het is idd haast niet voor te stellen maar helaas wel reeel.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef petitlapin het volgende:
misschien hield ze achter alles toch niet genoeg van je ... anders zou ze het toch echt niet zo eindigen. Ik denk niet dat een geloof verhindert dat je respectvol afscheid van iemand kan nemen, en niet op zo'n botte manier
Ja, en met een mummie heel ingewikkeldquote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:38 schreef Megumi het volgende:
Een realtie met een non lijkt me ook heel boeiend,
Daar kan je je dus lelijk in vergissen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef petitlapin het volgende:
Ik denk niet dat een geloof verhindert dat je respectvol afscheid van iemand kan nemen, en niet op zo'n botte manier
ook behoorlijk kortzichtig. misschien was ze wel supergek op je en de ware, nu zul je dat echter nooit weten...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:43 schreef Taxi het volgende:
Zelf wel een x iets dergelijks (maar dat duurde dan 2 dagen...) meegemaakt, maar toen ik er achter kwam dat ze Jehovah was, heb ik per direct de stekker uit de relatie getrokken. Oprotten met je opgelegde kutzooi!
Inderdaad. Ik zat op een christelijk forum en ze vonden me al evil omdat ik de naam dromenvanger gebruikte. Ondertussen snoepen ze stiekem achter de ellebogen. Net zoals die priesters die niet van kinderen kunnen afblijven. De mensen die de indruk wekken dat ze het meest net zijn, hebben het meest duistere verleden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef DarkDancer het volgende:
pfff wat een verhaal zeg.
met gelovigen is simpelweg niet te praten. ze hebben het over respect en gods liefde maar zijn zo achterbaaks en gemeen dat het te achterlijk voor woorden is.
JG's bestaan wereldwijd hoor, maar ook in NL vormen ze een minderheid.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:47 schreef petitlapin het volgende:
ik heb in België en eigenlijk het merendeel van mijn leven in Frankrijk gewoond, en ik heb daar nooit zulke gelovige mensen/sektes ontmoet of gezien ... echt niemand ...
is dit echt een Nederlands fenomeen ? want op fok! lees ik hier wel meer over...
Dit is dagelijkse kost in Nederland.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:45 schreef DarkDancer het volgende:
ik meen me te herinneren dat in een gelovig plaatsje er ooit een meisje was die een relatie had met iemand die geen geloof had. het meisje en haar omgeving waren streng gelovig.
ze werd min of meer verstoten door familie en door de gemeenschap getreiterd.
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:48 schreef Copycat het volgende:
Kennen ze in België geen Jehova's?
Het heeft inderdaad veel weg van een sekte.
toevallig dit forum: http://hq.agape.nl/forum/quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:48 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zat op een christelijk forum en ze vonden me al evil omdat ik de naam dromenvanger gebruikte. Ondertussen snoepen ze stiekem achter de ellebogen. Net zoals die priesters die niet van kinderen kunnen afblijven. De mensen die de indruk wekken dat ze het meest net zijn, hebben het meest duistere verleden.
Hypocrietie op en top.
Het probleem van (georganiseerd) geloof is inderdaad dat er altijd anderen zijn die jou menen te moeten vertellen hoe jij moet leven om in de hemel te komen. Dit kan, zoals TS al aangeeft extreme vormen aannemen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:45 schreef DarkDancer het volgende:
ik meen me te herinneren dat in een gelovig plaatsje er ooit een meisje was die een relatie had met iemand die geen geloof had. het meisje en haar omgeving waren streng gelovig.
ze werd min of meer verstoten door familie en door de gemeenschap getreiterd.
op een dag liep dat zo uit de hand dat het meisje en vriendje moesten vluvhten voor een paar "stoere binken" en een ongeluk kregen.
tijdens de kerkdienst was het meisje opeens weer een heilige
gelovigen
De ouders van een vriend van mij zijn Jehova's. Toen hij er eindelijk voor uitkwam homo te zijn, werd hem meteen het gat van de deur en de gemeenschap gewezen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:55 schreef petitlapin het volgende:
Ik heb nooit zo'n invloed van een gemeenschap/ouders op die mensen gezien, echt niet ...
Het is gewoon heel simpel: zij is Jehovah, en ik ben zo gelovig als een platgereden egel. Dit kan imo gewoon echt niet lukken. Het is gewoon gedoemd om te mislukken.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:48 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
ook behoorlijk kortzichtig. misschien was ze wel supergek op je en de ware, nu zul je dat echter nooit weten...
Wahahaha! Hahaha! Een gelovige bij wie het verstand wint?! Riiiiight..quote:je kunt hooguit hopen dat ze ooit haar verstand wint.
dus zijn ouders hebben hem ook de deur voor altijd uitgetrapt of alleen de "gemeenschap"?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
De ouders van een vriend van mij zijn Jehova's. Toen hij er eindelijk voor uitkwam homo te zijn, werd hem meteen het gat van de deur en de gemeenschap gewezen.
Hij heeft -gelukkig- voor zichzelf gekozen, maarje moet ze de kost niet willen geven die bezwijken onder de -psychologische- druk van ouders en gemeenschap.
Zijn ouders ook. Gemeenschap én gezin dus uitgetrapt.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:05 schreef DarkDancer het volgende:
dus zijn ouders hebben hem ook de deur voor altijd uitgetrapt of alleen de "gemeenschap"?
mmm ben ik het niet mee eens. ik ben atheist en behoorlijk anti-gelovigen (geloof is in essentie goed maar de gelovers zijn allemaal dom).quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:05 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik heb niet verder gelezen dan de helft, en ik moet zeggen dat het je eigen schuld is. éénmaal gehersenspoeld kun je toch niet verwachten dat ze ooit weer normaal zal kunnen leven?! Tering, wees blij dat je ervan af bent. Dat soort moet je mijden als de pest, lui dit hun kinderen van jongs af aan zo indoctrineren met bullshit zijn het niet eens waard als mens te erkennen.
Bah, wat walg ik van geloof en nog meer van de idioten die dit als waarheid aannemen.
[..]
Wahahaha! Hahaha! Een gelovige bij wie het verstand wint?! Riiiiight..
Afhankelijk van iemands levensloop kan dat wel degelijk. In sommige situaties word je gedwongen om na te denken, en hoe vaker zoiets voorkomt, hoe meer kans er is dat je overbodige ballast uitbant.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:05 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik heb niet verder gelezen dan de helft, en ik moet zeggen dat het je eigen schuld is. éénmaal gehersenspoeld kun je toch niet verwachten dat ze ooit weer normaal zal kunnen leven?!
Toch doen ze dit waarschijnlijk omdat ze zelf ook zo geindoctrineerd zijn.quote:Tering, wees blij dat je ervan af bent. Dat soort moet je mijden als de pest, lui dit hun kinderen van jongs af aan zo indoctrineren met bullshit zijn het niet eens waard als mens te erkennen.
Ik ben ook behoorlijk gelovig geweest. Toch heeft mijn verstand op een keer gezegevierd.quote:
Wahahaha! Hahaha! Een gelovige bij wie het verstand wint?! Riiiiight..
weer een goed voorbeeld van hoe goed en aardig gelovigen zijn....quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zijn ouders ook. Gemeenschap én gezin dus uitgetrapt.
Hij woonde toentertijd gelukkig al op zichzelf. In een andere stad inmiddels ook.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:12 schreef DarkDancer het volgende:
weer een goed voorbeeld van hoe goed en aardig gelovigen zijn....
je schopt je eigen kind toch niet op straat?
Het zijn wel alleen echte fundamentalisten die dat doen hoor.. Wat gematigdere gelovigen zien het geloof toch vooral iets als tussen God en iemand anders..quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:12 schreef DarkDancer het volgende:
ik word altijd zo agressief als ik dit soort dingen lees of hoor.
bah!
God zou niemand uitsluiten.......quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:27 schreef invincible25 het volgende:
Jehova is inderdaad een sekte. Mensen binnen die gemeenschap worden geleefd door de regeltjes van de wachttoren. Ze mogen geen eigen mening hebben, want anders worden ze uitgesloten!
[kuch] Adam... [kuch] Evaquote:
Ja. Ze worden vaak Jehova's genoemd, maar dat is dus onjuist. Het zijn Jehova's Getuigen. Diegenen die getuigen van Jehova dus.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
[kuch] Adam... [kuch] Eva
Daarbij is Jehova toch gewoon een andere benaming voor God/Jahwe?
Jaja, ook heidense Cc kent haar klassiekersquote:
elk geloof is een sekte!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:21 schreef mhr-zip het volgende:
Jehova is een sekte
de altijd even genuanceerde opmerkingen van dark.quote:
Resultaat: Jij de bak in, en het meisje kiest dan toch wel weer voor d'r ouders. En wat heb je dan bereikt?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:10 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
toch is de kans er dat ik ooit met een meisje die gelovig is wat krijg. ik kies dan voor haar en niet voor haar geloof. als haar ouders problemen maken zoals de TS beschijft dan zou ik het met wat geweld aanpakken (want tegen fanatici valt toch niet te praten).
Paar gelovige minder??quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:47 schreef fratsman het volgende:
[..]
Resultaat: Jij de bak in, en het meisje kiest dan toch wel weer voor d'r ouders. En wat heb je dan bereikt?
Ik vat hem niet, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
[kuch] Adam... [kuch] Eva
Daarbij is Jehova toch gewoon een andere benaming voor God/Jahwe?
En wat heeft dat met uitsluiten te maken?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:02 schreef Copycat het volgende:
Adam en Eva werden door God het paradijs uitgejaagd nadat Eva zich te goed had gedaan aan een appel die de zondeval symboliseerde.
Zoiets.
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:05 schreef Copycat het volgende:
Paradijs uitgegooid ---> uitsluiting uit God's gemeenschap...
Zo moeilijk is die link toch niet?
Heu! Ik ben ook tweemaal in de val getrapt, maar met mij is het ook helemaal goedgekomen, toch?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:43 schreef Alicey het volgende:
Een geloof verliezen dat kan iemand alleen zelf doen. Juist door er (als derde) tegenin te gaan, zal zij zich moeten verdedigen, waardoor zij haar geloof bevestigd ziet.. Het is iets waar je niets tegen kunt doen, je kunt hooguit hopen dat ze ooit haar verstand wint. Gezien ze al een keer is afgevallen is die kans er, gezien ze echter een tweede keer in dezelfde val trapt acht ik die kans klein...
Ja, maar jij was niet zo extremistisch.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Heu! Ik ben ook tweemaal in de val getrapt, maar met mij is het ook helemaal goedgekomen, toch?
Nou ja, bijna dan.
Helaas geeft Jezus zelf opdracht tot dit soort dingen in het NT...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:12 schreef DarkDancer het volgende:
weer een goed voorbeeld van hoe goed en aardig gelovigen zijn....
je schopt je eigen kind toch niet op straat?
hij heeft niemand vermoord of verkracht maar HOUD gewoon van mensen van hetzelfde geslacht.
ik word altijd zo agressief als ik dit soort dingen lees of hoor.
bah!
Toen ik bij de Hare Krishna zat, was ik toch wel behoorlijk fanatiek. Alleen is dat een wat vriendelijker geloof, alleen al door het feit dat ze in reïncarnatie geloven en denken dat iedereen uiteindelijk terugkeert naar god.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:12 schreef Alicey het volgende:
Ja, maar jij was niet zo extremistisch.
Dat bedoel ik dus.. Ook meer een gevoelsgeloof denk ik.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Toen ik bij de Hare Krishna zat, was ik toch wel behoorlijk fanatiek. Alleen is dat een wat vriendelijker geloof, alleen al door het feit dat ze in reïncarnatie geloven en denken dat iedereen uiteindelijk terugkeert naar god.
Je had toch geen kaal hoofd met zo'n vlechtje hé?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Toen ik bij de Hare Krishna zat, was ik toch wel behoorlijk fanatiek. Alleen is dat een wat vriendelijker geloof, alleen al door het feit dat ze in reïncarnatie geloven en denken dat iedereen uiteindelijk terugkeert naar god.
Ik ben een vrouw. Dat is het kapsel wat de mannen dragen. Het heeft een symbolische betekenis.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:15 schreef fratsman het volgende:
Je had toch geen kaal hoofd met zo'n vlechtje hé?Of haal ik nu een stereotiep over de Hare Krishna naar boven?
Tja, zo gaat het in die kringen. Emotionele chantage, onder druk zetten, indoctrineren... Het is héél erg moeilijk om dan voor jezelf te kiezen. Het kan wel, maar het vergt veel kracht. En veel mensen kiezen utieindelijk toch voor de weg van de minste weerstand.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:19 schreef invincible25 het volgende:
bij mijn ex ligt het toch wat anders.... dit geloof is haar opgedrongen, ze heeft nooit de keuze gehad om hiervoor te kiezen. Ja je moet je laten dopen, maar als je dat niet doet dan word je ook verstoten.
Welke editie heb jij, waar dit instaat?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Helaas geeft Jezus zelf opdracht tot dit soort dingen in het NT...
Thanks, veel weet ik er namelijk niet vanaf, Ik heb volgens mij ooit een keer een Hare Krishna gezien, maar dat is ook alweer 15 jaar geleden. Noem het onwetendheid, Vooroordeel klinkt meteen zo hard.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. Dat is het kapsel wat de mannen dragen. Het heeft een symbolische betekenis.
Ter bestrijding van je vooroordelen spam ik stiekem met mijn topic: Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'
Wat dacht je van 'ik ben gekomen om het zwaard te brengen'? En het verhaal dat hij houdt over families die uiteengedreven zullen worden? Overheen gelezen?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:24 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Welke editie heb jij, waar dit instaat?
lees ook voor de grap openbaringen maar eens waar jezus de zegels opent en allerlei rampen loslaat op de mensen waar hij zo veel van houd en waar god zogenaamd een vader van is..quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:24 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Welke editie heb jij, waar dit instaat?
Alleen is dat een temporaalkwabfantasietje... Al zou het ook nog best een LSD-trip kunnen zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:40 schreef Baleog het volgende:
[..]
lees ook voor de grap openbaringen maar eens waar jezus de zegels opent en allerlei rampen loslaat op de mensen waar hij zo veel van houd en waar god zogenaamd een vader van is..
he alles wat in de bijbel staat geschreven is toch waarquote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alleen is dat een temporaalkwabfantasietje... Al zou het ook nog best een LSD-trip kunnen zijn.
Ja, want het getal pi is immers ook eigenlijk 3 (staat in de bijbel).quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:42 schreef Baleog het volgende:
he alles wat in de bijbel staat geschreven is toch waar![]()
ahja ik kan zoiezo niet snappen dat zoveel mensen de bijbel klakkeloos volgen terwijl er zoveel mee gesjoemeld is afgelopen eeuwenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, want het getal pi is immers ook eigenlijk 3 (staat in de bijbel).
ben je daar ook ze geil geworden? (terugdenkend aan posts van je in sexualiteit)quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
idd het is waardeloos, heb het zelf 7 maanden gehad, ik was eigenlijk al een tijdje van mn geloof afgevallen en zij niet, men oh men wat een gezeik allemaalquote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zou iemand die ongelovig is te allen tijde afraden een relatie te beginnen met iemand in wiens leven het geloof een erg grote rol speelt. Het is gedoemd te mislukken. Diegene zal blijven hopen dat je je bekeert (ga 'es een tijdje rondhangen op www.credible.nl, dan zie je wat ik bedoel).
Wooh je weet niet wat je zegt!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef petitlapin het volgende:
misschien hield ze achter alles toch niet genoeg van je ... anders zou ze het toch echt niet zo eindigen. Ik denk niet dat een geloof verhindert dat je respectvol afscheid van iemand kan nemen, en niet op zo'n botte manier
Wat een onzinnige opmerking zeg.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:52 schreef DarkDancer het volgende:
ben je daar ook ze geil geworden? (terugdenkend aan posts van je in sexualiteit)![]()
![]()
ja sorry, ben nog steeds op zoek naar een geloof die is afgeleid van de levenswijze van de bonobo-aap.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat een onzinnige opmerking zeg.
Je topic zit al op slot, tolerantie is (zoals bekend) niet één van de hoofdpunten van het grrrristendom (of van wat voor geloof dan ook)quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:29 schreef DarkDancer het volgende:
ff christenen pesten
http://forum.credible.nl/topic.php?id=5837
Ik ben dan wel geen petitlapin, maar heb toch even op het forum gekeken. Kelere zeg, ze moeten het helemaal zelf weten, maar ik heb er echt vreselijk om moeten lachen. Na dit topic maar opgehouden, ik kom niet meer bij zeg.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:56 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
toevallig dit forum: http://hq.agape.nl/forum/
petitlapin---> check dat forum maar eens, die lui sporen niet!
kijk eens op forum bij persoonlijke problemen, zijn er echt veel die zelfmoord willen plegen.
mensen met psychische problemen moeten naar een therapeut/psycholoog of een goed gesprek hebben met vrienden. daar hebben ze "vraag het ger" een idioot die advies geeft in de vorm van bijbelcitaten. kan niet lang duren voordat de eerste zelfmoord pleegt!
Jezelf tot je huwelijk 'seksueel rein houden'.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:41 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Je topic zit al op slot, tolerantie is (zoals bekend) niet één van de hoofdpunten van het grrrristendom (of van wat voor geloof dan ook)
Ik moet daar eerder om huilen dan om lachen... Ik heb zo'n medelijden met die mensen...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:42 schreef Lucky-Shirt het volgende:
Ik ben dan wel geen petitlapin, maar heb toch even op het forum gekeken. Kelere zeg, ze moeten het helemaal zelf weten, maar ik heb er echt vreselijk om moeten lachen. Na dit topic maar opgehouden, ik kom niet meer bij zeg.![]()
Zo dit is echt serieus te dwaas voor woorden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:42 schreef Lucky-Shirt het volgende:
[..]
Ik ben dan wel geen petitlapin, maar heb toch even op het forum gekeken. Kelere zeg, ze moeten het helemaal zelf weten, maar ik heb er echt vreselijk om moeten lachen. Na dit topic maar opgehouden, ik kom niet meer bij zeg.![]()
Je klinkt behoorlijk gefrustreerd. Ten eerste komt die persoon er niet achter volgens jou geloof omdat die dan dood is. Dus zijn geloof blijft tot het eind... en als er geen hemel is, komt die er dus nooit achter!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:41 schreef SadKingBilly het volgende:
[..] Toch zou ik er wel bij willen zijn als een gelovige sterft en aan "gene zijde" me rot lachen bij zijn/haar ontstentenis als blijkt dat zijn/haar overtuiging (zoals ieder weldenkend mens allang weet) één grote leugen is.
het gaat erom dat je geest voorleeft in het hiernamaals.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:52 schreef Tarot het volgende:
[..]
Je klinkt behoorlijk gefrustreerd. Ten eerste komt die persoon er niet achter volgens jou geloof omdat die dan dood is. Dus zijn geloof blijft tot het eind... en als er geen hemel is, komt die er dus nooit achter!
Uiteindelijk geloven we allemaal in vrijwel hetzelfde. We gebruiken alleen andere metaforen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:59 schreef het.ismij het volgende:
[..]
het gaat erom dat je geest voorleeft in het hiernamaals.
En de situatieschets, als je er over nadenkt, is lachwekkend voor de nietgelovige als je erover nadenkt.
Wha ik ben net zo gelovig als me dode oma. Niet dus.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:31 schreef Tarot het volgende:
[..]
Uiteindelijk geloven we allemaal in vrijwel hetzelfde. We gebruiken alleen andere metaforen.
Zodra je ergens in gelooft probeer je gewoon je gevoel vorm te geven, en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Maar veel van onze menselijke gevoelens komen met elkaar overeen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:33 schreef het.ismij het volgende:
[..] Wha ik ben net zo gelovig als me dode oma. Niet dus.
het enige waar ik in geloof is dat ik op deze manier met mijn levensstijl de 40 niet haal,..quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:37 schreef Tarot het volgende:
[..]
Zodra je ergens in gelooft probeer je gewoon je gevoel vorm te geven, en iedereen doet dat op zijn eigen manier.
Laten we on-topic blijvenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:38 schreef het.ismij het volgende:
[..]
het enige waar ik in geloof is dat ik op deze manier met mijn levensstijl de 40 niet haal,..![]()
Blijf gewoon jezelf.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:57 schreef invincible25 het volgende:
het is moeilijk om mijn ex uit mijn kop te krijgen. Het is een tegenstrijdig gevoel. Aan de ene kant ze heeft mij vreselijk veel pijn gedaan door voor haar geloof te "kiezen''. En aan de andere kant ben je toch nog gek op haar en hoop je tegen beter weten in dat ze tot bezinning komt. Dit was mijn eerste echte serieuse relatie, ik denk dat het daarom nog moeilijker is. Wat ik wel goed vind is dat ik mij niet in haar geloof heb laten meesleuren, want dat zie je ook maar al te vaak gebeuren!
Iedereen kiest voor zijn of haar eigen geloof. Het is aan jou de taak om haar duidelijk te maken, dat jij daar in past! Uiteraard, door zo min mogelijk vrijheid op te geven.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:57 schreef invincible25 het volgende:
het is moeilijk om mijn ex uit mijn kop te krijgen. Het is een tegenstrijdig gevoel. Aan de ene kant ze heeft mij vreselijk veel pijn gedaan door voor haar geloof te "kiezen''.
Als jij een houding aanneemt waarin je zegt dat zij fout zit, dan zul je haar volgens mij niet snel overtuigen. Ze zit dan tussen twee dreigementen in en tja ... dan kies ze voor zekerheid: Haar ouders.quote:En aan de andere kant ben je toch nog gek op haar en hoop je tegen beter weten in dat ze tot bezinning komt.
Altijd lastig ... die balans tussen vrijheid en compromissen binnen een relatiequote:Dit was mijn eerste echte serieuse relatie, ik denk dat het daarom nog moeilijker is. Wat ik wel goed vind is dat ik mij niet in haar geloof heb laten meesleuren, want dat zie je ook maar al te vaak gebeuren!
Alleen de homo's, de niet gelovigen (heidenen), satanisten daargelaten natuurlijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:29 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
God zou niemand uitsluiten.......
Heel veel sterkte er mee iig.
Het zijn slechts de mensen die dat geloven ... als jij als homo of heiden ergens anders in gelooft, heb hoef je je geen zorgen te maken. Behalve voor gefrustreerde mensen, die je vervolgens als bedreiging zien.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:37 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Alleen de homo's, de niet gelovigen (heidenen), satanisten daargelaten natuurlijk.
![]()
Wil je beweren dat die niet buitengesloten worden uit een gelovige gemeenschap?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:40 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het zijn slechts de mensen die dat geloven ... als jij als homo of heiden ergens anders in gelooft, heb hoef je je geen zorgen te maken. Behalve voor gefrustreerde mensen, die je vervolgens als bedreiging zien.
Alleen door mensen in een gemeenschap die zich bedreigd voelen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:47 schreef het.ismij het volgende:
[..] Wil je beweren dat die niet buitengesloten worden uit een gelovige gemeenschap?
Uhmzz laat dat nou net in elke gemeenschap wel iemand zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:53 schreef Tarot het volgende:
[..]
Alleen door mensen in een gemeenschap die zich bedreigd voelen.
Inderdaad ... élke gemeenschap. Ook bij de zogenaamde anti-gelovigen...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:04 schreef het.ismij het volgende:
[..] Uhmzz laat dat nou net in elke gemeenschap wel iemand zijn.
Het zijn mensen, die zulken uit sluiten. Niet God.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:37 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Alleen de homo's, de niet gelovigen (heidenen), satanisten daargelaten natuurlijk.
![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:42 schreef DarkDancer het volgende:
misschien moet je haar ff een tijdje compleet met rust laten.
dan na 2 maanden ga je naar haar toe en vraag je of ze gelukkig is waar ze nu is en dat je al die tijd nog steeds van haar houdt. vraag haar of ze niet wil kiezen voor zichzelf, en dat als ze ooit van jou gehouden geeft dan niet voor jou en liefde wil gaan. etc. en einde besluit je met "en als je nooit gek op me bent geweest, of nu niet meer, en je me nooit meer wilt zien moet je dat zeggen want dan zal ik uit liefde voor jou nooit meer contact met je zoeken, tenzij je mijn hulp nodig hebt"
Dwaze uitspraken daar ben je geloof ik goed in.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef DarkDancer het volgende:
met gelovigen is simpelweg niet te praten.
Ze hebben het over respect en gods liefde maar zijn zo achterbaaks en gemeen dat het te achterlijk voor woorden is.
Ik zou gewoon een paar vrienden optrommelen en naar de bijeenkomst van haar gemeenschap gaan.
Sla alle kerels tegen de vlakte en zeg dat je elke week terugkomt als ze niet kappen met die smerige mind-spelletjes.
Tja of mogelijk voor mensen die je een rad voor je ogen draaien door mensen te laten delen in hun eigen "valse" onbezorgdheid.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:40 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het zijn slechts de mensen die dat geloven ... als jij als homo of heiden ergens anders in gelooft, heb hoef je je geen zorgen te maken. Behalve voor gefrustreerde mensen, die je vervolgens als bedreiging zien.
Absoluut. Religie verstrekt die gevoelens echter wel..quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:45 schreef Tarot het volgende:
Het is volgens mij meer een menselijk instinct om sterke afwijkende personen als bedreiging te zien, dan dat het met religie te maken heeft.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 07:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Absoluut. "valse" Religie verstrekt die gevoelens echter wel..
Dan valt het christendom daar ook onder. Ook het christendom bouwt sterk op een wij/zij-verdeling, en heeft in haar heilige schriften een aanzienlijke stapel vervloekingen klaar liggen voor 'zij'.quote:
Het ware offer & Opwekking tot liefdequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 07:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan valt het christendom daar ook onder.
Ook het christendom bouwt sterk op een wij/zij-verdeling, en heeft in haar heilige schriften een aanzienlijke stapel vervloekingen klaar liggen voor 'zij'.
Er bestaan wel religies die alleen voor 'wij' gaan, en 'zij' links laten liggen.
Dat zijn over het algemeen echter wel sektarische geloven, en dat is ook niet voor iedereen weg gelegd.
Weest blijde met de blijden, weent met de wenenden.quote:Zegent wie u vervolgen, zegent en vervloekt niet.
Het begint erg off-topic te worden. In het centrale christendomtopic in WFL wil ik er best verder op ingaan als je werkelijk niet begrijpt waar ik het over heb. Deze topic gaan we weer even on-topic, nl. het onderhouden van een relatie mte een Jehova's getuige.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:00 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Opwekking tot liefde
[..]
Weest blijde met de blijden, weent met de wenenden.
Weest onderling eensgezind, niet zinnende op hoge dingen, maar voegt u in het eenvoudige. Weest niet eigenwijs.
Vergeldt niemand kwaad met kwaad; hebt het goede voor met alle mensen.
Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.
Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven:
Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here.
Maar, indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten;
indien hij dorst heeft, geef hem te drinken,
want zo zult gij vurige kolen op zijn hoofd hopen.
Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Kortom u zegt ?
Ten eerste maakt men de wond schoon voordat men een poging waagt deze te verbinden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het begint erg off-topic te worden. In het centrale christendomtopic in WFL wil ik er best verder op ingaan als je werkelijk niet begrijpt waar ik het over heb. Deze topic gaan we weer even on-topic, nl. het onderhouden van een relatie mte een Jehova's getuige.
Geloof in Christus is iets wat je hebt of niet hebt, niet iets waar je voor kiest. Of bedoel je dat TS moet doen alsof hij gelooft in Christus? Dat lijkt mij nl. ook niet de weg..quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:07 schreef Tiesemans het volgende:
Ikzelf ben van mening als de TS naar de ouders van dit meisje toestapt, en enig geloof in Heere Jezus Christus heeft, dat dan de wonderen de wereld nog niet uit zijn.
Hoe in een goede afloop te geloven zonder geloof.....![]()
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geloof in Christus is iets wat je hebt of niet hebt, niet iets waar je voor kiest.
Of bedoel je dat TS moet doen alsof hij gelooft in Christus?
Dat lijkt mij nl. ook niet de weg..
Het geheimenis van de roeping der heidenen.quote:Daarnaar kunt gij bij het lezen u een begrip vormen van mijn inzicht in het geheimenis van Christus,
dat ten tijde van vroegere geslachten niet bekend is geworden aan de kinderen der mensen,
zoals het nu door de Geest geopenbaard is aan de heiligen, zijn apostelen en profeten:
(dit geheimenis), dat de heidenen mede-erfgenamen zijn,
medeleden en medegenoten van de belofte in Christus Jezus door het evangelie,
waarvan ik een dienaar geworden ben naar de genadegave Gods,
die mij geschonken is naar de werking zijner kracht.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:19 schreef het.ismij het volgende:
Maar daar kom je dus NIET tussen mits TENZIJ je hetzelfde geloof hebt.
Vergeet alleen niet dat het meisje in kwestie zelf ook min of meer een slachtoffer is.. Het is verdomd moeilijk om een geloof op te geven, en dit wordt moeilijker naarmate het dieper geworteld zit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo gaat het helaas soms met geloof, invincible. Denk dat je iig nu wel heb geleerd dat je beter geen relatie kunt aangaan met iemand die zó diep in het geloof zit...
Dat snap ik uiteraard, maar zij kan daar alleen zelf uitkomen. Dat kan iemand anders niet voor haar doen. En je stort jezelf diep in de ellende als je aan een relatie met zo iemand begint...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat het meisje in kwestie zelf ook min of meer een slachtoffer is.. Het is verdomd moeilijk om een geloof op te geven, en dit wordt moeilijker naarmate het dieper geworteld zit.
Ze kan het alleen zelf doen, maar zoiets gebeurt meestal niet uit wil. Anders was het makkelijk geweest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat snap ik uiteraard, maar zij kan daar alleen zelf uitkomen. Dat kan iemand anders niet voor haar doen. En je stort jezelf diep in de ellende als je aan een relatie met zo iemand begint...
De vraag is maar of je daar energie in wilt steken. Ik zou het iig niet willen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:34 schreef Alicey het volgende:
Ze kan het alleen zelf doen, maar zoiets gebeurt meestal niet uit wil. Anders was het makkelijk geweest.
Nee, ik zeg dan ook dat het praktisch onmogelijk is dat je het van buitenaf voor elkaar krijgt, en van binnenuit hangt het ook deels af van toeval.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De vraag is maar of je daar energie in wilt steken. Ik zou het iig niet willen.
Er moet iets gebeuren dat je aan het denken zet...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dan ook dat het praktisch onmogelijk is dat je het van buitenaf voor elkaar krijgt, en van binnenuit hangt het ook deels af van toeval.
Ik vraag me af of dat wel zo goed is. Ik ben door de kerkgemeente waar ik vandaan kom bestookt met allerlei evangelische literatuur die toch wel de strekking had dat je van "perversiteiten" af kon komen door maar flink te bidden. Compleet met succesverhalenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er moet iets gebeuren dat je aan het denken zet...
Zo hoop ik bijvoorbeeld dat pmb_rug een homoseksueel kind krijgt (niet voor dat kind trouwens).
Jij bent dan ook wel heel erg pervers.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat wel zo goed is. Ik ben door de kerkgemeente waar ik vandaan kom bestookt met allerlei evangelische literatuur die toch wel de strekking had dat je van "perversiteiten" af kon komen door maar flink te bidden. Compleet met succesverhalen
Hoewel ik wel een jaar na dat feit en de daaropvolgende (later afgebroken) mail-discussie nog wel een mailtje heb gehad dat betreffende kerkfiguur dat die zooi had opgestuurd toch alles iets anders is gaan zien. Jaja, de heilige geest verandert ook wel eens van gedachten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij bent dan ook wel heel erg pervers.![]()
Dat vertelde je een keer idd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:59 schreef Alicey het volgende:
Hoewel ik wel een jaar na dat feit en de daaropvolgende (later afgebroken) mail-discussie nog wel een mailtje heb gehad dat betreffende kerkfiguur dat die zooi had opgestuurd toch alles iets anders is gaan zien. Jaja, de heilige geest verandert ook wel eens van gedachten.
Daar gaat het toch helemaal niet om?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:04 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vraag mij altijd af waar sommigen het lef vandaan halen om als een soort superieure elite te kunnen oordelen over een persoon zoals het meisje uit de OP? Waarom weet deze kliek het beter dan een gelovige zelf?
Het blijven mensen hequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:00 schreef invincible25 het volgende:
De mensen die alles over een kam scheren zijn toch echt de Jehovahs getuigen. Zij zijn het ware geloof en de rest van de wereld is deel van de organisatie van de Satan. Zo zien hun de samenleving en niet anders.
mensen die "jehova" zijn, hebben meer gemeenschappelijke overeenkomsten dan een groep mensen die "moslim" zijn. Ik vind dat je het echt wel over "jehova's" in het algemeen mag hebben, iedereen weet dan dat je het over de onzekere lastigvallende mensen hebt... die religie nodig hebben als rode draad in hun leven, omdat ze anders Niets maar dan ook Niets van dit leven begrijpen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:40 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Wat TS nu voor beeld schetst van Jehovah's Getuigen, is hetzelfde als zeggen dat alle Moslims terroristen zijn.
Zolang je over de regels van Jehova's praat wel. Hoe mensen die interpreteren verschilt altijd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik vind dat je het echt wel over "jehova's" in het algemeen mag hebben,
Wie niet zaait, die oogst niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:38 schreef invincible25 het volgende:
Daar heb je in principe wel gelijk in Tarot. Het is vooral de oudere generatie die zo vreselijk ''fanatiek'' zijn. De gelovige zus van mijn ex was best wel van deze tijd. Ik heb haar en haar man ook een paar keer ontmoet. Was hartstikke gezellig, niets aan de hand. We konden zelfs met elkaar zoenen met hun in de buurt! Zonder haar zwart-wit kijkende ouders was het ook heel anders gelopen denk ik.
En Talpa tv kijken is voor domme mensen uitermate geschikt om wijs te worden ....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 03:53 schreef PLAE@ het volgende:
Ah dus ipv iemand uit een modderpoel te trekken moet je er bij gaan zitten.
Net doen of je het lekker vindt in die modderpoel en dan langzaamaan eruit kruipen?
Dat is volgens mij nog veel verwarrender.
En met de maat, waarmee gij meet, zal u gemeten worden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 03:59 schreef PLAE@ het volgende:
Probeer je eens serieus in mijn post te verplaatsen zoals ik dat ook bij die van jou heb gedaan.
dank u.
Enof dat ik prima begrijp wat je bedoelt en daarom ben je ook wie je bent. PUNT.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:02 schreef PLAE@ het volgende:
Misschien is modderpoel een verkeerde benaming. Maar je snapt prima wat ik bedoel![]()
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:09 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Enof dat ik prima begrijp wat je bedoelt en daarom ben je ook wie je bent. PUNT.
Je geest identificeerd idd haarfijn hoe je tegenover Here God staat ja.
Heb ik vrede mee - maar geloof dat ik er niet vrolijk van word nee.
Uiteraard (tot slot) zijn varkens onreine dieren , en daar behoor je schapen vanaf te scheiden.
Gezegend zij je met je eigenmachtige uitleg van hoe het allemaal in elkaar steekt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:15 schreef PLAE@ het volgende:
Dat heeft hier toch geen reet mee te maken.
Dat wijffie probeerde zich los te maken van het beleven van het geloof als Jehova. Haar geliefde steunt haar daarin. Wat jij nu suggereert is dat hij (als hij echt van haar houdt) mee moet dat wespennest van het Jehova geloof in om dichter tot haar te komen.
Ik denk dat dat niet werkt want z'n uiteindelijke doel is toch niet om iets met dat geloof te maken te hebben. En ik denk dat uit het verhaal blijkt dat het voor haar ook niet veel positiefs gebracht heeft en het lijkt me sterk dat dat in de toekomst gaat veranderen.
Wat je voor de rest aan sneu gelul hebt te melden over mijn persoonlijke visie op het geloof lijkt mij totaal niet relevant.
En het is al helemaal niet aan jou om te bepalen hoe of mijn geest tegenover god staat.
Of ben jij tegenwoordig een boodschapper van god?
[..]wat een ziek stukje tekst.
Hoezo heb jij nou behoefte aan uitleg.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:31 schreef PLAE@ het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om in normale woorden iets te vertellen als het allemaal zo helder is?.
Probeer het nog eens aub.
Hier probeer je iets te zeggen wat voor jij blijkbaar erg duidelijk is. Ik word er echter totaal geen wijs uit dus vraag ik je om het iets simpeler te formulerenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:29 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Gezegend zij je met je eigenmachtige uitleg van hoe het allemaal in elkaar steekt.
Lijkt me nu meer dan logisch waarom de Gods Woord waarschuwd voor eigenmachtige uitleg van wat er in de Bijbel word gegeven.
Pas maar op dat je het niet allemaal net zo goed weet als de familie van dat meisje waarom de TS z'n ogen heeft laten vallen.
Beter-weters met grote mond zijn te over...
Een spotter zoekt naar wijsheid – tevergeefs,quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:42 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Hier probeer je iets te zeggen wat voor jij blijkbaar erg duidelijk is. Ik word er echter totaal geen wijs uit dus vraag ik je om het iets simpeler te formuleren. En als ik hier reageerde om je belachelijk te maken oid...dan mag je best zo lomp reageren als in de post hiervoor. Maar daar ben ik niet mee bezig dus helaas.
Maar PLAE doet ook al de hele nacht goed z'n best om te oordelen als een wijs man..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 05:25 schreef PLAE@ het volgende:
Tiesmans is gelovig en voelt zich beter dan ongelovigen die voglens hem dwazen zijn. Meer kan ik er niet uit opmaken.
Ik heb geen wegend oordeel klaar liggen want in dat geval zou ik niet reageren, metende met de maat van deze dame d'r ouders.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:53 schreef invincible25 het volgende:
Tiesemans wie ben jij om te oordelen wat ik tijdens onze relatie allemaal wel niet geprobeerd heb!! Ik heb vaak genoeg voorgesteld om met haar ouders te gaan praten!
Alleen zij hebben daar nooit voor open gestaan.
1 keer hadden we met ze afgesproken alleen vlak daarvoor had de moeder het gecancelled omdat ze het emotioneel niet aankon!
ZIJ hebben nooit de moeite genomen om mij te leren kennen, omdat ik simpelweg toch van de Satan deel uitmaak.....
Die moeder is wel een keer scheinheilig in mijn winkel komen kijken om te zien hoe ik er uit zag.
Dat vind ik echt zo vreselijk zwak....
Ben zelfs met mijn ex meegeweest naar de het laatste avondmaal.
Dus Tiesemans voortaan eerst vragen voordat je dingen gaat beweren a.u.b.
Pcies.... lieve schat ... want onthouden heb je het.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jongens, doe geen moeite. Tiesemans spreekt enkel in raadselen. Wie oren heeft, die hore.
Nou je hebt het tegendeel enigzins bewezen. Huldequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:31 schreef Tiesemans het volgende:
Nogmaals sommigen menen dat ik slechts in raadselen kan spreken om me verstaanbaar te me maken.
je ziet het verkeerd. een mens heeft behoefte aan andere mensen, liefde genegenheid etc.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:49 schreef invincible25 het volgende:
Psychisch verknipt. Twee persoonlijkheden denk ik achteraf. Aan de ene kant het leuke vrolijke meisje en aan de andere kant het diepongelukkige meisje dat gevangen zit in haar eigen geloof...
"Fijn" dat je oprecht je mening geeft, als er zoiets zou bestaan als kleur bekennen dan weet jij hoe dat zou moeten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:00 schreef DarkDancer het volgende:
Weet je waar ik nu zin in heb, naar de eerste beste jehova kutclub te gaan.
Mij aanmelden als een instabiel, geëmotioneerd en labiel figuur, die op zoek is naar liefde en genegenheid.
Infiltreren en alle dochters in de club daar eens flink een beurt geven
wie kent een adres hier in de buurt van enschede
Toch ben ik blij dat als er een god zou zijn dat hij je beoordeeld op je daden.
ik kan gerust zeggen: "god is homofobe eikel met een pikzuigende zoon"
heb genoeg krediet opgebouwd
dat vind ik nu zeer kwetsend, kan ik hier ook aangifte van doen?quote:Op zondag 21 augustus 2005 04:22 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
"Fijn" dat je oprecht je mening geeft, als er zoiets zou bestaan als kleur bekennen dan weet jij hoe dat zou moeten.
Daar kunnen mensen nou echt een voorbeeld aan nemen hoe het niet moet reageren als je knarstandend, woorden zoekt om duidelijk te maken wat je van binnen verscheurd.
En daar hoef ik beste Darkdancer ook niks aan toe te voegen je sticht meer dan genoeg dat blijkt.
Ik zal voor je bidden want dat lijkt me een goede zaak.![]()
En invincible25 jij succes en dat je maar gelukkig moge worden.![]()
sorry maar die irritante gelovigen mogen wel eikelen en ik niet?quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:31 schreef Copycat het volgende:
Hou eens op met je gezuig, DarkDancer!
Da's met alle geloofskwesties zo. Als je niet gelovig ben, of als je je niet kunt binden aan een gelovig persoon, dan heb je gewoon niet hard genoeg geprobeerd. Toch nog maar even doorzetten. Ook al duurt het je levenlang.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:53 schreef invincible25 het volgende:
Tiesemans wie ben jij om te oordelen wat ik tijdens onze relatie allemaal wel niet geprobeerd heb!!
geen "sex" voor huwelijk. meest stomme onzin die ik heb gehoord.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:52 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dat kan wel ja,maar de meesten doen dat niet,eerst trouwen![]()
De Bijbelquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:17 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
geen "sex" voor huwelijk. meest stomme onzin die ik heb gehoord.
een vriend van me heeft ook een gelovig meisje en die doen alles behalve het volgens mij.
als ik gek ben op een meisje, dus echt gek en haar niet puur voor de sex wil dan is er toch een band van vertrouwen, liefde en alles. wat is er dan voor reden om niet de liefde met elkaar te bedrijven...
Ja iemand die mij kan vertellen waar daat staat, ik ben al heel lang benieuwd want ben het zelf nog nooit tegen gekomen in geen enkele Bijbelvertalingquote:
Maar de Geest zegt nadrukkelijk, dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen van boze geesten volgen,quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In de bijbel staat volgens mij nergens letterlijk dat je voor de huwelijksvoltrekking geen seks mag hebben. Wel is het zo dat mensen in de bijbel getrouwd zijn vanaf het moment dat ze seks hebben.
Hij antwoordde en zeide: Hebt gij niet gelezen, dat de Schepper hen van den beginne als man en vrouw heeft gemaakt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:08 schreef MisterTata het volgende:
[..]
Ja iemand die mij kan vertellen waar daat staat, ik ben al heel lang benieuwd want ben het zelf nog nooit tegen gekomen in geen enkele Bijbelvertaling
En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hier staat helemaal niets over seks voor het huwelijk.
Daar lees ik niet in dat je voor die tijd met niemand seks mag hebben. Is nogal een ruime interpretatie van jouw kant.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:36 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.
Die het vatten kan, die vatte het.
wat ben jij een irritant figuur.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:36 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.
Die het vatten kan, die vatte het.
hij is in ieder gevaal zwaar irritant met zijn "bijbelteksten die niks aan de discussie bijdragen" posts.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Is Tiesemans katholiek? Dat lijkt me sterk. Hij lijkt me eerder een refo.
Nogmaals m'n beste.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:00 schreef invincible25 het volgende:
Het is ook puur gebaseerd op angst.
Ze heeft tijdens onze relatie bijna geen nachtrust gehad.
Had ik ook niet moeten zeggen van dat pijn. Ik meen dat ook niet.
Hopen heb ik al die maanden gedaan. Hopen is denk niet het goede woord.
Ik was tegen beter weten in ervan overtuigd dat ze voor mij zou gaan....
Ik hoop voor haar dat haar ogen nog een keer opengaan.... dat ze mij te veel gaat missen.
Iedereen in mijn omgeving zei dat we echt een vreselijk leuk stel waren.
Haar emoties moeten er een keer uitkomen, dit houdt geen mens vol lijkt mij!
Ik denk dat ze eind deze maand haar huisje uitgaat en naar Overijssel ''vlucht''.
Ik weet ook dat ze dit niet zelf zo wilt, maar ze heeft mij wel heel veel pijn gedaan.
Ik raak maar niet uitgepraat hierover.....
Beste Invincible25quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:05 schreef invincible25 het volgende:
Ik zal binnenkort even een stukje uit het ''handleidingboekje'' van de hoofdbroeders en -zusters van elke gemeente hier plaatsen.
Dit is het regelboekje waaraan zij zich moeten houden. Dit is ergens ''gelekt'' geloof ik.
JG hebben een geheel eigen rechtssysteem!
Vooral het stukje over uitsluiting is best schokkend.
Niet minder of minder ? infantiel ? dan dat je jezelf BadKeukentegel noemt op een internet forum ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Hoe geestelijk infantiel ben je als je met een jehova getuige trouwt
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:34 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Mmm uit ervaring, wat is het overigens Darkdancer of Darkangel ?! ,
Weet ik dat het vaak juist andersom is.
Zijn het de niet gelovigen en vooral ook de kwade figuren die de klappen ontvangen.
want normale mensen hebben het veels te druk met luisteren naar wat ik hen in het openbaar vertel.
En tevens Here God heeft mij een welgevallig jasje geschapen endus lok ik ook geen afkeer bij mensen op eerder liefde.![]()
Je was nog wat vergeten johquote:
Helemaal zoals ie moet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:36 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
wat ben jij een irritant figuur.
geen wonder dat je katholiek bent.
in een omgeving met normale mensen zou je elke 5 minuten weer een ros op je bek hebben gekregen![]()
Zeg Lupa heb je ook nog iets aan mij te melden wat ik als liefdevol kan ervaren ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is het nut van het tweemaal posten van dezelfde post?
Het enige dat jij opwekt is irritatie en bevreemding.
Ik heb nog nooit kunnen lachen met mensen die menen dat ze de absolute waarheid in pacht hebben.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:46 schreef Tiesemans het volgende:
Zeg Lupa heb je ook nog iets aan mij te melden wat ik als liefdevol kan ervaren ?
Ik verschaf je namelijk het jouwe maar wat ik van je terug ontvang is (Bitter) weinig dan klagen en afgeven op.
Ik zou graag is met je willen lachen ipv om je willen lachen.![]()
Here God weet dat het goed is...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:55 schreef invincible25 het volgende:
Beste Tiesemans,
dat wat dat posten betreft van die handleiding: dat doe ik ook niet...
Ik ben op het moment nog erg emotioneel en weet af en toe niet hiermee om te gaan.
En wat betreft dat wachten op haar, ik heb altijd alle geduld gehad.
Ik kwam de laatste paar maanden aldoor op het 2e plan terecht.
Ze heeft ook nooit geprobeerd om iets aan de situatie te veranderen.
Ze weet hoeveel ik van haar hou. Ontiegenlijk veel. Heb alles voor haar gedaan.
Ik ben alleen de laatste 2 keer dat ik contact met haar heb gehad uit mijn slof geschoten.
Door het verdriet en de pijn die ze mij en mijn ouders heeft aangedaan.
Ik weet dat ze nu wegvlucht van alles hier.
Ze probeert alles te vergeten door weg te gaan.
Ik weet dat dit niet de oplossing is voor haar.
Zo gelukkig als ik haar maakte, dat vind ze niet snel terug.
En dat zeg ik uit het diepste van mijn hart.
Ik weet dat zij verscheurd is van binnen, maar heeft dit geen enkel moment aan mij getoond.
Ik moet dit langzaam gaan verwerken en het helpt niet als ik haar weer een brief ga sturen.
Heb vaak genoeg gezegd dat de deuren altijd voor haar open blijven staan, maar ik heb niet het eeuwige geduld.
Jouw woord- en zinskeuze is wel moeilijk te lezen als je bedrijpt wat ik bedoel![]()
![]()
(Wanneer ze ontdekt dat zulke liefde niet tot de verdommenis leid zal ze gesterkt worden.)quote:Zo gelukkig als ik haar maakte, dat vind ze niet snel terug.
Is dit de reviewer Lupa of de mens Lupa die mij dit mededeelt ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit kunnen lachen met mensen die menen dat ze de absolute waarheid in pacht hebben.
Je schrijft ellenlange posts die voor het merendeel helemaal niets toevoegen aan discussies.
Wie Jezus aanneemt als zijn of haar persoonlijke hoeksteen, die verkrijgt een rechtvaardig hart.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is dan jouw definitie van mensen met een 'rechtvaardig hart'?Zijn dat niet toevallig de mensen die er exact dezelfde normen en waarden op nahouden als jij doet?
En wat doe je hier op dit forum? Het sterft hier van de slechte invloeden!
Het merendeel van de Jehova getuigen wordt ook vernietigd hoorquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:11 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
2. de rest van de wereld wordt vernietigt in Armageddon??
Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:37 schreef Tiesemans het volgende:
Wie Jezus aanneemt als zijn of haar persoonlijke hoeksteen, die verkrijgt een rechtvaardig hart.
Deze persoon zal er niet door verpletterd worden wanneer het oordeel komt.
Mensen dus die een geest uit Here God hebben ontvangen en dus in het Woord geloven welk betuigd van Heere Jezus Christus en Zijn Vader Here God.
Of je nou Jehova getuige bent of niet. Here God kent de zijnen en zij kennen Hem.
Je zal maar opgroeien in een oerwoud dorpje waar ze nog nooit van een boek, laat staan de bijbel hebben gehoord. Heel triest, ga je direct naar de helquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.
God is Liefde.
Er zijn veel christenen die geloven dat mensen die op geen enkele wijze van Jezus kúnnen hebben gehoord, naar de hemel gaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Je zal maar opgroeien in een oerwoud dorpje waar ze nog nooit van een boek, laat staan de bijbel hebben gehoord. Heel triest, ga je direct naar de hel
Tuurlijk.quote:Ooit een discussie gehad met een streng gelovige die beweerde nog steeds christen te zijn geweest als ze in Afghanistan was geboren
Maarja Lupa daarom zijn er ook mensen die al predikend de gehele wereld over reizen om elk hutje op de hei bekend te maken met de Heerlijkheid Jezus Christus.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er zijn veel christenen die geloven dat mensen die op geen enkele wijze van Jezus kúnnen hebben gehoord, naar de hemel gaan.
Dat is een zeer sterk argument tégen bekering, want als iemand onwetend is, gaat hij dus naar de hemel. Als je iemand echter bekeert en hij valt van zijn geloof af, dan is het pech hebben. Beter onwetend laten dus.
[..]
Tuurlijk.
Da's dus een slecht idee. Want als ze nog nooit van jouw Here Jezus gehoord hebben, gaan ze gewoon naar de hemel. Mooi toch? Laat ze dan gewoon met rust.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:41 schreef Tiesemans het volgende:
Maarja Lupa daarom zijn er ook mensen die al predikend de gehele wereld over reizen om elk hutje op de hei bekend te maken met de Heerlijkheid Jezus Christus.
Aha, er zijn ook mensen van wie Hij vindt dat ze Zijn boodschap niet waard zijn?quote:Tenzij je uiteraard meent Here God niet aller mensen harten toetst en kent en Zijn boodschap brengt naar hen waarvan Hij vind dat zij deze mogen horen en aannemen of verwerpen.
Dus iedereen die niet gelooft is per definitie onoprecht en onrechtvaardig.quote:Uiteindelijk kan een oprecht en rechtvaardig hart nu eenmaal geen kwade zaken verdragen.
Maar vind Gods Woord er vruchtbare grond om in te groeien.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het merendeel van de Jehova getuigen wordt ook vernietigd hoorZe geloven namelijk dat er maar een bepaald aantal mensen (een heel vreemd getal, weet even niet meer hoeveel) naar de hemel kunnen. Dat getal is zelfs slechts een klein percentage van het aantal Jehova getuigen dat er nu wereldwijd is. Ik denk dat zijn ex het dus wel kan schudden na een scheiding en een relatie met een niet Jehova, kan ze net zo goed bij hem terug komen
![]()
Ik heb daar geen definitie van. Dat bepaal ik ook niet. Ik geloof wel dat de normen en waarden die in de bijbel staan voor een groot deel uitmaken. De bijbel zegt dat God rechtvaardig is. Als jij in de bushbush leeft, en je hebt nog nooit van het geloof gehoord, is het dan eerlijk dat zo'n iemand wordt vernietigd?? Lijkt me niet. Mensen kunnen geen harten lezen, God wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is dan jouw definitie van mensen met een 'rechtvaardig hart'?Zijn dat niet toevallig de mensen die er exact dezelfde normen en waarden op nahouden als jij doet?
En wat doe je hier op dit forum? Het sterft hier van de slechte invloeden!
Dit is dus niet waar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.
God is Liefde.
Dat weet ik. Daarin zijn jullie alleen wel zwaar in de minderheid en het is ook een uiterst onwaarschijnlijke interpretatie van de bijbelse teksten. Maar jullie hebben wel meer onwaarschijnlijke vertalingen en interpretaties. 't Zou goed zijn als alle Jehova's Getuigen op zijn minst Klassiek Grieks zouden leren, dan zouden ze dat zelf ook eens kunnen zien.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:20 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Dit is dus niet waar.
Oja, Jehovah's Getuigen geloven niet in een brandende hel.
Er bestaat echter, ook onder gelovigen onderling, heel veel verschil van mening over wat die bijbelse normen en waarden nou precies inhouden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:17 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Ik heb daar geen definitie van. Dat bepaal ik ook niet. Ik geloof wel dat de normen en waarden die in de bijbel staan voor een groot deel uitmaken. De bijbel zegt dat God rechtvaardig is. Als jij in de bushbush leeft, en je hebt nog nooit van het geloof gehoord, is het dan eerlijk dat zo'n iemand wordt vernietigd?? Lijkt me niet. Ik kan geen harten lezen, God wel.
Oh, je zit hier voor mij?quote:En wat ik hier doe op dit forum? Jouw informatie geven over mijn Roaccutane kuurtje!!!![]()
Oh en jij heb toevallig de dood al geproeft en weet kortom dat mensen per definitie naar de hemel gaan ? Dacht het niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Da's dus een slecht idee.
Want als ze nog nooit van jouw Here Jezus gehoord hebben, gaan ze gewoon naar de hemel. Mooi toch?
Laat ze dan gewoon met rust.
Tja anders spreek Heere Jezus niet over zondaren hé.quote:Lupa_Solitaria schreef het volgende:
Aha, er zijn ook mensen van wie Hij vindt dat ze Zijn boodschap niet waard zijn?
Tja als je op die wijze de vraag stelt geef ik geen antwoord.quote:Lupa_Solitaria schreef het volgende:
Dus iedereen die niet gelooft is per definitie onoprecht en onrechtvaardig.
Ja, dus?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 09:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er bestaat echter, ook onder gelovigen onderling, heel veel verschil van mening over wat die bijbelse normen en waarden nou precies inhouden.
[..]
Nou Lupa, je doet je ondertitel wel eer aan hoorquote:Oh, je zit hier voor mij?
Waarom zeg je dan in een eerder bericht dat mensen die anders geloven of niet geloven keihard naar de hel gaan?quote:
Ik sprak vanuit de overtuiging die de meeste fundamentalistische gelovigen hebben. Het type Tiesemans / pmb_rug zeg maar.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:03 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Waarom zeg je dan in een eerder bericht dat mensen die anders geloven of niet geloven keihard naar de hel gaan?
Zoek en gij zult vinden remember ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 09:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niemand heeft in mijn jeugd ooit tegen mij gelogen, waar heb je het over?
Nou kijk eens aan en als Jezus de rechtvaardigen dus niet hoeft te bezoeken en diegene die z'n boodschap niet waard blijken, bij hen ontkiemt het zaad niet. Waarom zou jij dan moeite hebben dat er word gezegd dat er veel zondaren zijn ? .. Is toch niet de eerste keer dat het tot je gezegd word...quote:Lupa_Solitaria schreef het volgende:
Jezus spreekt over zondaren als degenen voor wie hij komt, niet als degenen die zijn boodschap niet waard zijn.
Absoluut anders zou ik hier niet in het vlees tot je spreken.quote:Lupa_Solitaria schreef het volgende:
En jij hebt de dood wel geproefd?
Want jij weet wél wat er na de dood met die mensen gaat gebeuren?
Here God kent de zijnen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:23 schreef invincible25 het volgende:
Wat betreft het er niet ussen kunnen komen: dit zal per familie verschilen denk ik. Mijn relatie is gewoon kapot gegaan door haar moeder en tantes. Haar vader had totaal niets in te brengen in huis. Dit heb ik meerdere malen vernomen van andere familieleden.
Ik kwam er gewoon niet tussen bij hun thuis.
Haar moeder wou bij voorbaat al gewoon niets van mij weten.
Mijn ex vertelde ook dat als mijn naam viel dat ze dan meteen hystirisch werd!
Wat jij dan zegt (guitarmaistro) over dat JG het ook niet zeker weten, waar ben je dan mee bezig? Die moeder weet geeneens wie ik ben!
Ik heb mijn ex altijd heel goed behandeld.
Ik weet dat ik een goed mens ben.
Dit was mijn 1e sexuele ervaring, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik heb haar ook nooit overgehaald om te stoppen met haar geloof.
Ik zei altijd dat als ze weer wou beginnen dat ik daar alle respect voor had.
Die moeder van haar is gewoon een slecht mens.
Dat zeg ik uit het diepste van mijn hart.
Geen graantje respect naar mij toe.
Ik ben bij voorbaat al een slecht mens, ze heeft nooit gezien hoeveel wij van elkaar hielden.
Als God gaat bepalen wie Armegeddon gaat overleven, dan hoort zij daar absoluut niet bij!.
Ze heeft haar eigen dochter geestelijk mishandeld.
Zegt degene die zelf voor jaren in een klooster van een sekte heeft gezeten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik sprak vanuit de overtuiging die de meeste fundamentalistische gelovigen hebben. Het type Tiesemans / pmb_rug zeg maar.
Ik begrijp dat het jouw plan is om mij in ieder topic te achtervolgen met dit soort opmerkingen?quote:Op zondag 28 augustus 2005 19:54 schreef Monus het volgende:
Zegt degene die zelf voor jaren in een klooster van een sekte heeft gezeten.
Je kunt jezelf nooit genoeg in Gods Woord verdiepen beste Lupa.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tiesemans leest een beetje te veel in de Statenvertaling denk ik.
Als jij in staat bent beste Dehero om mij te verklaren wat onderstaande inhoud, zal ik jou antwoorden naar je verlangen om te bevatten met geloof.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 22:12 schreef dehero het volgende:
Tiesemans astjeblieft...nokken!!!
Zelfs ik als christen kan jouw reacties geeneens begrijpen hoewel ik heel wat kerktaal kan begrijpen.
Als ik het al niet begrijp, hoe moeten anderen het dan wel niet begrijpen.
Ik weet niet wat je bedoeling is op dit forum, maar als je mensen aan wilt spreken mis je nu compleet je doel!!!
quote:Wat baat de koopprijs in de hand van de dwaas om wijsheid te kopen, daar hij immers geen verstand heeft?
Was het maar Gods woord.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:44 schreef Tiesemans het volgende:
Je kunt jezelf nooit genoeg in Gods Woord verdiepen beste Lupa.
Wie oren heeft die hore, en wie ogen heeft die ziet..quote:
Achja, generaliseren ten top.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zou iemand die ongelovig is te allen tijde afraden een relatie te beginnen met iemand in wiens leven het geloof een erg grote rol speelt. Het is gedoemd te mislukken. Diegene zal blijven hopen dat je je bekeert (ga 'es een tijdje rondhangen op www.credible.nl, dan zie je wat ik bedoel).
Ik ben zelf een tijd lid geweest van Credible (toen ik zelf nog christen was) en er lopen een hoop gestoorden rond. Ongeveer de helft zou ik fundamentalistisch noemen. Een fors deel van de mensen daar denkt dat de wereld 6000 jaar oud is, dat er geen evolutie bestaat en dat Jezus binnenkort weer langskomt. Sorry, maar dat vind ik triest. Ik vind het sowieso een beetje triest als je in zo'n onzinnig en mensonvriendelijk wereldbeeld gelooft, maar goed, da's puur mijn persoonlijke mening. Mijn beste vriend is evangelisch christen (geworden nadat ik hem al kende) en ik zie met lede ogen toe hoe hij zichzelf bedondert en zich het leven moeilijker maakt dan het hoeft te zijn.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:18 schreef Troel het volgende:
Achja, generaliseren ten top.
Ik ben naast Fok!ker ook iemand ide veel op credible komt, en tuurlijk, er zijn daar mensen die hun zin een beetje doordrijven, maar er lopen ook echt wel normale mensen rond hoor
En ja, ik weet het, een beetje een late reactie, maar dit is gewoon triest
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 06:22 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Wie oren heeft die hore, en wie ogen heeft die ziet..
Maar wie verzadigd is door ongeloof die laat het zich te raden.![]()
Niemand wordt ''gebrainwasht''. Iedereen die er bij komt, doet dat ook uit vrije wil.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:10 schreef Cochise het volgende:
Ik heb het idee dat mensen in jehova achtige sektes gewoon gebrainwashed worden, er wordt ze 1 manier van leven voorgespiegeld als de manier om in het paradijs te komen........elke andere manier van leven zorgt ervoor dat je in de hel komt. Daarnaast wordt zeer sterk op hun emoties ingespeeld.
Niemand wordt geisoleerd. Kinderen gaan gewoon naar school, ouderen werken gewoon en zij hebben allemaal buren en kennissen die niet gelovig zijn. Dus dat is niet waar.quote:Mensen worden geisoleerd uit het normale sociale leven zodat de afhankelijkheid van de sekte groter wordt, als je sociale leven maar uit 1 groep mensen bestaat is daaruit stappen emotioneel zeer zwaar voor iemand. Jezelf "goed" voelen wordt direct verbonden aan ge-accepteerd worden door de groep. De sektes spelen hier verder op in door mensen uit te sluiten als ze verdacht worden van ongeaccepteerd gedrag, dit is niet omdat ze werkelijk leden kwijt willen.....maar om de binding binnen de groep sterker te maken.
Er zijn er genoeg die op latere leeftijd kiezen voor iets anders en daar prima toe in staat zijn hoor.quote:Op donderdag 8 september 2005 12:04 schreef invincible25 het volgende:
Laat me niet lachen!! uit vrije wil? Het wordt kinderen met de paplepel ingegoten. Als jij je hele jeugd zo bent opgevoed heb je echt geen keuze meer hoor. Je weet niet beter.
dat valt ook wel mee. Het 8 uur-nieuws is doorgaans een stuk erger!quote:Kleine kinderen worden bang gemaakt voor Armageddon! Dit wordt gedaan aan de hand van doembeelden. (verschrikkelijke afbeeldingen enz.)
Als je dat gelooft en de bijbel gelooft dan kun je ervoor kiezen je te laten dopen, ja.quote:Denk je nou echt dat je dan nog een keuze hebt om je te laten dopen of niet? Als jij dat niet doet wordt je vernietigd! Je weet niet beter.........
Tuurlijk doet het enorm pijn als een familielid of goeie vriend moet worden uitgesloten, geen twijfel over mogelijk. Daarom is het zeker niet zonder gevoel. Maar als (ook al is het familie) mensen verachtelijke dingen doen (nogmaals, je wordt echt niet zomaar uitgesloten) en die mensen willen echt niet veranderen (wat dus aangeeft dat zij het niet erg vinden en dus bewust deze dingen zullen blijven doen) dan is het het best om het contact te verbreken.quote:Wat denk jij nou? Als jij geen berouw toont dan verbreekt je familie al het contact met jou! Dit heeft toch niets met liefde voor je kinderen te maken! Dit is gewoon onmenselijk gedrag. Gevoelloos!
Het is zeer spijtig dat er ook mensen zijn die zich wel JG noemen maar al dan niet geheim slechte dingen doen. Het blijft vooralsnog een menselijk organisatie en mensen kunnen niet in het hart van andere mensen kijken.quote:Mijn ex zal ook wel berouw hebben getoont, ze kan niet anders. Maar ze meent er geen ene fluit van! Scheinheiligheid ten top!
Precies wat ik zeg, gebrainwashed vanaf prilste jeugd. Het feit dat discussies over dingen als evolutie theorie totaal onmogelijk zijn, blijkt dat het hier on fanatisme gaat niet om geloof. Met normale openstaande mensen kan je over alles praten, of ze het er nou mee eens zijn of niet.quote:Op donderdag 8 september 2005 12:04 schreef invincible25 het volgende:
Niemand wordt ''gebrainwasht''. Iedereen die er bij komt, doet dat ook uit vrije wil.
Laat me niet lachen!! uit vrije wil? Het wordt kinderen met de paplepel ingegoten. Als jij je hele jeugd zo bent opgevoed heb je echt geen keuze meer hoor. Je weet niet beter. Kleine kinderen worden bang gemaakt voor Armageddon! Dit wordt gedaan aan de hand van doembeelden. (verschrikkelijke afbeeldingen enz.)
Denk je nou echt dat je dan nog een keuze hebt om je te laten dopen of niet? Als jij dat niet doet wordt je vernietigd! Je weet niet beter.........
En wat ik dus ook eerder zei, het is pure emontionele chantage. WTF, je kinderen laten zitten als ze andere keuzes in hun leven maken als jij. Dat is gewoon wreed, heeft niks met geloof te maken.quote:Wat uitsluiten betreft: dat wordt alleen gedaan als vaststaat dat iemand moreel verachtelijke dingen heeft gedaan (stelen, moorden, overspel, hoererij) en daar geen berouw van heeft
Wat denk jij nou? Als jij geen berouw toont dan verbreekt je familie al het contact met jou! Dit heeft toch niets met liefde voor je kinderen te maken! Dit is gewoon onmenselijk gedrag. Gevoelloos!
Mijn ex zal ook wel berouw hebben getoont, ze kan niet anders. Maar ze meent er geen ene fluit van! Scheinheiligheid ten top!
quote:Op donderdag 8 september 2005 12:23 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die op latere leeftijd kiezen voor iets anders en daar prima toe in staat zijn hoor.
Ouders moeten hun kinderen uiteindelijk toch zelf laten beslissen. Kinderen groeien toch in deze wereld op en zien alles wat er in is en moeten uiteindelijk zelf beslissen.
[..]
dat valt ook wel mee. Het 8 uur-nieuws is doorgaans een stuk erger!
Verder maken wij kinderen niet bang. Er wordt hen juist ook alles uitgelegd over het paradijs, dat lijkt me nou niet echt gevaarlijk.
Verder heeft men er niets van te vrezen als men gewoon die paar dingetjes doet die God van mensen vraagt.
[..]
Als je dat gelooft en de bijbel gelooft dan kun je ervoor kiezen je te laten dopen, ja.
Als je het niet gelooft doe je het niet.
[..]
Tuurlijk doet het enorm pijn als een familielid of goeie vriend moet worden uitgesloten, geen twijfel over mogelijk. Daarom is het zeker niet zonder gevoel. Maar als (ook al is het familie) mensen verachtelijke dingen doen (nogmaals, je wordt echt niet zomaar uitgesloten) en die mensen willen echt niet veranderen (wat dus aangeeft dat zij het niet erg vinden en dus bewust deze dingen zullen blijven doen) dan is het het best om het contact te verbreken.
Zo iemand heeft dan gewoon een slechte geestesgesteldheid.
Is het dan Christelijk om regelmatig en nauw om te gaan met verstokte dronkaards, overspelers, hoereerders, drugsdealers enz?
Is dat ook niet eigenlijk zeer slecht voor eventuele kinderen??
Daarbij komt voor Christenen er nog eens bij dat de bijbel zelf deze raad geeft en verder is het zo dat ''Christenen God meer moeten gehoorzamen dan mensen'. Mensen kan de toekomst sowieso niet eeuwig beter maken, God wel.
Hoe pijnlijk het ook is, het is NIET de schuld van degenen die door de slecht daden van een persoon gedwongen zijn het contact te verbreken.
Die persoon koos er namelijk ZELF EERST voor om kwaad te doen en vervolgens er totaal geen berouw van te hebben. Als die persoon zich dan volledig bij kennis gedoopt heeft en dus heeft beloofd zich te gedragen en hij doet dat niet, heeft hij gelogen tegen zowel God als de organisatie.
Jehovah's Getuigen proberen altijd in vrede te leven en liefde te betonen, maar als mensen ervoor kiezen willens en wetens dingen te doen die hun uitsluiting kunnen betekenen, dan is er gewoon geen plaats meer voor die mensen (maar als zij berouw hebben mogen zij natuurlijk altijd terugkomen).
[..]
Het is zeer spijtig dat er ook mensen zijn die zich wel JG noemen maar al dan niet geheim slechte dingen doen. Het blijft vooralsnog een menselijk organisatie en mensen kunnen niet in het hart van andere mensen kijken.
God zal uiteindelijk moeten bepalen wie wel oprecht is en wie niet. Tot die tijd moet men proberen van het beste van de mens uit te gaan en de gemeente te beschermen.
Zeggen dat deze dingen niet voorkomen zou onzin zijn, maar er zijn er genoeg die zich wel aan de regels houden zoals dat van het verwacht wordt.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik sprak vanuit de overtuiging die de meeste fundamentalistische gelovigen hebben. Het type Tiesemans / pmb_rug zeg maar.
*ugh* ervaringdeskundige *ugh* dat jij weet hoe jou evangelische beste christen vriend wel voorzeker en waarachtig word voorgelogen en waar mogelijk niet tot Here God gekomen is ?quote:Op donderdag 8 september 2005 07:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben zelf een tijd lid geweest van Credible (toen ik zelf nog christen was) en er lopen een hoop gestoorden rond.
Ongeveer de helft zou ik fundamentalistisch noemen.
Een fors deel van de mensen daar denkt dat de wereld 6000 jaar oud is, dat er geen evolutie bestaat en dat Jezus binnenkort weer langskomt.
Sorry, maar dat vind ik triest.
Ik ben zelf een tijd lid geweest van Credible (toen ik zelf nog christen was) en er lopen een hoop gestoorden rond.
Ik vind het sowieso een beetje triest als je in zo'n onzinnig en mensonvriendelijk wereldbeeld gelooft, maar goed, da's puur mijn persoonlijke mening.
Mijn beste vriend is evangelisch christen (geworden nadat ik hem al kende) en ik zie met lede ogen toe hoe hij zichzelf bedondert en zich het leven moeilijker maakt dan het hoeft te zijn.
Zou ik als een mooie dochter had teminste wel relaxed vinden in plaats van dat iemand min of meer op eigen houtje m'n dochter opeist.quote:Op maandag 12 september 2005 04:10 schreef PLAE@ het volgende:
toestemming vragen aan een vader om een meisje als vriendin tot je te nemen met als doel om te trouwen![]()
![]()
![]()
Allemaal 1 pot nat streng gelovigen wat betreft vrouwen.
Allemaal even verdorven en respectloos naar vrouwen toe.
Hoezo alleen bij een mooie dochter?quote:Op maandag 12 september 2005 06:16 schreef Tiesemans het volgende:
Zou ik als een mooie dochter had teminste wel relaxed vinden in plaats van dat iemand min of meer op eigen houtje m'n dochter opeist.
Wat verstandig is bepaal jij niet, en bepalen de mensen die de Bijbel hebben geschreven niet.quote:*ugh* *ugh* even tussendoor zodat je op de hoogte bent :
De eenzelvige zoekt zijn eigen begeerte,
hij barst los tegen al wat verstandig is.
Dit is nogal een beschuldiging.. Zou je mij als goddeloos beschouwen omdat ik geen specifiek geloof zeg aan te hangen? En is verachting nu onlosmakelijk met mij verbonden? Volgens mij heeft het niets te maken met je geloof in een God, maar met de persoonlijkheid van iemand. Vele 'goddeloze' mensen leven een vromer leven dan menig Christen.quote:Waar de goddeloze komt, komt ook verachting,
en met schande komt smaad.
Door jouw reactie maak je een stap richting het twisten. Met mijn reactie, ik ook.quote:Wie twist liefheeft, heeft overtreding lief;
wie een grote mond opzet, zoekt verderf.
Tiesemans, dit soort spreuken hebben geen toegevoegde waarde aan deze topic. Iedereen interpreteert ze anders en het enige dat je hiermee lijkt te doen is jezelf overtuigen dat je een geloof aan het uitdragen bent.quote:Zo is dat ... "rustig adem halen, en laten inzinken" alvorens te reageren.![]()
Ik vertrouw m'n eigen vlees en bloed zekers wel, doch ik vertrouw nimmer op de geest van de anti-christ welk vele goddeloze in het vlees zijnde jonge (jagende), en vaak nog onzedelijk ook zijnde, mannen op m'n dochter af stuurt om haar maagdelijkheid te nemen voordat ze gelukkig getrouwd is.quote:Tarot schreef het volgende:
Hoezo alleen bij een mooie dochter?
En vertrouw je niet in de beslisvaardigheid van je eigen dochter?
Here God bepaald middels Zijn woord wat goed is en wat kwaad is, wat recht is en wat krom is.quote:Tarot schreef het volgende:
Wat verstandig is bepaal jij niet, en bepalen de mensen die de Bijbel hebben geschreven niet.
Dat is aan iedere persoon zélf om in te schatten... wat jij verstandig vindt voor jezelf, kan heel onverstandig zijn voor iemand anders.
Kolossenzen 1:9quote:Tarot schreef het volgende:
Dit is nogal een beschuldiging..
Zou je mij als goddeloos beschouwen omdat ik geen specifiek geloof zeg aan te hangen?
En is verachting nu onlosmakelijk met mij verbonden?
Volgens mij heeft het niets te maken met je geloof in een God, maar met de persoonlijkheid van iemand.
Vele 'goddeloze' mensen leven een vromer leven dan menig Christen.
Here God kent mijn geweten, kent mijn hart, alsmede mijn verstand en Hij kent de geest waaronder ik leef en Hij niet op de laaste plaats Hij heeft mijn Ziel het leven geschonken.quote:Tarot schreef het volgende:
Door jouw reactie maak je een stap richting het twisten.
Met mijn reactie, ik ook.
En mensen die het verderf willen voorkomen, kunnen ook heel goed een grote mond opzetten als het ze niet normaal lukt.
Een grote mond heeft niks te maken met je motief, maar met je gebrek aan controle binnen een argument.
Hier volgen de spreuken van Salomo, zoon van David en koning van Israël.quote:Tarot schreef het volgende:
Tiesemans, dit soort spreuken hebben geen toegevoegde waarde aan deze topic.
Iedereen interpreteert ze anders en het enige dat je hiermee lijkt te doen is jezelf overtuigen dat je een geloof aan het uitdragen bent.
Tiesemans, zullen we deze discussie verder per mail afhandelen en deze topic verder niet vervuilen met Godsdienst-propaganda?quote:Op maandag 12 september 2005 08:57 schreef Tarot het volgende:
Tiesemans, dit soort spreuken hebben geen toegevoegde waarde aan deze topic. Iedereen interpreteert ze anders en het enige dat je hiermee lijkt te doen is jezelf overtuigen dat je een geloof aan het uitdragen bent.
Jij zette haar dus ook voor een keuze en zette er veel druk op om een keuze te maken. Daarom geeft ik speknek ook gelijk dat het ook jouw eigen schuld is en ook jouw eigen onzekerheid is. Niet zo vreemd dat ze dan de kant van de familie kiest. Een nieuw vriendje vind je zo weer, dat gaat niet met een familie..quote:Op woensdag 14 september 2005 17:54 schreef invincible25 het volgende:
@Speknek
In het begin van de relatie sliep mijn ex al slecht. Omdat ze toen al met spanning in haar lijf rondliep. Ze deed toen ook al namelijk niets aan het geloof meer.
In het begin van de relatie heb ik totaal geen druk op haar gelegd. Ik was heel begripvol en geduldig.
Maar toen ik merkte dat zij echt een keuze moest maken van haar ouders, heb ik er wel druk achter gezet.
Ik leefde constant in de onzekerheid of ze wel bij mij zou blijven. Heb toen ook gezegd dat ze mij kwijt zou raken als ze zo verder zou gaan. Ik vond dit heel erg te zeggen maar ze MOEST een keuze maken, omdat het zo echt niet verder kon. Zij wist van te voren dat haar ouders mij niet zouden accepteren, ik niet.
Ik zou niet weten hou ik het anders had moeten doen? Ik neem mezelf ook absoluut niets kwalijk.
Ik neem het haar kwalijk dat ze niet eerlijk is geweest en dat ze het op deze manier heeft beeindigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |