Met wiequote:Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef Radegast het volgende:
Die gaat mee naar Duitsland, kan niet missen!
Hij was inderdaad een van de smaakmakers.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef methodmich het volgende:
Dan heb je niet gekeken naar Praag - Ajax natuurlijk, maar dat is je vergeven jp.
Er zijn schijnbaar wel enkele mensen te vinden die het met je eens zijn, vooruit, jij mag je topic van mijquote:Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef methodmich het volgende:
Dan heb je niet gekeken naar Praag - Ajax natuurlijk, maar dat is je vergeven jp.
Bij gebrek aan beter. In dat opzicht speelde Castelen vanavond ook heel goed.quote:Op donderdag 15 september 2005 20:08 schreef RayMania het volgende:
Speelde gister inderdaad als één van de beteren.
quote:Op donderdag 15 september 2005 21:01 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter. In dat opzicht speelde Castelen vanavond ook heel goed.![]()
Zegt een fan van een club waar Eric Addo in CL-duels mag meespelen.... Hou op man, Urby is niet matig.quote:
Hij is al de hele competitie goed en ook tegen Bröndby was ie best okee.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vond z'n spel niet best de laatste tijd, in Praag heeft hij me wel positief verrast. Technisch is hij erg goed, tactisch is hij er nog niet.
De club die ik aanhang en welke spelers daarvoor in een bepaalde competitie uitkomen zijn hier niet relevantquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zegt een fan van een club waar Eric Addo in CL-duels mag meespelen.... Hou op man, Urby is niet matig.
Helemaal mee eens. Vooral zijn groei vind ik opvallend. Hopelijk geen terugval.quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:50 schreef methodmich het volgende:
Eind vorig seizoen was heel Ajax slecht, dan kan je niks verwachten van Urby. Nu gaat het lekker en krijgt ie meer vertrouwen en dan zie je zijn kwaliteiten.
Urby is te vereglijken met van Bronckhorst: voetballend goed, maar zodra er een echte rechtsbutien tegenover hem komt tre staan heeft hij grote problemen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:44 schreef methodmich het volgende:
Hoe kan je Urby nou een matige linksback vinden???
En die spelen allemaal bij Ajax.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:22 schreef methodmich het volgende:
Nou, er zijn in de hele wereld misschien nog 3 echte rechtsbuitens te vinden, dus dat probleem speelt niet.
Ik hap maar nietquote:Op woensdag 21 september 2005 18:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
En die spelen allemaal bij Ajax.
Je kunt natuurlijk ook een goede dynamische middenvelder op hem zetten, zoals Tsjechie op het EK met Poborsky deed......... Tegen een slimme coach/ploeg komt Oranje met Urby op linksback in de problemen.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:22 schreef methodmich het volgende:
Nou, er zijn in de hele wereld misschien nog 3 echte rechtsbuitens te vinden, dus dat probleem speelt niet.
quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
ajaks
Zucht.....quote:en ik vind hem nu al arrogant ogen.
Want?quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:45 schreef the_legend_killer het volgende:
Deze speler wordt heel erg overschat !
Ik bedoel dat na het WK voor onder de 20 het te snel is gegaan allemaal.quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:10 schreef methodmich het volgende:
En te snel? Hij heeft juist lang moeten wachten op zijn debuut. WK onder de 20 was ook niet te snel, hij zat al jaren bij die ploeg.
En als V Bommel een fout maakt tijdens de halve finale van de CL dan herrinert iedereen deze voorval en benadrukt die feit maar al te graagquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:47 schreef Kang-He het volgende:
Iedere speler maakt fouten.
Donder gewoon op. V. Bommel moet een ploeg dragen, is de ster van het elftal en zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat psv wordt uitgeschakeld. Deze jongen is net komen kijken, speelt een bal in en als Boukhari wat feller is en naar de bal toekomt is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:36 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
En als V Bommel een fout maakt tijdens de halve finale van de CL dan herrinert iedereen deze voorval en benadrukt die feit maar al te graag![]()
Zoek jij me een speler uit die geen fouten maakt...quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:45 schreef Suijk het volgende:
[..]
Donder gewoon op. V. Bommel moet een ploeg dragen, is de ster van het elftal en zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat psv wordt uitgeschakeld. Deze jongen is net komen kijken, speelt een bal in en als Boukhari wat feller is en naar de bal toekomt is er niks aan de hand.
Ben ik met je eens.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:38 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Als je dan gaat zeiken dat Urby een fout maakt omdat die net komt kijken dan moet je maar een ervaren speler erin zetten, makkelijk om alles op de jeugdige onervarenheid van een speler te steken. Als je ervoor kiest dan moet je de gevolgen ook gewoon erbij nemen.
Ik vind 't precies 't zelfde als Mtilliga van Feyenoord destijds op de backpositie.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:42 schreef Radegast het volgende:
Emanuelson moet inderdaad naar het middenveld, hij is wat te druistig voor de linksbackpositie.
Dat was m! Zat me al af te vragen waar ie me aan deed denken.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik vind 't precies 't zelfde als Mtilliga van Feyenoord destijds op de backpositie.
Dat was Boukhari hoor, voor 80 %. Verder was Urby iets minder dan normaal.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:40 schreef jpzegthallo het volgende:
Dankzij Urby nu 0-1. Goede speler.
quote:De kleine komeet
URBY EMANUELSON: „IK HEB IEDEREEN LATEN SCHRIKKEN”
AMSTERDAM, vrijdag
UAN Francisco Garcia loopt nu al een poosje rond bij J Ajax. Hij moest eerst volledig fit worden, wapperde vervolgens in het tweede elftal met zijn elleboog en mag pas volgende week weer worden opgesteld. Maar dat is niet de enige reden waarom zijn inbreng tot drie nietszeggende invalbeurten beperkt bleef. Het heeft vooral te maken met de opzienbarende ontwikkeling van Urby Emanuelson. „Ik heb iedereen laten schrikken.”
Van de minste verwachtingen naar de meeste speelminuten. „Meestal gebeuren er mooie dingen als er problemen zijn”, is een gevleugelde uitspraak van Marco van Basten, die Emanuelson voor de tweede keer opnam in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Danny Blind kan die stelling inmiddels onderschrijven.
Ajax zou hoe dan ook een tweede linksback aangetrokken hebben, omdat de positie nu eenmaal dubbel bezet moest zijn en de rentree van Maxwell pas in 2006 wordt verwacht. Het aantrekken van Juanfran is achteraf bekeken dus niet zinloos. Maar de noodzaak om de Spanjaard zo spoedig mogelijk in te kunnen zetten, is wél verdwenen. „Ik zie op dit moment geen aanleiding om Urby buiten het elftal te houden”, aldus Blind.
„Het is eigenlijk een raar verhaal”, zegt Emanuelson zelf. Dat de roep om Juanfran verstomd is, beschouwt hij misschien wel als het grootste compliment. „In mijn achterhoofd hield ik er rekening mee dat hij redelijk snel zou gaan spelen. Anders kopen ze hem niet. Maar ik denk dat niemand had verwacht dat het zó goed zou gaan. In die zin heb ik de technische staf verrast en is het logisch dat ik blijf staan. Maar ik zou er geen moeite mee hebben om de komende wedstrijden op de bank te moeten zitten. Dit seizoen zag ik als een leerjaar, waarin ik in principe niet meteen had moeten vechten voor een basisplaats. Nu kom ik waarschijnlijk toch in een concurrentiestrijd terecht.”
Emanuelson, die al op zevenjarige leeftijd bij Ajax belandde, was zichtbaar gebaat bij een lange reeks wedstrijden. De twijfels over zijn spel verdwenen, de onzuiverheid ook. „In het begin was écht alles nieuw voor me. Grote wedstrijden, volle stadions. Niet dat ik er heel veel moeite mee had, maar het deed toch iets met me. Het leek of ik zweefde. Misschien vond ik het wel té mooi om mee te maken. Door die foutjes schrok ik wakker en viel de spanning van me af. Inmiddels heb ik al zo veel belangrijke wedstrijden gespeeld dat ik er veel beter mee om kan gaan.”
Na de verkeerde pass in de thuiswedstrijd tegen Arsenal (tweede minuut, 0-1) zei Blind: „Van Urby kan ik het hebben.” Een typerende opmerking. Emanuelson: „Hier wordt er juist bij jonge spelers op gehamerd dat je, zeker in belangrijke wedstrijden, blijft voetballen en je je niet inhoudt. Je mág fouten maken. Het was vervelend dat het mij gebeurde, want ik had veel van die wedstrijd verwacht. Maar het is prettig om dan het vertrouwen te voelen.”
Emanuelson, vorige week uitblinker tegen PSV, wordt een allrounder genoemd. Verdediger, middenvelder, aanvaller. Dynamiek, techniek, goed schot. Maar de clou van zijn onstuimige doorbraak moet grotendeels in zijn hoofd gezocht worden, geeft hij aan. „Na mijn debuut was ik niet tevreden. Daar ben ik lang mee bezig geweest. Ik nam me dit seizoen voor te laten zien wie Urby Emanuelson echt is. Die drive is heel sterk.”
Blind heeft al een paar, zoals hij dat noemt, „prikkelende gesprekken” met de kleine komeet gevoerd; om hem voor te bereiden op fase 2. „Urby is niet langer de relatief onbekende jongeling in het elftal. De lat wordt, met name door de buitenwereld, steeds hoger gelegd en dat moet ook. Eigenlijk gaat het nu pas beginnen.”
Vurnon Anita wellicht?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:37 schreef methodmich het volgende:
Mij niet echt, maar ik had dan ook voorkennis.
Van wat er nu aankomt in de A1 is moeilijker inschatten voor mij.
Denk niet dat Cruijff in maart/april al fan was van Urby... Alleen mensen die redelijk de jeugd kenden toen. En zo goed geinformeerd zal Cruijff toch niet zijn, of zit ik daar enorm mis? :/quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat waren er in maart / april 2005 toch echt erg weinig hoor...
Ja, als linkermiddenvelder. Juanfran moet op linksback blijven.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:52 schreef methodmich het volgende:
Jammer dat Urby ziek is, maar straks is hij weer helemaal fit en gaat hij weer verder met het zijn van de beste Ajacied dit seizoen!
Zou Danny ook eens kunnen proberen. Maar hij lijkt het niet van plan.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:58 schreef Radegast het volgende:
Juanfran is verdedigend beter. Urby moet met z'n drang naar voren en loopvermogen op het middenveld gewoon de nieuwe Edgar Davids worden.
Je weet het gewoon nietquote:Op vrijdag 9 december 2005 20:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Omdat hij niet degelijk is en op fouten is te betrappen valt hij door de mand.
Ik ga zo geen wedstrijden uit mijn hoofd noemen, want tegen wie het allemaal was ben ik vergeten.
Heerlijk argumentje weer, beste anti-fan. Ik heb Urby regelmatig spelers zien afstoppen. Sterker nog, in de meeste wedstrijden die ik Urby heb zien spelen was het niet nodig spelers af te stoppen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:35 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nou je ziet hem nooit echt spelers afstoppen.
Een Tros programma op Talpa?quote:Op zondag 12 maart 2006 13:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voor alle fans; vanavond bij Cafe de Sport.
Nu doe je net of je alwetend bent. Over dat soort zaken kun je als buitenstaander moeilijk oordelen.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:11 schreef methodmich het volgende:
Inzinking kwam alleen door Blind eigenlijk. Die vond dat Urby maar eens moe moest wezen.
quote:Op zondag 12 maart 2006 17:11 schreef methodmich het volgende:
Inzinking kwam alleen door Blind eigenlijk. Die vond dat Urby maar eens moe moest wezen.
Heeft hij een langere periode minder gespeeld dan? Volgens mij toch niet.quote:Op zondag 12 maart 2006 20:56 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Nu doe je net of je alwetend bent. Over dat soort zaken kun je als buitenstaander moeilijk oordelen.
quote:Op maandag 13 maart 2006 19:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Heeft hij een langere periode minder gespeeld dan? Volgens mij toch niet.
Ik weet niet wat jij onder een inzinking verstaatquote:Op zondag 12 maart 2006 17:11 schreef methodmich het volgende:
Beetje late reactie, maar Urby stond die periode kotsend op het trainingsveld. Vermoeidheidverschijnselen.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:11 schreef methodmich het volgende:
Waanzin, alsof dat half uurtje uitmaakt, meneer is toch prof ?quote:Op zondag 6 mei 2007 20:11 schreef vitessezuid113 het volgende:
Hij is nu naar het ziekenhuis zijn vrouw is aan het bevallen![]()
Dus als ie net in dat half uurtje vader wordt is dat jammer maar helaas dat hij niet bij de geboorte aanwezig kan zijn? Wat is nou belangrijker?quote:Op zondag 6 mei 2007 20:21 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Waanzin, alsof dat half uurtje uitmaakt, meneer is toch prof ?
Waarschijnlijk was hij anders ook wel gewisseld.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:21 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
doe ff normaal johquote:Op zondag 6 mei 2007 21:05 schreef Grimm het volgende:
-
quote:Op zondag 6 mei 2007 20:21 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Moet dat nouquote:Op zondag 6 mei 2007 21:05 schreef Grimm het volgende:
EDIT
Het gaat omdat ene scheldwoord. Dat is gewoon not-done. Dat behoor je te weten.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:12 schreef Grimm het volgende:
Waarom niet? omdat hij geen zin heeft om het wk te voetballen, nog nooit zulke onzin gehoord gadverdamme.
Babel heeft hetzelfde seizoen en die voetbalt wel gewoon, nooit weer oproepen die mafkees
Ik moest in een ander topic reageren op dat artikel dat Urby niet wilde voetballen, omdat de mijne werd gesloten.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:14 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Het gaat omdat ene scheldwoord. Dat is gewoon not-done. Dat behoor je te weten.
Maar laten we dat niet in dit topic bespreken.
Kan je je woorden geen kracht bij zetten door goede argumenten te geven in plaats van schelden met ziektes?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik moest in een ander topic reageren op dat artikel dat Urby niet wilde voetballen, omdat de mijne werd gesloten.
Kan welquote:Op zondag 6 mei 2007 21:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kan je je woorden geen kracht bij zetten door goede argumenten te geven in plaats van schelden met ziektes?
Ben ik het niet mee eens.quote:Dit ventje moeten ze nooit meer oproepen, ik kan dit dus helemaal niet begrijpen.
Dat is geen excuus, je wilt voor je vaderland voetballen ofniet, die jongetjes strijken een godsvermogen op per week/maand.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Die jongen zit er gewoon doorheen, dat merk je.
Hij moet aan zich zelf denken.
Ik denk niet dat deze afzegging er iets mee te maken heeft dat hij niet voor zijn vaderland wil uitkomen, ik denk dat hij met zijn hoofd heeft besloten en niet met zijn hart. Dat is toch alleen maar eerlijk.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:28 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dat is geen excuus, je wilt voor je vaderland voetballen ofniet, die jongetjes strijken een godsvermogen op per week/maand.
Nooit weer oproepen, zie ik 10 keer liever Drenthe die d'r met hart en ziel invliegt dan Urby, wat een waardeloos persoon, zo word het nooit wat met het NL elftal.
Wat is dat nou weer voor iets gaars dat de UEFA twee jaar achter elkaar een EK-21 organiseert?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:29 schreef RayMania het volgende:
Emanuelson heeft gespeeld op het WK -20 (zomer 2005), het EK -21 (zomer 2006), speelt bijna alles.
Logisch dat 'ie even rust neemt.
Wat schiet je daar nou mee op? denk jij als jij, bouwvakker of ergens op kantoor werkt, bij je baas aanklopt en dat je zegt dat je even rust nodig hebt want je word moe van het stenen sjouwen of van het typen dat hij dat accepteerd?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze afzegging er iets mee te maken heeft dat hij niet voor zijn vaderland wil uitkomen, ik denk dat hij met zijn hoofd heeft besloten en niet met zijn hart. Dat is toch alleen maar eerlijk.
Daar piepen ze net zo hard hoor, Alex Ferguson deze week nog...quote:Op zondag 6 mei 2007 21:32 schreef Grimm het volgende:
[..]
moet hij n's in Engeland gaan voetballen met de league cup, fa cup, europees en de premier league.
Dat is het verschil tussen Profvoetballer en Werk wat jij en ik doen!quote:Op zondag 6 mei 2007 21:32 schreef Grimm het volgende:
[..]
Wat schiet je daar nou mee op? denk jij als jij, bouwvakker of ergens op kantoor werkt, bij je baas aanklopt en dat je zegt dat je even rust nodig hebt want je word moe van het stenen sjouwen of van het typen dat hij dat accepteerd?
Zo vaak speelt Ajax nou ook weer niet, moet hij n's in Engeland gaan voetballen met de league cup, fa cup, europees en de premier league.
Omdat ze het nu naar de oneven jaartallen tillen. En ze wilden niet eerst 3 jaar wachten.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:32 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor iets gaars dat de UEFA twee jaar achter elkaar een EK-21 organiseert?
Snap er ook niets meer van welke toernooien er allemaal zijnquote:Op zondag 6 mei 2007 21:32 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor iets gaars dat de UEFA twee jaar achter elkaar een EK-21 organiseert?
Ja omdat man utd nog europees voetbalde, de Fa cup en competitie speelt.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:33 schreef Radegast het volgende:
[..]
Daar piepen ze net zo hard hoor, Alex Ferguson deze week nog...
Alleen Ajax heeft niet de selectie dat ze Urby adequaat op kunnen vangen.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:35 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ja omdat man utd nog europees voetbalde, de Fa cup en competitie speelt.
Fa in Engeland betekend heel wat meer wedstrijden dan die 5 van Ajax.
Plus ze spelen als sinds febr. maart geen europees voetbal meer
Nou dat dacht ik dus niet hequote:Op zondag 6 mei 2007 21:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen Profvoetballer en Werk wat jij en ik doen!
Dat is jouw mening en de mijne is anders. We zullen het niet eens worden dus laten we die discussie maar achterwegen laten anders is dalijk het hele topic vol met de posts van onsquote:Op zondag 6 mei 2007 21:36 schreef Grimm het volgende:
[..]
Nou dat dacht ik dus niet he
Urby moeten ze nooit meer oproepen met zo'n instelling, hij wil niet eens voor jong oranje voetballen tijdens een wk in EIGEN land!
Je moet zowat het gras opvreten man
quote:Op zondag 6 mei 2007 21:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen Ajax heeft niet de selectie dat ze Urby adequaat op kunnen vangen.
Bij Manchester konden ze rouleren![]()
Jij vind het niet raar dat een speler tijdens een wk in eigen land niet wil spelen, omdat hij er geen zin in heeft?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en de mijne is anders. We zullen het niet eens worden dus laten we die discussie maar achterwegen laten anders is dalijk het hele topic vol met de posts van ons![]()
Waar zegt hij dan dat hij geen zin heeft?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:39 schreef Grimm het volgende:
[..]
Jij vind het niet raar dat een speler tijdens een wk in eigen land niet wil spelen, omdat hij er geen zin in heeft?
Gast je hebt een engels Cq iers vlagje als avater en je kan het niet begrijpenquote:Op zondag 6 mei 2007 21:40 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waar zegt hij dan dat hij geen zin heeft?
Ten eerste heb ik het teken van London Irish als avatar!quote:Op zondag 6 mei 2007 21:42 schreef Grimm het volgende:
[..]
Gast je hebt een engels Cq iers vlagje als avater en je kan het niet begrijpenhet toont totaal geen wil van inzet
surequote:Op zondag 6 mei 2007 21:07 schreef buzzer het volgende:
[..]
Je bent nog te jomg om dat te begrijpen, laat maar....
Te moequote:Op zondag 6 mei 2007 21:45 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik het teken van London Irish als avatar!
Ten tweede: Hij geeft als reden op dat hij te moe is van het seizoen, wat begrijp je daar niet aan?
Rugby wordt gespeeld door echte mannen en die kennen geen vermoeidheid!quote:Op zondag 6 mei 2007 21:51 schreef Grimm het volgende:
[..]
Te moegodsamme die vent is 20 ofzo man.
Wat zou jij d'r van zeggen als eevn avn die rugby spelers zou zeggen dat hij niet wilde spelen want hij is te moe
En voetballers ook niet. puntquote:Op zondag 6 mei 2007 21:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Rugby wordt gespeeld door echte mannen en die kennen geen vermoeidheid!![]()
Hij speelt wel vaker bij Inter de laatste tijdquote:Op maandag 7 mei 2007 13:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Maxwell heeft welgeteld 1 momentje van glorie gekent voor Inter Milan dit jaar toen hij de mooie dubbele schaar gevolgd door een goal deed
Daarom Jong-a-Pin linksback en Drenthe linkshalf. En dan Emanuelson als goede vervangerquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Emanuelson of Jong-a-Pin linksback, Drenthe ervoor op het middenveld.. Kunnen dus beide wel spelen, alhoewel je met Jong-a-Pin iets meer verdedigende zekerheid hebt (lees: minder aanvallende aspiraties t.a.v. Emanuelson)
Dat is ook dikke bullshit natuurlijk. Hetzelfde type speler, maar met andere kwaliteiten. Emanuelson heeft elegantie, fluwelen techniek en passeert bijna op gevoel. Drenthe heeft kracht, dynamiek en een prima techniek.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:15 schreef Snatsie het volgende:
Kan voorlopig op het 2e plan worden gezet bij Oranje! Drenthe is 10x beter![]()
En ook beter dan Drenthe in verdedigend opzicht.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:25 schreef El_Bassie het volgende:
Emanuelson is trouwens verdedigend ook nog wel een stukje beter dan Jong-a-ping..
Jong - a - Pin werd aan alle kanten voorbij gelopen door die Portugees johquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Emanuelson of Jong-a-Pin linksback, Drenthe ervoor op het middenveld.. Kunnen dus beide wel spelen, alhoewel je met Jong-a-Pin iets meer verdedigende zekerheid hebt (lees: minder aanvallende aspiraties t.a.v. Emanuelson)
Zie je mij beweren dat dat niet het geval was? Dat ik Jong-a-Pin een wereldtopper noem?? Zet ik er verdorie nog bij "lees: minder aanvallende aspiraties", wanneer ik spreek over 'verdedigende zekerheid', is het weer niet goed.. Overigens, die Portugees had ook telkens een aantal medespelers mee die ook nogal vrij rondliepen.., het was niet alleen Jong-a-Pin (die vorig jaar nog bij Volendam speelde en nog ontzettend veel kan en mag leren) die daar verantwoordelijk voor was..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jong - a - Pin werd aan alle kanten voorbij gelopen door die Portugees joh.
Kan zeker slechter ja. Al moet Urby dan wel verdedigend wat sterker worden.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:25 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Zie je mij beweren dat dat niet het geval was? Dat ik Jong-a-Pin een wereldtopper noem?? Zet ik er verdorie nog bij "lees: minder aanvallende aspiraties", wanneer ik spreek over 'verdedigende zekerheid', is het weer niet goed.. Overigens, die Portugees had ook telkens een aantal medespelers mee die ook nogal vrij rondliepen.., het was niet alleen Jong-a-Pin (die vorig jaar nog bij Volendam speelde en nog ontzettend veel kan en mag leren) die daar verantwoordelijk voor was..
Anyways, Emanuelson op de back met Drenthe ervoor. Lijkt me een mooie bezetting voor de linkerkant van de toekomst![]()
Tegenstander afjagen en pressie spelen, zodat deze niet aan aanvallen toekomt en weg is je probleemquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Dan mag Emanuelson verdedigend eerst wel eens wat beter worden. Zo'n linkerflank is vragen om problemen.
Wat een lamzak idd, niet te geloven.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:43 schreef Radegast het volgende:
Ik zou na deze wedstrijd vanavond twee weken z'n zakgeld salaris inhouden.
Nee.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:57 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Tegenstander afjagen en pressie spelen, zodat deze niet aan aanvallen toekomt en weg is je probleemTegen toplanden is het inderdaad risicovol, aan de andere kant, dit zijn nog erg jonge spelers en ze worden (normaal gesproken dan..) alleen nog maar beter
En dan niet alleen bij hem, ook bij een hoop anderen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:43 schreef Radegast het volgende:
Ik zou na deze wedstrijd vanavond twee weken z'n zakgeld salaris inhouden.
Urby duwde hem ook buiten de 16, eigenlijk was het geen penalty dus.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
En dan niet alleen bij hem, ook bij een hoop anderen natuurlijk.
Was niet best gisteren met Urby, maar die pingel moest ie veroorzaken door de ouderdom van Jaap, die er uitgelopen werd. Al kan je dan beter tackelen buiten de 16.
Urby's topic was één van de weinige die ik zo snel kon vinden.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, als ie wat eerder reageert kan hij hem buiten het strafschopgebied al opvangen. Maar hij wacht al totdat de aanvaller bijna tussen hem en de goal is, dan vraag je om problemen. Was trouwens geen penalty. Maar ik snap nog steeds niet dat iedereen d'r zo'n goede linksback in ziet, Davids speelde vorig seizoen, einde seizoen niet voor niks al veel als halve linksback. Verdedigend is het gewoon niet wat. Als middenvelder wel een absoluut toptalent.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Was niet best gisteren met Urby, maar die pingel moest ie veroorzaken door de ouderdom van Jaap, die er uitgelopen werd. Al kan je dan beter tackelen buiten de 16.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:48 schreef sjakiestorm het volgende:
en laat m vermaelen meenemen
Het is met Urby een beetje hetzelfde verhaal als met Nigel de Jong destijds, te druistig en nonchalant om in de achterhoede te spelen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:04 schreef koningdavid het volgende:
Urby moet zich denk ik meer op het middenveld gaan richten. Links hangend in een 4-4-2 systeem (de Drenthe rol) is hij op zijn best denk ik.
Maar dan komen we linksachterin weer in de problemen. Ik zie Vermaelen veel liever in het centrum, en Colin -->quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:10 schreef Radegast het volgende:
Linkermiddenvelder lijkt me zolang Davids geblesseerd is inderdaad de beste positie voor hem.
vertonghen naast Jaap, vermaelen linksback. Heitinga rechtsback, Maduro op het middenveld.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:13 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar dan komen we linksachterin weer in de problemen. Ik zie Vermaelen veel liever in het centrum, en Colin -->
Misschien Schilder als linksback.
kut héquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:31 schreef Stylez het volgende:
Wat een overschatte speler die "Urby" (kut naam ook) verdedigend zwak, en loopt de hele tijd voorin waardoor hij achterin net te laat is. Kan beter op het middenveld spelen, al is hij daar ook kut, alleen minder kut dan als back.
Ovedrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
vertonghen naast Jaap, vermaelen linksback. Heitinga rechtsback, Maduro op het middenveld.
Van Geel mag ook wel een paar verdedigers halen zeg, wat is het toch eigenlijk een halfgare selectie...
Wat een onzin. Emanuelson was volgens mij gisteren de enige die zijn man een keer of twee voorbij kwam. Emanuelson is voor de linkshalf positie gewoon erg goed, verdedigend komt hij tekort helaasquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:41 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
kut hé
ik vind urby ook maar steeds slechter worden ofsow.. die gast slaapwandelt maar wat over het veld, en een man voorbij gaan kan hij ook al bijna niet.![]()
Och dan verkopen ze Heitinga voor een zak met geldquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:32 schreef Suijk het volgende:
Tja, dat verdien je niet terug met een transfer naar Arsenal.
Vorige jaar een tegen Kopenhagen. Dure jongen die Urby.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Even kort door de bocht maar wel waar: Urby kost je 2 goals tegen Slavia, in elke match 1.
Klopt, alleen beetje jammer dat die terugslag 30 miljoen heeft gekostquote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hij heeft de voor Ajax-talenten gebruikelijke terugslag?
Dat is voor alle talenten zo. Al vind ik de talenten bij Ajax over het algemeen wel wat onvolwassener spelen trouwens. Heeft ook wel weer wat, want daar worden wedstrijden af en toe wel leuker van. Maar die bal moet soms gewoon het stadion uit, en als het niet anders kan de tegenstander ook, en dat alles ook nog is zonder kaarten te pakken als het kan. D'r wordt toch nog iets vaak te veel gevoetbald, vooral achterin.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hij heeft de voor Ajax-talenten gebruikelijke terugslag?
Een Emanuelson in vorm is vooral aanvallend een toegevoegde waarde. Daarom zou ik Heitinga terughalen(middenveld is niet in balans zo, teveel fysiek, te weinig techniek), Vermaelen linksback zetten en Emanuelson linkshalf zetten.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:30 schreef El_Bassie het volgende:
Een Emanuelson in vorm is een topper. Een Emanuelson in deze vorm is niet basiswaardig.
Dat leren ze in de jeugd vrijwel niet, omdat ze dan negen van de tien keer voetballend superieur zijn. Dat is dat speelse dat ze dan hebben als ze in de senioren komen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:23 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dat is voor alle talenten zo. Al vind ik de talenten bij Ajax over het algemeen wel wat onvolwassener spelen trouwens. Heeft ook wel weer wat, want daar worden wedstrijden af en toe wel leuker van. Maar die bal moet soms gewoon het stadion uit, en als het niet anders kan de tegenstander ook, en dat alles ook nog is zonder kaarten te pakken als het kan. D'r wordt toch nog iets vaak te veel gevoetbald, vooral achterin.
Dat is de laatste jaren al niet meer zo. Teams van Vitesse, Feyenoord, Twente en in de lagere elftallen vast nog een stel andere zijn ook al kampioen geweest. Gek genoeg hebben de spelers bij die clubs wel de mentaliteit om de bal of de tegenstander zo af en toe is een flinke schop te geven, en die van Ajax niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat leren ze in de jeugd vrijwel niet, omdat ze dan negen van de tien keer voetballend superieur zijn. Dat is dat speelse dat ze dan hebben als ze in de senioren komen.
Omdat die 4-3-3 moeten spelen volgens het plan van ome Louis. Driehoekjes, lekker tikken, je weet wel...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:49 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dat is de laatste jaren al niet meer zo. Teams van Vitesse, Feyenoord, Twente en in de lagere elftallen vast nog een stel andere zijn ook al kampioen geweest. Gek genoeg hebben de spelers bij die clubs wel de mentaliteit om de bal of de tegenstander zo af en toe is een flinke schop te geven, en die van Ajax niet.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:13 schreef stefmans het volgende:
Urby moet maar eens op de bank om er achter te komen dat hij niet de enige speler is voor zijn positie.
Hij maakt een slechte periode door, maar om hem nou gelijk als mislukt te bestempelen is wel heel erg kortzichtig.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weer een voorbeeld van een mislukt Ajax talent?
Hoezo? Hij speelt pas een aantal wedstrijden slecht. Vorig seizoen was hij gewoon heel behoorlijk hoor (op Kopenhagen thuis na)quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lange vormdip dan
Nee, zijn dip is al voorbij sinds het Jeugd-EK.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is het van Maduro ook nog steeds een vormdip?
Hij speelde gisteren goed hoor.quote:Op zondag 16 september 2007 12:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hij veroorzaakte gister toch weer een penalty. Wanneer is die vormdip voorbij?
Hij hoort daarom ook op het middenveld te staan. Een beetje de 'Drenthe-rol'.quote:Op zondag 16 september 2007 12:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
Zijn invalbeurt in Oranje was inderdaad hoopgevend. Maar hij blijft van die vervelende fouten maken... Die kosten je de kop op hoog niveau.
Klopt. Maar dan zou Ajax weer een linksback moeten kopen. En lijkt zijn rol in Oranje ook een beetje uitgespeeld.quote:Op zondag 16 september 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hij hoort daarom ook op het middenveld te staan. Een beetje de 'Drenthe-rol'.
Weer een linksback?quote:Op zondag 16 september 2007 12:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan zou Ajax weer een linksback moeten kopen. En lijkt zijn rol in Oranje ook een beetje uitgespeeld.
Hij heeft de bal te lang bij zich om als middenvelder te kunnen fungeren. Linksback blijft zijn beste positie.quote:Op zondag 16 september 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hij hoort daarom ook op het middenveld te staan. Een beetje de 'Drenthe-rol'.
Andere betekenis van weer. Als gevolg van het overzetten van Urby naar het middenveld.quote:
Het is als verdediger een prutser omdat hij niet kan verdedigen.quote:Op zondag 16 september 2007 13:01 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Hij heeft de bal te lang bij zich om als middenvelder te kunnen fungeren. Linksback blijft zijn beste positie.![]()
Jammer allleen dat hij zijn sterke tackle zo vaak uitvoert op de benen van de tegenstander in het strafschop gebiedquote:Op zondag 16 september 2007 13:12 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hij kan wel degelijk verdedigen. 1 op 1 is hij redelijk en hij heeft een zeer sterke tackle bv. Zijn probleem is dat hij positioneel niet sterk is ( net zoals elke verdediger uit de ajax opleiding), vaak uit positie is( doordat hij van positie wisselt en de organisatie bij ajax zo slecht is dat niemand zijn positie overneemt) en zijn nonchalance.
quote:AS ROMA WIL URBY EMANUELSON
Van onze speciale verslaggevers
KATWIJK, dinsdag
Ajax dreigt Urby Emanuelson (21) in de winterstop kwijt te raken aan AS Roma. De Italiaanse club deed eerder al een poging de Ajacied in te lijven, maar wil er nu serieus werk van maken.
,,Het verbaast me niet dat ze zich weer melden”, aldus de international. ,,Afgelopen zomer meldden ze zich al en zeiden dat ze een eerste bod van acht miljoen euro bij Ajax zouden neerleggen. Dat is – mede op verzoek van mijn zaakwaarnemer Brian Berkleef en mij – niet gebeurd, omdat Martin van Geel te kennen gaf dat er na het vertrek van Babel en Sneijder niemand meer weg mocht. AS Roma is een mooie club, waar ik zeker voor zou willen spelen. Het is alleen de vraag of ik in de winterstop al naar Italië moet.”
Henk ten Cate had de verwachting al uitgesproken dat Emanuelson de volgende zou zijn die een internationale toptransfer zou maken. Niet alleen Emanuelson mag zich in serieuze Italiaanse belangstelling verheugen. Internazionale zat zaterdag in Constanta op de tribune voor Rafael van der Vaart en stuurt morgen eveneens een delegatie.
Nee want je hebt ook zo geweldig gespeelt dit seizoen.quote:,,Het verbaast me niet dat ze zich weer melden”, aldus de international. ,
Er zijn nauwelijks fatsoenlijke linksback. Dan kan je wel een risicootje nemen van 7 miljoenquote:
Bedoel je nou dat het te weinig is?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:53 schreef zjroentje het volgende:
Die heeft nog een 3-jarig contract na dit seizoen. Om dat bod van 8 miljoen zou ik even lekker hartelijk lachen en dan de hoorn weer op de haak leggen.
Voor 8 miljoen zou ik 'm idd gewoon lekker houden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:56 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Bedoel je nou dat het te weinig is?![]()
Wie laten ze nu meestal op die plek lopen? Max Tonetto toch? Da's ook meer een middenvelder van origine.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:14 schreef DIGGER het volgende:
Roma kijkt te veel naar aanvallende kwaliteiten en te weinig naar defensie kwaliteiten, dunkt me.
Nou ken ik die Tonetto niet, maar Italiaanse middenvelders over het algemeen(op sommige spelmakers na) zijn toch een stuk feller in de duels, hebben veel meer verdedigende kwaliteiten en discipline en veel meer lichaam dan Urby Emanuelson. Als ze d'r iemand bij in de buurt zetten die het verdedigende werk van Emanuelson steeds opvangt, zoals Davids vorig seizoen bij Ajax, dan kan ik het me voorstellen. Anders nemen ze een heel groot risico denk ik. Al is het voor Urby misschien niet eens zo slecht, wordt je wel een vent van een poosje in de Serie A voetballen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wie laten ze nu meestal op die plek lopen? Max Tonetto toch? Da's ook meer een middenvelder van origine.
Het vaderschap in combinatie met voetbal is nog te zwaar voor hem.quote:Op zondag 25 november 2007 19:17 schreef RayMania het volgende:
Waar is Urby mee bezig? Speelt echt als een natte dweil de laatste tijd. Balverlies, foute ingooien, stomme passes.
quote:Ajax blokkeert transfer Emanuelson
Ajax wil niet meewerken aan een transfer van Urby Emanuelson naar Tottenham Hotspur. Omdat Ajax dit seizoen niet dik zit in zijn verdedigers weigert Martin van Geel de linksback te laten vertrekken. "Dan werken wij niet mee om in de winterstop een speler als Emanuelson te verkopen", luiden zijn duidelijke woorden. "Urby is een basispeler"
Brian Berkleef, de zaakwaarnemer van Emanuelson, verklaarde al dat de linksback wel iets voelde voor een vertrek naar Tottenham Hotspur. Emanuelson stond eerder dit seizoen ook al in de belangstelling van AS Roma. De verdediger staat nog tot de zomer van 2011 bij Ajax onder contract.
Tottenham had naar verluidt ongeveer tien miljoen euro over voor Emanuelson.
Als Slory de opgelegde kansen tijdens Feyenoord - Ajax had gescoord dan hadden er nog 2 bij gemoeten.quote:Op zondag 23 december 2007 19:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Vandaag weer eens verantwoordelijk voor een tegendoelpunt. De tiende van dit seizoen?
Verdedigend is het al vanaf zijn debuut een drama, hij had vorig jaar de tweede seizoenshelft het geluk dat Davids steeds zijn man opving.quote:Op zondag 23 december 2007 19:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als Slory de opgelegde kansen tijdens Feyenoord - Ajax had gescoord dan hadden er nog 2 bij gemoeten.
Wat een drama is Urby dit seizoen zeg.
quote:Bankzitter Emanuelson wil 'geen herrie schoppen'
12 februari 2008
Het jaar 2008 is voor Urby Emanuelson niet best begonnen. De verdediger werd niet alleen in eerste instantie buiten de selectie van het Nederlands elftal gelaten voor de oefenwedstrijd tegen Kroatië, maar is bovendien zijn basisplaats bij Ajax kwijt. Tegen Feyenoord en Roda JC moest de linksback op de bank plaatsnemen.
Dat is opvallend, zeker omdat Ajax in de winter nog liet weten dat een vertrek van de de 21-jarige linkspoot, die in de belangstelling stond van Tottenham Hotspur en het Italiaanse AS Roma, nog 'onbespreekbaar' was. Toch houdt Emanuelson zich voorlopig koest. "Ajax heeft er niets aan als ik herrie ga schoppen. Ik moet loeren op mijn kans", zegt de geboren Amsterdammer in Sportweek.
Emanuelson gaat dus geen herrie schoppen, maar dat neemt niet weg dat hij verbaasd is over het feit dat hij plotseling geen basisspeler meer is. "Ik had een minder fase achter de rug, maar had wel het idee dat ik me aan het oprichten was. Het ging best redelijk tegen FC Utrecht en Vitesse, maar ja… de trainer bepaalt."
Over het Europees kampioenschap, dat komende zomer gehouden wordt, denkt de dynamische linksback niet eens meer. "Ik denk dat het EK heel ver weg is bij mij. Ik richt me daarom puur op Ajax", besluit hij.
Hij moest het ook eens proberen om herrie te gaan schoppen. Niet serieus te nemen...quote:
Is ie al ooit voor een langere periode, we zullen zeggen 5 wedstrijden achtereen goed geweest?quote:
Eind vorig seizoen nog.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is ie al ooit voor een langere periode, we zullen zeggen 5 wedstrijden achtereen goed geweest?
quote:Emanuelson: ‘Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax’
Datum: 16-mrt-2008 17:36
Door Bart Vlietstra
Urby Emanuelson (foto, links) is er voor zichzelf uit. De Ajacied blijft volgend seizoen actief in de Arena. “Ik heb een moeizaam seizoen,” vertelt hij aan Sportweek. “Pas de laatste weken gaat het iets beter. Deze zomer is niet het moment om de stap te maken. Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax. Mijn contract loopt tot 2011, ik heb alle tijd.”
quote:'Vertonghen beter als linksback'
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Ajax wist maandag al dat Gabri niet opgesteld kon worden tegen PSV, dinsdag werd duidelijk dat ook Siem de Jong in de kraker ontbreekt.
De Jong (lies) zal worden vervangen door Rasmus Lindgren. Ajax-trainer Adrie Koster wilde na de sessie achter gesloten deuren amper iets kwijt over zijn basis-elf, hoewel hij weinig te kiezen overhoudt. Door de blessures van Gabri en De Jong is het duidelijk dat ook Kenneth Perez bij zijn terugkeer in Eindhoven in de basis begint. De Deen startte zondag tegen Willem II nog op de bank, maar verving Gabri toen die in de twaalfde minuut hinkend het veld verliet.
Andere opties zijn niet logisch. Op Dennis Rommedahl en Kennedy Bakircioglu doet Koster tegenwoordig alleen nog in uiterste nood een beroep. Beide aanvallers zijn al maanden uit vorm. En Jeffrey Sarpong, die vanwege de absentie van de twee middenvelders bij de selectie is gehaald, heeft dit seizoen slechts een paar minuten in de voorronde van de Champions League gespeeld.
Als het aan international Urby Emanuelson ligt, verandert Koster in de resterende weken van dit seizoen sowieso weinig aan zijn elftal.
,,Dit is voor Ajax de best denkbare opstelling,’’ sprak de gelegenheidslinksbuiten die in de aanval langzaam maar zeker opbloeit, na een moeilijk periode als verdediger. Emanuelson laat nu weten dat hij niet meer terug verlangt naar de positie van linksback, de plek waarop hij zich in Oranje speelde.
Emanuelson: ,,Jan Vertonghen is een betere back dan ik. En Bruno Silva doet het op rechts beter dan Ogararu. De trainer heeft in de loop van het seizoen wat dingen omgezet en achterin voor veel meer zekerheid gekozen. Ik sta nu voor Vertonghen en het blijkt dat we elkaar goed aanvoelen.
,,Ik ben nu de hele tijd bezig. Dat was ik als back niet. Toen lette ik alleen maar op de rechtsbuiten. Nu ben ik voortdurend bezig om ruimte te maken voor Jan of voor Edgar Davids. Misschien ben ik nu wel attenter dan toen. Iedereen vraagt nu om mijn steun, er is geen tijd meer om te verslappen.’’
Ook Vertonghen wenst dat de komende weken alles blijft zoals het is, ook al speelt de Vlaming net als Emanuelson op een voor hem onwennige plek. Hij was nooit eerder linksback tot Koster hem daar posteerde.
,,Joh, ik weet dat ik me nog veel meer moet ontwikkelen, maar ik ben al als een kind zo blij dat ik speel,’’ aldus de Belg. ,,De keuze van de trainer pakt goed uit, we draaien steeds beter. Ik moet alleen aanvallend sterker worden.’’
De bedoelingen van Ajax vanavond zijn duidelijk. Met nog vijf duels te gaan ambiëren de Amsterdammers de kloof met de Eindhovenaren te verkleinen tot een punt. Adrie Koster: ,,We zullen moeten winnen. Als we dat niet doen, wordt het heel moeilijk om nog kampioen te worden. Deze wedstrijd is dus cruciaal.’’
Koster weet waar hij PSV kan raken. Hij wilde eigenlijk niet in het openbaar toegeven dat het duo Alcides-Salcido de laatste tijd vaker wankelt dan voorheen. ,,Laat ik het zo zeggen, die twee hebben er een paar keer niet goed uitgezien.’’
Iedereen bij Ajax denkt PSV te kunnen verslaan. ,,Het wordt een schaakspel,’’ aldus Emanuelson. ,,Want wat gaan wij doen als het in de 80ste minuut nog 0-0 staat? Doen we er nog een verdediger bij om die stand vast te houden, of nemen we risico? Zij zullen zich nog meer terug laten zakken, een gelijkspel is voor PSV genoeg. Het wordt een duel tussen de twee beste ploegen van Nederland.’’
Maar San Marco blijft hem selecterenquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:57 schreef Timmie1983 het volgende:
Urbyis en blijft de meest overschatte speler van de eredivisie.
Tegen PSV speelde hij ook weer een fantastische wedstrijd jaquote:Op zondag 16 maart 2008 18:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Eerlijk is eerlijk, de laatste tijd speelt hij weer heel behoorlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |