abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:52:03 #151
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29861624
Nu een iets uitgebreider verslag.

Vrijdag zowaar op tijd voor het 1e optreden van de dag, The Blue van, en wat een begin van de dag! Prachtig optreden! Door naar Seeed. Viel mij zeker niet tegen. Leuk optreden, alleen kon ik het niet helemaal zien, want ik wilde ook graag een stukje van The Magic Numbers en dat bleek geen slechte keus. Prachtige stemmen en mooie samenzang! Toen naar Juliette & The Licks die net als afgelopen jaar in Paradiso een strakke show weggaf. Het geluid in India liet eigenlijk alle dagen wel wat te wensen over, want mijn inziens was dit matig vastgesteld. Geen enkel optreden daar klonk echt goed. Snel naar KT Tunstall waarvan ik ook graag een stukje wilde zien. Net als op Werchter een mooi optreden, dat belooft wat voor september in de Melkweg! Toen op weg naar Kaiser Chiefs, in het voorbijgaan nog wat van The Subways meegekregen wat niet slecht klonk. Kaiser Chiefs..... zere voet? Nou daar trekt hij zich niks van aan... Goed optreden, eigenlijk zoals verwacht, omdat het op Pinkpop ook al erg goed was. Franz Ferdinand zet net als verleden jaar de Alphatent op zijn kop. Alhoewel ik vind dat er vele betere bands in het genre zijn, geven ze een strakke show en willen ze er echt een goede show van maken, wat ze ook verdomd goed lukt. Royksopp een piepklein stukje van gezien en klonk wel goed.

Zaterdag waren we wat verlaat, waardoor we met Pete Philly begonnen, relaxed zittend op een bankje met de daily paradise voor onze neus. Klonk prima. Op advies van GLO naar Buck 65 geweest. Kwartier gezien ongeveer en erg bijzonder. Zeker niet mijn genre, maar toch blij dat ik er even geweest ben. zZz was ons volgende optreden, maar dit hadden we ons kunnen besparen. Veel van verwacht en niets van uitgekomen. Een sof! Op naar Alpha om nu eindelijk Apocalyptica maar eens aan het werk te zien. Klonk goed, maar omdat we naar Ane Brun wilden, moesten we vroegtijdig weg. Ane Brun speelde een mooie set en haar prachtige stem kwam er live enorm goed uit. Na afloop even handje geschud en toen door naar Arcade Fire (Maximo Park helaas gemist, maar ja dat kon niet anders) . Van de intieme setting van Ane Brun naar het Theater van The Arcade Fire. Prachtige show gecombineerd met mooie muziek. Mooi dat na elk nummer bijna iedereen wisselde van instrument. Gave show! Van dit theater naar het theather van Art Brut. Geinig optreden en ik had normaliter wel helemaal willen zien, ware het niet dat ik The Pixies ook erg graag van dichtbij wilde meemaken. The Pixies speelden net als vorig jaar op Werchter in een hoog tempo en muzikaal beter dan toen. Ook al één van de hoogtepunten. Jammer was wel dat we The Hackensaw Boys niet hebben kunnen zien, maar ja.... 5 minuten van Marilyn Manson gezien, maar het deed mij niks. De volgende keer onderneem ik die wandeling niet eens. Stukje van The Others meegepakt en dat was een betere keus!

Zondag... Alweer de laatste dag. Wat gaat zo'n festivalweekend toch verrekte snel. Ook speelt de vermoeidheid op zo'n laatste dag een rol, waardoor we pas met de Editors begonnen. Klonk prima! Stukje Sons and daughters meegepakt, wat mij een beetje tegenviel vooral door de onzuivere zang. Bij toeval bij Gentleman terrecht gekomen en heerlijk relaxed in het zonnetje gelegen onder het genot van hun muziek. Typisch zo'n band die niet in de planning stond en waarvan je nu denkt: toch eens wat van gaan luisteren op cd, prima! Stukje Voicst meegekregen wat zeker goed klonk. Veel verwacht van Heather Nova, maar dat viel tegen. Met haar stem is niks mis, maar het had best wat minder saai gemogen. Op naar Incubus. Een aantal jaren geleden was het voor mij een enorme sof. Slechte vond ik ze toen zelfs. Nu zeker niet. De 20 minuten die ik gezien heb, waren de moeite zeker waard. Helaas konden we niet langer blijven, want Nick Cave stond voor vandaag hoog op de lijst. Hierdoor konden we ook nog wat van The Futureheads meepikken en ook dat klonk prima! Op naar Nick Cave en wat een show! Wat een gigant! Geweldig!!!!!!
Doodop nog naar Foo Fighters gestrompeld en hier nog een kwartiertje van meegepikt. Prima optreden als ik iedereen er zo over hoor.
Wij wilden ook nog een stukje Vitalic meepikken, maar helaas waren we hier net te laat voor. Dan nog maar even het teveel nog aanwezige geld (deels) in Boudisque uitgegeven. En op naar huis.
Volgend jaar weer!

Magistraal/goed:
1. Nick Cave
2. Ane Brun
3. Pixies
4. The Arcade Fire
5. The Blue Van/The Magic Numbers

Tegenvallend:
Sons and Daughters
Heather Nova

Slecht:
zZz
Marilyn Manson
pi_29862144
Zo ben net thuis en uberbrak, dus ga gelijk maar weer naar bed. Voor mij was vrijdag avond al het hoogtepunt van lowlands met the Prodigy. Niets nieuws, niet revolutionair maar wat een vet optreden. 3 liter zweet verloren kon daarna m'n shirtje gewoon uitwringen.
Gentleman, 2 many dj's en zuco waren ook relaxt.
pi_29862341
Net thuis. Gelukkig niet zo ontzettend brak aangezien ik vannacht nog moet werken.

Ontzettend gave concerten gezien: Franz Ferdinand (alhoewel de nieuwe nummers wel erg op de oude lijken vond ik), Vive la Fete (geweldige show ontzettend gedanst en ontzettend warm), The Arcade Fire, Heather Nova, Pixies, Nick Cave, Cool Politics (Nawijn was echt slecht bezig), Tai Chi etc

Ik lag zondag al op tijd in mijn tentje, mijn vrienden zaten nog buiten. Opeens vliegt overal rotzooi door de lucht. Wel grappig op zich.
pi_29862506
Ik vond trouwens de rij op donderdag echt super klote.
Ik ben om 17.30 in de rij gaan staan en was 23.00 pas binnen
Niet echt een goed begin van me lowlands omdat je dan vrijdag al brak begint.
Ik vond het geluid overal niet zo best, optredens waarvan ik dacht dat klinkt voor geen meter bleken gisteravond op de radio gewoon goed te klinken
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster.
pi_29862524
Ook net thuis...

Goed:
LCD Soundsystem
Nick Cave
Heather Nova
Racoon
QOTSA (eerste half uur van gezien)

Tegenvaller:
Audio Bullys

Wat ik trouwens erg, zo niet heeel erg, slecht vond, was dat de Charlie te dicht naast de Grolsch stond, iedere keer als Nick Cave wat rustiger werd, kwamen die punkers van MxPx d'r tussendoor...
  maandag 22 augustus 2005 @ 11:50:35 #156
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_29862573
Waar zijn de foto's?
  maandag 22 augustus 2005 @ 11:54:45 #157
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29862646
Sons and Daughters tegenvallend? Ik vond ze in elk geval geweldig. Al helpt het natuurlijk wel als je alle nummers al kent. Vond het persoonlijk een van de fijnste concerten.

Ben behoorlijk gaar, dus geen uitgebreide verslagen... Att Wenger was bizar doch bezwerend, vage accordeondrones en vage hoempapa-gedrochten. Erg opvallend en leuk om live te zien. Magic Numbers waren prachtig, mooi kippenvelmoment ook toen ze Forever Lost speelden. Kaiser Chiefs blijf ik een band vinden met een paar goede nummers en voor de rest hele flauwe meezingaftreksels (met hoeveel nummers met 'oooohs' kun je eigenlijk wegkomen?), en Oh My God blijft ik niks vinden, ook live. Ze speelden weliswaar strak, maar het songmateriaal is gewoon niet echt geweldig. Franz Ferdinand was redelijk goed, goede liveshow ook die aan het HMH-concert van vorig jaar deed denken. The Prodigy was daarentegen een aanfluiting, of in elk geval wat al het nieuwe materiaal betreft - amper een melodie, spanningsboog of uberhaupt een song in te ontdekken, enkel domme beats zonder kop of staart. Maar ze maakten wel veel goed met Breathe, Smack my bitch up en vooral Voodoo People en Out of Space. Firestarter hadden ze vakkundig om zeep geholpen door een of andere belachelijke sample in het refrein te verwerken, trouwens.
Buck 65 was best goed en ook grappig, al hield ie de aandacht niet altijd even goed vast - en om z'n bekendste nummer Wicked and Weird in een vage honkytonk-remix te spelen vond ik persoonlijk ook geen echt goede zet; maar goed. Death from Above 1979 was, net als op plaat, veel te eentonig. Wel energiek, maar niks bijzonders. The Arcade Fire was een persoonlijk hoogtepunt, veel intensere beleving van de muziek dan ik had in maart in de Melkweg, omdat ik nu wel bijna helemaal vooraan stond. Vervolgens maar daar gebleven voor the Pixies, maar toen die eenmaal aan de wat snellere nummers begonnen, werd het in die voorste regionen meer een worstelpartij met een iets te hoog idiotenpercentage, dus toen zijn we maar een metertje of 10 naar achteren gelopen in het publiek. Wel cool concert, in ieder geval.
Op vrijdag Amadou & Mariam nog gezien, Malinese jamband die live wel okay was, maar volgens mij op plaat niet zo. De zanger van Editors was in ieder geval bloednerveus en was zich constant aan het verontschuldigen voor de afstemmingsproblemen (door de geleende apparatuur) en paniekerig om zich heen aan het kijken, maar het publiek was sportief en enthousiast genoeg om de band er doorheen te slepen. En alhoewel er meerdere nummers tussen zaten waarbij ze overkwamen als een poor man's Interpol, en sommige bruggen wel heel ongemakkelijk en misplaatst voelden (ongetwijfeld ook deels door de instrumentproblemen), was het wel een okay optreden. Tussendoor stukje Arsenal gekeken, ook wel okay. Sons and Daughters vond ik zoals eerder aangegeven erg goed, daarna even langs Voicst gewandeld (ik dacht hun werk wel te kennen, maar hoorde enkel nummers in het voorbijgaan die me niks zeiden) en daarna blijven plakken bij the Queens of the Stone Age, die ook wel okay waren, maar een echt grote fan ben ik niet van de band. De grootste WTF? ervaring kwam op naam van Jason Forrest. Ik kende de beste man al van zijn plaat van vorig jaar, maar wat er in Texelse Boys in 3 kwartier aan een half geshockeerde, half op hol geslagen publiek werd voorgeschoteld ging zelfs mijn verwachtingen voorbij. Alles van cockrock- en hiphopsamples, tv-tunes en andere ongein werd vergezeld van normale rockbeats tot op hol geslagen gabberbpm-tempo's - zonder enige vorm van monotonie, want Jason Forrest had zo een beetje elke 10 seconden wel weer een bizarre samplebreak. Heel erg random, heel erg WTF?, maar ook erg stoer. Daardoor wel LCD Soundsystem misgelopen, maar dat werd ruimschoots vergoed door the Infadels, een Londense band waar ik nog nooit van gehoord had en die op plaat denk ik niet zo goed uit de verf zal komen, maar wel een dijk van een liveshow wist neer te zetten. Nick Cave had ik dan wel gemist, ik heb me desondanks prima kunnen vermaken met de totaal niet te vergelijken alternatieven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 22-08-2005 12:01:06 ]
  maandag 22 augustus 2005 @ 11:55:03 #158
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29862654
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:47 schreef MofoF1 het volgende:
Wat ik trouwens erg, zo niet heeel erg, slecht vond, was dat de Charlie te dicht naast de Grolsch stond, iedere keer als Nick Cave wat rustiger werd, kwamen die punkers van MxPx d'r tussendoor...
In principe was dat helemaal geen probleem omdat er zo goed als geen overlappingen waren in het schema.. Nick Cave speelde te lang (zeerzeker niet erg!) en dan kan dat gebeuren.... (zie ook de blokkenschema's.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:00:59 #159
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_29862740
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:47 schreef MofoF1 het volgende:

Toen wij bij Ane Brun in Juliët zaten, was het geluid van Charlie te horen daar.... hetgeen zorgde voor veel irritatie bij veel van de toeschouwers ook bij onsen Ane zelf. Echt slecht.
Make love, not war ☮
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:03:31 #160
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29862779
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:00 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Toen wij bij Ane Brun in Juliët zaten, was het geluid van Charlie te horen daar.... hetgeen zorgde voor veel irritatie bij veel van de toeschouwers ook bij onsen Ane zelf. Echt slecht.
Ja de afstemming van geluid tussen Charlie en Juliet was niet optimaal. Jammer was dat.
pi_29862785
* Logician is net weer wakker
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:07:03 #162
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29862825
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:54 schreef Grobbel het volgende:
Sons and Daughters tegenvallend? Ik vond ze in elk geval geweldig. Al helpt het natuurlijk wel als je alle nummers al kent. Vond het persoonlijk een van de fijnste concerten.
Ik ken wel wat liedjes van ze (maar niet erg goed), maar zoals ik opmerkte vond ik dat in India het geluid slecht stond afgesteld. Als je dan je verwachting van een band en de niet zuivere zanglijnen neemt, tja dan viel het voor mij tegen...
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:07:33 #163
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29862838
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:59 schreef mrdoctor het volgende:
Het zal daar nu wel flink regenen whehehehe
Het hele weekend praktisch geen regen gehad op Lowlands. Af en toe een paar druppels, maar nooit echt doorgezet.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:14:30 #164
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29862962
Zo, ook weer wakker! was top! Nu maar eens aan de slag voor de FP!

Mijn toppers: Kaisers Chiefs, QOTSA, Zita Swoon, Buck 65. Die laatste dus eigenlijk echt, van de andere drie wist je wel dat je een topshow kon verwachten. Wat een tof menneke, die Buck 65. Geweldige stem, aparte muziek.
Enge buren was uiteraard ook weer erg okee. Dman zeg, wat was Davis (zanger Korn) dik geworden zeg! En na het doedelzak stukje even aan de zuurstof...

Maar goed:
Mocht er iemand vette foto's hebben geschoten die je leuk lijken voor bij de review op de frontpage, mail ze naar gr8w8 @ fok.nl! Dan zet ik ze rbij, uiteraard met de vermelding van wie ze afkomen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:22:50 #165
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_29863112
ik wil hier weinig woorden aan vuil maken, het zal waarschijnlijk niemand interesseren wat ik gedaan en gezien heb, alleen wil ik even zeggen dat Hilbrand Nawijn het (jammer genoeg) nog levende bewijs is dat aan de verre politiek rechter zijde alleen misbaksels van mensen rondlopen, die het nauwlijks waard zijn de kostbare zuurstof in de ademen.

wat een schertsfiguur
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_29863261
Damn wat was het weer gezellig! Ben net thuis...
Heeft er iemand nog iets meegekregen van de bamboe planten rel?

Nu eerst maar ff douchen en naar bed..
tot 7.30 doorgegaan in de 24 uurs tent
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:36:58 #167
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_29863350
Hij was weer erg geslaagd dit jaar!! Prachtig weer ook.
Mijn toppertjes waren o.a. Nick Cave, Morcheeba, Dropkick Murphys, Arcade Fire, Prodigy, Le Peuple De L'Herbe en Pete Philly & Perquisite. Al was die laatste helaas maar een half uurtje, erg jammer.
En Enge Buren was inderdaad ook leuk
pi_29863404
Nawijn was echt lachwekkend zeg

Verder was Nick Cave echt fantastisch

Juliette and the Licks was echt extreem waardeloos.

Seeed was tof

Net als the Prodigy

En Mala Vita was echt zeer olijk

pfff.. ik heb echt zoveel gezien.. het lijkt wel of ik 2 keer ben gegaan

Ik ben alleen wel vet moe

Maar eerst nog eventjes verder nagenieten met 3voor12
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_29863456
Adriaantje, Teringlijer!

Ik ben kapot. Maar het was bijzonder mooi allemaal.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_29863609
Het was een erg leuke Lowlands, ik vond Maximo Park het verre weg leukst. Het heen en weer rijden naar huis elke dag is mij prima bevallen, elke dag fris en fruitig.
Aldus.
pi_29863651
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:43 schreef Massive het volgende:
Adriaantje, Teringlijer!
Was deze kreet op alle campings te horen?
Of alleen op de "Reserve" Camping?
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:00:42 #172
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29863720
Adriaantje heb ik (gelukkig) maar een paar keer gehoord. Waarschijnlijk een poging tot een nieuwe hype, maar helaas.:)

Ow, Voicst in de Essent met de Silent Disco koptelefonen was ondanks het slechte geluid ook errug ok!
pi_29863838
Ik heb me ontzettend vermaakt, dit is samen met 2001 mijn leukste keer tot nu toe. Leuke dingen gezien, tenenkrommende dingen gezien. Hoogtepunt: That 1 Guy. Dieptepunt: Marilyn Manson (die band moet van de drugs af, wat een snertzooi). En nu ga ik douchen en heel erg lang slapen.
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:10:27 #174
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29863866
He Lotte! Leuk je een keer gezien te hebben!
pi_29863889
Ik ga straks pas heel lang slapen

Eerst nog eventjes nagenieten...

En ik ben ook bang dat als ik nu ga slapen ik morgen om half 6 wakker word... en kei-wakker ben
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_29863919
mijn hoogtepunten waren de foo fighters, kaiser chiefs, franz ferdinand en bad religion
juliet en the licks vond ik juist wel gaaf!
marilyn manson en korn waren waardeloos en arrogant de eerste heeft geen woord gezegd en korn een paar zinnetjes. bah
maar dat kon de pret niet drukken, ik heb me heerlijk vermaakd

oja en social distortion was ook gaaf!
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_29864249
Goed:

Dropkick Murphys
Bad Religion
MXPX
Social Distortion
Mark Foggo's Skasters
Op sterk water

Leuk:

Kaiser Chiefs
Nightwish
Incubus

Slecht:
The Prodigy
Marilyn Manson

Geweldige lowlands gehad.
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:43:29 #178
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29864353
Juliette vond ik diep triest.... Bad Religion erg okee, maar wel een vaag gezicht, die opa's met zulke muziek nog steeds.
pi_29864371
Lowlands . Genoeg gezegd .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:45:43 #180
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_29864386
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:46 schreef Jonez het volgende:
Ik vond trouwens de rij op donderdag echt super klote.
Ik ben om 17.30 in de rij gaan staan en was 23.00 pas binnen
Niet echt een goed begin van me lowlands omdat je dan vrijdag al brak begint.
Wow, dan heb je echt lang in de rij gestaan, wij kwamen tussen 20:30 en 21:00 aan en konden om 23:45 erin.. evengoed veels te lang, je werd er gek van.

Ik en Kees begonnen onze Lowlands met The Blue Van. Een fantastische opener en de sfeer zater bij ons meteen goed in. Vervolgens liepen we door naar de Grolsch waar The Polyphonic Spree begon te spelen. Best leuk hoor al die mensen op dat podium en dan nog zulke muziek maken. Het geluid had wel wat beter afgesteld kunnen worden. Daarna de magische Magic Numbers gezien. Af en toe kreeg ik kippenvel van de stem van Romeo. Hou ze in de gaten, want in September spelen ze voor een prikkie in paradiso! Daarna zijn we heel snel doorgelopen naar de India tent om daar Julliete and the licks te zien. Het was stamp en stampvol (wat dacht je anders met zo'n mooie vrouw) Ik heb het 10 minuten aangekeken, maar zag niks, dus zijn we maar naar The Alpha gegaan om The Kaiser chiefs te zien. Ze waren goed, voor mijn gevoel was het geluid precies goed afgesteld, kon alles goed horen. Omdat we zulke goede plekken hadden zijn we blijven zitten voor Franz Ferdinand Wat een show! Ik heb hier echt heel erg van genoten. Het geluid was niet altijd oké, maar de show was geweldig en 't publiek was ook ontzettend enthousiast. Toen het afgelopen was zijn we doorgelopen naar Social Distortion wat mij eerlijk gezegd een klein beetje tegenviel, maar niet verkeerd. Na een nummertje of 2 zijn we weer teruggelopen naar The Alpha om daar The Prodigy even te zien. Totaal niet mijn smaak en stijl, maar mijn tante vind het erg leuk dus zaten we daar lekker op de heuvel te kijken, want in de tent was het propvol. Muzikaal ordeel ik er maar niet over (vind het ronduit slecht) Daarna naar bed gegaan, want donderdagavond heb ik 1 uurtje geslapen.

Dag 2 van Lowlands werden we laat wakker en moesten we nog haasten voor Mark Foggo's Skasters Eigenlijk wilde ik er niet heen want ik zei tegen Kees 'ach dat is ska en ik ken er niks van dus ga ik er maar niet heen' maar ik was toch wel nieuwschierig en er was niet veel anders dus ben ik daar toch beland en heb er ontzettend van genoten. Ik raakte Kees even uit het oog en ging in mijn eentje staan kijken. Toch kwam ik een goede bekende van me tegen (zo stomtoevallig) Mark Foggo was best leuk, het swingde. Toen het afgelopen was ben ik naar Face Tomorrow gegaan, dat ging ook wel. Niet echt eentje om te onthouden. Kees kwam ik weer tegen en we liepen samen naar de India want daar speelde zZz dat viel zwaar tegen! Ik heb telkens gewacht (wordt het nog beter) maar het bleef gewoon slecht. Dat was ook de eerste minpunt qua bands. Van Apocalyptica stond ik te kijken, wat die gasten wel niet met een Cello kunnen! Leuk om te zien.
Een van de hoogtepunten van Zaterdag was Ane Brun Pittig meisje met prachtige nummers! Vooral het nummer dat ze nieuw had geschreven en over Gillian Welch ging was erg mooi. Van haar zullen we in de toekomst veel horen. Het enigste nadeel (vertelde Diaan en Peaceman ook al) was het geluid van de Charlie, die overstemde gewoon te vaak Ane Brun. Na afloop van Ane Brun zijn we met Job en Diaan meegelopen naar Arcade Fire. Geweldige show! Hele leuke band! Op helmen slaan en raar staan trommelen. Muzikaal zat het ook erg goed in elkaar. Tijd voor een kleine pauze. Even Nightwish een stukje gezien en daarna zijn we wat gaan eten. Het eten was trouwens erg goed op het terrein! Ik heb geen enkele keer vies gegeten. We gingen ons klaarmaken voor The Hackensaw Boys Vroeg heen zodat we mooi vooraan stonden. Eerste rij genieten van de band waar ik het meest naar uitkeek! Het was nogal moeilijk want ik moest een keuze maken tussen The Pixies en The Hackensaw boys. De keuze was (gelukkig) gevallen op de The Hackensaw Boys. Het begon meteen goed, een stampvolle Lima en vervolgens hebben we ruim een uur en 10 minuten genoten van de heerlijke muziek die ze ten gehore brachten. En weer een hoogtepunt van Zaterdag! Ik had achteraf geen moment spijt dat ik niet naar The Pixies was geweest. Nog even dik een half uur naar Marilyn Manson geweest, maar dat kon mij echt niet boeien. Als afsluiter gingen we de film Last Days kijken, maar tegen 2en werd ik zo moe dat ik maar naar mijn tentje ging.

Zondagochtend gingen we ons tentje opruimen en alle spullen terug naar de auto brengen daarom begonnen we wat later aan het programma en was het eerste optreden dat we zagen Korn Ik zal je zeggen dat ik me daar goed heb vermaakt. We gingen wel wat eerder weg, want de Editors begonnen. Wederom weer een leuk bandje, het geluid van de gitaar was niet echt super, maar dat werd steeds beter. Net toen we wegliepen om naar The Dropkick Murphys te gaan speelde ze hun hitje (kan de naam niet meer voor me halen) En nu: The Dropkick Murphys.. VEELS te HARD. Mijn oren Ik vond het niet prettig luisteren en vaak moest ik gewoon mijn oren sluiten. Bij de iets rustigere nummers klonk het geluid stukken beten en genoot ik er meer van. We hadden weer goede plekken dus bleven we lekker zitten wachten op Queens of The Stone age het eerste echte hoogtepunt van zondag! Heerlijke muziek, kan niks anders zeggen en ze waren goed in vorm. na QOTSA even een pauze genomen en genoten van 2 heerlijke burgers. The Future Heads speelden in de Charlie en dat moest natuurlijk even gezien worden. Lekker stevige muziek (new wave werd mij verteld) Ik vond het veel op The Undertones lijken en dat stond mij erg aan. Ik was wel erg moe en er niet helemaal bij met mijn hoofd. Halverwege zijn we naar Nick Cave and the bad seeds gegaan. Vroeg heen, want ik wilde een mooi plaatsje. Wat was het geweldig! Alle stoute verwachtingen van dit optreden kwamen uit. Hij was lekker in vorm en speelde flink lang! Een perfecte afsluiter voor mij van mijn eerste keer Lowlands! Ik heb bijzonder genoten.

Een paar foto's:

[ Bericht 2% gewijzigd door Prep2Fight op 22-08-2005 14:01:34 ]
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_29864453
Ik ben helemaal niet in de Alpha geweest . Kuttent dat het is .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:51:00 #182
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29864454
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van iedereen en wat er goed en slecht was, dus schiet maar raak

+ Geen lange wachttijden bij de ingang
+ Nieuwe eettenten met geweldig lekker eten
+ Positionering podia, ideaal zo, veel mensen gaan heen en weer tussen
Grolsch en Charlie en Bravo en India
+ Alles was weer geweldig schoon
+ Charlie podium, veel leuke bands!!!
- Bands die tegenover elkaar staan geprogrammeerd
- Te weinig van dezelfde soort muziek in 1 tent, er moet van dezelfde soort in 1 tent (net zoals in 2003 -> dommelsch = punk, bravo = dance enz. )
- Teveel Britpop
- Mosterd na de maaltijd bands (Korn, QOTSA)
- Herhaling bands (Foo Fighters, Dropkick Murphys, Franz Ferdinand, Nightwish)
- Slecht geluid (vooral in de India erg kut en op de tribune bij de Charlie stond de muziek vaak erg hard, Dropkick Murphys was helemaal erg, je hoorde Stephanie niet eens zingen...)
- Persoonlijk: Door de programmering dit jaar (veel grote bands, veel dance, veel Britpop...) waren er erg veel "andere" mensen dan andere jaren, dat bedoel ik niet negatief, iedereen mag naar Lowlands komen, maar ik heb het idee dat die "andere" mensen het soms niet helemaal snappen. Veel meer voordringen dan voorgaande jaren, een uur van tevoren staat iedereen in het voorste vak van de Alpha, normaal kan je daar tot een kwartier voor het einde blijven zitten. Als je dan eindelijk een keer zit, dan zijn er weer van die vervelende mensen die er toch zonodig doorheen moeten en daar begon ik me een beetje aan te ergeren. Ook waren er erg veel wannabe alto's en daar walg ik van... ventjes met halflang haar en dan een roze polo aan met kraag omhoog en sneakers met gekleurde veters.... :kots:

Ik denk dat ik volgend jaar alleen ga als het programma echt goed is, anders ga ik naar Pukkelpop of Sziget...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:57:43 #183
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29864559
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:51 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van iedereen en wat er goed en slecht was, dus schiet maar raak

+ Geen lange wachttijden bij de ingang
+ Nieuwe eettenten met geweldig lekker eten
+ Positionering podia, ideaal zo, veel mensen gaan heen en weer tussen
Grolsch en Charlie en Bravo en India
+ Alles was weer geweldig schoon
+ Charlie podium, veel leuke bands!!!
- Bands die tegenover elkaar staan geprogrammeerd edit: dat is elk jaar wel... dus elk jaar een minpunt?
- Te weinig van dezelfde soort muziek in 1 tent, er moet van dezelfde soort in 1 tent (net zoals in 2003 -> dommelsch = punk, bravo = dance enz. )
- Teveel Britpop
- Mosterd na de maaltijd bands (Korn, QOTSA)
- Herhaling bands (Foo Fighters, Dropkick Murphys, Franz Ferdinand, Nightwish)
- Slecht geluid (vooral in de India erg kut en op de tribune bij de Charlie stond de muziek vaak erg hard, Dropkick Murphys was helemaal erg, je hoorde Stephanie niet eens zingen...)
- Persoonlijk: Door de programmering dit jaar (veel grote bands, veel dance, veel Britpop...) waren er erg veel "andere" mensen dan andere jaren, dat bedoel ik niet negatief, iedereen mag naar Lowlands komen, maar ik heb het idee dat die "andere" mensen het soms niet helemaal snappen. Veel meer voordringen dan voorgaande jaren, een uur van tevoren staat iedereen in het voorste vak van de Alpha, normaal kan je daar tot een kwartier voor het einde blijven zitten. Als je dan eindelijk een keer zit, dan zijn er weer van die vervelende mensen die er toch zonodig doorheen moeten en daar begon ik me een beetje aan te ergeren. Ook waren er erg veel wannabe alto's en daar walg ik van... ventjes met halflang haar en dan een roze polo aan met kraag omhoog en sneakers met gekleurde veters.... :kots:

Ik denk dat ik volgend jaar alleen ga als het programma echt goed is, anders ga ik naar Pukkelpop of Sziget...
Jammer dat je het (zoals ik het begrijp) over het geheel gezien minder vond. Persoonlijk heb ik de dingen die jij beschrijft niet zo ervaren.
Mijn verslag staat hier ergens boven...
pi_29864595
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:53 schreef Z het volgende:
Het was een erg leuke Lowlands, ik vond Maximo Park het verre weg leukst. Het heen en weer rijden naar huis elke dag is mij prima bevallen, elke dag fris en fruitig.
Ik ben het op alle fronten met je eens. Ook wij zijn elke dag (Hilversum) naar huis gegaan 's avonds laat. Lekker in mn eigen bedje en de volgende ochtend lekker in mn eigen douche

Trouwens: Nog een hoogtepunt: Brandon Boyd die z'n shirt uittrok
pi_29864605
Hi

Zo, ik ben ook weer thuis. Ga zo even bijlezen, dan een verslagje maken en als jullie heel lief voor
me zijn pleur ik misschien ook nog een rits foto's online
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:03:13 #186
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29864641
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hi

Zo, ik ben ook weer thuis. Ga zo even bijlezen, dan een verslagje maken en als jullie heel lief voor
Wij zijn toch altijd lief?
pi_29864650
Eerste keer lowlands.. zéker niet de laatste keer lowlands!
ik heb er ontzettend van genoten veel leuke bands gezien. (bijna alles gezien wat ik wou zien!)
Prep2Fight's verslag ziet er bijna hetzelfde uit als mijn verslag dus ik hoef niks te maken
Volgend jaar weer als het effe kan!!
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:16:59 #188
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29864860
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:57 schreef peaceman het volgende:

[..]

Jammer dat je het (zoals ik het begrijp) over het geheel gezien minder vond. Persoonlijk heb ik de dingen die jij beschrijft niet zo ervaren.
Mijn verslag staat hier ergens boven...
Klopt, persoonlijk gezien vond ik het minder dan de afgelopen jaren... maar er waren ook een hoop pluspunten hoor: Charlie was geweldig en de podia stonden netjes opgesteld, waardoor het heen-en-weer verkeer minder werd, dus ik vond het wel een 6,5 waard dit jaar.... 2003 was de beste editie, dat was voor mij een 9

edit - en die bands tegenover elkaar, ja dat is elk jaar wel een beetje zo, maar dit jaar een beetje erg vaak dezelfde muzieksoort: C&C/Bad Religion, DKM/Alkaline Trio enz. enz. als ze meer van dezelfde soort op 1 podium doen, heb je dat niet
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:21:58 #189
3878 Vork
Manisch creatief
pi_29864941
Zo, ik ben er ook weer. Ik ben helemaal gesloopt, maar het was weer een geweldige editie.

Qua muziek had ik vooraf niet zo heel erg veel met het programma, daardoor heb ik me nog wel wat kunnen laten verrassen. Helaas heb ik nog anderhalf optreden in de Alpha gezien. Dat is en blijft een rottent, te druk, te ver weg, te massaal. Het geluid was wisselend van kwaliteit, over het algemeen stond de bas veel te hard, maar in iedere tent heb ik daar vervolgens ook weer een paar uitzonderingen op gehoord.

De absolute hoogtepunten waren voor mij dan iig:

Funkstorung
volledig geimproviseerde knetterende neuroten electronica ala Squarepusher en prima dansbaar.

Nick Cave and the Bad Seeds
ondanks het geluid soms wat schel staat en Nick Cave een vreselijk figuur is die niet is staat is om zuiver te zingen, hebben die Bad Seeds van 'm een magistrale show weggegeven met climaxen waar je u tegen zegt.

Queens of the Stone Age
In tegenstelling live dingen die ik had gezien op tv, was dit wel strak, hard, heftig en goed.

El Pus
Rockende negers, jawel. En nog goed ook een smeltkroes van rock en hiphop met een bizar goede drummer.

Pixies
Terug van nooit weggeweest

Le Peuple De L'herbe
Hip-hop, jazz, drum 'n bass in een overweldigende combinatie. Overweldigend zelfs.

Amp Fiddler
Funk, zoals Funk bedoeld is. Een solide ritmesectie met de meest wazige synth solo's en begeleidingen. Jammer dat ik maar een stukje heb kunnen zien.

Stuurbaard Bakkebaard
Ergens in het programmaboekje bleek nog dat er in de Essent tent koptelefoon concerten werden gegeven. Zo speelde Stuurbaard Bakkebaard dus een hele leuke acoustische set, terwijl de rest hersenloos liep te hupsen op het dat-tapeje van The Prodigy.

Tegenvallers waren wat mij betreft:

2nd Place Driver
Ontzettend oninteressante, weinig afwisselende, slappe zooi.

Vive La Fete
Hoerenhouse van de bovenste plank en dan nog ongevraagd toegiften blijven spelen ook.

Marilyn Manson
Ik had eigenlijk wel een beetje leuke show verwacht, maar eigenlijk is het maar wat suf. Daar kan zelfs die keyboardspeler, die z'n instrument aan een galg heeft hangen weinig verandering in brengen.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:22:20 #190
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_29864946
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hi

Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:24:55 #191
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29864988
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:16 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Klopt, persoonlijk gezien vond ik het minder dan de afgelopen jaren... maar er waren ook een hoop pluspunten hoor: Charlie was geweldig en de podia stonden netjes opgesteld, waardoor het heen-en-weer verkeer minder werd, dus ik vond het wel een 6,5 waard dit jaar.... 2003 was de beste editie, dat was voor mij een 9

edit - en die bands tegenover elkaar, ja dat is elk jaar wel een beetje zo, maar dit jaar een beetje erg vaak dezelfde muzieksoort: C&C/Bad Religion, DKM/Alkaline Trio enz. enz. als ze meer van dezelfde soort op 1 podium doen, heb je dat niet
Dit was mijn lustrum. (vanaf 2001)
Als je puur naar de muziek kijkt staat deze voor mij ver bovenaan. Qua sfeer was vorige jaar misschien iets beter. Qua opstelling is het denk ik nooit beter geweest. Ook ik zit wel te denken aan Sziget, maar anders ga ik zeker weer naar LL. Vond het top! Bijna geen slechte optredens gezien, zoals je hebt kunnen lezen.
pi_29865116
En weer thuis

Goed:

Pixies
Nick Cave
Juliet&licks

De rest viel tegen of was wel aardig

Dieptepunt:
de ontzettende lelijke bandjes dit jaar en geen witte wijn meer
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:43:47 #193
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29865260
Ook maar een verslagje dan

Eerste band vrijdag Beatsteaks in de Alpha tent. Kende paar nummers, leek me wel aardig, maar wat een optreden zeg!!! Ze gaven me daar toch een show weg: hiphop, rapje, scratchen, reggae, harde punk, poppunk... ze hebben werkelijk alles gespeeld!!! Echt een topper! Daarna langzaam richting de India gelopen, onder het genot van een lekkere hete kip curry maaltijd.. Julliette and The Licks begon toen en dat was echt een slecht optreden. Slecht geluid ten eerste en die nummers... het was allemaal teveel van hetzelfde en ze stond de hele tijd maar een beetje hitsig te doen... nee... dat was niks... toen even naar de Grolsch gelopen en daar KT Tunstall gezien. Leuk bandje, goeie nummers, erg mooi om gewoon naar te luisteren. Daarna naar de Alpha en vanaf de zijkant Kaiser Chiefs gekeken. Spetterend optreden, ondanks dat ik hun muziek toch niet helemaal super vind. Toen richting de Charlie voor Johnny Panic.. .die vielen mij een beetje tegen. Had wat meer van ze verwacht, denk ook niet dat het echt een grote band zal worden. Als afsluiter van de vrijdag was daar Social Distortion. Vet optreden, gaaf om te zien dat zo een oude band nog zulke optredens kan geven!!! Het was bijna nostalgie

Zaterdag was een druk (Alpha) dagje. Begonnen met Mark Foggo's Skasters. Heerlijke dansbare up-tempo ska, geweldige show, met zoiets zouden we iedere dag moeten beginnen. Daarna een stukje Face Tomorrow, redelijke show, verder niet heel speciaal. Vervolgens naar de Alpha voor Apocalyptica. Werkelijk fenomenaal!!! Veel eigen nummers, echte kippenvel momenten voor mij aldaar!! Het geluid was helaas ietsje minder, denk dat ze nogal moeite hadden met de zware bastonen. Daarna voorin gebleven voor Bad Religion. Leuk om te zien, maar het was superdruk voorin, hadden ze het vak soms te vol gedaan (links)? Verder niet heel speciaal, ze speelden gewoon hun setje. Rennen naar de Charlie voor Coheed & Cambria. Speelden veel beter dan op Groezrock, alleen 10 min pingelen en dan weggaan is toch een beetje jammer. Toen ff Thais (hoe schrijf je dat ) gegeten, lekker maaltijd. Bij de Charlie gekeken naar Art Brut en dat was toch wel een bruut optreden!! Had het niet verwacht, maar ze spelen werkelijk leuke nummers en gaven een goeie show. Als afsluiter Marilyn Manson. Super super gaaf was dat!! Mooi decor, goed geluid, goed gespeeld, lekker uit je dak... enige minpunt: geen toegift, 5 min te laat begonnen en 10 te vroeg geëindigd... sterallures?

En dan de zondag: Enge Buren was echt geweldig, het was superdruk daar voor de Charlie, maar wat een stelletje gekken zeg!!!! Die wil ik volgend jaar in de Alpha!!! Daarna vanaf de zijkant Korn gekeken. Wilde ik toch wel even zien, aardige set, maar niet veel speciaals... Vervolgens ff dringen voor Dropkick Murphys. Wat een feestje was dat weer zeg!!! Och och... gitaar weggeven, altijd signeersessies, al die meisjes weer op het podium. Dat is nou echt een band die om zijn fans geeft!!! Goeie set.... helaas was het geluid kut... hoge tonen vielen weg, hoorde de zanger niet altijd zingen en Stephanie hoorde je helemaal niet. Toen weer lekker gegeten (Wokmaaltijd) en stukje Voicst gezien. Goeie live-band!! Vervolgens naar T.Raumschmiere. Heerlijke vunzige whatever het is.... goeie set, lekker uit mn dak gegaan. Naar de Alpha gelopen, stukje Incubus gezien... speelde een redelijke set. Daarna als afsluiter Foo Fighters Man oh man!! Wat waren ze weer geweldig, echt!! Ik heb diep respect voor het talent van Dave Grohl, wat die alleemaal niet kan!!!

En toen was Lowlands 2005 alweer voorbij... ik heb genoten, volgend jaar kijk ik wel eerst naar het programma voor ik een kaartje koop, want ik heb geen zin in herhalingen
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:49:32 #194
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29865357
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:21 schreef Vork het volgende:

Stuurbaard Bakkebaard
Ergens in het programmaboekje bleek nog dat er in de Essent tent koptelefoon concerten werden gegeven. Zo speelde Stuurbaard Bakkebaard dus een hele leuke acoustische set, terwijl de rest hersenloos liep te hupsen op het dat-tapeje van The Prodigy.
Ja, dat was inderdaad waardeloos aangegeven in het programmaboekje. Nou heb ik ze al 4 keer live gezien in mijn leven, een acoustisch live-concert had ik best willen zien. Jammer genoeg zag ik pas na afloop van the Prodigy (wat echt waardeloos was, zie ook mijn eerdere beleving hierboven) dat ze uberhaupt ergens op het festivalterrein te zien waren, pal naast de Alphatent nota bene. Ik had makkelijk even tussendoor een kijkje kunnen nemen en enkel de laatste 10 minuten Prodigy kunnen meepakken, dan had ik waarschijnlijk 2 leuke concerten deels meegemaakt in plaats van de 80% filler van 1 concert met af en toe een leuke oude track.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 22-08-2005 15:05:07 ]
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:49:55 #195
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29865360
En bands die ik verder graag had willen zien, maar door ongelukkige programmering heb mis gelopen, waren onder andere Maximo Park, Nick Cave & The Bad Seeds, LCD Soundsystem, le peuple de l'herbe en the Hackensaw Boys.

[ Bericht 95% gewijzigd door Grobbel op 22-08-2005 14:57:16 ]
pi_29865436
Mijn Lowlands:

Die begon dus kut, 5 uur in die fucking klote rij gestaan. Toen in het donker tent opgezet en vervolgens mot gekregen met de buren die begonnen te zeiken dat hij in "hun" cirkeltje stond. Goed: na veel gedoe de tent een stukje verplaatst. Een biertje gedronken, er achter gekomen dat het al lang 12 uur geweest was en dus lekker niet naar de meet geweest.

Toen was het vrijdag, ik word wakker, m'n vriendin wordt wakker.......en heeft een onstoken arm en sterft van de pijn. Een sloot pijnstillers naar binnen gewerkt, bij de EHBO een mitella gehaalt (iemand ons nog gezien? We waren dus vrij herkenbaar). Wat het leuke gevolg had dat we het erg rustig aanmoesten doen dit weekend en de druktes een beetje hebben moeten vermijden. Maar goed: met de pest in ons lijf zijn we toch maar eens het terrein op gewandelt.

Eerst even lekker het begin van de Beatsteaks meegenomen. Niets spannends, wel een leuke opwarmer om ons pest humeur alvast een beetje weg te nemen. Vervolgens de Polyphonic Spree gezien, erg tof, maar naar een half uurtje hadden we het kunstje wel door. Dus zijn we net buiten de Lima-tent met het erg chille Fat Freddy's Drop op de achtergrond maar een van onze weinige jointjes gaan roken. Chill man. Toen aanbeland bij de schandalig lege Bravo met Fort Minor. Linkin Park is niet cool, maar wel erg lekker. En de remix van Enjoy the Silence van Mike Shinoda is erg dope. Dus ik was benieuwd wat ie met Fort Minor zou doen. En dat was best vet, weinig vernieuwde hiphop, maar wel goed. Toen de Prodigy: in één woord: .

Verder niet veel meer gedaan op vrijdag in verband met de arm van m'n vriendin, dus toen was het zaterdag. Weer een onaangename ochtend voor m'n vriendin die met enorme pijn wakker werd. Koffie en een half pakje pijnstillers doen echter wonderen en we kunnen dus lekker chillend in het zonnetje Mark Fogo's Skasters nog even mee pikken. Toen naar Pete Philly & Perquisite. En die waren subliem. Erg supergoed. Nog een stukje Apocalyptica gezien, voor de tigste keer. En die moeten gewoon coveren en geen eigen nummers spelen. Master of Puppets . Al snel weer weggegaan naar de self-proclaimede eendagsvliegen de Jeugd van Tegenwoordig. Die eigenlijk nog best wel oké waren. Nog onwijs gelachen toen de hele Bravo na Watskeburt leeg liep en de mannen voor een lege tent nog even het laatste nummer moesten doen. Toen naar Dolf Jansen, erg leuk, maar hij was wel eens beter en scherper. Toen hebben we ons toch maar een keertje in de drukte gewaagd voor Marilyn Manson. En ik snap niet waarom iedereen hier zo negatief over is. De man speelde wel eens met meer overgave, maar 't was toch een strakke show met de goede nummers. Ik heb ervan genoten. Toen nog even lol gehad met alle foute nummers uit "mijn jeugd" bij de 90's disco en toen maar gaan slapen.

En toen de laatste dag. Gelukkig konden we met iemand meerijden naar huis, want met de arm van m'n vriendin leek het ons niet echt prettig om maandag weer uren in de rij te moeten staan voor de bussen en om de hele dag met onze backpacks te sjouwen. Gelukkig hadden we dus een lift, ongelukkig was echter dat we dan wel om 21.00 al weg moesten. Maar goed, jammer genoeg Buitenwesten gemist, maar Korn gezien. En die deden wat ze moesten doen, niet onverdienstelijk, ook niet echt één van hun betere shows. Nog even lekker in het gras wat Morcheeba meegenomen. En toen naar de verrassing van dit jaar: Cheb Balowski. Wat een feest Wat een danseres Wat gaaf . Wereldmuziek kan dus best wel cool zijn, wie had dat ooit gedacht . Toen nog een topper: Queens of the Stone Age. Lekker nummers, strakke band. Leuk optreden. Toen nog even snel een berg kleding ingeslagen voor Sack en vriendin en toen nog wat Incubus gekeken. Niet slecht, wel saai. En toen dus naar huis. Moe maar voldaan. We begonnen Lowlands erg kut, maar hebben wel een superweekend gehad.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_29865471
Lowlands was zeker vet. Iemand nog naar The Hacker gegaan en ook Miss Kittin meegemaakt? Vond ik misschien nog wel het beste van alles Ben niet zo'n rockfan Was er overigens alleen op zondag.
"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
  maandag 22 augustus 2005 @ 14:56:47 #198
3878 Vork
Manisch creatief
pi_29865479
Ik ben een paar jaar geleden al in die Prodigy-val getrapt, dus ik was blij dat er een alternatief was. Jammer dat het zo rot was gepland met Eboman, die had ik graag willen zien. Maargoed ik mocht die Texelse Boys hangar niet meer in, want toen ik na Funkstoring wat bier ging halen, zat het alweer vol. Maak er volgend jaar maar gewoon een tent van met meer optredens!

Het was nog redelijk dringen geblazen bij Stuurbaard Bakkebaard, omdat er maar een beperkt aantal koptelefoons beschikbaar waren en er kennelijk nog meer mensen zijn die het programmaboekje goed hadden gelezen. Maar je hebt wel wat gemist inderdaad.
pi_29865551
Lowlands was echt super de shit! Ik heb me helemaal uitgeleeft bij Dropkick Murphys en de Foo Fighters. Onderweg naar huis nog de live opname gehoord van Breakout van de FF, wat was dat vet
Heeft iemand nog dat hoopje gezien op die vent in dat pizza pak? Echt kick
De bamboe-rel niet gezien helaas
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:17:21 #200
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_29865788
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:51 schreef maniack28 het volgende:

- Persoonlijk: Door de programmering dit jaar (veel grote bands, veel dance, veel Britpop...) waren er erg veel "andere" mensen dan andere jaren, dat bedoel ik niet negatief, iedereen mag naar Lowlands komen, maar ik heb het idee dat die "andere" mensen het soms niet helemaal snappen. Veel meer voordringen dan voorgaande jaren, een uur van tevoren staat iedereen in het voorste vak van de Alpha, normaal kan je daar tot een kwartier voor het einde blijven zitten. Als je dan eindelijk een keer zit, dan zijn er weer van die vervelende mensen die er toch zonodig doorheen moeten en daar begon ik me een beetje aan te ergeren.
Ik kan me goed hierin vinden, ik vond het echt irritant druk over het algemeen, met mensen die gewoon irritant rondlopen, als kippen zonder kop af en toe.

Volgend jaar wordt het idd eerst veel meer de bands afwachten dan dit jaar, en anders idd wellicht een ander festival.

Oh ja, mijn gezien lijstje:

Vrijdag
Beatsteaks (goed)
Fat freddy's drop (goed)
Kaiser Chiefs (ook goed)
Fort Minor (erg goed)
Prodigy (niet slecht)

Zaterdag:
Mark Foggo (Goodbye, Ska People!)
Face Tomorrow (ook lekker)
Brainpower (zeker niet slecht)
El Pus (interessant)
Bad Religion (ya-HEY!!)
Stukje COheed & Cambria
Stukje Pixies
Manson (tsja....nee , was niet mijn ding op dat moment sowieso )
Audio Bullys (ja )

Zondag:
In het zonnetje Amadou
Korn (wel ok, beter dan bij metallica vorig jaar)
Dropkick Murphys (feestje)
Enge buren (zaten bij de Lima en ineens waren ze er, geweldig leuk optreden)
Vanuit de verte wat van SOulwax Nite versions meegekregen
Stukje T Raumschmiere
Incubus (was goed)
Jamie Lidell (erg apart)

Helaas eerder dan geplanned weggegaan, wilde 2 many dj's nog zien, maar vriendin was helemaal brak en wilde weg.

Goed weekend gehad, leuk gezellig, maar volgend jaar wat meer afwachten voor t kaartje gekocht wordt.

Iemand trouwens iets van lowlands de powlands op z'n telefoon gescoord?
Of daar uberhaupt plaatjes/foto's van?
Zou iemand die dan online kunnen zetten?

En Texelse Boys waren leuke toevoeging, jammer van die workshops die zo vol zaten
Mogen van mij volgend jaar er best weer zijn hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')