abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2005 @ 23:45:09 #1
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_29099840

Sony's PSP
Sony's nieuwste handheld. Binnenkort mèt ingebouwde web browser functie!

Specs
  • Afmetingen & gewicht: 170mm x 23mm x 74mm, 280g
  • CPU & RAM: PSP CPU 1~333MHz, 32MB, 4MB embedded DRAM
  • Scherm: 4,3 inch, 16:9 breedbeeld TFT, 480 x 272 pixel, 16,7 miljoen kleuren.
  • Geluid: Ingebouwde stereo speakers of koptelefoon
  • Communicatie: Wi-Fi (802.11b), USB 2.0, Memory Stick Pro Duo, IR
  • Aansluitingen: Memory Stick Duo Slot, mini USB, DC OUT, DC IN 5V, headset
  • UMD-Media: PSP Games, UMD Audio, UMD Video

PSP Handleiding (PDF)

Links
  • Officiële Europese PSP site
  • Officiële Noord Amerikaanse PSP site
  • Officiële Japanse PSP site
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot

Europese Release
    1 September 2005

Voorgaande Topics
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15

(OP)
  • Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
      zondag 24 juli 2005 @ 23:52:39 #2
    2863 bigben04
    FC Den Haag ole ole!
    pi_29100073
    Laatste reply in deel 15, door Masegate naar aanleiding van wat verwarrende opmerkingen :
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 18:00 schreef Yankee_One het volgende:
    Online gaat nog niet, tegen je vrienden kan je al wel Ridge Racer, Wipeout en ik dacht ook Lumines spelen via Wi-fi. Wel allemaal een exemplaar hebben dacht ik.
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 18:14 schreef H.Flick het volgende:
    Ik heb toch echt al een keer online gespeeld met Twisted Metal...
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 23:19 schreef Masegate het volgende:
    Wat is het nou? Ik begrijp uit het eerste bericht dat er nog geen publieke servers zijn waar je kan inloggen om multiplayer games te spelen. Uit het 2e bericht begrijp ik dat dat WEL kan?
    Wie verlicht mij???
    Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
      zondag 24 juli 2005 @ 23:57:50 #3
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29100218
    Bij Twisted Metal Head On heb ik toch echt publieke servers gevonden om op te spelen. Ik kan het alleen niet meer controleren omdat ik het spel niet meer heb
    pi_29100765
    Webbrowser

Nu nog een wireless netwerk
    pi_29101197
    bigben04: bedankt voor het plaatsen van mijn reactie in het nieuwe topic.

Verder begrijp ik dat er nu dus geen webbrowser in de PSP zit. Maar als je zegt: Binnenkort met ingebouwde webbrowser... bedoel je dan dat bij bijvoorbeeld de release in Europa de webbrowser erin zit. Of komt straks de Europese release, kopen alle fanatics hun PSP en komt dan een paar maanden later ineens een versie met webbrowser in de winkels? Kunnen mensen met PSP's zonder webbrowsers die software "installeren"?
    Ik vind namelijk zo'n webbrowser wel een behoorlijke +... maar aan de andere kant zou ik die PSP het liefst nog op 1 september in mijn bezit hebben. Snappen jullie mijn dilemma?
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 23:57 schreef H.Flick het volgende:
    Bij Twisted Metal Head On heb ik toch echt publieke servers gevonden om op te spelen. Ik kan het alleen niet meer controleren omdat ik het spel niet meer heb
    Dus maar ff wachten op iemand die ons alles kan verklaren...
    pi_29101232
    Sorry, daar ging even iets mis...
    pi_29101239
    quote:
    Sony heeft donderdag verklaard dat ze een software upgrade beschikbaar zullen stellen met een online web browser voor de PSP. Je kon al eerder via een truc surfen over het internet met de PSP, maar binnenkort kan het dus ook op een normale manier. De gratis update zal volgende week al uitkomen in Japan, maar wanneer de rest van de wereld aan de beurt is is nog niet bekend.
    Bron: Fok Games
    pi_29102449
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 00:36 schreef Masegate het volgende:
    Dus maar ff wachten op iemand die ons alles kan verklaren...
    Het zit zo... De nieuwe firmware voor de PSP (versie 2.0) zal een aantal nieuwe functies toevoegen aan het apparaat. Eén van die nieuwe functies is een web browser. Als je al een PSP in je bezit hebt, dan kun je deze firmware upgrade gratis uitvoeren op verschillende manieren.

Zodra de PSP in Europa verschijnt kun je er gerust vanuit gaan dat deze firmware versie 2.0 al geïnstalleerd heeft staan en waarschijnlijk zelfs een nòg nieuwere versie.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 juli 2005 @ 08:16:55 #9
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29104035
    Twisted Metal heeft een online infrastructure multi-player optie.
    pi_29104647
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 01:55 schreef P-Style het volgende:
    Het zit zo... De nieuwe firmware voor de PSP (versie 2.0) zal een aantal nieuwe functies toevoegen aan het apparaat. Eén van die nieuwe functies is een web browser. Als je al een PSP in je bezit hebt, dan kun je deze firmware upgrade gratis uitvoeren op verschillende manieren.
    De vraag is of ik wel WIL upgraden, ik heb nu firmware 1.5 en dat wil ik voorlopig nog even zo houden. Ik ben nu veel te blij met ScummVm en andere emulators voor de psp, of ben ik de enige die daar zo over denkt?
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 juli 2005 @ 09:36:00 #11
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29104660
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 09:35 schreef NutKees het volgende:

[..]

De vraag is of ik wel WIL upgraden, ik heb nu firmware 1.5 en dat wil ik voorlopig nog even zo houden. Ik ben nu veel te blij met ScummVm en andere emulators voor de psp, of ben ik de enige die daar zo over denkt?
    Er is toch niemand welke je verplicht te upgraden
    EN als je af en toe nog een spel KOOPT ( ), kom je er waarschijnlijk sowieso niet onderuit.
    pi_29104678
    Nee, dat zeg ik toch ook niet. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die graag homebrew draait.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 juli 2005 @ 09:39:45 #13
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29104704
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 09:37 schreef NutKees het volgende:
    Nee, dat zeg ik toch ook niet. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die graag homebrew draait.
    Vast niet.
    Dan moet je dus FW 2.0 niet upgraden, heb je dus geen WPA support en geen webbrowser.
    pi_29105192
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 09:37 schreef NutKees het volgende:
    Nee, hoor, heb een v1.00 JAP versie en zal voorlopig zeker niet gaan upgraden. De webbrowse van WipeOut voldoet voorlopig nog wel ff. Daarnaast komt dat ik, als ik al per se mobiel wil internetten wel m'n telefoon gebruik of m'n PDA... Ik ben voorlopig veel te blij met allerlei mogelijkheden die ik kwijtraak als ik inderdaad een upgrade zou uitvoeren. Voorlopig zie ik niet in waaorm ik het wel zou doen. En 'verplicht' upgraden is voorlopig ook nog niet echt aan de orde...
    I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes
    pi_29105281
    Vandaag mijn eerste UMD film besteld via Amazon.com. Ik ben erg benieuwd of het een beetje kijkbaar is. Heeft iemand al ervaring met het bekijken van officiële UMD films?
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29105716
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 10:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:
    Vandaag mijn eerste UMD film besteld via Amazon.com. Ik ben erg benieuwd of het een beetje kijkbaar is. Heeft iemand al ervaring met het bekijken van officiële UMD films?
    Ik kreeg die Spiderman2 UMD er gratis bij, maar ik vind het maar niks. 2 uur naar zo'n schermpje staren en je PSP vasthouden, krijg ik overal krampen van.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 juli 2005 @ 10:54:47 #17
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29105788
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 10:20 schreef Ni3L50L het volgende:
    En 'verplicht' upgraden is voorlopig ook nog niet echt aan de orde...
    Jawel hoor.
    Als je Coded Arms zou kopen, moet je toch echt naar 1.5 upgraden.
    pi_29105979
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 10:50 schreef NutKees het volgende:

Ik kreeg die Spiderman2 UMD er gratis bij, maar ik vind het maar niks. 2 uur naar zo'n schermpje staren en je PSP vasthouden, krijg ik overal krampen van.
    En hoe is de beeld- en geluidskwaliteit? Heb je bijvoorbeeld nog last gehad van na-ijlende beelden tijdens een snelle scène? Hoe waren de ondertitels? Zaten er nog extra's op de disc?
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29106880
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 11:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

En hoe is de beeld- en geluidskwaliteit? Heb je bijvoorbeeld nog last gehad van na-ijlende beelden tijdens een snelle scène? Hoe waren de ondertitels? Zaten er nog extra's op de disc?
    Shit, daar vraag je me zowat. Voor zover ik het me kan herinneren gedraagt die UMD zich gewoon als een DVD. Dus met subs (frans en engels volgens mij) en extra's (maar vraag me niet welke). Kwaliteit van het beeld vond ik echt behoorlijk goed voor zo'n klein scherm, maar je moet natuurlijk geen TV/DVD kwaliteit verwachten.
    pi_29107006
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 11:48 schreef NutKees het volgende:

Shit, daar vraag je me zowat. Voor zover ik het me kan herinneren gedraagt die UMD zich gewoon als een DVD. Dus met subs (frans en engels volgens mij) en extra's (maar vraag me niet welke). Kwaliteit van het beeld vond ik echt behoorlijk goed voor zo'n klein scherm, maar je moet natuurlijk geen TV/DVD kwaliteit verwachten.
    Dank je voor de snelle reply. Ik ben vooral benieuwd naar het geluid. Of de soundtrack en de dialogen een beetje goed uit de verf komen. De helderheid van het scherm vind ik voldoende voor video; Ik heb al een voorproefje gehad met Need For Speed Underground: Rivals. Daar zitten twee videoclips in.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29107042
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 11:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dank je voor de snelle reply. Ik ben vooral benieuwd naar het geluid. Of de soundtrack en de dialogen een beetje goed uit de verf komen. De helderheid van het scherm vind ik voldoende voor video; Ik heb al een voorproefje gehad met Need For Speed Underground: Rivals. Daar zitten twee videoclips in.
    Het geluid is erg goed imo, vooral met oordopjes in.
    Sold my Soul to Sony
    pi_29107770
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel hoor.
    Als je Coded Arms zou kopen, moet je toch echt naar 1.5 upgraden.
    Nope, dat hoeft niet. Voorlopig niet in ieder geval, tenzij men functionaliteit gaat inbouwen die alleen vanaf een specifieke firmware versie beschikbaar is.

Geluid en beeld zijn kwalitatief errug goed, niet alleen van de UMD discs, maar ook MP3 en MP4 kwaliteit is echt superieur. Enige nadeel vind ik wel dat voorlopig alleen nog de Memory Stick (Pro) Duo wordt ondersteund. 1Gb stick kost rond de honderd euro.
      maandag 25 juli 2005 @ 12:29:11 #23
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29107831
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 12:26 schreef Ni3L50L het volgende:

[..]

Nope, dat hoeft niet. Voorlopig niet in ieder geval, tenzij men functionaliteit gaat inbouwen die alleen vanaf een specifieke firmware versie beschikbaar is.
    Het moet wel, omdat de PSP anders het spel niet opstart. Ongetwijfeld is dat bij een illegale versie niet zo, maar daar hebben we het niet over
    pi_29107886
    Ik heb het ook niet over illegale versies. Gewoon originele UMD. Het enige wat dat ding doen is de firmware versie uitlezen, verder niets. En op versie 1.00 draait 'ie probleemloos.
      maandag 25 juli 2005 @ 12:33:26 #25
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29107955
    Oh, ik dacht echt dat je de PSP eerst moest updaten vanaf die UMD. Nou ja, zo boeiend is het ook niet . Ik zet gewoon 2.0 erop voor de browser, die homebrew dingen vind ik toch niet zo interessant.
    pi_29108015
    Hmmm, denk dat ik voorlopig nog maar ff wacht.

Ik vind 't wel praktisch dat ik via WiFi m'n computer boven kan besturen via VNC en meer van dat soort dingen. De emu's zijn ook geweldig. Die browser interesseert me niet zoveel, daar ben ik toch weer snel op uitgekeken. En binnenkort zit er toch een FireFox versie aan te komen voor de PSP.
    pi_29108188
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 12:35 schreef Ni3L50L het volgende:
    En binnenkort zit er toch een FireFox versie aan te komen voor de PSP.
    Is dat zo?
    pi_29108386
    Er wordt gewerkt aan een port, ofwel op basis van de FF mobile versie, maar die is nog redelijk brak, ofwel een port van de *nix variant. Erg veel is er nog niet bekend, wel dat men er mee bezig is en verwacht binnen niet al te lange tijd een alpha versie te kunnen releasen.
    pi_29110613
    Ik krijg van de week mijn Pro Duo 512MB stick binnen. Moet ik deze gewoon formateren via het PSP menu, zoals dat ook moest met de 32MB stick die in het value pack zit?
    Xbox live: Nathan Six
    Hattrick: The Yanks
      maandag 25 juli 2005 @ 14:15:39 #30
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29110797
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 14:08 schreef Yankee_One het volgende:
    Ik krijg van de week mijn Pro Duo 512MB stick binnen. Moet ik deze gewoon formateren via het PSP menu, zoals dat ook moest met de 32MB stick die in het value pack zit?
    Ja, dan staan de goede folders er meteen op .
    pi_29110810
    Ja.

Je kunt 'm ook formateren via Windows op Fat32, maar dan moet je de mappenstructuur zelf aanmaken. Beter is het om via de PSP te doen...
    pi_29111260
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 11:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Anders download je een van de trailers die voor PSP beschikbaar zijn:
    Wedding crashers, Domino of A history of violence, dan krijg je wel een beetje een idee van beeld en geluidskwaliteit.
    pi_29111628
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 14:32 schreef Ni3L50L het volgende:

Anders download je een van de trailers die voor PSP beschikbaar zijn:
    Wedding crashers, Domino of A history of violence, dan krijg je wel een beetje een idee van beeld en geluidskwaliteit.
    Die heb ik al gedownload, maar heb geen ruimte meer vrij op mijn 32MB sticky
    Binnenkort komt de 1GB er aan, dan heb ik voldoende ruimte voor de emulatoren (scumm, whoei!) en trailers.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
      maandag 25 juli 2005 @ 15:39:25 #34
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29113173
    Ik heb ook scumm, maar geen idee waar ik de games vandaan haal, dus ik heb er niks aan . Ik heb wel veel muziek en videoclips op mn Psp .
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_29113583
    Browser in action

Ziet er leuk uit en werkt ook nog lekker snel zo te zien.

Wordt een moeilijke keuze, upgraden of niet
    pi_29114202
    Zo net ff Lumines gekregen, ziet er best vet uit!
    Zal wel erg verslavend zijn
    PSP v1.51 + Gretzky NHL + Ridge Racer + Untold Legends + Midnight Club 3 DUB Edition + Lumines + Pelican PSP travel Case
    pi_29114730
    Jep, is errug goed. Lumines is van dezelfde maker als Rez.

SCUMMVM.org, er is een sourceforge project, daar kun je Beneath a Steel Sky downloaden en Flight of the Amazone Queen. Zowel de CD Talkie versie als ook de diskette versie...
    pi_29115032
    Stiekem vind ik die witte PSP mooier dan de zwarte. Is er nog totaal geen nieuws over een eventuele release datum van de witte in Europa???
    pi_29117958
    Nope, 15 september in Japan. Maar er komen meerdere kleuren uit. Geloof groen, blauw en rood. Zijn speciale packages... Geen idee nog van launchdatum.
    pi_29119202
    Ik zie hier iets interresants op IGN : http://psp.ign.com/release/ namelijk dat Gran Turismo 4 Mobile op 1 september utkomt. Ik hoop dat het ook geldt voor Europa.

[ Bericht 1% gewijzigd door MIster911 op 25-07-2005 22:41:56 ]
      maandag 25 juli 2005 @ 22:23:33 #41
    2863 bigben04
    FC Den Haag ole ole!
    pi_29125314
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 19:22 schreef MIster911 het volgende:
    Ik zie hier iets interresants op IGN : http://psp.ign.com/release/ namelijk dat Gran Turismo 4 Mobile op 1 september utkomt. Ik hoop dat het ook geld voor Europa.
    Als dat gebeurt koop ik 'm direkt, ik ga 3 september op vakantie dus het zou wel mooi zijn als ik dan GT4 kan spelen
    pi_29133036
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 16:40 schreef Masegate het volgende:
    Stiekem vind ik die witte PSP mooier dan de zwarte. Is er nog totaal geen nieuws over een eventuele release datum van de witte in Europa???
    Ik verwacht geen witte PSP in Europa. Wit is echt een "Japanse kleur" voor Sony consoles. Zowel de grote als de kleine PS2 zijn in Japan ook al in het wit uitgebracht. Europa is het continent dat de zilveren Sony consoles krijgt en ik denk dat er ook nog wel een zilveren PSP in Europa zal verschijnen.

Overigens is Amerika het continent dat bijna nooit een afwijkende kleur krijgt, tenzij het om een (dure) limited edition gaat.
    pi_29137502
    Tja, zilver lijkt me eigenlijk ook wel geil. Maar ik denk dat het toch maar gewoon zwart wordt, omdat ik niet een jaar wil wachten voor ik mijn PSP kan kopen.

Over dat reserveren van die dingen nog een paar vraagjes:
    Als ik niet reserveer, ben ik dan gedoemd om lang te moeten wachten na 1 september?
    Als ik nu nog reserveer, heb ik dan nog wel een exemplaar op 1 september?
    Als ik niet reserveer, en op 1 september alles weg is, hoe lang zou het dan denken jullie duren voor er een nieuwe lading komt?
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2005 @ 12:30:33 #44
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29137881
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 12:13 schreef Masegate het volgende:

Over dat reserveren van die dingen nog een paar vraagjes:
    Als ik niet reserveer, ben ik dan gedoemd om lang te moeten wachten na 1 september?
    Als ik nu nog reserveer, heb ik dan nog wel een exemplaar op 1 september?
    Als ik niet reserveer, en op 1 september alles weg is, hoe lang zou het dan denken jullie duren voor er een nieuwe lading komt?
    Hoe moeten wij dat weten
    Ik kan nog steeds niet in de toekomst kijken

[ Bericht 1% gewijzigd door Swetsenegger op 26-07-2005 13:16:44 ]
    pi_29138935
    Is 2.0 er al ( tvp )

Ow en ze moesten demo-servers opstarten waar je demo's kunt downloaden en spelen, en natuurlijk online gameservers en downloadable content servers/web servers. Sony moet deze online mogelijkheid zo hard mogelijk uitbuiten. Let's show them Nintendo suckaz
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2005 @ 13:16:24 #46
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29139082
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef SuperFruitig het volgende:
    Is 2.0 er al ( tvp )
    Nee, 27-07
    pi_29139250
    Nog ruim twee en n half uur dus
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2005 @ 13:23:46 #48
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29139287
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 13:22 schreef Nichevo het volgende:
    Nog ruim drie en n half uur dus
    Ik weet niet of er speciaal een japanner tot 12 uur op kantoor blijft om even een firmware op de ftp te uploaden
    pi_29139320
    je weet het niet met die japanners..
      dinsdag 26 juli 2005 @ 13:45:52 #50
    2863 bigben04
    FC Den Haag ole ole!
    pi_29140072
    Ik heb zojuist de Tenchi webbrowser op m'n PSP gezet en zo even over Fok gebrowsed, m'n mail gelezen en een mailtje gestuurd
    Hij is wel in het Japans dus dat is wel een beetje jammer. In ieder geval is de neiging nu weer een beetje minder om 2.0 erop te zetten. Het is alleen een kwestie van afwachten of de games die ik besteld heb nog firmware upgrades vereisen (heb nu een USA versie met 1.50).
    pi_29140865
    ROTFL. Wat ze allemaal niet voor homebrew verzinnen:
    quote:
    a program that is said to control Sony Wega TV’s as well as being able to turn a PS2 ( the slim one) on and off.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29140922
    Ik ben wat filmpje aan het bekijken van Daxter voor de PSP en het ziet er erg veelbelovend uit! Mooie beelden, snelle actie en hopelijk weer van die heerlijke Jak-like cutscenes
      dinsdag 26 juli 2005 @ 15:16:05 #53
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29142630
    Is 2.0 er al?
    pi_29142797
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 15:16 schreef MMaRsu het volgende:
    Is 2.0 er al?
    Heb je de rest van de topic al gelezen?
    pi_29142938
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 15:16 schreef MMaRsu het volgende:
    Is 2.0 er al?
    Eerst Lumines helemaal uitspelen
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29143486
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe moeten wij dat weten
    Ik kan nog steeds niet in de toekomst kijken
    Sorry hoor... Ik kan toch ook niet weten dat niemand dat weet. Dat ik geen flauw idee heb hoe al dat gereserveer gaat, wil toch niet zeggen dat NIEMAND het weet...
      dinsdag 26 juli 2005 @ 16:07:12 #57
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29144067
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 15:21 schreef P-Style het volgende:

[..]

Heb je de rest van de topic al gelezen?
    ja
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 15:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Eerst Lumines helemaal uitspelen
    Ja dat moet ik nog doen, maar mijn score komt steeds niet veel hoger dan 120.000
    pi_29146528
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 13:22 schreef Nichevo het volgende:
    Nog ruim twee en n half uur dus
    Nee het is bij ons om 12 uur geloof ik, bij japan is het dan 8 uur later ofzo
    PSP v1.51 + Gretzky NHL + Ridge Racer + Untold Legends + Midnight Club 3 DUB Edition + Lumines + Pelican PSP travel Case
    pi_29147123
    Tokyo, Japan
    Tokyo is the capital of Japan
    Current time Wednesday, July 27, 2005 at 12:59:08 AM
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2005 @ 18:49:31 #60
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29148424
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 15:45 schreef Masegate het volgende:

[..]

Sorry hoor... Ik kan toch ook niet weten dat niemand dat weet. Dat ik geen flauw idee heb hoe al dat gereserveer gaat, wil toch niet zeggen dat NIEMAND het weet...
    NIEMAND weet toch de beschikbaarheid op 1 september?
    Dat heeft geen flikker met reserveren te maken, maar met het aantal units voor nederland en de vraag naar PSP's
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2005 @ 20:57:27 #61
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29152214
    Wat een gepijpzeik.
    Zit er geen nfo in m'n torrent
    pi_29154521
    mmm die browser ziet er echt sexy uit ik hoop dat t echt snel gaat ook ( niet zoals bij wop ) verder gaat dus zsm 2.0 erop want dit vraagt natuurlijk om een testje. Dat de homebrew geen optie meer is blijft daargelaten ( ik had toch wel the fate of atlantis voor de 10e keer willen spelen ).

Toch blijf ik me afvragen waarom t kopje bij Memory Stick onder GAME "There are no games" blijft aangeven. Zou je daar geen homebrew mee kunnen spelen ? Of waar dient dat voor?

Verder snap ik niet waarom homebrew niet mogelijk is bij 2.0, ik neem aan dat als het bij 1.5 kan dat het bij 2.0 ook moet kunnen? (Of praat ik onzin ? ) Waarom laat sony geen homebrew toe?

En meneertjes bij sony, maak demoservers!
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2005 @ 22:27:37 #63
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29154655
    Sony staat geen homebrew toe, omdat ze niet kunnen garanderen welk effect het op je PSP heeft (lekker voor garantie afhandeling) en omdat homebrew uiteraard tot warez leidt.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2005 @ 22:30:05 #64
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29154711
    Ik denk, ik zal voor dat 2.0 uitkomt toch eens even experimenteren met 'de launcher' enzo, maar het valt allemaal nog niet mee.
    Documentatie is verspreid, de juiste files zijn nog meer verspreid.

'homebrew' is voor mij in ieder geval geen beperking om er 2.0 op te zetten
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2005 @ 22:30:42 #65
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29154732
    Wat bedoel je met WOP eigenlijk superfruitig?
    pi_29154759
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
    Wat bedoel je met WOP eigenlijk superfruitig?
    WipeOut Pure

Aha, puur om zichzelf in te dekken. Is opzich ook wel logisch. En verder vind ik de homebrew ook nog niet zo HEEl aantrekkelijk. Wat je zegt: Veel verschillende programmas, veel gehannes en weinig goeie uitleg. Verder weet je ( en weten de makers zelf ) vaak niet eens wat voor schade je aan kan richten.

Nee geef mij voorlopig maar de legale firmware en als sony door blijft gaan met deze te verbeteren ( bijvoorbeeld browsers enzo ) dan hou ik het al helemaal legaal.

Ik vind het goed dat ze meer opties toekennen aan het toch al o zo schone apparaat

stiekem moesten ze een batterij maken die langer meegaat dan 5 uur

Ik heb net die 3 DVD previews gedownload en bekeken maar t viel me eigenlijk tegen. Het is niet veel beter dan een omgezette episode van Mythbusters die ik uit mn psp video9 pers. Is dit echt de MAX kwaliteit wat op zon UMD staat ? lijkt mij niet toch?

Verder vraag ik me af in welke map ik mp3's en fotos moet gooien, ik kan op de een of andere manier alleen filmpjes zien ik doe iets fout, ik doe iets fout

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2005 23:07:18 ]
    pi_29156503
    Jammer dat Sony Computer Entertainment niet van die firmware upgrades doorvoert op de PS2. Zou wel fijn zijn als de PS2 ook eens wat uitgebreidere features kreeg met nieuwe firmware.
    pi_29162073
    2.0 downloading
    pi_29162179
    ik post dit vanaf mn psp!
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 08:30:06 #70
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29162180
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 08:29 schreef SuperFruitig het volgende:
    ik post dit vanaf mn psp!
    cool
    pi_29162213
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 08:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

cool
    Jahaa! oftewel het werkt als een tiet! En t ziet er goed uit! Nu alleen nog een pagedown knop en dan is het echt handig. Nu moet je ff je omlaagknop inhouden en dan scrolltie naar beneden. Maar het is handig het slaat zelfst passwords op bij te favourites enzo

de vraag wordt nu, welke theme heb jij ? ik heb op t moment die donkerblauwe, een wallpaper vind ik maar vervelend eigenlijk

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2005 08:35:46 ]
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 08:41:12 #72
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29162249
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 08:35 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Jahaa! oftewel het werkt als een tiet! En t ziet er goed uit! Nu alleen nog een pagedown knop en dan is het echt handig. Nu moet je ff je omlaagknop inhouden en dan scrolltie naar beneden. Maar het is handig het slaat zelfst passwords op bij te favourites enzo

de vraag wordt nu, welke theme heb jij ? ik heb op t moment die donkerblauwe, een wallpaper vind ik maar vervelend eigenlijk
    Ik zal 'm vanavond eens downloaden.
    pi_29162350
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 22:32 schreef SuperFruitig het volgende:

En het stiekeme gedoe van maximaal 500 keer opladen er uit slopen.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29164079
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 22:32 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

WipeOut Pure

Aha, puur om zichzelf in te dekken. Is opzich ook wel logisch. En verder vind ik de homebrew ook nog niet zo HEEl aantrekkelijk. Wat je zegt: Veel verschillende programmas, veel gehannes en weinig goeie uitleg. Verder weet je ( en weten de makers zelf ) vaak niet eens wat voor schade je aan kan richten.

Nee geef mij voorlopig maar de legale firmware en als sony door blijft gaan met deze te verbeteren ( bijvoorbeeld browsers enzo ) dan hou ik het al helemaal legaal.

Ik vind het goed dat ze meer opties toekennen aan het toch al o zo schone apparaat

Ik heb net die 3 DVD previews gedownload en bekeken maar t viel me eigenlijk tegen. Het is niet veel beter dan een omgezette episode van Mythbusters die ik uit mn psp video9 pers. Is dit echt de MAX kwaliteit wat op zon UMD staat ? lijkt mij niet toch?

Verder vraag ik me af in welke map ik mp3's en fotos moet gooien, ik kan op de een of andere manier alleen filmpjes zien ik doe iets fout, ik doe iets fout
    Dit is niet het maximale. De UMD schijven hebben een beter kwaliteit dan de MP4 previews.

Afhankelijk van welke versie PSP je hebt is homebrew absoluut niet omslachtig (1.00) en iets minder niet omslachtig (v1.50). Als je weet waar je moet zijn, dan zijn er duidelijke overzichten en repositories van de homebrew software en emulatoren.

MP3's gaan in de map PSP/MUSIC/ en foto's in PSP/PICTURE ? (heb zo ff geen PSP bij de hand).

Persoonlijk vind ik de strategie die Sony met de firmware volgt een beetje sneaky... Waarom niet direct een volledige PSP software afleveren? Hiermee zorgen ze er indirect zelf voor dat mensen op zoek gaan naar de mogelijkheden van het apparaat. Een standalone browser is inmiddels beschikbaar buiten de 2.00 software om. En daar komt nog eens bij dat ze de PSP underclocked draaien om de batterijduur te verlengen.
      woensdag 27 juli 2005 @ 11:58:05 #75
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29166052
    Kan ik die 2.0 firmware ook installeren op een US PSP of is het echt alleen een JAP firmware?
    pi_29166278
    Ook op US, althans daar circuleren wel vids van en vorige versies firmware waren onderling uitwisselbaar. Maar helemaal zeker is dat nog niet, ik zou nog even wachten. De us versie wordt overigens ook binnen enkele dagen verwacht.

Europese PSP's worden overigens met 1.52 uitgeleverd in september.
    pi_29166292
    Manual voor de browsert:

1. Basic Controls
    - L Trigger: Back
    - R Trigger: Forward
    - Triangle: Show Menu
    - Circle: Open
    - Cross: Exit Internet Browser
    - Square + Analog Stick: Scroll
    - Square + D-Pad: Page Scroll
    - Square + L Trigger: Previous Tab
    - Square + R Trigger: Next Tab
    - Press & Hold Circle: Open Another Tab

2. File
    - Address Input
    - Open Link In Another Tab
    - Save Link
    - Save Image
    - Page Info
    - View License
    - Close Page
    - Exit Internet Browser

3. Basic Functions
    - URL Address Input
    - Back
    - Forward
    - refresh
    - Home
    - Bookmark
    - History

4. View
    - Font Size
    - Character Encoding
    - Display Mode

5. Tool
    - Settings("Homepage Settings" "Display Settings" "Proxy Server Settings" "Cookie Settings" "Cache Settings")
    - Delete Cookie
    - Delete Cache Content
    - Delete Authentication Info
    - Delete Input History
    - View Connection Status

6. Help
    - Control Manual
    pi_29167623
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 08:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

En het stiekeme gedoe van maximaal 500 keer opladen er uit slopen.
    dat is zo? of dat zeggen ze?
    pi_29169147
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 12:55 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

dat is zo? of dat zeggen ze?
    Dat lijkt me onzinnig, daarbij wisselt het ook steeds. Eerst was het nog 1000 keer... Dus, stel dat ik m'n PSP eigenlijk altijd aan de lader zou hebben, dan kan ik hooguit 500 keer de PSP aan het stroom leggen?
    pi_29173311
    Zou de funtie Hattrick-live in Hattrick werken op de PSP. Of is er iemand die het kan uitproberen?
    pi_29174932
    Ik heb net ook de browser op de psp uitgeprobeerd. Het is leuk dat het mogelijk is, en misschien ook wel makkelijk om nog even iemand te kunnen mailen onderweg, maar echt handig is anders. Voordat je bijvoorbeeld een nieuwsbericht op de FP kunt lezen ben je al een tijd aan het scrollen en dan past nog niet heel het bericht in een keer op het scherm... Ik denk wel dat het in de toekomst misschien wel goed bruikbaar zal gaan worden, door speciale websites op PSP formaat (voor nieuwe games bijvoorbeeld) of doordat ze de navigatie makkelijker maken. Op zulke momenten mis ik overigens wel het touch screen van de DS..
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
    pi_29176795
    Vanmiddag is een vriend van me langs geweest. Die heeft even lumines en wipe-out op m'n memory-stick gezet. Wist niet eens dat dat kon, maar de games zijn gewoon helemaal te spelen. Hij zelf had ook nog coded arms erop staan.

Zelf ben ik nu eigenlijk aan het wachten op gt mobile en die lotr tactics. Eigelijk hoop ik stiekem dat er nog een paar 'tactische' spellen aan zitten te komen.
    ......
    pi_29177154
    Ik ga het dalijk een uitgebreid testen allemaal, ik zag dat je een 16:9 maximale resolutie gecodeerd filmpje nog af kon spelen met zwarte balken ? Wat een features ineens

Maar zo de grote browsertest dus

hoe heette dat andere programma voor het rescale van filmpjes ( niet psp video 9 en niet die pspconverter van sony )

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2005 18:46:56 ]
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 19:01:35 #84
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29178074
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 18:18 schreef Slomy het volgende:
    Vanmiddag is een vriend van me langs geweest. Die heeft even lumines en wipe-out op m'n memory-stick gezet. Wist niet eens dat dat kon, maar de games zijn gewoon helemaal te spelen. Hij zelf had ook nog coded arms erop staan.

Zelf ben ik nu eigenlijk aan het wachten op gt mobile en die lotr tactics. Eigelijk hoop ik stiekem dat er nog een paar 'tactische' spellen aan zitten te komen.
    Dat het kon (met de oudere firmwares) is wel bekend, het hoe ben ik nog niet helemaal uit
    pi_29178394
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat het kon (met de oudere firmwares) is wel bekend, het hoe ben ik nog niet helemaal uit
    Ik wist dus niet dat het kon. Snapte ook helemaal niet hoe hij het voor elkaar kreeg, terwijl ik zo'n dingen normaal toch wel op z'n minst een beetje kan volgen.

Heb dan ook nog niet m'n firmware vernieuwd. Kan ik helaas ook niet omdat ik zelf niet beschik over draadloos internet hier. Daarbij ben ik ook niet van plan om te gaan internetten op m'n psp.

Moet zeggen vooral lumines heeft me aangenaam verrast. Nooit verwacht dat dat spelletje zo verslavend zou zijn (ook al had ik er veel goede dingen over gelezen).
    ......
    pi_29178583
    Ik zit te internetten met mn psp achter mn pc
    pi_29178751
    Ik zet die nieuwe firmware er nog niet op. Ik vind SCUMM echt helemaal geweldig. Ben verdomme gewoon Flight of the Amazon Queenaan het spelen op mijn PSP! Verder heb ik ook eerste deel uit de Monkey Island erop draaien, inclusief bijbehorende MP3tjes!
      woensdag 27 juli 2005 @ 19:27:10 #88
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29178859
    Dat spel heet toch Flight of the Amazon Queen? Of is dat iets anders?
    pi_29178902
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 19:27 schreef H.Flick het volgende:
    Dat spel heet toch Flight of the Amazon Queen? Of is dat iets anders?
    Yup, verkeerde naam
    Echt cool, en je mag die games legaal downloaden!
    pi_29179436
    Webmsn doet t helaasch niet ik krijg het login scherm en er staat, signing in, en dan stoptie: there is not enough memory baluuh!
      woensdag 27 juli 2005 @ 20:10:08 #91
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29180346
    pi_29180486
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 20:10 schreef MMaRsu het volgende:
    en deze dan?

http://boston.e-messenger.net/light/
    ik test m right away
    pi_29180877
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 20:14 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

ik test m right away
    JAAAA!!!!!1111 JAJAJA

PSP MSN ! Ow HELL! de test is bij deze al geslaagd je kan echt alle content gewoon downloaden op je memmory card ( nog geen flash though ) en je kan zelfst msn-en

Je moet wel opletten dat de sites en plaatjes niet TE groot zijn aangezien je geheugen t niet aankan, maar zover is t echt VET
      woensdag 27 juli 2005 @ 20:27:22 #94
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29180966
    hihi alsjeblieft .

Als je een digicam oid hebt, misschien zou je dan een filmpje voor mij willen maken?

pi_29181221
    Ik ga zo ff proberen of de update ook op US psp het doet
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 20:38:28 #96
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29181301
    Ik moest m'n router resetten om WPA in te stellen (dat kan de PSP nu tenminste)
    Maar ik zit hier op een brakke DSLAM en nu verbreekt continue mijn verbinding.

Keertje of 80 resetten dan zal ik wel weer verbinding hebben
    Kut KPN
    pi_29181514
    Lullig, maar de update loopt al bij mij, alles in het amerikaans.
    User agree license staat telkens US bij, er staat bij wat er in zit!
    Hopen dattie het doet! Zal het zo wel ff zeggen!
    pi_29181605
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 11:58 schreef H.Flick het volgende:
    Kan ik die 2.0 firmware ook installeren op een US PSP of is het echt alleen een JAP firmware?
    Ja net getest, is echt vet!
      woensdag 27 juli 2005 @ 20:54:06 #99
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29181776
    Heeft het geen invloed op de regio's van UMDs?
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 20:58:56 #100
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29181935
    gepost vanaf een psp
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 21:05:06 #101
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29182118
    hij snapt geen moer van XHTML
      woensdag 27 juli 2005 @ 21:08:53 #102
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29182219
    Hij is nu aan het installeren.

*insert nagelbijtsmiley*
      woensdag 27 juli 2005 @ 21:13:55 #103
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29182346
    Nouja ik heb thuis dus geen wireless router, dus ik ga hem ook niet installen.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 21:16:30 #104
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29182423
    Browser is leuk, maar ik vind het wel een beetje jammer dat hij geen CSS begrijpt (divjes ed) sites welke zo zijn opgebrouwd maakt ie een zooitje van
    pi_29182514
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:
    Browser is leuk, maar ik vind het wel een beetje jammer dat hij geen CSS begrijpt (divjes ed) sites welke zo zijn opgebrouwd maakt ie een zooitje van
    have patience my son

ik heb op verzoek een heel matig en kwalitatief erg bagger filmpje met 1 hand low budget webcam en 1 hand psp. Dus het ziet er slecht slecht uit, maar het werkt wel

Klikkerdeklik

ow en ja, ik drukte opt verkeerde knopje

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2005 21:22:53 ]
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 21:24:18 #106
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29182617
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:20 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

have patience my son
    Waarom?
    pi_29182660
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom?
    Ze fixxen het wel nog bij sony, ik heb er dit keer vertrouwen in Er komen heuze websites die puur gemaakt zijn voor de psp! Demo's! Downloadble Content! Plaatjes! Ik heb er vertrouwen in

Jaaa !
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 21:27:33 #108
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29182732
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:25 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Ze fixxen het wel nog bij sony, ik heb er dit keer vertrouwen in Er komen heuze websites die puur gemaakt zijn voor de psp! Demo's! Downloadble Content! Plaatjes! Ik heb er vertrouwen in

Jaaa !
    Ja leuk, maar ze brengen een browser uit. Voor internet neem ik derhalve aan.
    Breng dan in ieder geval een browser uit welke CSS en XHTML ondersteunt (aangezien javascript wel ondersteunt is)
    pi_29182781
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja leuk, maar ze brengen een browser uit. Voor internet neem ik derhalve aan.
    Breng dan in ieder geval een browser uit welke CSS en XHTML ondersteunt (aangezien javascript wel ondersteunt is)
    Misschien 2.1 ? Ik bedoel dat ze dus blijkbaar er aan aan t werken zijn. Dus het komt waarschijnlijk alllemaal nog, we moeten gewoon wachtten
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 21:29:55 #110
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29182828
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:28 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Misschien 2.1 ? Ik bedoel dat ze dus blijkbaar er aan aan t werken zijn. Dus het komt waarschijnlijk alllemaal nog, we moeten gewoon wachtten

Als het nog niet compleet is moet je het niet aanbieden.
    Een browser welke de standaarden niet ondersteunt is nutteloos.
    pi_29182943
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als het nog niet compleet is moet je het niet aanbieden.
    Een browser welke de standaarden niet ondersteunt is nutteloos.
    tevreden zijn met wat je hebt ?
      woensdag 27 juli 2005 @ 21:33:49 #112
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29182956
    Post vanaf PSP!!
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 21:35:55 #113
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29183017
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:33 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

tevreden zijn met wat je hebt ?
    Kinderhand is snel gevuld
    pi_29183139
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kinderhand is snel gevuld
    Je kocht je psp om te gamen, en nu kun je er op internetten.

Waar zit dan het probleem ?
      woensdag 27 juli 2005 @ 21:40:35 #115
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29183173
    Ik ga de PSP in ieder geval niet vaak gebruiken om te internetten. Het gaat allemaal erg traag. Maar het is wel een leuke gadget
      woensdag 27 juli 2005 @ 21:41:04 #116
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29183185
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:20 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

have patience my son

ik heb op verzoek een heel matig en kwalitatief erg bagger filmpje met 1 hand low budget webcam en 1 hand psp. Dus het ziet er slecht slecht uit, maar het werkt wel

Klikkerdeklik

ow en ja, ik drukte opt verkeerde knopje
    hehe cool, dat is best wel tof .
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 21:41:06 #117
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29183188
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:39 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Je kocht je psp om te gamen, en nu kun je er op internetten.

Waar zit dan het probleem ?

Je kocht je auto om mee te rijden. NU krijg je er een aanhanger bij, wel met 1 wiel, wat is nu je probleem.

Wat heb ik aan halve kadootjes?
    pi_29183330
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je kocht je auto om mee te rijden. NU krijg je er een aanhanger bij, wel met 1 wiel, wat is nu je probleem.

Mja als je het zo ziet. Your loss i guess...

Ik kan me er voorlopig wel mee vermaken

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2005 21:46:14 ]
    pi_29183357
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

hoogstens een zachte band, want je kan wel gewoon rijden met de sony-aanhanger
      woensdag 27 juli 2005 @ 21:46:16 #120
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29183366
    pff komop swets. Je kan er op een hoop sites toch gewoon mee internetten? Je kan er zelfs mee msn'en! Ik vind dat al een hele prestatie .

De Psp ondersteunde toch eerst ook niet Avi's e.d? Daar heb ik je ook niet over zien zeiken hoor .
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 21:46:17 #121
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29183368
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:45 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Mja als je het zo ziet. Your lost i guess...
    Mijn wat?
    pi_29183423
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mijn wat?
    Mij tiepfout en your loss
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 21:48:15 #123
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29183438
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:46 schreef MMaRsu het volgende:
    pff komop swets. Je kan er op een hoop sites toch gewoon mee internetten? Je kan er zelfs mee msn'en! Ik vind dat al een hele prestatie .
    Ik niet, dat kan ik verdorie op mijn mobiele telefoon ook.
    quote:
    De Psp ondersteunde toch eerst ook niet Avi's e.d? Daar heb ik je ook niet over zien zeiken hoor .
    Er werd ook van te voren duidelijk gemaakt dat er een beperking in zat. Terwijl er nu 'een webbrowser' wordt gepresenteert.

Maar hee ik zeg niet dat jullie er niet blij mee mogen zijn. Alleen vind ik het een knullig kadootje welke er wat mij betreft niet in had hoeven zitten.

Het ging me om WPA.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 21:48:53 #124
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29183462
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:46 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

hoogstens een zachte band, want je kan wel gewoon rijden met de sony-aanhanger
    Een heeeeeeeeeeeeele zachte band
    pi_29183505
    Wat is WPA
    pi_29183787
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:50 schreef SuperFruitig het volgende:
    Wat is WPA
    klikkerdeklik
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 22:00:07 #127
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29183874
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 21:50 schreef SuperFruitig het volgende:
    Wat is WPA
    WiFi Protected Access

Een draadloze encryptie methode welke veiliger is dan WEP
    pi_29183933
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

WiFi Protected Access

Een draadloze encryptie methode welke veiliger is dan WEP
    Ah, dan geef mij die browser maar
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 22:02:38 #129
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29183977
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:01 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Ah, dan geef mij die browser maar
    Totdat je buurman via jouw wifi netwerk aan het DOSSEN is
    pi_29184100
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Totdat je buurman via jouw wifi netwerk aan het DOSSEN is
    Oh, believe me, mn buurman alsmede de rest van het hele dorp is zo achterlijk dat ze mn paswoord nog niet zouden raden al tekende ik het op een groot karton en sloeg ze daarmee in het gezicht.

Verder heb ik ff checken... 5 unprotected wifi kanalen hier lopen
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 22:08:42 #131
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29184216
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:05 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Oh, believe me, mn buurman alsmede de rest van het hele dorp is zo achterlijk dat ze mn paswoord nog niet zouden raden al tekende ik het op een groot karton en sloeg ze daarmee in het gezicht.

Verder heb ik ff checken... 5 unprotected wifi kanalen hier lopen
    Dat zegt nog steeds niets.
    Een open wifi netwerk kan misbruikt worden.... op jouw naam
    pi_29184390
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zegt nog steeds niets.
    Een open wifi netwerk kan misbruikt worden.... op jouw naam
    Ik heb 128-bit WEP key
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 22:17:17 #133
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29184492
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:14 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Ik heb 128-bit WEP key
    Ja, WEP is ongeveer de meest eenvoudig te kraken security op de markt
    pi_29184944
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, WEP is ongeveer de meest eenvoudig te kraken security op de markt
    |-| /-\ >< 0 |? 5 ?
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 22:30:58 #135
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29185002
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:29 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

|-| /-\ >< 0 |? 5 ?
    Wat wil je daar mee zeggen?
    pi_29185062
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat wil je daar mee zeggen?
    Dat ik nou niet meteen heel GOT aan hackers op mn stoep verwacht, zegmaar.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 22:33:44 #137
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29185125
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:32 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Dat ik nou niet meteen heel GOT aan hackers op mn stoep verwacht, zegmaar.
    Het is wireless. Ze hoeven niet op je stoep te staan.
    Maar wat jij wil.
    pi_29185175
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is wireless. Ze hoeven niet op je stoep te staan.
    Maar wat jij wil.
    Een 'hacker' uit amsterdam 'hackt' mn wifi hier in t zonnige limburg ?
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 juli 2005 @ 22:49:00 #139
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29185647
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:35 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Een 'hacker' uit amsterdam 'hackt' mn wifi hier in t zonnige limburg ?
    Zeg ik dat dan?
    pi_29185899
    lekker ontopic gebabbel hier, in ieder geval update ik m'n 1.5 psp niet, lijkt me zoiezo onhandig en heb wel draadloos maar ook een laptop dus voor mij geen toegevoegde waarde, homebrew "en dergelijke" wel.
    pi_29185996
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?
    nvm dit is useless
    pi_29193954
    In tegenstelling tot eerdere berichten wordt de euro PSP uitgeleverd met versie 2.00. Sony schijnt geen enkel risico te willen nemen. Toch opmerkelijk als je bedenkt dat deel van het succes van de PSOne en PS2 ligt in het feit dat de boel opengelegd is.

Securitywise is 2.00 in ieder geval helemaal dichtgetimmerd. Er is een extra encryptie aan toegevoegd, waardoor non-crypted code niet meer draait. Enige manier om de encryptie te achterhalen zou zijn een geheugen dump van de-crypted code, maar dat kan weer alleen als je een prog kan draaien. Dus mogelijk dat Team Executer met hun Universal Mass Storage device een oplossing kunnen bieden, ofwel een Os vervanger zoals PSIX. Only time will tell. Verder heeft Sony DNAS toegevoegd, het systeem dat al enige tijd op de PS2 ingezet wordt zorgt voor nog meer beveiliging. Enige kans die men nog heeft is een 1.50 of 1.00 PSP te scoren (tegen aanzienlijke bedragen) of een 1.52 en hopen dat er snel homebrew draait. Zoals het er naar uit ziet voorlopig voor de euro PSP geen NES, SNES, GB/GBC, GBA, SEGA MS, Genesis/MegaDrive, PC, PSOne, NEOGEO (CD/ Pocket), WonderSwan, MSX, MAME, MSX, PC98, SCUMMVM, Id (Quake, heretic, doom), emulatoren.

Wat inmiddels wel is gelukt is het ontvangen van blog- en podcasts via de browser, het inzetten van de GMail shell-extension om 2GB aan extra opslag te krijgen en het indexeren van diverse .txt, htm(l) documenten in een specifieke folder van de Memory Stick.
    pi_29194155
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 16:07 schreef MMaRsu het volgende:

Ja dat moet ik nog doen, maar mijn score komt steeds niet veel hoger dan 120.000
    Ik heb de afgelopen tijd een beetje geoefend. Gemiddelde score bij challenge mode is nu zo'n 6 a 700K.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29194237
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 09:42 schreef Ni3L50L het volgende:

Verder heeft Sony DNAS toegevoegd, het systeem dat al enige tijd op de PS2 ingezet wordt zorgt voor nog meer beveiliging.
    Als het precies dezelfde security/technologie is als op een PS2, dan lijkt me dat een vrij zinloze zet van Sony. PS2 is immers ook al jaren gekraakt.
    En nu niet allemaal over modchips gaan lullen ineens aub
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29194652
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 10:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Als het precies dezelfde security/technologie is als op een PS2, dan lijkt me dat een vrij zinloze zet van Sony. PS2 is immers ook al jaren gekraakt.
    En nu niet allemaal over modchips gaan lullen ineens aub
    Nee, het is naar verluid een aangepaste versie. En DNAS voor PS2 is slechts gedeeltelijk gekraakt.
    pi_29208268
    kan ik wel met mijn wireless livebox van wanadoo internetten op psp? zo ja dan ben ik in de 7e hemel
    pi_29208644
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 18:13 schreef MIster911 het volgende:
    kan ik wel met mijn wireless livebox van wanadoo internetten op psp? zo ja dan ben ik in de 7e hemel
    Dat moet zeker kunnen ja!
      vrijdag 29 juli 2005 @ 00:11:25 #148
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29219457
    Omg ScummVM werkt bij mij . Wat heerlijk, ik speel nu de Monkey Island 3 demo van de ScummVM site ( dit mag wel toch, gewoon legale demo etc...) !

"Are you wearing a fake beard? "
    "No I'm not!"
    "Yes you are! It's glueed ( eh, vergeten hoe je dat schrijft ) to your earhair!"

Jammer dat mijn dos installs niet werken, anders kon ik de rest ook ff proberen .

[ Bericht 14% gewijzigd door MMaRsu op 29-07-2005 00:17:48 ]
    pi_29219529
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 00:11 schreef MMaRsu het volgende:
    Omg ScummVM werkt bij mij . Wat heerlijk, ik speel nu de Monkey Island 3 demo van de ScummVM site ( dit mag wel toch, gewoon legale demo etc...) !

"Are you wearing a fake beard? "
    "No I'm not!"
    "Yes you are! It's glueed ( eh, vergeten hoe je dat schrijft ) to your earhair!"

Je gametop 3 bestaat uit 2 spellen
      vrijdag 29 juli 2005 @ 00:19:17 #150
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29219661
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 00:14 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Je gametop 3 bestaat uit 2 spellen
    Ik weet het, ik had er echt 3 ingezet, maar FOK vond het blijkbaar nodig om die in te korten . Dus tja, een game top 2 slaat nergens op, dus liet ik het maar zo .

Op plek 3 moet eigenlijk Metal Gear Solid ( PSX ) staan
    pi_29225254
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 00:11 schreef MMaRsu het volgende:
    Demo moet kunnen vind ik. Je kunt op de website van ScummVM.org trouwens ook Flight Of The Amazon Queen legaal downloaden, heb je er een volledig adventure bij.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29225428
    Flight of the Amazon Queen en Beneath a Steel Sky zijn officieel vrijgegeven dus die kan je gewoon downloaden enzo
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_29226899
    Pas op met de 2.0 firmware mensen:

http://www.playstation.jp/psp/update/ud_01.html

"CAUTION: This update is only for customers who obtained PSP® (PlayStation®Portable) for Japan which model number is PSP-1000 or PSP-1000 K. Upon completion of preparing, we will announce update information for the other countries/areas customers via SCE Group Web Site or other channels . For theses customers who obtained PSP® in the other countries/areas, please DO NOT update PSP® through this web site."
      vrijdag 29 juli 2005 @ 12:08:33 #154
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29229742
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 10:42 schreef NutKees het volgende:
    Pas op met de 2.0 firmware mensen:

http://www.playstation.jp/psp/update/ud_01.html

"CAUTION: This update is only for customers who obtained PSP® (PlayStation®Portable) for Japan which model number is PSP-1000 or PSP-1000 K. Upon completion of preparing, we will announce update information for the other countries/areas customers via SCE Group Web Site or other channels . For theses customers who obtained PSP® in the other countries/areas, please DO NOT update PSP® through this web site."
    Ach, het werkt gewoon
    pi_29231209
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 12:08 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ach, het werkt gewoon
    Het kan echter wel zo zijn dat Sony in de toekomst toch regio afhankelijke content of features gaat aanbieden. Mogelijk al in de firmware 2.00 versies voor US en EU. Dus als je de Jap 2.00 hebt draaien kan het zijn dat je bepaalde features niet of anders kunt gebruiken. Bijvoorbeeld content op basis van browser versie, bijvoorbeeld dat je met een JAP browser automatisch wordt doorgeschoten naar JAP content...
    pi_29234230
    Update rondom WPA encryptie van 2.00

De spellen die nu uit zijn maken hier GEEN gebruik van... Dus om games online te spelen via een secure Wireless Accespoint, tja, moet je maar wachten tot er games zijn die dit ondersteunen...
    pi_29234476
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 14:12 schreef Ni3L50L het volgende:

De spellen die nu uit zijn maken hier GEEN gebruik van... Dus om games online te spelen via een secure Wireless Accespoint, tja, moet je maar wachten tot er games zijn die dit ondersteunen...
    Welke games kunnen online op het moment dan ?
    pi_29234652
    De browser ondersteunt het dus wel.

Ik heb zo niet een lijstje liggen, maar WipeOut Pure bijvoorbeeld.
    pi_29234860
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 14:25 schreef Ni3L50L het volgende:
    De browser ondersteunt het dus wel.

Ik heb zo niet een lijstje liggen, maar WipeOut Pure bijvoorbeeld.
    Mag je me vertellen hoe ik dat online kan spelen ? Want daar ben ik toch wel beniewd naar
      vrijdag 29 juli 2005 @ 19:00:15 #160
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29242942
    Voor de mensen met 2.0 firmware
    quote:
    7/28/05: Firmware 2.0 JavaScript Homebrew Portal

Makarman has released an offline portal for firmware version 2.0 allowing one to play some simple JavaScript homebrew games and applications:

Games:
    – p4wn chess game: Play the classic strategy game of chess against your PSP!
    – Blackjack: Play Blackjack, a well-known card game, right here on your PSP.
    – Tetris: Play classic Tetris anywhere from your PSP.
    – Battleship: Play Battleship against your PSP.
    – Minesweeper: Play the classic Windows game, Minesweeper, on your PSP.
    – Pong: Play the arcade game that started it all, Pong.

IM & Email:
    – WebAIM - Chat with your buddies on AOL Instant Messenger!
    *Requires an Internet connection.
    **Optimized for better use on PSP.
    – MSN eMessenger - Communicate with friends, family, and colleagues on MSN Messenger!
    – Mail2Web - Check your email from your PSP!
    **Optimized for better use on PSP.

Applications
    – Calendar: Record all your important dates and take them with you on your PSP!
    – Memo Pad: Type and save notes and tasks on your PSP!
    – Address Book: Type your contacts and their information and save it onto your PSP.

Update Feature - The portal can be updated to a new version without even having to connect the PSP to a PC.

Installation
    Step 1. Extract the CONTENTS of the portal folder to the PSP's root directory.
    ( For example, while in USB mode, if your PSP appeared as the F: drive, the path of index.html path would look like this – F:/index.html )
    Step 2. Change your web browser's homepage to file:/index.html
    Step 3. Exit USB mode, and you're ready to start using simple homebrew on your 2.0 PSP!

Remember, this portal is offline. It is downloaded to your PSP. In order to use it, the user simply must navigate the firmware 2.0 browser to file:/index.html

You will only need to connect to a router if you want to use the applications that require Internet connections.

Download it here :
    http://www.pspcrazy.com/pspdownloads/pspwebportal.zip
    pi_29269841
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 14:31 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Mag je me vertellen hoe ik dat online kan spelen ? Want daar ben ik toch wel beniewd naar
      zaterdag 30 juli 2005 @ 18:18:07 #162
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_29270620
    Vandaag toch maar Lumines gehaald en goddamn wat een mega-vet spel!! Echt stom van me dat ik deze game niet gelijk gehaald heb
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      zaterdag 30 juli 2005 @ 18:33:56 #163
    2863 bigben04
    FC Den Haag ole ole!
    pi_29270979
    Waar kan ik Scumm voor PSP downloaden? Op de website staan downloads voor een hoop platforms, maar niet voor PSP?

edit: ik heb 'm gevonden op www.pspupdates.com , maar als ik naar de directory ga waar ik m'n rom heb neergezett dan ziet ie geen roms. Moeten die een speciale extensie hebben misschien?

[ Bericht 53% gewijzigd door bigben04 op 30-07-2005 18:58:18 ]
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juli 2005 @ 18:37:01 #164
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29271076
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 14:12 schreef Ni3L50L het volgende:

Of de spellen er gebruik van maken of niet maakt geen ene ruk uit.
    Toen WPA uitkwam is ook niet opeens alle windows software welke van internet gebruikt maakt aangepast.

Dikke stierepoep dus. WPA is een netwerkprotocol en heeft geen fuck met de applicatie te maken. Die applicatie zegt gewoon tegen de netwerkverbinding 'ik moet daar heen' en de netwerkverbinding maakt zich wel zorgen over encryptie
    pi_29276047
    Ik weet niet met welk spel getest is, daar moet ik nog even achteraan. Maar feit is wel dat bij verbindingen de WPA knooppunten niet selecteerbaar waren. Dus enige mate van afhankelijkheid is er dus wel met de appilcaties.
    quote:
    One of the things many of us looked forward to for the firmware 2.0 release was WPA support. Finally, those of us who don't fancy having our wireless networks broken into would be able to use our PSPs to get online. (For those of you who don't know, anyone can connect to an unencrypted access point and potentially make illegal use of it, or access your file shares. WEP can be cracked in a matter of hours. WPA is the only safe setting for wireless networks.)

The good news is, at least the web browser that's provided with the 2.0 firmware can connect to WPA networks. However... if you put any of your game UMDs in and start them up, you'll first see the new 2.0 firmware connection screen. Then you'll find that despite that, any WPA network in your list is greyed out, and cannot be connected to. Meaning your only options are, as before, to make your wireless network insecure, or to not play online. It is likely that future games will make use of WPA, but all current games look to have been left out in the cold.

When asked for comment, Ken Kutaragi responded, 'well, they'll just have to buy new games!' He then laughed all the way to the bank.

bron: pspupdates
    WipeOut Pure zal dan misschien zelf niet online te spelen zjin, maar daar zit natuurlijk wel de browser in.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juli 2005 @ 21:15:36 #166
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29276087
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 21:13 schreef Ni3L50L het volgende:
    Ik weet niet met welk spel getest is, daar moet ik nog even achteraan. Maar feit is wel dat bij verbindingen de WPA knooppunten niet selecteerbaar waren. Dus enige mate van afhankelijkheid is er dus wel met de appilcaties.
    Nee. En als dat wel zo zou zijn is het een kut applicatie.
    Maar goed, alleen Twisted Metal is online te spelen.
    pi_29276229
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee. En als dat wel zo zou zijn is het een kut applicatie.
    Maar goed, alleen Twisted Metal is online te spelen.
    Ik weet wat een netwerkprotocol is. Maar goed daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat de WPA accesspoints niet selecteerbaar zijn en dus TM ook niet via WPA online kan worden gespeeld.
    pi_29276968
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 21:20 schreef Ni3L50L het volgende:

[..]

Ik weet wat een netwerkprotocol is. Maar goed daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat de WPA accesspoints niet selecteerbaar zijn en dus TM ook niet via WPA online kan worden gespeeld.
    Hoe speel je wipeout dan online ?
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juli 2005 @ 21:47:55 #169
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29276991
    quote:

[..]

Ik heb twee WPA accesspoints geprobeerd en de PSP maakt prima connectie met beide.
    pi_29277185
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb twee WPA accesspoints geprobeerd en de PSP maakt prima connectie met beide.
    Dat klopt, er wordt ook gezegd dat je met de browser prima via WPA online kan komen, dat alleen de games niet in staat zijn verbinding te leggen met WPA points. Zie ook in de quote in een eerdere posting hierboven.
    pi_29277217
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 21:47 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Hoe speel je wipeout dan online ?
    Niet, maar d'r zit wel een browser in. Ik weet niet of deze al dan niet connect via WPA.
    pi_29277446
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 21:53 schreef Ni3L50L het volgende:

[..]

Niet, maar d'r zit wel een browser in. Ik weet niet of deze al dan niet connect via WPA.
    Dat zou ik inet weten, je kan niet online spelen met wipeout helaas
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juli 2005 @ 22:03:56 #173
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29277591
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 21:53 schreef Ni3L50L het volgende:

[..]

Ik zal het straks even proberen.
    pi_29277720
    PSP heeft toch wel een mini usb ingang? Dan hoef ik tenminste geen card reader te kopen.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 22:20:03 #175
    2863 bigben04
    FC Den Haag ole ole!
    pi_29278086
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 22:07 schreef MIster911 het volgende:
    PSP heeft toch wel een mini usb ingang? Dan hoef ik tenminste geen card reader te kopen.
    Klopt.
    Toen ik net de handleiding van Lumines zag viel het me overigens ineens op dat er ook een infraroodpoort op zit. Heeft iemand al enig idee wat je daarmee al kan en/of gaat kunnen?
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juli 2005 @ 22:22:28 #176
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29278167
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 22:20 schreef bigben04 het volgende:

[..]

Klopt.
    Toen ik net de handleiding van Lumines zag viel het me overigens ineens op dat er ook een infraroodpoort op zit. Heeft iemand al enig idee wat je daarmee al kan en/of gaat kunnen?
    Nee, ik heb ook geen idee hoe je het ding aanzet.
    Jammer, want ik heb hier ook een infrarood ontvanger liggen
      zaterdag 30 juli 2005 @ 22:29:37 #177
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29278408
    Je kan er foto's mee overdragen met 2.0 .

Volgens mij gaat die gewoon aan als je die functie activeert .
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juli 2005 @ 22:31:58 #178
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29278487
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 22:29 schreef MMaRsu het volgende:

Dan zou hij gewoon herkent moeten worden zodra ik 'm voor mijn infrarood ontvanger lig.
    NOG wat om uit te proberen morgen
    pi_29279894
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 22:29 schreef MMaRsu het volgende:

Gaat dat niet via internet ? Dat lijkt me iets sneller handiger en makkelijker.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2005 23:17:53 ]
    pi_29283092
    Hmm ik heb nu die Tenchi webbrowser erop gezet, maar echt fantastisch werkt t toch ook weer niet Tis wel leuk als gadget maar verder.. Ben benieuwd hoe die browsers uit wipeout en de 2.0 firmware het doen. Wipeout browser ben ik nog ff te lui voor om uit te proberen, en de 2.0 browser wacht ik ff mee tot ik een europese PSP heb want deze ga ik maar niet upgraden

games.fok.nl op die browser
    pi_29283924
    Je gaat 2 psp's kopen ?

Verder werkt die 2.0 browser gewoon als een normale pc. Dus je krijgt gewoon een fullscale site
    pi_29284060
    Jah deze werkt ook ongeveer wel zo, alleen de layout verkloot ie hier en daar toch wel, en CSS lijkt ie niet helemaal te snappen. Tenminste de skin zie ik niet op games.fok.nl Wel de reclamebanner overigens... grr... Nahja ik kijk wel eens ik gebruik t normaal toch nooit zo'n browser. Ik ga inderdaad nog een europese psp erbij halen mits ie ooit uitkomt hier, heb in t verleden ook al meerdere malen spijt gehad van upgrades/verkopen van games/hardware dus dat doe ik nie meer.
    pi_29295000
    Een vriend vroeg of hij beter een PSP of een DS kon kopen. Ik kon het maar op 1 manier uitleggen:

Het is beide ingame trouwens.
    pi_29296148
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 15:37 schreef SuperFruitig het volgende:
    Een vriend vroeg of hij beter een PSP of een DS kon kopen. Ik kon het maar op 1 manier uitleggen:

[afbeelding]

LOL

Treffend dat wel
      zondag 31 juli 2005 @ 16:32:12 #185
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29296605
    quote:

[afbeelding]

prachtig
    pi_29296964
    quote:

[afbeelding]

Beetje triest dat er weer zo'n reactie wordt geplaatst door iemand die loopt te geilen op mooie graphics.
    pi_29297028
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 16:46 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

Beetje triest dat er weer zo'n reactie wordt geplaatst door iemand die loopt te geilen op mooie graphics.
    So sue me
      zondag 31 juli 2005 @ 17:07:54 #188
    2863 bigben04
    FC Den Haag ole ole!
    pi_29297534
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 16:46 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

Tja, het zal vast heel triest zijn, maar ik lag wel dubbel
    pi_29297915
    quote:

[afbeelding]

Goeie vriend ben je
    pi_29298177
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 17:21 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Goeie vriend ben je
    Je sig

Weet iemand hoe je thumbnails bij je audio liedjes krijgt ?
    pi_29299747
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 17:31 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Je sig

Weet iemand hoe je thumbnails bij je audio liedjes krijgt ?
    eeeh veranderd
      zondag 31 juli 2005 @ 19:23:36 #192
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_29301077
    quote:

[afbeelding]

Port *kuch*
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      zondag 31 juli 2005 @ 19:27:30 #193
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_29301181
    Gelukkig doet nintendo niet aan porten
    Cop killer
    Kill them, cop killer
      zondag 31 juli 2005 @ 19:31:59 #194
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_29301304
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 19:27 schreef HAL9000S het volgende:
    Gelukkig doet nintendo niet aan porten
    Ik vind het gewoon nutteloos om een console spel die je op je TV speelt te porten naar een Handheld.

Ok, het is heel cool als je geen console hebt en altijd op je handheld speelt, dan is het uber cool perfect (serieus). Maar voor de gemiddelde gamer die WEL een console (of 3) heeft zal deze games allang op de console hebben en zal niet dubbel gaan betalen om het spel 2 maal te gaan kopen..

Altans, dan zou ik niet doen. Hoe mooi het spel er ook uitziet.
      zondag 31 juli 2005 @ 19:37:44 #195
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29301451
    Natuurlijk wel, de hele reden dat ik een PSP heb is omdat ik dan onderweg hetzelfde soort spellen kan spelen als thuis .
    pi_29301927
    Nog precies een maand en dan heb ik een PSP in huis
    pi_29301971
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 19:23 schreef BMH het volgende:

[..]

Port *kuch*
    *kuch* weet ik! *kuch*

Verder heb ik geen Xbox Ps2 whatsoever dus t boeit me eerlijk gezegd geen ene flikker
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 juli 2005 @ 20:39:48 #198
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29303347
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 19:31 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon nutteloos om een console spel die je op je TV speelt te porten naar een Handheld.

Ok, het is heel cool als je geen console hebt en altijd op je handheld speelt, dan is het uber cool perfect (serieus). Maar voor de gemiddelde gamer die WEL een console (of 3) heeft zal deze games allang op de console hebben en zal niet dubbel gaan betalen om het spel 2 maal te gaan kopen..

Hoe kom je erbij dat de gemiddelde gamer een console heeft
      zondag 31 juli 2005 @ 21:27:44 #199
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_29305053
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 20:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de gemiddelde gamer een console heeft
    Sorry, De gemiddelde, zelf respecterende, gamer
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 19:37 schreef H.Flick het volgende:
    Natuurlijk wel, de hele reden dat ik een PSP heb is omdat ik dan onderweg hetzelfde soort spellen kan spelen als thuis .
    Ik zat vorig jaar iedere dag 1 uur in de trein. Altijd had ik een Nintendo DS or GBA bij me. Als ik thuis kwam ging ik achter me PC of console. Mij lijkt het helemaal niets om eerst op je handheld een game als burnout te spelen en als je thuis komt een zelfde soort game te spelen op je console.

Op me handheld speel ik liever 2d scrollers als Metroid of Mario & apparte games die alleen op je handheld kunnen (wario ware & kirby DS.

Maar gelukkig is niet iedereen zoals mij.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 juli 2005 @ 21:32:33 #200
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29305247
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 21:27 schreef BMH het volgende:

[..]

Sorry, De gemiddelde, zelf respecterende, gamer
    Onderbouw dat eens?
    Ik heb geen console, dus ben ik geen zelf respecterende gamer?
    Ik heb vanaf 1982 wisselend consoles gehad, en vanaf de Sega Saturn vond ik ze geen enkele toegevoegde waarde meer hebben tov PC's.
    quote:
    Ik zat vorig jaar iedere dag 1 uur in de trein. Altijd had ik een Nintendo DS or GBA bij me. Als ik thuis kwam ging ik achter me PC of console. Mij lijkt het helemaal niets om eerst op je handheld een game als burnout te spelen en als je thuis komt een zelfde soort game te spelen op je console.
    Fijn, dan speel je Coded Arms. Die heb je niet op je console
    quote:
    Op me handheld speel ik liever 2d scrollers als Metroid of Mario & apparte games die alleen op je handheld kunnen (wario ware & kirby DS.

Maar gelukkig is niet iedereen zoals mij.
    Als ik ergens van kots zijn het wel 2d scrollers. Het is godverdomme geen 1985 meer.

Zo zie je maar. Er is een groep voor de DS en een groep voor de PSP. Maar hou je waarde oordeel over die personen gewoon lekker voor jezelf.
      zondag 31 juli 2005 @ 21:36:37 #201
    30192 Gamedemon
    En dat is 2!
    pi_29305437
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 19:31 schreef BMH het volgende:

[..]

Daar is nintendo net zo hard mee bezig,
    het begon op de GBA met alle Super marios poorten naar de GBA voor 50!!!! euro et stuk, toen was zelda aan de beurt, metroid en allemaal andere meuk, vervolgens de Nes classiscs voor 20!!!! euro het stuk, met de DS poorten ze nu Nintendo 64 spellen, Mario 64 , mario kart 64 en wie weet wat je nog te wachten staat, mario party zal ook wel gepoort worden, dus om nou de psp af te kraken omdat die poorts heeft vind ik dikke bullshit, daar maakt nintendo zich net zo schuldig aan
    RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
      zondag 31 juli 2005 @ 21:47:39 #202
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_29305816
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 21:36 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

het begon op de GBA met alle Super marios poorten naar de GBA voor 50!!!! euro et stuk, toen was zelda aan de beurt, metroid en allemaal andere meuk, vervolgens de Nes classiscs voor 20!!!! euro het stuk, met de DS poorten ze nu Nintendo 64 spellen, Mario 64 , mario kart 64 en wie weet wat je nog te wachten staat, mario party zal ook wel gepoort worden, dus om nou de psp af te kraken omdat die poorts heeft vind ik dikke bullshit, daar maakt nintendo zich net zo schuldig aan
    Daarom kocht ik die games ook niet.. Met uitzondering van de SNES Mario games & Mario 64 DS. Deze games heb ik niet of nauwelijks gespeeld en wou ik nog spelen (mijn SNES is er nooit geweest & mijn N64 heb ik verkocht... ).
      zondag 31 juli 2005 @ 21:58:24 #203
    30192 Gamedemon
    En dat is 2!
    pi_29306224
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 21:47 schreef BMH het volgende:

[..]

Daarom kocht ik die games ook niet.. Met uitzondering van de SNES Mario games & Mario 64 DS. Deze games heb ik niet of nauwelijks gespeeld en wou ik nog spelen (mijn SNES is er nooit geweest & mijn N64 heb ik verkocht... ).
    je HOEFT die poorts op de psp ook niet te kopen, dus omdat nou als kritiek op te geven vind ik bullshit.
    Nintendo poorts zich een ziekte, PSP krijgt ook genoeg poorts , lekker belangrijk dus, er zijn ook zat nieuwe games op de psp te krijgen
    RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
    pi_29309091
    Ok ik begin langzamerhand gestoord te raken van Lumines. Ik zie overal van die blokjes vallen als ik het niet aan het spelen ben . Mijn record is nu 360000 and rising Dat laatste liedje voordat hij loopt is wel echt het mooist imo Jammer dat je die (ik iig nu nog niet) niet als single skin kan spelen.
    Sold my Soul to Sony
      zondag 31 juli 2005 @ 23:14:40 #205
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_29309138
    Ik vind Lumines vrij moeilijk eerlijk gezegd.
    Cop killer
    Kill them, cop killer
      maandag 1 augustus 2005 @ 21:59:40 #206
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29339246
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 21:36 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

Alleen Mario 64 is een port. Verder zijn er nog geen ports op de DS.

Ontopic: De PSP heeft maar een kleine plek in de gamewinkels in de USA (net als de DS overigens) het is vooral consolegaming dat de aandacht krijgt. Vergelijk: Bij de Toys R Us hebben de GBA, DS en PSP samen evenveel ruimte als de Cube
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 augustus 2005 @ 22:24:05 #207
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29340294
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 21:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Alleen Mario 64 is een port. Verder zijn er nog geen ports op de DS.

Ontopic: De PSP heeft maar een kleine plek in de gamewinkels in de USA (net als de DS overigens) het is vooral consolegaming dat de aandacht krijgt. Vergelijk: Bij de Toys R Us hebben de GBA, DS en PSP samen evenveel ruimte als de Cube
    Niet zo verrassend met al het nextgen geweld wat er aan komt, moet de oude meuk op natuurlijk
    pi_29351818
    Firmware 2.00 uit Japan op niet Japanse PSP's laat de garantie vervallen. Maar vanaf 12 augustus wordt de US 2.00 gereleased en deze is over de Japanse versie heen te zetten.
    pi_29356919
    En er is weer nieuwe downloadable content voor WipeOut Pure! Ze zijn goed bezig daar
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:10:13 #210
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_29358036
    Zo dat is een tijd geleden dat ik bij dit topic ben geweest, maar nu ik het weer lees begint het wel weer te kriebelen om een PSP te kopen!!
    Wel erg vet dat je nu SCUMMVM op je PSP kan gebruiken
    pi_29358220
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 14:10 schreef Blinker het volgende:
    Zo dat is een tijd geleden dat ik bij dit topic ben geweest, maar nu ik het weer lees begint het wel weer te kriebelen om een PSP te kopen!!
    Yup, ik heb Monkey 1 al uitgespeeld. Ben net aan 2 begonnen, maar da's zo lang geleden... ik zit al muurvast! Ik kan je in ieder geval al aanbevelen een grotere memstick te kopen zodat je ook de grotere Lucas adventures kan spelen (Dig, Dott, Sam and Max, Full Throttle etc). Speech schijnt het ook prima te doen heb ik me laten vertellen door een 1gb stick bezitter.

Weet iemand trouwens of de Num keys al worden ondersteund voor bijvoorbeeld Indy 3 waar je moet boxen?
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:17:34 #212
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_29358262
    Mja, het ligt er allemaal maar net aan wat het me allemaal moet gaan kosten
    pi_29358320
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:37 schreef H.Flick het volgende:
    En er is weer nieuwe downloadable content voor WipeOut Pure! Ze zijn goed bezig daar
    Overigens iemand die kan testen of de amerikaanse uitbreidingen ook met de jap versie van WipeOut werken? Zit momenteel op m'n werk. Kan niet zoveel doen... Maar ik heb wel een stuk of zes expansions voor WipeOut zowel voor de US als de JAP versie. Neem aan dat dit gewoon voor elkaar te krijgen is.
    pi_29358403
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 14:10 schreef Blinker het volgende:
    Dat gaat je helaas met een euro PSP niet lukken. De meeste PSP's in de US en JAP worden al met hogere firmware uitgeleverd dan 1.50.

Sony denkt wel aan een officiele homebrew kit, maar daar is nog niet echt veel over bekend. Net als bijv. de Net Yaroze of de Linux Kit op de PS2.
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:41:59 #215
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_29364625
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 14:21 schreef Ni3L50L het volgende:

[..]

Dat gaat je helaas met een euro PSP niet lukken. De meeste PSP's in de US en JAP worden al met hogere firmware uitgeleverd dan 1.50.

Sony denkt wel aan een officiele homebrew kit, maar daar is nog niet echt veel over bekend. Net als bijv. de Net Yaroze of de Linux Kit op de PS2.
    Ach, daar vinden ze heus wel wat voor.
    Ik hoorde precies hetzelfde toendertijd met het verschil van firmware van JAP en US PSP's.
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:42:50 #216
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_29364644
    als ik dit zo lees, is emu's the best thing op dit moment. Daar zit ik nou totaal niet op te wachten, heb een Tapwave Zodiac met little john z (alle nintendo/sega emus), scummvm, atari, amiga, c64, doom, quake etc etc) dus dáár hoef ik hem zeker niet voor te kopen. Dus vertel me, is het buiten de emu's, media mogelijkheden (films + mp3) de moeite er een aan te schaffen?Wordt niet echt warm van de game lineup tot zover
    Waarschijnlijk een retorische vraag aangezien iedereen er hier een heeft
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:46:11 #217
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29366011
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 17:42 schreef err het volgende:
    Dus vertel me, is het buiten de emu's, media mogelijkheden (films + mp3) de moeite er een aan te schaffen?Wordt niet echt warm van de game lineup tot zover
    Ik draai geen homebrew en vind hem wel degelijk de moeite waard.
    Wipe-Out (met wederom nieuwe downloads)
    Metal Gear Acid
    Ridge Racer.

Fantistische graphics en gewoon solide gameplay. Niet vernieuwend in de zin van bijzondere games, maar wel vernieuwend dat een handheld dit kan presteren.
    quote:
    Mjah, er zullen best mensen zijn welke er niet zo blij mee zijn
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:52:17 #218
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29366150
    Je vergeet Lumines
    pi_29366163
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 17:41 schreef Blinker het volgende:

[..]

Ach, daar vinden ze heus wel wat voor.
    Ik hoorde precies hetzelfde toendertijd met het verschil van firmware van JAP en US PSP's.
    Ja, de JAP firmware liet ongesigneerde code toe, de US versie 1.50 had al wat extra beveiliging. 151 is (nog) niet gekraakt, net als 1.52 en 2.00 niet. Sony doet er alles aan om de boel dicht te timmeren en is nu hard bezig om de boel goed op de rit te krijgen. De laatste paar games vereisen allemaal minimaal firmware 1.50, dus ik vermoed de volgende releases zullen vrij snel overstappen op 2.00. De firmware versie die op geen enkele manier ongesigneerde code accepteerd. Tuurlijk zal dit uiteindelijk wel omzeild kunnen worden, maar het gaat nog lang duren.

Maar goed, onderaan de streep is homebrew e.d. ontzettend leuk, maar als je op dit moment geen PSP hebt, dan is de kans vrij klein dat je hier binnenkort mee aan de slag kan. Da's eigenlijk het enige dat ik probeer te zeggen. De europese PSP's worden uitgeleverd met 2.00. En nu een PSP kopen voor de homebrew is geen slimme zet, tenzij je absoluut zeker weet dat het een 1.50 is, want het zou nog wel eens wat langer kunnen duren voordat er een nieuwe firmware versie wordt ontsloten voor eigen software.
    pi_29367341
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 18:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik draai geen homebrew en vind hem wel degelijk de moeite waard.
    Wipe-Out (met wederom nieuwe downloads)
    Metal Gear Acid
    Ridge Racer.

Fantistische graphics en gewoon solide gameplay. Niet vernieuwend in de zin van bijzondere games, maar wel vernieuwend dat een handheld dit kan presteren.
    [..]

Mjah, er zullen best mensen zijn welke er niet zo blij mee zijn
    Is het toeval dat Coded Arms niet in je lijstje staat?
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:33:10 #221
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29367433
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 19:30 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Is het toeval dat Coded Arms niet in je lijstje staat?
    Das toeval ja
    Coded Arms is gewoon een prima shooter. Ik verwacht nog veel betere, maar als eerste in het genre moet ik 'm sowieso hebben.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 augustus 2005 @ 20:59:06 #222
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29370484
    quote:

[..]

Dit is werkelijk schandalig.
    Ik kan inderdaad met Wipe-Out m'n standaard WPA beveiligde verbinding niet selecteren om de nieuwe classic pack te downloaden.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:04:35 #223
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29370688
    En de infrarood ontvanger ziet geen PSP trouwens
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:11:42 #224
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29370937
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 23:13 schreef Jebus het volgende:
    Ok ik begin langzamerhand gestoord te raken van Lumines. Ik zie overal van die blokjes vallen als ik het niet aan het spelen ben .
    hehe lol, dat heb ik ook gehad
    pi_29373871
    quote:
    als ik dit zo lees, is emu's the best thing op dit moment. Daar zit ik nou totaal niet op te wachten, heb een Tapwave Zodiac met little john z (alle nintendo/sega emus), scummvm, atari, amiga, c64, doom, quake etc etc) dus dáár hoef ik hem zeker niet voor te kopen. Dus vertel me, is het buiten de emu's, media mogelijkheden (films + mp3) de moeite er een aan te schaffen?Wordt niet echt warm van de game lineup tot zover
    Tja, het hangt er vanaf wat voor games je leuk vind. Voor mij biedt de PSP momenteel ook nog niet genoeg leuke spellen om hem ook zelf te kopen. Wel komen er steeds meer spellen bij, waardoor er voor vrijwel iedereen wel een leuk spel voor de psp zal zijn in de toekomst. Lumines is voor mij het enige echt leuke spel, maar 1 spel vind ik de investering nog niet waard. Zodra de psp in prijs daalt en er meer leuke spellen voor beschikbaar zijn zal ik er ook wel een halen, maar nu nog niet.
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
    pi_29376252
    Niemand zal het wel kennen, maar ik heb net Taiko no Tatsujin Portable besteld (muziekgame)

Sold my Soul to Sony
    pi_29376302
    Ziet er wel blij uit
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:40:47 #228
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_29376770
    Dat ziet er heel erg japans uit
    pi_29377302
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 23:40 schreef Blinker het volgende:
    Dat ziet er heel erg japans uit
    Het is een soort Donkey Konga (eigenlijk is Donkey Konga een soort Taiko drums) Maar dan op de psp, vraag me niet hoe , maar ik hou altijd wel van musicgames met leipe minigames (er is er ook 1 dat je met z'n tweeen op 1 psp moet en je kan met z'n vieren op 1 cardridge multiplayen) en vage Jpop liedjes. Het is voor mij ook een grote verrassing eigenlijk maar ik ben nu wel uitgegeken op Pop 'n Music op de GBC
    Sold my Soul to Sony
      woensdag 3 augustus 2005 @ 05:03:57 #230
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_29382572
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 23:29 schreef Jebus het volgende:
    Niemand zal het wel kennen, maar ik heb net Taiko no Tatsujin Portable besteld (muziekgame)

[afbeelding]

[afbeelding]
    Wow, vet!! Laat ff weten hoe ie bevalt!
    Cop killer
    Kill them, cop killer
      woensdag 3 augustus 2005 @ 10:16:56 #231
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29384585
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 23:29 schreef Jebus het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
    Trommelen

Maar hoe is de besturing op de PSP dan eigenlijk
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_29394863
    quote:
    emu's the best thing

Het dingetje rockt gewoon zwaar de pan uit. punt.
    pi_29395195
    Waarom blokkeert Sony in de nieuwe firmware homebrew software? (zoals die ScummVM)
    Dat ze updates toevoegen die illegale commerciele games blokkeren is natuurlijk begrijpelijk, maar homebrew zouden ze wel moeten toestaan. Dat zou voor mij een groot pluspunt zijn om een PSP aan te schaffen.
    pi_29395374
    Homebrew omvat ook emulatoren, en de ROMs die je daar weer voor nodig hebt zijn hardstikke illegaal.

Daarbij kan ik het begrijpen dat je als bedrijf niet blij bent als je product wordt gehackt
    pi_29395602
    Homebrew is meer dan alleen illegale emulators. De PSP is gewoon een computertje waarvoor je zou moeten kunnen programmeren. Nintendo treedt ook niet op tegen homebrew spul op de DS
    pi_29396004
    Homebrew op de PSP is veel toegankelijker.
    pi_29396222
    Sony is gewoon bang dat officiële PSP spellen illegaal vanaf een memory stick te spelen zijn, dat is volgens mij het hele eieren eten
    pi_29396434
    Verder hebben ze dan geen gezijk dat doordat homebrew software hun systeem naar de klote gaat en de mensen vervolgens aan komen zetten mij: hij doet t niet meer ik wil een nieuwe.
    pi_29410827
    De homebrew en de (iso)launchers maken gebruik van dezelfde gaten in de firmware. Het dichtimmeren voor de een betekend automatisch het sluiten van de mogelijkheden voor de ander.

Hoewel er wel geruchten de ronde doen dat Sony met een homebrew kit gaat komen, is hierover nog niet veel bekend.

Homebrew en emu's zijn overigens bijna altijd legaal, zolang er maar geen inbreuk gemaakt wordt op copyright. Daarbij komt dat veel roms, vooral voor oudere systemen, maar sommige voor de SNES inmiddels onder public domain vallen. SCUMMVM bijvoorbeeld is volledig opengesteld en de port naar PSP wordt zelfs door de oorspronkelijke programmeurs erg toegejuigd.
    pi_29414545
    Het is afwachten dus
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 augustus 2005 @ 14:13:47 #241
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29444280
    Collin McRae ziet er goed uit

pi_29446172
    Dat ziet er idd erg strak uit.

zijn die bomen aan de zijkant ook bomen of gewoon een platte muur met een bomentexture erop?

Verder blijf ik benieuwd naar de eerste screens van FFCC en GTALCS
      vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:45:13 #243
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29446562
    Zijn toch allang screens van Gta
    pi_29448342
    quote:
    Op vrijdag 5 augustus 2005 16:45 schreef MMaRsu het volgende:
    Zijn toch allang screens van Gta
    http://psp.ign.com/objects/723/723575.html

Nope, die screens die je gezien hebt zijn fake
      zondag 7 augustus 2005 @ 01:25:32 #245
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29478308
    Nee hoor, Ign plaatst alleen geen scans uit computermagazine's .

Alsjeblieft .

Trouwens nog iemand hier die interesse heeft in Wipeout?

[ Bericht 66% gewijzigd door MMaRsu op 07-08-2005 02:01:56 ]
    pi_29482030
    Gister kwam ik erachter dat in een zaak hier in Zwolle de PSP maar 289 euro kost, ik dacht dus richting 350 Jammer genoeg heb ik hem al gereserveerd bij de Dixons met aanbetaling dus ik za dat wel niet terug kunnen draaien

Waar kan je trouwens het beste een 1 gig stickje halen van Sony zelf?
      zondag 7 augustus 2005 @ 10:27:11 #247
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29482265
    Tuurlijk wel, gewoon je aanbetaling terugvragen joh, volgens mij is dat het recht van de klant wel .
    pi_29482539
    quote:
    Op zondag 7 augustus 2005 10:27 schreef MMaRsu het volgende:
    Tuurlijk wel, gewoon je aanbetaling terugvragen joh, volgens mij is dat het recht van de klant wel .
    Naja, heb mezelf er al afgezet omdat het niet zo lang meer duurt tot de launch en dat ik er garantie bij heb..
    pi_29483263
    http://insanepsp.com/news.php

insanepsp.com meldt een WinPSPportal.
    Ik heb hem erop gezet en wanneer je je startpagina (op je 2.0 psp) goed instelt krijg je een fijn windows XP bureaublad vanwaar je naar, in principe, alle uithoeken van de wereld kunt browsen. erg handige linkjes en ook leuke offline mogelijkheden zitten erin evenals een aantal games.

Ook handig is het programmatje WebSync ( http://www.blackbean.dk/PSPWebSync/ )
    waarmee je pagina's offline beschikbaar kunt maken (een soort fake browsen :-P)op je psp

Weet iemand toevallig hoeveel procent de gevonden verbindingen moeten zijn wil je er relaxed gebruik van willen maken. Tot nu toe kreeg ik telkens een DNS fout (wanneer ik bij de buren de verbinding wilde pikken (geen encryptie)).
    pi_29486227
    quote:
    Op zondag 7 augustus 2005 01:25 schreef MMaRsu het volgende:
    Nee hoor, Ign plaatst alleen geen scans uit computermagazine's .

[afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

Alsjeblieft .

Trouwens nog iemand hier die interesse heeft in Wipeout?
    oktober release dus
    pi_29502133
    Whoei! 1 Gig stick!

Niet normaal meer hoeveel shareware/freeware games er al zijn geport naar de PSP.
    Ik heb Doom, Heretic, Terra Incognita (3D RPG), Asteroids, Tetris, Chess en nog veel meer al mogen aanschouwen.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29503711
    http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3666

Lik-Sang.com taken to court by Sony for selling PlayStation Portable (Sony PSP)
      maandag 8 augustus 2005 @ 16:28:18 #253
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29503923
    Ik vind het echt zielig hoor.. Ik hoop echt dat Lik-Sang die rechtzaak wint
    pi_29504271
    Belachelijk.
    Sowieso is elke verkochte PSP via lik-sang ook een PSP, waarom zouden ze dit tegen gaan?

Zorg er nou eerst maar voor dat dat ding hier eens gereleased wordt...
    pi_29504445
    quote:
    Op maandag 8 augustus 2005 17:04 schreef Xrenity het volgende:
    Belachelijk.
    Sowieso is elke verkochte PSP via lik-sang ook een PSP, waarom zouden ze dit tegen gaan?
    Omzet is omzet natuurlijk, maar waarschijnlijk heeft Sony Europa B.V. gewoon een eigen winstoogmerk. Dat Sony Asia B.V. dat "afpikt" en dat het geld toch weer naar Sony Opper B.V. gaat zal wel niet relevant zijn.

Verder draaien de Lik-Sang modellen denk ik niet op firmware 2.00, maar 1.50 en is dus homebrew (en dus ook illegale games) mogelijk, wat Sony weer niet leuk vindt.
    quote:
    Zorg er nou eerst maar voor dat dat ding hier eens gereleased wordt...
    Patience grasshopper. 1 September ligt de Sony PSP met firmware 2.00 bij je plaatselijke FRS
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29505429
    Hoe zit dat nou precies met dat WPA en WEP, ik sta nu eigenlijk op het punt om een wireless router te kopen omdat de router die ik nu heb aan het overlijden is.

ik zat aan deze router te denken..
    pi_29509575
    quote:
    Op maandag 8 augustus 2005 18:32 schreef gamecube_master het volgende:
    Hoe zit dat nou precies met dat WPA en WEP, ik sta nu eigenlijk op het punt om een wireless router te kopen omdat de router die ik nu heb aan het overlijden is.
    De nieuwe WPA wordt (nog) niet door alle (oudere) PSP spellen ondersteund. Sommigen vliegen weer terug naar het (mindere) WEP.

Ik zelf heb deze gehaald, die kan alles aan.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:12:52 #258
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29511951
    [TR] Psp game Wipeout Pure [TR]

Xbox 360 <> Psp
    quote:
    The audience bellowed when Microsoft showed PSP as a connectivity device for the Xbox 360 on a slide during their Electronic Entertainment Expo press conference, but it wasn't just laughs. An Xbox 360 development kit has fallen into the hands of PSP Vault user 'misterDNA', who quickly hooked the handheld up.

The PSP connects to Xbox 360 like any other USB device, and once the machine recognizes the PSP, you're able to browse stored images at full screen and stream MP3 files stored on the memory stick. That's the extent of the PSP/Xbox 360 connectivity, but you can't do anything like that with your PlayStation 2.

Including support for PSP at all is a humorous (and respectful) nod from the company constantly bashed by critics and courts for unfairly alienating competition in various markets. True as that might be, in this case, Microsoft's the first kid on the block with hardware natively supporting PSP's multimedia functions.

Now, if only there was a hack letting you watch UMD movies on your TV...

[ Bericht 81% gewijzigd door MMaRsu op 09-08-2005 03:51:47 ]
    pi_29516900
    Zo te zien maakt het voor de Xbox 360 dus geen reet uit wat voor USB device je er op aansluit, als het maar een te lezen bestandsformaat is. Pretty cool
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
      dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:19:48 #260
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_29517801
    Goed voor mekaar
    pi_29521424
    Toch maar die router gehaald waar ik het net over had, kan ik ook meteen internetten als ik de PSP heb en tegen die tijd zal 2.0 ook wel weer gekraakt zijn

Hoe bevalt dat Portable TV eigenlijk, wat kan je er nou eigenlijk mee

-edit-

Zojuist gelezen dat die router WEP en WPA trekt, dus dat probleem is ook weg

[ Bericht 24% gewijzigd door gamecube_master op 09-08-2005 16:43:42 ]
      donderdag 11 augustus 2005 @ 14:17:36 #262
    46045 mikando18
    stop drop rofl
    pi_29559593
    PSP krijgt aardig op zijn flikker door de OPM nog wel
    quote:
    The PSP has traveled the spectrum of being hailed as the greatest piece of hardware since the introduction of the original PlayStation to being treated like a Goodwill store where developers drop off bare-bones ports and shoddy, old games. Since the release of the PSP on March 24, 2005, to the time of this writing, there have been approximately 30 games released, 17 of which were released during the launch window. Around 10 or so of the games available could be considered ports of PlayStation 2 games, which is about one-third of the entire PSP library. And if you work out the math with the number of games released since the launch period, it comes out to less than one PSP game release per week - .76 games to be exact.

Even though there’s always a slow period after the launch of new hardware, that’s still not a lot of games for a platform that’s supposed to change the face of portable gaming. What’s even sadder is that those figures don’t actually take into account the games that are worth buying. Out of the 30 games released as of press time, nine have received scores of four or above from OPM. That’s not too bad until you consider that 14 games have scored a three or lower, tipping the balance in favor of mediocrity.

But as far as potential PSP customers were concerned, it was easy to buy into what Hirai and third-party developers were saying before the PSP launched. It seemed like everything the PSP came in contact with would instantly turn into gaming gold. “These are not ports,” Warren Wall, executive producer and head of EA’s Team Fusion, told OPM back in January 2005. “That’s not what we’re after. We want something that’s compelling and new, but we do have great franchises, and we want the experiences on PSP.” While EA succeeded in delivering a somewhat original take on its Need for Speed franchise with Rivals, the other five of its six launch games essentially turned out to be either toned-down ports (thus qualifying them as “original”) or just ports with a few extra minigames thrown in the mix.

But EA is hardly the only culprit. Sony’s own first-party teams are just as guilty. Early versions of 989 Studios’ PSP baseball game still featured the color-coded DualShock button icons shortly before it was released. Capcom’s Darkstalkers is a port of a Dreamcast collection, just with a new survival mode and a few extras thrown in. Tony Hawk’s Underground 2 Remix features four new levels and some added multiplayer options, but most of its content is from the PS2 version of the game. The list goes on, but the point is that most PSP games simply weren’t built from the ground up; many publishers just wanted (or needed) to cash in on what would undoubtedly be an incredible hardware launch.

But it wasn’t. At least, not as incredible as it was expected to be. American Technology Research conducted a survey of 150 retailers as a barometer of PSP sales during its launch period. Only 50 of the 150 retailers reported that their shipments of PSPs had sold out. Sony’s own numbers reported that 602,000 units out of a million-unit shipment were sold, falling in line with results from the survey. Still, industry analysts were optimistic. “We think the PSP will be the dominant handheld gaming device in two years,” says USB analyst Mike Wallace in his Video Game Industry Overview. Of course, anything can happen in two years, but if there continues to be a trickle of releases, let alone quality releases, then chances of the PSP assuming that role are pretty slim."
    Auch
    push it to the limit
      donderdag 11 augustus 2005 @ 14:32:32 #263
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29559879
    Maar, hij verkoopt wel aardig in de US op dit moment, en dat is uiteindelijk het belangrijkste
    pi_29559889
    Wachten op de Europese lancering. Wellicht wordt het games aanbod dat beter en origineler.

Ik ben het eerlijk gezegd wel eens met het artikel. Het is allemaal een beetje mager tot nu toe.
      donderdag 11 augustus 2005 @ 14:54:34 #265
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29560263
    quote:
    Op donderdag 11 augustus 2005 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
    Wachten op de Europese lancering. Wellicht wordt het games aanbod dat beter en origineler.

Ik ben het eerlijk gezegd wel eens met het artikel. Het is allemaal een beetje mager tot nu toe.
    "Post launch depressie". Elke console heeft dat, bij de PSP duurt het alleen ff 2 maandne te lang
    pi_29560356
    quote:
    Op donderdag 11 augustus 2005 14:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
    "Post launch depressie". Elke console heeft dat, bij de PSP duurt het alleen ff 2 maandne te lang
    Hopelijk stilte voor de storm en barst het geweld los na de Europese lancering.

Laten we het hopen. Op dit moment gebruik ik mijn PSP alleen als mp3 speler
      donderdag 11 augustus 2005 @ 15:51:54 #267
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29561351

Zal wel niet te linken zijn mgoed
      donderdag 11 augustus 2005 @ 16:06:12 #268
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_29561616
    Wat een prijzen ook echt he Gemiddeld 50 euro Import zijn ze 30? 35? UMD films ook even duur als DVD's

Ik ben echt benieuwd hoe alles gaat lopen hier in NL/EU
    pi_29561662
    quote:
    Op donderdag 11 augustus 2005 15:51 schreef MMaRsu het volgende:
    [afbeelding]

Zal wel niet te linken zijn mgoed
    Zit dat bij de folders of is het een blad wat je moet kopen?
      donderdag 11 augustus 2005 @ 16:13:51 #270
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29561723
    Heb het van iemand van Telenet
    pi_29562550
    quote:
    Op donderdag 11 augustus 2005 16:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Wat een prijzen ook echt he Gemiddeld 50 euro Import zijn ze 30? 35? UMD films ook even duur als DVD's

Ik ben echt benieuwd hoe alles gaat lopen hier in NL/EU
    Zal wel een stuk meer dan 50 euro worden, voor een DS game durven ze ookal 45 euro te vragen dan zullen ze voor de PSP vast wel 55 euro of meer gaan vragen.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
      donderdag 11 augustus 2005 @ 18:17:53 #272
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_29563214
    Stelletje dieven!
    pi_29564136
    Kan je trouwens ook muziek luisteren tijdens het internetten?
      donderdag 11 augustus 2005 @ 19:41:16 #274
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_29564776
    quote:
    Bron: Tweakers.net

'Sony's PSP wordt videofoon'

Een vraaggesprek met een chief engineer van Sony lijkt erop te wijzen dat de browser waar de PlayStation Portable vorige maand mee werd uitgerust, nog maar het begin is van een reeks interessante nieuwe features voor het mobiele spelcomputertje. Met de onlangs uitgebrachte firmware kunnen PSP-bezitters nu rechtstreeks films van het internet downloaden - streaming video en tweewegcommunicatie zijn dan een logische volgende stap, vertelt Izumi Kawanishi in interview met het blad Famitsu. Voor de real-time consumptie van video zou wel een vorm van DRM nodig zijn om het aanbieden van content rendabel te maken.

De bestaande WiFi-functionaliteit zou het apparaatje bovendien in staat stellen om eenvoudig met andere gebruikers in contact te komen - de PSP mist alleen nog een camera en een microfoon. Hoewel de PSP momenteel internettoegang en een browser heeft, is de e-mailfunctionaliteit beperkt tot webmail. Liever dan een mailclient in te bouwen, zou Sony een stapje overslaan en meteen een chatclient inbouwen die van beeld en geluid gebruik kan maken. Veel ingewikkelder dan geschreven mailtjes zou dat niet zijn, tenslotte heeft het mobiele spelcomputertje ook daar extra hardware voor nodig.
    pi_29577791
    Is er nou nog verschil (behalve de firmware) tussen de US/JAP/EU-versies van de PSP?

Stel ik koop een non-EU PSP, kan ik dan nog wel gewoon de
    spellen/films welke hier gaan worden verkocht spelen/kijken?
    Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
    pi_29577899
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 10:21 schreef Alfa145 het volgende:
    Is er nou nog verschil (behalve de firmware) tussen de US/JAP/EU-versies van de PSP?

Stel ik koop een non-EU PSP, kan ik dan nog wel gewoon de
    spellen/films welke hier gaan worden verkocht spelen/kijken?
    Films zijn regiogebonden met hetzelfde schema als dvd's, echter zijn UMD's niet CSS beveiligd.
    Het schijnt dat de games het niet zijn, maar toch staat er een regiocode op elke cover. Afwachten dus.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29578249
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 10:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Films zijn regiogebonden met hetzelfde schema als dvd's, echter zijn UMD's niet CSS beveiligd.
    Het schijnt dat de games het niet zijn, maar toch staat er een regiocode op elke cover. Afwachten dus.
    Hmm, dan wacht ik maar op een EU-PSP.
    Wel jammer, had graag wat homebrew willen kunnen draaien..
    Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
    pi_29578442
    Zijn die discs nou al zelf te fikken?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_29578541
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 11:03 schreef American_Nightmare het volgende:
    Al een UMD brander gezien dan? Misschiend dat je een IOMega Click-It een beetje kan omtoveren
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:11:42 #280
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_29578556
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 11:03 schreef American_Nightmare het volgende:
    No way, dude.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:47:14 #281
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29578839
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 10:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik kan gewoon US games op mijn JAP PSP spelen.
    JAP is dezelfde regio als EU met DVD's. Of dit ook voor UMD's gaat gelden is nog even afwachten.
    pi_29579113
    Maar de PSP kan wel dat kleine formaat DVD lezen?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_29579242
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 12:17 schreef American_Nightmare het volgende:
    Maar de PSP kan wel dat kleine formaat DVD lezen?
    de PSP leest UMD's en dat zijn dit soort dingen

Verder kan er ook nog een memorystick duo in, maar niks anders.
    pi_29579444
    Oh oke. Dat verklaart ook meteen waarom ie niet verkoopt dan. Er ligt juist een gigantische markt voor homebrew en het relatief eenvoudig kopieerbaar zijn van spellen zorgt alleen maar voor een groter marktaandeel. Zie de xbox en PS2 tov de Gamecube.
    Ik pas nog maar voor de PSP dan. Hoewel spellen wel op (te dure) memorysticks te zetten zijn zie ik.
    pi_29581758
    Ja alleen een groot marktaandeel hebben omdat iedereen je games zonder moeite kan branden heb je ook weinig aan want op die games zit juist de winst, op de console maken ze alleen maar verlies.

Marktaandeel van xbox en gc is trouwens evengroot (allebei ongeveer 15%).
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_29583294
    Maar MS stapt net die markt in en de Nintendo zit er al jaaaren.

Veel mensen die spellen kopieeren hebben ook wel originele exemplaren. Die mensen hadden waarschijnlijk nooit een console gekocht als er niets te kopieeren viel.

Maar ja zo vervallen we weer in de oude warez discussie waarbij mijn standpunt is dat zonder illegaal kopieeren bijv Microsoft nooit zo groot was geworden. Het is niet zo zwartwit als de meeste gamers hier denken; illegaal kopieeren heeft ook zeker zijn voordelen voor alle fabrikanten. Waarom versloeg Unreal Quake 3 destijds ruimschoots qua populariteit? Niet alleen omdat het een veel beter spel was.
    pi_29583448
    Natuurlijk zijn er voordelen te bedenken van illegaal kopieren in markten met netwerk effecten, met name in het begin van de levenscyclus. Maar het feit dat er tegenwoordig zoveel aandacht is van bedrijven en instanties tegen het illegale kopieren (denk aan initiatieven als steam, windows activatiecodes etc.) laat wat mij betreft zien dat het per saldo een negatief effect blijkt te hebben. Maar je hebt gelijk dat je het niet zwart/wit kunt bekijken.
    pi_29583997
    waar kan ik demo's downloaden voor op mijn memorystick (1gb)
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:56:03 #289
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29584543
    Niet
    pi_29590800
    Is dit nou een filmpje van een PSP waarop windows draait?

http://www.putfile.com/media.php?n=PSPXP
    pi_29591316
    zou wel tof zijn
    pi_29601885
    OMG, windows op een PSP, hoe friggin zinloos. Briljant dat wel, maar ja, wat moet je er in godsnaam mee. MSNen op je PSP
    &lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
    &lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
    Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
    pi_29601976
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 13:45 schreef Morthill het volgende:
    OMG, windows op een PSP, hoe friggin zinloos. Briljant dat wel, maar ja, wat moet je er in godsnaam mee. MSNen op je PSP
    Je hebt er inderdaad weinig aan, maar ik wind het wel knap dat ze het voor elkaar hebben gekregen.
    (als het geen fake is natuurlijk)
    pi_29602721
    met computers weet ik hetgeen ik wil weten, de PSP is voor mij helaas op het moment onbereikbaar, maar ik heb een paar vragen die waarschijnlijk veel typwerk kosten, heel makkelijk zijn maar waar ik de link mis.

vraag 1: Hoe werkt dat internet erop? Ik neem aan dat je een wireless router nodig hebt, maar ik lees dat je een filmware 2.0 update. Maar installeren jullie dan de router daarop? En kan ik bijvoorbeeld op school internetten via mijn eigen internet?

vraag 2: Bij een wireless link van een spel, moeten beide spelers dan dat spel hebben?

vraag 3: Mensen die 'em nu hebben hebben er dus een uit Japan neem ik aan? Maar hoe kopen jullie dan games? Ook via Japan? Of zijn de spellen die je bij Dixons haalt ook goed (en dus geen PAL/nogwat dinges)
    Meerdere vragen zullen waarschijnlijk volgen
    hoop dat iemand ze wil en kan beantwoorden

[ Bericht 12% gewijzigd door De_Warme_bakker op 13-08-2005 14:40:28 ]
    pi_29607725
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 14:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
    met computers weet ik hetgeen ik wil weten, de PSP is voor mij helaas op het moment onbereikbaar, maar ik heb een paar vragen die waarschijnlijk veel typwerk kosten, heel makkelijk zijn maar waar ik de link mis.

vraag 1: Hoe werkt dat internet erop? Ik neem aan dat je een wireless router nodig hebt, maar ik lees dat je een filmware 2.0 update. Maar installeren jullie dan de router daarop? En kan ik bijvoorbeeld op school internetten via mijn eigen internet?

Je moet idd een wireless router hebben of een kaartje in je PC die 802.11G heeft. Een router is wel wat handiger omdat je daar nooit je PC aan voor moet hebben staan als je online wil gaan met je PSP wat dus wel het geval is met een kaart. De webbrowser van Sony zelf (er zijn ook webbrowsers die je kan downen die niet van Sony zijn) kan je op je PSP zetten door de nieuwste firmware, 2.0, op je PSP te zetten door hem op je memory stick te plaatsen (je krijgt er één bij en je kan ook een grotere halen). Je kan dit doen door je PSP met een USB-kabel aan je PC te connecten of via je wireless netwerk met een router.

Je kan niet op je school Internetten met je eigen Internet tenzij je school aan de overkant van de straat is, wireless routers hebben een beperkte uitzendkracht en kun je alleen internetten ermee in of net buiten je huis. Als je school nou van zich zelf een Wireless netwerk heeft dan kan je er wel mee online daar

vraag 2: Bij een wireless link van een spel, moeten beide spelers dan dat spel hebben?

Dat ligt aan het spel, met bepaalde spellen kan jij of degene waar je tegenspeelt het spel (tijdelijk) downloaden en dus mee doen aan een multiplayer game.

vraag 3: Mensen die 'em nu hebben hebben er dus een uit Japan neem ik aan? Maar hoe kopen jullie dan games? Ook via Japan? Of zijn de spellen die je bij Dixons haalt ook goed (en dus geen PAL/nogwat dinges)

De mensen die hem al hebben, hebben de PSP uit Japan of Amerika (VS en Canada). De PSP is regiovrij en daar kan je alle games uit alle continenten mee afspelen. Alleen als je een UMD film wil halen zal je als je een Amerikaanse versie van de PSP hebt de films van hier niet afspelen. Je kan als je dacht ik een Japanse hebt wel Europese films afspelen.
    Nog even als reminder, vanavond de eerste PSP reclame op Talpa. Ik dacht meteen de eerste reclame
      zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:24:59 #296
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29607761
    Hoe kan ik Talpa herkennen? Ik heb gister al ff gezocht op m'n tv, maar ben niks tegengekomen

Ik heb wel gewoon kabel dus...Owja woon in Assen
    pi_29607923
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 18:24 schreef MMaRsu het volgende:
    Hoe kan ik Talpa herkennen? Ik heb gister al ff gezocht op m'n tv, maar ben niks tegengekomen

Hij komt op de zender waar nu Nickelodeon op zit. Nickelodeon zal vanaf nu alleen nog maar 's ochtends en 's middags te zien zijn en Talpa begint om 19.30 (eerste uitzending begint iig om die tijd).
    pi_29608155
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 18:24 schreef MMaRsu het volgende:

Verkeerde topic

Het zit op Nickelodeon, maar je kunt het hier ook live streamen
    (eerste uitzending begint om 20.00)
      zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:54:19 #299
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29608409
    Cool, nu kan ik die psp commercial zien
    pi_29610216
    gamecube_master: bedankt!
      zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:15:56 #301
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_29610361
    Leuke reclame!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')