Is dit de reviewer Lupa of de mens Lupa die mij dit mededeelt ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit kunnen lachen met mensen die menen dat ze de absolute waarheid in pacht hebben.
Je schrijft ellenlange posts die voor het merendeel helemaal niets toevoegen aan discussies.
Wie Jezus aanneemt als zijn of haar persoonlijke hoeksteen, die verkrijgt een rechtvaardig hart.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is dan jouw definitie van mensen met een 'rechtvaardig hart'?Zijn dat niet toevallig de mensen die er exact dezelfde normen en waarden op nahouden als jij doet?
En wat doe je hier op dit forum? Het sterft hier van de slechte invloeden!
Het merendeel van de Jehova getuigen wordt ook vernietigd hoorquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:11 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
2. de rest van de wereld wordt vernietigt in Armageddon??
Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:37 schreef Tiesemans het volgende:
Wie Jezus aanneemt als zijn of haar persoonlijke hoeksteen, die verkrijgt een rechtvaardig hart.
Deze persoon zal er niet door verpletterd worden wanneer het oordeel komt.
Mensen dus die een geest uit Here God hebben ontvangen en dus in het Woord geloven welk betuigd van Heere Jezus Christus en Zijn Vader Here God.
Of je nou Jehova getuige bent of niet. Here God kent de zijnen en zij kennen Hem.
Je zal maar opgroeien in een oerwoud dorpje waar ze nog nooit van een boek, laat staan de bijbel hebben gehoord. Heel triest, ga je direct naar de helquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.
God is Liefde.
Er zijn veel christenen die geloven dat mensen die op geen enkele wijze van Jezus kúnnen hebben gehoord, naar de hemel gaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Je zal maar opgroeien in een oerwoud dorpje waar ze nog nooit van een boek, laat staan de bijbel hebben gehoord. Heel triest, ga je direct naar de hel
Tuurlijk.quote:Ooit een discussie gehad met een streng gelovige die beweerde nog steeds christen te zijn geweest als ze in Afghanistan was geboren
Maarja Lupa daarom zijn er ook mensen die al predikend de gehele wereld over reizen om elk hutje op de hei bekend te maken met de Heerlijkheid Jezus Christus.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er zijn veel christenen die geloven dat mensen die op geen enkele wijze van Jezus kúnnen hebben gehoord, naar de hemel gaan.
Dat is een zeer sterk argument tégen bekering, want als iemand onwetend is, gaat hij dus naar de hemel. Als je iemand echter bekeert en hij valt van zijn geloof af, dan is het pech hebben. Beter onwetend laten dus.
[..]
Tuurlijk.
Da's dus een slecht idee. Want als ze nog nooit van jouw Here Jezus gehoord hebben, gaan ze gewoon naar de hemel. Mooi toch? Laat ze dan gewoon met rust.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:41 schreef Tiesemans het volgende:
Maarja Lupa daarom zijn er ook mensen die al predikend de gehele wereld over reizen om elk hutje op de hei bekend te maken met de Heerlijkheid Jezus Christus.
Aha, er zijn ook mensen van wie Hij vindt dat ze Zijn boodschap niet waard zijn?quote:Tenzij je uiteraard meent Here God niet aller mensen harten toetst en kent en Zijn boodschap brengt naar hen waarvan Hij vind dat zij deze mogen horen en aannemen of verwerpen.
Dus iedereen die niet gelooft is per definitie onoprecht en onrechtvaardig.quote:Uiteindelijk kan een oprecht en rechtvaardig hart nu eenmaal geen kwade zaken verdragen.
Maar vind Gods Woord er vruchtbare grond om in te groeien.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het merendeel van de Jehova getuigen wordt ook vernietigd hoorZe geloven namelijk dat er maar een bepaald aantal mensen (een heel vreemd getal, weet even niet meer hoeveel) naar de hemel kunnen. Dat getal is zelfs slechts een klein percentage van het aantal Jehova getuigen dat er nu wereldwijd is. Ik denk dat zijn ex het dus wel kan schudden na een scheiding en een relatie met een niet Jehova, kan ze net zo goed bij hem terug komen
![]()
Ik heb daar geen definitie van. Dat bepaal ik ook niet. Ik geloof wel dat de normen en waarden die in de bijbel staan voor een groot deel uitmaken. De bijbel zegt dat God rechtvaardig is. Als jij in de bushbush leeft, en je hebt nog nooit van het geloof gehoord, is het dan eerlijk dat zo'n iemand wordt vernietigd?? Lijkt me niet. Mensen kunnen geen harten lezen, God wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is dan jouw definitie van mensen met een 'rechtvaardig hart'?Zijn dat niet toevallig de mensen die er exact dezelfde normen en waarden op nahouden als jij doet?
En wat doe je hier op dit forum? Het sterft hier van de slechte invloeden!
Dit is dus niet waar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.
God is Liefde.
Dat weet ik. Daarin zijn jullie alleen wel zwaar in de minderheid en het is ook een uiterst onwaarschijnlijke interpretatie van de bijbelse teksten. Maar jullie hebben wel meer onwaarschijnlijke vertalingen en interpretaties. 't Zou goed zijn als alle Jehova's Getuigen op zijn minst Klassiek Grieks zouden leren, dan zouden ze dat zelf ook eens kunnen zien.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:20 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Dit is dus niet waar.
Oja, Jehovah's Getuigen geloven niet in een brandende hel.
Er bestaat echter, ook onder gelovigen onderling, heel veel verschil van mening over wat die bijbelse normen en waarden nou precies inhouden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:17 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Ik heb daar geen definitie van. Dat bepaal ik ook niet. Ik geloof wel dat de normen en waarden die in de bijbel staan voor een groot deel uitmaken. De bijbel zegt dat God rechtvaardig is. Als jij in de bushbush leeft, en je hebt nog nooit van het geloof gehoord, is het dan eerlijk dat zo'n iemand wordt vernietigd?? Lijkt me niet. Ik kan geen harten lezen, God wel.
Oh, je zit hier voor mij?quote:En wat ik hier doe op dit forum? Jouw informatie geven over mijn Roaccutane kuurtje!!!![]()
Oh en jij heb toevallig de dood al geproeft en weet kortom dat mensen per definitie naar de hemel gaan ? Dacht het niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Da's dus een slecht idee.
Want als ze nog nooit van jouw Here Jezus gehoord hebben, gaan ze gewoon naar de hemel. Mooi toch?
Laat ze dan gewoon met rust.
Tja anders spreek Heere Jezus niet over zondaren hé.quote:Lupa_Solitaria schreef het volgende:
Aha, er zijn ook mensen van wie Hij vindt dat ze Zijn boodschap niet waard zijn?
Tja als je op die wijze de vraag stelt geef ik geen antwoord.quote:Lupa_Solitaria schreef het volgende:
Dus iedereen die niet gelooft is per definitie onoprecht en onrechtvaardig.
Ja, dus?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 09:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er bestaat echter, ook onder gelovigen onderling, heel veel verschil van mening over wat die bijbelse normen en waarden nou precies inhouden.
[..]
Nou Lupa, je doet je ondertitel wel eer aan hoorquote:Oh, je zit hier voor mij?
Waarom zeg je dan in een eerder bericht dat mensen die anders geloven of niet geloven keihard naar de hel gaan?quote:
Ik sprak vanuit de overtuiging die de meeste fundamentalistische gelovigen hebben. Het type Tiesemans / pmb_rug zeg maar.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:03 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Waarom zeg je dan in een eerder bericht dat mensen die anders geloven of niet geloven keihard naar de hel gaan?
Zoek en gij zult vinden remember ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 09:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niemand heeft in mijn jeugd ooit tegen mij gelogen, waar heb je het over?
Nou kijk eens aan en als Jezus de rechtvaardigen dus niet hoeft te bezoeken en diegene die z'n boodschap niet waard blijken, bij hen ontkiemt het zaad niet. Waarom zou jij dan moeite hebben dat er word gezegd dat er veel zondaren zijn ? .. Is toch niet de eerste keer dat het tot je gezegd word...quote:Lupa_Solitaria schreef het volgende:
Jezus spreekt over zondaren als degenen voor wie hij komt, niet als degenen die zijn boodschap niet waard zijn.
Absoluut anders zou ik hier niet in het vlees tot je spreken.quote:Lupa_Solitaria schreef het volgende:
En jij hebt de dood wel geproefd?
Want jij weet wél wat er na de dood met die mensen gaat gebeuren?
Here God kent de zijnen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:23 schreef invincible25 het volgende:
Wat betreft het er niet ussen kunnen komen: dit zal per familie verschilen denk ik. Mijn relatie is gewoon kapot gegaan door haar moeder en tantes. Haar vader had totaal niets in te brengen in huis. Dit heb ik meerdere malen vernomen van andere familieleden.
Ik kwam er gewoon niet tussen bij hun thuis.
Haar moeder wou bij voorbaat al gewoon niets van mij weten.
Mijn ex vertelde ook dat als mijn naam viel dat ze dan meteen hystirisch werd!
Wat jij dan zegt (guitarmaistro) over dat JG het ook niet zeker weten, waar ben je dan mee bezig? Die moeder weet geeneens wie ik ben!
Ik heb mijn ex altijd heel goed behandeld.
Ik weet dat ik een goed mens ben.
Dit was mijn 1e sexuele ervaring, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik heb haar ook nooit overgehaald om te stoppen met haar geloof.
Ik zei altijd dat als ze weer wou beginnen dat ik daar alle respect voor had.
Die moeder van haar is gewoon een slecht mens.
Dat zeg ik uit het diepste van mijn hart.
Geen graantje respect naar mij toe.
Ik ben bij voorbaat al een slecht mens, ze heeft nooit gezien hoeveel wij van elkaar hielden.
Als God gaat bepalen wie Armegeddon gaat overleven, dan hoort zij daar absoluut niet bij!.
Ze heeft haar eigen dochter geestelijk mishandeld.
Zegt degene die zelf voor jaren in een klooster van een sekte heeft gezeten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik sprak vanuit de overtuiging die de meeste fundamentalistische gelovigen hebben. Het type Tiesemans / pmb_rug zeg maar.
Ik begrijp dat het jouw plan is om mij in ieder topic te achtervolgen met dit soort opmerkingen?quote:Op zondag 28 augustus 2005 19:54 schreef Monus het volgende:
Zegt degene die zelf voor jaren in een klooster van een sekte heeft gezeten.
Je kunt jezelf nooit genoeg in Gods Woord verdiepen beste Lupa.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tiesemans leest een beetje te veel in de Statenvertaling denk ik.
Als jij in staat bent beste Dehero om mij te verklaren wat onderstaande inhoud, zal ik jou antwoorden naar je verlangen om te bevatten met geloof.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 22:12 schreef dehero het volgende:
Tiesemans astjeblieft...nokken!!!
Zelfs ik als christen kan jouw reacties geeneens begrijpen hoewel ik heel wat kerktaal kan begrijpen.
Als ik het al niet begrijp, hoe moeten anderen het dan wel niet begrijpen.
Ik weet niet wat je bedoeling is op dit forum, maar als je mensen aan wilt spreken mis je nu compleet je doel!!!
quote:Wat baat de koopprijs in de hand van de dwaas om wijsheid te kopen, daar hij immers geen verstand heeft?
Was het maar Gods woord.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:44 schreef Tiesemans het volgende:
Je kunt jezelf nooit genoeg in Gods Woord verdiepen beste Lupa.
Wie oren heeft die hore, en wie ogen heeft die ziet..quote:
Achja, generaliseren ten top.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zou iemand die ongelovig is te allen tijde afraden een relatie te beginnen met iemand in wiens leven het geloof een erg grote rol speelt. Het is gedoemd te mislukken. Diegene zal blijven hopen dat je je bekeert (ga 'es een tijdje rondhangen op www.credible.nl, dan zie je wat ik bedoel).
Ik ben zelf een tijd lid geweest van Credible (toen ik zelf nog christen was) en er lopen een hoop gestoorden rond. Ongeveer de helft zou ik fundamentalistisch noemen. Een fors deel van de mensen daar denkt dat de wereld 6000 jaar oud is, dat er geen evolutie bestaat en dat Jezus binnenkort weer langskomt. Sorry, maar dat vind ik triest. Ik vind het sowieso een beetje triest als je in zo'n onzinnig en mensonvriendelijk wereldbeeld gelooft, maar goed, da's puur mijn persoonlijke mening. Mijn beste vriend is evangelisch christen (geworden nadat ik hem al kende) en ik zie met lede ogen toe hoe hij zichzelf bedondert en zich het leven moeilijker maakt dan het hoeft te zijn.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:18 schreef Troel het volgende:
Achja, generaliseren ten top.
Ik ben naast Fok!ker ook iemand ide veel op credible komt, en tuurlijk, er zijn daar mensen die hun zin een beetje doordrijven, maar er lopen ook echt wel normale mensen rond hoor
En ja, ik weet het, een beetje een late reactie, maar dit is gewoon triest
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 06:22 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Wie oren heeft die hore, en wie ogen heeft die ziet..
Maar wie verzadigd is door ongeloof die laat het zich te raden.![]()
Niemand wordt ''gebrainwasht''. Iedereen die er bij komt, doet dat ook uit vrije wil.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:10 schreef Cochise het volgende:
Ik heb het idee dat mensen in jehova achtige sektes gewoon gebrainwashed worden, er wordt ze 1 manier van leven voorgespiegeld als de manier om in het paradijs te komen........elke andere manier van leven zorgt ervoor dat je in de hel komt. Daarnaast wordt zeer sterk op hun emoties ingespeeld.
Niemand wordt geisoleerd. Kinderen gaan gewoon naar school, ouderen werken gewoon en zij hebben allemaal buren en kennissen die niet gelovig zijn. Dus dat is niet waar.quote:Mensen worden geisoleerd uit het normale sociale leven zodat de afhankelijkheid van de sekte groter wordt, als je sociale leven maar uit 1 groep mensen bestaat is daaruit stappen emotioneel zeer zwaar voor iemand. Jezelf "goed" voelen wordt direct verbonden aan ge-accepteerd worden door de groep. De sektes spelen hier verder op in door mensen uit te sluiten als ze verdacht worden van ongeaccepteerd gedrag, dit is niet omdat ze werkelijk leden kwijt willen.....maar om de binding binnen de groep sterker te maken.
Er zijn er genoeg die op latere leeftijd kiezen voor iets anders en daar prima toe in staat zijn hoor.quote:Op donderdag 8 september 2005 12:04 schreef invincible25 het volgende:
Laat me niet lachen!! uit vrije wil? Het wordt kinderen met de paplepel ingegoten. Als jij je hele jeugd zo bent opgevoed heb je echt geen keuze meer hoor. Je weet niet beter.
dat valt ook wel mee. Het 8 uur-nieuws is doorgaans een stuk erger!quote:Kleine kinderen worden bang gemaakt voor Armageddon! Dit wordt gedaan aan de hand van doembeelden. (verschrikkelijke afbeeldingen enz.)
Als je dat gelooft en de bijbel gelooft dan kun je ervoor kiezen je te laten dopen, ja.quote:Denk je nou echt dat je dan nog een keuze hebt om je te laten dopen of niet? Als jij dat niet doet wordt je vernietigd! Je weet niet beter.........
Tuurlijk doet het enorm pijn als een familielid of goeie vriend moet worden uitgesloten, geen twijfel over mogelijk. Daarom is het zeker niet zonder gevoel. Maar als (ook al is het familie) mensen verachtelijke dingen doen (nogmaals, je wordt echt niet zomaar uitgesloten) en die mensen willen echt niet veranderen (wat dus aangeeft dat zij het niet erg vinden en dus bewust deze dingen zullen blijven doen) dan is het het best om het contact te verbreken.quote:Wat denk jij nou? Als jij geen berouw toont dan verbreekt je familie al het contact met jou! Dit heeft toch niets met liefde voor je kinderen te maken! Dit is gewoon onmenselijk gedrag. Gevoelloos!
Het is zeer spijtig dat er ook mensen zijn die zich wel JG noemen maar al dan niet geheim slechte dingen doen. Het blijft vooralsnog een menselijk organisatie en mensen kunnen niet in het hart van andere mensen kijken.quote:Mijn ex zal ook wel berouw hebben getoont, ze kan niet anders. Maar ze meent er geen ene fluit van! Scheinheiligheid ten top!
Precies wat ik zeg, gebrainwashed vanaf prilste jeugd. Het feit dat discussies over dingen als evolutie theorie totaal onmogelijk zijn, blijkt dat het hier on fanatisme gaat niet om geloof. Met normale openstaande mensen kan je over alles praten, of ze het er nou mee eens zijn of niet.quote:Op donderdag 8 september 2005 12:04 schreef invincible25 het volgende:
Niemand wordt ''gebrainwasht''. Iedereen die er bij komt, doet dat ook uit vrije wil.
Laat me niet lachen!! uit vrije wil? Het wordt kinderen met de paplepel ingegoten. Als jij je hele jeugd zo bent opgevoed heb je echt geen keuze meer hoor. Je weet niet beter. Kleine kinderen worden bang gemaakt voor Armageddon! Dit wordt gedaan aan de hand van doembeelden. (verschrikkelijke afbeeldingen enz.)
Denk je nou echt dat je dan nog een keuze hebt om je te laten dopen of niet? Als jij dat niet doet wordt je vernietigd! Je weet niet beter.........
En wat ik dus ook eerder zei, het is pure emontionele chantage. WTF, je kinderen laten zitten als ze andere keuzes in hun leven maken als jij. Dat is gewoon wreed, heeft niks met geloof te maken.quote:Wat uitsluiten betreft: dat wordt alleen gedaan als vaststaat dat iemand moreel verachtelijke dingen heeft gedaan (stelen, moorden, overspel, hoererij) en daar geen berouw van heeft
Wat denk jij nou? Als jij geen berouw toont dan verbreekt je familie al het contact met jou! Dit heeft toch niets met liefde voor je kinderen te maken! Dit is gewoon onmenselijk gedrag. Gevoelloos!
Mijn ex zal ook wel berouw hebben getoont, ze kan niet anders. Maar ze meent er geen ene fluit van! Scheinheiligheid ten top!
quote:Op donderdag 8 september 2005 12:23 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die op latere leeftijd kiezen voor iets anders en daar prima toe in staat zijn hoor.
Ouders moeten hun kinderen uiteindelijk toch zelf laten beslissen. Kinderen groeien toch in deze wereld op en zien alles wat er in is en moeten uiteindelijk zelf beslissen.
[..]
dat valt ook wel mee. Het 8 uur-nieuws is doorgaans een stuk erger!
Verder maken wij kinderen niet bang. Er wordt hen juist ook alles uitgelegd over het paradijs, dat lijkt me nou niet echt gevaarlijk.
Verder heeft men er niets van te vrezen als men gewoon die paar dingetjes doet die God van mensen vraagt.
[..]
Als je dat gelooft en de bijbel gelooft dan kun je ervoor kiezen je te laten dopen, ja.
Als je het niet gelooft doe je het niet.
[..]
Tuurlijk doet het enorm pijn als een familielid of goeie vriend moet worden uitgesloten, geen twijfel over mogelijk. Daarom is het zeker niet zonder gevoel. Maar als (ook al is het familie) mensen verachtelijke dingen doen (nogmaals, je wordt echt niet zomaar uitgesloten) en die mensen willen echt niet veranderen (wat dus aangeeft dat zij het niet erg vinden en dus bewust deze dingen zullen blijven doen) dan is het het best om het contact te verbreken.
Zo iemand heeft dan gewoon een slechte geestesgesteldheid.
Is het dan Christelijk om regelmatig en nauw om te gaan met verstokte dronkaards, overspelers, hoereerders, drugsdealers enz?
Is dat ook niet eigenlijk zeer slecht voor eventuele kinderen??
Daarbij komt voor Christenen er nog eens bij dat de bijbel zelf deze raad geeft en verder is het zo dat ''Christenen God meer moeten gehoorzamen dan mensen'. Mensen kan de toekomst sowieso niet eeuwig beter maken, God wel.
Hoe pijnlijk het ook is, het is NIET de schuld van degenen die door de slecht daden van een persoon gedwongen zijn het contact te verbreken.
Die persoon koos er namelijk ZELF EERST voor om kwaad te doen en vervolgens er totaal geen berouw van te hebben. Als die persoon zich dan volledig bij kennis gedoopt heeft en dus heeft beloofd zich te gedragen en hij doet dat niet, heeft hij gelogen tegen zowel God als de organisatie.
Jehovah's Getuigen proberen altijd in vrede te leven en liefde te betonen, maar als mensen ervoor kiezen willens en wetens dingen te doen die hun uitsluiting kunnen betekenen, dan is er gewoon geen plaats meer voor die mensen (maar als zij berouw hebben mogen zij natuurlijk altijd terugkomen).
[..]
Het is zeer spijtig dat er ook mensen zijn die zich wel JG noemen maar al dan niet geheim slechte dingen doen. Het blijft vooralsnog een menselijk organisatie en mensen kunnen niet in het hart van andere mensen kijken.
God zal uiteindelijk moeten bepalen wie wel oprecht is en wie niet. Tot die tijd moet men proberen van het beste van de mens uit te gaan en de gemeente te beschermen.
Zeggen dat deze dingen niet voorkomen zou onzin zijn, maar er zijn er genoeg die zich wel aan de regels houden zoals dat van het verwacht wordt.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik sprak vanuit de overtuiging die de meeste fundamentalistische gelovigen hebben. Het type Tiesemans / pmb_rug zeg maar.
*ugh* ervaringdeskundige *ugh* dat jij weet hoe jou evangelische beste christen vriend wel voorzeker en waarachtig word voorgelogen en waar mogelijk niet tot Here God gekomen is ?quote:Op donderdag 8 september 2005 07:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben zelf een tijd lid geweest van Credible (toen ik zelf nog christen was) en er lopen een hoop gestoorden rond.
Ongeveer de helft zou ik fundamentalistisch noemen.
Een fors deel van de mensen daar denkt dat de wereld 6000 jaar oud is, dat er geen evolutie bestaat en dat Jezus binnenkort weer langskomt.
Sorry, maar dat vind ik triest.
Ik ben zelf een tijd lid geweest van Credible (toen ik zelf nog christen was) en er lopen een hoop gestoorden rond.
Ik vind het sowieso een beetje triest als je in zo'n onzinnig en mensonvriendelijk wereldbeeld gelooft, maar goed, da's puur mijn persoonlijke mening.
Mijn beste vriend is evangelisch christen (geworden nadat ik hem al kende) en ik zie met lede ogen toe hoe hij zichzelf bedondert en zich het leven moeilijker maakt dan het hoeft te zijn.
Zou ik als een mooie dochter had teminste wel relaxed vinden in plaats van dat iemand min of meer op eigen houtje m'n dochter opeist.quote:Op maandag 12 september 2005 04:10 schreef PLAE@ het volgende:
toestemming vragen aan een vader om een meisje als vriendin tot je te nemen met als doel om te trouwen![]()
![]()
![]()
Allemaal 1 pot nat streng gelovigen wat betreft vrouwen.
Allemaal even verdorven en respectloos naar vrouwen toe.
Hoezo alleen bij een mooie dochter?quote:Op maandag 12 september 2005 06:16 schreef Tiesemans het volgende:
Zou ik als een mooie dochter had teminste wel relaxed vinden in plaats van dat iemand min of meer op eigen houtje m'n dochter opeist.
Wat verstandig is bepaal jij niet, en bepalen de mensen die de Bijbel hebben geschreven niet.quote:*ugh* *ugh* even tussendoor zodat je op de hoogte bent :
De eenzelvige zoekt zijn eigen begeerte,
hij barst los tegen al wat verstandig is.
Dit is nogal een beschuldiging.. Zou je mij als goddeloos beschouwen omdat ik geen specifiek geloof zeg aan te hangen? En is verachting nu onlosmakelijk met mij verbonden? Volgens mij heeft het niets te maken met je geloof in een God, maar met de persoonlijkheid van iemand. Vele 'goddeloze' mensen leven een vromer leven dan menig Christen.quote:Waar de goddeloze komt, komt ook verachting,
en met schande komt smaad.
Door jouw reactie maak je een stap richting het twisten. Met mijn reactie, ik ook.quote:Wie twist liefheeft, heeft overtreding lief;
wie een grote mond opzet, zoekt verderf.
Tiesemans, dit soort spreuken hebben geen toegevoegde waarde aan deze topic. Iedereen interpreteert ze anders en het enige dat je hiermee lijkt te doen is jezelf overtuigen dat je een geloof aan het uitdragen bent.quote:Zo is dat ... "rustig adem halen, en laten inzinken" alvorens te reageren.![]()
Ik vertrouw m'n eigen vlees en bloed zekers wel, doch ik vertrouw nimmer op de geest van de anti-christ welk vele goddeloze in het vlees zijnde jonge (jagende), en vaak nog onzedelijk ook zijnde, mannen op m'n dochter af stuurt om haar maagdelijkheid te nemen voordat ze gelukkig getrouwd is.quote:Tarot schreef het volgende:
Hoezo alleen bij een mooie dochter?
En vertrouw je niet in de beslisvaardigheid van je eigen dochter?
Here God bepaald middels Zijn woord wat goed is en wat kwaad is, wat recht is en wat krom is.quote:Tarot schreef het volgende:
Wat verstandig is bepaal jij niet, en bepalen de mensen die de Bijbel hebben geschreven niet.
Dat is aan iedere persoon zélf om in te schatten... wat jij verstandig vindt voor jezelf, kan heel onverstandig zijn voor iemand anders.
Kolossenzen 1:9quote:Tarot schreef het volgende:
Dit is nogal een beschuldiging..
Zou je mij als goddeloos beschouwen omdat ik geen specifiek geloof zeg aan te hangen?
En is verachting nu onlosmakelijk met mij verbonden?
Volgens mij heeft het niets te maken met je geloof in een God, maar met de persoonlijkheid van iemand.
Vele 'goddeloze' mensen leven een vromer leven dan menig Christen.
Here God kent mijn geweten, kent mijn hart, alsmede mijn verstand en Hij kent de geest waaronder ik leef en Hij niet op de laaste plaats Hij heeft mijn Ziel het leven geschonken.quote:Tarot schreef het volgende:
Door jouw reactie maak je een stap richting het twisten.
Met mijn reactie, ik ook.
En mensen die het verderf willen voorkomen, kunnen ook heel goed een grote mond opzetten als het ze niet normaal lukt.
Een grote mond heeft niks te maken met je motief, maar met je gebrek aan controle binnen een argument.
Hier volgen de spreuken van Salomo, zoon van David en koning van Israël.quote:Tarot schreef het volgende:
Tiesemans, dit soort spreuken hebben geen toegevoegde waarde aan deze topic.
Iedereen interpreteert ze anders en het enige dat je hiermee lijkt te doen is jezelf overtuigen dat je een geloof aan het uitdragen bent.
Tiesemans, zullen we deze discussie verder per mail afhandelen en deze topic verder niet vervuilen met Godsdienst-propaganda?quote:Op maandag 12 september 2005 08:57 schreef Tarot het volgende:
Tiesemans, dit soort spreuken hebben geen toegevoegde waarde aan deze topic. Iedereen interpreteert ze anders en het enige dat je hiermee lijkt te doen is jezelf overtuigen dat je een geloof aan het uitdragen bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |