Hij antwoordde en zeide: Hebt gij niet gelezen, dat de Schepper hen van den beginne als man en vrouw heeft gemaakt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:08 schreef MisterTata het volgende:
[..]
Ja iemand die mij kan vertellen waar daat staat, ik ben al heel lang benieuwd want ben het zelf nog nooit tegen gekomen in geen enkele Bijbelvertaling
En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hier staat helemaal niets over seks voor het huwelijk.
Daar lees ik niet in dat je voor die tijd met niemand seks mag hebben. Is nogal een ruime interpretatie van jouw kant.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:36 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.
Die het vatten kan, die vatte het.
wat ben jij een irritant figuur.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:36 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.
Die het vatten kan, die vatte het.
hij is in ieder gevaal zwaar irritant met zijn "bijbelteksten die niks aan de discussie bijdragen" posts.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Is Tiesemans katholiek? Dat lijkt me sterk. Hij lijkt me eerder een refo.
Nogmaals m'n beste.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:00 schreef invincible25 het volgende:
Het is ook puur gebaseerd op angst.
Ze heeft tijdens onze relatie bijna geen nachtrust gehad.
Had ik ook niet moeten zeggen van dat pijn. Ik meen dat ook niet.
Hopen heb ik al die maanden gedaan. Hopen is denk niet het goede woord.
Ik was tegen beter weten in ervan overtuigd dat ze voor mij zou gaan....
Ik hoop voor haar dat haar ogen nog een keer opengaan.... dat ze mij te veel gaat missen.
Iedereen in mijn omgeving zei dat we echt een vreselijk leuk stel waren.
Haar emoties moeten er een keer uitkomen, dit houdt geen mens vol lijkt mij!
Ik denk dat ze eind deze maand haar huisje uitgaat en naar Overijssel ''vlucht''.
Ik weet ook dat ze dit niet zelf zo wilt, maar ze heeft mij wel heel veel pijn gedaan.
Ik raak maar niet uitgepraat hierover.....
Beste Invincible25quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:05 schreef invincible25 het volgende:
Ik zal binnenkort even een stukje uit het ''handleidingboekje'' van de hoofdbroeders en -zusters van elke gemeente hier plaatsen.
Dit is het regelboekje waaraan zij zich moeten houden. Dit is ergens ''gelekt'' geloof ik.
JG hebben een geheel eigen rechtssysteem!
Vooral het stukje over uitsluiting is best schokkend.
Niet minder of minder ? infantiel ? dan dat je jezelf BadKeukentegel noemt op een internet forum ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Hoe geestelijk infantiel ben je als je met een jehova getuige trouwt
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:34 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Mmm uit ervaring, wat is het overigens Darkdancer of Darkangel ?! ,
Weet ik dat het vaak juist andersom is.
Zijn het de niet gelovigen en vooral ook de kwade figuren die de klappen ontvangen.
want normale mensen hebben het veels te druk met luisteren naar wat ik hen in het openbaar vertel.
En tevens Here God heeft mij een welgevallig jasje geschapen endus lok ik ook geen afkeer bij mensen op eerder liefde.![]()
Je was nog wat vergeten johquote:
Helemaal zoals ie moet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:36 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
wat ben jij een irritant figuur.
geen wonder dat je katholiek bent.
in een omgeving met normale mensen zou je elke 5 minuten weer een ros op je bek hebben gekregen![]()
Zeg Lupa heb je ook nog iets aan mij te melden wat ik als liefdevol kan ervaren ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is het nut van het tweemaal posten van dezelfde post?
Het enige dat jij opwekt is irritatie en bevreemding.
Ik heb nog nooit kunnen lachen met mensen die menen dat ze de absolute waarheid in pacht hebben.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:46 schreef Tiesemans het volgende:
Zeg Lupa heb je ook nog iets aan mij te melden wat ik als liefdevol kan ervaren ?
Ik verschaf je namelijk het jouwe maar wat ik van je terug ontvang is (Bitter) weinig dan klagen en afgeven op.
Ik zou graag is met je willen lachen ipv om je willen lachen.![]()
Here God weet dat het goed is...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:55 schreef invincible25 het volgende:
Beste Tiesemans,
dat wat dat posten betreft van die handleiding: dat doe ik ook niet...
Ik ben op het moment nog erg emotioneel en weet af en toe niet hiermee om te gaan.
En wat betreft dat wachten op haar, ik heb altijd alle geduld gehad.
Ik kwam de laatste paar maanden aldoor op het 2e plan terecht.
Ze heeft ook nooit geprobeerd om iets aan de situatie te veranderen.
Ze weet hoeveel ik van haar hou. Ontiegenlijk veel. Heb alles voor haar gedaan.
Ik ben alleen de laatste 2 keer dat ik contact met haar heb gehad uit mijn slof geschoten.
Door het verdriet en de pijn die ze mij en mijn ouders heeft aangedaan.
Ik weet dat ze nu wegvlucht van alles hier.
Ze probeert alles te vergeten door weg te gaan.
Ik weet dat dit niet de oplossing is voor haar.
Zo gelukkig als ik haar maakte, dat vind ze niet snel terug.
En dat zeg ik uit het diepste van mijn hart.
Ik weet dat zij verscheurd is van binnen, maar heeft dit geen enkel moment aan mij getoond.
Ik moet dit langzaam gaan verwerken en het helpt niet als ik haar weer een brief ga sturen.
Heb vaak genoeg gezegd dat de deuren altijd voor haar open blijven staan, maar ik heb niet het eeuwige geduld.
Jouw woord- en zinskeuze is wel moeilijk te lezen als je bedrijpt wat ik bedoel![]()
![]()
(Wanneer ze ontdekt dat zulke liefde niet tot de verdommenis leid zal ze gesterkt worden.)quote:Zo gelukkig als ik haar maakte, dat vind ze niet snel terug.
Is dit de reviewer Lupa of de mens Lupa die mij dit mededeelt ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit kunnen lachen met mensen die menen dat ze de absolute waarheid in pacht hebben.
Je schrijft ellenlange posts die voor het merendeel helemaal niets toevoegen aan discussies.
Wie Jezus aanneemt als zijn of haar persoonlijke hoeksteen, die verkrijgt een rechtvaardig hart.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is dan jouw definitie van mensen met een 'rechtvaardig hart'?Zijn dat niet toevallig de mensen die er exact dezelfde normen en waarden op nahouden als jij doet?
En wat doe je hier op dit forum? Het sterft hier van de slechte invloeden!
Het merendeel van de Jehova getuigen wordt ook vernietigd hoorquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:11 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
2. de rest van de wereld wordt vernietigt in Armageddon??
Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:37 schreef Tiesemans het volgende:
Wie Jezus aanneemt als zijn of haar persoonlijke hoeksteen, die verkrijgt een rechtvaardig hart.
Deze persoon zal er niet door verpletterd worden wanneer het oordeel komt.
Mensen dus die een geest uit Here God hebben ontvangen en dus in het Woord geloven welk betuigd van Heere Jezus Christus en Zijn Vader Here God.
Of je nou Jehova getuige bent of niet. Here God kent de zijnen en zij kennen Hem.
Je zal maar opgroeien in een oerwoud dorpje waar ze nog nooit van een boek, laat staan de bijbel hebben gehoord. Heel triest, ga je direct naar de helquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.
God is Liefde.
Er zijn veel christenen die geloven dat mensen die op geen enkele wijze van Jezus kúnnen hebben gehoord, naar de hemel gaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Je zal maar opgroeien in een oerwoud dorpje waar ze nog nooit van een boek, laat staan de bijbel hebben gehoord. Heel triest, ga je direct naar de hel
Tuurlijk.quote:Ooit een discussie gehad met een streng gelovige die beweerde nog steeds christen te zijn geweest als ze in Afghanistan was geboren
Maarja Lupa daarom zijn er ook mensen die al predikend de gehele wereld over reizen om elk hutje op de hei bekend te maken met de Heerlijkheid Jezus Christus.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er zijn veel christenen die geloven dat mensen die op geen enkele wijze van Jezus kúnnen hebben gehoord, naar de hemel gaan.
Dat is een zeer sterk argument tégen bekering, want als iemand onwetend is, gaat hij dus naar de hemel. Als je iemand echter bekeert en hij valt van zijn geloof af, dan is het pech hebben. Beter onwetend laten dus.
[..]
Tuurlijk.
Da's dus een slecht idee. Want als ze nog nooit van jouw Here Jezus gehoord hebben, gaan ze gewoon naar de hemel. Mooi toch? Laat ze dan gewoon met rust.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:41 schreef Tiesemans het volgende:
Maarja Lupa daarom zijn er ook mensen die al predikend de gehele wereld over reizen om elk hutje op de hei bekend te maken met de Heerlijkheid Jezus Christus.
Aha, er zijn ook mensen van wie Hij vindt dat ze Zijn boodschap niet waard zijn?quote:Tenzij je uiteraard meent Here God niet aller mensen harten toetst en kent en Zijn boodschap brengt naar hen waarvan Hij vind dat zij deze mogen horen en aannemen of verwerpen.
Dus iedereen die niet gelooft is per definitie onoprecht en onrechtvaardig.quote:Uiteindelijk kan een oprecht en rechtvaardig hart nu eenmaal geen kwade zaken verdragen.
Maar vind Gods Woord er vruchtbare grond om in te groeien.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het merendeel van de Jehova getuigen wordt ook vernietigd hoorZe geloven namelijk dat er maar een bepaald aantal mensen (een heel vreemd getal, weet even niet meer hoeveel) naar de hemel kunnen. Dat getal is zelfs slechts een klein percentage van het aantal Jehova getuigen dat er nu wereldwijd is. Ik denk dat zijn ex het dus wel kan schudden na een scheiding en een relatie met een niet Jehova, kan ze net zo goed bij hem terug komen
![]()
Ik heb daar geen definitie van. Dat bepaal ik ook niet. Ik geloof wel dat de normen en waarden die in de bijbel staan voor een groot deel uitmaken. De bijbel zegt dat God rechtvaardig is. Als jij in de bushbush leeft, en je hebt nog nooit van het geloof gehoord, is het dan eerlijk dat zo'n iemand wordt vernietigd?? Lijkt me niet. Mensen kunnen geen harten lezen, God wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is dan jouw definitie van mensen met een 'rechtvaardig hart'?Zijn dat niet toevallig de mensen die er exact dezelfde normen en waarden op nahouden als jij doet?
En wat doe je hier op dit forum? Het sterft hier van de slechte invloeden!
Dit is dus niet waar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik begrijp het alweer. Alléén christenen kunnen rechtvaardig zijn. Iemand die zijn leven lang keihard zijn best doet om goed te doen voor anderen, maar die toevallig het verkeerde geloof heeft of -God forbid- ongelovig, gaat gewoon keihard naar de hel.
God is Liefde.
Dat weet ik. Daarin zijn jullie alleen wel zwaar in de minderheid en het is ook een uiterst onwaarschijnlijke interpretatie van de bijbelse teksten. Maar jullie hebben wel meer onwaarschijnlijke vertalingen en interpretaties. 't Zou goed zijn als alle Jehova's Getuigen op zijn minst Klassiek Grieks zouden leren, dan zouden ze dat zelf ook eens kunnen zien.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:20 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Dit is dus niet waar.
Oja, Jehovah's Getuigen geloven niet in een brandende hel.
Er bestaat echter, ook onder gelovigen onderling, heel veel verschil van mening over wat die bijbelse normen en waarden nou precies inhouden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:17 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Ik heb daar geen definitie van. Dat bepaal ik ook niet. Ik geloof wel dat de normen en waarden die in de bijbel staan voor een groot deel uitmaken. De bijbel zegt dat God rechtvaardig is. Als jij in de bushbush leeft, en je hebt nog nooit van het geloof gehoord, is het dan eerlijk dat zo'n iemand wordt vernietigd?? Lijkt me niet. Ik kan geen harten lezen, God wel.
Oh, je zit hier voor mij?quote:En wat ik hier doe op dit forum? Jouw informatie geven over mijn Roaccutane kuurtje!!!![]()
Oh en jij heb toevallig de dood al geproeft en weet kortom dat mensen per definitie naar de hemel gaan ? Dacht het niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Da's dus een slecht idee.
Want als ze nog nooit van jouw Here Jezus gehoord hebben, gaan ze gewoon naar de hemel. Mooi toch?
Laat ze dan gewoon met rust.
Tja anders spreek Heere Jezus niet over zondaren hé.quote:Lupa_Solitaria schreef het volgende:
Aha, er zijn ook mensen van wie Hij vindt dat ze Zijn boodschap niet waard zijn?
Tja als je op die wijze de vraag stelt geef ik geen antwoord.quote:Lupa_Solitaria schreef het volgende:
Dus iedereen die niet gelooft is per definitie onoprecht en onrechtvaardig.
Ja, dus?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 09:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er bestaat echter, ook onder gelovigen onderling, heel veel verschil van mening over wat die bijbelse normen en waarden nou precies inhouden.
[..]
Nou Lupa, je doet je ondertitel wel eer aan hoorquote:Oh, je zit hier voor mij?
Waarom zeg je dan in een eerder bericht dat mensen die anders geloven of niet geloven keihard naar de hel gaan?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |