Er wordt vaak een parallel getrokken met de Venus van Milo, maar dat had je waarschijnlijk al wel gezien. Hoe dan ook, ik vind de kwatsbaarheid van dit meisje veel boeiender dan het zoveelste 'lekkere wijf'.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Mja geen slechte foto maar ook zeker niks bijzonders. Ik zou 'm beter hebben gevonden als er een mooie meid in bikini had gestaan. Maar ja dat ben ik dan weer..
Ik vind lekkere wijven juist veel kwatsbaarder.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Er wordt vaak een parallel getrokken met de Venus van Milo, maar dat had je waarschijnlijk al wel gezien. Hoe dan ook, ik vind de kwatsbaarheid van dit meisje veel boeiender dan het zoveelste 'lekkere wijf'.
jazeker. Dat kontje is van mijn handquote:
Hmm, lijkt me geen kanshebber. Sorry.quote:Op woensdag 7 september 2005 01:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
en dit idee is voor jou 9ik weet niet of je het gezien had)
Nee da's z'n kop.quote:
Je laat me schrikken Requote:
Je hebt dat bordje dat je omhoog houdt met die cijfertjes eraf gesoept he?quote:
Geen archieffoto, deze is afgelopen zondag gemaakt omdat ik al het gevoel had dat het zelfportret ging worden en ik al een tijdje met dit ideetje liepquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:35 schreef American_Nightmare het volgende:
Puckzzz verrast me blij, wel jammer dat het met een archieffoto is
Ikzelf heb ook weer een ideetje ondanks dat ik het een fukonderwerp vind. Jammer dat mooie mensen een enorm voordeel hebben bij dit onderwerp. Een mooie foto maken van een 'lelijk' iemand is niet makkelijk.
Die eerste is wel origineel daaromquote:Op woensdag 7 september 2005 07:50 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb er ook nog twee. Jammer dat die eerste niet scherp op mij stelt, maar goed, om nou nog eens naar de kapper te gaan voor de herhaling...
Je hebt helemaal gelijk; ik vind het ook geen porem. Ik moet er nog aan werken. Het idee is er, alleen moet ik mijn apparatuur nog zover krijgen dat het meewerkt...quote:Op woensdag 7 september 2005 07:51 schreef Puckzzz het volgende:
@Shark: ik vind het idee leuk gedaan, maar de felle lichtplek in je gezicht iets minder
hehehe raar is dat...ik heb echt nog minstens drie andere ideetjes over hoe je een zelfportret kunt maken zonder dat je er herkenbaar opstaat (en dan bedoel ik niet een zak over je hoofdquote:Op woensdag 7 september 2005 07:56 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk; ik vind het ook geen porem. Ik moet er nog aan werken. Het idee is er, alleen moet ik mijn apparatuur nog zover krijgen dat het meewerkt...
Ik wilde eigenlijk ook aantonen aan de sceptici dat zoiets "saais" als een zelfportret toch nog zoveel mogelijkheden heeft.
(lees bij sceptici: de fantasielozen onder ons)
quote:Op woensdag 7 september 2005 08:09 schreef Puckzzz het volgende:
Ow b.t.w. Re: door dat witte randje lijkt je wel de Priest from Hell ofzo![]()
ik heb daar ook nog een ideetje die ik ff ga proberen...quote:Op woensdag 7 september 2005 08:08 schreef Puckzzz het volgende:
hehehe raar is dat...ik heb echt nog minstens drie andere ideetjes over hoe je een zelfportret kunt maken zonder dat je er herkenbaar opstaat (en dan bedoel ik niet een zak over je hoofd)
ja precies..heel leukquote:en de herkenbare moeten imo dan wel een beetje anders dan anders zijn, zoals bijv. die van Lu in die doos...heerlijke foto, ik schoot gelijk in de lach
Ja, daar moest ik ook aan denken...quote:Op woensdag 7 september 2005 08:09 schreef Puckzzz het volgende:
Ow b.t.w. Re: door dat witte randje lijkt je wel de Priest from Hell ofzo![]()
Onder welke brug heb je hem gevonden, Re?quote:
Ik ken het, ben je er helemaal klaar voor, zegt zo'n model het op het laatste moment afquote:Op woensdag 7 september 2005 09:12 schreef Vliegvrager het volgende:
Het idee is er, ik heb de props en een locatie. Zo, nu alleen nog een model de tijd vinden.![]()
Nee ik ben alleen maar te beroerd om in het onderwerpen stemtopic te kijkenquote:Op woensdag 7 september 2005 09:37 schreef Vliegvrager het volgende:
We hebben je toch niet in de war gebracht Flesje?
Hihi Fles toch!! moet je nog wakker worden?quote:Op woensdag 7 september 2005 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Huh? Nee maar wat is het nou? Portret of zelfportret?
Alsof iemand jouw zelfportret wil zien...quote:Op woensdag 7 september 2005 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik ben alleen maar te beroerd om in het onderwerpen stemtopic te kijken
Zeg nou.....
Ik heb er van jou nog wel eentje andersquote:Op woensdag 7 september 2005 09:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Alsof iemand jouw zelfportret wil zien...
da's geen zelfportretquote:Op woensdag 7 september 2005 09:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb er van jou nog wel eentje anders![]()
Kom maar op.quote:Op woensdag 7 september 2005 09:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb er van jou nog wel eentje anders![]()
Ik moet zeggen dat ik PdH een betere fotograaf vindtquote:
Dit was dan ook niet echt een portret waar aandacht aan besteed isquote:Op woensdag 7 september 2005 10:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik PdH een betere fotograaf vindt
Oooowwwww!quote:Op woensdag 7 september 2005 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit was dan ook niet echt een portret waar aandacht aan besteed is
Deze vind ik erg gaafquote:
quote:Op woensdag 7 september 2005 10:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik PdH een betere fotograaf vindt
Re gaat winnen, die is het allebeiquote:Op woensdag 7 september 2005 10:50 schreef mvdlubbe het volgende:
Dit is echt zo'n onderwerp waar een lekker wijf per definitie meer kans maakt dan een goed fotograaf..
ik ben danook vooralsnog zeker niet van plan mee te gaan doen.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:50 schreef mvdlubbe het volgende:
Dit is echt zo'n onderwerp waar een lekker wijf per definitie meer kans maakt dan een goed fotograaf..
Re is een eikel.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:51 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Re gaat winnen, die is het allebei
quote:Op woensdag 7 september 2005 10:51 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Re gaat winnen, die is het allebei
quote:Op woensdag 7 september 2005 10:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik ben danook vooralsnog zeker niet van plan mee te gaan doen.
Je maakt zeker een kansquote:Op woensdag 7 september 2005 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn tieten zijn een stuk groter, en lekkerderdan die van Re hoor
Dusseh.... als we zo gaan beginnen....
Dus het gaat tussen Ties en Pea?quote:Op woensdag 7 september 2005 10:50 schreef mvdlubbe het volgende:
en je trapte erin hequote:Op woensdag 7 september 2005 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Verkapte klik-eens-snel-allemaal-op-mijn-fotoboek-post
Oeh, dat heb ik nog niet gezienquote:Op woensdag 7 september 2005 08:43 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben niet eng, in mijn zwembroek ben ik eng
Toeps doet niet mee of zo?quote:Op woensdag 7 september 2005 10:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dus het gaat tussen Ties en Pea?
Dat lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dus het gaat tussen Ties en Pea?
Ja zeg, ik ben nog aan het wennen aan die cross-over van haar.quote:
aan die wat?quote:Op woensdag 7 september 2005 11:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja zeg, ik ben nog aan het wennen aan die cross-over van haar.
Model wordt fotograaf. Ik zie Toeps nog vooral als model. Ben een beetje traag aan het worden.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
aan die wat?
Wat mis ik nu weer?
]wat is dat nou weer voor kutantwoord.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Verkapte klik-eens-snel-allemaal-op-mijn-fotoboek-post
Nou nou, ik maakte maar een geintje hoorquote:Op woensdag 7 september 2005 11:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
]wat is dat nou weer voor kutantwoord.
ik was het echt niet van plan
Oh zo, ja nou ja, wat dat betreft is Ties ook behoorlijk bi zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 7 september 2005 11:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Model wordt fotograaf. Ik zie Toeps nog vooral als model. Ben een beetje traag aan het worden.![]()
Bi-zonder, toch?quote:Op woensdag 7 september 2005 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh zo, ja nou ja, wat dat betreft is Ties ook behoorlijk bi zullen we maar zeggen
ideaal onderwerp voor alle cross-oversquote:Op woensdag 7 september 2005 11:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Model wordt fotograaf. Ik zie Toeps nog vooral als model.
Het zijn jouw woorden, ik heb niets gezegdquote:Ben een beetje traag aan het worden.![]()
Dat begreep ik jaquote:Op woensdag 7 september 2005 11:08 schreef RonaldV het volgende:
Ties maakt al behoorlijk lang self-pics trouwens
Als je geen model meer bent, is daar dus niets bi's meer aanquote:Op woensdag 7 september 2005 11:28 schreef Rhanna het volgende:
En weer een tvp.
Ik ben trouwens ook geen model meer, nu ook fotografe.
Dan ben ik dus bi in meerdere opzichten
Dan ben je quadroseksueelquote:Op woensdag 7 september 2005 11:28 schreef Rhanna het volgende:
Dan ben ik dus bi in meerdere opzichten
Jaaa johquote:
net nog voorbij je huis gereden!quote:Op woensdag 7 september 2005 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaaa johResize anders ff naar 15000 x 11000 of zo
Hmm dat zie ik liever dan harige kerels met zakken over hun hoofd. En nog uit Weert ook.. daar werk ik.quote:
Ja, eh, dat moet je in de context zien. Ofzo.quote:
Weet ikquote:Op woensdag 7 september 2005 11:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hmm dat zie ik liever dan harige kerels met zakken over hun hoofd. En nog uit Weert ook.. daar werk ik.![]()
Altijd nog beter dan harige zekken met kerels over hun hoofd.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
harige kerels met zakken over hun hoofd
quote:Op woensdag 7 september 2005 11:53 schreef American_Nightmare het volgende:
Hmm dat zie ik liever dan harige kerels met zakken over hun hoofd. En nog uit Weert ook.. daar werk ik.![]()
onderste is het orgineel. de rest in PS simpel met zwart wit.....sepia en de andere gewoon een beetje zitten spelen met de kleurquote:Op woensdag 7 september 2005 15:15 schreef k_man het volgende:
Best leuk.Maar hoe heb je die verschillende kleurtjes bereikt?
de dubbele fotosetting, hmmmm mijn idee kan nu ook weer in de prullenbakquote:Op woensdag 7 september 2005 15:23 schreef Auticia het volgende:
Hmz ja.
Ik had een grandioos idee, vond ik. Ik heb zojuist mijn hele kamer omgebouwd, doek opgehangen, oude camera vanonder het stof gehaald, G3 van zijn plekje en de telelens. Ik kon alleen die klote-converter niet vinden die tussen mijn G3 en de tele hoort.
Maarja, met mijn idee wilde ik al wel even pimpen, bedoeling is om dit verder uit te werken naar het uiteindelijke resultaat.
En ja, deze uitvoering is belabberd. Maar toch.
[afbeelding]
Bewust gefocussed op mijzelf, het idee is namelijk 'zelfportret' ().
Anyways, ik ga hier later nog even mee stoeien.
Ik vond mezelf best goedquote:Op woensdag 7 september 2005 15:30 schreef Re het volgende:
[..]
de dubbele fotosetting, hmmmm mijn idee kan nu ook weer in de prullenbak
Mja, ik wil het straks of later nog eens buiten proberen.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:32 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuk idee Ties. Ik begrijp alleen niet wat een telelens hier aan toe zou voegen. een beetje licht daarentegen...
Okeej. Je weet dat uitgebreid fotosoepen hier niet mag hè?quote:Op woensdag 7 september 2005 15:22 schreef fokuserdetiende het volgende:
[..]
onderste is het orgineel. de rest in PS simpel met zwart wit.....sepia en de andere gewoon een beetje zitten spelen met de kleur
Uit de wedstrijdregels:quote:Op woensdag 7 september 2005 15:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Okeej. Je weet dat uitgebreid fotosoepen hier niet mag hè?
Het effect dat hij bereikt kan je met levels bereiken en zijn dus '...uiteraard geen enkel probleem.'. Bovendien kan ik niet vinden dat hij (muv het negatief misschien) nou echt het karakter van de foto aanpast. Los daarvan vind ik het origineel het mooist van de 4.quote:Probeer fotobewerkingen zoveel mogelijk te beperken, dit is een fotowedstrijd, geen Photoshop-wedstrijd. Levels, crops e.d. zijn uiteraard geen enkel probleem, bewerkingen die daadwerkelijk het karakter van de foto aantasten zijn dat wel.
is helemaal niet uitgebreid.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Okeej. Je weet dat uitgebreid fotosoepen hier niet mag hè?
leuk idee, uitvoering kan veel beterquote:Op woensdag 7 september 2005 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Over zelfportretten gesproken, beetje flauw en doorzichtig geintje, maar ik heb deze nog:
[afbeelding]
Commentaar welkom
Ja klopt, ik dacht er ineens aanquote:Op woensdag 7 september 2005 15:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
leuk idee, uitvoering kan veel beter![]()
quote:geef die link naar je Polen foto's eens? daat zat ook een leuke tussen
JA!! Die Kabouter Plop fotoquote:Op woensdag 7 september 2005 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, ik dacht er ineens aan
[..]NEE
niet die met die gele cape
![]()
quote:Op woensdag 7 september 2005 16:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Degenen die een onherkenbare foto plaatsen omdat ze bang zijn met hun kop op internet te komen krijgen van mij sowieso geen punten.
quote:Op woensdag 7 september 2005 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat hoeft nou ook weer niet, maar ik dacht ik zeg 't ff.. paranoia wordt keihard afgestraft.
quote:Op woensdag 7 september 2005 16:19 schreef Vliegvrager het volgende:
...ik wil maar zeggen, de punten van A_N willen we toch voor geen goud missen
En van mij. Oftewel: niet heel origineel.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:53 schreef Puckzzz het volgende:
leuk idee, uitvoering kan veel beterwas ook een ideetje van me jah
Moet allemaal kunnen ja. Ik had wel wat bedenkingen bij die eerste.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:41 schreef fokuserdetiende het volgende:
is helemaal niet uitgebreid.
of als een foto zwart wit maken....in sepia maken of al negatief neerzetten te veel is dan weet ik het ook niet .
Maar geeft ook niet
Hé leuk, weer een extra regeltje.quote:Op woensdag 7 september 2005 16:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Degenen die een onherkenbare foto plaatsen omdat ze bang zijn met hun kop op internet te komen krijgen van mij sowieso geen punten.
Heeft dat poezelige smoeltje van jou al eens ooit ergens op Internet gestaan dan?quote:Op woensdag 7 september 2005 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat hoeft nou ook weer niet, maar ik dacht ik zeg 't ff.. paranoia wordt keihard afgestraft.
Pssst... hij heeft een feauteaubouque.quote:Op woensdag 7 september 2005 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft dat poezelige smoeltje van jou al eens ooit ergens op Internet gestaan dan?
Vakantiefoto's mogen niet meer hoor. Dat heeft Vliegvrager ingevoerd.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:53 schreef Puckzzz het volgende:
geef die link naar je Polen foto's eens? daat zat ook een leuke tussen
Napraterquote:Op woensdag 7 september 2005 16:29 schreef k_man het volgende:
[..]
En van mij. Oftewel: niet heel origineel.
Goed puntquote:Op woensdag 7 september 2005 16:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Pssst... hij heeft een feauteaubouque.![]()
Maar daar vinden we je ook lief hoorquote:Op woensdag 7 september 2005 16:59 schreef Auticia het volgende:
[afbeelding]
Ik zat helemaal in het verkeerde topic![]()
.
leuk!! lekker spontaan sta je erop!quote:Op woensdag 7 september 2005 16:59 schreef Auticia het volgende:
[afbeelding]
Ik zat helemaal in het verkeerde topic![]()
.
Vrolijk, blijquote:Op woensdag 7 september 2005 17:00 schreef rustig het volgende:
[..]
leuk!! lekker spontaan sta je erop!
tikje ondeugend ook. als een kwajongen die net aan het belletje lellen is geweestquote:Op woensdag 7 september 2005 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrolijk, blij![]()
echt plezier in wat je doetMooi hoor!
quote:Op woensdag 7 september 2005 17:36 schreef Subhuman het volgende:
Auticia, ik vind de niet bijgesneden versie van je foto mooier dan die krap gesneden versie! (waarvan je gelijk ook het contrast verhoogd hebt hè, geef het maar toe!)
Zo beter?quote:Op woensdag 7 september 2005 18:35 schreef dubbellu het volgende:
@stil: ik vind het idee heel goed, alleen bij deze uitvoering jou gezicht iets te donker.
te veel stil?quote:Op woensdag 7 september 2005 18:19 schreef stil het volgende:
Moeilijk, een zelfportret, ik ben niet knap, niet heel jong en niet fotogeniek.
Heb al een paar leuk langs zien komen.
http://i22.photobucket.co(...)kopievanzelf022c.jpg
Ik kan wel wat geschikte portreten van je aanleveren hoorquote:Op woensdag 7 september 2005 19:32 schreef pea4fun het volgende:
Ik ga me na komende week eens buigen over de wedstrijd, ik heb nu toch geen tijd om foto's te maken...kan ik alvast nadenken hoe ik op de foto wil.
Ja, vertelde hij al.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[totaal offtopic]
Stil, wist je trouwens dat ik aan Rustig eens gevraagd heb of hij een kloon van jou was?
[/to]
Ik wist toen al dat het niet kon hoorquote:
Dat werkt niet he bij zelfportretquote:Op woensdag 7 september 2005 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan wel wat geschikte portreten van je aanleveren hoor
Mijn wil is nu eenmaal wet. sim-pel.quote:Op woensdag 7 september 2005 16:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Vakantiefoto's mogen niet meer hoor. Dat heeft Vliegvrager ingevoerd.![]()
Alle kleuren mogen zolang het maar zwart isquote:Op woensdag 7 september 2005 16:12 schreef American_Nightmare het volgende:
wet is engels voor nat.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:59 schreef Vliegvrager het volgende:
Mijn wil is nu eenmaal wet. sim-pel.
Ik denk dat je het anders moet vertalen in foto's van specifieke plaatsen mogen niet meerals onderwerp.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Mijn wil is nu eenmaal wet. sim-pel.
quote:Op woensdag 7 september 2005 20:13 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat werkt niet he bij zelfportret![]()
Dus het is gewoon portret fotografie,en die is al geweestquote:Op woensdag 7 september 2005 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de k_man-variant mag je ook zelfportretten van iemand anders maken
Klopt. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit hoe dat dan moet.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de k_man-variant mag je ook zelfportretten van iemand anders maken
Of een onderwerp al geweest is of niet, is tegenwoordig geen criterium meer.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:35 schreef apestartje het volgende:
[..]
Dus het is gewoon portret fotografie,en die is al geweest![]()
neequote:Op woensdag 7 september 2005 22:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Of een onderwerp al geweest is of niet, is tegenwoordig geen criterium meer.
Nee, maar in dat geval doe maar een foto met jurk aan.quote:Op donderdag 8 september 2005 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
Had ik al verteld dat ik een man ben van 2 meter en 100+ kilo?
Wel verdorie.quote:Op donderdag 8 september 2005 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
mij boeit het niet zo, een goede foto is een goede foto, daar kan photoshop echt niets aan veranderenquote:Op donderdag 8 september 2005 00:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Maar serieus; nou alle mods uit het stenen tijdperk verdwenen zijn, is normaal Photoshopgebruik nu toegstaan?
Da's waar maar photoshop maakt een foto af en is bij digitale foto's sowieso onmisbaar. Als ik een storend element op een foto heb zitten dan verwijder ik dat want daar wordt de foto beter van.quote:Op donderdag 8 september 2005 00:18 schreef Re het volgende:
[..]
mij boeit het niet zo, een goede foto is een goede foto, daar kan photoshop echt niets aan veranderen
in zoverre af dat op print of voor web er verschillende bewerkingen nodig zijn idd. of er nou een storend element weg wordt gesoept, ach, dat is niets nieuws dat deed men analoog ook alquote:Op donderdag 8 september 2005 00:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Da's waar maar photoshop maakt een foto af en is bij digitale foto's sowieso onmisbaar. Als ik een storend element op een foto heb zitten dan verwijder ik dat want daar wordt de foto beter van.
Dat heb je sowieso. Als je PS verbiedt zijn analoge fotografen in het voordeel, want die kunnen ongemerkt in de DoKa bewerken.quote:Op donderdag 8 september 2005 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
ja maar dan wordt het meer een fotobewerkwedstrijd dan een fotowedstrijd
Dat lijkt me wel grappig voor een keer. Maar Photoshop is (ja ook voor mij ja) een middel om een foto 'af' te maken. Extreme bewerkingen vind ik zelden mooi. Ik denk dat je bij zo'n wedstrijd dan ook tig dezelfde inzendingen zou krijgen, die waarschijnlijk ook nog allemaal goed zouden zijn.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel een idee trouwens... een fotobewerkwedstrijd. Iedereen krijgt dezelfde foto aan het begin van de maand, en maak er maar wat leuks van
Het lijkt me vooral lastig om uit te leggen waarom een fotobewerking niet goed zou zijn. Uiteindelijk is het net als met kunst: je vindt het prachtig, of je haat het.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel grappig voor een keer. Maar Photoshop is (ja ook voor mij ja) een middel om een foto 'af' te maken. Extreme bewerkingen vind ik zelden mooi. Ik denk dat je bij zo'n wedstrijd dan ook tig dezelfde inzendingen zou krijgen, die waarschijnlijk ook nog allemaal goed zouden zijn.
vilkommenquote:
zelfportret. Voor regels en hoe in te zenden zie Fotowedstrijd september 2005 [centraal topic]quote:Wat is precies de bedoeling van de 'wedstrijd'?? Portret is het onderwerp begrijp ik?? Zijn er verder nog regels?? En hoe kan je een foto inzenden??
* Automatic_Rock heeft besloten ook maar eens z'n fotokunsten op fok! te gooien
quote:We gaan nu weer van start met een nieuwe wedstrijd!
Praten over de inzendingen kan in het slowchattopic: FOT Wedstrijd September - SC
Daar kun je ook je foto's ter beoordeling plaatsen, of tips en aanwijzingen vragen om je foto's te verbeteren. En bovendien is het er gewoon erg gezellig
Het inleveren van de fotos kan tot en met dinsdag 27 september 20.00 uur!
Voor deze foto's gelden een paar regeltjes:
# Uiteraard de standaard FOK!-policy
# Probeer fotobewerkingen zoveel mogelijk te beperken, dit is een fotowedstrijd, geen Photoshop-wedstrijd. Levels, crops e.d. zijn uiteraard geen enkel probleem, bewerkingen die daadwerkelijk het karakter van de foto aantasten zijn dat wel.
# Je moet de foto zelf genomen hebben, en alle eventuele bewerkingen er aan ook zelf gedaan hebben. Kortom alle copyrights op de foto moeten van jou zijn.
# Er mag maximaal één foto per inzender ingeleverd worden, dus denk goed na over welke je inlevert. Mocht je toch een mooiere foto hebben gemaakt voor de uiterste inleverdatum dan kun je die nog inleveren. Maar denk erom: de laatst ingeleverde foto doet mee aan de wedstrijd.
# De foto's kunnen alleen worden ingeleverd door ze als bijlage te mailen naar Het-Gele-Teken of Subhuman. Mailadressen staan in hun profielen.
Vergeet bij het mailen je nickname niet te vermelden, en geef de foto ook alleen je nickname als bestandsnaam mee! De foto's worden geupload naar een speciaal plaatsje op de Fok!server. Deze foto's komen dan ook uiteindelijk in een mooi overzicht-topic te staan (bijgehouden door Offy en Borelius). Mocht je per se niet willen dat jouw foto op de Fok!server komt te staan geef dit dan even aan.
# Het JPG-format is verplicht! Geen BMP of TIF of andere hele mooie maar veel te grote bestandsformaten.
# Resizen is verplicht! Een breedte van 550 pixels past perfect in de lay-out van het forum. Uiteraard is het prima mogelijk om je foto klikbaar te maken zodat de full-size versie zichtbaar wordt. Voor full-size versies zal men echter zelf webspace moeten regelen, want alleen de foto's die in het topic komen te verschijnen zal de coördinator uploaden.
# Houd je aan het onderwerp. Dit is ter beoordeling van de coördinator en de mods. Als je foto niet aan het onderwerp voldoet zal je foto niet geplaatst worden en zul je van de reden op de hoogte worden gesteld (bij voorkeur per mail, staat dit niet in je profiel dan in het slowchat-topic).
# In het geval van een meningsverschil o.i.d. waarin bovenstaande regels niet voorzien geldt het oordeel van de coördinator en de mods (Subhuman of Het-Gele-Teken). Mocht je het niet eens zijn met de beslissing van een van de moderators, of vind je dat een van de foto's onterecht meedoet, laat het ons dan even weten, dan zullen we er in elk geval nog een keertje goed naar kijken.
# Meedoen aan de fotowedstrijd houdt in dat je akkoord gaat met bovenstaande regels.
Succes iedereen!
Hij is blauw en nieuw hierquote:
En enorm knapquote:Op donderdag 8 september 2005 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb een Minolta XG-1 al een jaartje of 8quote:Op donderdag 8 september 2005 09:59 schreef American_Nightmare het volgende:
Heb je wel een camera A_R of moet je die van mij lenen?
84 jaar geleden ja.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:35 schreef apestartje het volgende:
[..]
Dus het is gewoon portret fotografie,en die is al geweest![]()
quote:Op donderdag 8 september 2005 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit een beetje op volgend jaar te wachtenIk heb een leuk idee
Gewoon, aan alle wedstrijden meedoen, een jaar lang, en overal een gemeenschappelijk element in laten terugkomenquote:
Leuk idee, ben ook benieuwd hoe je dat gaat doen.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon, aan alle wedstrijden meedoen, een jaar lang, en overal een gemeenschappelijk element in laten terugkomenBen benieuwd hoe ik dat ga doen, maar dat zien we dan wel weer
Laat een vuiltje op je lens zitten, en dat een jaar lang...quote:Op donderdag 8 september 2005 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon, aan alle wedstrijden meedoen, een jaar lang, en overal een gemeenschappelijk element in laten terugkomenBen benieuwd hoe ik dat ga doen, maar dat zien we dan wel weer
Jij bent grappigquote:Op donderdag 8 september 2005 10:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Laat een vuiltje op je lens zitten, en dat een jaar lang...
De zoute pinda's van de Spar zijn daar erg geschikt voorquote:Op donderdag 8 september 2005 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die zijn overal uitstekend geschikt voor.quote:
quote:Op donderdag 8 september 2005 10:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb een Minolta XG-1 al een jaartje of 8
En voor het snelle tussendoortje een Canon Powershot A75 (sinds anderhalf jaar)
Dus bedankt voor je vriendelijke aanbod AN, maar ik kom er zo wel uit denk ik
Misschien moesten we eens kijken of dat dit ook echt zo is. Blijkbaar gaat iedereen er van uit dat hier een stel soep-goden rondhangen.quote:Op donderdag 8 september 2005 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
ja maar dan wordt het meer een fotobewerkwedstrijd dan een fotowedstrijd
Ja ach waarom ook nietquote:Op donderdag 8 september 2005 13:29 schreef Shark.Bait het volgende:
Misschien moesten we eens kijken of dat dit ook echt zo is. Blijkbaar gaat iedereen er van uit dat hier een stel soep-goden rondhangen.
Maak ff een zelfportretje danquote:Op donderdag 8 september 2005 18:30 schreef Rhanna het volgende:
Ik verveeeeel me.
Ik heb ook nog geen inspiratie...quote:Op donderdag 8 september 2005 21:04 schreef Elefes het volgende:
Nou, dat valt nog niet mee
Een zelfportret...
Ik heb nog wel een foto van mezelf met een blik bier onder de douchequote:Op donderdag 8 september 2005 21:55 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen inspiratie...
Foto's met blikken bier kunnen niet he...quote:Op donderdag 8 september 2005 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een foto van mezelf met een blik bier onder de douchemaar die valt buiten de policy
![]()
Oh dan wordt een zelfportret wel HEEL erg lastigquote:Op donderdag 8 september 2005 22:27 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Foto's met blikken bier kunnen niet he...
hehe, zonder bier, verrassendquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfportret ZONDER blik bier
[afbeelding]
Gaaf istie hè?
Deed je dat niet expres dan?quote:
Ik kan de spiegel ook nog ff lappen trouwensquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:47 schreef pea4fun het volgende:
[..]
hehe, zonder bier, verrassend
knip ff dat lampje eraf aan de rechterkant
quote:
Nee, die mooie donkere dromerige ogen staan juist heel mooi boven dat boek.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:36 schreef PeRi het volgende:
Ik vind dat ik juist wel suf kijk haha, heb 'm ook nog in kleur. Kan even kijken of mn vriend de schaduw iets eraf kan soepen.
Hmm, wel mooi, maar er is iets raars mee? Je huid ziet er een beetje onnatuurlijk uit.quote:
quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:49 schreef k_man het volgende:
De eerste is veel mooier Rhanna.
bloot!![]()
Dat was eigenlijk het enige puntje wat ik zag inderdaad.quote:Op vrijdag 9 september 2005 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
alleen... mogen je ellebogen er helemaal op?
Net alsof je dat stiekem niet best lekker vondquote:Op vrijdag 9 september 2005 22:07 schreef Rhanna het volgende:
Ik heb hem niet gekropt.. Dus ik kan weer naakt op de vloer gaan liggen alleen om de ellebogen erop te krijgen
Bloot jaquote:Op vrijdag 9 september 2005 20:49 schreef k_man het volgende:
De eerste is veel mooier Rhanna.
bloot!![]()
Mooie foto!quote:
jammer dat je oog niet scherp is. Dat zou em nog mooier maken...misschien wat shoppen?quote:
Hij is mooiquote:
Aan jouw foto's te zien, zou je inderdaad niet zeggen dat je al 48 bent.quote:Op zaterdag 10 september 2005 10:30 schreef Puckzzz het volgende:
niet dat het mij wat uitmaakt, ik retoucheer alle foto's van mezelf zodat iedereen hier denkt dat ik 10 jaar jonger ben![]()
Dankje! Mijn oog kan misschien wat scherper trouwens ja, ik zal er eens naar kijken. Nee niks gebrushed.. mijn huid heeft zijn goede dagenquote:Op zaterdag 10 september 2005 10:30 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Hij is mooiik vind de blik in je oog ook helemaal goed, maar het is al gezegd, heb je niet een heel klein beetje een digitale brush over je wangen gehaald?
niet dat het mij wat uitmaakt, ik retoucheer alle foto's van mezelf zodat iedereen hier denkt dat ik 10 jaar jonger ben![]()
quote:Op zaterdag 10 september 2005 10:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Aan jouw foto's te zien, zou je inderdaad niet zeggen dat je al 48 bent.![]()
Hey, jij ook al?quote:
Ja, net toen ik daarmee wilde beginnen kwam hier iemand zich ermee bemoeien...dan doe ik niet meerquote:
suffe lui zegquote:Op zaterdag 10 september 2005 14:12 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja, net toen ik daarmee wilde beginnen kwam hier iemand zich ermee bemoeien...dan doe ik niet meer![]()
Kloptquote:Op zaterdag 10 september 2005 16:35 schreef Morgil het volgende:
Jammer genoeg ziet hij er niet helemaal scherp uit..
Vraag je je dat altijd af bij zelfportrettenquote:Op maandag 12 september 2005 10:18 schreef fr.oosje het volgende:
Ik vraag me aleen af of je zelf op het knopje hebt gedrukt?
Als ik kijk naar de kringen in het water dan denk ik dat je veilig kunt aannemen dat hij er net een paar seconden ligt. Anders zou het water die kringen niet zo tonen. En de timer zetten reken ik als zelf indrukken.quote:Op maandag 12 september 2005 10:18 schreef fr.oosje het volgende:
Ik vraag me aleen af of je zelf op het knopje hebt gedrukt?
tx Puckzzzquote:Op maandag 12 september 2005 10:49 schreef Puckzzz het volgende:
@Shark: hele mooie foto die je hebt ingezonden
Dank je voor het verkapte compliment.quote:Op maandag 12 september 2005 10:11 schreef Shark.Bait het volgende:met je kleren aan in het water liggen
Petje af
ik vind 3 en vier ook wel wat hebben. Maar toch denk ik dat jij met je fantasie wel meer kan hoor
U gaat door voor de koelkastquote:Op maandag 12 september 2005 10:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de kringen in het water dan denk ik dat je veilig kunt aannemen dat hij er net een paar seconden ligt. Anders zou het water die kringen niet zo tonen. En de timer zetten reken ik als zelf indrukken.
Bijnaquote:Op maandag 12 september 2005 10:49 schreef Puckzzz het volgende:
Vette jas!!![]()
zijn je kleren alweer droog?
dank jequote:heel leuk idee, uitvoering is ook leuk gedaan. #2 past denk ik het beste in de wedstrijd
Daar wil ik me graag bij aansluiten.quote:@Shark: hele mooie foto die je hebt ingezonden
Wat een leuke serie!! Is dit een oude soldaten jas??quote:Op maandag 12 september 2005 09:52 schreef Vliegvrager het volgende:
Mijn zelfportret is een beetje uit de hand gelopen. Het is een zelf-serie geworden![]()
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
5:
[afbeelding]
Ik overweeg #2 als inzending, maar commentaar op alle foto's is welkom natuurlijk
nou ja, het idee is leuk hoorquote:Op maandag 12 september 2005 11:22 schreef Vliegvrager het volgende:
Dank je voor het verkapte compliment.Het valt me op dat niemand tot nog toe de knipoog achter de serie gezien heeft. Niet leuk genoeg, te vergezocht of te subtiel verborgen?
whehehehquote:Mijn echt goede id-en bewaar ik voor knappe jongedames natuurlijk
txquote:Daar wil ik me graag bij aansluiten.Doet me een beetje denken aan de zanger van Queensrÿche.
Ja anders is het geen ZELF Portretquote:Op maandag 12 september 2005 10:22 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Vraag je je dat altijd af bij zelfportretten
We zijn ook niet zo'n beetje wantrouwend hequote:Op maandag 12 september 2005 12:50 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ja anders is het geen ZELF Portret
Dat idee had ik ookquote:Op maandag 12 september 2005 12:21 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
nou ja, het idee is leuk hoor
daar niet van, persoonlijk mis ik iets, maar ik kan er niet opkomen. Misschien heb ik last van een lichtelijk sadistisch genoegen om je nog een keer terug naar het water te sturen
Hij is leuk, dubbelu. Ik had zelf een iets andere bewerking in mijn hoofd, maar voor deze wedstrijd hoe ik m nog even in de 'nauwelijks bewerkt' modus.quote:Op maandag 12 september 2005 13:01 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Dat idee had ik ookIk geprobeerd om hem wat ouder te maken, ik vind de foto's nu te nieuw.
Zoiets dus met uw goedkeuring:
[afbeelding]
Dat is het in mijn geval dus wel. Ben toch benieuwd waarom je die vraag stelt. Kennelijk vertrouw je het (mij?) niet? Bij andere inzendingen zie ik je die vraag niet stellen.quote:Op maandag 12 september 2005 12:50 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
om de discussie dan maar te startenquote:Op maandag 12 september 2005 12:50 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Nope, dan is het een portret.. Maar meer kan ik ook niet bedenken.quote:Op maandag 12 september 2005 13:07 schreef Re het volgende:
[..]
om de discussie dan maar te starten
wat is dan de definitie van een zelfportret... dat je zelf op een knopje drukt en het onderwerp jezelf bent? is dat het enige?
Als ik iemand vraag even het knopje in te drukken is het dus geen zelfprotret meer?
Ik heb idd zitten spelen met die gedachte. Als je toestaat dat een statief je camera vasthoudt, waarom zou je niet toestaan dat een assistent die ene simpele handeling verricht? Uiteindelijk gaat het toch om het idee, de styling, belichting, camerstandpunt, compositie, dat soort dingen. Het knopje indrukken is geen creatieve handeling, maar puur procedureel. En ik had bij deze serie vooraf wel mijn schrikbeelden over water en camera. Om gezeik voor te zijn heb ik gekozen voor de zelfontspanner, maar als ik gekozen had voor een assistent met exact hetzelfde resultaat, was het in mijn ogen nog steeds een zelfportret geweest.quote:Op maandag 12 september 2005 13:07 schreef Re het volgende:
[..]
wat is dan de definitie van een zelfportret... dat je zelf op een knopje drukt en het onderwerp jezelf bent? is dat het enige?
Als ik iemand vraag even het knopje in te drukken is het dus geen zelfprotret meer?
Met het knopje mag je wel de timer inschakelen. Maar verder: ja.quote:Op maandag 12 september 2005 13:07 schreef Re het volgende:
[..]
Een zelf portret doe je helemaal zelf.quote:Als ik iemand vraag even het knopje in te drukken is het dus geen zelfprotret meer?
Uh volgens mij is het wel zo simpel toch? Maar goed van mij mag je ook iemand anders op het knopje laten drukken hoor. Mij maakt het niet uit.quote:Op maandag 12 september 2005 13:07 schreef Re het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |