abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30986790
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:36 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

En als V Bommel een fout maakt tijdens de halve finale van de CL dan herrinert iedereen deze voorval en benadrukt die feit maar al te graag
Donder gewoon op. V. Bommel moet een ploeg dragen, is de ster van het elftal en zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat psv wordt uitgeschakeld. Deze jongen is net komen kijken, speelt een bal in en als Boukhari wat feller is en naar de bal toekomt is er niks aan de hand.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_30987400
Tja, foutje van Urby. Maar ook Boukhari ging zeker niet vrijuit, die moet gewoon feller zijn.
pi_30988471
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:45 schreef Suijk het volgende:

[..]

Donder gewoon op. V. Bommel moet een ploeg dragen, is de ster van het elftal en zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat psv wordt uitgeschakeld. Deze jongen is net komen kijken, speelt een bal in en als Boukhari wat feller is en naar de bal toekomt is er niks aan de hand.
Zoek jij me een speler uit die geen fouten maakt...
De één maakt er mss minder dan de ander
Dan maakt V Bommel een foutje, hij heeft het al toegegeven, zoiets kan overkomen. En toevallig was deze fataal geweest.

Als je dan gaat zeiken dat Urby een fout maakt omdat die net komt kijken dan moet je maar een ervaren speler erin zetten, makkelijk om alles op de jeugdige onervarenheid van een speler te steken. Als je ervoor kiest dan moet je de gevolgen ook gewoon erbij nemen.

Als het te voorkomen is dan moet je er niet over zeiken.
pi_30988511
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:38 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Als je dan gaat zeiken dat Urby een fout maakt omdat die net komt kijken dan moet je maar een ervaren speler erin zetten, makkelijk om alles op de jeugdige onervarenheid van een speler te steken. Als je ervoor kiest dan moet je de gevolgen ook gewoon erbij nemen.
Ben ik met je eens.
pi_30988524
Is geen linksback, veel te licht en mist een bepaalde onverzettelijkheid. Een soort Purrel Frankel. Gaat nog wel vaker door de mand vallen.
Ze kunnen 'm misschien beter op 't middenveld proberen.
The gum you like, is coming back in style.
pi_30988537
ruw diamantje hoor
pi_30988568
Emanuelson moet inderdaad naar het middenveld, hij is wat te druistig voor de linksbackpositie.
pi_30988585
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:42 schreef Radegast het volgende:
Emanuelson moet inderdaad naar het middenveld, hij is wat te druistig voor de linksbackpositie.
Ik vind 't precies 't zelfde als Mtilliga van Feyenoord destijds op de backpositie.
The gum you like, is coming back in style.
pi_30988640
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ik vind 't precies 't zelfde als Mtilliga van Feyenoord destijds op de backpositie.
Dat was m! Zat me al af te vragen waar ie me aan deed denken.
pi_30989778
Ajax-backs zijn altijd ex-middenvelders of ex-aanvallers. Die jongen heeft genoeg kwaliteiten om te slagen op die positie. Bovendien moeten jonge spelers nog fouten kunnen maken zoals tegen Arsenal, zonder dat daarmee een wedstrijd aan hen opgehangen wordt. Die wedstrijd is niet verloren door hem, die wedstrijd is verloren omdat het middenveld en de aanval zo bagger is, want die creeren niks en leveren alleen maar de bal in. Als hij geen fout had gemaakt was het wel een ander, op een ander moment. Ajax moet gewoon zorgen dat ze veel meer kansen creeren en goals maken door eens een cursus hoe leer ik te voetbalen te nemen. Dat zag er toch allemaal niet uit.
pi_30990197
niveautje 'Vitesse-links-op-het-middenveld' momenteel.
Topic maar even in de ijskast (vriezer?) stoppen?
pi_30999567
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:40 schreef jpzegthallo het volgende:
Dankzij Urby nu 0-1. Goede speler.
Dat was Boukhari hoor, voor 80 %. Verder was Urby iets minder dan normaal.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31000607
Meer 80% de fout van Urby. Als je zo'n riskante bal inspeelt (mag eigenlijk al helemaal niet) moet ie wel goed zijn.
That's all folks!
pi_31000759
Ben ik het niet mee eens, Boukhari liet zich kinderlijk verrassen en aftroeven.
www.thuisuiteten.nl
pi_31000826
Het was meer de fout Boukhari idd.

Maar Urby moet als hij op de middellijn staat niet gaan staan te Vogelen.
pi_31000880
Urby mag die bal op dat moment niet eens zo gevaarlijk inspelen terwijl hij zelf al in z'n vooruit staat. Als hij het dan ook nog eens niet nauwkeurig doet dan maak je gewoon de fout.

Boukhari had het z'n tegenstander wel moeilijker moeten maken, dat zeker.
That's all folks!
pi_31003542
Ik vond Juanfran behoorlijk goed invallen. Is het voorlopig gedaan met de basisplaats van Urby?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_31004341
Juanfran goed invallen? In die 5 minuten heeft 'ie weinig goeds gedaan. Beetje rare beslissing om hem op dat moment in te brengen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31004393
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 00:47 schreef Suijk het volgende:

[..]

Want?
Tegen een fatsoendelijke tegenstander zal hij niks uithalen.
pi_31748485
quote:
De kleine komeet

URBY EMANUELSON: „IK HEB IEDEREEN LATEN SCHRIKKEN”

AMSTERDAM, vrijdag
UAN Francisco Garcia loopt nu al een poosje rond bij J Ajax. Hij moest eerst volledig fit worden, wapperde vervolgens in het tweede elftal met zijn elleboog en mag pas volgende week weer worden opgesteld. Maar dat is niet de enige reden waarom zijn inbreng tot drie nietszeggende invalbeurten beperkt bleef. Het heeft vooral te maken met de opzienbarende ontwikkeling van Urby Emanuelson. „Ik heb iedereen laten schrikken.”
Van de minste verwachtingen naar de meeste speelminuten. „Meestal gebeuren er mooie dingen als er problemen zijn”, is een gevleugelde uitspraak van Marco van Basten, die Emanuelson voor de tweede keer opnam in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Danny Blind kan die stelling inmiddels onderschrijven.

Ajax zou hoe dan ook een tweede linksback aangetrokken hebben, omdat de positie nu eenmaal dubbel bezet moest zijn en de rentree van Maxwell pas in 2006 wordt verwacht. Het aantrekken van Juanfran is achteraf bekeken dus niet zinloos. Maar de noodzaak om de Spanjaard zo spoedig mogelijk in te kunnen zetten, is wél verdwenen. „Ik zie op dit moment geen aanleiding om Urby buiten het elftal te houden”, aldus Blind.
„Het is eigenlijk een raar verhaal”, zegt Emanuelson zelf. Dat de roep om Juanfran verstomd is, beschouwt hij misschien wel als het grootste compliment. „In mijn achterhoofd hield ik er rekening mee dat hij redelijk snel zou gaan spelen. Anders kopen ze hem niet. Maar ik denk dat niemand had verwacht dat het zķ goed zou gaan. In die zin heb ik de technische staf verrast en is het logisch dat ik blijf staan. Maar ik zou er geen moeite mee hebben om de komende wedstrijden op de bank te moeten zitten. Dit seizoen zag ik als een leerjaar, waarin ik in principe niet meteen had moeten vechten voor een basisplaats. Nu kom ik waarschijnlijk toch in een concurrentiestrijd terecht.”

Emanuelson, die al op zevenjarige leeftijd bij Ajax belandde, was zichtbaar gebaat bij een lange reeks wedstrijden. De twijfels over zijn spel verdwenen, de onzuiverheid ook. „In het begin was écht alles nieuw voor me. Grote wedstrijden, volle stadions. Niet dat ik er heel veel moeite mee had, maar het deed toch iets met me. Het leek of ik zweefde. Misschien vond ik het wel té mooi om mee te maken. Door die foutjes schrok ik wakker en viel de spanning van me af. Inmiddels heb ik al zo veel belangrijke wedstrijden gespeeld dat ik er veel beter mee om kan gaan.”

Na de verkeerde pass in de thuiswedstrijd tegen Arsenal (tweede minuut, 0-1) zei Blind: „Van Urby kan ik het hebben.” Een typerende opmerking. Emanuelson: „Hier wordt er juist bij jonge spelers op gehamerd dat je, zeker in belangrijke wedstrijden, blijft voetballen en je je niet inhoudt. Je mág fouten maken. Het was vervelend dat het mij gebeurde, want ik had veel van die wedstrijd verwacht. Maar het is prettig om dan het vertrouwen te voelen.”
Emanuelson, vorige week uitblinker tegen PSV, wordt een allrounder genoemd. Verdediger, middenvelder, aanvaller. Dynamiek, techniek, goed schot. Maar de clou van zijn onstuimige doorbraak moet grotendeels in zijn hoofd gezocht worden, geeft hij aan. „Na mijn debuut was ik niet tevreden. Daar ben ik lang mee bezig geweest. Ik nam me dit seizoen voor te laten zien wie Urby Emanuelson echt is. Die drive is heel sterk.”

Blind heeft al een paar, zoals hij dat noemt, „prikkelende gesprekken” met de kleine komeet gevoerd; om hem voor te bereiden op fase 2. „Urby is niet langer de relatief onbekende jongeling in het elftal. De lat wordt, met name door de buitenwereld, steeds hoger gelegd en dat moet ook. Eigenlijk gaat het nu pas beginnen.”
pi_31761595
Het is terecht dat Danny vertrouwen in hem heeft. Moest ook van JC, die is eveneens fan.
www.thuisuiteten.nl
pi_31762430
Wie niet?

Urby
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_31762619
Nou, dat waren er in maart / april 2005 toch echt erg weinig hoor...
www.thuisuiteten.nl
pi_31762667
Nou, hij heeft mij wel verbaasd hoor.
pi_31762683
Mij niet echt, maar ik had dan ook voorkennis.

Van wat er nu aankomt in de A1 is moeilijker inschatten voor mij.
www.thuisuiteten.nl
pi_31762766
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:37 schreef methodmich het volgende:
Mij niet echt, maar ik had dan ook voorkennis.

Van wat er nu aankomt in de A1 is moeilijker inschatten voor mij.
Vurnon Anita wellicht?
pi_31762785
Anita, Goossens en Sarpong zijn de bekendste namen inderdaad.

Die linksback schijnt ook aardig te zijn, maar volgens mij geen topmateriaal. Keeper Van Duijn is wel okee.
www.thuisuiteten.nl
pi_31762919
En Javier Martina, of Rydell Poepon? Wat weet je daarvan?

Blind was wel gecharmeerd van Martina geloof ik...
pi_31762949
Zitten ook in jeugdselecties. Maar dit team heb ik dus nooit zien spelen, itt tot de lichting Urby - Hedje - BABEL.
www.thuisuiteten.nl
pi_31763032
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat waren er in maart / april 2005 toch echt erg weinig hoor...
Denk niet dat Cruijff in maart/april al fan was van Urby... Alleen mensen die redelijk de jeugd kenden toen. En zo goed geinformeerd zal Cruijff toch niet zijn, of zit ik daar enorm mis? :/
pi_31763148
Toen was JC volgens de overlevering ook al een aanhanger van Urby.
www.thuisuiteten.nl
pi_31970520
Wat een terecht topic was en is dit toch!

Urby in Oranje!!!
www.thuisuiteten.nl
pi_31970927
Leuk dat z'n eerste wedstrijd in Ajax 1 in Rijssen was.
That's all folks!
pi_32952639
Jammer dat Urby ziek is, maar straks is hij weer helemaal fit en gaat hij weer verder met het zijn van de beste Ajacied dit seizoen!
www.thuisuiteten.nl
pi_32952701
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:52 schreef methodmich het volgende:
Jammer dat Urby ziek is, maar straks is hij weer helemaal fit en gaat hij weer verder met het zijn van de beste Ajacied dit seizoen!
Ja, als linkermiddenvelder. Juanfran moet op linksback blijven.
pi_32952717
Nee, waarom? Zo goed doet Juanfran het voorlopig nog niet en het middenveld is met Nigel, Hedwiges en Wesley goed bezet.
www.thuisuiteten.nl
pi_32952771
Juanfran is verdedigend beter. Urby moet met z'n drang naar voren en loopvermogen op het middenveld gewoon de nieuwe Edgar Davids worden.
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:01:16 #88
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32952847
ja ach, nu vindne mensen hem een goeie en als hij besluit Ajax te verlaten is het een schijnheilige klootzak die alleen maar aan zichzelf denkt Ajaxfans zijn zo populistisch

niet de ts, die heeft zeker verstand van voetbal
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:02:51 #89
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32952883
Zijn lange trap is trouwens van grote klasse..met een goede kopper voorin (wellicht Charisteas, maar die zie ik liever bij RBC oid) kun je daar veel gevaarlijke momenten mee creeren
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_32952953
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:58 schreef Radegast het volgende:
Juanfran is verdedigend beter. Urby moet met z'n drang naar voren en loopvermogen op het middenveld gewoon de nieuwe Edgar Davids worden.
Zou Danny ook eens kunnen proberen. Maar hij lijkt het niet van plan.
www.thuisuiteten.nl
pi_32953146
Urby mag de veters van Davids strikken.
In de buurt ervan komen doet hij nooit.
pi_32953230
TLK nog niet overtuigd? Hardnekkig hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_32953366
Als linksback valt hij door de mand.
Hij is te licht en niet degelijk genoeg.

En als middenvelder zijn er veel betere spelers.
pi_32953390
Wanneer is hij dan door de mand gevallen?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32953426
Als linksback vind ik hem geen zekerheid.
Te licht en verdedigend op fouten te betrappen.
pi_32953458
Ok. Maar wanneer is hij dan door de mand gevallen?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32953505
Omdat hij niet degelijk is en op fouten is te betrappen valt hij door de mand.
Ik ga zo geen wedstrijden uit mijn hoofd noemen, want tegen wie het allemaal was ben ik vergeten.
pi_32953520
Emanuelson is de buurjongen van een vriend van me .
pi_32953596
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Omdat hij niet degelijk is en op fouten is te betrappen valt hij door de mand.
Ik ga zo geen wedstrijden uit mijn hoofd noemen, want tegen wie het allemaal was ben ik vergeten.
Je weet het gewoon niet
pi_32953798
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:28 schreef Radegast het volgende:

[..]

Je weet het gewoon niet
Nou je ziet hem nooit echt spelers afstoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')