quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:46 schreef Jonez het volgende:Ik vond trouwens de rij op donderdag echt super klote.
Ik ben om 17.30 in de rij gaan staan en was 23.00 pas binnen
Niet echt een goed begin van me lowlands omdat je dan vrijdag al brak begint.
Wow, dan heb je echt lang in de rij gestaan, wij kwamen tussen 20:30 en 21:00 aan en konden om 23:45 erin.. evengoed veels te lang, je werd er gek van.
Ik en Kees begonnen onze Lowlands met
The Blue Van. Een fantastische opener en de sfeer zater bij ons meteen goed in. Vervolgens liepen we door naar de Grolsch waar
The Polyphonic Spree begon te spelen. Best leuk hoor al die mensen op dat podium en dan nog zulke muziek maken. Het geluid had wel wat beter afgesteld kunnen worden. Daarna de magische
Magic Numbers gezien. Af en toe kreeg ik kippenvel van de stem van Romeo. Hou ze in de gaten, want in September spelen ze voor een prikkie in paradiso! Daarna zijn we heel snel doorgelopen naar de India tent om daar
Julliete and the licks te zien. Het was stamp en stampvol (wat dacht je anders met zo'n mooie vrouw) Ik heb het 10 minuten aangekeken, maar zag niks, dus zijn we maar naar The Alpha gegaan om
The Kaiser chiefs te zien. Ze waren goed, voor mijn gevoel was het geluid precies goed afgesteld, kon alles goed horen. Omdat we zulke goede plekken hadden zijn we blijven zitten voor
Franz Ferdinand Wat een show! Ik heb hier echt heel erg van genoten. Het geluid was niet altijd oké, maar de show was geweldig en 't publiek was ook ontzettend enthousiast. Toen het afgelopen was zijn we doorgelopen naar
Social Distortion wat mij eerlijk gezegd een klein beetje tegenviel, maar niet verkeerd. Na een nummertje of 2 zijn we weer teruggelopen naar The Alpha om daar
The Prodigy even te zien. Totaal niet mijn smaak en stijl, maar mijn tante vind het erg leuk dus zaten we daar lekker op de heuvel te kijken, want in de tent was het propvol. Muzikaal ordeel ik er maar niet over (vind het ronduit slecht) Daarna naar bed gegaan, want donderdagavond heb ik 1 uurtje geslapen.
Dag 2 van Lowlands werden we laat wakker en moesten we nog haasten voor
Mark Foggo's Skasters Eigenlijk wilde ik er niet heen want ik zei tegen Kees 'ach dat is ska en ik ken er niks van dus ga ik er maar niet heen' maar ik was toch wel nieuwschierig en er was niet veel anders dus ben ik daar toch beland en heb er ontzettend van genoten. Ik raakte Kees even uit het oog en ging in mijn eentje staan kijken. Toch kwam ik een goede bekende van me tegen (zo stomtoevallig) Mark Foggo was best leuk, het swingde. Toen het afgelopen was ben ik naar
Face Tomorrow gegaan, dat ging ook wel. Niet echt eentje om te onthouden. Kees kwam ik weer tegen en we liepen samen naar de India want daar speelde
zZz dat viel zwaar tegen! Ik heb telkens gewacht (wordt het nog beter) maar het bleef gewoon slecht. Dat was ook de eerste minpunt qua bands. Van
Apocalyptica stond ik te kijken, wat die gasten wel niet met een Cello kunnen! Leuk om te zien.
Een van de hoogtepunten van Zaterdag was
Ane Brun Pittig meisje met prachtige nummers! Vooral het nummer dat ze nieuw had geschreven en over Gillian Welch ging was erg mooi. Van haar zullen we in de toekomst veel horen. Het enigste nadeel (vertelde Diaan en Peaceman ook al) was het geluid van de Charlie, die overstemde gewoon te vaak Ane Brun. Na afloop van Ane Brun zijn we met Job en Diaan meegelopen naar
Arcade Fire. Geweldige show! Hele leuke band! Op helmen slaan en raar staan trommelen. Muzikaal zat het ook erg goed in elkaar. Tijd voor een kleine pauze. Even
Nightwish een stukje gezien en daarna zijn we wat gaan eten. Het eten was trouwens erg goed op het terrein! Ik heb geen enkele keer vies gegeten. We gingen ons klaarmaken voor
The Hackensaw Boys Vroeg heen zodat we mooi vooraan stonden. Eerste rij genieten van de band waar ik het meest naar uitkeek! Het was nogal moeilijk want ik moest een keuze maken tussen The Pixies en The Hackensaw boys. De keuze was (gelukkig) gevallen op de The Hackensaw Boys. Het begon meteen goed, een stampvolle Lima en vervolgens hebben we ruim een uur en 10 minuten genoten van de heerlijke muziek die ze ten gehore brachten. En weer een hoogtepunt van Zaterdag! Ik had achteraf geen moment spijt dat ik niet naar The Pixies was geweest. Nog even dik een half uur naar
Marilyn Manson geweest, maar dat kon mij echt niet boeien. Als afsluiter gingen we de film
Last Days kijken, maar tegen 2en werd ik zo moe dat ik maar naar mijn tentje ging.
Zondagochtend gingen we ons tentje opruimen en alle spullen terug naar de auto brengen daarom begonnen we wat later aan het programma en was het eerste optreden dat we zagen
Korn Ik zal je zeggen dat ik me daar goed heb vermaakt. We gingen wel wat eerder weg, want de
Editors begonnen. Wederom weer een leuk bandje, het geluid van de gitaar was niet echt super, maar dat werd steeds beter. Net toen we wegliepen om naar
The Dropkick Murphys te gaan speelde ze hun hitje (kan de naam niet meer voor me halen) En nu: The Dropkick Murphys.. VEELS te HARD. Mijn oren
![]()
Ik vond het niet prettig luisteren en vaak moest ik gewoon mijn oren sluiten. Bij de iets rustigere nummers klonk het geluid stukken beten en genoot ik er meer van. We hadden weer goede plekken dus bleven we lekker zitten wachten op
Queens of The Stone age het eerste echte hoogtepunt van zondag! Heerlijke muziek, kan niks anders zeggen en ze waren goed in vorm. na QOTSA even een pauze genomen en genoten van 2 heerlijke burgers.
The Future Heads speelden in de Charlie en dat moest natuurlijk even gezien worden. Lekker stevige muziek (new wave werd mij verteld) Ik vond het veel op The Undertones lijken en dat stond mij erg aan. Ik was wel erg moe en er niet helemaal bij met mijn hoofd. Halverwege zijn we naar
Nick Cave and the bad seeds gegaan. Vroeg heen, want ik wilde een mooi plaatsje. Wat was het geweldig! Alle stoute verwachtingen van dit optreden kwamen uit. Hij was lekker in vorm en speelde flink lang! Een perfecte afsluiter voor mij van mijn eerste keer Lowlands! Ik heb bijzonder genoten.
Een paar foto's:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()