abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29720754
Hoi allemaal!

zal me even kort voorstellen:

Mijn naam is Remco. Ik ben een 25-jarige jongen uit N-H en woon daar sinds 2 jaar opmezelf.

Ik heb een relatie van 8 maanden gehad met een Jehova-getuige. Deze is eind juni beeindigd.
Ik heb deze vrouw (30)op mijn werk leren kennen. Het was liefde op het eerste gezicht.
We begonnen al vrij snel te daten met elkaar. Het klikte super met alles. Het leuke was dat we maar een paar honderd meter bij elkaar vandaan woonden.
Na ongeveer 1 1/2 maand heeft ze verteld dat ze opgevoed is als Jehova, maar dat ze sinds 2 jaar er eigenlijk helemaal niets meer aan deed. Ze had een scheiding achter de rug met een andere Jehova. Ze zijn 10 jaar getrouwd geweest. Na een paar jaar begon hij van gedrag te veranderen. Hij raakte aan de drugs en drank en is uiteindelijk ook uitgesloten. Dit legde zoveel druk op mijn vriendin, dat ze zelf ook niet meer naar de zaal toe durfde. Mensen uit haar gemeente negeerden haar totaal, er werd natuurlijk over haar gepraat. Uiteindelijk hebben haar ouders (gaf ze op het einde van onze relatie pas toe) op de scheiding aangedrongen. Hij was natuurlijk niet meer goed voor haar, omdat hij nu deel uitmaakte van de Satan.
Ze is toen zo teleurgesteld geraakt in het geloof, dat ze in een flink gat is gevallen. Ze is toen bij haar gelovige zus ingetrokken. Ze heeft toen als een kluizenaar geleefd. Na een half jaar is ze teruggekeerd naar Hoorn. Ze kreeg daar een eigen huis en werk. Toen hebben wij elkaar leren kennen.
In het begin van de relatie was alles super. We genoten echt van elk moment.
Na een paar maanden begonnen haar ouders te vermoeden dat ze een relatie had met iemand. Ze heeft toen verteld dat ze verliefd op mij was en dat we ook met elkaar naar bed gingen. Toen is de bom gebarsten binnen haar familie. Haar ouders begonnen steeds meer te bellen en langs te komen. Haar ouders komen uit friesland.
Vanaf dat moment is er zo verschrikkelijk veel druk op haar gelegd. Ze was gewoon verschrikkelijk bang voor haar moeder. Elke keer als haar moeder belde raakte ze totaal in paniek. Deze gesprekken duurden dan meestal wel een uur. Omdat ik eigenlijk niets over het geloof wist, heb ik me nooit kunnen indenken hoe verschrikkelijk veel druk op haar gelegd is al die tijd. Haar ouders hebben haar de keuze opgelegd om met mij verder te gaan en uitgesloten te worden. Met alle gevolgen van dien. Contact met ouders wordt verbroken. Het eeuwige leven raakt ze kwijt (Armageddon)
Ze kon ook niet meer slapen en werd steeds gestrester en moeier. Zij heeft mij al die tijd verteld dat ik haar gelukkig maakte en dat ze niet meer zonder me kon. Ik maakte haar gelukkig! Ik heb me hieraan vastgeklampt al die tijd.
Gedurende de tijd werd ik ook steeds nerveuzer door de onzekerheid. Ik heb toen ook gezegd dat ik vond dat ze een keuze moest maken. Als ze zo zou doorgaan zou ze me kwijtraken zei ik. Ik heb toen een beetje druk erachter gezet.
We kregen steeds vaker discussies over het feit dat ze steeds vaker naar haar ouders toe ging. Ik kwam steeds meer op het tweede plan te staan. Ze ging ook regelmatig een weekend naar haar gelovige zus toe. Ik heb dit allemaal gepikt, omdat ik verliefd op haar was.
Uiteindelijk is ze totaal onder de druk van het geloof bezweken. Ze kon nog maar net aan naar haar nieuwe baan. De laatste paar weken van de relatie begon ze steeds afstandelijker tegen mij te doen. Niet meer knuffelen, snel geirriteerd. Alles moest van mij uit komen. Dit deed mij zoveel pijn. Ik snapte er helemaal niets van. Eigenlijk heb ik het toen uitgemaakt. Ik zei aldoor dat we er dan maar mee moesten stoppen, of een tijdje uit elkaar. Op een ochtend hadden we weer een discussie over samenwonen. Ik ben toen in janken uitgebarsten, waarna zij is weggelopen.
De dag erna kreeg ik een berichtje dat ze graag het geleende geld wou terugbetalen.
Dat was alles! Hoe bot!
Ik heb daarna nog van alles geprobeerd. Heb een brief geschreven, ben bij haar langsgeweest. Dit had allemaal geen nut meer. Het was eenrichtingsverkeer. Ze heeft me bijna geen antwoorden gegeven. Ze verschuilt zich nu achter haar geloof! Terwijl ze hierdoor geestelijk mishandeld is. Ze zit erin gevangen. Heb dit ook 100 maal tegen haar gezegd! Ze weet dit dondersgoed. Ze kan niet zonder haar familie, want die zou ze kwijtraken als ze met mij verderging.
Dit is eigenlijk al de tweede keer dat dit gebeurd in haar leven. Ze is een gevangene van haar eigen geloof. Terwijl ze er helemaal niets aan doet!
Ze wou een eigen leven gaan lijden, maar dat is tegengewerkt. En dan ben je 30 jaar!
Zo triest!
Ze heeft mij hier zo verschrikkelijk veel pijn mee gedaan. Ik was echt smoorverliefd op haar. Ik deed alles voor haar. Ik dacht al aan de toekomst.
Ze heeft me als een baksteen laten vallen. Zij heeft op dit moment haar emoties uitgeschakeld. Ze is een psychisch wrak nu. Ik heb ook gezegd dat ze hulp BUITEN het geloof moest gaan zoeken! Ik denk dat ze dit toch niet doet. Als de zaal dit hoort dan wordt ze hier natuurlijk op aangesproken. Dan ben je een gevaar!
In ons laatste gesprek heb ik mijn vriendin ook verteld hoe ik over haar moeder dacht. Ze wou toch niet luisteren naar mij. Ze gaf ook nergens antwoord op. Als ik aan haar vroeg waaraan het lag dat onze relatie stukgegaan, dan gaf ze geen antwoord. Ik heb haar ook maar een keer horen huilen. Dat was toen ik haar moeder aanviel. Ze zei dat het haar vriendin was en dat ze van haar hield! Ongelooflijk toch? Zo bang als ze is voor haar.

Ik heb haar nu bijna 4 weken niet gesproken. Al het contact is verbroken. Het is heel moeillijk. Ze woont vlak naast me en werkt ook vlakbij mijn huis!
Ik hoop dat ze ooit haar oogkleppen afdoet en dat ze voor haar eigen geluk kiest.
Op deze manier wordt ze dat niet.
Ik moet haar proberen te vergeten en aan mezelf gaan denken. Ik mis haar verschrikkelijk. Ze doet me heel veel pijn

Hebben meerdere mensen een soortgelijke ervaring meegemaakt?

groetjes remco

pi_29720965
toch fijn die alinea's
Every culture is different. Respect and try to learn it.
pi_29721109
pfff wat een verhaal zeg.

nee zoiets nooit meegemaakt. een dergelijke situatie heb ik wel eens verzonnen op een christelijk forum om te kijken hoe men erop reageerde als je met een vrij meisje zou nemen en haar levensstijl min of meer overnam.

met gelovigen is simpelweg niet te praten. ze hebben het over respect en gods liefde maar zijn zo achterbaaks en gemeen dat het te achterlijk voor woorden is.

ze hebben die ex van je gewoon psychisch kapot gemaakt en jou daar min of meer de schuld van gegeven. zo werkt het geloof nu eenmaal.

ik zou gewoon een paar vrienden optrommelen en naar de bijeenkomst van haar gemeenschap gaan. sla alle kerels tegen de vlakte en zeg dat je elke week terugkomt als ze niet kappen met die smerige mind-spelletjes.
Islam=facisme
pi_29721116
misschien hield ze achter alles toch niet genoeg van je ... anders zou ze het toch echt niet zo eindigen. Ik denk niet dat een geloof verhindert dat je respectvol afscheid van iemand kan nemen, en niet op zo'n botte manier
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_29721181
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef petitlapin het volgende:
misschien hield ze achter alles toch niet genoeg van je ... anders zou ze het toch echt niet zo eindigen. Ik denk niet dat een geloof verhindert dat je respectvol afscheid van iemand kan nemen, en niet op zo'n botte manier
het is idd haast niet voor te stellen maar helaas wel reeel.
ik ken ook mensen waarvan de dochter op 17 jarige leeftijd bij de jehova-sekte is gegaan en die al 10 jaar niks meer aan der ouders heeft laten horen...
Islam=facisme
pi_29721186
Nee, maar ik houd me sowieso ver weg van geloofsfanatici/-idioten (vul in wat je zelf het meest gepast lijkt).
pi_29721187
rare jongens die gelovige.
Een dag niet gedownload, is een dag niet geleefd...
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:38:07 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_29721220
Een realtie met een non lijkt me ook heel boeiend,
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:40:07 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_29721262
Ik denk dat je haar het beste met rust kan laten..MOCHT ze tot bezinning komen dan moet ze eerst de tijd krijgen om je te gaan missen.

Als je druk op haar gaat uitoefenen of aan haar gaat trekken zal ze alleen maar meer haar hakken in het zand zetten. Als er echt iets was tussen jullie zal ze dat niet kunnen blijven wegstoppen...vergelijk het met een vis die aan de haak zit, die verzet zich in het begin ook hevig maar de visser maakt het haakje niet los maar geeft de lijn wat meer ruimte...tot de vis doorheeft dat verzetten geen zin heeft en hij ingehaald kan worden

Probeer zoveel mogelijk afleiding te krijgen..ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan...sterkte!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_29721286
Het is ontzettend klote voor je, maar ik denk dat je pogingen om haar 'los te weken' van het geloof een averechts effect hebben gehad, ook al bedoelde je het ongetwijfeld goed.

Zo'n opvoeding maak je niet ongedaan in 8 maanden tijd...
Vergis je niet, het was ook voor haar moeilijk om van beide kanten onder druk gezet te worden, door de geloofsgemeenschap en op het laatst ook door jou. Ze heeft dus voor het vertrouwde gekozen.

Ik hoop voor haar dat ze ooit nog op eigen kracht los komt van die kerk.

En voor jou veel sterkte!!
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:41:31 #11
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_29721296
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:38 schreef Megumi het volgende:
Een realtie met een non lijkt me ook heel boeiend,
Ja, en met een mummie heel ingewikkeld
Tot zover de kwaliteitspost
pi_29721301
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef petitlapin het volgende:
Ik denk niet dat een geloof verhindert dat je respectvol afscheid van iemand kan nemen, en niet op zo'n botte manier
Daar kan je je dus lelijk in vergissen.
Het is een "gemeenschap", heb je niet hetzelfde geloof? ben je buitenstaander. En verbreken ze net zo makkelijk zonder te knipperen elk contact op de manier die hun goeddunkt.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+

Maarehm... kut voor je wel enzo...

Als ze niet wil wil ze niet. Ze zuigt jou zo te lezen ook behoorlijk leeg. Kies voor jezelf en je eigen geluk.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:43:18 #14
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29721341
Het geloof is nou eenmaal ziek. Dit is daar maar weer eens een voorbeeldje van.
Godsdiensten zorgen voor veel meer ellende dan oorlogen. Leed op kleinere schaal die hier in de westerse samenleving een ongeloofelijk grote invloed op het leven van mensen hebben.

De ziekelijke bemoeizucht met relaties is daar een voorbeeld van.
pi_29721353
Een geloof verliezen dat kan iemand alleen zelf doen. Juist door er (als derde) tegenin te gaan, zal zij zich moeten verdedigen, waardoor zij haar geloof bevestigd ziet.. Het is iets waar je niets tegen kunt doen, je kunt hooguit hopen dat ze ooit haar verstand wint. Gezien ze al een keer is afgevallen is die kans er, gezien ze echter een tweede keer in dezelfde val trapt acht ik die kans klein...

Zolang ze gelovig is vrees ik dat je weinig met haar "kunt", daar ze een flink deel van haar denken heeft uitgeschakeld, en ook haar gevoel probeert uit te schakelen.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:43:51 #16
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_29721356
Zeker die ‘Koningszaal’ waar ze steeds moest vertoeven (tegenover de Otosam). Dat is geen geloof, dat is gewoon een sekte, zoals jij het beschrijft. Wat een gesodemieter!

Zelf wel een x iets dergelijks (maar dat duurde dan 2 dagen...) meegemaakt, maar toen ik er achter kwam dat ze Jehovah was, heb ik per direct de stekker uit de relatie getrokken. Oprotten met je opgelegde kutzooi! Ze zoeken het maar onder elkaar uit, die mafkezen. Doodzonde als mensen daarin trappen. Niet aan mij besteedt, zonde van de energie.

Sterkte ermee!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_29721358
Wat ik me afvraag
Hoe zat het met haar geloof dan toen jullie een relatie hadden?
Was ze van haar geloof afgevallen (omdat ze er teleurgesteld in was) of wat precies?
pi_29721393
ik meen me te herinneren dat in een gelovig plaatsje er ooit een meisje was die een relatie had met iemand die geen geloof had. het meisje en haar omgeving waren streng gelovig.
ze werd min of meer verstoten door familie en door de gemeenschap getreiterd.
op een dag liep dat zo uit de hand dat het meisje en vriendje moesten vluvhten voor een paar "stoere binken" en een ongeluk kregen.

tijdens de kerkdienst was het meisje opeens weer een heilige

gelovigen
Islam=facisme
pi_29721446
ik heb in België en eigenlijk het merendeel van mijn leven in Frankrijk gewoond, en ik heb daar nooit zulke gelovige mensen/sektes ontmoet of gezien ... echt niemand ...

is dit echt een Nederlands fenomeen ? want op fok! lees ik hier wel meer over...
pi_29721466
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:43 schreef Taxi het volgende:

Zelf wel een x iets dergelijks (maar dat duurde dan 2 dagen...) meegemaakt, maar toen ik er achter kwam dat ze Jehovah was, heb ik per direct de stekker uit de relatie getrokken. Oprotten met je opgelegde kutzooi!
ook behoorlijk kortzichtig. misschien was ze wel supergek op je en de ware, nu zul je dat echter nooit weten...
Islam=facisme
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:48:51 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29721479
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef DarkDancer het volgende:
pfff wat een verhaal zeg.

met gelovigen is simpelweg niet te praten. ze hebben het over respect en gods liefde maar zijn zo achterbaaks en gemeen dat het te achterlijk voor woorden is.
Inderdaad. Ik zat op een christelijk forum en ze vonden me al evil omdat ik de naam dromenvanger gebruikte. Ondertussen snoepen ze stiekem achter de ellebogen. Net zoals die priesters die niet van kinderen kunnen afblijven. De mensen die de indruk wekken dat ze het meest net zijn, hebben het meest duistere verleden.

Hypocrietie op en top.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:48:55 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29721481
Kennen ze in België geen Jehova's?
Het heeft inderdaad veel weg van een sekte.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_29721486
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:47 schreef petitlapin het volgende:
ik heb in België en eigenlijk het merendeel van mijn leven in Frankrijk gewoond, en ik heb daar nooit zulke gelovige mensen/sektes ontmoet of gezien ... echt niemand ...

is dit echt een Nederlands fenomeen ? want op fok! lees ik hier wel meer over...
JG's bestaan wereldwijd hoor, maar ook in NL vormen ze een minderheid.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:49:59 #24
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29721509
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:45 schreef DarkDancer het volgende:
ik meen me te herinneren dat in een gelovig plaatsje er ooit een meisje was die een relatie had met iemand die geen geloof had. het meisje en haar omgeving waren streng gelovig.
Dit is dagelijkse kost in Nederland.

Je hoort de meest vreemde verhalen.

Een meisje dat zwanger raakte terwijl ze niet getrouwd was en die voor de hele gemeente voor in de kerk haar spijt moest betuigen dit was vrijgemaakt-gereformeerd als ik me niet vergis.

pi_29721531
De enige die wat aan haar situatie kan doen, dat is ze zelf! Zij heeft er uiteindelijk nu zelf voor gekozen om weer onder het gezag van haar moeder te staan, om de angsten voor haar voort te laten duren... Haar is waarschijnlijk altijd verteld, lees wijsgemaakt, dat zij niet zou kunnen zonder haar fam. En dit wordt dan op zich natuurlijk weer als emotionele chantage gebruikt om haar maar niet los te kunnen laten weken van de nogal extreme overtuigingen.
Zolang zij niet overtuigd is van haar eigen kennen en kunnen, nog niet de ruggengraad heeft om te dragen wat ze moet dragen, is er niemand, zelfs jij niet, die daar een eind aan kan maken... Zelfstandig worden en dingen los dan wel achter zich laten... dat kan alleen zijzelf.

En tot die tijd dat zij zich van de ban van haar fam. en indirect van de sekte verlost, is het enige wat zij nog kan doen jou alleen nog maar meer pijn berokkenen...

Suc6 iig de komende tijd !
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_29721652
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:48 schreef Copycat het volgende:
Kennen ze in België geen Jehova's?
Het heeft inderdaad veel weg van een sekte.
, ja, ik ken jehova's getuigen, maar ik heb dat nooit als een sekte beschouwd, ze hebben wel van die boekjes, getiteld, 'de wachttoren 'enz ... toen ik nog studeerde waren er wel een paar, maar die hadden een normaal relationeel leven, en die gingen enkel naar huis om hun was te laten doen zoals elke student. Ik heb nooit zo'n invloed van een gemeenschap/ouders op die mensen gezien, echt niet ...
pi_29721683
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:48 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik zat op een christelijk forum en ze vonden me al evil omdat ik de naam dromenvanger gebruikte. Ondertussen snoepen ze stiekem achter de ellebogen. Net zoals die priesters die niet van kinderen kunnen afblijven. De mensen die de indruk wekken dat ze het meest net zijn, hebben het meest duistere verleden.

Hypocrietie op en top.
toevallig dit forum: http://hq.agape.nl/forum/

petitlapin---> check dat forum maar eens, die lui sporen niet!

kijk eens op forum bij persoonlijke problemen, zijn er echt veel die zelfmoord willen plegen.
mensen met psychische problemen moeten naar een therapeut/psycholoog of een goed gesprek hebben met vrienden. daar hebben ze "vraag het ger" een idioot die advies geeft in de vorm van bijbelcitaten. kan niet lang duren voordat de eerste zelfmoord pleegt!
Islam=facisme
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:57:55 #28
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_29721741
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:45 schreef DarkDancer het volgende:
op een dag liep dat zo uit de hand dat het meisje en vriendje moesten vluvhten voor een paar "stoere binken" en een ongeluk kregen.

tijdens de kerkdienst was het meisje opeens weer een heilige

gelovigen
Het probleem van (georganiseerd) geloof is inderdaad dat er altijd anderen zijn die jou menen te moeten vertellen hoe jij moet leven om in de hemel te komen. Dit kan, zoals TS al aangeeft extreme vormen aannemen.
Het geloof is in principe best (op sommige punten ) een mooi iets, alleen is het volgens mij niet waar, maar das weer een persoonlijke kwestie. Als mensen bv daadwerkelijk zouden leven zoals Jezus geleefd zou hebben.... hadden we een leuke wereld..
Het zijn vaak de mensen die t verpesten. Het hele idee kerk komt bijvoorbeeld niet eens in de bijbel voor, de bijbel zegt niet dat mensen een kerk moeten stichten en anderen gaan lopen vertellen hoe je moet leven. Bijbel zegt juist: oordeel niet over anderen!
Feit is dat streng gelovige mensen eigelijk vaak achterbakser zijn; hoewel dit niet voor allen geldt uiteraard.
Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van incest of sexueel misbruik op school kun je er bijna vanuit gaan dat dit in een (streng) christelijke school of gezin gebeurd is.
Omdat veel dingen volgens het geloof (of een interpretatie ervan) niet mogen zoals sex voor t huwelijk worden ze juist des te aantrekkelijker. (er lopen immers op Urk niet voor niets heel veel juonge moeders rond (die moesten trouwen nadat bleek dat ze zwanger raakten)....
Ik bedoel: Zeg een kind dat ie alles mag doen behalve aan de snoeppot zitten... en WAT wil dat kind vervolgens juist t allerliefste?

ANywayz. Strenggelovigen, fundi's, Jehova's en dat soort 'volk' zorgen vaak dat de mensen (hun leden) meer lijden onder t geloof dan dat ze er wat aan hebben.
Jammer..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  woensdag 17 augustus 2005 @ 16:00:27 #29
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_29721822
Nee als er een jehova aan de deur komt:

Ik kom God brengen.
"Zet maar in de gang"
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_29721847
wat me ook opvalt is dat gelovigen min of meer nog beschermd worden omdat het een geloof is.
ze kunnen vrouwen en homo's beledigen en de rechten ervan schenden. ze mogen kinderen/mensen hersenspoelen (terwijl andere sektes dat niet mogen) en als je dan commentaar hebt staat half fok op zijn achterste poten.

mag ik dan ook zeggen dat alle negers en joden dood moeten omdat ze tegen hitlers wetten zijn als ik het "hitler-geloof" heb?
Islam=facisme
  woensdag 17 augustus 2005 @ 16:01:31 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29721853
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:55 schreef petitlapin het volgende:
Ik heb nooit zo'n invloed van een gemeenschap/ouders op die mensen gezien, echt niet ...
De ouders van een vriend van mij zijn Jehova's. Toen hij er eindelijk voor uitkwam homo te zijn, werd hem meteen het gat van de deur en de gemeenschap gewezen.
Hij heeft -gelukkig- voor zichzelf gekozen, maarje moet ze de kost niet willen geven die bezwijken onder de -psychologische- druk van ouders en gemeenschap.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 16:03:00 #32
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_29721898
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:48 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

ook behoorlijk kortzichtig. misschien was ze wel supergek op je en de ware, nu zul je dat echter nooit weten...
Het is gewoon heel simpel: zij is Jehovah, en ik ben zo gelovig als een platgereden egel. Dit kan imo gewoon echt niet lukken. Het is gewoon gedoemd om te mislukken.

Als ze een vriendje of vriendinnetje zoeken (of in dat geval dus meteen aanstaande man of vrouw...) gaan ze maar naar de EO-jongerendag.

[ Bericht 18% gewijzigd door Taxi op 17-08-2005 16:16:18 ]
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_29721900
Hier komen ze iedere keer aan de deur. en foldertjes verspreiden in de stad. met jezus bestaan en dat soort ongein.
Echt "werven" gewoon. Als je dat als linkse of rechtse partij doet is het land te klein.
bedankt voor jullie reacties! tijdens onze relatie heeft ze helemaal niets aan het geloof gedaan. Ze is getrouwd geweest met een jehovah die op een gegeven moment is "doorgedraaid''. Hij ging niet meer naar de zaal toe, begon met roken, is ook vreemd gegaan met meerdere vrouwen. Mijn ex heeft hier toen een harde klap van gekregen. Zij ging ook niet meer naar de zaal toe, want de mensen begonnen over haar te praten. Een vrouw die een scheiding aangaat dat is natuurlijk iets vreselijks! Haar zaalgenoten hebben haar toen als een baksteen laten vallen. Ze ging toen ook niet meer naar de zaal toe. Tja en toen heb ik haar ontmoet..... Ze fleurde weer helemaal op! Ze had ook nog nooit wat meegemaakt. Ze begon met mij pas echt te leven. Uiteindelijk is ze gewoon onder de druk bezweken van haar KLOTE ouders. Als ze met mij was verdergegaan daan het ze het ''eeuwige leven verloren'' en zou ze vernietigd worden met de opkomende Armageddon! Dit is haar hele leven er ingepeperd! En ze zou haar ouders niet meer zien.... Dit geloof is zo vreselijk hypocriet! Zei denken dus dat alleen de Jehovahs gespaard zullen worden tijdens Jesus zijn terugkeer naar de aarde en dat de rest van de bevolking vernietigd wordt! Dit is pure discriminatie!
Het is gewoon moeilijk. Je houdt van elkaar, je woont bijna naast elkaar. En ik mis haar.
Ik weet dat ik verder moet en ben blij dat ik sinds kort een nieuwe baan heb. Geeft een hoop afleiding. Je wilt niet weten hoeveel ex-getuigen dit soort dingen hebben meegemaakt. Zei zijn allemaal pschychisch kapotgemaakt.
pi_29721964
Ik heb niet verder gelezen dan de helft, en ik moet zeggen dat het je eigen schuld is. éénmaal gehersenspoeld kun je toch niet verwachten dat ze ooit weer normaal zal kunnen leven?! Tering, wees blij dat je ervan af bent. Dat soort moet je mijden als de pest, lui dit hun kinderen van jongs af aan zo indoctrineren met bullshit zijn het niet eens waard als mens te erkennen.

Bah, wat walg ik van geloof en nog meer van de idioten die dit als waarheid aannemen.
quote:
je kunt hooguit hopen dat ze ooit haar verstand wint.
Wahahaha! Hahaha! Een gelovige bij wie het verstand wint?! Riiiiight..

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_29721989
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

De ouders van een vriend van mij zijn Jehova's. Toen hij er eindelijk voor uitkwam homo te zijn, werd hem meteen het gat van de deur en de gemeenschap gewezen.
Hij heeft -gelukkig- voor zichzelf gekozen, maarje moet ze de kost niet willen geven die bezwijken onder de -psychologische- druk van ouders en gemeenschap.
dus zijn ouders hebben hem ook de deur voor altijd uitgetrapt of alleen de "gemeenschap"?
Islam=facisme
  woensdag 17 augustus 2005 @ 16:07:53 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29722047
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:05 schreef DarkDancer het volgende:
dus zijn ouders hebben hem ook de deur voor altijd uitgetrapt of alleen de "gemeenschap"?
Zijn ouders ook. Gemeenschap én gezin dus uitgetrapt.
pi_29722143
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:05 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik heb niet verder gelezen dan de helft, en ik moet zeggen dat het je eigen schuld is. éénmaal gehersenspoeld kun je toch niet verwachten dat ze ooit weer normaal zal kunnen leven?! Tering, wees blij dat je ervan af bent. Dat soort moet je mijden als de pest, lui dit hun kinderen van jongs af aan zo indoctrineren met bullshit zijn het niet eens waard als mens te erkennen.

Bah, wat walg ik van geloof en nog meer van de idioten die dit als waarheid aannemen.

[..]

mmm ben ik het niet mee eens. ik ben atheist en behoorlijk anti-gelovigen (geloof is in essentie goed maar de gelovers zijn allemaal dom).
toch is de kans er dat ik ooit met een meisje die gelovig is wat krijg. ik kies dan voor haar en niet voor haar geloof. als haar ouders problemen maken zoals de TS beschijft dan zou ik het met wat geweld aanpakken (want tegen fanatici valt toch niet te praten).
Islam=facisme
pi_29722156
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:05 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik heb niet verder gelezen dan de helft, en ik moet zeggen dat het je eigen schuld is. éénmaal gehersenspoeld kun je toch niet verwachten dat ze ooit weer normaal zal kunnen leven?!
Afhankelijk van iemands levensloop kan dat wel degelijk. In sommige situaties word je gedwongen om na te denken, en hoe vaker zoiets voorkomt, hoe meer kans er is dat je overbodige ballast uitbant.
quote:
Tering, wees blij dat je ervan af bent. Dat soort moet je mijden als de pest, lui dit hun kinderen van jongs af aan zo indoctrineren met bullshit zijn het niet eens waard als mens te erkennen.
Toch doen ze dit waarschijnlijk omdat ze zelf ook zo geindoctrineerd zijn.
quote:

Ik ben ook behoorlijk gelovig geweest. Toch heeft mijn verstand op een keer gezegevierd.
pi_29722198
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zijn ouders ook. Gemeenschap én gezin dus uitgetrapt.
weer een goed voorbeeld van hoe goed en aardig gelovigen zijn....
je schopt je eigen kind toch niet op straat?
hij heeft niemand vermoord of verkracht maar HOUD gewoon van mensen van hetzelfde geslacht.

ik word altijd zo agressief als ik dit soort dingen lees of hoor.
bah!
Islam=facisme
  woensdag 17 augustus 2005 @ 16:14:37 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29722262
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:12 schreef DarkDancer het volgende:

weer een goed voorbeeld van hoe goed en aardig gelovigen zijn....
je schopt je eigen kind toch niet op straat?
Hij woonde toentertijd gelukkig al op zichzelf. In een andere stad inmiddels ook.
Maar wrang is het inderdaad wel.
pi_29722415
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:12 schreef DarkDancer het volgende:

ik word altijd zo agressief als ik dit soort dingen lees of hoor.
bah!
Het zijn wel alleen echte fundamentalisten die dat doen hoor.. Wat gematigdere gelovigen zien het geloof toch vooral iets als tussen God en iemand anders..
pi_29722418
Geloof wordt hier door de meeste mensen over één kam geschoren.
Zelf ben ik gelovig (lid van een PKN kerk) en ik vind dat er veel te ongenuanceerd wordt gedacht door sommige mensen.
JH hebben inderdaad strenge regels, en ik ben het er absoluut niet mee eens,maar
ik ga regelmatig met mijn vriendin en dochter naar de kerk (ongetrouwd dus hè) en niemand die mij voor minder aanziet als een ander. Dus niet zo generaliserend brullen mensen!
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_29722444
Jehova is een sekte
Iemand Fien soms gezien?
pi_29722678
Jehova is inderdaad een sekte. Mensen binnen die gemeenschap worden geleefd door de regeltjes van de wachttoren. Ze mogen geen eigen mening hebben, want anders worden ze uitgesloten!
pi_29722727
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:27 schreef invincible25 het volgende:
Jehova is inderdaad een sekte. Mensen binnen die gemeenschap worden geleefd door de regeltjes van de wachttoren. Ze mogen geen eigen mening hebben, want anders worden ze uitgesloten!
God zou niemand uitsluiten.......

Heel veel sterkte er mee iig.
Iemand Fien soms gezien?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 16:30:47 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29722792
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:29 schreef mhr-zip het volgende:

God zou niemand uitsluiten.......
[kuch] Adam... [kuch] Eva

Daarbij is Jehova toch gewoon een andere benaming voor God/Jahwe?
pi_29722831
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja. Ze worden vaak Jehova's genoemd, maar dat is dus onjuist. Het zijn Jehova's Getuigen. Diegenen die getuigen van Jehova dus.
pi_29722919
quote:

[..]

woensdag 17 augustus 2005 @ 16:35:25 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29722961
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:34 schreef het.ismij het volgende:

Jaja, ook heidense Cc kent haar klassiekers .
pi_29723129
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:21 schreef mhr-zip het volgende:
Jehova is een sekte
elk geloof is een sekte!
Islam=facisme
pi_29723265
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:40 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

elk geloof is een sekte!
de altijd even genuanceerde opmerkingen van dark.
Op woensdag 17 augustus 2005 16:10 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

toch is de kans er dat ik ooit met een meisje die gelovig is wat krijg. ik kies dan voor haar en niet voor haar geloof. als haar ouders problemen maken zoals de TS beschijft dan zou ik het met wat geweld aanpakken (want tegen fanatici valt toch niet te praten).
Resultaat: Jij de bak in, en het meisje kiest dan toch wel weer voor d'r ouders. En wat heb je dan bereikt?
pi_29723412
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:47 schreef fratsman het volgende:

[..]

Resultaat: Jij de bak in, en het meisje kiest dan toch wel weer voor d'r ouders. En wat heb je dan bereikt?
Paar gelovige minder??
mits je het goed doet.

denk je dat als je al atheist aankomt bij een gezin wat streng gelovig is dat je nog kans maakt?
volgens mij kom je de deur niet eens binnen zonder dit:
Islam=facisme
pi_29723706
quote:

[..]

Ik vat hem niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Iemand Fien soms gezien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')