abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 december 2010 @ 19:05:03 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90641405
Nieuws!!! Uit de Telegraaf (let niet op de spelvauten :') )

quote:
'Abba-reunië gaat door'
van onze redactie
Fans van Abba opgelet! Er lijkt namelijk een Abba-reunië aan te komen...

Bandleden Benny Andersson en Björn Alvaeus lieten eerder al weten een reünie wel te zien zitten. Nu heeft ook zangeres Agneta Fältskog gezegd er wel zin in te hebben.

Agneta vertelt aan het Zweedse tijdschrift M: "Een reünie, bijvoorbeeld voor een goed doel, zouden we kunnen overwegen. Ik zie ons in de toekomst zeker weer eens iets samen doen. Het lijkt me erg leuk om herinneringen op te halen en samen op te treden."

Of Frida Lyngstad net zo enthousiast is, is nog niet duidelijk. Wel geeft ze aan dat ze de plannen met haar Abba-maatjes wil bespreken.

Er wordt gefluisterd dat de Zweedse band bij elkaar komt voor het huwelijk van prins William en zijn Kate Middleton op 29 april volgend jaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_90641658
Het lijkt me supergaaf om ze nog een keer op een podium te zien, maar ik kan me niet voorstellen dat het er nu, na bijna 30 jaar ineens van gaat komen...
Nee.
pi_90641806
Ik zou er zeker naar toe gaan maar de kop "'Abba-reunië gaat door" (tja, de Telegraaf..) gaat wel ver. Gewoon een van die vier die zegt dat ze het wel ziet zitten, ach.. Ik zou er geen rekening mee houden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 22:49:12 #204
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_151110972
Schop!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Admin vrijdag 27 maart 2015 @ 22:52:10 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151111078
Goeie schop!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2015 @ 21:28:03 #206
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_151170790
Wat heb ik gemist? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_151180647
Voor de echte Abba fans die genoeg geld hebben, de eerste CD persing van deze titel die alleen in Zweden is uitgebracht.

http://www.ebay.nl/itm/AB(...)&hash=item35e6d02168

Stiekem wil ik hem best wel hebben! :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 18:31:22 #208
862 Arcee
Look closer
pi_151270071

Beetje onderschat ABBA-nummer wel, inclusief door mijzelf. Prachtig nummer, erg mooi gezongen ook. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_151272684
439 euro voor een CD :D
Nee.
pi_151273405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:31 schreef Arcee het volgende:

Beetje onderschat ABBA-nummer wel, inclusief door mijzelf. Prachtig nummer, erg mooi gezongen ook. :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 20:46:24 #211
862 Arcee
Look closer
pi_151275293
quote:
Ja, laatst opgenomen van tv en precies dat regelmatig teruggekeken en beluisterd. :)

Voor hier zocht ik echter even de studioversie. ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_151300886
Hoe mooi het ook zou lijken,iets zegt mij dat het nooit die live optredens van de jaren 70 en begin 80er jaren zal evenaren. Ze zullen er natuurlijk een gigantische gage voor krijgen maar denk dat ik het maar bij die beelden van toen en bijbehorende versies houd.

Ze waren toen tenslotte in hun prime in zowel zang als looks.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2015 18:07:31 ]
  maandag 11 mei 2015 @ 16:35:09 #213
151515 verita
Happy days
pi_152493435
Bjorn brengt plannen over Mamma Mia - The Party naar buiten

Mamma Mia - The Party: Een soort van dinershow zonder verplichtingen voor wie niet wil, maar een mogelijkheid voor wie wel wil om te participeren in een dagelijkse show in een restaurant op basis van een Griekse Taverna zoals te zien zou kunnen zijn op het Mamma Mia-eiland Skopelos; gerund door de Griekse Nikos met zijn jongere Zweedse vrouw. Het eten dat geserveerd wordt, is uiteraard Grieks. De voertaal van de show is over het algemeen Engels, maar afhankelijk van het publiek kan er ook wat Zweeds gesproken worden.

Waar: het restaurant Tyrol bevindt zich in Gröna Lund, Stockholm’s bekende amusement park, in de buurt van het ABBA Museum, op een eiland in Stockholm genaamd Djurgården.
Het bestaande restaurant dat in 1933 opende wordt momenteel compleet verbouwd en zal in naar verwachting in januari 2016 zijn deuren openen en plaats bieden aan 450 gasten.
Tickets worden verkocht vanaf 25 augustus 2015. *O* *O*

Bjorn bij de maquette
Björn with a model of 'Nicos' Taverna' - Photo: Claudio Bresciani

Bron

* verita is Abbafan sinds 1975

[ Bericht 1% gewijzigd door verita op 11-05-2015 16:36:18 (Copyright fixed) ]
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_152494881
Ik moet hier eigenlijk weer eens posten met mijn Anjetta usericon... Ik hou nog steeds enorm veel van deze band. Soms als ik alle andere muziek zat ben gaat altijd ABBA aan.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:40:59 #215
151515 verita
Happy days
pi_159313655
Mamma Mia - The Party is GEOPEND!

Bron en Bron

ABBA members make rare joint appearance in Stockholm

Benny Andersson, Agnetha Faltskog and Anni-Frid Lyngstad attend opening night of Bjoern Ulvaeus' Greek taverna, where guests are invited to sing along to ABBA tunes

10:07AM GMT 21 Jan 2016

The four former members of iconic Swedish pop group ABBA have made a rare joint appearance for the opening of a Stockholm restaurant inspired by the "Mamma Mia!" musical.

Benny Andersson, Agnetha Faltskog and Anni-Frid Lyngstad showed up Wednesday for the opening night of fellow former band member Bjoern Ulvaeus' Greek taverna, where guests are invited to sing along to ABBA tunes.

Bjoern Ulvaeus (left to right), Agnetha Faltskog, Anni-Frid Lyngstad and Benny Andersson at the event Photo: AFP

However, they did not sing or pose for photos together and rejected suggestions they would ever perform together again, with Andersson saying: "I don't think so."

"We are here to party," said his co-composer Ulvaeus.

Agnetha Faltskog poses outside the restaurant Photo: AFP/Getty Images

The restaurant, where musicians and actors interact with waiters and guests, has borrowed the Greek-island setting from the "Mamma Mia!" musical and movie, but Ulvaeus said: "It's a completely different story."

Still, the setting is as Greek as it comes. Olive trees, Mamma Mia memorabilia and blue-and-white table cloths provide the decoration while the bars serves ouzo.

While some of the entertainment is in Swedish, the songs are still sung in English and the restaurant is reportedly preparing for a completely English version this summer.

• See the smash hit-musical MAMMA MIA! To book, visit Telegraph Tickets or call 0844 871 2118

”We're also going to do an English version during Eurovision week when all the tourists are here," Ulvaeus told The Local, referring to the song contest which takes place in Stockholm in May.

Bjorn Ulvaeus pictured with his partner Lena Kallersjo Photo: AFP/Getty Images

The pop group took the world by storm in the 1970s and early 1980s with hits such as Waterloo and Dancing Queen.

The famous quartet who were once married to each other hadn't been seen out together since 2008. On Friday they arrived and left separately.

Anni-Frid Lyngstad poses with Henry Smith, 5th Viscount Hambleden Photo: AFP/Getty Images

Despite the clamour for a stage reunion – around a decade ago they were offered a $1bn payday to reform – Andersson told The Telegraph two years ago that it would never happen.

"It would have taken 10 years out of my life,” he said, referring to the offer. “Just the stress. And leaving people disappointed all the time. Eeuuurgh. It was easy to say no to it.”

A still from ABBA: Live at Wembley, a recording of an ABBA concert from 1979

Abba have sold more than 380 million album worldwide since their breakthrough at the 1974 Eurovision Song Contest.

Former Abba member Benny Andersson and his wife Mona Norklit Photo: Reuters

Ow jah, kaartjes kosten ¤ 224,- p.p. voor een vier uur durende Mamma Mia-show-musical-meezingparty met daarbij een smaakvol Grieks buffet.

Ik wil ook :(
;(
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_162786789
Schijnbaar hebben ze gisteravond opgetreden op een of ander Mamma Mia feest. Het zal vast geen Dancing Queen, Winner Takes It All ofzo zijn geweest maar een Zweedse folkliedje ofzo gok ik - maar toch :D
Nee.
pi_162786940

Nee.
pi_162786971
Wow, ze hebben The Way Old Friends Do gezongen met z'n 4-en :D
Nee.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 18:15:38 #219
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162793652
Wow, spectaculair! :Y
ABBA gaat pas echt de waardering krijgen die het verdient zodra de eerste groepsleden overlijden. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 april 2018 @ 23:58:52 #220
862 Arcee
Look closer
pi_178784028
quote:
Popgroep Abba kondigt voor het eerst in 35 jaar nieuwe muziek aan

De Zweedse popgroep Abba, die in de jaren zeventig furore maakte, gaat voor het eerst in 35 jaar weer nieuwe muziek uitbrengen.
Het besluit om weer de studio in te gaan volgde nadat de groep, bestaande uit Anni-Frid Lyngstad (72), Agnetha Fältskog (68), Björn Ulvaeus (73) en Benny Andersson (71), weer contact kreeg omdat zij meewerkten aan een digitaal project, waarbij met virtual reality een "live"-optreden van de vierkoppige band wordt gecreëerd.

In een bericht op hun Instagram-account laat Abba weten dat "het hen leuk leek om de krachten weer te bundelen". "Het lijkt alsof de tijd had stilgestaan en we alleen slechts een korte vakantie hebben genomen", deelt de popgroep in het aankondigingsbericht. "Een geweldig leuke ervaring. Wij mogen dan ouder geworden zijn, de nummers zijn nieuw", aldus de band. "En het voelt goed."

Een van de twee nieuwe nummers is getiteld I still have faith in you en zal in december door het virtual reality-project worden vertoond in een televisiespecial, gemaakt door de Amerikaanse zender NBC en de Britse zender BBC.

Deze digitale versie van de bandleden is in het najaar voor het eerst te zien, als de Abba-avatar tour van start gaat. In de 'digitale tour' zijn hologrammen te zien die gebaseerd zijn op hoe het viertal er in de jaren 70 uitzag.

Waterloo
Abba brak door in 1974 met de hit Waterloo. De groep verkocht miljoenen platen. Naast Waterloo scoorde de band grote hits met nummers als Dancing Queen, Super Trouper en The Winner takes it all. De groep ging in 1982 uit elkaar.

Abba kwam daarna nog meerdere keren als groep bij elkaar, onder meer bij de première van de musical Mamma Mia!, waar in 2008 ook een film van werd gemaakt. In 2016 trad de groep na lange tijd weer samen op.

zaterdag 28 april 2018 @ 12:58:25 #221
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_178789390
Ik zie nu pas dat er een ABBA topic is. Van kleins af aan (mede voor mijn ouders) houd ik al van hun muziek en ik heb alle albums. Vooral de latere periode spreekt mij het meest aan.

Over de hologram tour had ik eerst mijn bedenkingen, maar ik denk dat het niet eens zo gek is ipv dat ze zelf weer op het podium zouden staan. Dan zouden de verwachtingen misschien te hoog zijn en zou het alleen maar kunnen tegenvallen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 28 april 2018 @ 13:10:53 #222
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178789616
Gisteren werd Lay All Your Love On Me ingemixt door Job Jobse. Was wel even een koekoek-momentje..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  † In Memoriam † zondag 29 april 2018 @ 10:25:12 #223
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_178804593
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 13:10 schreef Bugno het volgende:
Gisteren werd Lay All Your Love On Me ingemixt door Job Jobse. Was wel even een koekoek-momentje..
Huh? Wat bedoel je daarmee?
pi_178805281
De ABBA mixen van MattPop zijn ook erg goed. De mooisten vind ik 'I Am The City' en 'The Day Before You Came'
  maandag 30 april 2018 @ 11:24:54 #225
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178829820
quote:
99s.gif Op zondag 29 april 2018 10:25 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Huh? Wat bedoel je daarmee?
Zo van: Koekoek! Hallo, dat is vet gedaan.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')