het is idd haast niet voor te stellen maar helaas wel reeel.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef petitlapin het volgende:
misschien hield ze achter alles toch niet genoeg van je ... anders zou ze het toch echt niet zo eindigen. Ik denk niet dat een geloof verhindert dat je respectvol afscheid van iemand kan nemen, en niet op zo'n botte manier
Ja, en met een mummie heel ingewikkeldquote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:38 schreef Megumi het volgende:
Een realtie met een non lijkt me ook heel boeiend,
Daar kan je je dus lelijk in vergissen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef petitlapin het volgende:
Ik denk niet dat een geloof verhindert dat je respectvol afscheid van iemand kan nemen, en niet op zo'n botte manier
ook behoorlijk kortzichtig. misschien was ze wel supergek op je en de ware, nu zul je dat echter nooit weten...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:43 schreef Taxi het volgende:
Zelf wel een x iets dergelijks (maar dat duurde dan 2 dagen...) meegemaakt, maar toen ik er achter kwam dat ze Jehovah was, heb ik per direct de stekker uit de relatie getrokken. Oprotten met je opgelegde kutzooi!
Inderdaad. Ik zat op een christelijk forum en ze vonden me al evil omdat ik de naam dromenvanger gebruikte. Ondertussen snoepen ze stiekem achter de ellebogen. Net zoals die priesters die niet van kinderen kunnen afblijven. De mensen die de indruk wekken dat ze het meest net zijn, hebben het meest duistere verleden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:34 schreef DarkDancer het volgende:
pfff wat een verhaal zeg.
met gelovigen is simpelweg niet te praten. ze hebben het over respect en gods liefde maar zijn zo achterbaaks en gemeen dat het te achterlijk voor woorden is.
JG's bestaan wereldwijd hoor, maar ook in NL vormen ze een minderheid.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:47 schreef petitlapin het volgende:
ik heb in België en eigenlijk het merendeel van mijn leven in Frankrijk gewoond, en ik heb daar nooit zulke gelovige mensen/sektes ontmoet of gezien ... echt niemand ...
is dit echt een Nederlands fenomeen ? want op fok! lees ik hier wel meer over...
Dit is dagelijkse kost in Nederland.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:45 schreef DarkDancer het volgende:
ik meen me te herinneren dat in een gelovig plaatsje er ooit een meisje was die een relatie had met iemand die geen geloof had. het meisje en haar omgeving waren streng gelovig.
ze werd min of meer verstoten door familie en door de gemeenschap getreiterd.
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:48 schreef Copycat het volgende:
Kennen ze in België geen Jehova's?
Het heeft inderdaad veel weg van een sekte.
toevallig dit forum: http://hq.agape.nl/forum/quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:48 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zat op een christelijk forum en ze vonden me al evil omdat ik de naam dromenvanger gebruikte. Ondertussen snoepen ze stiekem achter de ellebogen. Net zoals die priesters die niet van kinderen kunnen afblijven. De mensen die de indruk wekken dat ze het meest net zijn, hebben het meest duistere verleden.
Hypocrietie op en top.
Het probleem van (georganiseerd) geloof is inderdaad dat er altijd anderen zijn die jou menen te moeten vertellen hoe jij moet leven om in de hemel te komen. Dit kan, zoals TS al aangeeft extreme vormen aannemen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:45 schreef DarkDancer het volgende:
ik meen me te herinneren dat in een gelovig plaatsje er ooit een meisje was die een relatie had met iemand die geen geloof had. het meisje en haar omgeving waren streng gelovig.
ze werd min of meer verstoten door familie en door de gemeenschap getreiterd.
op een dag liep dat zo uit de hand dat het meisje en vriendje moesten vluvhten voor een paar "stoere binken" en een ongeluk kregen.
tijdens de kerkdienst was het meisje opeens weer een heilige
gelovigen
De ouders van een vriend van mij zijn Jehova's. Toen hij er eindelijk voor uitkwam homo te zijn, werd hem meteen het gat van de deur en de gemeenschap gewezen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:55 schreef petitlapin het volgende:
Ik heb nooit zo'n invloed van een gemeenschap/ouders op die mensen gezien, echt niet ...
Het is gewoon heel simpel: zij is Jehovah, en ik ben zo gelovig als een platgereden egel. Dit kan imo gewoon echt niet lukken. Het is gewoon gedoemd om te mislukken.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:48 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
ook behoorlijk kortzichtig. misschien was ze wel supergek op je en de ware, nu zul je dat echter nooit weten...
Wahahaha! Hahaha! Een gelovige bij wie het verstand wint?! Riiiiight..quote:je kunt hooguit hopen dat ze ooit haar verstand wint.
dus zijn ouders hebben hem ook de deur voor altijd uitgetrapt of alleen de "gemeenschap"?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
De ouders van een vriend van mij zijn Jehova's. Toen hij er eindelijk voor uitkwam homo te zijn, werd hem meteen het gat van de deur en de gemeenschap gewezen.
Hij heeft -gelukkig- voor zichzelf gekozen, maarje moet ze de kost niet willen geven die bezwijken onder de -psychologische- druk van ouders en gemeenschap.
Zijn ouders ook. Gemeenschap én gezin dus uitgetrapt.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:05 schreef DarkDancer het volgende:
dus zijn ouders hebben hem ook de deur voor altijd uitgetrapt of alleen de "gemeenschap"?
mmm ben ik het niet mee eens. ik ben atheist en behoorlijk anti-gelovigen (geloof is in essentie goed maar de gelovers zijn allemaal dom).quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:05 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik heb niet verder gelezen dan de helft, en ik moet zeggen dat het je eigen schuld is. éénmaal gehersenspoeld kun je toch niet verwachten dat ze ooit weer normaal zal kunnen leven?! Tering, wees blij dat je ervan af bent. Dat soort moet je mijden als de pest, lui dit hun kinderen van jongs af aan zo indoctrineren met bullshit zijn het niet eens waard als mens te erkennen.
Bah, wat walg ik van geloof en nog meer van de idioten die dit als waarheid aannemen.
[..]
Wahahaha! Hahaha! Een gelovige bij wie het verstand wint?! Riiiiight..
Afhankelijk van iemands levensloop kan dat wel degelijk. In sommige situaties word je gedwongen om na te denken, en hoe vaker zoiets voorkomt, hoe meer kans er is dat je overbodige ballast uitbant.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:05 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik heb niet verder gelezen dan de helft, en ik moet zeggen dat het je eigen schuld is. éénmaal gehersenspoeld kun je toch niet verwachten dat ze ooit weer normaal zal kunnen leven?!
Toch doen ze dit waarschijnlijk omdat ze zelf ook zo geindoctrineerd zijn.quote:Tering, wees blij dat je ervan af bent. Dat soort moet je mijden als de pest, lui dit hun kinderen van jongs af aan zo indoctrineren met bullshit zijn het niet eens waard als mens te erkennen.
Ik ben ook behoorlijk gelovig geweest. Toch heeft mijn verstand op een keer gezegevierd.quote:
Wahahaha! Hahaha! Een gelovige bij wie het verstand wint?! Riiiiight..
weer een goed voorbeeld van hoe goed en aardig gelovigen zijn....quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zijn ouders ook. Gemeenschap én gezin dus uitgetrapt.
Hij woonde toentertijd gelukkig al op zichzelf. In een andere stad inmiddels ook.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:12 schreef DarkDancer het volgende:
weer een goed voorbeeld van hoe goed en aardig gelovigen zijn....
je schopt je eigen kind toch niet op straat?
Het zijn wel alleen echte fundamentalisten die dat doen hoor.. Wat gematigdere gelovigen zien het geloof toch vooral iets als tussen God en iemand anders..quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:12 schreef DarkDancer het volgende:
ik word altijd zo agressief als ik dit soort dingen lees of hoor.
bah!
God zou niemand uitsluiten.......quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:27 schreef invincible25 het volgende:
Jehova is inderdaad een sekte. Mensen binnen die gemeenschap worden geleefd door de regeltjes van de wachttoren. Ze mogen geen eigen mening hebben, want anders worden ze uitgesloten!
[kuch] Adam... [kuch] Evaquote:
Ja. Ze worden vaak Jehova's genoemd, maar dat is dus onjuist. Het zijn Jehova's Getuigen. Diegenen die getuigen van Jehova dus.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
[kuch] Adam... [kuch] Eva
Daarbij is Jehova toch gewoon een andere benaming voor God/Jahwe?
Jaja, ook heidense Cc kent haar klassiekersquote:
elk geloof is een sekte!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:21 schreef mhr-zip het volgende:
Jehova is een sekte
de altijd even genuanceerde opmerkingen van dark.quote:
Resultaat: Jij de bak in, en het meisje kiest dan toch wel weer voor d'r ouders. En wat heb je dan bereikt?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:10 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
toch is de kans er dat ik ooit met een meisje die gelovig is wat krijg. ik kies dan voor haar en niet voor haar geloof. als haar ouders problemen maken zoals de TS beschijft dan zou ik het met wat geweld aanpakken (want tegen fanatici valt toch niet te praten).
Paar gelovige minder??quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:47 schreef fratsman het volgende:
[..]
Resultaat: Jij de bak in, en het meisje kiest dan toch wel weer voor d'r ouders. En wat heb je dan bereikt?
Ik vat hem niet, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
[kuch] Adam... [kuch] Eva
Daarbij is Jehova toch gewoon een andere benaming voor God/Jahwe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |