abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 augustus 2005 @ 10:51:04 #1
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29746978
Aftelklok

Nog 1 half dagje!

Voorgaande delen:
A Camping Flight 2 lowlands 2005
A Campingflight to Lowlands 2005, deel 2
A Camping Flight To Lowlands 2005, deel 3
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 4
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 5
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 6
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 7 alweer!
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 8
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, deel 9
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Part X!
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Part XI
Kampeervlucht naar Lowlands Paradise nummertje 12
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 13
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 14
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 15
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 16
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 17
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 18
A Campingflight to Lowlands Paradise 2005, Deel 19

En uiteraard: De ellende van Lowlands

Lowlands-meet #2!
Ik ga naar Lowlands en ik neem mee:
[19/20/21-08-'05] Dance @ Lowlands

Houd voor nieuwtjes en geruchten dit topic, de Lowlandssite, www.Graz.nl en www.Festivalinfo.nl in de gaten!

Voor het festivalprogramma check je natuurlijk het: BLOKKENSCHEMA!

WAAR EN WANNEER VINDT LOWLANDS 2005 PLAATS?
Vrijdag 19, zaterdag 20 en zondag 21 augustus 2005 op het evenemententerrein van Walibi World in Biddinghuizen.

WAAR ZIJN KAARTEN VOOR LOWLANDS 2005 TE KOOP?
Kaarten zijn verkrijgbaar via de 151 grotere postkantoren, Ticketservice 0900-300.1250 (45 ct.p.m.), www.ticketservice.nl, 33 GWK-Stationskantoren, 12 grotere VVV kantoren en de bekende voorverkoopadressen De kaartverkoop is gestart op zaterdag 5 februari jl. Belgen kopen hun ticket via de FNAC-winkels in Antwerpen, Brussel, Gent, Luik, Wijnegem en Leuven, via Ticket FNAC 0900-00600 (45 ct. p.m.) of www.fnac.be.

WAT KOSTEN KAARTEN VOOR LOWLANDS 2005?
115 euro (3 dagen festival incl. kamperen met tent, parkeren en pendelbus, excl. servicekosten)
Combiticket: 133 euro (idem + 3 dagen toegang tot Walibi World tijdens het festivalweekend OF 1 dag toegang tot Walibi World op een datum naar keuze in 2005 met uitzondering van donderdag 18 augustus).

IK KAN EEN KAARTJE VAN EEN VRIEND KOPEN; HOE WEET IK OF DAT VALS IS OF NIET?
Die garantie heb je alleen als je een kaartje koopt via een erkend voorverkoopadres. Met een vals kaartje heb je géén toegang tot Lowlands. Kijk ook uit met het kopen van kaarten op het internet, anders dan bij www.ticketservice.nl!

IK HEB EEN KAARTJE GEKOCHT MAAR KAN NIET KOMEN (OM WAT VOOR REDEN DAN OOK); KRIJG IK DAN MIJN GELD TERUG?
Nee. Reeds gekochte kaarten worden niet teruggenomen. Als je je ticket bij www.ticketservice.nl koopt, kan je wel een annuleringsverzekering nemen om je te beschermen tegen onverwachte tegenslagen zoals onvoorziene ziekenhuisopname, zwangerschapscomplicaties, ongevallen...

KAN IK OOK ÉÉN DAG KOMEN, OF TWEE, EN WAT KOST DAT DAN?
Lowlands is een driedaags kampeerfestival, dus verkopen we alleen driedagenkaarten. Je kúnt wel alleen één of twee dagen komen, maar je moet dan wel het volle pond betalen.

HOE OUD MOET JE ZIJN OM LOWLANDS BINNEN TE KOMEN?
De adviesleeftijd is 16. Als je jonger bent, moet je in gezelschap zijn van iemand ouder dan 18. Let op: we schenken geen alcohol aan personen onder de 16!

WANNEER GAAT HET FESTIVALTERREIN OPEN EN HOE LAAT BEGINT HET PROGRAMMA?
Vrijdag 19 augustus om 13.00 uur. De eerste act begint om 16.00 uur.

WANNEER MAG JE KOMEN? IK HOORDE DAT DONDERDAG AL KAN?
Op donderdag geldt een beperkte openstelling vanaf 18.00 uur, met minimale voorzieningen. En hoewel de doorstroming bij de ingang sinds vorig jaar sterk verbeterd is, kunnen we niet vaak genoeg herhalen: vermijd lange wachtrijen bij de ingang en kom niet voor donderdag 18.00 uur naar Biddinghuizen!

IK KAN PAS VRIJDAGAVOND / ZATERDAG / ZONDAG KOMEN; KAN DAT DAN NOG?
Ja hoor. Er is genoeg plaats op de campings om nog een plekje te vinden.

KAN IK TUSSENDOOR NAAR HUIS TOE?
Ja dat kan. Mits je het polsbandje onbeschadigd om je pols laat. Je kunt dus ook thuis slapen als je dat zou willen. De pendelbussen blijven gedurende het hele festival rijden.

WIJ KOMEN MET EEN GROEP; KUNNEN WE DAN AL EERDER EEN GROOT STUK TERREIN RESERVEREN?
Nee, dat kan niet. Iedereen is op hetzelfde tijdstip welkom op de camping.

MAG IK MIJN FOTOTOESTEL MEENEMEN OP HET FESTIVALTERREIN?
Als het een huis-, tuin- en keukencamera is, wel. Professionele apparatuur is niet toegestaan: toestellen met afneembare lenzen worden sowieso niet toegelaten, net als filmcamera's en opname-apparatuur

HOEVEEL DRANK MAG JE MEENEMEN?
Je mag per persoon 12 blikjes (fris)drank en 1 plastic literfles met (fris)drank meenemen naar de camping, maar niet naar het festivalterrein zelf. Glas is op het gehele Lowlandsterrein verboden, dus ook op de camping.

MAG IK MIJN EIGEN VOEDSEL EN DRANK MEENEMEN NAAR HET CAMPING- OF FESTIVALTERREIN?
Zolang het niet in glas is verpakt, kun je eten meenemen naar de camping. Wil je op het festivalterrein eten, verpak het dan bijvoorbeeld in plastic zakjes, maar in ieder geval niet in harde verpakkingen. Ook petflessen zijn niet toegestaan. Drank in blik en plastic flessen mag wel overgegoten worden in plastic bekers.

IS HET TREINKAARTJE INBEGREPEN BIJ DE PRIJS VAN HET LOWLANDSTICKET?
Nee. Het treinkaartje moet je zelf nog kopen.

OM DE HOEVEEL TIJD RIJDEN DE PENDELBUSSEN?
Minimaal één keer per uur maar bij drukte veel vaker.

WAT KOST DE PENDELBUS?
De prijs van de pendelbus is bij de ticketprijs inbegrepen. Mensen met een geldig Lowlandsticket mogen dus voor niets mee.

KOST PARKEREN IETS?
Nee, parkeren kost niets extra. Het parkeren is net als de pendelbussen- inbegrepen in de ticketprijs.

ZIJN DE PARKEERPLAATSEN BEWAAKT?
Ze worden net zo bewaakt als de rest van het terrein. Dat betekent niet dat het verstandig is om waardevolle spullen in je auto te laten liggen. Overigens is het parkeren van je auto volledig voor eigen risico.

IK WORD MET DE AUTO GEBRACHT, KAN DAT?
Ja, dat kan. Laat de chauffeur naar Flevoland rijden. Volg dan de borden 'Walibi World' en daarna de borden 'Lowlands'. Voor het afzetten volg je daarna de borden 'Kiss 'N Ride Wegbrengen/Ophalen'. Omdat de wegen rond het terrein smal zijn, is het niet toegestaan (en ook nog eens levensgevaarlijk) om je aan de kant van de openbare weg te laten afzetten. Let op: de politie controleert hierop! Op de 'Kiss 'N Ride'-parking worden flyers uitgedeeld met daarop de spelregels voor het ophalen. Als je wegbrengchauffeur je ook weer ophaalt, zorg dan dat je de Kiss 'N Ride-flyer aan deze persoon meegeeft.

MAG IK MET MIJN CAMPER OF CARAVAN KOMEN?
Ja, dat mag, op voorwaarde dat je een Camper Camping-ticket hebt aangeschaft en je niet met een voor de gelegenheid omgebouwd busje komt. Alleen officieel als camper/caravan/vouwwagen geregistreerde voertuigen worden geaccepteerd. Dus ook je omgebouwde busje moet door de RDW als camper zijn geregistreerd. We hebben een speciale campercamping. Volg de normale autoroute en de aanwijzingen van de Lowlandsorganisatie. Je komt dan vanzelf op de campercamping terecht. Realiseer je wel dat er geen elektriciteit is en dat je geen aggregaten en geluidsinstallaties mee mag nemen in verband met geluidsoverlast.
Gasflessen: alleen campinggas (in de kleine blauwe gasflessen, voor eenmalig gebruik) is toegestaan. Gasinstallaties en andere soorten gasflessen in campers/caravans/vouwwagens zijn op last van de brandweer om veiligheidsredenen verboden en zullen bij controle in beslag worden genomen. Bij eventueel verlies van de gasflessen kun je de organisatie hiervoor niet aansprakelijk stellen.

HOE WERKT HET CAMPER CAMPING-TICKET?
Je hebt recht op een standplaats van 30 m² groot. Je auto parkeer je op de parking (dus niet bij je caravan). Je camper/caravan/vouwwagen kan een maximale lengte hebben van 6 meter. Het is toegestaan naast je camper/caravan/vouwwagen maximaal 1 (voor)tent op te stellen. Is 30 m² te klein voor jouw camper/caravan/vouwwagen? Dan dien je een tweede of derde Camper Camping-ticket te kopen. Voor alle duidelijkheid: het ticket geldt voor de standplaats - ongeacht hoeveel personen in de camper/caravan/vouwwagen overnachten. Natuurlijk dienen alle gebruikers van de camper/caravan/vouwwagen wel over een geldig Lowlands-ticket te beschikken.

WAT KOST DAT CAMPER CAMPING-TICKET EN HOE KOM IK ER AAN?
Een Camper Camping-ticket kost 25 euro (excl. servicekosten) en is te koop via dezelfde kanalen als je Lowlands-kaartje. LET OP: er is slechts een beperkt aantal Camper Camping-tickets beschikbaar en de verkoop ervan stopt op zaterdag 6 augustus 2005!!!

WAAROM HEBBEN JULLIE DAT CAMPER CAMPING-TICKET INGEVOERD?
De afgelopen twee jaar is het aantal campers/caravans/vouwwagens op Lowlands enorm toegenomen. Daarnaast neemt de campercamping relatief gezien veel meer ruimte in dan de tentencampings en zorgt het voor een veel grotere druk op de organisatie (toezicht, personeel, voorzieningen, etc.) in verhouding tot het aantal mensen dat er overnacht. Ook werden de afgelopen jaar steeds vaker hele tentenkampen opgesteld rondom caravans en campers, waardoor de campercamping zijn specifieke functie dreigde te verliezen.

KOMEN ER DAN EXTRA VOORZIENINGEN OP DE CAMPER CAMPING?
Er zal een toiletblok op de campercamping geplaatst worden. Verder zullen de douches dit jaar dichter bij de campercamping te vinden zijn.

IK KOM MET DE MOTOR: HOE WERKT DAT DAN?
Wie met de motor komt, heeft de keuze:
Koop je een Camper Camping-ticket, dan geeft dat recht op een plek voor je motor + 2 tentjes OF 2 motoren + 1 tentje op de campercamping.
Koop je géén Camper Camping-ticket, dan kun je je motor parkeren op de motorenparking en gewoon op een van de tentencampings verblijven. In dat geval kampeer je dus niet naast je motor. De speciale motorenparking ligt vlakbij de hoofdentree. Om deze parking te bereiken volg je de aanwijzingen van de organisatie.

MAG JE EEN HAMER MEENEMEN VOOR JE HARINGEN?
Alleen kleine hamers of rubberen hamers zijn toegestaan, mokers niet.

IK WIL BARBECUEN, MAG DAT?
Open vuur is te allen tijde verboden op het gehele Lowlandsterrein. Op de camping hoef je met een kleine wegwerpbarbecue geen problemen te verwachten, maar kolenbarbecues zijn verboden. Op last van de brandweer of iemand van de Lowlandsorganisatie ben je verplicht de barbecue te doven.

IK HEB ZO'N CAMPINGGASJE. MAG DAT WEL?
Ja. Campinggas (in de kleine blauwe flessen voor eenmalig gebruik) is toegestaan. Gasinstallaties en andere soorten gasflessen in campers en caravans zijn op last van de brandweer om veiligheidsredenen verboden en zullen bij controle in beslag worden genomen. Bij eventueel verlies van de gasflessen kun je de organisatie hiervoor niet aansprakelijk stellen.

GELDEN ER SPECIALE REGELS OP DE CAMPER / CARAVANCAMPING?
Nee; voor deze camping gelden dezelfde regels als voor de overige campings. Glas, open vuur, aggregaten en geluidsinstallaties zijn dus ook hier verboden, en ook hier is geen elektriciteit.

MAG IK EEN AGGREGAAT MEENEMEN?
Nee, dit is in verband met geluidsoverlast verboden. Ook geluidsinstallaties zijn niet toegestaan.

HEBBEN JULLIE STROOM EN WATER OP DE CAMPERCAMPING?
Respectievelijk nee en ja. We hebben geen stroomaansluitingen op de campings, maar wel water en warme douches. Die vind je in de badhuizen.

WAAR KAN IK TERECHT MET VERLOREN OF GEVONDEN VOORWERPEN?
Bij de politiepost of bij een van de infobalies.

KAN IK ERGENS MIJN MOBIELE TELEFOON OPLADEN?
Ja, bij de Orange-stand zijn voldoende mogelijkheden om je mobieltje weer van energie te voorzien.

KUN JE OOK PINNEN OP HET TERREIN?
Ja

Uit Da hopman's administratie
93 - 75,- 7500 bezoekers (cap. was 15000) wit met paarse letters plastic bandje
94 - 95,- 12500 bezoekers geel touwtje
95 - 115,- 20000 bezoekers (bier 2,50) rood/zwart lintje
96 - 140,- 31000 (uitverkocht) zwart/geel lintje
97 - 145,- 40000 roze/rood lintje
98 - 150,- 50000 (uitverkocht) roze/oranje lintje
99 - 160,- 57500 (uitverkocht) blauw/wit lintje (vind ik de mooiste tot nu toe)
00 - 175,- 57500 (uitverkocht) groen/paars lintje
01 - 195,- 57500 (uitverkocht) blauw/paarzig lintje (incl. kliko)
02 - 97,50 60000 (uitverkocht) roze/geel lintje (incl. beter bevestigde kliko)
03 - 105,- 60.000 (uitverkocht) paars/wit lintje met goede kliko
04 - 115,- - 50.000 (niet uitverkocht) oranje/zwart lintje, wederom met kliko
Welkom bij de V&D der webfora.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 10:52:54 #2
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29747037
Laatste dingetjes vorig topic: Of we een plekje vrij willen houden voor medefokkers, Raveonettes ipv van Dresden Dolls (?).
pi_29747126
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 10:52 schreef gr8w8 het volgende:
Laatste dingetjes vorig topic: Of we een plekje vrij willen houden voor medefokkers, Raveonettes ipv van Dresden Dolls (?).
Precies! Ik was eerst van plan om vandaag mijn tentje neer te gaan zetten omdat ik morgen ochtend nog even moet werken, maar ik bedenk me opeens dat ik daar vanavond nooit meer met mijn auto weg kom! Maar vrijdag middag naar een plekje zoeken is ook niet echt een optie!
pi_29747273
Waar gaat iedere fokker staan dan, op welke camping?
pi_29747276
happy tvp
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:03:03 #6
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29747343
Jerruh wil naar 4 (duh), maar ik vond 1 altijd ook wel erg okee. Zolang ik maar niet de brug overmoet.
pi_29747423
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:00 schreef Logician het volgende:
happy tvp
Neem je telefoon eens op
A mind with a heart of it's own
pi_29747443
Weet je wat een mooi liedje is om deze dag te beginnen (qua melodie dan)

Peter Andre - Mysterious Girl

woooooooooo mysterious girl, i wanna get close to you!
pi_29747471
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:05 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Neem je telefoon eens op
Das beter
pi_29747475
Ik ga denk ik op camping 1 of 3.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:07:17 #11
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29747483
Deeltje 20... ik ga ervandoor

Camping 3 is tha place to be Beetje achterin, in het midden aan de kant van de toiletgebouwen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_29747488
Gedouched en geschoren, en de spullen zijn ingepakt. Ik ben er klaar voor
pi_29747510
Ik ga m'n spullen maar eens bij elkaar zoeken en inpakken.
pi_29747566
Ik ga op de eerste camping na de brug... das 4 toch? En dan vlak bij de invalidencamping... ideaal! Hoewel je 's avonds met je lamme kop wel een eind moet lopen. Maar als ik straks aankom dan is daar altijd genoeg plek... heerlijk!
...
pi_29747576
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:06 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Das beter
was net een bruine aan het verzuipen
pi_29747605
* Logician gaat ook maar eens verder inpakken
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:11:03 #17
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_29747608

Ben er klaar voor, ben er klaar voor, ben er klaar voor!
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2005 @ 11:13:10 #18
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_29747659
Ik wil ook. Maar ik kan niet. Want mijn stomme baas heeft me morgen ingeroosterd en ik zou toch wel alle 2 de dagen willen.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_29747727
doe maar 3 dagen + 2 extra chill dagen (donderdag en maandag)
  Eindredactie Games donderdag 18 augustus 2005 @ 11:16:24 #20
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29747742
kan je nog ergens kaarten winnen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_29747766
Ik hoop op een relaxed plekje op camping 3, ben maar met twee tenten, dus dat moet ik wel ergens in kunnen passen ookal kom ik pas rond half 5 aan.
pi_29747800
vanavond na mijn werk ben ik ook van de partij
pi_29747860
Waaaaaaaaaaaaaaa! Ik word er heel zenuwachtig van!
pi_29747927
Wordt het niet te druk dat je niks meer kan zien van bands?

* Is zijn eerste keer dus wees mild, hij weet niet beter
Xbox Live: koenpijl
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:22:53 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29747939
Ik ga nu echt Afscheid nemen van het forum is moeilijk

Veel plezier allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_29747950
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:07 schreef maniack28 het volgende:
Deeltje 20... ik ga ervandoor

Camping 3 is tha place to be Beetje achterin, in het midden aan de kant van de toiletgebouwen
Dit dus, exact !
... fart.
pi_29748004
Dag allemaal!
tot vanavond bij de meet als ik het niet vergeet.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:30:30 #28
74582 ICTservice
Niets is zoals het lijkt..
pi_29748156
Dag alemaal!!!
Rond half 5 hoop ik daar ook te zijn
Veel plezier
http://www.scholieren-online.nl
''Het ligt eraan van welke flat je het bekijkt..''
Fabeltjeskrant = l33t
pi_29748250
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:22 schreef koen_pijl het volgende:
Wordt het niet te druk dat je niks meer kan zien van bands?

* Is zijn eerste keer dus wees mild, hij weet niet beter
Er zit altijd minstens 45 min tussen optredens.Als je iemand echt goed wilt zien moet je een half uur van te voren naar de tent gaan, kan je altijd vooraan staan.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:41:20 #30
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_29748469
Me tentje is onderweg! Ik moet vandaag nog wertken tot 17.30 maar me tas staat al naast me! Na me werk ga ik meteen op weg om me bij de rest van de groep te voegen...

IK HEB ER ZIN IN!!!!!!

whoooowhoohoho... whoooooohoooohohoho!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:44:20 #31
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_29748572
Wij gaan om 6 uur 18:00 vanaf Hoorn rijden

IK HEB ER OOK ZIN IN
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:45:57 #32
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_29748635
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:17 schreef Stranger het volgende:
Ik hoop op een relaxed plekje op camping 3, ben maar met twee tenten, dus dat moet ik wel ergens in kunnen passen ookal kom ik pas rond half 5 aan.
pas rond half 5 ?

Wij gaan pas om 18:00 rijden, en ik hoop dat er nog ruimte is

Zal toch wel
Tim's LastFM Charts
pi_29748977
veel tveel te doen in veel te weinig tijd, de stress begint nu toe te slaan
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:57:33 #34
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_29748995
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:56 schreef DrMarten het volgende:
veel tveel te doen in veel te weinig tijd, de stress begint nu toe te slaan
Ik ken het
Tim's LastFM Charts
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:58:04 #35
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_29749011
Krijg je als je het terrein op gaat ook iets van een boekje waar wat in staat over de bands, wat voor soort muziek het is enz., of krijg je echt alleen maar zo'n blokkenschema ??
pi_29749026
Nog maar twee en een half uur tot we wegrijden.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_29749066
Helaas kunnen we dit jaar pas op vrijdag rond 17:00 er zijn... Camping 3 zal wel vol zitten (daar stonden we de afgelopen 3 jaar), dus ben bang dat het Camping 5 wordt... ook niet ongezellig, maar wel een klere-eind lopen...
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:01:12 #38
125915 Dribbel_
pi_29749093
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:58 schreef LostFormat het volgende:
Nog maar twee en een half uur tot we wegrijden.
Waarom zo vroeg al, je zit toch voor een dicht hek te wachten en er is plek zat op de campings die het dichtst bij liggen
pi_29749111
Nog even voor alle zekerheid: het is dus mogelijk om terug naar de auto te gaan om spullen uit je kar te halen?
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:01:49 #40
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29749115
Voor ik het vergeet, wil ik iedereen een prettige Lowlands toewensen!
Ik sta helaas niet op de camping, maar ben wel fit genoeg om te komen gelukkig!

Have fun everyone!
pi_29749129
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:01 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Waarom zo vroeg al, je zit toch voor een dicht hek te wachten en er is plek zat op de campings die het dichtst bij liggen
Voorrrrrprrrrret.
pi_29749158
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:01 schreef LostFormat het volgende:
Nog even voor alle zekerheid: het is dus mogelijk om terug naar de auto te gaan om spullen uit je kar te halen?
Jazeker! Maar ga wel 's avond laat terug naar de auto want anders sta je weer in de rij!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:06:58 #43
125915 Dribbel_
pi_29749235
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Krijg je als je het terrein op gaat ook iets van een boekje waar wat in staat over de bands, wat voor soort muziek het is enz., of krijg je echt alleen maar zo'n blokkenschema ??
pi_29749339
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]
Ja

En sowieso in de LL Paradise elke dag staat er wel wat, en anders neem je de volkskrant bijlage mee?
En die ligt er volgens mij ook wel.... sowieso genoeg info die je krijgt.

Boekje = toppie

Zo, ff naar de stad voor wat boodschappen en lunchen dan de rest van de tas inpakken
pi_29749354
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:01 schreef peaceman het volgende:
Voor ik het vergeet, wil ik iedereen een prettige Lowlands toewensen!
Ik sta helaas niet op de camping, maar ben wel fit genoeg om te komen gelukkig!

Have fun everyone!
Ach dan slaap je toch helemaal niet heb je meer tijd op pitamientjes te eten
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:13:34 #46
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29749388
Zo, effe redbull kopen, tas inpakken, etc etc....
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:15:47 #47
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29749426
zo, alles ingepakt enzo... bel ik net voor de zekerheid die vriend op waarmee ik erheen ga, zegt hij: "ja, kwart over1 moet je er staan" ik zeg: "kwart over 12 toch " hij: "nee ik heb je toch 12:15 ge sms't"

anyways, die louche kerel wil op camping 3 staan, wat hij wil ik vind het wel best
Bernie en ik zijn tof.
pi_29749838
bijna bijna bijna bijna bijna bijna!!!
pi_29749974
i am gone!! byebye and have fun
Heb je comentaar op mijn spelling/gramatica? hou het lekker voor je! mij boeit het niet
comentaar via email (ambong[@]gmail)
dit is een stupide tekstje, waar heel veel mensen 3 seconden van hun leven aan verspillen door het te lezen
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:41:40 #50
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29750083
ik vind het spannnend
Bernie en ik zijn tof.
pi_29750095
ik ben gewoon zenuwachtig whaa.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:42:22 #52
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29750098
Nog 10 CD's te beluisteren.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:42:48 #53
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_29750118
*gaat zo inpakken*
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:43:48 #54
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29750138
wat kan ik verwachten mensen
Bernie en ik zijn tof.
pi_29750157
vanavond om 8 uur vertrek ik yeah, ik heb 120 muntjes en 25 gram wiet
pi_29750251
Kut. Ik ben nog iets vergeten te pakken dat best belangrijk is want ik werd vannacht wakker met de gedachte dat ik het niet mag vergeten mee te nemen, maar nu weet ik niet meer wat het is.

pi_29750410
Zow, over een half uurtje naar m'n vriendin. En dan rond half 4 komt daar m'n chauffeur voorrijden. Verwachte aankomst tijd in Biddinghuizen: rond 17.30 - 18.00
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:55:25 #58
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_29750449
Ben nog wel benieuwd wat de vervanging word voor de Dresden Dolls, en of er dit weekend nog meer stiekem uitvalt... Als Jagga Jazzist nou eens alsnog komt
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:57:36 #59
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29750501
man, ik houd het niet meer... hoe gaat dat bij aankomst gewoon tent opzetten enzo word mijn hele tas doorgrond
Bernie en ik zijn tof.
pi_29750505

A campingflight to Lowlands.. ready for take-off!
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:58:36 #61
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29750531
je hoeft toch alleen dat kaartje mee te nemen
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:59:23 #62
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_29750557
Nee man zonder die krant mag je niet binnen
Tranquillo
pi_29750559
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:57 schreef mordradead het volgende:
man, ik houd het niet meer... hoe gaat dat bij aankomst gewoon tent opzetten enzo word mijn hele tas doorgrond
Bij de rij worden steekproef wat tassen grondig gechecked, verder wordt iedereen globaal gecontroleerd.
Hierna loop je verder naar 't volgende 'hok' waar je je polsbandje zult ontvangen, vervolgens krijg je uitleg waar je heen moet om je tent te dumpen en zoek je zelf een leuk plekje uit.
That's it, eigenlijk. Alles wordt vanzelf wel duidelijk als je er eenmaal bent, dus geen zorgen
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
pi_29750579
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:59 schreef icebliss het volgende:
Nee man zonder die krant mag je niet binnen
Precies!
Mensen zonder krant zijn als blinden zonder stok en hond!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:01:12 #65
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29750611
men, ik heb die krant niet... dan blijf ik maar hier denk ik
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:01:42 #66
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_29750624
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:01 schreef mordradead het volgende:
men, ik heb die krant niet... dan blijf ik maar hier denk ik
Goede keuze. Mag ik je kaartje hebben?
Tranquillo
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:02:10 #67
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29750639
tuurlijk, maar zonder krant heb je er niks aan he
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:02:38 #68
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29750658
Juliette and teh Licks is erg okee. Julliete en lowlands horen ook bij elkaar he.

Nog 9 CD's te gaan....
pi_29750668
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:06 schreef Baserunner het volgende:
Weet je wat een mooi liedje is om deze dag te beginnen (qua melodie dan)

Peter Andre - Mysterious Girl

woooooooooo mysterious girl, i wanna get close to you!
13:02 <Blight> mp³ · peter andre - mysterious girl · :215 · 160kbps Stereo

donderdag 18 augustus 2005 @ 13:06:37 #70
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_29750774
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:02 schreef mordradead het volgende:
tuurlijk, maar zonder krant heb je er niks aan he
Één keer raden wie er hier een krant heeft
Tranquillo
pi_29750850
* maxor gaat ff strijken en inpakken
pi_29750959
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:06 schreef icebliss het volgende:

[..]

Één keer raden wie er hier een krant heeft
Ik.

Ga ik nu door voor de koelkast?
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:12:54 #73
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_29750992
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:12 schreef SiemeN het volgende:

[..]

Ik.

Ga ik nu door voor de koelkast?
Ja.
Op te halen komende zaterdagmiddag in Oezbekistan.
Tranquillo
pi_29751022
Ben maar vast begonnen aan een lowlandsvoorpretjointje.
pi_29751074
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:12 schreef icebliss het volgende:

[..]

Ja.
Op te halen komende zaterdagmiddag in Oezbekistan.
Ik vraag wel of mordradead 'm even haalt
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:22:36 #76
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_29751299
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:15 schreef SiemeN het volgende:

[..]

Ik vraag wel of mordradead 'm even haalt
Is goed
Tranquillo
pi_29751821
tas is gepakt over anderhalf uur vertrek ik richting het cs spannend
pi_29751831
Argh, ga ik gvd naar Lowlands, heb ik de hele dag al Jantje Smit in m'n hoofd
pi_29751847
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:42 schreef Logician het volgende:
tas is gepakt over anderhalf uur vertrek ik richting het cs spannend
Anderhalf uur? Ga je 3 kwartier vantevoren?
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:45:18 #80
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_29751908
Over drie kwartier staat de taxi (lees: moeder+auto van vriend) voor
Tranquillo
pi_29751968
Overigens, ik ben o.a. te herkennen aan een authentiek Harrie De Helikopterman shirt, zoals gezien op Harrie De Helikopterman.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:52:35 #82
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29752117
6 blikjes grolsch voor 4 muntjes was het het toch? Hoeveel was een muntje ook alweer in euro's?
  donderdag 18 augustus 2005 @ 14:11:18 #83
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_29752637
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:47 schreef SiemeN het volgende:
Overigens, ik ben o.a. te herkennen aan een authentiek Harrie De Helikopterman shirt, zoals gezien op Harrie De Helikopterman.
Welke van de vier
Tranquillo
pi_29752826
Volgend jaar ben ik er ook heb net wat met me ma kunnen regelen, wel jammer dat ik dit jaar dan moet missen
Maargoed, kan ik lowlands nog ergens op tv/radio volgen? Kan ik tenminste nog wat bands zien
  donderdag 18 augustus 2005 @ 14:20:43 #85
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_29752902
Ik vetrek. Tot het eerste napraat-topique dan maar
Tranquillo
pi_29752931
Viel spaß
pi_29753049
zjit ik heb er zin in, damn.

wij gaan hier om 4 u weg, zijn we en 17:30 ofzo hoop ik
pi_29754130
@TC_Artemis
op 3FM
pi_29754444
Ik ontvang mijn kaartje pas als ik bij de ingang ben, hoe werkt dat dan als ik de pendelbus wil gebruiken? Kom ik daar nog in? Ik heb zoiezo geen ervaring 't openbaar vervoer naar lowlands, is er eigenlijk ook een tijdschema waar die pendelbussen op rijden?
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_29754849
hoeveel wiet mag je meenemen?
pi_29755000
5 gram, oftewel de wettelijk toegestane hoeveelheid...
Quod licet Jheronimi, non licet Jovi
XboxLive Gamertag: Jheronimus
pi_29755006
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:27 schreef alsem het volgende:
hoeveel wiet mag je meenemen?
4 of 5 gram geloof ik!

Duuuuuuuuuuuus

*snel nog wat in zijn slaapzak duwt.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:44:25 #93
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_29755332
*gaat dr vandoor*
pi_29755567
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:33 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

4 of 5 gram geloof ik!

Duuuuuuuuuuuus

*snel nog wat in zijn slaapzak duwt.
ik ga met een maat z'n omgebouwde daf bus, daar komen ze met die klerehonden in de bus, dus stop ik het in mijn sokken
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:57:44 #95
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29755703
geel bandje blauw lowlands cu @ meet 14.gif
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_29756149
Ik ga morgenochtend...heeft iemand overigens enig idee hoeveel kaartjes er zijn verkocht dit jaar?

donderdag 18 augustus 2005 @ 17:03:46 #97
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29757559
Ik ga ook morgenochtend pas; vriend van ons die vandaag moet vrijwilligeren zou een plekje vrijhouden voor onze tent.
pi_29758362
LATER!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 18:19:08 #99
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_29758371
Deel 20 is er toch nog van gekomen...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 18:40:36 #100
120577 Darke_Angelus
J'pop organisator
pi_29758883
Ohjeee ikke gaat zaterdag / zondag even het persmannetje uithangen
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:02:38 #101
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29759401
Ik heb zin in morgeeeeeeeeeeeeeeeeee
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:30:46 #102
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29760093
Pfew, niks Raveonettes!
quote:
Gisteren meldden we al dat The Dresden Dolls helaas verstek moeten laten gaan, vandaag komen we met hun vervanger op de proppen. Of liever gezegd: vervangers. SONS AND DAUGHTERS zal hun plek innemen en de tent platspelen met hun met blues en country doorspekte rock!
Maar The Rakes meldden dus ook af.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:37:16 #103
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29760263
Niet een slechte vervanger hoor!
Ben benieuwd of ze ook nog wat leuks voor The Rakes weten te regelen....
pi_29762520
Hoe zit het met de tv coverage? Alleen 's nachts?
pi_29762526
Iemand die weet of je je kaartje moet laten zien bij de pendelbus?
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_29766369
Racoon vervangt The Rakes.

Wat TV coverage betreft, zie http://www.lowlands.nl/rtv.asp
quote:
Lowlands is ook op Nederland 3 te zien. De VPRO verzorgt vijf uitzendingen waarvan de presentatie in handen is van Brecht van Hulten (Jeugdjournaal) en VPRO programmamakers Jaap Boots en Paula van den Elsen.

Vrijdag 19 augustus: 23.25 - 00.55 uur
Zaterdag 20 augustus: 15.30 - 16.55 uur en 00.30 uur - 01.20 uur,
Zondag 21 augustus: 14.00 - 18.00 uur en 19.00 - 20.20 uur,
Zondag 28 augustus: 14.00 - 16.00 uur.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 23:00:03 #107
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29767087
Wel stilletjes hier zeg, waar is iedereen?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:48:20 #108
90061 coz
pi_29770525
camping 2 paar meter doorlopen bij t splitsing . waren helemaal vooraan in de rij En in de schaduw meet was een daverend succes
pi_29773203
Eindelijk Vrijdag! Tijd om naar het station te gaan
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:02:30 #110
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29775976
Later dan verwacht, maar we vertrekken zo
pi_29776294
Wij vertrekken pas om 16:00...
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:21:15 #112
120577 Darke_Angelus
J'pop organisator
pi_29780135
Reeeeeeeeegen...
pi_29783343
Het zal daar nu wel flink regenen whehehehe
pi_29784653
Lowlands via http://3voor12.vpro.nl --> WebTV --> 3Voor12Central live te zien.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:16:23 #115
120577 Darke_Angelus
J'pop organisator
pi_29785612
Kwaliteit is wel belabberd..
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:17:57 #116
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_29785683
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:43 schreef _oscar het volgende:
Lowlands via http://3voor12.vpro.nl --> WebTV --> 3Voor12Central live te zien.
Pfff, werkt niet echt hier (@home breedband Groningen) wmv streams niet, real streams geluid wel ok, maar met af en toe een fotootje i.p.v. video. Dan maar samenvattinkjes op gewone tv kijken later :-(
pi_29794626
hier live verslag vanuit het internetcafe, franz ferdinand en social distortion waren echt vet
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:30:40 #118
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29800113
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:59 schreef mrdoctor het volgende:
op een paar druppels na geen regen gehad, jammer he?!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:34:02 #119
120577 Darke_Angelus
J'pop organisator
pi_29800236
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 00:30 schreef peaceman het volgende:

[..]

op een paar druppels na geen regen gehad, jammer he?!
Nee hoor, Lowlands moet droog
Ik ben er zondag nog ff te vinden kom k net achter..
pi_29804073
Maar de dagen ervoor was 't best droog en warm. Ben er toen goed verbrand, dat lukte vandaag niet zo goed
  Trouwste user 2022 zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:42:36 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_29804095
Is er geen internetcafé dit jaar ? Ik hoor niks van jullie

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 09:59:35 #122
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29805332
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 04:42 schreef tong80 het volgende:

Dus ik ben niks
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:01:04 #123
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29805345
Gister een aantal leuke optredens gezien:
The Blue Van, Seeed, The Magic Numbers, Juliette & The Licks, KT Tunstall , Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand, toen de massagestoel en op weg naar huis
geslaagde dag!
Hoogtepunt voor mij: The Blue Van, verrassend goed!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:14:45 #124
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_29806364
En we maken ons gereed voor dag 2!
Make love, not war ☮
  Trouwste user 2022 zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:59:43 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_29818709
Kaiser Chiefs waren goed op tv iig

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:49:55 #126
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29828622
Ben terug, doodop, dus even heel in het kort. Gezien:
Pete Philly, Buck 65, zZz, Apocalyptica, Ane Brun, Arcade Fire, Art Brut, Pixies en ministukje Marilyn Manson/The Others

Hoogtepunt: Ane Brun (prachtige stem en met veel gevoel gezongen), Pixies (beter dan vorige jaar Werchter!!) en The Arcade Fire (geweldige liveband met veel theatraal gedrag op het podium!)
Dieptepunt: zZz, vond er geen bal aan.....
pi_29828939
Arcade Fire zag er geinspireerd uit.

Blij toe dat ze maar 2 x 90 seconden Manson uit mochten zenden op tv.
  zondag 21 augustus 2005 @ 04:04:15 #128
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_29831519
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 04:42 schreef tong80 het volgende:
Any rain?
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_29831702
Regen? Nee, geen regen gezien.

Vrijdag vond ik de Kaiser Chiefs wel een fijn hoogte punt in Alpha. Ricky Wilson had een beetje last van een kapotte voet, althans er zat wat gips omheen, maar stuiterde wel als een gek. Einde set, hij pakt z'n krukken, loopt van het podium af en ging snel plat liggen. Op z'n gezicht was duidelijk pijn te zien. Vervolgens komt er een camera achter 'm aan en op 't moment dat ie 't door heeft, vliegt ie overeind en doet alsof ie nergens last van heeft. Prachtig om te zien.

Zaterdag genoten van Apocalyptica in Alpha. Verder niet heel veel gezien.
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:25:19 #130
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29832362
Van de week zal ik nog wel een uitgebreider verslag maken (met foto's), maar Lowlands is weer erg goed en gezellig dit jaar. Muzikaal gezien is een vette 9. Zelden zoveel goede acts gezien op een festival. En al die nieuwe bandjes worden soms afgeschilderd als hypes, zal best, maar wat een shows zetten ze (bijna) allemaal neer!
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:46:40 #131
114177 Diaan73
pi_29832464
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 18:59 schreef tong80 het volgende:
Kaiser Chiefs waren goed op tv iig

Ze waren ook erg goed in het echie...heb echt genoten van ze.
Make love, not war ☮
  zondag 21 augustus 2005 @ 12:08:49 #132
114177 Diaan73
pi_29834893
Make love, not war ☮
  Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2005 @ 16:24:08 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_29841625
Zometeen op tv Bad Religion gevolgd door de Dropkick Murphy's

Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2005 @ 16:41:38 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_29842148
Eén nummertje.

Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2005 @ 17:21:18 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_29843305
5 Minuten Bad Religion en een half uur Afrikaans getrommel

Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2005 @ 17:38:25 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_29843842
Bijna een uurlang Afrikaans gekrijs. Wie is die programmamaker

pi_29843864
wel 5 nummers ofzo van DKM
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2005 @ 17:39:32 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_29843874
Ja dat viel weer mee.

Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2005 @ 17:40:00 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_29843888
Maar deze rituele paringsdansen hebben we lang genoeg in beeld gehad nu.

pi_29844146
Dit nummer van de Kaiser Chiefs hoor ik dit weekend nu al voor de derde keer voorbij komen
  maandag 22 augustus 2005 @ 01:05:52 #141
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29857457
Kort verslagje van vandaag...
Gezien Editors, Sons and Daughters, Gentlemen, Voicst, Heather Nova, Incubus, Futureheads, Nick Cave & The Bad Seeds en Foo Fighters (stukje).
Beste optreden van de dag: op grote afstand van de rest: Nick Cave & The Bad Seeds

[ Bericht 2% gewijzigd door peaceman op 22-08-2005 01:18:53 ]
pi_29857665
Tsja, van wat ik van de Foo Fighters heb gezien, was 't wel erg gaaf. Nick Cave heb ik niet kunnen zien... DKM was wel aardig, net als Bad Religion gister. Wat me vooral opviel was dat er ondanks een crowdsurf verbod er toch volop ge-crowdsurfd wordt. De beveiliging kan er niets aan doen, want de mensen zijn net iets te ver weg en worden door het publiek niet richting de security geduwd.

M'goed, 't was wel weer leuk. Lang leve Lowlands de Powlands (SOCK ON!!) en Harrie de Helikopterman
pi_29857898
Ik ben ook net terug.
Helemaal gesloopt (lichamelijk dan)me rug doet pijn en me voeten willen niet meer
Het weer was top, soms een beetje te warm.
Racoon, Athlete, The Prodigy op vrijdag gezien.
Brainpower (onverwacht goed), Death from above 1979, Jeugd van tegewoordig, Pixies(top)stukje Marilyn manson, Audio bulleys (beetje gezien klont niet lekker)
Millionare(was niks imo)Viva voce(lekker)qotsa(goed)Incubus, Foo fighters(laatste stuk niet)

Al met al een geslaagd festival
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster.
pi_29858281
Zo, Logician en ik zijn weer thuis, we mochten donderdagavond helaas niet naar het terrein, terwijl we nog wel een kamerplant voor de meet hadden geregeld

vervolgens lekker 3 dagen gewerkt in Juliet, Logician als sitehost, die is dus niet heel veel in de tent geweest.
Hoop leuke lui ontmoet, zeker voor herhaling vatbaar. Werken op Lowlands is tof!

Oh ja, vanavond naar Nick Cave geweest en die was GENIAAL!!!
pi_29858428
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:49 schreef peaceman het volgende:

Hoogtepunt: Ane Brun (prachtige stem en met veel gevoel gezongen), Pixies (beter dan vorige jaar Werchter!!)
hhmmmm. Ane Brun vond ik (en de andere medewerkers met mij geloof ik) helemaal niks, dat had ik na 3 nummertjes echt wel gezien, beetje slaapverwekkende depri-zeikmuziek. Ben toen maar weer koffie gaan drinken. Wel even lekker met een ontzettende fan staan ouwehoeren even voordat de poortjes open gingen.

Van de Pixies hoorde ik van anderen dat die juist heel erg tegen vielen.

Zelf heb ik het van het meeste in Juliet wel iets gezien.

Vrijdag:
Lubbers vond ik dodelijk saai, ben na 5 minuten maar andere dingen gaan doen.
Tom ter Bogt hrb ik een heel klein sukje op het eind gezien, scheen leuk te zijn.
Tristan Prettyman: leuk meisje (ja het is een vrouw), maar muzikaal geen drol aan, niks bijzonders.
Leon v.d Zander: was wel grappig, maar niet echt mijn humor.
De Lama's: ben er ook niet weg van.
Rest van de vrijdag heb ik niet gezien.

Zaterdag:
Ronald Plasterk en Wubbo Ockels waren allebei leuk, Plasterk is ook nog eens een erg aardige kerel, Ockels is wat raar, nauwelijks contact mee te leggen, kijkt je niet aan, gebruikt het liefst maar 2 of 3 woorden.
Writers Block: slaapmoment waar andere medewerkers dankbaar gebruik van hebben gemaakt
Ane Brun: ik vind het helemaal niks.
Katinka Polderman: niet gezien, zat toen te eten, maar scheen erg goed te zijn.
Dolf Jansen: Leuk
Ilse Warringa: Niet gezien, maar scheen genant slecht te zijn, zaal liep leeg.
Jan Jaap van der Wal: was wel aardig.
Rest niet gezien.

Zondag:
Carlo Beenakker (over Startrek): was verrassend leuk, had iets saais verwacht, maar dat was het niet.
Jelle Reumer: Had een interessante/leuke lezing verwacht, maar was het eerste half uur dodelijk saai, werd de laatste 10 minuten pas leuk.
Writers Block: slaap/lunch-moment
Patrick Wolf: Erg wazige gast, maar wel aardige muziek, veruit de beste muziek in Juliet.
Dolf Jansen, zelfde show als zaterdag.
Rest niet gezien.

Buiten Juliet:
Vrijdag:
Stukje Social Distortion, was goed, rockte de tent uit.
Stukje Tom Vek, had er veel van verwacht, maar is toch niet mijn ding.

Zaterdag:
The Hacksaw Boys, geniaal. Geweldige muziek, echt even genoten daar.
Paar nummers Marilyn Manson, wilde gewoon even die gast zien, was wel een strakke show, maar niet echt mijn ding.

Zondag:
Stukje Morcheeba, wel aardig.
1 nummer Heather Nova, kan ik dus niet over oordelen.
Nick Cave: is een van mijn helden. Was echt geweldig.

En nu ga ik echt slapen want ik ben kapot.
pi_29859236
... en Lowlands is afgelopen.... Tot volgend jaar
  maandag 22 augustus 2005 @ 07:37:32 #147
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_29859656
voor mij was het toppunt zeer onverwachts 2 bands die ik niet kende, namelijk the bravery en the editors, vond het erg erg erg goed. en tai chi was ook leuk om de spierpijn weg te werken.
ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt (Was pas mijn eerste meerdaagse festival) en ga volgend jaar.

nu net thuis (in den haag), even snel douchen en naar mn werk, het leven begint weer
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  maandag 22 augustus 2005 @ 09:55:49 #148
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_29860769
Niemand kon tippen aan Pete Philly..
  maandag 22 augustus 2005 @ 09:57:46 #149
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29860788
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 02:27 schreef DrMarten het volgende:

[..]

hhmmmm. Ane Brun vond ik (en de andere medewerkers met mij geloof ik) helemaal niks, dat had ik na 3 nummertjes echt wel gezien, beetje slaapverwekkende depri-zeikmuziek. Ben toen maar weer koffie gaan drinken. Wel even lekker met een ontzettende fan staan ouwehoeren even voordat de poortjes open gingen.
Geen liefhebber van het genre? De mensen in de tent vonden het geweldig... waaronder ik. Kende haar laatste cd ook, dat scheelt misschien wel..... Ik vond het 1 van de hoogtepunten
pi_29861473
Ben nog niet helemaal wakker, maar wel aan t werk

Mijn absolute hoogtepunten waren: Maximo Park, QOTSA en Jamie Lidell.
Dieptepunt: de Jeugd van Tegenwoordig.
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:52:03 #151
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29861624
Nu een iets uitgebreider verslag.

Vrijdag zowaar op tijd voor het 1e optreden van de dag, The Blue van, en wat een begin van de dag! Prachtig optreden! Door naar Seeed. Viel mij zeker niet tegen. Leuk optreden, alleen kon ik het niet helemaal zien, want ik wilde ook graag een stukje van The Magic Numbers en dat bleek geen slechte keus. Prachtige stemmen en mooie samenzang! Toen naar Juliette & The Licks die net als afgelopen jaar in Paradiso een strakke show weggaf. Het geluid in India liet eigenlijk alle dagen wel wat te wensen over, want mijn inziens was dit matig vastgesteld. Geen enkel optreden daar klonk echt goed. Snel naar KT Tunstall waarvan ik ook graag een stukje wilde zien. Net als op Werchter een mooi optreden, dat belooft wat voor september in de Melkweg! Toen op weg naar Kaiser Chiefs, in het voorbijgaan nog wat van The Subways meegekregen wat niet slecht klonk. Kaiser Chiefs..... zere voet? Nou daar trekt hij zich niks van aan... Goed optreden, eigenlijk zoals verwacht, omdat het op Pinkpop ook al erg goed was. Franz Ferdinand zet net als verleden jaar de Alphatent op zijn kop. Alhoewel ik vind dat er vele betere bands in het genre zijn, geven ze een strakke show en willen ze er echt een goede show van maken, wat ze ook verdomd goed lukt. Royksopp een piepklein stukje van gezien en klonk wel goed.

Zaterdag waren we wat verlaat, waardoor we met Pete Philly begonnen, relaxed zittend op een bankje met de daily paradise voor onze neus. Klonk prima. Op advies van GLO naar Buck 65 geweest. Kwartier gezien ongeveer en erg bijzonder. Zeker niet mijn genre, maar toch blij dat ik er even geweest ben. zZz was ons volgende optreden, maar dit hadden we ons kunnen besparen. Veel van verwacht en niets van uitgekomen. Een sof! Op naar Alpha om nu eindelijk Apocalyptica maar eens aan het werk te zien. Klonk goed, maar omdat we naar Ane Brun wilden, moesten we vroegtijdig weg. Ane Brun speelde een mooie set en haar prachtige stem kwam er live enorm goed uit. Na afloop even handje geschud en toen door naar Arcade Fire (Maximo Park helaas gemist, maar ja dat kon niet anders) . Van de intieme setting van Ane Brun naar het Theater van The Arcade Fire. Prachtige show gecombineerd met mooie muziek. Mooi dat na elk nummer bijna iedereen wisselde van instrument. Gave show! Van dit theater naar het theather van Art Brut. Geinig optreden en ik had normaliter wel helemaal willen zien, ware het niet dat ik The Pixies ook erg graag van dichtbij wilde meemaken. The Pixies speelden net als vorig jaar op Werchter in een hoog tempo en muzikaal beter dan toen. Ook al één van de hoogtepunten. Jammer was wel dat we The Hackensaw Boys niet hebben kunnen zien, maar ja.... 5 minuten van Marilyn Manson gezien, maar het deed mij niks. De volgende keer onderneem ik die wandeling niet eens. Stukje van The Others meegepakt en dat was een betere keus!

Zondag... Alweer de laatste dag. Wat gaat zo'n festivalweekend toch verrekte snel. Ook speelt de vermoeidheid op zo'n laatste dag een rol, waardoor we pas met de Editors begonnen. Klonk prima! Stukje Sons and daughters meegepakt, wat mij een beetje tegenviel vooral door de onzuivere zang. Bij toeval bij Gentleman terrecht gekomen en heerlijk relaxed in het zonnetje gelegen onder het genot van hun muziek. Typisch zo'n band die niet in de planning stond en waarvan je nu denkt: toch eens wat van gaan luisteren op cd, prima! Stukje Voicst meegekregen wat zeker goed klonk. Veel verwacht van Heather Nova, maar dat viel tegen. Met haar stem is niks mis, maar het had best wat minder saai gemogen. Op naar Incubus. Een aantal jaren geleden was het voor mij een enorme sof. Slechte vond ik ze toen zelfs. Nu zeker niet. De 20 minuten die ik gezien heb, waren de moeite zeker waard. Helaas konden we niet langer blijven, want Nick Cave stond voor vandaag hoog op de lijst. Hierdoor konden we ook nog wat van The Futureheads meepikken en ook dat klonk prima! Op naar Nick Cave en wat een show! Wat een gigant! Geweldig!!!!!!
Doodop nog naar Foo Fighters gestrompeld en hier nog een kwartiertje van meegepikt. Prima optreden als ik iedereen er zo over hoor.
Wij wilden ook nog een stukje Vitalic meepikken, maar helaas waren we hier net te laat voor. Dan nog maar even het teveel nog aanwezige geld (deels) in Boudisque uitgegeven. En op naar huis.
Volgend jaar weer!

Magistraal/goed:
1. Nick Cave
2. Ane Brun
3. Pixies
4. The Arcade Fire
5. The Blue Van/The Magic Numbers

Tegenvallend:
Sons and Daughters
Heather Nova

Slecht:
zZz
Marilyn Manson
pi_29862144
Zo ben net thuis en uberbrak, dus ga gelijk maar weer naar bed. Voor mij was vrijdag avond al het hoogtepunt van lowlands met the Prodigy. Niets nieuws, niet revolutionair maar wat een vet optreden. 3 liter zweet verloren kon daarna m'n shirtje gewoon uitwringen.
Gentleman, 2 many dj's en zuco waren ook relaxt.
pi_29862341
Net thuis. Gelukkig niet zo ontzettend brak aangezien ik vannacht nog moet werken.

Ontzettend gave concerten gezien: Franz Ferdinand (alhoewel de nieuwe nummers wel erg op de oude lijken vond ik), Vive la Fete (geweldige show ontzettend gedanst en ontzettend warm), The Arcade Fire, Heather Nova, Pixies, Nick Cave, Cool Politics (Nawijn was echt slecht bezig), Tai Chi etc

Ik lag zondag al op tijd in mijn tentje, mijn vrienden zaten nog buiten. Opeens vliegt overal rotzooi door de lucht. Wel grappig op zich.
pi_29862506
Ik vond trouwens de rij op donderdag echt super klote.
Ik ben om 17.30 in de rij gaan staan en was 23.00 pas binnen
Niet echt een goed begin van me lowlands omdat je dan vrijdag al brak begint.
Ik vond het geluid overal niet zo best, optredens waarvan ik dacht dat klinkt voor geen meter bleken gisteravond op de radio gewoon goed te klinken
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster.
pi_29862524
Ook net thuis...

Goed:
LCD Soundsystem
Nick Cave
Heather Nova
Racoon
QOTSA (eerste half uur van gezien)

Tegenvaller:
Audio Bullys

Wat ik trouwens erg, zo niet heeel erg, slecht vond, was dat de Charlie te dicht naast de Grolsch stond, iedere keer als Nick Cave wat rustiger werd, kwamen die punkers van MxPx d'r tussendoor...
  maandag 22 augustus 2005 @ 11:50:35 #156
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_29862573
Waar zijn de foto's?
  maandag 22 augustus 2005 @ 11:54:45 #157
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29862646
Sons and Daughters tegenvallend? Ik vond ze in elk geval geweldig. Al helpt het natuurlijk wel als je alle nummers al kent. Vond het persoonlijk een van de fijnste concerten.

Ben behoorlijk gaar, dus geen uitgebreide verslagen... Att Wenger was bizar doch bezwerend, vage accordeondrones en vage hoempapa-gedrochten. Erg opvallend en leuk om live te zien. Magic Numbers waren prachtig, mooi kippenvelmoment ook toen ze Forever Lost speelden. Kaiser Chiefs blijf ik een band vinden met een paar goede nummers en voor de rest hele flauwe meezingaftreksels (met hoeveel nummers met 'oooohs' kun je eigenlijk wegkomen?), en Oh My God blijft ik niks vinden, ook live. Ze speelden weliswaar strak, maar het songmateriaal is gewoon niet echt geweldig. Franz Ferdinand was redelijk goed, goede liveshow ook die aan het HMH-concert van vorig jaar deed denken. The Prodigy was daarentegen een aanfluiting, of in elk geval wat al het nieuwe materiaal betreft - amper een melodie, spanningsboog of uberhaupt een song in te ontdekken, enkel domme beats zonder kop of staart. Maar ze maakten wel veel goed met Breathe, Smack my bitch up en vooral Voodoo People en Out of Space. Firestarter hadden ze vakkundig om zeep geholpen door een of andere belachelijke sample in het refrein te verwerken, trouwens.
Buck 65 was best goed en ook grappig, al hield ie de aandacht niet altijd even goed vast - en om z'n bekendste nummer Wicked and Weird in een vage honkytonk-remix te spelen vond ik persoonlijk ook geen echt goede zet; maar goed. Death from Above 1979 was, net als op plaat, veel te eentonig. Wel energiek, maar niks bijzonders. The Arcade Fire was een persoonlijk hoogtepunt, veel intensere beleving van de muziek dan ik had in maart in de Melkweg, omdat ik nu wel bijna helemaal vooraan stond. Vervolgens maar daar gebleven voor the Pixies, maar toen die eenmaal aan de wat snellere nummers begonnen, werd het in die voorste regionen meer een worstelpartij met een iets te hoog idiotenpercentage, dus toen zijn we maar een metertje of 10 naar achteren gelopen in het publiek. Wel cool concert, in ieder geval.
Op vrijdag Amadou & Mariam nog gezien, Malinese jamband die live wel okay was, maar volgens mij op plaat niet zo. De zanger van Editors was in ieder geval bloednerveus en was zich constant aan het verontschuldigen voor de afstemmingsproblemen (door de geleende apparatuur) en paniekerig om zich heen aan het kijken, maar het publiek was sportief en enthousiast genoeg om de band er doorheen te slepen. En alhoewel er meerdere nummers tussen zaten waarbij ze overkwamen als een poor man's Interpol, en sommige bruggen wel heel ongemakkelijk en misplaatst voelden (ongetwijfeld ook deels door de instrumentproblemen), was het wel een okay optreden. Tussendoor stukje Arsenal gekeken, ook wel okay. Sons and Daughters vond ik zoals eerder aangegeven erg goed, daarna even langs Voicst gewandeld (ik dacht hun werk wel te kennen, maar hoorde enkel nummers in het voorbijgaan die me niks zeiden) en daarna blijven plakken bij the Queens of the Stone Age, die ook wel okay waren, maar een echt grote fan ben ik niet van de band. De grootste WTF? ervaring kwam op naam van Jason Forrest. Ik kende de beste man al van zijn plaat van vorig jaar, maar wat er in Texelse Boys in 3 kwartier aan een half geshockeerde, half op hol geslagen publiek werd voorgeschoteld ging zelfs mijn verwachtingen voorbij. Alles van cockrock- en hiphopsamples, tv-tunes en andere ongein werd vergezeld van normale rockbeats tot op hol geslagen gabberbpm-tempo's - zonder enige vorm van monotonie, want Jason Forrest had zo een beetje elke 10 seconden wel weer een bizarre samplebreak. Heel erg random, heel erg WTF?, maar ook erg stoer. Daardoor wel LCD Soundsystem misgelopen, maar dat werd ruimschoots vergoed door the Infadels, een Londense band waar ik nog nooit van gehoord had en die op plaat denk ik niet zo goed uit de verf zal komen, maar wel een dijk van een liveshow wist neer te zetten. Nick Cave had ik dan wel gemist, ik heb me desondanks prima kunnen vermaken met de totaal niet te vergelijken alternatieven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 22-08-2005 12:01:06 ]
  maandag 22 augustus 2005 @ 11:55:03 #158
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29862654
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:47 schreef MofoF1 het volgende:
Wat ik trouwens erg, zo niet heeel erg, slecht vond, was dat de Charlie te dicht naast de Grolsch stond, iedere keer als Nick Cave wat rustiger werd, kwamen die punkers van MxPx d'r tussendoor...
In principe was dat helemaal geen probleem omdat er zo goed als geen overlappingen waren in het schema.. Nick Cave speelde te lang (zeerzeker niet erg!) en dan kan dat gebeuren.... (zie ook de blokkenschema's.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:00:59 #159
114177 Diaan73
pi_29862740
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:47 schreef MofoF1 het volgende:

Toen wij bij Ane Brun in Juliët zaten, was het geluid van Charlie te horen daar.... hetgeen zorgde voor veel irritatie bij veel van de toeschouwers ook bij onsen Ane zelf. Echt slecht.
Make love, not war ☮
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:03:31 #160
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29862779
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:00 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Toen wij bij Ane Brun in Juliët zaten, was het geluid van Charlie te horen daar.... hetgeen zorgde voor veel irritatie bij veel van de toeschouwers ook bij onsen Ane zelf. Echt slecht.
Ja de afstemming van geluid tussen Charlie en Juliet was niet optimaal. Jammer was dat.
pi_29862785
* Logician is net weer wakker
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:07:03 #162
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29862825
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:54 schreef Grobbel het volgende:
Sons and Daughters tegenvallend? Ik vond ze in elk geval geweldig. Al helpt het natuurlijk wel als je alle nummers al kent. Vond het persoonlijk een van de fijnste concerten.
Ik ken wel wat liedjes van ze (maar niet erg goed), maar zoals ik opmerkte vond ik dat in India het geluid slecht stond afgesteld. Als je dan je verwachting van een band en de niet zuivere zanglijnen neemt, tja dan viel het voor mij tegen...
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:07:33 #163
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29862838
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:59 schreef mrdoctor het volgende:
Het hele weekend praktisch geen regen gehad op Lowlands. Af en toe een paar druppels, maar nooit echt doorgezet.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:14:30 #164
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29862962
Zo, ook weer wakker! was top! Nu maar eens aan de slag voor de FP!

Mijn toppers: Kaisers Chiefs, QOTSA, Zita Swoon, Buck 65. Die laatste dus eigenlijk echt, van de andere drie wist je wel dat je een topshow kon verwachten. Wat een tof menneke, die Buck 65. Geweldige stem, aparte muziek.
Enge buren was uiteraard ook weer erg okee. Dman zeg, wat was Davis (zanger Korn) dik geworden zeg! En na het doedelzak stukje even aan de zuurstof...

Maar goed:
Mocht er iemand vette foto's hebben geschoten die je leuk lijken voor bij de review op de frontpage, mail ze naar gr8w8 @ fok.nl! Dan zet ik ze rbij, uiteraard met de vermelding van wie ze afkomen.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:22:50 #165
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_29863112
ik wil hier weinig woorden aan vuil maken, het zal waarschijnlijk niemand interesseren wat ik gedaan en gezien heb, alleen wil ik even zeggen dat Hilbrand Nawijn het (jammer genoeg) nog levende bewijs is dat aan de verre politiek rechter zijde alleen misbaksels van mensen rondlopen, die het nauwlijks waard zijn de kostbare zuurstof in de ademen.

wat een schertsfiguur
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_29863261
Damn wat was het weer gezellig! Ben net thuis...
Heeft er iemand nog iets meegekregen van de bamboe planten rel?

Nu eerst maar ff douchen en naar bed..
tot 7.30 doorgegaan in de 24 uurs tent
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:36:58 #167
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_29863350
Hij was weer erg geslaagd dit jaar!! Prachtig weer ook.
Mijn toppertjes waren o.a. Nick Cave, Morcheeba, Dropkick Murphys, Arcade Fire, Prodigy, Le Peuple De L'Herbe en Pete Philly & Perquisite. Al was die laatste helaas maar een half uurtje, erg jammer.
En Enge Buren was inderdaad ook leuk
pi_29863404
Nawijn was echt lachwekkend zeg

Verder was Nick Cave echt fantastisch

Juliette and the Licks was echt extreem waardeloos.

Seeed was tof

Net als the Prodigy

En Mala Vita was echt zeer olijk

pfff.. ik heb echt zoveel gezien.. het lijkt wel of ik 2 keer ben gegaan

Ik ben alleen wel vet moe

Maar eerst nog eventjes verder nagenieten met 3voor12
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_29863456
Adriaantje, Teringlijer!

Ik ben kapot. Maar het was bijzonder mooi allemaal.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_29863609
Het was een erg leuke Lowlands, ik vond Maximo Park het verre weg leukst. Het heen en weer rijden naar huis elke dag is mij prima bevallen, elke dag fris en fruitig.
Aldus.
pi_29863651
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:43 schreef Massive het volgende:
Adriaantje, Teringlijer!
Was deze kreet op alle campings te horen?
Of alleen op de "Reserve" Camping?
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:00:42 #172
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29863720
Adriaantje heb ik (gelukkig) maar een paar keer gehoord. Waarschijnlijk een poging tot een nieuwe hype, maar helaas.:)

Ow, Voicst in de Essent met de Silent Disco koptelefonen was ondanks het slechte geluid ook errug ok!
pi_29863838
Ik heb me ontzettend vermaakt, dit is samen met 2001 mijn leukste keer tot nu toe. Leuke dingen gezien, tenenkrommende dingen gezien. Hoogtepunt: That 1 Guy. Dieptepunt: Marilyn Manson (die band moet van de drugs af, wat een snertzooi). En nu ga ik douchen en heel erg lang slapen.
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:10:27 #174
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29863866
He Lotte! Leuk je een keer gezien te hebben!
pi_29863889
Ik ga straks pas heel lang slapen

Eerst nog eventjes nagenieten...

En ik ben ook bang dat als ik nu ga slapen ik morgen om half 6 wakker word... en kei-wakker ben
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_29863919
mijn hoogtepunten waren de foo fighters, kaiser chiefs, franz ferdinand en bad religion
juliet en the licks vond ik juist wel gaaf!
marilyn manson en korn waren waardeloos en arrogant de eerste heeft geen woord gezegd en korn een paar zinnetjes. bah
maar dat kon de pret niet drukken, ik heb me heerlijk vermaakd

oja en social distortion was ook gaaf!
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_29864249
Goed:

Dropkick Murphys
Bad Religion
MXPX
Social Distortion
Mark Foggo's Skasters
Op sterk water

Leuk:

Kaiser Chiefs
Nightwish
Incubus

Slecht:
The Prodigy
Marilyn Manson

Geweldige lowlands gehad.
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:43:29 #178
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29864353
Juliette vond ik diep triest.... Bad Religion erg okee, maar wel een vaag gezicht, die opa's met zulke muziek nog steeds.
pi_29864371
Lowlands . Genoeg gezegd .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:45:43 #180
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_29864386
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:46 schreef Jonez het volgende:
Ik vond trouwens de rij op donderdag echt super klote.
Ik ben om 17.30 in de rij gaan staan en was 23.00 pas binnen
Niet echt een goed begin van me lowlands omdat je dan vrijdag al brak begint.
Wow, dan heb je echt lang in de rij gestaan, wij kwamen tussen 20:30 en 21:00 aan en konden om 23:45 erin.. evengoed veels te lang, je werd er gek van.

Ik en Kees begonnen onze Lowlands met The Blue Van. Een fantastische opener en de sfeer zater bij ons meteen goed in. Vervolgens liepen we door naar de Grolsch waar The Polyphonic Spree begon te spelen. Best leuk hoor al die mensen op dat podium en dan nog zulke muziek maken. Het geluid had wel wat beter afgesteld kunnen worden. Daarna de magische Magic Numbers gezien. Af en toe kreeg ik kippenvel van de stem van Romeo. Hou ze in de gaten, want in September spelen ze voor een prikkie in paradiso! Daarna zijn we heel snel doorgelopen naar de India tent om daar Julliete and the licks te zien. Het was stamp en stampvol (wat dacht je anders met zo'n mooie vrouw) Ik heb het 10 minuten aangekeken, maar zag niks, dus zijn we maar naar The Alpha gegaan om The Kaiser chiefs te zien. Ze waren goed, voor mijn gevoel was het geluid precies goed afgesteld, kon alles goed horen. Omdat we zulke goede plekken hadden zijn we blijven zitten voor Franz Ferdinand Wat een show! Ik heb hier echt heel erg van genoten. Het geluid was niet altijd oké, maar de show was geweldig en 't publiek was ook ontzettend enthousiast. Toen het afgelopen was zijn we doorgelopen naar Social Distortion wat mij eerlijk gezegd een klein beetje tegenviel, maar niet verkeerd. Na een nummertje of 2 zijn we weer teruggelopen naar The Alpha om daar The Prodigy even te zien. Totaal niet mijn smaak en stijl, maar mijn tante vind het erg leuk dus zaten we daar lekker op de heuvel te kijken, want in de tent was het propvol. Muzikaal ordeel ik er maar niet over (vind het ronduit slecht) Daarna naar bed gegaan, want donderdagavond heb ik 1 uurtje geslapen.

Dag 2 van Lowlands werden we laat wakker en moesten we nog haasten voor Mark Foggo's Skasters Eigenlijk wilde ik er niet heen want ik zei tegen Kees 'ach dat is ska en ik ken er niks van dus ga ik er maar niet heen' maar ik was toch wel nieuwschierig en er was niet veel anders dus ben ik daar toch beland en heb er ontzettend van genoten. Ik raakte Kees even uit het oog en ging in mijn eentje staan kijken. Toch kwam ik een goede bekende van me tegen (zo stomtoevallig) Mark Foggo was best leuk, het swingde. Toen het afgelopen was ben ik naar Face Tomorrow gegaan, dat ging ook wel. Niet echt eentje om te onthouden. Kees kwam ik weer tegen en we liepen samen naar de India want daar speelde zZz dat viel zwaar tegen! Ik heb telkens gewacht (wordt het nog beter) maar het bleef gewoon slecht. Dat was ook de eerste minpunt qua bands. Van Apocalyptica stond ik te kijken, wat die gasten wel niet met een Cello kunnen! Leuk om te zien.
Een van de hoogtepunten van Zaterdag was Ane Brun Pittig meisje met prachtige nummers! Vooral het nummer dat ze nieuw had geschreven en over Gillian Welch ging was erg mooi. Van haar zullen we in de toekomst veel horen. Het enigste nadeel (vertelde Diaan en Peaceman ook al) was het geluid van de Charlie, die overstemde gewoon te vaak Ane Brun. Na afloop van Ane Brun zijn we met Job en Diaan meegelopen naar Arcade Fire. Geweldige show! Hele leuke band! Op helmen slaan en raar staan trommelen. Muzikaal zat het ook erg goed in elkaar. Tijd voor een kleine pauze. Even Nightwish een stukje gezien en daarna zijn we wat gaan eten. Het eten was trouwens erg goed op het terrein! Ik heb geen enkele keer vies gegeten. We gingen ons klaarmaken voor The Hackensaw Boys Vroeg heen zodat we mooi vooraan stonden. Eerste rij genieten van de band waar ik het meest naar uitkeek! Het was nogal moeilijk want ik moest een keuze maken tussen The Pixies en The Hackensaw boys. De keuze was (gelukkig) gevallen op de The Hackensaw Boys. Het begon meteen goed, een stampvolle Lima en vervolgens hebben we ruim een uur en 10 minuten genoten van de heerlijke muziek die ze ten gehore brachten. En weer een hoogtepunt van Zaterdag! Ik had achteraf geen moment spijt dat ik niet naar The Pixies was geweest. Nog even dik een half uur naar Marilyn Manson geweest, maar dat kon mij echt niet boeien. Als afsluiter gingen we de film Last Days kijken, maar tegen 2en werd ik zo moe dat ik maar naar mijn tentje ging.

Zondagochtend gingen we ons tentje opruimen en alle spullen terug naar de auto brengen daarom begonnen we wat later aan het programma en was het eerste optreden dat we zagen Korn Ik zal je zeggen dat ik me daar goed heb vermaakt. We gingen wel wat eerder weg, want de Editors begonnen. Wederom weer een leuk bandje, het geluid van de gitaar was niet echt super, maar dat werd steeds beter. Net toen we wegliepen om naar The Dropkick Murphys te gaan speelde ze hun hitje (kan de naam niet meer voor me halen) En nu: The Dropkick Murphys.. VEELS te HARD. Mijn oren Ik vond het niet prettig luisteren en vaak moest ik gewoon mijn oren sluiten. Bij de iets rustigere nummers klonk het geluid stukken beten en genoot ik er meer van. We hadden weer goede plekken dus bleven we lekker zitten wachten op Queens of The Stone age het eerste echte hoogtepunt van zondag! Heerlijke muziek, kan niks anders zeggen en ze waren goed in vorm. na QOTSA even een pauze genomen en genoten van 2 heerlijke burgers. The Future Heads speelden in de Charlie en dat moest natuurlijk even gezien worden. Lekker stevige muziek (new wave werd mij verteld) Ik vond het veel op The Undertones lijken en dat stond mij erg aan. Ik was wel erg moe en er niet helemaal bij met mijn hoofd. Halverwege zijn we naar Nick Cave and the bad seeds gegaan. Vroeg heen, want ik wilde een mooi plaatsje. Wat was het geweldig! Alle stoute verwachtingen van dit optreden kwamen uit. Hij was lekker in vorm en speelde flink lang! Een perfecte afsluiter voor mij van mijn eerste keer Lowlands! Ik heb bijzonder genoten.

Een paar foto's:

[ Bericht 2% gewijzigd door Prep2Fight op 22-08-2005 14:01:34 ]
Tim's LastFM Charts
pi_29864453
Ik ben helemaal niet in de Alpha geweest . Kuttent dat het is .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:51:00 #182
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29864454
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van iedereen en wat er goed en slecht was, dus schiet maar raak

+ Geen lange wachttijden bij de ingang
+ Nieuwe eettenten met geweldig lekker eten
+ Positionering podia, ideaal zo, veel mensen gaan heen en weer tussen
Grolsch en Charlie en Bravo en India
+ Alles was weer geweldig schoon
+ Charlie podium, veel leuke bands!!!
- Bands die tegenover elkaar staan geprogrammeerd
- Te weinig van dezelfde soort muziek in 1 tent, er moet van dezelfde soort in 1 tent (net zoals in 2003 -> dommelsch = punk, bravo = dance enz. )
- Teveel Britpop
- Mosterd na de maaltijd bands (Korn, QOTSA)
- Herhaling bands (Foo Fighters, Dropkick Murphys, Franz Ferdinand, Nightwish)
- Slecht geluid (vooral in de India erg kut en op de tribune bij de Charlie stond de muziek vaak erg hard, Dropkick Murphys was helemaal erg, je hoorde Stephanie niet eens zingen...)
- Persoonlijk: Door de programmering dit jaar (veel grote bands, veel dance, veel Britpop...) waren er erg veel "andere" mensen dan andere jaren, dat bedoel ik niet negatief, iedereen mag naar Lowlands komen, maar ik heb het idee dat die "andere" mensen het soms niet helemaal snappen. Veel meer voordringen dan voorgaande jaren, een uur van tevoren staat iedereen in het voorste vak van de Alpha, normaal kan je daar tot een kwartier voor het einde blijven zitten. Als je dan eindelijk een keer zit, dan zijn er weer van die vervelende mensen die er toch zonodig doorheen moeten en daar begon ik me een beetje aan te ergeren. Ook waren er erg veel wannabe alto's en daar walg ik van... ventjes met halflang haar en dan een roze polo aan met kraag omhoog en sneakers met gekleurde veters.... :kots:

Ik denk dat ik volgend jaar alleen ga als het programma echt goed is, anders ga ik naar Pukkelpop of Sziget...
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:57:43 #183
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29864559
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:51 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van iedereen en wat er goed en slecht was, dus schiet maar raak

+ Geen lange wachttijden bij de ingang
+ Nieuwe eettenten met geweldig lekker eten
+ Positionering podia, ideaal zo, veel mensen gaan heen en weer tussen
Grolsch en Charlie en Bravo en India
+ Alles was weer geweldig schoon
+ Charlie podium, veel leuke bands!!!
- Bands die tegenover elkaar staan geprogrammeerd edit: dat is elk jaar wel... dus elk jaar een minpunt?
- Te weinig van dezelfde soort muziek in 1 tent, er moet van dezelfde soort in 1 tent (net zoals in 2003 -> dommelsch = punk, bravo = dance enz. )
- Teveel Britpop
- Mosterd na de maaltijd bands (Korn, QOTSA)
- Herhaling bands (Foo Fighters, Dropkick Murphys, Franz Ferdinand, Nightwish)
- Slecht geluid (vooral in de India erg kut en op de tribune bij de Charlie stond de muziek vaak erg hard, Dropkick Murphys was helemaal erg, je hoorde Stephanie niet eens zingen...)
- Persoonlijk: Door de programmering dit jaar (veel grote bands, veel dance, veel Britpop...) waren er erg veel "andere" mensen dan andere jaren, dat bedoel ik niet negatief, iedereen mag naar Lowlands komen, maar ik heb het idee dat die "andere" mensen het soms niet helemaal snappen. Veel meer voordringen dan voorgaande jaren, een uur van tevoren staat iedereen in het voorste vak van de Alpha, normaal kan je daar tot een kwartier voor het einde blijven zitten. Als je dan eindelijk een keer zit, dan zijn er weer van die vervelende mensen die er toch zonodig doorheen moeten en daar begon ik me een beetje aan te ergeren. Ook waren er erg veel wannabe alto's en daar walg ik van... ventjes met halflang haar en dan een roze polo aan met kraag omhoog en sneakers met gekleurde veters.... :kots:

Ik denk dat ik volgend jaar alleen ga als het programma echt goed is, anders ga ik naar Pukkelpop of Sziget...
Jammer dat je het (zoals ik het begrijp) over het geheel gezien minder vond. Persoonlijk heb ik de dingen die jij beschrijft niet zo ervaren.
Mijn verslag staat hier ergens boven...
pi_29864595
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:53 schreef Z het volgende:
Het was een erg leuke Lowlands, ik vond Maximo Park het verre weg leukst. Het heen en weer rijden naar huis elke dag is mij prima bevallen, elke dag fris en fruitig.
Ik ben het op alle fronten met je eens. Ook wij zijn elke dag (Hilversum) naar huis gegaan 's avonds laat. Lekker in mn eigen bedje en de volgende ochtend lekker in mn eigen douche

Trouwens: Nog een hoogtepunt: Brandon Boyd die z'n shirt uittrok
pi_29864605
Hi

Zo, ik ben ook weer thuis. Ga zo even bijlezen, dan een verslagje maken en als jullie heel lief voor
me zijn pleur ik misschien ook nog een rits foto's online
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:03:13 #186
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29864641
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hi

Zo, ik ben ook weer thuis. Ga zo even bijlezen, dan een verslagje maken en als jullie heel lief voor
Wij zijn toch altijd lief?
pi_29864650
Eerste keer lowlands.. zéker niet de laatste keer lowlands!
ik heb er ontzettend van genoten veel leuke bands gezien. (bijna alles gezien wat ik wou zien!)
Prep2Fight's verslag ziet er bijna hetzelfde uit als mijn verslag dus ik hoef niks te maken
Volgend jaar weer als het effe kan!!
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:16:59 #188
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29864860
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:57 schreef peaceman het volgende:

[..]

Jammer dat je het (zoals ik het begrijp) over het geheel gezien minder vond. Persoonlijk heb ik de dingen die jij beschrijft niet zo ervaren.
Mijn verslag staat hier ergens boven...
Klopt, persoonlijk gezien vond ik het minder dan de afgelopen jaren... maar er waren ook een hoop pluspunten hoor: Charlie was geweldig en de podia stonden netjes opgesteld, waardoor het heen-en-weer verkeer minder werd, dus ik vond het wel een 6,5 waard dit jaar.... 2003 was de beste editie, dat was voor mij een 9

edit - en die bands tegenover elkaar, ja dat is elk jaar wel een beetje zo, maar dit jaar een beetje erg vaak dezelfde muzieksoort: C&C/Bad Religion, DKM/Alkaline Trio enz. enz. als ze meer van dezelfde soort op 1 podium doen, heb je dat niet
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:21:58 #189
3878 Vork
Manisch creatief
pi_29864941
Zo, ik ben er ook weer. Ik ben helemaal gesloopt, maar het was weer een geweldige editie.

Qua muziek had ik vooraf niet zo heel erg veel met het programma, daardoor heb ik me nog wel wat kunnen laten verrassen. Helaas heb ik nog anderhalf optreden in de Alpha gezien. Dat is en blijft een rottent, te druk, te ver weg, te massaal. Het geluid was wisselend van kwaliteit, over het algemeen stond de bas veel te hard, maar in iedere tent heb ik daar vervolgens ook weer een paar uitzonderingen op gehoord.

De absolute hoogtepunten waren voor mij dan iig:

Funkstorung
volledig geimproviseerde knetterende neuroten electronica ala Squarepusher en prima dansbaar.

Nick Cave and the Bad Seeds
ondanks het geluid soms wat schel staat en Nick Cave een vreselijk figuur is die niet is staat is om zuiver te zingen, hebben die Bad Seeds van 'm een magistrale show weggegeven met climaxen waar je u tegen zegt.

Queens of the Stone Age
In tegenstelling live dingen die ik had gezien op tv, was dit wel strak, hard, heftig en goed.

El Pus
Rockende negers, jawel. En nog goed ook een smeltkroes van rock en hiphop met een bizar goede drummer.

Pixies
Terug van nooit weggeweest

Le Peuple De L'herbe
Hip-hop, jazz, drum 'n bass in een overweldigende combinatie. Overweldigend zelfs.

Amp Fiddler
Funk, zoals Funk bedoeld is. Een solide ritmesectie met de meest wazige synth solo's en begeleidingen. Jammer dat ik maar een stukje heb kunnen zien.

Stuurbaard Bakkebaard
Ergens in het programmaboekje bleek nog dat er in de Essent tent koptelefoon concerten werden gegeven. Zo speelde Stuurbaard Bakkebaard dus een hele leuke acoustische set, terwijl de rest hersenloos liep te hupsen op het dat-tapeje van The Prodigy.

Tegenvallers waren wat mij betreft:

2nd Place Driver
Ontzettend oninteressante, weinig afwisselende, slappe zooi.

Vive La Fete
Hoerenhouse van de bovenste plank en dan nog ongevraagd toegiften blijven spelen ook.

Marilyn Manson
Ik had eigenlijk wel een beetje leuke show verwacht, maar eigenlijk is het maar wat suf. Daar kan zelfs die keyboardspeler, die z'n instrument aan een galg heeft hangen weinig verandering in brengen.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:22:20 #190
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_29864946
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hi

Tim's LastFM Charts
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:24:55 #191
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29864988
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:16 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Klopt, persoonlijk gezien vond ik het minder dan de afgelopen jaren... maar er waren ook een hoop pluspunten hoor: Charlie was geweldig en de podia stonden netjes opgesteld, waardoor het heen-en-weer verkeer minder werd, dus ik vond het wel een 6,5 waard dit jaar.... 2003 was de beste editie, dat was voor mij een 9

edit - en die bands tegenover elkaar, ja dat is elk jaar wel een beetje zo, maar dit jaar een beetje erg vaak dezelfde muzieksoort: C&C/Bad Religion, DKM/Alkaline Trio enz. enz. als ze meer van dezelfde soort op 1 podium doen, heb je dat niet
Dit was mijn lustrum. (vanaf 2001)
Als je puur naar de muziek kijkt staat deze voor mij ver bovenaan. Qua sfeer was vorige jaar misschien iets beter. Qua opstelling is het denk ik nooit beter geweest. Ook ik zit wel te denken aan Sziget, maar anders ga ik zeker weer naar LL. Vond het top! Bijna geen slechte optredens gezien, zoals je hebt kunnen lezen.
pi_29865116
En weer thuis

Goed:

Pixies
Nick Cave
Juliet&licks

De rest viel tegen of was wel aardig

Dieptepunt:
de ontzettende lelijke bandjes dit jaar en geen witte wijn meer
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:43:47 #193
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29865260
Ook maar een verslagje dan

Eerste band vrijdag Beatsteaks in de Alpha tent. Kende paar nummers, leek me wel aardig, maar wat een optreden zeg!!! Ze gaven me daar toch een show weg: hiphop, rapje, scratchen, reggae, harde punk, poppunk... ze hebben werkelijk alles gespeeld!!! Echt een topper! Daarna langzaam richting de India gelopen, onder het genot van een lekkere hete kip curry maaltijd.. Julliette and The Licks begon toen en dat was echt een slecht optreden. Slecht geluid ten eerste en die nummers... het was allemaal teveel van hetzelfde en ze stond de hele tijd maar een beetje hitsig te doen... nee... dat was niks... toen even naar de Grolsch gelopen en daar KT Tunstall gezien. Leuk bandje, goeie nummers, erg mooi om gewoon naar te luisteren. Daarna naar de Alpha en vanaf de zijkant Kaiser Chiefs gekeken. Spetterend optreden, ondanks dat ik hun muziek toch niet helemaal super vind. Toen richting de Charlie voor Johnny Panic.. .die vielen mij een beetje tegen. Had wat meer van ze verwacht, denk ook niet dat het echt een grote band zal worden. Als afsluiter van de vrijdag was daar Social Distortion. Vet optreden, gaaf om te zien dat zo een oude band nog zulke optredens kan geven!!! Het was bijna nostalgie

Zaterdag was een druk (Alpha) dagje. Begonnen met Mark Foggo's Skasters. Heerlijke dansbare up-tempo ska, geweldige show, met zoiets zouden we iedere dag moeten beginnen. Daarna een stukje Face Tomorrow, redelijke show, verder niet heel speciaal. Vervolgens naar de Alpha voor Apocalyptica. Werkelijk fenomenaal!!! Veel eigen nummers, echte kippenvel momenten voor mij aldaar!! Het geluid was helaas ietsje minder, denk dat ze nogal moeite hadden met de zware bastonen. Daarna voorin gebleven voor Bad Religion. Leuk om te zien, maar het was superdruk voorin, hadden ze het vak soms te vol gedaan (links)? Verder niet heel speciaal, ze speelden gewoon hun setje. Rennen naar de Charlie voor Coheed & Cambria. Speelden veel beter dan op Groezrock, alleen 10 min pingelen en dan weggaan is toch een beetje jammer. Toen ff Thais (hoe schrijf je dat ) gegeten, lekker maaltijd. Bij de Charlie gekeken naar Art Brut en dat was toch wel een bruut optreden!! Had het niet verwacht, maar ze spelen werkelijk leuke nummers en gaven een goeie show. Als afsluiter Marilyn Manson. Super super gaaf was dat!! Mooi decor, goed geluid, goed gespeeld, lekker uit je dak... enige minpunt: geen toegift, 5 min te laat begonnen en 10 te vroeg geëindigd... sterallures?

En dan de zondag: Enge Buren was echt geweldig, het was superdruk daar voor de Charlie, maar wat een stelletje gekken zeg!!!! Die wil ik volgend jaar in de Alpha!!! Daarna vanaf de zijkant Korn gekeken. Wilde ik toch wel even zien, aardige set, maar niet veel speciaals... Vervolgens ff dringen voor Dropkick Murphys. Wat een feestje was dat weer zeg!!! Och och... gitaar weggeven, altijd signeersessies, al die meisjes weer op het podium. Dat is nou echt een band die om zijn fans geeft!!! Goeie set.... helaas was het geluid kut... hoge tonen vielen weg, hoorde de zanger niet altijd zingen en Stephanie hoorde je helemaal niet. Toen weer lekker gegeten (Wokmaaltijd) en stukje Voicst gezien. Goeie live-band!! Vervolgens naar T.Raumschmiere. Heerlijke vunzige whatever het is.... goeie set, lekker uit mn dak gegaan. Naar de Alpha gelopen, stukje Incubus gezien... speelde een redelijke set. Daarna als afsluiter Foo Fighters Man oh man!! Wat waren ze weer geweldig, echt!! Ik heb diep respect voor het talent van Dave Grohl, wat die alleemaal niet kan!!!

En toen was Lowlands 2005 alweer voorbij... ik heb genoten, volgend jaar kijk ik wel eerst naar het programma voor ik een kaartje koop, want ik heb geen zin in herhalingen
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:49:32 #194
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29865357
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:21 schreef Vork het volgende:

Stuurbaard Bakkebaard
Ergens in het programmaboekje bleek nog dat er in de Essent tent koptelefoon concerten werden gegeven. Zo speelde Stuurbaard Bakkebaard dus een hele leuke acoustische set, terwijl de rest hersenloos liep te hupsen op het dat-tapeje van The Prodigy.
Ja, dat was inderdaad waardeloos aangegeven in het programmaboekje. Nou heb ik ze al 4 keer live gezien in mijn leven, een acoustisch live-concert had ik best willen zien. Jammer genoeg zag ik pas na afloop van the Prodigy (wat echt waardeloos was, zie ook mijn eerdere beleving hierboven) dat ze uberhaupt ergens op het festivalterrein te zien waren, pal naast de Alphatent nota bene. Ik had makkelijk even tussendoor een kijkje kunnen nemen en enkel de laatste 10 minuten Prodigy kunnen meepakken, dan had ik waarschijnlijk 2 leuke concerten deels meegemaakt in plaats van de 80% filler van 1 concert met af en toe een leuke oude track.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 22-08-2005 15:05:07 ]
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:49:55 #195
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29865360
En bands die ik verder graag had willen zien, maar door ongelukkige programmering heb mis gelopen, waren onder andere Maximo Park, Nick Cave & The Bad Seeds, LCD Soundsystem, le peuple de l'herbe en the Hackensaw Boys.

[ Bericht 95% gewijzigd door Grobbel op 22-08-2005 14:57:16 ]
pi_29865436
Mijn Lowlands:

Die begon dus kut, 5 uur in die fucking klote rij gestaan. Toen in het donker tent opgezet en vervolgens mot gekregen met de buren die begonnen te zeiken dat hij in "hun" cirkeltje stond. Goed: na veel gedoe de tent een stukje verplaatst. Een biertje gedronken, er achter gekomen dat het al lang 12 uur geweest was en dus lekker niet naar de meet geweest.

Toen was het vrijdag, ik word wakker, m'n vriendin wordt wakker.......en heeft een onstoken arm en sterft van de pijn. Een sloot pijnstillers naar binnen gewerkt, bij de EHBO een mitella gehaalt (iemand ons nog gezien? We waren dus vrij herkenbaar). Wat het leuke gevolg had dat we het erg rustig aanmoesten doen dit weekend en de druktes een beetje hebben moeten vermijden. Maar goed: met de pest in ons lijf zijn we toch maar eens het terrein op gewandelt.

Eerst even lekker het begin van de Beatsteaks meegenomen. Niets spannends, wel een leuke opwarmer om ons pest humeur alvast een beetje weg te nemen. Vervolgens de Polyphonic Spree gezien, erg tof, maar naar een half uurtje hadden we het kunstje wel door. Dus zijn we net buiten de Lima-tent met het erg chille Fat Freddy's Drop op de achtergrond maar een van onze weinige jointjes gaan roken. Chill man. Toen aanbeland bij de schandalig lege Bravo met Fort Minor. Linkin Park is niet cool, maar wel erg lekker. En de remix van Enjoy the Silence van Mike Shinoda is erg dope. Dus ik was benieuwd wat ie met Fort Minor zou doen. En dat was best vet, weinig vernieuwde hiphop, maar wel goed. Toen de Prodigy: in één woord: .

Verder niet veel meer gedaan op vrijdag in verband met de arm van m'n vriendin, dus toen was het zaterdag. Weer een onaangename ochtend voor m'n vriendin die met enorme pijn wakker werd. Koffie en een half pakje pijnstillers doen echter wonderen en we kunnen dus lekker chillend in het zonnetje Mark Fogo's Skasters nog even mee pikken. Toen naar Pete Philly & Perquisite. En die waren subliem. Erg supergoed. Nog een stukje Apocalyptica gezien, voor de tigste keer. En die moeten gewoon coveren en geen eigen nummers spelen. Master of Puppets . Al snel weer weggegaan naar de self-proclaimede eendagsvliegen de Jeugd van Tegenwoordig. Die eigenlijk nog best wel oké waren. Nog onwijs gelachen toen de hele Bravo na Watskeburt leeg liep en de mannen voor een lege tent nog even het laatste nummer moesten doen. Toen naar Dolf Jansen, erg leuk, maar hij was wel eens beter en scherper. Toen hebben we ons toch maar een keertje in de drukte gewaagd voor Marilyn Manson. En ik snap niet waarom iedereen hier zo negatief over is. De man speelde wel eens met meer overgave, maar 't was toch een strakke show met de goede nummers. Ik heb ervan genoten. Toen nog even lol gehad met alle foute nummers uit "mijn jeugd" bij de 90's disco en toen maar gaan slapen.

En toen de laatste dag. Gelukkig konden we met iemand meerijden naar huis, want met de arm van m'n vriendin leek het ons niet echt prettig om maandag weer uren in de rij te moeten staan voor de bussen en om de hele dag met onze backpacks te sjouwen. Gelukkig hadden we dus een lift, ongelukkig was echter dat we dan wel om 21.00 al weg moesten. Maar goed, jammer genoeg Buitenwesten gemist, maar Korn gezien. En die deden wat ze moesten doen, niet onverdienstelijk, ook niet echt één van hun betere shows. Nog even lekker in het gras wat Morcheeba meegenomen. En toen naar de verrassing van dit jaar: Cheb Balowski. Wat een feest Wat een danseres Wat gaaf . Wereldmuziek kan dus best wel cool zijn, wie had dat ooit gedacht . Toen nog een topper: Queens of the Stone Age. Lekker nummers, strakke band. Leuk optreden. Toen nog even snel een berg kleding ingeslagen voor Sack en vriendin en toen nog wat Incubus gekeken. Niet slecht, wel saai. En toen dus naar huis. Moe maar voldaan. We begonnen Lowlands erg kut, maar hebben wel een superweekend gehad.
pi_29865471
Lowlands was zeker vet. Iemand nog naar The Hacker gegaan en ook Miss Kittin meegemaakt? Vond ik misschien nog wel het beste van alles Ben niet zo'n rockfan Was er overigens alleen op zondag.
"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:56:47 #198
3878 Vork
Manisch creatief
pi_29865479
Ik ben een paar jaar geleden al in die Prodigy-val getrapt, dus ik was blij dat er een alternatief was. Jammer dat het zo rot was gepland met Eboman, die had ik graag willen zien. Maargoed ik mocht die Texelse Boys hangar niet meer in, want toen ik na Funkstoring wat bier ging halen, zat het alweer vol. Maak er volgend jaar maar gewoon een tent van met meer optredens!

Het was nog redelijk dringen geblazen bij Stuurbaard Bakkebaard, omdat er maar een beperkt aantal koptelefoons beschikbaar waren en er kennelijk nog meer mensen zijn die het programmaboekje goed hadden gelezen. Maar je hebt wel wat gemist inderdaad.
pi_29865551
Lowlands was echt super de shit! Ik heb me helemaal uitgeleeft bij Dropkick Murphys en de Foo Fighters. Onderweg naar huis nog de live opname gehoord van Breakout van de FF, wat was dat vet
Heeft iemand nog dat hoopje gezien op die vent in dat pizza pak? Echt kick
De bamboe-rel niet gezien helaas
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:17:21 #200
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_29865788
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:51 schreef maniack28 het volgende:

- Persoonlijk: Door de programmering dit jaar (veel grote bands, veel dance, veel Britpop...) waren er erg veel "andere" mensen dan andere jaren, dat bedoel ik niet negatief, iedereen mag naar Lowlands komen, maar ik heb het idee dat die "andere" mensen het soms niet helemaal snappen. Veel meer voordringen dan voorgaande jaren, een uur van tevoren staat iedereen in het voorste vak van de Alpha, normaal kan je daar tot een kwartier voor het einde blijven zitten. Als je dan eindelijk een keer zit, dan zijn er weer van die vervelende mensen die er toch zonodig doorheen moeten en daar begon ik me een beetje aan te ergeren.
Ik kan me goed hierin vinden, ik vond het echt irritant druk over het algemeen, met mensen die gewoon irritant rondlopen, als kippen zonder kop af en toe.

Volgend jaar wordt het idd eerst veel meer de bands afwachten dan dit jaar, en anders idd wellicht een ander festival.

Oh ja, mijn gezien lijstje:

Vrijdag
Beatsteaks (goed)
Fat freddy's drop (goed)
Kaiser Chiefs (ook goed)
Fort Minor (erg goed)
Prodigy (niet slecht)

Zaterdag:
Mark Foggo (Goodbye, Ska People!)
Face Tomorrow (ook lekker)
Brainpower (zeker niet slecht)
El Pus (interessant)
Bad Religion (ya-HEY!!)
Stukje COheed & Cambria
Stukje Pixies
Manson (tsja....nee , was niet mijn ding op dat moment sowieso )
Audio Bullys (ja )

Zondag:
In het zonnetje Amadou
Korn (wel ok, beter dan bij metallica vorig jaar)
Dropkick Murphys (feestje)
Enge buren (zaten bij de Lima en ineens waren ze er, geweldig leuk optreden)
Vanuit de verte wat van SOulwax Nite versions meegekregen
Stukje T Raumschmiere
Incubus (was goed)
Jamie Lidell (erg apart)

Helaas eerder dan geplanned weggegaan, wilde 2 many dj's nog zien, maar vriendin was helemaal brak en wilde weg.

Goed weekend gehad, leuk gezellig, maar volgend jaar wat meer afwachten voor t kaartje gekocht wordt.

Iemand trouwens iets van lowlands de powlands op z'n telefoon gescoord?
Of daar uberhaupt plaatjes/foto's van?
Zou iemand die dan online kunnen zetten?

En Texelse Boys waren leuke toevoeging, jammer van die workshops die zo vol zaten
Mogen van mij volgend jaar er best weer zijn hoor
pi_29865803
Net terug, even heel snel.
Helemaal te gek geweldig gaaf waren: 1) La Mala Vita, 2) Chad Lebowski (wow), 3) T. Raumschmiere, 4) LCD Soundsystem, 5)QOTSA, 6) oh ja, en Franz Ferdinand, die vele beter waren dan in de HMh

Slecht: 1)Beatsteaks, 2)The prodigy, 3)Apocaliptica
pi_29865854
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:03 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ja de afstemming van geluid tussen Charlie en Juliet was niet optimaal. Jammer was dat.
Vrijdag hadden we in Juliet door de windrichting meer last van de Lima-tent, Charlie niet echt. Zaterdag stond er nauwelijks wind en kwam idd het lawaai van Charlie erg hard de tent in. Er is toen contact geweest met Charlie of daar het geluid zachter kon omdat het erg hard door de lezingen van Ronald Plasterk en Wubbo Ockels heen kwam, ze hebben toen het geluid wel iets zachter gezet, maar dat mocht geen naam hebben. Toch had ik het idee dat we zondag weer veel minder last hadden van Charlie.
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:29:01 #203
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29865926
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:22 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Vrijdag hadden we in Juliet door de windrichting meer last van de Lima-tent, Charlie niet echt. Zaterdag stond er nauwelijks wind en kwam idd het lawaai van Charlie erg hard de tent in. Er is toen contact geweest met Charlie of daar het geluid zachter kon omdat het erg hard door de lezingen van Ronald Plasterk en Wubbo Ockels heen kwam, ze hebben toen het geluid wel iets zachter gezet, maar dat mocht geen naam hebben. Toch had ik het idee dat we zondag weer veel minder last hadden van Charlie.
Ik heb er alleen bij Ane Brun last van gehad, omdat ik verder (mede door de lange rijen) niet geweest ben. Het was jammer, maar dat weten ze dan hopelijk voor volgend jaar.
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:29:06 #204
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29865928
Net terug van Lowlands

Ik vond het wederom geweldig dit jaar. Met name de gezelligheid op de camping en bij de Alpha / Grolsch DJ's.

Vrijdag:

- Beatsteaks (matig)
- Kaiser Chiefs (goed)
- Alpha DJ's (ging wel)

Zaterdag:
- Mark Foggo (cool!)
- El Pus (goed)
- Apocalyptica (goed)
- Marilyn Manson (matig)
- Pixies (leuk)
- Alpha DJ's (zeer cool! Vooral toen ze achter mekaar Flogging Molly, Iron Maiden en Pennywise draaiden

Zondag:
- Korn (grappig)
- Dropkick Murphy's (GEWELDIG!! Beste optreden van LL05)
- Queens of the Stone Age (zeer slecht)
- Foo Fighters (slecht)
- Alpha DJ's (leuk maar waren beetje TE gaar dus rond 01:00 naar camping vertrokken.

Tis voor mij een LL geweest waarbij ik veel op de camping heb gezeten. Dat was met 60 Dordtenaren echt super gezellig! De enige band die ik perse wilde zien was DKM en verder ach ik heb zo hier en daar wat leuks gezien. Cabaret had ik wel willen zien maar stonden steeds zulke enorm lange rijen

Top 3:

Dropkick Murphy's!!!
Alpha DJ's (zaterdag)
El Pus

Flop 3:
The Prodigy
Foo Fighters
De Bravo tent (ik heb me aan me woord gehouden en er geen één keer ingeweest)

Ow heb nog 2 shirts gekocht. 1 LS van Lowlands en 1 zwart met groen logo van DKM!

en nu douchen
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:30:18 #205
3878 Vork
Manisch creatief
pi_29865943
Oja, ondanks het geluid toch wel een beetje een issue is dit jaar, wil ik even melden dat het geluid tijdens het optreden van MXPX echt goed was. Misschien is punkrock wel makkelijker te mixen (alle galm was er zo goed als af en daardoor klonk het allemaal kraakhelder en de verhoudingen waren ook perfect). Verder was het een leuke show, maar bij gebrek aan mensen wel behoorlijk heftig voorin. (veel valpartijen en mislukte crowdsurfpogingen).

Als ik het zo hoor heb ik Cheb Balowski echt gemist, terwijl ik op dat moment eigenlijk niet echt veel heb gedaan (volgens mij stond ik zelfs in de Silent Disco op dat moment ).
pi_29865971
Shit man, ik wil terug.
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:36:38 #207
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29866043
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:32 schreef zodiakk het volgende:
Shit man, ik wil terug.
same here...
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:38:45 #208
3878 Vork
Manisch creatief
pi_29866068
Ik zat al in het programma boekje te kijken naar het blokkenschema van maandag, maar die kon ik niet vinden
pi_29866072
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:32 schreef zodiakk het volgende:
Shit man, ik wil terug.
* maxor ook!
Ik had echt veel meer willen zien dan ik nu gedaan heb.
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:56:34 #210
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_29866317
Zo, net gedouchet.
Even snel:
Vrijdag
Top: Blue van, Kaiser Chiefs
Flop: Prodigy
Gemist: Polyphonic Spree
Zaterdag
Top: Maxïmo Park, Audio Bullys
Flop: Marilyn Manson
Gemist: Arcade Fire
Zondag
Top: Millionaire, Qotsa
Flop: Dropkick Murphys
Gemist: LCD Soundsystem, Nick Cave
Tranquillo
pi_29866396
Het duurt nog heel erg lang tot augustus 2006 he?
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:02:18 #212
13973 ranja
image means nothing
pi_29866397
Ook maar weer eens Lowlands gedaan, 2000 was m'n laatste ntot nu toe.
Vrijdag rond half 11 uit Rotterdam vertrokken, nog iemand opgehaald in Gouda en om half 2 stonden de tenten al (camping 5). Dat viel me erg mee met mijn herinneringen.

Op het terrein aangekomen maar eens voorzichtig begonnen met Polyphonic Spree. Dat was ongeveer een half nummer een leuke gimmick, maar toen was het wel leuk geweest. Beetje terrein verkennen en opmaken voor de eerste trekker: Juliette & the Licks. Ik had haar al in Utrecht gezien dus ik wist wat ik kon verwachten, en dat kwam uit. Goed optreden weer, vol energie, maar de muziek is niet heel bijzonder natuurlijk. Toen meteen door gegaan naar Kaiser chiefs, die hadden wel wat leuke nummers maar lang niet alles, en eigenlijk vond ik hoogtepuntje "Everyday I love you less and less" beter toen die zaterdagavond in de Alpha-disco werd gedraaid. Concert ook niet helemaal afgezien waardoor we bij The Bravery wel bijna vooraan stonden (dwz tegen het hek van de security-paden aan). Voor dit gold vrijwel hetzelfde, ook een hoop goede nummers maar ook veel mindere. Hoogtepunt bleek ook hier het enige nummer dat ik al kende,"Honest Misstake". Bij Franz ferdinand kwamen we natuurlijk veel te laat aan om nog wat te kunnen zien, dus maar op de heuvel gaan zitten en naar de video-wall kijken. Ook hier gold dat goede nummers met mindere werden afgewisseld. Na wat eten naar the Prodigy gegaan en dat meteen tot zinloos geweld verklaard. Wat een teringherrie, en dat niet positief bedoeld. Soms leek het wel een slechte Ministry-kloon in plaats van een dance band. Gelukkig speelden ze toch nog 2 nummers van Music for the gilted generration, samen met toegift "Out of space" duidelijk de hoogtepunten, zo niet de enige aanhoorbare nummers.

Zaterdag met frisse moed na een nacht weinig slaap begonnen met Mark Foggo's Skasters. Erg gaaf, meteen de beentjes van de vloer. Daarna naar zZz, mij met name bekend van de muziek Trivia, en dat bleek helemaal niks te zijn. Rock'n'roll met drums en orgel ok, maar dan graag ook een gitaar. Maar nee, zzzij niet dus. Jammer. Na 2 nummers hadden we dat wel gezien, waarna het beugelcafe uitkomst bracht. Vandaar doorgegaan naar Apocalyptica, wat ik wel gaaf vond. Die drummer... wow. Toen was wachten op Bad religion, die gewoon een strakke set voor een bijna half gevulde Alpha tent neerzette. Misschien iets teveel midtempo nummers. Art brut was daarna erg lachen, alleen is het natuurlijk een band die erg om de teksten draait en die waren niet altijd even duidelijk te verstaan. Maar dat hij 'zingt' dat hij niet snapt waarom 'het' niet lukt bij [meisje] terwijl z'n rechterhand nooit problemen geeft, is toch wel grappig (maar je moet erbij geweest zijn denk ik). Helaas moesten we (nou ja wilden) we toch eerder weg om een beetje goed te staan bij de Pixies, nou, we waren niks te laat. Ontzetten gaaf concert, met een mooie opbouw van langzame nummers als "Wave of mutilation" en "Is she weird" via "Bone Machine" naar "Broken face" en "Debaser"... en weer bleek dat Kim verreweg de populairste Pixie is, aangezien zelfs e eerste bassolo met gejuich werd begroet en ook Gigantic het hardste applaus bij de eerste maat kreeg. Na Pixies nog the Others gezien, nogal een arrogant 'jong en snotty' brits bandje wat ondanks hun naam weinig bijzonders was. Ook niet slecht trouwens, ik zou het denk ik ook meer gewaardeerd hebben als ik niet net bij Pixies vandaan was gekomen. Na dit concert nog even in Alpha gekeken maar daar vond ik het toch minder leuk dan in voorgaande jaren.

Zondag dan... begonnen met Millionaire, ondanks de Deus-connectie gewoon een portie fijne stonerrock, met een sterk begin en eind en een kleine dip ergens halverwege. Doorgegaan naar the Editors, dat was wel leuk maar omdat het nog veel leuker weer was heb ik het grootste deel van het concert buiten de tent, met de band zeer goed luisterbaar trouwens, in de zon door gebracht. Toen gewacht op Sons & Daughters wat me erg meeviel in vergelijking met hun optreden op Metropolis. Toch blijft de single "Let me in" op plaat beter dan live. Maar omdat ik het toch wel gaaf vond, met name die murderballads van ca. 10 minuten, bijna niks van Qotsa gezien. Dwz, gezien alleen op de videowall. Maar later ingevallen en eerder weggegaan om naar Heather Nova te gaan. Dat vond ik wel weer een superoptreden. Ik heb haar nu 4 keer gezien, alle 4 keren op Lowlands. Dit was misschien niet de beste van de 4, dat was toch het jaar dat er een celliste op het podium zat en ze bv ook "Sugar" speelde, maar ik vond het wel erg mooi, ik snap ook niet waarom ik haar laatste 3 of 4 albums niet heb eigenlijk.

Na Heather gehergroepeerd, nog even gegeten en toen op naar huis gegaan, om 11 uur was ik weer thuis. Heerlijk weekend, erg blij met m'n preventief opgenomen vrije dag vandaag.
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:12:44 #213
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29866532
Voor de mensen @ camping 3: PORNOOOOOOOO!!!!!
1: porno
2:bands en totaalplaatje
3:cd
4: conclusie

1: Porno
Theo was dood, en maar goed ook want ik had geen zin om naar een gozer te roepen.
Ik zal het verhaal maar uit de doekene doen, daar komt ie dan he.
Wij zaten te wachten, zittend ja, bij de ingang. Vrij vroeg, maar toch een meter of 30 van giel biel met zn cerefen. Maakt niet uit.
Punt is, naast onze groep van een man of 7 lag een meisje, met 2 samsung slide-phones, je weet wel, die bleutoothmeuk. Enfin, ineens zegt ze, " IK HEB PORNOOO!!!!"
En wij waren even stil, en iemand van onze groep vraagt in onze groep, porno? Porno?
en voor je het weet was het hot.

Toen op camping 3 de tenten geplaatst, en een beetje porno roepen, het vloeit toch wel lekker.
's Avonds hoorden we onze buren al roepen, geweldig. De volgende avond nog meer, en de zondag op maandag, afgelopen nacht, galmde het af en toe echt minuten lang met "pornooo!!!!!,..... broek uiitt!!!!.....""

Heel hip dus.

2: bands en totaalplaatje

het was top, ik kan er lang of kort over doen, maar het was top.
Face Tomorrow vond ik voor mij de beste nieuwkomer, die ík dus nog nooit gehoord had, waarbij ik echt iets had van "wow!"
Verder ben ik uiteraard naar Bad Religion, Foo Fighters, Prodigy, Buitenwesten, Dolf Jansen, Franz Ferdinand etc. geweest.

De mooiste show vond ik toch wel Prodigy, yup, ze kregen goed het publiek mee.
Franz vond ik het laatste kwartier om zum kotsen. Een beetje de drummer ophemelen, vervolgens 10 minuten voor het einde stoppen, en vragen om 3x please [insert naam] te roepen.
Gatverdamme flikker op, als je dat nou ná je afgesproken tijd doet okey, maar 10 minuten van tevoren.... doei!

Fort Minor heb ik hélémáál gemist, een beetje zuur maar dat gebeurt wel eens hé?

Verder nog de eerste dag mijn groene Eastpak rugtas laten pimpen, zeer tof.
En zondag nog even een shirt gemaakt van 2 shirts. Ik zat mooi aan het einde van de tafel, maar ik werd wel even gefotografeerd door NRC en geinterviewd door de lokale zender,.... ik zat aan de eind van de tafel in een lastig hoekje!

3: Verder een stapel CD's gekocht waar ik serieus eng (en arm) van wordt.
-de 7 pleuro lowlands cd uiteraard
-de nieuwe foo fighters, en een ouwe
-4 (serieus ) cd's van Bad Religion
-de 2-munten audio bully's
-en de dvd van Face Tomorrow

[b]4: conclusie]/b]
Budget niet overschreden, een geweldig topfeest gehad, voor zoiets groots nog aardig sanitair geregeld. Het fouilleren was wat zwak, maargoed, wat wil je met 50.000 man, de sfeer was trouwens uber-gemoedelijk vond ik. Nee ik ben niet in een zogeheten pit geweest.

Volgend jaar weer? Wellicht.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_29866540
Met het boekje erbij want ik weet het uiteraard nu al niet meer!

Donderdag

Onze superdeluxe airconditioned touringcar stond om half 12 te ronken achter het Centraal station te Alkmaar. Iedereen was op tijd aanwezig en klokslag 12 uur reden we met een 48-koppen-tellend gezelschap richting de Flevopolder.
Onderweg enkele biertjes nuttigend merkten sommigen na verloop van tijd op dat de nood toch wat hoog werd en na een korte plas-/rookpauze vervolgden we onze weg.

Omstreeks 2 uur stopten we voor de deur en we waren nog mooi op tijd om in de zgn. "buffer" plaats te nemen zodat we al bier en joints consumerend om half 3 's middags ons bandje al in ontvangst konden nemen. Toen de deur omstreeks 18:00 u. open ging waren we in 5 minuten binnen en een half uur later stonden onze tentjes op hun vertrouwde plekje achterop camping 3.

Na nog meer consumptie van allerlei producten die het coördinatievermogen aantasten omstreeks 24:00 u. richting het Lowlandscafé voor de "immer-falende-lowlands-meet" die, zoals de naam al doet vermoeden, dit jaar wéér grandioos in het water viel.

Na telefonisch contact tóch contact gelegd met 2 mensen van Fok! en ze 's nachts zelfs nog geholpen spullen van het parkeerterrein naar de tent te sjouwen.

Vrijdag
Beatsteaks (wel aardig, Alpha)
Seeed (super , Bravo )
Gabriel Rios (klein stukje gezien, niet echt m'n smaak, wel mooi, Alpha)
Kaiser Chiefs (ook erg goed, Alpha)
Franz Ferdinand (goeie show, beetje té vaak gezien de afgelopen jaren, Alpha)
Prodigy (show was beroerd, het geluid ook, maar goed, prodigy is wel tof!, Alpha)

's nachts: "Saw" gekeken in de Echo. Een bizarre horror/thriller over 2 mensen die vastgeketend ontwaken in een soort washok en zich niet meer kunnen herinneren over hoe ze daar zijn gekomen. Een aanrader voor de liefhebber!

Zaterdag

Face Tomorrow bewonderd vanaf het grasveldje naast de Charlie
El Pus (Charlie, vage punk/hiphop uit Atlanta, Georgia) en niet uit L.Aaaatlanta, zoals de presentator zich zo mooi probeerde te redden.
Bad Religion (tsja... old skool punk, leuk showtje maar weinig bijzonders)
Coheed and Cambria (India) Vond ik persoonlijk erg gaaf. Mét zanger die op Animal van de Muppets lijkt
wezen douchen Jaja! gedouched op Lowlands. Was tóch wel erg fijn!
Marilyn Manson (Alpha) Vette show, naar mijn persoonlijke smaak wel véél te Amerikaans. Alle grote hits kwamen voorbij, weinig contact met het publiek, showtje strak aframmelen, even zwaaien en klaar. Jammer!
Toen via de coffee corner bij de Lima naar de Groove Tube gestuiterd, nog een biertje en een coctailtje gedronken op mijn verjaardag (23 geworden) en toen richting camping, nog even lullen en naar bed.

Zondag

Alpha heuvel opgelopen
Gaan liggen
Korn (zelfde verhaal als Marilyn Manson)
Dropkick Murphy's (Muzikaal gezien natuurlijk waardeloos maar altijd een gaaf feest! )
Incubus (Alpha) Hier kwam ik voor, mijn favo bandje stond weer eens op Lowlands. Wát een enorm gave show. De Alpha was misschien halfvol maar ik heb genoten!
Foo Fighters (Alpha)
Star Wars Episode 3 (Charlie)

Spullen naar de auto helpen sjouwen en gedag gezegd
teruggelopen naar de camping
Grootse plannen over bier en dikke joints na 1 biertje overboord gegooid en gaan slapen

Maandag

Heerlijk nachtje van 8 uurtjes gemaakt, tentje afgebroken, in onze eigen airconditioned privé touringcar gestapt na wat rellen met mensen die wél in de rij voor de pendelbussen stonden!

Douchen, schone kleren aan en zometeen met m'n broertje en m'n ouders lekker BBQ'en!

Tot volgend jaar!
pi_29866574
Toch knap van Heather Nova, om 18.00 landen op Schiphol en dan om 19.00 spelen en dan zo te horen nog een goede show neerzetten ook
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:17:28 #216
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29866603
Kenker, ik heb afgelopen nacht maar 30 minuten, ben ik achter gekomen.
Ik ging pas 7 uur naar me nest, en half 8 ging ik al mn tas inruimen
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:20:40 #217
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29866646
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
De Bravo tent (ik heb me aan me woord gehouden en er geen één keer ingeweest)
Wat is er mis met de Bravo tent? En waar slaat het op om iets in je flop 3 te zetten zonder er uberhaupt binnen te zijn geweest
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:21:11 #218
65490 whoops
pi_29866652
Seeed, Silent Disco, Prodigy, bier en joints: Lowlands 2005...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:24:48 #219
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29866699
De Silent Disco was ook absoluut hilarisch trouwens ja!!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:27:32 #220
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29866737
Nee, Roellio, heb jij nog Porno gehoord!? En achterin camping 3, vertrouwd, bij de T-mobile / ocassion - vlaggen? Of helemaal in de andere hoek? Wij zaten rechtsachter, 15 meter van de weg ongeveer.
  FOK!fossiel maandag 22 augustus 2005 @ 16:32:00 #221
1455 Keroppi
kool kikker
pi_29866787
Ik heb ook een geweldig weekend gehad, en ik ben er nu heilig van overtuigd: Ik ga nooit meer op donderdag. Geen last van overvolle treinen, duwen en trekken bij de bussen, uren lang wachten in de rij.
Nee gewoon overal lekker doorlopen, en tjsa dan zit je toch aan de andere kant van de brug. Die 5 minuten extra maken me echt niks uit.

Van bands zijn al genoeg plus/min lijstjes gemaakt. Dus hierbij mijn alternatieve Lowlands pluspunten lijstje.

• Camping 5b: Was in principe niet meer dan een klein grasveldje met een inimini toilletblokje. Maar er was plaats en er was rust. Okee malloten tegenkomen is soms best grappig. Maar eigenlijk vond ik het wel fijn om op een malloot-vrije camping te staan. Als ik dat zo lees weer, de hele tijd 1 woord bleren... nee dat hoeft van mij niet.
  • Het nieuwe bandjes systeem. Geen lastige blokjes of gevaarlijke ijzeren sluitingkjes. Nee gewoon lekker dichtgesealed. En de echte ukkies waren makkelijk te herkennen aan hun rode versie (Hoewel ik van een aantal met een geel bandje ook durfde te betwijfelen dat ze 16 waren...)
  • Schermen IN de Alpha: Niet dat ik nog hele dagen in die tent heb rondgehangen, maar als je er eens zat te wachten was het een mooie manier om de tijd te verdrijven. En ook best handig tijdens de concerten
  • Lowlands TV met als ster Lowlands de Powlands: Geniaal poppetje. Erg leuk en moet op herhaling volgend jaar!
  • Het goedkopere muntjes systeem, een eerste instantie vond ik het een achteruitgang die muntjes die minder waard zijn. Maar er valt net wat meer gradatie aan te brengen in prijzen. En het was makkelijk rekenen
  • De organisatie: Top, geen klachten, vervoer (ook de NS op 't Harde) was perfect geregeld!)
  • Chick on a mission
    pi_29866813
    Ik hoor niemand over Royksopp. Gaven ook een leuke show weg. Ze speelden tegelijk met hoofd-act The Prodigy, hoewel ik de keuze voor het onderschatte Royksopp toch gemakkelijk vond.

Ze "speelden" op een bepaald moment verrassend genoeg het nummer "don't go". Dat nummer is volgens mij officieel van Mekon, en uitgebracht onder de naam "please stay".

Ik blijf het verder twijfelachtig vinden, die optredens van electro-bands/producers. Er is doorgaans namelijk weinig live aan die optredens. Dan maar hopen op wat verrassende nummertjes, of leuke light-shows/effecten.
    pi_29866843
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 16:27 schreef Yildiz het volgende:
    Nee, Roellio, heb jij nog Porno gehoord!? En achterin camping 3, vertrouwd, bij de T-mobile / ocassion - vlaggen? Of helemaal in de andere hoek? Wij zaten rechtsachter, 15 meter van de weg ongeveer.
    Poooornooooo!
    Broek uiiiit!

Wij ook rechtsachter bij een door met wit gestreepte Alkmaarse vlag met een torentje erop!
    pi_29866934
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 16:36 schreef Roellio het volgende:

[..]

Poooornooooo!
    Broek uiiiit!

Wij ook rechtsachter bij een door met wit gestreepte Alkmaarse vlag met een torentje erop!
    wie is er lastig gevallen door een blonde dronken jongeman op camping 3 100 meter na het wc huisje (vanuit de ingang van camping 3 gezien)? omg wat ik heb ik gelachen
      maandag 22 augustus 2005 @ 16:54:46 #225
    8783 gbm
    Estd. 2001
    pi_29867076
    zo, ben ook weer terug van een zeer gezellige lowlands...

ben nogal brak dus geen zin om lang verhaal te gaan typen hier, wil alleen ff kwijt dat 'That 1 guy' toch wel 1 van de leukste optredens was dit jaar, echt super lache wat die gast deed
      maandag 22 augustus 2005 @ 16:55:09 #226
    90061 coz
    pi_29867084
    camping 2 .. net terug ..,. nu brak was cool
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:00:43 #227
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_29867160
    Was erg erg tof, vooral QOTSA en Franz Ferdinan. Stond ook op camping 2 btw
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
    pi_29867164
    Zo, ik ben ook terug.
    Apocaliptica was vet! de Pixies ook, maar die heb ik niet helemaal gezien.

en ik stond vooraan bij Korn
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:02:11 #229
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_29867180
    1 ding

Het was erg vet

tot volgend jaar
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:04:02 #230
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_29867208
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 12:36 schreef Mar10Segovia het volgende:
    Hij was weer erg geslaagd dit jaar!! Prachtig weer ook.
    Mijn toppertjes waren o.a. Nick Cave, Morcheeba, Dropkick Murphys, Arcade Fire, Prodigy, Le Peuple De L'Herbe en Pete Philly & Perquisite. Al was die laatste helaas maar een half uurtje, erg jammer.
    En Enge Buren was inderdaad ook leuk
    Goed dan. Inmiddels ben ik weer wat fitter.. dus hier mijn belevenissen

Vrijdag begonnen met Seeed. Was wel leuk, ondanks enkele dancehall nummers. Daar houd ik sowieso niet zo van, maar de ska/reggae achtige nummers waren erg oke.
    Vervolgens nog wat van Gabriel Rios meegepikt maar dat heb ik een beetje op de achtergrond meegemaakt.
    Daarna bij de Alpha tent gebleven en vooraan gestaan bij de Keiser Chiefs, en dat was een heel behoorlijk optreden.
    Bij een gebrek aan interesse voor Franz Ferdinant zijn we voor de Lama's in de rij gaan zitten, maar dat was tevergeefs.
    Toen wat rondgedwarreld en bij de Alpha beland voor The Prodigy. Af en toe een knaller, waar iedereen duidelijk op zat te wachten. De rest was minder boeiend.
    De vrijdag hebben we uiteindelijk afgesloten met Night Of Comedy wat zeer goed te doen was.

Zaterdag zijn we begonnen bij de Grolsch tent, waar we Mark Foggo's Skasters vanaf het gras hebben beluisterd.
    Daarna naar Pete Philly & Perquisite gegaan wat potdomme maar een half uurtje duurde. Schande, want het was zeer vet en vooraf mijn Must See.
    Vervolgens even een kijkje wezen nemen bij Buck 65 maar dat was niet echt mijn ding.
    Dan maar eventjes koekeloeren bij Brainpower, om vervolgens in de Alpha Apocalyptica te bekijken. Strakke muziek, al was het wel een beetje veel van hetzelfde.
    Even later weer teruggekeerd naar de Alpha om vanaf de zijkant Bad Religion mee te pikken.
    Vervolgens in m'n uppie naar The Arcade Fire wezen kijken, en dat was een toppertje. Erg mooi optreden.
    Van Le Peuple De L'Herbe heb ik vervolgens nog een beetje meegepikt en dat was ook erg leuk.
    Vervolgens de Pixies wat ook heel behoorlijk was, maar ik vond het jammer dat ze begonnen met Where's My Mind, want die heb ik gemist.
    Daarna naar de Audio Bully's wat ik een klein beetje vond tegenvallen.
    Wat vervolgens absoluut niet tegenviel, was 90s Now. Lekker tekeer gaan op die zooi, heerlijk

De zondag zijn we begonnen bij Enge Buren wat prima werkt tegen een ochtendhumeur. Erg leuk.
    Vervoglens na wat rondhuppelen bij de Alpha beland waar we Korn in het gras hebben meegepikt, maar dat is een beetje aan me voorbij gegaan.
    Halverwege zijn we namelijk gaan lopen om Morcheeba te bekijken wat ik niet wilde missen. En dat bleek een goede keuze, want ze waren super.
    Direct daarna weer terug naar de Alpha om de Dropkick Murphys niet te missen en gek genoeg konden we nog het eerste vak in. Ondanks de knallende speakers waar we vlak voor stonden, toch erg genoten.
    Queens of the Stone Age hebben we vervolgens half meegepikt vanaf het gras om vervolgens nog wat rond de huppelen. Ik was liever bij Amp Fiddler gaan kijken, maar ik was de enige en tja eten enzo... dat moet je immers ook bijhouden.
    Daarna zijn we bij Nick Cave vooraan gaan staan, en wat waren hij en zijn Bad Seeds goed zeg! Een van de beste optredens die ik deze editie heb gezien.
    Daarna het resterende half uur van de Foo Fighters vanuit het gras bekeken, maar dat is ook redelijk aan me voorbij gegaan. Dat gebeurt mij kennelijk nogal snel daar op het gras
    Daarna traditie getrouw Lowlands afgesloten met de Silent Disco. En omdat de volgende ochtend om 7 uur het wekkertje ging zijn we rond 3'en het zakje ingekropen.

Dus samengevat heb ik zo'n beetje alles gezien wat ik wilde zien. En dat was ook allemaal goed te doen. Mijn toppers:
    - Nick Cave & The Bad Seeds
    - Morcheeba
    - Dropkick Murphys
    - The Arcade Fire
    - Pete Philly & Perquisite
    pi_29867238
    Komen er nog LL-optredens op de tv?
    pi_29867239
    Ik kom net terug, en wederom (voor 't 4e jaar op rij eigenlijk) heb ik genoten.

HackensawBoys
    Deze topmuzikanten gaven een briljante show weg in de Lima. Overvolle tent, groot feest; fantastische muziek.
    Vooral leuk, omdat de band vantevoren nog bang was dat de zaal leeg zou blijven.

The Magic Numbers
    Zeer sympathieke gasten en leuke popliederen. Stonden een paar weken geleden nog in 't voorprogramma van BeachBoy Brian Wilson, en bleken zelf ook niet vies van 60erjaren-lovesongs.

Nick Cave
    Ben niet zo'n Cave-fan, maar man wat een energiek optreden!
    Tevens één van de weinige optredens die ik ooit heb gezien, waarbij een toegift nog echt word verdiend. Tegenwoordig komen de meeste artiesten vanzelfsprekend na 10 sec. applaus alweer uit de coulissen om nog een nummer te spelen. Nick lukte het echter om de zaal 5 minuten lang te laten schreeuwen, klappen en stampen om nog een liedje. En dat kregen we dus ook.

Dit is toch wel mijn top3. Verder ook onverwacht veel genoten van Arcade Fire. Behoorlijk over the top, en ontzettende aanstellerij, dat wel
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:08:31 #233
    36796 Morpheus2002
    Radio 49 | DJ.Morph
    pi_29867264
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 16:20 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Wat is er mis met de Bravo tent? En waar slaat het op om iets in je flop 3 te zetten zonder er uberhaupt binnen te zijn geweest
    Voor mij alles. Ik ben er een paar keer langs gelopen op weg naar de Boudisque en de herrie en de blik in het programmaboekje kan ik niet verdragen. Kortom ik negeer die tent altijd op Lowlands.

No offence naar anderen maar gewoon totaal niet mijn ding. Ik vermaak me na 0:00 uur in Alpha en Grolsch.
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:08:50 #234
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29867271
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 16:44 schreef crossover het volgende:

[..]

wie is er lastig gevallen door een blonde dronken jongeman op camping 3 100 meter na het wc huisje (vanuit de ingang van camping 3 gezien)? omg wat ik heb ik gelachen
    Ja daar ben ik verantwoordelijk voor

Ik deed met de buren van ons groepje doen of de waarheid, durven is voor mietjes.
    En toen zei hij doen. Ik zo: Naar de WC's lopen op camping 3 dus allemaal. En dan vanaf daar naar de tent terug lopen. Op de terugweg elke 3 meter keihard porno roepen.

Heeft ie gedaan, een hanekamachtig had ie, superdik gewoon
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:14:58 #235
    36796 Morpheus2002
    Radio 49 | DJ.Morph
    pi_29867376
    Ik stond op Camping 4 zoals altijd. Wij stonden vlakbij de kapotte lantaarnpaal (al 10 jaar ) en hadden 2 partytenten met vlaggetjes
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:15:42 #236
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29867386
    Net even naar de bruna gefietst, om even te kijken wat de kranten zeggen.
    Ik was toch gefotografeerd zelfs, dus ja.

Volkskrant, aardig okey verslag zoals ik het ook aardig ervaren heb, alleen mistte ik prodigy
    Telegraaf; serieus ik heb niks over Lowlands kunnen vinden, alleen maar over mensen die hun been verliezen in een grondfrees en wat conservatievelingen in Keulen. Maar dat was te verwachten van Telegraaf-kantine-talk-krantje.
    Trouw: volgens trouw voor het eerst geen Theater of Dans, dan weet ik niet of hun wel Juliette of die Vespa sensorkar gezien hebben, of die peenraket met de breakdance. Ach...
    NRC: aardig artikel, maar ik sta er uiteraard niet in (wat denk je wel niet)

Dus,.. weet je dat ook weer.
    pi_29867401
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 17:07 schreef webfreak het volgende:

HackensawBoys
    Deze topmuzikanten gaven een briljante show weg in de Lima. Overvolle tent, groot feest; fantastische muziek.
    Vooral leuk, omdat de band vantevoren nog bang was dat de zaal leeg zou blijven.
    Geweldig optreden was dat!
    1 van mijn hoogtepunten
    zo energiek en met zoveel enthousiastme.. wauw!
    pi_29867444
    1e keer voor mij, top dagen gehad.

Ik hoor trouwens niemand over de catering... De meeste grietjes die in die verkooptentjes zaten waren mooi en erg enthousiast terwijl ze toch 12 uur lang moeten bikkelen (ik heb het gevraagd aan een paar )
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:22:58 #239
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29867492
    Idd, even flinke kudows naar Douwe Egberts!

Niets is zo tof als 's ochtends wakker worden na een flink goed feest, even koffie roepen, en binnen een paar tellen verse koffie krijgen.
    Voor 5 euro aan muntjes 3 koffie, n (best cool! ) shirt, nog wat en een pen die ik daar ook weer kwijt raakte...

Die gasten die koffie brachten moesten gewoon iets van 5 uur hun nest uit, maarja, dan heb je gelukkig wel een gratis Lowlands
    pi_29867504
    Cateringmensen (behalve biertenten, mileuploeg en Albron) werken daar voor geld en zijn niet als bezoeker op Lowlands. Als je niet naar Lowlands bent ben je niet cool!

pi_29867570
    was een leuk meisje bij de patat tent bij de 24 uurs tent, van 9 uur 's avonds tot 9 uur 's ochtends...

Ging ze nog voor me neus een vergelijkendwarenonderzoek doen tussen de grote en de kleine zakjes en ze kwam tot de conclusie dat iedereen maar gewoon een kleine moest nemen
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:30:30 #242
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_29867613
    quote:
    Ik kom net terug, en wederom (voor 't 4e jaar op rij eigenlijk) heb ik genoten.

HackensawBoys
    Ha er is er eentje die ze heeft gezien!

Wel een van mijn hoogste hoogtepunten van Lowlands
    Tim's LastFM Charts
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:31:20 #243
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_29867627
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 17:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
    Ik stond op Camping 4 zoals altijd. Wij stonden vlakbij de kapotte lantaarnpaal (al 10 jaar ) en hadden 2 partytenten met vlaggetjes
    Hé verrek... Hoi buurman
    pi_29867678
    Het was weer een zeer geslaagde Lowlands! Hoogtepunten Arcade Fire en Nick Cave & The Bad Seeds, maar weinig slechts gezien.

En de bamboe-rel zondagnacht
    pi_29867706
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 17:30 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Ha er is er eentje die ze heeft gezien!

Wel een van mijn hoogste hoogtepunten van Lowlands
    Ik heb meteen de nieuwe CD van ze gekocht. Een T-shirt heb ik helaas niet kunnen bemachtigen. Na 't optreden ben ik meteen naar de shirt-stand gerend, maar volgens de verkoper waren ze al opgehaald. Niet zo slim om de shirts al uit de rekken te halen voor 't concert is afgelopen
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:46:38 #246
    65490 whoops
    pi_29867849
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 17:34 schreef FLR het volgende:
    Het was weer een zeer geslaagde Lowlands! Hoogtepunten Arcade Fire en Nick Cave & The Bad Seeds, maar weinig slechts gezien.

En de bamboe-rel zondagnacht
    OMG ja, het bamboespringen, ik was het haast vergeten...
      maandag 22 augustus 2005 @ 17:48:28 #247
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_29867883
    ik stond ergens achterin op camping 3. Eerste keer en het weer zat mee, prima eten, goede sfeer en goede muziek
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_29867974
    Tering. Ik had bij de Asia de 2e avond de "nasi hete kip"

maandag 22 augustus 2005 @ 17:56:59 #249
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_29868018
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 17:36 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik heb meteen de nieuwe CD van ze gekocht. Een T-shirt heb ik helaas niet kunnen bemachtigen. Na 't optreden ben ik meteen naar de shirt-stand gerend, maar volgens de verkoper waren ze al opgehaald. Niet zo slim om de shirts al uit de rekken te halen voor 't concert is afgelopen
    Mail me maar, ik zie ze namelijk nog een keer dan neem ik wel een tshirt voor je mee.. al add je me op msn heb ik nog wel wat leuks voor je
    Tim's LastFM Charts
    pi_29868054
    Zo, ik ben er ook weer....moe brak en vies....maar wel een vet weekend rijker

Heb eigenlijk niet echt veel bands van dichtbij bekeken dus daar kan ik niet veel over zeggen (Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs wel gezien en die waren vet)

Silent Disco is dit jaar weer een grote bron van entertainment geweest (take me down to the paradise city)

Heeft er iemand die vent gezien die in de 24uurstent zijn kilt omhoog had, met zijn leuter stond te zwaaien en zijn schaamhaar in de fik aan het steken was???? Hoe ziek kan je zijn

Vond het bekertjesysteem best werken. Zonder te veel moeite toch 26 euri's bij elkaar gespaard.

Ik sta trouwens weer elk jaar verbaasd dat de organisatie zoveel werk steekt in de aankleding.....complimenten
    12:51 is the time my voice found the words I sought
    The end is always the start of a new episode
    Elke dag dat iemand je het leven minder prettig maakt, is een dag niet geleefd
    pi_29868066
    quote:
    I
    HackensawBoys
    Ik heb ze jammer genoeg niet helemaal kunnen zien. Eerst 3 nummers in de tent gezien, toen even snel bier gaan halen en backstage aan de zijkant van het podium gaan staan. Erg gave show, aardige lui ook. Ik hoorde van anderen dat met name de "lead"-zanger (die kleine) echt extreem gestressed was vantevoren, maar dat dat ophield op het moment dat hij het podium opliep en de volle tent zag.
    quote:
    Nick Cave
    Ben niet zo'n Cave-fan, maar man wat een energiek optreden!
    Tevens één van de weinige optredens die ik ooit heb gezien, waarbij een toegift nog echt word verdiend. Tegenwoordig komen de meeste artiesten vanzelfsprekend na 10 sec. applaus alweer uit de coulissen om nog een nummer te spelen. Nick lukte het echter om de zaal 5 minuten lang te laten schreeuwen, klappen en stampen om nog een liedje. En dat kregen we dus ook.
    2 zelfs; Do You Love Me en als uitsmijter Stagger Lee, echt geweldig
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:03:06 #252
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_29868118
    Ik moet zeggen dat de sfeer en "andere" gebeurtenissen meer indruk op mij hebben gemaakt dan de concerten zelf. die zijn immers meer "alledaags" dan het hele gebeuren eromheen erg leuk vond ik het zingen en "van voor naar achter van links naar rechts" in de rij voor night comedy op zaterdag, man man man dat was prachtig.
    Bernie en ik zijn tof.
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:06:27 #253
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_29868174
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 18:00 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik heb ze jammer genoeg niet helemaal kunnen zien. Eerst 3 nummers in de tent gezien, toen even snel bier gaan halen en backstage aan de zijkant van het podium gaan staan. Erg gave show, aardige lui ook. Ik hoorde van anderen dat met name de "lead"-zanger (die kleine) echt extreem gestressed was vantevoren, maar dat dat ophield op het moment dat hij het podium opliep en de volle tent zag.
    [..]
    Ik volg ze al een hele tijd en voor zo'n publiek maken ze niet vaak mee (in NL dan)
    Maar ook omdat ze het tegen The Pixies moesten opdoen waren ze misschien wel gestressed dat er niemand kwam, wat natuurlijk heel grappig is want er kunnen nooit 52.000 man naar The Pixies
    Tim's LastFM Charts
    pi_29868238
    er waren trouwens 54.000 kaarten verkocht hoorde ik.
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:13:31 #255
    36796 Morpheus2002
    Radio 49 | DJ.Morph
    pi_29868287
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 17:31 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Hé verrek... Hoi buurman

Zat je ook echt bij ons of iets verderop?
    pi_29868472
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 17:54 schreef Roellio het volgende:
    Tering. Ik had bij de Asia de 2e avond de "nasi hete kip"

haha ik ook!
    en maar bier zoeken, overal rijen, snel naar de wc's gerend: 'geen drinkwater', AAAAAAH snel doorrennen
    pi_29868527
    Wat was ik brak vanmorgen zeg. ! Lag er pas om 5 uur in omdat een paar idioten het leuk vonden om een tent van ons te jatten en 'm ergens anders neer te leggen. (Camping 4):{.

Donderdag avond kwam ik zo rond 7 uur het terrein op, en had in het begin nog wel lol in de wachtrij. Maar na drie biertjes, een iets te kleine blaas, en een wachtrij van 2 uur voor je, was dat ook wel weer voorbij. .

Vrijdagmiddag om te beginnen naar de Kaiser Chiefs geweest! ik had er nog nooit van gehoord, maar het viel me niet tegen! Ik stond in het 1e vak echt onwijs uit m'n dak te gaan. ! Daarna het 1e vak uit gegaan om te eten, wat we dus beter niet hadden kunnen doen, Met Franz Ferdinand zat het helenaal vol, dus ik had echt een kutplek toen. Ik vond ze echt tegenvallen trouwens, het geluid was kut, ze speelde heel veel nieuwe nummers die niemand kende, ze speelde niet met publiek, wat KC juist ontzettend goed in was !

Open Podium in Essent vond ik ook leuk trouwens, met uitzondering van een par dronken gasten die dachten "grappig" te zijn. .
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
    pi_29868574
    Ik doe een poging de setlist van Nick Cave op papier te krijgen zodat ik m'n broer even jaloers kan maken. Hopelijk kan iemand helpen want ik heb ze volgens mij nog niet allemaal, ik heb het idee dat ik er 1 of 2 mis. Ze staan vast en zeker ook niet in de goede volgorde, maar dat maakt niet zoveel uit.

Get Ready for Love
    Red Right Hand
    The Ship Song
    Hiding All Away
    Tupelo
    Messiah Ward
    The Weeping Song
    Breathless
    Supernaturally
    Deanna
    There She Goes My Beautiful World
    The Mecy Seat
    Do You Love Me
    Stagger Lee
    pi_29868614
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 17:59 schreef -Frankie- het volgende:

Vond het bekertjesysteem best werken. Zonder te veel moeite toch 26 euri's bij elkaar gespaard.
    Was jij zo'n Loekie die bekertjes ging rapen
    pi_29868654
    Zó m'n eerste Lowlands zit er op. Na twee keer Werchter dit jaar is wat anders, en dat is erg goed bevallen. De voorzieningen waren stukken beter (lekker eten, schone toiletten, 2 x douchen), de veelzijdigheid vond ik ook een pluspunt. Zoveel podia en dan ook nog films, theater, blote badgasten, een fanfare etc. Kortom, volgend jaar waarschijnlijk weer. Ow één ding was wel kut vergeleken met Werchter en dat was die gigantische rij op donderdag avond.

Gezien:
    Vrijdag:

Polyphonic Spree (vond ik best vreselijk eigenlijk, veel theater maar weinig muzikaal niveau, de kinderen van de zanger die gedurende het hele concert voor het podium rondliepen waren nog het leukst)
    Franz Ferdinand (al op Werchter gezien vorig jaar, toen vond ik het erg leuk nu wat minder)
    Royksopp (van een afstandje naar geluisterd en dat was erg aangenaam)

Zaterdag:

Calvaire (absurde Franse film met de nodige shockelementen, mede dankzij het publiek dat met elk flauw chanson mee klapte, erg leuk om te zien)
    Death from above 1979 (Tja een flinke bak herrie, kon er weinig mee, na afloop een flinke ruis in de oren)
    The Arcade Fire (Dit was het eerste echt gave optreden dat ik zag. We stonden alvast helemaal vooraan voor de Pixies, daardoor ook optimaal genoten van deze band. Wat een show en wat een muziek! Aan het einde klom één van de muzikanten met trommel en al een mast in)
    Pixies (Vorig jaar Werchter waren ze al erg ok, maar ze speelden deze avond eigenlijk wel een stuk beter en ze leken zelf ook een stuk enthousiaster. Kim heeft het hele optreden met een glimlach op dr gezicht gespeelt, na het spelen hebben ze gezamelijk het publiek bedankt ze waren niet van het podium te slaan. Toen ze daarna nog een extra lange Gigantic speelden ging het publiek nog meer uit hun dak dan daarvoor al het geval was. Ik hoop dat ik ze nog vaker ga zien)

Zondag:

House of Flying Daggers (Over-the-top martial arts film in een bloedhete Echo, duurde mij veelste lang, was dan ook erg blij toen ik 2 uur later weer buiten in het zonnetje stond)
    Editors (Leek wel heel erg op Interpol. Die zanger, wat een aansteller. Waren ze ook nog eens hun instrumenten kwijt, gevolg --> veel geklaag en aanstellerij.)
    Coffee & Cigarettes (Omdat mijn mede Lowlandsgangers zonodig de QotsA wilden zien, ben ik toch maar weer de Echo ingedoken waar het gelukkig dit keer niet zo warm was. Jammer dat de film over koffie en sigaretten ging)
    Nick Cave & the bad seeds(Na de Pixies en de Arcade Fire het derde hoogepunt voor mij. Ik had alleen wat nummers van z'n nieuwe cd gehoord, maar het leek alsof ik 'm al jaren kende, wat een fantastische vent (en band).
    'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
    http://www.last.fm/user/spacemangraig
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:38:52 #261
    36796 Morpheus2002
    Radio 49 | DJ.Morph
    pi_29868688
    WOW!

Ik las net dat er op donderdag al 36000 (!) mensen op het Lowlands terrein waren
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:45:14 #262
    46998 Duder
    strolling along
    pi_29868764
    Iemand op camping 4 bij jolanda gezeten
    Ik heb meer respect voor feministen met grote borsten.....
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:49:50 #263
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_29868839
    Wat was er eigenlijk met de instrumenten van de Editors gebeurt? Verstond niet helemaal wat ie erover zei, behalve dat ie eerst spullen van Voicst had, daarna van de Sons and Daughters en daarna een gitaar van Nick Cave.
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:49:57 #264
    36796 Morpheus2002
    Radio 49 | DJ.Morph
    pi_29868841
    Jolanda?

Die opblaaspop?
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:50:02 #265
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29868845
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 18:38 schreef Morpheus2002 het volgende:
    WOW!

Ik las net dat er op donderdag al 36000 (!) mensen op het Lowlands terrein waren
    ja mozes, het was mijn eerste keer @ Lowlands, en dan neemt iedereen steevast teveel mee.
    Ik dus ook, en kon n tas niet meenemen. Dus ja ik denk dan haal ik em vanaaf 22.00 wel...

Ja mis! Godver 22.00 van camping 3 gaan lopen met n gast, 2.00 was ik pas terug, en de auto stond als 2e op de parkeerplek
    pi_29868859
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 18:34 schreef Svensational het volgende:

[..]

Was jij zo'n Loekie die bekertjes ging rapen
    Heheh, normaal gesproken heb ik daar ook een aversie voor, maar ik was niet zo'n schrapert....ik bewaarde ze van mezelf en iedereen die ze me gaf....op een gegeven moment stond ik in de 24 uurstent en daar was een hele groep die me aan het sponsoren was.
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:52:49 #267
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_29868887
    In dat lowlands krantje stond gisteren inderdaad dat er 54000 mensen aanwezig waren op Lowlands
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_29868922
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 18:49 schreef Rahl het volgende:
    Wat was er eigenlijk met de instrumenten van de Editors gebeurt? Verstond niet helemaal wat ie erover zei, behalve dat ie eerst spullen van Voicst had, daarna van de Sons and Daughters en daarna een gitaar van Nick Cave.
    Achter gebleven ergens op een vliegveld geloof ik.
    pi_29868925
    Hi,

Ook ik ben weer terug van een zeeeer geslaagd Lowlands

Ik ben zondagavond alleen m'n camera en portomonee uit m'n rugtas verloren. De portomonee (rode Vans portomonee) lag wonder boven wonder bij de gevonden voorwerpen (de eerlijke vinder moet even contact met me opnemen) zonder dat er ook maar een cent uit was gehaald, dus echt hulde voor de vinder

De camera is helaas niet teruggevonden. Ik wilde dus vragen of iemand misschien een camera heeft gevonden (of iemand kent die er een heeft gevonden). Het gaat om een Sony P92. Ik wil in elk geval heel graag de foto's hebben, de camera natuurlijk ook wel maar die is te vervangen, de foto's niet.

Ondanks dit incident heb ik genoten van de gekte die Lowlands heet en volgend jaar ben ik weer van de partij!
    pi_29868945
    Stond er nog iemand op camping 1?
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:57:34 #271
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_29868955
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 18:55 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Achter gebleven ergens op een vliegveld geloof ik.
    inderdaad, hij zei ook nog: "Never fly easy-jet"
    Bernie en ik zijn tof.
      maandag 22 augustus 2005 @ 18:59:16 #272
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_29868982
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 18:56 schreef super-muffin het volgende:
    .

Achteraan bij de ingang naar camping 2.
    pi_29869010
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 18:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
    Jolanda?

Die opblaaspop?

Met dat briefje erop: 'Ook al lijkt ze een beetje slap, ze is nog steeds ontzettend krap' .

Zo ja, dan zaten wij daar ook in de buurt .
    ... fart.
    pi_29869032
    He ik stond daar ook in de buurt
    -edit-
    achter in camping 1 vlak bij 2.
      maandag 22 augustus 2005 @ 19:04:11 #275
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_29869056
    Wij stonden bij die partytent met die Ajax-vlag er op.

.
      maandag 22 augustus 2005 @ 19:06:18 #276
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_29869095
    ik stond achteraan bij camping 3, als je aan de linkerkant langs dat toiletgebeuren liep de hele tijd doorlopen en een heel klein stukje naar rechts
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_29869153
    Yup, camping 1. Ben ik nou gek of was dat vorig jaar camping 4?
    pi_29869172
    quote:
    Jep! Tegenover de wc's en dan net voor het hek rechts van het pad. Staan we al 5 jaar. Ideale plek
      maandag 22 augustus 2005 @ 19:22:22 #279
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29869304
    Ik heb trouwens een gerucht gehoord dat de gasten van "De Jeugd Van Tegenwoordig" gewoon op camping 3 zouden slapen?

En dat MOJO hun geen hotel wou geven? Raar gerucht? Maar ook hardnekkig?
    pi_29869312
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 14:21 schreef Vork het volgende:

Vive La Fete
    Hoerenhouse van de bovenste plank en dan nog ongevraagd toegiften blijven spelen ook.
    dat was zoooooooooo gaaf. en aan het einde gewoon nog lekker door spelen terwijl de zangeres al weg was en de bassist ook het podium wou verlaten

maandag 22 augustus 2005 @ 19:22:50 #281
    36796 Morpheus2002
    Radio 49 | DJ.Morph
    pi_29869315
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 19:09 schreef Tasha het volgende:
    Yup, camping 1. Ben ik nou gek of was dat vorig jaar camping 4?
    Jij bent gek
    pi_29869391
    Iemand LCD-Soundsystems gezien trouwens? Die bassist scheen nogal onder de dope te zitten. Die heeft na het optreden de kleedkamer nogal verbouwd, koelkast omgekeerd, pindakaas en jam e.d. op de muren gesmeerd enz. Is uiteindelijk door security en EHBO een beetje gekalmeerd.
    pi_29869524
    Donderdag

Donderdag rustig aan om half 7 richting de polder gereden. 7 uur stonden we in de rij. We waren binnen 3 uur binnen en het viel me reuze mee. Aangenaam temperatuurtje, gezellige mensen, koud biertje er bij. Een goed begin. Doorgelopen naar camping 1 waar nog voldoende plaats was om half 11. Tentje opgezet en maar even gekeken wat er te doen was. Het was meteen al erg gezellig, we zijn geeneens in het 24-uurs café geweest, gewoon op de weg bij mensen gaan zitten en een topavond gehad.

Vrijdag

De eerste festivaldag meteen begonnen met een lichte kater van donderdag. Oorzaak was het gratis bier van de dag daarvoor, en het feit dat je na 9 uur niet meer kon slapen door de brandende zon op je tentje. Nog even rustig in de berm gelegen tot het festivalterrein open ging. Om 1 uur het terrein opgegaan en even rond gekeken. Het zag er top uit, erg mooie aankleding, toch wel een toegevoegde waarde. Er was niet echt iets wat we wilde zien dus maar even naar Ruud Lubbers gaan kijken. De tent ging al helemaal los voordat er ook maar iets op het podium verscheen. Het verhaaltje van Ruud was best interresant op zich, maar niet op dat tijdstip, dus na 15 minuten maar ergens anders heengegaan. Een kijkje genomen bij The Polyphonic Spree. Leuk hoor al die jurken, maar verder was het natuurlijk 3x niets. Daarna rustig gezeten bij de Alpha terwijl Rabriel Rios bezig was. Die man doet echt álle festivals dit jaar. Ik had hem ook al 3 keer eerder gezien. Het was leuk om te zien vanaf de zijkant terwijl je lekker op het gras lag. Het begin van de Keiser Chiefs vanaf het gras gezien, best leuk. De laatste 15 minuten naar het 1e vak gelopen. De paar hits die ze hebben gehad waren erg leuk om live te horen. Ze maakte er een echte show van. De reden dat we toen al naar het 1e vak liepen was Franz Ferdinand. Ik kon ze eindelijk live zien! Ze maakte mijn verwachtingen 100% waar. Het was een topshow met de oude nummers die super zijn om live te horen, en een paar nieuwe nummers die veelbelovend klonken. Ik kwam er kletsnat uit, van top tot teen soaked van het zweet, heerlijk . Vooraf ons nog voorgenomen om in het 1e vak te blijven voor The Prodigy maar door het enorme vochtverlies onder Franz toch maar even een biertje halen. Daarna maar gewoon ergens midden in de Alpha gaan staan voor The Prodigy. De muziek is gewoon super gaaf om live te horen. Verder was het natuurlijk niet zo heel speciaal, weinig live volgens mij. De 1e festival dag afgesloten met Night of Comedy, best leuk als afwisseling, lekker zitten. Vooral de engelsman die het aan elkaar praatte was erg leuk.

+ Het festival terrein
    + Franz Ferdinand
    + The Prodigy live horen
    - Verder niet zo veel speciaals aan de show van The Prodigy
    - Röyksopp gemist

Zaterdag

Zaterdag weer om 9 uur gedwongen wakker worden ivm de warmte. Redelijk snel al het festival terrein opgelopen om daar even rustig te zitten. Daarna na Coolpolitics gelopen. Dat was erg leuk, vooral de reacties van het publiek (boeee! Jeeej!). Het enige wat ik Hilbrant Nawijn moet nageven is dat hij daar ging zitten. De rest was echt verschikklijk. Ik geef toe, ik ben zelf al geen fan van rechts, maar veel rechtse mensen kunnen het nog aardig beargumenteren. Die Nawijn kon dat dus absoluut niet en had echt een kinderlijke manier van debateren. Daarna een beetje rondgedwaald. Zuco 103 vanaf de zijkant bekeken, niet helemaal mijn ding. Nog een glimp van Brainpower gezien. Daarna nog een klein stukje Jeugd van Tegenwoordig, jezus wat was dat slecht. Gelukkig ging daarna het programma voor mij écht beginnen. We stonden in de Bravo te wachten op Vive la Fête. De DJ daarvoor (Monica Electronica) warmde het publiek alvast uitstekend op en Vive la Fête kon de opgebouwde spanning helemaal waarmaken. Het was een lekkere show. Daarna in de rij gaan staan voor Dolf Jansen. De wachtrij stond propvol en ik vermaakte me er prima. Weer gezellige mensen en die beveiligins man die de mensen naar binnen loodste had een goed systeem bedacht om iedereen naar binnen te krijgen (Handen omhoog! Als er geduwd wordt mag de andere rij!), het werke uiteindelijk perfect. De show zelf was wel leuk , hij voldeet niet helemaal aan mijn verwachtingen. Kwam misschien ook door het verlies van zijn 'Lowlands-vriend'. Daarna maar meteen terugegaan naar de Bravo voor Audio Bully's. In het begin van het optreden ging er het één en ander mis, maar ze herstelde zich aardig. Toch had ik het idee dat ze niet echt goed op elkaar waren ingespeeld. Het einde maakte natuurlijk alles goed, de clubhit Shot You Down kwam hier ook uitstekend tot zijn recht. De avond wederom afgesloten in de Juliet met Op sterk water. Damn wat was dat goed! Ik heb me kapot gelachen. Wederom een perfecte afsluiting va nde dag in de Juliet!

+ Coolpolitics (9 September 21.30 op MTV)
    + Elke dag weer iets anders heerlijks eten zónder wachttijden
    + Vive la Fête
    + Op sterk water
    + AudioBully's
    + Bravo
    + Wachten voor de Juliet

Zondag

Redelijk kunnen uitslapen, half 11. De vermoeidheid viel reuze mee, ik was nog redelijk fris. Redelijk snel het festival terrein opgelopen om daar rustig wakker te worden. Het eerste wat zondag op de planning stond was Buitenwesten, als Zwollenaar moet je daar natuurlijk heen. Het was een topshow, Typfoon (stond nog naast me bij The Prodigy) was lekker op dreef en het album van Jawat klonk lekker. DuvelDuvel viel, met uitzondering van Wie is ut, een beetje tegen, maar Opgezwolle maakte alles weer goed. Beetje jammer dat de man waar het om draaide, Kubus, maar één nummer kon doen, maar het was wel een toptrack. Weet iemand welke track dat was? Ik herkende hem niet. Toch jammer dat "Strik je veter, breek de tent af" niet meer gespeeld kon worden. Daarna Dropkick Murphys 10 minuten gezien vanaf de zijkant, ach, wel leuke hos muziek maar niet mijn ding. Snel doorgelopen naar de meesterlijke broeders van Soulwax deze keer als nite editions. Het had allemaal vrij weinig met Soulwax te maken, maar het klonk erg fet! Helemaal in de electronische sfeer zijn we een kijkje gaan nemen bij T. Raumschmire, niet de mensen massa ingegaan maar vanaf een afstandje gaan toekijken. Klonk erg gaaf. Daarna vooraan gaan staan bij LCD Soundsystem, wel aardig, niet meer dan dat. Had ik toch wel iets meer van verwacht. Daarna een beugel gepakt en even het festival nabesproken, erg relaxed. Nog even rustig rond gelopen om daarna het festival geweldig af te sluiten met 2 Many DJ's! En ze waren super, wat een set, wat een manier om het af te sluiten. Die avond nog naar huis gereden om rond 3 uur lekker in het eigen bed uit te kunnen slapen.

Top 5

1. Franz Ferdinand
    2. 2 Many DJ's
    3. Audiobully's
    4. Op Sterk Water
    5. BuitenWesten

Volgend jaar zeker weer!
    // Last.fm
      maandag 22 augustus 2005 @ 19:37:39 #284
    103881 icebliss
    Krabsalade & Kebab
    pi_29869551
    Ik stond ook op 1. Eerste pad rechts. Gelijk bij de eerste 'inham' rechts ergens.
    Tranquillo
      maandag 22 augustus 2005 @ 19:45:21 #285
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_29869676
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 18:13 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Zat je ook echt bij ons of iets verderop?
    Ja vlakbij jullie. Hoor jij bij die groep van Bob, Ruben, etc?
    pi_29869750
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 19:22 schreef Yildiz het volgende:
    Ik heb trouwens een gerucht gehoord dat de gasten van "De Jeugd Van Tegenwoordig" gewoon op camping 3 zouden slapen?

En dat MOJO hun geen hotel wou geven? Raar gerucht? Maar ook hardnekkig?
    Zou best kunnen. Ik zag ze iig nog rondhuppelen 's nachts.
    pi_29869875
    Minpuntje was trouwens ook dat 2 pisbakken bij Alpha en Grolsch aan het stromen geslagen waren. .
      maandag 22 augustus 2005 @ 20:01:44 #288
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_29869923
    Weet iemand wat Incubus na (certain shade of) Green heeft gespeeld?
    Ik heb hier de setlist, maar daar staat op:

[..]
    Green
    Let's Go Crazy

Ik stond trouwens wel goed bij incubus (2e rij) en bij foo fighter op de eerste rij; heerlijk gewoon!
      maandag 22 augustus 2005 @ 20:05:01 #289
    69872 TETSU
    Von Smallhausen
    pi_29869979
    +Kaiser Chiefs
    +Franz Ferdinand
    +Seeed
    +Apocalyptica
    +Brain Power (niet mijn muziek, maar toch lekker)
    +Face Tomorrow
    +Audio Bullys

-Die gast die in zijn broek had gescheten en dat liet zien.

Ik moet zeggen dat ik niet echt veel bands heb gezien. Lowlands is voor mij (de afgelopen 7 jaar) meer een sfeerfestival. Waar ik wel onwijs veel heb gezeten is bij de Essentawards tent.
    Wat heb ik hier genoten. Ik geloof dat ik wel 6 of 7 open podium sessies heb bijgewoond. GEWELDIG!
    Just like the bunny!
      maandag 22 augustus 2005 @ 20:09:42 #290
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_29870034
    quote:
    Ja ik, als je de camping op kwam en dan linksaf het pad op ging zat ik aan de weg
    Tim's LastFM Charts
    pi_29870044
    Zo, als dit topic nog effe snel wordt volgelult dan heb ik hopelijk een rits foto's klaar voor in het nieuwe topic
    pi_29870066
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 14:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Toen was het vrijdag, ik word wakker, m'n vriendin wordt wakker.......en heeft een onstoken arm en sterft van de pijn. Een sloot pijnstillers naar binnen gewerkt, bij de EHBO een mitella gehaalt (iemand ons nog gezien? We waren dus vrij herkenbaar).
    Aha! Dan waren jullie het dus toch die naast me zaten, buiten de tent bij De jeugd van tegenwoordig! Ik had om de een of andere reden al het gevoel dat jullie het waren (misschien Black sabbath t-shirt en afkomst vriendin )Grappig hoor!
    pi_29870182
    Ik was donderdag al naar de camping gegaan (camping 2 welteverstaan, lekker onder de bomen) en dat was allemaal tof en leuk en gezellig enzo. Maar daar gaat het niet om.

Vrijdag:
    Meteen om 13.00 naar de weide gegaan om even alles te bekijken. Bij de Boudisque de nieuwe Goldfrapp CD gekocht. Heel erg lekker plaatje weer, helaas stonden ze niet op Lowlands dit jaar. We hebben bij de Charlie even naar The Blue Van zitten luisteren, maar dat kon me op geen enkele manier bekoren, dus waren we maar weer wat gaan lopen om vervolgens bij de Polyphonic Spree te belanden. Hallelujah! De eerste rare snuiters die ik heb zien optreden, en het was een lekker begin van het weekend. Ze rekten alle nummers ongelofelijk lang uit en het zag er natuurlijk gewoon grappig uit, met die jurken. Ik voelde me helemaal EO na een uurtje Spree, in ieder geval. Vervolgens even naar Gabriel Rios gegaan, wat niet helemaal mijn ding was. Vervolgens liepen we richting een bomvolle India voor Juliette and the Licks, en die tent was geheel terecht bomvol. Lekkere vuige rocknummers en lekkere podiumpresentatie. Dit hebben we een half uurtje gekeken en daarna zijn we naar de Bravo gegaan voor Róisín Murphy. We bemachtigden een plekje bijna helemaal vooraan, dus ik zag de grande dame in alle glorie optreden. Wat een heerlijk mens is ze toch. Haar muziek is heel erg goed (en ik hoor de overeenkomsten met Moloko lang niet zo goed als anderen) en live spettert ze natuurlijk altijd. Het eerste hoogtepunt van het weekend! Daarna zijn we wat gaan eten en naar de Silent Disco geweest (waar we 50 Cent en Idols hoorden) en toen naar de Alpha voor Franz Ferdinand. Ik heb ze al 2x eerder gezien (Pinkpop en de HMH), maar dit optreden was toch wel het allerbeste, als je het mij vraagt. De tent stond op springen en de nieuwe nummers (vooral Evil And Heathen) klonken heel erg goed. Ook zong Alex beter dan anders, had ik het idee. En het gestamp op de vloer sprak ook boekdelen. Geweldig! Daarna naar de andere kant van de festivalweide voor Bonnie 'Prince' Billy & Matt Sweeney, wederom een rare snuiter met z'n korte broek, viezige snor en baard en blote voeten. Maar wat een prachtige muziek! De tent was bij lange na niet vol, wat eeuwig zonde is voor de mensen die er niet waren. Intieme, mooie liedjes en een verrassend jonge band. Toen zijn we via Royksopp, wat erg tof klonk, naar The Prodigy gegaan. Ik zal de band nooit begrijpen, vrees ik. Het was vast allemaal tof, maar ik luister toch nog liever met m'n oma naar Duitse volksmuziek. Alleen Smack My Bitch Up vind ik de moeite waard, en toen zijn we ook maar even de tent ingesprongen en even meegeschreeuwd. Toen had ik het wel weer gehad en ben ik na nog wat rondlopen m'n tent vermoeid ingedoken.

Zaterdag:
    Op papier vond ik deze dag de minste, dus ik stelde me er weinig bij voor. We begonnen met een sessie Tai Chi (de Lima was bomvol, tot verbazing van de zweefman). Ik kon er niets van, maar het was wel leuk om te doen. Vervolgens Coolpolitics. Met schaamrood op de kaken heb ik geluisterd naar wat Hilbrand Nawijn had te zeggen. Tegen -een voor mij onbekende- zwarte presentator: "Als we de slavernij niet hadden gehad, had jij hier nu niet gezeten!" Dat een politicus zoiets durft te zeggen, schandalig. Hij werd dan ook terecht een uur lang uitgejouwd. WAt een figuur. Wouter Bos was overigens niet veel beter, ook hier was hij aan het draaikonten. De eerder genoemde presentator, Jan-Jaap en Eric Corton hadden leukere dingen te melden, dus ik heb me wel vermaakt.
    De muziek dan. Zuco 103 is altijd goed voor een feestje. Jammer van die suïcidale Marilyn Manson fans die om 14.00 uur al in het voorste Alpha vak stonden en niet de moeite namen om te luisteren naar de lekkere muziek en geweldige zang van Lilian. Maar ja, dat is their loss. Ik heb ze een paar maanden terug al live gezien in de Effenaar, en ze weten zich in de grote Alpha dus ook goed te redden. Aan de geweldige podiumpresentatie van Lilian Viera zal het niet liggen. Wat een charisma, enthousiasme en leukigheid. Ik was erg blij dat het publiek ook goed mee ging, want ik vond dat ze het verdienden. Een van de leukste Nederlandse bands van dit moment. 3voor12-hype zZz kon me dan weer totaal niet boeien, de bak herrie kwam op mij niet leuk over. Urban Golf was dan weer wel leuk. Het absolute hoogtepunt was voor mij That 1 Guy. Ik kende 1 nummer van hem en was heel erg benieuwd hoe hij en zijn Magic Pipe live zouden zijn. Nou, heel erg goed dus. Hij verbaasde de steeds voller wordende Lima, dat was te zien aan de gezichten. Heel erg goed, heel erg overtuigend, heel erg apart. Naderhand meteen de CD gekocht en die klinkt ook erg goed. Het was z'n (geloof ik eerste en) enige optreden in Europa. Aangezien het zo goed aansloeg hoop ik dat er nog veel meer zullen volgen. Vorig jaar zag ik Vive La Fête al op Pinkpop en dat was leuk fout, dus dit jaar wilde ik dat nog wel een keer beleven. Helaas was het nu om te huilen zo slecht (gaat Els Pynoo ieder jaar nóg slechter zingen?) en zijn we uit wanhoop na 5 nummers afgehaakt. Wat een drama. Ook dramatisch, maar dan wel heel erg goed was The Arcade Fire. Weer een podium vol gekken, freaks en weirdo's. En dan spelen ze ook nog ieder nummer een ander instrument (varierend van een de gebruikelijke gitaren, drums en toetsen tot klokkenspelen, een accordeon en een helm). Geweldige, meeslepende muziek die als een huis stond. Wederom een hoogtepunt. De drummer kwam bovenin de stellage op het Grolsch-podium ook tot een hoogtepunt, tot grote schrik van de beveiligingsmensen. Terwijl we wat aten hebben we een paar nummertjes Art Brut meegepikt, maar dat was zo ontzettend 13 in een dozijn dat we maar weer naar de Grolsch gingen voor de Pixies. Pinkpop vorig jaar smaakte naar veel meer en ze waren nog een stuk beter dan vorig jaar ook! Sowieso was het al erg leuk om tussen alle nostalgische dertigers te staan. Prachtig om te zien hoe zij genoten van hun oude helden. En de muziek klinkt ook totaal niet verouderd. Heel erg goed, heel erg tof. Vervolgens liepen we naar Marilyn Manson. Ondanks alle slechte reviews viel het me alles behalve tegen. Hij zingt live beter dan verwacht en het zag er allemaal heel stoer uit. De Alpha puilde uit, dus helaas konden we niet nog even naar binnen, maar vanaf de heuvel was het ook goed toeven. We probeerden nog bij Jan Jaap van der Wal binnen te komen, maar dat mislukte. En mèn, wat is dat met die hekken enzo bij de Juliet rampzalig geregeld. Gelukkig was het zondag beter. Nog even het Short Film Program gekeken, en dat was wel leuk. Vervolgens naar de Night Of Comedy geweest en ik heb nog nooit zoveel pijnlijk niet-grappige dingen gezien. Vooral de tweede stand-up comedian was pijnlijk slecht. Hij maakte 20 minuten lang 2 grappen, waarvan een een verhaal was wat tot in treurens toe werd verteld met behulp van bekende Nederlanders/buitenlanders naamgrappen ("Weet jij waar Brad Pitt, of snap je de George Clooney?"). Ja, lachen, gieren, brullen met deze meneer dus.

Zondag.
    Er is niets mis met de dag multicultureel beginnen met Amadou et Mariam. Helaas was de Alpha bij lange na niet vol, want deze blinde Malinezen maakten lekkere muziek. Dat Mariam er bij stond als een zoutzak was dan misschien niet erg sfeerbevorderend, maar de muziek was lekker wakker worden. Erg gedurfd trouwens, dat zij in de Alpha speelden. Ik vond het goed uitpakken! Na veel gelezen te hebben over Millionaire heb ik ze eindelijk ook eens gehoord. De bak herrie die over me heen werd gestort was erg fijn, vond ik. Het dreunt, het rockt, het is hard en het is erg lekker. De negatieve reacties op hun muziek snap ik dus niet helemaal, want ik vond het erg goed klinken. Hierna liepen we even naar de Charlie voor Quit Your Dayjob. Een malloot vergeleek het in het programmaboekje met The B-52's, en dat is echt onbegrijpelijk. QYD speelden een bak saaie herrie wat gewoonweg vervelend was. Snel maar weer weggerend, dus. Op naar een beter optreden! Door een iets minder geslaagd ontbijt (waren het de Aldi knakworstjes of toch de muffin uit de campingwinkel?) heb ik Morcheeba gedeeltelijk in de Grolsch en gedeeltelijk vanaf de WC gevolgd, maar dat was dan wel een prettig achtergrondmuziekje tijdens een minder prettig WC-bezoek. Ik was vooraf sceptisch, omdat ik de vorige zangers Skye (die nu dus is vervangen door Daisy) erg goed vond, maar ook Daisy heeft een fijn strotje en weet zich goed op het podium neer te zetten. Dat ze dan ook nog eens saxofoon speelt was alleen nog maar beter. Niet meedeinen op de muziek eofkeihard meezingen met Rome Wasn't Built In A Day was gewoon onmogelijk. Door de jammerlijke afzegging van The Dresden Dolls ben ik naar Patrick Wolf gegaan. Gelukkig was het toegangswachtgedeelte bij de Juliet aangepast, nu kon je rustig zitten zonder al teveel duwen en trekken. We zaten op de 3e rij voor het podium en hebben een heel erg bijzonder optreden meegemaakt. Prachtige, indrukwekkende nummers gespeeld op piano, drums, viool en kindergitaartjes door wederom een rare snuiter. Het kwam helemaal tot zijn recht in de Juliet en het was veel te snel weer afgelopen. Door het lastige tijdschema was het kiezen tussen de QOTSA, Heather Nova, Incubus, Nick Cave en de Foo Fighters. Omdat Patrick Wolf de QOTSA voor een groot gedeelte overlapte, zijn we maar gewoon naar de Grolsch gegaan voor Heather Nova. Mevrouw Nova zette een erg goede show neer. Ik was vooral heel erg blij dat ze All I Need speelde. Haar band was ook erg goed (die gitarist!). Ze was minder babbelig tussen de nummers door dan ik had verwacht, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik vind haar gewoon een van de beste zangeressen, en haar live zien is dan wel eens leuk. De signeersessie achteraf was dan toch wat minder. Steek je het hele festivalterrein over voor een krabbel, mag je geen foto's maken, mag je niet op de tafel springen (streng verboden!) en heeft mevrouw Nova meer oog voor haar manager en andere crew dan voor haar fans. Ik had niets bij om te laten signeren, dus zette ik mijn schoen maar op tafel. Ze zag daar de humor niet zo van in, maar dat is haar probleem. . De blik in haar ogen was onvergetelijk. . Toen renden we weer terug naar de Grolsch voor Nick Cave & The Bad Seeds en een betere sluiter voor deze toffe tent was er niet geweest, denk ik. Wat een geweldige show en heerlijke bombastische muziek. Ik ken eigenlijk alleen de muziek van Abbatoir Blues/The Lyre Of Orpheus, maar ook de oudere muziek beviel me erg goed. Het gospelkoortje (ik heb een zwak voor die krengen) voegde zeker wat toe aan de nummers en het was gewoon bijna anderhalf uur lang een groot feest. Het minutenlange applaus voor de toegift was dan ook niet meer dan heel erg terecht. NIck Cave had van mij tot 5 uur door mogen spelen. De echte afsluiter Foo Fighters viel me behoorlijk tegen. Okay, ik stond niet ín de tent, maar vanaf de heuvels klonk het maar saai en ongeïnspireerd. Je beleeft een optreden dan toch anders, maar waarom speelden ze zoveel langzame, akkoestischachtige nummers? Beetje saai hoor. 2 Many DJ's waren anders dan ik had verwacht (ik had gedacht dat ze alleen maar bekende nummers zouden remixen, maar dat gebeurde maar sporadisch), maar toch vond ik het wel hip. The Hacker deed ons weinig, dus begaven we ons richting Silent Disco, wat erg leuk was. Het is echt bizar als je in de rij staat, maar met die koptelefoon op je kop is het gewoon erg tof. Beide DJ's vond ik niet echt geweldig, maar dat was niet heel erg. Miss Kittin vond ik erg leuk, alhoewel ik haar toch liever hoor als ze haar eigen nummers speelt (en Professional Distortion kirt!).

En toen zat het er alweer op. Mijn eerste Lowlands en hopelijk niet m'n laatste. De rare dingen op het terrein (Lima! ! Bedcase, Urban Golf, dat soort dingen) voegen echt wat toe en er is altijd wel ergens leuke muziek. Nadeel was wel dat je dan keuzes moet maken. Zo had ik KT TUnstall graag willen zien, maar dat zat er gewoon niet in. Ook vond ik dat ze het bij de Juliet niet goed hadden geregeld. Maar ja, daar kwam ik toch amper.

. Lowlands. .

[ Bericht 1% gewijzigd door Tom_Tom- op 22-08-2005 20:39:04 ]
    pi_29870452
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 20:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[..]

Aha! Dan waren jullie het dus toch die naast me zaten, buiten de tent bij De jeugd van tegenwoordig! Ik had om de een of andere reden al het gevoel dat jullie het waren (misschien Black sabbath t-shirt en afkomst vriendin )Grappig hoor!
    Klopt, dat waren wij

En wie was jij dan? Misschien heb ik je wel op de foto staan, heb daar wild om me heen lopen plaatjes schieten
    pi_29870455
    Je hebt gewoon de Kaiser Chiefs gemist !!!
    pi_29870534
    Ik heb trouwens dit jaar best veel van die ragbandjes gezien die net een halve single en een LP uit hebben. Maximo Park bijvoorbeeld bij Charlie, erg grappige frontman, of anders Editors (die ik tegen vond vallen, ze moeten er gewoon een toetsenist bijnemen). Grootste kutband die ik gezien heb was Coheed and Cambria waar de zanger een soort stateside Oboema was die een beetje irritant in de microfoon zat te tetteren. Hebben mensen trouwens de dance-programmering nog een beetje bekeken? Funkstorung was dikke shit, evenals Michael Mayer, Bart Skils en Vitalic (tsjongejonge wat een dikke technoknijters). Royksopp was net zo goed als 3 jaar terug, QOT'motherfucking'SA geweldig, Marilyn Manson was een beetje flauw soms (hoewel die stelten cool waren), The Pixies vond ik echt ontzettend goed, evenals de italien sandwiches die ze bij de Bravo verkochten. Ach, ik heb vooral een hoop lol gehad en het lijkt wel alsof ik 3 weken ergens aan de costa heb gelegen, . Dit was zeker voor mij een van de leukste edities sinds jaren.
    pi_29870556
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 20:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Klopt, dat waren wij

En wie was jij dan? Misschien heb ik je wel op de foto staan, heb daar wild om me heen lopen plaatjes schieten
    We zaten vlak naast jullie. Ik had een zwarte polo met streepjes aan en een groene cap. We hebben af en toe zelfs oogcontact gehad Ik zat te twijfelen of ik het zou vragen, maar de kans leek me klein dat het 2 keer in het weekend zou gebeuren dat ik het goed gokte ( had de dag ervoor Prep2fight al 'herkend'.
    pi_29870559
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 20:40 schreef Svensational het volgende:
    Je hebt gewoon de Kaiser Chiefs gemist !!!
    Ja, en bewust zelfs. .

Ik heb namelijk de dancekoningin . Róisín Murphy. . gezien.
    pi_29870643
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 20:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[..]

We zaten vlak naast jullie. Ik had een zwarte polo met streepjes aan en een groene cap. We hebben af en toe zelfs oogcontact gehad Ik zat te twijfelen of ik het zou vragen, maar de kans leek me klein dat het 2 keer in het weekend zou gebeuren dat ik het goed gokte ( had de dag ervoor Prep2fight al 'herkend'.
    Hum, ik kan me je niet meer herrineren

Je bent ook niet op de foto's gespot. Volgende keer even hoi doen, oké?

Hoe zag Prep er uit btw, had ie zo'n hoedje op z'n hoofd. Ik dacht hem te herkennen, maar ik was te lui om op te staan en naar hem toe te lopen. Wel dom, want ik kreeg nog een biertje van 'm.
      maandag 22 augustus 2005 @ 20:55:06 #300
    18147 GoLLeM
    Hello? Is this thing on?
    pi_29870650
    Ik vond de Kaiser Chiefs echt saai

Ik moet zeggen dat ik Manson beter vond spelen dan verwacht (gezien de laatste keer in HMH) maar ik nog lang niet tevreden ben. Geen interactie met het publiek, gewoon zijn hits er doorheen raggen en wegwezen, en de nieuwe gitarist verneukte ook nog eens de helft van de nummers. De drummer ook 1 trouwens

Mijn grote meevallers waren Polyphonic Spree (ik heb echt elke minuut genoten van hun show) en MXPX (lekkere standaard punkrock om je helemaal kapot te raggen, zoals het hoort bij de laatste LL act).
    En 2nd Place Driver uiteraard, ookal wist ik dat ze heel goed waren

Ik heb natuurlijk nog veel meer gezien maar das allemaal niet interressant genoeg om hier neer te pleuren
    Het was iig weer een top-lowlands. Mede dankzij het weer en dus veeel rokjes en bikini's
      maandag 22 augustus 2005 @ 21:02:27 #301
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_29870763
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 20:46 schreef zodiakk het volgende:
    Grootste kutband die ik gezien heb was Coheed and Cambria waar de zanger een soort stateside Oboema was die een beetje irritant in de microfoon zat te tetteren. Hebben mensen trouwens de dance-programmering nog een beetje bekeken? Funkstorung was dikke shit,
    Ja die sterm gaat soms door merg en been, maar desondanks (misschien wel juist daarom, het werkt ook bij The Mars Volta, zo'n soort stemgeluid) vond ik het best goed eigenlijk,

Het dance en vooral aanverwanten programma was meer dan geweldig. Ik heb helaas niet zo veel kunnen zien in de Texelse Boys, maar wat ik heb gezien was zo ontzettend gaaf. Doe mij aub volgend jaar weer zo'n tent. Hoe meer gebliep, gepiep en geknars, hoe beter! Ik baal er wel een beetje van dat de zaak al vol zat bij Eboman. Ik had 'm graag willen zien, maar ik heb niemand kunnen spreken die mij kon vertellen hoe het was en hoeveel ik heb gemist.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')