onderste is het orgineel. de rest in PS simpel met zwart wit.....sepia en de andere gewoon een beetje zitten spelen met de kleurquote:Op woensdag 7 september 2005 15:15 schreef k_man het volgende:
Best leuk.Maar hoe heb je die verschillende kleurtjes bereikt?
de dubbele fotosetting, hmmmm mijn idee kan nu ook weer in de prullenbakquote:Op woensdag 7 september 2005 15:23 schreef Auticia het volgende:
Hmz ja.
Ik had een grandioos idee, vond ik. Ik heb zojuist mijn hele kamer omgebouwd, doek opgehangen, oude camera vanonder het stof gehaald, G3 van zijn plekje en de telelens. Ik kon alleen die klote-converter niet vinden die tussen mijn G3 en de tele hoort.
Maarja, met mijn idee wilde ik al wel even pimpen, bedoeling is om dit verder uit te werken naar het uiteindelijke resultaat.
En ja, deze uitvoering is belabberd. Maar toch.
[afbeelding]
Bewust gefocussed op mijzelf, het idee is namelijk 'zelfportret' ().
Anyways, ik ga hier later nog even mee stoeien.
Ik vond mezelf best goedquote:Op woensdag 7 september 2005 15:30 schreef Re het volgende:
[..]
de dubbele fotosetting, hmmmm mijn idee kan nu ook weer in de prullenbak
Mja, ik wil het straks of later nog eens buiten proberen.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:32 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuk idee Ties. Ik begrijp alleen niet wat een telelens hier aan toe zou voegen. een beetje licht daarentegen...
Okeej. Je weet dat uitgebreid fotosoepen hier niet mag hè?quote:Op woensdag 7 september 2005 15:22 schreef fokuserdetiende het volgende:
[..]
onderste is het orgineel. de rest in PS simpel met zwart wit.....sepia en de andere gewoon een beetje zitten spelen met de kleur
Uit de wedstrijdregels:quote:Op woensdag 7 september 2005 15:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Okeej. Je weet dat uitgebreid fotosoepen hier niet mag hè?
Het effect dat hij bereikt kan je met levels bereiken en zijn dus '...uiteraard geen enkel probleem.'. Bovendien kan ik niet vinden dat hij (muv het negatief misschien) nou echt het karakter van de foto aanpast. Los daarvan vind ik het origineel het mooist van de 4.quote:Probeer fotobewerkingen zoveel mogelijk te beperken, dit is een fotowedstrijd, geen Photoshop-wedstrijd. Levels, crops e.d. zijn uiteraard geen enkel probleem, bewerkingen die daadwerkelijk het karakter van de foto aantasten zijn dat wel.
is helemaal niet uitgebreid.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Okeej. Je weet dat uitgebreid fotosoepen hier niet mag hè?
leuk idee, uitvoering kan veel beterquote:Op woensdag 7 september 2005 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Over zelfportretten gesproken, beetje flauw en doorzichtig geintje, maar ik heb deze nog:
[afbeelding]
Commentaar welkom
Ja klopt, ik dacht er ineens aanquote:Op woensdag 7 september 2005 15:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
leuk idee, uitvoering kan veel beter![]()
quote:geef die link naar je Polen foto's eens? daat zat ook een leuke tussen
JA!! Die Kabouter Plop fotoquote:Op woensdag 7 september 2005 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, ik dacht er ineens aan
[..]NEE
niet die met die gele cape
![]()
quote:Op woensdag 7 september 2005 16:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Degenen die een onherkenbare foto plaatsen omdat ze bang zijn met hun kop op internet te komen krijgen van mij sowieso geen punten.
quote:Op woensdag 7 september 2005 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat hoeft nou ook weer niet, maar ik dacht ik zeg 't ff.. paranoia wordt keihard afgestraft.
quote:Op woensdag 7 september 2005 16:19 schreef Vliegvrager het volgende:
...ik wil maar zeggen, de punten van A_N willen we toch voor geen goud missen
En van mij. Oftewel: niet heel origineel.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:53 schreef Puckzzz het volgende:
leuk idee, uitvoering kan veel beterwas ook een ideetje van me jah
Moet allemaal kunnen ja. Ik had wel wat bedenkingen bij die eerste.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:41 schreef fokuserdetiende het volgende:
is helemaal niet uitgebreid.
of als een foto zwart wit maken....in sepia maken of al negatief neerzetten te veel is dan weet ik het ook niet .
Maar geeft ook niet
Hé leuk, weer een extra regeltje.quote:Op woensdag 7 september 2005 16:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Degenen die een onherkenbare foto plaatsen omdat ze bang zijn met hun kop op internet te komen krijgen van mij sowieso geen punten.
Heeft dat poezelige smoeltje van jou al eens ooit ergens op Internet gestaan dan?quote:Op woensdag 7 september 2005 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat hoeft nou ook weer niet, maar ik dacht ik zeg 't ff.. paranoia wordt keihard afgestraft.
Pssst... hij heeft een feauteaubouque.quote:Op woensdag 7 september 2005 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft dat poezelige smoeltje van jou al eens ooit ergens op Internet gestaan dan?
Vakantiefoto's mogen niet meer hoor. Dat heeft Vliegvrager ingevoerd.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:53 schreef Puckzzz het volgende:
geef die link naar je Polen foto's eens? daat zat ook een leuke tussen
Napraterquote:Op woensdag 7 september 2005 16:29 schreef k_man het volgende:
[..]
En van mij. Oftewel: niet heel origineel.
Goed puntquote:Op woensdag 7 september 2005 16:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Pssst... hij heeft een feauteaubouque.![]()
Maar daar vinden we je ook lief hoorquote:Op woensdag 7 september 2005 16:59 schreef Auticia het volgende:
[afbeelding]
Ik zat helemaal in het verkeerde topic![]()
.
leuk!! lekker spontaan sta je erop!quote:Op woensdag 7 september 2005 16:59 schreef Auticia het volgende:
[afbeelding]
Ik zat helemaal in het verkeerde topic![]()
.
Vrolijk, blijquote:Op woensdag 7 september 2005 17:00 schreef rustig het volgende:
[..]
leuk!! lekker spontaan sta je erop!
tikje ondeugend ook. als een kwajongen die net aan het belletje lellen is geweestquote:Op woensdag 7 september 2005 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrolijk, blij![]()
echt plezier in wat je doetMooi hoor!
quote:Op woensdag 7 september 2005 17:36 schreef Subhuman het volgende:
Auticia, ik vind de niet bijgesneden versie van je foto mooier dan die krap gesneden versie! (waarvan je gelijk ook het contrast verhoogd hebt hè, geef het maar toe!)
Zo beter?quote:Op woensdag 7 september 2005 18:35 schreef dubbellu het volgende:
@stil: ik vind het idee heel goed, alleen bij deze uitvoering jou gezicht iets te donker.
te veel stil?quote:Op woensdag 7 september 2005 18:19 schreef stil het volgende:
Moeilijk, een zelfportret, ik ben niet knap, niet heel jong en niet fotogeniek.
Heb al een paar leuk langs zien komen.
http://i22.photobucket.co(...)kopievanzelf022c.jpg
Ik kan wel wat geschikte portreten van je aanleveren hoorquote:Op woensdag 7 september 2005 19:32 schreef pea4fun het volgende:
Ik ga me na komende week eens buigen over de wedstrijd, ik heb nu toch geen tijd om foto's te maken...kan ik alvast nadenken hoe ik op de foto wil.
Ja, vertelde hij al.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[totaal offtopic]
Stil, wist je trouwens dat ik aan Rustig eens gevraagd heb of hij een kloon van jou was?
[/to]
Ik wist toen al dat het niet kon hoorquote:
Dat werkt niet he bij zelfportretquote:Op woensdag 7 september 2005 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan wel wat geschikte portreten van je aanleveren hoor
Mijn wil is nu eenmaal wet. sim-pel.quote:Op woensdag 7 september 2005 16:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Vakantiefoto's mogen niet meer hoor. Dat heeft Vliegvrager ingevoerd.![]()
Alle kleuren mogen zolang het maar zwart isquote:Op woensdag 7 september 2005 16:12 schreef American_Nightmare het volgende:
wet is engels voor nat.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:59 schreef Vliegvrager het volgende:
Mijn wil is nu eenmaal wet. sim-pel.
Ik denk dat je het anders moet vertalen in foto's van specifieke plaatsen mogen niet meerals onderwerp.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Mijn wil is nu eenmaal wet. sim-pel.
quote:Op woensdag 7 september 2005 20:13 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat werkt niet he bij zelfportret![]()
Dus het is gewoon portret fotografie,en die is al geweestquote:Op woensdag 7 september 2005 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de k_man-variant mag je ook zelfportretten van iemand anders maken
Klopt. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit hoe dat dan moet.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de k_man-variant mag je ook zelfportretten van iemand anders maken
Of een onderwerp al geweest is of niet, is tegenwoordig geen criterium meer.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:35 schreef apestartje het volgende:
[..]
Dus het is gewoon portret fotografie,en die is al geweest![]()
neequote:Op woensdag 7 september 2005 22:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Of een onderwerp al geweest is of niet, is tegenwoordig geen criterium meer.
Nee, maar in dat geval doe maar een foto met jurk aan.quote:Op donderdag 8 september 2005 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
Had ik al verteld dat ik een man ben van 2 meter en 100+ kilo?
Wel verdorie.quote:Op donderdag 8 september 2005 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
mij boeit het niet zo, een goede foto is een goede foto, daar kan photoshop echt niets aan veranderenquote:Op donderdag 8 september 2005 00:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Maar serieus; nou alle mods uit het stenen tijdperk verdwenen zijn, is normaal Photoshopgebruik nu toegstaan?
Da's waar maar photoshop maakt een foto af en is bij digitale foto's sowieso onmisbaar. Als ik een storend element op een foto heb zitten dan verwijder ik dat want daar wordt de foto beter van.quote:Op donderdag 8 september 2005 00:18 schreef Re het volgende:
[..]
mij boeit het niet zo, een goede foto is een goede foto, daar kan photoshop echt niets aan veranderen
in zoverre af dat op print of voor web er verschillende bewerkingen nodig zijn idd. of er nou een storend element weg wordt gesoept, ach, dat is niets nieuws dat deed men analoog ook alquote:Op donderdag 8 september 2005 00:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Da's waar maar photoshop maakt een foto af en is bij digitale foto's sowieso onmisbaar. Als ik een storend element op een foto heb zitten dan verwijder ik dat want daar wordt de foto beter van.
Dat heb je sowieso. Als je PS verbiedt zijn analoge fotografen in het voordeel, want die kunnen ongemerkt in de DoKa bewerken.quote:Op donderdag 8 september 2005 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
ja maar dan wordt het meer een fotobewerkwedstrijd dan een fotowedstrijd
Dat lijkt me wel grappig voor een keer. Maar Photoshop is (ja ook voor mij ja) een middel om een foto 'af' te maken. Extreme bewerkingen vind ik zelden mooi. Ik denk dat je bij zo'n wedstrijd dan ook tig dezelfde inzendingen zou krijgen, die waarschijnlijk ook nog allemaal goed zouden zijn.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel een idee trouwens... een fotobewerkwedstrijd. Iedereen krijgt dezelfde foto aan het begin van de maand, en maak er maar wat leuks van
Het lijkt me vooral lastig om uit te leggen waarom een fotobewerking niet goed zou zijn. Uiteindelijk is het net als met kunst: je vindt het prachtig, of je haat het.quote:Op donderdag 8 september 2005 09:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel grappig voor een keer. Maar Photoshop is (ja ook voor mij ja) een middel om een foto 'af' te maken. Extreme bewerkingen vind ik zelden mooi. Ik denk dat je bij zo'n wedstrijd dan ook tig dezelfde inzendingen zou krijgen, die waarschijnlijk ook nog allemaal goed zouden zijn.
vilkommenquote:
zelfportret. Voor regels en hoe in te zenden zie Fotowedstrijd september 2005 [centraal topic]quote:Wat is precies de bedoeling van de 'wedstrijd'?? Portret is het onderwerp begrijp ik?? Zijn er verder nog regels?? En hoe kan je een foto inzenden??
* Automatic_Rock heeft besloten ook maar eens z'n fotokunsten op fok! te gooien
quote:We gaan nu weer van start met een nieuwe wedstrijd!
Praten over de inzendingen kan in het slowchattopic: FOT Wedstrijd September - SC
Daar kun je ook je foto's ter beoordeling plaatsen, of tips en aanwijzingen vragen om je foto's te verbeteren. En bovendien is het er gewoon erg gezellig
Het inleveren van de fotos kan tot en met dinsdag 27 september 20.00 uur!
Voor deze foto's gelden een paar regeltjes:
# Uiteraard de standaard FOK!-policy
# Probeer fotobewerkingen zoveel mogelijk te beperken, dit is een fotowedstrijd, geen Photoshop-wedstrijd. Levels, crops e.d. zijn uiteraard geen enkel probleem, bewerkingen die daadwerkelijk het karakter van de foto aantasten zijn dat wel.
# Je moet de foto zelf genomen hebben, en alle eventuele bewerkingen er aan ook zelf gedaan hebben. Kortom alle copyrights op de foto moeten van jou zijn.
# Er mag maximaal één foto per inzender ingeleverd worden, dus denk goed na over welke je inlevert. Mocht je toch een mooiere foto hebben gemaakt voor de uiterste inleverdatum dan kun je die nog inleveren. Maar denk erom: de laatst ingeleverde foto doet mee aan de wedstrijd.
# De foto's kunnen alleen worden ingeleverd door ze als bijlage te mailen naar Het-Gele-Teken of Subhuman. Mailadressen staan in hun profielen.
Vergeet bij het mailen je nickname niet te vermelden, en geef de foto ook alleen je nickname als bestandsnaam mee! De foto's worden geupload naar een speciaal plaatsje op de Fok!server. Deze foto's komen dan ook uiteindelijk in een mooi overzicht-topic te staan (bijgehouden door Offy en Borelius). Mocht je per se niet willen dat jouw foto op de Fok!server komt te staan geef dit dan even aan.
# Het JPG-format is verplicht! Geen BMP of TIF of andere hele mooie maar veel te grote bestandsformaten.
# Resizen is verplicht! Een breedte van 550 pixels past perfect in de lay-out van het forum. Uiteraard is het prima mogelijk om je foto klikbaar te maken zodat de full-size versie zichtbaar wordt. Voor full-size versies zal men echter zelf webspace moeten regelen, want alleen de foto's die in het topic komen te verschijnen zal de coördinator uploaden.
# Houd je aan het onderwerp. Dit is ter beoordeling van de coördinator en de mods. Als je foto niet aan het onderwerp voldoet zal je foto niet geplaatst worden en zul je van de reden op de hoogte worden gesteld (bij voorkeur per mail, staat dit niet in je profiel dan in het slowchat-topic).
# In het geval van een meningsverschil o.i.d. waarin bovenstaande regels niet voorzien geldt het oordeel van de coördinator en de mods (Subhuman of Het-Gele-Teken). Mocht je het niet eens zijn met de beslissing van een van de moderators, of vind je dat een van de foto's onterecht meedoet, laat het ons dan even weten, dan zullen we er in elk geval nog een keertje goed naar kijken.
# Meedoen aan de fotowedstrijd houdt in dat je akkoord gaat met bovenstaande regels.
Succes iedereen!
Hij is blauw en nieuw hierquote:
En enorm knapquote:Op donderdag 8 september 2005 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb een Minolta XG-1 al een jaartje of 8quote:Op donderdag 8 september 2005 09:59 schreef American_Nightmare het volgende:
Heb je wel een camera A_R of moet je die van mij lenen?
84 jaar geleden ja.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:35 schreef apestartje het volgende:
[..]
Dus het is gewoon portret fotografie,en die is al geweest![]()
quote:Op donderdag 8 september 2005 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit een beetje op volgend jaar te wachtenIk heb een leuk idee
Gewoon, aan alle wedstrijden meedoen, een jaar lang, en overal een gemeenschappelijk element in laten terugkomenquote:
Leuk idee, ben ook benieuwd hoe je dat gaat doen.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon, aan alle wedstrijden meedoen, een jaar lang, en overal een gemeenschappelijk element in laten terugkomenBen benieuwd hoe ik dat ga doen, maar dat zien we dan wel weer
Laat een vuiltje op je lens zitten, en dat een jaar lang...quote:Op donderdag 8 september 2005 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon, aan alle wedstrijden meedoen, een jaar lang, en overal een gemeenschappelijk element in laten terugkomenBen benieuwd hoe ik dat ga doen, maar dat zien we dan wel weer
Jij bent grappigquote:Op donderdag 8 september 2005 10:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Laat een vuiltje op je lens zitten, en dat een jaar lang...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |