Blijf gewoon jezelf.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:57 schreef invincible25 het volgende:
het is moeilijk om mijn ex uit mijn kop te krijgen. Het is een tegenstrijdig gevoel. Aan de ene kant ze heeft mij vreselijk veel pijn gedaan door voor haar geloof te "kiezen''. En aan de andere kant ben je toch nog gek op haar en hoop je tegen beter weten in dat ze tot bezinning komt. Dit was mijn eerste echte serieuse relatie, ik denk dat het daarom nog moeilijker is. Wat ik wel goed vind is dat ik mij niet in haar geloof heb laten meesleuren, want dat zie je ook maar al te vaak gebeuren!
Iedereen kiest voor zijn of haar eigen geloof. Het is aan jou de taak om haar duidelijk te maken, dat jij daar in past! Uiteraard, door zo min mogelijk vrijheid op te geven.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:57 schreef invincible25 het volgende:
het is moeilijk om mijn ex uit mijn kop te krijgen. Het is een tegenstrijdig gevoel. Aan de ene kant ze heeft mij vreselijk veel pijn gedaan door voor haar geloof te "kiezen''.
Als jij een houding aanneemt waarin je zegt dat zij fout zit, dan zul je haar volgens mij niet snel overtuigen. Ze zit dan tussen twee dreigementen in en tja ... dan kies ze voor zekerheid: Haar ouders.quote:En aan de andere kant ben je toch nog gek op haar en hoop je tegen beter weten in dat ze tot bezinning komt.
Altijd lastig ... die balans tussen vrijheid en compromissen binnen een relatiequote:Dit was mijn eerste echte serieuse relatie, ik denk dat het daarom nog moeilijker is. Wat ik wel goed vind is dat ik mij niet in haar geloof heb laten meesleuren, want dat zie je ook maar al te vaak gebeuren!
Alleen de homo's, de niet gelovigen (heidenen), satanisten daargelaten natuurlijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:29 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
God zou niemand uitsluiten.......
Heel veel sterkte er mee iig.
Het zijn slechts de mensen die dat geloven ... als jij als homo of heiden ergens anders in gelooft, heb hoef je je geen zorgen te maken. Behalve voor gefrustreerde mensen, die je vervolgens als bedreiging zien.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:37 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Alleen de homo's, de niet gelovigen (heidenen), satanisten daargelaten natuurlijk.
![]()
Wil je beweren dat die niet buitengesloten worden uit een gelovige gemeenschap?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:40 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het zijn slechts de mensen die dat geloven ... als jij als homo of heiden ergens anders in gelooft, heb hoef je je geen zorgen te maken. Behalve voor gefrustreerde mensen, die je vervolgens als bedreiging zien.
Alleen door mensen in een gemeenschap die zich bedreigd voelen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:47 schreef het.ismij het volgende:
[..] Wil je beweren dat die niet buitengesloten worden uit een gelovige gemeenschap?
Uhmzz laat dat nou net in elke gemeenschap wel iemand zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:53 schreef Tarot het volgende:
[..]
Alleen door mensen in een gemeenschap die zich bedreigd voelen.
Inderdaad ... élke gemeenschap. Ook bij de zogenaamde anti-gelovigen...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:04 schreef het.ismij het volgende:
[..] Uhmzz laat dat nou net in elke gemeenschap wel iemand zijn.
Het zijn mensen, die zulken uit sluiten. Niet God.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:37 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Alleen de homo's, de niet gelovigen (heidenen), satanisten daargelaten natuurlijk.
![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:42 schreef DarkDancer het volgende:
misschien moet je haar ff een tijdje compleet met rust laten.
dan na 2 maanden ga je naar haar toe en vraag je of ze gelukkig is waar ze nu is en dat je al die tijd nog steeds van haar houdt. vraag haar of ze niet wil kiezen voor zichzelf, en dat als ze ooit van jou gehouden geeft dan niet voor jou en liefde wil gaan. etc. en einde besluit je met "en als je nooit gek op me bent geweest, of nu niet meer, en je me nooit meer wilt zien moet je dat zeggen want dan zal ik uit liefde voor jou nooit meer contact met je zoeken, tenzij je mijn hulp nodig hebt"
Dwaze uitspraken daar ben je geloof ik goed in.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef DarkDancer het volgende:
met gelovigen is simpelweg niet te praten.
Ze hebben het over respect en gods liefde maar zijn zo achterbaaks en gemeen dat het te achterlijk voor woorden is.
Ik zou gewoon een paar vrienden optrommelen en naar de bijeenkomst van haar gemeenschap gaan.
Sla alle kerels tegen de vlakte en zeg dat je elke week terugkomt als ze niet kappen met die smerige mind-spelletjes.
Tja of mogelijk voor mensen die je een rad voor je ogen draaien door mensen te laten delen in hun eigen "valse" onbezorgdheid.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:40 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het zijn slechts de mensen die dat geloven ... als jij als homo of heiden ergens anders in gelooft, heb hoef je je geen zorgen te maken. Behalve voor gefrustreerde mensen, die je vervolgens als bedreiging zien.
Absoluut. Religie verstrekt die gevoelens echter wel..quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:45 schreef Tarot het volgende:
Het is volgens mij meer een menselijk instinct om sterke afwijkende personen als bedreiging te zien, dan dat het met religie te maken heeft.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 07:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Absoluut. "valse" Religie verstrekt die gevoelens echter wel..
Dan valt het christendom daar ook onder. Ook het christendom bouwt sterk op een wij/zij-verdeling, en heeft in haar heilige schriften een aanzienlijke stapel vervloekingen klaar liggen voor 'zij'.quote:
Het ware offer & Opwekking tot liefdequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 07:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan valt het christendom daar ook onder.
Ook het christendom bouwt sterk op een wij/zij-verdeling, en heeft in haar heilige schriften een aanzienlijke stapel vervloekingen klaar liggen voor 'zij'.
Er bestaan wel religies die alleen voor 'wij' gaan, en 'zij' links laten liggen.
Dat zijn over het algemeen echter wel sektarische geloven, en dat is ook niet voor iedereen weg gelegd.
Weest blijde met de blijden, weent met de wenenden.quote:Zegent wie u vervolgen, zegent en vervloekt niet.
Het begint erg off-topic te worden. In het centrale christendomtopic in WFL wil ik er best verder op ingaan als je werkelijk niet begrijpt waar ik het over heb. Deze topic gaan we weer even on-topic, nl. het onderhouden van een relatie mte een Jehova's getuige.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:00 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Opwekking tot liefde
[..]
Weest blijde met de blijden, weent met de wenenden.
Weest onderling eensgezind, niet zinnende op hoge dingen, maar voegt u in het eenvoudige. Weest niet eigenwijs.
Vergeldt niemand kwaad met kwaad; hebt het goede voor met alle mensen.
Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.
Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven:
Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here.
Maar, indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten;
indien hij dorst heeft, geef hem te drinken,
want zo zult gij vurige kolen op zijn hoofd hopen.
Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Kortom u zegt ?
Ten eerste maakt men de wond schoon voordat men een poging waagt deze te verbinden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het begint erg off-topic te worden. In het centrale christendomtopic in WFL wil ik er best verder op ingaan als je werkelijk niet begrijpt waar ik het over heb. Deze topic gaan we weer even on-topic, nl. het onderhouden van een relatie mte een Jehova's getuige.
Geloof in Christus is iets wat je hebt of niet hebt, niet iets waar je voor kiest. Of bedoel je dat TS moet doen alsof hij gelooft in Christus? Dat lijkt mij nl. ook niet de weg..quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:07 schreef Tiesemans het volgende:
Ikzelf ben van mening als de TS naar de ouders van dit meisje toestapt, en enig geloof in Heere Jezus Christus heeft, dat dan de wonderen de wereld nog niet uit zijn.
Hoe in een goede afloop te geloven zonder geloof.....![]()
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geloof in Christus is iets wat je hebt of niet hebt, niet iets waar je voor kiest.
Of bedoel je dat TS moet doen alsof hij gelooft in Christus?
Dat lijkt mij nl. ook niet de weg..
Het geheimenis van de roeping der heidenen.quote:Daarnaar kunt gij bij het lezen u een begrip vormen van mijn inzicht in het geheimenis van Christus,
dat ten tijde van vroegere geslachten niet bekend is geworden aan de kinderen der mensen,
zoals het nu door de Geest geopenbaard is aan de heiligen, zijn apostelen en profeten:
(dit geheimenis), dat de heidenen mede-erfgenamen zijn,
medeleden en medegenoten van de belofte in Christus Jezus door het evangelie,
waarvan ik een dienaar geworden ben naar de genadegave Gods,
die mij geschonken is naar de werking zijner kracht.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:19 schreef het.ismij het volgende:
Maar daar kom je dus NIET tussen mits TENZIJ je hetzelfde geloof hebt.
Vergeet alleen niet dat het meisje in kwestie zelf ook min of meer een slachtoffer is.. Het is verdomd moeilijk om een geloof op te geven, en dit wordt moeilijker naarmate het dieper geworteld zit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo gaat het helaas soms met geloof, invincible. Denk dat je iig nu wel heb geleerd dat je beter geen relatie kunt aangaan met iemand die zó diep in het geloof zit...
Dat snap ik uiteraard, maar zij kan daar alleen zelf uitkomen. Dat kan iemand anders niet voor haar doen. En je stort jezelf diep in de ellende als je aan een relatie met zo iemand begint...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat het meisje in kwestie zelf ook min of meer een slachtoffer is.. Het is verdomd moeilijk om een geloof op te geven, en dit wordt moeilijker naarmate het dieper geworteld zit.
Ze kan het alleen zelf doen, maar zoiets gebeurt meestal niet uit wil. Anders was het makkelijk geweest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat snap ik uiteraard, maar zij kan daar alleen zelf uitkomen. Dat kan iemand anders niet voor haar doen. En je stort jezelf diep in de ellende als je aan een relatie met zo iemand begint...
De vraag is maar of je daar energie in wilt steken. Ik zou het iig niet willen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:34 schreef Alicey het volgende:
Ze kan het alleen zelf doen, maar zoiets gebeurt meestal niet uit wil. Anders was het makkelijk geweest.
Nee, ik zeg dan ook dat het praktisch onmogelijk is dat je het van buitenaf voor elkaar krijgt, en van binnenuit hangt het ook deels af van toeval.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De vraag is maar of je daar energie in wilt steken. Ik zou het iig niet willen.
Er moet iets gebeuren dat je aan het denken zet...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dan ook dat het praktisch onmogelijk is dat je het van buitenaf voor elkaar krijgt, en van binnenuit hangt het ook deels af van toeval.
Ik vraag me af of dat wel zo goed is. Ik ben door de kerkgemeente waar ik vandaan kom bestookt met allerlei evangelische literatuur die toch wel de strekking had dat je van "perversiteiten" af kon komen door maar flink te bidden. Compleet met succesverhalenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er moet iets gebeuren dat je aan het denken zet...
Zo hoop ik bijvoorbeeld dat pmb_rug een homoseksueel kind krijgt (niet voor dat kind trouwens).
Jij bent dan ook wel heel erg pervers.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat wel zo goed is. Ik ben door de kerkgemeente waar ik vandaan kom bestookt met allerlei evangelische literatuur die toch wel de strekking had dat je van "perversiteiten" af kon komen door maar flink te bidden. Compleet met succesverhalen
Hoewel ik wel een jaar na dat feit en de daaropvolgende (later afgebroken) mail-discussie nog wel een mailtje heb gehad dat betreffende kerkfiguur dat die zooi had opgestuurd toch alles iets anders is gaan zien. Jaja, de heilige geest verandert ook wel eens van gedachten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij bent dan ook wel heel erg pervers.![]()
Dat vertelde je een keer idd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:59 schreef Alicey het volgende:
Hoewel ik wel een jaar na dat feit en de daaropvolgende (later afgebroken) mail-discussie nog wel een mailtje heb gehad dat betreffende kerkfiguur dat die zooi had opgestuurd toch alles iets anders is gaan zien. Jaja, de heilige geest verandert ook wel eens van gedachten.
Daar gaat het toch helemaal niet om?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:04 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vraag mij altijd af waar sommigen het lef vandaan halen om als een soort superieure elite te kunnen oordelen over een persoon zoals het meisje uit de OP? Waarom weet deze kliek het beter dan een gelovige zelf?
Het blijven mensen hequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:00 schreef invincible25 het volgende:
De mensen die alles over een kam scheren zijn toch echt de Jehovahs getuigen. Zij zijn het ware geloof en de rest van de wereld is deel van de organisatie van de Satan. Zo zien hun de samenleving en niet anders.
mensen die "jehova" zijn, hebben meer gemeenschappelijke overeenkomsten dan een groep mensen die "moslim" zijn. Ik vind dat je het echt wel over "jehova's" in het algemeen mag hebben, iedereen weet dan dat je het over de onzekere lastigvallende mensen hebt... die religie nodig hebben als rode draad in hun leven, omdat ze anders Niets maar dan ook Niets van dit leven begrijpen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:40 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Wat TS nu voor beeld schetst van Jehovah's Getuigen, is hetzelfde als zeggen dat alle Moslims terroristen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |