abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29424547
quote:
Al-Qaeda kondigt nieuwe aanslagen aan

DUBAI - Al-Qaeda zal nieuwe aanslagen plegen in Groot-Brittannië. Dit heeft Ayman al-Zawahri, de nummer twee van het terreurnetwerk, donderdag aangekondigd in een videoboodschap, die het tv-station Al-Jazeera uitzond. "Het beleid van Blair zal de Britten nieuwe vernielingen brengen, na de ontploffingen van Londen", aldus Al-Zawahri. De Britse premier Blair deed in 2003 mee aan de Amerikaanse inval in Irak. De Amerikanen en Britten beschuldigden de Iraakse dictator Saddam Hussein ervan massavernietigingswapens te hebben, maar die zijn nooit gevonden. Zawahri dreigde de VS op de videoband met "rampen die erger zijn dan wat ze in Vietnam hebben gekend".
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_aanslagen_aan.html
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_29424589
oh my god!
pi_29424698
Dit hoort gewoon bij de terreur. Gewoon meer angst zaaien door dit soort berichten te verspreiden. Het is een hoax.
  Moderator donderdag 4 augustus 2005 @ 15:48:57 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29424734
ok laten we er vanuit gaan dat het een hoax is ... wat wint de britse overheid hiermee?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 15:49:36 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29424750
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:47 schreef kenz het volgende:
Dit hoort gewoon bij de terreur. Gewoon meer angst zaaien door dit soort berichten te verspreiden. Het is een hoax.
Tuurlijk geen hoax.

't Is gewoon een kwestie van tijd want die aanslagen komen er, zowel in Europa als de VS.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29424841
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:48 schreef sp3c het volgende:
ok laten we er vanuit gaan dat het een hoax is ... wat wint de britse overheid hiermee?
Nee, het is een valse melding van Al Qaeda zelf. Elke twee maanden ofzo verschijnt er een bericht bij Al Jazeera dat er aanslagen op komst zijn. Italië is al verscheidene keren genoemd, Denemarken ook. En natuurlijk Londen ook.

Er zal vast wel een volgende aanslag komen, maar dat heeft geen reet met zo'n ericht te maken. Ze zenden die berichten uit als onderdeel van de angstzaai strategie. Ook als er geen aanslag volgt, bereiken ze hun doel een beetje: angst en haat zaaien. Dat betekent dus niet gelijk dat er dan ook een aanslag komt. Het heeft gewoon niets met elkaar te maken.

Bovendien geloof ik niet in een centrale coordinatie in deze aanslagen. Zeker niet nu het meer buurtjongeren zijn die ontevreden zijn met hun leven. Er is nog geen aanwijzing dat de mislukte aanslag in Londen bijv. met Al qaeda te maken heeft. Misschien wel in naam van Al Qaeda, maar ik vraag me af of Bin Laden het van te voren wist.
pi_29424907
We moeten er maar mee leren leven.
pi_29425014
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:59 schreef DaveMasteR het volgende:
We moeten er maar mee leren leven.
Als je op het moment van de ontploffing niet te dichtbij staat wel jah
pi_29425142
En jawel... het is goed geregiseerd allemaal ... maatschappij / economie leeft in angst... dat is hun doel!
De bommen zijn bijzaak.
  Moderator donderdag 4 augustus 2005 @ 16:16:39 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29425183
pff angst ... iedereen roept om het hardst 'ja het zal wel weer'

was dr ook niet zo'n verhaal over een jongetje met wolven enzo?
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:20:36 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29425251
Dat is weer helemaal géén Al dinge - style, IRA e.d. kondigden nl. wél aanslagen aan, met lokatie en tijd.

De Al dinge niet, totaal niet hun stijl.
Tsssk, weten die tulbandzandhappers niet eens wat ze zelf willen , wat een debielen, ze zullen vast nog geen bom kunnen bouwen, doei doei
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_29425346
Hoax, Hoax, Hoax roept iedereen, maar stiekem denk je toch meteen aan doemscenario's
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_29425481
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoax, Hoax, Hoax roept iedereen, maar stiekem denk je toch meteen aan doemscenario's
Ach, ze plegen meestal aanslagen zonder waarschuwing (9-11/ Madrid / Londen), dus heeft het geen zin te lang stil te staan bij zo'n waarschuwing. Als de klap komt, komt-ie. Helaas, maar waar.

Blijf jij binnen?
  Moderator donderdag 4 augustus 2005 @ 16:44:23 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29425633
er is wel degenlijk gewaarschuwd voor de aanslagen in Madrid/London/New York

de waarschuwingen zijn alleen niet specifiek
doe dit, anders doen wij dat ... ooit ... evt ... misschien als allah het wil ... echt hoor!!!

je moet het denk ik niet zien als een waarschuwing aan ons maar als het aansporen van idioten die wel willen sterven voor 'de goede zaak' het is altijd in de trend van 'de grote moslimhorden in jullie land zullen jullie in bloed laten baden, niet 'wij komen persoonlijk naar jullie toe en blazen onszelf op' dus je moet dit soort dingen wel degenlijk serieus nemen (beter is het niet uit te zenden)

en nee ik blijf niet binnen
pi_29425667
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:34 schreef kenz het volgende:

[..]

Ach, ze plegen meestal aanslagen zonder waarschuwing (9-11/ Madrid / Londen), dus heeft het geen zin te lang stil te staan bij zo'n waarschuwing. Als de klap komt, komt-ie. Helaas, maar waar.

Blijf jij binnen?
Nee ik ga morgen richting Spanje
Je hebt gelijk hoor, die angst sluipt er nu bij iedereen in. Je kunt dan helemaal nergens meer naartoe. Als er iets gebeurt dan gebeurt het en dan zien we wel hoe het verder verloopt.
pi_29425825
En het respect voor de Islam (als dat er al was) daalt steeds verder Ik begin het wel redelijk eens te worden met die Amerikaan die Mekka op wilde blazen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_29425877
Ben benieuwd of Sail Amsterdam die angst nog merkt in de bezoekersaantallen.... Maar goed, dit gaat over London en Engeland.
pi_29426046
Ik werk niet mee aan het verspreiden van de boodschap van Al Qaeda. Slotje .
pi_29426063

[ Bericht 100% gewijzigd door Brunette op 04-08-2005 18:36:06 ]
4
pi_29426065
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:00 schreef Eveli het volgende:
Ben benieuwd of Sail Amsterdam die angst nog merkt in de bezoekersaantallen.... Maar goed, dit gaat over London en Engeland.
Indirect is dit denk ik net zo goed een bedreiging voor NL
  donderdag 4 augustus 2005 @ 17:20:36 #21
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29426151
Gaap, hoeveelste dreiging is dit van AQ?
pi_29426259
Ik vind het erg dubbel allemaal, we hebben een gedachtengoed, een soort stroming genaamd Al-Quaida dat blijkbaar voor velen zo herkenbaar is dat ze zich ermee willen identificeren en hier de mythe ontstaat dat het een groepering is, een soort RAF.
Iedere muggenscheet kan tegenwordig provocatief werken op een of andere wijze en de rust in de wereld is ver te zoeken.
Ook 'in het terroristenwereldje' is het een chaos, iedere aanslag wordt door tig groepen opgeëist en velen zijn nergend echt bij aangesloten, maar kunnen deze boodschap van Al-Zharkawi uiteraard wel aangrijpen om iets van zich te laten horen.
Dat hoeft dus geen "Al-Quaida' aanslag te zijn en ik kan me ook geen voorstelling maken van de bedreiging dat hetgeen erger zou zijn dan in Vietnam, of ze gaan de komende tijd wel heel erg hete pepers in de loempia's verstoppen of ons staat een napalm in het kwadraat te wachten.

Voor lieden als hij is het zó makkelijk om iets te roepen in de hedendaagse wereld zonder dat een of ander te controleren is dat je dit soort boodschappen beter kunt laten voor wat ze zijn, de veiligheid wordt hopelijk toch al extra stevig in de gaten gehouden.
Yeah baby Yeah!
pi_29426543
quote:
Ayman al-Zawahri, de nummer twee van het terreurnetwerk
Het is ook godsgeklaag met dat tuig he.......die hebben elke keer een andere nummer 2 of ben ik nou totaal en volslagen achterlijk en debiel?!?!?

Het was eerst toch abu al zawahri, en toen abu al zarqawi en nu weer deze!?
Schiet mij mij maar hoor, ik snap er geen biet meer van
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_29426964
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Het is ook godsgeklaag met dat tuig he.......die hebben elke keer een andere nummer 2 of ben ik nou totaal en volslagen achterlijk en debiel?!?!?

Het was eerst toch abu al zawahri, en toen abu al zarqawi en nu weer deze!?
Schiet mij mij maar hoor, ik snap er geen biet meer van
Idd, ik dacht dat ie al Zarqawi heette. Heeft ie snel zn naam veranderd ofzo.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 augustus 2005 @ 18:14:43 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')