abonnement Unibet Coolblue
pi_30089220
Ik ben nu 42 jaar oud, maar ook ik ben ooit jong geweest. En toen ik jong was ik fan van een heel foute band; ABBA. Daar klopte natuurlijk helemaal niks van, want ABBA was commerciëel, easy listening en god mag weten wat er nog meer fout aan was volgens de trendsetters van die tijd.

Maar ik bleef hardnekkig volhouden; ik vond de muziek van ABBA leuk en luisterde er graag naar. Ik was zo hardnekkig, dat zelfs ABBA het eerder opgaf dan ik het deed. De A's en de B's gingen allemaal hun eigen weg en ik werd alleen achtergelaten in deze grote boze wereld.

Vorige week las ik dat de 'fans' van de 'Stones' zich druk maakten over de plek waar de heren volgend jaar hun concert gaan houden. Het vervult me van plaatsvervangende schaamte om te bedenken dat er straks weer 50.000 grijze koppen in de Arena zullen zitten en staan, zichzelf naar een hartaanval swingend op muziek die al niet meer 'hip' was toen ABBA stopte.

Nu, zo'n goeie 25 jaar na het afscheid dank ik God op mijn blote knietjes; niet alleen voor de muziek, maar ook en vooral omdat ABBA niet bij elkaar is gebleven en mij de mogelijkheid gegeven heeft om nostalgisch te zijn zonder zielig te zijn.
pi_30089259
De stones
Frank Sinatra (tot aan zijn dood cool gebleven)
pi_30089642
GC >>> MUZ
pi_30130399
Blijkbaar ben je nooit naar een concert van de Stones geweest, anders had je geweten dat het merendeel van het publiek nog geen 30 jaar is. Waarom? Omdat de Stones een legende zijn, nog steeds hippe muziek maken en gewoon nog jaren mee kunnen.

Wat is eigenlijk je punt, gaat dit nu over Abba of over de Stones?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:10:26 #5
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30130768
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:58 schreef bloodymary het volgende:
Wat is eigenlijk je punt, gaat dit nu over Abba of over de Stones?
Er vanuit gaande dat dit een ABBA-topic is:
ABBA is leuk
Nee serieus, tuurlijk was het commercieel, maar het waren leuk verzonnen melodietjes, het was goed geproduceerd en A & A konden echt zingen.

Wel grappig om te horen dat het compleet anders afgemixt is dan de popmuziek van nu: véél minder dominante bass bijvoorbeeld.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30252987
Man er zaten goede composities bij!
Zelfs Bono gaf toe dat die nummers goed in elkaar zaten.
pi_30253389
Dancing Queen was mijn eerste gekochte singeltje

Of Take a Chance On Me

Ontopic :

Goede muziek is tijdloos. Als een groep/band nog steeds optreed en als genoeg mensen het leuk vinden is naar mijn mening niks mis mee. Voor het geld doen ze het niet meer
  zondag 4 september 2005 @ 13:02:14 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30255540
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:10 schreef Mes het volgende:
Man er zaten goede composities bij!
Absoluut!
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:10 schreef Mes het volgende:
Zelfs Bono gaf toe dat die nummers goed in elkaar zaten.
Zélfs Bono
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 4 september 2005 @ 14:51:58 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_30258473
Ik vind het een beetje brave trutjesmuziek.
  zondag 4 september 2005 @ 15:00:25 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30258680
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:51 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het een beetje brave trutjesmuziek.
Joh

Die liedjes zijn 30 jaar oud
Ik vind ze nog best actueel klinken eigenlijk
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 4 september 2005 @ 15:05:50 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30258818
ABBA-muziek zit ook heel goed in elkaar hoor! Ik ben ook fan van ze en vooral van hun latere werk kan ik erg genieten. Denk maar aan tranentrekkers zoals Under attack, The winner takes it all en natuurlijk The day before you came.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 4 september 2005 @ 15:06:26 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30258834
Ik vind het wel wat hebben

Lekker niet nadenken en luisteren

Ook in een bad mood kan abba zorgen dat ik weer wat frisser naar de wereld kijk.

Al zul je me niet snel zien dansen op Abba, het is om te luisteren prettig. Heb het toevallig nu ook opstaan.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 4 september 2005 @ 16:22:58 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_30260639
quote:
Op zondag 4 september 2005 15:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:


Die liedjes zijn 30 jaar oud
Dus?

Ook voor die tijd vind ik het brave trutjesmuziek. Ik vind veel muziek uit die tijd op het gebied van Disco, Rock, Electronica en Soul leuk. Maar ABBA doet me werkelijk helemaal niets.
pi_30266783
Nou sta ik bekend als een liefhebber van punk, metal en meer gitaarmuziek, maar "The day before you came" staat in mijn favoriete top 10! Kolere, wat een plaat... Jammer dat menigeen dat heel raar vindt als ik dat zeg, maar dan hou ik het maar op onwetendheid.
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
  zondag 4 september 2005 @ 19:39:00 #15
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_30266893
ABBA is leuk om te draaien op avondjes met foute muziek waarbij dan ook Boer Harms en ModernTalking de revue passeren.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_30310179
Abba is fantastisch. Tijdloze muziek. Het is pretentieloze disco muziek, maar toch kun je het jaar in jaar uit blijven luisteren zonder dat het saai wordt zoals met zoveel hits. En one-hit-wonders waren ze zeker niet, hoeveel top 10 hits hebben ze wereldwijd wel niet gehad?

Mijn favoriet is Chiquitita. The Way Old Friends Do is ook heel goed. Echt kippevel Andere toppers zijn natuurlijk Waterloo en Dancing Queen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_30312672
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:39 schreef Asics het volgende:
ABBA is leuk om te draaien op avondjes met foute muziek waarbij dan ook Boer Harms en ModernTalking de revue passeren.
Gezellig

ABBA kwam net nog voorbij bij Het Foute Uur bij Q-Music
pi_30323333
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:35 schreef Sersjee het volgende:
Nou sta ik bekend als een liefhebber van punk, metal en meer gitaarmuziek, maar "The day before you came" staat in mijn favoriete top 10! Kolere, wat een plaat... Jammer dat menigeen dat heel raar vindt als ik dat zeg, maar dan hou ik het maar op onwetendheid.
Goh... bij jou ook? Ik heb "The Day Before You Came" ook in mijn persoonlijke Top 10 allertijden staan... Grappig

Ik begrijp nooit zo goed waarom kwaliteits-popmuziek als 'fout' wordt bestempeld, zoals ik hier ook bij een Pet Shop Boys topic tegenkwam. Kijk: (mainstream) popmuziek hoeft niet je smaak te zijn, maar dat neemt niet weg dat (bijvoorbeeld) de beide ABBA-heren uitstekende songwriters zijn. Ze hebben een hele reeks hits op hun naam; nummers die iedereen kent en kan meezingen.

Natuurlijk. Misschien luister je liever naar Metallica, de Stones of Coldplay, maar dat maakt muziek van ABBA nog niet 'fout'. Als je de songwriters-capaciteiten van The Beatles als vertrekpunt neemt en de technologische ontwikkelingen meeneemt, zie je verschillende bands een grote rol spelen. ABBA valt daar zeker onder, net als een U2 en natuurlijk Queen. Queen was bijvoorbeeld ook niet vies van elektronische snufjes. Neem de zware synths van Who Wants To Live Forever. U2 heeft ook wel met elektronica geëxperimenteerd. Toch hebben die bands een rock-imago, terwijl ABBA meer een pop-imago heeft gehouden. Maar dat kan toch? Wat maakt die muziek dan fout? De afwezigheid van een gitarist?
pi_30323433
Ben zelf 22 maar als geen ander fan van de Abba muziek. 'The winner takes it all' blijft mijn absolute favoriet prachtig nummer
pi_30323464
Chiquitita en Fernando zijn mijn persoonlijke favorieten
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:12:46 #21
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30323586
De muziek van ABBA zal vast wel vreselijk goed in elkaar zitten, maar persoonlijk vind ik het echt niet te verteren. Blije Eurovisie songfestival-meuk, brr...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30324227
Binnenkort kan iedereen weer een beetje ABBA ontdekken in de hitlijsten. Madonna heeft een sample van Gimme Gimme Gimme gebruikt voor haar single ' Hung Up'. En wow, dat klinkt goed!
Nothing takes the past away like the future!
pi_30329678
Ik denk dat ABBA een leuk revival-tje gaat meemaken. Het liedje van Madonna klinkt echt aanstekelijk. Tenminste... de clipjes die ik heb gehoord dan.

Maar Gimme, Gimme, Gimme is dan ook dé ultieme ABBA track...
pi_30335208
Geweldige band... ondanks dat het ruim 30 jaar oud is, toch nog altijd fijn om te horen. Leuke, goed inelkaarpassende riedeltjes.
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:10:13 #25
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_30335524
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:33 schreef MadGuy het volgende:

Maar Gimme, Gimme, Gimme is dan ook dé ultieme ABBA track...
Vooral als hij door Yngwie Malmsteen wordt vertolkt.
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 7 september 2005 @ 00:17:41 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_30340371
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:12 schreef Zanderrr het volgende:
De muziek van ABBA zal vast wel vreselijk goed in elkaar zitten, maar persoonlijk vind ik het echt niet te verteren. Blije Eurovisie songfestival-meuk, brr...
Daar kan ik me ook wel in vinden
  woensdag 7 september 2005 @ 00:33:08 #27
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_30340809
* LEiPiE ook wel ABBA fan (geboren toen Summer Night City hoog stond )

Heb zo goed als alle albums op vinyl en het is inderdaad zoals ik ooit eens heb gelezen "een blauwdruk voor popmuziek"... het is precies zoals pop hoort te zijn: pakkend melodietje, niet te moeilijke tekst, aardig swingend en meeblerbaar en toch gaat het niet vervelen, kan zo een greatest hits album opzetten en helemaal afluisteren (en nee, ik ben nog hetero ook ).
Topband en inderdaad maar goed ook voor "de legende" dat ze 't nog steeds vertikken om een reunie te doen.
pi_30342638
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:09 schreef ThomasBerge het volgende:
Chiquitita en Fernando zijn mijn persoonlijke favorieten
HI5, zelfde hier
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_30633222
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:04 schreef dVTB het volgende:

[..]

Goh... bij jou ook? Ik heb "The Day Before You Came" ook in mijn persoonlijke Top 10 allertijden staan... Grappig

Ik begrijp nooit zo goed waarom kwaliteits-popmuziek als 'fout' wordt bestempeld, zoals ik hier ook bij een Pet Shop Boys topic tegenkwam. Kijk: (mainstream) popmuziek hoeft niet je smaak te zijn, maar dat neemt niet weg dat (bijvoorbeeld) de beide ABBA-heren uitstekende songwriters zijn. Ze hebben een hele reeks hits op hun naam; nummers die iedereen kent en kan meezingen.

Natuurlijk. Misschien luister je liever naar Metallica, de Stones of Coldplay, maar dat maakt muziek van ABBA nog niet 'fout'. Als je de songwriters-capaciteiten van The Beatles als vertrekpunt neemt en de technologische ontwikkelingen meeneemt, zie je verschillende bands een grote rol spelen. ABBA valt daar zeker onder, net als een U2 en natuurlijk Queen. Queen was bijvoorbeeld ook niet vies van elektronische snufjes. Neem de zware synths van Who Wants To Live Forever. U2 heeft ook wel met elektronica geëxperimenteerd. Toch hebben die bands een rock-imago, terwijl ABBA meer een pop-imago heeft gehouden. Maar dat kan toch? Wat maakt die muziek dan fout? De afwezigheid van een gitarist?
De nummers van ABBA zitten technisch idd goed in elkaar en de ABBA-mannen zijn goede componisten. Toch vind ik de muziek 'fout', en daarmee bedoel ik (en ik denk de meesten die ABBA fout vinden) dat het erg 'gay/vrolijk' klinkt. Persoonlijk kan ik niet lang naar dat soort muziek luisteren, net zoals de disco uit de jaren 80 en songfestival muziek.

U2 heeft in de jaren 80 erg goede muziek gemaakt waar ik ook graag naar luisteren, maar daarna is het redelijk bergafwaarts gegaan. Bij Queen vindt ik de nummers waar veel synths in zitten (begin jaren 80, in de jaren 70 gebruikten ze helemaal geen synths) tot de 'mindere' nummers behoren, maar toch waren ze in die periode nog erg goed, al geef ik de voorkeur aan hun jaren 70 en eind jaren 80/begin jaren 90 periode.
pi_30633360
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:30 schreef Hapertje het volgende:
Binnenkort kan iedereen weer een beetje ABBA ontdekken in de hitlijsten. Madonna heeft een sample van Gimme Gimme Gimme gebruikt voor haar single ' Hung Up'. En wow, dat klinkt goed!
Madonna past ook goed in het rijtje ABBA, jaren 80 disco en songfestival

verder niks tegen mensen die dat soort muziek helemaal geweldig vinden, maar ik krijg er echt suicide neigingen van
pi_30634281
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 13:18 schreef MrBadGuy het volgende:
De nummers van ABBA zitten technisch idd goed in elkaar en de ABBA-mannen zijn goede componisten. Toch vind ik de muziek 'fout', en daarmee bedoel ik (en ik denk de meesten die ABBA fout vinden) dat het erg 'gay/vrolijk' klinkt. Persoonlijk kan ik niet lang naar dat soort muziek luisteren, net zoals de disco uit de jaren 80 en songfestival muziek.
Om te beginnen snap ik al niet het verband dat wordt gelegd tussen de woorden fout, gay en vrolijk. Dit vertel ik terwijl Careless Whisper van George Michael op de radio wordt gedraaid. Een treffende muzikale illustratie van wat ik bedoel.

Muziek die vrolijk is, is niet per definitie gay of fout. Muziek die 'gay' is (wat dat ook moge zijn), is niet per definitie vrolijk of fout. Muziek die 'fout' is (Dragosta Din Tei), is niet per definitie gay of vrolijk. Is 'Your Song' van Elton John fout? Is 'West End Girls' van Pet Shop Boys gay? Is 'The Day Before You Came' van ABBA vrolijk? - Ik dacht toch van niet.
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 13:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Madonna past ook goed in het rijtje ABBA, jaren 80 disco en songfestival
verder niks tegen mensen die dat soort muziek helemaal geweldig vinden, maar ik krijg er echt suicide neigingen van
Ik vind Madonna totaal niet passen in dat rijtje, afgezien van het feit dat ze in de jaren 80 ook al actief was. Dat er in haar nieuwe single toevallig een sample zit van een ABBA-nummer, wil nog niet zeggen dat ze er veel mee gemeen heeft. Madonna heeft diverse muzikale stijlen bewandeld. Ik vind 'Frozen' echt geen songfestival-nummer. En als je kijkt, naar het gemiddelde songfestival (anno 2005), kun je niet anders dan vaststellen dat ook daar TIG muzikale stijlen de revue passeren.

Muziek wordt te vaak gedachteloos in categoriën of hokjes gestopt, terwijl dat lang niet altijd terecht is. ABBA maakte zwaarmoedige ballads, Pet Shop Boys hadden een guitar-based album, Madonna heeft R&B-singles gehad, op het Songfestival 2005 scoorde een rockband hoge ogen, minstens 2 van de 3 zangers van Dragostea Din Tei zijn hetero, REM is na de coming-out van Michael Stipe niet ineens disco gaan maken. - Zo kan ik nog uren doorgaan, maar ik houd op. Mijn punt is wel duidelijk, denk ik.
pi_30634659
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 13:55 schreef dVTB het volgende:

[..]

Om te beginnen snap ik al niet het verband dat wordt gelegd tussen de woorden fout, gay en vrolijk. Dit vertel ik terwijl Careless Whisper van George Michael op de radio wordt gedraaid. Een treffende muzikale illustratie van wat ik bedoel.

Muziek die vrolijk is, is niet per definitie gay of fout. Muziek die 'gay' is (wat dat ook moge zijn), is niet per definitie vrolijk of fout. Muziek die 'fout' is (Dragosta Din Tei), is niet per definitie gay of vrolijk. Is 'Your Song' van Elton John fout? Is 'West End Girls' van Pet Shop Boys gay? Is 'The Day Before You Came' van ABBA vrolijk? - Ik dacht toch van niet.
[..]

Ik vind Madonna totaal niet passen in dat rijtje, afgezien van het feit dat ze in de jaren 80 ook al actief was. Dat er in haar nieuwe single toevallig een sample zit van een ABBA-nummer, wil nog niet zeggen dat ze er veel mee gemeen heeft. Madonna heeft diverse muzikale stijlen bewandeld. Ik vind 'Frozen' echt geen songfestival-nummer. En als je kijkt, naar het gemiddelde songfestival (anno 2005), kun je niet anders dan vaststellen dat ook daar TIG muzikale stijlen de revue passeren.

Muziek wordt te vaak gedachteloos in categoriën of hokjes gestopt, terwijl dat lang niet altijd terecht is. ABBA maakte zwaarmoedige ballads, Pet Shop Boys hadden een guitar-based album, Madonna heeft R&B-singles gehad, op het Songfestival 2005 scoorde een rockband hoge ogen, minstens 2 van de 3 zangers van Dragostea Din Tei zijn hetero, REM is na de coming-out van Michael Stipe niet ineens disco gaan maken. - Zo kan ik nog uren doorgaan, maar ik houd op. Mijn punt is wel duidelijk, denk ik.
met 'gay' bedoelde ik niet homo maar vrolijk ABBA staat bekend om hun vrolijkere nummers, idem het nummer Dragostea Din Tei, veel nummers van Madonna, Songfestival nummers etc. Dat ze daarnaast ook andere muziekstijlen hebben uitgeprobeerd doet er weinig toe, een rockband die een keer een R&B nummer/cd maakt blijft ook nog een rockband. Dit zegt verder ook niet dat de artiesten of de luisteraars van deze nummers homo of hetero zijn.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:54:28 #33
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_43399966
ABBA heeft meer droevige nummers dan blije nummers gemaakt. Luister maar eens voor de gein naar hun laatste album The Visitors. Melancholisch meesterwerk!
the truth is out there... and it hurts!
  donderdag 9 november 2006 @ 17:22:41 #34
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_43400908
ABBA .
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:22:37 #35
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_49421215
A.s donderdag op Nederland 3 bij de NPS om 20.30 een docu over deze Zweedse supergroep!
the truth is out there... and it hurts!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 20:30:13 #36
862 Arcee
Look closer
pi_49489650
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:22 schreef Visitor1982 het volgende:
A.s donderdag op Nederland 3 bij de NPS om 20.30 een docu over deze Zweedse supergroep!
Ja, nu!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 20:31:06 #37
862 Arcee
Look closer
pi_49489697
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:12 schreef Zanderrr het volgende:
De muziek van ABBA zal vast wel vreselijk goed in elkaar zitten
Heb ik een keer een docu over gezien en daar schijnt die docu van nu op Ned. 3 ook over te gaan. Erg interessant.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 20:32:36 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_49489782
Ik ga ook kijken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 20:38:58 #39
862 Arcee
Look closer
pi_49490043
"Bij nummers van ABBA denk ik altijd aan vroeger"

Echt wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Arcee op 17-05-2007 20:49:43 ]
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 20:44:41 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_49490290
Ik ook en dat ik ze toen niet mooi mocht vinden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 20:53:19 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_49490607
Ik vond de donkere altijd het geilst.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 20:54:35 #42
862 Arcee
Look closer
pi_49490657
Dat van die stemmen, met dat op een hogere pitch opnemen en dan terugspelen op de originele stemmen, of zoiets, had ik al eerder gehoord. Snap het niet helemaal, maar het klinkt geweldig.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 20:57:15 #43
862 Arcee
Look closer
pi_49490755
Dancing Queen zal wel nummer 1 staan, gok ik. Fantastisch nummer.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 20:58:04 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_49490782
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:57 schreef Arcee het volgende:
Dancing Queen zal wel nummer 1 staan, gok ik. Fantastisch nummer.
Of Waterloo

Neil Sedaka 'Ring Ring'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:00:04 #45
862 Arcee
Look closer
pi_49490861
The Day Before You Came vond ik toen niet zo, maar nu wel. Erg mooi nummer.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:01:51 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_49490931
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:00 schreef Arcee het volgende:
The Day Before You Came vond ik toen niet zo, maar nu wel. Erg mooi nummer.
Ja heerlijk melangoliek

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49491021
Leuk programma. .
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:05:07 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_49491071
Ook door de andere artiesten met hun commentaar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 17 mei 2007 @ 21:05:55 #49
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_49491100
hihi lollig ja
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:06:21 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_49491118
Ik heb het begin gemist. Waar is die top 25 op gebaseerd ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 17 mei 2007 @ 21:07:32 #51
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_49491174
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:06 schreef tong80 het volgende:
Ik heb het begin gemist. Waar is die top 25 op gebaseerd ?

Postings van fokkers
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:10:25 #52
862 Arcee
Look closer
pi_49491293
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:06 schreef tong80 het volgende:
Ik heb het begin gemist. Waar is die top 25 op gebaseerd ?

Een top 20. Ze hebben software ontwikkeld die mathematisch onderzoekt welke hits van toen tegenwoordig de grootste hits zouden zijn.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:11:06 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_49491327
Ok leuk idee

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:13:55 #54
862 Arcee
Look closer
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:16:56 #55
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_49491570
wat deed die clip van girls aloud er ineens tussen?
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:19:44 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_49491674
The winner takes it all wordt vergeleken met Vertigo. Grappig.

Wel een schitterend nummer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49491757
Mijn favoriet.. volgens mij ook het meest geimiteerde ABBA-nummer (ken aardig wat nummers met dergelijke bitterzoete sound, pianootje etc..)
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 17 mei 2007 @ 21:22:17 #58
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_49491779
Ik ga zo ff wat abba nummers " kopen "
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:24:01 #59
862 Arcee
Look closer
pi_49491847
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:19 schreef tong80 het volgende:
The winner takes it all wordt vergeleken met Vertigo. Grappig.
Qua hitpotentie.
quote:
Wel een schitterend nummer.

Ja, en toch geen favoriet voor mij.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:25:12 #60
862 Arcee
Look closer
pi_49491894
Agnetha was eigenlijk best jonger dan de andere drie. Vijf jaar.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 17 mei 2007 @ 21:26:37 #61
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_49491949
lekker ding heur die Agnetha
Weet je nog die nl-se stalker
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 17 mei 2007 @ 21:27:24 #62
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_49491976
Moet die nicht er nou weer in
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:28:38 #63
862 Arcee
Look closer
pi_49492035
Dancing Queen niet nummer 1 dus.

Supernummer.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:31:33 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_49492150
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:28 schreef Arcee het volgende:
Dancing Queen niet nummer 1 dus.

Supernummer.
Doe me altijd denken aan de puberdiscotheek op zondagmiddag.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:32:05 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_49492165
En bij Donny Osmond moet ik altijd aan Ushi denken

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:33:25 #66
862 Arcee
Look closer
pi_49492213
Mooi dat Dancing Queen het favoriete nummer van Anni-Frid is en het een meesterwerk noemt. Een van de weinige nummers waarvan ze zelf vooraf al zeiden dat het een enorme hit zou worden.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:34:07 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_49492246
Waterloo op 2

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:34:35 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_49492267
HET songfestival nummer. Krijg als punker nog kippenvel ook

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:35:19 #69
862 Arcee
Look closer
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 17 mei 2007 @ 21:36:37 #70
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_49492343
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:34 schreef tong80 het volgende:
HET songfestival nummer. Krijg als punker nog kippenvel ook

Jij punker
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:37:11 #71
7889 tong80
Spleenheup
pi_49492365
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:36 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Jij punker
Niet kwa uiterlijk, wel kwa muzieksmaak

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49492425
Dat wordt Lay All Your Love On Me
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:39:05 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_49492439
Wat een hitfabriek

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:40:35 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_49492486
Donny Osmond is grappig

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:40:49 #75
862 Arcee
Look closer
pi_49492494
Mamma Mia op 1. Zo'n beetje hun enige hit die niét in de top 10 kwam in Nederland. 13 slechts.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:41:07 #76
862 Arcee
Look closer
pi_49492507
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:39 schreef tong80 het volgende:
Wat een hitfabriek

Ze hadden 8 nummer 1-hits hier.

En nog 15 top 5-hits, waaronder 8 top 3.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:41:58 #77
7889 tong80
Spleenheup
pi_49492529
Maar de ultieme vraag blijft :

Hoe konden twee van die lelijke kerels twee van die lekkere wijven in bed krijgen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 mei 2007 @ 21:43:14 #78
862 Arcee
Look closer
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:45:33 #79
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_49492659
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:41 schreef tong80 het volgende:
Maar de ultieme vraag blijft :

Hoe konden twee van die lelijke kerels twee van die lekkere wijven in bed krijgen ?

Is dat zo?
Ik dacht juist dat die lekkere wijven alleen mee deden, op voorwaarde dat ze niet met die gasten naar bed hoefde!
En op voorwaarde dat ze nooit zouden gaan vliegen!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:48:33 #80
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_49492753
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:22 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik ga zo ff wat abba nummers " kopen "
Ken alle nummers wel, maar heb er eigenlijk niets van. Oja, nog een lp ergens...

Geweldig. Veel kippevelmomenten net.
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:49:02 #81
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_49492765
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:41 schreef tong80 het volgende:
Maar de ultieme vraag blijft :

Hoe konden twee van die lelijke kerels twee van die lekkere wijven in bed krijgen ?

Nou die ene viel toch wel mee. Ik had trouwens een heel stuk van het begin gemist maar dat kijk ik morgen wel even op uitzending gemist. Wat een geweldige muziek toch hè.
  Trouwste user 2022 donderdag 17 mei 2007 @ 21:53:15 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_49492920
Het rare is dat je alle nummers kent. Het is echt de tweede Beatles geweest, maar dan als pop ipv rockband.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:32:28 #83
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_49496626
Vind het maar raar hoor... Al die nummers zijn gejat van de A-teens..!
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 23:47:35 #84
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_49497124
Gemist!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 23:48:43 #85
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_49497159
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:28 schreef Arcee het volgende:
Dancing Queen niet nummer 1 dus.
Wel in de homo-scene.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_49497484
Ik hem hem op video.

Het beste maar meest ondergewaardeerde nummer Eagle zal wel weer genegeerd zijn.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:06:59 #87
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_49503269
Leuk programma.
Ja, die donkere/rooie is het geilst. FRIDA
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:16:14 #88
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_49503431
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:57 schreef SCH het volgende:
Ik hem hem op video.
Het beste maar meest ondergewaardeerde nummer Eagle zal wel weer genegeerd zijn.
Kwam niet voorbij inderdaad, evenals "lay your love on me".

Wel heel mooi, "eagle".
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:47:54 #89
167723 sanni
Acima de seu
pi_49518255
Jah,zag het gisteravond even. Mwah...vond er niet veel aan. Op de BBC was vorig jaar een doc.waarbij alle leden waren uitgenodigd om een Musical over hun bij te wonen en hun leven en invloed nog een keer de revu te laten passeren. Ze waren er allemaal,op Agneta na. Reden? Ze bleef bij haar standpunt dat ze indertijd afscheid had genomen van het openbare muziekleven waar ze niets mee te maken wil hebben.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:21:11 #90
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_49528129
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik had trouwens een heel stuk van het begin gemist maar dat kijk ik morgen wel even op uitzending gemist.
Helaas gaat het niet door aangezien het er niet op staat.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 07:15:59 #91
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_49534032
Ik zou mijn haat voor abba kunnen vermelden maar ik doe hiermee al afdoende.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:33:51 #92
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_49536295
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 07:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik zou mijn haat voor abba kunnen vermelden maar ik doe hiermee al afdoende.
Live and let live..
  zondag 20 mei 2007 @ 15:59:38 #93
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_49573115
Kill and let kill!
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:54:20 #94
63673 ABBAfan
Water-loo
pi_50245711
Ik hoop dat het viertal nog 1 keertje samen op foto wil. Misschien in Hollywood, bij de Oscar uitreiking van 2009, als Mamma Mia The Movie meedingt naar een Oscar voor beste muziek of welke categorie dan ook.
Door Benny Andersson en Björn Ulvaeus wordt veel geld uitgetrokken voor de cast en de productiemaatschappij. De eerste opnamen beginnen later deze maand in Londen, Pinewood Studios.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_52829274
ABBA
The Winner Takes It All

plus dat ik alle artiesten die ik leuk vind aan het TVP-en ben...
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:17:36 #96
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_52844906
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:47 schreef sanni het volgende:
Reden? Ze bleef bij haar standpunt dat ze indertijd afscheid had genomen van het openbare muziekleven waar ze niets mee te maken wil hebben.
Ik meende altijd dat ze de pers meed uit angst dat men alleen maar oog zou hebben voor haar nogal uitgedijde achterste.

* Cynix ® was vroegâh verliefd op haar en heel stiekem nóg wel een beetje.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_57649944
Onwijs grote schop.

Ik luister sinds een weekje ABBA. Ik had sommige liedjes al gehoord maar opeens vond ik twee cd's in huis. Zit het nu te luisteren.

Enne... vinden jullie die twee ABBA vrouwen ook zo geil eruitzien? Vooral die blonde.
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 22:13:26 #98
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_57659752


Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_57703017


Geile kleren hebben ze aan.
pi_57705573
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:24 schreef Gewas het volgende:
Enne... vinden jullie die twee ABBA vrouwen ook zo geil eruitzien? Vooral die blonde.
En dan ook nog alle mannelijke pubers teasen met haar spandex pakjes
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_57708040
Wat is jullie ABBA top-5?

01 - The Day Before You Came
02 - Under Attack
03 - Knowing Me, Knowing You
04 - Fernando
05 - Chiquitita
standaarddrinker
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 30 maart 2008 @ 13:28:39 #102
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57713377
quote:
Op zondag 30 maart 2008 00:43 schreef DrDentz het volgende:
Wat is jullie ABBA top-5?

01 - The Day Before You Came

hahah je zei komen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 30 maart 2008 @ 13:29:42 #103
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_57713391
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 30 maart 2008 @ 13:30:28 #104
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57713411
Tisser dribje
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_57713959
standaarddrinker
pi_58883270
quote:
Op zondag 30 maart 2008 00:43 schreef DrDentz het volgende:
Wat is jullie ABBA top-5?

01 - The Day Before You Came
02 - Under Attack
03 - Knowing Me, Knowing You
04 - Fernando
05 - Chiquitita
1. The Winner Takes It All
2. Chiquitita
3. Honey Honey
4. Take A Change On Me
5. Nummer vijf weet ik niet.

Honey Honey. Check die blonde.



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2008 20:37:15 ]
pi_59236109
Ik ben een jongen van 16 jaar en ik ben absoluut fan van ABBA ( net als van Eminem,PInk Floyd, Coldplay..) ,maar ABBA is toch echt mijn real number one.

Maar voor mij is ABBA een liveband. Ik vind bijna alle ABBA nummers goed, maar de live performances! De studio albums zullen ongetwijfeld ook meesterwerken zijn,maar dat is dus totaal niet mijn smaak. Het is té melodieus en voor mij ook nog is te oud. Maar als je op Youtube "ABBA Live" intikt en je bekijkt alleen al de eerste 3 dan tref je me daar toch een paar facking ijzersterke perfomances! En met "ijzersterk" bedoel ik dat het een unieke combinatie is van Pop/Rock muziek, terwijl de album songs allemaal uitgesproken popliedjes zijn. Bovendien klinkt het instrumentaal geweldig: Niet te melodieus, en vooral niet te oud. Het is echt tijdloos, zo'n concert zouden ze morgen ook nog kunnen geven en dan weet ik zeker dat ze na bijna 30 jaar nog steeds het hele publiek met zich meekrijgen( maar dat zit er waarschijnlijk niet in)

Helaas is er maar één live album en één concert dvd van hun uitgebracht. Beide zijn een absolute must voor ABBA fans(dvd kan je ook gwn op Youtube bekijken hoor). Op de dvd zijn ze ook echt live in actie te zien, en vooral Agnetha doet/deed het uitstekend! Die vrouw was toen zo ongeloofelijk sexy aantrekkelijk. ik zou willen dat ik haar kon ontmoeten toen ze mijn leeftijd had:P

Samen met Pink Floyd is ABBA voor mij de beste liveband. Tussen die 2 kan ik niet kiezen,maar Gimme!Gimme! Gimme! live in Wembley(1979) is absoluut mijn favoriete nummer ooit! Alleen worden er van Pink Floyd wél tientallen live Albums geproduceerd en alle concerten op dvd uitgebracht..Helaas van ABBA slechts één geflopt album uit 1986 en op dvd 'n half concert uit 1979 en een paar performances uit hun tournee door Australie verwerkt in een film:S That's it helaas..

En tuurlijk is ABBA "oud" maar who cares? Live klinkt het niet oud en Pink Floyd btw ook niet. En ABBA hoefde zichzelf niet te kruisigen op een podium om het publiek uit hun dak te laten gaan. "Gewoon" zingen en Agnetha de show laten stelen( hoewel ze nu wel wat ouder is dan toen) en het publiek blij maken. En ja,de teksten zijn simpel( Does your mother know) en ook live is het nog enigszins melodieus hoor(Take a chance on me),maar met véél betere instrumenten dan in de studio en ze maken een unieke combinatie van Pop/Rock muziek waardoor ze live nog unieker zijn.
pi_59236279
Oh en mijn ABBA top 5?

1 Gimme!Gimme!Gimme! (live)
2 Hole in your soul (live)
3 (Gammal fäbodpsalm från Dalarna) & Voulez-Vous( intro concert 1979)
4 Eagle (live ja)
5 Summernight City (live..)

Alleen de album versie van Eagle vind ik bijna even goed als live. Hole in your Soul en vooral Summernight City zijn live totaal verschillend van de orginele versie. Gimme!Gimme!Gimme! is sneller,moderner en instrumentaal véél beter. Alleen Voulez-Vous scheelt niet veel van de orginele versie,maar klinkt live toch weer een stuk moderner en de instrumentale intro in het begin is zuiver en mooi .



[ Bericht 13% gewijzigd door Jordiaantje op 09-06-2008 01:03:04 ]
pi_59236517
duurde even maar ik heb een video kunne plaatsen:P En Check Agnetha(die blonde) hier maar is.. een Vrouw met een hoofdletter (toen)

[ Bericht 76% gewijzigd door Jordiaantje op 09-06-2008 01:11:43 ]
pi_59430679
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:54 schreef Jordiaantje het volgende:
duurde even maar ik heb een video kunne plaatsen:P En Check Agnetha(die blonde) hier maar is.. een Vrouw met een hoofdletter (toen)
Ik vind haar in die video heel mooi eruitzien. Alleen die ene met die donkerdere haren vind ik altijd zo'n lelijk kapsel hebben. En ik vind ze een stuk beter als ze echt live spelen in plaats van playbacken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 20:57:42 #111
862 Arcee
Look closer
pi_59635467
quote:
20.20-21.35 uur ABBA'S ALL TIME
GREATEST HITS

Documentaire.Een sentimental journey
langs alle grote hits van ABBA.Wat was
het geheim achter de liedjes?

Waren de drieminutenpopsongs werkelijk
zo goed? Aan de hand van een
computeranalyse en persoonlijke
voorkeuren wordt gekeken hoe de hits
van de Zweedse popgroep het vandaag de
dag in de hitlijsten zouden doen.

Met commentaar van de bandleden zelf en
ook van popsterren als Bono en Robin
Gibb.Verder is uniek materiaal te zien
Nu op 3.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 21:17:19 #112
862 Arcee
Look closer
pi_59636085
Beetje slecht hoor Bono
standaarddrinker
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2008 @ 22:37:21 #114
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_59638341
Gezien!

Aardige docu.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:28:35 #115
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_59645693
Hij was al een keer eerder op TV geweest, maar gister toevallig weer een stukje gekeken. Het blijft toch een interessante docu over een groep waar ik eigenlijk toch vrij weinig mee heb. Maar als je dit dan zo ziet moet je toch wel bewondering hebben voor wat ze toentertijd hebben bereikt.

Ik was alleen wel benieuwd van wanneer die video is dat ze rond de piano (uit m'n hoofd) Thank You For The Music zongen, een beetje tegen het einde van de docu. Het zag er uit dat dat toch wel wat recenter was, of was dat toch nog uit hun ABBA periode?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:37:39 #116
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59645875
Damn, gemist.
Maar ik was bij Kylie in Ahoy, dat is wel een mooi excuus natuurlijk.
pi_60055712
Wat een band. Ik zit Abba helemaal grijs te draaien.

Mijn top 5:

Happy New Year
The Day Before You Came
The Winner Takes It All
Gimme Gimme Gimme
Knowing Me Knowing you
pi_60062065
1. Fernando
2. The Day Before You Came
3. Chiquitita
4. One Of Us
5. I Have A Dream

Abba
pi_60103874
Ik heb een oude Abba LP (Visitors) gevonden in huis ik heb hem al vier keer gedraaid.

Volgende week ga ik misschien een Abba LP halen, welke vinden jullie het best?
pi_60127693
Ik heb vier LP's gehaald, Arrival, Voulez-Vous, Waterloo en Super Trooper. Maar ik vind Visitors toch het best.
pi_60127876
quote:
Op zondag 30 maart 2008 00:43 schreef DrDentz het volgende:
Wat is jullie ABBA top-5?

01 - The Day Before You Came
02 - Under Attack
03 - Knowing Me, Knowing You
04 - Fernando
05 - Chiquitita
01 - SOS
02 - Summer Night City
03 - One Man One Woman
04 - Eagle
05 - The Day Before You Came

[ Bericht 1% gewijzigd door starla op 15-07-2008 19:53:12 ]
I feel kinda Locrian today
pi_60129527
Soldiers write the songs and soldiers sing the songs that you and I won't sing let's not look the other way lalalalala geweldig lied.
pi_60181610
Nieuwe top 5!

Slipping Through My Fingers
Soldiers
My Love My Life
Head Over Heels
One Of Us

Ja allemaal liedjes waar Agnetha zingt.
pi_60181757
Hebben jullie die musical van ABBA gezien? Ik heb gister 'the making of' gezien. Ik vind het dus helemaal niks. Stom vrolijk gedoe allemaal. En de liedjes hebben ze opnieuw ingezongen.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:01:24 #125
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60181846
Dat ik deze nog niet gepost had!

  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2008 @ 18:13:43 #126
862 Arcee
Look closer
pi_60229105
quote:
Björn van ABBA is geheugen kwijt

***************************************
` ABBA-componist en zanger Björn lijdt
aan geheugenverlies,schrijft een Britse
krant.De 63-jarige Björn Ulvaeus zou
zich grote delen van zijn verleden niet
meer kunnen herinneren.

Zelfs de overwinning van ABBA op het
Songfestival van 1974 (met Waterloo)
kan hij zich niet meer herinneren.Björn
probeert op allerlei manieren zijn
herinneringen terug te krijgen.Elke dag
bekijkt hij foto's en video's uit zijn
glorietijd,maar dat heeft nog geen
resultaat gehad.Ook hypnose helpt niet.
Vreemd...
pi_60538620
Ook al krijgt Bjorn er dan niet veel meer van mee, ABBA heeft vandaag een record verbroken door met het album 'ABBA Gold' opnieuw de nummer 1-positie in de Engelse album chart te bereiken:
quote:
ABBA make history with "Gold" album
LONDON (Reuters) - Swedish supergroup ABBA made British chart history as their "Gold -- Greatest Hits" compilation became the oldest album to reach number one, the Official UK Charts Company said on Sunday.

First released in 1992, the compilation has previously topped the charts on four separate occasions, but Sunday's achievement was the first time an album had taken the number one spot after such a long interval.

The Swedish group has enjoyed a resurgence on the back of the success of the film version of the hit musical "Mamma Mia!", with the soundtrack topping the album charts two weeks ago.

With worldwide sales topping 26 million "Gold" is one of the top 40 best selling albums of all time, while ABBA's legacy of hits has racked up worldwide album sales of more than 350 million, with the group still selling 3 million albums annually.

ABBA's success pushed last week's number "Viva La Vida Or Death And All His Friends" by Coldplay down to two, while Welsh singer Duffy and "Rockferry" rose one to three.
Bron: Reuters

Petje af voor ABBA.
pi_60550488
Dit weekend weer alle hits van ABBA voorbij horen komen tijdens Gaypride. Was erg leuk
pi_60864503
Van de week twee nieuwe ABBA LP's gehaald ik moet alleen de eerste nog.

The Album.

Wat is Eagle een geweldig nummer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:45:32 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60864922
ABBA... heerlijke muziek. Ik heb alles van ze, ben al fan vanaf het begin Met mijn vader op de bank het Songfestival bekeken en meteen voor ze gevallen (mijn vader ook ).

MP3-speler staat vol met alle muziek van ABBA. Naast een heleboel andere nummers uit vooral de jaren '70 en '80

Mijn absolute nummer 1 is Eagle (heb je die weleens met koptelefoon beluisterd?)

En dan dit filmpje

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60865533
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:45 schreef Rewimo het volgende:
ABBA... heerlijke muziek. Ik heb alles van ze, ben al fan vanaf het begin Met mijn vader op de bank het Songfestival bekeken en meteen voor ze gevallen (mijn vader ook ).

MP3-speler staat vol met alle muziek van ABBA. Naast een heleboel andere nummers uit vooral de jaren '70 en '80

Mijn absolute nummer 1 is Eagle (heb je die weleens met koptelefoon beluisterd?)

En dan dit filmpje


Ik ken ABBA pas sinds 2008. Ben nog jong. Maar ik ben helemaal flieft op ABBA. I do i do i do prachtnummer. Ik word altijd helemaal vrolijk van ABBA.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:11:26 #132
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60865578
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:33 schreef MadGuy het volgende:
Ik denk dat ABBA een leuk revival-tje gaat meemaken. Het liedje van Madonna klinkt echt aanstekelijk. Tenminste... de clipjes die ik heb gehoord dan.

Maar Gimme, Gimme, Gimme is dan ook dé ultieme ABBA track...
Gimme vidn ik ook leuk ja
Soms luister ik er nog graag naar.
Ook naar queen Sommige mensen vonden me een ouwe lul omdat ik in de 2e klas elvis en queen enzo luisterde
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_60903851
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:35 schreef Sersjee het volgende:
Nou sta ik bekend als een liefhebber van punk, metal en meer gitaarmuziek, maar "The day before you came" staat in mijn favoriete top 10! Kolere, wat een plaat... Jammer dat menigeen dat heel raar vindt als ik dat zeg, maar dan hou ik het maar op onwetendheid.
Precies! Er zit zo'n sinister sfeertje aan de muziek alsof er onheil ligt te wachten. De tekst van The Day Before You Came kun je op meerdere manieren intrepeteren. Dat het haar laatste dag is, ja van wat eigenlijk? Een leven zonder liefde? Nou ik hou het op de laatste dag van haar leven. dat verraad de muziek dit keer, ipv de tekst.
pi_60903870
Ik luister nu naar Eagle.
standaarddrinker
pi_60905676
Abba. heerlijke meezingmuziek.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_61095644
Vanavond komt er een ABBA programma op tv om 11 uur op RTL 4. Reunie programma ofzo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 augustus 2008 @ 22:10:23 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61095967
Tnx, gaan we even opnemen hier
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 22:43:50 #138
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_61097105
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:10 schreef Rewimo het volgende:
Tnx, gaan we even opnemen hier
* Cynix ® ook.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 23:25:41 #139
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_61098399
Boeiende docu, zeer de moeite waard! Voor de liefhebber uiteraard.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_61103215
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:25 schreef Cynix ® het volgende:
Boeiende docu, zeer de moeite waard! Voor de liefhebber uiteraard.
Ik heb hem helemaal gezien wat was ie vet. Ik wou dat ie nog langer duurde. Wat was Agnetha mooi. Leuk dat ze ook de wat onbekendere liedjes lieten horen.
pi_61108736
Ships, gemist. Kan hem niet terugvinden op de rtl site? Iemand een linkje?

Ik ben al vanaf mijn achtste ABBAfan. Ben nu veertig dus da's al een tijdje. Ik kreeg toen van mijn oudste zus de LP 'The Album' , die ze zelf niet zo geweldig vond. Man man, nooit gedacht dat dat zo'n impact op mijn leven zou hebben.
\Heb bijna alle nummers op originele cd, op een paar na. Ik ben niet zo van de spaanse varianten.
Mijn top vijf varieert erg met het seizoen en het jaar.
Bijna altijd staat 'Dancing Queen' bovenaan. Ik vind hem briljant.
Mijn top vijf van nu:
1) Dancing Queen
2) When all is said and done
3) I let the music speak
4) The Visitors
5) Move On
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 augustus 2008 @ 13:21:26 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61108808
Hee verita, zet ABBA dan maar vast op voor als we langskomen met jullie appelboom
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61108848
Abba is mijn muziek niet en is het ook nooit geweest. Maar het is wel heel erg goed in elkaar gestoken muziek dat heel goed is uitgevoerd door een sympathiek bandje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61108935
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:21 schreef Rewimo het volgende:
Hee verita, zet ABBA dan maar vast op voor als we langskomen met jullie appelboom
Komp goe, hé? We zullen jullie verwelkomen met Abba sound

BTW, die appelboom heeft een 'werkruimte' nodig van pak em beet 12 m, dat gaat niet passen in de tuin van krap zes meter
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 augustus 2008 @ 13:29:47 #145
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61109012
Ow, dan moet qltel maar even informeren welke soort beter geschikt is. Maar niet in dit topic hè?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61109375
Nope.
Ter compensatie: klik hieronder, en liefst luisteren met koptelefoon
The Visitors (edit: klikt alsof ie van LP komt, jammer)

I Let The Music Speak
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 augustus 2008 @ 13:44:50 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61109414
Eagle vind ik de allermooiste om met koptelefoon te horen. Dan hoor je de muziek van je ene oor naar je andere "wandelen"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61109588
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:44 schreef Rewimo het volgende:
Eagle vind ik de allermooiste om met koptelefoon te horen. Dan hoor je de muziek van je ene oor naar je andere "wandelen"
True.
Ik vind the Visitors ook fijn om met koptelefoon te horen omdat het dan zoveel meer impact heeft. De muziek zorgt als ik moe ben, en ik hoor hem vaak achter elkaar, bijna voor een high. Enorme energieboost.
Raar detail: ik heb al mijn examens geleerd met Abba muziek. Moeilijke details stampte ik met bijvoorbeeld met nummers van The Visitors. Tijdens examen: in mijn hoofd Visitors of ander nummer 'afspelen', en daar kwamen alle moeilijke details aanrollen
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 augustus 2008 @ 14:16:37 #149
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61110192
Ik hoor net van qltel dat onze opname van het programma van gisteravond verloren is gegaan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:14:52 #150
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_61152092
Schaamteloze tvp
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_61152509
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:14 schreef TheYoung1 het volgende:
Schaamteloze tvp


Nieuwe ABBA top 5.

I've Been Waiting For You
Slipping Through My Fingers
My Love My Life
Eagle
The Winner Takes It All

[ Bericht 1% gewijzigd door Helgi op 27-08-2008 19:46:45 ]
pi_61154568
Oh wat is Angel Eyes een prachtnummer. Ik blijf nieuwe nummers ontdekken. Binnenkort maar is de eerste ABBA album halen. Dan heb ik ze allemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Helgi op 27-08-2008 22:26:22 ]
pi_61154931
Bang A Boomerang prachtnummer. Ok nu stop ik met in me eentje dit topic vol te posten.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:46:37 #154
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_61155208
Eagle.. vooral die eerste piano-tonen...Muziek en text daarbij geven je, met gesloten ogen , ook het gevoel van vliegen.
Headphones on loud!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:48:56 #155
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_61155274
die film was lachen!!!

[ Bericht 97% gewijzigd door Viswijfje op 26-08-2008 23:59:23 ]
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
pi_61158878
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:38 schreef Helgi het volgende:
Bang A Boomerang prachtnummer. Ok nu stop ik met in me eentje dit topic vol te posten.
Ken je:
Hey Hey Helen?
See me sitting in the palmtree?
Tropical Loveland?

Niet echt de meest geweldige songs maar wel leuk om te zien hoe ze zich ontwikkeld hebben.
'Intermezzo #1' is hier ook al jaren een vaste gast.
Ik ben soms zooo onder de indruk van 'One Man, One Woman', daarna moet ik dan weer iets vrolijkers horen als 'That's Me'.

Ben je niet de enige die de boel volspamt
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 11:21:05 #157
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61161744
Ik ken ze allemaal

Kennen jullie Happy Hawai? Da's pas raar als je die voor de eerste keer hoort! Dat is de vroege versie van Why did it have tot be me.

Ah, gevonden. Wie hem nog niet kent is "in for a surprise"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61162090
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:21 schreef Rewimo het volgende:
Ik ken ze allemaal

Kennen jullie Happy Hawai? Da's pas raar als je die voor de eerste keer hoort! Dat is de vroege versie van Why did it have tot be me.

Ah, gevonden. Wie hem nog niet kent is "in for a surprise"

Vet.

Waar is dit lied dan op uitgekomen bij het filmpje staat dit:

"Released in 1977 on the B side of "Knowing Me, Knowing You," this song is the early version of "Why did it have to be me." "

Dat album ken ik helemaal niet.
pi_61162146
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:47 schreef verita het volgende:

[..]

Ken je:
Hey Hey Helen?
See me sitting in the palmtree?
Tropical Loveland?

Niet echt de meest geweldige songs maar wel leuk om te zien hoe ze zich ontwikkeld hebben.
'Intermezzo #1' is hier ook al jaren een vaste gast.
Ik ben soms zooo onder de indruk van 'One Man, One Woman', daarna moet ik dan weer iets vrolijkers horen als 'That's Me'.

Ben je niet de enige die de boel volspamt
Ja die liedjes ken ik alleen ik heb ze nog niet zo vaak geluisterd dus ik weet effe niet meer hoe ze gaan. Ik had paar weken geleden een hele zooi ABBA platen in 1 keer gehaald dus ik moet ze nog effe goed luisteren allemaal.

Btw in die docu zeiden ze dat Agnetha met nieuwe liedjes bezig is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 11:41:03 #160
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61162195
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:36 schreef Helgi het volgende:

Vet.

Waar is dit lied dan op uitgekomen bij het filmpje staat dit:

"Released in 1977 on the B side of "Knowing Me, Knowing You," this song is the early version of "Why did it have to be me." "

Dat album ken ik helemaal niet.
Is ook geen album, het is alleen als B-kant op single uitgekomen. Het staat wel op die zwarte box met 4 cd's die ik hier ergens heb liggen, maar niet op een album.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Admin woensdag 27 augustus 2008 @ 12:04:53 #161
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_61162724
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:59 schreef Helgi het volgende:
Vanavond komt er een ABBA programma op tv om 11 uur op RTL 4. Reunie programma ofzo.
Ja! Gezien!

*stiekeme ABBA-fan is.
Nu mis ik Taraboemdijee (user) wel hoor, dat was een enorme fan van ABBA!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_61163505
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:21 schreef Rewimo het volgende:
Ik ken ze allemaal

Kennen jullie Happy Hawai? Da's pas raar als je die voor de eerste keer hoort! Dat is de vroege versie van Why did it have tot be me.

Ah, gevonden. Wie hem nog niet kent is "in for a surprise"
* verita raapt zichzelf op



Nog nooit gehoord
Komt waarschijnlijk omdat ik nooit singles heb gekocht, maar direct de albums. Thx Rewimo!
Ik vind dus 'Why did it have to be me' veel beter. Wat een ander arrangement, iets meer snelheid en de hawai-effecten eruit, kan doen zeg. Op het eind van Happy Hawaii hoor ik rifjes die ik in andere songs ook heb gehoord, kan alleen ze nog niet even thuisbrengen.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61163551
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja! Gezien!

*stiekeme ABBA-fan is.
Nu mis ik Taraboemdijee (user) wel hoor, dat was een enorme fan van ABBA!
Komt die niet meer op Fok! dan?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 14:01:03 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61165329
Die zwarte box is deze trouwens, uit 1999 (limited edition). Hierop staan alle uitgebrachte singles met B-kanten. Plus een cd vol bonusmateriaal, allemaal opnames die ik nog niet kende

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 14:04:03 #165
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61165401
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:43 schreef verita het volgende:
* verita raapt zichzelf op



Nog nooit gehoord
Komt waarschijnlijk omdat ik nooit singles heb gekocht, maar direct de albums. Thx Rewimo!
Ik vind dus 'Why did it have to be me' veel beter. Wat een ander arrangement, iets meer snelheid en de hawai-effecten eruit, kan doen zeg. Op het eind van Happy Hawaii hoor ik rifjes die ik in andere songs ook heb gehoord, kan alleen ze nog niet even thuisbrengen.
Ik vind Happy Hawai anders ook super. Duidelijk minder commercieel. Je moet hem eens met koptelefoon luisteren, er zitten mooie effecten in
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:13:14 #166
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_61165606
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:01 schreef Rewimo het volgende:
Die zwarte box is deze trouwens, uit 1999 (limited edition). Hierop staan alle uitgebrachte singles met B-kanten. Plus een cd vol bonusmateriaal, allemaal opnames die ik nog niet kende

[ afbeelding ]
Toffe verzameling is dat.

Honey Honey in het Zweeds!
Hej Gamle Man!
Put on Your White Sombrero!

Plus je hebt gewoon alle hits (behalve Happy New Year... )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 14:32:49 #167
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61166015
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:13 schreef Frollo het volgende:
Plus je hebt gewoon alle hits (behalve Happy New Year... )
Verhip ja, die staat er niet op, da's gek
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Admin woensdag 27 augustus 2008 @ 14:36:59 #168
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_61166119
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:45 schreef verita het volgende:

[..]

Komt die niet meer op Fok! dan?
Jawel, maar z'n ABBA-manie is voorbij
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 14:44:04 #169
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61166275
Hoe kan dat nou
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:56:07 #170
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_61166566
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Verhip ja, die staat er niet op, da's gek
Volgens Wikipedia is Happy New Year destijds in 1980 alleen in Nederland en Duitsland op single uitgekomen. En het flopte ook nog eens.
Als single dus niet belangrijk genoeg voor een plaatsje in die box, vermoed ik.

edit: het staat ook niet op Gold en More Gold. Het is dus gewoon echt nooit 'n hit geweest, al kent iedereen het.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:46:11 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_61167786
Een ABBA-topic

Heb een enorm zwak voor die band, al jaren Zou alleen echt niet weten welk nummer ik het mooist/best vind... Wel dat The Day Before You Came elke keer weer diepe indruk maakt, en dat ik erg uit mijn dak kan gaan bij So Long

Ohja en My Love, My Life en I've Been Waiting For You
En zo kan ik ook nog wel even doorgaan

Is die documentaire nog ergens terug te zien? Ik heb m ook gemist
pi_61173758
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:46 schreef LadyBlack het volgende:
Een ABBA-topic

Heb een enorm zwak voor die band, al jaren Zou alleen echt niet weten welk nummer ik het mooist/best vind... Wel dat The Day Before You Came elke keer weer diepe indruk maakt, en dat ik erg uit mijn dak kan gaan bij So Long

Ohja en My Love, My Life en I've Been Waiting For You
En zo kan ik ook nog wel even doorgaan

Is die documentaire nog ergens terug te zien? Ik heb m ook gemist
I've Been Waiting For You mijn lievelingsnummer.

Hmmm ik weet niet of je hem nog terug kan zien misschien op Uitzending gemist? Of is dat alleen voor de publieke omroepen?
pi_61175237
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:51 schreef Helgi het volgende:

[..]

I've Been Waiting For You mijn lievelingsnummer.

Hmmm ik weet niet of je hem nog terug kan zien misschien op Uitzending gemist? Of is dat alleen voor de publieke omroepen?
Uitzending gemist is alleen voor de publieken. En op RTLgemist.nl komt ie niet omdat RTL daar de rechten niet voor heeft, het is nl. geen eigen RTL productie. Pech gehad dus. Je hebt er trouwens weinig aan gemist. Was grotendeels een recycling van een oude docu die al tig keer is vertoond, alleen nu 'versneden' voor breedbeeld zodat je bij close-ups steeds een deel van de gezichten miste. Heel irrirant. En die geplande (maar mislukte) reünie waar het eigenlijk om draaide was natuurlijk ook al oud nieuws van jaren terug.
pi_61175441
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:41 schreef Riparius het volgende:

[..]

Uitzending gemist is alleen voor de publieken. En op RTLgemist.nl komt ie niet omdat RTL daar de rechten niet voor heeft, het is nl. geen eigen RTL productie. Pech gehad dus. Je hebt er trouwens weinig aan gemist. Was grotendeels een recycling van een oude docu die al tig keer is vertoond, alleen nu 'versneden' voor breedbeeld zodat je bij close-ups steeds een deel van de gezichten miste. Heel irrirant. En die geplande (maar mislukte) reünie waar het eigenlijk om draaide was natuurlijk ook al oud nieuws van jaren terug.
Ooh maar ik heb hem wel gezien hoor. Wilde alleen effe helpen ik dacht misschien staat ie ergens op uitzending gemist maar niet dus. Btw ik vond het een hele leuke docu. Maar wanneer is die eigenlijk opgenomen ik had gelezen dat 1 van de twee mannen nu geheugenverlies heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door Helgi op 27-08-2008 22:08:14 ]
pi_61176304
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:43 schreef verita het volgende:
Nope.
Ter compensatie: klik hieronder, en liefst luisteren met koptelefoon
The Visitors (edit: klikt alsof ie van LP komt, jammer)
[ link | afbeelding ]
I Let The Music Speak
[ link | afbeelding ]
Ik vind trouwens als het echt zo'n LP geluid is juist mooi. Mijn LP speler klinkt een beetje krakerig geweldige sfeer krijg je dan. Vind ik dan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 22:11:59 #176
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61177855
Nog zo'n mooi maar onbekend nummer: It's a crazy world

Even kijken of die op youtube staat...

Ja

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61191272
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:11 schreef Rewimo het volgende:
Nog zo'n mooi maar onbekend nummer: It's a crazy world

Even kijken of die op youtube staat...

Ja


Best leuk liedje, hoeveel van die onbekende liedjes hebben ze wel niet gemaakt haha.

Ok ben net terug van de stad ik heb een ABBA LP gehaald ABBA Live.
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 20:08:34 #178
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_61201549
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:11 schreef Rewimo het volgende:
Nog zo'n mooi maar onbekend nummer: It's a crazy world
Hee, die kende ik nog niet!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 augustus 2008 @ 20:39:11 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61202340
Er zijn zoveel nummers die minder bekend zijn. Aangezien ik alles heb (ook singles) ken ik volgens mij echt alle nummers

Maar als je nog iets onbekends wilt horen - met hier en daar ineens toch een bekend stukje - probeer deze dan eens:

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61284487
Wie van jullie is al naar Mamma Mia - the Movie geweest?
Ondergetekende is samen met Dinooo, en één van mijn zussen en zwager afgelopen zaterdag geweest. Ik wil nog een keer
Zelfs de mannen (niet uitgesproken ABBA fans) vonden het erg de moeite waard. We hadden met allen moeite om niet mee te bleren en te gaan staan ofzo . Geweldig ook, die Cameo's van Benny en Bjorn
Benny had veel bewondering gekregen voor Meryl Streep, hij vond haar een mirakel: "Ze kwam naar de studio en moest 'The winner takes it all' inzingen. Dat ging dus in one take!"
Aanrader
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 september 2008 @ 10:27:42 #181
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61285740
Ik wil er ook heen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61289053
Hmmm ik had een Making of the Mamma Mia Movie gezien maar ik vind het jammer dat ze de liedjes opnieuw ingezongen hebben niemand overtreft de echte ABBA. Het liedje Honey Honey vond ik echt vreselijk hoe ze dat zongen sorry...
pi_61290576
Te gek dat er een ABBA topic is!

Ben 25 en megafan, wat een goeie liedjes! Heb de nummers ook vaker gespeeld, niet normaal, zo doordacht. Is echt niet zomaar de eerste de beste slappe muziek. Echt geniaal!

Heb ook de LPs een keer bij de kringloop vandaan geplukt, ik kan me echt voorstellen hoe mijn ouders daar lekker naar luisterden en meezongen...

Lalala
pi_61291292
quote:
Op maandag 1 september 2008 13:43 schreef mirrorball het volgende:
Te gek dat er een ABBA topic is!

Ben 25 en megafan, wat een goeie liedjes! Heb de nummers ook vaker gespeeld, niet normaal, zo doordacht. Is echt niet zomaar de eerste de beste slappe muziek. Echt geniaal!

Heb ook de LPs een keer bij de kringloop vandaan geplukt, ik kan me echt voorstellen hoe mijn ouders daar lekker naar luisterden en meezongen...

Lalala
Hoi ABBA fan. Zelf gespeeld? zit je in een band?

Btw ik heb die nieuwe live LP al heel vaak geluisterd echt gave LP.
pi_61356717
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:12 schreef Helgi het volgende:

[..]

Hoi ABBA fan. Zelf gespeeld? zit je in een band?

Btw ik heb die nieuwe live LP al heel vaak geluisterd echt gave LP.
Hi Helgi,

Ook abba fan dus? Super! mmm, die Live Lp ken ik niet, hoe heet tie? Ik ben vooral een "de hits van de radio" fan, maar heb ze nooit live kunnen gezien. Heb trouwens laatst nog in de studio gezet met de arrangeur van de muziek van de ABBA musical in Zweden (ken je nagaan!) . Supercoole vent.

Greetz,

M
pi_61357107
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:16 schreef mirrorball het volgende:

[..]

Hi Helgi,

Ook abba fan dus? Super! mmm, die Live Lp ken ik niet, hoe heet tie? Ik ben vooral een "de hits van de radio" fan, maar heb ze nooit live kunnen gezien. Heb trouwens laatst nog in de studio gezet met de arrangeur van de muziek van de ABBA musical in Zweden (ken je nagaan!) . Supercoole vent.

Greetz,

M
Ja ik ben ABBA fan maar nog niet zo lang hoor ik ken ze pas sinds een paar maanden. Hij heet ABBA Live.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:25:00 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_61373979
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:11 schreef verita het volgende:
Wie van jullie is al naar Mamma Mia - the Movie geweest?
Ondergetekende is samen met Dinooo, en één van mijn zussen en zwager afgelopen zaterdag geweest. Ik wil nog een keer
Zelfs de mannen (niet uitgesproken ABBA fans) vonden het erg de moeite waard. We hadden met allen moeite om niet mee te bleren en te gaan staan ofzo . Geweldig ook, die Cameo's van Benny en Bjorn
Benny had veel bewondering gekregen voor Meryl Streep, hij vond haar een mirakel: "Ze kwam naar de studio en moest 'The winner takes it all' inzingen. Dat ging dus in one take!"
Aanrader


Heerlijke film, maar ik vond wel dat The Winner Takes It All als enige nummer echt niet om aan te horen was.... Dat was veel te hoog voor Meryl, die ik verder echt goed en leuk vond zingen! Ik vond dat Sophie echt heel goed zong, zij het ook totaal in haar eigen stijl. Maar het filmplot was geniaal gebaseerd op al die ABBAliedjes Vooral hoe Harry de Harry uit Our Last Summer bleek te zijn the family man, the football fan

Oh en wat een ontzettende selfrighteous actie van Bjorn en Benny hoe ze op het laatst nog even in beeld kwamen
pi_61415059
ABBA
Mijn vader had een bandje met dat concert in Wembley, vraag me af of dat nog ergens rondzwert.
in a crowd you lose humanity
pi_61434174
Vandaag Ring Ring gekregen. Er staat een Zweedse versie van het liedje Ring Ring op zooooooo vet. Wat een prachttaal dat Zweeds.
pi_65580268
Hallo ABBA fans. Check dit topic over Agnetha Faltskog:

Agnetha Faltskog
  zaterdag 31 januari 2009 @ 00:16:06 #191
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_65585471
Helgi........
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_65727253
70's ^^

abba is wel kool.
mijn mama gaf me laatst een cd.
en n plaat hek van n vriendin overgekocht voor 50 cent lol
pi_85926170
haha ABBA...jeugdherinneringen
gaat er nog iemand naar deze show?
http://www.vovert.nl/2010(...)aartverkoop-gestart/http://www.vovert.nl/2010(...)aartverkoop-gestart/
super-cheese, maar stiekum lijkt het me wel leuk om weer es van die hits de genieten
...all apologies
pi_86002260
TVP :)

Vorig jaar de Complete Studio Recordings box gekocht. Ik vind eigenlijk alles wel gaaf, vanaf de kneuterige pop van Ring Ring tot de bombastische nummers op The Visitors. Favorieten zijn Two For The Price Of One, The Visitors, As Good As New, Bang-A-Boomerang - noem maar op :D
Bleuh.
pi_86002998
Ik ben goedkoop geweest en heb gewoon "The Albums" boxset (nouja, boxset..) gekocht met alle originele albums en maar een bonusdisc. Heb er wel spijt van. Maar goed, de originele studioalbums blijven toch het belangrijkste :) En ja, Abba heeft imo weinig slechts gedaan. Al moet ik wel bekennen dat ik er vroeger langer kon naar luisteren dan nu :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86003687
Ik had geluk, die hele Studio Recordings box voor 35 euro, tweedehands. Hele albums achter elkaar trek ik ook niet (hoewel met name de laatste 2 albums prima te pruimen zijn), maar over alle platen heen staan zat pareltjes verspreid om het interessant te houden. Pas toevallig ook de laatste plaat van Agnetha voor 2,50 euro gekocht, en nog steeds die stem he _O_
Bleuh.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2010 @ 23:14:38 #197
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_86005989
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:11 schreef FedExtra het volgende:
haha ABBA...jeugdherinneringen
gaat er nog iemand naar deze show?
http://www.vovert.nl/2010(...)aartverkoop-gestart/http://www.vovert.nl/2010(...)aartverkoop-gestart/
super-cheese, maar stiekum lijkt het me wel leuk om weer es van die hits de genieten
Is dat een musical?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:31:36 #198
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87139855
Dus PimD, voor belachelijk lage prijzen heb je nu alle albums op CD en op LP? Ik ben jaloers!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87157162
Ik moet Waterloo en Ring Ring nog op LP besef ik nu :D
Bleuh.
pi_87225160
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:14 schreef Cynix ® het volgende:

[..]



Is dat een musical?
Nee, volgens mij is het een coverband, maar dan met een hele show eromheen. In de Heineken Music Hall, dus ik verwacht wel dat ze het redelijk groots aanpakken
...all apologies
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 december 2010 @ 19:05:03 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90641405
Nieuws!!! Uit de Telegraaf (let niet op de spelvauten :') )

quote:
'Abba-reunië gaat door'
van onze redactie
Fans van Abba opgelet! Er lijkt namelijk een Abba-reunië aan te komen...

Bandleden Benny Andersson en Björn Alvaeus lieten eerder al weten een reünie wel te zien zitten. Nu heeft ook zangeres Agneta Fältskog gezegd er wel zin in te hebben.

Agneta vertelt aan het Zweedse tijdschrift M: "Een reünie, bijvoorbeeld voor een goed doel, zouden we kunnen overwegen. Ik zie ons in de toekomst zeker weer eens iets samen doen. Het lijkt me erg leuk om herinneringen op te halen en samen op te treden."

Of Frida Lyngstad net zo enthousiast is, is nog niet duidelijk. Wel geeft ze aan dat ze de plannen met haar Abba-maatjes wil bespreken.

Er wordt gefluisterd dat de Zweedse band bij elkaar komt voor het huwelijk van prins William en zijn Kate Middleton op 29 april volgend jaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_90641658
Het lijkt me supergaaf om ze nog een keer op een podium te zien, maar ik kan me niet voorstellen dat het er nu, na bijna 30 jaar ineens van gaat komen...
Bleuh.
pi_90641806
Ik zou er zeker naar toe gaan maar de kop "'Abba-reunië gaat door" (tja, de Telegraaf..) gaat wel ver. Gewoon een van die vier die zegt dat ze het wel ziet zitten, ach.. Ik zou er geen rekening mee houden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 22:49:12 #204
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_151110972
Schop!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Admin vrijdag 27 maart 2015 @ 22:52:10 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151111078
Goeie schop!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2015 @ 21:28:03 #206
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_151170790
Wat heb ik gemist? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_151180647
Voor de echte Abba fans die genoeg geld hebben, de eerste CD persing van deze titel die alleen in Zweden is uitgebracht.

http://www.ebay.nl/itm/AB(...)&hash=item35e6d02168

Stiekem wil ik hem best wel hebben! :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 18:31:22 #208
862 Arcee
Look closer
pi_151270071

Beetje onderschat ABBA-nummer wel, inclusief door mijzelf. Prachtig nummer, erg mooi gezongen ook. :)
pi_151272684
439 euro voor een CD :D
Bleuh.
pi_151273405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:31 schreef Arcee het volgende:

Beetje onderschat ABBA-nummer wel, inclusief door mijzelf. Prachtig nummer, erg mooi gezongen ook. :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 20:46:24 #211
862 Arcee
Look closer
pi_151275293
quote:
Ja, laatst opgenomen van tv en precies dat regelmatig teruggekeken en beluisterd. :)

Voor hier zocht ik echter even de studioversie. ;)
pi_151300886
Hoe mooi het ook zou lijken,iets zegt mij dat het nooit die live optredens van de jaren 70 en begin 80er jaren zal evenaren. Ze zullen er natuurlijk een gigantische gage voor krijgen maar denk dat ik het maar bij die beelden van toen en bijbehorende versies houd.

Ze waren toen tenslotte in hun prime in zowel zang als looks.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2015 18:07:31 ]
  maandag 11 mei 2015 @ 16:35:09 #213
151515 verita
Happy days
pi_152493435
Bjorn brengt plannen over Mamma Mia - The Party naar buiten

Mamma Mia - The Party: Een soort van dinershow zonder verplichtingen voor wie niet wil, maar een mogelijkheid voor wie wel wil om te participeren in een dagelijkse show in een restaurant op basis van een Griekse Taverna zoals te zien zou kunnen zijn op het Mamma Mia-eiland Skopelos; gerund door de Griekse Nikos met zijn jongere Zweedse vrouw. Het eten dat geserveerd wordt, is uiteraard Grieks. De voertaal van de show is over het algemeen Engels, maar afhankelijk van het publiek kan er ook wat Zweeds gesproken worden.

Waar: het restaurant Tyrol bevindt zich in Gröna Lund, Stockholm’s bekende amusement park, in de buurt van het ABBA Museum, op een eiland in Stockholm genaamd Djurgården.
Het bestaande restaurant dat in 1933 opende wordt momenteel compleet verbouwd en zal in naar verwachting in januari 2016 zijn deuren openen en plaats bieden aan 450 gasten.
Tickets worden verkocht vanaf 25 augustus 2015. *O* *O*

Bjorn bij de maquette
Björn with a model of 'Nicos' Taverna' - Photo: Claudio Bresciani


Bron

* verita is Abbafan sinds 1975

[ Bericht 1% gewijzigd door verita op 11-05-2015 16:36:18 (Copyright fixed) ]
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_152494881
Ik moet hier eigenlijk weer eens posten met mijn Anjetta usericon... Ik hou nog steeds enorm veel van deze band. Soms als ik alle andere muziek zat ben gaat altijd ABBA aan.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:40:59 #215
151515 verita
Happy days
pi_159313655
Mamma Mia - The Party is GEOPEND!

Bron en Bron

ABBA members make rare joint appearance in Stockholm

Benny Andersson, Agnetha Faltskog and Anni-Frid Lyngstad attend opening night of Bjoern Ulvaeus' Greek taverna, where guests are invited to sing along to ABBA tunes




10:07AM GMT 21 Jan 2016

The four former members of iconic Swedish pop group ABBA have made a rare joint appearance for the opening of a Stockholm restaurant inspired by the "Mamma Mia!" musical.

Benny Andersson, Agnetha Faltskog and Anni-Frid Lyngstad showed up Wednesday for the opening night of fellow former band member Bjoern Ulvaeus' Greek taverna, where guests are invited to sing along to ABBA tunes.

Bjoern Ulvaeus (left to right), Agnetha Faltskog, Anni-Frid Lyngstad and Benny Andersson at the event Photo: AFP

However, they did not sing or pose for photos together and rejected suggestions they would ever perform together again, with Andersson saying: "I don't think so."

"We are here to party," said his co-composer Ulvaeus.


Agnetha Faltskog poses outside the restaurant Photo: AFP/Getty Images

The restaurant, where musicians and actors interact with waiters and guests, has borrowed the Greek-island setting from the "Mamma Mia!" musical and movie, but Ulvaeus said: "It's a completely different story."

Still, the setting is as Greek as it comes. Olive trees, Mamma Mia memorabilia and blue-and-white table cloths provide the decoration while the bars serves ouzo.

While some of the entertainment is in Swedish, the songs are still sung in English and the restaurant is reportedly preparing for a completely English version this summer.

• See the smash hit-musical MAMMA MIA! To book, visit Telegraph Tickets or call 0844 871 2118

”We're also going to do an English version during Eurovision week when all the tourists are here," Ulvaeus told The Local, referring to the song contest which takes place in Stockholm in May.


Bjorn Ulvaeus pictured with his partner Lena Kallersjo Photo: AFP/Getty Images

The pop group took the world by storm in the 1970s and early 1980s with hits such as Waterloo and Dancing Queen.

The famous quartet who were once married to each other hadn't been seen out together since 2008. On Friday they arrived and left separately.


Anni-Frid Lyngstad poses with Henry Smith, 5th Viscount Hambleden Photo: AFP/Getty Images

Despite the clamour for a stage reunion – around a decade ago they were offered a $1bn payday to reform – Andersson told The Telegraph two years ago that it would never happen.

"It would have taken 10 years out of my life,” he said, referring to the offer. “Just the stress. And leaving people disappointed all the time. Eeuuurgh. It was easy to say no to it.”


A still from ABBA: Live at Wembley, a recording of an ABBA concert from 1979

Abba have sold more than 380 million album worldwide since their breakthrough at the 1974 Eurovision Song Contest.


Former Abba member Benny Andersson and his wife Mona Norklit Photo: Reuters

Ow jah, kaartjes kosten ¤ 224,- p.p. voor een vier uur durende Mamma Mia-show-musical-meezingparty met daarbij een smaakvol Grieks buffet.

Ik wil ook :(
;(
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_162786789
Schijnbaar hebben ze gisteravond opgetreden op een of ander Mamma Mia feest. Het zal vast geen Dancing Queen, Winner Takes It All ofzo zijn geweest maar een Zweedse folkliedje ofzo gok ik - maar toch :D
Bleuh.
pi_162786940


Bleuh.
pi_162786971
Wow, ze hebben The Way Old Friends Do gezongen met z'n 4-en :D
Bleuh.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 18:15:38 #219
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162793652
Wow, spectaculair! :Y
ABBA gaat pas echt de waardering krijgen die het verdient zodra de eerste groepsleden overlijden. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 april 2018 @ 23:58:52 #220
862 Arcee
Look closer
pi_178784028
quote:
Popgroep Abba kondigt voor het eerst in 35 jaar nieuwe muziek aan

De Zweedse popgroep Abba, die in de jaren zeventig furore maakte, gaat voor het eerst in 35 jaar weer nieuwe muziek uitbrengen.
Het besluit om weer de studio in te gaan volgde nadat de groep, bestaande uit Anni-Frid Lyngstad (72), Agnetha Fältskog (68), Björn Ulvaeus (73) en Benny Andersson (71), weer contact kreeg omdat zij meewerkten aan een digitaal project, waarbij met virtual reality een "live"-optreden van de vierkoppige band wordt gecreëerd.

In een bericht op hun Instagram-account laat Abba weten dat "het hen leuk leek om de krachten weer te bundelen". "Het lijkt alsof de tijd had stilgestaan en we alleen slechts een korte vakantie hebben genomen", deelt de popgroep in het aankondigingsbericht. "Een geweldig leuke ervaring. Wij mogen dan ouder geworden zijn, de nummers zijn nieuw", aldus de band. "En het voelt goed."

Een van de twee nieuwe nummers is getiteld I still have faith in you en zal in december door het virtual reality-project worden vertoond in een televisiespecial, gemaakt door de Amerikaanse zender NBC en de Britse zender BBC.

Deze digitale versie van de bandleden is in het najaar voor het eerst te zien, als de Abba-avatar tour van start gaat. In de 'digitale tour' zijn hologrammen te zien die gebaseerd zijn op hoe het viertal er in de jaren 70 uitzag.

Waterloo
Abba brak door in 1974 met de hit Waterloo. De groep verkocht miljoenen platen. Naast Waterloo scoorde de band grote hits met nummers als Dancing Queen, Super Trouper en The Winner takes it all. De groep ging in 1982 uit elkaar.

Abba kwam daarna nog meerdere keren als groep bij elkaar, onder meer bij de première van de musical Mamma Mia!, waar in 2008 ook een film van werd gemaakt. In 2016 trad de groep na lange tijd weer samen op.

  zaterdag 28 april 2018 @ 12:58:25 #221
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_178789390
Ik zie nu pas dat er een ABBA topic is. Van kleins af aan (mede voor mijn ouders) houd ik al van hun muziek en ik heb alle albums. Vooral de latere periode spreekt mij het meest aan.

Over de hologram tour had ik eerst mijn bedenkingen, maar ik denk dat het niet eens zo gek is ipv dat ze zelf weer op het podium zouden staan. Dan zouden de verwachtingen misschien te hoog zijn en zou het alleen maar kunnen tegenvallen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 28 april 2018 @ 13:10:53 #222
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178789616
Gisteren werd Lay All Your Love On Me ingemixt door Job Jobse. Was wel even een koekoek-momentje..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  † In Memoriam † zondag 29 april 2018 @ 10:25:12 #223
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_178804593
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 13:10 schreef Bugno het volgende:
Gisteren werd Lay All Your Love On Me ingemixt door Job Jobse. Was wel even een koekoek-momentje..
Huh? Wat bedoel je daarmee?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_178805281
De ABBA mixen van MattPop zijn ook erg goed. De mooisten vind ik 'I Am The City' en 'The Day Before You Came'
  maandag 30 april 2018 @ 11:24:54 #225
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178829820
quote:
99s.gif Op zondag 29 april 2018 10:25 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Huh? Wat bedoel je daarmee?
Zo van: Koekoek! Hallo, dat is vet gedaan.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_179040648
Verguisde en ondergewaardeerde band die later pas op waarde werd geschat want zo simpel zat de muziek niet in elkaar, het was wellicht gelikt en commercieel maar had altijd wel niveau
pi_201080284
Er is al 1204 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Bij deze dan. :7 Want na jarenlang uitstel lijkt er nu dan toch echt nieuw werk van ABBA te verschijnen.

quote:
’ABBA komt volgende week vrijdag met nieuwe muziek’
Volgens de Britse tabloid The Sun maakt ABBA ’volgende week vrijdag’ een muzikale comeback. Voor het eerst in 39 jaar zal de Zweedse band nieuwe muziek uitbrengen, weet een bron te melden.

De groep bereidt zich naar verluidt momenteel voor op de lancering van een show genaamd Abba Voyage. Hierin wordt een documentairefilm over de band vertoond waarin ABBA gevolgd wordt tijdens hun comebackproces. Ook zullen tijdens de voorstelling in Londen zogeheten Abba-tars - hologrammen van hun jongere zelf - op het podium te zien zijn. Zij voeren bekende nummers als Waterloo, Mamma Mia en Dancing Queen op.

„Björn, Benny, Agnetha en Anni-Frid zullen er tijdens de première allemaal bij zijn”, zegt de bron. De bandleden presenteren dan hun Abba-tars, die tijdens de show zullen optreden en met het publiek zullen praten. „Het is net als een stap terug in de tijd voor de kijkers. Fans gaan dit geweldig vinden”, aldus de bron.

De bandleden van ABBA hebben er volgens de tabloid zin in. „Bjorn, Benny, Agnetha en Anni-Frid hebben zo lang op dit moment gewacht.”
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)ag-met-nieuwe-muziek
pi_201081400
Er schijnt zelfs een heel album aan te komen! Erg benieuwd. Stiekem ben ik bang dat het alleen maar kan tegenvallen. Ook al zouden ze een nieuwe Winner Takes It All, Dancing Queen of wat dan ook maken - het kan toch nooit tippen aan de legende.
Bleuh.
pi_201081452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:34 schreef PimD het volgende:
Er schijnt zelfs een heel album aan te komen! Erg benieuwd. Stiekem ben ik bang dat het alleen maar kan tegenvallen. Ook al zouden ze een nieuwe Winner Takes It All, Dancing Queen of wat dan ook maken - het kan toch nooit tippen aan de legende.
Dat risico is altijd aanwezig. Dat was ook zo geweest als ze twee jaar na hun vorige album een nieuwe plaat hadden uitgebracht.
pi_201086726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:34 schreef PimD het volgende:
Er schijnt zelfs een heel album aan te komen! Erg benieuwd. Stiekem ben ik bang dat het alleen maar kan tegenvallen. Ook al zouden ze een nieuwe Winner Takes It All, Dancing Queen of wat dan ook maken - het kan toch nooit tippen aan de legende.
Zo slecht vond ik hun laatste LP 'The Visitors' niet, eigenlijk hun een na beste LP na 'Voulez Vous'. .
En ook de nummers daarna vond ik het luisteren best wel waard, zoals 'I am the City'' en 'The Day Before You Came' .
pi_201089072
Oh, The VIsitors en de singles daarna zijn zeker briljant! Ik bedoelde meer dat de hype zo groot is geworden, de ABBA-mythe etc dat het nieuwe materiaal daar nooit aan zal kunnen tippen. Aan de andere kant - Bjorn en Benny hebben nog nooit iets uitgebracht wat niet naar hun maatstaven was, afgezien van wat snippets van demo's hier en daar. Dus misschien weten ze ons allemaal te verrassen met een briljante plaat. Agnetha heeft haar stem in ieder geval nog! Frida geen idee.



Ik hoop héél erg dat het de naam van het album is.
Bleuh.
pi_201138781
Frida's stem is nog beter dan die van Agnetha.:
pi_201186108
Dit is 'em.

Ik vind het eigenlijk iets te lang duren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 september 2021 @ 19:57:25 #234
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201186162
Mijn dag kan niet meer stuk O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 2 september 2021 @ 20:05:02 #235
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_201186268
Wauw dit is de beste dag van het jaar !!! Nieuwe ABBA muziek en het is gewoon geweldig !!!! Nu nog zien dat ik in Londen kom voor dat concert !!!!
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_201186269
Deze mag er zeker zijn.

  User die overal opduikt 2022 donderdag 2 september 2021 @ 20:13:08 #237
186611 Haags
pi_201186409
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:05 schreef Idisrom het volgende:
Deze mag er zeker zijn.

Mee eens. :)

I Still have faith in you vond ik wel wat mager.
Zonder wrijving geen glans
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2021 @ 20:15:05 #238
88815 The_Emotion
98.3
pi_201186432
Tof, zo even luisteren
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201186762
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:13 schreef Haags het volgende:

[..]
Mee eens. :)

I Still have faith in you vond ik wel wat mager.
I Still Have Faith In You is een prima kerstnummer voor bij het haardvuur. >:O
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2021 @ 20:40:06 #240
88815 The_Emotion
98.3
pi_201186872
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:13 schreef Haags het volgende:

[..]
Mee eens. :)

I Still have faith in you vond ik wel wat mager.
Ja dat.

'Dont shut me down' klinkt weer als vanouds

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Emotion op 02-09-2021 20:51:26 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201186890
Nieuw liedjes van ABBA in de Top 2000 genot *O* kan nooit genoeg ge-ABBA't worden _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201186976
Don’t shut me down klinkt prima ^O^
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_201187025
'Don't Shut Me Down' nu ook al op Radio 1 te horen *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 september 2021 @ 21:12:44 #244
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201187479
Ik vind ze allebei goed *O*

CD al gepreorderd _O_
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 21:57:58 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201188128
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:52 schreef Idisrom het volgende:
Dit is 'em.

Ik vind het eigenlijk iets te lang duren.
Oef die hologrammen zien er niet uit ... -O- Nummer klinkt wel leuk :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 2 september 2021 @ 22:12:06 #246
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_201188374
CD net ge pre ordered !!!! Nog even nadenken of ik naar dat concert toe wil........
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 22:35:20 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201188733
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201189091
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MadMaster op 03-09-2021 16:42:18 (Bashen is niet nodig…) ]
pi_201189166
die still have faith in you is niet zo best... die andere wel leuk.

ook wel stom dat ze hologrammen doen, en niet als zichzelf, nu. dat willen we toch zien, hoe ze nu zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 september 2021 @ 23:03:09 #250
862 Arcee
Look closer
pi_201189194
Het is geen Dancing Queen.
pi_201189241
I Still Have Faith In You O+ O+ O+

Stiekem had ik gehoopt dat ze een soort van "in-the-studio" concert zouden hebben opgenomen voor een mooie blu-ray/cd set dat ze nog 1x samen de oude hits ook spelen. Ik had niet verwacht dat ze nu ineens weer live gaan spelen/zingen, maar een mooie show met de heren/dames in de studio, een soort van Unplugged/VH1 Storytellers achtig iets had ik stiekem toch wel heel erg gaaf geworden. En dan de 3D/CGI show als "event". Ik vind het ongelofelijk hoe de nieuwe nummers modern klinken, maar tegelijkertijd alsof de tijd (bijna) 40 jaar heeft stilgestaan. Echt heel erg onder de indruk.
Bleuh.
pi_201189412
Fijne nummers, prima productie. Om het op z'n Engels te zeggen: songs that sit comfortably well in the ABBA catalogue.

Het fijne is dat ze typisch ABBA zijn, kortom: kwaliteit. Mijn favoriet van de twee is Don't Shut Me Down. Verder ben ik aangenaam verrast dat er een compleet album komt. Er was altijd maar sprake van pakweg 4 nieuwe nummers, maar dat blijken er dus 10 te zijn. ^O^
pi_201189435
quote:
Unbelievable, how they can sound exactly like they did decades ago and nevertheless absolutely fresh at the same time.
... schrijft iemand op YouTube in de reacties. Dat vat het wel mooi samen.
pi_201189834
Haha ik heb heel toevallig ineens - volledig impulsief - Abba- Thank you for the music' op gezet. Geen idee waar die impuls in godesnaam vandaan kwam. En dan zie ik nu dit topic ineens in koeienletters op fok voorbij komen.
Wat wil Abba van mij???
Eens kijken
  Redactie Sport vrijdag 3 september 2021 @ 08:34:20 #255
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201190885
quote:
7s.gif Op donderdag 2 september 2021 23:03 schreef Arcee het volgende:
Het is geen Dancing Queen.
Het is vooral niet heel vernieuwend allemaal. Het klinkt wel oké op zich. Maar als het er niet was geweest had ik het ook niet gemist.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201191106
Mooie liedjes hoor.
Zou stiekem best naar een concert willen… :@
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 3 september 2021 @ 09:18:10 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201191315
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 08:57 schreef CoExist het volgende:
Mooie liedjes hoor.
Zou stiekem best naar een concert willen… :@
Zijn er officieel al data bekend?

[ Bericht 5% gewijzigd door Burdie op 03-09-2021 15:26:43 ]
KuikenGuppy
  vrijdag 3 september 2021 @ 10:07:59 #258
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201191950
Ze klinken als b-kantjes uit het The Visitors-tijdperk (waarin m'n favoriete Abba-nummers niet echt gemaakt zijn). Niet slecht, maar er warm voor lopen? Nee.
pi_201192487
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 08:57 schreef CoExist het volgende:
Mooie liedjes hoor.
Zou stiekem best naar een concert willen… :@
Dan kun je beter naar een Abba-tributeband gaan.
pi_201197778
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MadMaster op 04-09-2021 08:20:51 (Een mening hebben is prima, nu de verpakking nog.) ]
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:40:21 #261
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201198229
Ze hebben wel wat dunnere stemmetjes gekregen.

Maar goed, ze zijn 70+, en ik ben al blij dat ze iig niet klinken als twee met 1001 studiotrucjes strakgetrokken cyborgs (die avatars, dat is weer een ander verhaal).
  zaterdag 4 september 2021 @ 08:11:57 #262
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_201204835
Aardige nummers en sowieso leuk dat ze met nieuw materiaal komen, maar het is toch ook voor een deel vanwege het sentiment dat mensen zo enthousiast zijn imo.

[ Bericht 33% gewijzigd door MadMaster op 04-09-2021 08:24:14 (Reactie op verwijderde post weggepoetst...) ]
  † In Memoriam † zaterdag 4 september 2021 @ 09:26:16 #263
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_201205364
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 08:11 schreef Hankster het volgende:
Aardige nummers en sowieso leuk dat ze met nieuw materiaal komen, maar het is toch ook voor een deel vanwege het sentiment dat mensen zo enthousiast zijn imo.
Natuurlijk! Het zal de jeugd allemaal niet veel zeggen, maar voor de 40-ers en 50-ers is dit een feestje! *O*
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 6 september 2021 @ 21:24:46 #264
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_201245137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:05 schreef Idisrom het volgende:
Deze mag er zeker zijn.

Heerlijk nummer. Het zit in m’n Deezer-favorieten 😃
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 21:37:58 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201245379
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Natuurlijk! Het zal de jeugd allemaal niet veel zeggen, maar voor de 40-ers en 50-ers is dit een feestje! *O*
50-ers 60-ers meer toch. Ik ben 40 en dus geboren toen abba stopte. Mijn broer is 53 en heeft veel meer met abba :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 6 september 2021 @ 21:58:48 #266
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_201245704
ABBA is ook van voor mijn tijd. Althans, ik was een kleuter toen ze uit elkaar gingen. Maar dat maakt toch niet uit? Ik was een paar jaar gelden ook bij de Stones, Kiss, etc. Die maakten al muziek ver voor mijn geboorte.
pi_201245779
Vandaag de LP besteld *O*
pi_201249293
quote:
88s.gif Op maandag 6 september 2021 21:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
50-ers 60-ers meer toch. Ik ben 40 en dus geboren toen abba stopte. Mijn broer is 53 en heeft veel meer met abba Agneta :D
Even verbeterd. :s)
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:33:33 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201249690
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Even verbeterd. :s)
het leven was zwaar voor de wehkamp gids.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:34:55 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201249707
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:58 schreef Aventura het volgende:
ABBA is ook van voor mijn tijd. Althans, ik was een kleuter toen ze uit elkaar gingen. Maar dat maakt toch niet uit? Ik was een paar jaar gelden ook bij de Stones, Kiss, etc. Die maakten al muziek ver voor mijn geboorte.
Ja maar dan is het argument dat het geweldig is voor 40-ers en 50-ers helemaal raar want dan zou het gewoon geweldig moeten zijn voor iedereen die abba leuk vindt... oh wacht... :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 9 september 2021 @ 05:59:51 #271
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201273709
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:07 schreef Eightyone het volgende:
Ze klinken als b-kantjes uit het The Visitors-tijdperk (waarin m'n favoriete Abba-nummers niet echt gemaakt zijn). Niet slecht, maar er warm voor lopen? Nee.
I still have faith in you blijkt een hele gemene die langzaamaan steeds meer onder de huid kruipt. :{

T'is een bombastische suikertaart (een treffende omschrijving die op Musicmeter voorbij kwam), maar moeilijk te negeren. Ook als je verder maar beperkt muziek draait die je ongeveer zo zou kunnen omschrijven. Wat dat betreft kan 'ie in het rijtje Bohemian Rhapsody en Music (die van John Miles). En het wat kwijlerigere deel van het oude Abba-reportoire, natuurlijk.

De andere blijft een b-kantjes-gehalte houden.
  donderdag 9 september 2021 @ 08:19:53 #272
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201275859
quote:
Mamma Mia! Wat een Money Money Money voor die tickets…
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 9 september 2021 @ 19:18:42 #274
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_201282297
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:00 schreef CoExist het volgende:

[..]
Mamma Mia! Wat een Money Money Money voor die tickets…
Holy shit :D Ik had al 0 interesse, maar dit is echt bizar :D Who the fuck gaat er nou ruim 200 pond betalen voor een hologram show
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:21:10 #275
1234 HiZ
Istanbullu
pi_201288626
Ha, toen ik het nieuws hoorde moest ik aan dit topic denken. Ik voel een zekere weerzin tegen het opzoeken van die nieuwe nummers.
pi_201291094
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:00 schreef CoExist het volgende:

[..]
Mamma Mia! Wat een Money Money Money voor die tickets…
Gelukkig beschermt Ublock mij hiervoor.
pi_201291682
Is het zo duur dan? Ik zie meer dan genoeg tickets van rond de £50 namelijk.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:16:18 #278
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_201291798
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
Is het zo duur dan? Ik zie meer dan genoeg tickets van rond de £50 namelijk.
Oh ik had een willekeurige avond aangeklikt en daar begon het bij 215 pond oid
  vrijdag 10 september 2021 @ 18:50:10 #279
22565 asco
Los in deze tent
pi_201296509
Ik ben al 45 jaar een ABBA fan maar dit had niet gehoeven. :N
Ik heb een hekel aan deze tijd en ABBA is iets prachtigs uit het verleden en dat had zo mogen blijven.
Nu wordt het weer door allerlei idioten gehyped en ik haat hypes. :r
  vrijdag 10 september 2021 @ 19:03:38 #280
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_201296826
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:50 schreef asco het volgende:
Ik ben al 45 jaar een ABBA fan maar dit had niet gehoeven. :N
Ik heb een hekel aan deze tijd en ABBA is iets prachtigs uit het verleden en dat had zo mogen blijven.
Nu wordt het weer door allerlei idioten gehyped en ik haat hypes. :r
zo, oké dan :')
pi_201362577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:50 schreef asco het volgende:
Ik ben al 45 jaar een ABBA fan maar dit had niet gehoeven. :N
Ik heb een hekel aan deze tijd en ABBA is iets prachtigs uit het verleden en dat had zo mogen blijven.
Nu wordt het weer door allerlei idioten gehyped en ik haat hypes. :r
Ik ben wel lichtelijk nieuwschierig naar deze plaat. Voor die troep die ze voorheen uitbrachten doe ik het niet maar er bestaat nu een milde kans op een death metal album.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:05:44 #282
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201364888
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 00:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik ben wel lichtelijk nieuwschierig naar deze plaat. Voor die troep die ze voorheen uitbrachten doe ik het niet maar er bestaat nu een milde kans op een death metal album.
I Have A Dream... :muziek:
pi_201369648
Don't shut me down klinkt eigenlijk wel prima. Iets dunnere stemmen inderdaad, maar ik word er blij van :)
pi_201419928
Het eerste wat ik dacht (ook al 47 jaar fan) is dat de twee uitgebrachte nummers lijken op de nummers van The Visitors, en misschien wel uit die tijd stammen maar een meer recent sausje hebben gekregen.
Ik vind op dit moment Don't shut me down beter dan I still have faith in you.
Ik was best wel sceptisch voor de nieuwe release, denkend aan hun leeftijd, maar het is ze weer gelukt hoor. Toen ze stopten met Abba heb ik echt dagen de ogen mijn kop gejankt, ik leefde op hun albums.
Dus ik ben uitermate blij met de nieuwe muziek.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_201854944
ABBA heeft weer een nieuw nummer van het aanstaande album uitgebracht: Just A Notion.
Vrolijk, uptempo liedje in 12/8-ritme: hoog Waterloo-gehalte.

pi_201858677
Oef, ik vond Don't Shut Me Down en I Still Believe In You echt perfect. Maar dit... Ik snap wel dat ze dit niet op Voulez-Vous hebben gezet. Hopelijk is de rest van het album wel echt nieuw en niet gewoon oud materiaal (de zangpartijen van Just A Notion zijn uit 1978 schijnbaar) wat afgemaakt is. Maar goed, het blijft natuurlijk toch "nieuw" ABBA materiaal, dat hadden we nooit durven dromen :)
Bleuh.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:25:40 #287
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201859128
Een beetje een opgewarmde prak die niet zo heel veel oproept. Iets krachtiger vocalen hadden geholpen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:42:57 #288
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_201859309
Klinkt erg gedateerd, en dat heb ik niet gauw met muziek. Ondanks dat vond ik de eerste twee singles wel heel sterk en blijf ik benieuwd naar de rest van het album.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:59:08 #289
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201859501
Hip is voor mij geen noodzaak (het scheelt dat ik geen 15 meer ben). Maar het heeft zo weinig overtuigingskracht.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 17:04:24 #290
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201921862
Het groeit uiteindelijk wel. Blijkbaar is dit opnieuw zo'n slimme die in eerste instantie tegenvalt, maar later alsnog onder de huid kruipt (I still have faith in you had dat ook).

Maar moeten meer mensen tijdens het eerste couplet aan Bananarama denken?
pi_202037765
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 5 november 2021 @ 13:37:19 #293
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202043478
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 00:18 schreef DJ11 het volgende:
Het album is NU uit en te beluisteren op (o.a.) Spotify.
En het staat hier al de hele dag op repeat !! Wat een toffe plaat is het geworden !!!
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 5 november 2021 @ 17:10:19 #294
186611 Haags
pi_202045642
Album net gedownload. Zitten toch wel lekkere nummers tussen :Y
Zonder wrijving geen glans
pi_202045763
Na de singles had ik hele hoge verwachtingen. Na drie luisterbeurten weet ik nog niet of aan die verwachtingen is voldaan. Uitschieters naast de singles zijn voor mij Keep An Eye On Dan en No Doubt About It. Het kerstnummer Little Things is wel erg kitsch :D
Bleuh.
  zondag 7 november 2021 @ 10:45:06 #296
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_202066720
De uptempo nummers van het nieuwe album vind ik erg tof. Die zoetsappige ballads trek ik echt heel slecht :D
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  † In Memoriam † zondag 7 november 2021 @ 16:47:03 #297
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_202072195
Ik ga 'm ook eens even opzetten! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_202078659
Uit nieuwschierigheid even geluisterd.

Abba was voor mij eigenlijk altijd een bandje voor vrouwen en verkochten volgens mij ook statistisch meer aan vrouwen.

Het is eind jaren '90 min of meer als regenboogband opnieuw neergezet en door de LGBT commune gekaapt. Wat niet erg is, maar ze waren wel wat meer dan dat.

De meeste hits zijn niet mijn soort muziek, want ik hou niet zo van kitscherige tierlantijntjes en piano riedeltjes om iets mooier te maken. Maar het had ook wel wat nummers die anders waren. Ik noem iets als Summer Nights City, dat Moroder had kunnen produceren. Ook het latere There's something going on van Frida met Phil Collins achter de drums is een heerlijk nummer.

Ik vind het nieuwe album wel aardig met best wel leuke uptempo nummers zoals hier beschreven die imho meer iets meer hangen naar kwaliteit dan uitbundige kitsch. Opgevuld met ballads die het ene oor ingingen en t andere uit maakt dan dat het weer zo'n doorsnee middle of the road Abba album is. En dat is niet heel erg, want het is leuk voor ze dat ze het nog kunnen.

De kans dat ik 'm nog vaker draai is alleen 0 maar je moet toch een album minstens een keer gedraaid hebben om een mening te mogen hebben :)
  zondag 7 november 2021 @ 21:51:18 #299
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_202078839
Ik wist niet precies wat ik moest verwachten van tevoren. Er was steeds sprake van twee liedjes, die bestemd waren voor de ABBAtar show. Toen er geruchten kwamen dat er meer nummers waren opgenomen, zag ik dat wel als een positief teken. Het plan hebben twee liedjes te maken en dan vervolgens dóórgaan met opnemen, impliceerde mijns inziens: energie, lol, creativiteit en dat ze nog iets te melden hadden. Ik dacht: wellicht komt er nog wel iets bijzonders.

Ik hoopte dat ik op dit album hun volgende stap zou horen; een doorontwikkeling van 40 jaar geleden. En dat is ook eigenlijk wel zo. Het is ABBA, maar toch weer anders. Ik moet zeggen dat bij elke luisterbeurt Voyage me beter bevalt. Geweldig hoe ze wars van welke trend dan ook, gewoon bij zichzelf zijn gebleven. Het is hoorbaar dat de dames wat ouder zijn; ja, maar ik vind dat eigenlijk wel mooi.

Favorieten: No doubt about it (Frida!! 75 jaar: hoe dan? O+ ) Keep an eye on Dan. When you danced with me. Little things is inderdaad kitsch, maar ik vind de melodie wel mooi. Ode to freedom pakt me ook.

Ierse Folk, Country, Synthesizers, Klassiek, Pop. Allemaal op één album: alleen ABBA.

Ik vind het niets minder dan een mirakel dat ze na zoveel jaar dit hebben weten te produceren :D
  † In Memoriam † maandag 8 november 2021 @ 06:01:55 #300
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_202081238
Ik kan me tot nu toe wel vinden in de gemiddelde recensie. Aardig album geworden, aantal prima liedjes, kwalitatief gewoon in orde, maar niet legendarisch of urgent. Het geeft een beetje het gevoel van een soms ietwat nostalgische terugblik: Kennen jullie ons nog? Dit soort liedjes maakten we vroeger. En voor de liefhebbers hebben we dat nu nog een keer gedaan. Veel plezier er mee! :)

Ik ben eigenlijk benieuwd of dit jongeren (tieners, pubers) aanspreekt? Of is het daar dan toch weer te lauwig of gedateerd voor?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 8 november 2021 @ 06:08:32 #301
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202081244
quote:
99s.gif Op maandag 8 november 2021 06:01 schreef Cynix ® het volgende:


Ik ben eigenlijk benieuwd of dit jongeren (tieners, pubers) aanspreekt? Of is het daar dan toch weer te lauwig of gedateerd voor?
"Ik mis autotune."

Zoiets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')