Weer een linksback?quote:Op zondag 16 september 2007 12:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan zou Ajax weer een linksback moeten kopen. En lijkt zijn rol in Oranje ook een beetje uitgespeeld.
Hij heeft de bal te lang bij zich om als middenvelder te kunnen fungeren. Linksback blijft zijn beste positie.quote:Op zondag 16 september 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hij hoort daarom ook op het middenveld te staan. Een beetje de 'Drenthe-rol'.
Andere betekenis van weer. Als gevolg van het overzetten van Urby naar het middenveld.quote:
Het is als verdediger een prutser omdat hij niet kan verdedigen.quote:Op zondag 16 september 2007 13:01 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Hij heeft de bal te lang bij zich om als middenvelder te kunnen fungeren. Linksback blijft zijn beste positie.![]()
Jammer allleen dat hij zijn sterke tackle zo vaak uitvoert op de benen van de tegenstander in het strafschop gebiedquote:Op zondag 16 september 2007 13:12 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hij kan wel degelijk verdedigen. 1 op 1 is hij redelijk en hij heeft een zeer sterke tackle bv. Zijn probleem is dat hij positioneel niet sterk is ( net zoals elke verdediger uit de ajax opleiding), vaak uit positie is( doordat hij van positie wisselt en de organisatie bij ajax zo slecht is dat niemand zijn positie overneemt) en zijn nonchalance.
quote:AS ROMA WIL URBY EMANUELSON
Van onze speciale verslaggevers
KATWIJK, dinsdag
Ajax dreigt Urby Emanuelson (21) in de winterstop kwijt te raken aan AS Roma. De Italiaanse club deed eerder al een poging de Ajacied in te lijven, maar wil er nu serieus werk van maken.
,,Het verbaast me niet dat ze zich weer melden”, aldus de international. ,,Afgelopen zomer meldden ze zich al en zeiden dat ze een eerste bod van acht miljoen euro bij Ajax zouden neerleggen. Dat is – mede op verzoek van mijn zaakwaarnemer Brian Berkleef en mij – niet gebeurd, omdat Martin van Geel te kennen gaf dat er na het vertrek van Babel en Sneijder niemand meer weg mocht. AS Roma is een mooie club, waar ik zeker voor zou willen spelen. Het is alleen de vraag of ik in de winterstop al naar Italië moet.”
Henk ten Cate had de verwachting al uitgesproken dat Emanuelson de volgende zou zijn die een internationale toptransfer zou maken. Niet alleen Emanuelson mag zich in serieuze Italiaanse belangstelling verheugen. Internazionale zat zaterdag in Constanta op de tribune voor Rafael van der Vaart en stuurt morgen eveneens een delegatie.
Nee want je hebt ook zo geweldig gespeelt dit seizoen.quote:,,Het verbaast me niet dat ze zich weer melden”, aldus de international. ,
Er zijn nauwelijks fatsoenlijke linksback. Dan kan je wel een risicootje nemen van 7 miljoenquote:
Bedoel je nou dat het te weinig is?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:53 schreef zjroentje het volgende:
Die heeft nog een 3-jarig contract na dit seizoen. Om dat bod van 8 miljoen zou ik even lekker hartelijk lachen en dan de hoorn weer op de haak leggen.
Voor 8 miljoen zou ik 'm idd gewoon lekker houden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:56 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Bedoel je nou dat het te weinig is?![]()
Wie laten ze nu meestal op die plek lopen? Max Tonetto toch? Da's ook meer een middenvelder van origine.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:14 schreef DIGGER het volgende:
Roma kijkt te veel naar aanvallende kwaliteiten en te weinig naar defensie kwaliteiten, dunkt me.
Nou ken ik die Tonetto niet, maar Italiaanse middenvelders over het algemeen(op sommige spelmakers na) zijn toch een stuk feller in de duels, hebben veel meer verdedigende kwaliteiten en discipline en veel meer lichaam dan Urby Emanuelson. Als ze d'r iemand bij in de buurt zetten die het verdedigende werk van Emanuelson steeds opvangt, zoals Davids vorig seizoen bij Ajax, dan kan ik het me voorstellen. Anders nemen ze een heel groot risico denk ik. Al is het voor Urby misschien niet eens zo slecht, wordt je wel een vent van een poosje in de Serie A voetballen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wie laten ze nu meestal op die plek lopen? Max Tonetto toch? Da's ook meer een middenvelder van origine.
Het vaderschap in combinatie met voetbal is nog te zwaar voor hem.quote:Op zondag 25 november 2007 19:17 schreef RayMania het volgende:
Waar is Urby mee bezig? Speelt echt als een natte dweil de laatste tijd. Balverlies, foute ingooien, stomme passes.
quote:Ajax blokkeert transfer Emanuelson
Ajax wil niet meewerken aan een transfer van Urby Emanuelson naar Tottenham Hotspur. Omdat Ajax dit seizoen niet dik zit in zijn verdedigers weigert Martin van Geel de linksback te laten vertrekken. "Dan werken wij niet mee om in de winterstop een speler als Emanuelson te verkopen", luiden zijn duidelijke woorden. "Urby is een basispeler"
Brian Berkleef, de zaakwaarnemer van Emanuelson, verklaarde al dat de linksback wel iets voelde voor een vertrek naar Tottenham Hotspur. Emanuelson stond eerder dit seizoen ook al in de belangstelling van AS Roma. De verdediger staat nog tot de zomer van 2011 bij Ajax onder contract.
Tottenham had naar verluidt ongeveer tien miljoen euro over voor Emanuelson.
Als Slory de opgelegde kansen tijdens Feyenoord - Ajax had gescoord dan hadden er nog 2 bij gemoeten.quote:Op zondag 23 december 2007 19:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Vandaag weer eens verantwoordelijk voor een tegendoelpunt. De tiende van dit seizoen?
Verdedigend is het al vanaf zijn debuut een drama, hij had vorig jaar de tweede seizoenshelft het geluk dat Davids steeds zijn man opving.quote:Op zondag 23 december 2007 19:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als Slory de opgelegde kansen tijdens Feyenoord - Ajax had gescoord dan hadden er nog 2 bij gemoeten.
Wat een drama is Urby dit seizoen zeg.
quote:Bankzitter Emanuelson wil 'geen herrie schoppen'
12 februari 2008
Het jaar 2008 is voor Urby Emanuelson niet best begonnen. De verdediger werd niet alleen in eerste instantie buiten de selectie van het Nederlands elftal gelaten voor de oefenwedstrijd tegen Kroatië, maar is bovendien zijn basisplaats bij Ajax kwijt. Tegen Feyenoord en Roda JC moest de linksback op de bank plaatsnemen.
Dat is opvallend, zeker omdat Ajax in de winter nog liet weten dat een vertrek van de de 21-jarige linkspoot, die in de belangstelling stond van Tottenham Hotspur en het Italiaanse AS Roma, nog 'onbespreekbaar' was. Toch houdt Emanuelson zich voorlopig koest. "Ajax heeft er niets aan als ik herrie ga schoppen. Ik moet loeren op mijn kans", zegt de geboren Amsterdammer in Sportweek.
Emanuelson gaat dus geen herrie schoppen, maar dat neemt niet weg dat hij verbaasd is over het feit dat hij plotseling geen basisspeler meer is. "Ik had een minder fase achter de rug, maar had wel het idee dat ik me aan het oprichten was. Het ging best redelijk tegen FC Utrecht en Vitesse, maar ja… de trainer bepaalt."
Over het Europees kampioenschap, dat komende zomer gehouden wordt, denkt de dynamische linksback niet eens meer. "Ik denk dat het EK heel ver weg is bij mij. Ik richt me daarom puur op Ajax", besluit hij.
Hij moest het ook eens proberen om herrie te gaan schoppen. Niet serieus te nemen...quote:
Is ie al ooit voor een langere periode, we zullen zeggen 5 wedstrijden achtereen goed geweest?quote:
Eind vorig seizoen nog.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is ie al ooit voor een langere periode, we zullen zeggen 5 wedstrijden achtereen goed geweest?
quote:Emanuelson: ‘Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax’
Datum: 16-mrt-2008 17:36
Door Bart Vlietstra
Urby Emanuelson (foto, links) is er voor zichzelf uit. De Ajacied blijft volgend seizoen actief in de Arena. “Ik heb een moeizaam seizoen,” vertelt hij aan Sportweek. “Pas de laatste weken gaat het iets beter. Deze zomer is niet het moment om de stap te maken. Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax. Mijn contract loopt tot 2011, ik heb alle tijd.”
quote:'Vertonghen beter als linksback'
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Ajax wist maandag al dat Gabri niet opgesteld kon worden tegen PSV, dinsdag werd duidelijk dat ook Siem de Jong in de kraker ontbreekt.
De Jong (lies) zal worden vervangen door Rasmus Lindgren. Ajax-trainer Adrie Koster wilde na de sessie achter gesloten deuren amper iets kwijt over zijn basis-elf, hoewel hij weinig te kiezen overhoudt. Door de blessures van Gabri en De Jong is het duidelijk dat ook Kenneth Perez bij zijn terugkeer in Eindhoven in de basis begint. De Deen startte zondag tegen Willem II nog op de bank, maar verving Gabri toen die in de twaalfde minuut hinkend het veld verliet.
Andere opties zijn niet logisch. Op Dennis Rommedahl en Kennedy Bakircioglu doet Koster tegenwoordig alleen nog in uiterste nood een beroep. Beide aanvallers zijn al maanden uit vorm. En Jeffrey Sarpong, die vanwege de absentie van de twee middenvelders bij de selectie is gehaald, heeft dit seizoen slechts een paar minuten in de voorronde van de Champions League gespeeld.
Als het aan international Urby Emanuelson ligt, verandert Koster in de resterende weken van dit seizoen sowieso weinig aan zijn elftal.
,,Dit is voor Ajax de best denkbare opstelling,’’ sprak de gelegenheidslinksbuiten die in de aanval langzaam maar zeker opbloeit, na een moeilijk periode als verdediger. Emanuelson laat nu weten dat hij niet meer terug verlangt naar de positie van linksback, de plek waarop hij zich in Oranje speelde.
Emanuelson: ,,Jan Vertonghen is een betere back dan ik. En Bruno Silva doet het op rechts beter dan Ogararu. De trainer heeft in de loop van het seizoen wat dingen omgezet en achterin voor veel meer zekerheid gekozen. Ik sta nu voor Vertonghen en het blijkt dat we elkaar goed aanvoelen.
,,Ik ben nu de hele tijd bezig. Dat was ik als back niet. Toen lette ik alleen maar op de rechtsbuiten. Nu ben ik voortdurend bezig om ruimte te maken voor Jan of voor Edgar Davids. Misschien ben ik nu wel attenter dan toen. Iedereen vraagt nu om mijn steun, er is geen tijd meer om te verslappen.’’
Ook Vertonghen wenst dat de komende weken alles blijft zoals het is, ook al speelt de Vlaming net als Emanuelson op een voor hem onwennige plek. Hij was nooit eerder linksback tot Koster hem daar posteerde.
,,Joh, ik weet dat ik me nog veel meer moet ontwikkelen, maar ik ben al als een kind zo blij dat ik speel,’’ aldus de Belg. ,,De keuze van de trainer pakt goed uit, we draaien steeds beter. Ik moet alleen aanvallend sterker worden.’’
De bedoelingen van Ajax vanavond zijn duidelijk. Met nog vijf duels te gaan ambiëren de Amsterdammers de kloof met de Eindhovenaren te verkleinen tot een punt. Adrie Koster: ,,We zullen moeten winnen. Als we dat niet doen, wordt het heel moeilijk om nog kampioen te worden. Deze wedstrijd is dus cruciaal.’’
Koster weet waar hij PSV kan raken. Hij wilde eigenlijk niet in het openbaar toegeven dat het duo Alcides-Salcido de laatste tijd vaker wankelt dan voorheen. ,,Laat ik het zo zeggen, die twee hebben er een paar keer niet goed uitgezien.’’
Iedereen bij Ajax denkt PSV te kunnen verslaan. ,,Het wordt een schaakspel,’’ aldus Emanuelson. ,,Want wat gaan wij doen als het in de 80ste minuut nog 0-0 staat? Doen we er nog een verdediger bij om die stand vast te houden, of nemen we risico? Zij zullen zich nog meer terug laten zakken, een gelijkspel is voor PSV genoeg. Het wordt een duel tussen de twee beste ploegen van Nederland.’’
Maar San Marco blijft hem selecterenquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:57 schreef Timmie1983 het volgende:
Urbyis en blijft de meest overschatte speler van de eredivisie.
Tegen PSV speelde hij ook weer een fantastische wedstrijd jaquote:Op zondag 16 maart 2008 18:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Eerlijk is eerlijk, de laatste tijd speelt hij weer heel behoorlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |