iets meer kilometers op de teller. Hij is alleen nog niet ingeruild, dus ik heb hem ook nog niet gezien. De richtprijs van mijn dealer vind ik ook nog wat aan de hoge kant voor een auto uit de vorige eeuw.
Probleem is dat de E36 M3 niet echt vaak meer in het "officiële" circuit opduikt.
Daarom heb ik deze ook maar ff on het topic gezet.

Denk dat je het beste bij een "betrouwbaar lijkende" particulier kunt kopen na een keuring door een bedrijf die verstand hebben van de M3. Zo kan je iig wel het goedkoopst/best een ouwe 911 kopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31564378
Geluid van een E36 M3 is wel MACHTIG, echt een diepe brom van een ECHTE auto (en niet die sjonny geluid van die 316i's met dikke knalpotten)...

Oh ja verder is het ECHT wel de ultieme stealth wagen, gewoon badges eraf rukken, en alleen de kenner zal hem spotten door zijn dikke uitlaten... De meeste mensen zullen denken weer de zoveelste sjon met zijn dikke uitlaat... Totdat je echt gas geeft :-) Lekker dikke Volvo's/Mercedessen/BMW's etc. pesten...

Er is alleen een grotere stealth E36 en dat is de M3 sedan... Dat lijkt me helemaal megalol... NIEMAND verwacht van dat ding dat het een raket op wielen is (en dat is een E36 3.2 M3)...
pi_31564450
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:26 schreef yup het volgende:
Er is alleen een grotere stealth E36 en dat is de M3 sedan... Dat lijkt me helemaal megalol... NIEMAND verwacht van dat ding dat het een raket op wielen is (en dat is een E36 3.2 M3)...
In deeltje 3 heb ik geloof ik een paar M3 sedan pics gepost, want die zou ik echt wel willen hebben, maar die zijn helemaal zeldzaam.

Ik hoop nu dat die M3 (coupe) bij mijn dealer ingeruild gaat worden, want die is nog helemaal origineel en van de 1e eigenaar.

Overigens staat mijn 316i nu in de werkplaats omdat mijn linkervoorrem kapot is. (weer 278 euro armer)
pi_31564505
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Probleem is dat de E36 M3 niet echt vaak meer in het "officiële" circuit opduikt.
Daarom heb ik deze ook maar ff on het topic gezet.

Denk dat je het beste bij een "betrouwbaar lijkende" particulier kunt kopen na een keuring door een bedrijf die verstand hebben van de M3. Zo kan je iig wel het goedkoopst/best een ouwe 911 kopen.
bij ons is anders pas nog een M3 cabrio ingeruild... en pas was er nog een coupe voor onderhoud (E36's dus)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31564531
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
Staat trouwens een knalblauwe E36 3.2 M3 bij (BMW dealer) De Beier in Heerenveen te koop.
Van 20000 krijg je helaas niet al te veel wisselgeld terug.
Wel minder dan 100000 km en wellicht nog wat garantie

LINK
wat een on-wijs mooie auto toch.... zeker in die kleur

-edit-

EN met een Harman & Kardon installatie... top of the bill audio
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:51:09 #171
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31564739
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:39 schreef Youp het volgende:

[..]

wat een on-wijs mooie auto toch.... zeker in die kleur
D'r staat ook nog een E46 in knalblauw, wel 50K EUR extra meebrengen

NB ik heb me ADSL maar eens gedowngraded; fokking fok is nu wel echt traag
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31564785
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

NB ik heb me ADSL maar eens gedowngraded; fokking fok is nu wel echt traag
Dat ligt niet aan jouw ADSL-verbinding
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:07:18 #173
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31565086
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:53 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan jouw ADSL-verbinding
Als mijn BMWtje net zo werkte als FoK! dan deed ie 't 1 ochtend in de week niet,
2 dagen was de top 80 km/u , 1 dag 90 km/u en 1 dag in de week liep ie 380

Er zaten wat vage reclamestickers op maar verder was ie wel lekkur gratizzz
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31566594
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
Staat trouwens een knalblauwe E36 3.2 M3 bij (BMW dealer) De Beier in Heerenveen te koop.
Van 20000 krijg je helaas niet al te veel wisselgeld terug.
Wel minder dan 100000 km en wellicht nog wat garantie

LINK
wel duur voor zo'n verlopen model van bijna 10 jaar oud hoor.... Je zou wel gek zijn als je daar je geld in zou steken, Lijkt me dat je voor 20k echt wel iets nieuwers en leukers kunt krijgen?
pi_31566711
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

wel duur voor zo'n verlopen model van bijna 10 jaar oud hoor.... Je zou wel gek zijn als je daar je geld in zou steken, Lijkt me dat je voor 20k echt wel iets nieuwers en leukers kunt krijgen?
men vraagt overal ongeveer die prijs voor dat model. duurdere auto's blijven duurder.

't is niet zomaar een 1.6je met grote velgen..
V10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')