Tja, wat is hoog. Fiscaal gezien is het wel aantrekkelijk. Met name voor ambtenaren zijn er erg aantrekkelijke levensloopfondsen beschikbaar.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Moet je dan niet een heel hoog percentage van je inkomen sparen om dat te halen?
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dus je moest in je bloke kont gebukt staan? dachten ze dat je drugs wilde smokkelengimgen ze ook nog met een hand naar binnen
![]()
zoiets heb ik nog nooit gezien! zag je er zo extreem gevaarlijk uit, heb je arabische voorouders, of ben je lid van extreme organisaties????
het kan toch niet aan stempels van mal. en indo. liggenIk zou wel een verklaring willen als me zoiets zou overkomen en achteraf zeker mn beklag indienen. Goede Beveiliging ok, maar dit lijkt me toch aardig mensonterend!
Dat dacht ik inderdaad ook, tenzij ze ervoor zorgen dat ze in die tijd van een 55+'er afkomen, dan zou het nog wel gunstig zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:14 schreef flipsen het volgende:
Toch vind ik het vreemd. Een bedrijf wordt nu dus verplicht om jou terug te laten komen na 3/6/12 maanden in dezelfde functie. Betekent dus dat ze in die periode dat jij er niet bent iemand voor tijdelijk moeten aannemen, inwerken en dergelijke, na die periode weer moeten laten gaan. Ideaal systeem dus voor... uitzuigbureaus!
dan heb je alleen inkomen als je werkt. met die ll regeling hoef je je om geld geen zorgen te maken en kan je best gaan werken, maar hoeft het niet voor het geld en hoef je ook je spaargeld niet op te maken, zodat je kan doen wat je wilt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat dacht ik inderdaad ook, tenzij ze ervoor zorgen dat ze in die tijd van een 55+'er afkomen, dan zou het nog wel gunstig zijn.
Overigens heb je bij de overheid nog veel betere regelingen als je een tijdje naar het buitenland wil. Je kan bijvoorbeeld een tijd in het buitenland gaan werken, waarbij ook de afspraak is dat er baangarantie is als je terug komt.
Je hebt alleen geen garantie dat je ook zo'n tijd weg mag. Het verlof is alleen gegarandeerd als je het voor je pensioen gebruikt. Kun je beter een dagen berg opsparen en dan 2 maanden ertussen uit piepen. Lijkt mij ongeveer het maximum wat je vrij kan krijgen van je baas.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
stel je verdient ¤30.000 per jaar, betaal je zon 7000 euro voor 6 maanden betaald verlof, dat is niet slecht zeker niet als je bedenkt dat je gewoon weer bij je werkgever verder kan, dus baanzekerheid houdt en je ook nog eens je verlofsparen en je gewone vakantiedagen erbij kan pakken. je bent zo een jaar betaald weg.
Veel plezierquote:Op donderdag 6 oktober 2005 04:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Vluchtreserveringsnummer, dat zou wel handig zijn.
UIO gaat, Hik komtquote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:50 schreef Hik het volgende:
Hallo kinders!
Nee, ik ben niet dood, verdronken in het regewoud, neergestort tijdens het bezoeken van het Surinaamse binnenland, gekidnapt door een bosneger of gestikt in een portie roti!
...
Anyway... ik vermaak me wel!
Dank voor de tips. Ik heb nu geel en abrikoos geprobeerd, maar denk dat blauw toch wel beter is.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:17 schreef Liejannuh het volgende:
Glasvezelbehang is het antwoord voor DutchTrain!
Kun je ongeveer overal over heen plakken en dat verf je dan in een leuke kleur!
Of die schrootjes in een lichte kleur verven, waterblauw ofzo.Kan ook wel helpen.
Yo, jouw leventje klinkt echt relaxed.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:50 schreef Hik het volgende:
Hallo kinders!
Nee, ik ben niet dood, verdronken in het regewoud, neergestort tijdens het bezoeken van het Surinaamse binnenland, gekidnapt door een bosneger of gestikt in een portie roti!
Suriname was gááf! Bizarre culturenmix, lekker weer, heel erg relaxed, wel een beetje over-georganiseerd toerisme alleen, maar ook érg lekker eten (en daar houd Hikje wel van).
Verhaaltje volgt nog, maar wordt (net als mijn aanwezigheid hier) even tegengehouden door de nieuwe baan... (ok, en twee-weken-inhaalslag met de nieuwe liefde...) Heb een bureau en een laptop gekregen en héél veel inleespapier, word een beetje gek van het jargon en de afkortingen, maar het is léúk! Leuke mensen, leuke sfeer, snel, druk en hele leuke projecten die ik binnenkort natuurlijk ook nog eens live mag gaan zien. Ecuador in oktober gaat niet door (gelukkig maar eigenlijk, want ik weet nog helemaal NIETS!
), wordt waarschijnlijk januari, maar in november waarschijnlijk Tanzania en tussendoor nog Ghana. Heb ik ook nog te horen gekregen dat er misschien nog een klein tussendoorprojectje in de wacht staat voor volgend jaar... in Jamaica! Kut hè?!
Anyway... ik vermaak me wel!
Zoveel airmiles sparen dat je je vriendje/zusje/moeder gratis kunt laten overkomen als jij klaar bent met je missie schijnen sommige collega's te doen inderdaad. Bizar.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:14 schreef DutchTrain het volgende:
UIO gaat, Hik komt
Klinkt als een baan waarbij je veel vluchtverslagen kunt gaan schrijven... en airmiles kan sparen (pas maar op dat je CMT niet tegenkomt in de KLM lounge op Schiphol)
Succes![]()
Je hebt hem gekregen?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:24 schreef Hik het volgende:
En ik heb net een nieuwe baan gekregen bij een ontwikkelingsorganisatie, Laurabeest. Ja, ik ben er ook blij mee!
Als je maar lang genoeg vraagtquote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:29 schreef Laurabeest het volgende:
Je hebt hem gekregen?![]()
![]()
Waar krijg je dat soort dingen? Ik ga het ook aan St. Klaas vragen denk ik dit jaar... je kunt t altijd proberen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |