quote:'Abba-reunië gaat door'
van onze redactie
Fans van Abba opgelet! Er lijkt namelijk een Abba-reunië aan te komen...
Bandleden Benny Andersson en Björn Alvaeus lieten eerder al weten een reünie wel te zien zitten. Nu heeft ook zangeres Agneta Fältskog gezegd er wel zin in te hebben.
Agneta vertelt aan het Zweedse tijdschrift M: "Een reünie, bijvoorbeeld voor een goed doel, zouden we kunnen overwegen. Ik zie ons in de toekomst zeker weer eens iets samen doen. Het lijkt me erg leuk om herinneringen op te halen en samen op te treden."
Of Frida Lyngstad net zo enthousiast is, is nog niet duidelijk. Wel geeft ze aan dat ze de plannen met haar Abba-maatjes wil bespreken.
Er wordt gefluisterd dat de Zweedse band bij elkaar komt voor het huwelijk van prins William en zijn Kate Middleton op 29 april volgend jaar.
quote:Op woensdag 1 april 2015 18:31 schreef Arcee het volgende:
Beetje onderschat ABBA-nummer wel, inclusief door mijzelf. Prachtig nummer, erg mooi gezongen ook.
Ja, laatst opgenomen van tv en precies dat regelmatig teruggekeken en beluisterd.quote:
quote:Popgroep Abba kondigt voor het eerst in 35 jaar nieuwe muziek aan
De Zweedse popgroep Abba, die in de jaren zeventig furore maakte, gaat voor het eerst in 35 jaar weer nieuwe muziek uitbrengen.
Het besluit om weer de studio in te gaan volgde nadat de groep, bestaande uit Anni-Frid Lyngstad (72), Agnetha Fältskog (68), Björn Ulvaeus (73) en Benny Andersson (71), weer contact kreeg omdat zij meewerkten aan een digitaal project, waarbij met virtual reality een "live"-optreden van de vierkoppige band wordt gecreëerd.
In een bericht op hun Instagram-account laat Abba weten dat "het hen leuk leek om de krachten weer te bundelen". "Het lijkt alsof de tijd had stilgestaan en we alleen slechts een korte vakantie hebben genomen", deelt de popgroep in het aankondigingsbericht. "Een geweldig leuke ervaring. Wij mogen dan ouder geworden zijn, de nummers zijn nieuw", aldus de band. "En het voelt goed."
Een van de twee nieuwe nummers is getiteld I still have faith in you en zal in december door het virtual reality-project worden vertoond in een televisiespecial, gemaakt door de Amerikaanse zender NBC en de Britse zender BBC.
Deze digitale versie van de bandleden is in het najaar voor het eerst te zien, als de Abba-avatar tour van start gaat. In de 'digitale tour' zijn hologrammen te zien die gebaseerd zijn op hoe het viertal er in de jaren 70 uitzag.
Waterloo
Abba brak door in 1974 met de hit Waterloo. De groep verkocht miljoenen platen. Naast Waterloo scoorde de band grote hits met nummers als Dancing Queen, Super Trouper en The Winner takes it all. De groep ging in 1982 uit elkaar.
Abba kwam daarna nog meerdere keren als groep bij elkaar, onder meer bij de première van de musical Mamma Mia!, waar in 2008 ook een film van werd gemaakt. In 2016 trad de groep na lange tijd weer samen op.
Huh? Wat bedoel je daarmee?quote:Op zaterdag 28 april 2018 13:10 schreef Bugno het volgende:
Gisteren werd Lay All Your Love On Me ingemixt door Job Jobse. Was wel even een koekoek-momentje..
Zo van: Koekoek! Hallo, dat is vet gedaan.quote:
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)ag-met-nieuwe-muziekquote:’ABBA komt volgende week vrijdag met nieuwe muziek’
Volgens de Britse tabloid The Sun maakt ABBA ’volgende week vrijdag’ een muzikale comeback. Voor het eerst in 39 jaar zal de Zweedse band nieuwe muziek uitbrengen, weet een bron te melden.
De groep bereidt zich naar verluidt momenteel voor op de lancering van een show genaamd Abba Voyage. Hierin wordt een documentairefilm over de band vertoond waarin ABBA gevolgd wordt tijdens hun comebackproces. Ook zullen tijdens de voorstelling in Londen zogeheten Abba-tars - hologrammen van hun jongere zelf - op het podium te zien zijn. Zij voeren bekende nummers als Waterloo, Mamma Mia en Dancing Queen op.
„Björn, Benny, Agnetha en Anni-Frid zullen er tijdens de première allemaal bij zijn”, zegt de bron. De bandleden presenteren dan hun Abba-tars, die tijdens de show zullen optreden en met het publiek zullen praten. „Het is net als een stap terug in de tijd voor de kijkers. Fans gaan dit geweldig vinden”, aldus de bron.
De bandleden van ABBA hebben er volgens de tabloid zin in. „Bjorn, Benny, Agnetha en Anni-Frid hebben zo lang op dit moment gewacht.”
Dat risico is altijd aanwezig. Dat was ook zo geweest als ze twee jaar na hun vorige album een nieuwe plaat hadden uitgebracht.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:34 schreef PimD het volgende:
Er schijnt zelfs een heel album aan te komen! Erg benieuwd. Stiekem ben ik bang dat het alleen maar kan tegenvallen. Ook al zouden ze een nieuwe Winner Takes It All, Dancing Queen of wat dan ook maken - het kan toch nooit tippen aan de legende.
Zo slecht vond ik hun laatste LP 'The Visitors' niet, eigenlijk hun een na beste LP na 'Voulez Vous'. .quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:34 schreef PimD het volgende:
Er schijnt zelfs een heel album aan te komen! Erg benieuwd. Stiekem ben ik bang dat het alleen maar kan tegenvallen. Ook al zouden ze een nieuwe Winner Takes It All, Dancing Queen of wat dan ook maken - het kan toch nooit tippen aan de legende.
Mee eens.quote:
I Still Have Faith In You is een prima kerstnummer voor bij het haardvuur.quote:Op donderdag 2 september 2021 20:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Mee eens.
I Still have faith in you vond ik wel wat mager.
Ja dat.quote:Op donderdag 2 september 2021 20:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Mee eens.
I Still have faith in you vond ik wel wat mager.
Oef die hologrammen zien er niet uit ...quote:Op donderdag 2 september 2021 19:52 schreef Idisrom het volgende:
Dit is 'em.
Ik vind het eigenlijk iets te lang duren.
... schrijft iemand op YouTube in de reacties. Dat vat het wel mooi samen.quote:Unbelievable, how they can sound exactly like they did decades ago and nevertheless absolutely fresh at the same time.
Het is vooral niet heel vernieuwend allemaal. Het klinkt wel oké op zich. Maar als het er niet was geweest had ik het ook niet gemist.quote:
Zijn er officieel al data bekend?quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:57 schreef CoExist het volgende:
Mooie liedjes hoor.
Zou stiekem best naar een concert willen…
Dan kun je beter naar een Abba-tributeband gaan.quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:57 schreef CoExist het volgende:
Mooie liedjes hoor.
Zou stiekem best naar een concert willen…
Natuurlijk! Het zal de jeugd allemaal niet veel zeggen, maar voor de 40-ers en 50-ers is dit een feestje!quote:Op zaterdag 4 september 2021 08:11 schreef Hankster het volgende:
Aardige nummers en sowieso leuk dat ze met nieuw materiaal komen, maar het is toch ook voor een deel vanwege het sentiment dat mensen zo enthousiast zijn imo.
Heerlijk nummer. Het zit in m’n Deezer-favorieten 😃quote:
50-ers 60-ers meer toch. Ik ben 40 en dus geboren toen abba stopte. Mijn broer is 53 en heeft veel meer met abbaquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:26 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Natuurlijk! Het zal de jeugd allemaal niet veel zeggen, maar voor de 40-ers en 50-ers is dit een feestje!
Even verbeterd.quote:Op maandag 6 september 2021 21:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
50-ers 60-ers meer toch. Ik ben 40 en dus geboren toen abba stopte. Mijn broer is 53 en heeft veel meer met abba Agneta
het leven was zwaar voor de wehkamp gids.quote:
Ja maar dan is het argument dat het geweldig is voor 40-ers en 50-ers helemaal raar want dan zou het gewoon geweldig moeten zijn voor iedereen die abba leuk vindt... oh wacht...quote:Op maandag 6 september 2021 21:58 schreef Aventura het volgende:
ABBA is ook van voor mijn tijd. Althans, ik was een kleuter toen ze uit elkaar gingen. Maar dat maakt toch niet uit? Ik was een paar jaar gelden ook bij de Stones, Kiss, etc. Die maakten al muziek ver voor mijn geboorte.
I still have faith in you blijkt een hele gemene die langzaamaan steeds meer onder de huid kruipt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:07 schreef Eightyone het volgende:
Ze klinken als b-kantjes uit het The Visitors-tijdperk (waarin m'n favoriete Abba-nummers niet echt gemaakt zijn). Niet slecht, maar er warm voor lopen? Nee.
Mamma Mia! Wat een Money Money Money voor die tickets…quote:Op donderdag 9 september 2021 08:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kunt los gaan!
https://www.ticketmaster.co.uk/abba-voyage#tickets
Holy shitquote:Op donderdag 9 september 2021 11:00 schreef CoExist het volgende:
[..]
Mamma Mia! Wat een Money Money Money voor die tickets…
Gelukkig beschermt Ublock mij hiervoor.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:00 schreef CoExist het volgende:
[..]
Mamma Mia! Wat een Money Money Money voor die tickets…
Oh ik had een willekeurige avond aangeklikt en daar begon het bij 215 pond oidquote:Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
Is het zo duur dan? Ik zie meer dan genoeg tickets van rond de £50 namelijk.
zo, oké danquote:Op vrijdag 10 september 2021 18:50 schreef asco het volgende:
Ik ben al 45 jaar een ABBA fan maar dit had niet gehoeven.![]()
Ik heb een hekel aan deze tijd en ABBA is iets prachtigs uit het verleden en dat had zo mogen blijven.
Nu wordt het weer door allerlei idioten gehyped en ik haat hypes.
Ik ben wel lichtelijk nieuwschierig naar deze plaat. Voor die troep die ze voorheen uitbrachten doe ik het niet maar er bestaat nu een milde kans op een death metal album.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:50 schreef asco het volgende:
Ik ben al 45 jaar een ABBA fan maar dit had niet gehoeven.![]()
Ik heb een hekel aan deze tijd en ABBA is iets prachtigs uit het verleden en dat had zo mogen blijven.
Nu wordt het weer door allerlei idioten gehyped en ik haat hypes.
I Have A Dream...quote:Op woensdag 15 september 2021 00:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ben wel lichtelijk nieuwschierig naar deze plaat. Voor die troep die ze voorheen uitbrachten doe ik het niet maar er bestaat nu een milde kans op een death metal album.
En het staat hier al de hele dag op repeat !! Wat een toffe plaat is het geworden !!!quote:Op vrijdag 5 november 2021 00:18 schreef DJ11 het volgende:
Het album is NU uit en te beluisteren op (o.a.) Spotify.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |