Met wiequote:Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef Radegast het volgende:
Die gaat mee naar Duitsland, kan niet missen!
Hij was inderdaad een van de smaakmakers.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef methodmich het volgende:
Dan heb je niet gekeken naar Praag - Ajax natuurlijk, maar dat is je vergeven jp.
Er zijn schijnbaar wel enkele mensen te vinden die het met je eens zijn, vooruit, jij mag je topic van mijquote:Op donderdag 15 september 2005 19:56 schreef methodmich het volgende:
Dan heb je niet gekeken naar Praag - Ajax natuurlijk, maar dat is je vergeven jp.
Bij gebrek aan beter. In dat opzicht speelde Castelen vanavond ook heel goed.quote:Op donderdag 15 september 2005 20:08 schreef RayMania het volgende:
Speelde gister inderdaad als één van de beteren.
quote:Op donderdag 15 september 2005 21:01 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter. In dat opzicht speelde Castelen vanavond ook heel goed.![]()
Zegt een fan van een club waar Eric Addo in CL-duels mag meespelen.... Hou op man, Urby is niet matig.quote:
Hij is al de hele competitie goed en ook tegen Bröndby was ie best okee.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vond z'n spel niet best de laatste tijd, in Praag heeft hij me wel positief verrast. Technisch is hij erg goed, tactisch is hij er nog niet.
De club die ik aanhang en welke spelers daarvoor in een bepaalde competitie uitkomen zijn hier niet relevantquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zegt een fan van een club waar Eric Addo in CL-duels mag meespelen.... Hou op man, Urby is niet matig.
Helemaal mee eens. Vooral zijn groei vind ik opvallend. Hopelijk geen terugval.quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:50 schreef methodmich het volgende:
Eind vorig seizoen was heel Ajax slecht, dan kan je niks verwachten van Urby. Nu gaat het lekker en krijgt ie meer vertrouwen en dan zie je zijn kwaliteiten.
Urby is te vereglijken met van Bronckhorst: voetballend goed, maar zodra er een echte rechtsbutien tegenover hem komt tre staan heeft hij grote problemen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:44 schreef methodmich het volgende:
Hoe kan je Urby nou een matige linksback vinden???
En die spelen allemaal bij Ajax.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:22 schreef methodmich het volgende:
Nou, er zijn in de hele wereld misschien nog 3 echte rechtsbuitens te vinden, dus dat probleem speelt niet.
Ik hap maar nietquote:Op woensdag 21 september 2005 18:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
En die spelen allemaal bij Ajax.
Je kunt natuurlijk ook een goede dynamische middenvelder op hem zetten, zoals Tsjechie op het EK met Poborsky deed......... Tegen een slimme coach/ploeg komt Oranje met Urby op linksback in de problemen.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:22 schreef methodmich het volgende:
Nou, er zijn in de hele wereld misschien nog 3 echte rechtsbuitens te vinden, dus dat probleem speelt niet.
quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
ajaks
Zucht.....quote:en ik vind hem nu al arrogant ogen.
Want?quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:45 schreef the_legend_killer het volgende:
Deze speler wordt heel erg overschat !
Ik bedoel dat na het WK voor onder de 20 het te snel is gegaan allemaal.quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:10 schreef methodmich het volgende:
En te snel? Hij heeft juist lang moeten wachten op zijn debuut. WK onder de 20 was ook niet te snel, hij zat al jaren bij die ploeg.
En als V Bommel een fout maakt tijdens de halve finale van de CL dan herrinert iedereen deze voorval en benadrukt die feit maar al te graagquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:47 schreef Kang-He het volgende:
Iedere speler maakt fouten.
Donder gewoon op. V. Bommel moet een ploeg dragen, is de ster van het elftal en zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat psv wordt uitgeschakeld. Deze jongen is net komen kijken, speelt een bal in en als Boukhari wat feller is en naar de bal toekomt is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:36 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
En als V Bommel een fout maakt tijdens de halve finale van de CL dan herrinert iedereen deze voorval en benadrukt die feit maar al te graag![]()
Zoek jij me een speler uit die geen fouten maakt...quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:45 schreef Suijk het volgende:
[..]
Donder gewoon op. V. Bommel moet een ploeg dragen, is de ster van het elftal en zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat psv wordt uitgeschakeld. Deze jongen is net komen kijken, speelt een bal in en als Boukhari wat feller is en naar de bal toekomt is er niks aan de hand.
Ben ik met je eens.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:38 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Als je dan gaat zeiken dat Urby een fout maakt omdat die net komt kijken dan moet je maar een ervaren speler erin zetten, makkelijk om alles op de jeugdige onervarenheid van een speler te steken. Als je ervoor kiest dan moet je de gevolgen ook gewoon erbij nemen.
Ik vind 't precies 't zelfde als Mtilliga van Feyenoord destijds op de backpositie.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:42 schreef Radegast het volgende:
Emanuelson moet inderdaad naar het middenveld, hij is wat te druistig voor de linksbackpositie.
Dat was m! Zat me al af te vragen waar ie me aan deed denken.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik vind 't precies 't zelfde als Mtilliga van Feyenoord destijds op de backpositie.
Dat was Boukhari hoor, voor 80 %. Verder was Urby iets minder dan normaal.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:40 schreef jpzegthallo het volgende:
Dankzij Urby nu 0-1. Goede speler.
quote:De kleine komeet
URBY EMANUELSON: „IK HEB IEDEREEN LATEN SCHRIKKEN”
AMSTERDAM, vrijdag
UAN Francisco Garcia loopt nu al een poosje rond bij J Ajax. Hij moest eerst volledig fit worden, wapperde vervolgens in het tweede elftal met zijn elleboog en mag pas volgende week weer worden opgesteld. Maar dat is niet de enige reden waarom zijn inbreng tot drie nietszeggende invalbeurten beperkt bleef. Het heeft vooral te maken met de opzienbarende ontwikkeling van Urby Emanuelson. „Ik heb iedereen laten schrikken.”
Van de minste verwachtingen naar de meeste speelminuten. „Meestal gebeuren er mooie dingen als er problemen zijn”, is een gevleugelde uitspraak van Marco van Basten, die Emanuelson voor de tweede keer opnam in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Danny Blind kan die stelling inmiddels onderschrijven.
Ajax zou hoe dan ook een tweede linksback aangetrokken hebben, omdat de positie nu eenmaal dubbel bezet moest zijn en de rentree van Maxwell pas in 2006 wordt verwacht. Het aantrekken van Juanfran is achteraf bekeken dus niet zinloos. Maar de noodzaak om de Spanjaard zo spoedig mogelijk in te kunnen zetten, is wél verdwenen. „Ik zie op dit moment geen aanleiding om Urby buiten het elftal te houden”, aldus Blind.
„Het is eigenlijk een raar verhaal”, zegt Emanuelson zelf. Dat de roep om Juanfran verstomd is, beschouwt hij misschien wel als het grootste compliment. „In mijn achterhoofd hield ik er rekening mee dat hij redelijk snel zou gaan spelen. Anders kopen ze hem niet. Maar ik denk dat niemand had verwacht dat het zó goed zou gaan. In die zin heb ik de technische staf verrast en is het logisch dat ik blijf staan. Maar ik zou er geen moeite mee hebben om de komende wedstrijden op de bank te moeten zitten. Dit seizoen zag ik als een leerjaar, waarin ik in principe niet meteen had moeten vechten voor een basisplaats. Nu kom ik waarschijnlijk toch in een concurrentiestrijd terecht.”
Emanuelson, die al op zevenjarige leeftijd bij Ajax belandde, was zichtbaar gebaat bij een lange reeks wedstrijden. De twijfels over zijn spel verdwenen, de onzuiverheid ook. „In het begin was écht alles nieuw voor me. Grote wedstrijden, volle stadions. Niet dat ik er heel veel moeite mee had, maar het deed toch iets met me. Het leek of ik zweefde. Misschien vond ik het wel té mooi om mee te maken. Door die foutjes schrok ik wakker en viel de spanning van me af. Inmiddels heb ik al zo veel belangrijke wedstrijden gespeeld dat ik er veel beter mee om kan gaan.”
Na de verkeerde pass in de thuiswedstrijd tegen Arsenal (tweede minuut, 0-1) zei Blind: „Van Urby kan ik het hebben.” Een typerende opmerking. Emanuelson: „Hier wordt er juist bij jonge spelers op gehamerd dat je, zeker in belangrijke wedstrijden, blijft voetballen en je je niet inhoudt. Je mág fouten maken. Het was vervelend dat het mij gebeurde, want ik had veel van die wedstrijd verwacht. Maar het is prettig om dan het vertrouwen te voelen.”
Emanuelson, vorige week uitblinker tegen PSV, wordt een allrounder genoemd. Verdediger, middenvelder, aanvaller. Dynamiek, techniek, goed schot. Maar de clou van zijn onstuimige doorbraak moet grotendeels in zijn hoofd gezocht worden, geeft hij aan. „Na mijn debuut was ik niet tevreden. Daar ben ik lang mee bezig geweest. Ik nam me dit seizoen voor te laten zien wie Urby Emanuelson echt is. Die drive is heel sterk.”
Blind heeft al een paar, zoals hij dat noemt, „prikkelende gesprekken” met de kleine komeet gevoerd; om hem voor te bereiden op fase 2. „Urby is niet langer de relatief onbekende jongeling in het elftal. De lat wordt, met name door de buitenwereld, steeds hoger gelegd en dat moet ook. Eigenlijk gaat het nu pas beginnen.”
Vurnon Anita wellicht?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:37 schreef methodmich het volgende:
Mij niet echt, maar ik had dan ook voorkennis.
Van wat er nu aankomt in de A1 is moeilijker inschatten voor mij.
Denk niet dat Cruijff in maart/april al fan was van Urby... Alleen mensen die redelijk de jeugd kenden toen. En zo goed geinformeerd zal Cruijff toch niet zijn, of zit ik daar enorm mis? :/quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat waren er in maart / april 2005 toch echt erg weinig hoor...
Ja, als linkermiddenvelder. Juanfran moet op linksback blijven.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:52 schreef methodmich het volgende:
Jammer dat Urby ziek is, maar straks is hij weer helemaal fit en gaat hij weer verder met het zijn van de beste Ajacied dit seizoen!
Zou Danny ook eens kunnen proberen. Maar hij lijkt het niet van plan.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:58 schreef Radegast het volgende:
Juanfran is verdedigend beter. Urby moet met z'n drang naar voren en loopvermogen op het middenveld gewoon de nieuwe Edgar Davids worden.
Je weet het gewoon nietquote:Op vrijdag 9 december 2005 20:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Omdat hij niet degelijk is en op fouten is te betrappen valt hij door de mand.
Ik ga zo geen wedstrijden uit mijn hoofd noemen, want tegen wie het allemaal was ben ik vergeten.
Heerlijk argumentje weer, beste anti-fan. Ik heb Urby regelmatig spelers zien afstoppen. Sterker nog, in de meeste wedstrijden die ik Urby heb zien spelen was het niet nodig spelers af te stoppen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:35 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nou je ziet hem nooit echt spelers afstoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |