quote:Op het Estische TV journaal was een lang item over een Estische chauffeur die twee en halve maand in Nederland in de gevangenis heeft gezeten. Enn Piir werd op 10 april in west Brabant door de politie opgepakt. In zijn vrachtwagen had men illegale Chinezen ontdekt die naar Engeland wilden. Na 74 dagen onderzoek bleek dat Piir zelf van niets wist en onschuldig is. Grappig is dat Piir in het Nederlands "grens" betekent. Hij zegt dat hij het goed had in de gevangenis. De bewakers waren aardig en beleefd. Hij had een eigen cel (in Estland ongebruikelijk) met veel comfort: een TV met 66 zenders, koffiezetapparaat en kon zelf kiezen wat hij wilde eten. Hij mocht iedere dag naar de sportzaal en kreeg nieuwe Adidas sportkleding en schoenen. Minder leuk was dat tijdens zijn detentie zijn vader stierf en dat hij niet naar de begrafenis kon en niet met zijn familie mocht communiceren. Omdat hij onterecht in de gevangenis heeft gezeten kreeg hij van de rechter 17.644 euro smartegeld (net zo veel als 4 jaar een gemiddeld Estisch netto inkomen !!). Na zijn vrijlating wilde de rechter Piir als illegale vreemdeling uitzetten naar Rusland. De rechter had nog nooit van Estland gehoord en wist niet dat Estland tot de EU behoort en dat Piir als EU onderdaan dus helemaal niet uitgezet kon worden !!!! In november gaat Piir opnieuw aan het werk voor zijn Nederlandse baas Rynart Trading.
Was het Remarque vredescentrum niet interessant? Zo te zien lijkt het stadhuis en de waag ook wel aardig om te bezichtigen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:12 schreef k_man het volgende:
Zow, ik ben weer terug van een dagje Osnabrück.
Dat is overigens een stad met een erg mooi gebouw: een museum ontworpen door Daniel Libeskind, die vooral bekend is van het Joods Museum in Berlijn. Maar behalve dat ene gebouw...
Hoezo, ga je ramme dan?quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:21 schreef flipsen het volgende:
Sssst, niet zo luid allemaal...
Nee, heb nogal een kater... Vandaarquote:
Leuke sitequote:Op maandag 10 oktober 2005 10:44 schreef DutchTrain het volgende:
[[url=http://members.lycos.nl/machokat/rode_kater_voetbal.jpg]afbeelding][/url]
Hartstikke nuchter?!? Even denken, het laatste biertje dronk ik rond half 4 vannacht, het is nu 11:11. Neuh, ik ben nog niet nuchterquote:Alles goed!
Gefeliciteerd, je bent hartstikke nuchter!
Je staat nuchter in het leven en laat je niet beïnvloeden door al die fabeltjes die de ronde gaan over alcohol. Houden zo!
Ik heb niet zo veel met Remarque. Zijn monument heb ik wel gezien, het vredescentrum niet. De waag, stadhuis en de Mariakerk zijn wel fraai. Er zijn nog wat van die leuke vakwerkhuizen, maar daarmee heb je het wel gehad. Voor een dagtochtje is het nog net te doen, hoewel dat eigenljik al net wat te lang is.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:18 schreef Lucille het volgende:
[..]
Was het Remarque vredescentrum niet interessant? Zo te zien lijkt het stadhuis en de waag ook wel aardig om te bezichtigen.
Als jij met Royal Air Maroc vliegt vanaf Casablanca, dan lopen we elkaar net mis op Schipholquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:34 schreef Vogue het volgende:
[...]
Morgen gaan we naar Casablanca en overmorgen vliegt de groep naar huis. Ikzelf vlieg de 11e.
Lijkt me een broodje-aap-verhaal. Je krijgt wel een vergoeding als je onterecht vastzit, maar 17.000 voor 2,5 maand lijkt me idioot hoog. Een rechter die Estland niet kent. Neuh, ik geloof het niet zo.quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet helemaal travel, maar ik kreeg een typisch verhaal door via de Sneeuwbalt groep:
[..]
Dat zag ik inderdaad toen ik net op Amsterdam Centraal was... helaas reden de treinen mijn richting wel op (anders had ik een goed excuus om nog wat langer in goed gezelschap in Amsterdam te blijven).quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:59 schreef k_man het volgende:
Leuk joh, die treinen. Is er geen stroomstoring in Utrecht, dan is er wel weer eentje in Amersfoort. Waardoor je dus alweer niet normaal naar huis kunt komen.
Tja, het OV....quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:59 schreef k_man het volgende:
Leuk joh, die treinen. Is er geen stroomstoring in Utrecht, dan is er wel weer eentje in Amersfoort. Waardoor je dus alweer niet normaal naar huis kunt komen.
Das een aardige reis... per trein, boot, vliegtuig, helicopter of zeppelin?quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vandaag een rondje Den Bosch - Den Haag - Amsterdam - Almere - Amsterdam - Den Bosch gedaan.
Grappig, dit weekend 2 dames leren kennen en A'dam laten zien, eentje uit Helsinki, de ander uit London. Die Engelse dame was ook in Helsinki bij die ander op bezoek geweest enne... Nou, het klonk niet als een aanraderquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:28 schreef Hik het volgende:
Heb gisteren een beetje gesurft en een goedkoop ticket gevonden naar Helsinki... iemand wel eens geweest? Kun je je daar een beetje vermaken drie dagen?
Een weekend?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:06 schreef flipsen het volgende:
Je kan natuurlijk ook All Inclusive in Tunesie gaan zitten![]()
Oh ja die had ook een aantal fantastische dagen gehad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:06 schreef Douwe het volgende:
Vraag DutchTrain, is toch wel de grootste Helsinki fan die ik ken
Vaak gaat vertraging gepaard met grote drukte doordat er veel oponthouden is/was. Rustig werken gaat dan ook niet. Ik zit dan echt liever in de auto met de radio gezellig aan en eventueel een kop koffie erbij.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:10 schreef Liejannuh het volgende:
Tja, het voordeel van OV is wel dat ik kan werken onderweg en dat als ik vertraging heb, ik ergens koffie kan gaan drinken ofzo en niet in de auto stil sta.
Heerlen is trouwens ook wel echt een roteind rijden. Heb het dit voorjaar nog gedaan toen ik om 9 uur op maandagochtend in Heerlen moest zijn, maar dat is niet handig.
Laat ik nou toch zowel in Marrakech, Helsinki, Milaan als Reykjavik geweest te zijn. Om het even over die laatste drie te hebben:quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:28 schreef Hik het volgende:
Een lang-weekendje Marrakesh lijkt me ook nog een keer wat. Voorlopig zijn nieuwe-lief en ik ons aan bezinnen op een eerste weekendje weg (begin november). Heb gisteren een beetje gesurft en een goedkoop ticket gevonden naar Helsinki... iemand wel eens geweest? Kun je je daar een beetje vermaken drie dagen? Milaan was ook een optie, maar dat is dan meer voor het voorjaar waarschijnlijk. Andere tips zijn ook welkom natuurlijk... (gaat om donderdagavond -evt. vrijdagochtend) tot zondagmiddag/avond. Niet ál te ver vliegen dus. (Ik had ook Reykjavik gezien trouwens!)
Ik heb Mitä (Helsinki-liefhebber) gemeld dat hij in dit topic moet wezen, maar dat was gisteren op de borrel. Het kan dus zijn dat het niet meer volledig in zijn geheugen gegrifd staat. Ik zal hem er nogmaals op wijzen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:55 schreef Hik het volgende:
Zoals het er nu uitziet wordt het Helsinki.
Wel dúúr inderdaad!![]()
(ok, ik ben niets gewend)
Ik ook niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
anders ben ik straks weer te laat..ik heb er dus nog nooit één geopend!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |