quote:
Gepubliceerd | woensdag 3 augustus 2005. Gewijzigd | woensdag 3 augustus 09:01 uur.
Doordrinkbiertje breekt markt open
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - Een nieuw biermerk opent de aanval op gevestigde namen als Heineken en Grolsch. Ondernemer Mark Schneider uit Groningen heeft met het merk Olm bijna zestig cafés onder de neus van de grote brouwers weggekaapt.
Olm rekent nog geen 60 euro per vat van 50 liter, waar de grote merken met prijzen van 80 euro al gauw 33 procent meer vragen. Het ‘doordrinkbiertje’, dat de ondernemer door levensmiddelentechnologen liet bedenken, wordt gebrouwen in België.
zeker weten, dat zijn studentenprijsjes he?quote:
quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:23 schreef du_ke het volgende:
Groningen
Volgens mij was dit Jezus' eerste zonde; hij vergreep zich aan de hoer en vroeg Johannes dit op te schrijvenquote:Oordeel niet over anderen; dan zal God niet oordelen over u. Want God zal u op dezelfde manier beoordelen als waarop u anderen beoordeelt, en hij zal u meten met de maat waarmee u anderen meet.
(Mattheüs 7 : 1-2)
Toen brachten de Farizeeën een vrouw bij hem die betrapt was op overspel, en zetten haar midden in de kring. 'Meester', zeiden ze, 'deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. Nu schrijft de wet van Mozes ons voor dat zulke vrouwen moeten worden gestenigd. Wat vind u daarvan ?'
.....
'Wie van u zonder zonde is, mag de eerste steen gooien' zei hij.
.....
Toe ze dat hoorden, gingen ze een voor een weg, de oudsten het eerst, en Jezus bleef alleen achter met de vrouw die in het midden stond. Hij richtte zich op en vroeg haar : 'Waar zijn ze gebleven ? Heeft niemand u veroordeeld ?' 'Niemand, Heer,' antwoordde ze. 'Ook ik veroordeel u niet', zei Jezus, 'Ga, maar zondig voortaan niet meer'.
(Johannes 8 : 3-11)
neem een lekkere olmquote:
en zo was het 'doordrinkbiertje' uitgevonden, you never get a second chance for a first impressionquote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
'Wie van u zonder Olm is, mag de eerste Olm drinken' zei hij.
*Olm drinkt
Ik ben nu wel benieuwd geworden naar Olm.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:47 schreef Tafkahs het volgende:
en zo was het 'doordrinkbiertje' uitgevonden, you never get a second chance for a first impression
Ik dacht dat jij ook uit Groningen kwam. Waarop dat gebaseerd is weet ik ook niet..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ben nu wel benieuwd geworden naar Olm.
Zou het ooit naar de bewoonde wereld komen. België is dichterbij de randstad dan bij groningen
Twee adelaars onder elkaarquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:19 schreef Lyrebird het volgende:
Moge.
Nee, aan het vrezen voor mijn leven.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:32 schreef MrX1982 het volgende:
Franse dames aan het versieren?
hee, kijk es wie we daar hebbenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, aan het vrezen voor mijn leven.
Mss bescherming aanvragen bij de overheidquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:33 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb me een beetje ingelezen en het stuk overgetypt :quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:00 schreef MrX1982 het volgende:
Nee ik woon niet in Groningen. Ik slik de n nooit in
Als het smaakt als oranjeboom
Oranjeboom is het meest smerige bier wat ik ken.
De problemen waar Schneider tegenaan loopt, zijn o.a. dat de kosten voor het tapmateriaal erg hoog liggen. Doordat brouwerijen een contract voor tenminste 5 jaar afsluiten met een uitbater, kunnen zij het materiaal verstrekken. Dat kan zo'n Olmfabrikantje natuurlijk niet zo makkelijk.quote:
'Er ging veel bier door de gootsteen'
De entourage doet studentikoos aan: versleten leren banken, een volle asbak en wat planten die niet genoeg water krijgen. Niets wijst er op dat hier het hoofdkwartier is gevestigd van het jongste biermerk van Nederland: een woonhuis met aangebouwde loods, in een uithoek van een bedrijventerrein in Winschoten (Oost-Groningen). Alleen het adres - M.J van Olmstraat - doet iets vermoeden.
Toen ondernemer Mark Schneider (36) in 2003 eenmaal besloten had dat hij een nieuw bier op de markt wilde brengen, had hij een naam nodig. ?Hij keek naar buiten en hij wist het. 'Olm klinkt prima, ook internationaal. En de naam was nog niet geregistreerd'.
Wie M.J van Olm was, wist Schneider toen niet eens. 'Het blijkt een lokale dokter te zijn. Zijn familie vindt het erg leuk.'
Het uitvinden van het bier zelf was ingewikkelder: het kostte bijna een jaar om een 'Olmpje' met de gewenste smaak en kwaliteit te brouwen. Hoe gaat dat? 'Je huurt een paar ingenieurs in, en stapt met het door hen bedachte recept naar een onafhankelijke brouwerij.' Schneider klopte eerst aan bij een bedrijf in Katwijk, maar was niet tevreden over de smaak. Uiteindelijk bleek een brouwerij in Gent de juiste keus. ' Je moet zo'n honderd vaten van vijftig liter brouwen voordat het bier eenmaal goed is. We heel wat vaatjes door de gootsteen gegooid.'
Intussen pendelt de tweedehands vrachtwagen die Schneider op de kop tikte, op en neer tussen Winschoten en Belgie. Met een kleinere truck worden de bijna zestig Nederlandse cafes beleverd die overstappen op Olm. Ze zijn samen goed voor bijna vijftienduizend hectoliter per jaar: 0,1 procent van de biermarkt. Olm kost een cafehouder 59 euro per vat van vijftig liter. Schneider: 'De grote merken vragen rustig bedragen boven de tachtig euro per fust. Alleen de allergrootste afnemers van Heineken komen door kwantumkortingen in de buurt van onze prijs.'
Van de smaak moet Olm-pils (spreuk: 'sinds 2003') het niet hebben - die is niet al te bijzonder, maar dat was ook niet het plan. 'De bedoeling was om een lekker doordrinkbiertje te maken', zegt Schneider. Veel cafebezoekers weten bovendien niet eens welk tapbier ze drinken. Olm heeft ook een eigen witbier.
Schneider werkte tot 2001 bij Heineken. Het beeldmerk van Olm, een rode zespuntige ster, is een knipoog naar zijn ex-werkgever, die een vijfpuntige rode ster voert. 'Daar hebben ze nog niet over geklaagd.'
Die jaagt juist op mij.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mss bescherming aanvragen bij de overheid![]()
De nieuwe Oltmans?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Die jaagt juist op mij.
wat heb je op je kerfstok? Kom op, of moeten we de lamp er bij halen?quote:
Hmm doordrinkbier. Het is dus geen bier om van te genietenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:40 schreef Tafkahs het volgende:
Ik heb me een beetje ingelezen en het stuk overgetypt :
[..]
De problemen waar Schneider tegenaan loopt, zijn o.a. dat de kosten voor het tapmateriaal erg hoog liggen. Doordat brouwerijen een contract voor tenminste 5 jaar afsluiten met een uitbater, kunnen zij het materiaal verstrekken. Dat kan zo'n Olmfabrikantje natuurlijk niet zo makkelijk.
Alhoewel er momenteel door heel Nederland zo'n 40.000 contracten op korte termijn dreigen af te lopen, is het erg moeilijk om de kosten te verdelen.
Op zich heb ik ook wel eens met dit idee gelopen als amateurbrouwer. Van de wet mag je namelijk 200 liter bier brouwen zonder dat daar belasting over geheven wordt. Dat is te weinig...
Bastards. Dat gebeurt nou altijd als ik met een negerjongen neuk.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De nieuwe Oltmans?
Laat die miljoenen maar komen![]()
Ga je naar Rotterdam?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:43 schreef Monidique het volgende:
Als het zaterdag en zondag maar mooi weer is.
Ja, dat zijn leuke dingen om over te filosoferen. Van een scheikundige bij Akzo had ik begrepen dat brouwen in principe niet anders is dan wat de vietnamees op de markt verkoopt; Erg makkelijk om te beginnen dus.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm doordrinkbier. Het is dus geen bier om van te genieten
Het lijkt me dat hij wel aan wat meer cafe's moet gaan leveren. Op deze manier is het natuurlijk erg beperkt. Gelukkig zijn Nederlanders niet al te kritisch moet dus wel goed komen met een beetje geluk voor de Olm brouwerij.
Zelf bier brouwen is wel cool ja. Gewoon een illegale bierbrouwerij beginnen. Geen last van de overheid![]()
Schagen... daar wonen allemaal boeren.. doe je voorzichtig?quote:
Risico van het vakquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Bastards. Dat gebeurt nou altijd als ik met een negerjongen neuk.
Ja in Nederland wordt ondernemersschap niet echt gewaardeerd. Of wellicht willen ze de markt klein houden.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:55 schreef Tafkahs het volgende:
Ja, dat zijn leuke dingen om over te filosoferen. Van een scheikundige bij Akzo had ik begrepen dat brouwen in principe niet anders is dan wat de vietnamees op de markt verkoopt; Erg makkelijk om te beginnen dus.
Daarnaast is het een kwestie van een overzichtelijke schakeling van procedures achter elkaar te zetten (zie grolsch flash, daar staat het helemaal perfect uitgelegd), waardoor je in principe een hele kleine ruimte nodig hebt.
De problemen waar je wel direct tegenaan loopt, is de milieuhandhaving en de zuivering van het water... In Nederland zou dat best wel eens in de papieren kunnen gaan lopen. Vandaar dat er nog maar een paar brouwerijtjes zijn annex proeflokalen. Amsterdam telt er bijvoorbeeld nog maar 2 en die kopen hun wort(beslag) ook gewoon in bij de fabrikant, bier uit een pakje dus ...
Kijk hier maar wat je nodig hebt, het valt reuze mee. http://www.wijnmaken.nl/quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja in Nederland wordt ondernemersschap niet echt gewaardeerd. Of wellicht willen ze de markt klein houden.
Maar opzich is het wel cool eigen bier maken. Alleen lijkt het me nog best moeilijk. Of is het gewoon trial and error en hopen dat het ooit lekker bier wordt
Ik ga eens ff op de Grolsch site kijken om me te verdiepen in het proces van bier maken. Beetje kennis van het brouwen is nooit verkeerd en daardoor smaakt het biet nog beter omdat je weet wat voor proces er aan vooraf is gegaan.![]()
Oh dat valt idd wel mee.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:06 schreef Tafkahs het volgende:
Kijk hier maar wat je nodig hebt, het valt reuze mee. http://www.wijnmaken.nl/
Het smaakt nooit als heineken en soms is het echt noodzakelijk om die 20 liter door het doucheputje te gieten. Andere keren smaakt het heerlijk.
Hm, op tweakers.net stond er ook een soort opensource licentie, dat ging over de kleur van bier geloof ikquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:09 schreef MrX1982 het volgende:
Fok bier![]()
Oh wacht dan krijg meteen een proces aan je broek van Danny
I kan het hanteren.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:56 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Schagen... daar wonen allemaal boeren.. doe je voorzichtig?
Die tweakers brouwen waarschijnlijk virtueel bier op hun computertjequote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:10 schreef Tafkahs het volgende:
Hm, op tweakers.net stond er ook een soort opensource licentie, dat ging over de kleur van bier geloof ik
Lijkt me op zich wel gaaf, gesponsord door Rabo een beetje door de modder banjeren en vechten als zo'n knollenkop je niet aanstaatquote:
Alsof het glas niet leegkan he?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:16 schreef RichardQuest het volgende:
Damn. *pssst. Wat nu *kloekloek
Zo erg is het niet, hoor. Meestal niet. Tot een paar jaar geleden mocht je nog je eigen drank meenemen, dat was dus met het krat rond de kerk zitten. Dan wilden er nog wel eens flesjes door de lucht vliegen...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:16 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Lijkt me op zich wel gaaf, gesponsord door Rabo een beetje door de modder banjeren en vechten als zo'n knollenkop je niet aanstaat
boys will be boysquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zo erg is het niet, hoor. Meestal niet. Tot een paar jaar geleden mocht je nog je eigen drank meenemen, dat was dus met het krat rond de kerk zitten. Dan wilden er nog wel eens flesjes door de lucht vliegen...
Coen!!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
quote:Bush verbreekt record aantal vakanties
De Amerikaanse president Bush zal echt niet stil zitten tijdens zijn vakantie. Het Witte Huis benadrukte die boodschap nog maar eens toen het aankondigde dat Bush een maand op vakantie zal gaan. Hij gaat voor de vijftigste keer (!) gedurende zijn vijf jaar van presidentschap officieel naar zijn ranch in het Texaanse Crawford. Volgens Amerikaanse media een absoluut record. Het is ook voor het eerst in 36 jaar dat een president zo lang met vakantie gaat.
Bush kreeg in het verleden nogal eens de kritiek dat hij zo vaak Washington ontvlucht en als een van de machtigste mensen op aarde vaak op vakantie gaat. Nu zal hij onder anderen de Colombiaanse president Alvaro Uribe ontmoeten en staan er zeker twee eendaagse trips op het programma naar New Mexico en Illinois.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:24 schreef RichardQuest het volgende:
Met water brassen, is dat nou iets typisch Gronings?
Jij moet de AudioScrobbler plugin weer 's installeren.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:28 schreef Tafkahs het volgende:
wat?
Ja hallo, straks denkt men nog dat ik geen werk heb. Moet je die web-loggers een horenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:29 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Jij moet de AudioScrobbler plugin weer 's installeren.
Dat denkt men nu niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:31 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja hallo, straks denkt men nog dat ik geen werk heb. Moet je die web-loggers een horen
Kan de Senaat niet een nieuwe president kiezen als recess appointment?quote:
(pssst, het was ook een groenlinkser vroeger, ze was lid van dwars las ik ergens)quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:31 schreef MrX1982 het volgende:
De vriendin van du_ke?
Welke hersenkant gebruik jij het meest?
Nog Mis Fok ook
Wie is men en waarom denkt die wat van mij? Demagoog!quote:
Nee, jij dan!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:42 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Wie is men en waarom denkt die wat van mij? Demagoog!
Dat je het maar mag overleven.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:00 schreef du_ke het volgende:
Bier. Ga de komende anderhalve week voor een semi permanente staat van beneveling
.
Bomenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:31 schreef MrX1982 het volgende:
De vriendin van du_ke?
Welke hersenkant gebruik jij het meest?
Nog Miss Fok ook
Heb er de laatste tijd een aantal vrij beschamende dronkenschappen opzitten dus hoe ver ik wil gaan ben ik nog niet helemaal over uitquote:
Is de Sovjet uitgebreid?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:18 schreef du_ke het volgende:
Wie van de 28?
Ik dacht al dat jij dat wel zou weten.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:58 schreef Monidique het volgende:
Gevraagd.
Ik zeg maar wat, hè...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik dacht al dat jij dat wel zou weten..
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:19 schreef Tafkahs het volgende:
Johan voor voor aannemen, het idee
Dat moest natuurlijk 'voor vol' zijn, potverdommequote:
Voldomme.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:24 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dat moest natuurlijk 'voor vol' zijn, potverdomme
bij jou kan ik potje brekenquote:
Wat heet, je nek!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:31 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
bij jou kan ik potje breken
...zo varen de scheepjes voorbij
Niet alle GL'ers zijn dus zo lelijk als Femke Halsema en Marijke Vos.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:40 schreef Tafkahs het volgende:
(pssst, het was ook een groenlinkser vroeger, ze was lid van dwars las ik ergens)
Groenlinks bij ons: we moeten concurrerende stadsdelen hebben. Blijkbaar kan de deelraad niet professioneel genoeg privatiseren, maar wil tegelijkertijd de armoede van het saneren van cultuur niet toegeven, dus subsidieren die handel, zodat zij hopen dat een festival geld opbrengt. We hebben onlangs gezien dat dergelijke initiatieven tot smakeloze en zoutloze initiatieven leiden. Maar nee, groenlinks brengt liever water naar de zee dan dat het zegt: niet privatiseren, de openbare ruimte is van iedereen. M.a.w liever geld doelloos uitgeven dan eerst even goed de voor en tegens na te kijken; Initiatieven moet je stimuleren niet forceren
Dat was idd goed te zien bij de FB threads van Lithion. De vrijheid heeft dus grenzen zodra het de crew te moeilijk wordtquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:04 schreef Johan_de_With het volgende:
iteejer;
Lees eens door het inderdaad wat excentrieke taalgebruik heen. Hij ziet dezelfde dingen die ieder weldenkend mens ook ziet, hij heeft alleen zijn eigen verwoording.
(...)
Daarom juich ik variatie toe. In iedere vorm en mate. Zolang die anderen niet schaadt is er toch niets op tegen? Waarom dat strakke keurslijf, en al helemaal waarom dat strakke keurslijf op een internetforum, dé plek waar vrijheid nog goed mogelijk?
Hij juicht dus variatie toe, maar als je er anders over denkt, ben je geen weldenkend mens?
Dat moet een wijs man zijn geweest die deze feitelijke waarheid in een post heeft kunnen samenvatten.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Multiculturalisme is gedoemd om te falen.
Het samenbrengen van verschillende culturen levert altijd spanningen op. Simpel weg omdat culturen net zoals mensen niet gelijk zijn. Je hebt een cultuur nodig die de leidraad vormt.
In Europa hebben we problemen met de onverenigbaarheid van de Westerse cultuur en de islamitische cultuur.
Daardoor worden ontwikkeling geremd en hebben we last van interne problemen. De Westerse cultuur staat op een hoger niveau dan de islamitische cultuur. Daar komen vroeg of laat problemen van.
Kijk naar een land als Japan om te zien hoe het wel moet. Één cultuur waardoor een land in een enorm tempo kan ontwikkelen. Er zijn immers geen interne problemen met verschillende culturen. Boven op dat succes heb je ook een juiste politieke elite.
Japan is hét succesverhaal van een homogene samenleving met een rechts beleid.
Ik kan het niet bekijken, maar is het format van strippende vrouwen uitgebreid naar Arabische schonen?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:02 schreef pberends het volgende:
Verschrikkelijk die nieuwe NS-reclame. Ben benieuwd hoeveel moslima's zich laten gaan deze zomer
. De NS denkt zeker dat ze nog in autochtoon Nederland van 1960 leven ofzo
.
http://www.laatjegaan.nl/ (pas op: vreselijk geluid)
Komt ook geen enkele moslim voor in het hele filmpje. Typisch NS. Dat terwijl het openbaar vervoer toch iets voor de minder bedeelden onder ons is (lees: veel moslims). Ze staan zoals gewoonlijk ver van de realiteit. Ben benieuwd hoe meneer de treinreizende imam het vindt als ie gecontronteerd wordt met al dat bloot als ie op weg is van Rotterdam CS naar Den Haag CS.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik kan het niet bekijken, maar is het format van strippende vrouwen uitgebreid naar Arabische schonen?
Goede ingezonden brief in de Metro vandaag over de NS:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:06 schreef MrX1982 het volgende:
In de zomer zit ik niet voor de lol in de trein veel te warm.
Eigenlijk zit ik nooit voor de lol in de trein.
Die site werkt hier overigens voor geen meter. Typisch NS![]()
Enige voordeel in de trein is dat je niet op de weg hoeft te letten.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:17 schreef MrX1982 het volgende:
Ze proberen de elite uit de auto te halen door te suggeren dat het een feest is in de trein en op het station.
Ik bedoel hoe ver sta je af van de werkelijkheid als NS om zo'n belachelijk reclame te bedenken![]()
De nieuwe Pim Fortuynquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Multiculturalisme is gedoemd om te falen.
Het samenbrengen van verschillende culturen levert altijd spanningen op. Simpel weg omdat culturen net zoals mensen niet gelijk zijn. Je hebt een cultuur nodig die de leidraad vormt.
In Europa hebben we problemen met de onverenigbaarheid van de Westerse cultuur en de islamitische cultuur.
Daardoor worden ontwikkeling geremd en hebben we last van interne problemen. De Westerse cultuur staat op een hoger niveau dan de islamitische cultuur. Daar komen vroeg of laat problemen van.
Kijk naar een land als Japan om te zien hoe het wel moet. Één cultuur waardoor een land in een enorm tempo kan ontwikkelen. Er zijn immers geen interne problemen met verschillende culturen. Boven op dat succes heb je ook een juiste politieke elite.
Japan is hét succesverhaal van een homogene samenleving met een rechts beleid.
Dat is mijn postquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:20 schreef pberends het volgende:
De nieuwe Pim Fortuyn.
Dat gelul inderdaad dat immigranten goed voor de economie zouden zijn:.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:20 schreef pberends het volgende:
Enige voordeel in de trein is dat je niet op de weg hoeft te letten.
Voor de rest ben je totaal afhankelijk van je mede-passagiers. Krijsende kankerkinderen, kweilende gehandicapten, vertraagde treinen, te weinig toestellen beschikbaar, geen zitplaatsen, kaugom op stoelen, stinkende allochtonen enzovoorts.
Dat past niet meer in een land van 16 miljoen anarchisten. Daarom rijdt iedereen auto.
Mijn kroongetuigequote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat durf ik wel te bevestigen.
Nee, van vandaag. Brieven kan je sturen naar brieven@metronieuws.nlquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:26 schreef MrX1982 het volgende:
Naar aanleiding van die ene ingezonden brief ben ik eigenlijk geneigd om ook een brief te sturen naar Metro
Of is het een hele oude ingezonden brief?
Ik zocht het mail adres al.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:29 schreef pberends het volgende:
Nee, van vandaag. Brieven kan je sturen naar brieven@metronieuws.nl
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:21 schreef Johan_de_With het volgende:
Erwin Wolff staat bij de balie op zijn ouders te wachten.
.
En dan flip-flop ik niet, he?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:
De Nazi's waren zeker niet fouter of racistischer dan andere wereldleiders in die tijd.
hun "fout" was dat ze er openlijk voor uit kwamen, dat getuigd ironisch genoeg van een eerlijkheid die we sindsdien niet meer gekend hebben in overheden..
. Ik ben zeker niet gewelddadiger of wrokkiger dan anderen, ik kom er gewoon openlijk voor uit dat ik Fonkmeistah het liefst een nekschot zie krijgen terwijl zijn knieeen op David Irving's processtukken rusten.
.
Voor Westerse meisjes zet ik de TV niet aan. Wat zijn het voor deernes?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:30 schreef Mutant01 het volgende:
btw, NL 3 film jalla jalla, moslims, sex, meisjes zijn de sleutelwoorden.
Je zou eigenlijk alleen al tegen immigranten moeten zijn om dat constante gezeik er niet over aan te hoeven horen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:30 schreef Mutant01 het volgende:
btw, NL 3 film jalla jalla, moslims, sex, meisjes zijn de sleutelwoorden.
Op wie leek je diegene dan? Obi-wan Kenobi?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Je maakt trouwens geen vrienden als je met een baard een Internet-cafe uitkomt.
Dit is mijn ideaalbeeld:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je bleef ergens haken met je cape en toen zijn ze je kwijt geraakt..
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Voor Westerse meisjes zet ik de TV niet aan. Wat zijn het voor deernes?
Het is een comedy domme wannabe turk.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk alleen al tegen immigranten moeten zijn om dat constante gezeik er niet over aan te hoeven horen.
Is je kop leeggezogen door een Reptielachtige?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dit is mijn ideaalbeeld:
[afbeelding]
Je weet dat het een Marokkaanse is he?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Als ze topless is, is het misschien nog wat.
Eerst MrX1982 citeren en daarna Fonkmeistah. Stapsgewijs naar de afgrond, good thinking.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:
De Nazi's waren zeker niet fouter of racistischer dan andere wereldleiders in die tijd.
hun "fout" was dat ze er openlijk voor uit kwamen, dat getuigd ironisch genoeg van een eerlijkheid die we sindsdien niet meer gekend hebben in overheden..
En om alles goed te maken ga ik daarna het volledige oeuvre van Lithion reproduceren.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Eerst MrX1982 citeren en daarna Fonkmeistah. Stapsgewijs naar de afgrond, good thinking.
Lithion is toch zo'n linkse flapdrol?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En om alles goed te maken ga ik daarna het volledige oeuvre van Lithion reproduceren.
En nu ben ik echt weg..
Dat valt wel mee. Hij is in ieder geval de doodsvijand van SCH.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Lithion is toch zo'n linkse flapdrol?
Heb jij soms last van aambeien?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is in de eerste plaats voor ons bedoeld. Wat er hier gebeurd, de berichtgeving, de spin die eraan gegeven wordt is ervoor om ons op een bepaalde manier te laten reageren (zodat we vervolgens denken dat we zelf tot die conclusie zijn gekomen).
Alles schreeuwt imo om er bij ons de associatie "moslims <-> vijand" in te rammen én dat we verdere militairisering van de samenleving willen of in ieder geval zonder al teveel morren accepteren. Overal gaan de defensiebudgetten omhoog, worden nieuwe diensten opgericht, krijgen overheden meer bevoegdheden, meer registratie en controle voor burgers, worden ethische grenzen opgerekt, principes (zoals mensenrechten) verschoven, criminalisering van basisvrijheden, enzovoort.
Dit is een samenleving die voor oorlog wordt klaargemaakt en ik denk dat het de bevolking straks geen moer meer uitmaakt wie we gaan bombarderen. Als de doublespeak zoals "geweld zorgt voor veiligheid" er weer goed inzit vieren we net als in 1914 feest als het zover is. Bush en Blair en hun Europeese tegenhangers zeggen bijna letterlijk 'War is Peace'.
Waarom uit Pakistan? Ze waren gewoon geschikt en voorhanden denk ik. Als Iran het doelwit is zal er ws. eerst nog wel een grote klapper komen.
En om daar tegenwicht aan te bieden, zien sommigen overal Joden. Geen echte Joden natuurlijk, Khazari. En tot die conclusie zijn ze zelf gekomen.
Tja, heeft die SCH uberhaupt wel vrienden?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Hij is in ieder geval de doodsvijand van SCH.
Het heeft niet zo Vol Zin om daarover te speculeren.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, heeft die SCH uberhaupt wel vrienden?
Mij een beetje op een lijn plaatsen met Fonkmeistah. Schaam je Sidekickquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:54 schreef Sidekick het volgende:
Eerst MrX1982 citeren en daarna Fonkmeistah. Stapsgewijs naar de afgrond, good thinking.
Dat is dubbelop. Al heb je ook mondiale dorpsgekken, met wie jij niet op een lijn mag worden gesteld.quote:
Ow, Pberends..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:33 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
* pberends is playing Ultimate Kaos - Casanova.mp3
De rellen kunnen beginnen als deze brief geplaatst wordt.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:36 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn ingezonden brief aan de Metro:
Verhoging treinkaartje acceptabel
Ik lees met enige verbazing de misplaatste verontwaardiging over het bericht dat de NS de prijzen wil verhogen in de Randstad. Wat mij betreft gaat dat niet ver genoeg. Een algehele prijsverhoging in het OV lijkt me rechtvaardig omdat er op dit moment niemand in het OV de daadwerkelijke prijs betaalt laat staan de kostprijs + winstopslag zoals automobilisten wel betalen. Het OV is een geldverslindend project wat kunstmatig in stand wordt gehouden door allerlei subsidies en gunstige regelingen zoals de OV jaarkaart. Indien men in de kostprijs + winstopslag zou betalen wordt het pas echt duidelijk hoe ongelofelijk onrendabel het OV is en hoe de overheid aan concurrentievervalsing doet. Mensen zouden eens moeten beseffen dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten.
Deze vergelijking gaat echt prima op voor de NS.quote:Mensen zouden eens moeten beseffen dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten.
Waar ga je naartoe?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Je maakt in een Internet-cafe overigens ook geen vrienden door je in te lezen in het IDF.
En nu ga ik echt.
Ik onderstreep deze postquote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat is dubbelop. Al heb je ook mondiale dorpsgekken, met wie jij niet op een lijn mag worden gesteld.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:36 schreef MrX1982 het volgende:
Ik lees met enige verbazing de misplaatste verontwaardiging over het bericht dat de NS de prijzen wil verhogen in de Randstad. Wat mij betreft gaat dat niet ver genoeg. Een algehele prijsverhoging in het OV lijkt me rechtvaardig omdat er op dit moment niemand in het OV de daadwerkelijke prijs betaalt laat staan de kostprijs + winstopslag zoals automobilisten wel betalen. Het OV is een geldverslindend project wat kunstmatig in stand wordt gehouden door allerlei subsidies en gunstige regelingen zoals de OV jaarkaart. Indien men in de kostprijs + winstopslag zou betalen wordt het pas echt duidelijk hoe ongelofelijk onrendabel het OV is en hoe de overheid aan concurrentievervalsing doet. Mensen zouden eens moeten beseffen dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten.
Brace staat toch voor beugel in het engelsquote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:37 schreef Tafkahs het volgende:
ik hooohoorde van mijn matties, die chick waarmee ik altijd chill
dat is niehiet zooooo praktisch...
Brace, wat een held![]()
Ik hoop wel dat ze hem plaatsenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:42 schreef pberends het volgende:. Echt zo'n brief waar veel linkse oproerkraaiers op zullen reageren.
Zeker weten, dat haar zoontje van 7 gemolesteerd wordt door puberale Marokkaantjes ofzoquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:38 schreef RichardQuest het volgende:
Ik moet ook nog 's een leuk bericht plaatsen in de Metro. Een bezorgde-huismoederbrief zal het wel goed doen..
"Te gek voor woorden"quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Zeker weten, dat haar zoontje van 7 gemolesteerd wordt door puberale Marokkaantjes ofzo
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
"Te gek voor woorden"
"Dit is de druppel"
"Waar gaat het heen"
"De hoge heren"
"Altijd dezelfde"
Komt goed!
Misschien moet er ook nog een Amerikaanse homo in voor komen die een blauw oog oploopt op Stratums end ofzo. Omdat het coc daar in Amsterdam -alleen al voor de Leidschestraat- 2 mille voor heeft gevangen, zodat amerikaanse flikkertjes voor de media veilig hand in hand mogen lopen, kan Eindhoven daar best een schepje bovenop doenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
"Te gek voor woorden"
"Dit is de druppel"
"Waar gaat het heen"
"De hoge heren"
"Altijd dezelfde"
Komt goed!
Ja, die kennen we nog niet, het gevaar moet wel overal vandaan komen he?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:58 schreef RichardQuest het volgende:
In Rotterdam schijnen Kaapverdianen het goed te doen...ik pak ze!
Blitzkrieg! Zal ik me Mohammed noemen?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:59 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja, die kennen we nog niet, het gevaar moet wel overal vandaan komen he?![]()
Jaap-Oene! (een Fries dus)quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Blitzkrieg! Zal ik me Mohammed noemen?
Share your feelings with the groupquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:11 schreef RichardQuest het volgende:
Toppiejoppie
Enigszins gewijzigd komt die strekking in de Metro.
wat dat al niet kostquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:13 schreef pberends het volgende:
NS zetten dubbeldekker op boot
Mafkezen.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Lithion is toch zo'n linkse flapdrol?
och och kansloze stokpaardjesquote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:36 schreef MrX1982 het volgende:
Als het geplaatst wordt ga je dan reageren?quote:
Neuh dit soort rotzooi wordt vast door anderen wel afgebrandquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als het geplaatst wordt ga je dan reageren?![]()
Ik zal die OV adepten eens laten schrikken mocht Metro het plaatsen![]()
Goed zoquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:08 schreef RichardQuest het volgende:
Dus: lees vrijdag allen de Metro en zoek naar Syb-Bintje De Vries.
Daarmee bewijs ik enkel mijn gelijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:20 schreef du_ke het volgende:
Neuh dit soort rotzooi wordt vast door anderen wel afgebrand.
Hehe als je dat zelf gelooft is het prima.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daarmee bewijs ik enkel mijn gelijk.
En gelijk heb ik. Dat weet je du_ke
Dat klopt. Ik sta achter mijn idealenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:26 schreef du_ke het volgende:
Hehe als je dat zelf gelooft is het prima.
Ieder z'n eigen ideaal laten we maar zeggenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik sta achter mijn idealen
Zouden sommige mensen wat van kunnen leren
Ze heeft inderdaad wel een groen jasje aanquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ieder z'n eigen ideaal laten we maar zeggen.
Gelukkig wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:36 schreef du_ke het volgende:
Ieder z'n eigen ideaal laten we maar zeggen.
Mijn stokpaardjequote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:50 schreef Monidique het volgende:
LAat dat OV eens hangen.
Komtie!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:10 schreef Tafkahs het volgende:
Ik zal je een stukje helpen:
--
Beste krantenlezers,
Wat me nu is overkomen.. ik wist eerst niet of het wel verstandig was om het hier te plaatsen, maar ik doe het toch maar. Mijn naam is <Sib-Bientje de Vries [in te vullen]>, en woon al mijn hele leven in Friesland in een niet nader te noemen dorp. Vanaf mijn vader's tak is iedereen opgegroeid in hetzelfde dorp en ging men als vanzelfsprekend naar dezelfde dorpsschool.
Inmiddels is mijn zoon van de leeftijd om hetzelfde lot te ondergaan. Echter, sinds een jaar is er een kaapverdiaanse kliek gevormd, waardoor het patroon in het dorp en op school ernstig verstoord dreigt te raken. Mijn zoontje komt regelmatig huilend thuis en vorige week had hij ineens een blauw oog en daarvoor een bloedlip....
quote:Multiculti noodzakelijk?
Ik lees altijd met plezier of argwaan de ingezonden brieven van Metro-lezers, maar dacht nooit dat ik de behoefte had zelf iets te sturen.
Het is echter zo dat ik met mijn neus op de feiten ben gedrukt, door gebeurtenissen in mijn persoonlijke omgeving, waarin multiculturele achtergronden hun invloed uitoefenen op het dagelijkse reilen en zeilen.
Ik woon mijn hele leven in een Fries dorp waar men elkaar nog altijd in zijn waarde laat, maar sinds de immigratiegolf van vooral Kaapverdianen heeft zelfs onder dorpsschool er problemen door! Mijn zoon dreigt achterstanden op te lopen omdat de Kaapverdiaanse jongetjes en meisjes, verder aardige kinderen, nou eenmaal een leerachterstand hebben.
Dit kan zo niet verder en ik wil niet wachten op de eerste relletjes, dus hierbij een oproep aan medestanders: trek de lessen uit Pims woorden en kaart de noodzakelijkheid van multiculti in je gemeente aan!
"Op het platteland rijden de ezels er vóór de wagens, in de stad rijden de ezels ín de wagens"quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:28 schreef Mutant01 het volgende:
ik haat autorijden in NL, nederlanders kunnen niet rijden, moslims wel, daarom is Marokko ook een van de landen met de meeste autoongelukken ter wereld. Er heerst daar anarchie op de wegen.
Wat heeft Pim met Kaapverdianen te maken?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:18 schreef RichardQuest het volgende:
Verzonden!
Jij staat er nog niet in, MrX...
Dan wacht ik nog maar even met afstuderen.quote:Optimistisch IMF: Economie Europa herstelt zich
De economie in de eurozone gaat zich in de tweede helft van dit jaar herstellen, voorspelt het Internationaal Monetair Fonds. Het herstel is nog wel broos door de hoge olieprijs en de dure euro.
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) heeft een optimistisch toekomstbeeld, toch heeft het fonds de groeiverwachting voor het hele jaar naar beneden bijgesteld: van 1,6 procent naar 1,3 procent economische groei in de landen die met de euro betalen.
Woensdag verscheen een rapport over de eurozone van het IMF. Volgend jaar gaat het weer beter en komt de groei uit op 1,9 procent. Maar niet op 2,3 procent zoals eerder werd geschat.
Herstel
Basis van het herstel - na een stevige dip in het tweede kwartaal is het dieptepunt voorbij - is de aanhoudende loonmatiging en een sterke financiële sector, schrijft het IMF.
Ook De Nederlandsche Bank en het Centraal Planbureau blijven optimistisch hoewel de groei dit jaar tegenvalt en denken dat de economie weer zal aantrekt.
Bestedingen
Een probleem volgens het IMF zijn de tegenvallende bestedingen van consumenten en bedrijven. Daardoor is Europa kwetsbaar voor de stijgende olieprijs (woensdag werd weer een record gevestigd) en de hoog gewaardeerde euro.
Volgens twee onderzoekers van de Erasmus Universiteit krijgt de Nederlandse economie het juist zwaar de komende maanden. Grote boosdoener is de aanhoudende dalende koopkracht
Die van Mel Brooks was vele male beter.quote:
Naar de Golan, om een einde te maken aan vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog. Die worden hier niet gedoogd, dus waarom daar wel?quote:
Joao Varela toch?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Wat heeft Pim met Kaapverdianen te maken?
Ja, als je maar niet in de cel komt bij een tasjesdief.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
Nationale trek-die-hoofddoek-maar-af dag
Als het goed is trekken ze zelf die hoofddoek af. Dus ik blijf op vrije voetenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, als je maar niet in de cel komt bij een tasjesdief..
Je kunt ook gewoon een stripper huren.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als het goed is trekken ze zelf die hoofddoek af. Dus ik blijf op vrije voeten
Dat valt nét buiten mijn ethisch verantwoorde grenzenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Je kunt ook gewoon een stripper huren.
Zijn je bakkebaarden er al af?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:28 schreef Monidique het volgende:
Ik vind dat ze dat ding gewoon op moeten houden. Sterker nog, ik moedig anderen juist aan om er ook mee te beginnen.
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/56503#2176055quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:06 schreef pberends het volgende:
Voor Johan_de_With:
Advies aan Britse moslima's hoofddoek af te doen
[afbeelding].
Idem.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:43 schreef George-Butters het volgende:
ik heb nu een baard van een kleine maand...
Jij Schaapquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Knora_van_Dikzak Is hitler
quote:Coalitie is tegen Turkije bij EU
De erkenning van Cyprus lijkt voor Turkije opnieuw een struikelblok te worden in het toetredingsproces met de EU. Nadat de Franse premier De Villepin dinsdag liet weten dat Turkije Cyprus expliciet moet erkennen, liet de Turkse premier Erdogan vandaag weten dat Turkije geen nieuwe voorwaarden zal accepteren.
Volgens de regeringspartijen CDA en VVD moet Europa daarop de deur voor Turkije dichthouden en niet beginnen aan de onderhandelingen in oktober. "Nederland moet dat helpen blokkeren", stelt Tweede-Kamerlid Van Baalen (VVD). Hij wordt bijgestaan door zijn CDA-collega Van Dijk. "Als dit zo blijft kun je moeilijk rond de tafel gaan zitten. Als je bij een club van 25 wil horen kun je niet zeggen: ééntje lust ik niet", aldus Van Dijk.
Tijdens het Nederlandse EU-voorzitterschap werd in december van het vorige jaar afgesproken dat Turkije besprekingen over het Europees lidmaatschap mag beginnen. De Turkse regering hoefde Cyprus nog niet expliciet te erkennen, maar moest dat wel indirect doen door het Douaneverdrag te tekenen. Ankara tekende het verdrag, maar nam in een aparte verklaring juist nadrukkelijk afstand van de erkenning.
Volgens De Villepin is de kans groot dat zowel Cyprus als Griekenland nu de onderhandelingen met Turkije zullen blokkeren. Voor het beginnen van de besprekingen is de toestemming van alle huidige EU-lidstaten vereist. Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken liet weten dat de bal nu bij de voorzitter van de EU ligt. Op dit moment is Groot-Brittannië dat.
Is Abdul-Jabbar van de Ven al zo oud?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:59 schreef George-Butters het volgende:
dan zijn wij de enige 2 mannen onder de 45 in Nederland met baard.
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:04 schreef George-Butters het volgende:
Heb ik al verteld dat ik tijdens mijn zeilvakantie in Sneek ben geweest? Ik heb me er uitstekend vermaakt. Filmpje gekeken in de locale bioscoop samen met een tiental Lonsdalers en vriendinnetjes en daarvoor een prima hapje gegeten bij een eetgelegenheid tegenover de bios.
Nee.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:12 schreef JanMichiel het volgende:
Heb jij ook zo'n mooi kaal koppie Johan?
Wil je op Mohammed B. lijken ofzo?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:43 schreef George-Butters het volgende:
massive!quote:
Pff laatst een keer bijna 2 weken gehad en toen was ik het wel erg zat. Ga me zo maar weer eens scheren denk ikquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:43 schreef George-Butters het volgende:
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:04 schreef George-Butters het volgende:
Heb ik al verteld dat ik tijdens mijn zeilvakantie in Sneek ben geweest? Ik heb me er uitstekend vermaakt. Filmpje gekeken in de locale bioscoop samen met een tiental Lonsdalers en vriendinnetjes en daarvoor een prima hapje gegeten bij een eetgelegenheid tegenover de bios.
Maar geen Bin Laden.... al maanden niet meer. Die is volgens mij dood.quote:Al Qaeda threatens more UK, U.S. attacks
Osama bin Laden's No. 2 man in al Qaeda is threatening more destruction in London and the United States. In a video, Ayman al-Zawahiri said British Prime Minister Tony Blair caused the destruction in London and "more will come, God willing." He also warned the U.S. that the 9/11 attacks "are nothing compared to what you will see next."
quote:Emigration Debated
Shadow defence minister Gerald Howarth has caused a stir with his blunt suggestion that those who "despise everything we stand for, despise our values, loathe our country and do not show it any allegiance" should "go and find somewhere else to live". Mr. Howarth's comments were apparently precipitated by those of Omar Brooks (alias Abu Izzadeen), who finds the murder of 52 innocents "completely praiseworthy" and Sajid Sharif (alias Abu Uzair), who exults that "the banner has been risen for jihad inside the UK".
The Tory MP feels that such individuals, whose views concur with those of the 100,000 Muslims in Britain that think such terrorist attacks are "justified", as well as those of the more than 150,000 that describe themselves as "not at all loyal" to Britain, "should go and find another country where they would feel more at home".
While rational observers like Muslim Labour MP Mohammed Sarwar ("there is absolutely no room for people like [extremists Omar Bakri and Abu Hamza] in a civilised, democratic society like ours") find Mr. Howarth's suggestion to be quite reasonable, outrage is to be found in the usual quarters. Unsurprisingly, those taking offence engage in intellectually dishonest distortions of what Mr. Howarth actually said.
For example, Inayat Bunglawala, of the Muslim Council of Britain, accuses Mr. Howarth of advocating "deporting British citizens," which he did not. And Anas Aktikiri, national spokesman of the Muslim Association of Britain, expresses his dismay in a curious way, finding that (emphasis added):
"To suggest that those people who hold opposing views to ours should leave the country, that this would be some kind of solution, is absurd."
Yes - some people find suicide bombing abhorrent, and others (in significant numbers) do indeed "hold opposing views". Mr. Aktikiri's statement forces one to wonder just how much validity he gives to the position of the latter.
That question becomes particularly apposite when one considers that another prominent spokesman for his group, Azzam al-Tamimi, actively supports the tactic - so much so that he'd like to try it himself. From a BBC interview, 2 November 2004 (well worth reading):
TIM SEBASTIAN: No – please come back to my question. Please come back to my question. Why if it is so glorious and honourable to do this, why don't you do it?
DR AZZAM AL-TAMIMI: I would do it ...
TIM SEBASTIAN: When?
DR AZZAM AL-TAMIMI: If I have the opportunity I would do it ...
TIM SEBASTIAN: When are you going to do it?
DR AZZAM AL-TAMIMI: When? If I can go to Palestine and sacrifice myself I would do it. Why not?
Interestingly, it has been alleged that Dr. Tamimi doesn't share his associate's view concerning the absurdity of inviting those of "opposing views" to leave the country. According to Labour MP Louise Ellman, he feels that Jews should "sail on the sea in ships back to where they came from and all drown in it."
Blijft leuk om ze voorbij te zien scheuren.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:08 schreef Drugshond het volgende:
Nee.. ik geef alleen (een beetje) om de TTF.
De rest is alleen maar show, en snel cashen.
Waarom is het een questionable web site?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:52 schreef RichardQuest het volgende:
Interessant? Eerder typisch....op een questionable website. Gegoogled op "George Galloway"?Zo belangrijk is hij niet.
Het komt heel vaag op mij over...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom is het een questionable web site?
Eigenwijs volk eerst.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ook in GB zijn conservatieven de meest wijze mensen
Jammer dat Labour in het zadel zit.
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:32 schreef Tafkahs het volgende:
was het maar alvast vrijdag, dan konden we syb-bintje lezen...
Ik heb het over z'n repetoire (zoals ik het vluggetjes lees)quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:16 schreef MrX1982 het volgende:
Het voor het grootste gedeelte gewoon van
Daily Mail
Ah op die manier. Ik dacht dat je het bericht op die weblog in twijfel trok.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:46 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb het over z'n repetoire (zoals ik het vluggetjes lees)
Als we nou 's tegelijkertijd verontwaardigd over elkaars berichten reageren, komt er wel een leuke rel.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:47 schreef MrX1982 het volgende:
Het bericht van RichardQuest en mijn bericht morgen in metro![]()
Langzaam nemen we de ingezonden brieven rubriek over
Waarom postte je het niet op de frontpage dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]. Ik kijk vooral uit naar de reacties op zo'n debiel bericht.
Dat zou wel stoer zijn. De knuppel in het hoenderhok gooien.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:48 schreef RichardQuest het volgende:
Als we nou 's tegelijkertijd verontwaardigd over elkaars berichten reageren, komt er wel een leuke rel.
Op de Frontpage heb je dezelfde debiloposts, maar dan met nóg minder diepgangquote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:50 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Waarom postte je het niet op de frontpage dan?
andersbegaafdquote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:52 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Op de Frontpage heb je dezelfde debiloposts, maar dan met nóg minder diepgang.
Ik denk een kleine massa ivm vakantie, maar ik kan dankzij die vakantie wel een mooi berichtje erbij plaatsen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zou wel stoer zijn. De knuppel in het hoenderhok gooien.
Zo kunnen we de mening van de massa manipuleren![]()
Het is ook best kansloos om ingezonden brieven te sturenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:04 schreef RichardQuest het volgende:
Mja, ik denk dat studenten hier niet intrappen, ik zie ze ook zelden op dit soort berichten reageren.
Dat vanneh:quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is ook best kansloos om ingezonden brieven te sturen
Ik wil liever in het Metro panel. Staat boven de ingezonden brieven
Prima repertoire. Ik durf zelfs te stellen een toprepertoire. De man denkt na, kan heel goed schrijven en is uitermate kritisch.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:46 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik heb het over z'n repetoire (zoals ik het vluggetjes lees)
Ja datquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:14 schreef RichardQuest het volgende:
Dat vanneh:
Arnold De Gier, administratief medewerker:"Als het maar binnen de perken blijft, vind ik het prima"
't Is al goed joh. Bier wachtquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Prima repertoire. Ik durf zelfs te stellen een toprepertoire. De man denkt na, kan heel goed schrijven en is uitermate kritisch.
Salonsocialisten.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
't Is al goed joh. Bier wacht.
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ook in GB zijn conservatieven de meest wijze mensen
Jammer dat Labour in het zadel zit.
he verdorie ik moet er zo ook al weer aanquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
't Is al goed joh. Bier wacht.
Zolang ze niet incompetener zijn dan milieu fanatici is de wereld nog te redden.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:29 schreef du_ke het volgende:Ze zijn in ieder geval wel compleet incompetent
.
Zwak om daar een groenlinkser op aan te pakken ook bv de VVD prominten zijn op een enkele uitzondering na allemaal uit het ambtelijk milieu. Ook vrindjes Wilders en Eerdmans zijn daar mooie voorbeelden van.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zolang ze niet incompetener zijn dan milieu fanatici is de wereld nog te redden. [afbeelding]
[afbeelding]
Hoi ik heb nog nooit echt werk gehad
Balkenende ook niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:50 schreef MrX1982 het volgende:
[...]
Dat zit dan in de politiek. Heeft nog nooit een bedrijf van binnen gezien![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |