quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:37 schreef -Marjo- het volgende:
Wat een lelijke zak...
Ja, prachtig!!!quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar dat rooie ding is wel mooi toch?
ik adem niet, ik was voorbereid op het andere onderwerpquote:Op dinsdag 6 september 2005 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
Heb je daar nu lang je adem voor in moeten houden?
Twee vliegen in een klap...quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:07 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik adem niet, ik was voorbereid op het andere onderwerp
Heb je em zelf genomen, met een timer, zelf afdrukken of remote?quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:05 schreef Esto het volgende:
Kan deze ook als zelfportret?
[afbeelding]
Dan mag ie als zelfportret!quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:10 schreef Esto het volgende:
Dozen opgestapeld, camera opgezet en timer ingeschakeld ja
quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:05 schreef dubbellu het volgende:
@Esto: Ik vind het een mooie foto![]()
Mijn eerste ideetje:
[afbeelding]
Ik vind 'm een beetje eng...quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:05 schreef dubbellu het volgende:
@Esto: Ik vind het een mooie foto![]()
Mijn eerste ideetje:
[afbeelding]
Ja oke maar dat vind ik ook onder 'mooi' vallen. Mooi is ook niet het goede woord; ik bedoel eigenlijk fotogeniek.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:46 schreef k_man het volgende:
Mwah. Mooi hoeft niet persé.
Een karakteristieke kop helpt ook.
dat is juist de kunst, en wat is die drang naar perfectie en waar komt dat vandaan, denk dat de grote prijswinnende fotografen nou niet het perfecte lichaam proberen te fotograferen maar de mens zoals die is... maar ja reclamefotografie kunen we allemaalquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:35 schreef American_Nightmare het volgende:
Puckzzz verrast me blij, wel jammer dat het met een archieffoto is
Ikzelf heb ook weer een ideetje ondanks dat ik het een fukonderwerp vind. Jammer dat mooie mensen een enorm voordeel hebben bij dit onderwerp. Een mooie foto maken van een 'lelijk' iemand is niet makkelijk.
quote:Op woensdag 7 september 2005 00:14 schreef k_man het volgende:
Dan vraag je je af waar Helmut Newton z'n bekendheid aan te danken had Re...
dus gaan we lopen zeiken ofzo? man grow upquote:Op woensdag 7 september 2005 00:19 schreef k_man het volgende:
Uh-huh. Niet echt een van de foto's waar hij om bekend stond.
Doe 'ns niet zo gefrustreerd joh.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:21 schreef Re het volgende:
[..]
dus gaan we lopen zeiken ofzo? man grow up
nee jij begint ... als je dan een voorbeeld noemt noem dan ook een goed voorbeeld en laat me lekker de discussie met A_M aangaan en kom er niet als irri pubertje effe slim doenquote:
oww dat was het punt niet hoorquote:Op woensdag 7 september 2005 00:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat een liefde hier weer en wat een lelijke foto. Lijkt wel alsof ze maar 1 tiet heeft.Of is dat jouw zelfportret Re?
Overigens denk ik dat de 'prijswinnende fotografen' ook goede foto's maken van fotogenieke mensen hoor. Een kop waaraan weinig bijzonders te zien valt levert IMO nooit een mooie foto op. Maar bewijs het tegendeel maar als je wilt.
Kijk nog eens terug. Ik had juist een gesprek op hoog niveau met A_M toen jij je kwam melden met kalenderwijsheden over de mens 'zoals hij werkelijk is'.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:26 schreef Re het volgende:
[..]
nee jij begint ... als je dan een voorbeeld noemt noem dan ook een goed voorbeeld en laat me lekker de discussie met A_M aangaan en kom er niet als irri pubertje effe slim doen
Perfect of markant is dan allebei weinig uitdagend. Beiden zijn extreem op een bepaalde manier. De saaie, alledaagse doorsnee boeiend vastleggen zou dan uitdagender moeten zijn.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:30 schreef Re het volgende:
[..]
oww dat was het punt niet hoor, ik denk gewoon dat een foto maken van een perfect iets minder challenging is dan een goeie markante kop op de plaat zetten
is al goed knul, je hebt gelijkquote:Op woensdag 7 september 2005 00:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Kijk nog eens terug. Ik had juist een gesprek op hoog niveau met A_M toen jij je kwam melden met kalenderwijsheden over de mens 'zoals hij werkelijk is'.![]()
Dat het bij jou verkeerd valt als ik een naam noem van iemand die juist vooral beroemd is geworden met protretten van 'perfecte' modellen, kun je mij moeilijk aanrekenen.
ja dat is zeker zoquote:Op woensdag 7 september 2005 00:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Perfect of markant is dan allebei weinig uitdagend. Beiden zijn extreem op een bepaalde manier. De saaie, alledaagse doorsnee boeiend vastleggen zou dan uitdagender moeten zijn.
Ach ja het is zeker uitdagender maar uiteindelijk levert het een mindere foto op. Bovenstaande vrouw is zeker niet perfect, maar wel fotogeniek. Dat maakt de foto wel goed, ik vind alleen de houding met die platgedrukte borst dus helemaal niks. Dat staat los van het model.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:38 schreef purplerose het volgende:
Het is uitdagender voor een fotograaf om een minder fotogeniek iemand mooi op de plaat te zetten, als dat ie weer een dertien in dozijn foto van een fotogeniek meisje.
Wat is er niet mooi aan die plaat? Mooi zwart/wit, nee ze is niet perfect dat klopt, maar ik vind haar meer uitstraling hebben dan een perfect glad plaatje van een mooi model
*niet dat ik een mening hoor te hebben hierover, ben natuurlijk maar een n00b hier in FOT*
ligt aan je doel natuurlijk, ook die mensen kunnnen bang zijn in een douche, het esthetische vind ik dan minder van belangquote:Op woensdag 7 september 2005 00:44 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ach ja het is zeker uitdagender maar uiteindelijk levert het een mindere foto op. Bovenstaande vrouw is zeker niet perfect, maar wel fotogeniek. Dat maakt de foto wel goed, ik vind alleen de houding met die platgedrukte borst dus helemaal niks. Dat staat los van het model.
Neem de foto van Puckzzz nu. Je ziet een mooi lief bang meisje. Leuk. Als ze een dikke puisterige meid was geweest dan was die foto echt niks geweest.
Ja dat zeg je nu, maar ik denk dat je toch automatisch de foto met het mooie meisje beter vindt. Let maar op; ik weet zeker dat er een 'mooi mens' of in ieder geval 'fotogeniek mens' deze wedstrijd gaat winnen en geen doorsnee persoon.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:45 schreef Re het volgende:
[..]
ligt aan je doel natuurlijk, ook die mensen kunnnen bang zijn in een douche, het esthetische vind ik dan minder van belang
Die foto's ken ik niet. Linkje? Je kent de foto's van TheoK van DPZ vast wel. Prachtige portretten van 'gewone mensen', maar wel allemaal erg fotogeniek. Hij weet wie hij uitkiest, ook al zijn het op het eerste gezicht willekeurige mensen.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:49 schreef k_man het volgende:
@A_M: Ik ken héél mooie foto's van Rineke Dijkstra, van volkomen doorsnee mensen.
Scheer je weg, AT-klikkerquote:Op woensdag 7 september 2005 00:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind 't anders een verdomd lekker wijf, hoor...
Ik heb geen flauw idee.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Die foto's ken ik niet. Linkje? Je kent de foto's van TheoK van DPZ vast wel. Prachtige portretten van 'gewone mensen', maar wel allemaal erg fotogeniek. Hij weet wie hij uitkiest, ook al zijn het op het eerste gezicht willekeurige mensen.
Mja geen slechte foto maar ook zeker niks bijzonders. Ik zou 'm beter hebben gevonden als er een mooie meid in bikini had gestaan. Maar ja dat ben ik dan weer..quote:
ja maar doel heiligt de middelen, een beetje fotograaf zal voor zijn werk ook afhankelijk zijn van standaard dingen om geld in het laatje te krijgenquote:Op woensdag 7 september 2005 00:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja dat zeg je nu, maar ik denk dat je toch automatisch de foto met het mooie meisje beter vindt. Let maar op; ik weet zeker dat er een 'mooi mens' of in ieder geval 'fotogeniek mens' deze wedstrijd gaat winnen en geen doorsnee persoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |