Want jij denkt dat dit daadwerkelijk in songtekst heeft gestaan en dat die bij het plaatsen op internet letterlijk is overgenomen?quote:Op donderdag 15 september 2005 11:42 schreef KillOrBeKilled het volgende:
hoe erg hou je van dit land als je johan cruijff en abe lenstra niet goed kan spellen?
Vette rijms man!quote:Het land van gierig zijn maakt gewoon helemaal niet uit
De Baas B komt toch wel weer uit Diemen zuid
Jutten...quote:Kom uit het land waar Peter Gert-Jan Raymond en Jutten
ja. welke loser gaat anders dat nummer afspelen en op pauze drukken en die tekst helemaal overtypen ?quote:Op donderdag 15 september 2005 11:44 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Want jij denkt dat dit daadwerkelijk in songtekst heeft gestaan en dat die bij het plaatsen op internet letterlijk is overgenomen?
Zo bedoel ik het niet, maar knap gevonden......quote:Op donderdag 15 september 2005 12:24 schreef KillOrBeKilled het volgende:
[..]
ja. welke loser gaat anders dat nummer afspelen en op pauze drukken en die tekst helemaal overtypen ?
werkelijk waar geniaal inddquote:Op donderdag 15 september 2005 14:19 schreef Kipman het volgende:
Bijna elke dag hoor je dit nummer op 3fm bij Chiel Beelen, want hij is er helemaal gek van. Vandaag rapten die stoere gasten het ook nog eens live in de studio. Het is een redelijk slappe tekst, met maar een paar leuk gevonden zinnetjes ("Het land van rellen tussen Ajax en Feyenoord, maar wanneer Oranje speelt iedereen er bij hoort")
Dat vind ik ook erg kut. En dat 'heerlijk ... eerlijk' klinkt ook wel erg vanmannenhoudend.quote:Op donderdag 15 september 2005 12:01 schreef Koenz0r het volgende:
GODVER, kut Lange Frans, elke zin die hij opnoemt, moet met zo een snuif, zwaar irritant als je je er op gaat focussen
Hmmm., ik moet toegeven dat de muziek wel ok is, want die live-versie wordt begeleid met piano-spel. En in de 3fm-studio hoorde ik een acoustische gitaar, inclusief solootje!quote:Op donderdag 15 september 2005 14:23 schreef Molluck het volgende:
De tekst is waardeloos en ik denk dat de beat het ook al zijn
Hij zegt geen Jutten, maar Junte, de echte naam van Opgezwolle-rapper Sticky Steez, die wél kan rappen. mooi kut dat in die zin staat dat ze zelf ook de game runnen, wat een stel losers. gedverdemme.quote:Op donderdag 15 september 2005 12:08 schreef Taxi het volgende:
[..]
Jutten...
*Google activeert...
"Welkom op de website van Hoveniersbedrijf Jutten."![]()
![]()
![]()
Voor de rest; kut-mu-ziek!
Dat zijn juist de tofste zinnen.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:29 schreef PDOA het volgende:
Het land dat kampioen werd in '88
Het land van haring happen,dijken en grachten
Het land van Johan Kruijf en Aben Lenstra
Het legioen laat de leeuw niet in zijn hemd staan
Het land dat vrij is sinds '45
Het land waar ik blijf, ik vind het er heerlijk
Kom uit het land met de meeste culturen per vierkante meter
Maar men is bang om bij de buren te gaan eten
Het land waar we samen veels te veel opkroppen
En wereldwijd gerepresent zijn door Harry Potter
Check die rijmtechnieken! Echt, wat een skillzzz!!!!![]()
Hoezo opgescheept, wordt je verplicht er naar te luisteren dan?quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:28 schreef Hexagon het volgende:
Wat een afgrijselijk schijtnummer is dit.
Het is muzikaal al een wanproduct maar dat nog terzijde. Ik kan me zo ergeren aan die tekst. Stelletje klotezeikerds met hun quasi-maatschappijkritische gezever. Alleen het land waar ik gebopren ben is een goede. We zitten inderdaad met dit soort lijers opgescheept.
Ja op mn afstudeerplek staat standaard 3FM aan dus kom ik er niet onderuit helaas.quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:29 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hoezo opgescheept, wordt je verplicht er naar te luisteren dan?
Sterkte......quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja op mn afstudeerplek staat standaard 3FM aan dus kom ik er niet onderuit helaas.
Maar dit nummer is gewoon te triest. Alleen maar negatief gedoe en cynisch gezever. En dat terwijl het zelf gewoon paupers zijn.
Junte; aka sticky steez van Opgezwolle. Uiteraard was Henkmanz me voorquote:Op donderdag 15 september 2005 12:08 schreef Taxi het volgende:
[..]
Jutten...
*Google activeert...
"Welkom op de website van Hoveniersbedrijf Jutten."![]()
![]()
![]()
Voor de rest; kut-mu-ziek!
Dat doe ik al reeds als het om muziek van Nederlandse bodem gaat.quote:Op donderdag 15 september 2005 14:20 schreef Zanderrr het volgende:
Je zou je bijna gaan schamen dat je Nederlander bent, na het horen van dit wanproduct.
Ook al geef ik je gelijk, je bent zo wel een echte Nederlander met al dat geklaagquote:Op vrijdag 16 september 2005 13:01 schreef Netflier het volgende:
[..]
Dat doe ik al reeds als het om muziek van Nederlandse bodem gaat.
- Marco Borsato wordt beschouwd als de beste Nederlandse zanger. Het maakt niemand uit dat hij werkelijk al zijn nummers van andere muzikanten jat; "beter goed gejat dan slecht verzonnen". Hoe creatief!
- Duitse kinderliedjes komen op de eerste plaats van de hitparade, met gevolg dat het om het uur op de radio werd gedraaid.
- Van diezelfde Duitse kinderliedjes werden house-versies en Nederlandstalige versies gemaakt.
- Half Nederland gaat plat voor Frans Bauer wannabees. (Frans Bauer heb ik leren accepteren. Maar van mensen die net als hem succesvol willen zijn maar behoorlijk arrogant zijn - in tegenstelling tot Frans Bauer - ga ik over mijn nek. Zeker als zo'n gast optreedt op de bruiloft van een vriend van me. "Ja mensen, gooi die handjes maar in de lucht!")
- Nederland scoort altijd als één van de laagste bij het Eurovisie Songfestival. Áls er zich bij de voorrondes een kandidaat aandient die talentvol is en een ontroerend liedje zingt - ik heb het over één of andere lerares die in 2004 door de kijkers als winnares werd gekozen - is de jury bang dat het niet zal aanslaan bij het grote publiek dus mogen twee jongens met een gitaar en een uiterst saaie performance naar het festival.
Er zijn vast wel meer dingen op te sommen die het gebrek aan muzikaliteit van Nederland aantoont. Maar bij deze doe ik dat niet want anders krijgt iedereen die dit leest een rotgevoel.
In de jaren 80 was Nederlandstalige muziek en muziek van eigen bodem nog niet eens zo slecht. Doe Maar maakte zeer eigenzinnige aparte muziek die toch toegankelijk was en aansloeg bij het publiek. Ze waren echt niet alleen omwille van hun uiterlijk populair. Frank Boeijen heeft ook goede liedjes geschreven zoals Zwart Wit en Kronenburg Park. En The Nits waren ook goed; ze maakten Engelstalige muziek die op één of andere manier toch Hollands klonk.
maar wat vindt je nu van het nummer? mooi he??quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:16 schreef Henkmanz het volgende:
Ik heb me voorgenomen om om de zoveel posts in dit topic te posten dat ik het echt een kansloos klotenummer vind met gigantisch irritant onsamenhangend gemekker, bah.
Prachtig deze rijmpje..quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:26 schreef BoNi het volgende:![]()
Kom uit het land van, het land van lange Fransie
Dit is het land waar ik thuis kom na vakantie![]()
Jammer dat dat niet rijmtquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:35 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Prachtig deze rijmpje..
yo, ik maak echt geen geintje
Het is uiteraard ook een mega goeie plaatquote:Op maandag 19 september 2005 11:04 schreef Apfel het volgende:
Je kunt wel merken dat ze de nodige vriendjes bij 3FM hebben.
Ook dit stukje ellende is weer eens megahit op 3FM.![]()
Je echt wel!quote:Op maandag 19 september 2005 11:28 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Het is uiteraard ook een mega goeie plaat.
Nee, dat kind zou nog Rembrandt en die andere Van Gogh hebben genoemd.quote:Op donderdag 15 september 2005 12:10 schreef BobRooney het volgende:
lijkt wel een gedichtje van een kind uit groep 3
Het rijmt niet? Bij rijmen hoeven niet alleen de laatste 2 letters op elkaar te lijken, er zijn meerdere soorten rijm.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:41 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat zijn juist de tofste zinnen.![]()
Owww.. het rijmt niet, bedoel je.
quote:Op maandag 19 september 2005 11:04 schreef Apfel het volgende:
Je kunt wel merken dat ze de nodige vriendjes bij 3FM hebben.
Ook dit stukje ellende is weer eens megahit op 3FM.![]()
Whehe iddquote:Op donderdag 15 september 2005 12:01 schreef Koenz0r het volgende:
GODVER, kut Lange Frans, elke zin die hij opnoemt, moet met zo een snuif, zwaar irritant als je je er op gaat focussen
quote:Nee, dan Diemen-Zuid. Een locatie die alle leven uit je zuigt als je er uitstapt op het slechts door stoptreinen bezochte station. Waar de grijze middelmaat tot standaard is verheven. Ik ken collega's die na een bezoek aan de bedrijfsarts in Diemen-Zuid zieker waren dan ervoor. Oorzaak? De deprimerende sfeer in Diemen-Zuid.
Bron: www.posterestante.org/archive/2005/08/30/diemenzuid
Ik mag het niet hopen....... die teksten vind ik echt in en in triestquote:Op dinsdag 20 september 2005 23:14 schreef evert het volgende:
dit is gewoon de nieuwe versie van 15 miljoen mensen, aangepast aan deze tijd qua muziek en tekst.
en ik vind het prachtig! dit staat binnen no time op nummer 1.
Het is serieus nog slechter dan Webcam girl van Di-rect. En dat was echt de ergste bagger die ik dit jaar had gehoord.quote:Op donderdag 15 september 2005 14:20 schreef Zanderrr het volgende:
Je zou je bijna gaan schamen dat je Nederlander bent, na het horen van dit wanproduct.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:14 schreef evert het volgende:
dit is gewoon de nieuwe versie van 15 miljoen mensen, aangepast aan deze tijd qua muziek en tekst.
en ik vind het prachtig! dit staat binnen no time op nummer 1.
Veel betere tekst.quote:Land van 1000 meningen
Het land van nuchterheid
Met z'n allen op het strand
Beschuit bij het ontbijt
Het land waar niemand zich laat gaan
Behalve als we winnen
Dan breekt acuut de passie los
Dan blijft geen mens meer binnen
Het land wars van betutteling
Geen uniform is heilig
Een zoon die noemt z'n vader Piet
Een fiets staat nergens veilig
15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor
Die laat je in hun waarde
15 Miljoen mensen
Die moeten niet 't keurslijf in
Het land vol groepen van protest
Geen chef die echt de baas is
Gordijnen altijd open zijn
Lunch een broodje kaas is
Het land vol van verdraagzaamheid
Alleen niet voor de buurman
De grote vraag die blijft altijd
Waar betaalt 'ie nou z'n huur van
't Land dat zorgt voor iedereen
Geen hond die van een goot weet
Met nassiballen in de muur
En niemand die droog brood eet
15 Miljoen mensen
15 Miljoen mensen
15 Miljoen mensen
15 Miljoen mensen
idd verschrikkelijk, dat kreunen en steunenquote:Op donderdag 15 september 2005 12:01 schreef Koenz0r het volgende:
Jij hebt dus echt geen verstand van muziek...quote:Op woensdag 21 september 2005 02:38 schreef Tom_Tom- het volgende:
Sinds Frans en B. zichzelf zo serieus nemen, doe ik dat niet meer.
Wat een baggernummer. En die tekst!.
quote:Op maandag 19 september 2005 16:12 schreef dady het volgende:
Het rijmt niet? Bij rijmen hoeven niet alleen de laatste 2 letters op elkaar te lijken, er zijn meerdere soorten rijm.
Het is gewoon een slap liedje met een tekst die wringt en schuurt en ook op alle andere punten slecht is, punt uit...quote:Op woensdag 21 september 2005 02:44 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is gewoon een heerlijk liedje met een pakkende tekst, punt uit...
Meningen verschillen, ik vind het een lekker nummer, net als de nieuwe van Robbie Williams, Trippin'quote:Op woensdag 21 september 2005 02:47 schreef broer het volgende:
[..]
Het is gewoon een slap liedje met een tekst die wringt en schuurt en ook op alle andere punten slecht is, punt uit...
quote:Op woensdag 21 september 2005 02:41 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Jij hebt dus echt geen verstand van muziek...
Leugenaarquote:Op woensdag 21 september 2005 02:44 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is gewoon een heerlijk liedje met een pakkende tekst, punt uit...
quote:Op woensdag 21 september 2005 14:40 schreef TwztId het volgende:
"kvind het er heerlijk, eerlijk"
Nou.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:46 schreef skiczukie het volgende:
Zie trouwens dat het een nummer is van Fluitsma & van Thijn. Ik dacht altijd dat Raymond van het Groenewoud het nummer zong.![]()
Ik ben geen expert in rappen, maar ik ga er wel vanuit dat je iets van poezie geleerd hebt op school? Voor de rest, 9 van de 10 mensen noemt het bagger omdat het stoer is het bagger te noemen.quote:Op woensdag 21 september 2005 02:41 schreef broer het volgende:
[..]!
O, en meneer de expert, wat is deze bagger dan voor soort rijm?
Of ze roepen het omdat het werkelijk bagger is. Dat zou natuurlijk ook zo maar eens kunnen.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:20 schreef dady het volgende:
Voor de rest, 9 van de 10 mensen noemt het bagger omdat het stoer is het bagger te noemen.
idd ja, dat viel me ook al op.quote:Op donderdag 15 september 2005 12:01 schreef Koenz0r het volgende:
Ik vind het ook een kutnummer ben ik nu ook een meeloper?quote:Op woensdag 21 september 2005 20:38 schreef DeRCT14 het volgende:
Meelopers hier allemaal, er zegt er één dat het nummer zuigt en direct komen de flames alweer binnen
Hoewel ik meestal niet van top40 hou, is dit wel een goed nummer
Jij snap het knul, dit is weer een test van God om te zien wie er oprecht z'n mening uit en wie niet.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:38 schreef DeRCT14 het volgende:
Meelopers hier allemaal, er zegt er één dat het nummer zuigt en direct komen de flames alweer binnen
Tuurlijk! Als heel nederland het mooi vindt is er geen meeloper aanwezig, maar als je het kut vindt wel zekerquote:Op woensdag 21 september 2005 20:38 schreef DeRCT14 het volgende:
Ach joh, meeloperquote:Op woensdag 21 september 2005 23:03 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Tuurlijk! Als heel nederland het mooi vindt is er geen meeloper aanwezig, maar als je het kut vindt wel zeker. Goeie!
Als jij het een leuke plaat vindt ga jij toch lekker op je kamertje meehijgen met 'fransie' en baas b; niemand weerhoudt je daarvan hoor. Jij komt hier in een bash-topic de messias uithangen met je mooie verhalen; verwacht dan niet dat we je op handen gaan dragen ofzo.
Je moer word geplayed door baas b gekquote:
Jouw vader wordt geplayed door lange fransie gekquote:Op woensdag 21 september 2005 23:15 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Je moer word geplayed door baas b gek.
Ik vind ze allebei niet echt aantrekkelijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:17 schreef GoLLeM het volgende:
Verschrikkelijk kutnummer zeg.
En wat heeft die Baas B een gore rotkop
Wou je kleppern gek?quote:Op woensdag 21 september 2005 23:16 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Jouw vader wordt geplayed door lange fransie gek.
Het is geen goed nummer, jij vindt het een goed nummer, das een heel verschil hoor!quote:Op woensdag 21 september 2005 20:38 schreef DeRCT14 het volgende:
juist, het is een formule. Gewoon makkelijk scoren dus. En ze rappen niet eens, ze kreunen een beetje in de microfoon. Persoonlijk hoor ik liever Jessica Simpson of Christina Aguilera 400 keer per dag kreunen dan deze twee clowns.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:56 schreef Tomek het volgende:
Of het nou een baggernummer is of niet. Het is wel weer een goeie formule dit nummer. Werkelijk iedereen vindt het bagger maar het wordt wel de hele dag op de radio gedraaid
Maar wij draaien het zelf toch niet? "De radio" beslist het voor ons. Als ik even uitga van Radio 3 (staat op 't werk de hele dag aan), dan hoor ik altijd dezelfde shit. Zitten er echt nog mensen te wachten op "losing my religion" ? Nee toch!quote:Op donderdag 22 september 2005 11:56 schreef Tomek het volgende:
Werkelijk iedereen vindt het bagger maar het wordt wel de hele dag op de radio gedraaid
Ik vrees toch dat je er van uit moet gaan dat er genoeg mensen zijn die daar wel op zitten te wachten. Anders zouden ze het ook niet draaien. Nu draai ik op het werk ook altijd 3fm en ach, ik vind het onder het werk ook best rielekst wat ze draaien. Maar als ik thuis ben....quote:Op donderdag 22 september 2005 12:02 schreef cosmick het volgende:
[..]
Maar wij draaien het zelf toch niet? "De radio" beslist het voor ons. Als ik even uitga van Radio 3 (staat op 't werk de hele dag aan), dan hoor ik altijd dezelfde shit. Zitten er echt nog mensen te wachten op "losing my religion" ? Nee toch!
Die heb je van Ruud de Wildquote:Op donderdag 15 september 2005 11:33 schreef Frenkel het volgende:
ik vind het meer zo'n '15 miljoen mensen' liedje..
De platenmaatschappij betaalt 3FM om die plaat zoveel keer per dag te draaien.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:56 schreef Tomek het volgende:
Of het nou een baggernummer is of niet. Het is wel weer een goeie formule dit nummer. Werkelijk iedereen vindt het bagger maar het wordt wel de hele dag op de radio gedraaid
Snap dat dan! Dat is omdat ie zijn emoties probeert te onderdrukken, want het is zo'n gevoelige jongen he, die fransie. (Hij denkt aan al die aandacht en roem en verkoopcijfers, de tranen van geluk springen hem spontaan in de ogenquote:Op donderdag 15 september 2005 12:01 schreef Koenz0r het volgende:
Alsjeblieft, er is veel meer bagger. Maar omdat het Lange Frans en Baas B. zijn moeten iedereen zeiken, vrij kansloos om energie te gaan steken in iets wat je lelijk vindt. Tenzij, je er denkt iets mee te bereiken. Zo is het, niet anders.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:28 schreef dwerg het volgende:
[..]
Of ze roepen het omdat het werkelijk bagger is. Dat zou natuurlijk ook zo maar eens kunnen.
Natuurlijk wordt het een nummer 1 hit, maar dat is ook niet zo moeilijk als de airplay op 3FM meetelt voor de positie in de top 50, en deze zeikplaat verplicht in elk programma gedraaid moet worden.
Wil je daarmee suggereren dat het liedje niet heel lelijk is?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:35 schreef rubbereend het volgende:
de clip is wel heel lelijk
de clip is nog lelijkerquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:36 schreef broer het volgende:
[..]
Wil je daarmee suggereren dat het liedje niet heel lelijk is?
Als ze de hele dag echte bagger op de radio draaien, dan zal er ook wel iemand opstaan die zegt dat het wel goed moet zijn omdat het vaak gedraait wordt.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:56 schreef Tomek het volgende:
Nee, nu je het zegt. Al was Lange Baas wel ff te gast weer bij Giel vanmorgen met z'n Hazes-rapquote:Op vrijdag 23 september 2005 10:29 schreef SocialDisorder het volgende:
wel opvallend, hij is nog NIET voorbijgekomen op 3FM.........
Jij bent stiekem Baas B hč?quote:Op vrijdag 23 september 2005 10:27 schreef lippit het volgende:
echt niet te geloven dit hoor. wat een smerige vieze mannetjes. wat een sentimenteel, niet-gemeende neppe teringzooi. die gasten zijn echt diep gezonken; niet te geloven.
ze praten die slechtgeschreven baggerzooi ook nog is aan elkaar, dit is dus echt geen rap te noemen,...kzeg niet dat ze NIET kunnen rappen, maar dit nummer is gewoon lulle zonder flow..kk zielig.
en die clip dan, daar word ik toch megaagressief van he...die mensen die je zo ingezoomed ziet steeds moeten wel ingehuurd zijn want als je zo een trieste "heal the world-kop" gaat trekken bij dit kenkerlied dan ben je echt een debiel figuut.....
aaargrghhh wat een pleurisventjes
toen zat ik net aan de koffie, en stonden mijn oren niet open (sowieso niet bij Giel B)quote:Op vrijdag 23 september 2005 10:33 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nee, nu je het zegt. Al was Lange Baas wel ff te gast weer bij Giel vanmorgen met z'n Hazes-rap
godskolere, what's next!? een eerbetoon aan Joop Doderer met een Swiebertje-rap..?quote:Op vrijdag 23 september 2005 10:33 schreef cosmick het volgende:
Nee, nu je het zegt. Al was Lange Baas wel ff te gast weer bij Giel vanmorgen met z'n Hazes-rap
Er schijnt vanavond een soort van herdenking voor Hazes te zijn ofzo? Zit die Lange Baas ook bij.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:57 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
godskolere, what's next!? een eerbetoon aan Joop Doderer met een Swiebertje-rap..?stelletje mafketels
Nee joh, de mensen kijken er even naar de gein, en dan kijken ze heel moeilijk.quote:Op vrijdag 23 september 2005 10:27 schreef lippit het volgende:
als je zo een trieste "heal the world-kop" gaat trekken bij dit kenkerlied dan ben je echt een debiel figuut.....
Hebben die twee jokers Andre Hazes bij leven gekend? Of uberhaubt ook ooit maar 1 keer ontmoet!? Nee. Volkomen misplaatst aandacht opeisen en egotrippen is het, dus ik snap niet dat iedereen die lijkenpikkers nog toejuichen ook..quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:01 schreef cosmick het volgende:
Er schijnt vanavond een soort van herdenking voor Hazes te zijn ofzo? Zit die Lange Baas ook bij.
Maar het moet toch bijna wel dat de platenmaatschappij Radio 3 betaalt om deze troep uit te zenden?
Dat kan toch niet anders?
Toepasselijk voor veel Fok!usersquote:waar ze je kraken op het moment dat je het groot gaat maken
quote:Op vrijdag 23 september 2005 20:10 schreef pekel het volgende:
Heb ff een groot gedeelte van het topic gelezen...en ik moet wel lachen zeg.. Wat veel geweldige "goed beargumenteerde" reacties.
.
quote:Maar het klinkt iig lekker en de tekst is ook niet verkeerd
zinspeelt hij er in deze zin nou op dat hij een zelfde uitvaart ceremonie wil krijgen net als Andre Hazes?quote:Dit is het land waar ik zal overwinnen aan het einde
Totdat je deze meezingt aan de ArenA lijnen
Wat valt er meer te beargumenteren aan: "Ik vind het een slecht nummer" dan aan "ik vind het een goed nummer"?quote:Op vrijdag 23 september 2005 20:10 schreef pekel het volgende:
Heb ff een groot gedeelte van het topic gelezen...en ik moet wel lachen zeg.. Wat veel geweldige "goed beargumenteerde" reacties.
.
Wat is dit nu weer voor onzin.... wat heeft stoer nu te maken met afkraken?quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:44 schreef pekel het volgende:
Ik vind het wel een goed nummer...Maar goed, op Fok! ben je alleen maar stoer als je alles afkraakt..
![]()
Heb de clip nog niet gezien, zal wel ff zoeke... Maar het klinkt iig lekker en de tekst is ook niet verkeerd..
PS:
[..]
Toepasselijk voor veel Fok!users
Ik vind het nummer anders een aaneenschakeling van negatief gebral. Zo van "Wat hebben we het hier slecht en wat is het toch kut hier". Bovendien wordt het op een toon verteld dat zo'n beetje alles wat typisch Nederlands is belachelijk wordt gemaakt. En er staan ook quotes in die pure bullshit zijn.quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:38 schreef Stampie22 het volgende:
Tja, geen heel slecht nummer, maar toch..
Gewoon leuke feitjes en af en toe iets negatiefs.
Ik heb eens even een accountje aangemaakt om op je te reageren. Je wilt toch niet beweren dat shady records, death row en de hele rampentamp geen commerciele troep uitbrengen? Per week komen er weer 10 platen uit over vrouwen, guns, feesten, drank, drugs....Ik vind dit nummer nog meer inhoud hebben dan die rotzooi waarmee de eerder genoemde studio's in 50% van de gevallen komen.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:48 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik wordt schijtziek van dat nummer. Wordt 400 keer per dag op 3FM gedraaid (wat verplicht aanstaat hier op het werk), en elke keer krijg ik meer zin om "lange" frans (die gast is één meter poep) en "baas" b (waar is hij de baas van? de kleuterschool?) in hun bek te schijten.
Nederhop is onder aanvoering van deze twee jodocussen afgegleden tot het niveau K3. Extince, Def P, Osdorp Posse, Brainpower, Raymzter dat zijn gasten die het WEL kunnen.
D-Men is een serie wannabe-rappers, die alles van de Amerikaanse scene jatten en niets toevoegen aan welke muziek dan ook. Maar ja, het verkoopt (14-jarige sletten zijn gek op dit soort muziek), en dus zal het wel goed zijn.....
Als je hiermee aankomt bij Shady Records, DeathRow of AfterMath wordt je keihard uitgelachen en naar huis gestuurd met de boodschap "kom maar terug als je weet wat hiphop is."
Juist en het zal me niets verbazen als het nog ergens van is gejat ook.quote:Op zondag 25 september 2005 17:07 schreef Zanderrr het volgende:
Zeer gevoelig pianostuk? Een brok kitscherig muzikaal behang waar James Last zich nog voor zou schamen, zul je wel bedoelen.
Goed hoewel ik mn posts al redelijk wat heb beargumenteerd zal deze 22-jarige forumbezoeker het nog even extra uitleggen waarom hij dit nummer driedubbel ruk vind.quote:Op zondag 25 september 2005 16:25 schreef FreakerS het volgende:
Trouwens, als internet net als bier niet te krijgen was voor personen onder de 16, dan was dit forum voor 1/2e leeg. Hoe ik dat weet? Hiervoor hoef ik alleen maar die ontzettend goed beargumenteerde reacties te lezen.Meteen eventjes een lekkere binnenkomer.
![]()
Elk half jaar weer.quote:Op zondag 25 september 2005 18:57 schreef Hexagon het volgende:
Mijn idee is dat Frans en Baas gewoon even wilde laten zien hoe zogenaamd bevlogen ze wel niet zijn met maatschappij en hebben daarom even dat stuk ellende in elkaar geflanst.
En anders zoeken ze wel wat anders om over te miepen. Voetbalhooligans, asielzoekers, pick one.quote:Op zondag 25 september 2005 19:34 schreef dwerg het volgende:
[..]
Elk half jaar weer.
Het is voor hen te hopen dat er binnen een jaar weer een BN-er van z'n fiets wordt geknald.
1: Ze brengen het nummer negatiever dan de inhoud van de tekst werkelijk is??quote:Op zondag 25 september 2005 18:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed hoewel ik mn posts al redelijk wat heb beargumenteerd zal deze 22-jarige forumbezoeker het nog even extra uitleggen waarom hij dit nummer driedubbel ruk vind.
1. De tekst slaat nergens op. De relativeren nergens, lopen enkel te zeiken en praten gewoon bullshit. Maatschappijkritiek is prima. Maar niet op deze manier. In het nummer breken ze Nederland gewoon compleet af en dat is imo zeer respectloos. Een goed maatschappijkritisch nummer brengt het met enige humor en laat ook zien wat het werkelijk is zonder dingen uit hun verband te rukken.
2. Geloofwaardig zijn ze niet. Frans en Baas zijn juist zelf stukken gespuis die je beter kan lozen Bovendien zij ze gewoon een stel verwende paupers die hiermee ff willen scoren en er volgens mij verder geen vcerstand van hebben en het ze volgens mij ook weinig kan schelen
3. Muzikaal is het niks. Die pianomelodie is zo standaardb als het maar kan.
4. Qua taalkunstigheid is de tekst ook 3x niks. Kleuterschoolrijmpjes.
5. De stemmen van Frans en Baas zijn zeer irritant. Zo quasi stoer. Zo fake en zo opdringerig. En dat stomme gesnuif is al helemaal om te kotsen.
Genoeg redenen om te zeggen dat ik dit nummer mateloos bagger vind en het hoge ogen zla gooien in een lijst meest irritante nummers ooit?
Mijn idee is dat Frans en Baas gewoon even wilde laten zien hoe zogenaamd bevlogen ze wel niet zijn met maatschappij en hebben daarom even dat stuk ellende in elkaar geflanst. Met de achterliggende gedachte om hun eigen imago/ego/banksaldo op te krikken. En natuurlijk zijn er weer heel wat luitjes die er met open ogen intrappen. Waarschijnlijk denkt negatief sprekend iemand ieder in dit topic er zo over maar heeft niet iedereen er zin in het zo haarfijn uit te leggen.
Wat jij niet begrijpt is dat kopersgedrag totaal niks te maken heeft met het feit dat dit nummer een hit wordt of niet.quote:Op maandag 26 september 2005 11:47 schreef FreakerS het volgende:
Ik zeg niet dat ik ondersteboven van het nummer ben. Maar wat me opvalt is dat 99% van de mensen het hier ontzettend klote vinden terwijl ik er om durf te wedden dat dit een grote hit wordt.
Newsflash:quote:Op maandag 26 september 2005 11:47 schreef FreakerS het volgende:
[..]
1: Ze brengen het nummer negatiever dan de inhoud van de tekst werkelijk is??![]()
2: Dus als iemand het had gezongen die het in jou ogen wel had geinteresseerd was dan was het nummer beter te pruimen geweest??
3: De kunst is vaak om iets simpel te houden.
4: Daar heb je gedeeltelijk gelijk in, maar zie punt 3.
5: Misschien had lange frans zijn neus nog verstopt van het weekend.
Ik zeg niet dat ik ondersteboven van het nummer ben. Maar wat me opvalt is dat 99% van de mensen het hier ontzettend klote vinden terwijl ik er om durf te wedden dat dit een grote hit wordt. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen hier een betere doordachtere smaak voor muziek heeft dan de gemiddelde nederlandse bevolking. Want een forum is een greep uit de gemiddelde nederlandse bevolking.![]()
Dus zit er een groot stel tussen die hier zwaar uit hun klets nekken.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kijk naar de grote hits van de afgelopen 10 jaar. Up & Down, Vengabus, Macarena, Ketchup-song, en dan nog die ongein van vorig en dit jaar, onverstaanbare shit. Stuk voor stuk miljoenen verkocht, maar niet getuigen van goede inhoud, zowel tekstueel als melodieus. Verschil is dat die artiesten erkennen dat ze shitmuziek maken gewoon voor de lol, LF en BB doen alsof ze zulke fucking boyscouts zijn, terwijl BB nog voor heeft moeten komen wegens een vechtpartij (met Kimono ofzo).Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
Zo'n opmerking zet mij ook aan het nadenken over Nederland. Ik had ooit ergens nog wel hoop dat mensen slim genoeg waren om zelf na te denken.quote:iedereen kan m meezingen nu, ik heb het live meegemaakt, laat toch wel een indruk op je achter vooral omdat de tekst me tijdens het aanhoren aan het denken heeft gezet over nederland.
En zo is het maar net!quote:Op dinsdag 27 september 2005 13:08 schreef NRH het volgende:
Het nummer vertelt helemaal niets. Een kinderlijk eenvoudige, nietszeggende tekst. Beetje goedkoop scoren door de namen Hazes en Fortuyn te laten vallen, waar heel debiel Nederland weer mee weg loopt. Wacht we noemen ook Cruijf en Lenstra nog even, nog meer zieltjes gewonnen. Hmm.. Hebben we zo al genoeg open deuren iungetrapt? Nee, weet je wat? We gaan Balkenende even afzeiken en Bush doen we er ook nog maar even bij. Hoppa! Nog even over wiet, de multiculturele samenleving praten en we hebben een hit.
Als stoere hiphoppers gooien we er een pianomelodietje onder dat mijn nichtje van zes met drie pianolessen nog had kunnen bedenken. We gaan in pak staan en kijken heel serieus, zo roepen we nog wat meer vals sentiment op & hoppa: iedereen trapt erin. Het wordt een hit! En alles is commercieel zo goed aangepakt, dat mensen die het nummer kopen, bestellen helemaal vergeten dat we allebei helemaal niet kunnen zingen!!![]()
omdat ze een nummer draaien wat je klote vind.... nou dan zal je wel geen zenders hebben die je waardeerdquote:Op vrijdag 30 september 2005 11:54 schreef SocialDisorder het volgende:
net was dit piece of shit ook op Kink FM, mijn waardering is met 50% gedaald voor deze zender.
kink FM is de enige die nog een beetje voldoet, de rest is inderdaad dikke bagger, de hele dag een playlist van 45 minuten repeatenquote:Op vrijdag 30 september 2005 12:39 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
omdat ze een nummer draaien wat je klote vind.... nou dan zal je wel geen zenders hebben die je waardeerd
Ach... 60% van de Nederlanders snapte ook niets van de troonrede, dus dan zal zo'n rapje waarschijnlijk ook al wel van hoog niveau zijn voor die 60%...quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:57 schreef Serendips het volgende:
Wat ik echter zo stompzinnig vind, is dat ze doen alsof ze iets heel hoogwaardigs met een diepere betekenis ten gehore brengen.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:34 schreef Soul79 het volgende:
Wie is eigenlijk Frans en wie is Baas?
Is die kale Frans of die kleine? En waarom heet ie dan Lange?
Wat een tenenkrommend lied trouwens.
Integer?quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:15 schreef Stonehead het volgende:
Ik vind het een indrukwekkend nummer. En ik ben niet de enige, kijk maar naar de clip. Maar de derde keer dat het op TMF langskwam dacht ik 'moet dat nou?!' Het wordt grijsgedraaid, alsof het een humorliedje is ofzo. Daar was het niet voor bedoeld. Laat dat nummer nou fijn in de kast liggen en draai het heel af en toe, dan blijft het integer.
das prima, maar eenvoudig denken kun je ook al nietquote:Op vrijdag 30 september 2005 14:00 schreef Soul79 het volgende:
[..]
In sommige dingen ben ik liever wereldvreemd eigenlijk.
Sommige mensen moeten overal een verklaring voor hebben schijnbaar.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:54 schreef ASroma het volgende:
[..]
das prima, maar eenvoudig denken kun je ook al niet
Hoe had 'eenvoudig denken' mij hier verder kunnen helpen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:54 schreef ASroma het volgende:
[..]
das prima, maar eenvoudig denken kun je ook al niet
stop alsjeblieft AAP je snapt em nog niequote:Op vrijdag 30 september 2005 15:31 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Hoe had 'eenvoudig denken' mij hier verder kunnen helpen?Als die kleine Lange heet.....
Had ik trouwens al gezegd dat dat nummer zuigt?
Ik liep daar trouwens toevallig langs die avond, godzijdank hebben ze mij uit de clip geknipt.
Waarom dat nou weer? Omdat 2 wiggers een bout nummer maken, denk jij het gemiddelde IQ in Nederland in te kunnen schatten?quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, afgaande op dit Anton Pieck-nummer kun je gerust stellen dat het gemiddeld IQ in Nederland rond de 70 ligt.
Lange Frans en Baas B "representing" the peeps. je weet tochquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:24 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom dat nou weer? Omdat 2 wiggers een bout nummer maken, denk jij het gemiddelde IQ in Nederland in te kunnen schatten?
Ik zie het verband niet hoor
ja balkenende ook.......quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 02:43 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Lange Frans en Baas B "representing" the peeps. je weet toch![]()
Nu in het nederlands.quote:Op donderdag 15 september 2005 14:41 schreef Gouda-UNIT het volgende:
LAUW NUMMER (Y) zwaar DOPE!
Het is niet echt rappen... die lange die zegt steeds "uh uh" voor elke zin, maar verder is het geen rappenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:42 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb echt een pleurishekel aan dit nummer, de manier waarop ze rappen alleen al. strontirritant![]()
zo klinkt het iddquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:22 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Het is niet echt rappen... die lange die zegt steeds "uh uh" voor elke zin, maar verder is het geen rappenHet is gewoon Sinterklaasgedichtenrijm met een muziekje...
Dat zal ik je uitleggen. Als je aanneemt dat dit een beschrijving van Nederland is, dan worden daar de volgende handelingen verricht:quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:24 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom dat nou weer? Omdat 2 wiggers een bout nummer maken, denk jij het gemiddelde IQ in Nederland in te kunnen schatten?
Ik zie het verband niet hoor
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:03 schreef Henkmanz het volgende:
homo's.
Barre tijden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:02 schreef Miesjemies het volgende:
Je weet dat als je een liedje over Nederland schrijft in deze barre tijden dat het wel móet scoren.
Het je het niet gehoord dan? Het gaat echt heel slecht en zo...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:17 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Barre tijden.![]()
Ja hoor, de hongerwinter van 2005 komt er aan.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat zal ik je uitleggen. Als je aanneemt dat dit een beschrijving van Nederland is, dan worden daar de volgende handelingen verricht:
Frikadellen bestellen
Air Max kopen
Wietplantages
Fietsvierdaagses
Haring happen
Dijken bouwen en grachten graven
Gierig zijn
Vette happen van de FEBO eten
Opstootjes organiseren
Juichen om voetballers
Zaniken over het weer
Naar kroegmuziek luisteren, in de kroeg uiteraard
Legaal hoeren bezoeken en softdrugs gebruiken
Eten om zes uur
En natuurlijk ''de game runnen''
Afgezien van dijken bouwen en grachten graven, bepaald geen activiteiten waar je een meer dan gemiddelde intelligentie voor nodig hebt. Als ik die twee kneuzen op hun woord mag geloven, zijn we dus een volk uit de Donkere Eeuwen. Ze hoeven heus niet over de nanotechnologie van de TU Delft of de Leidse sinologie te rappen, maar zelfs Philips wordt niet genoemd. Bij de Gouden Eeuw presteren ze het om een schijtlollig regeltje te zuchten zonder ook maar te zinspelen op de cultuurschatten uit die tijd.
Klinkt allemaal wel goed, niet super spannend dus zal wel hoog komen in de top 40.quote:Op donderdag 15 september 2005 11:09 schreef THC1 het volgende:
Hele goede tekstWat vinden jullie van dit nummer over nederland?
in die clip worden allemaal figuranten die slecht kunnen acteren gebruiktquote:Op vrijdag 30 september 2005 14:15 schreef Stonehead het volgende:
Ik vind het een indrukwekkend nummer. En ik ben niet de enige, kijk maar naar de clip. Maar de derde keer dat het op TMF langskwam dacht ik 'moet dat nou?!' Het wordt grijsgedraaid, alsof het een humorliedje is ofzo. Daar was het niet voor bedoeld. Laat dat nummer nou fijn in de kast liggen en draai het heel af en toe, dan blijft het integer.
vooral die vrouw op het einde die overdreven "ja" knikt. Wat een vreselijke actrice zeg!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:48 schreef flyguy het volgende:
[..]
in die clip worden allemaal figuranten die slecht kunnen acteren gebruikt![]()
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:31 schreef Bupatih het volgende:
[afbeelding]
Bange Hans en Ban B - Het Fok! van
[Bange Hans]
Kom uit het Fok! van Dagonet en natuurlijk Nathalie
Het Fok! van empty2 ook al bestaat die nie
Kom uit het Fok! van shirtjes en grote rellen
Die je tot aan de Zaanse streek kunt bestellen
Kom uit het Fok! waar fipo’s nooit uit de mode raken
Waar ze je kraken op het moment dat je het groot gaat maken
Kom uit het Fok! van tong80 en die oude V.
Groetjes van veldmuis, een hype, zo hoppakee
Kom uit het Fok! van zure oldbies en stomme blagen
Het Fok! waar je een modje om een slot kan vragen
Het Fok! dat nooit in was voor een echt gevechtje
Het Fok! van Ranger-grappen, paarden en Brechtje
Kom uit het Fok! van, het Fok! van Bange Hansje
Dit is de site waar ik thuis kom na vakantie
[Ban B]
Kom uit het Fok! waar ik sinds 2003 geregistreerd ben
Waar ik mijn topics over de euro begonnen ben
Het Fok! dat meeleeft met de oorlog in Irak
Want onze Danny heeft z’n ogen niet in z’n zak
Het Fok! van newbie zijn maakt gewoon helemaal niet uit
De Ban B komt toch wel weer op een slotje uit
Het Fok! van rellen tussen static en iedereen
Maar wanneer Shaolin begint, dan wil daar niemand heen
Het Fok! van FF’s memory en het Fok!-T-shirt
Het legioen laat de Fok!ker niet in zijn hemd staan
Het Fok! waar we elke dag hopen op een topic meer
Die dolle_hond vertrouw ik voor geen meter meer
Het Fok! dat up is sinds ‘99
Het Fok! waar ik blijf, ‘k vind het er heerlijk
Eerlijk
[Bange Hans]
Ik kom uit het Fok! waar door je heen leest in 3 uurtjes
Met een ander dialect zoals die van tuutje
Kom uit het Fok! waar op papier een plek voor iedereen is
En echt ik zie dat Fok! nummer 1 is
Kom uit het Fok! met Danny als basis
En over 100 jaar in elk topic nog steeds de baas is
Kom uit het Fok! waar Sizzler, BrightEyes, Sc0rpi0n en Mukie
Tain, mitt en Bupa de site runnen
Kom uit het Fok! waar static een kind van veertig is
En je mag zelf gaan bedenken hoe gek dat is
Het Fok! waar je als je mod wordt, je zoveel inlevert
Dat je bij jezelf denkt, hoeveel zin heeft het?
Het Fok! waar inquisitie daar echt niet mag
Het Fok! van sinterklaas en koninginnedag
Dit is het Fok! waar ik verloren heb, bedrogen ben
Kom uit het Fok! waar ik geboren en verslagen ben
[Bange Hans en Ban B]
Kom uit het Fok! met de meeste topics per vierkante meter
Maar men is bang om wat paardenstoof te gaan eten
En modereren is een schitterend woord
Maar shit is fucking bitter wanneer niemand het hoort
Ik deel dit Fok! met Tukkers en Marokkanen
Antilianen, Molukkers en Surinamers
Het Fok! waar we woede veels te veel opkroppen
En wereldwijd gerepresent zijn door Danny Roodbol
Het Fok! waar Bupatih, internationaal
Het meest bekende woord is uit de Fok!site-taal
Kom uit het Fok! dat gemod wordt door een seksbom
Het Fok! dat date met zes man en dan ook nog eens klaarkomt
Dit is het Fok! waar ik overeind zal blijven tot het einde
Totdat je deze vet vindt en dan gaat lijnen
En tot die tijd zal ik schijnen ik heb mijn hart verpand
Dit is voor het Fok!Forum, Ban B, Bange Hans
-------
Bron:
"TTT-eerbetoon op CD uitgelekt"
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:31 schreef Bupatih het volgende:
[afbeelding]
Bange Hans en Ban B - Het Fok! van
...
skiczukie gaat er komende week aan beginnen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:35 schreef Jegorex het volgende:
[..]
![]()
Zou het officiele Fok!s lied moeten worden
Wie gaan hem inzingen?
quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:40 schreef Netflier het volgende:
-knip-
En dan was er natuurlijk André Hazes. De Bob Dylan van Nederland. Hij doopte de pen in zijn hart en wist zo de ontroerendste teksten te schrijven. Heel jammer dat hij ons is ontgaan en zijn beeldschone sympathieke vrouw als weduwe heeft moeten achterlaten. Maar gelukkig had men uit respect voor Dré een eerbiedwaardig afscheid georganiseerd.
-knip-
Misschien moet je je dan eerst ff in nederlandse hiphop verdiepen, want dit is echt rukquote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:46 schreef Varr het volgende:
Ik heb het niet zo op nederlandse hiphop en nederlandsemuziek, maar hier zetten ze naar mijn mening toch wel weer een goed nummer neer.
Jan Smit verkoopt in Duitsland als een waanzinnigequote:Op zondag 2 oktober 2005 23:40 schreef Netflier het volgende:
Ik ben toch zo blij dat Nederland zo muzikaal is.![]()
![]()
![]()
Vergeleken met wat ze normaal in hun debiele oren geblazen krijgen ("I fucked my bitch in the back of Escalade on piles of Benjamins, while sipping on my crystal and playing with my gat", of de NL tegenhanger "welkom op mijn feestje") is dit behoorlijk intelligente en diepzinnige tekst.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:17 schreef blieblie het volgende:
Die clip is ook zo grappig. Al die simpele figuren in het publiek die met hun vriendin staan te janken om de wonderschone tekst.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Vergeleken met wat ze normaal in hun debiele oren geblazen krijgen ("I fucked my bitch in the back of Escalade on piles of Benjamins, while sipping on my crystal and playing with my gat", of de NL tegenhanger "welkom op mijn feestje") is dit behoorlijk intelligente en diepzinnige tekst.
Oja, het moet agressief zijn, dat is pas "dope" manquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:05 schreef Forno het volgende:
Zum kotsen. Als dit nummer de top40 kan halen anno 2005, dán is het pas diep triest gestelt met Nederland. Waar zijn de tijden gebleven dat rappers copkillers waren? In plaats van deze paupers met hun zoet gevoileerde 'raps'.![]()
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Oja, het moet agressief zijn, dat is pas "dope" man![]()
Ik erger me altijd aan urban/rnb/rap/hiphop (boeit me niet hoe het heet, ga me niet in de muziek verdiepen want het is toch mijn muziek niet) vanwege die kansloze "gouden kettingen / bitches / shot you through the head" lyrics en bijbehorende videoclip. Moet er eigenlijk om lachen.
Vind dit nummer wel goedvoor zo lang als het duurt.
En luister dan gelijk ff een half uurtje http://www.wefunkradio.com ofzoquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ga jij dit hele topic eens helemaal doorlezen: Mensen die rap-muziek stereotyperen
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ga jij dit hele topic eens helemaal doorlezen: Mensen die rap-muziek stereotyperen
oh "vanwege die kansloze "gouden kettingen / bitches / shot you through the head" lyrics en bijbehorende videoclip"..... geen vooroordelen? okquote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:33 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
ga jij de post die ik gequote heb maar eens doorlezen.
Ik heb toch gezegd dat ik me niet in die muziek ga verdiepen; vind het toch kut.
Er zal vast hiphop met degelijke teksten zijn. Dat heb je in elke muziekstijl wel.
Maar ik reageer op één van de vele posts die mijn vooroordeel bevestigen.
Ik val jou toch niet aan?
Hoe kun je nu in godesnaam een oordeel over muziek geven die je niet kentquote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik heb toch gezegd dat ik me niet in die muziek ga verdiepen; vind het toch kut.
Waar zeg ik dat dat geen vooroordelen zijn? Natuurlijk zijn het dat wel. Alleen het wordt door verscheidene posters - waaronder de door mij gequote - bevestigd. Toch?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:38 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh "vanwege die kansloze "gouden kettingen / bitches / shot you through the head" lyrics en bijbehorende videoclip"..... geen vooroordelen? ok![]()
Misschien moet je mijn post, en de door mij gequote post, nog eens doorlezen en niet zo los een zinnetje eruit pikken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:40 schreef cosmick het volgende:
[..]
Hoe kun je nu in godesnaam een oordeel over muziek geven die je niet kent
nee, het wordt niet door de persoon die jij quote bevestigd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat geen vooroordelen zijn? Natuurlijk zijn het dat wel. Alleen het wordt door verscheidene posters - waaronder de door mij gequote - bevestigd. Toch?
[..]
Welnee, de meeste mensen in het publiek moesten hard lachen om deze zielige vertoning. Maar die paar mensen die het wel konden waarderen zijn in de clip terechtgekomen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:17 schreef blieblie het volgende:
Die clip is ook zo grappig. Al die simpele figuren in het publiek die met hun vriendin staan te janken om de wonderschone tekst.
eenschhhquote:Op donderdag 15 september 2005 12:01 schreef Koenz0r het volgende:
Als een artiest veel platen verkoopt wil dat nog niet zeggen dat hij muzikaal op een hoog niveau ligt. De bands en artiesten die je hier hebt genoemd zijn allemaal commercieel, maar van hun muziek word ik niet warm of koud. Ik luister liever naar muziek die misschien niet goed verkoopt maar interessant is.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:04 schreef Bjoro het volgende:
Jan Smit verkoopt in Duitsland als een waanzinnige
Gerard Joling is in Maleisie, Bali, Indonesie niet aan te slepen
Anouk en Direct proberen het in Amerika, maar daar verkoopt Robbie Williams ook niets.
Radar Love van Golden Earring werd onlangs nog gekozen als lekkerste nummer voor in de auto.
Tiesto al een paar jaar beste DJ van de wereld.
En dat terwijl wij maar een klein nietig klote landje zijn met maar 16 mln inwoners.
Ik denk dat het wel meevalt !
k3, m-kidsquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:00 schreef Netflier het volgende:
[..]
Als een artiest veel platen verkoopt wil dat nog niet zeggen dat hij muzikaal op een hoog niveau ligt. De bands en artiesten die je hier hebt genoemd zijn allemaal commercieel, maar van hun muziek word ik niet warm of koud. Ik luister liever naar muziek die misschien niet goed verkoopt maar interessant is.
By the way, België is een nog kleiner land met nog minder inwoners (er zijn trouwens veel meer landen met minder dan 15 miljoen inwoners) maar ik vind hun muzikaal niveau hoogstaander.
Dan ga je toch belgische muziek kopen, wat jij wiltquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:00 schreef Netflier het volgende:
[..]
Als een artiest veel platen verkoopt wil dat nog niet zeggen dat hij muzikaal op een hoog niveau ligt. De bands en artiesten die je hier hebt genoemd zijn allemaal commercieel, maar van hun muziek word ik niet warm of koud. Ik luister liever naar muziek die misschien niet goed verkoopt maar interessant is.
By the way, België is een nog kleiner land met nog minder inwoners (er zijn trouwens veel meer landen met minder dan 15 miljoen inwoners) maar ik vind hun muzikaal niveau hoogstaander.
quote:Terwijl de top van de Nederlandstalige hiphop zich steeds meer verliest in goed bedoelde, maar vooral tenenkrommend infantiel geformuleerde, maatschappijkritische rijmelarij (voorlopig dieptepunt: Lange Frans & Baas B: ''Dit is het land van Lange Fransie, het land waarin ik thuiskom na vakansie''), doet de Jeugd niets anders dan keet schoppen, op een buitengewoon aanstekelijke en bij tijd en wijle taalvirtuoze wijze.
Wehehe!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:28 schreef GnAgn het volgende:
http://www.goedonthouden.nl/myosotis/LangeG_BaasP.mp3!
Die is echt een stuk beter!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:28 schreef GnAgn het volgende:
Die versie is coolquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:28 schreef GnAgn het volgende:
quote:Op zondag 23 oktober 2005 15:44 schreef Remzz het volgende:
Ik snap het doel niet echt? Zit er een boodschap in ofzow? Want anders is het gewoon zoals iedereen zegt een leuk rijmpje
Die janken omdat het zo'n slecht nummer is..........quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:24 schreef Chriz2k het volgende:
En dan die mensen die in het publiek staan te huilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |