quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 08:53 schreef invincible25 het volgende:Tiesemans wie ben jij om te oordelen wat ik tijdens onze relatie allemaal wel niet geprobeerd heb!! Ik heb vaak genoeg voorgesteld om met haar ouders te gaan praten!
Alleen zij hebben daar nooit voor open gestaan.
1 keer hadden we met ze afgesproken alleen vlak daarvoor had de moeder het gecancelled omdat ze het emotioneel niet aankon!
ZIJ hebben nooit de moeite genomen om mij te leren kennen, omdat ik simpelweg toch van de Satan deel uitmaak.....
Die moeder is wel een keer scheinheilig in mijn winkel komen kijken om te zien hoe ik er uit zag.
Dat vind ik echt zo vreselijk zwak....
Ben zelfs met mijn ex meegeweest naar de het laatste avondmaal.
Dus Tiesemans voortaan eerst vragen voordat je dingen gaat beweren a.u.b.
Ik heb geen wegend oordeel klaar liggen want in dat geval zou ik niet reageren, metende met de maat van deze dame d'r ouders.
Ik ben zelfs van mening dat wanneer je mij werkelijk wil begrijpen je zult snappen dat juist mensen die te pas en te onpas strooien met satan, om mensen te bestempelen dat het een lieve lust is, vaker dan eens, schijn gelovigen zijn welk de mantel van religie dragen maar zelf van de duivel zijn.
Die moeder ziet mogelijk in jou een bedreiging voor de invloed die zij uitoefend en welk haar voldoening geeft als Jehova getuige en haar geloof fanatisme voedt..
Ik verwacht van je dat je probeert in te zien (en mogelijkerwijs heb je dat al ingezien) dat de mens al eeuwen het exacte probleem tegenkomt welk jou nu overkomt.
En telkens is het (logisch of niet) vaker dan eens, dezelfde uitkomst die, ik ook mede , in deze eeuw wederom te horen krijg.
Je woordkeuze en het geduld dat je opbrengt om mij te antwoorden, getuige van een goed mens dat werkelijk oprecht verdriet heeft, maar mogelijk te kort door de bocht wil gaan om veilig te stellen wat z'n hartje zéér begeerd..
En als ik tegen je zeg "vraag Heere Jezus om hulp" vraag ik je niet om jezelf tenonder te laten gaan in eenzelfde invloed als welk je vriendin ondervind, evenals haar ouders. Neen.
Ik vraag je om open te staan voor oprechte kracht, liefde en hoop, en niet voor uitputting, haat en verslagenheid.
Nogmaals sommigen menen dat ik slechts in raadselen kan spreken om me verstaanbaar te me maken.
Laat mij je dan zeggen ik geloof dat wanneer jij werkelijk hoop houd en gelooft dat je deze vrouw verdiend je zult zien dat liefde wel degelijk kan winnen van misplaatst geloof fanatisme.
Als de God welk zij aanbid dezelfde is die Ik Here God noem, en de eenzelfde is als waarin ik geloof, dan zul jij nog verbaasd staan van hoe onverwacht jou leven nog kan veranderen.
Dat heeft Jezus bewezen door zich door onrechtvaardigen te laten kruizigen en dat snappen deze ouders dus niet want die gedragen zich, blijkens jou woorden meer dan onrechtvaardig.
En dit terwijl ze menen Godsvruchtige mensen te zijn.
Mocht ik je dus gekwetst hebben, weest niet bedroefd en teleurgesteld, ook niet in mij, ik gun je namelijk van harte dat het goed komt, ook ik ben mens en begrijp verdriet en teleurstelling maar al te goed.
Vandaar dat ik ook deze maal de moeite neem om door te laten klinken dat het ook mij aan het hart gaat dat je zou "verscheurd" moet worden omwille van liefde.