abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29793810
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:58 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik vind dat je het echt wel over "jehova's" in het algemeen mag hebben,
Zolang je over de regels van Jehova's praat wel. Hoe mensen die interpreteren verschilt altijd.
Doe eens wild ....
pi_29796224
Daar heb je in principe wel gelijk in Tarot. Het is vooral de oudere generatie die zo vreselijk ''fanatiek'' zijn. De gelovige zus van mijn ex was best wel van deze tijd. Ik heb haar en haar man ook een paar keer ontmoet. Was hartstikke gezellig, niets aan de hand. We konden zelfs met elkaar zoenen met hun in de buurt! Zonder haar zwart-wit kijkende ouders was het ook heel anders gelopen denk ik.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 03:49:12 #153
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29803862
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:38 schreef invincible25 het volgende:
Daar heb je in principe wel gelijk in Tarot. Het is vooral de oudere generatie die zo vreselijk ''fanatiek'' zijn. De gelovige zus van mijn ex was best wel van deze tijd. Ik heb haar en haar man ook een paar keer ontmoet. Was hartstikke gezellig, niets aan de hand. We konden zelfs met elkaar zoenen met hun in de buurt! Zonder haar zwart-wit kijkende ouders was het ook heel anders gelopen denk ik.
Wie niet zaait, die oogst niet.
Hoe kun jij nou hopen op een gelukkig einde als je niet bereid bent om ver te gaan voor haar.
En ik bedoel dus niet brieven schrijven en nog is brieven schrijven, om vervolgens met geloofbashing te beginnen.
Ik doelde meer op praten met haar zus en haar zwager, ouders opzoeken en laten zien of je Godsvruchtig mens bent of niet.
Blijkbaar wel de lust en passie willen incasseren alsof het honing is.
Maar mogelijke (zware) hinderenissen "orgineel" nemen, welk komen kijken in een relatie met een vrouw ho maar.
Je doet haar mede nu bewijzen dat haar moeder "mogelijk" meer gelijk zou kunnen hebben dan jou lief is.
Neemt niet weg dat ik wel merk dat je bloed weer langzaam richting je hersens begint te stromen ipv je onderlijf, want de toon is behoorlijk anti geworden zo aan het einde van de liefdesroes.
Haar slecht verwijten maken en alle gedragingen ondernemen welk koren op de molen zijn van je tegenstanders nee...

Houd je werkelijk van haar dan behoort jou geloof sterker te zijn dan dat van haar ouders..
Liefde remember... zuivere liefde tussen man en vrouw... Here God kan het zeker waarderen.
Waar blijf je dan ....
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 03:53:14 #154
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29803884
ah dus ipv iemand uit een modderpoel te trekken moet je er bij gaan zitten. Net doen of je het lekker vindt in die modderpoel en dan langzaamaan eruit kruipen?
Dat is volgens mij nog veel verwarrender. (voor de jongedame in kwestie)

[ Bericht 6% gewijzigd door PLAE@ op 20-08-2005 04:01:25 ]
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 03:58:10 #155
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29803912
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 03:53 schreef PLAE@ het volgende:

Ah dus ipv iemand uit een modderpoel te trekken moet je er bij gaan zitten.
Net doen of je het lekker vindt in die modderpoel en dan langzaamaan eruit kruipen?
Dat is volgens mij nog veel verwarrender.
En Talpa tv kijken is voor domme mensen uitermate geschikt om wijs te worden ....
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 03:59:27 #156
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29803926
Probeer je eens serieus in mijn post te verplaatsen zoals ik dat ook bij die van jou heb gedaan.
dank u.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:01:21 #157
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29803936
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 03:59 schreef PLAE@ het volgende:

Probeer je eens serieus in mijn post te verplaatsen zoals ik dat ook bij die van jou heb gedaan.
dank u.
En met de maat, waarmee gij meet, zal u gemeten worden.

Dank u.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:02:23 #158
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29803942
Misschien is modderpoel een verkeerde benaming. Maar je snapt prima wat ik bedoel
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:09:01 #159
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29803973
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 04:02 schreef PLAE@ het volgende:

Misschien is modderpoel een verkeerde benaming. Maar je snapt prima wat ik bedoel
Enof dat ik prima begrijp wat je bedoelt en daarom ben je ook wie je bent. PUNT.
Je geest identificeerd idd haarfijn hoe je tegenover Here God staat ja.
Heb ik vrede mee - maar geloof dat ik er niet vrolijk van word nee.
Uiteraard (tot slot) zijn varkens onreine dieren , en daar behoor je schapen vanaf te scheiden.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:15:13 #160
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29804008
Dat heeft hier toch geen reet mee te maken.

Dat wijffie probeerde zich los te maken van het beleven van het geloof als Jehova. Haar geliefde steunt haar daarin. Wat jij nu suggereert is dat hij (als hij echt van haar houdt) mee moet dat wespennest van het Jehova geloof in om dichter tot haar te komen.
Ik denk dat dat niet werkt want z'n uiteindelijke doel is toch niet om iets met dat geloof te maken te hebben. En ik denk dat uit het verhaal blijkt dat het voor haar ook niet veel positiefs gebracht heeft en het lijkt me sterk dat dat in de toekomst gaat veranderen.

Wat je voor de rest aan sneu gelul hebt te melden over mijn persoonlijke visie op het geloof lijkt mij totaal niet relevant. En het is al helemaal niet aan jou om te bepalen hoe of mijn geest tegenover god staat. Of ben jij tegenwoordig een boodschapper van god?
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 04:09 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Enof dat ik prima begrijp wat je bedoelt en daarom ben je ook wie je bent. PUNT.
Je geest identificeerd idd haarfijn hoe je tegenover Here God staat ja.
Heb ik vrede mee - maar geloof dat ik er niet vrolijk van word nee.
Uiteraard (tot slot) zijn varkens onreine dieren , en daar behoor je schapen vanaf te scheiden.
wat een ziek stukje tekst.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:29:27 #161
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29804057
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 04:15 schreef PLAE@ het volgende:
Dat heeft hier toch geen reet mee te maken.

Dat wijffie probeerde zich los te maken van het beleven van het geloof als Jehova. Haar geliefde steunt haar daarin. Wat jij nu suggereert is dat hij (als hij echt van haar houdt) mee moet dat wespennest van het Jehova geloof in om dichter tot haar te komen.
Ik denk dat dat niet werkt want z'n uiteindelijke doel is toch niet om iets met dat geloof te maken te hebben. En ik denk dat uit het verhaal blijkt dat het voor haar ook niet veel positiefs gebracht heeft en het lijkt me sterk dat dat in de toekomst gaat veranderen.

Wat je voor de rest aan sneu gelul hebt te melden over mijn persoonlijke visie op het geloof lijkt mij totaal niet relevant.
En het is al helemaal niet aan jou om te bepalen hoe of mijn geest tegenover god staat.
Of ben jij tegenwoordig een boodschapper van god?
[..]

wat een ziek stukje tekst.
Gezegend zij je met je eigenmachtige uitleg van hoe het allemaal in elkaar steekt.
Lijkt me nu meer dan logisch waarom de Gods Woord waarschuwd voor eigenmachtige uitleg van wat er in de Bijbel word gegeven.
Pas maar op dat je het niet allemaal net zo goed weet als de familie van dat meisje waarom de TS z'n ogen heeft laten vallen.
Beter-weters met grote mond zijn te over...
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:31:46 #162
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29804063
Waarom is het zo moeilijk om in normale woorden iets te vertellen als het allemaal zo helder is? .

Probeer het nog eens aub.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:39:33 #163
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29804088
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 04:31 schreef PLAE@ het volgende:

Waarom is het zo moeilijk om in normale woorden iets te vertellen als het allemaal zo helder is? .

Probeer het nog eens aub.
Hoezo heb jij nou behoefte aan uitleg.
Je snapt het allemaal zo goed.
En als het aan jou ligt ga je als ongelovige nog ff op vrijdag nacht iemand die gelooft overklassen met je wijsheid en kennis ... Petje af hoor..
Ga ik nu wachten met posten totdat jij het niet meer weet en de beurt weer uit handen geeft.
Succes en laat je horen hé
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:42:29 #164
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29804094
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 04:29 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Gezegend zij je met je eigenmachtige uitleg van hoe het allemaal in elkaar steekt.
Lijkt me nu meer dan logisch waarom de Gods Woord waarschuwd voor eigenmachtige uitleg van wat er in de Bijbel word gegeven.
Pas maar op dat je het niet allemaal net zo goed weet als de familie van dat meisje waarom de TS z'n ogen heeft laten vallen.
Beter-weters met grote mond zijn te over...
Hier probeer je iets te zeggen wat voor jij blijkbaar erg duidelijk is. Ik word er echter totaal geen wijs uit dus vraag ik je om het iets simpeler te formuleren . En als ik hier reageerde om je belachelijk te maken oid...dan mag je best zo lomp reageren als in de post hiervoor. Maar daar ben ik niet mee bezig dus helaas.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:48:13 #165
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29804116
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 04:42 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Hier probeer je iets te zeggen wat voor jij blijkbaar erg duidelijk is. Ik word er echter totaal geen wijs uit dus vraag ik je om het iets simpeler te formuleren . En als ik hier reageerde om je belachelijk te maken oid...dan mag je best zo lomp reageren als in de post hiervoor. Maar daar ben ik niet mee bezig dus helaas.
Een spotter zoekt naar wijsheid – tevergeefs,
wie verstandig is, vindt zonder moeite kennis.

Blijf uit de buurt van een dwaas,
er komt geen verstandig woord over zijn lippen.

Door zijn wijsheid weet de wijze welke weg hij moet gaan,
dwazen bedriegen zichzelf met hun dwaasheid.

Wat dwazen verenigt, is hun wangedrag,
oprechten waarderen elkaar.

zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:50:41 #166
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29804125
Je bent dus blijkbaar geen haar beter dan de dwazen in je verhaaltje
pi_29804191
Helaas is hier geen zinnig woord van te begrijpen.....is ook de bedoeling van denk ik. Probeer eens normaal te praten, DURF.

Een spotter zoekt naar wijsheid – tevergeefs,
wie verstandig is, vindt zonder moeite kennis.

Blijf uit de buurt van een dwaas,
er komt geen verstandig woord over zijn lippen.

Door zijn wijsheid weet de wijze welke weg hij moet gaan,
dwazen bedriegen zichzelf met hun dwaasheid.

Wat dwazen verenigt, is hun wangedrag,
oprechten waarderen elkaar.

[/quote]
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 05:17:52 #168
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29804194
edit: laat maar
pi_29804200
edit: leg toch maar eens ff uit.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 05:25:56 #170
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29804204
Tiesmans is gelovig en voelt zich beter dan ongelovigen die voglens hem dwazen zijn. Meer kan ik er niet uit opmaken.
pi_29804209
Vind ik heel knap van jou, ik kan er niks uit opmaken
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 05:30:55 #172
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29804212
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 06:58:56 #173
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29804316
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 05:25 schreef PLAE@ het volgende:

Tiesmans is gelovig en voelt zich beter dan ongelovigen die voglens hem dwazen zijn. Meer kan ik er niet uit opmaken.
Maar PLAE doet ook al de hele nacht goed z'n best om te oordelen als een wijs man..
Jammer alleen dat hij in tegenstelling tot z'n "goede" bedoeling(en) slechts lucht produceerd.
(Bijbel gedeelte over Prediker lezen zou kunnen helpen om te begrijpen wat ik zeg.)
En dan hoopt ie ? Dat ik het waar mogelijk, nog vervelend vind, wanneer er weer een "luchtige" reactie door hemzelf is gepost.
Nou geen probleem hoor PLAE doe jij maar gewoon elke thread waarin ik post infiltreren.
Doe je des te meer die geest van je eer aan..
Remember.. "Geest bewijst standpunt tegenover Here God" ...
Je bewijst slechts wat ik al geloof, elke keer opnieuw.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tiesemans op 20-08-2005 07:30:12 (Prediker lezen -Bijbel- (nbg51) TIP) ]
pi_29804717
Jongens, doe geen moeite. Tiesemans spreekt enkel in raadselen. Wie oren heeft, die hore.
pi_29804795
Wie niet zaait, die oogst niet.
Hoe kun jij nou hopen op een gelukkig einde als je niet bereid bent om ver te gaan voor haar.
En ik bedoel dus niet brieven schrijven en nog is brieven schrijven, om vervolgens met geloofbashing te beginnen.
Ik doelde meer op praten met haar zus en haar zwager, ouders opzoeken en laten zien of je Godsvruchtig mens bent of niet.
Blijkbaar wel de lust en passie willen incasseren alsof het honing is.
Maar mogelijke (zware) hinderenissen "orgineel" nemen, welk komen kijken in een relatie met een vrouw ho maar.
Je doet haar mede nu bewijzen dat haar moeder "mogelijk" meer gelijk zou kunnen hebben dan jou lief is.
Neemt niet weg dat ik wel merk dat je bloed weer langzaam richting je hersens begint te stromen ipv je onderlijf, want de toon is behoorlijk anti geworden zo aan het einde van de liefdesroes.
Haar slecht verwijten maken en alle gedragingen ondernemen welk koren op de molen zijn van je tegenstanders nee...

Houd je werkelijk van haar dan behoort jou geloof sterker te zijn dan dat van haar ouders..
Liefde remember... zuivere liefde tussen man en vrouw... Here God kan het zeker waarderen.
Waar blijf je dan ....

Tiesemans wie ben jij om te oordelen wat ik tijdens onze relatie allemaal wel niet geprobeerd heb!! Ik heb vaak genoeg voorgesteld om met haar ouders te gaan praten! Alleen zij hebben daar nooit voor open gestaan. 1 keer hadden we met ze afgesproken alleen vlak daarvoor had de moeder het gecancelled omdat ze het emotioneel niet aankon! ZIJ hebben nooit de moeite genomen om mij te leren kennen, omdat ik simpelweg toch van de Satan deel uitmaak..... Die moeder is wel een keer scheinheilig in mijn winkel komen kijken om te zien hoe ik er uit zag. Dat vind ik echt zo vreselijk zwak.... Ben zelfs met mijn ex meegeweest naar de het laatste avondmaal. Dus Tiesemans voortaan eerst vragen voordat je dingen gaat beweren a.u.b.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 09:31:28 #176
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29805060
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 08:53 schreef invincible25 het volgende:

Tiesemans wie ben jij om te oordelen wat ik tijdens onze relatie allemaal wel niet geprobeerd heb!! Ik heb vaak genoeg voorgesteld om met haar ouders te gaan praten!
Alleen zij hebben daar nooit voor open gestaan.
1 keer hadden we met ze afgesproken alleen vlak daarvoor had de moeder het gecancelled omdat ze het emotioneel niet aankon!
ZIJ hebben nooit de moeite genomen om mij te leren kennen, omdat ik simpelweg toch van de Satan deel uitmaak.....
Die moeder is wel een keer scheinheilig in mijn winkel komen kijken om te zien hoe ik er uit zag.
Dat vind ik echt zo vreselijk zwak....
Ben zelfs met mijn ex meegeweest naar de het laatste avondmaal.
Dus Tiesemans voortaan eerst vragen voordat je dingen gaat beweren a.u.b.
Ik heb geen wegend oordeel klaar liggen want in dat geval zou ik niet reageren, metende met de maat van deze dame d'r ouders.
Ik ben zelfs van mening dat wanneer je mij werkelijk wil begrijpen je zult snappen dat juist mensen die te pas en te onpas strooien met satan, om mensen te bestempelen dat het een lieve lust is, vaker dan eens, schijn gelovigen zijn welk de mantel van religie dragen maar zelf van de duivel zijn.
Die moeder ziet mogelijk in jou een bedreiging voor de invloed die zij uitoefend en welk haar voldoening geeft als Jehova getuige en haar geloof fanatisme voedt..
Ik verwacht van je dat je probeert in te zien (en mogelijkerwijs heb je dat al ingezien) dat de mens al eeuwen het exacte probleem tegenkomt welk jou nu overkomt.
En telkens is het (logisch of niet) vaker dan eens, dezelfde uitkomst die, ik ook mede , in deze eeuw wederom te horen krijg.
Je woordkeuze en het geduld dat je opbrengt om mij te antwoorden, getuige van een goed mens dat werkelijk oprecht verdriet heeft, maar mogelijk te kort door de bocht wil gaan om veilig te stellen wat z'n hartje zéér begeerd..
En als ik tegen je zeg "vraag Heere Jezus om hulp" vraag ik je niet om jezelf tenonder te laten gaan in eenzelfde invloed als welk je vriendin ondervind, evenals haar ouders. Neen.
Ik vraag je om open te staan voor oprechte kracht, liefde en hoop, en niet voor uitputting, haat en verslagenheid.
Nogmaals sommigen menen dat ik slechts in raadselen kan spreken om me verstaanbaar te me maken.
Laat mij je dan zeggen ik geloof dat wanneer jij werkelijk hoop houd en gelooft dat je deze vrouw verdiend je zult zien dat liefde wel degelijk kan winnen van misplaatst geloof fanatisme.
Als de God welk zij aanbid dezelfde is die Ik Here God noem, en de eenzelfde is als waarin ik geloof, dan zul jij nog verbaasd staan van hoe onverwacht jou leven nog kan veranderen.
Dat heeft Jezus bewezen door zich door onrechtvaardigen te laten kruizigen en dat snappen deze ouders dus niet want die gedragen zich, blijkens jou woorden meer dan onrechtvaardig.
En dit terwijl ze menen Godsvruchtige mensen te zijn.
Mocht ik je dus gekwetst hebben, weest niet bedroefd en teleurgesteld, ook niet in mij, ik gun je namelijk van harte dat het goed komt, ook ik ben mens en begrijp verdriet en teleurstelling maar al te goed.
Vandaar dat ik ook deze maal de moeite neem om door te laten klinken dat het ook mij aan het hart gaat dat je zou "verscheurd" moet worden omwille van liefde.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 09:32:35 #177
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29805074
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 08:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jongens, doe geen moeite. Tiesemans spreekt enkel in raadselen. Wie oren heeft, die hore.
Pcies.... lieve schat ... want onthouden heb je het.

"Wie oren heeft, die hore"
pi_29810107
wordt een beetje moe van mensen zoals tiesemans. altijd "gezeur" klaar om twijfel in eigen geloof te versterken door zo hard mogelijk te schreeuwen en mensen tot zijn standpunt te brengen.
als je echt zoveel geloof hecht in je god dan hoef je echt niet zo te schreeuwen. en daarnaast, je almachtige god straft de heidenen toch wel.

helaas zijn jehova's een gemeenschap waar zoals vaker gezegd je als buitenstaander niet tussen kunt komen. de meid in kwestie zal dus alleen terug te krijgen zijn als je de juiste woorden weet te vinden en de juiste daden. toch zal het succes afhangen van jouw toewijding tot haar en van het feit of ze ooit om je gegeven heeft. als ze ooit van je heeft gehouden en jij haar als mens/persoon zal hebben behandeld dan zal dat altijd bij haar blijven hoe hard die jehova's ook schreeuwen.

weet je waar ik nu zin in heb, naar de eerste beste jehova kutclub te gaan. me aanmelden als een instabiel, geemotioneerd labiel figuur die op zoek is naar liefde en genegenheid. infiltreren en alle dochters in de club daar eens flink een beurt geven

wie kent een adres hier in de buurt van enschede

toch ben ik blij dat als er een god zou zijn dat hij je beoordeeld op je daden.
ik kan gerust zeggen: "god is homofobe eikel met een pikzuigende zoon"
heb genoeg krediet opgebouwd
Islam=facisme
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:12:00 #179
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29810368
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:31 schreef Tiesemans het volgende:
Nogmaals sommigen menen dat ik slechts in raadselen kan spreken om me verstaanbaar te me maken.
Nou je hebt het tegendeel enigzins bewezen. Hulde
Aan zo'n post hebben mensen iets. Het vage gebrabbel daarvoor niet.

Ik zie de 'raadsels' zoals jij ze noemt hiervoor meer als een zwaktebod dan als raadels.
pi_29811297
ik moest wel lachen om je reactie darkdancer! het probleem van mijn ex is dat ze gewoon bang voor haar moeder was. Ik heb vaak genoeg tegen haar gezegd dat ze het eens moest proberen om een week geen contact met haar op te nemen. Dot kon ze gewoon niet, na een paar dagen voelde zij zich schuldig en ging weer bellen. Het is echt een vreselijk mooie vrouw om te zien. Dan nu te denken dat al die geile gefrusteerde Jehovahs achter haar aan gaan zitten
Nee hoor er was met geen mogelijkheid tussen te komen. Als ik haar eruit had willen krijgen, dan had ik me echt als een keiharde klootzak moeten gedragen denk ik. Ik weet het niet. Ben veels te lief en geduldig geweest. In het laatste berichtje zei ze nog dat IK niet bang hoef te zijn om haar nog tegen te komen.... Ze gaat dus terug naar Overijssel ver hier vandaan..... Ze was eerder bang om mijn ouders tegen te komen. De dag voor dat het uitging waren mijn ouders nog bij haar in de winkel geweest en toen deed ze hartstikke leuk en spontaan, alsof er niets aan de hand was
Hoe bedoel je acteren?
pi_29811345
Psychisch verknipt. Twee persoonlijkheden denk ik achteraf. Aan de ene kant het leuke vrolijke meisje en aan de andere kant het diepongelukkige meisje dat gevangen zit in haar eigen geloof...
pi_29811885
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:49 schreef invincible25 het volgende:
Psychisch verknipt. Twee persoonlijkheden denk ik achteraf. Aan de ene kant het leuke vrolijke meisje en aan de andere kant het diepongelukkige meisje dat gevangen zit in haar eigen geloof...
je ziet het verkeerd. een mens heeft behoefte aan andere mensen, liefde genegenheid etc.
zij is opgegroeid als jehova, de gemeenschap is haar familie. alle vrienden waar ze genegenheid en liefde vind zijn jehova. zij ziet misschien wel in dat dat verkeerd is maar ze wil dat gewoon niet opgeven. dat is heel begrijpelijk. als zij voor jou kiest stort ze zich in het onbekende. je kunt haast zeggen dat ze dood gaat en opnieuw moet beginnen.

als ze voor jou zou kiezen dan heeft ze alleen JOU! de rest bestaat niet meer. doordat ze een tijdje uit de jehova-kringen is gestapt weet je al dat ze erover twijfeld en dat ze daar niet echt gelukkig is.
echter de keuze voor jou is moeilijk aangezien jij ook niet een complete zekerheid bent. wat als ze voor jou kiest en het gaat na 2 jaar uit? dan is ze alleen (of dat denkt ze).

wat je ook beslist of doet, er ligt een zeer zware verantwoordelijkheid bij jou. als we ervan uitgaan dat ze voor jou kiest dan heeft ze alleen jou. mocht je haar "zat" zijn na 3 maanden en het uitmaken dan is ze alleen en gaat ze misschien helemaal kapot. wat jou keuze dan ook zou zijn, je morele verantwoordelijkheid zal blijven dat je altijd minimaal haar beste vriend moet blijven en haar moet leren omgaan met het normale leven en moet zorgen dat ze deel word van de samenleving.

je kunt achter haar aangaan en haar misschien ook terug krijgen. het blijft echter een gevecht tegen een complete gemeenschap die alles doet om haar te behouden. je zult echt de goede woorden en daden moeten kunnen vinden om haar te krijgen. tis zeker niet gemakkelijk maar wel uitvoerbaar voor iemand die echt verliefd en gek op haar is.

btw waar in overijssel is ze gaan wonen? misschien ken ik die plaats wel en wil dan wel eens bij de plaatselijke jehova-gemeenschap gaan kijken
Islam=facisme
pi_29812349
ik begrijp precies wat je bedoeld. En toch vind ik dat ze gevangen zit in haar geloof. Ze mag gewoon niet houden van iemand buiten het geloof. Ze zei op het einde van onze relatie ook dat ze de contacten met haar familie miste. Ze kon niet meer op een normale manier met ze omgaan. Er hing altijd een bepaalde sfeer. De druk om zich te verantwoorden voor haar gedrag. Ik weet ook niet of ik het aangekund had om nog langer door te gaan op deze manier. De laatste paar maanden werd ik ook steeds nerveuzer vanwege de onzekerheid of ze voor mij zou gaan. Wat jij al zei ze heeft het niet aangedurfd om voor mij te gaan en dan geen ''zekerheid'' te hebben. Je moet vreselijk sterk in je schoenen staan om die stap te nemen. Misschien was ik er dan ook wel aan onderdoor gegaan. Dat ging ik nu eigenlijk al. Ik sliep ook slecht de laatste tijd, was ook nerveus etc... Dit heb ik ook laten merken aan haar. Ik ben iemand die heel emotioneel is, ik kan dat niet verbergen.
Dat neemt niet weg dat ze dit niet goed gedaan heeft. Ze had het in mijn ogen op een veel ''nettere'' manier kunnen beeindigen.

Ik zou niet weten hoe die plaats heet........ maakt me ook niet uit.... uit het oog uit het hart denk ik dan maar. Ze woont op het moment nog vlak naast me.......
pi_29812547
hoe gingen jullie met elkaar om? gingen jullie vaak uit? stappen met vrienden, op bezoek bij vrienden, op bezoek bij jouw familie?

kortom hoe zag haar sociale leven/omgeving eruit toen ze uit de jehova-wereld was gestapt?

lijkt me dat ze op jou na vrij weinig contact had met haar omgeving...
Islam=facisme
pi_29813264
Zij had zelf eigenlijk totaal geen eigen vrienden. Wij gingen heel vaak bij haar tante op bezoek. Gingen daar vaak eten, pastten op het huis enz. Die tante is uit het geloof gestapt en ook getrouwd met iemand buiten het geloof. Het werd ook vreselijk afgekeurd door haar moeder dat ze met die tante omging. Die zag het als een gevaar. We zijn een paar keer naar een ''groter'' feest geweest. Voor de rest gingen we eigenlijk nooit naar de kroeg toe. Ik zelf ben ook niet een uitgaanstype. Ik ging dan wel een aantal keer met vrienden naar de kroeg. Zij is nooit meegeweest. Mijn leven bestond eigenlijk alleen uit haar en mijn werk en familie. Ik heb mijn vrienden ook een beetje verwaarloosd tijdens de relatie. Ik was zo blij met haar. Had nooit eerder een echte relatie gehad. Mijn ex had ook niet echt de behoefte om mijn vrienden te leren kennen. Zijn wel af en toe wat vrienden langsgeweest. Zij vond het leeftijdsverschil met mijn vrienden ook groot. Mijn vriendenkring is rond de 23, 24, 25 jaar. Zij is bijna 31. Ik heb zelf ook nooit de moeite genomen om haar meer binnen die kring te krijgen. Zij had een heel klein wereldje buiten haar geloof.
Terwijl ze een heel spontaan, vrolijke meid is waar iedereen gek op was. Ik denk dat ook een soort onzekerheid is. Heel vrolijk doen, terwijl je vreselijk onzeker bent. Ik zelf ben het contact met vrienden weer aan het oppakken. Ik bedoel ik ben mijn werk eind april kwijtgeraakt en 2 maanden later haar. Dat zijn twee harde klappen. Mijn sociale leven ben ik weer aan het opbouwen. Is wel moeilijk moet ik zeggen. Ik ben nooit iemand geweest die vaak bij vrienden was en/of naar de kroeg ging.
Ze heeft nu in ieder geval weer het contact met thuis ''hersteld''. Toch een soort zekerheid voor haar. Vrienden buiten het geloof heeft ze nooit gehad.
  zondag 21 augustus 2005 @ 04:22:50 #186
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29831590
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:00 schreef DarkDancer het volgende:

Weet je waar ik nu zin in heb, naar de eerste beste jehova kutclub te gaan.
Mij aanmelden als een instabiel, geëmotioneerd en labiel figuur, die op zoek is naar liefde en genegenheid.
Infiltreren en alle dochters in de club daar eens flink een beurt geven

wie kent een adres hier in de buurt van enschede

Toch ben ik blij dat als er een god zou zijn dat hij je beoordeeld op je daden.
ik kan gerust zeggen: "god is homofobe eikel met een pikzuigende zoon"
heb genoeg krediet opgebouwd
"Fijn" dat je oprecht je mening geeft, als er zoiets zou bestaan als kleur bekennen dan weet jij hoe dat zou moeten.
Daar kunnen mensen nou echt een voorbeeld aan nemen hoe het niet moet reageren als je knarstandend, woorden zoekt om duidelijk te maken wat je van binnen verscheurd.
En daar hoef ik beste Darkdancer ook niks aan toe te voegen je sticht meer dan genoeg dat blijkt.
Ik zal voor je bidden want dat lijkt me een goede zaak.
En invincible25 jij succes en dat je maar gelukkig moge worden.
pi_29843578
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 04:22 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

"Fijn" dat je oprecht je mening geeft, als er zoiets zou bestaan als kleur bekennen dan weet jij hoe dat zou moeten.
Daar kunnen mensen nou echt een voorbeeld aan nemen hoe het niet moet reageren als je knarstandend, woorden zoekt om duidelijk te maken wat je van binnen verscheurd.
En daar hoef ik beste Darkdancer ook niks aan toe te voegen je sticht meer dan genoeg dat blijkt.
Ik zal voor je bidden want dat lijkt me een goede zaak.
En invincible25 jij succes en dat je maar gelukkig moge worden.
dat vind ik nu zeer kwetsend, kan ik hier ook aangifte van doen?
met de meeste gelovigen valt gewoon niet te discussieren. zeg knakker geloof je ook nog steeds dat de aarde plat is?
Islam=facisme
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:31:19 #188
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29843619
Hou eens op met je gezuig, DarkDancer!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_29872867
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:31 schreef Copycat het volgende:
Hou eens op met je gezuig, DarkDancer!
sorry maar die irritante gelovigen mogen wel eikelen en ik niet?
Islam=facisme
pi_29877049
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 08:53 schreef invincible25 het volgende:

Tiesemans wie ben jij om te oordelen wat ik tijdens onze relatie allemaal wel niet geprobeerd heb!!
Da's met alle geloofskwesties zo. Als je niet gelovig ben, of als je je niet kunt binden aan een gelovig persoon, dan heb je gewoon niet hard genoeg geprobeerd. Toch nog maar even doorzetten. Ook al duurt het je levenlang.

Is God tenminste wel trots op je.
pi_29877064
Tja, en als raad aan TS: ik vind het bijzonder knap dat je het uberhaupt met haar hebt uitgehouden. Ikzelf zou mn respect tegenover een dergelijk persoon snel verliezen als ik zou zien hoe ze zichzelf verzuipt in dergelijke kringen. Ook al is het haar familie. Zou er iig mee kappen; er zijn genoeg andere vrouwen die veel , en veel beter bij je passen. Sterkte ermee.
pi_29879892
Als zij bij dat geloof wilt blijven is dat haar keuze,moet je accepteren.Maar als ze met jou naar bed is geweest,is ze niet zo'n geweldige JG
pi_29881469
Achteraf denk ik nu ook wat heb ik het verschrikkelijk lang uitgehouden! Eigenlijk draaide binnen de relatie alles om haar. Heb het gevoel dat ik me altijd aan haar stemming moest aanpassen. De laatste paar maanden werd ze alleen maar nerveuzer en moeier. Daardoor werd ik het ook, omdat die onzekerheid dan weer toesloeg of ze wel bij mij zou blijven! Ik heb flink wat maanden in de angst gezeten of ze wel voor mij zou kiezen. En als dat uiteindelijk dan niet gebeurd komt dat aan als een mokerslag....

"Maar als ze met jou naar bed is geweest,is ze niet zo'n geweldige JG " JG kunnen (zogenaamd) om Gods vergiffenis vragen als ze berouw tonen.
pi_29882155
Dat kan wel ja,maar de meesten doen dat niet,eerst trouwen
pi_29894352
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:52 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dat kan wel ja,maar de meesten doen dat niet,eerst trouwen
geen "sex" voor huwelijk. meest stomme onzin die ik heb gehoord.
een vriend van me heeft ook een gelovig meisje en die doen alles behalve het volgens mij.

als ik gek ben op een meisje, dus echt gek en haar niet puur voor de sex wil dan is er toch een band van vertrouwen, liefde en alles. wat is er dan voor reden om niet de liefde met elkaar te bedrijven...
Islam=facisme
pi_29896201
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:17 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

geen "sex" voor huwelijk. meest stomme onzin die ik heb gehoord.
een vriend van me heeft ook een gelovig meisje en die doen alles behalve het volgens mij.

als ik gek ben op een meisje, dus echt gek en haar niet puur voor de sex wil dan is er toch een band van vertrouwen, liefde en alles. wat is er dan voor reden om niet de liefde met elkaar te bedrijven...
De Bijbel
pi_29897537
In de bijbel staat volgens mij nergens letterlijk dat je voor de huwelijksvoltrekking geen seks mag hebben. Wel is het zo dat mensen in de bijbel getrouwd zijn vanaf het moment dat ze seks hebben.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:08:58 #198
127158 MisterTata
Ja, tuurlijk..jij hebt gelijk.
pi_29897643
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]

De Bijbel
Ja iemand die mij kan vertellen waar daat staat, ik ben al heel lang benieuwd want ben het zelf nog nooit tegen gekomen in geen enkele Bijbelvertaling
Er zijn drie soorten mensen; mensen die wel kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
pi_29897714
Adam en Eva zijn trouwens nooit getrouwd. Maar ja, in hun geval kon er natuurlijk ook niet buiten de deur geneukt worden dus het was niet nodig.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:25:21 #200
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29912850
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In de bijbel staat volgens mij nergens letterlijk dat je voor de huwelijksvoltrekking geen seks mag hebben. Wel is het zo dat mensen in de bijbel getrouwd zijn vanaf het moment dat ze seks hebben.
Maar de Geest zegt nadrukkelijk, dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen van boze geesten volgen,
door de huichelarij van leugensprekers, die in hun eigen geweten gebrandmerkt zijn,
het huwelijk verbieden en het genot van spijzen, welke God toch geschapen heeft om met dankzegging te worden gebruikt door de gelovigen, die tot erkentenis der waarheid gekomen zijn.
Want alles wat God geschapen heeft, is goed en niets daarvan is verwerpelijk,
als het met dankzegging aanvaard wordt:
want het wordt geheiligd door het woord Gods en door gebed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')