quote:Op zondag 24 juli 2005 18:00 schreef Yankee_One het volgende:
Online gaat nog niet, tegen je vrienden kan je al wel Ridge Racer, Wipeout en ik dacht ook Lumines spelen via Wi-fi. Wel allemaal een exemplaar hebben dacht ik.
quote:Op zondag 24 juli 2005 18:14 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb toch echt al een keer online gespeeld met Twisted Metal...
quote:Op zondag 24 juli 2005 23:19 schreef Masegate het volgende:
Wat is het nou? Ik begrijp uit het eerste bericht dat er nog geen publieke servers zijn waar je kan inloggen om multiplayer games te spelen. Uit het 2e bericht begrijp ik dat dat WEL kan?
Wie verlicht mij???
Dus maar ff wachten op iemand die ons alles kan verklaren...quote:Op zondag 24 juli 2005 23:57 schreef H.Flick het volgende:
Bij Twisted Metal Head On heb ik toch echt publieke servers gevonden om op te spelen. Ik kan het alleen niet meer controleren omdat ik het spel niet meer heb
Bron: Fok Gamesquote:Sony heeft donderdag verklaard dat ze een software upgrade beschikbaar zullen stellen met een online web browser voor de PSP. Je kon al eerder via een truc surfen over het internet met de PSP, maar binnenkort kan het dus ook op een normale manier. De gratis update zal volgende week al uitkomen in Japan, maar wanneer de rest van de wereld aan de beurt is is nog niet bekend.
Het zit zo... De nieuwe firmware voor de PSP (versie 2.0) zal een aantal nieuwe functies toevoegen aan het apparaat. Eén van die nieuwe functies is een web browser. Als je al een PSP in je bezit hebt, dan kun je deze firmware upgrade gratis uitvoeren op verschillende manieren.quote:Op maandag 25 juli 2005 00:36 schreef Masegate het volgende:
Dus maar ff wachten op iemand die ons alles kan verklaren...
De vraag is of ik wel WIL upgraden, ik heb nu firmware 1.5 en dat wil ik voorlopig nog even zo houden. Ik ben nu veel te blij met ScummVm en andere emulators voor de psp, of ben ik de enige die daar zo over denkt?quote:Op maandag 25 juli 2005 01:55 schreef P-Style het volgende:
Het zit zo... De nieuwe firmware voor de PSP (versie 2.0) zal een aantal nieuwe functies toevoegen aan het apparaat. Eén van die nieuwe functies is een web browser. Als je al een PSP in je bezit hebt, dan kun je deze firmware upgrade gratis uitvoeren op verschillende manieren.
Er is toch niemand welke je verplicht te upgradenquote:Op maandag 25 juli 2005 09:35 schreef NutKees het volgende:
[..]
De vraag is of ik wel WIL upgraden, ik heb nu firmware 1.5 en dat wil ik voorlopig nog even zo houden. Ik ben nu veel te blij met ScummVm en andere emulators voor de psp, of ben ik de enige die daar zo over denkt?
Vast niet.quote:Op maandag 25 juli 2005 09:37 schreef NutKees het volgende:
Nee, dat zeg ik toch ook niet. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die graag homebrew draait.
Nee, hoor, heb een v1.00 JAP versie en zal voorlopig zeker niet gaan upgraden. De webbrowse van WipeOut voldoet voorlopig nog wel ff. Daarnaast komt dat ik, als ik al per se mobiel wil internetten wel m'n telefoon gebruik of m'n PDA... Ik ben voorlopig veel te blij met allerlei mogelijkheden die ik kwijtraak als ik inderdaad een upgrade zou uitvoeren. Voorlopig zie ik niet in waaorm ik het wel zou doen. En 'verplicht' upgraden is voorlopig ook nog niet echt aan de orde...quote:Op maandag 25 juli 2005 09:37 schreef NutKees het volgende:
Nee, dat zeg ik toch ook niet. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die graag homebrew draait.
Ik kreeg die Spiderman2 UMD er gratis bij, maar ik vind het maar niks. 2 uur naar zo'n schermpje staren en je PSP vasthouden, krijg ik overal krampen van.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Vandaag mijn eerste UMD film besteld via Amazon.com. Ik ben erg benieuwd of het een beetje kijkbaar is. Heeft iemand al ervaring met het bekijken van officiële UMD films?
Jawel hoor.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:20 schreef Ni3L50L het volgende:
En 'verplicht' upgraden is voorlopig ook nog niet echt aan de orde...
quote:Op maandag 25 juli 2005 10:50 schreef NutKees het volgende:
Ik kreeg die Spiderman2 UMD er gratis bij, maar ik vind het maar niks. 2 uur naar zo'n schermpje staren en je PSP vasthouden, krijg ik overal krampen van.
Shit, daar vraag je me zowat. Voor zover ik het me kan herinneren gedraagt die UMD zich gewoon als een DVD. Dus met subs (frans en engels volgens mij) en extra's (maar vraag me niet welke). Kwaliteit van het beeld vond ik echt behoorlijk goed voor zo'n klein scherm, maar je moet natuurlijk geen TV/DVD kwaliteit verwachten.quote:Op maandag 25 juli 2005 11:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]En hoe is de beeld- en geluidskwaliteit? Heb je bijvoorbeeld nog last gehad van na-ijlende beelden tijdens een snelle scène? Hoe waren de ondertitels? Zaten er nog extra's op de disc?
Dank je voor de snelle reply. Ik ben vooral benieuwd naar het geluid. Of de soundtrack en de dialogen een beetje goed uit de verf komen. De helderheid van het scherm vind ik voldoende voor video; Ik heb al een voorproefje gehad met Need For Speed Underground: Rivals. Daar zitten twee videoclips in.quote:Op maandag 25 juli 2005 11:48 schreef NutKees het volgende:
Shit, daar vraag je me zowat. Voor zover ik het me kan herinneren gedraagt die UMD zich gewoon als een DVD. Dus met subs (frans en engels volgens mij) en extra's (maar vraag me niet welke). Kwaliteit van het beeld vond ik echt behoorlijk goed voor zo'n klein scherm, maar je moet natuurlijk geen TV/DVD kwaliteit verwachten.
Het geluid is erg goed imo, vooral met oordopjes in.quote:Op maandag 25 juli 2005 11:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dank je voor de snelle reply. Ik ben vooral benieuwd naar het geluid. Of de soundtrack en de dialogen een beetje goed uit de verf komen. De helderheid van het scherm vind ik voldoende voor video; Ik heb al een voorproefje gehad met Need For Speed Underground: Rivals. Daar zitten twee videoclips in.
Nope, dat hoeft niet. Voorlopig niet in ieder geval, tenzij men functionaliteit gaat inbouwen die alleen vanaf een specifieke firmware versie beschikbaar is.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Als je Coded Arms zou kopen, moet je toch echt naar 1.5 upgraden.
Het moet wel, omdat de PSP anders het spel niet opstart. Ongetwijfeld is dat bij een illegale versie niet zo, maar daar hebben we het niet overquote:Op maandag 25 juli 2005 12:26 schreef Ni3L50L het volgende:
[..]
Nope, dat hoeft niet. Voorlopig niet in ieder geval, tenzij men functionaliteit gaat inbouwen die alleen vanaf een specifieke firmware versie beschikbaar is.
Is dat zo?quote:Op maandag 25 juli 2005 12:35 schreef Ni3L50L het volgende:
En binnenkort zit er toch een FireFox versie aan te komen voor de PSP.
Ja, dan staan de goede folders er meteen opquote:Op maandag 25 juli 2005 14:08 schreef Yankee_One het volgende:
Ik krijg van de week mijn Pro Duo 512MB stick binnen. Moet ik deze gewoon formateren via het PSP menu, zoals dat ook moest met de 32MB stick die in het value pack zit?
Anders download je een van de trailers die voor PSP beschikbaar zijn:quote:Op maandag 25 juli 2005 11:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dank je voor de snelle reply. Ik ben vooral benieuwd naar het geluid. Of de soundtrack en de dialogen een beetje goed uit de verf komen. De helderheid van het scherm vind ik voldoende voor video; Ik heb al een voorproefje gehad met Need For Speed Underground: Rivals. Daar zitten twee videoclips in.
Die heb ik al gedownload, maar heb geen ruimte meer vrij op mijn 32MB stickyquote:Op maandag 25 juli 2005 14:32 schreef Ni3L50L het volgende:
Anders download je een van de trailers die voor PSP beschikbaar zijn:
Wedding crashers, Domino of A history of violence, dan krijg je wel een beetje een idee van beeld en geluidskwaliteit.
Als dat gebeurt koop ik 'm direkt, ik ga 3 september op vakantie dus het zou wel mooi zijn als ik dan GT4 kan spelenquote:Op maandag 25 juli 2005 19:22 schreef MIster911 het volgende:
Ik zie hier iets interresants op IGN : http://psp.ign.com/release/ namelijk dat Gran Turismo 4 Mobile op 1 september utkomt. Ik hoop dat het ook geld voor Europa.
Ik verwacht geen witte PSP in Europa. Wit is echt een "Japanse kleur" voor Sony consoles. Zowel de grote als de kleine PS2 zijn in Japan ook al in het wit uitgebracht. Europa is het continent dat de zilveren Sony consoles krijgt en ik denk dat er ook nog wel een zilveren PSP in Europa zal verschijnen.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:40 schreef Masegate het volgende:
Stiekem vind ik die witte PSP mooier dan de zwarte. Is er nog totaal geen nieuws over een eventuele release datum van de witte in Europa???
Hoe moeten wij dat wetenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:13 schreef Masegate het volgende:
Over dat reserveren van die dingen nog een paar vraagjes:
Als ik niet reserveer, ben ik dan gedoemd om lang te moeten wachten na 1 september?
Als ik nu nog reserveer, heb ik dan nog wel een exemplaar op 1 september?
Als ik niet reserveer, en op 1 september alles weg is, hoe lang zou het dan denken jullie duren voor er een nieuwe lading komt?
Ik weet niet of er speciaal een japanner tot 12 uur op kantoor blijft om even een firmware op de ftp te uploadenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:22 schreef Nichevo het volgende:
Nog ruim drie en n half uur dus
quote:a program that is said to control Sony Wega TV’s as well as being able to turn a PS2 ( the slim one) on and off.
Heb je de rest van de topic al gelezen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:16 schreef MMaRsu het volgende:
Is 2.0 er al?
Eerst Lumines helemaal uitspelenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:16 schreef MMaRsu het volgende:
Is 2.0 er al?
Sorry hoor...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe moeten wij dat weten
Ik kan nog steeds niet in de toekomst kijken
jaquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Heb je de rest van de topic al gelezen?
Ja dat moet ik nog doen, maar mijn score komt steeds niet veel hoger dan 120.000quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Eerst Lumines helemaal uitspelen![]()
Nee het is bij ons om 12 uur geloof ik, bij japan is het dan 8 uur later ofzoquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:22 schreef Nichevo het volgende:
Nog ruim twee en n half uur dus
NIEMAND weet toch de beschikbaarheid op 1 september?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:45 schreef Masegate het volgende:
[..]
Sorry hoor...Ik kan toch ook niet weten dat niemand dat weet. Dat ik geen flauw idee heb hoe al dat gereserveer gaat, wil toch niet zeggen dat NIEMAND het weet...
WipeOut Purequote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat bedoel je met WOP eigenlijk superfruitig?
coolquote:Op woensdag 27 juli 2005 08:29 schreef SuperFruitig het volgende:
ik post dit vanaf mn psp!
Jahaa!quote:
Ik zal 'm vanavond eens downloaden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 08:35 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Jahaa!oftewel het werkt als een tiet! En t ziet er goed uit! Nu alleen nog een pagedown knop en dan is het echt handig. Nu moet je ff je omlaagknop inhouden en dan scrolltie naar beneden. Maar het is handig
het slaat zelfst passwords op bij te favourites enzo
de vraag wordt nu, welke theme heb jij ?ik heb op t moment die donkerblauwe, een wallpaper vind ik maar vervelend eigenlijk
En het stiekeme gedoe van maximaal 500 keer opladen er uit slopen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:32 schreef SuperFruitig het volgende:
stiekem moesten ze een batterij maken die langer meegaat dan 5 uur![]()
Dit is niet het maximale. De UMD schijven hebben een beter kwaliteit dan de MP4 previews.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:32 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
WipeOut Pure
Aha, puur om zichzelf in te dekken. Is opzich ook wel logisch. En verder vind ik de homebrew ook nog niet zo HEEl aantrekkelijk. Wat je zegt: Veel verschillende programmas, veel gehannes en weinig goeie uitleg. Verder weet je ( en weten de makers zelf ) vaak niet eens wat voor schade je aan kan richten.
Nee geef mij voorlopig maar de legale firmware en als sony door blijft gaan met deze te verbeteren ( bijvoorbeeld browsers enzo) dan hou ik het al helemaal legaal.
Ik vind het goed dat ze meer opties toekennen aan het toch al o zo schone apparaat
stiekem moesten ze een batterij maken die langer meegaat dan 5 uur![]()
Ik heb net die 3 DVD previews gedownload en bekeken maar t viel me eigenlijk tegen. Het is niet veel beter dan een omgezette episode van Mythbusters die ik uit mn psp video9 pers. Is dit echt de MAX kwaliteit wat op zon UMD staat ? lijkt mij niet toch?
Verder vraag ik me af in welke map ik mp3's en fotos moet gooien, ik kan op de een of andere manier alleen filmpjes zienik doe iets fout, ik doe iets fout
dat is zo? of dat zeggen ze?quote:Op woensdag 27 juli 2005 08:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
En het stiekeme gedoe van maximaal 500 keer opladen er uit slopen.
Dat lijkt me onzinnig, daarbij wisselt het ook steeds. Eerst was het nog 1000 keer... Dus, stel dat ik m'n PSP eigenlijk altijd aan de lader zou hebben, dan kan ik hooguit 500 keer de PSP aan het stroom leggen?quote:
Dat het kon (met de oudere firmwares) is wel bekend, het hoe ben ik nog niet helemaal uitquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:18 schreef Slomy het volgende:
Vanmiddag is een vriend van me langs geweest. Die heeft even lumines en wipe-out op m'n memory-stick gezet. Wist niet eens dat dat kon, maar de games zijn gewoon helemaal te spelen. Hij zelf had ook nog coded arms erop staan.
Zelf ben ik nu eigenlijk aan het wachten op gt mobile en die lotr tactics. Eigelijk hoop ik stiekem dat er nog een paar 'tactische' spellen aan zitten te komen.
Ik wist dus niet dat het kon. Snapte ook helemaal niet hoe hij het voor elkaar kreeg, terwijl ik zo'n dingen normaal toch wel op z'n minst een beetje kan volgen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat het kon (met de oudere firmwares) is wel bekend, het hoe ben ik nog niet helemaal uit
Yup, verkeerde naamquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:27 schreef H.Flick het volgende:
Dat spel heet toch Flight of the Amazon Queen? Of is dat iets anders?
ik test m right awayquote:Op woensdag 27 juli 2005 20:10 schreef MMaRsu het volgende:
en deze dan?
http://boston.e-messenger.net/light/
JAAAA!!!!!1111 JAJAJAquote:
Ja net getest, is echt vet!quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:58 schreef H.Flick het volgende:
Kan ik die 2.0 firmware ook installeren op een US PSP of is het echt alleen een JAP firmware?
have patience my sonquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Browser is leuk, maar ik vind het wel een beetje jammer dat hij geen CSS begrijpt (divjes ed) sites welke zo zijn opgebrouwd maakt ie een zooitje van
Ze fixxen het wel nog bij sony, ik heb er dit keer vertrouwen inquote:
Ja leuk, maar ze brengen een browser uit. Voor internet neem ik derhalve aan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:25 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ze fixxen het wel nog bij sony, ik heb er dit keer vertrouwen inEr komen heuze websites die puur gemaakt zijn voor de psp! Demo's! Downloadble Content! Plaatjes! Ik heb er vertrouwen in
Jaaa !
Misschien 2.1 ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ze brengen een browser uit. Voor internet neem ik derhalve aan.
Breng dan in ieder geval een browser uit welke CSS en XHTML ondersteunt (aangezien javascript wel ondersteunt is)
quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:28 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Misschien 2.1 ?Ik bedoel dat ze dus blijkbaar er aan aan t werken zijn. Dus het komt waarschijnlijk alllemaal nog, we moeten gewoon wachtten
tevreden zijn met wat je hebt ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als het nog niet compleet is moet je het niet aanbieden.
Een browser welke de standaarden niet ondersteunt is nutteloos.
Kinderhand is snel gevuldquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:33 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
tevreden zijn met wat je hebt ?![]()
hehe cool, dat is best wel tofquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:20 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
have patience my son
ik heb op verzoek een heel matig en kwalitatief erg bagger filmpje met 1 hand low budget webcam en 1 hand psp. Dus het ziet er slecht slecht uit, maar het werkt wel
Klikkerdeklik
ow en ja, ik drukte opt verkeerde knopje
quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:39 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Je kocht je psp om te gamen, en nu kun je er op internetten.
Waar zit dan het probleem ?
Mja als je het zo ziet. Your loss i guess...quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
![]()
Je kocht je auto om mee te rijden. NU krijg je er een aanhanger bij, wel met 1 wiel, wat is nu je probleem.
Wat heb ik aan halve kadootjes?
hoogstens een zachte band, want je kan wel gewoon rijden met de sony-aanhangerquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
![]()
Je kocht je auto om mee te rijden. NU krijg je er een aanhanger bij, wel met 1 wiel, wat is nu je probleem.
Wat heb ik aan halve kadootjes?
Mijn wat?quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:45 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Mja als je het zo ziet. Your lost i guess...
Ik niet, dat kan ik verdorie op mijn mobiele telefoon ook.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:46 schreef MMaRsu het volgende:
pff komop swets. Je kan er op een hoop sites toch gewoon mee internetten? Je kan er zelfs mee msn'en! Ik vind dat al een hele prestatie.
Er werd ook van te voren duidelijk gemaakt dat er een beperking in zat. Terwijl er nu 'een webbrowser' wordt gepresenteert.quote:De Psp ondersteunde toch eerst ook niet Avi's e.d? Daar heb ik je ook niet over zien zeiken hoor.
Een heeeeeeeeeeeeele zachte bandquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:46 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
hoogstens een zachte band, want je kan wel gewoon rijden met de sony-aanhanger
Ah, dan geef mij die browser maarquote:Op woensdag 27 juli 2005 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
WiFi Protected Access
Een draadloze encryptie methode welke veiliger is dan WEP
Totdat je buurman via jouw wifi netwerk aan het DOSSEN isquote:Op woensdag 27 juli 2005 22:01 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ah, dan geef mij die browser maar
Oh, believe me, mn buurman alsmede de rest van het hele dorp is zo achterlijk dat ze mn paswoord nog niet zouden raden al tekende ik het op een groot karton en sloeg ze daarmee in het gezicht.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Totdat je buurman via jouw wifi netwerk aan het DOSSEN is
Dat zegt nog steeds niets.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:05 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Oh, believe me, mn buurman alsmede de rest van het hele dorp is zo achterlijk dat ze mn paswoord nog niet zouden raden al tekende ik het op een groot karton en sloeg ze daarmee in het gezicht.
Verder heb ik ff checken... 5 unprotected wifi kanalen hier lopen
Ik heb 128-bit WEP keyquote:Op woensdag 27 juli 2005 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zegt nog steeds niets.
Een open wifi netwerk kan misbruikt worden.... op jouw naam
|-| /-\ >< 0 |? 5 ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, WEP is ongeveer de meest eenvoudig te kraken security op de markt
Het is wireless. Ze hoeven niet op je stoep te staan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:32 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Dat ik nou niet meteen heel GOT aan hackers op mn stoep verwacht, zegmaar.
Een 'hacker' uit amsterdam 'hackt' mn wifi hier in t zonnige limburg ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is wireless. Ze hoeven niet op je stoep te staan.
Maar wat jij wil.
Zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:35 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Een 'hacker' uit amsterdam 'hackt' mn wifi hier in t zonnige limburg ?
Ik heb de afgelopen tijd een beetje geoefend. Gemiddelde score bij challenge mode is nu zo'n 6 a 700K.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:07 schreef MMaRsu het volgende:
Ja dat moet ik nog doen, maar mijn score komt steeds niet veel hoger dan 120.000
Als het precies dezelfde security/technologie is als op een PS2, dan lijkt me dat een vrij zinloze zet van Sony. PS2 is immers ook al jaren gekraakt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:42 schreef Ni3L50L het volgende:
Verder heeft Sony DNAS toegevoegd, het systeem dat al enige tijd op de PS2 ingezet wordt zorgt voor nog meer beveiliging.
Nee, het is naar verluid een aangepaste versie. En DNAS voor PS2 is slechts gedeeltelijk gekraakt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als het precies dezelfde security/technologie is als op een PS2, dan lijkt me dat een vrij zinloze zet van Sony. PS2 is immers ook al jaren gekraakt.
En nu niet allemaal over modchips gaan lullen ineens aub
Dat moet zeker kunnen ja!quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:13 schreef MIster911 het volgende:
kan ik wel met mijn wireless livebox van wanadoo internetten op psp? zo ja dan ben ik in de 7e hemel
Je gametop 3 bestaat uit 2 spellenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:11 schreef MMaRsu het volgende:
Omg ScummVM werkt bij mij. Wat heerlijk, ik speel nu de Monkey Island 3 demo van de ScummVM site ( dit mag wel toch, gewoon legale demo etc...) !
"Are you wearing a fake beard? "
"No I'm not!"
"Yes you are! It's glueed ( eh, vergeten hoe je dat schrijft) to your earhair!"
![]()
![]()
Ik weet het, ik had er echt 3 ingezet, maar FOK vond het blijkbaar nodig om die in te kortenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:14 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Je gametop 3 bestaat uit 2 spellen
Demo moet kunnen vind ik. Je kunt op de website van ScummVM.org trouwens ook Flight Of The Amazon Queen legaal downloaden, heb je er een volledig adventure bij.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:11 schreef MMaRsu het volgende:
Omg ScummVM werkt bij mij. Wat heerlijk, ik speel nu de Monkey Island 3 demo van de ScummVM site ( dit mag wel toch, gewoon legale demo etc...) !
Ach, het werkt gewoonquote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:42 schreef NutKees het volgende:
Pas op met de 2.0 firmware mensen:
http://www.playstation.jp/psp/update/ud_01.html
"CAUTION: This update is only for customers who obtained PSP® (PlayStation®Portable) for Japan which model number is PSP-1000 or PSP-1000 K. Upon completion of preparing, we will announce update information for the other countries/areas customers via SCE Group Web Site or other channels . For theses customers who obtained PSP® in the other countries/areas, please DO NOT update PSP® through this web site."
Het kan echter wel zo zijn dat Sony in de toekomst toch regio afhankelijke content of features gaat aanbieden. Mogelijk al in de firmware 2.00 versies voor US en EU. Dus als je de Jap 2.00 hebt draaien kan het zijn dat je bepaalde features niet of anders kunt gebruiken. Bijvoorbeeld content op basis van browser versie, bijvoorbeeld dat je met een JAP browser automatisch wordt doorgeschoten naar JAP content...quote:
Welke games kunnen online op het moment dan ?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:12 schreef Ni3L50L het volgende:
Update rondom WPA encryptie van 2.00
De spellen die nu uit zijn maken hier GEEN gebruik van... Dus om games online te spelen via een secure Wireless Accespoint, tja, moet je maar wachten tot er games zijn die dit ondersteunen...
Mag je me vertellen hoe ik dat online kan spelen ? Want daar ben ik toch wel beniewd naarquote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:25 schreef Ni3L50L het volgende:
De browser ondersteunt het dus wel.
Ik heb zo niet een lijstje liggen, maar WipeOut Pure bijvoorbeeld.
quote:7/28/05: Firmware 2.0 JavaScript Homebrew Portal
Makarman has released an offline portal for firmware version 2.0 allowing one to play some simple JavaScript homebrew games and applications:
Games:
– p4wn chess game: Play the classic strategy game of chess against your PSP!
– Blackjack: Play Blackjack, a well-known card game, right here on your PSP.
– Tetris: Play classic Tetris anywhere from your PSP.
– Battleship: Play Battleship against your PSP.
– Minesweeper: Play the classic Windows game, Minesweeper, on your PSP.
– Pong: Play the arcade game that started it all, Pong.
IM & Email:
– WebAIM - Chat with your buddies on AOL Instant Messenger!
*Requires an Internet connection.
**Optimized for better use on PSP.
– MSN eMessenger - Communicate with friends, family, and colleagues on MSN Messenger!
– Mail2Web - Check your email from your PSP!
**Optimized for better use on PSP.
Applications
– Calendar: Record all your important dates and take them with you on your PSP!
– Memo Pad: Type and save notes and tasks on your PSP!
– Address Book: Type your contacts and their information and save it onto your PSP.
Update Feature - The portal can be updated to a new version without even having to connect the PSP to a PC.
Installation
Step 1. Extract the CONTENTS of the portal folder to the PSP's root directory.
( For example, while in USB mode, if your PSP appeared as the F: drive, the path of index.html path would look like this – F:/index.html )
Step 2. Change your web browser's homepage to file:/index.html
Step 3. Exit USB mode, and you're ready to start using simple homebrew on your 2.0 PSP!
Remember, this portal is offline. It is downloaded to your PSP. In order to use it, the user simply must navigate the firmware 2.0 browser to file:/index.html
You will only need to connect to a router if you want to use the applications that require Internet connections.
Download it here :
http://www.pspcrazy.com/pspdownloads/pspwebportal.zip
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:31 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Mag je me vertellen hoe ik dat online kan spelen ? Want daar ben ik toch wel beniewd naar
Of de spellen er gebruik van maken of niet maakt geen ene ruk uit.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:12 schreef Ni3L50L het volgende:
Update rondom WPA encryptie van 2.00
De spellen die nu uit zijn maken hier GEEN gebruik van... Dus om games online te spelen via een secure Wireless Accespoint, tja, moet je maar wachten tot er games zijn die dit ondersteunen...
WipeOut Pure zal dan misschien zelf niet online te spelen zjin, maar daar zit natuurlijk wel de browser in.quote:One of the things many of us looked forward to for the firmware 2.0 release was WPA support. Finally, those of us who don't fancy having our wireless networks broken into would be able to use our PSPs to get online. (For those of you who don't know, anyone can connect to an unencrypted access point and potentially make illegal use of it, or access your file shares. WEP can be cracked in a matter of hours. WPA is the only safe setting for wireless networks.)
The good news is, at least the web browser that's provided with the 2.0 firmware can connect to WPA networks. However... if you put any of your game UMDs in and start them up, you'll first see the new 2.0 firmware connection screen. Then you'll find that despite that, any WPA network in your list is greyed out, and cannot be connected to. Meaning your only options are, as before, to make your wireless network insecure, or to not play online. It is likely that future games will make use of WPA, but all current games look to have been left out in the cold.
When asked for comment, Ken Kutaragi responded, 'well, they'll just have to buy new games!' He then laughed all the way to the bank.
bron: pspupdates
Nee. En als dat wel zo zou zijn is het een kut applicatie.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:13 schreef Ni3L50L het volgende:
Ik weet niet met welk spel getest is, daar moet ik nog even achteraan. Maar feit is wel dat bij verbindingen de WPA knooppunten niet selecteerbaar waren. Dus enige mate van afhankelijkheid is er dus wel met de appilcaties.
Ik weet wat een netwerkprotocol is. Maar goed daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat de WPA accesspoints niet selecteerbaar zijn en dus TM ook niet via WPA online kan worden gespeeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee. En als dat wel zo zou zijn is het een kut applicatie.
Maar goed, alleen Twisted Metal is online te spelen.
Hoe speel je wipeout dan online ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:20 schreef Ni3L50L het volgende:
[..]
Ik weet wat een netwerkprotocol is. Maar goed daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat de WPA accesspoints niet selecteerbaar zijn en dus TM ook niet via WPA online kan worden gespeeld.
Ik heb twee WPA accesspoints geprobeerd en de PSP maakt prima connectie met beide.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:20 schreef Ni3L50L het volgende:
[..]
Ik weet wat een netwerkprotocol is. Maar goed daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat de WPA accesspoints niet selecteerbaar zijn en dus TM ook niet via WPA online kan worden gespeeld.
Dat klopt, er wordt ook gezegd dat je met de browser prima via WPA online kan komen, dat alleen de games niet in staat zijn verbinding te leggen met WPA points. Zie ook in de quote in een eerdere posting hierboven.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb twee WPA accesspoints geprobeerd en de PSP maakt prima connectie met beide.
Niet, maar d'r zit wel een browser in. Ik weet niet of deze al dan niet connect via WPA.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:47 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Hoe speel je wipeout dan online ?
Dat zou ik inet weten, je kan niet online spelen met wipeout helaasquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:53 schreef Ni3L50L het volgende:
[..]
Niet, maar d'r zit wel een browser in. Ik weet niet of deze al dan niet connect via WPA.
Ik zal het straks even proberen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:53 schreef Ni3L50L het volgende:
[..]
Niet, maar d'r zit wel een browser in. Ik weet niet of deze al dan niet connect via WPA.
Klopt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:07 schreef MIster911 het volgende:
PSP heeft toch wel een mini usb ingang? Dan hoef ik tenminste geen card reader te kopen.
Nee, ik heb ook geen idee hoe je het ding aanzet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:20 schreef bigben04 het volgende:
[..]
Klopt.
Toen ik net de handleiding van Lumines zag viel het me overigens ineens op dat er ook een infraroodpoort op zit. Heeft iemand al enig idee wat je daarmee al kan en/of gaat kunnen?
Dan zou hij gewoon herkent moeten worden zodra ik 'm voor mijn infrarood ontvanger lig.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:29 schreef MMaRsu het volgende:
Je kan er foto's mee overdragen met 2.0.
Volgens mij gaat die gewoon aan als je die functie activeert.
Gaat dat niet via internet ? Dat lijkt me iets sneller handiger en makkelijker.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:29 schreef MMaRsu het volgende:
Je kan er foto's mee overdragen met 2.0.
Volgens mij gaat die gewoon aan als je die functie activeert.
LOLquote:Op zondag 31 juli 2005 15:37 schreef SuperFruitig het volgende:
Een vriend vroeg of hij beter een PSP of een DS kon kopen. Ik kon het maar op 1 manier uitleggen:
[afbeelding]
Het is beide ingame trouwens.
quote:Op zondag 31 juli 2005 15:37 schreef SuperFruitig het volgende:
Een vriend vroeg of hij beter een PSP of een DS kon kopen. Ik kon het maar op 1 manier uitleggen:
[afbeelding]
Beetje triest dat er weer zo'n reactie wordt geplaatst door iemand die loopt te geilen op mooie graphics.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:37 schreef SuperFruitig het volgende:
[afbeelding]
So sue mequote:Op zondag 31 juli 2005 16:46 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
Beetje triest dat er weer zo'n reactie wordt geplaatst door iemand die loopt te geilen op mooie graphics.
Tja, het zal vast heel triest zijn, maar ik lag wel dubbelquote:Op zondag 31 juli 2005 16:46 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
Beetje triest dat er weer zo'n reactie wordt geplaatst door iemand die loopt te geilen op mooie graphics.
Goeie vriend ben jequote:Op zondag 31 juli 2005 15:37 schreef SuperFruitig het volgende:
[afbeelding]
eeeh veranderdquote:Op zondag 31 juli 2005 17:31 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Je sig
Weet iemand hoe je thumbnails bij je audio liedjes krijgt ?
Port *kuch*quote:Op zondag 31 juli 2005 15:37 schreef SuperFruitig het volgende:
[afbeelding]
Ik vind het gewoon nutteloos om een console spel die je op je TV speelt te porten naar een Handheld.quote:
*kuch* weet ik! *kuch*quote:
Hoe kom je erbij dat de gemiddelde gamer een console heeftquote:Op zondag 31 juli 2005 19:31 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon nutteloos om een console spel die je op je TV speelt te porten naar een Handheld.
Ok, het is heel cool als je geen console hebt en altijd op je handheld speelt, dan is het uber cool perfect (serieus). Maar voor de gemiddelde gamer die WEL een console (of 3) heeft zal deze games allang op de console hebben en zal niet dubbel gaan betalen om het spel 2 maal te gaan kopen..
Altans, dan zou ik niet doen. Hoe mooi het spel er ook uitziet.
Sorry, De gemiddelde, zelf respecterende, gamerquote:Op zondag 31 juli 2005 20:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de gemiddelde gamer een console heeft
Ik zat vorig jaar iedere dag 1 uur in de trein. Altijd had ik een Nintendo DS or GBA bij me. Als ik thuis kwam ging ik achter me PC of console. Mij lijkt het helemaal niets om eerst op je handheld een game als burnout te spelen en als je thuis komt een zelfde soort game te spelen op je console.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:37 schreef H.Flick het volgende:
Natuurlijk wel, de hele reden dat ik een PSP heb is omdat ik dan onderweg hetzelfde soort spellen kan spelen als thuis.
Onderbouw dat eens?quote:Op zondag 31 juli 2005 21:27 schreef BMH het volgende:
[..]
Sorry, De gemiddelde, zelf respecterende, gamer
Fijn, dan speel je Coded Arms. Die heb je niet op je consolequote:Ik zat vorig jaar iedere dag 1 uur in de trein. Altijd had ik een Nintendo DS or GBA bij me. Als ik thuis kwam ging ik achter me PC of console. Mij lijkt het helemaal niets om eerst op je handheld een game als burnout te spelen en als je thuis komt een zelfde soort game te spelen op je console.
Als ik ergens van kots zijn het wel 2d scrollers. Het is godverdomme geen 1985 meer.quote:Op me handheld speel ik liever 2d scrollers als Metroid of Mario & apparte games die alleen op je handheld kunnen (wario ware & kirby DS.
Maar gelukkig is niet iedereen zoals mij.![]()
Daar is nintendo net zo hard mee bezig,quote:Op zondag 31 juli 2005 19:31 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon nutteloos om een console spel die je op je TV speelt te porten naar een Handheld.
Ok, het is heel cool als je geen console hebt en altijd op je handheld speelt, dan is het uber cool perfect (serieus). Maar voor de gemiddelde gamer die WEL een console (of 3) heeft zal deze games allang op de console hebben en zal niet dubbel gaan betalen om het spel 2 maal te gaan kopen..
Altans, dan zou ik niet doen. Hoe mooi het spel er ook uitziet.
Daarom kocht ik die games ook niet.. Met uitzondering van de SNES Mario games & Mario 64 DS. Deze games heb ik niet of nauwelijks gespeeld en wou ik nog spelen (mijn SNES is er nooit geweest & mijn N64 heb ik verkocht...quote:Op zondag 31 juli 2005 21:36 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Daar is nintendo net zo hard mee bezig,
het begon op de GBA met alle Super marios poorten naar de GBA voor 50!!!! euro et stuk, toen was zelda aan de beurt, metroid en allemaal andere meuk, vervolgens de Nes classiscs voor 20!!!! euro het stuk, met de DS poorten ze nu Nintendo 64 spellen, Mario 64 , mario kart 64 en wie weet wat je nog te wachten staat, mario party zal ook wel gepoort worden, dus om nou de psp af te kraken omdat die poorts heeft vind ik dikke bullshit, daar maakt nintendo zich net zo schuldig aan
je HOEFT die poorts op de psp ook niet te kopen, dus omdat nou als kritiek op te geven vind ik bullshit.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:47 schreef BMH het volgende:
[..]
Daarom kocht ik die games ook niet.. Met uitzondering van de SNES Mario games & Mario 64 DS. Deze games heb ik niet of nauwelijks gespeeld en wou ik nog spelen (mijn SNES is er nooit geweest & mijn N64 heb ik verkocht...).
Alleen Mario 64 is een port. Verder zijn er nog geen ports op de DS.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:36 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Daar is nintendo net zo hard mee bezig,
het begon op de GBA met alle Super marios poorten naar de GBA voor 50!!!! euro et stuk, toen was zelda aan de beurt, metroid en allemaal andere meuk, vervolgens de Nes classiscs voor 20!!!! euro het stuk, met de DS poorten ze nu Nintendo 64 spellen, Mario 64 , mario kart 64 en wie weet wat je nog te wachten staat, mario party zal ook wel gepoort worden, dus om nou de psp af te kraken omdat die poorts heeft vind ik dikke bullshit, daar maakt nintendo zich net zo schuldig aan
Niet zo verrassend met al het nextgen geweld wat er aan komt, moet de oude meuk op natuurlijkquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Alleen Mario 64 is een port. Verder zijn er nog geen ports op de DS.
Ontopic: De PSP heeft maar een kleine plek in de gamewinkels in de USA (net als de DS overigens) het is vooral consolegaming dat de aandacht krijgt. Vergelijk: Bij de Toys R Us hebben de GBA, DS en PSP samen evenveel ruimte als de Cube
Yup, ik heb Monkey 1 al uitgespeeld. Ben net aan 2 begonnen, maar da's zo lang geleden... ik zit al muurvast! Ik kan je in ieder geval al aanbevelen een grotere memstick te kopen zodat je ook de grotere Lucas adventures kan spelen (Dig, Dott, Sam and Max, Full Throttle etc). Speech schijnt het ook prima te doen heb ik me laten vertellen door een 1gb stick bezitter.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:10 schreef Blinker het volgende:
Zo dat is een tijd geleden dat ik bij dit topic ben geweest, maar nu ik het weer lees begint het wel weer te kriebelen om een PSP te kopen!!
Wel erg vet dat je nu SCUMMVM op je PSP kan gebruiken
Overigens iemand die kan testen of de amerikaanse uitbreidingen ook met de jap versie van WipeOut werken? Zit momenteel op m'n werk. Kan niet zoveel doen... Maar ik heb wel een stuk of zes expansions voor WipeOut zowel voor de US als de JAP versie. Neem aan dat dit gewoon voor elkaar te krijgen is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:37 schreef H.Flick het volgende:
En er is weer nieuwe downloadable content voor WipeOut Pure! Ze zijn goed bezig daar
Dat gaat je helaas met een euro PSP niet lukken. De meeste PSP's in de US en JAP worden al met hogere firmware uitgeleverd dan 1.50.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:10 schreef Blinker het volgende:
Zo dat is een tijd geleden dat ik bij dit topic ben geweest, maar nu ik het weer lees begint het wel weer te kriebelen om een PSP te kopen!!
Wel erg vet dat je nu SCUMMVM op je PSP kan gebruiken
Ach, daar vinden ze heus wel wat voor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:21 schreef Ni3L50L het volgende:
[..]
Dat gaat je helaas met een euro PSP niet lukken. De meeste PSP's in de US en JAP worden al met hogere firmware uitgeleverd dan 1.50.
Sony denkt wel aan een officiele homebrew kit, maar daar is nog niet echt veel over bekend. Net als bijv. de Net Yaroze of de Linux Kit op de PS2.
Ik draai geen homebrew en vind hem wel degelijk de moeite waard.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:42 schreef err het volgende:
Dus vertel me, is het buiten de emu's, media mogelijkheden (films + mp3) de moeite er een aan te schaffen?Wordt niet echt warm van de game lineup tot zover
Mjah, er zullen best mensen zijn welke er niet zo blij mee zijnquote:Waarschijnlijk een retorische vraag aangezien iedereen er hier een heeft
Ja, de JAP firmware liet ongesigneerde code toe, de US versie 1.50 had al wat extra beveiliging. 151 is (nog) niet gekraakt, net als 1.52 en 2.00 niet. Sony doet er alles aan om de boel dicht te timmeren en is nu hard bezig om de boel goed op de rit te krijgen. De laatste paar games vereisen allemaal minimaal firmware 1.50, dus ik vermoed de volgende releases zullen vrij snel overstappen op 2.00. De firmware versie die op geen enkele manier ongesigneerde code accepteerd. Tuurlijk zal dit uiteindelijk wel omzeild kunnen worden, maar het gaat nog lang duren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:41 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ach, daar vinden ze heus wel wat voor.
Ik hoorde precies hetzelfde toendertijd met het verschil van firmware van JAP en US PSP's.
Is het toeval dat Coded Arms niet in je lijstje staat?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik draai geen homebrew en vind hem wel degelijk de moeite waard.
Wipe-Out (met wederom nieuwe downloads)
Metal Gear Acid
Ridge Racer.
Fantistische graphics en gewoon solide gameplay. Niet vernieuwend in de zin van bijzondere games, maar wel vernieuwend dat een handheld dit kan presteren.
[..]
Mjah, er zullen best mensen zijn welke er niet zo blij mee zijn
Das toeval jaquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:30 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Is het toeval dat Coded Arms niet in je lijstje staat?
Dit is werkelijk schandalig.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:20 schreef Ni3L50L het volgende:
[..]
hehe lol, dat heb ik ook gehadquote:Op zondag 31 juli 2005 23:13 schreef Jebus het volgende:
Ok ik begin langzamerhand gestoord te raken van Lumines. Ik zie overal van die blokjes vallen als ik het niet aan het spelen ben.
Tja, het hangt er vanaf wat voor games je leuk vind. Voor mij biedt de PSP momenteel ook nog niet genoeg leuke spellen om hem ook zelf te kopen. Wel komen er steeds meer spellen bij, waardoor er voor vrijwel iedereen wel een leuk spel voor de psp zal zijn in de toekomst. Lumines is voor mij het enige echt leuke spel, maar 1 spel vind ik de investering nog niet waard. Zodra de psp in prijs daalt en er meer leuke spellen voor beschikbaar zijn zal ik er ook wel een halen, maar nu nog niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:42 schreef err het volgende:
als ik dit zo lees, is emu's the best thing op dit moment. Daar zit ik nou totaal niet op te wachten, heb een Tapwave Zodiac met little john z (alle nintendo/sega emus), scummvm, atari, amiga, c64, doom, quake etc etc) dus dáár hoef ik hem zeker niet voor te kopen. Dus vertel me, is het buiten de emu's, media mogelijkheden (films + mp3) de moeite er een aan te schaffen?Wordt niet echt warm van de game lineup tot zover
Waarschijnlijk een retorische vraag aangezien iedereen er hier een heeft
Het is een soort Donkey Konga (eigenlijk is Donkey Konga een soort Taiko drums) Maar dan op de psp, vraag me niet hoequote:
Wow, vet!! Laat ff weten hoe ie bevalt!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:29 schreef Jebus het volgende:
Niemand zal het wel kennen, maar ik heb net Taiko no Tatsujin Portable besteld(muziekgame)
[afbeelding]
[afbeelding]
Trommelenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:29 schreef Jebus het volgende:
Niemand zal het wel kennen, maar ik heb net Taiko no Tatsujin Portable besteld(muziekgame)
[afbeelding]
[afbeelding]
emu's the best thingquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:42 schreef err het volgende:
als ik dit zo lees, is emu's the best thing op dit moment. Daar zit ik nou totaal niet op te wachten, heb een Tapwave Zodiac met little john z (alle nintendo/sega emus), scummvm, atari, amiga, c64, doom, quake etc etc) dus dáár hoef ik hem zeker niet voor te kopen. Dus vertel me, is het buiten de emu's, media mogelijkheden (films + mp3) de moeite er een aan te schaffen?Wordt niet echt warm van de game lineup tot zover
Waarschijnlijk een retorische vraag aangezien iedereen er hier een heeft
Naja, heb mezelf er al afgezet omdat het niet zo lang meer duurt tot de launch en dat ik er garantie bij heb..quote:Op zondag 7 augustus 2005 10:27 schreef MMaRsu het volgende:
Tuurlijk wel, gewoon je aanbetaling terugvragen joh, volgens mij is dat het recht van de klant wel.
oktober release dusquote:Op zondag 7 augustus 2005 01:25 schreef MMaRsu het volgende:
Nee hoor, Ign plaatst alleen geen scans uit computermagazine's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alsjeblieft.
Trouwens nog iemand hier die interesse heeft in Wipeout?
Omzet is omzet natuurlijk, maar waarschijnlijk heeft Sony Europa B.V. gewoon een eigen winstoogmerk. Dat Sony Asia B.V. dat "afpikt" en dat het geld toch weer naar Sony Opper B.V. gaat zal wel niet relevant zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2005 17:04 schreef Xrenity het volgende:
Belachelijk.
Sowieso is elke verkochte PSP via lik-sang ook een PSP, waarom zouden ze dit tegen gaan?
Patience grasshopper. 1 September ligt de Sony PSP met firmware 2.00 bij je plaatselijke FRSquote:Zorg er nou eerst maar voor dat dat ding hier eens gereleased wordt...
De nieuwe WPA wordt (nog) niet door alle (oudere) PSP spellen ondersteund. Sommigen vliegen weer terug naar het (mindere) WEP.quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:32 schreef gamecube_master het volgende:
Hoe zit dat nou precies met dat WPA en WEP, ik sta nu eigenlijk op het punt om een wireless router te kopen omdat de router die ik nu heb aan het overlijden is.
quote:The audience bellowed when Microsoft showed PSP as a connectivity device for the Xbox 360 on a slide during their Electronic Entertainment Expo press conference, but it wasn't just laughs. An Xbox 360 development kit has fallen into the hands of PSP Vault user 'misterDNA', who quickly hooked the handheld up.
The PSP connects to Xbox 360 like any other USB device, and once the machine recognizes the PSP, you're able to browse stored images at full screen and stream MP3 files stored on the memory stick. That's the extent of the PSP/Xbox 360 connectivity, but you can't do anything like that with your PlayStation 2.
Including support for PSP at all is a humorous (and respectful) nod from the company constantly bashed by critics and courts for unfairly alienating competition in various markets. True as that might be, in this case, Microsoft's the first kid on the block with hardware natively supporting PSP's multimedia functions.
Now, if only there was a hack letting you watch UMD movies on your TV...
Auchquote:The PSP has traveled the spectrum of being hailed as the greatest piece of hardware since the introduction of the original PlayStation to being treated like a Goodwill store where developers drop off bare-bones ports and shoddy, old games. Since the release of the PSP on March 24, 2005, to the time of this writing, there have been approximately 30 games released, 17 of which were released during the launch window. Around 10 or so of the games available could be considered ports of PlayStation 2 games, which is about one-third of the entire PSP library. And if you work out the math with the number of games released since the launch period, it comes out to less than one PSP game release per week - .76 games to be exact.
Even though there’s always a slow period after the launch of new hardware, that’s still not a lot of games for a platform that’s supposed to change the face of portable gaming. What’s even sadder is that those figures don’t actually take into account the games that are worth buying. Out of the 30 games released as of press time, nine have received scores of four or above from OPM. That’s not too bad until you consider that 14 games have scored a three or lower, tipping the balance in favor of mediocrity.
But as far as potential PSP customers were concerned, it was easy to buy into what Hirai and third-party developers were saying before the PSP launched. It seemed like everything the PSP came in contact with would instantly turn into gaming gold. “These are not ports,” Warren Wall, executive producer and head of EA’s Team Fusion, told OPM back in January 2005. “That’s not what we’re after. We want something that’s compelling and new, but we do have great franchises, and we want the experiences on PSP.” While EA succeeded in delivering a somewhat original take on its Need for Speed franchise with Rivals, the other five of its six launch games essentially turned out to be either toned-down ports (thus qualifying them as “original”) or just ports with a few extra minigames thrown in the mix.
But EA is hardly the only culprit. Sony’s own first-party teams are just as guilty. Early versions of 989 Studios’ PSP baseball game still featured the color-coded DualShock button icons shortly before it was released. Capcom’s Darkstalkers is a port of a Dreamcast collection, just with a new survival mode and a few extras thrown in. Tony Hawk’s Underground 2 Remix features four new levels and some added multiplayer options, but most of its content is from the PS2 version of the game. The list goes on, but the point is that most PSP games simply weren’t built from the ground up; many publishers just wanted (or needed) to cash in on what would undoubtedly be an incredible hardware launch.
But it wasn’t. At least, not as incredible as it was expected to be. American Technology Research conducted a survey of 150 retailers as a barometer of PSP sales during its launch period. Only 50 of the 150 retailers reported that their shipments of PSPs had sold out. Sony’s own numbers reported that 602,000 units out of a million-unit shipment were sold, falling in line with results from the survey. Still, industry analysts were optimistic. “We think the PSP will be the dominant handheld gaming device in two years,” says USB analyst Mike Wallace in his Video Game Industry Overview. Of course, anything can happen in two years, but if there continues to be a trickle of releases, let alone quality releases, then chances of the PSP assuming that role are pretty slim."
"Post launch depressie". Elke console heeft dat, bij de PSP duurt het alleen ff 2 maandne te langquote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
Wachten op de Europese lancering. Wellicht wordt het games aanbod dat beter en origineler.
Ik ben het eerlijk gezegd wel eens met het artikel. Het is allemaal een beetje mager tot nu toe.
Hopelijk stilte voor de storm en barst het geweld los na de Europese lancering.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
"Post launch depressie". Elke console heeft dat, bij de PSP duurt het alleen ff 2 maandne te lang
Zit dat bij de folders of is het een blad wat je moet kopen?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:51 schreef MMaRsu het volgende:
[afbeelding]
Zal wel niet te linken zijn mgoed
Zal wel een stuk meer dan 50 euro worden, voor een DS game durven ze ookal 45 euro te vragen dan zullen ze voor de PSP vast wel 55 euro of meer gaan vragen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat een prijzen ook echt heGemiddeld 50 euro
Import zijn ze 30? 35? UMD films ook even duur als DVD's
![]()
Ik ben echt benieuwd hoe alles gaat lopen hier in NL/EU
quote:Bron: Tweakers.net
'Sony's PSP wordt videofoon'
Een vraaggesprek met een chief engineer van Sony lijkt erop te wijzen dat de browser waar de PlayStation Portable vorige maand mee werd uitgerust, nog maar het begin is van een reeks interessante nieuwe features voor het mobiele spelcomputertje. Met de onlangs uitgebrachte firmware kunnen PSP-bezitters nu rechtstreeks films van het internet downloaden - streaming video en tweewegcommunicatie zijn dan een logische volgende stap, vertelt Izumi Kawanishi in interview met het blad Famitsu. Voor de real-time consumptie van video zou wel een vorm van DRM nodig zijn om het aanbieden van content rendabel te maken.
De bestaande WiFi-functionaliteit zou het apparaatje bovendien in staat stellen om eenvoudig met andere gebruikers in contact te komen - de PSP mist alleen nog een camera en een microfoon. Hoewel de PSP momenteel internettoegang en een browser heeft, is de e-mailfunctionaliteit beperkt tot webmail. Liever dan een mailclient in te bouwen, zou Sony een stapje overslaan en meteen een chatclient inbouwen die van beeld en geluid gebruik kan maken. Veel ingewikkelder dan geschreven mailtjes zou dat niet zijn, tenslotte heeft het mobiele spelcomputertje ook daar extra hardware voor nodig.
Films zijn regiogebonden met hetzelfde schema als dvd's, echter zijn UMD's niet CSS beveiligd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 10:21 schreef Alfa145 het volgende:
Is er nou nog verschil (behalve de firmware) tussen de US/JAP/EU-versies van de PSP?
Stel ik koop een non-EU PSP, kan ik dan nog wel gewoon de
spellen/films welke hier gaan worden verkocht spelen/kijken?
Hmm, dan wacht ik maar op een EU-PSP.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 10:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Films zijn regiogebonden met hetzelfde schema als dvd's, echter zijn UMD's niet CSS beveiligd.
Het schijnt dat de games het niet zijn, maar toch staat er een regiocode op elke cover. Afwachten dus.
Al een UMD brander gezien dan? Misschiend dat je een IOMega Click-It een beetje kan omtoverenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:03 schreef American_Nightmare het volgende:
Zijn die discs nou al zelf te fikken?
No way, dude.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:03 schreef American_Nightmare het volgende:
Zijn die discs nou al zelf te fikken?
Ik kan gewoon US games op mijn JAP PSP spelen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 10:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Films zijn regiogebonden met hetzelfde schema als dvd's, echter zijn UMD's niet CSS beveiligd.
Het schijnt dat de games het niet zijn, maar toch staat er een regiocode op elke cover. Afwachten dus.
de PSP leest UMD's en dat zijn dit soort dingenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 12:17 schreef American_Nightmare het volgende:
Maar de PSP kan wel dat kleine formaat DVD lezen?
Je hebt er inderdaad weinig aan, maar ik wind het wel knap dat ze het voor elkaar hebben gekregen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:45 schreef Morthill het volgende:
OMG, windows op een PSP, hoe friggin zinloos. Briljant dat wel, maar ja, wat moet je er in godsnaam mee. MSNen op je PSP
Nog even als reminder, vanavond de eerste PSP reclame op Talpa. Ik dacht meteen de eerste reclamequote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
met computers weet ik hetgeen ik wil weten, de PSP is voor mij helaas op het moment onbereikbaar, maar ik heb een paar vragen die waarschijnlijk veel typwerk kosten, heel makkelijk zijn maar waar ik de link mis.
vraag 1: Hoe werkt dat internet erop? Ik neem aan dat je een wireless router nodig hebt, maar ik lees dat je een filmware 2.0 update. Maar installeren jullie dan de router daarop? En kan ik bijvoorbeeld op school internetten via mijn eigen internet?
Je moet idd een wireless router hebben of een kaartje in je PC die 802.11G heeft. Een router is wel wat handiger omdat je daar nooit je PC aan voor moet hebben staan als je online wil gaan met je PSP wat dus wel het geval is met een kaart. De webbrowser van Sony zelf (er zijn ook webbrowsers die je kan downen die niet van Sony zijn) kan je op je PSP zetten door de nieuwste firmware, 2.0, op je PSP te zetten door hem op je memory stick te plaatsen (je krijgt er één bij en je kan ook een grotere halen). Je kan dit doen door je PSP met een USB-kabel aan je PC te connecten of via je wireless netwerk met een router.
Je kan niet op je school Internetten met je eigen Internet tenzij je school aan de overkant van de straat is, wireless routers hebben een beperkte uitzendkracht en kun je alleen internetten ermee in of net buiten je huis. Als je school nou van zich zelf een Wireless netwerk heeft dan kan je er wel mee online daar
vraag 2: Bij een wireless link van een spel, moeten beide spelers dan dat spel hebben?
Dat ligt aan het spel, met bepaalde spellen kan jij of degene waar je tegenspeelt het spel (tijdelijk) downloaden en dus mee doen aan een multiplayer game.
vraag 3: Mensen die 'em nu hebben hebben er dus een uit Japan neem ik aan? Maar hoe kopen jullie dan games? Ook via Japan? Of zijn de spellen die je bij Dixons haalt ook goed (en dus geen PAL/nogwat dinges)
De mensen die hem al hebben, hebben de PSP uit Japan of Amerika (VS en Canada). De PSP is regiovrij en daar kan je alle games uit alle continenten mee afspelen. Alleen als je een UMD film wil halen zal je als je een Amerikaanse versie van de PSP hebt de films van hier niet afspelen. Je kan als je dacht ik een Japanse hebt wel Europese films afspelen.
Hij komt op de zender waar nu Nickelodeon op zit. Nickelodeon zal vanaf nu alleen nog maar 's ochtends en 's middags te zien zijn en Talpa begint om 19.30 (eerste uitzending begint iig om die tijd).quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 18:24 schreef MMaRsu het volgende:
Hoe kan ik Talpa herkennen? Ik heb gister al ff gezocht op m'n tv, maar ben niks tegengekomen
Ik heb wel gewoon kabel dus...Owja woon in Assen
Verkeerde topicquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 18:24 schreef MMaRsu het volgende:
Hoe kan ik Talpa herkennen? Ik heb gister al ff gezocht op m'n tv, maar ben niks tegengekomen
Ik heb wel gewoon kabel dus...Owja woon in Assen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |