abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2005 @ 22:20:43 #226
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29936827
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 21:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit kunnen lachen met mensen die menen dat ze de absolute waarheid in pacht hebben.

Je schrijft ellenlange posts die voor het merendeel helemaal niets toevoegen aan discussies.
Is dit de reviewer Lupa of de mens Lupa die mij dit mededeelt ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 24-08-2005 22:31:11 (Lol spelfouten hé... "only human") ]
  woensdag 24 augustus 2005 @ 22:40:49 #227
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_29937793
Ik moet toch echt af en toe hartelijk lachen hiero, vanwege de onwetendheid over de desbetreffende religie.
Vervelend voor Invincible dat ie op zo'n manier wordt behandeld door iemand die "zegt" Jehovah's Getuige te (willen) zijn, maar ga omdat 1 persoon idioot doet niet een hele religie waarvan je de helft nog niet weet belachelijk maken
pi_29941314
hoezo doe ik idioot wie ben jij om te zeggen dat ik de helft van het geloof niet ken? Als ik lees hoeveel mensen erin dat geloof gevangen zitten dan breekt mijn hart. Ik heb helemaal niets tegen gelovige mensen, maar Jehovahs getuigen hebben totaal geen respect voor de levensopvatting van niet gelovigen. Ik bedoel als jij de wereldbevolking in tweeen deelt: JG zijn de mensen die het ''ware'' geloof naleven en je hebt de 2e groep dat zijn de aanhangers van de Satan. Zo zwart-wit zien zij het. Het is toch discriminatie ten top dat zij denken dat zij als enigste Armageddon overleven en het eeuwige leven krijgen. De rest van de wereld zal dan vernietigd worden
Vind jij dat een rechtvaardige gedachte? Jg doen anderen totaal geen kwaad in het dagelijks leven. Maar als het op geloof aankomt zijn zij erg hypocriet. Het zegt mij wel genoeg dat er op de wereld meer ex-getuigen als actieve getuigen rondlopen. Als jij op je 31e niet je eigen leven kan leven, vanwege een opgedrongen geloof vind ik dat heel triest. En mijn ex is echt niet de enigste die dit doormaakt.
pi_29941351
correctie hoezo doet mijn ex idioot?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 18:11:39 #230
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_29964560
Gelukkig maak je zelf de correctie al. Ik had het over je ex-vriendin. Die doet raar omdat ze eerst vanalles met jou doet wat ze dus volgens de regels van het geloof ( de bijbel ) helemaal niet mag, en vervolgens jou kwetst. Ik vind dat geen goede zaak.

Daarnaast:
1. niet Jehovah's Getuigen aanhangers van Satan??
2. de rest van de wereld wordt vernietigt in Armageddon??
3. JG's geen respect voor andermans levensopvatting??
4. Je komt er bijna niet tussen?? ( eerder gelezen in dit topic )
5. JG's gevangen in hun eigen geloof??

Nee, ik denk dat je een hoop dingen niet begrijpt.

Sterkte met je liefdesverdriet trouwens.

[ Bericht 8% gewijzigd door ThaGuitarmaistro op 27-08-2005 13:05:44 ]
pi_29990107
Als ik het voor mezelf maar begrijp. Het is toch echt een feit dat JG denken dat alleen zij Armageddon overleven. Jezus zal dan terugkeren naar aarde en voor eens en voor altijd al het kwade vernietigen. Alle JG zullen dan het eeuwige leven krijgen op een aards paradijs. Dus ook alle christenen en katholieken enz zullen dit niet overleven. Inderdaad je komt er bijna niet tussen nee. Als niet JG zul je nooit geaccepteerd worden binnen een familie, dat heb ik persoonlijk meegemaakt. Als jij als JG denkt dat alleen jij bespaard zal worden met Armagedon dan komt dat op mij over respectlose gedachten naar andere toe. Ik denk dat jij een hoop dingen niet wilt erkennen. Wat voor geloof heb jij trouwens?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:22:08 #232
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_30006057
Nee, dat is geen feit. Iedereen met de juiste geestesgesteldheid en een rechtvaardig hart kan gered worden. En dat zouden mensen kunnen zijn die op dit moment geen Getuige zijn. Feit is wel dat alleen Jehovah dit bepaalt, aangezien hij de harten van mensen kent. Jehovah's Getuigen denken dus niet dat alleen zij gered worden, omdat zij dit simpelweg niet kunnen weten. Dat is God die daarover gaat.
Over Jezus en het aardse paradijs heb je wel gelijk.
Wat betreft dat je er niet tussen komt: Elke vergadering is een openbare vergadering en iedereen die intresse heeft of meer wil weten is welkom. Als je ergens makkelijk tussenkomt is het wel in een koninkrijkszaal. Wat betreft omgang met mensen die geen getuige zijn: hier heb je deels gelijk, omdat andere mensen hele andere normen en waarden hanteren. Daarom wordt omgang tot op zekere hoogte beperkt, je zou beinvloed kunnen worden door gedragingen die de bijbel afkeurt.

Ik ken trouwens families die (schoon)kinderen hebben, andere geloofsovertuigingen hebben en die gewoon normaal met elkaar omgaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door ThaGuitarmaistro op 27-08-2005 13:07:34 ]
pi_30006119
Wat is dan jouw definitie van mensen met een 'rechtvaardig hart'? Zijn dat niet toevallig de mensen die er exact dezelfde normen en waarden op nahouden als jij doet?

En wat doe je hier op dit forum? Het sterft hier van de slechte invloeden!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:37:42 #234
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30006498
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is dan jouw definitie van mensen met een 'rechtvaardig hart'? Zijn dat niet toevallig de mensen die er exact dezelfde normen en waarden op nahouden als jij doet?

Wie Jezus aanneemt als zijn of haar persoonlijke hoeksteen, die verkrijgt een rechtvaardig hart.
Deze persoon zal er niet door verpletterd worden wanneer het oordeel komt.
Mensen dus die een geest uit Here God hebben ontvangen en dus in het Woord geloven welk betuigd van Heere Jezus Christus en Zijn Vader Here God.
Of je nou Jehova getuige bent of niet. Here God kent de zijnen en zij kennen Hem.
pi_30006643
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 18:11 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

2. de rest van de wereld wordt vernietigt in Armageddon??
Het merendeel van de Jehova getuigen wordt ook vernietigd hoor Ze geloven namelijk dat er maar een bepaald aantal mensen (een heel vreemd getal, weet even niet meer hoeveel) naar de hemel kunnen. Dat getal is zelfs slechts een klein percentage van het aantal Jehova getuigen dat er nu wereldwijd is. Ik denk dat zijn ex het dus wel kan schudden na een scheiding en een relatie met een niet Jehova, kan ze net zo goed bij hem terug komen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_30007791
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:37 schreef Tiesemans het volgende:
Wie Jezus aanneemt als zijn of haar persoonlijke hoeksteen, die verkrijgt een rechtvaardig hart.
Deze persoon zal er niet door verpletterd worden wanneer het oordeel komt.
Mensen dus die een geest uit Here God hebben ontvangen en dus in het Woord geloven welk betuigd van Heere Jezus Christus en Zijn Vader Here God.
Of je nou Jehova getuige bent of niet. Here God kent de zijnen en zij kennen Hem.
Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.

God is Liefde.
pi_30007991
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.

God is Liefde.
Je zal maar opgroeien in een oerwoud dorpje waar ze nog nooit van een boek, laat staan de bijbel hebben gehoord. Heel triest, ga je direct naar de hel

Ooit een discussie gehad met een streng gelovige die beweerde nog steeds christen te zijn geweest als ze in Afghanistan was geboren
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_30008068
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Je zal maar opgroeien in een oerwoud dorpje waar ze nog nooit van een boek, laat staan de bijbel hebben gehoord. Heel triest, ga je direct naar de hel
Er zijn veel christenen die geloven dat mensen die op geen enkele wijze van Jezus kúnnen hebben gehoord, naar de hemel gaan.

Dat is een zeer sterk argument tégen bekering, want als iemand onwetend is, gaat hij dus naar de hemel. Als je iemand echter bekeert en hij valt van zijn geloof af, dan is het pech hebben. Beter onwetend laten dus.
quote:
Ooit een discussie gehad met een streng gelovige die beweerde nog steeds christen te zijn geweest als ze in Afghanistan was geboren
Tuurlijk.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:41:43 #239
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30008568
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Er zijn veel christenen die geloven dat mensen die op geen enkele wijze van Jezus kúnnen hebben gehoord, naar de hemel gaan.

Dat is een zeer sterk argument tégen bekering, want als iemand onwetend is, gaat hij dus naar de hemel. Als je iemand echter bekeert en hij valt van zijn geloof af, dan is het pech hebben. Beter onwetend laten dus.
[..]

Tuurlijk.
Maarja Lupa daarom zijn er ook mensen die al predikend de gehele wereld over reizen om elk hutje op de hei bekend te maken met de Heerlijkheid Jezus Christus.
Tenzij je uiteraard meent Here God niet aller mensen harten toetst en kent en Zijn boodschap brengt naar hen waarvan Hij vind dat zij deze mogen horen en aannemen of verwerpen.
Uiteindelijk kan een oprecht en rechtvaardig hart nu eenmaal geen kwade zaken verdragen.
Maar vind Gods Woord er vruchtbare grond om in te groeien.
pi_30008641
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:41 schreef Tiesemans het volgende:
Maarja Lupa daarom zijn er ook mensen die al predikend de gehele wereld over reizen om elk hutje op de hei bekend te maken met de Heerlijkheid Jezus Christus.
Da's dus een slecht idee. Want als ze nog nooit van jouw Here Jezus gehoord hebben, gaan ze gewoon naar de hemel. Mooi toch? Laat ze dan gewoon met rust.
quote:
Tenzij je uiteraard meent Here God niet aller mensen harten toetst en kent en Zijn boodschap brengt naar hen waarvan Hij vind dat zij deze mogen horen en aannemen of verwerpen.
Aha, er zijn ook mensen van wie Hij vindt dat ze Zijn boodschap niet waard zijn?
quote:
Uiteindelijk kan een oprecht en rechtvaardig hart nu eenmaal geen kwade zaken verdragen.
Maar vind Gods Woord er vruchtbare grond om in te groeien.
Dus iedereen die niet gelooft is per definitie onoprecht en onrechtvaardig.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:11:19 #241
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_30013998
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het merendeel van de Jehova getuigen wordt ook vernietigd hoor Ze geloven namelijk dat er maar een bepaald aantal mensen (een heel vreemd getal, weet even niet meer hoeveel) naar de hemel kunnen. Dat getal is zelfs slechts een klein percentage van het aantal Jehova getuigen dat er nu wereldwijd is. Ik denk dat zijn ex het dus wel kan schudden na een scheiding en een relatie met een niet Jehova, kan ze net zo goed bij hem terug komen

Je bedoelt de 144.000. Die gaan idd naar de hemel. De overigen wacht eeuwig leven op een paradijsaarde. Waar je het vandaan haalt dat de rest vernietigt zou worden is mij een compleet raadsel. Ik vind het wel grappig, ik had het nog nooit gehoord
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:17:43 #242
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_30014253
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Ik heb daar geen definitie van. Dat bepaal ik ook niet. Ik geloof wel dat de normen en waarden die in de bijbel staan voor een groot deel uitmaken. De bijbel zegt dat God rechtvaardig is. Als jij in de bushbush leeft, en je hebt nog nooit van het geloof gehoord, is het dan eerlijk dat zo'n iemand wordt vernietigd?? Lijkt me niet. Mensen kunnen geen harten lezen, God wel.

En wat ik hier doe op dit forum? Jouw informatie geven over mijn Roaccutane kuurtje!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door ThaGuitarmaistro op 27-08-2005 13:08:34 ]
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:20:30 #243
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_30014377
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

God is Liefde.
Dit is dus niet waar.

Oja, Jehovah's Getuigen geloven niet in een brandende hel.
pi_30021978
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:20 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Dit is dus niet waar.

Oja, Jehovah's Getuigen geloven niet in een brandende hel.
Dat weet ik. Daarin zijn jullie alleen wel zwaar in de minderheid en het is ook een uiterst onwaarschijnlijke interpretatie van de bijbelse teksten. Maar jullie hebben wel meer onwaarschijnlijke vertalingen en interpretaties. 't Zou goed zijn als alle Jehova's Getuigen op zijn minst Klassiek Grieks zouden leren, dan zouden ze dat zelf ook eens kunnen zien.
pi_30021987
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:17 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Ik heb daar geen definitie van. Dat bepaal ik ook niet. Ik geloof wel dat de normen en waarden die in de bijbel staan voor een groot deel uitmaken. De bijbel zegt dat God rechtvaardig is. Als jij in de bushbush leeft, en je hebt nog nooit van het geloof gehoord, is het dan eerlijk dat zo'n iemand wordt vernietigd?? Lijkt me niet. Ik kan geen harten lezen, God wel.
Er bestaat echter, ook onder gelovigen onderling, heel veel verschil van mening over wat die bijbelse normen en waarden nou precies inhouden.
quote:
En wat ik hier doe op dit forum? Jouw informatie geven over mijn Roaccutane kuurtje!!!
Oh, je zit hier voor mij?
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:10:11 #246
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30022012
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Da's dus een slecht idee.
Want als ze nog nooit van jouw Here Jezus gehoord hebben, gaan ze gewoon naar de hemel. Mooi toch?
Laat ze dan gewoon met rust.
Oh en jij heb toevallig de dood al geproeft en weet kortom dat mensen per definitie naar de hemel gaan ? Dacht het niet.
Als geest dolende zul je bedoelen, zij die niet tot Heere Jezus komen...
quote:
Lupa_Solitaria schreef het volgende:
Aha, er zijn ook mensen van wie Hij vindt dat ze Zijn boodschap niet waard zijn?
Tja anders spreek Heere Jezus niet over zondaren hé.
quote:
Dus iedereen die niet gelooft is per definitie onoprecht en onrechtvaardig.
Tja als je op die wijze de vraag stelt geef ik geen antwoord.
Je doet ook zo je best om gelovigen die zulke dingen zeggen als ik in een hoekje te werken.
Jammer dat je van mij nog wel even door mag huilen hoor Lupa.
Je ben tenslotte ook enorm gefrustreerd over de manier waarop ze tegen je gelogen hebben in je jeugd.
Dan is het ook maar moeilijk om een ander te gunnen wat buiten jou bereik lag door anderen hun schuld.
Neem je mij toch niet kwalijk of wel ?
Ik tracht oprecht te zijn tegen je en afwijzing na afwijzing is mijn deel van jou verkregen.
Wil je dat nou echt ?
We kunnen best goede vriendjes zijn hoor.. "lieve schat"
Maar dan is proberen wel een vereiste.
pi_30022028
Niemand heeft in mijn jeugd ooit tegen mij gelogen, waar heb je het over?

Jezus spreekt over zondaren als degenen voor wie hij komt, niet als degenen die zijn boodschap niet waard zijn.

En jij hebt de dood wel geproefd? Want jij weet wél wat er na de dood met die mensen gaat gebeuren?
pi_30022040
Ik wil helemaal geen vrienden zijn met iemand die er zulke denkbeelden op nahoudt als jij, het spijt me.

Is ook mijn laatste reactie, ik snap überhaupt niet waarom ik eigenlijk op je onzin reageer.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:57:19 #249
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_30025728
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Er bestaat echter, ook onder gelovigen onderling, heel veel verschil van mening over wat die bijbelse normen en waarden nou precies inhouden.
[..]
Ja, dus?
quote:
Oh, je zit hier voor mij?
Nou Lupa, je doet je ondertitel wel eer aan hoor

En nee hoor, maak je niet ongerust, ik zit hier niet voor jou
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:03:23 #250
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_30025876
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat weet ik.
Waarom zeg je dan in een eerder bericht dat mensen die anders geloven of niet geloven keihard naar de hel gaan?
pi_30025916
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:03 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Waarom zeg je dan in een eerder bericht dat mensen die anders geloven of niet geloven keihard naar de hel gaan?
Ik sprak vanuit de overtuiging die de meeste fundamentalistische gelovigen hebben. Het type Tiesemans / pmb_rug zeg maar.
pi_30036070
Wat betreft het er niet ussen kunnen komen: dit zal per familie verschilen denk ik. Mijn relatie is gewoon kapot gegaan door haar moeder en tantes. Haar vader had totaal niets in te brengen in huis. Dit heb ik meerdere malen vernomen van andere familieleden. Ik kwam er gewoon niet tussen bij hun thuis. Haar moeder wou bij voorbaat al gewoon niets van mij weten. Mijn ex vertelde ook dat als mijn naam viel dat ze dan meteen hystirisch werd!
Wat jij dan zegt (guitarmaistro) over dat JG het ook niet zeker weten, waar ben je dan mee bezig? Die moeder weet geeneens wie ik ben! Ik heb mijn ex altijd heel goed behandeld. Ik weet dat ik een goed mens ben. Dit was mijn 1e sexuele ervaring, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik heb haar ook nooit overgehaald om te stoppen met haar geloof. Ik zei altijd dat als ze weer wou beginnen dat ik daar alle respect voor had. Die moeder van haar is gewoon een slecht mens. Dat zeg ik uit het diepste van mijn hart. Geen graantje respect naar mij toe. Ik ben bij voorbaat al een slecht mens, ze heeft nooit gezien hoeveel wij van elkaar hielden. Als God gaat bepalen wie Armegeddon gaat overleven, dan hoort zij daar absoluut niet bij!. Ze heeft haar eigen dochter geestelijk mishandeld.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:52:53 #253
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30040247
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niemand heeft in mijn jeugd ooit tegen mij gelogen, waar heb je het over?
Zoek en gij zult vinden remember ?
Hoe anders kom jij zo bedrogen uit als nu schijnt....
quote:
Jezus spreekt over zondaren als degenen voor wie hij komt, niet als degenen die zijn boodschap niet waard zijn.
Nou kijk eens aan en als Jezus de rechtvaardigen dus niet hoeft te bezoeken en diegene die z'n boodschap niet waard blijken, bij hen ontkiemt het zaad niet. Waarom zou jij dan moeite hebben dat er word gezegd dat er veel zondaren zijn ? .. Is toch niet de eerste keer dat het tot je gezegd word...
quote:
En jij hebt de dood wel geproefd?
Want jij weet wél wat er na de dood met die mensen gaat gebeuren?
Absoluut anders zou ik hier niet in het vlees tot je spreken.
Maar dat was voordat ik geboren werd en daar heb ik geen herinneringen van.
Het geheugen is namelijk met het vorige lichaam tot stof vergaan.
De geest heeft geen vleeschelijke identiteit, daarom is het ook altijd weer verwonderlijk te noemen wanneer ik mezelf in de spiegel aankijk, want het jasje is nog zo heerlijk nieuw. Here God zij dank.
Dit is een vers lichaam welk mij bereid is. En Heere Jezus zal ik ervoor betuigen.
En wat er na je dood gaat gebeuren ? Je word geoordeeld door Heere Jezus moge duidelijk zijn.
En nogmaals ik hoef je toch niet nog eens te vertellen hoe deze werkt ? Of wel ?
Maarja of je in Hem geloof en niet in mij , want ik betuig van Hem, is natuurlijk de vraag voor mij een de wetenschap voor jou.
Vandaar ook dat ik niet eeuwig bezig blijf om te betuigen van wat ik weet, want aan het einde van de dag beste Lupa maakt het mij niet uit wie jij bent, wat je denkt ,en van wie je geest is.
Ik ben dankbaar en betuig door te zijn wie ik ben. En daarin is Hij dus geslaagd.
Petje af dus.
En of jij nou toeschouwer mag zijn of niet... "who cares ?! " ...

[ Bericht 2% gewijzigd door Tiesemans op 28-08-2005 22:50:07 ]
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:01:55 #254
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30040545
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 19:23 schreef invincible25 het volgende:
Wat betreft het er niet ussen kunnen komen: dit zal per familie verschilen denk ik. Mijn relatie is gewoon kapot gegaan door haar moeder en tantes. Haar vader had totaal niets in te brengen in huis. Dit heb ik meerdere malen vernomen van andere familieleden.
Ik kwam er gewoon niet tussen bij hun thuis.
Haar moeder wou bij voorbaat al gewoon niets van mij weten.
Mijn ex vertelde ook dat als mijn naam viel dat ze dan meteen hystirisch werd!
Wat jij dan zegt (guitarmaistro) over dat JG het ook niet zeker weten, waar ben je dan mee bezig? Die moeder weet geeneens wie ik ben!
Ik heb mijn ex altijd heel goed behandeld.
Ik weet dat ik een goed mens ben.
Dit was mijn 1e sexuele ervaring, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik heb haar ook nooit overgehaald om te stoppen met haar geloof.
Ik zei altijd dat als ze weer wou beginnen dat ik daar alle respect voor had.
Die moeder van haar is gewoon een slecht mens.
Dat zeg ik uit het diepste van mijn hart.
Geen graantje respect naar mij toe.
Ik ben bij voorbaat al een slecht mens, ze heeft nooit gezien hoeveel wij van elkaar hielden.
Als God gaat bepalen wie Armegeddon gaat overleven, dan hoort zij daar absoluut niet bij!.
Ze heeft haar eigen dochter geestelijk mishandeld.
Here God kent de zijnen.
Wanneer dus die moeder van haar hysterisch word, verwonder ik mijzelf.
Mocht jij namelijk een geest uit Here God hebben m'n beste dan zou het zo kunnen zijn dat deze moeder in haar "bezeten" toestand mogelijkerwijs ingefluisterd krijgt in haar hartje dat jij voor haar hele onderneming (ten opzichte van haar gemeenschap) mogelijkerwijs een grotere bedreiging vormt dan de brandende hel waar ze mogelijk in terecht komt.
Want in het vlees zijn vele dwazen ijdel , lachende wanneer de hel genoemd word.
Maar wanneer eenzelfde persoon te horen krijgt dat er een rechtvaardige zich op haar pad begeeft en het notabene op haar dochter heeft voorzien, (Here God zal zijn dochters claimen)
kan het natuurlijk zeker zo zijn dat ze alle registers opentrekt tegen je.
Helemaal wanneer ik hoor dat de vader des huizes geen inbreng heeft over de leiding van het huis waarin ze wonen. Wat ook een schandelijk zaak is. Ik zeg het U !
Zo'n vrouw welk in zulke driftbuien verzinkt is geen knip voor de neus waard, laat staan haar gemeente, welk zij geacht word te dienen. Dus niet verzwaren door haar handelen.
Want zoals zij thuis is neemt zij mee naar haar mede gemeente leden en deze zullen ook deel zijn van de geest waaronder deze vrouw/moeder leeft.
Zo werkt satan via de mantels van valse religie, en zo heeft deze het al eeuwen verricht van binnenuit, door afvallige mensen bewerktstelligd.
Wie ben ik nu om te oordelen zult u denken...
Slechts een knecht.
Maar wel een knecht die weet dat wat hij zegt, getoetst aan Gods Woord, oprecht genoemd bevonden zal worden voor het Oordeel Gods.
pi_30040899
Tiesemans astjeblieft...nokken!!! Zelfs ik als christen kan jouw reacties geeneens begrijpen hoewel ik heel wat kerktaal kan begrijpen. Als ik het al niet begrijp, hoe moeten anderen het dan wel niet begrijpen. Ik weet niet wat je bedoeling is op dit forum, maar als je mensen aan wilt spreken mis je nu compleet je doel!!!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:11:31 #256
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_30042968
@ Invincible,

ik begrijp best dat je zo over de rooie bent. Mijn doel was echter gewoon de misverstanden over Jehovah's Getuigen op te helderen. Ik las hier een heleboel dingen die gewoon niet waar waren, en daarom heb ik gereageerd. Over die moeder, ik ken die persoon niet, dus een oordeel vellen kan ik niet. Ik ken ook de situatie verder niet. Als zij compleet verkeerd gereageerd zou hebben, zal dat vanzelf ook weer consequenties hebben.

Over die opmerking dat JG het niet zeker weten: Ze weten welke regels God de mensheid heeft gegeven, en ze weten wat de beloning is wanneer ze gehoorzaam zijn aan God. Daarom streven ze deze doelen na, in de hoop dat ze goedgekeurd worden voor eeuwig leven. Wanneer je hier moeite voor doet en je leven in overeenstemming brengt met de bijbel, heb je de vaste overtuiging dat de beloning je ten deel zal vallen, mits je het uit de grond van je hart meent en er achter staat wat je doet. Het hoort geen toneelspel voor de buitenwereld of familie te zijn o.i.d. En aangezien God de harten kent, weet hij welke mensen een goed hart hebben en het menen, en welke niet. Mensen die geen getuige zijn, worden niet standaard vernietigt, maar God overweegt en bekijkt alle zaken betreffende die persoon, waarom hij/zij geen getuige ( meer ) is. Aan de hand daarvan wordt iemand vernietigt of niet.
Wanneer mensen bijvoorbeeld onwetend zijn, zou het niet eerlijk zijn als deze zomaar vernietigt worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door ThaGuitarmaistro op 27-08-2005 23:16:33 ]
pi_30055126
Tiesemans leest een beetje te veel in de Statenvertaling denk ik.
  zondag 28 augustus 2005 @ 19:54:51 #258
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_30058840
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik sprak vanuit de overtuiging die de meeste fundamentalistische gelovigen hebben. Het type Tiesemans / pmb_rug zeg maar.
Zegt degene die zelf voor jaren in een klooster van een sekte heeft gezeten.
pi_30059098
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 19:54 schreef Monus het volgende:
Zegt degene die zelf voor jaren in een klooster van een sekte heeft gezeten.
Ik begrijp dat het jouw plan is om mij in ieder topic te achtervolgen met dit soort opmerkingen?

Ik zou het niet doen, als ik jou was.

Voor de geïnteresseerden: ik heb inderdaad tien jaar geleden twee jaar in een klooster gewoond, zie dit topic: Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'
pi_30059142
Ik was ook ooit vegetariër, dus ik mag zeker de rest van mijn leven niets meer zeggen over vegetarisme?

Mensen veranderen van mening, Monus. Maar ik begrijp dat dat bij jou maar moeilijk gaat.
  zondag 28 augustus 2005 @ 20:33:11 #261
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_30059172
Waar heb jij het nu over
pi_30059225
Ik zou graag willen dat je me met rust liet, Monus, en dat je je onzinnige opmerkingen achterwege liet. Ze zijn geenszins relevant voor dit topic.
  zondag 28 augustus 2005 @ 22:44:29 #263
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30061084
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tiesemans leest een beetje te veel in de Statenvertaling denk ik.
Je kunt jezelf nooit genoeg in Gods Woord verdiepen beste Lupa.
Statenvertaling of niet .....

[ Bericht 98% gewijzigd door Tiesemans op 28-08-2005 23:02:49 ]
  zondag 28 augustus 2005 @ 23:07:39 #264
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30061461
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 22:12 schreef dehero het volgende:
Tiesemans astjeblieft...nokken!!!
Zelfs ik als christen kan jouw reacties geeneens begrijpen hoewel ik heel wat kerktaal kan begrijpen.
Als ik het al niet begrijp, hoe moeten anderen het dan wel niet begrijpen.
Ik weet niet wat je bedoeling is op dit forum, maar als je mensen aan wilt spreken mis je nu compleet je doel!!!
Als jij in staat bent beste Dehero om mij te verklaren wat onderstaande inhoud, zal ik jou antwoorden naar je verlangen om te bevatten met geloof.
quote:
Wat baat de koopprijs in de hand van de dwaas om wijsheid te kopen, daar hij immers geen verstand heeft?
  maandag 29 augustus 2005 @ 00:11:27 #265
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_30062794
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 22:44 schreef Tiesemans het volgende:
Je kunt jezelf nooit genoeg in Gods Woord verdiepen beste Lupa.
Was het maar Gods woord.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 06:22:00 #266
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30086602
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 00:11 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Was het maar Gods woord.
Wie oren heeft die hore, en wie ogen heeft die ziet..
Maar wie verzadigd is door ongeloof die laat het zich te raden.
  woensdag 7 september 2005 @ 22:18:49 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_30370026
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zou iemand die ongelovig is te allen tijde afraden een relatie te beginnen met iemand in wiens leven het geloof een erg grote rol speelt. Het is gedoemd te mislukken. Diegene zal blijven hopen dat je je bekeert (ga 'es een tijdje rondhangen op www.credible.nl, dan zie je wat ik bedoel).
Achja, generaliseren ten top.
Ik ben naast Fok!ker ook iemand ide veel op credible komt, en tuurlijk, er zijn daar mensen die hun zin een beetje doordrijven, maar er lopen ook echt wel normale mensen rond hoor

En ja, ik weet het, een beetje een late reactie, maar dit is gewoon triest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 7 september 2005 @ 22:30:23 #268
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_30370582
Hey TS,

Ik ben bang dat je hier niks aan kunt doen. Als het niet uit haarzelf komt en als ze zelf niet wil/realiseert dat er verandering moet komen kun je daar niets meer aan doen. Ze moet zelf namelijk willen veranderen. Je hebt het nu al duidelijk aan haar laten merken wat jij ervan vind en laten zien dat er ook andere meningen zijn dan die van haar en haar familie.

Meer kun je gewoon niet doen anders maak je, jezelf kapot. Het is moeilijk maar ik ben bang dat je zonder haar verder moet...

Veel sterkte
Well, Dude, we just don't know.
pi_30377570
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:18 schreef Troel het volgende:
Achja, generaliseren ten top.
Ik ben naast Fok!ker ook iemand ide veel op credible komt, en tuurlijk, er zijn daar mensen die hun zin een beetje doordrijven, maar er lopen ook echt wel normale mensen rond hoor

En ja, ik weet het, een beetje een late reactie, maar dit is gewoon triest
Ik ben zelf een tijd lid geweest van Credible (toen ik zelf nog christen was) en er lopen een hoop gestoorden rond. Ongeveer de helft zou ik fundamentalistisch noemen. Een fors deel van de mensen daar denkt dat de wereld 6000 jaar oud is, dat er geen evolutie bestaat en dat Jezus binnenkort weer langskomt. Sorry, maar dat vind ik triest. Ik vind het sowieso een beetje triest als je in zo'n onzinnig en mensonvriendelijk wereldbeeld gelooft, maar goed, da's puur mijn persoonlijke mening. Mijn beste vriend is evangelisch christen (geworden nadat ik hem al kende) en ik zie met lede ogen toe hoe hij zichzelf bedondert en zich het leven moeilijker maakt dan het hoeft te zijn.
pi_30378302
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 06:22 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Wie oren heeft die hore, en wie ogen heeft die ziet..
Maar wie verzadigd is door ongeloof die laat het zich te raden.
Sunchaser?
pi_30379915
Het is voor mijzelf ook heel duidelijk geworden allemaal. Tussen ons zal het nooit meer wat worden. Heb 2 weken terug nog een brief naar haar gestuurd waar ze niet op heeft gereageerd. Ik realiseer me nu ook dat ik tijdens de relatie nooit echt gelukkig ben geweest.
Alles maar dan ook alles draaide om haar. Er was altijd wel wat. Problemen met haar familie, problemen met geld, dan was ze weer moe etc... Ik heb mezelf gewoon weggecijferd tijdens de relatie. Ik ben helemaal leegezogen. Op het moment ga ik ook naar een pschygoloog toe. Ik heb van haar een keiharde klap gekregen, die ik er eigenlijk niet bij kon hebben.
Ze is op het moment weer aan het liegen. Ze zei telkens dat ze weer teruggaan naar Overijssel, maar ze is nog steeds niet weg.
Laatst liep ik langs haar winkel vlakbij mijn huis, mijn hele maag kantelde! Ik kom daar voorlopig niet meer in de buurt. Doet nog te veel pijn.
pi_30381190
Ik heb het idee dat mensen in jehova achtige sektes gewoon gebrainwashed worden, er wordt ze 1 manier van leven voorgespiegeld als de manier om in het paradijs te komen........elke andere manier van leven zorgt ervoor dat je in de hel komt. Daarnaast wordt zeer sterk op hun emoties ingespeeld.

Mensen worden geisoleerd uit het normale sociale leven zodat de afhankelijkheid van de sekte groter wordt, als je sociale leven maar uit 1 groep mensen bestaat is daaruit stappen emotioneel zeer zwaar voor iemand. Jezelf "goed" voelen wordt direct verbonden aan ge-accepteerd worden door de groep. De sektes spelen hier verder op in door mensen uit te sluiten als ze verdacht worden van ongeaccepteerd gedrag, dit is niet omdat ze werkelijk leden kwijt willen.....maar om de binding binnen de groep sterker te maken.

Iemand uit zo'n sekte krijgen is zeer zeer moeilijk. Heb wel eens amerikaanse documentaires gezien over het de-programmeren van mensen.

Als laatste zijn niet alle christelijke stromingen zo hoor, ik heb wel predikanten gesproken die er zeer moderne meningen op na hielden en het geloof echt heel anders als de jehovas zagen. Je kan de bijbel op 100 en 1 verschillende manieren uitleggen.......het is maar net hoe je het ziet. Maar ja dat is probleem met die @#$@#$# jehovas....ze gaan ook niet in discussie want hun visie is de enige echt juiste.....en discussies met echte experts kunnen ze toch niet winnen.
Wise men speak because they have something to say. Fools because they have to say something.
  donderdag 8 september 2005 @ 11:51:06 #273
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_30382409
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:10 schreef Cochise het volgende:
Ik heb het idee dat mensen in jehova achtige sektes gewoon gebrainwashed worden, er wordt ze 1 manier van leven voorgespiegeld als de manier om in het paradijs te komen........elke andere manier van leven zorgt ervoor dat je in de hel komt. Daarnaast wordt zeer sterk op hun emoties ingespeeld.
Niemand wordt ''gebrainwasht''. Iedereen die er bij komt, doet dat ook uit vrije wil.
Het is gewoon een Christelijke geloofsstroom en sowieso kan men alleen God aanbidden door dat uit vrije wil te doen, niemand kan en mag een geloof aan een ander opleggen. En dat gebeurt ook niet. Daarbij weet je er niet genoeg vanaf, want JG geloven uberhaupt niet in een hel.
Daarnaast wordt door redeneren aan de hand van de bijbel mensen getoond wat bepaalde uitleggingen van de bijbel zijn, zoals dat bij zoveel kerken gebeurt en 'inspelen op emoties' heeft daar niets mee te maken.
quote:
Mensen worden geisoleerd uit het normale sociale leven zodat de afhankelijkheid van de sekte groter wordt, als je sociale leven maar uit 1 groep mensen bestaat is daaruit stappen emotioneel zeer zwaar voor iemand. Jezelf "goed" voelen wordt direct verbonden aan ge-accepteerd worden door de groep. De sektes spelen hier verder op in door mensen uit te sluiten als ze verdacht worden van ongeaccepteerd gedrag, dit is niet omdat ze werkelijk leden kwijt willen.....maar om de binding binnen de groep sterker te maken.
Niemand wordt geisoleerd. Kinderen gaan gewoon naar school, ouderen werken gewoon en zij hebben allemaal buren en kennissen die niet gelovig zijn. Dus dat is niet waar.

Wat uitsluiten betreft: dat wordt alleen gedaan als vaststaat dat iemand moreel verachtelijke dingen heeft gedaan (stelen, moorden, overspel, hoererij) en daar geen berouw van heeft.
Dit is een bijbels gebod om de gemeente te beschermen tegen slechte invloeden.
Ga maar na wat er gebeurt als je moreel schadelijke mensen gewoon in je gemeente laat en de kans geeft anderen ook te verontreinigen.

Trouwens, als men gedoopt wordt (wanneer men in staat is een keuze te maken) en zich opdraagt aan God, gaat men akkoord volgens alle bijbelse regels, waaronder de laatstgenoemde.
Als je zelf de regels breekt, wat valt er dan aan te merken op organisatie?
Afspraak is afspraak, ,je houdt je eraan, of je wordt mogelijk uitgesloten.
Is niets engs of raars aan. Als je je niet gedraagt in een sportclub wordt je er ook uitgezet.
Simpel.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_30382571
die persoon moet het ook echt zelf willen en vooral durfen om er uit te stappen. Mijn ex heeft 8 maanden een dubbelleven geleid. Het leven met mij in de ''normale'' wereld en het leventje met haar familie. Ze wist dat ze een keuze moest maken. Maandenlang heeft ze mij aan het lijntje gehouden (ik had zelf ook beter moeten weten). Uiteindelijk heeft ze toch gekozen voor het ''vertrouwde''.
Ik kon met haar ook geen discussie voeren over het ontstaan van de aarde. We hebben het er een paar x over gehad. Ik geloof in de evolutie-theorie, maar daar had ze totaal geen respect voor. Ze werd meteen fel. Respect moet van beide kanten komen vind ik.
Ik heb geen idee wat ze op het moment doet naast haar werk. Ze was altijd bij mij, voor de rest heeft ze geen vrienden hier. Ze zal wel veel naar haar Jehovah-tante gaan die hier in de buurt woont. Ach ja ze doet maar............................(nep-jehovah)
  donderdag 8 september 2005 @ 12:00:05 #275
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_30382659
Wat betreft de OP.
Het is een triest verhaal en benadrukt ook te meer dat het gewoon niet slim is om als gelovige verbintenis te krijgen met een niet gelovige.

Zij had meteen moeten zeggen dat het niet de bedoeling was, dan dat ze het zover liet komen.
Of ze had meteen moeten kiezen om te stoppen met het geloof en voor de TS moeten kiezen.

Als het om liefde gaat is het allemaal extra pijnlijk en de situatie is zeer te betreuren, maar ze heeft het gewoon niet erg slim aangepakt. (wat ik er zo van begrijp ten minste)

Het is ook vreselijk dat haar man zulke slechte dingen heeft gedaan dat scheiding het enige alternatief voor haar was.

Dat is het probleem, we zijn allemaal maar mensen, we proberen goed te leven en velen gaat het (hoewel natuurlijk met moeite) redelijk goed af, maar zo nu en dan gaat het fout.
Het is geen excuus, maar het maakt duidelijk dat dit soort dingen nu eenmaal en helaas gebeuren.

Het gaat uiteindelijk om de loyaliteit naar God toe, niet naar mensen. Ook niet die van de organisatie.
Dat komt meestal wel overeen, maar dus niet altijd.
Ze had het je gewoon direct moeten vertellen. En ook haar ouders hadden minder heftig moeten reageren.

Ik wens beide partijen sterkte. Beiden hebben moeilijke dingen meegemaakt
pi_30382709
Enge mensen, die Jehova's.
pi_30382750
Niemand wordt ''gebrainwasht''. Iedereen die er bij komt, doet dat ook uit vrije wil.

Laat me niet lachen!! uit vrije wil? Het wordt kinderen met de paplepel ingegoten. Als jij je hele jeugd zo bent opgevoed heb je echt geen keuze meer hoor. Je weet niet beter. Kleine kinderen worden bang gemaakt voor Armageddon! Dit wordt gedaan aan de hand van doembeelden. (verschrikkelijke afbeeldingen enz.)
Denk je nou echt dat je dan nog een keuze hebt om je te laten dopen of niet? Als jij dat niet doet wordt je vernietigd! Je weet niet beter.........

Wat uitsluiten betreft: dat wordt alleen gedaan als vaststaat dat iemand moreel verachtelijke dingen heeft gedaan (stelen, moorden, overspel, hoererij) en daar geen berouw van heeft

Wat denk jij nou? Als jij geen berouw toont dan verbreekt je familie al het contact met jou! Dit heeft toch niets met liefde voor je kinderen te maken! Dit is gewoon onmenselijk gedrag. Gevoelloos!
Mijn ex zal ook wel berouw hebben getoont, ze kan niet anders. Maar ze meent er geen ene fluit van! Scheinheiligheid ten top!
pi_30382879
Ze heeft het ook niet slim aangepakt. Ze had meteen eerlijk naar mij toe moeten zijn. Ik wist niets van haar geloof af. Ik dacht dat het allemaal wel meeviel. Maar dat ze zo lang heeft doorgesukkeld met mij.... Dat neem ik haar heel erg kwalijk. Ook naar mijn ouders toe. Altijd vrolijk en leuk doen als zij er waren, terwijl ze diep in de shit zit.
Ze had van het begin af aan open kaart moeten spelen. Want ze wist dat dit niet verder kon zo.
  donderdag 8 september 2005 @ 12:23:18 #279
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_30383173
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:04 schreef invincible25 het volgende:
Laat me niet lachen!! uit vrije wil? Het wordt kinderen met de paplepel ingegoten. Als jij je hele jeugd zo bent opgevoed heb je echt geen keuze meer hoor. Je weet niet beter.
Er zijn er genoeg die op latere leeftijd kiezen voor iets anders en daar prima toe in staat zijn hoor.
Ouders moeten hun kinderen uiteindelijk toch zelf laten beslissen. Kinderen groeien toch in deze wereld op en zien alles wat er in is en moeten uiteindelijk zelf beslissen.
quote:
Kleine kinderen worden bang gemaakt voor Armageddon! Dit wordt gedaan aan de hand van doembeelden. (verschrikkelijke afbeeldingen enz.)
dat valt ook wel mee. Het 8 uur-nieuws is doorgaans een stuk erger!
Verder maken wij kinderen niet bang. Er wordt hen juist ook alles uitgelegd over het paradijs, dat lijkt me nou niet echt gevaarlijk.
Verder heeft men er niets van te vrezen als men gewoon die paar dingetjes doet die God van mensen vraagt.
quote:
Denk je nou echt dat je dan nog een keuze hebt om je te laten dopen of niet? Als jij dat niet doet wordt je vernietigd! Je weet niet beter.........
Als je dat gelooft en de bijbel gelooft dan kun je ervoor kiezen je te laten dopen, ja.
Als je het niet gelooft doe je het niet.
quote:
Wat denk jij nou? Als jij geen berouw toont dan verbreekt je familie al het contact met jou! Dit heeft toch niets met liefde voor je kinderen te maken! Dit is gewoon onmenselijk gedrag. Gevoelloos!
Tuurlijk doet het enorm pijn als een familielid of goeie vriend moet worden uitgesloten, geen twijfel over mogelijk. Daarom is het zeker niet zonder gevoel. Maar als (ook al is het familie) mensen verachtelijke dingen doen (nogmaals, je wordt echt niet zomaar uitgesloten) en die mensen willen echt niet veranderen (wat dus aangeeft dat zij het niet erg vinden en dus bewust deze dingen zullen blijven doen) dan is het het best om het contact te verbreken.

Zo iemand heeft dan gewoon een slechte geestesgesteldheid.
Is het dan Christelijk om regelmatig en nauw om te gaan met verstokte dronkaards, overspelers, hoereerders, drugsdealers enz?

Is dat ook niet eigenlijk zeer slecht voor eventuele kinderen??

Daarbij komt voor Christenen er nog eens bij dat de bijbel zelf deze raad geeft en verder is het zo dat ''Christenen God meer moeten gehoorzamen dan mensen'. Mensen kan de toekomst sowieso niet eeuwig beter maken, God wel.

Hoe pijnlijk het ook is, het is NIET de schuld van degenen die door de slecht daden van een persoon gedwongen zijn het contact te verbreken.

Die persoon koos er namelijk ZELF EERST voor om kwaad te doen en vervolgens er totaal geen berouw van te hebben. Als die persoon zich dan volledig bij kennis gedoopt heeft en dus heeft beloofd zich te gedragen en hij doet dat niet, heeft hij gelogen tegen zowel God als de organisatie.

Jehovah's Getuigen proberen altijd in vrede te leven en liefde te betonen, maar als mensen ervoor kiezen willens en wetens dingen te doen die hun uitsluiting kunnen betekenen, dan is er gewoon geen plaats meer voor die mensen (maar als zij berouw hebben mogen zij natuurlijk altijd terugkomen).
quote:
Mijn ex zal ook wel berouw hebben getoont, ze kan niet anders. Maar ze meent er geen ene fluit van! Scheinheiligheid ten top!
Het is zeer spijtig dat er ook mensen zijn die zich wel JG noemen maar al dan niet geheim slechte dingen doen. Het blijft vooralsnog een menselijk organisatie en mensen kunnen niet in het hart van andere mensen kijken.

God zal uiteindelijk moeten bepalen wie wel oprecht is en wie niet. Tot die tijd moet men proberen van het beste van de mens uit te gaan en de gemeente te beschermen.
Zeggen dat deze dingen niet voorkomen zou onzin zijn, maar er zijn er genoeg die zich wel aan de regels houden zoals dat van het verwacht wordt.
  donderdag 8 september 2005 @ 12:58:20 #280
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30383934
Ach ja, er was laatst nog zo'n ontroerende documentaire over die lieve Jehova's die hun bloedeigen zoon uitstootten omdat hij homo bleek te zijn. De knul had, op aanraden van een kerkelijk personage, zelfs met behulp van electro-shocks over zijn gehele lichaam geprobeerd van zijn walgelijke afwijking af te komen en was daardoor getekend voor het leven, maar helaas, het kwaad zat te diep geworteld.

Logisch dat zijn ouders hem niet meer als zoon wilden erkennen, en dan die 3 zelfmoordpogingen, pure emotionele chantage
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_30385585
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:04 schreef invincible25 het volgende:

Laat me niet lachen!! uit vrije wil? Het wordt kinderen met de paplepel ingegoten. Als jij je hele jeugd zo bent opgevoed heb je echt geen keuze meer hoor. Je weet niet beter. Kleine kinderen worden bang gemaakt voor Armageddon! Dit wordt gedaan aan de hand van doembeelden. (verschrikkelijke afbeeldingen enz.)
Precies wat ik zeg, gebrainwashed vanaf prilste jeugd. Het feit dat discussies over dingen als evolutie theorie totaal onmogelijk zijn, blijkt dat het hier on fanatisme gaat niet om geloof. Met normale openstaande mensen kan je over alles praten, of ze het er nou mee eens zijn of niet.
quote:
Wat uitsluiten betreft: dat wordt alleen gedaan als vaststaat dat iemand moreel verachtelijke dingen heeft gedaan (stelen, moorden, overspel, hoererij) en daar geen berouw van heeft

En wat ik dus ook eerder zei, het is pure emontionele chantage. WTF, je kinderen laten zitten als ze andere keuzes in hun leven maken als jij. Dat is gewoon wreed, heeft niks met geloof te maken.

Ik kan alleen maar zeggen hou je verre van dit soort sektes.

Enkele jehova denkbeelden , bij elkaar geplukt van het net:
-bloedtransfusieverbod
-Wij leven nu in de 'tijd van het einde'
-God zal een eind maken aan de huidige regeringssystemen en de goddelozen

Lekker gezond clubje toch.......vooral dat laatste punt, misschien kunnen ze zich bij Al Quaida aansluiten....ook van die gezonde jongens met van die denkbeelden.
Wise men speak because they have something to say. Fools because they have to say something.
pi_30387689
Vooral die laatste gedachte vind gewoon te wreed voor woorden!
Dat hun denken dat alleen zij die goed geleefd hebben volgens de maatstaven van Jehovah het eeuwige leven krijgen.

De rest van de mensheid zal met de terugkeer van Jezus vernietigd worden
Omdat ik en jij toevallig niet gedoopt zijn zullen wij Armagedon niet overleven?
In mijn laatste gesprek met mijn ex heb ik in een emotionele bui gezegd dat zij het eeuwige leven kan vergeten. Als god alles ziet dan kan het gedrag van haar niet door de beugel (sex voor het huwelijk)
Ik heb respect voor gelovigen, maar dit gaat toch echt de kant op van een sekte.
pi_30388297
Ach....het is en blijft een christelijke splinter sekte. We staren ons tegenwoordig helemaal blind op moslim fanatisme.......maar ook het christelijke geloof heeft fanatieke splinter groepen.

Gelukkig geloven de jehova's in "passivity", het eind der tijden is toch al nabij (armageddon). Dus meestal zijn het brave mensen die rustig afwachten tot god alle goddelozen uitroeit.......dus we hebben weinig last van ze.

Maar in kern gedachtengoed zijn ze net zo erg als de moslim extremisten (alle goddelozen moeten worden uitgeroeid), alleen de moslims nemen actief actie.........de jehova's wachten rustig tot god het voor ze doet. Grappig is dat ze al een aantal keer de verkeerde datum voor armageddon hebben voorspeld...........hahaha.........ik ben er nog ;-)

Maar om mn verhaal af te sluiten Invincible.......je hebt een kut ervaring........je hart gebroken. Maar je bent jezelf nog, je hebt je tenminste niet laten meeslepen in haar geloof. Sluit het af en bedenk dat dit niet het meisje is dat bij je past.....en nooit zal worden....je hebt je in haar vergist....liefde maakt blind.........time to move on!
pi_30388671
Ik heb me ook in haar vergist. Ze heeft mij diep teleurgesteld. Haar zwager heeft mijn ex in het begin nog gewaarschuwd met de woorden ''liefde maakt blind''. Ik dacht er toen nog niet bij na. Hij bedoelde natuurlijk dat het niks kon woorden met dit geloof tussen ons in!
Ik ben ook met mezelf bezig. Ik heb van de week een leuk meisje die hier bij de bakker werkt gevraagd om wat te gaan drinken.
Heb mijn nummer gegeven, hoop dat ze nog belt..... Is bijna week terug......
  donderdag 8 september 2005 @ 18:14:45 #285
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30393678
Ach en als zij niet belt komt er wel weer een volgende
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 8 september 2005 @ 21:32:19 #286
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_30400322
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:23 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg die op latere leeftijd kiezen voor iets anders en daar prima toe in staat zijn hoor.
Ouders moeten hun kinderen uiteindelijk toch zelf laten beslissen. Kinderen groeien toch in deze wereld op en zien alles wat er in is en moeten uiteindelijk zelf beslissen.
[..]

dat valt ook wel mee. Het 8 uur-nieuws is doorgaans een stuk erger!
Verder maken wij kinderen niet bang. Er wordt hen juist ook alles uitgelegd over het paradijs, dat lijkt me nou niet echt gevaarlijk.
Verder heeft men er niets van te vrezen als men gewoon die paar dingetjes doet die God van mensen vraagt.
[..]

Als je dat gelooft en de bijbel gelooft dan kun je ervoor kiezen je te laten dopen, ja.
Als je het niet gelooft doe je het niet.
[..]

Tuurlijk doet het enorm pijn als een familielid of goeie vriend moet worden uitgesloten, geen twijfel over mogelijk. Daarom is het zeker niet zonder gevoel. Maar als (ook al is het familie) mensen verachtelijke dingen doen (nogmaals, je wordt echt niet zomaar uitgesloten) en die mensen willen echt niet veranderen (wat dus aangeeft dat zij het niet erg vinden en dus bewust deze dingen zullen blijven doen) dan is het het best om het contact te verbreken.

Zo iemand heeft dan gewoon een slechte geestesgesteldheid.
Is het dan Christelijk om regelmatig en nauw om te gaan met verstokte dronkaards, overspelers, hoereerders, drugsdealers enz?

Is dat ook niet eigenlijk zeer slecht voor eventuele kinderen??

Daarbij komt voor Christenen er nog eens bij dat de bijbel zelf deze raad geeft en verder is het zo dat ''Christenen God meer moeten gehoorzamen dan mensen'. Mensen kan de toekomst sowieso niet eeuwig beter maken, God wel.

Hoe pijnlijk het ook is, het is NIET de schuld van degenen die door de slecht daden van een persoon gedwongen zijn het contact te verbreken.

Die persoon koos er namelijk ZELF EERST voor om kwaad te doen en vervolgens er totaal geen berouw van te hebben. Als die persoon zich dan volledig bij kennis gedoopt heeft en dus heeft beloofd zich te gedragen en hij doet dat niet, heeft hij gelogen tegen zowel God als de organisatie.

Jehovah's Getuigen proberen altijd in vrede te leven en liefde te betonen, maar als mensen ervoor kiezen willens en wetens dingen te doen die hun uitsluiting kunnen betekenen, dan is er gewoon geen plaats meer voor die mensen (maar als zij berouw hebben mogen zij natuurlijk altijd terugkomen).
[..]

Het is zeer spijtig dat er ook mensen zijn die zich wel JG noemen maar al dan niet geheim slechte dingen doen. Het blijft vooralsnog een menselijk organisatie en mensen kunnen niet in het hart van andere mensen kijken.

God zal uiteindelijk moeten bepalen wie wel oprecht is en wie niet. Tot die tijd moet men proberen van het beste van de mens uit te gaan en de gemeente te beschermen.
Zeggen dat deze dingen niet voorkomen zou onzin zijn, maar er zijn er genoeg die zich wel aan de regels houden zoals dat van het verwacht wordt.
  vrijdag 9 september 2005 @ 05:10:06 #287
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30410231
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 8 september 2005 07:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben zelf een tijd lid geweest van Credible (toen ik zelf nog christen was) en er lopen een hoop gestoorden rond.
Ongeveer de helft zou ik fundamentalistisch noemen.
Een fors deel van de mensen daar denkt dat de wereld 6000 jaar oud is, dat er geen evolutie bestaat en dat Jezus binnenkort weer langskomt.
Sorry, maar dat vind ik triest.
Ik ben zelf een tijd lid geweest van Credible (toen ik zelf nog christen was) en er lopen een hoop gestoorden rond.
Ik vind het sowieso een beetje triest als je in zo'n onzinnig en mensonvriendelijk wereldbeeld gelooft, maar goed, da's puur mijn persoonlijke mening.
Mijn beste vriend is evangelisch christen (geworden nadat ik hem al kende) en ik zie met lede ogen toe hoe hij zichzelf bedondert en zich het leven moeilijker maakt dan het hoeft te zijn.
*ugh* ervaringdeskundige *ugh* dat jij weet hoe jou evangelische beste christen vriend wel voorzeker en waarachtig word voorgelogen en waar mogelijk niet tot Here God gekomen is ?
pi_30484078
Ik hoorde net dat onze buren Jehova's getuigen zijn. Ze hebben ook twee dochters, van 14 en 16 jaar en die doen allebei Havo. Zullen die straks gaan studeren of hoe zit dat? En hun ouders, zouden die hun kinderen verstoten als ze bijvoorbeeld omgaan met iemand buiten de gemeenschap .
pi_30484691
Die kinderen zullen best wel gaan studeren denk ik. Voor heel wat jaren terug vonden JG het niet nodig om je kennis te verbreden, omdat het einde van de huidige wereld toch nabij is. Je kon beter je tijd gaan steken in de velddienst om meer zieltjes te winnen. Mijn ex heeft bijna geen school gedaan omdat haar ouders dit niet nodig vonden. Dit is met de huidige generatie wel anders.
JG wordt afgeraden om te persoonlijk contact te krijgen met mensen buiten het geloof. Omdat dit een slechte invloed kan hebben op hun geloofsovertuigingen.
Mijn ex had totaal geen vrienden buiten het geloof, omdat je heel erg beschermd wordt opgevoed.
Je zult pas verstoten worden als jij een echte sexuele relatie aangaat met iemand van buiten het geloof en hier geen berouw van toont. Sex voor het huwelijk is zondelijk.
Een tip ik weet niet hoe oud jij bent, maar begin nooit en te nimmer wat met 1 van die buurmeisjes. Het zal je veel pijn en ellende besparen!
pi_30487857
Ik ben iets ouder, maar inderdaad.. die gedachte is door mij heen gegaan (relatie). Mijn moeder vind het wel zielig voor die meiden trouwens. Ik wilde die oudste dochter uitnodigen een keer te gaan paardrijden met mij, maar dat zullen die ouders vast en zeker niet goedkeuren, of wel denk je?
pi_30499361
Tuurlijk kun je gaan paardrijden met haar als jullie dat leuk vinden. Maar het zal echt nooit wat kunnen worden tussen jullie twee. Ik heb zelf net een relatie achter de rug met een JG die stukgelopen is vanwege het geloof en haar ouders.
Lees dit topic eens goed door kan ik je adviseren. Een vriendschap opbouwen met zo iemand dat kan. Maar begin echt nooit een relatie met dit meisje!! Ik waarschuw je echt!
Ik wist ook niets van dit geloof af voordat ik wat mijn ex begon.
Als ik dat wel had geweten had ik ook NOOIT wat met haar begonnen.
pi_30505097
Ik had je topic al helemaal doorgelezen inderdaad, maar dank je voor je advies! Wel jammer, het is verder een leuke meid en ze is iig goed opgevoed. Maarja, waarschijnlijk zal ze inderdaad helemaal geïndoctrineerd zijn en bovendien kan ik natuurlijk nooit van haar verlangen dat ze alles opgeeft voor mij, inclusief haar familie.
  maandag 12 september 2005 @ 04:07:36 #293
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30505497
Dennis dot com . Ondanks het goedbedoelde advies van Invincible25, ben ik het niet met Invincible eens met betrekking tot een relatie. (Mits deze tot een permanent huwelijk leid, anders niet !! )
Kan mij namelijk niet voorstellen dat elk mens hetzelfde is van Ziel, geest, verstand, en hart.
Kortom als jij en je buurmeisje gewoon op een beschaafde (niet op aantrekkingskracht gebasseerde) manier met elkander omgaan, en het klinkt is er toch niks mis mee om haar vader te vragen of jij toestemming hebt z'n dochter als vriendin te nemen ? (met tot doel er je vrouw van te maken.)
Uiteraard dat zijzelf ook een mening heeft maar nogmaals JG of niet het is en blijft wel z'n kleine meid.
En paardrijden of van mij part vissen, vader heeft een rol die eist dat hij de zedelijkheid van z'n dochter beschermt.

..zover mijn gedachte in deze.
  maandag 12 september 2005 @ 04:10:19 #294
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30505509
toestemming vragen aan een vader om een meisje als vriendin tot je te nemen met als doel om te trouwen

Allemaal 1 pot nat streng gelovigen wat betreft vrouwen. Allemaal even verdorven en respectloos naar vrouwen toe.
  maandag 12 september 2005 @ 06:16:15 #295
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30505666
quote:
Op maandag 12 september 2005 04:10 schreef PLAE@ het volgende:
toestemming vragen aan een vader om een meisje als vriendin tot je te nemen met als doel om te trouwen

Allemaal 1 pot nat streng gelovigen wat betreft vrouwen.
Allemaal even verdorven en respectloos naar vrouwen toe.
Zou ik als een mooie dochter had teminste wel relaxed vinden in plaats van dat iemand min of meer op eigen houtje m'n dochter opeist.

*ugh* *ugh* even tussendoor zodat je op de hoogte bent :

De eenzelvige zoekt zijn eigen begeerte,
hij barst los tegen al wat verstandig is.

Een dwaas schept geen behagen in inzicht,
maar hierin, dat zijn hart zich bloot geeft.

Waar de goddeloze komt, komt ook verachting,
en met schande komt smaad.

Wie twist liefheeft, heeft overtreding lief;
wie een grote mond opzet, zoekt verderf.

Zo is dat ... "rustig adem halen, en laten inzinken" alvorens te reageren.
pi_30506459
quote:
Op maandag 12 september 2005 06:16 schreef Tiesemans het volgende:
Zou ik als een mooie dochter had teminste wel relaxed vinden in plaats van dat iemand min of meer op eigen houtje m'n dochter opeist.
Hoezo alleen bij een mooie dochter?
En vertrouw je niet in de beslisvaardigheid van je eigen dochter?
quote:
*ugh* *ugh* even tussendoor zodat je op de hoogte bent :

De eenzelvige zoekt zijn eigen begeerte,
hij barst los tegen al wat verstandig is.
Wat verstandig is bepaal jij niet, en bepalen de mensen die de Bijbel hebben geschreven niet.
Dat is aan iedere persoon zélf om in te schatten... wat jij verstandig vindt voor jezelf, kan heel onverstandig zijn voor iemand anders.
quote:
Waar de goddeloze komt, komt ook verachting,
en met schande komt smaad.
Dit is nogal een beschuldiging.. Zou je mij als goddeloos beschouwen omdat ik geen specifiek geloof zeg aan te hangen? En is verachting nu onlosmakelijk met mij verbonden? Volgens mij heeft het niets te maken met je geloof in een God, maar met de persoonlijkheid van iemand. Vele 'goddeloze' mensen leven een vromer leven dan menig Christen.
quote:
Wie twist liefheeft, heeft overtreding lief;
wie een grote mond opzet, zoekt verderf.
Door jouw reactie maak je een stap richting het twisten. Met mijn reactie, ik ook.
En mensen die het verderf willen voorkomen, kunnen ook heel goed een grote mond opzetten als het ze niet normaal lukt. Een grote mond heeft niks te maken met je motief, maar met je gebrek aan controle binnen een argument.
quote:
Zo is dat ... "rustig adem halen, en laten inzinken" alvorens te reageren.
Tiesemans, dit soort spreuken hebben geen toegevoegde waarde aan deze topic. Iedereen interpreteert ze anders en het enige dat je hiermee lijkt te doen is jezelf overtuigen dat je een geloof aan het uitdragen bent.
Doe eens wild ....
  woensdag 14 september 2005 @ 07:50:54 #297
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_30563029
quote:
Tarot schreef het volgende:
Hoezo alleen bij een mooie dochter?
En vertrouw je niet in de beslisvaardigheid van je eigen dochter?
Ik vertrouw m'n eigen vlees en bloed zekers wel, doch ik vertrouw nimmer op de geest van de anti-christ welk vele goddeloze in het vlees zijnde jonge (jagende), en vaak nog onzedelijk ook zijnde, mannen op m'n dochter af stuurt om haar maagdelijkheid te nemen voordat ze gelukkig getrouwd is.
Er zijn maar weinig echte "eigen" schatten welk een vrouw een man kan schenken uit "vrije" wil en dat ontnomen worden door misleiding en mede de gevolgen van deze zedeloze maatschappij is mij danook een doorn in het oog.
En ik zal mijn dochter er dan ook in alle openheid en eerlijkheid mededelen wat zij is namelijk een juweel endus dient ze uiterst zuinig op zichzelf te zijn.
quote:
Wat verstandig is bepaal jij niet, en bepalen de mensen die de Bijbel hebben geschreven niet.
Dat is aan iedere persoon zélf om in te schatten... wat jij verstandig vindt voor jezelf, kan heel onverstandig zijn voor iemand anders.
Here God bepaald middels Zijn woord wat goed is en wat kwaad is, wat recht is en wat krom is.
Jij kunt immers geen el toe voegen aan de lengte van je naam, hoe gerne je het ook zou willen.
Eigenmachtig zal ik Zijn woord danook niet uitleggen noch interpreteren dat moge de geest waaronder jij leeft doen (of niet.
quote:
Dit is nogal een beschuldiging..
Zou je mij als goddeloos beschouwen omdat ik geen specifiek geloof zeg aan te hangen?
En is verachting nu onlosmakelijk met mij verbonden?
Volgens mij heeft het niets te maken met je geloof in een God, maar met de persoonlijkheid van iemand.
Vele 'goddeloze' mensen leven een vromer leven dan menig Christen.
Kolossenzen 1:9

We vragen dat u Gods wil ten volle mag leren kennen door de wijsheid en het inzicht die Zijn Geest u schenkt.
quote:
Door jouw reactie maak je een stap richting het twisten.
Met mijn reactie, ik ook.
En mensen die het verderf willen voorkomen, kunnen ook heel goed een grote mond opzetten als het ze niet normaal lukt.
Een grote mond heeft niks te maken met je motief, maar met je gebrek aan controle binnen een argument.
Here God kent mijn geweten, kent mijn hart, alsmede mijn verstand en Hij kent de geest waaronder ik leef en Hij niet op de laaste plaats Hij heeft mijn Ziel het leven geschonken.

Spreuk :

Een mens kiest in zijn eigen ogen altijd de juiste weg,
de HEER toetst wat hem innerlijk beweegt.
quote:
Tiesemans, dit soort spreuken hebben geen toegevoegde waarde aan deze topic.
Iedereen interpreteert ze anders en het enige dat je hiermee lijkt te doen is jezelf overtuigen dat je een geloof aan het uitdragen bent.
Hier volgen de spreuken van Salomo, zoon van David en koning van Israël.
Ze bieden wijsheid en zijn een leidraad in het leven, verdiepen het inzicht en bevatten wijze lessen over recht, rechtvaardigheid en eerlijkheid.
Ze vormen het ongeoefende verstand en geven de jeugd kennis en bezonnenheid.
Laat wie wijs is goed naar deze spreuken luisteren en nog wijzer worden.
Laat wie verstandig is meer en meer de vaardigheid verwerven deze spreuken en diepzinnigheden te begrijpen, deze woorden en scherpzinnigheden van de wijzen te doorgronden.

Het begin van alle kennis is ontzag voor de HEER; een dwaas veracht de wijsheid en weigert elk onderricht.
pi_30570286
quote:
Op maandag 12 september 2005 08:57 schreef Tarot het volgende:
Tiesemans, dit soort spreuken hebben geen toegevoegde waarde aan deze topic. Iedereen interpreteert ze anders en het enige dat je hiermee lijkt te doen is jezelf overtuigen dat je een geloof aan het uitdragen bent.
Tiesemans, zullen we deze discussie verder per mail afhandelen en deze topic verder niet vervuilen met Godsdienst-propaganda?

Mijn adres staat in mn Fok!-profiel.
Doe eens wild ....
  woensdag 14 september 2005 @ 13:54:42 #299
8369 speknek
Another day another slay
pi_30570833
Maarre, TS, heb je niet het gevoel dat als zij niet meer kan slapen van de druk die er op haar wordt gezet, en jij gaat dan ook nog eens druk op haar zetten, dat je dan zelf aangestuurd hebt op een breuk?

Ik snap dat zij teveel aandacht naar zich toetrok, maar met jouw opstelling kan ik me haar graduele kilheid ook wel voorstellen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30577659
@Speknek

In het begin van de relatie sliep mijn ex al slecht. Omdat ze toen al met spanning in haar lijf rondliep. Ze deed toen ook al namelijk niets aan het geloof meer.
In het begin van de relatie heb ik totaal geen druk op haar gelegd. Ik was heel begripvol en geduldig.
Maar toen ik merkte dat zij echt een keuze moest maken van haar ouders, heb ik er wel druk achter gezet.
Ik leefde constant in de onzekerheid of ze wel bij mij zou blijven. Heb toen ook gezegd dat ze mij kwijt zou raken als ze zo verder zou gaan. Ik vond dit heel erg te zeggen maar ze MOEST een keuze maken, omdat het zo echt niet verder kon. Zij wist van te voren dat haar ouders mij niet zouden accepteren, ik niet.
Ik zou niet weten hou ik het anders had moeten doen? Ik neem mezelf ook absoluut niets kwalijk.
Ik neem het haar kwalijk dat ze niet eerlijk is geweest en dat ze het op deze manier heeft beeindigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')