abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29723129
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:21 schreef mhr-zip het volgende:
Jehova is een sekte
elk geloof is een sekte!
Islam=facisme
pi_29723265
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:40 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

elk geloof is een sekte!
de altijd even genuanceerde opmerkingen van dark.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 17 augustus 2005 16:10 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

toch is de kans er dat ik ooit met een meisje die gelovig is wat krijg. ik kies dan voor haar en niet voor haar geloof. als haar ouders problemen maken zoals de TS beschijft dan zou ik het met wat geweld aanpakken (want tegen fanatici valt toch niet te praten).
Resultaat: Jij de bak in, en het meisje kiest dan toch wel weer voor d'r ouders. En wat heb je dan bereikt?
pi_29723412
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:47 schreef fratsman het volgende:

[..]

Resultaat: Jij de bak in, en het meisje kiest dan toch wel weer voor d'r ouders. En wat heb je dan bereikt?
Paar gelovige minder??
mits je het goed doet.

denk je dat als je al atheist aankomt bij een gezin wat streng gelovig is dat je nog kans maakt?
volgens mij kom je de deur niet eens binnen zonder dit:
Islam=facisme
pi_29723706
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

[kuch] Adam... [kuch] Eva

Daarbij is Jehova toch gewoon een andere benaming voor God/Jahwe?
Ik vat hem niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Iemand Fien soms gezien?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:02:52 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29723769
Adam en Eva werden door God het paradijs uitgejaagd nadat Eva zich te goed had gedaan aan een appel die de zondeval symboliseerde.
Zoiets .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_29723797
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:02 schreef Copycat het volgende:
Adam en Eva werden door God het paradijs uitgejaagd nadat Eva zich te goed had gedaan aan een appel die de zondeval symboliseerde.
Zoiets .
En wat heeft dat met uitsluiten te maken?

Mja, we kunnen hier wel een eindeloos geloof topic van maken. Maar daar bereiken we toch niks mee.
Iemand Fien soms gezien?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:05:47 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29723862
Paradijs uitgegooid ---> uitsluiting uit God's gemeenschap...
Zo moeilijk is die link toch niet?
pi_29723920
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:05 schreef Copycat het volgende:
Paradijs uitgegooid ---> uitsluiting uit God's gemeenschap...
Zo moeilijk is die link toch niet?
Iemand Fien soms gezien?
pi_29724002
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:43 schreef Alicey het volgende:
Een geloof verliezen dat kan iemand alleen zelf doen. Juist door er (als derde) tegenin te gaan, zal zij zich moeten verdedigen, waardoor zij haar geloof bevestigd ziet.. Het is iets waar je niets tegen kunt doen, je kunt hooguit hopen dat ze ooit haar verstand wint. Gezien ze al een keer is afgevallen is die kans er, gezien ze echter een tweede keer in dezelfde val trapt acht ik die kans klein...
Heu! Ik ben ook tweemaal in de val getrapt, maar met mij is het ook helemaal goedgekomen, toch?

Nou ja, bijna dan.
pi_29724048
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Heu! Ik ben ook tweemaal in de val getrapt, maar met mij is het ook helemaal goedgekomen, toch?

Nou ja, bijna dan.
Ja, maar jij was niet zo extremistisch.
pi_29724085
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:12 schreef DarkDancer het volgende:
weer een goed voorbeeld van hoe goed en aardig gelovigen zijn....
je schopt je eigen kind toch niet op straat?
hij heeft niemand vermoord of verkracht maar HOUD gewoon van mensen van hetzelfde geslacht.

ik word altijd zo agressief als ik dit soort dingen lees of hoor.
bah!
Helaas geeft Jezus zelf opdracht tot dit soort dingen in het NT...
pi_29724119
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:12 schreef Alicey het volgende:
Ja, maar jij was niet zo extremistisch.
Toen ik bij de Hare Krishna zat, was ik toch wel behoorlijk fanatiek. Alleen is dat een wat vriendelijker geloof, alleen al door het feit dat ze in reïncarnatie geloven en denken dat iedereen uiteindelijk terugkeert naar god.
pi_29724142
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Toen ik bij de Hare Krishna zat, was ik toch wel behoorlijk fanatiek. Alleen is dat een wat vriendelijker geloof, alleen al door het feit dat ze in reïncarnatie geloven en denken dat iedereen uiteindelijk terugkeert naar god.
Dat bedoel ik dus.. Ook meer een gevoelsgeloof denk ik.
pi_29724157
quote:

[..]

Je had toch geen kaal hoofd met zo'n vlechtje hé? Of haal ik nu een stereotiep over de Hare Krishna naar boven?
pi_29724286
bij mijn ex ligt het toch wat anders.... dit geloof is haar opgedrongen, ze heeft nooit de keuze gehad om hiervoor te kiezen. Ja je moet je laten dopen, maar als je dat niet doet dan word je ook verstoten.
pi_29724426
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:15 schreef fratsman het volgende:
Je had toch geen kaal hoofd met zo'n vlechtje hé? Of haal ik nu een stereotiep over de Hare Krishna naar boven?
Ik ben een vrouw. Dat is het kapsel wat de mannen dragen. Het heeft een symbolische betekenis.

Ter bestrijding van je vooroordelen spam ik stiekem met mijn topic: Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'
pi_29724455
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:19 schreef invincible25 het volgende:
bij mijn ex ligt het toch wat anders.... dit geloof is haar opgedrongen, ze heeft nooit de keuze gehad om hiervoor te kiezen. Ja je moet je laten dopen, maar als je dat niet doet dan word je ook verstoten.
Tja, zo gaat het in die kringen. Emotionele chantage, onder druk zetten, indoctrineren... Het is héél erg moeilijk om dan voor jezelf te kiezen. Het kan wel, maar het vergt veel kracht. En veel mensen kiezen utieindelijk toch voor de weg van de minste weerstand.
pi_29724457
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Helaas geeft Jezus zelf opdracht tot dit soort dingen in het NT...
Welke editie heb jij, waar dit instaat?
Iemand Fien soms gezien?
pi_29724503
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben een vrouw. Dat is het kapsel wat de mannen dragen. Het heeft een symbolische betekenis.

Ter bestrijding van je vooroordelen spam ik stiekem met mijn topic: Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'
Thanks, veel weet ik er namelijk niet vanaf, Ik heb volgens mij ooit een keer een Hare Krishna gezien, maar dat is ook alweer 15 jaar geleden. Noem het onwetendheid, Vooroordeel klinkt meteen zo hard.
pi_29724580
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:24 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Wat dacht je van 'ik ben gekomen om het zwaard te brengen'? En het verhaal dat hij houdt over families die uiteengedreven zullen worden? Overheen gelezen?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:40:25 #73
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_29724826
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:24 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

lees ook voor de grap openbaringen maar eens waar jezus de zegels opent en allerlei rampen loslaat op de mensen waar hij zo veel van houd en waar god zogenaamd een vader van is..
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_29724856
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:40 schreef Baleog het volgende:

[..]

lees ook voor de grap openbaringen maar eens waar jezus de zegels opent en allerlei rampen loslaat op de mensen waar hij zo veel van houd en waar god zogenaamd een vader van is..
Alleen is dat een temporaalkwabfantasietje... Al zou het ook nog best een LSD-trip kunnen zijn.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:42:35 #75
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_29724871
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Alleen is dat een temporaalkwabfantasietje... Al zou het ook nog best een LSD-trip kunnen zijn.
he alles wat in de bijbel staat geschreven is toch waar
pi_29724905
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:42 schreef Baleog het volgende:
he alles wat in de bijbel staat geschreven is toch waar
Ja, want het getal pi is immers ook eigenlijk 3 (staat in de bijbel).
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:47:39 #77
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_29724979
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, want het getal pi is immers ook eigenlijk 3 (staat in de bijbel).
ahja ik kan zoiezo niet snappen dat zoveel mensen de bijbel klakkeloos volgen terwijl er zoveel mee gesjoemeld is afgelopen eeuwen
pi_29725059
Ik zou iemand die ongelovig is te allen tijde afraden een relatie te beginnen met iemand in wiens leven het geloof een erg grote rol speelt. Het is gedoemd te mislukken. Diegene zal blijven hopen dat je je bekeert (ga 'es een tijdje rondhangen op www.credible.nl, dan zie je wat ik bedoel).
pi_29725086
quote:

[..]

ben je daar ook ze geil geworden? (terugdenkend aan posts van je in sexualiteit)
Islam=facisme
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:53:23 #80
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_29725107
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zou iemand die ongelovig is te allen tijde afraden een relatie te beginnen met iemand in wiens leven het geloof een erg grote rol speelt. Het is gedoemd te mislukken. Diegene zal blijven hopen dat je je bekeert (ga 'es een tijdje rondhangen op www.credible.nl, dan zie je wat ik bedoel).
idd het is waardeloos, heb het zelf 7 maanden gehad, ik was eigenlijk al een tijdje van mn geloof afgevallen en zij niet, men oh men wat een gezeik allemaal
pi_29725140
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef petitlapin het volgende:
misschien hield ze achter alles toch niet genoeg van je ... anders zou ze het toch echt niet zo eindigen. Ik denk niet dat een geloof verhindert dat je respectvol afscheid van iemand kan nemen, en niet op zo'n botte manier
Wooh je weet niet wat je zegt!
Heb die gelovigen ook eens meegemaakt op een forum, Hallelujah wat kunnen die intens irritant doen zeg, zonder het zelf door te hebben. Alles dat afweek van hun geloof was satan en de duivel en je mocht niet uitwijken qua mening want dan was je zeer slecht.
Ik heb dat schouwspel met verbazing aanschouwt. Maar kwam erachter dat het verhaal Heb uw naasten lief echt niet opgaat bij de fanatiekelingen.
Ken ook ooit bevriende mensen die nadat ze mij niet konden bekeren, ineens geen vrienden meer waren, want ze hadden gefaalt mij te redden.
Bedoel maar...Hoe raar kun je denken? En dat alles in naam van het geloof.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29725187
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:52 schreef DarkDancer het volgende:
ben je daar ook ze geil geworden? (terugdenkend aan posts van je in sexualiteit)
Wat een onzinnige opmerking zeg.
pi_29725301
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat een onzinnige opmerking zeg.
ja sorry, ben nog steeds op zoek naar een geloof die is afgeleid van de levenswijze van de bonobo-aap.
maar ga eten wordt der zelf flauw van
Islam=facisme
pi_29726361
uhmzz ik heb het perfecte geloof.
Ik geloof in de bierboedha.
pi_29732441
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:29 schreef DarkDancer het volgende:
ff christenen pesten
http://forum.credible.nl/topic.php?id=5837
Je topic zit al op slot, tolerantie is (zoals bekend) niet één van de hoofdpunten van het grrrristendom (of van wat voor geloof dan ook)

Ach, als mensen in een sprookje willen leven, laat ze. Toch zou ik er wel bij willen zijn als een gelovige sterft en aan "gene zijde" me rot lachen bij zijn/haar ontstentenis als blijkt dat zijn/haar overtuiging (zoals ieder weldenkend mens allang weet) één grote leugen is.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_29737630
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:56 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

toevallig dit forum: http://hq.agape.nl/forum/

petitlapin---> check dat forum maar eens, die lui sporen niet!

kijk eens op forum bij persoonlijke problemen, zijn er echt veel die zelfmoord willen plegen.
mensen met psychische problemen moeten naar een therapeut/psycholoog of een goed gesprek hebben met vrienden. daar hebben ze "vraag het ger" een idioot die advies geeft in de vorm van bijbelcitaten. kan niet lang duren voordat de eerste zelfmoord pleegt!
Ik ben dan wel geen petitlapin, maar heb toch even op het forum gekeken. Kelere zeg, ze moeten het helemaal zelf weten, maar ik heb er echt vreselijk om moeten lachen. Na dit topic maar opgehouden, ik kom niet meer bij zeg.
pi_29743880
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:41 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Je topic zit al op slot, tolerantie is (zoals bekend) niet één van de hoofdpunten van het grrrristendom (of van wat voor geloof dan ook)
Jezelf tot je huwelijk 'seksueel rein houden'. Na je huwelijk mag je gewoon seksueel onrein worden.

Het zou grappig zijn als het niet eigenlijk zo triest was...
pi_29743884
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 23:42 schreef Lucky-Shirt het volgende:
Ik ben dan wel geen petitlapin, maar heb toch even op het forum gekeken. Kelere zeg, ze moeten het helemaal zelf weten, maar ik heb er echt vreselijk om moeten lachen. Na dit topic maar opgehouden, ik kom niet meer bij zeg.
Ik moet daar eerder om huilen dan om lachen... Ik heb zo'n medelijden met die mensen...
pi_29744662
dat forum is wel erg ja

jammer voor hen...
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  donderdag 18 augustus 2005 @ 09:11:34 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29744756
FYI: Dit topic gaat niet over een of ander Christelijk forum, maar over wat er in de OP beschreven staat .
pi_29745548
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 23:42 schreef Lucky-Shirt het volgende:

[..]

Zo dit is echt serieus te dwaas voor woorden.
De op is je om te bescheuren. en dan tips,..
Is dat niet wat voor ero?? Die heeft vast wel tips.
Op woensdag 17 augustus 2005 21:41 schreef SadKingBilly het volgende:

[..] Toch zou ik er wel bij willen zijn als een gelovige sterft en aan "gene zijde" me rot lachen bij zijn/haar ontstentenis als blijkt dat zijn/haar overtuiging (zoals ieder weldenkend mens allang weet) één grote leugen is.
Je klinkt behoorlijk gefrustreerd. Ten eerste komt die persoon er niet achter volgens jou geloof omdat die dan dood is. Dus zijn geloof blijft tot het eind... en als er geen hemel is, komt die er dus nooit achter!
Doe eens wild ....
pi_29750548
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:52 schreef Tarot het volgende:

[..]

Je klinkt behoorlijk gefrustreerd. Ten eerste komt die persoon er niet achter volgens jou geloof omdat die dan dood is. Dus zijn geloof blijft tot het eind... en als er geen hemel is, komt die er dus nooit achter!
het gaat erom dat je geest voorleeft in het hiernamaals.
En de situatieschets, als je er over nadenkt, is lachwekkend voor de nietgelovige als je erover nadenkt.
Op donderdag 18 augustus 2005 12:59 schreef het.ismij het volgende:

[..]

het gaat erom dat je geest voorleeft in het hiernamaals.
En de situatieschets, als je er over nadenkt, is lachwekkend voor de nietgelovige als je erover nadenkt.
Uiteindelijk geloven we allemaal in vrijwel hetzelfde. We gebruiken alleen andere metaforen.
Doe eens wild ....
pi_29751588
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:31 schreef Tarot het volgende:

[..]

Uiteindelijk geloven we allemaal in vrijwel hetzelfde. We gebruiken alleen andere metaforen.
Wha ik ben net zo gelovig als me dode oma. Niet dus.
Op donderdag 18 augustus 2005 13:33 schreef het.ismij het volgende:

[..] Wha ik ben net zo gelovig als me dode oma. Niet dus.
Zodra je ergens in gelooft probeer je gewoon je gevoel vorm te geven, en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Maar veel van onze menselijke gevoelens komen met elkaar overeen.
Doe eens wild ....
pi_29751730
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:37 schreef Tarot het volgende:

[..]

Zodra je ergens in gelooft probeer je gewoon je gevoel vorm te geven, en iedereen doet dat op zijn eigen manier.
het enige waar ik in geloof is dat ik op deze manier met mijn levensstijl de 40 niet haal,..
Op donderdag 18 augustus 2005 13:38 schreef het.ismij het volgende:

[..]

het enige waar ik in geloof is dat ik op deze manier met mijn levensstijl de 40 niet haal,..
Laten we on-topic blijven
Doe eens wild ....
pi_29752248
het is moeilijk om mijn ex uit mijn kop te krijgen. Het is een tegenstrijdig gevoel. Aan de ene kant ze heeft mij vreselijk veel pijn gedaan door voor haar geloof te "kiezen''. En aan de andere kant ben je toch nog gek op haar en hoop je tegen beter weten in dat ze tot bezinning komt. Dit was mijn eerste echte serieuse relatie, ik denk dat het daarom nog moeilijker is. Wat ik wel goed vind is dat ik mij niet in haar geloof heb laten meesleuren, want dat zie je ook maar al te vaak gebeuren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')