abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30612279
Gisteren weer goed bezig.

Vorig seizoen voorspelden gras en ik al dat Urby best wel op termijn de linksback van Ajax kon worden. Nu laat ie het zien ook. Zelfs Oranje lonkt op deze manier. Het mooie is dat Urby, die behalve bijzonder technisch ook een fraaie trap heeft, ook nog op het middenveld kan spelen.

De nieuwste briljant uit de Ajax-opleiding mocht een topic krijgen als hij dik zou uitblinken in Praag. Nou, hij was de beste Ajacied natuurlijk.

Dus hier is het topic voor onze nieuwe held, Urby Emanuelson!

Urby weegt slechts 66 kilogram, vandaar zijn fraaie dansen over het veld. Met 1.76 m zal ie niet veel kopduels winnen. Onze Urby is pas sinds 16 juni 19 jaar oud.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30612322
Furby is okay.
slettebak [@] gmail.com
  Trouwste user 2022 donderdag 15 september 2005 @ 19:55:20 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_30612339
Ja mooie voetballer in de traditie van Hosé, Wooter, Musampa en Reuser. Die gaat het nog ver schoppen......bij Mainz 04.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30612355
Je mocht pas een topic openen als hij zou uitblinken. Dat heb ik gisteravond een beetje gemist MM.
pi_30612369
Die gaat mee naar Duitsland, kan niet missen!
pi_30612375
Dan heb je niet gekeken naar Praag - Ajax natuurlijk, maar dat is je vergeven jp.
www.thuisuiteten.nl
pi_30612550
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef Radegast het volgende:
Die gaat mee naar Duitsland, kan niet missen!
Met wie ?
slettebak [@] gmail.com
pi_30612680
Als zelfs De Cler al debuteerde...
www.thuisuiteten.nl
pi_30612690
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef methodmich het volgende:
Dan heb je niet gekeken naar Praag - Ajax natuurlijk, maar dat is je vergeven jp.
Hij was inderdaad een van de smaakmakers.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_30612693
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef methodmich het volgende:
Er zijn schijnbaar wel enkele mensen te vinden die het met je eens zijn, vooruit, jij mag je topic van mij
pi_30612736
Speelde gister inderdaad als één van de beteren.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_30614584
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:08 schreef RayMania het volgende:
Speelde gister inderdaad als één van de beteren.
Bij gebrek aan beter. In dat opzicht speelde Castelen vanavond ook heel goed.
pi_30614856
Matige speler Maarja, hij is wel erg jong. Als ik hem was zou ik me concentreren op de linkshalf-positie, want verdedigend vind ik hem niet erg sterk.
pi_30631581
Hij speelde goed woensdag en trok zich niks aan van dat racistisch volk. Ik ben trots op hem. Hopelijk laat labbekak Blind hem nu wél staan.

Urby Emanuelson.

pi_30631709
Ik vond z'n spel niet best de laatste tijd, in Praag heeft hij me wel positief verrast. Technisch is hij erg goed, tactisch is hij er nog niet.
That's all folks!
pi_30631981
quote:
Op donderdag 15 september 2005 21:01 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

Bij gebrek aan beter. In dat opzicht speelde Castelen vanavond ook heel goed.

Urby wordt een degelijke prof, zal het allerhoogtse niveau niet halen maar Ajax kan dr een goeie an hebben. Vervolgens zal ie naar het buitenland gaan voor het kaliber Everton. Leuke spelert dus!
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:33:48 #17
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30632072
Hij houdt zich prima staande als linksback.
pi_30643382
quote:
Op donderdag 15 september 2005 21:09 schreef JustJunior het volgende:
Matige speler .
Zegt een fan van een club waar Eric Addo in CL-duels mag meespelen.... Hou op man, Urby is niet matig.
www.thuisuiteten.nl
pi_30643394
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vond z'n spel niet best de laatste tijd, in Praag heeft hij me wel positief verrast. Technisch is hij erg goed, tactisch is hij er nog niet.
Hij is al de hele competitie goed en ook tegen Bröndby was ie best okee.
www.thuisuiteten.nl
pi_30647998
Daar ben ik het niet mee eens, tegen Brondby vond ik dat hij domme fouten maakte voor een verdediger. Hij kwam op verkeerde momenten mee op en liep als hij niet gecoacht werd snel uit zijn positie.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Vaduz- op 16-09-2005 22:11:30 ]
That's all folks!
  vrijdag 16 september 2005 @ 21:52:14 #21
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_30648384
Urby is een matige speler, die nu bij gebrek aan beter mag spelen,
als Maxwell en Juanfran terug zijn zie je hem nooit meer,

jah bij Haarlem ofzo
Feyenoord!!! * Barça
pi_30656280
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zegt een fan van een club waar Eric Addo in CL-duels mag meespelen.... Hou op man, Urby is niet matig.
De club die ik aanhang en welke spelers daarvoor in een bepaalde competitie uitkomen zijn hier niet relevant

Ik vind Urby een matige linksback. Misschien kan hij op linkshalf het niveautje Hamburger SV halen
pi_30659744
Hoe kan je Urby nou een matige linksback vinden???
www.thuisuiteten.nl
pi_30659860
Eind vorig seizoen zag ik nog niks in hem. Slechte passes, man te vaak laten lopen. Hij ontwikkeld zich sindsdien goed en het kan wel wat worden. Voorlopig maar laten staan als linksback, hoewel hij als linkermiddenvelder beter tot zijn recht zal komen, denk ik.
pi_30659932
Eind vorig seizoen was heel Ajax slecht, dan kan je niks verwachten van Urby. Nu gaat het lekker en krijgt ie meer vertrouwen en dan zie je zijn kwaliteiten.
www.thuisuiteten.nl
pi_30766180
Daar is ie al in de voorselectie, Urby! Wat een held!
www.thuisuiteten.nl
pi_30766565
Jippie!

woensdag 21 september 2005 @ 09:41:02 #28
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_30782944
Urby wordt een grote, hoop ik.
pi_30783281
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 11:50 schreef methodmich het volgende:
Eind vorig seizoen was heel Ajax slecht, dan kan je niks verwachten van Urby. Nu gaat het lekker en krijgt ie meer vertrouwen en dan zie je zijn kwaliteiten.
Helemaal mee eens. Vooral zijn groei vind ik opvallend. Hopelijk geen terugval.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_30787490
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 11:44 schreef methodmich het volgende:
Hoe kan je Urby nou een matige linksback vinden???
Urby is te vereglijken met van Bronckhorst: voetballend goed, maar zodra er een echte rechtsbutien tegenover hem komt tre staan heeft hij grote problemen.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_30794373
Nou, er zijn in de hele wereld misschien nog 3 echte rechtsbuitens te vinden, dus dat probleem speelt niet.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 21 september 2005 @ 18:01:42 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_30797301
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:22 schreef methodmich het volgende:
Nou, er zijn in de hele wereld misschien nog 3 echte rechtsbuitens te vinden, dus dat probleem speelt niet.
En die spelen allemaal bij Ajax.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30811961
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

En die spelen allemaal bij Ajax.

Ik hap maar niet

Ongelofelijk dat van Basten Urby in zijn voorselectie zet. Heeft hij ook onder van Basten gespeeld?
pi_30816857
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:22 schreef methodmich het volgende:
Je kunt natuurlijk ook een goede dynamische middenvelder op hem zetten, zoals Tsjechie op het EK met Poborsky deed......... Tegen een slimme coach/ploeg komt Oranje met Urby op linksback in de problemen.
pi_30832702
Dat zal best wel meevallen hoor aldostuta. Niet meer dan met Gio of De Cler in ieder geval.
www.thuisuiteten.nl
pi_30851500
Ik heb ook nergens beweerd dat Gio of De Cler dat in minder mate hebben. Het is het probleem van zo'n beetje alle linksbacks in Oranje.... Dit is ook het punt niet natuurlijk: het gaat erom dat hij verdedigend niet sterk is en dat lijkt mij toch een eerste vereiste voor een verdediger.
pi_30854727
Ik denk dat Urby een over het paard getilde speler word. Het gaat allemaal te snel. WK onder de 20, ajaks 1, en nu voorselectie voor Oranje. Terwijl ik hem nou niet echt "de" toekomst linksback van Oranje vind. Hij laat nog te vaak een steekje vallen en ik vind hem nu al arrogant ogen.
pi_30856921
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
ajaks

Typo
quote:
en ik vind hem nu al arrogant ogen.
Zucht.....
pi_30866250
Dat is wel onzin Dirkie.

En te snel? Hij heeft juist lang moeten wachten op zijn debuut. WK onder de 20 was ook niet te snel, hij zat al jaren bij die ploeg.
www.thuisuiteten.nl
pi_30867166
Deze speler wordt heel erg overschat !
pi_30876425
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 19:45 schreef the_legend_killer het volgende:
Deze speler wordt heel erg overschat !
Want?
Klik dan als je durft
pi_30879432
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 19:10 schreef methodmich het volgende:
En te snel? Hij heeft juist lang moeten wachten op zijn debuut. WK onder de 20 was ook niet te snel, hij zat al jaren bij die ploeg.
Ik bedoel dat na het WK voor onder de 20 het te snel is gegaan allemaal.
  zaterdag 24 september 2005 @ 08:30:36 #43
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_30879591
Urby krijgt straks een flinke terugval en daarna gaat hij zich richten op positie links op het middenveld
Bernie en ik zijn tof.
pi_30880108
Ik zie het ook nog niet helemaal in hem zitten. Ik hou mijn hart altijd vast als hij achterin de bal heeft. Aanvallend laat hij nog wel eens goede dingen zien maar soms draaft hij te ver door en verliest hij de bal wanneer dat eigenlijk niet zou mogen.
Maar ik hoop dat hij me van gedachten laat veranderen (dinsdag ofzo).
pi_30882515
Johan Cruijff is een grote fan van deze speler, die nog een rasvoetballer is en geen domme loper.
www.thuisuiteten.nl
pi_30982633
Dankzij Urby nu 0-1. Goede speler.
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:47:07 #47
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30984552
Iedere speler maakt fouten.
pi_30984579
Was een fout van die vrouwelijke Marokkaan.
pi_30986440
Dat die in de voorselectie bij V Basten zegt helemaal niks...
Wanner het voor jullie uitkomt zeggen jullie dan weer, maar hij heeft Denneboom al laten debuteren, maar op zo'n momenten hoor ik daar niks meer van

Ken deze speler niet zo goed, maar vandaag heb ik niks speciaals gezien
pi_30986482
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:47 schreef Kang-He het volgende:
Iedere speler maakt fouten.
En als V Bommel een fout maakt tijdens de halve finale van de CL dan herrinert iedereen deze voorval en benadrukt die feit maar al te graag
pi_30986790
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:36 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

En als V Bommel een fout maakt tijdens de halve finale van de CL dan herrinert iedereen deze voorval en benadrukt die feit maar al te graag
Donder gewoon op. V. Bommel moet een ploeg dragen, is de ster van het elftal en zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat psv wordt uitgeschakeld. Deze jongen is net komen kijken, speelt een bal in en als Boukhari wat feller is en naar de bal toekomt is er niks aan de hand.
Klik dan als je durft
pi_30987400
Tja, foutje van Urby. Maar ook Boukhari ging zeker niet vrijuit, die moet gewoon feller zijn.
pi_30988471
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:45 schreef Suijk het volgende:

[..]

Donder gewoon op. V. Bommel moet een ploeg dragen, is de ster van het elftal en zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat psv wordt uitgeschakeld. Deze jongen is net komen kijken, speelt een bal in en als Boukhari wat feller is en naar de bal toekomt is er niks aan de hand.
Zoek jij me een speler uit die geen fouten maakt...
De één maakt er mss minder dan de ander
Dan maakt V Bommel een foutje, hij heeft het al toegegeven, zoiets kan overkomen. En toevallig was deze fataal geweest.

Als je dan gaat zeiken dat Urby een fout maakt omdat die net komt kijken dan moet je maar een ervaren speler erin zetten, makkelijk om alles op de jeugdige onervarenheid van een speler te steken. Als je ervoor kiest dan moet je de gevolgen ook gewoon erbij nemen.

Als het te voorkomen is dan moet je er niet over zeiken.
pi_30988511
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:38 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Als je dan gaat zeiken dat Urby een fout maakt omdat die net komt kijken dan moet je maar een ervaren speler erin zetten, makkelijk om alles op de jeugdige onervarenheid van een speler te steken. Als je ervoor kiest dan moet je de gevolgen ook gewoon erbij nemen.
Ben ik met je eens.
pi_30988524
Is geen linksback, veel te licht en mist een bepaalde onverzettelijkheid. Een soort Purrel Frankel. Gaat nog wel vaker door de mand vallen.
Ze kunnen 'm misschien beter op 't middenveld proberen.
The gum you like, is coming back in style.
pi_30988537
ruw diamantje hoor
pi_30988568
Emanuelson moet inderdaad naar het middenveld, hij is wat te druistig voor de linksbackpositie.
pi_30988585
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:42 schreef Radegast het volgende:
Emanuelson moet inderdaad naar het middenveld, hij is wat te druistig voor de linksbackpositie.
Ik vind 't precies 't zelfde als Mtilliga van Feyenoord destijds op de backpositie.
The gum you like, is coming back in style.
pi_30988640
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ik vind 't precies 't zelfde als Mtilliga van Feyenoord destijds op de backpositie.
Dat was m! Zat me al af te vragen waar ie me aan deed denken.
pi_30989778
Ajax-backs zijn altijd ex-middenvelders of ex-aanvallers. Die jongen heeft genoeg kwaliteiten om te slagen op die positie. Bovendien moeten jonge spelers nog fouten kunnen maken zoals tegen Arsenal, zonder dat daarmee een wedstrijd aan hen opgehangen wordt. Die wedstrijd is niet verloren door hem, die wedstrijd is verloren omdat het middenveld en de aanval zo bagger is, want die creeren niks en leveren alleen maar de bal in. Als hij geen fout had gemaakt was het wel een ander, op een ander moment. Ajax moet gewoon zorgen dat ze veel meer kansen creeren en goals maken door eens een cursus hoe leer ik te voetbalen te nemen. Dat zag er toch allemaal niet uit.
pi_30990197
niveautje 'Vitesse-links-op-het-middenveld' momenteel.
Topic maar even in de ijskast (vriezer?) stoppen?
pi_30999567
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:40 schreef jpzegthallo het volgende:
Dankzij Urby nu 0-1. Goede speler.
Dat was Boukhari hoor, voor 80 %. Verder was Urby iets minder dan normaal.
www.thuisuiteten.nl
pi_31000607
Meer 80% de fout van Urby. Als je zo'n riskante bal inspeelt (mag eigenlijk al helemaal niet) moet ie wel goed zijn.
That's all folks!
pi_31000759
Ben ik het niet mee eens, Boukhari liet zich kinderlijk verrassen en aftroeven.
www.thuisuiteten.nl
pi_31000826
Het was meer de fout Boukhari idd.

Maar Urby moet als hij op de middellijn staat niet gaan staan te Vogelen.
pi_31000880
Urby mag die bal op dat moment niet eens zo gevaarlijk inspelen terwijl hij zelf al in z'n vooruit staat. Als hij het dan ook nog eens niet nauwkeurig doet dan maak je gewoon de fout.

Boukhari had het z'n tegenstander wel moeilijker moeten maken, dat zeker.
That's all folks!
pi_31003542
Ik vond Juanfran behoorlijk goed invallen. Is het voorlopig gedaan met de basisplaats van Urby?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_31004341
Juanfran goed invallen? In die 5 minuten heeft 'ie weinig goeds gedaan. Beetje rare beslissing om hem op dat moment in te brengen.
Klik dan als je durft
pi_31004393
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 00:47 schreef Suijk het volgende:

[..]

Want?
Tegen een fatsoendelijke tegenstander zal hij niks uithalen.
pi_31748485
quote:
De kleine komeet

URBY EMANUELSON: „IK HEB IEDEREEN LATEN SCHRIKKEN”

AMSTERDAM, vrijdag
UAN Francisco Garcia loopt nu al een poosje rond bij J Ajax. Hij moest eerst volledig fit worden, wapperde vervolgens in het tweede elftal met zijn elleboog en mag pas volgende week weer worden opgesteld. Maar dat is niet de enige reden waarom zijn inbreng tot drie nietszeggende invalbeurten beperkt bleef. Het heeft vooral te maken met de opzienbarende ontwikkeling van Urby Emanuelson. „Ik heb iedereen laten schrikken.”
Van de minste verwachtingen naar de meeste speelminuten. „Meestal gebeuren er mooie dingen als er problemen zijn”, is een gevleugelde uitspraak van Marco van Basten, die Emanuelson voor de tweede keer opnam in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Danny Blind kan die stelling inmiddels onderschrijven.

Ajax zou hoe dan ook een tweede linksback aangetrokken hebben, omdat de positie nu eenmaal dubbel bezet moest zijn en de rentree van Maxwell pas in 2006 wordt verwacht. Het aantrekken van Juanfran is achteraf bekeken dus niet zinloos. Maar de noodzaak om de Spanjaard zo spoedig mogelijk in te kunnen zetten, is wél verdwenen. „Ik zie op dit moment geen aanleiding om Urby buiten het elftal te houden”, aldus Blind.
„Het is eigenlijk een raar verhaal”, zegt Emanuelson zelf. Dat de roep om Juanfran verstomd is, beschouwt hij misschien wel als het grootste compliment. „In mijn achterhoofd hield ik er rekening mee dat hij redelijk snel zou gaan spelen. Anders kopen ze hem niet. Maar ik denk dat niemand had verwacht dat het zó goed zou gaan. In die zin heb ik de technische staf verrast en is het logisch dat ik blijf staan. Maar ik zou er geen moeite mee hebben om de komende wedstrijden op de bank te moeten zitten. Dit seizoen zag ik als een leerjaar, waarin ik in principe niet meteen had moeten vechten voor een basisplaats. Nu kom ik waarschijnlijk toch in een concurrentiestrijd terecht.”

Emanuelson, die al op zevenjarige leeftijd bij Ajax belandde, was zichtbaar gebaat bij een lange reeks wedstrijden. De twijfels over zijn spel verdwenen, de onzuiverheid ook. „In het begin was écht alles nieuw voor me. Grote wedstrijden, volle stadions. Niet dat ik er heel veel moeite mee had, maar het deed toch iets met me. Het leek of ik zweefde. Misschien vond ik het wel té mooi om mee te maken. Door die foutjes schrok ik wakker en viel de spanning van me af. Inmiddels heb ik al zo veel belangrijke wedstrijden gespeeld dat ik er veel beter mee om kan gaan.”

Na de verkeerde pass in de thuiswedstrijd tegen Arsenal (tweede minuut, 0-1) zei Blind: „Van Urby kan ik het hebben.” Een typerende opmerking. Emanuelson: „Hier wordt er juist bij jonge spelers op gehamerd dat je, zeker in belangrijke wedstrijden, blijft voetballen en je je niet inhoudt. Je mág fouten maken. Het was vervelend dat het mij gebeurde, want ik had veel van die wedstrijd verwacht. Maar het is prettig om dan het vertrouwen te voelen.”
Emanuelson, vorige week uitblinker tegen PSV, wordt een allrounder genoemd. Verdediger, middenvelder, aanvaller. Dynamiek, techniek, goed schot. Maar de clou van zijn onstuimige doorbraak moet grotendeels in zijn hoofd gezocht worden, geeft hij aan. „Na mijn debuut was ik niet tevreden. Daar ben ik lang mee bezig geweest. Ik nam me dit seizoen voor te laten zien wie Urby Emanuelson echt is. Die drive is heel sterk.”

Blind heeft al een paar, zoals hij dat noemt, „prikkelende gesprekken” met de kleine komeet gevoerd; om hem voor te bereiden op fase 2. „Urby is niet langer de relatief onbekende jongeling in het elftal. De lat wordt, met name door de buitenwereld, steeds hoger gelegd en dat moet ook. Eigenlijk gaat het nu pas beginnen.”
pi_31761595
Het is terecht dat Danny vertrouwen in hem heeft. Moest ook van JC, die is eveneens fan.
www.thuisuiteten.nl
pi_31762430
Wie niet?

Urby
pi_31762619
Nou, dat waren er in maart / april 2005 toch echt erg weinig hoor...
www.thuisuiteten.nl
pi_31762667
Nou, hij heeft mij wel verbaasd hoor.
pi_31762683
Mij niet echt, maar ik had dan ook voorkennis.

Van wat er nu aankomt in de A1 is moeilijker inschatten voor mij.
www.thuisuiteten.nl
pi_31762766
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:37 schreef methodmich het volgende:
Mij niet echt, maar ik had dan ook voorkennis.

Van wat er nu aankomt in de A1 is moeilijker inschatten voor mij.
Vurnon Anita wellicht?
pi_31762785
Anita, Goossens en Sarpong zijn de bekendste namen inderdaad.

Die linksback schijnt ook aardig te zijn, maar volgens mij geen topmateriaal. Keeper Van Duijn is wel okee.
www.thuisuiteten.nl
pi_31762919
En Javier Martina, of Rydell Poepon? Wat weet je daarvan?

Blind was wel gecharmeerd van Martina geloof ik...
pi_31762949
Zitten ook in jeugdselecties. Maar dit team heb ik dus nooit zien spelen, itt tot de lichting Urby - Hedje - BABEL.
www.thuisuiteten.nl
pi_31763032
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat waren er in maart / april 2005 toch echt erg weinig hoor...
Denk niet dat Cruijff in maart/april al fan was van Urby... Alleen mensen die redelijk de jeugd kenden toen. En zo goed geinformeerd zal Cruijff toch niet zijn, of zit ik daar enorm mis? :/
pi_31763148
Toen was JC volgens de overlevering ook al een aanhanger van Urby.
www.thuisuiteten.nl
pi_31970520
Wat een terecht topic was en is dit toch!

Urby in Oranje!!!
www.thuisuiteten.nl
pi_31970927
Leuk dat z'n eerste wedstrijd in Ajax 1 in Rijssen was.
That's all folks!
pi_32952639
Jammer dat Urby ziek is, maar straks is hij weer helemaal fit en gaat hij weer verder met het zijn van de beste Ajacied dit seizoen!
www.thuisuiteten.nl
pi_32952701
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:52 schreef methodmich het volgende:
Jammer dat Urby ziek is, maar straks is hij weer helemaal fit en gaat hij weer verder met het zijn van de beste Ajacied dit seizoen!
Ja, als linkermiddenvelder. Juanfran moet op linksback blijven.
pi_32952717
Nee, waarom? Zo goed doet Juanfran het voorlopig nog niet en het middenveld is met Nigel, Hedwiges en Wesley goed bezet.
www.thuisuiteten.nl
pi_32952771
Juanfran is verdedigend beter. Urby moet met z'n drang naar voren en loopvermogen op het middenveld gewoon de nieuwe Edgar Davids worden.
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:01:16 #88
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32952847
ja ach, nu vindne mensen hem een goeie en als hij besluit Ajax te verlaten is het een schijnheilige klootzak die alleen maar aan zichzelf denkt Ajaxfans zijn zo populistisch

niet de ts, die heeft zeker verstand van voetbal
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:02:51 #89
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32952883
Zijn lange trap is trouwens van grote klasse..met een goede kopper voorin (wellicht Charisteas, maar die zie ik liever bij RBC oid) kun je daar veel gevaarlijke momenten mee creeren
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_32952953
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:58 schreef Radegast het volgende:
Juanfran is verdedigend beter. Urby moet met z'n drang naar voren en loopvermogen op het middenveld gewoon de nieuwe Edgar Davids worden.
Zou Danny ook eens kunnen proberen. Maar hij lijkt het niet van plan.
www.thuisuiteten.nl
pi_32953146
Urby mag de veters van Davids strikken.
In de buurt ervan komen doet hij nooit.
pi_32953230
TLK nog niet overtuigd? Hardnekkig hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_32953366
Als linksback valt hij door de mand.
Hij is te licht en niet degelijk genoeg.

En als middenvelder zijn er veel betere spelers.
pi_32953390
Wanneer is hij dan door de mand gevallen?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32953426
Als linksback vind ik hem geen zekerheid.
Te licht en verdedigend op fouten te betrappen.
pi_32953458
Ok. Maar wanneer is hij dan door de mand gevallen?
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32953505
Omdat hij niet degelijk is en op fouten is te betrappen valt hij door de mand.
Ik ga zo geen wedstrijden uit mijn hoofd noemen, want tegen wie het allemaal was ben ik vergeten.
pi_32953520
Emanuelson is de buurjongen van een vriend van me .
pi_32953596
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Omdat hij niet degelijk is en op fouten is te betrappen valt hij door de mand.
Ik ga zo geen wedstrijden uit mijn hoofd noemen, want tegen wie het allemaal was ben ik vergeten.
Je weet het gewoon niet
pi_32953798
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:28 schreef Radegast het volgende:

[..]

Je weet het gewoon niet
Nou je ziet hem nooit echt spelers afstoppen.
pi_32964257
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:35 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Nou je ziet hem nooit echt spelers afstoppen.
Heerlijk argumentje weer, beste anti-fan. Ik heb Urby regelmatig spelers zien afstoppen. Sterker nog, in de meeste wedstrijden die ik Urby heb zien spelen was het niet nodig spelers af te stoppen.
pi_32966468
Je ziet ook zelden spelers die Urby afstoppen in zijn inmiddels al befaamde dribbelrushes langs de linkerflank.
www.thuisuiteten.nl
pi_35413139
Tijd voor een zeer, zeer, zeer, zeer terecht kick!
www.thuisuiteten.nl
pi_35413299
Zeker.

Hij leek me aan het begin van het seizoen een klein kereltje, maar tegenwoordig lijkt het wel of hij ook in de lengte gegroeid is.
Klik dan als je durft
pi_35413337
Hij was even wat minder met al die oververmoeidheid, maar zit nu alweer op zijn oude niveau.. Veel plezier gaan we beleven aan deze man.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_35415659
Alleen die witte schoenen hè.

Foei Urby!
pi_35964410
Voor alle fans; vanavond bij Cafe de Sport.
  zondag 12 maart 2006 @ 14:23:42 #108
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_35964564
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voor alle fans; vanavond bij Cafe de Sport.
Een Tros programma op Talpa?
pi_35968385
Urby is natuurlijk wel stilaan de revelatie van 2005/06 te noemen.
www.thuisuiteten.nl
pi_35969389
Jammer van die inzakking in het midden van het seizoen

Het is dat Afellay zo blessuregevoelig is, anders was hij de revelatie geweest denk ik. Maar Urby draait een goed eerste seizoen!
pi_35969523
Inzinking kwam alleen door Blind eigenlijk. Die vond dat Urby maar eens moe moest wezen.
www.thuisuiteten.nl
pi_35971691
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:11 schreef methodmich het volgende:
Inzinking kwam alleen door Blind eigenlijk. Die vond dat Urby maar eens moe moest wezen.
Nu doe je net of je alwetend bent. Over dat soort zaken kun je als buitenstaander moeilijk oordelen.
pi_35996913
quote:

Want koning Urby kan natuurlijk zelf nooit slecht spelen. Maar hoe was hij bij Café de Sport? Erg mediagetraind?
pi_35997659
Urby heeft zijn bijnaam al.. Furby.
pi_36000476
quote:
Op zondag 12 maart 2006 20:56 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Nu doe je net of je alwetend bent. Over dat soort zaken kun je als buitenstaander moeilijk oordelen.
Heeft hij een langere periode minder gespeeld dan? Volgens mij toch niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_36009442
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:43 schreef methodmich het volgende:

[..]

Heeft hij een langere periode minder gespeeld dan? Volgens mij toch niet.
quote:
Ik weet niet wat jij onder een inzinking verstaat Dat lijkt me toch een periode van minder spel.
pi_36031413
Nou, ik heb Urby niet minder zien spelen dit seizoen eerlijk gezegd.
www.thuisuiteten.nl
pi_36059246
Had hij maar kunnen spelen... Als Urby zo vaak door had mogen komen op links, was er minstens één keer een voorzet gekomen die KJH of Markus had kunnen raken. En niet zo'n rare streep of verre boog van Juanfrán.
www.thuisuiteten.nl
pi_36069554
Dat liet Inter vast extra toe die voorzetten van Juanfran
  woensdag 15 maart 2006 @ 21:50:23 #120
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_36069907
urby
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_40649881
Goh, tijdje stil geweest in zijn topic.

Nu al aan de vooravond van zijn tweede seizoen als basisspeler, naar het zich laat aanzien.
www.thuisuiteten.nl
pi_40779741
Wat een geniale pot vandaag weer

Verdedigend sterk, aanvallend goed; rustig aan de bal. Dit wordt het seizoen van Urby
pi_40779808
Hij speelde degelijk ja.
Vond hem deze wedstrijd aanvallend iets minder, maar dat hoeft niet per se natuurlijk.

Eigenlijk heeft Ajax ook geen echte linksback naast Urby, hopen dat hij het vol houdt .
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:50:40 #124
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_40784489
Hij heeft Maxwell gewoon doen vergeten .
pi_40784639
quote:
Beetje late reactie, maar Urby stond die periode kotsend op het trainingsveld. Vermoeidheidverschijnselen.
pi_40784643
Urby was groots

Farfan in de tang en aanvallend weer wat leuke frivole dingetjes laten zien.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_44306451
Wat een techniek en controle

Prachtige linkshalf, nu nog wat meer overzicht, een goede eindpass en hij wordt groter dan groot.
pi_44307325
Fysiek gaat hij dalijk nog wat tekort komen op de hoogste afdeling.
  zondag 6 mei 2007 @ 20:11:51 #129
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_49074054
Hij is nu naar het ziekenhuis zijn vrouw is aan het bevallen
  zondag 6 mei 2007 @ 20:21:33 #130
39256 Bonobo11
pi_49074496
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:11 schreef vitessezuid113 het volgende:
Hij is nu naar het ziekenhuis zijn vrouw is aan het bevallen
Waanzin, alsof dat half uurtje uitmaakt, meneer is toch prof ?
Feyenoord!!! * Barça
pi_49075383
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:21 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Dus als ie net in dat half uurtje vader wordt is dat jammer maar helaas dat hij niet bij de geboorte aanwezig kan zijn? Wat is nou belangrijker?
  zondag 6 mei 2007 @ 20:42:57 #132
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_49075590
Natuurlijk hoor je gewoon bij de geboorte van je kind aanwezig te zijn. Dat zijn gewoon de belangrijkste dingen van het leven. Welke man werkt er nu door als zijn vrouw/vriendin aan het bevallen is, ook al is hij bijna klaar met werken.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 6 mei 2007 @ 21:05:27 #133
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49077226
= Doe eens normaal =

[ Bericht 76% gewijzigd door RayMania op 06-05-2007 21:10:49 ]
pi_49077281
quote:

[..]

Waarschijnlijk was hij anders ook wel gewisseld.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:06:32 #135
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_49077296
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:05 schreef Grimm het volgende:
-
doe ff normaal joh

[ Bericht 14% gewijzigd door RayMania op 06-05-2007 21:11:06 ]
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 6 mei 2007 @ 21:07:00 #136
131561 Nega
AFC AJAX
pi_49077326
En hij is vader.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
  zondag 6 mei 2007 @ 21:07:16 #137
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_49077345
quote:

[..]

Je bent nog te jomg om dat te begrijpen, laat maar....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 6 mei 2007 @ 21:07:22 #138
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_49077350
Je zoontje ga je Ryan noemen?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_49077356
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:05 schreef Grimm het volgende:
EDIT
Moet dat nou

[ Bericht 14% gewijzigd door sjimz op 06-05-2007 21:16:45 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 mei 2007 @ 21:09:51 #140
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49077511
Urby gefeliciteerd met de kleine
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 6 mei 2007 @ 21:12:05 #141
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49077641
Waarom niet? omdat hij geen zin heeft om het wk te voetballen, nog nooit zulke onzin gehoord gadverdamme.
Babel heeft hetzelfde seizoen en die voetbalt wel gewoon, nooit weer oproepen die mafkees
  zondag 6 mei 2007 @ 21:14:00 #142
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_49077725
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:12 schreef Grimm het volgende:
Waarom niet? omdat hij geen zin heeft om het wk te voetballen, nog nooit zulke onzin gehoord gadverdamme.
Babel heeft hetzelfde seizoen en die voetbalt wel gewoon, nooit weer oproepen die mafkees
Het gaat omdat ene scheldwoord. Dat is gewoon not-done. Dat behoor je te weten.

Maar laten we dat niet in dit topic bespreken.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:16:56 #143
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49077870
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:14 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Het gaat omdat ene scheldwoord. Dat is gewoon not-done. Dat behoor je te weten.

Maar laten we dat niet in dit topic bespreken.
Ik moest in een ander topic reageren op dat artikel dat Urby niet wilde voetballen, omdat de mijne werd gesloten.
pi_49077940
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ik moest in een ander topic reageren op dat artikel dat Urby niet wilde voetballen, omdat de mijne werd gesloten.
Kan je je woorden geen kracht bij zetten door goede argumenten te geven in plaats van schelden met ziektes?
  zondag 6 mei 2007 @ 21:19:38 #145
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_49078016
Gefeliciteerd Urby met je vaderschap
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:20:00 #146
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49078031
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:18 schreef sjimz het volgende:

[..]

Kan je je woorden geen kracht bij zetten door goede argumenten te geven in plaats van schelden met ziektes?
Kan wel
pi_49078067
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:20 schreef Grimm het volgende:

[..]

Kan wel
Doe dat dan ook! Dat is een stuk fijner communiceren
  zondag 6 mei 2007 @ 21:21:39 #148
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_49078104
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:07 schreef DarkShine het volgende:
Je zoontje ga je Ryan noemen?
  zondag 6 mei 2007 @ 21:21:42 #149
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49078108
Van de Vi site

Emanuelson twijfelt over deelname jeugd-EK

4/5/2007 17:33

Bondscoach Foppe de Haan moet mogelijk ook Urby Emanuelson missen in de jacht op kwalificatie voor de Olympische Spelen.
'Ik kan bijna de hele zomer doorvoetballen, want het seizoen is erg lang', verklaart Emanuelson in Het Parool zijn weifeling. Op 28 mei, een dag na de beslissende wedstrijden in de play-offs, begint Jong Oranje aan de voorbereiding op het EK onder 21 jaar.

'Ik weet nog niet of ik me beschikbaar stel voor het EK', zegt de Ajacied. 'Royston Drenthe van Feyenoord en Calvin Jong-a-Pin van Heerenveen zouden mijn plek kunnen innemen. Het seizoen wordt erg lang als ik ook het EK speel.'

De Haan, die al afzeggingen binnen heeft van Stijn Schaars (AZ), zegt rekening te houden met de wensen van Emanuelson. 'De komende dagen zal ik overleg voeren met de speler, Ten Cate en de medische staf van Ajax. Op grond daarvan nemen we een beslissing.'

Niet iedereen in het Ajax-kamp heeft dezelfde twijfel als Emanuelson. Hedwiges Maduro wil graag spelen: 'Ik heb lang niet gespeeld bij mijn club. Ik denk dat ik nu het fitste ben van iedereen.' Ook Ryan Babel stelt zich beschikbaar, 'al zou ik na het EK wel wat extra vakantiedagen willen.'

Het Europese jeugdkampioenschap, waarbij ook deelname aan de Olympische Spelen in 2008 kan worden afgedwongen, wordt van 10 tot en met 24 juni in Nederland gehouden.

Waar haalt dat kleine kutventje het gore lef vandaan om te bedanken, het is godver een eer om te mogen voetballen voor het NL elftal.
Omdat meneer zijn seizoen erg lang word het is toch om te janken! Ajax speelde sinds febr./maart geen europese wedstrijd meer.
Ik snap niet wat er in die jongen omgaat, Babel heeft het zelfde seizoen gespeeld en die wil wel graag.

Dit ventje moeten ze nooit meer oproepen, ik kan dit dus helemaal niet begrijpen.

Jullie wel?
  zondag 6 mei 2007 @ 21:24:16 #150
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_49078233
hij speelde weer rete-slecht
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_49078236
quote:
Dit ventje moeten ze nooit meer oproepen, ik kan dit dus helemaal niet begrijpen.
Ben ik het niet mee eens.
Die jongen zit er gewoon doorheen, dat merk je.
Hij moet aan zich zelf denken.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:25:57 #152
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_49078326
Niet iedereen is fysiek even sterk. Urby heeft gewoon het gevoel toe te zijn aan rust. Dan komt zo'n toernooi ongelegen. Ik kan het dus wel begrijpen dat hij er zo over denkt. Natuurlijk loopt hij een risico om nog op een keer te worden opgeroepen. Maar dat is de beslissing van de bondscoach.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:26:09 #153
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_49078339
Hij wil gewoon van zijn kind genieten , daarom twijfelt hij
  zondag 6 mei 2007 @ 21:28:11 #154
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49078413
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:24 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.
Die jongen zit er gewoon doorheen, dat merk je.
Hij moet aan zich zelf denken.
Dat is geen excuus, je wilt voor je vaderland voetballen ofniet, die jongetjes strijken een godsvermogen op per week/maand.
Nooit weer oproepen, zie ik 10 keer liever Drenthe die d'r met hart en ziel invliegt dan Urby, wat een waardeloos persoon, zo word het nooit wat met het NL elftal.

Je had die Zuid koreanen van PSV en Feyenoord die voetballen met jetlags en weet ik veel wat allemaal, maar die stonden er wel, en die waren ook zo oud als hij
pi_49078476
Emanuelson heeft gespeeld op het WK -20 (zomer 2005), het EK -21 (zomer 2006), speelt bijna alles.

Logisch dat 'ie even rust neemt.
pi_49078482
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:28 schreef Grimm het volgende:

[..]

Dat is geen excuus, je wilt voor je vaderland voetballen ofniet, die jongetjes strijken een godsvermogen op per week/maand.
Nooit weer oproepen, zie ik 10 keer liever Drenthe die d'r met hart en ziel invliegt dan Urby, wat een waardeloos persoon, zo word het nooit wat met het NL elftal.
Ik denk niet dat deze afzegging er iets mee te maken heeft dat hij niet voor zijn vaderland wil uitkomen, ik denk dat hij met zijn hoofd heeft besloten en niet met zijn hart. Dat is toch alleen maar eerlijk.
pi_49078601
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:29 schreef RayMania het volgende:
Emanuelson heeft gespeeld op het WK -20 (zomer 2005), het EK -21 (zomer 2006), speelt bijna alles.

Logisch dat 'ie even rust neemt.
Wat is dat nou weer voor iets gaars dat de UEFA twee jaar achter elkaar een EK-21 organiseert?
  zondag 6 mei 2007 @ 21:32:31 #158
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49078607
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze afzegging er iets mee te maken heeft dat hij niet voor zijn vaderland wil uitkomen, ik denk dat hij met zijn hoofd heeft besloten en niet met zijn hart. Dat is toch alleen maar eerlijk.
Wat schiet je daar nou mee op? denk jij als jij, bouwvakker of ergens op kantoor werkt, bij je baas aanklopt en dat je zegt dat je even rust nodig hebt want je word moe van het stenen sjouwen of van het typen dat hij dat accepteerd?

Zo vaak speelt Ajax nou ook weer niet, moet hij n's in Engeland gaan voetballen met de league cup, fa cup, europees en de premier league.
pi_49078663
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:32 schreef Grimm het volgende:

[..]

moet hij n's in Engeland gaan voetballen met de league cup, fa cup, europees en de premier league.
Daar piepen ze net zo hard hoor, Alex Ferguson deze week nog...
pi_49078689
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:32 schreef Grimm het volgende:

[..]

Wat schiet je daar nou mee op? denk jij als jij, bouwvakker of ergens op kantoor werkt, bij je baas aanklopt en dat je zegt dat je even rust nodig hebt want je word moe van het stenen sjouwen of van het typen dat hij dat accepteerd?

Zo vaak speelt Ajax nou ook weer niet, moet hij n's in Engeland gaan voetballen met de league cup, fa cup, europees en de premier league.
Dat is het verschil tussen Profvoetballer en Werk wat jij en ik doen!
pi_49078716
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:32 schreef Radegast het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor iets gaars dat de UEFA twee jaar achter elkaar een EK-21 organiseert?
Omdat ze het nu naar de oneven jaartallen tillen. En ze wilden niet eerst 3 jaar wachten.
pi_49078742
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:32 schreef Radegast het volgende:

[..]

Snap er ook niets meer van welke toernooien er allemaal zijn .
  zondag 6 mei 2007 @ 21:35:04 #163
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49078748
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:33 schreef Radegast het volgende:

[..]

Daar piepen ze net zo hard hoor, Alex Ferguson deze week nog...
Ja omdat man utd nog europees voetbalde, de Fa cup en competitie speelt.
Fa in Engeland betekend heel wat meer wedstrijden dan die 5 van Ajax.
Plus ze spelen als sinds febr. maart geen europees voetbal meer
pi_49078788
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:35 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ja omdat man utd nog europees voetbalde, de Fa cup en competitie speelt.
Fa in Engeland betekend heel wat meer wedstrijden dan die 5 van Ajax.
Plus ze spelen als sinds febr. maart geen europees voetbal meer
Alleen Ajax heeft niet de selectie dat ze Urby adequaat op kunnen vangen.
Bij Manchester konden ze rouleren
  zondag 6 mei 2007 @ 21:36:28 #165
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49078816
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:34 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat is het verschil tussen Profvoetballer en Werk wat jij en ik doen!
Nou dat dacht ik dus niet he
Urby moeten ze nooit meer oproepen met zo'n instelling, hij wil niet eens voor jong oranje voetballen tijdens een wk in EIGEN land!
Je moet zowat het gras opvreten man
pi_49078862
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:36 schreef Grimm het volgende:

[..]

Nou dat dacht ik dus niet he
Urby moeten ze nooit meer oproepen met zo'n instelling, hij wil niet eens voor jong oranje voetballen tijdens een wk in EIGEN land!
Je moet zowat het gras opvreten man
Dat is jouw mening en de mijne is anders. We zullen het niet eens worden dus laten we die discussie maar achterwegen laten anders is dalijk het hele topic vol met de posts van ons
  zondag 6 mei 2007 @ 21:37:49 #167
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49078901
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Alleen Ajax heeft niet de selectie dat ze Urby adequaat op kunnen vangen.
Bij Manchester konden ze rouleren
14/15 man hebben 't kampioenschap binnen gehaald

Hier: http://www.dailymotion.co(...)terview-title-wining zegt Ferguson het zelf
  zondag 6 mei 2007 @ 21:39:46 #168
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49079008
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:37 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat is jouw mening en de mijne is anders. We zullen het niet eens worden dus laten we die discussie maar achterwegen laten anders is dalijk het hele topic vol met de posts van ons
Jij vind het niet raar dat een speler tijdens een wk in eigen land niet wil spelen, omdat hij er geen zin in heeft?
pi_49079064
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:39 schreef Grimm het volgende:

[..]

Jij vind het niet raar dat een speler tijdens een wk in eigen land niet wil spelen, omdat hij er geen zin in heeft?
Waar zegt hij dan dat hij geen zin heeft?
pi_49079085
En heeft zijn bitch al gebaard?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:42:49 #171
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49079184
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:40 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waar zegt hij dan dat hij geen zin heeft?
Gast je hebt een engels Cq iers vlagje als avater en je kan het niet begrijpen het toont totaal geen wil van inzet
pi_49079326
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:42 schreef Grimm het volgende:

[..]

Gast je hebt een engels Cq iers vlagje als avater en je kan het niet begrijpen het toont totaal geen wil van inzet
Ten eerste heb ik het teken van London Irish als avatar!
Ten tweede: Hij geeft als reden op dat hij te moe is van het seizoen, wat begrijp je daar niet aan?
  zondag 6 mei 2007 @ 21:48:47 #173
39256 Bonobo11
pi_49079501
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:07 schreef buzzer het volgende:

[..]

Je bent nog te jomg om dat te begrijpen, laat maar....
sure
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 6 mei 2007 @ 21:51:36 #174
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49079669
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:45 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik het teken van London Irish als avatar!
Ten tweede: Hij geeft als reden op dat hij te moe is van het seizoen, wat begrijp je daar niet aan?
Te moe godsamme die vent is 20 ofzo man.

Wat zou jij d'r van zeggen als eevn avn die rugby spelers zou zeggen dat hij niet wilde spelen want hij is te moe
Ze hebben zwaar getraind en hij heeft er niet zo'n zin in, d'r zijn wel anderen.

Dat getuigd van geen wil en geen inzet dan zou ik zeggen "nu niet, dan nooit niet"

te moe om te spelen het is maar goed dat dat kereltje kan voetballen anders hadden we er weer een uitkeringtrekker erbij
pi_49079804
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:51 schreef Grimm het volgende:

[..]

Te moe godsamme die vent is 20 ofzo man.

Wat zou jij d'r van zeggen als eevn avn die rugby spelers zou zeggen dat hij niet wilde spelen want hij is te moe
Rugby wordt gespeeld door echte mannen en die kennen geen vermoeidheid!
De rugbykalender is ook wat minder druk dan de voetbalkalender
En over dat nu niet nooit niet, hij heeft de vorige 2 toernooien beide keren meegespeeld.
Die jongen heeft al 2 zomers geen fatsoenlijke vakantie meer gehad.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:55:34 #176
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49079881
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:54 schreef sjimz het volgende:

[..]

Rugby wordt gespeeld door echte mannen en die kennen geen vermoeidheid!
En voetballers ook niet. punt

Bedankt.
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 03:35:59 #177
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49088865
Wat was Urby weer goed vandaag, met zijn kleine fysiek toch nog zo tot voetballen komen in een ogenschijnlijk harde wedstrijd! Geniaal!
  maandag 7 mei 2007 @ 03:56:43 #178
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_49088961
Toch knap hoe hij Voetballer van het Jaar Maxwell heeft doen laten vergeten.
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 13:34:51 #179
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49098279
Maxwell heeft welgeteld 1 momentje van glorie gekent voor Inter Milan dit jaar toen hij de mooie dubbele schaar gevolgd door een goal deed
  maandag 7 mei 2007 @ 15:16:06 #180
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49102352
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Maxwell heeft welgeteld 1 momentje van glorie gekent voor Inter Milan dit jaar toen hij de mooie dubbele schaar gevolgd door een goal deed
Hij speelt wel vaker bij Inter de laatste tijd
  maandag 7 mei 2007 @ 19:56:06 #181
17328 methodmich
Nummer 10
pi_49113864
Speelde al zo'n 20 competitieduels, dus Maxwell wordt vaak genoeg gebruikt.
www.thuisuiteten.nl
pi_49113964
Hij werd gister trouwens niet gewisseld omdat hij snel weg wilde naar zijn vrouw, maar omdat Ten Cate gewoon een extra aanvaller erin wilde doen .
pi_50460515
Kan voorlopig op het 2e plan worden gezet bij Oranje! Drenthe is 10x beter
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:36:16 #184
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50463437
Emanuelson of Jong-a-Pin linksback, Drenthe ervoor op het middenveld.. Kunnen dus beide wel spelen, alhoewel je met Jong-a-Pin iets meer verdedigende zekerheid hebt (lees: minder aanvallende aspiraties t.a.v. Emanuelson)
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_50463457
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Emanuelson of Jong-a-Pin linksback, Drenthe ervoor op het middenveld.. Kunnen dus beide wel spelen, alhoewel je met Jong-a-Pin iets meer verdedigende zekerheid hebt (lees: minder aanvallende aspiraties t.a.v. Emanuelson)
Daarom Jong-a-Pin linksback en Drenthe linkshalf. En dan Emanuelson als goede vervanger
pi_50482332
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:15 schreef Snatsie het volgende:
Kan voorlopig op het 2e plan worden gezet bij Oranje! Drenthe is 10x beter
Dat is ook dikke bullshit natuurlijk. Hetzelfde type speler, maar met andere kwaliteiten. Emanuelson heeft elegantie, fluwelen techniek en passeert bijna op gevoel. Drenthe heeft kracht, dynamiek en een prima techniek.
pi_50482345
Emanuelson is trouwens verdedigend ook nog wel een stukje beter dan Jong-a-ping..
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:26:51 #188
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50482385
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:25 schreef El_Bassie het volgende:
Emanuelson is trouwens verdedigend ook nog wel een stukje beter dan Jong-a-ping..
En ook beter dan Drenthe in verdedigend opzicht.
pi_50483670
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Jong - a - Pin werd aan alle kanten voorbij gelopen door die Portugees joh .
pi_50483679
Drenthe is gewoon een hype..

Nee, Drenthe is een goede speler, maar ik denk niet dat hij beter is dan Urby. Nu in ieder geval nog niet.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:25:28 #191
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50486858
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:06 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Jong - a - Pin werd aan alle kanten voorbij gelopen door die Portugees joh .
Zie je mij beweren dat dat niet het geval was? Dat ik Jong-a-Pin een wereldtopper noem?? Zet ik er verdorie nog bij "lees: minder aanvallende aspiraties", wanneer ik spreek over 'verdedigende zekerheid', is het weer niet goed.. Overigens, die Portugees had ook telkens een aantal medespelers mee die ook nogal vrij rondliepen.., het was niet alleen Jong-a-Pin (die vorig jaar nog bij Volendam speelde en nog ontzettend veel kan en mag leren) die daar verantwoordelijk voor was..

Anyways, Emanuelson op de back met Drenthe ervoor. Lijkt me een mooie bezetting voor de linkerkant van de toekomst
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_50486928
Dan mag Emanuelson verdedigend eerst wel eens wat beter worden. Zo'n linkerflank is vragen om problemen.
That's all folks!
pi_50486950
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:25 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Zie je mij beweren dat dat niet het geval was? Dat ik Jong-a-Pin een wereldtopper noem?? Zet ik er verdorie nog bij "lees: minder aanvallende aspiraties", wanneer ik spreek over 'verdedigende zekerheid', is het weer niet goed.. Overigens, die Portugees had ook telkens een aantal medespelers mee die ook nogal vrij rondliepen.., het was niet alleen Jong-a-Pin (die vorig jaar nog bij Volendam speelde en nog ontzettend veel kan en mag leren) die daar verantwoordelijk voor was..

Anyways, Emanuelson op de back met Drenthe ervoor. Lijkt me een mooie bezetting voor de linkerkant van de toekomst
Kan zeker slechter ja. Al moet Urby dan wel verdedigend wat sterker worden.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:57:36 #194
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50488072
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Dan mag Emanuelson verdedigend eerst wel eens wat beter worden. Zo'n linkerflank is vragen om problemen.
Tegenstander afjagen en pressie spelen, zodat deze niet aan aanvallen toekomt en weg is je probleem Tegen toplanden is het inderdaad risicovol, aan de andere kant, dit zijn nog erg jonge spelers en ze worden (normaal gesproken dan..) alleen nog maar beter
pi_52406697
Ik zou na deze wedstrijd vanavond twee weken z'n zakgeld salaris inhouden.
pi_52406764
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:43 schreef Radegast het volgende:
Wat een lamzak idd, niet te geloven.

Het was geen oefenwedstrijd Urby, het ging vandaag om het echie.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:54:51 #197
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52407213
Was behoorlijk op dreef ja.. hij passte alle ballen in de voeten van een tegenstander.
pi_52407263
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:57 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Tegenstander afjagen en pressie spelen, zodat deze niet aan aanvallen toekomt en weg is je probleem Tegen toplanden is het inderdaad risicovol, aan de andere kant, dit zijn nog erg jonge spelers en ze worden (normaal gesproken dan..) alleen nog maar beter
Nee.

Hij is gewoon geen linksback.
pi_52426288
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:43 schreef Radegast het volgende:
En dan niet alleen bij hem, ook bij een hoop anderen natuurlijk.

Was niet best gisteren met Urby, maar die pingel moest ie veroorzaken door de ouderdom van Jaap, die er uitgelopen werd. Al kan je dan beter tackelen buiten de 16.
www.thuisuiteten.nl
pi_52426339
Hoop trouwens dat de OP over een paar weken weer klopt. Dat ie dus uitblinkt in Praag.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_52428120
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:35 schreef methodmich het volgende:

[..]

Was niet best gisteren met Urby, maar die pingel moest ie veroorzaken door de ouderdom van Jaap, die er uitgelopen werd. Al kan je dan beter tackelen buiten de 16.
Urby duwde hem ook buiten de 16, eigenlijk was het geen penalty dus.

Al speede Urby gisteren, net als veel anderen, wel ongelukkig. Hij zat weer te dromen op het veld.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_52429337
quote:

[..]

Urby's topic was één van de weinige die ik zo snel kon vinden.
pi_52429844
quote:

[..]

Nou, als ie wat eerder reageert kan hij hem buiten het strafschopgebied al opvangen. Maar hij wacht al totdat de aanvaller bijna tussen hem en de goal is, dan vraag je om problemen. Was trouwens geen penalty. Maar ik snap nog steeds niet dat iedereen d'r zo'n goede linksback in ziet, Davids speelde vorig seizoen, einde seizoen niet voor niks al veel als halve linksback. Verdedigend is het gewoon niet wat. Als middenvelder wel een absoluut toptalent.
pi_52430073
verkopen die Urby, heb me gister weer enorm zitten irriteren aan die kerel. zo`n Colin is gewoon slecht die heeft geen niveau. Urby is goed zat maar loopt al 3 jaar te slaapwandelen op t veld. genoeg kansen gehad niet gepakt dus wegwezen......en laat m vermaelen meenemen
"It's true hard work never killed anybody, but I figure, why take the chance?"
pi_52430216
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:48 schreef sjakiestorm het volgende:
en laat m vermaelen meenemen
!!

Heeft geen fuck geleerd van kopenhagen die Urby. Wat was hij dramatisch.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_52430366
Talenten hebben mindere dagen, dat kan wel ongeïnteresseerd overkomen, maar dat zegt niet dat hij er geen zin aan heeft ofzo. Die gaat nog zat betekenen voor Ajax, in vorm is het gewoon een hele goede voetballer. Colin is qua techniek niet geweldig trouwens, maar ik kan hem verdedigend nog niet op fouten betrappen, dat is denk ik toch waar je er voor staat als verdediger. Pass je elke bal goed in, maar je laat je tegenstander ondertussen wel vrij baan naar de goal dan heb je d'r ook vrij weinig aan.
pi_52430685
Urby moet zijn mindere dagen maar eens beter plannen, want ze komen nu wel erg ongelukkig moet ik zeggen. Vorig jaar heeft hij met zijn geklungel ons ook de CL gekost.

Ben nog steeds een fan van Urby, maar dit is gewoon frustrerend.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_52433977
Furby
pi_52434049
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:10 schreef Paaskonijn het volgende:
Furby
Carolus Borromeuscollege te Helmond
pi_52435319
Urby moet zich denk ik meer op het middenveld gaan richten. Links hangend in een 4-4-2 systeem (de Drenthe rol) is hij op zijn best denk ik.
pi_52435482
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:04 schreef koningdavid het volgende:
Urby moet zich denk ik meer op het middenveld gaan richten. Links hangend in een 4-4-2 systeem (de Drenthe rol) is hij op zijn best denk ik.
Het is met Urby een beetje hetzelfde verhaal als met Nigel de Jong destijds, te druistig en nonchalant om in de achterhoede te spelen.

Linkermiddenvelder lijkt me zolang Davids geblesseerd is inderdaad de beste positie voor hem.
pi_52435569
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:10 schreef Radegast het volgende:

Linkermiddenvelder lijkt me zolang Davids geblesseerd is inderdaad de beste positie voor hem.
Maar dan komen we linksachterin weer in de problemen. Ik zie Vermaelen veel liever in het centrum, en Colin -->

Misschien Schilder als linksback.
pi_52435628
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:13 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Maar dan komen we linksachterin weer in de problemen. Ik zie Vermaelen veel liever in het centrum, en Colin -->

Misschien Schilder als linksback.
vertonghen naast Jaap, vermaelen linksback. Heitinga rechtsback, Maduro op het middenveld.

Van Geel mag ook wel een paar verdedigers halen zeg, wat is het toch eigenlijk een halfgare selectie...
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:31:31 #214
145942 Stylez
zoals gewoonelijk
pi_52437950
Wat een overschatte speler die "Urby" (kut naam ook ) verdedigend zwak, en loopt de hele tijd voorin waardoor hij achterin net te laat is. Kan beter op het middenveld spelen, al is hij daar ook kut, alleen minder kut dan als back.
:7
pi_52438295
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:31 schreef Stylez het volgende:
Wat een overschatte speler die "Urby" (kut naam ook ) verdedigend zwak, en loopt de hele tijd voorin waardoor hij achterin net te laat is. Kan beter op het middenveld spelen, al is hij daar ook kut, alleen minder kut dan als back.
kut hé

ik vind urby ook maar steeds slechter worden ofsow.. die gast slaapwandelt maar wat over het veld, en een man voorbij gaan kan hij ook al bijna niet.
pi_52438384
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:15 schreef Radegast het volgende:

[..]

vertonghen naast Jaap, vermaelen linksback. Heitinga rechtsback, Maduro op het middenveld.

Van Geel mag ook wel een paar verdedigers halen zeg, wat is het toch eigenlijk een halfgare selectie...
Ovedrijven is ook een vak.

T.o.v. vorig jaar (toen heb ik niemand horen klaren over de verdediging) hebben we alleen Grygera verloren en krijgen we er Van der Wiel, Vertonghen en Colin voor terug. Valt wel mee vind ik
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:41 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

kut hé

ik vind urby ook maar steeds slechter worden ofsow.. die gast slaapwandelt maar wat over het veld, en een man voorbij gaan kan hij ook al bijna niet.
Wat een onzin. Emanuelson was volgens mij gisteren de enige die zijn man een keer of twee voorbij kwam. Emanuelson is voor de linkshalf positie gewoon erg goed, verdedigend komt hij tekort helaas
pi_52438467
Verdedigend is hij niet resoluut genoeg. Hij denkt nog steeds op het plein te voetballen. Neemt absoluut te veel risico's.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 augustus 2007 @ 13:01:29 #218
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52497415
De lange vakantie(lees niet meedoen ek-21) heeft hem geen goed gedaan, hij voetbalt de laatste tijd als een krant
pi_52497653
Komt vanzelf terug, hoe oud is hij nu? Alle grote talenten hebben een periode minder gespeeld, daar leren ze alleen van.
pi_52803476
En toch wel 'weer' door het ijs gezakt tijdens een belangrijke wedstrijd.
pi_52807449
Even kort door de bocht maar wel waar: Urby kost je 2 goals tegen Slavia, in elke match 1.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_52807593
Tja, dat verdien je niet terug met een transfer naar Arsenal.
Klik dan als je durft
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:33:37 #223
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52807628
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:32 schreef Suijk het volgende:
Tja, dat verdien je niet terug met een transfer naar Arsenal.
Och dan verkopen ze Heitinga voor een zak met geld
pi_52807707
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Even kort door de bocht maar wel waar: Urby kost je 2 goals tegen Slavia, in elke match 1.
Vorige jaar een tegen Kopenhagen. Dure jongen die Urby.
pi_52808854
Jup, 30 miljoen zo bij mekaar? Daar kun je toch een aardige linksback voor kopen.
pi_52808896
Van mij mag Urby een tijdje op de bank plaatsnemen. Bah.
pi_52808993
Hij heeft de voor Ajax-talenten gebruikelijke terugslag?
pi_52809052
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Klopt, alleen beetje jammer dat die terugslag 30 miljoen heeft gekost
pi_52816904
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dat is voor alle talenten zo. Al vind ik de talenten bij Ajax over het algemeen wel wat onvolwassener spelen trouwens. Heeft ook wel weer wat, want daar worden wedstrijden af en toe wel leuker van. Maar die bal moet soms gewoon het stadion uit, en als het niet anders kan de tegenstander ook, en dat alles ook nog is zonder kaarten te pakken als het kan. D'r wordt toch nog iets vaak te veel gevoetbald, vooral achterin.
pi_52820436
het is niet de schuld van Urby dat hij zuigt, maar van o.a. de technische staf dat er geen alternatieven zijn.

Delorge, Colin, Emanuelson ...in de basis een CL wedstrijd. nuff said.
pi_52820712
Een Emanuelson in vorm is een topper. Een Emanuelson in deze vorm is niet basiswaardig.
pi_52821531
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:30 schreef El_Bassie het volgende:
Een Emanuelson in vorm is een topper. Een Emanuelson in deze vorm is niet basiswaardig.
Een Emanuelson in vorm is vooral aanvallend een toegevoegde waarde. Daarom zou ik Heitinga terughalen(middenveld is niet in balans zo, teveel fysiek, te weinig techniek), Vermaelen linksback zetten en Emanuelson linkshalf zetten.
pi_52845471
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:23 schreef Solstice het volgende:

[..]

Dat is voor alle talenten zo. Al vind ik de talenten bij Ajax over het algemeen wel wat onvolwassener spelen trouwens. Heeft ook wel weer wat, want daar worden wedstrijden af en toe wel leuker van. Maar die bal moet soms gewoon het stadion uit, en als het niet anders kan de tegenstander ook, en dat alles ook nog is zonder kaarten te pakken als het kan. D'r wordt toch nog iets vaak te veel gevoetbald, vooral achterin.
Dat leren ze in de jeugd vrijwel niet, omdat ze dan negen van de tien keer voetballend superieur zijn. Dat is dat speelse dat ze dan hebben als ze in de senioren komen.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:13:22 #234
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_52846502
Urby moet maar eens op de bank om er achter te komen dat hij niet de enige speler is voor zijn positie.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_52847612
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:36 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat leren ze in de jeugd vrijwel niet, omdat ze dan negen van de tien keer voetballend superieur zijn. Dat is dat speelse dat ze dan hebben als ze in de senioren komen.
Dat is de laatste jaren al niet meer zo. Teams van Vitesse, Feyenoord, Twente en in de lagere elftallen vast nog een stel andere zijn ook al kampioen geweest. Gek genoeg hebben de spelers bij die clubs wel de mentaliteit om de bal of de tegenstander zo af en toe is een flinke schop te geven, en die van Ajax niet.
pi_52847707
Furby
pi_52847739
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:49 schreef Solstice het volgende:

[..]

Dat is de laatste jaren al niet meer zo. Teams van Vitesse, Feyenoord, Twente en in de lagere elftallen vast nog een stel andere zijn ook al kampioen geweest. Gek genoeg hebben de spelers bij die clubs wel de mentaliteit om de bal of de tegenstander zo af en toe is een flinke schop te geven, en die van Ajax niet.
Omdat die 4-3-3 moeten spelen volgens het plan van ome Louis. Driehoekjes, lekker tikken, je weet wel...
www.thuisuiteten.nl
pi_52847966
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:13 schreef stefmans het volgende:
Urby moet maar eens op de bank om er achter te komen dat hij niet de enige speler is voor zijn positie.

Robbert Schilder op zijn plaats

Of natuurlijk gewoon met drie verdedigers spelen. Zijn we ook meteen van die andere back af
pi_52849023
Weer een voorbeeld van een mislukt Ajax talent?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52849088
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weer een voorbeeld van een mislukt Ajax talent?
Hij maakt een slechte periode door, maar om hem nou gelijk als mislukt te bestempelen is wel heel erg kortzichtig.
pi_52849137
Inderdaad, Urby heeft een vormdip, mag hij?
pi_52849211
Lange vormdip dan

Is het van Maduro ook nog steeds een vormdip?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52849265
Tyf gewoon op ofzo. Als je het een beetje volgt, had je wel gezien dat Maduro weer langzaam uit zijn dal omhoog aan het krabbelen is.

En Urby komt er wel. Geweldige voetballer, alleen geen linksback.
pi_52849270
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lange vormdip dan
Hoezo? Hij speelt pas een aantal wedstrijden slecht. Vorig seizoen was hij gewoon heel behoorlijk hoor (op Kopenhagen thuis na)
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is het van Maduro ook nog steeds een vormdip?
Nee, zijn dip is al voorbij sinds het Jeugd-EK.
pi_53215842
Hij veroorzaakte gister toch weer een penalty. Wanneer is die vormdip voorbij?
pi_53215930
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hij veroorzaakte gister toch weer een penalty. Wanneer is die vormdip voorbij?
Hij speelde gisteren goed hoor.
pi_53215961
Dat was een beetje een ongelukkig moment, maar verder speelde Urby echt wel een redelijke wedstrijd. Zijn invalbeurt bij Oranje was ook al redelijk. Hopelijk trekt hij die lijn door.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_53216034
Zijn invalbeurt in Oranje was inderdaad hoopgevend. Maar hij blijft van die vervelende fouten maken... Die kosten je de kop op hoog niveau.
pi_53216070
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
Zijn invalbeurt in Oranje was inderdaad hoopgevend. Maar hij blijft van die vervelende fouten maken... Die kosten je de kop op hoog niveau.
Hij hoort daarom ook op het middenveld te staan. Een beetje de 'Drenthe-rol'.
pi_53216113
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan zou Ajax weer een linksback moeten kopen. En lijkt zijn rol in Oranje ook een beetje uitgespeeld.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 september 2007 @ 12:57:38 #251
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53216144
Zolang hij niet in de verdediging opgesteld wordt vind ik het prima. Maar als verdediger vind ik hem een prutser. Dit is was weer een typische Urby penalty tegen ... hij leert het echt nooit ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_53216219
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan zou Ajax weer een linksback moeten kopen. En lijkt zijn rol in Oranje ook een beetje uitgespeeld.
Weer een linksback?
  zondag 16 september 2007 @ 13:01:43 #253
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_53216240
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hij heeft de bal te lang bij zich om als middenvelder te kunnen fungeren. Linksback blijft zijn beste positie.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_53216288
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:01 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Weer een linksback?
Andere betekenis van weer. Als gevolg van het overzetten van Urby naar het middenveld.

Niet 'weer' in de betekenis van opnieuw.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 september 2007 @ 13:06:19 #255
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53216364
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:01 schreef dantes_inferno86 het volgende:

[..]

Hij heeft de bal te lang bij zich om als middenvelder te kunnen fungeren. Linksback blijft zijn beste positie.
Het is als verdediger een prutser omdat hij niet kan verdedigen.
  zondag 16 september 2007 @ 13:12:22 #256
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_53216505
Hij kan wel degelijk verdedigen. 1 op 1 is hij redelijk en hij heeft een zeer sterke tackle bv. Zijn probleem is dat hij positioneel niet sterk is ( net zoals elke verdediger uit de ajax opleiding), vaak uit positie is( doordat hij van positie wisselt en de organisatie bij ajax zo slecht is dat niemand zijn positie overneemt) en zijn nonchalance.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 september 2007 @ 13:48:09 #257
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53217446
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:12 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hij kan wel degelijk verdedigen. 1 op 1 is hij redelijk en hij heeft een zeer sterke tackle bv. Zijn probleem is dat hij positioneel niet sterk is ( net zoals elke verdediger uit de ajax opleiding), vaak uit positie is( doordat hij van positie wisselt en de organisatie bij ajax zo slecht is dat niemand zijn positie overneemt) en zijn nonchalance.
Jammer allleen dat hij zijn sterke tackle zo vaak uitvoert op de benen van de tegenstander in het strafschop gebied

Hij is positioneel niet gewoon slecht maar simpelweg een ramp en dat gecombineerd met 'nonchalance' spelt: (zeer belangrijke) tegendoelpunten.
pi_53217987
Mjeh, je kan niet echt op een aanvallende middenvelder haten als hij 't niet goed op linksback doet, vind ik.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_53228642
Schilder maar eens op de back positie proberen!
pi_53961846
quote:
AS ROMA WIL URBY EMANUELSON

Van onze speciale verslaggevers

KATWIJK, dinsdag
Ajax dreigt Urby Emanuelson (21) in de winterstop kwijt te raken aan AS Roma. De Italiaanse club deed eerder al een poging de Ajacied in te lijven, maar wil er nu serieus werk van maken.

,,Het verbaast me niet dat ze zich weer melden”, aldus de international. ,,Afgelopen zomer meldden ze zich al en zeiden dat ze een eerste bod van acht miljoen euro bij Ajax zouden neerleggen. Dat is – mede op verzoek van mijn zaakwaarnemer Brian Berkleef en mij – niet gebeurd, omdat Martin van Geel te kennen gaf dat er na het vertrek van Babel en Sneijder niemand meer weg mocht. AS Roma is een mooie club, waar ik zeker voor zou willen spelen. Het is alleen de vraag of ik in de winterstop al naar Italië moet.”

Henk ten Cate had de verwachting al uitgesproken dat Emanuelson de volgende zou zijn die een internationale toptransfer zou maken. Niet alleen Emanuelson mag zich in serieuze Italiaanse belangstelling verheugen. Internazionale zat zaterdag in Constanta op de tribune voor Rafael van der Vaart en stuurt morgen eveneens een delegatie.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:05:48 #261
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53961901

come on zeg. Zijn die zo blind.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_53962144
Rafael naar Inter zou wel gaaf zijn even tussendoor. Met Zlatan, Maxwell en Chivu in een team

En bij Roma hebben ze stront in hun ogen, 8 miljoen is nog te veel, al heeft hij wel potentie.
pi_53963302
Die heeft nog een 3-jarig contract na dit seizoen. Om dat bod van 8 miljoen zou ik even lekker hartelijk lachen en dan de hoorn weer op de haak leggen.
pi_53966122
Roma kijkt te veel naar aanvallende kwaliteiten en te weinig naar defensie kwaliteiten, dunkt me.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_53967739
quote:
,,Het verbaast me niet dat ze zich weer melden”, aldus de international. ,
Nee want je hebt ook zo geweldig gespeelt dit seizoen.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:28:50 #266
123545 DatMeenJeNiet
pi_53967906
De wereld is echt gek geworden.
pi_53973607
Mooie strik erom heen en hem een flinke schop richting Rome geven
pi_53979104
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:28 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
De wereld is echt gek geworden.
Er zijn nauwelijks fatsoenlijke linksback. Dan kan je wel een risicootje nemen van 7 miljoen
pi_53981989
Ik weet het niet met Ajax. Verkopen verkopen verkopen, meer sponsoring binnen etc.

En wat krijgen we er voor terug? Spelers als Colin, Urzaiz en Rommedahl.
"het is toch maar een spelletje"
Ja, maar dit spelletje is GODVERDOMME wel ons leven - FORTUNA SITTARD FOREVER
pi_53986205
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:53 schreef zjroentje het volgende:
Die heeft nog een 3-jarig contract na dit seizoen. Om dat bod van 8 miljoen zou ik even lekker hartelijk lachen en dan de hoorn weer op de haak leggen.
Bedoel je nou dat het te weinig is?
pi_53987501
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:56 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Bedoel je nou dat het te weinig is?
Voor 8 miljoen zou ik 'm idd gewoon lekker houden.

Hij zit nu in een kutperiode, maar hij heeft over de jaren bewezen dat hij het wel degelijk kan en van waarde kan zijn voor Ajax.
pi_53992040
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:14 schreef DIGGER het volgende:
Roma kijkt te veel naar aanvallende kwaliteiten en te weinig naar defensie kwaliteiten, dunkt me.
Wie laten ze nu meestal op die plek lopen? Max Tonetto toch? Da's ook meer een middenvelder van origine.
www.thuisuiteten.nl
pi_53994384
Als Emanuelson gewoon speelt zoals hij kan spelen dan zie ik hem gewoon graag bij Ajax en hoeft hij niet weg voor acht miljoen. Zeker niet als je dat bedrag vergelijkt met dat van Babel en Sneijder .
pi_54004368
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:33 schreef methodmich het volgende:

[..]

Wie laten ze nu meestal op die plek lopen? Max Tonetto toch? Da's ook meer een middenvelder van origine.
Nou ken ik die Tonetto niet, maar Italiaanse middenvelders over het algemeen(op sommige spelmakers na) zijn toch een stuk feller in de duels, hebben veel meer verdedigende kwaliteiten en discipline en veel meer lichaam dan Urby Emanuelson. Als ze d'r iemand bij in de buurt zetten die het verdedigende werk van Emanuelson steeds opvangt, zoals Davids vorig seizoen bij Ajax, dan kan ik het me voorstellen. Anders nemen ze een heel groot risico denk ik. Al is het voor Urby misschien niet eens zo slecht, wordt je wel een vent van een poosje in de Serie A voetballen.
pi_54831552
Waar is Urby mee bezig? Speelt echt als een natte dweil de laatste tijd. Balverlies, foute ingooien, stomme passes .
pi_54841227
Het was gisteren echt heel erg slecht inderdaad.
pi_54841261
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:17 schreef RayMania het volgende:
Waar is Urby mee bezig? Speelt echt als een natte dweil de laatste tijd. Balverlies, foute ingooien, stomme passes .
Het vaderschap in combinatie met voetbal is nog te zwaar voor hem.
pi_55433472
quote:
Ajax blokkeert transfer Emanuelson

Ajax wil niet meewerken aan een transfer van Urby Emanuelson naar Tottenham Hotspur. Omdat Ajax dit seizoen niet dik zit in zijn verdedigers weigert Martin van Geel de linksback te laten vertrekken. "Dan werken wij niet mee om in de winterstop een speler als Emanuelson te verkopen", luiden zijn duidelijke woorden. "Urby is een basispeler"

Brian Berkleef, de zaakwaarnemer van Emanuelson, verklaarde al dat de linksback wel iets voelde voor een vertrek naar Tottenham Hotspur. Emanuelson stond eerder dit seizoen ook al in de belangstelling van AS Roma. De verdediger staat nog tot de zomer van 2011 bij Ajax onder contract.

Tottenham had naar verluidt ongeveer tien miljoen euro over voor Emanuelson.
pi_55435590
tien miljoen.
pi_55444023
Als dat waar is dan kunnen ze Van Geel beter meteen laten opnemen
  zondag 23 december 2007 @ 19:46:59 #281
123545 DatMeenJeNiet
pi_55497913
Vandaag weer eens verantwoordelijk voor een tegendoelpunt. De tiende van dit seizoen?
pi_55498001
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Vandaag weer eens verantwoordelijk voor een tegendoelpunt. De tiende van dit seizoen?
Als Slory de opgelegde kansen tijdens Feyenoord - Ajax had gescoord dan hadden er nog 2 bij gemoeten.
Wat een drama is Urby dit seizoen zeg.
pi_55502051
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Als Slory de opgelegde kansen tijdens Feyenoord - Ajax had gescoord dan hadden er nog 2 bij gemoeten.
Wat een drama is Urby dit seizoen zeg.
Verdedigend is het al vanaf zijn debuut een drama, hij had vorig jaar de tweede seizoenshelft het geluk dat Davids steeds zijn man opving.
pi_56679791
quote:
Bankzitter Emanuelson wil 'geen herrie schoppen'
12 februari 2008

Het jaar 2008 is voor Urby Emanuelson niet best begonnen. De verdediger werd niet alleen in eerste instantie buiten de selectie van het Nederlands elftal gelaten voor de oefenwedstrijd tegen Kroatië, maar is bovendien zijn basisplaats bij Ajax kwijt. Tegen Feyenoord en Roda JC moest de linksback op de bank plaatsnemen.

Dat is opvallend, zeker omdat Ajax in de winter nog liet weten dat een vertrek van de de 21-jarige linkspoot, die in de belangstelling stond van Tottenham Hotspur en het Italiaanse AS Roma, nog 'onbespreekbaar' was. Toch houdt Emanuelson zich voorlopig koest. "Ajax heeft er niets aan als ik herrie ga schoppen. Ik moet loeren op mijn kans", zegt de geboren Amsterdammer in Sportweek.

Emanuelson gaat dus geen herrie schoppen, maar dat neemt niet weg dat hij verbaasd is over het feit dat hij plotseling geen basisspeler meer is. "Ik had een minder fase achter de rug, maar had wel het idee dat ik me aan het oprichten was. Het ging best redelijk tegen FC Utrecht en Vitesse, maar ja… de trainer bepaalt."

Over het Europees kampioenschap, dat komende zomer gehouden wordt, denkt de dynamische linksback niet eens meer. "Ik denk dat het EK heel ver weg is bij mij. Ik richt me daarom puur op Ajax", besluit hij.
pi_56680042
Van de winter kon hij toch voor 10 miljoen naar Spurs maar dat wees Van Geel af?
pi_56680774
Ergens wel jammer dat furbie zo matig speelde de afgelopen tijd, maar toch geloof ik dat hij er wel weer bovenop komt alszijnde een gemiddelde misschien iets bovengemiddelde speler maar zeker geen wereldtop.
pi_56683752
Komt wel goed met Urby.
pi_56685828
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:19 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Hij moest het ook eens proberen om herrie te gaan schoppen. Niet serieus te nemen...
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_56685957
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:14 schreef Radegast het volgende:
Komt wel goed met Urby.
Is ie al ooit voor een langere periode, we zullen zeggen 5 wedstrijden achtereen goed geweest?
pi_56687227
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is ie al ooit voor een langere periode, we zullen zeggen 5 wedstrijden achtereen goed geweest?
Eind vorig seizoen nog.
pi_56687256
Ook tegen RKC en Willem II uit?

En daarvoor?
pi_57020124
Hopelijk ziet Van Basten net als bij Oranje er een linksback in
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:15:04 #293
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57021475
Dan wordt het idd 5 op een rij voor PSV
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_57413558
Hij leeft weer een beetje op als valse linksbuiten.
pi_57416930
quote:
Emanuelson: ‘Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax’
Datum: 16-mrt-2008 17:36

Door Bart Vlietstra

Urby Emanuelson (foto, links) is er voor zichzelf uit. De Ajacied blijft volgend seizoen actief in de Arena. “Ik heb een moeizaam seizoen,” vertelt hij aan Sportweek. “Pas de laatste weken gaat het iets beter. Deze zomer is niet het moment om de stap te maken. Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax. Mijn contract loopt tot 2011, ik heb alle tijd.”
pi_57416966
Eerlijk is eerlijk, de laatste tijd speelt hij weer heel behoorlijk.
pi_57464643
quote:
'Vertonghen beter als linksback'
Door RENZE LOLKEMA

AMSTERDAM - Ajax wist maandag al dat Gabri niet opgesteld kon worden tegen PSV, dinsdag werd duidelijk dat ook Siem de Jong in de kraker ontbreekt.

De Jong (lies) zal worden vervangen door Rasmus Lindgren. Ajax-trainer Adrie Koster wilde na de sessie achter gesloten deuren amper iets kwijt over zijn basis-elf, hoewel hij weinig te kiezen overhoudt. Door de blessures van Gabri en De Jong is het duidelijk dat ook Kenneth Perez bij zijn terugkeer in Eindhoven in de basis begint. De Deen startte zondag tegen Willem II nog op de bank, maar verving Gabri toen die in de twaalfde minuut hinkend het veld verliet.

Andere opties zijn niet logisch. Op Dennis Rommedahl en Kennedy Bakircioglu doet Koster tegenwoordig alleen nog in uiterste nood een beroep. Beide aanvallers zijn al maanden uit vorm. En Jeffrey Sarpong, die vanwege de absentie van de twee middenvelders bij de selectie is gehaald, heeft dit seizoen slechts een paar minuten in de voorronde van de Champions League gespeeld.

Als het aan international Urby Emanuelson ligt, verandert Koster in de resterende weken van dit seizoen sowieso weinig aan zijn elftal.

,,Dit is voor Ajax de best denkbare opstelling,’’ sprak de gelegenheidslinksbuiten die in de aanval langzaam maar zeker opbloeit, na een moeilijk periode als verdediger. Emanuelson laat nu weten dat hij niet meer terug verlangt naar de positie van linksback, de plek waarop hij zich in Oranje speelde.

Emanuelson: ,,Jan Vertonghen is een betere back dan ik. En Bruno Silva doet het op rechts beter dan Ogararu. De trainer heeft in de loop van het seizoen wat dingen omgezet en achterin voor veel meer zekerheid gekozen. Ik sta nu voor Vertonghen en het blijkt dat we elkaar goed aanvoelen.

,,Ik ben nu de hele tijd bezig. Dat was ik als back niet. Toen lette ik alleen maar op de rechtsbuiten. Nu ben ik voortdurend bezig om ruimte te maken voor Jan of voor Edgar Davids. Misschien ben ik nu wel attenter dan toen. Iedereen vraagt nu om mijn steun, er is geen tijd meer om te verslappen.’’

Ook Vertonghen wenst dat de komende weken alles blijft zoals het is, ook al speelt de Vlaming net als Emanuelson op een voor hem onwennige plek. Hij was nooit eerder linksback tot Koster hem daar posteerde.

,,Joh, ik weet dat ik me nog veel meer moet ontwikkelen, maar ik ben al als een kind zo blij dat ik speel,’’ aldus de Belg. ,,De keuze van de trainer pakt goed uit, we draaien steeds beter. Ik moet alleen aanvallend sterker worden.’’

De bedoelingen van Ajax vanavond zijn duidelijk. Met nog vijf duels te gaan ambiëren de Amsterdammers de kloof met de Eindhovenaren te verkleinen tot een punt. Adrie Koster: ,,We zullen moeten winnen. Als we dat niet doen, wordt het heel moeilijk om nog kampioen te worden. Deze wedstrijd is dus cruciaal.’’

Koster weet waar hij PSV kan raken. Hij wilde eigenlijk niet in het openbaar toegeven dat het duo Alcides-Salcido de laatste tijd vaker wankelt dan voorheen. ,,Laat ik het zo zeggen, die twee hebben er een paar keer niet goed uitgezien.’’

Iedereen bij Ajax denkt PSV te kunnen verslaan. ,,Het wordt een schaakspel,’’ aldus Emanuelson. ,,Want wat gaan wij doen als het in de 80ste minuut nog 0-0 staat? Doen we er nog een verdediger bij om die stand vast te houden, of nemen we risico? Zij zullen zich nog meer terug laten zakken, een gelijkspel is voor PSV genoeg. Het wordt een duel tussen de twee beste ploegen van Nederland.’’
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:57:28 #298
206623 Timmie1983
The name is Smith, Agent Smith
pi_57506889
Urby is en blijft de meest overschatte speler van de eredivisie.
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
pi_57508717
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:57 schreef Timmie1983 het volgende:
Urby is en blijft de meest overschatte speler van de eredivisie.
Maar San Marco blijft hem selecteren
pi_57529842
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Eerlijk is eerlijk, de laatste tijd speelt hij weer heel behoorlijk.
Tegen PSV speelde hij ook weer een fantastische wedstrijd ja
Goed dat Davids hem even op z'n flikker gaf.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 maart 2008 @ 22:24:17 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57529870
Deel II komt eraan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')