quote:
Op zondag 25 september 2005 16:25 schreef FreakerS het volgende:Trouwens, als internet net als bier niet te krijgen was voor personen onder de 16, dan was dit forum voor 1/2e leeg. Hoe ik dat weet? Hiervoor hoef ik alleen maar die ontzettend goed beargumenteerde reacties te lezen.
![]()
Meteen eventjes een lekkere binnenkomer.
Goed hoewel ik mn posts al redelijk wat heb beargumenteerd zal deze 22-jarige forumbezoeker het nog even extra uitleggen waarom hij dit nummer driedubbel ruk vind.
1. De tekst slaat nergens op. De relativeren nergens, lopen enkel te zeiken en praten gewoon bullshit. Maatschappijkritiek is prima. Maar niet op deze manier. In het nummer breken ze Nederland gewoon compleet af en dat is imo zeer respectloos. Een goed maatschappijkritisch nummer brengt het met enige humor en laat ook zien wat het werkelijk is zonder dingen uit hun verband te rukken.
2. Geloofwaardig zijn ze niet. Frans en Baas zijn juist zelf stukken gespuis die je beter kan lozen Bovendien zij ze gewoon een stel verwende paupers die hiermee ff willen scoren en er volgens mij verder geen vcerstand van hebben en het ze volgens mij ook weinig kan schelen
3. Muzikaal is het niks. Die pianomelodie is zo standaardb als het maar kan.
4. Qua taalkunstigheid is de tekst ook 3x niks. Kleuterschoolrijmpjes.
5. De stemmen van Frans en Baas zijn zeer irritant. Zo quasi stoer. Zo fake en zo opdringerig. En dat stomme gesnuif is al helemaal om te kotsen.
Genoeg redenen om te zeggen dat ik dit nummer mateloos bagger vind en het hoge ogen zla gooien in een lijst meest irritante nummers ooit?
Mijn idee is dat Frans en Baas gewoon even wilde laten zien hoe zogenaamd bevlogen ze wel niet zijn met maatschappij en hebben daarom even dat stuk ellende in elkaar geflanst. Met de achterliggende gedachte om hun eigen imago/ego/banksaldo op te krikken. En natuurlijk zijn er weer heel wat luitjes die er met open ogen intrappen. Waarschijnlijk denkt negatief sprekend iemand ieder in dit topic er zo over maar heeft niet iedereen er zin in het zo haarfijn uit te leggen.