abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 30 maart 2008 @ 13:28:39 #102
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57713377
quote:
Op zondag 30 maart 2008 00:43 schreef DrDentz het volgende:
Wat is jullie ABBA top-5?

01 - The Day Before You Came

hahah je zei komen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 30 maart 2008 @ 13:29:42 #103
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_57713391
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 30 maart 2008 @ 13:30:28 #104
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57713411
Tisser dribje
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_57713959
pi_58883270
quote:

02 - Under Attack
03 - Knowing Me, Knowing You
04 - Fernando
05 - Chiquitita
1. The Winner Takes It All
2. Chiquitita
3. Honey Honey
4. Take A Change On Me
5. Nummer vijf weet ik niet.

Honey Honey. Check die blonde.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2008 20:37:15 ]
pi_59236109
Ik ben een jongen van 16 jaar en ik ben absoluut fan van ABBA ( net als van Eminem,PInk Floyd, Coldplay..) ,maar ABBA is toch echt mijn real number one.

Maar voor mij is ABBA een liveband. Ik vind bijna alle ABBA nummers goed, maar de live performances! De studio albums zullen ongetwijfeld ook meesterwerken zijn,maar dat is dus totaal niet mijn smaak. Het is té melodieus en voor mij ook nog is te oud. Maar als je op Youtube "ABBA Live" intikt en je bekijkt alleen al de eerste 3 dan tref je me daar toch een paar facking ijzersterke perfomances! En met "ijzersterk" bedoel ik dat het een unieke combinatie is van Pop/Rock muziek, terwijl de album songs allemaal uitgesproken popliedjes zijn. Bovendien klinkt het instrumentaal geweldig: Niet te melodieus, en vooral niet te oud. Het is echt tijdloos, zo'n concert zouden ze morgen ook nog kunnen geven en dan weet ik zeker dat ze na bijna 30 jaar nog steeds het hele publiek met zich meekrijgen( maar dat zit er waarschijnlijk niet in)

Helaas is er maar één live album en één concert dvd van hun uitgebracht. Beide zijn een absolute must voor ABBA fans(dvd kan je ook gwn op Youtube bekijken hoor). Op de dvd zijn ze ook echt live in actie te zien, en vooral Agnetha doet/deed het uitstekend! Die vrouw was toen zo ongeloofelijk sexy aantrekkelijk. ik zou willen dat ik haar kon ontmoeten toen ze mijn leeftijd had:P

Samen met Pink Floyd is ABBA voor mij de beste liveband. Tussen die 2 kan ik niet kiezen,maar Gimme!Gimme! Gimme! live in Wembley(1979) is absoluut mijn favoriete nummer ooit! Alleen worden er van Pink Floyd wél tientallen live Albums geproduceerd en alle concerten op dvd uitgebracht..Helaas van ABBA slechts één geflopt album uit 1986 en op dvd 'n half concert uit 1979 en een paar performances uit hun tournee door Australie verwerkt in een film:S That's it helaas..

En tuurlijk is ABBA "oud" maar who cares? Live klinkt het niet oud en Pink Floyd btw ook niet. En ABBA hoefde zichzelf niet te kruisigen op een podium om het publiek uit hun dak te laten gaan. "Gewoon" zingen en Agnetha de show laten stelen( hoewel ze nu wel wat ouder is dan toen) en het publiek blij maken. En ja,de teksten zijn simpel( Does your mother know) en ook live is het nog enigszins melodieus hoor(Take a chance on me),maar met véél betere instrumenten dan in de studio en ze maken een unieke combinatie van Pop/Rock muziek waardoor ze live nog unieker zijn.
pi_59236279
Oh en mijn ABBA top 5?

1 Gimme!Gimme!Gimme! (live)
2 Hole in your soul (live)
3 (Gammal fäbodpsalm från Dalarna) & Voulez-Vous( intro concert 1979)
4 Eagle (live ja)
5 Summernight City (live..)

Alleen de album versie van Eagle vind ik bijna even goed als live. Hole in your Soul en vooral Summernight City zijn live totaal verschillend van de orginele versie. Gimme!Gimme!Gimme! is sneller,moderner en instrumentaal véél beter. Alleen Voulez-Vous scheelt niet veel van de orginele versie,maar klinkt live toch weer een stuk moderner en de instrumentale intro in het begin is zuiver en mooi .

[ Bericht 13% gewijzigd door Jordiaantje op 09-06-2008 01:03:04 ]
pi_59236517
duurde even maar ik heb een video kunne plaatsen:P En Check Agnetha(die blonde) hier maar is.. een Vrouw met een hoofdletter (toen)

[ Bericht 76% gewijzigd door Jordiaantje op 09-06-2008 01:11:43 ]
pi_59430679
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:54 schreef Jordiaantje het volgende:
duurde even maar ik heb een video kunne plaatsen:P En Check Agnetha(die blonde) hier maar is.. een Vrouw met een hoofdletter (toen)
Ik vind haar in die video heel mooi eruitzien. Alleen die ene met die donkerdere haren vind ik altijd zo'n lelijk kapsel hebben. En ik vind ze een stuk beter als ze echt live spelen in plaats van playbacken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 20:57:42 #111
862 Arcee
Look closer
pi_59635467
quote:
20.20-21.35 uur ABBA'S ALL TIME
GREATEST HITS

Documentaire.Een sentimental journey
langs alle grote hits van ABBA.Wat was
het geheim achter de liedjes?

Waren de drieminutenpopsongs werkelijk
zo goed? Aan de hand van een
computeranalyse en persoonlijke
voorkeuren wordt gekeken hoe de hits
van de Zweedse popgroep het vandaag de
dag in de hitlijsten zouden doen.

Met commentaar van de bandleden zelf en
ook van popsterren als Bono en Robin
Gibb.Verder is uniek materiaal te zien
Nu op 3.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2008 @ 21:17:19 #112
862 Arcee
Look closer
pi_59636017
Dancing Queen
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_59636085
Beetje slecht hoor Bono
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2008 @ 22:37:21 #114
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_59638341
Gezien!

Aardige docu.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:28:35 #115
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_59645693
Hij was al een keer eerder op TV geweest, maar gister toevallig weer een stukje gekeken. Het blijft toch een interessante docu over een groep waar ik eigenlijk toch vrij weinig mee heb. Maar als je dit dan zo ziet moet je toch wel bewondering hebben voor wat ze toentertijd hebben bereikt.

Ik was alleen wel benieuwd van wanneer die video is dat ze rond de piano (uit m'n hoofd) Thank You For The Music zongen, een beetje tegen het einde van de docu. Het zag er uit dat dat toch wel wat recenter was, of was dat toch nog uit hun ABBA periode?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:37:39 #116
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59645875
Damn, gemist.
Maar ik was bij Kylie in Ahoy, dat is wel een mooi excuus natuurlijk.
pi_60055712
Wat een band. Ik zit Abba helemaal grijs te draaien.

Mijn top 5:

Happy New Year
The Day Before You Came
The Winner Takes It All
Gimme Gimme Gimme
Knowing Me Knowing you
pi_60062065
1. Fernando
2. The Day Before You Came
3. Chiquitita
4. One Of Us
5. I Have A Dream

Abba
pi_60103874
Ik heb een oude Abba LP (Visitors) gevonden in huis ik heb hem al vier keer gedraaid.

Volgende week ga ik misschien een Abba LP halen, welke vinden jullie het best?
pi_60127693
Ik heb vier LP's gehaald, Arrival, Voulez-Vous, Waterloo en Super Trooper. Maar ik vind Visitors toch het best.
pi_60127876
quote:

02 - Under Attack
03 - Knowing Me, Knowing You
04 - Fernando
05 - Chiquitita
01 - SOS
02 - Summer Night City
03 - One Man One Woman
04 - Eagle
05 - The Day Before You Came

[ Bericht 1% gewijzigd door starla op 15-07-2008 19:53:12 ]
I feel kinda Locrian today
pi_60129527
Soldiers write the songs and soldiers sing the songs that you and I won't sing let's not look the other way lalalalala geweldig lied.
pi_60181610
Nieuwe top 5!

Slipping Through My Fingers
Soldiers
My Love My Life
Head Over Heels
One Of Us

Ja allemaal liedjes waar Agnetha zingt.
pi_60181757
Hebben jullie die musical van ABBA gezien? Ik heb gister 'the making of' gezien. Ik vind het dus helemaal niks. Stom vrolijk gedoe allemaal. En de liedjes hebben ze opnieuw ingezongen.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:01:24 #125
15967 Frollo
pi_60181846
Dat ik deze nog niet gepost had!

FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2008 @ 18:13:43 #126
862 Arcee
Look closer
pi_60229105
quote:
Björn van ABBA is geheugen kwijt

` ABBA-componist en zanger Björn lijdt
aan geheugenverlies,schrijft een Britse
krant.De 63-jarige Björn Ulvaeus zou
zich grote delen van zijn verleden niet
meer kunnen herinneren.

Zelfs de overwinning van ABBA op het
Songfestival van 1974 (met Waterloo)
kan hij zich niet meer herinneren.Björn
probeert op allerlei manieren zijn
herinneringen terug te krijgen.Elke dag
bekijkt hij foto's en video's uit zijn
glorietijd,maar dat heeft nog geen
resultaat gehad.Ook hypnose helpt niet.
Vreemd...
pi_60538620
Ook al krijgt Bjorn er dan niet veel meer van mee, ABBA heeft vandaag een record verbroken door met het album 'ABBA Gold' opnieuw de nummer 1-positie in de Engelse album chart te bereiken:
quote:
ABBA make history with "Gold" album
LONDON (Reuters) - Swedish supergroup ABBA made British chart history as their "Gold -- Greatest Hits" compilation became the oldest album to reach number one, the Official UK Charts Company said on Sunday.

First released in 1992, the compilation has previously topped the charts on four separate occasions, but Sunday's achievement was the first time an album had taken the number one spot after such a long interval.

The Swedish group has enjoyed a resurgence on the back of the success of the film version of the hit musical "Mamma Mia!", with the soundtrack topping the album charts two weeks ago.

With worldwide sales topping 26 million "Gold" is one of the top 40 best selling albums of all time, while ABBA's legacy of hits has racked up worldwide album sales of more than 350 million, with the group still selling 3 million albums annually.

ABBA's success pushed last week's number "Viva La Vida Or Death And All His Friends" by Coldplay down to two, while Welsh singer Duffy and "Rockferry" rose one to three.
Bron: Reuters

Petje af voor ABBA.
pi_60550488
Dit weekend weer alle hits van ABBA voorbij horen komen tijdens Gaypride. Was erg leuk
pi_60864503
Van de week twee nieuwe ABBA LP's gehaald ik moet alleen de eerste nog.

The Album.

Wat is Eagle een geweldig nummer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:45:32 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60864922
ABBA... heerlijke muziek. Ik heb alles van ze, ben al fan vanaf het begin Met mijn vader op de bank het Songfestival bekeken en meteen voor ze gevallen (mijn vader ook ).

MP3-speler staat vol met alle muziek van ABBA. Naast een heleboel andere nummers uit vooral de jaren '70 en '80

Mijn absolute nummer 1 is Eagle (heb je die weleens met koptelefoon beluisterd?)

En dan dit filmpje

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_60865533
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:45 schreef Rewimo het volgende:
ABBA... heerlijke muziek. Ik heb alles van ze, ben al fan vanaf het begin Met mijn vader op de bank het Songfestival bekeken en meteen voor ze gevallen (mijn vader ook ).

MP3-speler staat vol met alle muziek van ABBA. Naast een heleboel andere nummers uit vooral de jaren '70 en '80

Mijn absolute nummer 1 is Eagle (heb je die weleens met koptelefoon beluisterd?)

En dan dit filmpje

Ik ken ABBA pas sinds 2008. Ben nog jong. Maar ik ben helemaal flieft op ABBA. I do i do i do prachtnummer. Ik word altijd helemaal vrolijk van ABBA.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:11:26 #132
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60865578
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:33 schreef MadGuy het volgende:
Ik denk dat ABBA een leuk revival-tje gaat meemaken. Het liedje van Madonna klinkt echt aanstekelijk. Tenminste... de clipjes die ik heb gehoord dan.

Maar Gimme, Gimme, Gimme is dan ook dé ultieme ABBA track...
Gimme vidn ik ook leuk ja
Soms luister ik er nog graag naar.
Ook naar queen Sommige mensen vonden me een ouwe lul omdat ik in de 2e klas elvis en queen enzo luisterde
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_60903851
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:35 schreef Sersjee het volgende:
Nou sta ik bekend als een liefhebber van punk, metal en meer gitaarmuziek, maar "The day before you came" staat in mijn favoriete top 10! Kolere, wat een plaat... Jammer dat menigeen dat heel raar vindt als ik dat zeg, maar dan hou ik het maar op onwetendheid.
Precies! Er zit zo'n sinister sfeertje aan de muziek alsof er onheil ligt te wachten. De tekst van The Day Before You Came kun je op meerdere manieren intrepeteren. Dat het haar laatste dag is, ja van wat eigenlijk? Een leven zonder liefde? Nou ik hou het op de laatste dag van haar leven. dat verraad de muziek dit keer, ipv de tekst.
pi_60903870
Ik luister nu naar Eagle.
pi_60905676
Abba. heerlijke meezingmuziek.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_61095644
Vanavond komt er een ABBA programma op tv om 11 uur op RTL 4. Reunie programma ofzo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 augustus 2008 @ 22:10:23 #137
13151 crew  Rewimo
pi_61095967
Tnx, gaan we even opnemen hier
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 22:43:50 #138
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_61097105
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:10 schreef Rewimo het volgende:
Tnx, gaan we even opnemen hier
* Cynix ® ook.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 23:25:41 #139
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_61098399
Boeiende docu, zeer de moeite waard! Voor de liefhebber uiteraard.
pi_61103215
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:25 schreef Cynix ® het volgende:
Boeiende docu, zeer de moeite waard! Voor de liefhebber uiteraard.
Ik heb hem helemaal gezien wat was ie vet. Ik wou dat ie nog langer duurde. Wat was Agnetha mooi. Leuk dat ze ook de wat onbekendere liedjes lieten horen.
pi_61108736
Ships, gemist. Kan hem niet terugvinden op de rtl site? Iemand een linkje?

Ik ben al vanaf mijn achtste ABBAfan. Ben nu veertig dus da's al een tijdje. Ik kreeg toen van mijn oudste zus de LP 'The Album' , die ze zelf niet zo geweldig vond. Man man, nooit gedacht dat dat zo'n impact op mijn leven zou hebben.
\Heb bijna alle nummers op originele cd, op een paar na. Ik ben niet zo van de spaanse varianten.
Mijn top vijf varieert erg met het seizoen en het jaar.
Bijna altijd staat 'Dancing Queen' bovenaan. Ik vind hem briljant.
Mijn top vijf van nu:
1) Dancing Queen
2) When all is said and done
3) I let the music speak
4) The Visitors
5) Move On
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 augustus 2008 @ 13:21:26 #142
13151 crew  Rewimo
pi_61108808
Hee verita, zet ABBA dan maar vast op voor als we langskomen met jullie appelboom
pi_61108848
Abba is mijn muziek niet en is het ook nooit geweest. Maar het is wel heel erg goed in elkaar gestoken muziek dat heel goed is uitgevoerd door een sympathiek bandje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61108935
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:21 schreef Rewimo het volgende:
Hee verita, zet ABBA dan maar vast op voor als we langskomen met jullie appelboom
Komp goe, hé? We zullen jullie verwelkomen met Abba sound

BTW, die appelboom heeft een 'werkruimte' nodig van pak em beet 12 m, dat gaat niet passen in de tuin van krap zes meter
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 augustus 2008 @ 13:29:47 #145
13151 crew  Rewimo
pi_61109012
Ow, dan moet qltel maar even informeren welke soort beter geschikt is. Maar niet in dit topic hè?
pi_61109375
Nope.
Ter compensatie: klik hieronder, en liefst luisteren met koptelefoon
The Visitors (edit: klikt alsof ie van LP komt, jammer)

I Let The Music Speak
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 augustus 2008 @ 13:44:50 #147
13151 crew  Rewimo
pi_61109414
Eagle vind ik de allermooiste om met koptelefoon te horen. Dan hoor je de muziek van je ene oor naar je andere "wandelen"
pi_61109588
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:44 schreef Rewimo het volgende:
Eagle vind ik de allermooiste om met koptelefoon te horen. Dan hoor je de muziek van je ene oor naar je andere "wandelen"
True.
Ik vind the Visitors ook fijn om met koptelefoon te horen omdat het dan zoveel meer impact heeft. De muziek zorgt als ik moe ben, en ik hoor hem vaak achter elkaar, bijna voor een high. Enorme energieboost.
Raar detail: ik heb al mijn examens geleerd met Abba muziek. Moeilijke details stampte ik met bijvoorbeeld met nummers van The Visitors. Tijdens examen: in mijn hoofd Visitors of ander nummer 'afspelen', en daar kwamen alle moeilijke details aanrollen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 augustus 2008 @ 14:16:37 #149
13151 crew  Rewimo
pi_61110192
Ik hoor net van qltel dat onze opname van het programma van gisteravond verloren is gegaan
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:14:52 #150
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_61152092
Schaamteloze tvp
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_61152509
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:14 schreef TheYoung1 het volgende:
Schaamteloze tvp

Nieuwe ABBA top 5.

I've Been Waiting For You
Slipping Through My Fingers
My Love My Life
Eagle
The Winner Takes It All

[ Bericht 1% gewijzigd door Helgi op 27-08-2008 19:46:45 ]
pi_61154568
Oh wat is Angel Eyes een prachtnummer. Ik blijf nieuwe nummers ontdekken. Binnenkort maar is de eerste ABBA album halen. Dan heb ik ze allemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Helgi op 27-08-2008 22:26:22 ]
pi_61154931
Bang A Boomerang prachtnummer. Ok nu stop ik met in me eentje dit topic vol te posten.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:46:37 #154
154193 TheYoung1
pi_61155208
Eagle.. vooral die eerste piano-tonen...Muziek en text daarbij geven je, met gesloten ogen , ook het gevoel van vliegen.
Headphones on loud!
Patat, dat is het!!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:48:56 #155
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_61155274
die film was lachen!!!

[ Bericht 97% gewijzigd door Viswijfje op 26-08-2008 23:59:23 ]
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
pi_61158878
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:38 schreef Helgi het volgende:
Bang A Boomerang prachtnummer. Ok nu stop ik met in me eentje dit topic vol te posten.
Ken je:
Hey Hey Helen?
See me sitting in the palmtree?
Tropical Loveland?

Niet echt de meest geweldige songs maar wel leuk om te zien hoe ze zich ontwikkeld hebben.
'Intermezzo #1' is hier ook al jaren een vaste gast.
Ik ben soms zooo onder de indruk van 'One Man, One Woman', daarna moet ik dan weer iets vrolijkers horen als 'That's Me'.

Ben je niet de enige die de boel volspamt
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 11:21:05 #157
13151 crew  Rewimo
pi_61161744
Ik ken ze allemaal

Kennen jullie Happy Hawai? Da's pas raar als je die voor de eerste keer hoort! Dat is de vroege versie van Why did it have tot be me.

Ah, gevonden. Wie hem nog niet kent is "in for a surprise"
pi_61162090
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:21 schreef Rewimo het volgende:
Ik ken ze allemaal

Kennen jullie Happy Hawai? Da's pas raar als je die voor de eerste keer hoort! Dat is de vroege versie van Why did it have tot be me.

Vet.

Waar is dit lied dan op uitgekomen bij het filmpje staat dit:

"Released in 1977 on the B side of "Knowing Me, Knowing You," this song is the early version of "Why did it have to be me." "

Dat album ken ik helemaal niet.
pi_61162146
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:47 schreef verita het volgende:

[..]

Ken je:
Hey Hey Helen?
See me sitting in the palmtree?
Tropical Loveland?

Niet echt de meest geweldige songs maar wel leuk om te zien hoe ze zich ontwikkeld hebben.
'Intermezzo #1' is hier ook al jaren een vaste gast.
Ik ben soms zooo onder de indruk van 'One Man, One Woman', daarna moet ik dan weer iets vrolijkers horen als 'That's Me'.

Ben je niet de enige die de boel volspamt
Ja die liedjes ken ik alleen ik heb ze nog niet zo vaak geluisterd dus ik weet effe niet meer hoe ze gaan. Ik had paar weken geleden een hele zooi ABBA platen in 1 keer gehaald dus ik moet ze nog effe goed luisteren allemaal.

Btw in die docu zeiden ze dat Agnetha met nieuwe liedjes bezig is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 11:41:03 #160
13151 crew  Rewimo
pi_61162195
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:36 schreef Helgi het volgende:

Vet.

Waar is dit lied dan op uitgekomen bij het filmpje staat dit:

"Released in 1977 on the B side of "Knowing Me, Knowing You," this song is the early version of "Why did it have to be me." "

Dat album ken ik helemaal niet.
Is ook geen album, het is alleen als B-kant op single uitgekomen. Het staat wel op die zwarte box met 4 cd's die ik hier ergens heb liggen, maar niet op een album.
  Admin woensdag 27 augustus 2008 @ 12:04:53 #161
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_61162724
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:59 schreef Helgi het volgende:
Vanavond komt er een ABBA programma op tv om 11 uur op RTL 4. Reunie programma ofzo.
Ja! Gezien!

*stiekeme ABBA-fan is.
Nu mis ik Taraboemdijee (user) wel hoor, dat was een enorme fan van ABBA!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_61163505
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:21 schreef Rewimo het volgende:
Ik ken ze allemaal

* verita raapt zichzelf op

Nog nooit gehoord
Komt waarschijnlijk omdat ik nooit singles heb gekocht, maar direct de albums. Thx Rewimo!
Ik vind dus 'Why did it have to be me' veel beter. Wat een ander arrangement, iets meer snelheid en de hawai-effecten eruit, kan doen zeg. Op het eind van Happy Hawaii hoor ik rifjes die ik in andere songs ook heb gehoord, kan alleen ze nog niet even thuisbrengen.
pi_61163551
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja! Gezien!

*stiekeme ABBA-fan is.
Nu mis ik Taraboemdijee (user) wel hoor, dat was een enorme fan van ABBA!
Komt die niet meer op Fok! dan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 14:01:03 #164
13151 crew  Rewimo
pi_61165329
Die zwarte box is deze trouwens, uit 1999 (limited edition). Hierop staan alle uitgebrachte singles met B-kanten. Plus een cd vol bonusmateriaal, allemaal opnames die ik nog niet kende

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 14:04:03 #165
13151 crew  Rewimo
pi_61165401
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:43 schreef verita het volgende:
* verita raapt zichzelf op

Nog nooit gehoord
Komt waarschijnlijk omdat ik nooit singles heb gekocht, maar direct de albums. Thx Rewimo!
Ik vind dus 'Why did it have to be me' veel beter. Wat een ander arrangement, iets meer snelheid en de hawai-effecten eruit, kan doen zeg. Op het eind van Happy Hawaii hoor ik rifjes die ik in andere songs ook heb gehoord, kan alleen ze nog niet even thuisbrengen.
Ik vind Happy Hawai anders ook super. Duidelijk minder commercieel. Je moet hem eens met koptelefoon luisteren, er zitten mooie effecten in
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:13:14 #166
15967 Frollo
pi_61165606
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:01 schreef Rewimo het volgende:
Die zwarte box is deze trouwens, uit 1999 (limited edition). Hierop staan alle uitgebrachte singles met B-kanten. Plus een cd vol bonusmateriaal, allemaal opnames die ik nog niet kende

[ afbeelding ]
Toffe verzameling is dat.

Honey Honey in het Zweeds!
Hej Gamle Man!
Put on Your White Sombrero!

Plus je hebt gewoon alle hits (behalve Happy New Year... )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 14:32:49 #167
13151 crew  Rewimo
pi_61166015
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:13 schreef Frollo het volgende:
Plus je hebt gewoon alle hits (behalve Happy New Year... )
Verhip ja, die staat er niet op, da's gek
  Admin woensdag 27 augustus 2008 @ 14:36:59 #168
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_61166119
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:45 schreef verita het volgende:

[..]

Komt die niet meer op Fok! dan?
Jawel, maar z'n ABBA-manie is voorbij
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 14:44:04 #169
13151 crew  Rewimo
pi_61166275
Hoe kan dat nou
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:56:07 #170
15967 Frollo
pi_61166566
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Verhip ja, die staat er niet op, da's gek
Volgens Wikipedia is Happy New Year destijds in 1980 alleen in Nederland en Duitsland op single uitgekomen. En het flopte ook nog eens.
Als single dus niet belangrijk genoeg voor een plaatsje in die box, vermoed ik.

edit: het staat ook niet op Gold en More Gold. Het is dus gewoon echt nooit 'n hit geweest, al kent iedereen het.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:46:11 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_61167786
Een ABBA-topic

Heb een enorm zwak voor die band, al jaren Zou alleen echt niet weten welk nummer ik het mooist/best vind... Wel dat The Day Before You Came elke keer weer diepe indruk maakt, en dat ik erg uit mijn dak kan gaan bij So Long

Ohja en My Love, My Life en I've Been Waiting For You
En zo kan ik ook nog wel even doorgaan

Is die documentaire nog ergens terug te zien? Ik heb m ook gemist
pi_61173758
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:46 schreef LadyBlack het volgende:
Een ABBA-topic

Heb een enorm zwak voor die band, al jaren Zou alleen echt niet weten welk nummer ik het mooist/best vind... Wel dat The Day Before You Came elke keer weer diepe indruk maakt, en dat ik erg uit mijn dak kan gaan bij So Long

Ohja en My Love, My Life en I've Been Waiting For You
En zo kan ik ook nog wel even doorgaan

Is die documentaire nog ergens terug te zien? Ik heb m ook gemist
I've Been Waiting For You mijn lievelingsnummer.

Hmmm ik weet niet of je hem nog terug kan zien misschien op Uitzending gemist? Of is dat alleen voor de publieke omroepen?
pi_61175237
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:51 schreef Helgi het volgende:

[..]

I've Been Waiting For You mijn lievelingsnummer.

Hmmm ik weet niet of je hem nog terug kan zien misschien op Uitzending gemist? Of is dat alleen voor de publieke omroepen?
Uitzending gemist is alleen voor de publieken. En op RTLgemist.nl komt ie niet omdat RTL daar de rechten niet voor heeft, het is nl. geen eigen RTL productie. Pech gehad dus. Je hebt er trouwens weinig aan gemist. Was grotendeels een recycling van een oude docu die al tig keer is vertoond, alleen nu 'versneden' voor breedbeeld zodat je bij close-ups steeds een deel van de gezichten miste. Heel irrirant. En die geplande (maar mislukte) reünie waar het eigenlijk om draaide was natuurlijk ook al oud nieuws van jaren terug.
pi_61175441
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:41 schreef Riparius het volgende:

[..]

Uitzending gemist is alleen voor de publieken. En op RTLgemist.nl komt ie niet omdat RTL daar de rechten niet voor heeft, het is nl. geen eigen RTL productie. Pech gehad dus. Je hebt er trouwens weinig aan gemist. Was grotendeels een recycling van een oude docu die al tig keer is vertoond, alleen nu 'versneden' voor breedbeeld zodat je bij close-ups steeds een deel van de gezichten miste. Heel irrirant. En die geplande (maar mislukte) reünie waar het eigenlijk om draaide was natuurlijk ook al oud nieuws van jaren terug.
Ooh maar ik heb hem wel gezien hoor. Wilde alleen effe helpen ik dacht misschien staat ie ergens op uitzending gemist maar niet dus. Btw ik vond het een hele leuke docu. Maar wanneer is die eigenlijk opgenomen ik had gelezen dat 1 van de twee mannen nu geheugenverlies heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door Helgi op 27-08-2008 22:08:14 ]
pi_61176304
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:43 schreef verita het volgende:
Nope.
Ter compensatie: klik hieronder, en liefst luisteren met koptelefoon
The Visitors (edit: klikt alsof ie van LP komt, jammer)
[ link | afbeelding ]
I Let The Music Speak
[ link | afbeelding ]
Ik vind trouwens als het echt zo'n LP geluid is juist mooi. Mijn LP speler klinkt een beetje krakerig geweldige sfeer krijg je dan. Vind ik dan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2008 @ 22:11:59 #176
13151 crew  Rewimo
pi_61177855
Nog zo'n mooi maar onbekend nummer: It's a crazy world

Even kijken of die op youtube staat...

Ja

pi_61191272
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:11 schreef Rewimo het volgende:

Even kijken of die op youtube staat...

Ja

Best leuk liedje, hoeveel van die onbekende liedjes hebben ze wel niet gemaakt haha.

Ok ben net terug van de stad ik heb een ABBA LP gehaald ABBA Live.
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 20:08:34 #178
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_61201549
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:11 schreef Rewimo het volgende:
Hee, die kende ik nog niet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 augustus 2008 @ 20:39:11 #179
13151 crew  Rewimo
pi_61202340
Er zijn zoveel nummers die minder bekend zijn. Aangezien ik alles heb (ook singles) ken ik volgens mij echt alle nummers

Maar als je nog iets onbekends wilt horen - met hier en daar ineens toch een bekend stukje - probeer deze dan eens:

pi_61284487
Wie van jullie is al naar Mamma Mia - the Movie geweest?
Ondergetekende is samen met Dinooo, en één van mijn zussen en zwager afgelopen zaterdag geweest. Ik wil nog een keer
Zelfs de mannen (niet uitgesproken ABBA fans) vonden het erg de moeite waard. We hadden met allen moeite om niet mee te bleren en te gaan staan ofzo . Geweldig ook, die Cameo's van Benny en Bjorn
Benny had veel bewondering gekregen voor Meryl Streep, hij vond haar een mirakel: "Ze kwam naar de studio en moest 'The winner takes it all' inzingen. Dat ging dus in one take!"
Aanrader
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 september 2008 @ 10:27:42 #181
13151 crew  Rewimo
pi_61285740
Ik wil er ook heen
pi_61289053
Hmmm ik had een Making of the Mamma Mia Movie gezien maar ik vind het jammer dat ze de liedjes opnieuw ingezongen hebben niemand overtreft de echte ABBA. Het liedje Honey Honey vond ik echt vreselijk hoe ze dat zongen sorry...
pi_61290576
Te gek dat er een ABBA topic is!

Ben 25 en megafan, wat een goeie liedjes! Heb de nummers ook vaker gespeeld, niet normaal, zo doordacht. Is echt niet zomaar de eerste de beste slappe muziek. Echt geniaal!

Heb ook de LPs een keer bij de kringloop vandaan geplukt, ik kan me echt voorstellen hoe mijn ouders daar lekker naar luisterden en meezongen...

Lalala
pi_61291292
quote:
Op maandag 1 september 2008 13:43 schreef mirrorball het volgende:
Te gek dat er een ABBA topic is!

Ben 25 en megafan, wat een goeie liedjes! Heb de nummers ook vaker gespeeld, niet normaal, zo doordacht. Is echt niet zomaar de eerste de beste slappe muziek. Echt geniaal!

Heb ook de LPs een keer bij de kringloop vandaan geplukt, ik kan me echt voorstellen hoe mijn ouders daar lekker naar luisterden en meezongen...

Lalala
Hoi ABBA fan. Zelf gespeeld? zit je in een band?

Btw ik heb die nieuwe live LP al heel vaak geluisterd echt gave LP.
pi_61356717
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:12 schreef Helgi het volgende:

[..]

Hoi ABBA fan. Zelf gespeeld? zit je in een band?

Btw ik heb die nieuwe live LP al heel vaak geluisterd echt gave LP.
Hi Helgi,

Ook abba fan dus? Super! mmm, die Live Lp ken ik niet, hoe heet tie? Ik ben vooral een "de hits van de radio" fan, maar heb ze nooit live kunnen gezien. Heb trouwens laatst nog in de studio gezet met de arrangeur van de muziek van de ABBA musical in Zweden (ken je nagaan!) . Supercoole vent.

Greetz,

M
pi_61357107
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:16 schreef mirrorball het volgende:

[..]

Hi Helgi,

Ook abba fan dus? Super! mmm, die Live Lp ken ik niet, hoe heet tie? Ik ben vooral een "de hits van de radio" fan, maar heb ze nooit live kunnen gezien. Heb trouwens laatst nog in de studio gezet met de arrangeur van de muziek van de ABBA musical in Zweden (ken je nagaan!) . Supercoole vent.

Greetz,

M
Ja ik ben ABBA fan maar nog niet zo lang hoor ik ken ze pas sinds een paar maanden. Hij heet ABBA Live.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:25:00 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_61373979
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:11 schreef verita het volgende:
Wie van jullie is al naar Mamma Mia - the Movie geweest?
Ondergetekende is samen met Dinooo, en één van mijn zussen en zwager afgelopen zaterdag geweest. Ik wil nog een keer
Zelfs de mannen (niet uitgesproken ABBA fans) vonden het erg de moeite waard. We hadden met allen moeite om niet mee te bleren en te gaan staan ofzo . Geweldig ook, die Cameo's van Benny en Bjorn
Benny had veel bewondering gekregen voor Meryl Streep, hij vond haar een mirakel: "Ze kwam naar de studio en moest 'The winner takes it all' inzingen. Dat ging dus in one take!"
Aanrader

Heerlijke film, maar ik vond wel dat The Winner Takes It All als enige nummer echt niet om aan te horen was.... Dat was veel te hoog voor Meryl, die ik verder echt goed en leuk vond zingen! Ik vond dat Sophie echt heel goed zong, zij het ook totaal in haar eigen stijl. Maar het filmplot was geniaal gebaseerd op al die ABBAliedjes Vooral hoe Harry de Harry uit Our Last Summer bleek te zijn the family man, the football fan

Oh en wat een ontzettende selfrighteous actie van Bjorn en Benny hoe ze op het laatst nog even in beeld kwamen
pi_61415059
ABBA
Mijn vader had een bandje met dat concert in Wembley, vraag me af of dat nog ergens rondzwert.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2008 22:06:36 ]
pi_61434174
Vandaag Ring Ring gekregen. Er staat een Zweedse versie van het liedje Ring Ring op zooooooo vet. Wat een prachttaal dat Zweeds.
pi_65580268
Hallo ABBA fans. Check dit topic over Agnetha Faltskog:

Agnetha Faltskog
  zaterdag 31 januari 2009 @ 00:16:06 #191
154193 TheYoung1
pi_65585471
Helgi........
Patat, dat is het!!
pi_65727253
70's ^^

abba is wel kool.
mijn mama gaf me laatst een cd.
en n plaat hek van n vriendin overgekocht voor 50 cent lol
pi_85926170
haha ABBA...jeugdherinneringen
gaat er nog iemand naar deze show?
http://www.vovert.nl/2010(...)aartverkoop-gestart/http://www.vovert.nl/2010(...)aartverkoop-gestart/
super-cheese, maar stiekum lijkt het me wel leuk om weer es van die hits de genieten
...all apologies
pi_86002260
TVP :)

Vorig jaar de Complete Studio Recordings box gekocht. Ik vind eigenlijk alles wel gaaf, vanaf de kneuterige pop van Ring Ring tot de bombastische nummers op The Visitors. Favorieten zijn Two For The Price Of One, The Visitors, As Good As New, Bang-A-Boomerang - noem maar op :D
Nee.
pi_86002998
Ik ben goedkoop geweest en heb gewoon "The Albums" boxset (nouja, boxset..) gekocht met alle originele albums en maar een bonusdisc. Heb er wel spijt van. Maar goed, de originele studioalbums blijven toch het belangrijkste :) En ja, Abba heeft imo weinig slechts gedaan. Al moet ik wel bekennen dat ik er vroeger langer kon naar luisteren dan nu :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86003687
Ik had geluk, die hele Studio Recordings box voor 35 euro, tweedehands. Hele albums achter elkaar trek ik ook niet (hoewel met name de laatste 2 albums prima te pruimen zijn), maar over alle platen heen staan zat pareltjes verspreid om het interessant te houden. Pas toevallig ook de laatste plaat van Agnetha voor 2,50 euro gekocht, en nog steeds die stem he _O_
Nee.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2010 @ 23:14:38 #197
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_86005989
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:11 schreef FedExtra het volgende:
haha ABBA...jeugdherinneringen
gaat er nog iemand naar deze show?
http://www.vovert.nl/2010(...)aartverkoop-gestart/http://www.vovert.nl/2010(...)aartverkoop-gestart/
super-cheese, maar stiekum lijkt het me wel leuk om weer es van die hits de genieten
Is dat een musical?
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:31:36 #198
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87139855
Dus PimD, voor belachelijk lage prijzen heb je nu alle albums op CD en op LP? Ik ben jaloers!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87157162
Ik moet Waterloo en Ring Ring nog op LP besef ik nu :D
Nee.
pi_87225160
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:14 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Is dat een musical?
Nee, volgens mij is het een coverband, maar dan met een hele show eromheen. In de Heineken Music Hall, dus ik verwacht wel dat ze het redelijk groots aanpakken
...all apologies
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 december 2010 @ 19:05:03 #201
13151 crew  Rewimo
pi_90641405
Nieuws!!! Uit de Telegraaf (let niet op de spelvauten :') )

quote:
'Abba-reunië gaat door'
van onze redactie
Fans van Abba opgelet! Er lijkt namelijk een Abba-reunië aan te komen...

Bandleden Benny Andersson en Björn Alvaeus lieten eerder al weten een reünie wel te zien zitten. Nu heeft ook zangeres Agneta Fältskog gezegd er wel zin in te hebben.

Agneta vertelt aan het Zweedse tijdschrift M: "Een reünie, bijvoorbeeld voor een goed doel, zouden we kunnen overwegen. Ik zie ons in de toekomst zeker weer eens iets samen doen. Het lijkt me erg leuk om herinneringen op te halen en samen op te treden."

Of Frida Lyngstad net zo enthousiast is, is nog niet duidelijk. Wel geeft ze aan dat ze de plannen met haar Abba-maatjes wil bespreken.

Er wordt gefluisterd dat de Zweedse band bij elkaar komt voor het huwelijk van prins William en zijn Kate Middleton op 29 april volgend jaar.
pi_90641658
Het lijkt me supergaaf om ze nog een keer op een podium te zien, maar ik kan me niet voorstellen dat het er nu, na bijna 30 jaar ineens van gaat komen...
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')