abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29868066
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:07 schreef webfreak het volgende:
I
HackensawBoys
Deze topmuzikanten gaven een briljante show weg in de Lima. Overvolle tent, groot feest; fantastische muziek.
Vooral leuk, omdat de band vantevoren nog bang was dat de zaal leeg zou blijven.
Ik heb ze jammer genoeg niet helemaal kunnen zien. Eerst 3 nummers in de tent gezien, toen even snel bier gaan halen en backstage aan de zijkant van het podium gaan staan. Erg gave show, aardige lui ook. Ik hoorde van anderen dat met name de "lead"-zanger (die kleine) echt extreem gestressed was vantevoren, maar dat dat ophield op het moment dat hij het podium opliep en de volle tent zag.
quote:
Nick Cave
Ben niet zo'n Cave-fan, maar man wat een energiek optreden!
Tevens één van de weinige optredens die ik ooit heb gezien, waarbij een toegift nog echt word verdiend. Tegenwoordig komen de meeste artiesten vanzelfsprekend na 10 sec. applaus alweer uit de coulissen om nog een nummer te spelen. Nick lukte het echter om de zaal 5 minuten lang te laten schreeuwen, klappen en stampen om nog een liedje. En dat kregen we dus ook.
2 zelfs; Do You Love Me en als uitsmijter Stagger Lee, echt geweldig
A mind with a heart of it's own
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:03:06 #252
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29868118
Ik moet zeggen dat de sfeer en "andere" gebeurtenissen meer indruk op mij hebben gemaakt dan de concerten zelf. die zijn immers meer "alledaags" dan het hele gebeuren eromheen erg leuk vond ik het zingen en "van voor naar achter van links naar rechts" in de rij voor night comedy op zaterdag, man man man dat was prachtig.
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:06:27 #253
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_29868174
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:00 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik heb ze jammer genoeg niet helemaal kunnen zien. Eerst 3 nummers in de tent gezien, toen even snel bier gaan halen en backstage aan de zijkant van het podium gaan staan. Erg gave show, aardige lui ook. Ik hoorde van anderen dat met name de "lead"-zanger (die kleine) echt extreem gestressed was vantevoren, maar dat dat ophield op het moment dat hij het podium opliep en de volle tent zag.
[..]
Ik volg ze al een hele tijd en voor zo'n publiek maken ze niet vaak mee (in NL dan)
Maar ook omdat ze het tegen The Pixies moesten opdoen waren ze misschien wel gestressed dat er niemand kwam, wat natuurlijk heel grappig is want er kunnen nooit 52.000 man naar The Pixies
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_29868238
er waren trouwens 54.000 kaarten verkocht hoorde ik.
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:13:31 #255
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29868287
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:31 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Hé verrek... Hoi buurman

Zat je ook echt bij ons of iets verderop?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_29868472
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:54 schreef Roellio het volgende:
Tering. Ik had bij de Asia de 2e avond de "nasi hete kip"

haha ik ook!
en maar bier zoeken, overal rijen, snel naar de wc's gerend: 'geen drinkwater', AAAAAAH snel doorrennen
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_29868527
Wat was ik brak vanmorgen zeg. ! Lag er pas om 5 uur in omdat een paar idioten het leuk vonden om een tent van ons te jatten en 'm ergens anders neer te leggen. (Camping 4):{.

Donderdag avond kwam ik zo rond 7 uur het terrein op, en had in het begin nog wel lol in de wachtrij. Maar na drie biertjes, een iets te kleine blaas, en een wachtrij van 2 uur voor je, was dat ook wel weer voorbij. .

Vrijdagmiddag om te beginnen naar de Kaiser Chiefs geweest! ik had er nog nooit van gehoord, maar het viel me niet tegen! Ik stond in het 1e vak echt onwijs uit m'n dak te gaan. ! Daarna het 1e vak uit gegaan om te eten, wat we dus beter niet hadden kunnen doen, Met Franz Ferdinand zat het helenaal vol, dus ik had echt een kutplek toen. Ik vond ze echt tegenvallen trouwens, het geluid was kut, ze speelde heel veel nieuwe nummers die niemand kende, ze speelde niet met publiek, wat KC juist ontzettend goed in was !

Open Podium in Essent vond ik ook leuk trouwens, met uitzondering van een par dronken gasten die dachten "grappig" te zijn. .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_29868574
Ik doe een poging de setlist van Nick Cave op papier te krijgen zodat ik m'n broer even jaloers kan maken. Hopelijk kan iemand helpen want ik heb ze volgens mij nog niet allemaal, ik heb het idee dat ik er 1 of 2 mis. Ze staan vast en zeker ook niet in de goede volgorde, maar dat maakt niet zoveel uit.

Get Ready for Love
Red Right Hand
The Ship Song
Hiding All Away
Tupelo
Messiah Ward
The Weeping Song
Breathless
Supernaturally
Deanna
There She Goes My Beautiful World
The Mecy Seat
Do You Love Me
Stagger Lee
pi_29868614
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:59 schreef -Frankie- het volgende:

Vond het bekertjesysteem best werken. Zonder te veel moeite toch 26 euri's bij elkaar gespaard.
Was jij zo'n Loekie die bekertjes ging rapen
pi_29868654
Zó m'n eerste Lowlands zit er op. Na twee keer Werchter dit jaar is wat anders, en dat is erg goed bevallen. De voorzieningen waren stukken beter (lekker eten, schone toiletten, 2 x douchen), de veelzijdigheid vond ik ook een pluspunt. Zoveel podia en dan ook nog films, theater, blote badgasten, een fanfare etc. Kortom, volgend jaar waarschijnlijk weer. Ow één ding was wel kut vergeleken met Werchter en dat was die gigantische rij op donderdag avond.

Gezien:
Vrijdag:

Polyphonic Spree (vond ik best vreselijk eigenlijk, veel theater maar weinig muzikaal niveau, de kinderen van de zanger die gedurende het hele concert voor het podium rondliepen waren nog het leukst)
Franz Ferdinand (al op Werchter gezien vorig jaar, toen vond ik het erg leuk nu wat minder)
Royksopp (van een afstandje naar geluisterd en dat was erg aangenaam)

Zaterdag:

Calvaire (absurde Franse film met de nodige shockelementen, mede dankzij het publiek dat met elk flauw chanson mee klapte, erg leuk om te zien)
Death from above 1979 (Tja een flinke bak herrie, kon er weinig mee, na afloop een flinke ruis in de oren)
The Arcade Fire (Dit was het eerste echt gave optreden dat ik zag. We stonden alvast helemaal vooraan voor de Pixies, daardoor ook optimaal genoten van deze band. Wat een show en wat een muziek! Aan het einde klom één van de muzikanten met trommel en al een mast in)
Pixies (Vorig jaar Werchter waren ze al erg ok, maar ze speelden deze avond eigenlijk wel een stuk beter en ze leken zelf ook een stuk enthousiaster. Kim heeft het hele optreden met een glimlach op dr gezicht gespeelt, na het spelen hebben ze gezamelijk het publiek bedankt ze waren niet van het podium te slaan. Toen ze daarna nog een extra lange Gigantic speelden ging het publiek nog meer uit hun dak dan daarvoor al het geval was. Ik hoop dat ik ze nog vaker ga zien)

Zondag:

House of Flying Daggers (Over-the-top martial arts film in een bloedhete Echo, duurde mij veelste lang, was dan ook erg blij toen ik 2 uur later weer buiten in het zonnetje stond)
Editors (Leek wel heel erg op Interpol. Die zanger, wat een aansteller. Waren ze ook nog eens hun instrumenten kwijt, gevolg --> veel geklaag en aanstellerij.)
Coffee & Cigarettes (Omdat mijn mede Lowlandsgangers zonodig de QotsA wilden zien, ben ik toch maar weer de Echo ingedoken waar het gelukkig dit keer niet zo warm was. Jammer dat de film over koffie en sigaretten ging)
Nick Cave & the bad seeds(Na de Pixies en de Arcade Fire het derde hoogepunt voor mij. Ik had alleen wat nummers van z'n nieuwe cd gehoord, maar het leek alsof ik 'm al jaren kende, wat een fantastische vent (en band).
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:38:52 #261
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29868688
WOW!

Ik las net dat er op donderdag al 36000 (!) mensen op het Lowlands terrein waren
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:45:14 #262
46998 Duder
strolling along
pi_29868764
Iemand op camping 4 bij jolanda gezeten
Ik heb meer respect voor feministen met grote borsten.....
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:49:50 #263
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_29868839
Wat was er eigenlijk met de instrumenten van de Editors gebeurt? Verstond niet helemaal wat ie erover zei, behalve dat ie eerst spullen van Voicst had, daarna van de Sons and Daughters en daarna een gitaar van Nick Cave.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:49:57 #264
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29868841
Jolanda?

Die opblaaspop?
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:50:02 #265
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29868845
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:38 schreef Morpheus2002 het volgende:
WOW!

Ik las net dat er op donderdag al 36000 (!) mensen op het Lowlands terrein waren
ja mozes, het was mijn eerste keer @ Lowlands, en dan neemt iedereen steevast teveel mee.
Ik dus ook, en kon n tas niet meenemen. Dus ja ik denk dan haal ik em vanaaf 22.00 wel...

Ja mis! Godver 22.00 van camping 3 gaan lopen met n gast, 2.00 was ik pas terug, en de auto stond als 2e op de parkeerplek
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_29868859
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:34 schreef Svensational het volgende:

[..]

Was jij zo'n Loekie die bekertjes ging rapen
Heheh, normaal gesproken heb ik daar ook een aversie voor, maar ik was niet zo'n schrapert....ik bewaarde ze van mezelf en iedereen die ze me gaf....op een gegeven moment stond ik in de 24 uurstent en daar was een hele groep die me aan het sponsoren was.
12:51 is the time my voice found the words I sought
The end is always the start of a new episode
Elke dag dat iemand je het leven minder prettig maakt, is een dag niet geleefd
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:52:49 #267
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29868887
In dat lowlands krantje stond gisteren inderdaad dat er 54000 mensen aanwezig waren op Lowlands
Bernie en ik zijn tof.
pi_29868922
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:49 schreef Rahl het volgende:
Wat was er eigenlijk met de instrumenten van de Editors gebeurt? Verstond niet helemaal wat ie erover zei, behalve dat ie eerst spullen van Voicst had, daarna van de Sons and Daughters en daarna een gitaar van Nick Cave.
Achter gebleven ergens op een vliegveld geloof ik.
pi_29868925
Hi,

Ook ik ben weer terug van een zeeeer geslaagd Lowlands

Ik ben zondagavond alleen m'n camera en portomonee uit m'n rugtas verloren. De portomonee (rode Vans portomonee) lag wonder boven wonder bij de gevonden voorwerpen (de eerlijke vinder moet even contact met me opnemen) zonder dat er ook maar een cent uit was gehaald, dus echt hulde voor de vinder

De camera is helaas niet teruggevonden. Ik wilde dus vragen of iemand misschien een camera heeft gevonden (of iemand kent die er een heeft gevonden). Het gaat om een Sony P92. Ik wil in elk geval heel graag de foto's hebben, de camera natuurlijk ook wel maar die is te vervangen, de foto's niet.

Ondanks dit incident heb ik genoten van de gekte die Lowlands heet en volgend jaar ben ik weer van de partij!
pi_29868945
Stond er nog iemand op camping 1?
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:57:34 #271
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29868955
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:55 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Achter gebleven ergens op een vliegveld geloof ik.
inderdaad, hij zei ook nog: "Never fly easy-jet"
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:59:16 #272
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29868982
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:56 schreef super-muffin het volgende:
.

Achteraan bij de ingang naar camping 2.
pi_29869010
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
Jolanda?

Die opblaaspop?

Met dat briefje erop: 'Ook al lijkt ze een beetje slap, ze is nog steeds ontzettend krap' .

Zo ja, dan zaten wij daar ook in de buurt .
... fart.
pi_29869032
He ik stond daar ook in de buurt
-edit-
achter in camping 1 vlak bij 2.
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:04:11 #275
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29869056
Wij stonden bij die partytent met die Ajax-vlag er op.

.
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:06:18 #276
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29869095
ik stond achteraan bij camping 3, als je aan de linkerkant langs dat toiletgebeuren liep de hele tijd doorlopen en een heel klein stukje naar rechts
Bernie en ik zijn tof.
pi_29869153
Yup, camping 1. Ben ik nou gek of was dat vorig jaar camping 4?
pi_29869172
quote:
Jep! Tegenover de wc's en dan net voor het hek rechts van het pad. Staan we al 5 jaar. Ideale plek
12:51 is the time my voice found the words I sought
The end is always the start of a new episode
Elke dag dat iemand je het leven minder prettig maakt, is een dag niet geleefd
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:22:22 #279
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29869304
Ik heb trouwens een gerucht gehoord dat de gasten van "De Jeugd Van Tegenwoordig" gewoon op camping 3 zouden slapen?

En dat MOJO hun geen hotel wou geven? Raar gerucht? Maar ook hardnekkig?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_29869312
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:21 schreef Vork het volgende:

Vive La Fete
Hoerenhouse van de bovenste plank en dan nog ongevraagd toegiften blijven spelen ook.
dat was zoooooooooo gaaf. en aan het einde gewoon nog lekker door spelen terwijl de zangeres al weg was en de bassist ook het podium wou verlaten

maandag 22 augustus 2005 @ 19:22:50 #281
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29869315
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 19:09 schreef Tasha het volgende:
Yup, camping 1. Ben ik nou gek of was dat vorig jaar camping 4?
Jij bent gek
pi_29869391
Iemand LCD-Soundsystems gezien trouwens? Die bassist scheen nogal onder de dope te zitten. Die heeft na het optreden de kleedkamer nogal verbouwd, koelkast omgekeerd, pindakaas en jam e.d. op de muren gesmeerd enz. Is uiteindelijk door security en EHBO een beetje gekalmeerd.
pi_29869524
Donderdag

Donderdag rustig aan om half 7 richting de polder gereden. 7 uur stonden we in de rij. We waren binnen 3 uur binnen en het viel me reuze mee. Aangenaam temperatuurtje, gezellige mensen, koud biertje er bij. Een goed begin. Doorgelopen naar camping 1 waar nog voldoende plaats was om half 11. Tentje opgezet en maar even gekeken wat er te doen was. Het was meteen al erg gezellig, we zijn geeneens in het 24-uurs café geweest, gewoon op de weg bij mensen gaan zitten en een topavond gehad.

Vrijdag

De eerste festivaldag meteen begonnen met een lichte kater van donderdag. Oorzaak was het gratis bier van de dag daarvoor, en het feit dat je na 9 uur niet meer kon slapen door de brandende zon op je tentje. Nog even rustig in de berm gelegen tot het festivalterrein open ging. Om 1 uur het terrein opgegaan en even rond gekeken. Het zag er top uit, erg mooie aankleding, toch wel een toegevoegde waarde. Er was niet echt iets wat we wilde zien dus maar even naar Ruud Lubbers gaan kijken. De tent ging al helemaal los voordat er ook maar iets op het podium verscheen. Het verhaaltje van Ruud was best interresant op zich, maar niet op dat tijdstip, dus na 15 minuten maar ergens anders heengegaan. Een kijkje genomen bij The Polyphonic Spree. Leuk hoor al die jurken, maar verder was het natuurlijk 3x niets. Daarna rustig gezeten bij de Alpha terwijl Rabriel Rios bezig was. Die man doet echt álle festivals dit jaar. Ik had hem ook al 3 keer eerder gezien. Het was leuk om te zien vanaf de zijkant terwijl je lekker op het gras lag. Het begin van de Keiser Chiefs vanaf het gras gezien, best leuk. De laatste 15 minuten naar het 1e vak gelopen. De paar hits die ze hebben gehad waren erg leuk om live te horen. Ze maakte er een echte show van. De reden dat we toen al naar het 1e vak liepen was Franz Ferdinand. Ik kon ze eindelijk live zien! Ze maakte mijn verwachtingen 100% waar. Het was een topshow met de oude nummers die super zijn om live te horen, en een paar nieuwe nummers die veelbelovend klonken. Ik kwam er kletsnat uit, van top tot teen soaked van het zweet, heerlijk . Vooraf ons nog voorgenomen om in het 1e vak te blijven voor The Prodigy maar door het enorme vochtverlies onder Franz toch maar even een biertje halen. Daarna maar gewoon ergens midden in de Alpha gaan staan voor The Prodigy. De muziek is gewoon super gaaf om live te horen. Verder was het natuurlijk niet zo heel speciaal, weinig live volgens mij. De 1e festival dag afgesloten met Night of Comedy, best leuk als afwisseling, lekker zitten. Vooral de engelsman die het aan elkaar praatte was erg leuk.

+ Het festival terrein
+ Franz Ferdinand
+ The Prodigy live horen
- Verder niet zo veel speciaals aan de show van The Prodigy
- Röyksopp gemist

Zaterdag

Zaterdag weer om 9 uur gedwongen wakker worden ivm de warmte. Redelijk snel al het festival terrein opgelopen om daar even rustig te zitten. Daarna na Coolpolitics gelopen. Dat was erg leuk, vooral de reacties van het publiek (boeee! Jeeej!). Het enige wat ik Hilbrant Nawijn moet nageven is dat hij daar ging zitten. De rest was echt verschikklijk. Ik geef toe, ik ben zelf al geen fan van rechts, maar veel rechtse mensen kunnen het nog aardig beargumenteren. Die Nawijn kon dat dus absoluut niet en had echt een kinderlijke manier van debateren. Daarna een beetje rondgedwaald. Zuco 103 vanaf de zijkant bekeken, niet helemaal mijn ding. Nog een glimp van Brainpower gezien. Daarna nog een klein stukje Jeugd van Tegenwoordig, jezus wat was dat slecht. Gelukkig ging daarna het programma voor mij écht beginnen. We stonden in de Bravo te wachten op Vive la Fête. De DJ daarvoor (Monica Electronica) warmde het publiek alvast uitstekend op en Vive la Fête kon de opgebouwde spanning helemaal waarmaken. Het was een lekkere show. Daarna in de rij gaan staan voor Dolf Jansen. De wachtrij stond propvol en ik vermaakte me er prima. Weer gezellige mensen en die beveiligins man die de mensen naar binnen loodste had een goed systeem bedacht om iedereen naar binnen te krijgen (Handen omhoog! Als er geduwd wordt mag de andere rij!), het werke uiteindelijk perfect. De show zelf was wel leuk , hij voldeet niet helemaal aan mijn verwachtingen. Kwam misschien ook door het verlies van zijn 'Lowlands-vriend'. Daarna maar meteen terugegaan naar de Bravo voor Audio Bully's. In het begin van het optreden ging er het één en ander mis, maar ze herstelde zich aardig. Toch had ik het idee dat ze niet echt goed op elkaar waren ingespeeld. Het einde maakte natuurlijk alles goed, de clubhit Shot You Down kwam hier ook uitstekend tot zijn recht. De avond wederom afgesloten in de Juliet met Op sterk water. Damn wat was dat goed! Ik heb me kapot gelachen. Wederom een perfecte afsluiting va nde dag in de Juliet!

+ Coolpolitics (9 September 21.30 op MTV)
+ Elke dag weer iets anders heerlijks eten zónder wachttijden
+ Vive la Fête
+ Op sterk water
+ AudioBully's
+ Bravo
+ Wachten voor de Juliet

Zondag

Redelijk kunnen uitslapen, half 11. De vermoeidheid viel reuze mee, ik was nog redelijk fris. Redelijk snel het festival terrein opgelopen om daar rustig wakker te worden. Het eerste wat zondag op de planning stond was Buitenwesten, als Zwollenaar moet je daar natuurlijk heen. Het was een topshow, Typfoon (stond nog naast me bij The Prodigy) was lekker op dreef en het album van Jawat klonk lekker. DuvelDuvel viel, met uitzondering van Wie is ut, een beetje tegen, maar Opgezwolle maakte alles weer goed. Beetje jammer dat de man waar het om draaide, Kubus, maar één nummer kon doen, maar het was wel een toptrack. Weet iemand welke track dat was? Ik herkende hem niet. Toch jammer dat "Strik je veter, breek de tent af" niet meer gespeeld kon worden. Daarna Dropkick Murphys 10 minuten gezien vanaf de zijkant, ach, wel leuke hos muziek maar niet mijn ding. Snel doorgelopen naar de meesterlijke broeders van Soulwax deze keer als nite editions. Het had allemaal vrij weinig met Soulwax te maken, maar het klonk erg fet! Helemaal in de electronische sfeer zijn we een kijkje gaan nemen bij T. Raumschmire, niet de mensen massa ingegaan maar vanaf een afstandje gaan toekijken. Klonk erg gaaf. Daarna vooraan gaan staan bij LCD Soundsystem, wel aardig, niet meer dan dat. Had ik toch wel iets meer van verwacht. Daarna een beugel gepakt en even het festival nabesproken, erg relaxed. Nog even rustig rond gelopen om daarna het festival geweldig af te sluiten met 2 Many DJ's! En ze waren super, wat een set, wat een manier om het af te sluiten. Die avond nog naar huis gereden om rond 3 uur lekker in het eigen bed uit te kunnen slapen.

Top 5

1. Franz Ferdinand
2. 2 Many DJ's
3. Audiobully's
4. Op Sterk Water
5. BuitenWesten

Volgend jaar zeker weer!
// Last.fm
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:37:39 #284
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_29869551
Ik stond ook op 1. Eerste pad rechts. Gelijk bij de eerste 'inham' rechts ergens.
Tranquillo
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:45:21 #285
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_29869676
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:13 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Zat je ook echt bij ons of iets verderop?
Ja vlakbij jullie. Hoor jij bij die groep van Bob, Ruben, etc?
pi_29869750
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 19:22 schreef Yildiz het volgende:
Ik heb trouwens een gerucht gehoord dat de gasten van "De Jeugd Van Tegenwoordig" gewoon op camping 3 zouden slapen?

En dat MOJO hun geen hotel wou geven? Raar gerucht? Maar ook hardnekkig?
Zou best kunnen. Ik zag ze iig nog rondhuppelen 's nachts.
pi_29869875
Minpuntje was trouwens ook dat 2 pisbakken bij Alpha en Grolsch aan het stromen geslagen waren. .
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:01:44 #288
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_29869923
Weet iemand wat Incubus na (certain shade of) Green heeft gespeeld?
Ik heb hier de setlist, maar daar staat op:

[..]
Green
Let's Go Crazy

Ik stond trouwens wel goed bij incubus (2e rij) en bij foo fighter op de eerste rij; heerlijk gewoon!
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:05:01 #289
69872 TETSU
Von Smallhausen
pi_29869979
+Kaiser Chiefs
+Franz Ferdinand
+Seeed
+Apocalyptica
+Brain Power (niet mijn muziek, maar toch lekker)
+Face Tomorrow
+Audio Bullys

-Die gast die in zijn broek had gescheten en dat liet zien.

Ik moet zeggen dat ik niet echt veel bands heb gezien. Lowlands is voor mij (de afgelopen 7 jaar) meer een sfeerfestival. Waar ik wel onwijs veel heb gezeten is bij de Essentawards tent.
Wat heb ik hier genoten. Ik geloof dat ik wel 6 of 7 open podium sessies heb bijgewoond. GEWELDIG!
Just like the bunny!
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:09:42 #290
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_29870034
quote:
Ja ik, als je de camping op kwam en dan linksaf het pad op ging zat ik aan de weg
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_29870044
Zo, als dit topic nog effe snel wordt volgelult dan heb ik hopelijk een rits foto's klaar voor in het nieuwe topic
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_29870066
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Toen was het vrijdag, ik word wakker, m'n vriendin wordt wakker.......en heeft een onstoken arm en sterft van de pijn. Een sloot pijnstillers naar binnen gewerkt, bij de EHBO een mitella gehaalt (iemand ons nog gezien? We waren dus vrij herkenbaar).
Aha! Dan waren jullie het dus toch die naast me zaten, buiten de tent bij De jeugd van tegenwoordig! Ik had om de een of andere reden al het gevoel dat jullie het waren (misschien Black sabbath t-shirt en afkomst vriendin )Grappig hoor!
pi_29870182
Ik was donderdag al naar de camping gegaan (camping 2 welteverstaan, lekker onder de bomen) en dat was allemaal tof en leuk en gezellig enzo. Maar daar gaat het niet om.

Vrijdag:
Meteen om 13.00 naar de weide gegaan om even alles te bekijken. Bij de Boudisque de nieuwe Goldfrapp CD gekocht. Heel erg lekker plaatje weer, helaas stonden ze niet op Lowlands dit jaar. We hebben bij de Charlie even naar The Blue Van zitten luisteren, maar dat kon me op geen enkele manier bekoren, dus waren we maar weer wat gaan lopen om vervolgens bij de Polyphonic Spree te belanden. Hallelujah! De eerste rare snuiters die ik heb zien optreden, en het was een lekker begin van het weekend. Ze rekten alle nummers ongelofelijk lang uit en het zag er natuurlijk gewoon grappig uit, met die jurken. Ik voelde me helemaal EO na een uurtje Spree, in ieder geval. Vervolgens even naar Gabriel Rios gegaan, wat niet helemaal mijn ding was. Vervolgens liepen we richting een bomvolle India voor Juliette and the Licks, en die tent was geheel terecht bomvol. Lekkere vuige rocknummers en lekkere podiumpresentatie. Dit hebben we een half uurtje gekeken en daarna zijn we naar de Bravo gegaan voor Róisín Murphy. We bemachtigden een plekje bijna helemaal vooraan, dus ik zag de grande dame in alle glorie optreden. Wat een heerlijk mens is ze toch. Haar muziek is heel erg goed (en ik hoor de overeenkomsten met Moloko lang niet zo goed als anderen) en live spettert ze natuurlijk altijd. Het eerste hoogtepunt van het weekend! Daarna zijn we wat gaan eten en naar de Silent Disco geweest (waar we 50 Cent en Idols hoorden) en toen naar de Alpha voor Franz Ferdinand. Ik heb ze al 2x eerder gezien (Pinkpop en de HMH), maar dit optreden was toch wel het allerbeste, als je het mij vraagt. De tent stond op springen en de nieuwe nummers (vooral Evil And Heathen) klonken heel erg goed. Ook zong Alex beter dan anders, had ik het idee. En het gestamp op de vloer sprak ook boekdelen. Geweldig! Daarna naar de andere kant van de festivalweide voor Bonnie 'Prince' Billy & Matt Sweeney, wederom een rare snuiter met z'n korte broek, viezige snor en baard en blote voeten. Maar wat een prachtige muziek! De tent was bij lange na niet vol, wat eeuwig zonde is voor de mensen die er niet waren. Intieme, mooie liedjes en een verrassend jonge band. Toen zijn we via Royksopp, wat erg tof klonk, naar The Prodigy gegaan. Ik zal de band nooit begrijpen, vrees ik. Het was vast allemaal tof, maar ik luister toch nog liever met m'n oma naar Duitse volksmuziek. Alleen Smack My Bitch Up vind ik de moeite waard, en toen zijn we ook maar even de tent ingesprongen en even meegeschreeuwd. Toen had ik het wel weer gehad en ben ik na nog wat rondlopen m'n tent vermoeid ingedoken.

Zaterdag:
Op papier vond ik deze dag de minste, dus ik stelde me er weinig bij voor. We begonnen met een sessie Tai Chi (de Lima was bomvol, tot verbazing van de zweefman). Ik kon er niets van, maar het was wel leuk om te doen. Vervolgens Coolpolitics. Met schaamrood op de kaken heb ik geluisterd naar wat Hilbrand Nawijn had te zeggen. Tegen -een voor mij onbekende- zwarte presentator: "Als we de slavernij niet hadden gehad, had jij hier nu niet gezeten!" Dat een politicus zoiets durft te zeggen, schandalig. Hij werd dan ook terecht een uur lang uitgejouwd. WAt een figuur. Wouter Bos was overigens niet veel beter, ook hier was hij aan het draaikonten. De eerder genoemde presentator, Jan-Jaap en Eric Corton hadden leukere dingen te melden, dus ik heb me wel vermaakt.
De muziek dan. Zuco 103 is altijd goed voor een feestje. Jammer van die suïcidale Marilyn Manson fans die om 14.00 uur al in het voorste Alpha vak stonden en niet de moeite namen om te luisteren naar de lekkere muziek en geweldige zang van Lilian. Maar ja, dat is their loss. Ik heb ze een paar maanden terug al live gezien in de Effenaar, en ze weten zich in de grote Alpha dus ook goed te redden. Aan de geweldige podiumpresentatie van Lilian Viera zal het niet liggen. Wat een charisma, enthousiasme en leukigheid. Ik was erg blij dat het publiek ook goed mee ging, want ik vond dat ze het verdienden. Een van de leukste Nederlandse bands van dit moment. 3voor12-hype zZz kon me dan weer totaal niet boeien, de bak herrie kwam op mij niet leuk over. Urban Golf was dan weer wel leuk. Het absolute hoogtepunt was voor mij That 1 Guy. Ik kende 1 nummer van hem en was heel erg benieuwd hoe hij en zijn Magic Pipe live zouden zijn. Nou, heel erg goed dus. Hij verbaasde de steeds voller wordende Lima, dat was te zien aan de gezichten. Heel erg goed, heel erg overtuigend, heel erg apart. Naderhand meteen de CD gekocht en die klinkt ook erg goed. Het was z'n (geloof ik eerste en) enige optreden in Europa. Aangezien het zo goed aansloeg hoop ik dat er nog veel meer zullen volgen. Vorig jaar zag ik Vive La Fête al op Pinkpop en dat was leuk fout, dus dit jaar wilde ik dat nog wel een keer beleven. Helaas was het nu om te huilen zo slecht (gaat Els Pynoo ieder jaar nóg slechter zingen?) en zijn we uit wanhoop na 5 nummers afgehaakt. Wat een drama. Ook dramatisch, maar dan wel heel erg goed was The Arcade Fire. Weer een podium vol gekken, freaks en weirdo's. En dan spelen ze ook nog ieder nummer een ander instrument (varierend van een de gebruikelijke gitaren, drums en toetsen tot klokkenspelen, een accordeon en een helm). Geweldige, meeslepende muziek die als een huis stond. Wederom een hoogtepunt. De drummer kwam bovenin de stellage op het Grolsch-podium ook tot een hoogtepunt, tot grote schrik van de beveiligingsmensen. Terwijl we wat aten hebben we een paar nummertjes Art Brut meegepikt, maar dat was zo ontzettend 13 in een dozijn dat we maar weer naar de Grolsch gingen voor de Pixies. Pinkpop vorig jaar smaakte naar veel meer en ze waren nog een stuk beter dan vorig jaar ook! Sowieso was het al erg leuk om tussen alle nostalgische dertigers te staan. Prachtig om te zien hoe zij genoten van hun oude helden. En de muziek klinkt ook totaal niet verouderd. Heel erg goed, heel erg tof. Vervolgens liepen we naar Marilyn Manson. Ondanks alle slechte reviews viel het me alles behalve tegen. Hij zingt live beter dan verwacht en het zag er allemaal heel stoer uit. De Alpha puilde uit, dus helaas konden we niet nog even naar binnen, maar vanaf de heuvel was het ook goed toeven. We probeerden nog bij Jan Jaap van der Wal binnen te komen, maar dat mislukte. En mèn, wat is dat met die hekken enzo bij de Juliet rampzalig geregeld. Gelukkig was het zondag beter. Nog even het Short Film Program gekeken, en dat was wel leuk. Vervolgens naar de Night Of Comedy geweest en ik heb nog nooit zoveel pijnlijk niet-grappige dingen gezien. Vooral de tweede stand-up comedian was pijnlijk slecht. Hij maakte 20 minuten lang 2 grappen, waarvan een een verhaal was wat tot in treurens toe werd verteld met behulp van bekende Nederlanders/buitenlanders naamgrappen ("Weet jij waar Brad Pitt, of snap je de George Clooney?"). Ja, lachen, gieren, brullen met deze meneer dus.

Zondag.
Er is niets mis met de dag multicultureel beginnen met Amadou et Mariam. Helaas was de Alpha bij lange na niet vol, want deze blinde Malinezen maakten lekkere muziek. Dat Mariam er bij stond als een zoutzak was dan misschien niet erg sfeerbevorderend, maar de muziek was lekker wakker worden. Erg gedurfd trouwens, dat zij in de Alpha speelden. Ik vond het goed uitpakken! Na veel gelezen te hebben over Millionaire heb ik ze eindelijk ook eens gehoord. De bak herrie die over me heen werd gestort was erg fijn, vond ik. Het dreunt, het rockt, het is hard en het is erg lekker. De negatieve reacties op hun muziek snap ik dus niet helemaal, want ik vond het erg goed klinken. Hierna liepen we even naar de Charlie voor Quit Your Dayjob. Een malloot vergeleek het in het programmaboekje met The B-52's, en dat is echt onbegrijpelijk. QYD speelden een bak saaie herrie wat gewoonweg vervelend was. Snel maar weer weggerend, dus. Op naar een beter optreden! Door een iets minder geslaagd ontbijt (waren het de Aldi knakworstjes of toch de muffin uit de campingwinkel?) heb ik Morcheeba gedeeltelijk in de Grolsch en gedeeltelijk vanaf de WC gevolgd, maar dat was dan wel een prettig achtergrondmuziekje tijdens een minder prettig WC-bezoek. Ik was vooraf sceptisch, omdat ik de vorige zangers Skye (die nu dus is vervangen door Daisy) erg goed vond, maar ook Daisy heeft een fijn strotje en weet zich goed op het podium neer te zetten. Dat ze dan ook nog eens saxofoon speelt was alleen nog maar beter. Niet meedeinen op de muziek eofkeihard meezingen met Rome Wasn't Built In A Day was gewoon onmogelijk. Door de jammerlijke afzegging van The Dresden Dolls ben ik naar Patrick Wolf gegaan. Gelukkig was het toegangswachtgedeelte bij de Juliet aangepast, nu kon je rustig zitten zonder al teveel duwen en trekken. We zaten op de 3e rij voor het podium en hebben een heel erg bijzonder optreden meegemaakt. Prachtige, indrukwekkende nummers gespeeld op piano, drums, viool en kindergitaartjes door wederom een rare snuiter. Het kwam helemaal tot zijn recht in de Juliet en het was veel te snel weer afgelopen. Door het lastige tijdschema was het kiezen tussen de QOTSA, Heather Nova, Incubus, Nick Cave en de Foo Fighters. Omdat Patrick Wolf de QOTSA voor een groot gedeelte overlapte, zijn we maar gewoon naar de Grolsch gegaan voor Heather Nova. Mevrouw Nova zette een erg goede show neer. Ik was vooral heel erg blij dat ze All I Need speelde. Haar band was ook erg goed (die gitarist!). Ze was minder babbelig tussen de nummers door dan ik had verwacht, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik vind haar gewoon een van de beste zangeressen, en haar live zien is dan wel eens leuk. De signeersessie achteraf was dan toch wat minder. Steek je het hele festivalterrein over voor een krabbel, mag je geen foto's maken, mag je niet op de tafel springen (streng verboden!) en heeft mevrouw Nova meer oog voor haar manager en andere crew dan voor haar fans. Ik had niets bij om te laten signeren, dus zette ik mijn schoen maar op tafel. Ze zag daar de humor niet zo van in, maar dat is haar probleem. . De blik in haar ogen was onvergetelijk. . Toen renden we weer terug naar de Grolsch voor Nick Cave & The Bad Seeds en een betere sluiter voor deze toffe tent was er niet geweest, denk ik. Wat een geweldige show en heerlijke bombastische muziek. Ik ken eigenlijk alleen de muziek van Abbatoir Blues/The Lyre Of Orpheus, maar ook de oudere muziek beviel me erg goed. Het gospelkoortje (ik heb een zwak voor die krengen) voegde zeker wat toe aan de nummers en het was gewoon bijna anderhalf uur lang een groot feest. Het minutenlange applaus voor de toegift was dan ook niet meer dan heel erg terecht. NIck Cave had van mij tot 5 uur door mogen spelen. De echte afsluiter Foo Fighters viel me behoorlijk tegen. Okay, ik stond niet ín de tent, maar vanaf de heuvels klonk het maar saai en ongeïnspireerd. Je beleeft een optreden dan toch anders, maar waarom speelden ze zoveel langzame, akkoestischachtige nummers? Beetje saai hoor. 2 Many DJ's waren anders dan ik had verwacht (ik had gedacht dat ze alleen maar bekende nummers zouden remixen, maar dat gebeurde maar sporadisch), maar toch vond ik het wel hip. The Hacker deed ons weinig, dus begaven we ons richting Silent Disco, wat erg leuk was. Het is echt bizar als je in de rij staat, maar met die koptelefoon op je kop is het gewoon erg tof. Beide DJ's vond ik niet echt geweldig, maar dat was niet heel erg. Miss Kittin vond ik erg leuk, alhoewel ik haar toch liever hoor als ze haar eigen nummers speelt (en Professional Distortion kirt!).

En toen zat het er alweer op. Mijn eerste Lowlands en hopelijk niet m'n laatste. De rare dingen op het terrein (Lima! ! Bedcase, Urban Golf, dat soort dingen) voegen echt wat toe en er is altijd wel ergens leuke muziek. Nadeel was wel dat je dan keuzes moet maken. Zo had ik KT TUnstall graag willen zien, maar dat zat er gewoon niet in. Ook vond ik dat ze het bij de Juliet niet goed hadden geregeld. Maar ja, daar kwam ik toch amper.

. Lowlands. .

[ Bericht 1% gewijzigd door Tom_Tom- op 22-08-2005 20:39:04 ]
pi_29870452
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[..]

Aha! Dan waren jullie het dus toch die naast me zaten, buiten de tent bij De jeugd van tegenwoordig! Ik had om de een of andere reden al het gevoel dat jullie het waren (misschien Black sabbath t-shirt en afkomst vriendin )Grappig hoor!
Klopt, dat waren wij

En wie was jij dan? Misschien heb ik je wel op de foto staan, heb daar wild om me heen lopen plaatjes schieten
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_29870455
Je hebt gewoon de Kaiser Chiefs gemist !!!
pi_29870534
Ik heb trouwens dit jaar best veel van die ragbandjes gezien die net een halve single en een LP uit hebben. Maximo Park bijvoorbeeld bij Charlie, erg grappige frontman, of anders Editors (die ik tegen vond vallen, ze moeten er gewoon een toetsenist bijnemen). Grootste kutband die ik gezien heb was Coheed and Cambria waar de zanger een soort stateside Oboema was die een beetje irritant in de microfoon zat te tetteren. Hebben mensen trouwens de dance-programmering nog een beetje bekeken? Funkstorung was dikke shit, evenals Michael Mayer, Bart Skils en Vitalic (tsjongejonge wat een dikke technoknijters). Royksopp was net zo goed als 3 jaar terug, QOT'motherfucking'SA geweldig, Marilyn Manson was een beetje flauw soms (hoewel die stelten cool waren), The Pixies vond ik echt ontzettend goed, evenals de italien sandwiches die ze bij de Bravo verkochten. Ach, ik heb vooral een hoop lol gehad en het lijkt wel alsof ik 3 weken ergens aan de costa heb gelegen, . Dit was zeker voor mij een van de leukste edities sinds jaren.
pi_29870556
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Klopt, dat waren wij

En wie was jij dan? Misschien heb ik je wel op de foto staan, heb daar wild om me heen lopen plaatjes schieten
We zaten vlak naast jullie. Ik had een zwarte polo met streepjes aan en een groene cap. We hebben af en toe zelfs oogcontact gehad Ik zat te twijfelen of ik het zou vragen, maar de kans leek me klein dat het 2 keer in het weekend zou gebeuren dat ik het goed gokte ( had de dag ervoor Prep2fight al 'herkend'.
pi_29870559
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:40 schreef Svensational het volgende:
Je hebt gewoon de Kaiser Chiefs gemist !!!
Ja, en bewust zelfs. .

Ik heb namelijk de dancekoningin . Róisín Murphy. . gezien.
pi_29870643
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[..]

We zaten vlak naast jullie. Ik had een zwarte polo met streepjes aan en een groene cap. We hebben af en toe zelfs oogcontact gehad Ik zat te twijfelen of ik het zou vragen, maar de kans leek me klein dat het 2 keer in het weekend zou gebeuren dat ik het goed gokte ( had de dag ervoor Prep2fight al 'herkend'.
Hum, ik kan me je niet meer herrineren

Je bent ook niet op de foto's gespot. Volgende keer even hoi doen, oké?

Hoe zag Prep er uit btw, had ie zo'n hoedje op z'n hoofd. Ik dacht hem te herkennen, maar ik was te lui om op te staan en naar hem toe te lopen. Wel dom, want ik kreeg nog een biertje van 'm.
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:55:06 #300
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_29870650
Ik vond de Kaiser Chiefs echt saai

Ik moet zeggen dat ik Manson beter vond spelen dan verwacht (gezien de laatste keer in HMH) maar ik nog lang niet tevreden ben. Geen interactie met het publiek, gewoon zijn hits er doorheen raggen en wegwezen, en de nieuwe gitarist verneukte ook nog eens de helft van de nummers. De drummer ook 1 trouwens

Mijn grote meevallers waren Polyphonic Spree (ik heb echt elke minuut genoten van hun show) en MXPX (lekkere standaard punkrock om je helemaal kapot te raggen, zoals het hoort bij de laatste LL act).
En 2nd Place Driver uiteraard, ookal wist ik dat ze heel goed waren

Ik heb natuurlijk nog veel meer gezien maar das allemaal niet interressant genoeg om hier neer te pleuren
Het was iig weer een top-lowlands. Mede dankzij het weer en dus veeel rokjes en bikini's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')