abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 december 2010 @ 19:05:03 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90641405
Nieuws!!! Uit de Telegraaf (let niet op de spelvauten :') )

quote:
'Abba-reunië gaat door'
van onze redactie
Fans van Abba opgelet! Er lijkt namelijk een Abba-reunië aan te komen...

Bandleden Benny Andersson en Björn Alvaeus lieten eerder al weten een reünie wel te zien zitten. Nu heeft ook zangeres Agneta Fältskog gezegd er wel zin in te hebben.

Agneta vertelt aan het Zweedse tijdschrift M: "Een reünie, bijvoorbeeld voor een goed doel, zouden we kunnen overwegen. Ik zie ons in de toekomst zeker weer eens iets samen doen. Het lijkt me erg leuk om herinneringen op te halen en samen op te treden."

Of Frida Lyngstad net zo enthousiast is, is nog niet duidelijk. Wel geeft ze aan dat ze de plannen met haar Abba-maatjes wil bespreken.

Er wordt gefluisterd dat de Zweedse band bij elkaar komt voor het huwelijk van prins William en zijn Kate Middleton op 29 april volgend jaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_90641658
Het lijkt me supergaaf om ze nog een keer op een podium te zien, maar ik kan me niet voorstellen dat het er nu, na bijna 30 jaar ineens van gaat komen...
Nee.
pi_90641806
Ik zou er zeker naar toe gaan maar de kop "'Abba-reunië gaat door" (tja, de Telegraaf..) gaat wel ver. Gewoon een van die vier die zegt dat ze het wel ziet zitten, ach.. Ik zou er geen rekening mee houden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 22:49:12 #204
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_151110972
Schop!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Admin vrijdag 27 maart 2015 @ 22:52:10 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151111078
Goeie schop!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2015 @ 21:28:03 #206
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_151170790
Wat heb ik gemist? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_151180647
Voor de echte Abba fans die genoeg geld hebben, de eerste CD persing van deze titel die alleen in Zweden is uitgebracht.

http://www.ebay.nl/itm/AB(...)&hash=item35e6d02168

Stiekem wil ik hem best wel hebben! :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 18:31:22 #208
862 Arcee
Look closer
pi_151270071

Beetje onderschat ABBA-nummer wel, inclusief door mijzelf. Prachtig nummer, erg mooi gezongen ook. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_151272684
439 euro voor een CD :D
Nee.
pi_151273405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:31 schreef Arcee het volgende:

Beetje onderschat ABBA-nummer wel, inclusief door mijzelf. Prachtig nummer, erg mooi gezongen ook. :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 20:46:24 #211
862 Arcee
Look closer
pi_151275293
quote:
Ja, laatst opgenomen van tv en precies dat regelmatig teruggekeken en beluisterd. :)

Voor hier zocht ik echter even de studioversie. ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_151300886
Hoe mooi het ook zou lijken,iets zegt mij dat het nooit die live optredens van de jaren 70 en begin 80er jaren zal evenaren. Ze zullen er natuurlijk een gigantische gage voor krijgen maar denk dat ik het maar bij die beelden van toen en bijbehorende versies houd.

Ze waren toen tenslotte in hun prime in zowel zang als looks.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2015 18:07:31 ]
  maandag 11 mei 2015 @ 16:35:09 #213
151515 verita
Happy days
pi_152493435
Bjorn brengt plannen over Mamma Mia - The Party naar buiten

Mamma Mia - The Party: Een soort van dinershow zonder verplichtingen voor wie niet wil, maar een mogelijkheid voor wie wel wil om te participeren in een dagelijkse show in een restaurant op basis van een Griekse Taverna zoals te zien zou kunnen zijn op het Mamma Mia-eiland Skopelos; gerund door de Griekse Nikos met zijn jongere Zweedse vrouw. Het eten dat geserveerd wordt, is uiteraard Grieks. De voertaal van de show is over het algemeen Engels, maar afhankelijk van het publiek kan er ook wat Zweeds gesproken worden.

Waar: het restaurant Tyrol bevindt zich in Gröna Lund, Stockholm’s bekende amusement park, in de buurt van het ABBA Museum, op een eiland in Stockholm genaamd Djurgården.
Het bestaande restaurant dat in 1933 opende wordt momenteel compleet verbouwd en zal in naar verwachting in januari 2016 zijn deuren openen en plaats bieden aan 450 gasten.
Tickets worden verkocht vanaf 25 augustus 2015. *O* *O*

Bjorn bij de maquette
Björn with a model of 'Nicos' Taverna' - Photo: Claudio Bresciani

Bron

* verita is Abbafan sinds 1975

[ Bericht 1% gewijzigd door verita op 11-05-2015 16:36:18 (Copyright fixed) ]
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_152494881
Ik moet hier eigenlijk weer eens posten met mijn Anjetta usericon... Ik hou nog steeds enorm veel van deze band. Soms als ik alle andere muziek zat ben gaat altijd ABBA aan.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:40:59 #215
151515 verita
Happy days
pi_159313655
Mamma Mia - The Party is GEOPEND!

Bron en Bron

ABBA members make rare joint appearance in Stockholm

Benny Andersson, Agnetha Faltskog and Anni-Frid Lyngstad attend opening night of Bjoern Ulvaeus' Greek taverna, where guests are invited to sing along to ABBA tunes

10:07AM GMT 21 Jan 2016

The four former members of iconic Swedish pop group ABBA have made a rare joint appearance for the opening of a Stockholm restaurant inspired by the "Mamma Mia!" musical.

Benny Andersson, Agnetha Faltskog and Anni-Frid Lyngstad showed up Wednesday for the opening night of fellow former band member Bjoern Ulvaeus' Greek taverna, where guests are invited to sing along to ABBA tunes.

Bjoern Ulvaeus (left to right), Agnetha Faltskog, Anni-Frid Lyngstad and Benny Andersson at the event Photo: AFP

However, they did not sing or pose for photos together and rejected suggestions they would ever perform together again, with Andersson saying: "I don't think so."

"We are here to party," said his co-composer Ulvaeus.

Agnetha Faltskog poses outside the restaurant Photo: AFP/Getty Images

The restaurant, where musicians and actors interact with waiters and guests, has borrowed the Greek-island setting from the "Mamma Mia!" musical and movie, but Ulvaeus said: "It's a completely different story."

Still, the setting is as Greek as it comes. Olive trees, Mamma Mia memorabilia and blue-and-white table cloths provide the decoration while the bars serves ouzo.

While some of the entertainment is in Swedish, the songs are still sung in English and the restaurant is reportedly preparing for a completely English version this summer.

• See the smash hit-musical MAMMA MIA! To book, visit Telegraph Tickets or call 0844 871 2118

”We're also going to do an English version during Eurovision week when all the tourists are here," Ulvaeus told The Local, referring to the song contest which takes place in Stockholm in May.

Bjorn Ulvaeus pictured with his partner Lena Kallersjo Photo: AFP/Getty Images

The pop group took the world by storm in the 1970s and early 1980s with hits such as Waterloo and Dancing Queen.

The famous quartet who were once married to each other hadn't been seen out together since 2008. On Friday they arrived and left separately.

Anni-Frid Lyngstad poses with Henry Smith, 5th Viscount Hambleden Photo: AFP/Getty Images

Despite the clamour for a stage reunion – around a decade ago they were offered a $1bn payday to reform – Andersson told The Telegraph two years ago that it would never happen.

"It would have taken 10 years out of my life,” he said, referring to the offer. “Just the stress. And leaving people disappointed all the time. Eeuuurgh. It was easy to say no to it.”

A still from ABBA: Live at Wembley, a recording of an ABBA concert from 1979

Abba have sold more than 380 million album worldwide since their breakthrough at the 1974 Eurovision Song Contest.

Former Abba member Benny Andersson and his wife Mona Norklit Photo: Reuters

Ow jah, kaartjes kosten ¤ 224,- p.p. voor een vier uur durende Mamma Mia-show-musical-meezingparty met daarbij een smaakvol Grieks buffet.

Ik wil ook :(
;(
pi_162786789
Schijnbaar hebben ze gisteravond opgetreden op een of ander Mamma Mia feest. Het zal vast geen Dancing Queen, Winner Takes It All ofzo zijn geweest maar een Zweedse folkliedje ofzo gok ik - maar toch :D
Nee.
pi_162786940

Nee.
pi_162786971
Wow, ze hebben The Way Old Friends Do gezongen met z'n 4-en :D
Nee.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 18:15:38 #219
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162793652
Wow, spectaculair! :Y
ABBA gaat pas echt de waardering krijgen die het verdient zodra de eerste groepsleden overlijden. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 april 2018 @ 23:58:52 #220
862 Arcee
Look closer
pi_178784028
quote:
Popgroep Abba kondigt voor het eerst in 35 jaar nieuwe muziek aan

De Zweedse popgroep Abba, die in de jaren zeventig furore maakte, gaat voor het eerst in 35 jaar weer nieuwe muziek uitbrengen.
Het besluit om weer de studio in te gaan volgde nadat de groep, bestaande uit Anni-Frid Lyngstad (72), Agnetha Fältskog (68), Björn Ulvaeus (73) en Benny Andersson (71), weer contact kreeg omdat zij meewerkten aan een digitaal project, waarbij met virtual reality een "live"-optreden van de vierkoppige band wordt gecreëerd.

In een bericht op hun Instagram-account laat Abba weten dat "het hen leuk leek om de krachten weer te bundelen". "Het lijkt alsof de tijd had stilgestaan en we alleen slechts een korte vakantie hebben genomen", deelt de popgroep in het aankondigingsbericht. "Een geweldig leuke ervaring. Wij mogen dan ouder geworden zijn, de nummers zijn nieuw", aldus de band. "En het voelt goed."

Een van de twee nieuwe nummers is getiteld I still have faith in you en zal in december door het virtual reality-project worden vertoond in een televisiespecial, gemaakt door de Amerikaanse zender NBC en de Britse zender BBC.

Deze digitale versie van de bandleden is in het najaar voor het eerst te zien, als de Abba-avatar tour van start gaat. In de 'digitale tour' zijn hologrammen te zien die gebaseerd zijn op hoe het viertal er in de jaren 70 uitzag.

Waterloo
Abba brak door in 1974 met de hit Waterloo. De groep verkocht miljoenen platen. Naast Waterloo scoorde de band grote hits met nummers als Dancing Queen, Super Trouper en The Winner takes it all. De groep ging in 1982 uit elkaar.

Abba kwam daarna nog meerdere keren als groep bij elkaar, onder meer bij de première van de musical Mamma Mia!, waar in 2008 ook een film van werd gemaakt. In 2016 trad de groep na lange tijd weer samen op.

zaterdag 28 april 2018 @ 12:58:25 #221
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_178789390
Ik zie nu pas dat er een ABBA topic is. Van kleins af aan (mede voor mijn ouders) houd ik al van hun muziek en ik heb alle albums. Vooral de latere periode spreekt mij het meest aan.

Over de hologram tour had ik eerst mijn bedenkingen, maar ik denk dat het niet eens zo gek is ipv dat ze zelf weer op het podium zouden staan. Dan zouden de verwachtingen misschien te hoog zijn en zou het alleen maar kunnen tegenvallen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 28 april 2018 @ 13:10:53 #222
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178789616
Gisteren werd Lay All Your Love On Me ingemixt door Job Jobse. Was wel even een koekoek-momentje..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  † In Memoriam † zondag 29 april 2018 @ 10:25:12 #223
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_178804593
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 13:10 schreef Bugno het volgende:
Gisteren werd Lay All Your Love On Me ingemixt door Job Jobse. Was wel even een koekoek-momentje..
Huh? Wat bedoel je daarmee?
pi_178805281
De ABBA mixen van MattPop zijn ook erg goed. De mooisten vind ik 'I Am The City' en 'The Day Before You Came'
  maandag 30 april 2018 @ 11:24:54 #225
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178829820
quote:
99s.gif Op zondag 29 april 2018 10:25 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Huh? Wat bedoel je daarmee?
Zo van: Koekoek! Hallo, dat is vet gedaan.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_179040648
Verguisde en ondergewaardeerde band die later pas op waarde werd geschat want zo simpel zat de muziek niet in elkaar, het was wellicht gelikt en commercieel maar had altijd wel niveau
pi_201080284
Er is al 1204 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Bij deze dan. :7 Want na jarenlang uitstel lijkt er nu dan toch echt nieuw werk van ABBA te verschijnen.

quote:
’ABBA komt volgende week vrijdag met nieuwe muziek’
Volgens de Britse tabloid The Sun maakt ABBA ’volgende week vrijdag’ een muzikale comeback. Voor het eerst in 39 jaar zal de Zweedse band nieuwe muziek uitbrengen, weet een bron te melden.

De groep bereidt zich naar verluidt momenteel voor op de lancering van een show genaamd Abba Voyage. Hierin wordt een documentairefilm over de band vertoond waarin ABBA gevolgd wordt tijdens hun comebackproces. Ook zullen tijdens de voorstelling in Londen zogeheten Abba-tars - hologrammen van hun jongere zelf - op het podium te zien zijn. Zij voeren bekende nummers als Waterloo, Mamma Mia en Dancing Queen op.

„Björn, Benny, Agnetha en Anni-Frid zullen er tijdens de première allemaal bij zijn”, zegt de bron. De bandleden presenteren dan hun Abba-tars, die tijdens de show zullen optreden en met het publiek zullen praten. „Het is net als een stap terug in de tijd voor de kijkers. Fans gaan dit geweldig vinden”, aldus de bron.

De bandleden van ABBA hebben er volgens de tabloid zin in. „Bjorn, Benny, Agnetha en Anni-Frid hebben zo lang op dit moment gewacht.”
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)ag-met-nieuwe-muziek
pi_201081400
Er schijnt zelfs een heel album aan te komen! Erg benieuwd. Stiekem ben ik bang dat het alleen maar kan tegenvallen. Ook al zouden ze een nieuwe Winner Takes It All, Dancing Queen of wat dan ook maken - het kan toch nooit tippen aan de legende.
Nee.
pi_201081452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:34 schreef PimD het volgende:
Er schijnt zelfs een heel album aan te komen! Erg benieuwd. Stiekem ben ik bang dat het alleen maar kan tegenvallen. Ook al zouden ze een nieuwe Winner Takes It All, Dancing Queen of wat dan ook maken - het kan toch nooit tippen aan de legende.
Dat risico is altijd aanwezig. Dat was ook zo geweest als ze twee jaar na hun vorige album een nieuwe plaat hadden uitgebracht.
pi_201086726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:34 schreef PimD het volgende:
Zo slecht vond ik hun laatste LP 'The Visitors' niet, eigenlijk hun een na beste LP na 'Voulez Vous'. .
En ook de nummers daarna vond ik het luisteren best wel waard, zoals 'I am the City'' en 'The Day Before You Came' .
pi_201089072
Oh, The VIsitors en de singles daarna zijn zeker briljant! Ik bedoelde meer dat de hype zo groot is geworden, de ABBA-mythe etc dat het nieuwe materiaal daar nooit aan zal kunnen tippen. Aan de andere kant - Bjorn en Benny hebben nog nooit iets uitgebracht wat niet naar hun maatstaven was, afgezien van wat snippets van demo's hier en daar. Dus misschien weten ze ons allemaal te verrassen met een briljante plaat. Agnetha heeft haar stem in ieder geval nog! Frida geen idee.

Ik hoop héél erg dat het de naam van het album is.
Nee.
pi_201138781
Frida's stem is nog beter dan die van Agnetha.:
pi_201186108
Dit is 'em.

Ik vind het eigenlijk iets te lang duren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 september 2021 @ 19:57:25 #234
13151 crew  Rewimo
pi_201186162
Mijn dag kan niet meer stuk O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 2 september 2021 @ 20:05:02 #235
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_201186268
Wauw dit is de beste dag van het jaar !!! Nieuwe ABBA muziek en het is gewoon geweldig !!!! Nu nog zien dat ik in Londen kom voor dat concert !!!!
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_201186269
Deze mag er zeker zijn.

pi_201186409
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:05 schreef Idisrom het volgende:
Deze mag er zeker zijn.

Mee eens. :)

I Still have faith in you vond ik wel wat mager.
Zonder wrijving geen glans
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2021 @ 20:15:05 #238
88815 The_Emotion
98.3
pi_201186432
Tof, zo even luisteren
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201186762
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:13 schreef Haags het volgende:

[..]

I Still Have Faith In You is een prima kerstnummer voor bij het haardvuur. >:O
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2021 @ 20:40:06 #240
88815 The_Emotion
98.3
pi_201186872
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:13 schreef Haags het volgende:

[..]

Ja dat.

'Dont shut me down' klinkt weer als vanouds

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Emotion op 02-09-2021 20:51:26 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201186890
Nieuw liedjes van ABBA in de Top 2000 genot *O* kan nooit genoeg ge-ABBA't worden _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201186976
Don’t shut me down klinkt prima ^O^
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_201187025
'Don't Shut Me Down' nu ook al op Radio 1 te horen *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 september 2021 @ 21:12:44 #244
13151 crew  Rewimo
pi_201187479
Ik vind ze allebei goed *O*

CD al gepreorderd _O_
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 21:57:58 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201188128
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:52 schreef Idisrom het volgende:
Dit is 'em.

Ik vind het eigenlijk iets te lang duren.
Oef die hologrammen zien er niet uit ... -O- Nummer klinkt wel leuk :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 2 september 2021 @ 22:12:06 #246
152789 karr-1
pi_201188374
CD net ge pre ordered !!!! Nog even nadenken of ik naar dat concert toe wil........
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 22:35:20 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201188733
pi_201189091
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MadMaster op 03-09-2021 16:42:18 (Bashen is niet nodig…) ]
pi_201189166
die still have faith in you is niet zo best... die andere wel leuk.

ook wel stom dat ze hologrammen doen, en niet als zichzelf, nu. dat willen we toch zien, hoe ze nu zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 september 2021 @ 23:03:09 #250
862 Arcee
Look closer
pi_201189194
Het is geen Dancing Queen.
pi_201189241
I Still Have Faith In You O+ O+ O+

Stiekem had ik gehoopt dat ze een soort van "in-the-studio" concert zouden hebben opgenomen voor een mooie blu-ray/cd set dat ze nog 1x samen de oude hits ook spelen. Ik had niet verwacht dat ze nu ineens weer live gaan spelen/zingen, maar een mooie show met de heren/dames in de studio, een soort van Unplugged/VH1 Storytellers achtig iets had ik stiekem toch wel heel erg gaaf geworden. En dan de 3D/CGI show als "event". Ik vind het ongelofelijk hoe de nieuwe nummers modern klinken, maar tegelijkertijd alsof de tijd (bijna) 40 jaar heeft stilgestaan. Echt heel erg onder de indruk.
Nee.
pi_201189412
Fijne nummers, prima productie. Om het op z'n Engels te zeggen: songs that sit comfortably well in the ABBA catalogue.

Het fijne is dat ze typisch ABBA zijn, kortom: kwaliteit. Mijn favoriet van de twee is Don't Shut Me Down. Verder ben ik aangenaam verrast dat er een compleet album komt. Er was altijd maar sprake van pakweg 4 nieuwe nummers, maar dat blijken er dus 10 te zijn. ^O^
pi_201189435
quote:
Unbelievable, how they can sound exactly like they did decades ago and nevertheless absolutely fresh at the same time.
... schrijft iemand op YouTube in de reacties. Dat vat het wel mooi samen.
pi_201189834
Haha ik heb heel toevallig ineens - volledig impulsief - Abba- Thank you for the music' op gezet. Geen idee waar die impuls in godesnaam vandaan kwam. En dan zie ik nu dit topic ineens in koeienletters op fok voorbij komen.
Wat wil Abba van mij???
Eens kijken
  Redactie Sport vrijdag 3 september 2021 @ 08:34:20 #255
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201190885
quote:
7s.gif Op donderdag 2 september 2021 23:03 schreef Arcee het volgende:
Het is geen Dancing Queen.
Het is vooral niet heel vernieuwend allemaal. Het klinkt wel oké op zich. Maar als het er niet was geweest had ik het ook niet gemist.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201191106
Mooie liedjes hoor.
Zou stiekem best naar een concert willen… :@
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 3 september 2021 @ 09:18:10 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201191315
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 08:57 schreef CoExist het volgende:
Mooie liedjes hoor.
Zijn er officieel al data bekend?

[ Bericht 5% gewijzigd door Burdie op 03-09-2021 15:26:43 ]
KuikenGuppy
  vrijdag 3 september 2021 @ 10:07:59 #258
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201191950
Ze klinken als b-kantjes uit het The Visitors-tijdperk (waarin m'n favoriete Abba-nummers niet echt gemaakt zijn). Niet slecht, maar er warm voor lopen? Nee.
pi_201192487
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 08:57 schreef CoExist het volgende:
Mooie liedjes hoor.
Dan kun je beter naar een Abba-tributeband gaan.
pi_201197778
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MadMaster op 04-09-2021 08:20:51 (Een mening hebben is prima, nu de verpakking nog.) ]
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:40:21 #261
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201198229
Ze hebben wel wat dunnere stemmetjes gekregen.

Maar goed, ze zijn 70+, en ik ben al blij dat ze iig niet klinken als twee met 1001 studiotrucjes strakgetrokken cyborgs (die avatars, dat is weer een ander verhaal).
  zaterdag 4 september 2021 @ 08:11:57 #262
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_201204835
Aardige nummers en sowieso leuk dat ze met nieuw materiaal komen, maar het is toch ook voor een deel vanwege het sentiment dat mensen zo enthousiast zijn imo.

[ Bericht 33% gewijzigd door MadMaster op 04-09-2021 08:24:14 (Reactie op verwijderde post weggepoetst...) ]
  † In Memoriam † zaterdag 4 september 2021 @ 09:26:16 #263
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_201205364
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 08:11 schreef Hankster het volgende:
Aardige nummers en sowieso leuk dat ze met nieuw materiaal komen, maar het is toch ook voor een deel vanwege het sentiment dat mensen zo enthousiast zijn imo.
Natuurlijk! Het zal de jeugd allemaal niet veel zeggen, maar voor de 40-ers en 50-ers is dit een feestje! *O*
  maandag 6 september 2021 @ 21:24:46 #264
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_201245137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:05 schreef Idisrom het volgende:
Deze mag er zeker zijn.

Heerlijk nummer. Het zit in m’n Deezer-favorieten 😃
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 21:37:58 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201245379
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Natuurlijk! Het zal de jeugd allemaal niet veel zeggen, maar voor de 40-ers en 50-ers is dit een feestje! *O*
50-ers 60-ers meer toch. Ik ben 40 en dus geboren toen abba stopte. Mijn broer is 53 en heeft veel meer met abba :D
  maandag 6 september 2021 @ 21:58:48 #266
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_201245704
ABBA is ook van voor mijn tijd. Althans, ik was een kleuter toen ze uit elkaar gingen. Maar dat maakt toch niet uit? Ik was een paar jaar gelden ook bij de Stones, Kiss, etc. Die maakten al muziek ver voor mijn geboorte.
pi_201245779
Vandaag de LP besteld *O*
pi_201249293
quote:
88s.gif Op maandag 6 september 2021 21:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
50-ers 60-ers meer toch. Ik ben 40 en dus geboren toen abba stopte. Mijn broer is 53 en heeft veel meer met abba Agneta :D
Even verbeterd. :s)
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:33:33 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201249690
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Even verbeterd. :s)
het leven was zwaar voor de wehkamp gids.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:34:55 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201249707
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:58 schreef Aventura het volgende:
ABBA is ook van voor mijn tijd. Althans, ik was een kleuter toen ze uit elkaar gingen. Maar dat maakt toch niet uit? Ik was een paar jaar gelden ook bij de Stones, Kiss, etc. Die maakten al muziek ver voor mijn geboorte.
Ja maar dan is het argument dat het geweldig is voor 40-ers en 50-ers helemaal raar want dan zou het gewoon geweldig moeten zijn voor iedereen die abba leuk vindt... oh wacht... :)
  donderdag 9 september 2021 @ 05:59:51 #271
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201273709
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:07 schreef Eightyone het volgende:
Ze klinken als b-kantjes uit het The Visitors-tijdperk (waarin m'n favoriete Abba-nummers niet echt gemaakt zijn). Niet slecht, maar er warm voor lopen? Nee.
I still have faith in you blijkt een hele gemene die langzaamaan steeds meer onder de huid kruipt. :{

T'is een bombastische suikertaart (een treffende omschrijving die op Musicmeter voorbij kwam), maar moeilijk te negeren. Ook als je verder maar beperkt muziek draait die je ongeveer zo zou kunnen omschrijven. Wat dat betreft kan 'ie in het rijtje Bohemian Rhapsody en Music (die van John Miles). En het wat kwijlerigere deel van het oude Abba-reportoire, natuurlijk.

De andere blijft een b-kantjes-gehalte houden.
  donderdag 9 september 2021 @ 08:19:53 #272
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201275859
quote:
Mamma Mia! Wat een Money Money Money voor die tickets…
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 9 september 2021 @ 19:18:42 #274
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_201282297
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:00 schreef CoExist het volgende:

[..]
Holy shit :D Ik had al 0 interesse, maar dit is echt bizar :D Who the fuck gaat er nou ruim 200 pond betalen voor een hologram show
pi_201288626
Ha, toen ik het nieuws hoorde moest ik aan dit topic denken. Ik voel een zekere weerzin tegen het opzoeken van die nieuwe nummers.
pi_201291094
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:00 schreef CoExist het volgende:

[..]
Gelukkig beschermt Ublock mij hiervoor.
pi_201291682
Is het zo duur dan? Ik zie meer dan genoeg tickets van rond de £50 namelijk.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:16:18 #278
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_201291798
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
Is het zo duur dan? Ik zie meer dan genoeg tickets van rond de £50 namelijk.
Oh ik had een willekeurige avond aangeklikt en daar begon het bij 215 pond oid
  vrijdag 10 september 2021 @ 18:50:10 #279
22565 asco
Los in deze tent
pi_201296509
Ik ben al 45 jaar een ABBA fan maar dit had niet gehoeven. :N
Ik heb een hekel aan deze tijd en ABBA is iets prachtigs uit het verleden en dat had zo mogen blijven.
Nu wordt het weer door allerlei idioten gehyped en ik haat hypes. :r
  vrijdag 10 september 2021 @ 19:03:38 #280
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_201296826
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:50 schreef asco het volgende:
Ik heb een hekel aan deze tijd en ABBA is iets prachtigs uit het verleden en dat had zo mogen blijven.
zo, oké dan :')
pi_201362577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:50 schreef asco het volgende:
Ik ben wel lichtelijk nieuwschierig naar deze plaat. Voor die troep die ze voorheen uitbrachten doe ik het niet maar er bestaat nu een milde kans op een death metal album.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:05:44 #282
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201364888
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 00:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik ben wel lichtelijk nieuwschierig naar deze plaat. Voor die troep die ze voorheen uitbrachten doe ik het niet maar er bestaat nu een milde kans op een death metal album.
I Have A Dream... :muziek:
pi_201369648
Don't shut me down klinkt eigenlijk wel prima. Iets dunnere stemmen inderdaad, maar ik word er blij van :)
pi_201419928
Het eerste wat ik dacht (ook al 47 jaar fan) is dat de twee uitgebrachte nummers lijken op de nummers van The Visitors, en misschien wel uit die tijd stammen maar een meer recent sausje hebben gekregen.
Ik vind op dit moment Don't shut me down beter dan I still have faith in you.
Ik was best wel sceptisch voor de nieuwe release, denkend aan hun leeftijd, maar het is ze weer gelukt hoor. Toen ze stopten met Abba heb ik echt dagen de ogen mijn kop gejankt, ik leefde op hun albums.
Dus ik ben uitermate blij met de nieuwe muziek.
pi_201854944
ABBA heeft weer een nieuw nummer van het aanstaande album uitgebracht: Just A Notion.
Vrolijk, uptempo liedje in 12/8-ritme: hoog Waterloo-gehalte.

pi_201858677
Oef, ik vond Don't Shut Me Down en I Still Believe In You echt perfect. Maar dit... Ik snap wel dat ze dit niet op Voulez-Vous hebben gezet. Hopelijk is de rest van het album wel echt nieuw en niet gewoon oud materiaal (de zangpartijen van Just A Notion zijn uit 1978 schijnbaar) wat afgemaakt is. Maar goed, het blijft natuurlijk toch "nieuw" ABBA materiaal, dat hadden we nooit durven dromen :)
Nee.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:25:40 #287
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201859128
Een beetje een opgewarmde prak die niet zo heel veel oproept. Iets krachtiger vocalen hadden geholpen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:42:57 #288
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_201859309
Klinkt erg gedateerd, en dat heb ik niet gauw met muziek. Ondanks dat vond ik de eerste twee singles wel heel sterk en blijf ik benieuwd naar de rest van het album.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:59:08 #289
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201859501
Hip is voor mij geen noodzaak (het scheelt dat ik geen 15 meer ben). Maar het heeft zo weinig overtuigingskracht.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 17:04:24 #290
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201921862
Het groeit uiteindelijk wel. Blijkbaar is dit opnieuw zo'n slimme die in eerste instantie tegenvalt, maar later alsnog onder de huid kruipt (I still have faith in you had dat ook).

Maar moeten meer mensen tijdens het eerste couplet aan Bananarama denken?
pi_202037765
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 5 november 2021 @ 13:37:19 #293
152789 karr-1
pi_202043478
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 00:18 schreef DJ11 het volgende:
Het album is NU uit en te beluisteren op (o.a.) Spotify.
En het staat hier al de hele dag op repeat !! Wat een toffe plaat is het geworden !!!
pi_202045642
Album net gedownload. Zitten toch wel lekkere nummers tussen :Y
Zonder wrijving geen glans
pi_202045763
Na de singles had ik hele hoge verwachtingen. Na drie luisterbeurten weet ik nog niet of aan die verwachtingen is voldaan. Uitschieters naast de singles zijn voor mij Keep An Eye On Dan en No Doubt About It. Het kerstnummer Little Things is wel erg kitsch :D
Nee.
  zondag 7 november 2021 @ 10:45:06 #296
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_202066720
De uptempo nummers van het nieuwe album vind ik erg tof. Die zoetsappige ballads trek ik echt heel slecht :D
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  † In Memoriam † zondag 7 november 2021 @ 16:47:03 #297
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_202072195
Ik ga 'm ook eens even opzetten! :Y
pi_202078659
Uit nieuwschierigheid even geluisterd.

Abba was voor mij eigenlijk altijd een bandje voor vrouwen en verkochten volgens mij ook statistisch meer aan vrouwen.

Het is eind jaren '90 min of meer als regenboogband opnieuw neergezet en door de LGBT commune gekaapt. Wat niet erg is, maar ze waren wel wat meer dan dat.

De meeste hits zijn niet mijn soort muziek, want ik hou niet zo van kitscherige tierlantijntjes en piano riedeltjes om iets mooier te maken. Maar het had ook wel wat nummers die anders waren. Ik noem iets als Summer Nights City, dat Moroder had kunnen produceren. Ook het latere There's something going on van Frida met Phil Collins achter de drums is een heerlijk nummer.

Ik vind het nieuwe album wel aardig met best wel leuke uptempo nummers zoals hier beschreven die imho meer iets meer hangen naar kwaliteit dan uitbundige kitsch. Opgevuld met ballads die het ene oor ingingen en t andere uit maakt dan dat het weer zo'n doorsnee middle of the road Abba album is. En dat is niet heel erg, want het is leuk voor ze dat ze het nog kunnen.

De kans dat ik 'm nog vaker draai is alleen 0 maar je moet toch een album minstens een keer gedraaid hebben om een mening te mogen hebben :)
  zondag 7 november 2021 @ 21:51:18 #299
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_202078839
Ik wist niet precies wat ik moest verwachten van tevoren. Er was steeds sprake van twee liedjes, die bestemd waren voor de ABBAtar show. Toen er geruchten kwamen dat er meer nummers waren opgenomen, zag ik dat wel als een positief teken. Het plan hebben twee liedjes te maken en dan vervolgens dóórgaan met opnemen, impliceerde mijns inziens: energie, lol, creativiteit en dat ze nog iets te melden hadden. Ik dacht: wellicht komt er nog wel iets bijzonders.

Ik hoopte dat ik op dit album hun volgende stap zou horen; een doorontwikkeling van 40 jaar geleden. En dat is ook eigenlijk wel zo. Het is ABBA, maar toch weer anders. Ik moet zeggen dat bij elke luisterbeurt Voyage me beter bevalt. Geweldig hoe ze wars van welke trend dan ook, gewoon bij zichzelf zijn gebleven. Het is hoorbaar dat de dames wat ouder zijn; ja, maar ik vind dat eigenlijk wel mooi.

Favorieten: No doubt about it (Frida!! 75 jaar: hoe dan? O+ ) Keep an eye on Dan. When you danced with me. Little things is inderdaad kitsch, maar ik vind de melodie wel mooi. Ode to freedom pakt me ook.

Ierse Folk, Country, Synthesizers, Klassiek, Pop. Allemaal op één album: alleen ABBA.

Ik vind het niets minder dan een mirakel dat ze na zoveel jaar dit hebben weten te produceren :D
  † In Memoriam † maandag 8 november 2021 @ 06:01:55 #300
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_202081238
Ik kan me tot nu toe wel vinden in de gemiddelde recensie. Aardig album geworden, aantal prima liedjes, kwalitatief gewoon in orde, maar niet legendarisch of urgent. Het geeft een beetje het gevoel van een soms ietwat nostalgische terugblik: Kennen jullie ons nog? Dit soort liedjes maakten we vroeger. En voor de liefhebbers hebben we dat nu nog een keer gedaan. Veel plezier er mee! :)

Ik ben eigenlijk benieuwd of dit jongeren (tieners, pubers) aanspreekt? Of is het daar dan toch weer te lauwig of gedateerd voor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')