Gutteguttegut schreef:quote:Knuf meldt zich ook maar eens op dit topic na al het meelezen in de vorige deeltjes.
Vind het daten via datingsites leuk en heb tot nu toe overwegend positieve ervaringen gehad (maar nog steeds single haha). Aankomend weekend heb ik een date met een wel errug leuke meneer. Grote nadeel van datingsites vind ik wel dat je soms zulke hoge verwachtingen hebt van iemand dat daar in RL bijna niet meer aan te voldoen is, merk vooral dat de heren daar vaak last van hebben.
Maar goed.......heb zin in m'n date en hoop er weer het beste van!
Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar een voorbeeld. Ik herken wel dat de één een relatie verwacht, terwijl de ander veel afwachtender is of een andere verwachting heeft.quote:Kun je mij eens een voorbeeld (of 2) van zulke situaties noemen?
Dit was wat ik in gedachten had buiten de ongelijke verwachtingen. Dit is ook de reden dat je het MSN-contact zo kort mogelijk moet houden. Niet zo kort uiteraard dat je niet de zekerheid hebt dat degene aan de andere kant iemand anders is dan dat hij/zij zich voordoet.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:53 schreef Knuf het volgende:
Voorbeelden vind ik moeilijk.......ff denken. Met internetdates heb je pre-date voornamelijk cnotact via mail/MSN of sms en misschien af en toe bellen. Bij deze vorm van communicatie mis je een aantal prikkels die je bij RL contact wel hebt (geur, bewegingen, lichaamshouding om er maar een paar te noemen). Aangezien je deze informatie niet hebt ga je deze in je hoofd een eigen invulling geven. Als het ware creeer je daarmee een persoon die in vele opzichten lijkt op degene die je gaat ontmoeten maar toch NET een beetje anders is. Dat zorgt ervoor dat je tijdens/na de date wel eens met het gevoel blijft zitten dat het welliswaar ontzettend leuk was maar dat je toch "iets" mistte. Dat ligt niet aan de date maar aan het beeld dat je vantevoren hebt gevormd van die persoon. Netto resultaat is vaak (eigen ervaring) dat je na een aantal te horen krijgt dat je het "net" niet bent. Weet niet of je begrijpt wat ik bedoel?
Gezien het aantal views van de topics, zijn er denk ik wel wat vaste meelezers. Datingsites zijn populair, het is veel interactiever dan de oude contactadvertentie in de krant. Contactadvertenties konden overigens goed gevolg hebben; mijn ouders zijn na deze stap bijna 30 jaar getrouwd.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:47 schreef Copycat het volgende:
Deeltje dertien alweer!
En het blijft nieuwe users aantrekken.
Schot in de roos, deze reeks!
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:59 schreef Mickeys het volgende:
...zelf een keer gehad met een date... het was een rasechte boer, zo sprak hij, zo deed hij (met een vork het griekse eten prakken (ja echt waar) en dan op zijn boers eten) en zo was het ook echt. Een echte regelrechte mega afknapper dus.
we doen ons best Copycat
LOL een heel schemaquote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:14 schreef Solitarias het volgende:
1e date: altijd om 16:00 thee/koffie/wijn gaan drinken ergens
- Is ze vervelend, dan moet je opeens om 18:00 bij vrienden gaan eten
- Is ze leuk, dan ga je om 19:00 met haar ergens een hapje eten....
Werkt altijd!
2e date overigens altijd naar een klimhal... kun je haar fysiek goed uitchecken....
Er wordt veel gepost, maar weinig gedatetet.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Vandaag een artikeltje in de Metro over datingsites.
Hoe staat het hier (ben ff weggeweest)? Nog spannende dates plaatsgevonden?
Ik ontving gisteren een kaartje van mijnuit Egypte.
Wat een walgelijk voltooid deelwoord.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:45 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Er wordt veel gepost, maar weinig gedatetet.
Gossiemossie, zelfs docenten Nederlands maken wel eens een tikfout.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er staat wel een 'et' te veel.
Zeker!quote:
Hmmm... de eerste date zou ik dan met vlag en wimpel slagenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:14 schreef Solitarias het volgende:
1e date: altijd om 16:00 thee/koffie/wijn gaan drinken ergens
- Is ze vervelend, dan moet je opeens om 18:00 bij vrienden gaan eten
- Is ze leuk, dan ga je om 19:00 met haar ergens een hapje eten....
Werkt altijd!
2e date overigens altijd naar een klimhal... kun je haar fysiek goed uitchecken....
eentje die in ieder geval geen cijfers in zich heeft... zoals geboortejaar of leeftijd... zo ehm.... simpel... maar een leuke originele... eentje die je interesse trektquote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:18 schreef UncleFunk het volgende:
Waar moet een goede nickname aan voldoen? Vreemd dat we dit niet eerder bespraken.
Ik heb nu juist wel eentje met geboortejaar erin... ben dit keer eens wat minder irigineel geweest dan de vorige keer op Lexa.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
eentje die in ieder geval geen cijfers in zich heeft... zoals geboortejaar of leeftijd... zo ehm.... simpel... maar een leuke originele... eentje die je interesse trekt
alsof de mijne dat doet hahahaha
quote:HoOii HoOii
ik bn een leuke en spontane meiid en ik bn niiet wanhopig op zoek ofsO, maar een leUke date is noOiit weg natuurlijk en dn ziien we vanself wel hoe dingen lOpen;)
ik zoek een leuke en een hele spontane jongen diie houdt vn lachen!
gwn gezellig samen op de bank ensO of juist gewoOn veel uiitgaan! , , als j dat aanspreekt of j denkt ik wil wel contact opnemen, , dankje..:D!
kusJ..!!
De natte droom voor BrEeZaH-liefhebbers.quote:HOii lievrtts....ik ben opzoek naar een lieve leuke en skatige jongen diii ook van humor houd...;) donkr bruin haar en mahg gespierd...:P
ik hoop dat ik wat te horen krijg van jullie?
ik reken op jullie
kusSjj see you...(K)
Doorgaans niet nee, maar van een naam als B0yZzZlUffEr word ik niet bepaald warm.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:29 schreef mortje het volgende:
Ik denk niet dat een nickname van doorslaggevend belang is om een reactie/date te krijgen lijkt me zo.
quote:Hoi allemaal
ik ben zo alleen
ik zoek iemand voor vriendschap
1.80
cup dd
als je het intereseert wil ik best een keer met je daten
Wat gaan jullie doenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:23 schreef CvB het volgende:Ik heb net gebeld met dat meisje van knuz en we hebben twintig minuten over echt heeeelemaal niks zitten kletsen, volgens mij is ze compleet gestoord, net als ik!
We hebben voor woensdag een date gepland en ik ben echt heel benieuwd hoe dat gaat worden, maar kheb er wel een goed gevoel over!
Ok Leukquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:35 schreef CvB het volgende:
We gaan iets afspreken in Rotterdam, daar woont zij in de buurt, dus ik ga een uur treinen naar haar toe! Wat we daar gaan doen zien we nog wel, misschien iets drinken, eten, bios. Of dierentuin, of iets anders.
Ik kan nog niet uit ervaring spreken op dit gebied, maar ik denk dat het in principe het handigst is om gewoon ergens in het midden af te spreken. Dan heb je beiden ongeveer dezelfde reistijd, en kan geen van de twee de ander ooit voor de voeten werpen dat hij/zij meer moeite heeft gedaan etc.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:29 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat doen de fokkers hier eigenlijk? Laten de mannelijke fokkers de vrouwen naar zich toe komen voor de eerste date of ga je naar haar toe. En de vrouwelijke? Ik ben wel benieuwd. Overigens gaat dit natuurlijk niet op als je in dezelfde stad woont
Ik zoek specifiek mannen uit de buurt. Dus dan gaan we gewoon hier in de stad wat drinken. Meestal bij mijn favoriete tentje, dus daar hebben ze me intussen al vier keer met een andere man gezien.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:29 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat gaan jullie doenEn spreek je af in jou stad/dorp of haar stad/dorp?
Wat doen de fokkers hier eigenlijk? Laten de mannelijke fokkers de vrouwen naar zich toe komen voor de eerste date of ga je naar haar toe. En de vrouwelijke? Ik ben wel benieuwd. Overigens gaat dit natuurlijk niet op als je in dezelfde stad woont
ik let idd ook niet echt op nicknames, alleen als ze breezerletters bevatten dan reageer ik niet zo snel, maar een geboortejaar erin vind ik niet zo erg, heb ik zelf ookquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:29 schreef mortje het volgende:
Ik denk niet dat een nickname van doorslaggevend belang is om een reactie/date te krijgen lijkt me zo.
Ik snap echt niet hoe jij (en trouwens ook sommige anderen) dat doet hoor... als ik één of twee leuke contacten heb via zo'n site, dan is het voor mij echt genoeg. Ik ben ook nog aardig kieskeurig, en áls ik iets doe, wil ik het goed doen. Het komt anders allemaal zo willekeurig over. Kan het moeilijk uitleggen. Ik heb liever één iemand waar ik helemaal voor ga, dan 20 iemanden die allemaal wel "mogelijk relatiemateriaal" zijn. Snapje?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:56 schreef Sylvana het volgende:
Zo, ik ben weer thuis van een leuk dagje A'damheb alleen de hele dag geen berichtjes ontvangen
Maar morgenochtend dan krijg ik wel weer een berichtje van me leuke man
Die stuurt altijd ' ochtends om 7 uur berichtjes
Ik zoek voornamelijk mensen hier uit de buurt, dus ligt er gewoon aan, als het in dezelfde stad is dan is het niet zo moeilijk natuurlijk, en anders dan zien we wel, als het in de buurt is vind ik het niet erg om die kant op te gaan, maar als hij hier wil komen maakt het me ook niet uitquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:29 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat dacht je van nicknames als Casanova, Hard4U, tattooman, etc.?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik let idd ook niet echt op nicknames, alleen als ze breezerletters bevatten dan reageer ik niet zo snel, maar een geboortejaar erin vind ik niet zo erg, heb ik zelf ookOf als iemand "hunk" ofzo in zijn naam heeft, dan zal ik ook niet zo snel reageren
ik heb mijn msnlijst opgeruimd, alle mensen van wie ik niet meer wist wie ze waren gedelete, heb nou nog 10 potentiele dates, maar heb dus nog steeds niemand gedatequote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:01 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe jij (en trouwens ook sommige anderen) dat doet hoor... als ik één of twee leuke contacten heb via zo'n site, dan is het voor mij echt genoeg. Ik ben ook nog aardig kieskeurig, en áls ik iets doe, wil ik het goed doen. Het komt anders allemaal zo willekeurig over. Kan het moeilijk uitleggen. Ik heb liever één iemand waar ik helemaal voor ga, dan 20 iemanden die allemaal wel "mogelijk relatiemateriaal" zijn. Snapje?
die doen het ook niet echt goedquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:02 schreef Christine het volgende:
[..]
Wat dacht je van nicknames als Casanova, Hard4U, tattooman, etc.?
Dat heb ik ook wel ja. Nu heb ik dus twee meiden waar ik contact mee heb, met eentje mail ik veel en met de ander heb ik dus vanavond gebeld. Ik merk dat ik nu al een beetje het idee heb dat ik niet helemaal eerlijk ben tegen dat meisje waar ik mee mail en ik ben nu helemaal niet meer aan het rondkijken op knuz. Twee tegelijk is wat mij betreft meer dan genoeg.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:01 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe jij (en trouwens ook sommige anderen) dat doet hoor... als ik één of twee leuke contacten heb via zo'n site, dan is het voor mij echt genoeg. Ik ben ook nog aardig kieskeurig, en áls ik iets doe, wil ik het goed doen. Het komt anders allemaal zo willekeurig over. Kan het moeilijk uitleggen. Ik heb liever één iemand waar ik helemaal voor ga, dan 20 iemanden die allemaal wel "mogelijk relatiemateriaal" zijn. Snapje?
tja, als je echt op zoek bent naar een relatie dan kan ik me dat wel voorstellen, maar ik ben meer op zoek naar vrienden en dan vind ik het niet erg om het met een heleboel te proberen en dan te zien hoe het gaat, want vrienden kan ik nooit genoeg hebbenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:05 schreef CvB het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel ja. Nu heb ik dus twee meiden waar ik contact mee heb, met eentje mail ik veel en met de ander heb ik dus vanavond gebeld. Ik merk dat ik nu al een beetje het idee heb dat ik niet helemaal eerlijk ben tegen dat meisje waar ik mee mail en ik ben nu helemaal niet meer aan het rondkijken op knuz. Twee tegelijk is wat mij betreft meer dan genoeg.
Hoewel ik niet sta ingeschreven bij datingsites, denk ik er precies zo over.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:01 schreef Christine het volgende:
[..]
Same here... als het met één iemand goed klikt, dan vind ik het niet eens echt eerlijk om verder te zoeken. Maar het is ook het idee erachter... ik word niet zomaar verliefd op iemand, en ik stap dus ook niet zomaar van de ene op de andere man over, alsof het gaat om een paar schoenen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:05 schreef CvB het volgende:
Dat heb ik ook wel ja. Nu heb ik dus twee meiden waar ik contact mee heb, met eentje mail ik veel en met de ander heb ik dus vanavond gebeld. Ik merk dat ik nu al een beetje het idee heb dat ik niet helemaal eerlijk ben tegen dat meisje waar ik mee mail en ik ben nu helemaal niet meer aan het rondkijken op knuz. Twee tegelijk is wat mij betreft meer dan genoeg.
Neem er een paar van mij. Ik heb veel te weinig tijd om ze allemaal vaak genoeg te zien/spreken.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:08 schreef Sylvana het volgende:
want vrienden kan ik nooit genoeg hebben
Precies, nicknames zeggen al iets over de persoon soms. PapaChulo zou ik dus niet snel bekijken. Ook niet Henk67 ofzo...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:12 schreef suikerzoet het volgende:
Ik vind nicknames wel redelijk van belang. Niet dat ik nou superkritisch ben wat dat betreft, maar sommige namen zeggen best veel over een persoon en dan weet ik meteen dat ik z'n profiel niet hoef te bekijken. Als er iemand Taxisjonnie heet, Hot69 of MuscleMike.... je snapt 'm wel.
nouja, ik ben dus meer op zoek naar vrienden, dus ik zou dan gewoon afsprekenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:14 schreef suikerzoet het volgende:
Ok, dan heb ik nog een vraagje:
Wat doen jullie met mensen waarvan je 100% zeker weet dat het geen relatiemateriaal is, maar waarvan je wel de indruk hebt dat het een heel interessant en leuk persoon kan zijn voor een gewone vriendschap? Ga je er energie in steken of laat je het voor wat het is, en richt je je alleen op die potentiele date / partner?
als ik echt op zoek zou zijn naar een relatie, en 100% zeker weet dat die man geen relatiemateriaal is dan zou ik er geen moeite in stekenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:16 schreef suikerzoet het volgende:
( Bij bovenstaande ga ik er dan wel van uit dat beiden op zoek zijn naar een relatie / partner en niet naar uitbreiding van hun vriendenkring. )
Ligt aan mijn bui. Ik sta altijd wel open voor nieuwe vriendschappen en ik sta niet alleen op die site om een relatie te zoeken (of beter: helemaal niet, ik denk niet dat je via zo'n site snel "de ware" zult vinden). Misschien een beetje tussen neus-en-lippen door vertellen over andere dates die je hebt, of gewoon een keertje afspreken... dan zal hij toch ook wel merken dat jij niks meer wil?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:14 schreef suikerzoet het volgende:
Ok, dan heb ik nog een vraagje:
Wat doen jullie met mensen waarvan je 100% zeker weet dat het geen relatiemateriaal is, maar waarvan je wel de indruk hebt dat het een heel interessant en leuk persoon kan zijn voor een gewone vriendschap? Ga je er energie in steken of laat je het voor wat het is, en richt je je alleen op die potentiele date / partner?
Wat sylvana zegt.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:16 schreef suikerzoet het volgende:
( Bij bovenstaande ga ik er dan wel van uit dat beiden op zoek zijn naar een relatie / partner en niet naar uitbreiding van hun vriendenkring. )
Ik wil juist alleen maar afspreken met mensen die niet alleen maar op zoek zijn naar een relatie via zo'n datingsite. Ik hoef niet perse een relatie, dus dan heeft het geen zin om met iemand af te spreken die dat perse wel wil (en dat heb je vrij vlug door). Ik heb geen zin in een kruisverhoor of je elkaar wel leuk vindt of niet......veel te geforceerd. Het is veel leuker om gewoon met iemand af te spreken zonder de kans dat je teleurgesteld wordt dat je alweer de "ware" niet hebt gevonden. Gewoon wat leuks doen, net zoals je met een al bestaande vriendin uitgaat. Als het romantisch wordt is dat alleen maar leuk, als dat niet gebeurd heb je toch nog een leuke date gehad. Zoals Christine zegt geloof ik ook niet dat je vlug de "ware" vindt en via een datingsite wordt het niet makkelijker. Het kan wel en als het gebeurd is dat natuurlijk super, maar ik ga er niet van uit.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:16 schreef suikerzoet het volgende:
Mijn dates zijn eigenlijk allemaal geweest in Utrecht, waar ik woon. Maar latere dates (dat was maar 1 keer) waren net zo goed bij haar. Zij kende Utrecht, en haar ouders wonen hier in de buurt, dus ze kwam er zelf ook vaker langs.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:29 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat gaan jullie doenEn spreek je af in jou stad/dorp of haar stad/dorp?
Dat lezen ze heus wel. Wat denk jij dan?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:03 schreef Christine het volgende:
Ik kreeg net een berichtje van iemand van 36, terwijl ik duidelijk heb staan dat ik tot 30 jaar zoek. Waarom lézen ze nou niet wat je schrijft...
The good old clichés. Uit eten, eten, kauwen, drinken, iets anders gaan doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:59 schreef suikerzoet het volgende:
Ik zou zelf nooit gaan uit eten op 'n eerste date, om die reden. Als het tegenvalt dan zit je daar maar wat te kauwen en duurt het allemaal veel te lang. Liever eerst ergens wat gaan drinken, mocht het klikken dan zou je daarna altijd nog kunnen gaan eten of iets anders gaan doen.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:18 schreef UncleFunk het volgende:
Waar moet een goede nickname aan voldoen?
Dat is mij om het even. Ik laat het in eerste instantie van haar afhangen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:29 schreef StephanL het volgende:
Wat doen de fokkers hier eigenlijk? Laten de mannelijke fokkers de vrouwen naar zich toe komen voor de eerste date of ga je naar haar toe.
Vriendschappen zijn altijd welkom.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:14 schreef suikerzoet het volgende:
Wat doen jullie met mensen waarvan je 100% zeker weet dat het geen relatiemateriaal is, maar waarvan je wel de indruk hebt dat het een heel interessant en leuk persoon kan zijn voor een gewone vriendschap?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |