abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 augustus 2005 @ 18:48:23 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29928787
Vervolg van: Fok!Dieetclub deel 66

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burgers Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling op 11-09-04 deel I en deel II - Gezellige meeting met een ganzenmars.
Dieetclubmeeting V - Brainstormtopic
Dieetclubmeeting VI in de sauna in Soesterberg op 12-02-05 - De zweetmeet
Dieetclubmeeting VII Loevestein, Efteling, Sauna/BBQ - Je kan nog mee naar de Efteling en de sauna! * Geef je nu op!

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger, hier kan je ook goed je BMI berekenen. Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
* Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu ", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
* Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.
* Je kunt ook je buikomvang meten en deze noteren in je regel.

Week 33:

Asskicking-fatboy (1m86) (25,7) was 125 kg, weegt nu 89,0 kg en wil graag 76 wegen -36
Babbelzz (1m78) (27) was 90,6 kg, weegt nu 85,6 kg en wil graag 69 kg wegen -5
babyfeet (1m72) (28,4) was 91,5 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 75 kg wegen -7,5
Beessie-jen (1m85) (29,7) was 115,5, weegt nu 101,4 en wil graag 85 kg wegen -14,1
Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
Cutie (1m87) (26,4) was 108,0 kg, weegt nu 91,5 kg en wil graag 75 kg wegen -16,5
Droeke (1m70) (29,2) was 92,5 kg, weegt nu 84,5 kg en wil graag 75 kg wegen -8
dnzl (1m88) (25,5) was 107 kg, weegt nu 90,2 kg en wil graag 85 kg wegen -16,8
Eefje2602 (1m65) (27,2) was 105 kg, is nu 74 kg en wil graag 68 kg wegen -31
Faithy (1m75) (26,8) was 85 kg, weegt nu 82 kg en wil graag 70 kg wegen -3,0
Fannetje (1m75) (26,8) was 100,8 kg, weegt nu 82,1 kg en wil graag 76 kg wegen -18,7
Freecell(1m74) (25,76) was 87 kg, weegt nu 78 kg en wil graag 65 kg wegen -9
Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
Glimworm (1m75) (28,4) was 98 kg, weegt nu 87,0 kg en wil graag 70 kg wegen -11
Iksje (1m71) (25,48) was 79,5 kg, weegt nu 74,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5
IlseV (1m69) (27,8) was 81 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 70 kg wegen -1,5
Jojogirl (1m72) (29,6) was 91,0 kg, weegt nu 87,5 kg en wil graag 80 kg wegen -3,5
Jolene (1m58) (34,6) was 89 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 85 kg wegen -2,5
Koningin (1m70) (28,4) woog 84,8 kg, weegt nu 82,0 kg en wil graag 75 kg wegen -2,8
Kaputwiehund (1m73) (25,2) was 114,5 kg, weegt nu 75,5 kg, en wil graag 75 kg wegen -39
Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,4 kg en wil graag 100 kg wegen -8,6
Kroeltroel (1,83) (25,7) was 90,0 kg, is nu 86,0 kg en wil graag 73,0 kg wegen -4,0
Ladybos (1m61) (28,8) was 76,5 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 60 kg wegen -1,5
Levitation (1m70) (32,1) was 102,7 kg, weegt nu 92,7 kg en wil graag 80 kg wegen -10,0
m@x (1m65) (30,9) was 88 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -4
Maeghan (1m67) (29,6) was 93,6 kg, weegt nu 82,5 kg en wil graag 65 kg wegen -11,1
Malchevia (1m87) (26,1) was 100,3 kg, weegt nu 91,2 kg en wil graag 85 kg wegen -9,1
Mallemeid (1m80) (42) was 145 kg, weegt nu 136,4 kg en wil graag 125 kg wegen -8,6
Meimeltje (1m64) (29,4) was 92,5 kg, weegt nu 79 kg en wil graag 65 kg wegen -13,5
miss_dynastie (1m70) (38,5) was 114 kg, weegt nu 111,3 kg en wil eerst eens 100 kg wegen -2,7
Miss_S (1m67) (31,9) was 96 kg, weegt nu 89 kg en wil graag 70 kg wegen -7
miss_sly (1m65) (26,4) was 84,5 kg, weegt nu 72,0 kg en wil graag 70 kg wegen -12,5
Octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
Pandorah (1m68) (25,01) was 95 kg, is nu 70,6 kg en wil graag 65 kg wegen -24,4
Plonky (1m84) (25,1) was 95 kg, weegt nu 85,0 kg en wil graag 80 kg wegen -10
Riann (1m72) (25,4) was 102 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 70 kg wegen -27 kg en 163 cm
Sjeen (1m70) (30,7) was 105 kg, weegt nu 88,6 kg en wil graag >85 kg wegen -16,4
Stoopkind (1m76) (27,6) was 92 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 70 kg wegen -6,5
Stout (1m70) (32,3) was 106,8, weegt nu 93,5 en wil graag 70 kg wegen -13,3
Teigan (1m60) (34,6) was 96,1 kg, weegt nu 88,5 kg en wil graag >85 kg wegen -7,6
ThAzOnE (1m98) (27) was 110 kg, weegt nu 107,1 kg en wil graag 99/100 kg wegen -2,9
Vogue (1m70) (29,2) was 85,4 kg, weegt nu 84,8 kg en wil graag 66 kg wegen -0,6
Zusje (1m77) (27,9) was 107,3 kg, weegt nu 87,3 kg en wil graag 80 kg wegen -20

Updatelijstje:
Week 34: miss_S
Week 35: Sjeen
Week 36: Pandorah
Week 37: Teigan
Week 38: miss_dynastie
Week 39: miss_sly

Let op!!! Als je je nieuwe regeltje post, denk dan ook even aan het aanpassen van je BMI.... Ik zie toch te vaak dat het niet is aangepast, en het is voor de updater best veel werk om dat elke keer weer uit te moeten rekenen...

Er stond hier altijd een lijst met nuttige links. Al deze links (en meer) zijn inmiddels op deze site terug te vinden. Dieetsite speciaal voor deze topicreeks.

Even snel...ik ga 'm zo bijwerken

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjeen op 24-08-2005 19:08:54 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_29929423
ja, een terugvindpostje van mij....

Ik heb vanmiddag nog geskate, was wel lekker...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 augustus 2005 @ 19:10:10 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_29929543
Mijn laatste post uit het vorige topic...
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 09:58 schreef Levitation het volgende:
Zucht, Sjeen hoe doe jij dat toch? Je gaat zo hard! Ik sta al weer een week of 2 stil... Ondanks dat ik veel sport gaat het zo ontzettend langzaam... zou zo graag onder de 90kg zakken.

IlseV: gewoon volhouden, het komt goed... iedereen heeft ups-en-downs. Als je door gaat komt 't allemaal goed. Ik ga nu ook helemaal niet snel en soms kom ik weer een kilootje aan... het gaat er wel weer af, maar soms vind ik het wel echt hard werken.
Dit is het resultaat van een weekend veel te veel bier en veel te weinig eten... Dus niet de ideale manier om af te vallen

Ik merk het trouwens wel als ik niet of minder sport, dan blijf ik rond hetzelfde gewicht hangen. Ik heb twee/drie weken geleden ook zo'n plateautje gehad... Heb toen ook niet ge-update.

Hou in gedachten dat het er ook niet allemaal zo snel aangekomen is. En ja, het is inderdaad hard werken, héél hard werken. Een goede motivator helpt! en die heb ik gelukkig
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_29930336
tvp!

Nog geen update hier.
Ben nog steeds op hetzelfde gewicht, zelfs na een weekend lowlands.
pi_29933799
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:31 schreef Cutie het volgende:
tvp!

Nog geen update hier.
Ben nog steeds op hetzelfde gewicht, zelfs na een weekend lowlands.
Dat is dus positief
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 24 augustus 2005 @ 22:18:35 #6
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29936731
Na een week ben ik ook op dezelfde gewicht . Ik denk wel dat ik er meer spier bij heb, yay! Mijn man borsten zijn wel een beetje kleiner, en mijn buik ook. Ik ben nu ook begonnen met stabiliteits oefeningen!
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_29947591
hallo
ik doe nog steeds verwoede pogingen om nog wat extra kwijt te raken.
maar de laatste tijd lukt het me niet echt..
ik blijf al tijden hangen op de 12 kilo, waar ik uiteraard trots op ben.
maar nu het volgende;
ik drink ontzettend veel, en dan vnl. water.
nu weet ik dat water drinken goed voor je is, maar teveel kan slecht zijn..
ik denk dat ik niet overdrijf als ik zo aan de 2,5 liter per dag kom, misschien wel 3, op een goeie dag.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_29951848
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 09:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
hallo
ik doe nog steeds verwoede pogingen om nog wat extra kwijt te raken.
maar de laatste tijd lukt het me niet echt..
ik blijf al tijden hangen op de 12 kilo, waar ik uiteraard trots op ben.
maar nu het volgende;
ik drink ontzettend veel, en dan vnl. water.
nu weet ik dat water drinken goed voor je is, maar teveel kan slecht zijn..
ik denk dat ik niet overdrijf als ik zo aan de 2,5 liter per dag kom, misschien wel 3, op een goeie dag.
Ik heb het ooit met een kennis-van-een-kennis (is huisarts) hier over gehad, nav die jongen die zich met 6 liter water in coma had gedronken... (tja, je moet toch ergens over praten als je met bijna-vreemden bij elkaar aan tafel zit met een bruiloft)Het drinken van grote hoeveelheden water is heel slecht voor je natrium (zout) huishouding. Het evenwicht in je lichaam wordt verstoord waardoor je uiteindelijk zelfs kan uitdrogen. Je komt vooral dus in de problemen als je wel veel water drinkt en geen zouten/voedingsstoffen binnen krijgt. Maar het gaat dan wel om grote hoeveelheden water in korte tijd (dus 6 liter tijdens een spelletje ofzo).

Wat ik wel merk is dat ik last van mijn maag krijg als ik meer dan 2 liter water op mijn werk naar binnen giet. Word ik echt naar van... maar dat zal wel voor iedereen verschillend zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:36:47 #9
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_29956418
Ik drink ook minimaal 2,5 liter op een dag en krijg soms zelfs nog een droge keel als ik langere tijd niks gedronken heb.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_29956867
Ik heb een vraagje, eet ik te weinig? Ik dacht dat ik wel genoeg at, maar de laatste tijd ben ik wat slapjes.
- ontbijt: grote bak (300ml) magere yoghurt met muesli
- tussendoor: 1 st. fruit (meestal sinaasappel)
- lunch: 3 boterhammen met sandwichspread
- tussendoor: 1a2 st. fruit (meestal sinaasappel oid)
- avondeten: meestal iets van groente met rijst óf met vlees (klein stukje).

Avondeten probeer ik opzettelijk zo min mogelijk kcal binnen te krijgen omdat ik 's avonds meestal niet zo heel veel doe (lees: niet langdurig fietsen ofzo). Daarna eet ik niets meer.
Ik geloof dat bovenstaande in totaal zo'n 1200-1600 kcal is (afhankelijk van 1 of 2 stuks fruit, wel of geen vlees bij het eten, soms een mager toetje enz.).

Sommige dagen heb ik nergens last van, maar de afgelopen week ben ik al de hele tijd duizelig en heb ik "honger" (kan bij mij van alles zijn... waaronder echt honger). Ik durf eigenlijk niet veel meer te eten, bang dat ik dan weer in m'n oude patroon verval...
***Levi was here***
pi_29957988
Levitation: Je hebt een aardig eetpatroon, komt zo'n beetje overeen wat ik op een werkdag eet. Op welk moment van de dag heb je die honger dan? En hoe voelt die honger dan aan? Soms heb je hersenhonger en dat kan je oplossen dmv een kauwgompje nemen of wat water / kruidenthee te drinken. Ik ken het wel want ik heb een tijdje zo rond 1700 last van op werkdagen. Ik eet dan een klein bakje optimel yoghurt.
Andere tips:
- misschien een boterham in de middag beleggen met 30+ kaas / magere vleeswaren voor de variatie?
- in de avond bij trek: worteltjes, komkommer ed eten. Of neem een stukje ontbijtkoek van 60 kcal.
Hoe goed in de gaten wat je eet wanneer je die duizeligheden krijgt wellicht kan je het dan verklaren (dmv een eetdagboekje).
pi_29959090
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 14:48 schreef Levitation het volgende:
Ik heb een vraagje, eet ik te weinig? Ik dacht dat ik wel genoeg at, maar de laatste tijd ben ik wat slapjes.
- ontbijt: grote bak (300ml) magere yoghurt met muesli
- tussendoor: 1 st. fruit (meestal sinaasappel)
- lunch: 3 boterhammen met sandwichspread
- tussendoor: 1a2 st. fruit (meestal sinaasappel oid)
- avondeten: meestal iets van groente met rijst óf met vlees (klein stukje).

Avondeten probeer ik opzettelijk zo min mogelijk kcal binnen te krijgen omdat ik 's avonds meestal niet zo heel veel doe (lees: niet langdurig fietsen ofzo). Daarna eet ik niets meer.
Ik geloof dat bovenstaande in totaal zo'n 1200-1600 kcal is (afhankelijk van 1 of 2 stuks fruit, wel of geen vlees bij het eten, soms een mager toetje enz.).

Sommige dagen heb ik nergens last van, maar de afgelopen week ben ik al de hele tijd duizelig en heb ik "honger" (kan bij mij van alles zijn... waaronder echt honger). Ik durf eigenlijk niet veel meer te eten, bang dat ik dan weer in m'n oude patroon verval...
Volgens mij mis je wat vitaminen. Tenminste als ik naar mn eigen ervaringen kijk.
Bij elke drogist kan je vitaminen bruis tabletten halen. Die los je op in water. De calorieën hier in zijn volgens mij nog onder de 1 dus is goed te doen.
Ben zelf 2x flauw gevallen door het lijnen dus ik nam het zekere voor het onzekere en nam er 4 per dag. Op vaste tijdstippen uiteraard

Wat ik ook handig vond (eigenlijk nog steeds) is inderdaad je "hersens bedriegen dat je eet" dmv een kauwgompje of gewoon droge cream crackers te nemen (15cal p.st.). Dan zijn je kaken ook bezig. Beetje gelijk aan stoppen met roken, "maar wat doe ik dan met mn handen" idee

Je zou ook es wat kunnen afwisselen met je broodbeleg en het fruit wat je tussen door eet. Bijv. slankiekaas, sandwichspread, appelstroop o.i.d. scheelt in het honger gevoel.
(ik spreek hier natuurlijk alleen maar uit eigen ervaringen. Misschien heb je het al geprobeert, mijn excuses dan hiervoor)

[ Bericht 8% gewijzigd door Sannetie op 25-08-2005 16:11:47 ]
"Out for my own, out to be free
One with my mind, they just can't see
No need to hear things that they say
Life's for my own to live my own way"
pi_29959218
tis jammer dat het nodig is maar ik vind het een geweldig topic!
Wat een goeie stimulans. Sommige hebben toch dat duwdje nodig.

* Sannetie is 13 jaar te vroeg gaan lijnen
pi_29961228
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:44 schreef Sannetie het volgende:

[..]

Volgens mij mis je wat vitaminen. Tenminste als ik naar mn eigen ervaringen kijk.
Bij elke drogist kan je vitaminen bruis tabletten halen. Die los je op in water. De calorieën hier in zijn volgens mij nog onder de 1 dus is goed te doen.
Ben zelf 2x flauw gevallen door het lijnen dus ik nam het zekere voor het onzekere en nam er 4 per dag. Op vaste tijdstippen uiteraard

Wat ik ook handig vond (eigenlijk nog steeds) is inderdaad je "hersens bedriegen dat je eet" dmv een kauwgompje of gewoon droge cream crackers te nemen (15cal p.st.). Dan zijn je kaken ook bezig. Beetje gelijk aan stoppen met roken, "maar wat doe ik dan met mn handen" idee

Je zou ook es wat kunnen afwisselen met je broodbeleg en het fruit wat je tussen door eet. Bijv. slankiekaas, sandwichspread, appelstroop o.i.d. scheelt in het honger gevoel.
(ik spreek hier natuurlijk alleen maar uit eigen ervaringen. Misschien heb je het al geprobeert, mijn excuses dan hiervoor)
Ik slik iedere morgen een multivitamine tablet... volgens de eetmeter (vh voedingscentrum) krijg ik genoeg vitamines binnen, behalve foliumzuur (maarja, ben niet zwanger en hoop dat ook nog niet te worden) en selenium (geen idee waar dat nuttig voor is).
Kauwgom eet ik eigenlijk nooit, geen idee waarom niet eigenlijk... voel me een beetje een als ik zo zit te malen.
Afwisseling in broodbeleg, tja zou kunnen. Moet wel zeggen dat ik 3 soorten sandwichspread heb staan en het vooral eet omdat ik 't lekker vind... (tja, gekke mensen moeten er ook zijn).

Nu noem ik al snel iets "honger", moet ook eerlijk zeggen dat ik zelf niet goed weet wanneer het wel of geen honger is. Vaak heb ik last van m'n maag en ga ik daardoor ook eten. De laatste dagen ben ik vooral heel slappies en als ik eet is dat -heel even- weg. Als ik me zo voel vind ik lijnen zo ontzettend moeilijk. Normaal vreet ik me helemaal klem als ik me zo voel...
***Levi was here***
pi_29961457
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 15:15 schreef Pandorah het volgende:
Levitation: Je hebt een aardig eetpatroon, komt zo'n beetje overeen wat ik op een werkdag eet. Op welk moment van de dag heb je die honger dan? En hoe voelt die honger dan aan? Soms heb je hersenhonger en dat kan je oplossen dmv een kauwgompje nemen of wat water / kruidenthee te drinken. Ik ken het wel want ik heb een tijdje zo rond 1700 last van op werkdagen. Ik eet dan een klein bakje optimel yoghurt.
Hihi, om 17.00 uur heb ik meestal echt gierende honger, dan fiets ik snel naar huis om zsm te kunnen koken en eten. Meestal tegen de tijd dat ik aan tafel zit ben ik over die honger heen.
quote:
Andere tips:
- misschien een boterham in de middag beleggen met 30+ kaas / magere vleeswaren voor de variatie?
- in de avond bij trek: worteltjes, komkommer ed eten. Of neem een stukje ontbijtkoek van 60 kcal.
Hoe goed in de gaten wat je eet wanneer je die duizeligheden krijgt wellicht kan je het dan verklaren (dmv een eetdagboekje).
Een extra boterham meenemen betekend bij mij eigenlijk altijd dat ik die meteen met de rest mee op eet... bewaren is niet mijn sterkste kant.
***Levi was here***
pi_29961915
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:41 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik slik iedere morgen een multivitamine tablet... volgens de eetmeter (vh voedingscentrum) krijg ik genoeg vitamines binnen, behalve foliumzuur (maarja, ben niet zwanger en hoop dat ook nog niet te worden) en selenium (geen idee waar dat nuttig voor is).
Kauwgom eet ik eigenlijk nooit, geen idee waarom niet eigenlijk... voel me een beetje een als ik zo zit te malen.
Afwisseling in broodbeleg, tja zou kunnen. Moet wel zeggen dat ik 3 soorten sandwichspread heb staan en het vooral eet omdat ik 't lekker vind... (tja, gekke mensen moeten er ook zijn).

Nu noem ik al snel iets "honger", moet ook eerlijk zeggen dat ik zelf niet goed weet wanneer het wel of geen honger is. Vaak heb ik last van m'n maag en ga ik daardoor ook eten. De laatste dagen ben ik vooral heel slappies en als ik eet is dat -heel even- weg. Als ik me zo voel vind ik lijnen zo ontzettend moeilijk. Normaal vreet ik me helemaal klem als ik me zo voel...
Niemand heeft ooit gezegt dan lijnen makkelijk zou zijn

3 soorten sanwichspread!?..inderdaad gekke mensen moeten er ook zijn. Misschien is het toch verstandig om daar wat afwisseling in te brengen.
Ik kan mij herrineren dat ik vooral heeel erg week was als ik ongesteld moest worden. Ik brak een suikerklontje door de midden (voor hoever dat mogelijk is met zoon klein klontje) en begon er op te zuigen. Daar knapte ik altijd wel wat van op. Niet helemaal natuurlijk want je bent immers aan het lijnen .

Of ik nu wel af of niet, mijn maag was altijd al pijnlijk. Dus mijn keuze was makkelijk dan maar niet eten LET OP DIT IS GEEEN ADVIES-> THUIS NIET GAAN PROBEREN!

* Sannetie heeft heeeel slecht gelijnd. En nog steeds staat haar dieet knop aan.
pi_29962486
Vergeten jullie de meeting in de Efteling op zaterdag 3 september niet?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_29971268
hoi, voor mannen staat 2500 calorieën gemiddeld en voor vrouwen 2000 calorieën, waaruit bestaat zo een dag dan ? bijvoorbeeld: 5 minuten fietsen op een dag en 2 keer de trap op.

Wat houdt die gemiddelde inspanning dus in ?
pi_29974400
Wel, had even geen internettoegang....daarom ook pas mijn late reactie...
Wat eet ik op een dag...

• 7u00 2 glazen water
  • 7u30 2 sneden volkoren brood met light jam en kaas of kip of rookvlees
  • 10u00 een stuk fruit
  • 12u 30 zelfde als ontbijt maar dan een bakje rauwkost en soepje erbij
  • 15u00 een yoghurtje van vitalinea
  • 17u00 barst ik van de honger maar om 18u00 staat het eten klaar.Dat is dan soep, meestal gekookte aardappelen, veel groenten en een gegrild stukje vlees
  • en ik probeer om 21u00 nog een stuk fruit te eten
    Drinken over de gehele dag is een anderhalve liter water.

Nu moet ik wel zeggen dat dit het ideale schema is, meestal lukt het niet zo strikt met mijn tussendoortjes vanwege vergaderingen..

Ik hou ook een eetdagboek bij voor mijn dietiste...

dan het sporten, Ik ga 3 maal per week minimum een uur trainen... cardio maar ook specifieke oefeningen...

tips zijn welkom...
    Ilse
  • pi_29974605
    Ik zit momenteel in een huisartsenpraktijk en heb al een paar mensen met overgewicht tips gegeven en een paar mensen verwezen naar een diëtiste. Leuk hoor...alleen was ik elke keer wel de zwaardere van de twee De huisarts waar ik nu co-schap doe was trouwens van mening dat niemand ooit was afgevallen na een verwijzing naar de diëtiste. Hij vond ze voor overgewicht compleet nutteloos, gaven alleen advies en tips die allemaal ook in boeken of op internet te vinden zijn (of in de Libelle) en waren verder nutteloos. Je kon beter naar een afslankclub gaan dan naar een diëtist. Hij was het meest enthousiast over sportscholen die een speciaal afvalprogramma hadden.
    pi_29974698
    Waar is een dieetist dan wel goed voor Isa?
    pi_29976868
    quote:
    Op donderdag 25 augustus 2005 16:47 schreef Levitation het volgende:
    [..]
    Een extra boterham meenemen betekend bij mij eigenlijk altijd dat ik die meteen met de rest mee op eet... bewaren is niet mijn sterkste kant.
    O, sorry dat ik verkeerd overkwam, maar ik doelde niet op een extra boterham maar op die drie boterhammen als lunch .

dp81: ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ze bedoelen met “gemiddelde inspanning”. Als je op google zoekt, geeft iedereen wel een andere term. Misschien iets met: naar de auto lopen en wat lopen op kantoor?

IlseV: houd eens bij op overgewicht.nl wat je allemaal eet. Je moet dan zorgen dat je per dag zo’n 1200/1300 kcal binnen krijgt. Ik vermoed dat als je niet je tussendoortjes eet, dat je dan te weinig binnenkrijgt waardoor je lichaam in de spaarstand gaat. Ik zou tussen de middag nog een stuk fruit nemen en s’avonds een extra toetje. Ik mis trouwens wel de zuivel... als je het lekker vindt, kan je best tussen de middag wat melk drinken. En de hoeveelheid sporten lijkt mij wel okee (hoewel ik 4 x in de week aan sport probeer te doen).
    pi_29978089
    Nou hartelijk dank voor de tip. Heb me juist ingeschreven bij de beweeg en eetwijzer
    en vanaf morgen starten....

groetjes,
    Ilse
    pi_29984979
    quote:
    Op donderdag 25 augustus 2005 22:32 schreef Liejannuh het volgende:
    Waar is een dieetist dan wel goed voor Isa?
    Ik geloof dat hij de diëtist alleen nuttig vond bij ziekten waar een dieet bij hoort (als je te horen krijgt dat je kind phenylketonurie heeft weet jij vast niet wat voor een dieet je moet geven), voor afvallen was een diëtist volkomen nutteloos. Er zit ook wel wat in. IIk ben nog nooit een onderzoek tegen gekomen waarin stond dat mensen met een dietist beter afvielen dan mensen zonder dietist. Wel dat mensen met een groepje mensen/lotgenoten beter afvielen dan zonder.
    pi_29984985
    dp81, ik heb nu even geen tijd, maar ik heb die informatie wel in boeken staan. Als ik thuis kom zal ik wat gaan overtypen als je het heel graag wilt weten. (kan het online eigenlijk ook niet vinden)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')