Zolang je over de regels van Jehova's praat wel. Hoe mensen die interpreteren verschilt altijd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik vind dat je het echt wel over "jehova's" in het algemeen mag hebben,
Wie niet zaait, die oogst niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:38 schreef invincible25 het volgende:
Daar heb je in principe wel gelijk in Tarot. Het is vooral de oudere generatie die zo vreselijk ''fanatiek'' zijn. De gelovige zus van mijn ex was best wel van deze tijd. Ik heb haar en haar man ook een paar keer ontmoet. Was hartstikke gezellig, niets aan de hand. We konden zelfs met elkaar zoenen met hun in de buurt! Zonder haar zwart-wit kijkende ouders was het ook heel anders gelopen denk ik.
En Talpa tv kijken is voor domme mensen uitermate geschikt om wijs te worden ....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 03:53 schreef PLAE@ het volgende:
Ah dus ipv iemand uit een modderpoel te trekken moet je er bij gaan zitten.
Net doen of je het lekker vindt in die modderpoel en dan langzaamaan eruit kruipen?
Dat is volgens mij nog veel verwarrender.
En met de maat, waarmee gij meet, zal u gemeten worden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 03:59 schreef PLAE@ het volgende:
Probeer je eens serieus in mijn post te verplaatsen zoals ik dat ook bij die van jou heb gedaan.
dank u.
Enof dat ik prima begrijp wat je bedoelt en daarom ben je ook wie je bent. PUNT.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:02 schreef PLAE@ het volgende:
Misschien is modderpoel een verkeerde benaming. Maar je snapt prima wat ik bedoel![]()
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:09 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Enof dat ik prima begrijp wat je bedoelt en daarom ben je ook wie je bent. PUNT.
Je geest identificeerd idd haarfijn hoe je tegenover Here God staat ja.
Heb ik vrede mee - maar geloof dat ik er niet vrolijk van word nee.
Uiteraard (tot slot) zijn varkens onreine dieren , en daar behoor je schapen vanaf te scheiden.
Gezegend zij je met je eigenmachtige uitleg van hoe het allemaal in elkaar steekt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:15 schreef PLAE@ het volgende:
Dat heeft hier toch geen reet mee te maken.
Dat wijffie probeerde zich los te maken van het beleven van het geloof als Jehova. Haar geliefde steunt haar daarin. Wat jij nu suggereert is dat hij (als hij echt van haar houdt) mee moet dat wespennest van het Jehova geloof in om dichter tot haar te komen.
Ik denk dat dat niet werkt want z'n uiteindelijke doel is toch niet om iets met dat geloof te maken te hebben. En ik denk dat uit het verhaal blijkt dat het voor haar ook niet veel positiefs gebracht heeft en het lijkt me sterk dat dat in de toekomst gaat veranderen.
Wat je voor de rest aan sneu gelul hebt te melden over mijn persoonlijke visie op het geloof lijkt mij totaal niet relevant.
En het is al helemaal niet aan jou om te bepalen hoe of mijn geest tegenover god staat.
Of ben jij tegenwoordig een boodschapper van god?
[..]wat een ziek stukje tekst.
Hoezo heb jij nou behoefte aan uitleg.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:31 schreef PLAE@ het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om in normale woorden iets te vertellen als het allemaal zo helder is?.
Probeer het nog eens aub.
Hier probeer je iets te zeggen wat voor jij blijkbaar erg duidelijk is. Ik word er echter totaal geen wijs uit dus vraag ik je om het iets simpeler te formulerenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:29 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Gezegend zij je met je eigenmachtige uitleg van hoe het allemaal in elkaar steekt.
Lijkt me nu meer dan logisch waarom de Gods Woord waarschuwd voor eigenmachtige uitleg van wat er in de Bijbel word gegeven.
Pas maar op dat je het niet allemaal net zo goed weet als de familie van dat meisje waarom de TS z'n ogen heeft laten vallen.
Beter-weters met grote mond zijn te over...
Een spotter zoekt naar wijsheid – tevergeefs,quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:42 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Hier probeer je iets te zeggen wat voor jij blijkbaar erg duidelijk is. Ik word er echter totaal geen wijs uit dus vraag ik je om het iets simpeler te formuleren. En als ik hier reageerde om je belachelijk te maken oid...dan mag je best zo lomp reageren als in de post hiervoor. Maar daar ben ik niet mee bezig dus helaas.
Maar PLAE doet ook al de hele nacht goed z'n best om te oordelen als een wijs man..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 05:25 schreef PLAE@ het volgende:
Tiesmans is gelovig en voelt zich beter dan ongelovigen die voglens hem dwazen zijn. Meer kan ik er niet uit opmaken.
Ik heb geen wegend oordeel klaar liggen want in dat geval zou ik niet reageren, metende met de maat van deze dame d'r ouders.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:53 schreef invincible25 het volgende:
Tiesemans wie ben jij om te oordelen wat ik tijdens onze relatie allemaal wel niet geprobeerd heb!! Ik heb vaak genoeg voorgesteld om met haar ouders te gaan praten!
Alleen zij hebben daar nooit voor open gestaan.
1 keer hadden we met ze afgesproken alleen vlak daarvoor had de moeder het gecancelled omdat ze het emotioneel niet aankon!
ZIJ hebben nooit de moeite genomen om mij te leren kennen, omdat ik simpelweg toch van de Satan deel uitmaak.....
Die moeder is wel een keer scheinheilig in mijn winkel komen kijken om te zien hoe ik er uit zag.
Dat vind ik echt zo vreselijk zwak....
Ben zelfs met mijn ex meegeweest naar de het laatste avondmaal.
Dus Tiesemans voortaan eerst vragen voordat je dingen gaat beweren a.u.b.
Pcies.... lieve schat ... want onthouden heb je het.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jongens, doe geen moeite. Tiesemans spreekt enkel in raadselen. Wie oren heeft, die hore.
Nou je hebt het tegendeel enigzins bewezen. Huldequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:31 schreef Tiesemans het volgende:
Nogmaals sommigen menen dat ik slechts in raadselen kan spreken om me verstaanbaar te me maken.
je ziet het verkeerd. een mens heeft behoefte aan andere mensen, liefde genegenheid etc.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:49 schreef invincible25 het volgende:
Psychisch verknipt. Twee persoonlijkheden denk ik achteraf. Aan de ene kant het leuke vrolijke meisje en aan de andere kant het diepongelukkige meisje dat gevangen zit in haar eigen geloof...
"Fijn" dat je oprecht je mening geeft, als er zoiets zou bestaan als kleur bekennen dan weet jij hoe dat zou moeten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:00 schreef DarkDancer het volgende:
Weet je waar ik nu zin in heb, naar de eerste beste jehova kutclub te gaan.
Mij aanmelden als een instabiel, geëmotioneerd en labiel figuur, die op zoek is naar liefde en genegenheid.
Infiltreren en alle dochters in de club daar eens flink een beurt geven
wie kent een adres hier in de buurt van enschede
Toch ben ik blij dat als er een god zou zijn dat hij je beoordeeld op je daden.
ik kan gerust zeggen: "god is homofobe eikel met een pikzuigende zoon"
heb genoeg krediet opgebouwd
dat vind ik nu zeer kwetsend, kan ik hier ook aangifte van doen?quote:Op zondag 21 augustus 2005 04:22 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
"Fijn" dat je oprecht je mening geeft, als er zoiets zou bestaan als kleur bekennen dan weet jij hoe dat zou moeten.
Daar kunnen mensen nou echt een voorbeeld aan nemen hoe het niet moet reageren als je knarstandend, woorden zoekt om duidelijk te maken wat je van binnen verscheurd.
En daar hoef ik beste Darkdancer ook niks aan toe te voegen je sticht meer dan genoeg dat blijkt.
Ik zal voor je bidden want dat lijkt me een goede zaak.![]()
En invincible25 jij succes en dat je maar gelukkig moge worden.![]()
sorry maar die irritante gelovigen mogen wel eikelen en ik niet?quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:31 schreef Copycat het volgende:
Hou eens op met je gezuig, DarkDancer!
Da's met alle geloofskwesties zo. Als je niet gelovig ben, of als je je niet kunt binden aan een gelovig persoon, dan heb je gewoon niet hard genoeg geprobeerd. Toch nog maar even doorzetten. Ook al duurt het je levenlang.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:53 schreef invincible25 het volgende:
Tiesemans wie ben jij om te oordelen wat ik tijdens onze relatie allemaal wel niet geprobeerd heb!!
geen "sex" voor huwelijk. meest stomme onzin die ik heb gehoord.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:52 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dat kan wel ja,maar de meesten doen dat niet,eerst trouwen![]()
De Bijbelquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:17 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
geen "sex" voor huwelijk. meest stomme onzin die ik heb gehoord.
een vriend van me heeft ook een gelovig meisje en die doen alles behalve het volgens mij.
als ik gek ben op een meisje, dus echt gek en haar niet puur voor de sex wil dan is er toch een band van vertrouwen, liefde en alles. wat is er dan voor reden om niet de liefde met elkaar te bedrijven...
Ja iemand die mij kan vertellen waar daat staat, ik ben al heel lang benieuwd want ben het zelf nog nooit tegen gekomen in geen enkele Bijbelvertalingquote:
Maar de Geest zegt nadrukkelijk, dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen van boze geesten volgen,quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In de bijbel staat volgens mij nergens letterlijk dat je voor de huwelijksvoltrekking geen seks mag hebben. Wel is het zo dat mensen in de bijbel getrouwd zijn vanaf het moment dat ze seks hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |