[TRV]De Lounge - Tennisbaan vlakbij (in dat andere hotel).quote:Op maandag 26 september 2005 19:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een originele titel voor deel 52 graag!
ik wacht nog op een originele opdrachtquote:Op maandag 26 september 2005 19:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een originele titel voor deel 52 graag!
Mogen wel, kunnen nietquote:Op maandag 26 september 2005 20:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Alweer te laat!!Ik heb nog NOOIT een HTL topic mogen maken !!!!
![]()
![]()
![]()
Hier ook al? In Parijs moeten we ook al allerlei opdrachten uitvoeren als het aan jou ligt.quote:Op maandag 26 september 2005 20:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
ik wacht nog op een originele opdracht
Wordt ik hier nu weggestemd, of zal de sms-actie van de lurckers mij nog kunnen redden ?quote:Op maandag 26 september 2005 20:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Terwijl DT zijn enige opdracht niet goed heeft uitgevoerd!
Als er 100 lurckers sms-en dan mag je misschien blijven.quote:Op maandag 26 september 2005 20:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wordt ik hier nu weggestemd, of zal de sms-actie van de lurckers mij nog kunnen redden ?
Sorry, je bent de zwakste schakel...quote:Op maandag 26 september 2005 20:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wordt ik hier nu weggestemd, of zal de sms-actie van de lurckers mij nog kunnen redden ?
Moet ik dit nu in m'n sig zetten, of is dat niet hip meerquote:Op maandag 26 september 2005 20:39 schreef Jaguarized het volgende:
Het is altijd die gemene DutchTrain.![]()
![]()
quote:Op maandag 26 september 2005 20:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Moet ik dit nu in m'n sig zetten, of is dat niet hip meer
quote:Op maandag 26 september 2005 20:39 schreef k_man het volgende:
Maar je mag nog wel een sleutel kiezen uit het sleutelkastje. Als ie past mag je toch nog blijven.
Da's de sleutel die toegang geeft tot een apart kamertje, veel plezier:quote:
Reizen voor werk kan best leuk zijn als er nog een beetje vrije tijd mogelijk is.quote:Op maandag 26 september 2005 22:28 schreef Lucille het volgende:
Ik ben deze week in de buurt van Madrid aan het werk. Dus mij zie je niet meer de komende dagen.
Misschien een leuke TT: Reizen kan je ook doen voor je werk
Volgens mij hebben we ergens nog wel een leuk lijstje met werk en reis topicsquote:Op maandag 26 september 2005 22:28 schreef Lucille het volgende:
Misschien een leuke TT: Reizen kan je ook doen voor je werk
De gelijkenis is verbluffend.quote:Op maandag 26 september 2005 19:14 schreef DutchTrain het volgende:
inderdaad, sprekend UIO:
[afbeelding]
Ah en die 240 euro kunnen weer goed gebruikt worden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 13:38 schreef DutchTrain het volgende:
Toevallig had ik een paar weken terug de mogelijkheid om van soort ziektekostenverzekering te veranderen. De man aan de telefoon probeerde mij het normale pakket aan te smeren, alleen toen ik opmerkte dat die verzekering toch maar voor 4 maanden zou zijn, begreep hij ook dat het niet echt realistisch is om er vanuit te gaan dat ik meer dan 4 keer naar de huisarts zou moeten (ben er al jaren niet meer geweest) of allerlei andere behandelingen zou moeten ondergaan in de komende maanden.
Dat scheelt me dus weer 240 euro tot aan het eind van het jaar
@ Flipsen: Ik denk dat je nu een goede keuze hebt, omdat je nu ook niet halverwege hoeft te veranderen van verzekering. Prijs lijkt mij ook erg goed.
Weet ik maar mijn ouders hebben de meeste boeken, deze zijn puur van mij.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:50 schreef flipsen het volgende:
Beetje zielige boekenplank voor een TRV'er hoor![]()
Dat wordt tijd, dit is al minimaal de 2e slaapverwekkende TT op rij.quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:34 schreef flipsen het volgende:
Kunnen we dit hele topic niet volspammen met suggesties voor #53? Misschien dat er dan weer eens een fatsoenlijke TT komt...
Ga eens naar Jemen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:39 schreef Vogue het volgende:
Ik denk dat de Islamitische wereld gewoon niet helemaal mijn ding isMaar de komende 3 weken hou ik het wel vol hoor
Overmorgen komt mijn nieuwe groep aan.
*checkt profiel*quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:22 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Weet ik maar mijn ouders hebben de meeste boeken, deze zijn puur van mij.
Is daar behalve geile vrouwen in bhurqa's nog wat te zien?quote:
Reisverslag met foto's staat in het overzicht.quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Is daar behalve geile vrouwen in bhurqa's nog wat te zien?
plank? boekenkast !quote:Op dinsdag 27 september 2005 13:48 schreef Jaguarized het volgende: De reisboekenplank waar ik recentelijk aan begonnen ben telt op het moment wel 4 boeken!In de loop der tijd moet dit dus uitgroeien tot een volle plank.
[[url=http://www.parkyourpic.com/uploads/68
6e384f48.jpg]afbeelding][/url]
Heb je iets gevonden?quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:08 schreef DutchTrain het volgende:
En die 240 euro die gaan wel op aan verhuiskosten... ik ben voorlopig dus alleen nog maar in KLU en LIF te vinden
Dat wordt dan een TRV chocolademelk meet op 5 december ofzoquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:32 schreef k_man het volgende:
Zozo. Dus binnenkort krijgen we uitnodigingen voor de housewarming?
Lekker. Chocolademelk met appeltaart.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:39 schreef DutchTrain het volgende:
Dat wordt dan een TRV chocolademelk meet op 5 december ofzo![]()
Dat biedt evt perspectieven.quote:Ow, en reisje naar Brazilië is uitgesteld naar eind juni / begin juli
Dit keer gewoon goed het tellertje in de gaten houden, als ie op 299 staat mag je 'm openenquote:Op woensdag 28 september 2005 20:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind wel dat HTL53 weer appeltaart in de titel moet hebben.
Hik is voor haar nieuwe baan in het buitenland. Erg naar allemaal.quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:01 schreef flipsen het volgende:
Zeg, ligt het aan mij of is onze reeks een beetje aan het doodbloeden? Komt natuurlijk door die ellendige TT's
Enne, ook al een tijdje niets meer van Hik vernomen
Geen idee wie het is, maar als hetero man mag je uiteraard mannen best aantrekkelijk of er goed uitziend vinden... Persoonlijk vind ik Chris Zegers nog altijd een aantrekkelijke vent...quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Is het oké om als heteroseksueel man te zeggen dat je je volledig kan vinden in de uitverkiezing van D'Angelo als de tophunk op MTV? Zeker als ze de clip van Untitled (How does it feel?) draaien?
Voor de vrouwen die geen idee hebben over wie ik het heb, vraag de clip maar aan op The Box.
Dat vind ik ook nog wel een knappe vent inderdaad. En Ralph van BB ziet er ook niet verkeerd uit.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Geen idee wie het is, maar als hetero man mag je uiteraard mannen best aantrekkelijk of er goed uitziend vinden... Persoonlijk vind ik Chris Zegers nog altijd een aantrekkelijke vent...
Duh!quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:48 schreef Douwe het volgende:
Goed
Welke meet wordt toffer? De Parijs meet of de New York meet? Er dienen keuzes gemaakt te worden, he
[centraal] de Grote treinstoring Utrecht!quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:22 schreef k_man het volgende:
Mijn avond:
18.55 Aanwezig op Utrecht CS, ruim op tijd voor de trein van 19.02 naar Amersfoort
19.05 Geen trein. Er wordt omgeroepen dat er een stroomstoring is en dat er geen treinen van en naar Utrecht rijden.
19.25 Duidelijke signalen van mijn mag dat er eten verwacht wordt. Dus ff iets snacken.
20.00 Al een uur geen treinen. Toch maar eens kijken bij de streekbussen. De laatste naar Amersfoort blijkt om 17.53 vertrokken te zijn.
20.45 Er rijden twee treinen binnen, maar er vertrekt nog steeds helemaal niks. Terwijl er kennelijk wel genoeg stroom is voor een enkele trein. En waarom rijden de dieseltreinen ook niet?
21.25 Er wordt omgeroepen dat er bussen op het Jaarbeursplein staan. Die rijden naar Duivendrecht. Mensen in de richtingen Amsterdam, Schiphol, Hilversum en Amersfoort kunnen mee.
21.35 Ik zit in een bus. Meer geluk dan dat het nou zo goed geregeld was. Toevallig stond ik redelijk in de buurt van de plek waar de deur van de bus uitkwam. Vervolgens door de mensenmassa weinig zachtzinnig de bus in gestuwd.
22.10 Duivendrecht
22.15 Vertrek van de vertraagde intercity naar Enschede
22.55 Aankomst in Amersfoort
Utrecht - Amersfoort in vier uur! Dat is toch knap. Ik denk niet dat lopen sneller zou zijn geweest, maar veel scheelt het niet. Leuk hoor, die dutch trains...
HTL # 53 - Laptoppen in Buenos Airesquote:Op donderdag 29 september 2005 11:11 schreef flipsen het volgende:
Goedemorgen! Ik kan vanmiddag mijn nieuwe laptop ophalen![]()
gefeliciteerdquote:Op donderdag 29 september 2005 11:11 schreef flipsen het volgende:
Goedemorgen! Ik kan vanmiddag mijn nieuwe laptop ophalen![]()
Ik denk de laatste.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:48 schreef Douwe het volgende:
Goed
Welke meet wordt toffer? De Parijs meet of de New York meet? Er dienen keuzes gemaakt te worden, he
Waar zijn die kleuren voor?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:46 schreef DutchTrain het volgende:
De vragen van vandaag zijn:
terracotta of hemelsblauw
wit of lichtblauw
dubbeldeurs of apart
nieuwe vloerbedekking ja / nee
... en nee, geen limegroen![]()
Is Litman overigens al weer gesignaleerd, of zit die nog steeds in NYC?
Die andere meet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:48 schreef Douwe het volgende:
Goed
Direct na het lezen van deze post heb ik tickets geboekt naar Lissabon, om er iets later achter te komen dat ik dan grofweg een jaar te laat ben voor de meetquote:
Lissabon.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:54 schreef Douwe het volgende:
[afbeelding]
Onduidelijk plaatje, maar heb je het over dit fort? Ziet er zelfs op zo'n matig plaatje al mooi uit. Wat is er zo bijzonder aan?
[..]
Direct na het lezen van deze post heb ik tickets geboekt naar Lissabon, om er iets later achter te komen dat ik dan grofweg een jaar te laat ben voor de meet. Nou ja, heb je nog tips voor Lissabon?
Dit keer gaan we naar Granada. Meer over Lissabon in: Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenningquote:Op zondag 2 oktober 2005 12:54 schreef Douwe het volgende:
Direct na het lezen van deze post heb ik tickets geboekt naar Lissabon, om er iets later achter te komen dat ik dan grofweg een jaar te laat ben voor de meet. Nou ja, heb je nog tips voor Lissabon?
Nee joh vast niet.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:37 schreef Douwe het volgende:
Ik was reeds bekend met het bestaan van dé trip naar Granada, het was een mislukte verkapte manier om te vertellen dat ik naar Lissabon ga![]()
Jaguarized: het een sluit het ander niet uit
Leuk zeg!quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:28 schreef Liejannuh het volgende:
Hi!
Praag was tof! Zwanenmeer, ijshockey en La Traviata gezien voor nog geen 25 euro in totaal. Ik heb me er wel vermaakt.
Bierbrouwerijtour in Plzen valt tegen, je kunt beter naar Zoeterwoude gaan, is veel leuker.![]()
Verder is het bier ok!
Morgen weer naar huis.
Doei!
Nee ik ben er ook nog / weer / heel even / zo weer wegquote:Op zondag 2 oktober 2005 22:46 schreef Laurabeest het volgende:
En anders ben je ook maar zo in je eentje he
Dank:quote:
Je bent welkom hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:46 schreef Laurabeest het volgende:
En anders ben je ook maar zo in je eentje he
Joh...quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:13 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dit alles ging over de inrichting van m'n nieuwe (t)huis
Zeer waardevolle informatie.quote:
Dat klinkt als een droombezoek al die highlights.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:20 schreef Lucille het volgende:
Ik ben ook weer terug van een weekje Spanje. Behalve een flink aantal dagen vergaderen waren de highlights:
- Het ontmoeten van verschillende oud-collega's die ik bijna 5 jaar niet meer gezien had. Hun eerste vraag was meestal:Jij hier? Kom je terug? (technisch gezien zijn dat 2 vragen)
- Een bezoek aan een voetbal wedstrijd van Real Madrid (die de Madrilenen wonnen met 2-1).
- Het veelvuldig bezoeken van tapas bars
- Voor mijn doen erg veel wijn drinken
HTL.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:01 schreef flipsen het volgende:
HTL53 - De rek is er uit...
HTL53 - Een suf zooitje
HTL53 - De laatste loodjes?
HTL53 - Help hier mee HTL in leven te houden!
Pfffff![]()
Tja, iedereen is hier altijd maar weg of op vakantie, degenen die niet onderweg zijn zitten hier in de Lounge, klaar voor vertrek.quote:
Misschien dat je een afteltopic kan openen voor je vriendje?quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wanneer mag Diego weer?
Post je nog foto's van je nieuwe huis als het af is? Ik ben benieuwd hoe het er uitziet als je klaar bent.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tja, iedereen is hier altijd maar weg of op vakantie, degenen die niet onderweg zijn zitten hier in de Lounge, klaar voor vertrek.![]()
Hik, Liejannuh, Litman, Ivo en Vogue zitten allemaal in het buitenland, dus die posten ook niet echt regelmatig mee deze dagen. Zelf heb ik het druk met verhuizen en werk. Maar echt leuke topics zijn er op het moment ook niet in TRV...
Vind zelf het Oekraďne topic wel erg leuk om te lezen.
En uit de gesloten singles-reeks zijn ook al geen nieuwe TRV-SC'ers gekomenhow come?
Bedenk me nu pas dat ik volgende week om deze tijd al weer in Wenen zit
Misschien moeten we onszelf eens uitnodigen voor FOK!radio om een beetje reclame te maken voor TRV; iets van bel (skype) voor reisadviesben benieuwd wie van de 20 luisteraars er dan gaat bellen
Nou doe er wat aanquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
GCSC
Ik zeg niet dat ik het hier niet leuk vind, ik vind het ingekakt en dat vinden meer mensen zo te zien.
De meeste van die topics zijn er al. Dat Parijs een kutstad is, is algemeen bekend natuurlijk.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:43 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nou doe er wat aan![]()
ga mensen uit alle ander topics verleiden om hier te posten, schrijf een reisverslag, open een paar leuke topics over hoe slecht KLM omgaat met z'n vaste klanten, waarom Parijs een ***stad is, waar je in Argentinië je het beste voetbal kan kijken en waarom all-in vakanties per definitie voor paupers zijn. of zoiets
Op zoek naar KLU vond ik DHZ dat sinds gisteren K&W heetquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:40 schreef Jaguarized het volgende:
Post je nog foto's van je nieuwe huis als het af is? Ik ben benieuwd hoe het er uitziet als je klaar bent.
www.tinypic.com de rest wijst zich vanzelfquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als ik webspace kan vinden kan ik weleens wat vakantiefoto's uploaden.
Geen allin-resort, chartervliegtuig of Eiffeltoren te zien op mijn fotos. Bedankt voor de link.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:50 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
www.tinypic.com de rest wijst zich vanzelf
CMT in vakantie-modus willen we natuurlijk niet missen ( o wee, als we daar een all-inclusive charterpassagier op de achtergrond zien lopen, of de Eiffeltoren er op zien staan
Die zitten er vast wel tussen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het werkt dus.
Zoek de charterpassagiers.
*proest* En daar ging mijn hete theequote:
quote:
quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Zeer waardevolle informatie.
Heeft de toevoeging beest nog een interessante reden?
Glad overheen gelezen.quote:
Oh?quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:38 schreef Laurabeest het volgende:
Ik hou niet van het overhaast prijsgeven van mijn persoonlijkheid.
quote:Zachte G, korte EI, dikke L
Zo te zien verschilt dhr. _AMS daarin niet zo van mij.... want uit dit fotoboek kan ik noch karaktertrekken noch duidelijke uiterlijke kenmerken afleidenquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:34 schreef Lucille het volgende:
Laat ik ff voor een nieuwe TRV romance zorgen
Hoi Laurabeest, dit is UIO_AMS:
Fotoboek van UIO_AMS
UIO_AMS, check out Laurabeest:
Fotoboek van Laurabeest
Het is maar een quotequote:
Waar was dat dan, dat je zo lang moest wachten? De Uffizi?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:48 schreef YPPY het volgende:
Florence was erg mooi en superhandig dat het hele centrum makkelijk te belopen valt. Alleen 3 uur en 35 minuten in de rij staan voor een museum was erg lang. Dan ging het Vaticaanse museum met bijna 2 uur een stuk vlotter.
Ik was midden in het hoogseizoen bij de Uffizi. Expres een kwartier voor opening voor de deur gaan staan. Toen stond er al een rijtje maar we konden in een stroom door naar binnen lopen. Toen we naar buiten kwamen stond de rij al rondom het hele plein...quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Waar was dat dan, dat je zo lang moest wachten? De Uffizi?
Ik was er weliswaar buiten het seizoen (januari), maar ik hoefde nergens te wachten.
Dat is goed om te weten.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:41 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben weer thuis. Foto's volgen nog.
ha wellkom terug!quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:41 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben weer thuis. Foto's volgen nog.
Inderdaad. Het plein stond bijna rondom vol. Het was ook geen ramp. De eerste dag in de stad hebben we een hoop van buiten bekeken, zodat we de tweede dag naar het Uffizi en de kathedraal (20 minuten wachten) konden. We hebben dus wel gezien waar we heen wilden. Alleen de volgende keer gaan we waarschijnlijk wel in de winter.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Waar was dat dan, dat je zo lang moest wachten? De Uffizi?
Ik was er weliswaar buiten het seizoen (januari), maar ik hoefde nergens te wachten.
Dat beest heeft dus te maken met je persoonlijkheid.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:38 schreef Laurabeest het volgende:
Ik hou niet van het overhaast prijsgeven van mijn persoonlijkheid.
Eels is altijdquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:32 schreef DutchTrain het volgende:
Concert van Eels was![]()
En de Erasmusbrug is roze![]()
Ja, heeft geloof ik te maken met borstkanker, soort 'awareness' kweken. Ieder jaar worden prominente gebouwen roze belicht. Is ook ergens een site over als het goed is...quote:
De ligging en de hele omgeving, samen met de mooie toestand van het fort maken het zo bijzonder.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:54 schreef Douwe het volgende:
[afbeelding]
Onduidelijk plaatje, maar heb je het over dit fort? Ziet er zelfs op zo'n matig plaatje al mooi uit. Wat is er zo bijzonder aan?
[..]
Joh, je moet rechercheur wordenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 07:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat beest heeft dus te maken met je persoonlijkheid.
Merci, had eerder gelezen dat een drogisterij ook de erasmusbrug een ander kleurtje wilde geven, maar dat is nooit doorgegeaan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:28 schreef flipsen het volgende:
Handig toch, dat google, en vooral leuk dat Erasmusbrug wordt roze dan de eerste hit is![]()
We kunnen een poging doen om elkaar wat beter te leren kennen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:36 schreef Laurabeest het volgende:
Sjezus, dooie boel hier... Zelfs mijn feauteauboek loopt nog harder...
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:23 schreef Lucille het volgende:
We kunnen een poging doen om elkaar wat beter te leren kennen.
Wat is je leukste vakantiebestemming tot nu geweest en waarom?
M'n rijtje met favoriete bestemmingen staat overigens in m'n fotoboekquote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:23 schreef Lucille het volgende:
Limegroen misschien?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:30 schreef DutchTrain het volgende:
Oh Lucille, heb jij naast ervaring met de verbouwing van badkamers ook enige tips hoe ik van een keuken model 1970 met aan alle zijden schrootjes weer iets leuks kan maken:
[afbeelding]
De kastjes zijn inmiddels van de muur... nu nog een leuke kleur vinden om de schrootjes te verfen
Als je je schrootjes gaat verven zou ik kiezen voor een lichte kleur. Welke kleur je moet nemen hangt natuurlijk wel af van de kleur van de kastjes.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:30 schreef DutchTrain het volgende:
Oh Lucille, heb jij naast ervaring met de verbouwing van badkamers ook enige tips hoe ik van een keuken model 1970 met aan alle zijden schrootjes weer iets leuks kan maken:
[afbeelding]
De kastjes zijn inmiddels van de muur... nu nog een leuke kleur vinden om de schrootjes te verfen
Welkom terugquote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:38 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Limegroen misschien?
Ik zal vanavond thuis even wat keukentips geven, plaatje zie ik hier toch niet.
Moeilijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:23 schreef Lucille het volgende:
[..]
Bij deze heeft uio ook antwoord op zijn vraagquote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:33 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
...en vervolgens de hele nacht alle voorbijgangers op hun kop meppen met een hamer![]()
[..]
Moet je dan niet een heel hoog percentage van je inkomen sparen om dat te halen?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hebben jullie je al opgegeven voor de levensloopregeling?? 2 jaar belastingvrijsparen en drie maanden betaald met verlof, elke 2 jaar dus. Of vier jaar sparen en een half jaar betaald met verlof! acht jaar sparen en een jaar betaald met verlof etc...ideaal voor travelers
Ik denk dat het een super regeling is!
zie: http://home.szw.nl/index/dsp_index.cfm
Tja, wat is hoog. Fiscaal gezien is het wel aantrekkelijk. Met name voor ambtenaren zijn er erg aantrekkelijke levensloopfondsen beschikbaar.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Moet je dan niet een heel hoog percentage van je inkomen sparen om dat te halen?
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dus je moest in je bloke kont gebukt staan? dachten ze dat je drugs wilde smokkelengimgen ze ook nog met een hand naar binnen
![]()
zoiets heb ik nog nooit gezien! zag je er zo extreem gevaarlijk uit, heb je arabische voorouders, of ben je lid van extreme organisaties????
het kan toch niet aan stempels van mal. en indo. liggenIk zou wel een verklaring willen als me zoiets zou overkomen en achteraf zeker mn beklag indienen. Goede Beveiliging ok, maar dit lijkt me toch aardig mensonterend!
Dat dacht ik inderdaad ook, tenzij ze ervoor zorgen dat ze in die tijd van een 55+'er afkomen, dan zou het nog wel gunstig zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:14 schreef flipsen het volgende:
Toch vind ik het vreemd. Een bedrijf wordt nu dus verplicht om jou terug te laten komen na 3/6/12 maanden in dezelfde functie. Betekent dus dat ze in die periode dat jij er niet bent iemand voor tijdelijk moeten aannemen, inwerken en dergelijke, na die periode weer moeten laten gaan. Ideaal systeem dus voor... uitzuigbureaus!
dan heb je alleen inkomen als je werkt. met die ll regeling hoef je je om geld geen zorgen te maken en kan je best gaan werken, maar hoeft het niet voor het geld en hoef je ook je spaargeld niet op te maken, zodat je kan doen wat je wilt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat dacht ik inderdaad ook, tenzij ze ervoor zorgen dat ze in die tijd van een 55+'er afkomen, dan zou het nog wel gunstig zijn.
Overigens heb je bij de overheid nog veel betere regelingen als je een tijdje naar het buitenland wil. Je kan bijvoorbeeld een tijd in het buitenland gaan werken, waarbij ook de afspraak is dat er baangarantie is als je terug komt.
Je hebt alleen geen garantie dat je ook zo'n tijd weg mag. Het verlof is alleen gegarandeerd als je het voor je pensioen gebruikt. Kun je beter een dagen berg opsparen en dan 2 maanden ertussen uit piepen. Lijkt mij ongeveer het maximum wat je vrij kan krijgen van je baas.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
stel je verdient ¤30.000 per jaar, betaal je zon 7000 euro voor 6 maanden betaald verlof, dat is niet slecht zeker niet als je bedenkt dat je gewoon weer bij je werkgever verder kan, dus baanzekerheid houdt en je ook nog eens je verlofsparen en je gewone vakantiedagen erbij kan pakken. je bent zo een jaar betaald weg.
Veel plezierquote:Op donderdag 6 oktober 2005 04:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Vluchtreserveringsnummer, dat zou wel handig zijn.
UIO gaat, Hik komtquote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:50 schreef Hik het volgende:
Hallo kinders!
Nee, ik ben niet dood, verdronken in het regewoud, neergestort tijdens het bezoeken van het Surinaamse binnenland, gekidnapt door een bosneger of gestikt in een portie roti!
...
Anyway... ik vermaak me wel!
Dank voor de tips. Ik heb nu geel en abrikoos geprobeerd, maar denk dat blauw toch wel beter is.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:17 schreef Liejannuh het volgende:
Glasvezelbehang is het antwoord voor DutchTrain!
Kun je ongeveer overal over heen plakken en dat verf je dan in een leuke kleur!
Of die schrootjes in een lichte kleur verven, waterblauw ofzo.Kan ook wel helpen.
Yo, jouw leventje klinkt echt relaxed.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:50 schreef Hik het volgende:
Hallo kinders!
Nee, ik ben niet dood, verdronken in het regewoud, neergestort tijdens het bezoeken van het Surinaamse binnenland, gekidnapt door een bosneger of gestikt in een portie roti!
Suriname was gááf! Bizarre culturenmix, lekker weer, heel erg relaxed, wel een beetje over-georganiseerd toerisme alleen, maar ook érg lekker eten (en daar houd Hikje wel van).
Verhaaltje volgt nog, maar wordt (net als mijn aanwezigheid hier) even tegengehouden door de nieuwe baan... (ok, en twee-weken-inhaalslag met de nieuwe liefde...) Heb een bureau en een laptop gekregen en héél veel inleespapier, word een beetje gek van het jargon en de afkortingen, maar het is léúk! Leuke mensen, leuke sfeer, snel, druk en hele leuke projecten die ik binnenkort natuurlijk ook nog eens live mag gaan zien. Ecuador in oktober gaat niet door (gelukkig maar eigenlijk, want ik weet nog helemaal NIETS!
), wordt waarschijnlijk januari, maar in november waarschijnlijk Tanzania en tussendoor nog Ghana. Heb ik ook nog te horen gekregen dat er misschien nog een klein tussendoorprojectje in de wacht staat voor volgend jaar... in Jamaica! Kut hč?!
Anyway... ik vermaak me wel!
Zoveel airmiles sparen dat je je vriendje/zusje/moeder gratis kunt laten overkomen als jij klaar bent met je missie schijnen sommige collega's te doen inderdaad. Bizar.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:14 schreef DutchTrain het volgende:
UIO gaat, Hik komt
Klinkt als een baan waarbij je veel vluchtverslagen kunt gaan schrijven... en airmiles kan sparen (pas maar op dat je CMT niet tegenkomt in de KLM lounge op Schiphol)
Succes![]()
Je hebt hem gekregen?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:24 schreef Hik het volgende:
En ik heb net een nieuwe baan gekregen bij een ontwikkelingsorganisatie, Laurabeest. Ja, ik ben er ook blij mee!
Als je maar lang genoeg vraagtquote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:29 schreef Laurabeest het volgende:
Je hebt hem gekregen?![]()
![]()
Waar krijg je dat soort dingen? Ik ga het ook aan St. Klaas vragen denk ik dit jaar... je kunt t altijd proberen
Ok, ok, ik heb er alles bij elkaar ongeveer 1,5 jaar voor moeten solliciteren... wilde je dat horen?quote:
Vond het zo grappig hoe je het verwoordde...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:36 schreef Hik het volgende:
[..]
Ok, ok, ik heb er alles bij elkaar ongeveer 1,5 jaar voor moeten solliciteren... wilde je dat horen?![]()
Welkom terug ! En veel sukses en geluk in je nieuwe baan !quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:49 schreef Hik het volgende:
Geeft niet...
Tja, in het begin niet zo veel. Ik heb geen direct relevante studie-achtergrond in ieder geval, maar heb daarnaast altijd wel veel gedaan: extra vakken antropologie, cursussen interculturele communicatie, vrijwilligerswerk, eigen bedrijfje en ter plaatse stage gelopen, gereisd, taal geleerd en vrijwilligerswerk. Het grappige is dat deze functie eigenlijk heel veel dingen samenbrengt die ik tijdens en na mijn studie heb gedaan... Nu nog even kijken hoe het in de praktijd gaat natuurlijk!![]()
Denk je ook die kant op?
Een hele jamon? Of slechts een kilo´tje of zo?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:26 schreef Hik het volgende:
Oeh! Vergeet ik helemaal UIO veel plezier te wensen.
Neem je een Jamon Pata Negra voor me mee?
(Of een Hamman, voor onze troetel-banneling)
Tja, dat zei ik dus meteen al.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:17 schreef DutchTrain het volgende:
Dank voor de tips. Ik heb nu geel en abrikoos geprobeerd, maar denk dat blauw toch wel beter is.
Hulp is altijd welkom, alhoewel het keuken project nog maar even twee weken moet wachten.
Een hele natuurlijk, dűh!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:03 schreef UIO_AMS het volgende:
Een hele jamon? Of slechts een kilo´tje of zo?
Ik werk er pas een week, hoe moet ik dat nou weten...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:53 schreef Laurabeest het volgende:
Werk wat jij doet klinkt ook als een goede combinatie van allesal weet ik natuurlijk nu nog niet wat je functie precies inhoudt.
Inderdaad, is wel een beetje een poging tot een 'nieuwe start'. Ach, vooral ook gewoon een poging zodat ik later niet het 'had ik maar' syndroom krijgquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:09 schreef Hik het volgende:
Spannend wel flipsen! Een hele nieuwe start! Maar dat is ook een beetje de bedoeling toch?
Ken je al veel mensen daar?
(Zit gelijk te denken wat voor leesboek ik nou nog had over Buenos Aires. Niet briljant geschreven, maar wel een leuk verslag van iemand die zich daar gaat vestigen....)
Men kan het zich lastig voorstellen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:43 schreef DutchTrain het volgende:
tevens laatste post voor een paar weken
Nou ja, nog eentje danquote:
Regelen we.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:37 schreef Hik het volgende:
Een hele natuurlijk, dűh!![]()
Hoe bevallen de taxi's?
Was net zo lekker rustigquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:41 schreef Jaguarized het volgende:
Hey hoi! Ik kom mij ook weer even melden.
Yep, heb ik al, samen met nog wat andere gidsjes en een mail vol instructies van Diegoquote:Flipsen, heb je de LP van Argentinië al? Ik zag hem op Ebay voor 4 GBP....
Mitä heeft één of andere semiprofessionele camera bij zich, en ook ik heb me schuldig gemaakt aan foto´s maken. Verrassend genoeg deze keer geen foto´s van Schiphol, waar het voorgaande voorverkenningen bij mij meestal bij bleef.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:41 schreef Jaguarized het volgende:
Hey hoi! Ik kom mij ook weer even melden.
Mooie vakantie UIO? Al wat foto's gemaakt?
Flipsen, heb je de LP van Argentinië al? Ik zag hem op Ebay voor 4 GBP....
Liejannuuh...al foto's van Polen?
Sorry, ben niet in zo'n goed humeur... Ramadan is begonnenquote:
Die foto's zijn zó kijk-ons-eens-op-onze-eerste-vliegvakantie-gaan...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:18 schreef Jaguarized het volgende:
Geen Schiphol foto's?Van die klassiekers dat je met z'n allen op de rolband staat, kiekjes van het vliegtuig waar je straks in gaat of dat iedereen aan het wachten is bij de gate?
Juist, daar ben ik ook vanaf gestapt in 2003 toen we voor de 3e keer vanaf Schiphol vertrokken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Die foto's zijn zó kijk-ons-eens-op-onze-eerste-vliegvakantie-gaan...![]()
Na 3 keer vond ik het wel mooi geweest eigenlijk. De eerste keer was toen we naar Israël gingen, ik twijfel nu of we toen uberhaupt wel dat soort foto's hebben gemaakt.. de tweede keer toen we voor 3 jaar naar de Antillen gingen, bijzonder omdat de hele familie en aanhang er bij was. 2003 was met paps, Kodak/Canon maakte een fototje van ons beiden, printte die uit, maakte er een postkaart van en ook meteen in een brievenbus geflikkerd.quote:
Ik vond de kleur te druk worden voor mijn ogen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:30 schreef Douwe het volgende:
Ja, wegens financiele redenen blijf ik het doen met de 30 seconden van mn digicam
Je hebt je oude user-icon trouwens weer terug! Vanwaar ineens die verandering?
Dat nou weer niet niet. Die zijn nog moeilijk te krijgen joh!quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:32 schreef Douwe het volgende:
Je bent direct ook maar overgestapt op een zwart wit monitor?
Zeker. Het vliegveld van Calatrava was zelfs één van de argumenten om naar Bilbao te gaan.quote:Op zondag 9 oktober 2005 00:55 schreef Douwe het volgende:
Voorbeeld, moet k_man op zich toch kunnen interesseren gezien de architect van deze teminal:
[afbeelding]
Terminal in Bilbao
Ja, binnen was het ook zeker de moeite waard.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:09 schreef DutchTrain het volgende:
k_man: nog meer foto's van dat museum? En was het binnen ook nog aantrekkelijk of erg klein
quote:Op het Estische TV journaal was een lang item over een Estische chauffeur die twee en halve maand in Nederland in de gevangenis heeft gezeten. Enn Piir werd op 10 april in west Brabant door de politie opgepakt. In zijn vrachtwagen had men illegale Chinezen ontdekt die naar Engeland wilden. Na 74 dagen onderzoek bleek dat Piir zelf van niets wist en onschuldig is. Grappig is dat Piir in het Nederlands "grens" betekent. Hij zegt dat hij het goed had in de gevangenis. De bewakers waren aardig en beleefd. Hij had een eigen cel (in Estland ongebruikelijk) met veel comfort: een TV met 66 zenders, koffiezetapparaat en kon zelf kiezen wat hij wilde eten. Hij mocht iedere dag naar de sportzaal en kreeg nieuwe Adidas sportkleding en schoenen. Minder leuk was dat tijdens zijn detentie zijn vader stierf en dat hij niet naar de begrafenis kon en niet met zijn familie mocht communiceren. Omdat hij onterecht in de gevangenis heeft gezeten kreeg hij van de rechter 17.644 euro smartegeld (net zo veel als 4 jaar een gemiddeld Estisch netto inkomen !!). Na zijn vrijlating wilde de rechter Piir als illegale vreemdeling uitzetten naar Rusland. De rechter had nog nooit van Estland gehoord en wist niet dat Estland tot de EU behoort en dat Piir als EU onderdaan dus helemaal niet uitgezet kon worden !!!! In november gaat Piir opnieuw aan het werk voor zijn Nederlandse baas Rynart Trading.
Was het Remarque vredescentrum niet interessant? Zo te zien lijkt het stadhuis en de waag ook wel aardig om te bezichtigen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:12 schreef k_man het volgende:
Zow, ik ben weer terug van een dagje Osnabrück.
Dat is overigens een stad met een erg mooi gebouw: een museum ontworpen door Daniel Libeskind, die vooral bekend is van het Joods Museum in Berlijn. Maar behalve dat ene gebouw...
Hoezo, ga je ramme dan?quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:21 schreef flipsen het volgende:
Sssst, niet zo luid allemaal...
Nee, heb nogal een kater... Vandaarquote:
Leuke sitequote:Op maandag 10 oktober 2005 10:44 schreef DutchTrain het volgende:
[[url=http://members.lycos.nl/machokat/rode_kater_voetbal.jpg]afbeelding][/url]
Hartstikke nuchter?!? Even denken, het laatste biertje dronk ik rond half 4 vannacht, het is nu 11:11. Neuh, ik ben nog niet nuchterquote:Alles goed!
Gefeliciteerd, je bent hartstikke nuchter!
Je staat nuchter in het leven en laat je niet beďnvloeden door al die fabeltjes die de ronde gaan over alcohol. Houden zo!
Ik heb niet zo veel met Remarque. Zijn monument heb ik wel gezien, het vredescentrum niet. De waag, stadhuis en de Mariakerk zijn wel fraai. Er zijn nog wat van die leuke vakwerkhuizen, maar daarmee heb je het wel gehad. Voor een dagtochtje is het nog net te doen, hoewel dat eigenljik al net wat te lang is.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:18 schreef Lucille het volgende:
[..]
Was het Remarque vredescentrum niet interessant? Zo te zien lijkt het stadhuis en de waag ook wel aardig om te bezichtigen.
Als jij met Royal Air Maroc vliegt vanaf Casablanca, dan lopen we elkaar net mis op Schipholquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:34 schreef Vogue het volgende:
[...]
Morgen gaan we naar Casablanca en overmorgen vliegt de groep naar huis. Ikzelf vlieg de 11e.
Lijkt me een broodje-aap-verhaal. Je krijgt wel een vergoeding als je onterecht vastzit, maar 17.000 voor 2,5 maand lijkt me idioot hoog. Een rechter die Estland niet kent. Neuh, ik geloof het niet zo.quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet helemaal travel, maar ik kreeg een typisch verhaal door via de Sneeuwbalt groep:
[..]
Dat zag ik inderdaad toen ik net op Amsterdam Centraal was... helaas reden de treinen mijn richting wel op (anders had ik een goed excuus om nog wat langer in goed gezelschap in Amsterdam te blijven).quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:59 schreef k_man het volgende:
Leuk joh, die treinen. Is er geen stroomstoring in Utrecht, dan is er wel weer eentje in Amersfoort. Waardoor je dus alweer niet normaal naar huis kunt komen.
Tja, het OV....quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:59 schreef k_man het volgende:
Leuk joh, die treinen. Is er geen stroomstoring in Utrecht, dan is er wel weer eentje in Amersfoort. Waardoor je dus alweer niet normaal naar huis kunt komen.
Das een aardige reis... per trein, boot, vliegtuig, helicopter of zeppelin?quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vandaag een rondje Den Bosch - Den Haag - Amsterdam - Almere - Amsterdam - Den Bosch gedaan.
Grappig, dit weekend 2 dames leren kennen en A'dam laten zien, eentje uit Helsinki, de ander uit London. Die Engelse dame was ook in Helsinki bij die ander op bezoek geweest enne... Nou, het klonk niet als een aanraderquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:28 schreef Hik het volgende:
Heb gisteren een beetje gesurft en een goedkoop ticket gevonden naar Helsinki... iemand wel eens geweest? Kun je je daar een beetje vermaken drie dagen?
Een weekend?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:06 schreef flipsen het volgende:
Je kan natuurlijk ook All Inclusive in Tunesie gaan zitten![]()
Oh ja die had ook een aantal fantastische dagen gehad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:06 schreef Douwe het volgende:
Vraag DutchTrain, is toch wel de grootste Helsinki fan die ik ken
Vaak gaat vertraging gepaard met grote drukte doordat er veel oponthouden is/was. Rustig werken gaat dan ook niet. Ik zit dan echt liever in de auto met de radio gezellig aan en eventueel een kop koffie erbij.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:10 schreef Liejannuh het volgende:
Tja, het voordeel van OV is wel dat ik kan werken onderweg en dat als ik vertraging heb, ik ergens koffie kan gaan drinken ofzo en niet in de auto stil sta.
Heerlen is trouwens ook wel echt een roteind rijden. Heb het dit voorjaar nog gedaan toen ik om 9 uur op maandagochtend in Heerlen moest zijn, maar dat is niet handig.
Laat ik nou toch zowel in Marrakech, Helsinki, Milaan als Reykjavik geweest te zijn. Om het even over die laatste drie te hebben:quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:28 schreef Hik het volgende:
Een lang-weekendje Marrakesh lijkt me ook nog een keer wat. Voorlopig zijn nieuwe-lief en ik ons aan bezinnen op een eerste weekendje weg (begin november). Heb gisteren een beetje gesurft en een goedkoop ticket gevonden naar Helsinki... iemand wel eens geweest? Kun je je daar een beetje vermaken drie dagen? Milaan was ook een optie, maar dat is dan meer voor het voorjaar waarschijnlijk. Andere tips zijn ook welkom natuurlijk... (gaat om donderdagavond -evt. vrijdagochtend) tot zondagmiddag/avond. Niet ál te ver vliegen dus. (Ik had ook Reykjavik gezien trouwens!)
Ik heb Mitä (Helsinki-liefhebber) gemeld dat hij in dit topic moet wezen, maar dat was gisteren op de borrel. Het kan dus zijn dat het niet meer volledig in zijn geheugen gegrifd staat. Ik zal hem er nogmaals op wijzen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:55 schreef Hik het volgende:
Zoals het er nu uitziet wordt het Helsinki.
Wel dúúr inderdaad!![]()
(ok, ik ben niets gewend)
Ik ook niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
anders ben ik straks weer te laat..ik heb er dus nog nooit één geopend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |